I am the great Cornholio!

F/3,5
18mm (x 1.6)
1/5 sec
ISO100
Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Nu de lichtere variant.
Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.
Verwijderd
Da's de Oude Stationsstraat achter Luxor hé?Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 13:08:
[afbeelding]
Foto geschoten in Arnhem. De troosteloosheid en de zin "Leefbaar Arnhem" vielen me nogal op. Een en ander in GIMP aangepast, oa desaturize en USM.
Hij is me alleen nog niet somber genoeg...
Full res
Ik heb 'm in PS versomberd voor je.

Verwijderd

1st. Post btw
Verwijderd

ik vind het een heel geslaagde compositieVerwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 13:27:
Ik ben eens in de huiskamer aan het schieten geweest. De foto is in Raw geschoten, en ik heb een lichte en een donkere variant over elkaar heen geblend.
[afbeelding]
twee kleine "verbeterpuntjes":
- hij staat ietsjes scheef (½ graad of zo, maar het leidt nogal af)
- de afzuigkap en de keukenkastjes hangen welliswaar netjes in lijn met de lampen, maar had er eigenlijk gewoon niet op moeten staan (ik zeg: SLOPEN !
D5200 | Nikkor 80-200 f/2.8 | Nikkor 35-105 f/3.5-4.5 | Sigma 180 f/3.5 MACRO
Verwijderd

Grote versie
Exif data:

Foto gemaakt na een erg geslaagd zeiltochtje met deze driemaster. Foto genomen in Vlissingen.
Verwijderd
hmmmz... volges mij heb ik je dan die foto zien nemeboppert schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 13:54:
[afbeelding]
Grote versie
Exif data:
[afbeelding]
Foto gemaakt na een erg geslaagd zeiltochtje met deze driemaster. Foto genomen in Vlissingen.
clickable
geschoten met fuji finepix e550. Persoon in kwestie was de gids van mijn cursus in Wallis Zwitserland. Ik probeer wat meer foto's te maken van niet poserende mensen waar ik dit wel een mooie van vond. Schaduwwerking vind ik wel mooi ook het feit dat je verder niks van de omgeving ziet vind ik wel goed uitpakken
[ Voor 80% gewijzigd door TrailBlazer op 06-07-2005 17:06 ]
Lekkere foto maar ik heb het idee dat hij schreef is (de camera zal wel op het touw gerust hebben).
9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º
[ Voor 18% gewijzigd door Emetic op 06-07-2005 20:40 ]
De Supermolecuul

Kom maar op
350D met Sigma 18-55 F2.8 @ 26 mm
F2,8 1/100 sec ISO 400
Alleen geresized
@MartijnGizmo: bedankt voor je compli
Het was een niet gecomponeerde scene, eigenlijk een lucky shot. WBT weinig licht vanaf camerakant, het is idd een tegenlicht opname, maar persoonlijk houd ik daar wel van. Nadeel van inflitsen is dat het wat 'vlakker' wordt. Om het echt mooi te krijgen is denk ik professionele apparatuur nodig.
Mijn vriendin voelt zich beledigt
[ Voor 51% gewijzigd door pnieuwla op 06-07-2005 23:00 ]
Verwijderd
Zoiets?Emetic schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 20:39:
Mooi fotomoment. Ik zou de foto inderdaad rechtzetten, en het booreiland horizontaal centreren. Verder zou ik nog wat croppen om de spectaculaire lichtval meer in beeld te brengen. Niet teveel croppen, want er hangt een symmetrische wolk boven het eiland.

Helaas blijft er na het croppen niet veel resolutie over. Ik mis hier echt pixels...
Als jullie het zoom effect willen hebben gebruiken jullie dan een groothoek of tele of misschien allebei?
Wat voor sluitertijden?
Ik hoor het graag!

Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl
Geef je vriendin een mep dat ze voortaan zelf d'r ontbijtzooi opruimt.pnieuwla schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 21:38:
[afbeelding]
Kom maar op
350D met Sigma 18-55 F2.8 @ 26 mm
F2,8 1/100 sec ISO 400
Alleen geresized
Ontopic: Ietsje te weinig licht vanaf de camerkant (reflectiescherm/inflitsen) en het kopje is net iets te "vies", anders had het zo uit een tijdschrift kunnen komen.
Verwijderd

genomen op het strand, mooie stootklos. Zwart/Wit foto gemaakt... vond het een leuker effect hebbe dan het in kleur...

Ik twijfel nog over het croppen van het paaltje rechts.
Model - Canon EOS 350D DIGITAL
ShutterSpeedValue - 1/40 seconds
ApertureValue - F 4.50
FocalLength - 30 mm
Verwijderd
Wat wil je leren door deze pics te posten? IMHO zijn dit standaard kiekjes die elke toerist maakt.Reley schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 13:10:
en van hetzelfde zwembad, dezelfde instellingen maar een andere hoek:
[afbeelding]
Ik vind het juist een abstractie geven in de foto, waardoor hij mooi wordt.Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 17:24:
Hier eens wat van mijn kant.
[afbeelding]
Er is bijna geen ruis op de origineel, maar dat komt dus door de bewerking. Is de ruis irritant?
[ Voor 37% gewijzigd door Tukk op 08-07-2005 17:33 ]
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Is dat een speciale kitlens ofzo?blimmel schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 15:18:
Mijn eerste bijdrage van mijn 350D met de 18-55 USM kitlens.
[afbeelding]
ApertureValue - F 4.50
FocalLength - 30 mm
Foto heeft net niets eingelijk. Draad heeft niet echt een bijdrage en je onderwerp is niet zo duidelijk mede hierdoor.
Probeer volgende keer meer 1 onderdeel te zoeken en dat dan leuk te fotograveren.
Onscherp en oninterressante compositie. Ja sorry geef gewoon eerlijk mijn mening, nofiblimmel schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 15:18:
Mijn eerste bijdrage van mijn 350D met de 18-55 USM kitlens.
[afbeelding]
ApertureValue - F 4.50
FocalLength - 30 mm
Okee, wat ik wil leren...Tukk schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 17:32:
[...]
Wat wil je leren door deze pics te posten? IMHO zijn dit standaard kiekjes die elke toerist maakt.
Deze foto is gemaakt op standje automatisch. Uiteraard moet het het beter kunnen op mijn eigen camera (Minolta Z20)
Hoe moet ik hem instellen?
Ik neem aan lange sluitertijd en kleine ISO (omdat ik dat ding toch op statief oid zet)
de licht slang van foto 2, hoe kan ik zoiets in het vervolg wel scherp krijgen?
En jij vind het vakantie kiekjes, maar ik vond ze als totale foto-n00b best redelijk gelukt en nog mooi ook.
[ Voor 9% gewijzigd door Reley op 08-07-2005 18:58 ]
Laagste ISO kiezen, camera op M zetten (als je dat hebt) en experimenteren met een lange sluitertijd (vanaf 10 seconden) en een klein diafragma. Anders je camera op Tv zetten een lekker lange sluitertijd kiezen.Reley schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 18:56:
[...]
Okee, wat ik wil leren...
Deze foto is gemaakt op standje automatisch. Uiteraard moet het het beter kunnen op mijn eigen camera (Minolta Z20)
Hoe moet ik hem instellen?
Ik neem aan lange sluitertijd en kleine ISO (omdat ik dat ding toch op statief oid zet)
de licht slang van foto 2, hoe kan ik zoiets in het vervolg wel scherp krijgen?
En jij vind het vakantie kiekjes, maar ik vond ze als totale foto-n00b best redelijk gelukt en nog mooi ook.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Verwijderd
nog comments/suggesties?Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 13:40:
genomen op het strand, mooie stootklos. Zwart/Wit foto gemaakt... vond het een leuker effect hebbe dan het in kleur...
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2005 19:57 ]
Ik vind hem weinig bijzonder eigenlijk. Er is technisch niet echt wat op aan te merken maar de foto doet me gewoon niets.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Verwijderd

