Bedankt voor je antwoordsvdvlist2 schreef op woensdag 07 december 2005 @ 21:59:
[...]
Je S/PDIF uitgang is dezelfde als je koptelefoonuitgang. Dus degene naast je volume regelaar.
Zijn er mensen die deze notebook mobiel gaan gebruiken op de accu? Hoe lang gaat jullie accu mee als je een game speelt, als die idle draait, als je internet / tekstverwerkt?
Of gebruiken de meeste mensen deze notebook als een soort desktop vervanger?
http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.
Zoals je waarschijnlijk weet wordt zowel je cpu als gpu flink gebruikt tijdens het gamen, dus je accu zal denk binnen het uur leeg zijn. Indien je een beetje internet / tekst verwerkt kom ik op iets minder dan twee uur uit. (Gebruik wel NHC om te undervolten, zodoende minder stroomverbruik). Verder gebruik ik dan wel wifi en is me beeldscherm op ongeveer 60 à 70 procent van de licht sterkte.Coolmaster schreef op woensdag 07 december 2005 @ 22:31:
Zijn er mensen die deze notebook mobiel gaan gebruiken op de accu? Hoe lang gaat jullie accu mee als je een game speelt, als die idle draait, als je internet / tekstverwerkt?
Verwijderd
De verkoper in de winkel zei dat de accu ongeveer een uur meegaat, mede te danken door het stroomzuigende 17 inch breedbeeldscherm. In de praktijk zal de accu wel iets langer meegaan, afhankelijk van wat je doet natuurlijk. Bij Games is het na 1 uur wel gebeurd, tekst verwerken 1,5 schat ik.Coolmaster schreef op woensdag 07 december 2005 @ 22:31:
Ik sleep de laptop elke dag mee en werk op de accu. kan er met tekstverwerken en surfen net aan 2 uur mee werken. gamen gaat een stuk sneller leeg... film kijken nog wel tegen 1,5 uur.
De vraag is in hoeverre je deze laptop wil. Als je bijvoorbeeld het duitse amilo forum (http://www.amilo-forum.de...rmanceproblem-M3483G.html) leest kom je te weten dat er bij veel mensen problemen zijn met het spontaan hangen van de laptop voor 1-2seconden om de zoveel tijd bij ide/geluids activiteit. (ik heb er ook last van) Het is erg irritant en er is nog steeds geen oplossing voor.
Er wordt gespeculeerd dat het wellicht een irq probleem is, omdat de ide controller, vga kaart en geluidskaart allen dezelfde irq gebruiken.
IRQ 16 Mobile Intel(R) 915GM/PM Express PCI Express Root Port - 2591 OK
IRQ 16 NVIDIA GeForce 6800 OK
IRQ 16 Microsoft UAA-Bustreiber für High Definition Audio OK
IRQ 16 Intel(R) 82801FB/FBM PCI Express Root Port - 2660 OK
IRQ 16 Intel(R) 82801FB/FBM USB Universal Host Controller - 265B OK
IRQ 16 VIA VT6421 RAID Controller OK
Het valt vooralsnog niet in xp home/prof of de bios te veranderen, zelf denk ik erover om eens win2k te installeren.
Denk vooralsnog goed na voordat je deze laptop aanschaft zou ik zeggen.
De vraag is in hoeverre je deze laptop wil. Als je bijvoorbeeld het duitse amilo forum (http://www.amilo-forum.de...rmanceproblem-M3483G.html) leest kom je te weten dat er bij veel mensen problemen zijn met het spontaan hangen van de laptop voor 1-2seconden om de zoveel tijd bij ide/geluids activiteit. (ik heb er ook last van) Het is erg irritant en er is nog steeds geen oplossing voor.
Er wordt gespeculeerd dat het wellicht een irq probleem is, omdat de ide controller, vga kaart en geluidskaart allen dezelfde irq gebruiken.
IRQ 16 Mobile Intel(R) 915GM/PM Express PCI Express Root Port - 2591 OK
IRQ 16 NVIDIA GeForce 6800 OK
IRQ 16 Microsoft UAA-Bustreiber für High Definition Audio OK
IRQ 16 Intel(R) 82801FB/FBM PCI Express Root Port - 2660 OK
IRQ 16 Intel(R) 82801FB/FBM USB Universal Host Controller - 265B OK
IRQ 16 VIA VT6421 RAID Controller OK
Het valt vooralsnog niet in xp home/prof of de bios te veranderen, zelf denk ik erover om eens win2k te installeren.
Denk vooralsnog goed na voordat je deze laptop aanschaft zou ik zeggen.
Dank je jongens voor de antwoorden, dan lijkt me deze niet echt geschikt is voor mijn doeleinden.
http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.
hey guys!
Hoe zijn de speakers op de laptop? Daar hoor je meestal niemand over spreken. Maar vele laptops (sony vaio's bv.) hebben echt speakers die bagger zijn
Op mijn acer aspire zitten zeer goede speakers die luid spelen.
Hoe zijn de speakers op de laptop? Daar hoor je meestal niemand over spreken. Maar vele laptops (sony vaio's bv.) hebben echt speakers die bagger zijn
Op mijn acer aspire zitten zeer goede speakers die luid spelen.
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Misschien dat FS niet echt heel duur zijn vanwege de werkomstandigheden
Verder over de geluidskwaliteit. Me pa heeft een vaio en dat is idd echt drie keer niks. Je kan uit deze speakers wel geluid krijgen, maar niet super hard, dan beginnen ze soms een soort van te vibreren (zo klinkt het) Maar er zit een koptelefoon/spdif uitgang op en dan kan je er in principe van alles aan hangen. Je kan van laptop speakers nooit veel verwachten.
Als ik jou was gewoon ff naar de mm gaan, eerste de beste FS een stick induwen en dan spelen maar. Denk dat alle nieuwe FS wel dezelfde speakers hebben.
Trouwens voordat ik het vergeet: op de driver site van FS is officieel de 1.10 bios verschenen,
Op de volgende pagina kan je lezen waarom sommige 3438s soms last hebben van een lag van enkele seconden in games om de zoveel tijd. Het is een vrij lange Duitse topic.
EDIT: had vandaag iets vreemds. Was opeens me tweede HDD verdwenen uit windows. Geen idee of dat de hele tijd zo was. Dus ff reboot gedaan en bios settengs weer op optimal gezet en toen was me HDD (inc data) weer terug :-)
Verder over de geluidskwaliteit. Me pa heeft een vaio en dat is idd echt drie keer niks. Je kan uit deze speakers wel geluid krijgen, maar niet super hard, dan beginnen ze soms een soort van te vibreren (zo klinkt het) Maar er zit een koptelefoon/spdif uitgang op en dan kan je er in principe van alles aan hangen. Je kan van laptop speakers nooit veel verwachten.
Als ik jou was gewoon ff naar de mm gaan, eerste de beste FS een stick induwen en dan spelen maar. Denk dat alle nieuwe FS wel dezelfde speakers hebben.
Trouwens voordat ik het vergeet: op de driver site van FS is officieel de 1.10 bios verschenen,
Op de volgende pagina kan je lezen waarom sommige 3438s soms last hebben van een lag van enkele seconden in games om de zoveel tijd. Het is een vrij lange Duitse topic.
EDIT: had vandaag iets vreemds. Was opeens me tweede HDD verdwenen uit windows. Geen idee of dat de hele tijd zo was. Dus ff reboot gedaan en bios settengs weer op optimal gezet en toen was me HDD (inc data) weer terug :-)
[ Voor 26% gewijzigd door svdvlist2 op 18-12-2005 14:51 ]
Vandaag mijn bios geupdate naar 1.10C, mijn videokaartbios geupdate en de nieuwe nvidia drivers geinstalleerd. Het werkt tot nu toe zonder problemen
Overigens heb ik geen last van het lag-probleem, misschien ligt het aan het feit dat ik er maar 1 HDD in heb zitten? Er komt na de kerst wel 1 bij (heb extra onderdelen besteld hiervoor), dus het zal mij benieuwen of ik er dan last van ga krijgen.
Tot zover is het een fantastische laptop
Speakers zijn trouwens redelijk goed, als ik ze vergelijk met die van vergelijkbare DELL computers. Verwacht geen HIFI systeem, maar mp3's / video gaat prima
/edit:
Wat me overigens wel opvalt is dat de behuizing rechtsonder (bij de afstandsbediening) een beetje kraakt, hebben meer mensen hier last van?
Overigens heb ik geen last van het lag-probleem, misschien ligt het aan het feit dat ik er maar 1 HDD in heb zitten? Er komt na de kerst wel 1 bij (heb extra onderdelen besteld hiervoor), dus het zal mij benieuwen of ik er dan last van ga krijgen.
Tot zover is het een fantastische laptop
Speakers zijn trouwens redelijk goed, als ik ze vergelijk met die van vergelijkbare DELL computers. Verwacht geen HIFI systeem, maar mp3's / video gaat prima
/edit:
Wat me overigens wel opvalt is dat de behuizing rechtsonder (bij de afstandsbediening) een beetje kraakt, hebben meer mensen hier last van?
[ Voor 28% gewijzigd door Rockster op 18-12-2005 16:34 ]
Mitsu PUHZ-SHW112YAA + ERSC-VM2C
Maar is er een amilo die standaard een TV tuner heeft? Of is dat alleen via een xpress card of usb mogelijk?
Mijn vriendin wilt een laptop maar hij MOET een tv-tuner hebben.. zucht.
Mijn vriendin wilt een laptop maar hij MOET een tv-tuner hebben.. zucht.
Een amiga 500 met 512 kb ram !
Verwijderd
Ik ben sinds vandaag ook een gelukkige eigenaar! En bij mij kraakt er (nog) niets.Rockster schreef op zondag 18 december 2005 @ 16:29:
Nahjah, gelukkige eigenaar... ik krijg die nieuwste NVIDIA-drivers (81.95) niet aan de praat. Die er standaard op geleverd werden (70.xx versie) deden het wel gewoon, maar als ik de installatie van de vers gedownloade driver doe krijg ik een melding:
"Het NVIDIA-installatieprogramma kon geen stuurprogramma`s vinden die compatibel zijn met uw huidige hardware. Het installatieprogramma gaat nu afsluiten."
