Het is een driverissue. Het schijnt (amiloforum.de) dat als je de drivers van de site van fs haalt, het scrollwieletje wel werkt. Ik heb Vista in december uitgetest en vond het best lekker werken. Aero draait heel soepel op de m3438, het voelt net zo snel aan als XP. Maar omdat ik ivm mijn studie er geen tijd meer voor had (een geen key ;-)) en voor zekerheid ging, heb ik xp weer teruggezet. Ik moest wel even slikken want de layout van vista was toch een stukje mooier dan die van xp.
Windows Vista werkte perfect op de machine, alle drivers zijn beschikbaar voor de interne apparatuur. Behalve voor de hardeschijven. Maar itt XP kan je de drivers gewoon op een usbstick zetten en tijdens de installatie ernaar laten zoeken. Modem gaat via update. Misschien de geluidsdrivers niet, maar die kan je op de site van FS en realtek vinden.
Voordelen Vista:
- good looking
- werkte soepel
- sidebar
Nadelen Vista
- het is nieuw, dus nog veel driverissues ed. Nog geen optimalisering.
- UAC
- netwerkcentrum is echt heel erg wennen. Met name voor wireless netwerken zonder ssid.
Het grootste nadeel vind ik echter dat speedstep van de processor niet werkt, zodat de processor constant volle pijp 1866 mhz staat te blazen wat je temp niet ten goede komt. Bovendien draait de fan van de go6800 ook constant (driverissue). Vista schijnt een striktere implementatie van EIST te hebben dan XP. Om dit op te lossen moet FS een biosupdate uitbrengen

. Ik ken het energiebeheer in Vista en je kan instellen wat je wil, maar de processor schakelt niet terug naar 800mhz, Ik heb alleen niet de lon battery modus in de bios uitgeprobeerd om EIST aan de gang te krijgen.
Als het speedstep probleem is opgelost, ga ik ook over op Vista. Ik koop gewoon een OEM-versie en geen gezeik meer met sleutels ed. 160 euro voor ultimate is heel netjes vind ik. Vrees alleen dat FS geen driver update uitbrengt.
[
Voor 3% gewijzigd door
svdvlist2 op 04-02-2007 20:05
]