Fujitsu Siemens Amilio M 3438G (17" Sonema + 6800 GO)

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 5.538 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ben tot vanacht half 2 bezig geweest. Het is me wel gelukt om de drivers in de cd te branden, maar ik was halverwege de installatie (om precies te zijn, was ie de netwerkadapter aan het installeren) toen kreeg ik bsod. Drie x geprobeerd, drie x bsod. Dus vanmorgen heb ik met windows xp mce geprobeerd en toen lukte het wel.

Dus kortom, het is me uiteindelijk wel gelukt.

Als ik die duitse link niet had gekregen was het niet gelukt. Erg bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De silent mode van mijn AMILO M-3438G werkt niet meer. Kan iemand mij helpen dit op te lossen?

edit: opgelost door installatie van originele video drivers

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2006 16:06 . Reden: opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 21:28:
Oké danke zeer..
Ik wacht dan nog tot de drivers er zijn.

Jammer dat dat aero nog niet werkt. Dat lijkt me juist zo mooi :D
Het wachten is beloond. RC2 ondersteunt aero voor onze go6800. Grafische kaart krijgt een 5.9 op de rating voor kaart en 4.7 voor gamen. Pentium M 750 levert het minste op 3.8 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aahh eindelijk, zal, als ik wat meer tijd heb, een x gaan proberne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou wordt eens tijd voor een vraagje :9.

Ik heb vista ultimate draaien op de laptop. Nu werkt alleen het geluidscrollwieltje niet meer. Is dit een bekend probleem? En valt dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 18:47:
Nou wordt eens tijd voor een vraagje :9.

Ik heb vista ultimate draaien op de laptop. Nu werkt alleen het geluidscrollwieltje niet meer. Is dit een bekend probleem? En valt dit op te lossen?
Het is een driverissue. Het schijnt (amiloforum.de) dat als je de drivers van de site van fs haalt, het scrollwieletje wel werkt. Ik heb Vista in december uitgetest en vond het best lekker werken. Aero draait heel soepel op de m3438, het voelt net zo snel aan als XP. Maar omdat ik ivm mijn studie er geen tijd meer voor had (een geen key ;-)) en voor zekerheid ging, heb ik xp weer teruggezet. Ik moest wel even slikken want de layout van vista was toch een stukje mooier dan die van xp.

Windows Vista werkte perfect op de machine, alle drivers zijn beschikbaar voor de interne apparatuur. Behalve voor de hardeschijven. Maar itt XP kan je de drivers gewoon op een usbstick zetten en tijdens de installatie ernaar laten zoeken. Modem gaat via update. Misschien de geluidsdrivers niet, maar die kan je op de site van FS en realtek vinden.

Voordelen Vista:
- good looking
- werkte soepel
- sidebar

Nadelen Vista
- het is nieuw, dus nog veel driverissues ed. Nog geen optimalisering.
- UAC
- netwerkcentrum is echt heel erg wennen. Met name voor wireless netwerken zonder ssid.

Het grootste nadeel vind ik echter dat speedstep van de processor niet werkt, zodat de processor constant volle pijp 1866 mhz staat te blazen wat je temp niet ten goede komt. Bovendien draait de fan van de go6800 ook constant (driverissue). Vista schijnt een striktere implementatie van EIST te hebben dan XP. Om dit op te lossen moet FS een biosupdate uitbrengen :S. Ik ken het energiebeheer in Vista en je kan instellen wat je wil, maar de processor schakelt niet terug naar 800mhz, Ik heb alleen niet de lon battery modus in de bios uitgeprobeerd om EIST aan de gang te krijgen.

Als het speedstep probleem is opgelost, ga ik ook over op Vista. Ik koop gewoon een OEM-versie en geen gezeik meer met sleutels ed. 160 euro voor ultimate is heel netjes vind ik. Vrees alleen dat FS geen driver update uitbrengt.

[ Voor 3% gewijzigd door svdvlist2 op 04-02-2007 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

svdvlist2 schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 04:39:
[...]

Het is een driverissue. Het schijnt (amiloforum.de) dat als je de drivers van de site van fs haalt, het scrollwieletje wel werkt. Ik heb Vista in december uitgetest en vond het best lekker werken. Aero draait heel soepel op de m3438, het voelt net zo snel aan als XP. Maar omdat ik ivm mijn studie er geen tijd meer voor had (een geen key ;-)) en voor zekerheid ging, heb ik xp weer teruggezet. Ik moest wel even slikken want de layout van vista was toch een stukje mooier dan die van xp.