Laptop helemaal opnieuw geïnstalleerd.... niet eerst een andere videodriver geïnstalleerd maar meteen de NVIDIA 81.95 driver..... zelfde melding
Welke NVIDIA drivers gebruiken jullie op je 3438G?
(Heb de 2.0 Ghz versie met 2 HDD en 2048 MB RAM)
@max206cc. Ik gebruik zelf de 81.94 versie, maar het klopt idd dat de standaard 81.95 niet gepakt worden (81.94 ook niet). Deze zijn namelijk alleen geschikt voor desktop GPU's. Voor mobile GPU drivers ben je afhankelijk van de fabrikant, normaal gesproken dan, want op de volgende site kan je een geschikte 81.95 driver vinden.
Stap 1: download 81.95
Stap 2: unrar deze met winrar of iets dergelijks.
Stap 3: download modded inf.
Stap 4: unrar deze en kopieer 'm naar de directory waar 81.95 is uitgepakt en vervang de file.
Stap 5: probeer of je kan installeren via de installer. Persoonlijk update ik de driver handmatig via apparaatbeheer.
@multipasser. Er zit standaard geen tv-tuner op, maar er is geloof ik wel iets mogelijk via FS, maar dat is naar mijn weten een express-card. Maar builin of express maakt toch weinig uit?
@rockster. Het lag probleem is niet afhankelijk van het aantal HDD's. Het lag probleem treedt zowel bij systemen met 1 HDD als 2 HDD's op. Mensen hebben met een (veel tragere) externe HDD geen last van. Vandaar dat men denkt dat het ligt aan de IRQ of een bepaald chipje wat vrij nieuw is. Voor meer info check deze pagina.
Stap 1: download 81.95
Stap 2: unrar deze met winrar of iets dergelijks.
Stap 3: download modded inf.
Stap 4: unrar deze en kopieer 'm naar de directory waar 81.95 is uitgepakt en vervang de file.
Stap 5: probeer of je kan installeren via de installer. Persoonlijk update ik de driver handmatig via apparaatbeheer.
@multipasser. Er zit standaard geen tv-tuner op, maar er is geloof ik wel iets mogelijk via FS, maar dat is naar mijn weten een express-card. Maar builin of express maakt toch weinig uit?
@rockster. Het lag probleem is niet afhankelijk van het aantal HDD's. Het lag probleem treedt zowel bij systemen met 1 HDD als 2 HDD's op. Mensen hebben met een (veel tragere) externe HDD geen last van. Vandaar dat men denkt dat het ligt aan de IRQ of een bepaald chipje wat vrij nieuw is. Voor meer info check deze pagina.
[ Voor 37% gewijzigd door svdvlist2 op 19-12-2005 13:07 ]
Kijk hier maar even.... http://home.eplus-online.de/gaetcke/notebook.htm#35aVerwijderd schreef op maandag 19 december 2005 @ 02:08:
[...]
Ik ben sinds vandaag ook een gelukkige eigenaar! En bij mij kraakt er (nog) niets.
Nahjah, gelukkige eigenaar... ik krijg die nieuwste NVIDIA-drivers (81.95) niet aan de praat. Die er standaard op geleverd werden (70.xx versie) deden het wel gewoon, maar als ik de installatie van de vers gedownloade driver doe krijg ik een melding:
"Het NVIDIA-installatieprogramma kon geen stuurprogramma`s vinden die compatibel zijn met uw huidige hardware. Het installatieprogramma gaat nu afsluiten."
Laptop helemaal opnieuw geïnstalleerd.... niet eerst een andere videodriver geïnstalleerd maar meteen de NVIDIA 81.95 driver..... zelfde melding. Ik wil hem hebben omdat ik zag dat ik NFS Most Wanted niet op widescreen kon spelen (in het options menu). Volgens het lijstje van NVIDIA op hun website word hij wel ondersteunt, maar ik zie hem weer niet in het tekstbestand staan van de uitgepakte bestanden.
Welke NVIDIA drivers gebruiken jullie op je 3438G?
(Heb de 2.0 Ghz versie met 2 HDD en 2048 MB RAM)
Een vraagje.... De M4438G met het 17" TFT Crystalview WUXGA (1920 x 1200) scherm. Die kan ik kopen, maar als je games speelt op een resolutie lager als 1920 x 1200 ziet het er dan nog wel mooi uit? Of kan ik beter voor het 1440 x 900 scherm gaan?
De opties...
Fujitsu Siemens Amilo M4438G WUXGA, 2.0 GHz, 1024 MB, 2 x 80 GB 5400rpm raid 0, GF6800 256 MB € 1640,-
Fujitsu Siemens Amilo M3438G WXGA, 1,87 GHz, 2048 MB, 2 x 80 GB 5400rpm raid 0, GF6800 256 MB € 1520,-
Verwijderd
@svdvlist2 & Mr.David: HARTSTIKKE BEDANKT!!
Ik heb gedaan wat je in de stappen hebt beschreven svdvlist2 (met de installer) en het werkt perfect! Voorheen gebruikte in altijd de niet-aangepaste versies van NVIDIA en die werkte altijd wel, totdat ik op mijn oudere laptop de videodrivers eens een keer bij wilde werken en dezelfde melding kreeg. Had al veel gezeur met die laptop (Acer Aspire 1522WLMI) gehad dus dacht dat het daar weer mee te maken had. Maargoed, toen ik ze op deze nieuwe bak installeerde en hetzelfde zag moest het wel ergens anders aan liggen. Speciale drivers voor laptops... weer wat geleerd.
Bedankt!!
Ik heb gedaan wat je in de stappen hebt beschreven svdvlist2 (met de installer) en het werkt perfect! Voorheen gebruikte in altijd de niet-aangepaste versies van NVIDIA en die werkte altijd wel, totdat ik op mijn oudere laptop de videodrivers eens een keer bij wilde werken en dezelfde melding kreeg. Had al veel gezeur met die laptop (Acer Aspire 1522WLMI) gehad dus dacht dat het daar weer mee te maken had. Maargoed, toen ik ze op deze nieuwe bak installeerde en hetzelfde zag moest het wel ergens anders aan liggen. Speciale drivers voor laptops... weer wat geleerd.
@ Mr.david: bij welk (internet) bedrijf heb je dit vandaan? Ik denk namelijk (weet bijna zeker) dat deze prijzen exclusief BTW zijn. Scheelt dus 19%. EDIT: klopt dus wel 20% korting LOL. Denk dat je kaart het zwaar zal hebben op de hoogste resolutie, bovendien is het scherm trager dan die van de 3438
@max206cc: notebooks hebben geen aparte driver nodig, maar de gebruikte videokaart. De gewone drivers ondersteunen geen mobile (go) kaarten. Indien je een gewone 6800 in je notebook zou proppen zou de standaard driver wel werken, met een go6800 dus niet.
@max206cc: notebooks hebben geen aparte driver nodig, maar de gebruikte videokaart. De gewone drivers ondersteunen geen mobile (go) kaarten. Indien je een gewone 6800 in je notebook zou proppen zou de standaard driver wel werken, met een go6800 dus niet.
[ Voor 16% gewijzigd door svdvlist2 op 19-12-2005 21:50 ]
Ik krijg 20% korting.... Mijn vriendin werkt bij de MediaMarkt.svdvlist2 schreef op maandag 19 december 2005 @ 17:09:
@ Mr.david: bij welk (internet) bedrijf heb je dit vandaan? Ik denk namelijk (weet bijna zeker) dat deze prijzen exclusief BTW zijn. Scheelt dus 19%
Ik ben trouwens voor de M3438G gegaan en niet voor de M4438G. Ik durfde het M4438G scherm niet aan kwa gamen.
Op de volgende site kan je (weer) een nieuwe driver voor je geluidskaart downloaden. Dit keer gaat het om "Realtek audio driver Azalia ALC880 5.10.0.5202 (1.29)"
[ Voor 42% gewijzigd door svdvlist2 op 31-12-2005 16:59 ]
FSC schijnt samen met de moederbordfabrikant aan een oplossing voor het freeze probleem te werken. Volgens http://www.notebookforums.com/showthread.php?t=121724 & http://www.notebookforums.com/showthread.php?t=121602 zal een patch niet lang meer op zich laten wachten. Mijn lappie is inmiddels terug naar FSC en moet binnen 7 a 14dagen terug zijn, ik kon niet langer meer wachten.
Ben benieuwd wat voor oplossing ze voor me in petto hebben...
12-15-05
These days the manufacturer runs several tests about this issue. A very(!) uncertain approximation for a solution mentions January 2006.
12-17-05
I just got positive feedback of FSC. They verified the approximation. They are sure that a bugfix will be released during January.
Verwijderd
Ik heb nooit last van freeze problemen in games,
(GTA Vice City & San Andreas) maar ik kreeg
wel last met het afspelen van mp3's in BPM,
met regelmaat bleef hij hangen 'brrrrrrrrp'.
Dat heb ik kunnen opgelossen door in Notebook Hardware Control
de check op de S.M.A.R.T. parameters en temperatuur van de enkele
Samsung HD uit te zetten.
NHC geeft overigens ook een S.M.A.R.T. warning maar als ik dan naar
de parameters kijk begrijp ik nog niet wat er mis is.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2006 11:50 ]
Verwijderd
Jep dat had ik ook, maar ik begrijp ook niet wat er mis is.Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 11:08:
Ik heb nooit last van freeze problemen in games,
Nou, das lekker dan. Mijn laptop ligt nog steeds bij FSC en ik weet nu zeker dat ie het huis niet in komt als het niet gefixed is. Dus ben benieuwd wat ze gaan doen. Morgen maar eens een belletje plegen.01-10-06
Bad news about the lagging issue. The responsible manufacturer of the motherboard verified that their board does produce this bug! Therefore the bug appears in all systems with that mainboard. (Mx437G, M1439G, Mx438G and of course all 'alienware' editions of that books). The malfunction has not been found yet! It is also not improbable that the lags are a result of a hardware failure. But it can still be that the bug can be fixed by a BIOS update.
Albeit it seems that a bugfix won't be available in January.
[ Voor 3% gewijzigd door Paquito op 11-01-2006 03:06 ]
Wat voor lagging probleem is dat dan?
Ik heb een m1437g en zou daar dus ook last van kunnen hebben, maar games en films doen het 100% ok bij mij.
Ik heb een m1437g en zou daar dus ook last van kunnen hebben, maar games en films doen het 100% ok bij mij.
Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema
Verwijderd
Volg de links van andere post hierboven als je wil weten hoe het probleem zich voordoet.
Jij en ik horen bij de gelukkigen omdat we nog niet tegen het probleem aanlopen
of het probleem niet hebben.
Laten we beter geen specs gaan vergelijken want dat is op de duitse boards al
uitgebreid gedaan.
Ik heb een waarschuwing op kieskeurig gezet:
http://www.kieskeurig.nl/...F5D19C125702D0046B9C5.htm
Jij en ik horen bij de gelukkigen omdat we nog niet tegen het probleem aanlopen
of het probleem niet hebben.
Laten we beter geen specs gaan vergelijken want dat is op de duitse boards al
uitgebreid gedaan.
Ik heb een waarschuwing op kieskeurig gezet:
http://www.kieskeurig.nl/...F5D19C125702D0046B9C5.htm
Verwijderd
Er is weer een update voor je geluidskaart.
Die kun je hier downloaden: ftp://61.56.86.122/pc/hda/alc880d/WDM_R130.exe
Changelog:
Add/Fix:
* Customization.
For New architecture:
* Customization .
* Bug fixed when recording AEC device failed on 880.
CPL:
* Customization.
Die kun je hier downloaden: ftp://61.56.86.122/pc/hda/alc880d/WDM_R130.exe
Changelog:
Add/Fix:
* Customization.
For New architecture:
* Customization .
* Bug fixed when recording AEC device failed on 880.
CPL:
* Customization.
Hiep hoi, laptop vandaag terug. Moederbord vervangen.. nou maar eens ff testen. Niet dus, laptop gaat weer terug naar FSC. Wat ze er mee gedaan hebben weet ik niet:
De laptop is zo scheef als een hoepel, net of er een blok beton op heeft gelegen.
http://malaguena.fiberworld.nl/lap/IMG_1341.JPG
Daardoor raken de pootjes aan de linker- en rechterzijkant de grond niet meer en is hij onstabiel
http://malaguena.fiberworld.nl/lap/IMG_1331.JPG
Ook nog veel krassen aan de buiten en binnenkant van de behuizing.
http://malaguena.fiberworld.nl/lap/IMG_1323.JPG
En om het verhaal compleet te maken, beide muisknoppen werken erg stroef en eentje zit zelfs los.
Lekker weer.. meteen FSC gebeld. Systeem lag plat, dus ze konden vandaag niets doen. Maandag moet ik terug bellen en ze willen van tevoren eerst foto's zien alvorens ze een beslissing maken. Ik ga er van uit dat er iets uit komt dat in nieuwstaat verkeerd.
De laptop is zo scheef als een hoepel, net of er een blok beton op heeft gelegen.
http://malaguena.fiberworld.nl/lap/IMG_1341.JPG
Daardoor raken de pootjes aan de linker- en rechterzijkant de grond niet meer en is hij onstabiel
http://malaguena.fiberworld.nl/lap/IMG_1331.JPG
Ook nog veel krassen aan de buiten en binnenkant van de behuizing.
http://malaguena.fiberworld.nl/lap/IMG_1323.JPG
En om het verhaal compleet te maken, beide muisknoppen werken erg stroef en eentje zit zelfs los.
Lekker weer.. meteen FSC gebeld. Systeem lag plat, dus ze konden vandaag niets doen. Maandag moet ik terug bellen en ze willen van tevoren eerst foto's zien alvorens ze een beslissing maken. Ik ga er van uit dat er iets uit komt dat in nieuwstaat verkeerd.
Lekker verhaal. De laptop ziet er niet meer uit als ik zo bekijk. Neem aan dat hier het laatste woord nog niet overgesproken is. I.p.v een blok beton zou er ook iemand boven de 100 kg op hebben gezeten
Overigens kan het systeem inderdaad wel eens plat liggen. Ik kan namelijk op de site FS mijn serienummer wel ingeven bij status/garantie maar ik krijg gelijk te horen dat het nummer niet klopt. Dus daar ligt het ook plat.
Overigens kan het systeem inderdaad wel eens plat liggen. Ik kan namelijk op de site FS mijn serienummer wel ingeven bij status/garantie maar ik krijg gelijk te horen dat het nummer niet klopt. Dus daar ligt het ook plat.
Verwijderd
mijne 'silent mode' werkt niet meer, allé dat gevoel heb ik, normaal als je die opzet, zal die ventilator af en toe opspringen en kortstondig blazen, die van mij blijft gewoon constand blazen. Ik heb onlangs bovenstaande grafische drivers geïnstalleert, ik weet niet of het er iets mee te maken heeft.
Weet iemand hoe ik dit weer opgelost krijg?
thx
jaba
heb de originele driver terug, alles terug normaal
Weet iemand hoe ik dit weer opgelost krijg?
thx
jaba
heb de originele driver terug, alles terug normaal

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2006 18:17 ]
Uniwill manufacture a mainboard, a large one (ref: P71EN0) and a smaller one (ref: P50EN0) both have an integrated RAID Controller (Ref: VIA VT6421) which has a manufacturer's defect. This has become known as the 'lagging issue', and is actually a communication problem between the Hard Disc Drive and the RAID controller, regardless of the RAID being set to 0 or 1, or the number of Hard Disc Drives.
These defective mainboards are installed in a great many PC notebooks/laptop computers manufacturered by Fujitsu-Siemens and sold worldwide.
Unfortunately there is no solution to this hardware problem as yet, although in some countries, Fujitsu-Siemens notebooks/laptops have been withdrawn from sale, and in others the prices have been greatly reduced.
The affected models of the Fujitsu-Siemens notebooks /laptops have a pattern 'Amilo M (variable) Four Three (variable) G.
So the following models have the problem mainboard installed:
Amilo M1437G
Amilo M1439G
Amilo M3438G
Amilo M4438G
Fujitsu-Siemens have known about the lagging issue since November 2005, and have confirmed (to "karl_s" of West Sussex, Uk) that the problem is caused by the RAID controller communicating with the Hard Disc drive.
As such there are variations in the lag strength and noticeability depending on the notebook/ laptop set up:
The faster the hard drive rpm, the weaker the lag.
Fujitsu-Siemens Amilo M x43x notebooks/laptops with a slow Samsung Hard Drive have the worst lag.
Fujitsu-Siemens Amilo M x43x notebooks/laptops with Fujitsu Hard Drives are next best,
and Fujitsu-Siemens Amilo M x43x notebooks/laptops with really fast (7200 rpm) Seagate Hard drives have the least noticeable lag.
Thanks to "Borkar" (obviously)!
Maybe people posting here can help Fujitsu-Siemens & Uniwill find a solution by always remembering to state (a) the Amilo model reference (b) the hard drive make and speed and if possible the mainboard reference.
--cheers!
PLEASE SIGN. The url will be sent to FSC and if we don´t get an a solution in a very short time we can sent the URL to all PC maganizes and hardware testing sites, to show all how FSC dealt with this problem !
http://www.petitiononline.com/MX43XLAG/petition.html
Please sign and post the link on every place where this problem is being talked about, to help gather a large number of signatures Very Happy
Er is weer een nieuwe versie van NHC uit. Namelijk 1.10 beta 01. Dit zijn de verschillen tov 1.9 beta 03. Belangrijk: gebruik Microsoft .Net Framework 2.0. Met versie 1.0 zijn de kansen op een BSOD vrij groot.
Er wordt aangeraden voordat je deze installeert eerst de oude versie te verwijderen. Je kan ervoor kiezen om je instellingen te bewaren. Dat heb ik dus gedaan en het proggie werkt weer toppie.
Er wordt aangeraden voordat je deze installeert eerst de oude versie te verwijderen. Je kan ervoor kiezen om je instellingen te bewaren. Dat heb ik dus gedaan en het proggie werkt weer toppie.
Ik vind persoonlijk de monitoring functie wel handig. Eens kijken hoe heet je lappie wordt tijdens langdurig gamen.1.10
News and fixes in the Notebook Hardware Control BETA 01
- NEW SERVICE (now NHC works on all user accounts at the same time)
- ADD MONITORING (chart window and data logging on HD)
- REMOVED the power scheme bug with NHC service (bug: the settings were set to default)
- SECURETY IMPROVED: on restricted user accounts NHC runs with the restricted user privileges
- (with RunAs NHC was running with admin rights and this was a security hole)
- add Voltage Control for Pentium 4 (mobile and desktop)
- add NHC Messages (possibility the send messages to NHC).
- add ASUS / SAMSUNG HotKey Control
- add Power Scheme Control (with service also available on restricted user accounts)
- add the possibility to show the HD temperature in the system tray
- add ATI Powerplay support, improved the ATI Clock Control
- add HD Standby Time
- improved the CPU clock detection
- fixed a lot of bugs and problems
- Todo: finish the nvidia support, finish the acpi fan control, add AMD and Intel Core Duo support,
- expand FAQ, Help and webpage, add events in nhc and improve/add tray icon options.
- (10.02.2006)
[ Voor 4% gewijzigd door svdvlist2 op 13-02-2006 13:00 ]
Mijn laptop is weer terug.
Met een compleet nieuwe behuizing. Ziet er weer netjes uit.
Helaas is de inhoud niet vervangen en die is dus ook kromgetrokken. Hierdoor is het tft scherm nog steeds krom. (zoals op de foto)
Zucht.. of ik nu weer met fsc moet gaan bellen. Ik weet het niet. Zou betekenen dat de laptop weer ~2 weken weg is.
De lags zijn overigens nog steeds aanwezig. Wel minder frequent. Heb er met 2 uur werken, maar 2 kunnen spotten. Normaliter had ik er al 8 tot 10 gehad ofzo.
Helaas is de inhoud niet vervangen en die is dus ook kromgetrokken. Hierdoor is het tft scherm nog steeds krom. (zoals op de foto)
Zucht.. of ik nu weer met fsc moet gaan bellen. Ik weet het niet. Zou betekenen dat de laptop weer ~2 weken weg is.
De lags zijn overigens nog steeds aanwezig. Wel minder frequent. Heb er met 2 uur werken, maar 2 kunnen spotten. Normaliter had ik er al 8 tot 10 gehad ofzo.
Er is weer een nieuwe driver uit voor je VIA RAID controller VIA RAID 5.20C Veranderingen tov 5.20A zijn nog onbekend. Zelfs de datum is hetzelfde als van 5.20A. De map grootte is echter wel veranderd. Verder ziet windows het als een nieuwe driver. Indien je dan 5.10A opgeeft zegt ie dat hij geen nieuwe versie heeft gevonden.
[ Voor 7% gewijzigd door svdvlist2 op 12-02-2006 13:22 ]
Heb je misschien een url?svdvlist2 schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 10:59:
Er is weer een nieuwe versie van NHC uit. Namelijk 1.10 beta 01. Dit zijn de verschillen tov 1.9 beta 03. Belangrijk: gebruik Microsoft .Net Framework 2.0. Met versie 1.0 zijn de kansen op een BSOD vrij groot.
[...]
Ik vind persoonlijk de monitoring functie wel handig. Eens kijken hoe heet je lappie wordt tijdens langdurig gamen.
Ja zie hier. Verder ff link in originele topic toegepast.
thx zal vanavond eens even proberen...!svdvlist2 schreef op maandag 13 februari 2006 @ 13:01:
[...]
Ja zie hier. Verder ff link in originele topic toegepast.
Er zijn weer twee nieuwe drivers uit voor de m3438, namelijk:
1. Intel® PROSet/Wireless Software version 9.0.4 icm Device driver version 9.0.4.8. De veranderingen tov de vorige versie kan je hier lezen. De software/driver kan je hier downloaden.
2. High Definition Audio System Software Ver: R1.31. Deze update is voor je geluidskaart en kan je hier vinden. Veranderingen tov de vorige versies zijn wel bekend maar super vaag en kan je hier vinden
1. Intel® PROSet/Wireless Software version 9.0.4 icm Device driver version 9.0.4.8. De veranderingen tov de vorige versie kan je hier lezen. De software/driver kan je hier downloaden.
2. High Definition Audio System Software Ver: R1.31. Deze update is voor je geluidskaart en kan je hier vinden. Veranderingen tov de vorige versies zijn wel bekend maar super vaag en kan je hier vinden
Verwijderd
Ik wou dat die eens wat sneller konden worden gedownload, die geluidsdrivers, ik word er niet goed van
Ok ff een vraagje (heb dit al heel wat posts terug gevraagd, maar toen wist niemand he, dus ik hoop dat het nu beter gaat.
De vraag is hoe ik die spdif aansluit. IK heb tot nu toe twee stekkertjes gebruikt, een mono 3.5mm plug en een stereo versie, maar krijg in beide gevallen geen signaal op mijn Z5500. Overigens gebruik ik die 3.5mm mono voor mijn Audigy 2, waarbij het wel perfect werkt...
Iemand een idee?
Alvast bedankt
De vraag is hoe ik die spdif aansluit. IK heb tot nu toe twee stekkertjes gebruikt, een mono 3.5mm plug en een stereo versie, maar krijg in beide gevallen geen signaal op mijn Z5500. Overigens gebruik ik die 3.5mm mono voor mijn Audigy 2, waarbij het wel perfect werkt...
Iemand een idee?
Alvast bedankt
Al eens gekeken bij Sound Effect Manager in je Configuratiescherm. Daarin is een tab te vinden over SPDIF. Anders ff googlen.Jilvoos schreef op zondag 05 maart 2006 @ 13:25:
Ok ff een vraagje (heb dit al heel wat posts terug gevraagd, maar toen wist niemand he, dus ik hoop dat het nu beter gaat.
Iemand een idee?
Alvast bedankt
Voor de verandering heeft realtek maar weer eens een nieuwe driver voor onze geluidskaart uitgebracht. Je kan 'm hier vinden. Houdt er rekening mee dat de download nogal traag kan zijn. (13 KB/sec) De veranderingen tov 1.32 zijn weer lekker vaag en zijn allemaal verbeteringen.
Voor mensen die de link te traag vinden, kunnen deze gebruiken. Het is de zipfile van realtek uitgepakt en gerart met winrar 3.51 (had de originele file niet meer)(De file is 18.44 MB groot)
Voor mensen die de link te traag vinden, kunnen deze gebruiken. Het is de zipfile van realtek uitgepakt en gerart met winrar 3.51 (had de originele file niet meer)(De file is 18.44 MB groot)
[ Voor 62% gewijzigd door svdvlist2 op 14-03-2006 21:32 ]
Verwijderd
Heeft iemand em al binnen zodat ie em even online kan zetten op een snellere server, want als ik steeds wil downloaden gaat dat met 4kb/s.
Heb mijn Fujitsu Siemens horror experience maar eens op 'papier' gezet in de product survey.
http://tweakers.net/productsurvey/survey/2110
lees en huiver.
http://tweakers.net/productsurvey/survey/2110
lees en huiver.
[ Voor 7% gewijzigd door Paquito op 11-03-2006 11:28 ]
Verwijderd
Bedanktsvdvlist2 schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 10:21:
Voor de verandering heeft realtek maar weer eens een nieuwe driver voor onze geluidskaart uitgebracht. Je kan 'm hier vinden. Houdt er rekening mee dat de download nogal traag kan zijn. (13 KB/sec) De veranderingen tov 1.32 zijn weer lekker vaag en zijn allemaal verbeteringen.
@Raven, echt lulllig voor je dat het zo gelopen is. Hoop dat je er binnenkort van af bent (van het gezeur dan he:P)
Realtek blijft maar nieuwe drivers maken voor onze geluidskaart. We zijn nu bij versie 1.34 aangekomen.
De veranderingen tov de vorige (1.33) versie zijn zoals gewoonlijk weer spraakmakend.
De veranderingen tov de vorige (1.33) versie zijn zoals gewoonlijk weer spraakmakend.
Add/Fix
1.) Customization.
For New architecture:
1.) Customization .
2.) Fixed Adobe Premiere Pro 1.5 Crash issue .
CPL :
1.) Customization.
[ Voor 56% gewijzigd door svdvlist2 op 16-04-2006 16:03 ]
Dat hoop ik ook maar. Nu ruim 3 maanden verder heb ik nog steeds geen laptop. 't is echt te gek voor woorden.Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 23:13:
[...]
Bedankt![]()
@Raven, echt lulllig voor je dat het zo gelopen is. Hoop dat je er binnenkort van af bent (van het gezeur dan he:P)
Nog nooit meegemaakt zoiets. Ik heb de laptop voor mijn studie gekocht. Straks is mijn jaar over en heb ik de laptop niet eens kunnen gebruiken!Ik heb, tenminste op papier, een Fujitsu Siemens 3438G en ik zou echt niemand aanraden om uberhaupt iets van FSC te kopen. Mijn laptop is nu al 3 maanden in reparatie. Oorspronkelijk voor het 'lagging probleem'. Maar inmiddels om de laptop in nieuwstaat terug te krijgen, omdat ze hem na de 1e reparatie compleet hebben gemold.
Ik ben heel redelijk met ze geweest (buiten het feit dat ik hier in een tweetal topics enorm heb zitten klagen) en zij met mij, maar daar blijft het helaas ook bij. De organisatie en communicatie binnen het bedrijf lijkt zo log en loom dat er werkelijk niets gebeurd. Ook op mijn vriendelijke verzoek(en) via alle communicatiemiddelen om na 3 maanden maar een nieuwe laptop te sturen wordt gewoon niet geregeaeerd. En de 1e lijns telefoonmensen leven met mij mee, maar kunnen niets voor mij doen...
Ik heb dus in november vorig jaar ruim 1800 euro aan een laptop uitgegeven die ik nog niet eens fatsoenlijk heb kunnen gebruiken en daarbij al ruim 3 maanden niet meer in mijn bezit heb!
Ik heb de laptop gisteren teruggekregen.. ongerepareerd. Scherm krom etc.
-En- met weer een probleem erbij. zie foto's:
http://malaguena.fiberworld.nl/lap/zucht/zucht1.jpg
http://malaguena.fiberworld.nl/lap/zucht/zucht2.jpg
http://malaguena.fiberworld.nl/lap/zucht/zucht3.jpg
http://malaguena.fiberworld.nl/lap/zucht/zucht4.jpg
Hij kan weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer terug.
Echt, ik blijf bezig!
-En- met weer een probleem erbij. zie foto's:
http://malaguena.fiberworld.nl/lap/zucht/zucht1.jpg
http://malaguena.fiberworld.nl/lap/zucht/zucht2.jpg
http://malaguena.fiberworld.nl/lap/zucht/zucht3.jpg
http://malaguena.fiberworld.nl/lap/zucht/zucht4.jpg
Hij kan weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer terug.
Echt, ik blijf bezig!
Ik had het dus wel geweten he, schakel de consumentenbond in...
Het is niet normaal dat jij even 4 a 5 maanden moet wachten voor een laptop die je amper 2 maanden in gebruik had ?
Stelletje ***** bij fujitsu dit is geen service meer als mij dit was overkomen
...
Het is niet normaal dat jij even 4 a 5 maanden moet wachten voor een laptop die je amper 2 maanden in gebruik had ?
Stelletje ***** bij fujitsu dit is geen service meer als mij dit was overkomen

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090
Toeval misschien maar bij mijn FS was het scherm ook kapot na een reparatie
Uiteraard wel weer kosteloos vergoed maar daardoor duurde het wel weer 3 weken langer voordat ik hem weer kon gebruiken

Uiteraard wel weer kosteloos vergoed maar daardoor duurde het wel weer 3 weken langer voordat ik hem weer kon gebruiken
Schandelig zeg !
Ben blij dat ik niks had. Nouja, een pinnetje onder me spatie wat omhoog gebogen, maar dat heb ik gelukkig zelf makkelijk kunnen terugbuigen.
Ben blij dat ik niks had. Nouja, een pinnetje onder me spatie wat omhoog gebogen, maar dat heb ik gelukkig zelf makkelijk kunnen terugbuigen.
http://tweakers.net/productsurvey/survey/2110 updated.
Ik weet niet meer wat ik van ze moet denken. Ik heb ze gistermiddag aan de telefoon gesproken en ze beweren met droge ogen van alles vervangen en daarnaast de laptop uitvoerig getest te hebben: ik zet de laptop aan, vrijwel meteen groene strepen in beeld. Tja..
De weg van consumentenbond / rechtsbijstand is er eentje die je als laatste middel gebruikt, omdat het getouwtrek dan pas echt begint. Voor nu heb ik ze constant op hun woord geloofd en ik vertrouwde dat het opgelost zou worden. Het lijkt echter maar niet te lukken en bovendien weigeren ze om een nieuw exemplaar op te sturen. Het is dus nu idd tijd voor andere acties...
Ik weet niet meer wat ik van ze moet denken. Ik heb ze gistermiddag aan de telefoon gesproken en ze beweren met droge ogen van alles vervangen en daarnaast de laptop uitvoerig getest te hebben: ik zet de laptop aan, vrijwel meteen groene strepen in beeld. Tja..
De weg van consumentenbond / rechtsbijstand is er eentje die je als laatste middel gebruikt, omdat het getouwtrek dan pas echt begint. Voor nu heb ik ze constant op hun woord geloofd en ik vertrouwde dat het opgelost zou worden. Het lijkt echter maar niet te lukken en bovendien weigeren ze om een nieuw exemplaar op te sturen. Het is dus nu idd tijd voor andere acties...
Verwijderd
Hallo,
Ik heb ook deze laptop en had ff een vraagje. Als ik Java Console activeer, dan flitst het bij mij ff door het beeld heen. Is dit weer het grote 'lagging issue' of kan ik dit tegen gaan.
Alvast bedankt!!
Ik heb ook deze laptop en had ff een vraagje. Als ik Java Console activeer, dan flitst het bij mij ff door het beeld heen. Is dit weer het grote 'lagging issue' of kan ik dit tegen gaan.
Alvast bedankt!!
Maar doet java het dan wel. Zo niet, dan is het gewoon een brakke installatie. Heeft niks met de lagging isue te maken.Verwijderd schreef op maandag 17 april 2006 @ 17:15:
Hallo,
Alvast bedankt!!
Verwijderd
Java werkt wel or, met allemaal javagames die het eerst niet deden.svdvlist2 schreef op donderdag 27 april 2006 @ 16:19:
[...]
Maar doet java het dan wel. Zo niet, dan is het gewoon een brakke installatie. Heeft niks met de lagging isue te maken.
Maar niemand heeft dat op een andere pc???? Nou jah als ik er iets aan zou kunnen doen ist altijd mooi en anders gaat et over;)
En weer een update! http://tweakers.net/productsurvey/survey/2110
[update 3 mei 2006]
Eindelijk.... eindelijk... na bijna 4 maanden wachten heb ik een nieuwe laptop gekregen. En niet door mijn toedoen, want als ik de winkel waar ik hem heb gekocht niet had gemaild was er nog -niets- gebeurd.
Ten einde raad had ik nadat het bovenstaande probleem (strepen) er ook nog eens was bijgekomen de winkel 'Computerpirates' (http://tweakers.net/shopsurvey/1637) gemaild. Computerpirates heeft er vervolgens werk van gemaakt..... gevolg: binnen een dag hing Fujitsu Siemens aan de lijn met de mededeling dat er een nieuwe laptop bezorgd zou worden!
(fluister: 43@#$)*)!*@$@!# , dan kan het ineens wel!)
HAIL to Computerpirates.
2 thumbs down for FSC.
Ik heb de nieuwe laptop inmiddels in huis en 'alles' werkt weer perfect... behalve... tja, je raadt het al: de 'lagging issue' is ook bij deze laptop aanwezig.
Via het Fujitsu Siemens forum ben ik inmiddels te weten gekomen waar het probleem hoogstwaarschijnlijk nu echt aan ligt:
De controller op het moederbord gaat niet goed om met de APM functie van de harddisk. (dit staat los van power management in windows) Hierdoor zet de harddisk zich op willekeurige momenten uit en spint daarna direct weer op, waardoor er een hanger ontstaat.
De standaard harddisks die Fujitsu-Siemens gebruikt: Samsung, Fujitsu, Seagate hebben geen opties in hun firmware/bios om de apm functie uit te zetten. De APM functie voor deze harddisks staat altijd aan. Voor Hitachi laptop harddisks kan dit echter wel.
Het probleem is ook dat de raid controller van het moederbord niet door de verschillende hd-tools wordt ondersteund, waardoor je genoodzaakt bent de Hitachi harddisk eerst op een andere sata controller aan te sluiten, de apm functie uit te schakelen en daarna pas in de laptop te bouwen.
Het aanschaffen van een 'Hitachi Travelstar 7K100 80GB 7200rpm 2.5" SATA schijf' lijkt dus de oplossing van het probleem! Ik heb er inmiddels 2 in bestelling staan... en ik hoop... ohhh.. ik hoop zo dat het euvel dan EINDELIJK is opgelost.
Oh, en de volgende keer dus gewoon een DELL.
[update 3 mei 2006]
Eindelijk.... eindelijk... na bijna 4 maanden wachten heb ik een nieuwe laptop gekregen. En niet door mijn toedoen, want als ik de winkel waar ik hem heb gekocht niet had gemaild was er nog -niets- gebeurd.
Ten einde raad had ik nadat het bovenstaande probleem (strepen) er ook nog eens was bijgekomen de winkel 'Computerpirates' (http://tweakers.net/shopsurvey/1637) gemaild. Computerpirates heeft er vervolgens werk van gemaakt..... gevolg: binnen een dag hing Fujitsu Siemens aan de lijn met de mededeling dat er een nieuwe laptop bezorgd zou worden!

HAIL to Computerpirates.
2 thumbs down for FSC.
Ik heb de nieuwe laptop inmiddels in huis en 'alles' werkt weer perfect... behalve... tja, je raadt het al: de 'lagging issue' is ook bij deze laptop aanwezig.
Via het Fujitsu Siemens forum ben ik inmiddels te weten gekomen waar het probleem hoogstwaarschijnlijk nu echt aan ligt:
De controller op het moederbord gaat niet goed om met de APM functie van de harddisk. (dit staat los van power management in windows) Hierdoor zet de harddisk zich op willekeurige momenten uit en spint daarna direct weer op, waardoor er een hanger ontstaat.
De standaard harddisks die Fujitsu-Siemens gebruikt: Samsung, Fujitsu, Seagate hebben geen opties in hun firmware/bios om de apm functie uit te zetten. De APM functie voor deze harddisks staat altijd aan. Voor Hitachi laptop harddisks kan dit echter wel.
Het probleem is ook dat de raid controller van het moederbord niet door de verschillende hd-tools wordt ondersteund, waardoor je genoodzaakt bent de Hitachi harddisk eerst op een andere sata controller aan te sluiten, de apm functie uit te schakelen en daarna pas in de laptop te bouwen.
Het aanschaffen van een 'Hitachi Travelstar 7K100 80GB 7200rpm 2.5" SATA schijf' lijkt dus de oplossing van het probleem! Ik heb er inmiddels 2 in bestelling staan... en ik hoop... ohhh.. ik hoop zo dat het euvel dan EINDELIJK is opgelost.
Oh, en de volgende keer dus gewoon een DELL.
Hmm, ik heb geen last van dat apm probleem, terwijl ik 2 fujitsu harddisks erin heb zitten (2x 80gb ncq). Kan het zijn dat ik een paar dingen override omdat ik notebook hardware control gebruik? Die staat er namelijk al vanaf het begin op
Voor de liefhebber zijn er twee nieuwe downloads te melden. Namelijk een nieuwe bios (geen fsc) en een nieuwe driver voor de intel 2200BG wlan-kaartje.
BIOS: Versie 1.11 is uit en kan je hier downloaden. Heel waarschijnlijk komt FSC binnenkort met een officiele versie uit. Hoewel alles natuurlijk op EIGEN risico is kan je deze gewoon gebruiken voor je M3438G.
Deze BIOS-versie lost dus niet het lagging probleem op als je daar last van zou hebben.
Veranderingen
Veranderingen tov 9.0.4.8:
BIOS: Versie 1.11 is uit en kan je hier downloaden. Heel waarschijnlijk komt FSC binnenkort met een officiele versie uit. Hoewel alles natuurlijk op EIGEN risico is kan je deze gewoon gebruiken voor je M3438G.
Deze BIOS-versie lost dus niet het lagging probleem op als je daar last van zou hebben.
Veranderingen
2200BG: driver versie 9.0.4.13 is uit en kan je hier downloaden. Het is wel een filetje van 80MB. Daar zit dus intel's PROSet Wireless Software bij. Ik heb de exe file uitgepakt met winrar en handmatig de driver geüpdate.P71EN0 History
-----------------------------------------------
Date: 2006/03/31
BIOS version: 1.11
EC version: 1.11
Filename:P71ENSTD.111, Checksum:0A922h, Date:2006/03/31, Time:14:58
Description for EC:
1. Added TJ85 CPU Fan table.
Description for BIOS:
1. Added NBID/UUID backup soultion to prevent NBID/UUID lost.
-----------------------------------------------
Date: 2005/10/05
BIOS version: 1.10
EC version: 1.08
Filename:P71ENSTD.110, Checksum:00593h, Date:2005/10/05, Time:17:11
Description for BIOS:
1. Fix CMOS battery been removed will cause password become unknow.
2. Fix DOS mode flash and load CMOS default( afudos parameter /L2 ) will erase Password.
Veranderingen tov 9.0.4.8:
Driver Issues Resolved in Driver Version 9.0.4.13
Intel® PRO/Wireless 2200BG/2915ABG Network Connection
1945940: Adapter prefers connection to 802.11b/g access point over 802.11b only access point.
1981529: Incorrect default value for preferred band.
1753026: Intermittent loss of connectivity with access point
[ Voor 7% gewijzigd door svdvlist2 op 10-05-2006 21:50 ]
Brrrrrrr wat een enge verhalen, heb t een tijdje niet meer gevolgd hiero en heb dus 2 weken geleden mn laptop ter reperatie opgestuurd vanwege een storing in de video out... ik hoop nu maar dat mijn laptop goed terug komt 
Even een test voor jullie om te kijken of jullie het probleem ook hebben:
Als je de Laptop middels S-video aansluit op een TV zonder netadapter dan geeft deze super strak beeld...maarjah dan houdt je accu geen LOTR film of lange presentatie vol.. zet je de netadapter dr aan dan geeft het beeld een storing (Lees: Trillens beeld en balken)
Hebben jullie dit ook?
Even een test voor jullie om te kijken of jullie het probleem ook hebben:
Als je de Laptop middels S-video aansluit op een TV zonder netadapter dan geeft deze super strak beeld...maarjah dan houdt je accu geen LOTR film of lange presentatie vol.. zet je de netadapter dr aan dan geeft het beeld een storing (Lees: Trillens beeld en balken)
Hebben jullie dit ook?
Bears and Bulls
Heb zelf de svhs nog nooit gebruikt, maar....
Zat de netadapter in een geaard stopcontact? Heb je geprobeerd de tv kabel (coax) of andere bronnen van de tv te halen?
Zat de netadapter in een geaard stopcontact? Heb je geprobeerd de tv kabel (coax) of andere bronnen van de tv te halen?
aarding kan ik me nog voorstellen maar alles is geaard en heb het op verschillende contacten getest en ook met verschillende kabels. (ook goud cated), maar het is nu zelfs nog erger gewordenRaven- schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 12:53:
Heb zelf de svhs nog nooit gebruikt, maar....
Misschien moet ik het eens bij de MM proberen
Kan iemand het ook testen en zeggen of hij/zij hetzelfde probleem heeft?
op de bon staat dat ze het moederbord hebben vervangen de usb poorten enz enz..
ok heb ook op een nieuwe bravia LCd geprobeerd en op een kleinere Sony Plasma, allen klote beeld
[ Voor 30% gewijzigd door mindcre8r op 11-05-2006 21:18 ]
Bears and Bulls
Ok, heb de aarding getest, en dat is dus ook t probleem niet, heb het nu zelfs zonder randaarde geprobeerd niks nakkes nada!
Dus na 4 verschillende Tv's 3 kables 20 stopcontacten heb ik weer de service desk gebeld.
Heb duidelijk gezegd dat ik erg slechte verhalen hoorde over de reperatie acties en dat ik erg weinig zin had in wederom een defecte laptop retour
ze hebben het naar mijn mening niet getest.
Toch zou ik willen weten of het bij jullie allemaal netjes werkt.
Ben nu aan het wachten op een telefoontje van de helpdesk van Fs, hopelijk hebben ze goed nieuws.
Wat ook zo irritant is dat als je ze wilt uitleggen dat je alles geprobeerd heb met drivers,verschillende XP installaties enz enz (ik fraai nu Pro SP2) dat ze toch weer met die cd installatie van FS zelf aankomen
boehoe! en ook 5x vragen waar de vervorming in de LCD vandaan komt terwijl je al 4 keer gezegd heb dat het om de S-video uit gaat.. snik! als dit maar goed gaat!
OW en als ik de laptop terug zou geven aan de MM dan zou ik deze 4!!!! weken kwijt zijn..uhm neej bedankt!
Dus na 4 verschillende Tv's 3 kables 20 stopcontacten heb ik weer de service desk gebeld.
Heb duidelijk gezegd dat ik erg slechte verhalen hoorde over de reperatie acties en dat ik erg weinig zin had in wederom een defecte laptop retour
Toch zou ik willen weten of het bij jullie allemaal netjes werkt.
Ben nu aan het wachten op een telefoontje van de helpdesk van Fs, hopelijk hebben ze goed nieuws.
Wat ook zo irritant is dat als je ze wilt uitleggen dat je alles geprobeerd heb met drivers,verschillende XP installaties enz enz (ik fraai nu Pro SP2) dat ze toch weer met die cd installatie van FS zelf aankomen
OW en als ik de laptop terug zou geven aan de MM dan zou ik deze 4!!!! weken kwijt zijn..uhm neej bedankt!
[ Voor 6% gewijzigd door mindcre8r op 15-05-2006 10:17 ]
Bears and Bulls
@ Raven
Welke model had/ heb je precies? Er zijn namelijk 2 die er veel op lijken.
Namelijk de AMILO M-3438G MN13406 en de AMILO M-3438G MN12406.
De eerst genoemde is 1x 80 hd en de 2e is met 2x 100 GB.
Is het probleem opgelost door 2 andere hd's in te bouwen?
Welke model had/ heb je precies? Er zijn namelijk 2 die er veel op lijken.
Namelijk de AMILO M-3438G MN13406 en de AMILO M-3438G MN12406.
De eerst genoemde is 1x 80 hd en de 2e is met 2x 100 GB.
Is het probleem opgelost door 2 andere hd's in te bouwen?
op de frontpage: lagging issue opgelost
nieuws: Fujitsu Siemens claimt dat 'lagging issues' zijn opgelost
lag volgen FS aan de SATA driver van VIA
nieuwe driver hier te downen:
http://support.fujitsu-si...83-468D-8B6F-A296BF7DEC74
iemand met de klachten die het kan bevestigen?
ik had nl nergens last van...
nieuws: Fujitsu Siemens claimt dat 'lagging issues' zijn opgelost
lag volgen FS aan de SATA driver van VIA
nieuwe driver hier te downen:
http://support.fujitsu-si...83-468D-8B6F-A296BF7DEC74
iemand met de klachten die het kan bevestigen?
ik had nl nergens last van...
[ Voor 8% gewijzigd door Puppetmaster op 01-09-2006 21:27 ]
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Ik kan het helaas niet meer testen. Ik heb een aantal maanden geleden hitachi laptop hds voor mijn 3438g gekocht, en via de hitachi tools power management uitgeschakeld zodat die krengen zichzelf niet uitschakelen door de bug. (waardoor de lag ontstaat) Sindsdien nergens meer last van en het complete fsc hoofdstuk gelukkig dichtgeslagen.
@burner NL . ik had het model met 2x 80gig hd.
@burner NL . ik had het model met 2x 80gig hd.
[ Voor 14% gewijzigd door Paquito op 02-09-2006 00:08 ]
Ik zou eigelijk nog een wifi kaartje in de laptop willen stoppen. Is dit mogelijk ?
In de cardbus dus, niet usb oid.
In de cardbus dus, niet usb oid.
Waarom zou het niet kunnen?
Ik heb trouwens de opvolger.... Een Amilo Xi met Core2Duo besteld. Mijn broer heeft helemaal niet zulke slechte ervaringen met zijn M3438G. Ik vind dat ook een machtig mooie laptop.
Wel 4 kilo. Maar jah. Het is voor thuis he.
Ik heb trouwens de opvolger.... Een Amilo Xi met Core2Duo besteld. Mijn broer heeft helemaal niet zulke slechte ervaringen met zijn M3438G. Ik vind dat ook een machtig mooie laptop.
Omdat in de cardbus ook de afstandsbediening zit. Die heeft een andere aansluiting.Kirpeknots schreef op maandag 11 september 2006 @ 19:35:
Waarom zou het niet kunnen?
Verwijderd
Ik krijg vista niet geinstalleerd op me laptop. Hij zegt steeds dat de drivers niet goed zijn van me harde schijven.
Wie weet waar ik de goeie kan vinden, of zijn ze der niet?
Jawel, gewoon de windows xp SATA drivers op een usb stick zetten (kan je op de FS site vinden) en tijdens de windows installatie kan je de drivers vanuit de usbstick laden en kan je vista installeren.Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 14:53:
Ik krijg vista niet geinstalleerd op mijn laptop. Hij zegt steeds dat de drivers niet goed zijn van me harde schijven.
Ik heb vista rc1 geïnstalleerd, maar je kan er weinig mee omdat er namelijk geen goede vista drivers zijn voor de go6800 van de m3438g. Je mag al blij zijn als je een 1440*900 resolutie voor elkaar krijgt. Tot op heden heeft niemand aero kunnen draaien op een 3438g.
Verwijderd
Oké danke zeer..
Ik wacht dan nog tot de drivers er zijn.
Jammer dat dat aero nog niet werkt. Dat lijkt me juist zo mooi
Verwijderd
Weer een vraagje
.
Hoe kan ik win xp pro op me laptop installeren, ik krijg steeds de melding over die sata drivers. Via usb lukt het me niet. Ik heb geen externe usb-drive. Ik heb al ontzettend veel mogelijkhedne geprobeerd met windows cd's. Het met nlite een cd gemaakt met daar de drivers van de harde schijven op, nl: viamraid.cat, VIAMRAID.INF en viamraid.sys.
Maar het wil me maar niet lukken.
Hoe kan ik win xp pro op me laptop installeren, ik krijg steeds de melding over die sata drivers. Via usb lukt het me niet. Ik heb geen externe usb-drive. Ik heb al ontzettend veel mogelijkhedne geprobeerd met windows cd's. Het met nlite een cd gemaakt met daar de drivers van de harde schijven op, nl: viamraid.cat, VIAMRAID.INF en viamraid.sys.
Ik heb zelf geen M3438. Kan je in de bios de SATA niet in "Legacy modus" zetten?
Dat wil nog wel eens helpen.
Dat wil nog wel eens helpen.
In de bios kan je bijna niks veranderen. Je moet het gewoon doen met nlite. Ik heb de 1.0 final gebruikt, maar weet wel uit eerdere ervaringen dat je wel de goede driver moet selecteren. ik weet alleen niet meer welke. De driver staat namelijk twee keer in je map als je de driver van de site met winrar uitpakt. Namelijk in 'VIAStor\driver\Raid\winxp' en in 'drvdisk\i386\NT5' Volgens mij moet je de laatste gebruiken. Stappen in nlite weet ik niet meer en kon ze ook niet makkelijk vinden, moet ik weer een windows cd laden (geen zin in). Ik weet wel dat als je je lan-driver en gpu driver integreert deze als het goed is een andere benaming hebben dan die van de sata-driver.Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 20:57:
Weer een vraagje.
Duitse link: http://www.amilo-forum.de...me-Pro-PE-FAQs.html#39273 De link functie van GoT werkt niet goed, deze kan namelijk niet met komma's omgaan.
EDIT: Het is dus de laatste.
[ Voor 8% gewijzigd door svdvlist2 op 26-09-2006 09:37 ]
Verwijderd
Je linkje doet het helaas niet.svdvlist2 schreef op maandag 25 september 2006 @ 22:02:
[...]
In de bios kan je bijna niks veranderen. Je moet het gewoon doen met nlite. Ik heb de 1.0 final gebruikt, maar weet wel uit eerdere ervaringen dat je wel de goede driver moet selecteren. ik weet alleen niet meer welke. De driver staat namelijk twee keer in je map als je de driver van de site met winrar uitpakt. Namelijk in 'VIAStor\driver\Raid\winxp' en in 'drvdisk\i386\NT5' Volgens mij moet je de laatste gebruiken. Stappen in nlite weet ik niet meer en kon ze ook niet makkelijk vinden, moet ik weer een windows cd laden (geen zin in). Ik weet wel dat als je je lan-driver en gpu driver integreert deze als het goed is een andere benaming hebben dan die van de sata-driver.
Duitse link Het is dus de laatste.
Ik zal het nog met de tweede driver proberen. Ik heb in nlite gewoon de ''wizard'' doorlopen en dan kun je drivers toevoegen etc. dus dat heb ik gedaan. Gat het nog wel een x proberen
Thnx iig, jullie horen nog van me.
-edit- toen ik je quotte, kwam de link in beeld dus hij doet et wel als ik em kopieer.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2006 23:11 ]
Verwijderd
Nou, ben tot vanacht half 2 bezig geweest. Het is me wel gelukt om de drivers in de cd te branden, maar ik was halverwege de installatie (om precies te zijn, was ie de netwerkadapter aan het installeren) toen kreeg ik bsod. Drie x geprobeerd, drie x bsod. Dus vanmorgen heb ik met windows xp mce geprobeerd en toen lukte het wel.
Dus kortom, het is me uiteindelijk wel gelukt.
Als ik die duitse link niet had gekregen was het niet gelukt. Erg bedankt
Dus kortom, het is me uiteindelijk wel gelukt.
Als ik die duitse link niet had gekregen was het niet gelukt. Erg bedankt
Verwijderd
De silent mode van mijn AMILO M-3438G werkt niet meer. Kan iemand mij helpen dit op te lossen?
edit: opgelost door installatie van originele video drivers
edit: opgelost door installatie van originele video drivers
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2006 16:06 . Reden: opgelost ]
Het wachten is beloond. RC2 ondersteunt aero voor onze go6800. Grafische kaart krijgt een 5.9 op de rating voor kaart en 4.7 voor gamen. Pentium M 750 levert het minste op 3.8 :-)Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 21:28:
Oké danke zeer..
Verwijderd
Nou wordt eens tijd voor een vraagje
.
Ik heb vista ultimate draaien op de laptop. Nu werkt alleen het geluidscrollwieltje niet meer. Is dit een bekend probleem? En valt dit op te lossen?
Ik heb vista ultimate draaien op de laptop. Nu werkt alleen het geluidscrollwieltje niet meer. Is dit een bekend probleem? En valt dit op te lossen?
Het is een driverissue. Het schijnt (amiloforum.de) dat als je de drivers van de site van fs haalt, het scrollwieletje wel werkt. Ik heb Vista in december uitgetest en vond het best lekker werken. Aero draait heel soepel op de m3438, het voelt net zo snel aan als XP. Maar omdat ik ivm mijn studie er geen tijd meer voor had (een geen key ;-)) en voor zekerheid ging, heb ik xp weer teruggezet. Ik moest wel even slikken want de layout van vista was toch een stukje mooier dan die van xp.Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 18:47:
Nou wordt eens tijd voor een vraagje.
Windows Vista werkte perfect op de machine, alle drivers zijn beschikbaar voor de interne apparatuur. Behalve voor de hardeschijven. Maar itt XP kan je de drivers gewoon op een usbstick zetten en tijdens de installatie ernaar laten zoeken. Modem gaat via update. Misschien de geluidsdrivers niet, maar die kan je op de site van FS en realtek vinden.
Voordelen Vista:
- good looking
- werkte soepel
- sidebar
Nadelen Vista
- het is nieuw, dus nog veel driverissues ed. Nog geen optimalisering.
- UAC
- netwerkcentrum is echt heel erg wennen. Met name voor wireless netwerken zonder ssid.
Het grootste nadeel vind ik echter dat speedstep van de processor niet werkt, zodat de processor constant volle pijp 1866 mhz staat te blazen wat je temp niet ten goede komt. Bovendien draait de fan van de go6800 ook constant (driverissue). Vista schijnt een striktere implementatie van EIST te hebben dan XP. Om dit op te lossen moet FS een biosupdate uitbrengen
Als het speedstep probleem is opgelost, ga ik ook over op Vista. Ik koop gewoon een OEM-versie en geen gezeik meer met sleutels ed. 160 euro voor ultimate is heel netjes vind ik. Vrees alleen dat FS geen driver update uitbrengt.
[ Voor 3% gewijzigd door svdvlist2 op 04-02-2007 20:05 ]
Verwijderd
Je kunt dit wel oplossen door het programmaatje speedswitch xp te gebruiken. Ik weet alleen niet of ie er ook al voor Vista is. Ik gebruik dit programmaatje, omdat Unreal Tournament '99 anders niet kon draaien. Je kunt speedswitch zo instellen dat als ie op batterij loopt het cpu gehalveerd wordt.svdvlist2 schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 04:39:
[...]
Het is een driverissue. Het schijnt (amiloforum.de) dat als je de drivers van de site van fs haalt, het scrollwieletje wel werkt. Ik heb Vista in december uitgetest en vond het best lekker werken. Aero draait heel soepel op de m3438, het voelt net zo snel aan als XP. Maar omdat ik ivm mijn studie er geen tijd meer voor had (een geen key ;-)) en voor zekerheid ging, heb ik xp weer teruggezet. Ik moest wel even slikken want de layout van vista was toch een stukje mooier dan die van xp.
Windows Vista werkte perfect op de machine, alle drivers zijn beschikbaar voor de interne apparatuur. (Modem via update). Misschien de geluidsdrivers niet, maar die kan je op de site van FS en realtek vinden.
Voordelen Vista:
- good looking
- werkte soepel
- sidebar
Nadelen Vista
- het is nieuw, dus nog veel driverissues ed. Nog geen optimalisering.
- UAC
- netwerkcentrum is echt heel erg wennen. Met name voor wireless netwerken zonder ssid.
Het grootste nadeel vind ik echter dat speedstep van de processor niet werkt, zodat de processor constant volle pijp 1866 mhz staat te blazen wat je temp niet ten goede komt. Bovendien draait de fan van de go6800 ook constant (driverissue). Vista schijnt een striktere implementatie van EIST te hebben dan XP. Om dit op te lossen moet FS een biosupdate uitbrengen. Ik ken het energiebeheer in Vista en je kan instellen wat je wil, maar de processor schakelt niet terug naar 800mhz, Ik heb alleen niet de lon battery modus in de bios uitgeprobeerd om EIST aan de gang te krijgen.
Als het speedstep probleem is opgelost, ga ik ook over op Vista. Ik koop gewoon een OEM-versie en geen gezeik meer met sleutels ed. 160 euro voor ultimate is heel netjes vind ik. Vrees alleen dat FS geen driver update uitbrengt.
Verwijderd
http://www.fujitsu-siemens.nl/support/downloads.html
Hier dus?
Er staat geen vista tussen maar ik kan aanemen dat ik dan de xp pro driver moet hebben?
Of bedoel jij op een ander plek op de site?
BTW de videokaart driver: welke moet ik hebben, of welke is het beste?
Hier dus?
Er staat geen vista tussen maar ik kan aanemen dat ik dan de xp pro driver moet hebben?
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2007 20:03 . Reden: Nog toevoeginkje ]
Je kan die idd gebruiken.Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 18:56:
http://www.fujitsu-siemens.nl/support/downloads.html
Hier dus?
Videokaart driver: ik zou gewoon de standaard driver gebruiken of die van http://www.laptopvideo2go...ries=95&os=3&type=1&dir=1
Verwijderd
Nou even wat tests gedaan, maar:
A: de standaardgeluidsdriver werkt niet. (die van de site is te downe) De oude valt ook niet meer te verwijderen als ie geinstalleerd is. Dus maar weer over op de 'latest' versie.
B: vga drivers werken niet: 97.54 werkt niet. En 97.52 werkt wel, maar dan staat je beeldscherm alleen maar op 720p en kun je het niet meer instellen op 1440 x 900. Dus waardeloos
.
Nog even proberen of de originele driver werkt. (en miss nog ff testen of lager dan 97.52 werkt)
C: Helaas werkt speedswitchxp ook nog niet.
Maar desondanks dit, vind ik vista nog steeds vet
A: de standaardgeluidsdriver werkt niet. (die van de site is te downe) De oude valt ook niet meer te verwijderen als ie geinstalleerd is. Dus maar weer over op de 'latest' versie.
B: vga drivers werken niet: 97.54 werkt niet. En 97.52 werkt wel, maar dan staat je beeldscherm alleen maar op 720p en kun je het niet meer instellen op 1440 x 900. Dus waardeloos
Nog even proberen of de originele driver werkt. (en miss nog ff testen of lager dan 97.52 werkt)
A: ok vreemd: misschien een latere build proberen van de volgende site:Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 18:13:
Nou even wat tests gedaan, maar:
B: vga drivers werken niet: 97.54 werkt niet. En 97.52 werkt wel, maar dan staat je beeldscherm alleen maar op 720p en kun je het niet meer instellen op 1440 x 900. Dus waardeloos.
http://www.realtek.com.tw...ownTypeID=3&GetDown=false
B: met de standaard vista drivers werkt aero uitstekend, denk alleen lage 3d performance. Probeer anders eens een 32bit driver van de volgende pagina: http://www.laptopvideo2go...d3a79b78950f&showforum=70
Dit zijn 100.xx versies.
C: Heb je de longbattery modus in de bios al geprobeerd aan- of uit te zetten. Halverwege februari komt er een nieuwe versie van NHC uit voor vista. http://www.pbus-167.com/nhc/nhc.htm#anchor_download
Ik vind het constant draaien van de fan wel erg storend. Dit is de fan van de videokaart denk ik. In xp heb ik er ook weleens last van gehad en was te verhelpen met een register dingetje of andere drivers.
Geen speedstep vind ik irritant omdat de temperatuur van je pc zo snel oploopt riching de 50 graden, zodat je nog maar herrie krijgt vanwege het koelen.
[ Voor 11% gewijzigd door svdvlist2 op 04-02-2007 20:03 ]
Verwijderd
Ik heb versies: 1.47 en 1.51 geprobeerd, waarbij 1.47 het helemaal niet deed en 1.51 zich wel installeert maar er komt geen geluid. Dus maar weer terug naar 1.55. Heb een mv revolution muis en heb nu het linker scrollwieltje ingesteld als volumeknop. Erg handig.svdvlist2 schreef op zondag 04 februari 2007 @ 20:01:
[...]
A: ok vreemd: misschien een latere build proberen van de volgende site:
http://www.realtek.com.tw...ownTypeID=3&GetDown=false
B: met de standaard vista drivers werkt aero uitstekend, denk alleen lage 3d performance. Probeer anders eens een 32bit driver van de volgende pagina: http://www.laptopvideo2go...d3a79b78950f&showforum=70
Dit zijn 100.xx versies.
C: Heb je de longbattery modus in de bios al geprobeerd aan- of uit te zetten. Halverwege februari komt er een nieuwe versie van NHC uit voor vista. http://www.pbus-167.com/nhc/nhc.htm#anchor_download
Ik vind het constant draaien van de fan wel erg storend. Dit is de fan van de videokaart denk ik. In xp heb ik er ook weleens last van gehad en was te verhelpen met een register dingetje of andere drivers.
Geen speedstep vind ik irritant omdat de temperatuur van je pc zo snel oploopt riching de 50 graden, zodat je nog maar herrie krijgt vanwege het koelen.
Ik heb 78.10 weer geinstalleerd, maar daar werkt aero dus niet mee. En hij zegt dat ik directx 8.1 heb. Maar dxdiag zegt 10, oftewel niet echt compatible:P. Zal zo even de 100.xx proberen.
Jah die heb ik nu aangezet idd, maar merk nog geen verschil. (weet ook niet echt wat het nou doet)
Hoop idd dat nhc snel komt.
Wat ik me nog afvraag zijn paar dingetjes. Is deze processor nou 64 of 32 bit? en de videokaart is die nou agp of pci-e, ik weet het namelijk niet meer
Helaas heeft mijn fujitsu het 2 weken geleden begeven. Ik vermoed dat of een van de schijven of de raidcontroller overleden is (gezien de foutmeldingen).
Zit nu al een week te wachten op respons van Fujitsu over hoe nu verder
(men beweert dat ik geen garantie meer heb, terwijl er toch 2 jaar fabrieksgarantie op de onderdelen zou moeten zitten
)
Morgen maar weer eens bellen!
Nog meer mensen die problemen hebben of hebben gehad die overeenkomstig zijn met mijn problemen? Ik kreeg een uitgestelde schrijffout en vervolgens was het gebeurd. Kon niks meer. Krijg nu alleen het POST scherm nog en dan een read or disk error.
Zit nu al een week te wachten op respons van Fujitsu over hoe nu verder
Morgen maar weer eens bellen!
Nog meer mensen die problemen hebben of hebben gehad die overeenkomstig zijn met mijn problemen? Ik kreeg een uitgestelde schrijffout en vervolgens was het gebeurd. Kon niks meer. Krijg nu alleen het POST scherm nog en dan een read or disk error.
Niemand?Swa-baldie schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 16:13:
Helaas heeft mijn fujitsu het 2 weken geleden begeven. Ik vermoed dat of een van de schijven of de raidcontroller overleden is (gezien de foutmeldingen).
.....
Het enige waar ik telkens tegeaan loop is dat de illegale windows er wel op kan maar een gewone OEM stokt halverwege omdat ie allemaal bestandjes moet hebben die er niet op zouden zitten. Zoals audio.sys en dvdplayer.exe en dergelijke.
Binnenkort even vista erop pleuren.
Verwijderd
Ik dacht dat er een jaar een garantie op zat. Maar dat weet ik niet zeker. Kun je het nergens terugvinden op de website?
Er zit standaard 1 jaar fujitsu garantie op. Maar bij samsung op de site staat
" HDD 3 jaar " http://www.samsung.com/nl/support/warranty/index.htm
Ik heb maar een RMA aangemaakt bij Salland. Wat bij Fujitsu blijft het ook maar radiostil.
Ik heb maar een RMA aangemaakt bij Salland. Wat bij Fujitsu blijft het ook maar radiostil.
Chadi volgens mij heb jij het over iets anders.Chadi schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 18:01:
[...]
Het enige waar ik telkens tegeaan loop is dat de illegale windows er wel op kan maar een gewone OEM stokt halverwege omdat ie allemaal bestandjes moet hebben die er niet op zouden zitten. Zoals audio.sys en dvdplayer.exe en dergelijke.
Binnenkort even vista erop pleuren.
[ Voor 46% gewijzigd door Swa-baldie op 16-02-2007 07:28 ]
Ja ik heb het over herinstallatie van Windows Home.. dan komt ie opeens op de proppen met cdaudio.sys en allerlei andere bestanden die niet eens op de Home editie cd zittenSwa-baldie schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 07:26:
Chadi volgens mij heb jij het over iets anders.
ach ja en dan maar zeiken over illegale windows en dergelijke
vraagje ik heb verschillende drivers geprobeert voor het geluid met windows vista.
Geluid heb ik nu maar is er ergens iemand die een driver heeft waarbij ook de volume regeling aan de zijkant van deze laptop werkt. Ik krijg het niet voor elkaar?
Geluid heb ik nu maar is er ergens iemand die een driver heeft waarbij ook de volume regeling aan de zijkant van deze laptop werkt. Ik krijg het niet voor elkaar?
yep it's me
Het blijft een drama met die gasten.Swa-baldie schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 07:26:
Er zit standaard 1 jaar fujitsu garantie op. Maar bij samsung op de site staat
Iemand ervaring met het vervangen van de dvd brander? Die van mij is er mee opgehouden. (nauwelijks gebruikt) en uiteraard is de garantie net een maand of 2 verstreken.
Ik zie deze in de pricewatch:
NEC AD-7540
NEC AD-7543
NEC AD-7633
NEC ND-6750
NEC ND-7550
Samsung SN-S082D
Welke past? En is het makkelijk hem te vervangen?
Hmm .. ik ben gewoon opzoek naar een van deze laptops voor een nette prijs.
Dus als iemand zijn systeem kwijt wil..
Net mijn oude laptop weg gedaan dus zoek iets anders waar ik nog een spel fatsoenlijk op kan doen.
Dus als iemand zijn systeem kwijt wil..
Net mijn oude laptop weg gedaan dus zoek iets anders waar ik nog een spel fatsoenlijk op kan doen.
Geen reactie op mijn vorige vraag helaas. Het volgende defect heeft zich aangedaan. Het touchpad werkt regelmatig niet goed. De muis beweegt alle kanten op of blijft hangen. Even wat aandrukken en het touchpad reageert weer goed. Waarschijnlijk dus een slecht contactje.
Ik heb trouwens ook weer last van de lagging issue. Mijn 7200RPM hds zijn nu voor 75% vol en ik heb weer regelmatig lags. Videoediting, capturing is onmogelijk zonder externe hd want hij stopt er mee bij zo'n lag.
Wat een ongelooflijk drama deze laptop. Heeft 1800 euro gekost en dan krijg je dit alles binnen 1,5 jaar.
Ik heb trouwens ook weer last van de lagging issue. Mijn 7200RPM hds zijn nu voor 75% vol en ik heb weer regelmatig lags. Videoediting, capturing is onmogelijk zonder externe hd want hij stopt er mee bij zo'n lag.
Wat een ongelooflijk drama deze laptop. Heeft 1800 euro gekost en dan krijg je dit alles binnen 1,5 jaar.
[ Voor 28% gewijzigd door Paquito op 10-12-2007 20:12 ]