edit: ging ff fout met het hosten
[ Voor 194% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2005 00:00 ]
[ Voor 92% gewijzigd door Micha op 09-07-2005 00:04 ]
Bijna geen ruis op het origineel?? daar ben ik het echt niet meer eens. PS voor die verkleining moet je bicubic interpolation gebruiken, nu pakt ie een pixel die het dichtst in de buurt komt en houd je je ruis, bij bicubic zal hij van die pixels een gemiddelde nemen waardoor je ruis sterk afneemt.Verwijderd schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 17:24:
Hier eens wat van mijn kant.
[afbeelding]
Er is bijna geen ruis op de origineel, maar dat komt dus door de bewerking. Is de ruis irritant?

Bloempje bij ons in de tuin en een MaNiC-MiNd die zich verveelde

Overlaatst toen ik aan de zee was het beste onweer ooit meegemaakt, natuurlijk ook kliekjes van gemaakt, dit vond ik de beste. Gemaakt met Canon Powershot A40, sluitertijd 2 sec. en ISO 200.
[ Voor 14% gewijzigd door TomSwinnen op 09-07-2005 17:38 ]
Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.
[ Voor 206% gewijzigd door Silent Thunder op 09-07-2005 19:02 ]
* Silent Thunder verveelde zich ookMaNiC_MiNd schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 10:33:
[afbeelding]
Bloempje bij ons in de tuin en een MaNiC-MiNd die zich verveelde

Verwijderd
Uhm dude, knap dat jij het origneel kan zien die helemaal niet online staat?Fairy schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 23:58:
[...]
Bijna geen ruis op het origineel?? daar ben ik het echt niet meer eens. PS voor die verkleining moet je bicubic interpolation gebruiken, nu pakt ie een pixel die het dichtst in de buurt komt en houd je je ruis, bij bicubic zal hij van die pixels een gemiddelde nemen waardoor je ruis sterk afneemt.
De grote versie heb ik bewerkt
foto is ff offline omdat er een ddos is..
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2005 19:13 ]

Shooting Mode
Manual Exposure
Tv( Shutter Speed )
2
Av( Aperture Value )
6.3
Metering Mode
Evaluative Metering
ISO Speed
100
Lens
18.0 - 55.0mm
Focal Length
55.0mm
Flash
Off
Gemaakt met de Canon 350d (kitlens) in RAW en vervolgens de kleuren aangepast naar sepia.
Verwijderd
Geschoten op ISO-100, F9, 1/100 en maximaal ingezoomd.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2005 16:08 ]

vanmiddag even in de tuin geweest, en een libelle en hommel lastig gevallen
[edit]
1 pic de post : ( ,
nou hier onder de 2 andere dan
2
3
comments ?
[ Voor 55% gewijzigd door shameblaster op 10-07-2005 16:25 ]
Cons:::BB4E
Ik heb het geschoten met een Canon Powershot A510, 1/50 f2.6 ISO100.
Graag commentaar
Klik voor 2048.

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
mooie foto, erg netjesDuDePrOdUcTiOnS schreef op maandag 11 juli 2005 @ 00:33:
Toen ik gistermorgen thuis kwam uit de kroeg zag ik dit en ik kon het niet laten om op de foto te zetten. Ik vind het zelf een beetje de " 's ochtends vroeg voor dag en dauw sfeer " hebben.
Graag commentaar
Klik voor 2048.
[afbeelding]
beetje overbelicht aan de bovenkant, maar mooie plaat hoor
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Verwijderd
so shoot me !