Windows Vista werkte perfect op de machine, alle drivers zijn beschikbaar voor de interne apparatuur. (Modem via update). Misschien de geluidsdrivers niet, maar die kan je op de site van FS en realtek vinden.

Voordelen Vista:
- good looking
- werkte soepel
- sidebar

Nadelen Vista
- het is nieuw, dus nog veel driverissues ed. Nog geen optimalisering.
- UAC
- netwerkcentrum is echt heel erg wennen. Met name voor wireless netwerken zonder ssid.

Het grootste nadeel vind ik echter dat speedstep van de processor niet werkt, zodat de processor constant volle pijp 1866 mhz staat te blazen wat je temp niet ten goede komt. Bovendien draait de fan van de go6800 ook constant (driverissue). Vista schijnt een striktere implementatie van EIST te hebben dan XP. Om dit op te lossen moet FS een biosupdate uitbrengen :S. Ik ken het energiebeheer in Vista en je kan instellen wat je wil, maar de processor schakelt niet terug naar 800mhz, Ik heb alleen niet de lon battery modus in de bios uitgeprobeerd om EIST aan de gang te krijgen.

Als het speedstep probleem is opgelost, ga ik ook over op Vista. Ik koop gewoon een OEM-versie en geen gezeik meer met sleutels ed. 160 euro voor ultimate is heel netjes vind ik. Vrees alleen dat FS geen driver update uitbrengt.
Je kunt dit wel oplossen door het programmaatje speedswitch xp te gebruiken. Ik weet alleen niet of ie er ook al voor Vista is. Ik gebruik dit programmaatje, omdat Unreal Tournament '99 anders niet kon draaien. Je kunt speedswitch zo instellen dat als ie op batterij loopt het cpu gehalveerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.fujitsu-siemens.nl/support/downloads.html

Hier dus?

Er staat geen vista tussen maar ik kan aanemen dat ik dan de xp pro driver moet hebben?

Of bedoel jij op een ander plek op de site?

BTW de videokaart driver: welke moet ik hebben, of welke is het beste?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2007 20:03 . Reden: Nog toevoeginkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 18:56:
http://www.fujitsu-siemens.nl/support/downloads.html

Hier dus?

Er staat geen vista tussen maar ik kan aanemen dat ik dan de xp pro driver moet hebben?

Of bedoel jij op een ander plek op de site?

BTW de videokaart driver: welke moet ik hebben, of welke is het beste?
Je kan die idd gebruiken.
Videokaart driver: ik zou gewoon de standaard driver gebruiken of die van http://www.laptopvideo2go...ries=95&os=3&type=1&dir=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou even wat tests gedaan, maar:

A: de standaardgeluidsdriver werkt niet. (die van de site is te downe) De oude valt ook niet meer te verwijderen als ie geinstalleerd is. Dus maar weer over op de 'latest' versie.
B: vga drivers werken niet: 97.54 werkt niet. En 97.52 werkt wel, maar dan staat je beeldscherm alleen maar op 720p en kun je het niet meer instellen op 1440 x 900. Dus waardeloos :9.
Nog even proberen of de originele driver werkt. (en miss nog ff testen of lager dan 97.52 werkt)
C: Helaas werkt speedswitchxp ook nog niet.

Maar desondanks dit, vind ik vista nog steeds vet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 18:13:
Nou even wat tests gedaan, maar:

A: de standaardgeluidsdriver werkt niet. (die van de site is te downe) De oude valt ook niet meer te verwijderen als ie geinstalleerd is. Dus maar weer over op de 'latest' versie.
B: vga drivers werken niet: 97.54 werkt niet. En 97.52 werkt wel, maar dan staat je beeldscherm alleen maar op 720p en kun je het niet meer instellen op 1440 x 900. Dus waardeloos :9.
Nog even proberen of de originele driver werkt. (en miss nog ff testen of lager dan 97.52 werkt)
C: Helaas werkt speedswitchxp ook nog niet.

