Nee dit is een ander geluid, het geluid wat je ook hoort als je de Xbox opstart. Ik ga morgen proberen om een nieuwe voeding erin te gooien
Onder het mon van "beter laat dan nooit" kan ik je de draadloze controller van Logitech (cordless attack controller) ten zeerste aanraden. Deze heeft echter geen rumble feature.hars73 schreef op zondag 02 november 2008 @ 09:12:
Ik heb sinds een maandje ofzo een Xbox1 en wil daarbij eigenlijk draadloze controllers aanschaffen. Nou zie ik voornamelijk de Konig Twin set nog te koop staan en verder eigenlijk nog weinig modellen.
Zijn er hier mensen met draadloze ervaringen qua controllers en merken?

Het is net het geluid als je je gsm op tafel legt en hij gaat trillen.Fire69 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 23:42:
Welk geluid bedoel je? Mijn xbox maakt helemaal geen lawaai als hij opstart?
Een kapotte voeding is het ook niet gisteren een andere erin geplaatst. Zelfde probleem. Na ongeveer een half uur gaat die trillen en brommen en loopt de XBOX weer vast. Nu ik een nieuwe harde schijf en andere voeding erin heb gezet is waarschijnlijk de processor of de moederbord naar de filistijnen. Tijd voor een andere xbox dan maar. Jammer dat XBMC niet werkt op de 360 anders had ik serieus overwogen om een XBOX 360 aan te schaffen
Eigenwijs zijn is ook een kunst. Check/vervang de fan eens? Dat is het enige dat volgens mij nog de oorzaak kan zijn van het geluid. Als deze zijn werk niet goed doet, wordt de warmte ook niet afgevoerd en kan de xbox inderdaad vastlopen.hugenholz schreef op zondag 08 februari 2009 @ 14:22:
Een kapotte voeding is het ook niet gisteren een andere erin geplaatst. Zelfde probleem. Na ongeveer een half uur gaat die trillen en brommen en loopt de XBOX weer vast. Nu ik een nieuwe harde schijf en andere voeding erin heb gezet is waarschijnlijk de processor of de moederbord naar de filistijnen. Tijd voor een andere xbox dan maar. Jammer dat XBMC niet werkt op de 360 anders had ik serieus overwogen om een XBOX 360 aan te schaffen
Ik moet het eerste moederbord of cpu nog tegenkomen dat een brommend geluid kan maken.hugenholz schreef op zondag 08 februari 2009 @ 14:22:
Als je je xbox laat openstaan, doet hij het na een half uur dan ook? Zo ja, dan kan je toch luisteren van waar het geluid komt?
Collega van me heeft z'n component kabel hier vandaan:Schweino schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 21:38:
En laten die 'em nu allemaal bij consoleshop vandaan hebben waar het nu is uitverkocht
http://www.bol.com/nl/p/g...index.html#product_images
(overigens nog bedankt voor je rescue disc, heeft me al een aantal keer gered bij onzorgvuldige updates
Voor diegene die hun XBOX graag aan een VGA-poort willen aansluiten, check deze sublieme tutorial:
http://xboxvgatutorial.host.sk/
Stap voor stap wordt er uitgelegd wat je moet doen, en wat de voor- en nadelen zijn.
TIP: Als je een VGA-scherm hebt wat SYnc on Green ondersteund, ook wel SoG genoemd (lijst: http://playstation2-linux.com/sog.php) kun je zonder solderen aan de slag met:
-Xbox die op NTSC draait (m.b.v. PAL-NTSC switcher tool)
-Xbox component kabel (zie bovenstaande link)
-component to VGA adapter (let op! het is een adapter, géén converter):
-XBOX VGA enabled BIOS (zodat je XBOX de juiste kleuren en resoluties uitstuurt, zie ook de tutorial hierboven)
Ik heb bovenstaande nog niet getest, maar was er naar op zoek i.v.m. een 2e Xbox met XBMC voor op een LCD op de slaapkamer.
"The things you own end up owning you." - C. Palahniuk
Eigenwijs zijn is genetisch bepaald in mijn familieRoamor schreef op zondag 08 februari 2009 @ 14:27:
[...]
Eigenwijs zijn is ook een kunst. Check/vervang de fan eens? Dat is het enige dat volgens mij nog de oorzaak kan zijn van het geluid. Als deze zijn werk niet goed doet, wordt de warmte ook niet afgevoerd en kan de xbox inderdaad vastlopen.
Ik heb inmiddels voor 3 tientjes een andere xbox op de kop getikt.
Ik heb mijn xbmc geupdate en heb een nieuwe kabel (component, wat een kwaliteitsverschil zeg, wauw) tussen mijn tv en xbox Sindsdien kan ik mijn radiostreams niet meer gebruiken. Ik zie ze wel, maar zodra ik er 1 selecteer gebeurt er helemaal niets.
[ Voor 8% gewijzigd door anconakip op 28-06-2009 13:13 ]
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together
Klopt, werkt hier ook niet, en heb niet ge-update.
Denk dat 't aan shoutcast ligt eigenlijk.
Denk dat 't aan shoutcast ligt eigenlijk.
edit: werkt weer !anconakip schreef op zondag 28 juni 2009 @ 13:10:
Ik heb mijn xbmc geupdate en heb een nieuwe kabel (component, wat een kwaliteitsverschil zeg, wauw) tussen mijn tv en xbox Sindsdien kan ik mijn radiostreams niet meer gebruiken. Ik zie ze wel, maar zodra ik er 1 selecteer gebeurt er helemaal niets.
Anoniem: 87302
Een hele mooie XBOX mod.

Slechts 1 inch dik. Ideetje voor MS?

Slechts 1 inch dik. Ideetje voor MS?
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 87302 op 16-08-2009 09:38 ]
Heb je ook pics van de binnenkant?
Ik kan bijna niet geloven dat daar een xbox in zit! Dat kastje is maar net groot genoeg voor het moederbord...
Hoe zit het met de koeling van de cpu en videochip? Waar zit de voeding (extern waarschijnlijk?)? Compact-flash als HD? ... Vragen genoeg!
[edit]
Meer info gevonden:
http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=690166
Ik kan bijna niet geloven dat daar een xbox in zit! Dat kastje is maar net groot genoeg voor het moederbord...
Hoe zit het met de koeling van de cpu en videochip? Waar zit de voeding (extern waarschijnlijk?)? Compact-flash als HD? ... Vragen genoeg!
[edit]
Meer info gevonden:
http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=690166

[ Voor 23% gewijzigd door Fire69 op 16-08-2009 10:44 ]
Yep, hij werkt met een adapter, maar aangezien een xbox maar iets van een 50w trekt, zal dat wel niet zo'n groot blok moeten zijn.
Mooie mod, maar de DVD speler missen we wel
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
heb nog zon ding liggen hier...
lade doet het niet zo heel goed meer... als je bovenop een beetje duwt gaat ie meteen open.
hij is gesoftmod met splintercell. 2 controllers en zon infrarood AB.
iemand enig idee wat je hier voor moet vragen?
lade doet het niet zo heel goed meer... als je bovenop een beetje duwt gaat ie meteen open.
hij is gesoftmod met splintercell. 2 controllers en zon infrarood AB.
iemand enig idee wat je hier voor moet vragen?
Verkeerde topic...
[ Voor 103% gewijzigd door Woodski op 30-10-2009 09:50 ]
Dit is het XBox topic, en niet zozeer het XBMC topic. Die staat hier: [ervaringen] XBMC Media Center - deel XIII
Een Usb Stick maken als hardeschijf deed ik zelf met Bitchanger, maar dit schijnt niet op alle USB Sticks te werken. Je kan in menu.lst instellen dat hij alleen het bootmenu laat zien als je op ESC drukt.
Een Usb Stick maken als hardeschijf deed ik zelf met Bitchanger, maar dit schijnt niet op alle USB Sticks te werken. Je kan in menu.lst instellen dat hij alleen het bootmenu laat zien als je op ESC drukt.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Sinds 1-1,5 jaar een xbox 2e hands gekocht, gemod en al met een modchip (DUO X2) + grotere hdd. Sinds kort ook ontdekt dat je via ebay echt mega cheap originele spellen kunt aanschaffen. Zo heb ik nu o.a. Burnout 1, 3 & 4 en Colin McRae Rally 3, '04 en 5 inmiddels.
Enige waar ik me nu aan stoor is de geluidsproductie van het ding. Heb al wat gezocht naar mogelijkheden om de casefan te vervangen. Hierbij kom ik veelal uit om 80mm mods. Zijn er ook mogelijkheden om 60mm casefans in te bouwen zodat ik wat minder hoef te dremelen? En zo ja, waar kan ik deze stille jongens kopen?
Enige waar ik me nu aan stoor is de geluidsproductie van het ding. Heb al wat gezocht naar mogelijkheden om de casefan te vervangen. Hierbij kom ik veelal uit om 80mm mods. Zijn er ook mogelijkheden om 60mm casefans in te bouwen zodat ik wat minder hoef te dremelen? En zo ja, waar kan ik deze stille jongens kopen?
Kan je es vertellen wat je hebt gedaan Fire69? Ik snap het probleem van Jules wel. Ikzelf heb de xbox in een TV meubel, met het deurtje meestal dicht. maar als ik die openzet hoor je het gebrom best wel.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Leuk zo'n 70mm casefan van DX, maar dan kan ik net zo goed de oude fans uit mijn Lian-Li PC60 (systeem)kast gaan gebruiken. Want van die DX fan weet ik niet of ie stil is, dus is het zonde van het geld..