het orgineel (http://www.wyger.nl/usr/Vrouwenvelder/IMG_0326.JPG)
---
Powershot S2 IS
1/500
f/4.0
*edit: Gif -> Jpeg
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2005 11:34 ]
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Verwijderd
Heel veel...Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 11:08:
uh omdat ik Save for Web heb gedaan. Is er nu duidelijk kwaliteit verloren gegaan hierdoor ?
Doe eens naar jpeg saven, want gif is maximaal 256 kleuren... puur geluk dat het niet al te erg opvalt met deze foto, maar je kunt de dithering zien.
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Verwijderd
ik heb hem geëdit in de voorgaande post.
Andre

Edit: Foto is verder een onbewerkt RAW bestand naar jpg
[ Voor 9% gewijzigd door ThaBuz op 11-07-2005 14:50 ]
Verwijderd
Graag jullie tips om zoiets beter vast te leggen.
Volgens de EXIF heb je aperture priority gebruikt met een waarde van F18.Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 15:01:
Ik heb geprobeerd een zonsondergang rond 10.40 uur vast te leggen, verschillende pogingen hebben onderstaande resultaat opgeleverd.
Graag jullie tips om zoiets beter vast te leggen.
[afbeelding]
Als je een groter diafragma had gebruikt, dan had je kortere sluitertijden gehad, en dan misschien ook een scherpe foto.
Verwijderd
Het toestel lag stevig op een kastje.Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 15:16:
Tip: gebruik een statief...
Maar dan nog :: waarom f/18?Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 15:20:Het toestel lag stevig op een kastje.
als je iets fotografeert op zo'n afstand (>50 meter, gok ik) heb je met een diafragme van f/4 nog steeds een DOF van ruim 10 meter ! En dat scheelt je toch gauw meer dan 4 stops...
je hebt veel contrast verloren omdat je recht in de zon hebt geschoten.ThaBuz schreef op maandag 11 juli 2005 @ 14:48:
Net een week mn 300D binnen en onderstaande foto geprobeerd... De foto is volgens mij wat onderbelicht mr heb het gevoel dat ik ook wat contrast mis... Iemand tips om dergelijke foto's te maken met dezelfde sfeer alleen beter contrast?
[afbeelding]
Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT
Verwijderd
Ik zie nu ook pas dat ik een veel te hoog diafragma heb gebruikt, dat verklaart al een hoop. Ik heb een andere versie met F/8 perongeluk verwijderd.wimD70 schreef op maandag 11 juli 2005 @ 15:32:
[...]
Maar dan nog :: waarom f/18?
als je iets fotografeert op zo'n afstand (>50 meter, gok ik) heb je met een diafragme van f/4 nog steeds een DOF van ruim 10 meter ! En dat scheelt je toch gauw meer dan 4 stops...
Bedankt voor alle tips, een lager diafragma zal al veel verbeteren, bij een volgende zonsondergang zal ik proberen een mooie versie de schieten.
Het was op het moment van fotograveren wel al erg donker +/- 22.45 uur en erg bewolkt.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2005 15:41 ]
Exif: 2005-07-10 22:27:59Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2005 @ 15:40:
Het was op het moment van fotograveren wel al erg donker +/- 22.45 uur en erg bewolkt.
Verwijderd
we hebben pas een digitale fotocamera gekocht en gaan dan uiteraard op zoek naar voorbeelden en wijze raad
veel fraaie foto's al gezien in de (test)showcase, ineens goed en ge-psp-ed, en veel aardige comments.
we hebben onderhand zelf ook al wat geprobeerd natuurlijk en tot dusver is dit (wel vrij simpel) 1 van de betere:

hij is gemaakt met een dsc200 van Sony
we zijn niet zo into psp oid en daarom eigenlijk alleen geinteresseerd in het maken van 'ineens goed' foto's..
graag commentaren van die strekking

thx!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2005 16:12 ]
Verwijderd
De grap van een groot diafragma is dat je juist een kleinere DOF hebt (dus vagere achtergrond).Verwijderd schreef op zondag 10 juli 2005 @ 16:05:
Heb wat zitten experimeteren met het verkrijgen van een zo vaag mogelijke achtergrond met mijn Finepix S5500. Het onderwerp is misschien wat saai, maar hij steekt wat betreft scherpte wel mooi af tegen de achtergrond.
[afbeelding]
Geschoten op ISO-100, F9, 1/100 en maximaal ingezoomd.
Neem de foto eens op F2.8 i.p.v. F9 (gebruik de "A" stand).
Overigens heb je in RAW geschoten. Er zit meer informatie in het bestand dan jij nu uit de foto haalt. Open hem eens in photoshop twee keer: een keer gewoon, daar knip je de lucht uit en een keer lichter gemaakt, daar haal je de rest uit. Vaak komt er dan nog een mooie foto uit als je de delen weer samenvoegtThaBuz schreef op maandag 11 juli 2005 @ 14:48:
Net een week mn 300D binnen en onderstaande foto geprobeerd... De foto is volgens mij wat onderbelicht mr heb het gevoel dat ik ook wat contrast mis... Iemand tips om dergelijke foto's te maken met dezelfde sfeer alleen beter contrast?
[afbeelding]
De foto straalt een té nauwe sfeer uit. Je hebt 'em namelijk zo krap geschoten/bewerkt dat je er weinig uit kan opmaken.
De brug heeft bijvoorbeeld sierlijke draagpalen; daar had je wat meer mee kunnen doen op de foto.
[ Voor 23% gewijzigd door Silent Thunder op 11-07-2005 20:33 ]
Heel erg bedankt voor deze tip! Zal er van de week eens mee gaan klooien.breinonline schreef op maandag 11 juli 2005 @ 18:11:
[...]
Overigens heb je in RAW geschoten. Er zit meer informatie in het bestand dan jij nu uit de foto haalt. Open hem eens in photoshop twee keer: een keer gewoon, daar knip je de lucht uit en een keer lichter gemaakt, daar haal je de rest uit. Vaak komt er dan nog een mooie foto uit als je de delen weer samenvoegt

beetje info:
Canon 350D
Canon EF 75-300 4-5.6 IIIUSM
Sluitertijd - 1/100 sec.
Lensopening - F/5
Focuslengte - 200 mm
ISO-snelheid - ISO 800
Als mijn onderbuur (ondermeer) op mijn foto doelt:
Dit is mijn eerste foto die ik hier dump...ik "schiet" nu zo'n beetje een maand. Ik zelf vond hem wel goed, maar om 'm meteen in het solo showcase topic neer te zetten vond ik iets teveel van het goede. Of mensen moeten gaan zeggen dat het zo'n te gekke foto is dat hij eigenlijk daar moet
[ Voor 61% gewijzigd door ETM op 12-07-2005 12:45 ]
G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2
Als ik de Topicstart mag kwoten:
Ben je een beginnende fotograaf en heb je net 1 foto waarvan je denkt: ik wil hem laten zien en weten wat ik kan verbeteren, dan is dit topic voor jouLet wel, 'zomaar' foto's hier dumpen is dus juist niet de bedoeling
Ik vermoed dat de foto mischien wat sfeervoller wordt als je de foto zo cropped dat je de pijpen onderin niet ziet. Mij storen ze in ieder geval.ETM schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 12:26:
Mijn uitzicht als ik naar rechts kijk vanaf mijn balkon
[afbeelding]
beetje info:
Canon 350D
Canon EF 75-300 4-5.6 IIIUSM
Sluitertijd - 1/100 sec.
Lensopening - F/5
Focuslengte - 200 mm
ISO-snelheid - ISO 800
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
ok. Maar wordt het geheel dan niet wat "plat" ?Tukk schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 12:44:
[...]
Ik vermoed dat de foto mischien wat sfeervoller wordt als je de foto zo cropped dat je de pijpen onderin niet ziet. Mij storen ze in ieder geval.
Das wat ik in het begin al voorspelt had; dat het een snapshot topic zou wordenwimD70 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 12:38:
Het valt me de laatste tijd op dat dit topic een beetje wordt gebruikt (misbruikt?) voor foto's waarvan de fotograaf zelf wel aanvoelt dat 'ie daarme niet in de "solo showcase topic" aan hoeft te komen zetten en ze dus hier maar dumpt. Er wordt na het posten van een foto imho ook opvallend weinig om advies gevraagd (uitzonderingen daargelaten).
Als ik de Topicstart mag kwoten:
[...]
[ Voor 5% gewijzigd door Silent Thunder op 12-07-2005 12:49 ]
Ik ben het er mee eens dat het gebouw op de achtergrond afbreuk doet aan de rest.Tukk schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 12:44:
[...]
Ik vermoed dat de foto mischien wat sfeervoller wordt als je de foto zo cropped dat je de pijpen onderin niet ziet. Mij storen ze in ieder geval.
De foto vind ik namelijk erg vet. Croppen zou ook niet mooi zijn, dus op met photoshop het gebouw wegwerken, of de foto van een ander punt nemen (schuin omhoog zodat je over het gebouw heenkijkt)
Jep, maar keuzes zijn er om gemaakt te worden.
Ik, persoonlijk, vind de GSM-masten niet mooi en zou de 3:2 factor van de verhouding van de foto wel willen opgeven om ze kwijt te raken. Het is jouw foto, dus wat jij mooi vind moet je doen. Ik geef alleen mijn mening
edit:
Wat addictive kan natuurlijk ook
edit2:
Ik vermoed(!) dat WimD70 niet op jou doelt, ik vind het geen snapshot..
[ Voor 22% gewijzigd door Tukk op 12-07-2005 13:00 ]
Thnx, vond 't zelf ook wel een 'vette plaat' Die lucht doortrekken met ps zal wel een hels klusje worden...of idd me onderburen even lief aankijken of ik vanaf hun balkon een foto mag nemen. Vond alleen dit mooier uitkomen, omdat ik nu gelijk met de letters staaddictive schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 12:50:
[...]
Ik ben het er mee eens dat het gebouw op de achtergrond afbreuk doet aan de rest.
De foto vind ik namelijk erg vet. Croppen zou ook niet mooi zijn, dus op met photoshop het gebouw wegwerken, of de foto van een ander punt nemen (schuin omhoog zodat je over het gebouw heenkijkt)
daarom juist mijn post hierTukk schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 12:51:
[...]
Jep, maar keuzes zijn er om gemaakt te worden.
Ik, persoonlijk, vind de GSM-masten neit mooi en zou de 3:2 factor van de verhouding van de foto wel willen opgeven om ze kwijt te raken. Het is jouw foto, dus wat jij mooi vind moet je doen. Ik geef alleen mijn mening
ik bedoel niemand persoonlijk af te katten, ik dacht (inderdaad mede, maar zeker niet alleen, naar aanleiding van jouw post) een trend te zien waarvoor in den beginne al gewaarschuwd werd (door o.a. Silent Thunder) en waarvan in de TS dan ook expliciet werd gezegd dat dat nou niet de bedoeling was van dit topic.ETM schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 12:26:
Als mijn onderbuur (ondermeer) op mijn foto doelt....
Ik vond zelf de drempel voor het showcase topic ook altijd wat hoog en het "advies-vragen-om- jezelf-te-verbeteren" zeker een goed idee. Ik ben dan ook heel blij met dit topic, maar was bang dat het intussen de verkeerde kant aan het opgaan was.
Laat je er in ieder geval door azijnpissers als ik niet van weerhouden om te showen wat je kunt en advies te vragen over hoe het beter kan; dat was in ieder geval niet mijn intentie
Ik vind het wel een coole foto! Jammer dat het woord HOTEL niet rood is, dat zou nog authentischer zijn voor mijn gevoel, maar ik vind het een mooie en aparte plaat. De donkere gebouwen verderop storen aan de ene kant wel, maar aan de andere kant geven ze wel een ruimtelijk effect. Misschien had je door een kleinere scherpte-diepte te gebruiken je onderwerp beter kunnen isoleren, zodat de achtergrond minder storend is?ETM schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 12:26:
Mijn uitzicht als ik naar rechts kijk vanaf mijn balkon
[afbeelding]
Als mijn onderbuur (ondermeer) op mijn foto doelt:
Dit is mijn eerste foto die ik hier dump...ik "schiet" nu zo'n beetje een maand. Ik zelf vond hem wel goed, maar om 'm meteen in het solo showcase topic neer te zetten vond ik iets teveel van het goede. Of mensen moeten gaan zeggen dat het zo'n te gekke foto is dat hij eigenlijk daar moet
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