Maar desondanks dit, vind ik vista nog steeds vet :D
A: ok vreemd: misschien een latere build proberen van de volgende site:
http://www.realtek.com.tw...ownTypeID=3&GetDown=false

B: met de standaard vista drivers werkt aero uitstekend, denk alleen lage 3d performance. Probeer anders eens een 32bit driver van de volgende pagina: http://www.laptopvideo2go...d3a79b78950f&showforum=70
Dit zijn 100.xx versies.

C: Heb je de longbattery modus in de bios al geprobeerd aan- of uit te zetten. Halverwege februari komt er een nieuwe versie van NHC uit voor vista. http://www.pbus-167.com/nhc/nhc.htm#anchor_download

Ik vind het constant draaien van de fan wel erg storend. Dit is de fan van de videokaart denk ik. In xp heb ik er ook weleens last van gehad en was te verhelpen met een register dingetje of andere drivers.

Geen speedstep vind ik irritant omdat de temperatuur van je pc zo snel oploopt riching de 50 graden, zodat je nog maar herrie krijgt vanwege het koelen.

[ Voor 11% gewijzigd door svdvlist2 op 04-02-2007 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

svdvlist2 schreef op zondag 04 februari 2007 @ 20:01:
[...]

A: ok vreemd: misschien een latere build proberen van de volgende site:
http://www.realtek.com.tw...ownTypeID=3&GetDown=false

B: met de standaard vista drivers werkt aero uitstekend, denk alleen lage 3d performance. Probeer anders eens een 32bit driver van de volgende pagina: http://www.laptopvideo2go...d3a79b78950f&showforum=70
Dit zijn 100.xx versies.

C: Heb je de longbattery modus in de bios al geprobeerd aan- of uit te zetten. Halverwege februari komt er een nieuwe versie van NHC uit voor vista. http://www.pbus-167.com/nhc/nhc.htm#anchor_download

Ik vind het constant draaien van de fan wel erg storend. Dit is de fan van de videokaart denk ik. In xp heb ik er ook weleens last van gehad en was te verhelpen met een register dingetje of andere drivers.

Geen speedstep vind ik irritant omdat de temperatuur van je pc zo snel oploopt riching de 50 graden, zodat je nog maar herrie krijgt vanwege het koelen.
Ik heb versies: 1.47 en 1.51 geprobeerd, waarbij 1.47 het helemaal niet deed en 1.51 zich wel installeert maar er komt geen geluid. Dus maar weer terug naar 1.55. Heb een mv revolution muis en heb nu het linker scrollwieltje ingesteld als volumeknop. Erg handig.

Ik heb 78.10 weer geinstalleerd, maar daar werkt aero dus niet mee. En hij zegt dat ik directx 8.1 heb. Maar dxdiag zegt 10, oftewel niet echt compatible:P. Zal zo even de 100.xx proberen.

Jah die heb ik nu aangezet idd, maar merk nog geen verschil. (weet ook niet echt wat het nou doet)
Hoop idd dat nhc snel komt.

Wat ik me nog afvraag zijn paar dingetjes. Is deze processor nou 64 of 32 bit? en de videokaart is die nou agp of pci-e, ik weet het namelijk niet meer :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb uiteindelijk 100.54 aan de praat gekregen. Moest de .inf aanpassen :p, maar nog nooit gedaan dus wist het ook niet dat dat moest. Heb gekozen voor 54 omdat daar het meest positieve berichten over waren. Dus die issue is opgelost. Nu nog speedstepping :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swa-baldie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06-2023
Helaas heeft mijn fujitsu het 2 weken geleden begeven. Ik vermoed dat of een van de schijven of de raidcontroller overleden is (gezien de foutmeldingen).

Zit nu al een week te wachten op respons van Fujitsu over hoe nu verder :( (men beweert dat ik geen garantie meer heb, terwijl er toch 2 jaar fabrieksgarantie op de onderdelen zou moeten zitten :? )
Morgen maar weer eens bellen!

Nog meer mensen die problemen hebben of hebben gehad die overeenkomstig zijn met mijn problemen? Ik kreeg een uitgestelde schrijffout en vervolgens was het gebeurd. Kon niks meer. Krijg nu alleen het POST scherm nog en dan een read or disk error.