Hmz, heb per ongeluk de pricewatch overgeslagen: Tweakers.net Pricewatch: 70 mm casefans
Ik zie echter dat ze alle 4 met 3 aders hebben, terwijl de standaard fan maar 2 aders heeft. Levert dit problemen op?
Bij de 60mm fans met maar 2 aders zijn er wat meer mogelijkheden, maar is weer onbekend hoeveel m³/h ze doen, of ze zijn gegarandeerd luidruchtig.
Hmz, heb per ongeluk de pricewatch overgeslagen: Tweakers.net Pricewatch: 70 mm casefans
Ik zie echter dat ze alle 4 met 3 aders hebben, terwijl de standaard fan maar 2 aders heeft. Levert dit problemen op?
Bij de 60mm fans met maar 2 aders zijn er wat meer mogelijkheden, maar is weer onbekend hoeveel m³/h ze doen, of ze zijn gegarandeerd luidruchtig.
Ik heb er een laptopschijfje inhangen, gewoon met zo'n ding:MsG schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 20:29:
Kan je es vertellen wat je hebt gedaan Fire69? Ik snap het probleem van Jules wel. Ikzelf heb de xbox in een TV meubel, met het deurtje meestal dicht. maar als ik die openzet hoor je het gebrom best wel.

En eerst had ik er een 80mm-fan in, daarvoor heb ik de clips moeten afbreken die de originele fan vasthouden.
Hierdoor kon de kast van de xbox wel niet meer helemaal dicht, de fan was net iets te hoog.
Toen deze fan het begon te begeven, heb ik die 70mm van DX gekocht.
Vergeleken met de originele xbox is deze nu bijna geruisloos te noemen. Meeste lawaai komt van de dvd-drive, maar die gebruik ik nooit dankzijn mijn iso-collectie
Ik moet wel bekennen, ik had 2 fans bij DX gekocht en eentje scheelt iets aan. Maar die had ik toch eigenlijk niet nodig, dus heb ik maar zo gelaten. DX zou hem wel geruild hebben moest ik een case geopend hebben, dat weet ik uit eerdere ervaringen.
Waarom geef jij een link naar een cpu-koeler?jules schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 22:54:
Leuk zo'n 70mm casefan van DX, maar dan kan ik net zo goed de oude fans uit mijn Lian-Li PC60 (systeem)kast gaan gebruiken. Want van die DX fan weet ik niet of ie stil is, dus is het zonde van het geld..
Deze moet je hebben.
Waarom neem je dan die uit je ouwe kast niet als die wel stil zijn?
Die van DX is heel stil, gewoon omdat hij niet zo'n grote airflow heeft. Maar da's ook helemaal niet nodig.
Fan draait in XBMC altijd op 2% en cpu wordt helemaal niet heet.
Zoals je ziet hebben de mijne van DX ook 3 aders, no problemo dusHmz, heb per ongeluk de pricewatch overgeslagen: Tweakers.net Pricewatch: 70 mm casefans
Je kan geen enkele fan op geluid beoordelen als je ze via internet wilt bestellen.Bij de 60mm fans met maar 2 aders zijn er wat meer mogelijkheden, maar is weer onbekend hoeveel m³/h ze doen, of ze zijn gegarandeerd luidruchtig.
Loop dat naar de zaak op de hoek en vraag of ze even eentje aansluiten.
[ Voor 40% gewijzigd door Fire69 op 01-11-2009 01:03 ]
Omdat ik somehow geen andere 70mm fan kon vinden? Anyway, thanks voor de link, die ga ik meteen bestellen.Fire69 schreef op zondag 01 november 2009 @ 00:55:
[...]
Waarom geef jij een link naar een cpu-koeler?
Deze moet je hebben.
Omdat ze verre van stil zijnWaarom neem je dan die uit je ouwe kast niet als die wel stil zijn?
Is goed, ik wandel wel even bij DX langsJe kan geen enkele fan op geluid beoordelen als je ze via internet wilt bestellen.
Loop dat naar de zaak op de hoek en vraag of ze even eentje aansluiten.

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.5185
heb net deze besteld...ben eens benieuwd of m'n xbox met xbmc (desnoods op laagste instelling qua ventilatie-snelheid) wat stiller zal worden zo.
Nog aandachtspunten wat betreft de inbouw van deze ventilator? Of is 't gewoon plug & play (ben niet zo bedreven in hardware) en past 't ventilatortje in de behuizing en voorziene plaats gewoon zonder boe of ba?
heb net deze besteld...ben eens benieuwd of m'n xbox met xbmc (desnoods op laagste instelling qua ventilatie-snelheid) wat stiller zal worden zo.
Nog aandachtspunten wat betreft de inbouw van deze ventilator? Of is 't gewoon plug & play (ben niet zo bedreven in hardware) en past 't ventilatortje in de behuizing en voorziene plaats gewoon zonder boe of ba?
Die heb ik dus ook. Is echt een heel stil ding.
Als er een dvd in mijn xbox zit, maakt de drive 10x meer lawaai dan die fan
Inbouw kan ik je niks over zeggen, want ik had voordat ik deze fan had, mijn xbox al half vern**kt door er een 80cm fan in te duwen.
Als er een dvd in mijn xbox zit, maakt de drive 10x meer lawaai dan die fan
Inbouw kan ik je niks over zeggen, want ik had voordat ik deze fan had, mijn xbox al half vern**kt door er een 80cm fan in te duwen.
Heb de fan van Dealextreme laatst zelf ingebouwd in plaats van de originele fan die erin zat. Heb wel een stuk van de harddisk tray afgehaald zodat de XBox weer goed dicht kon. Daarnaast heb ik d.m.v. tiewraps ervoor gezorgd dat de fan op zijn plaats blijft aangezien die van DealExtreme een stuk smaller is dan de originele. De tiewraps vullen het deel op tussen het rooster en de fan zodat deze goed aansluit op het gedeelte waar de lucht vandaan gezogen moet worden.
Iemand ervaring met FULL RGB Scartkabels voor de Xbox?
Zit hier nog verschil in allemaal? Ik zie deze bijv: http://cgi.ebay.nl/XBOX-S...n_146&hash=item45f6a249be
Is dat wat?
Zit hier nog verschil in allemaal? Ik zie deze bijv: http://cgi.ebay.nl/XBOX-S...n_146&hash=item45f6a249be
Is dat wat?
Vraagje, ik wil voor de PC een xbox controller kopen. En het valt me op dat er controllers zijn met grijze en met zwarte knoppen. Zit er tussen deze controllers nog een verschil? Welke van die twee kan ik het beste kopen?

Maakt niks uit. Het zijn dezelfde controllers, de grijze versie is ouder.
Sig
Ok, dank je wel.
Dan ga ik natuurlijk voor de nieuwste.
Die ziet er ook mooier uit.
Dan ga ik natuurlijk voor de nieuwste.
Die ziet er ook mooier uit.