graag wil ik van jullie weten hoe ik dit misschien anders aan had kunnen pakken mbt compositie etc
[ Voor 3% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 12-07-2005 16:47 ]
klein stukje gecropped + gebouwen weg gewerkt: klik let op, dit is ff snel gedaan, en kan dus veel mooier wanneer je er ff de tijv voor neemtETM schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 12:56:
[...]
Thnx, vond 't zelf ook wel een 'vette plaat' Die lucht doortrekken met ps zal wel een hels klusje worden...of idd me onderburen even lief aankijken of ik vanaf hun balkon een foto mag nemen. Vond alleen dit mooier uitkomen, omdat ik nu gelijk met de letters sta
nu is 'ie wel rood: klikGaryu schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 14:21:
[...]
Ik vind het wel een coole foto! Jammer dat het woord HOTEL niet rood is, dat zou nog authentischer zijn voor mijn gevoel, maar ik vind het een mooie en aparte plaat. De donkere gebouwen verderop storen aan de ene kant wel, maar aan de andere kant geven ze wel een ruimtelijk effect. Misschien had je door een kleinere scherpte-diepte te gebruiken je onderwerp beter kunnen isoleren, zodat de achtergrond minder storend is?
Vanavond of morgen es kijken of ik 'm idd wat beter kan croppen/ps'en. Rood vind ik 'm toch minder...maar dat heeft denk ik meer te maken met het feit dat ik dat ding altijd in het wit zieaddictive schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 16:13:
[...]
klein stukje gecropped + gebouwen weg gewerkt: klik let op, dit is ff snel gedaan, en kan dus veel mooier wanneer je er ff de tijv voor neemt
[...]
nu is 'ie wel rood: klik
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Is er niemand die meer commentaar op mijn foto zou willen leveren? Ik ben benieuwd wat ik zou kunnen verbeteren.DuDePrOdUcTiOnS schreef op maandag 11 juli 2005 @ 00:33:
Toen ik gistermorgen thuis kwam uit de kroeg zag ik dit en ik kon het niet laten om op de foto te zetten. Ik vind het zelf een beetje de " 's ochtends vroeg voor dag en dauw sfeer " hebben.
Graag commentaar
Klik voor 2048.
[afbeelding]
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
www.casarodriguillo.com
Ze kijkt een beetje alsof ze het niet heel leuk vind, dat in combinatie met het standpunt lijkt het alsof ze aan het vallen is en de grond al hard zien aankomen. Als die foto horizontaal genomen zou zijn zou het een normale foto zijn met een huilend kind erop, nu lijkt het net alsof dat kind huilt omdat het bijna gaat vallen ofzo. Die sfeer maakt de foto erger dan dat het eigenlijk is. Niet zo gelukkig getroffen. Het idee van standpunt veranderen is prima, maar hou gewoon de camera recht. Het komt zelden voor dat een foto beter tot zijn recht komt doordat deze schuin is genomen.Gh0stw4lk3r schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 14:41:
Foto van mij dochter onbewerkt en express op deze manier geschoten ( van onderen en schuin, om een wat speelser effect proberen te krijgen )
[afbeelding]
graag wil ik van jullie weten hoe ik dit misschien anders aan had kunnen pakken mbt compositie etc
[ Voor 14% gewijzigd door breinonline op 12-07-2005 21:09 ]
Dit topic is gesloten.