• Swa-baldie
Swa-baldie schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 16:13:
Helaas heeft mijn fujitsu het 2 weken geleden begeven. Ik vermoed dat of een van de schijven of de raidcontroller overleden is (gezien de foutmeldingen).
.....
Nog meer mensen die problemen hebben of hebben gehad die overeenkomstig zijn met mijn problemen? Ik kreeg een uitgestelde schrijffout en vervolgens was het gebeurd. Kon niks meer. Krijg nu alleen het POST scherm nog en dan een read or disk error.
Niemand?

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
Het enige waar ik telkens tegeaan loop is dat de illegale windows er wel op kan maar een gewone OEM stokt halverwege omdat ie allemaal bestandjes moet hebben die er niet op zouden zitten. Zoals audio.sys en dvdplayer.exe en dergelijke.

Binnenkort even vista erop pleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat er een jaar een garantie op zat. Maar dat weet ik niet zeker. Kun je het nergens terugvinden op de website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swa-baldie
Er zit standaard 1 jaar fujitsu garantie op. Maar bij samsung op de site staat
" HDD 3 jaar " http://www.samsung.com/nl/support/warranty/index.htm

Ik heb maar een RMA aangemaakt bij Salland. Wat bij Fujitsu blijft het ook maar radiostil.
Chadi schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 18:01:
[...]
Het enige waar ik telkens tegeaan loop is dat de illegale windows er wel op kan maar een gewone OEM stokt halverwege omdat ie allemaal bestandjes moet hebben die er niet op zouden zitten. Zoals audio.sys en dvdplayer.exe en dergelijke.
Binnenkort even vista erop pleuren.
Chadi volgens mij heb jij het over iets anders.

[ Voor 46% gewijzigd door Swa-baldie op 16-02-2007 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
Swa-baldie schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 07:26:

Chadi volgens mij heb jij het over iets anders.
Ja ik heb het over herinstallatie van Windows Home.. dan komt ie opeens op de proppen met cdaudio.sys en allerlei andere bestanden die niet eens op de Home editie cd zitten :? . Pleur je powerdisk erin dan is er geen enkel probleem.

ach ja en dan maar zeiken over illegale windows en dergelijke :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smashnl
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-06-2023
vraagje ik heb verschillende drivers geprobeert voor het geluid met windows vista.
Geluid heb ik nu maar is er ergens iemand die een driver heeft waarbij ook de volume regeling aan de zijkant van deze laptop werkt. Ik krijg het niet voor elkaar? :'(

yep it's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Swa-baldie schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 07:26:
Er zit standaard 1 jaar fujitsu garantie op. Maar bij samsung op de site staat
" HDD 3 jaar " http://www.samsung.com/nl/support/warranty/index.htm

Ik heb maar een RMA aangemaakt bij Salland. Wat bij Fujitsu blijft het ook maar radiostil.
Het blijft een drama met die gasten. :(

Iemand ervaring met het vervangen van de dvd brander? Die van mij is er mee opgehouden. (nauwelijks gebruikt) en uiteraard is de garantie net een maand of 2 verstreken.

Ik zie deze in de pricewatch:

NEC AD-7540
NEC AD-7543
NEC AD-7633
NEC ND-6750
NEC ND-7550
Samsung SN-S082D

Welke past? En is het makkelijk hem te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave_Omega
  • Laatst online: 23-07 10:47
Hmm .. ik ben gewoon opzoek naar een van deze laptops voor een nette prijs.
Dus als iemand zijn systeem kwijt wil.. _/-\o_
Net mijn oude laptop weg gedaan dus zoek iets anders waar ik nog een spel fatsoenlijk op kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Geen reactie op mijn vorige vraag helaas. Het volgende defect heeft zich aangedaan. Het touchpad werkt regelmatig niet goed. De muis beweegt alle kanten op of blijft hangen. Even wat aandrukken en het touchpad reageert weer goed. Waarschijnlijk dus een slecht contactje.

Ik heb trouwens ook weer last van de lagging issue. Mijn 7200RPM hds zijn nu voor 75% vol en ik heb weer regelmatig lags. Videoediting, capturing is onmogelijk zonder externe hd want hij stopt er mee bij zo'n lag.

Wat een ongelooflijk drama deze laptop. Heeft 1800 euro gekost en dan krijg je dit alles binnen 1,5 jaar.

[ Voor 28% gewijzigd door Paquito op 10-12-2007 20:12 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste