[advies] Hercules DJ Console of Mixman DM2?

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 30.678 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ronwiel schreef op maandag 04 september 2006 @ 19:27:
Nou net ff de nieuwe virtual dj uitgetest en de conclusie is voorlopig: niet aan beginnen.

Op zich is het een mooi programma (vooral de eq werkt wat fijner qua kills) maar verder is het voorlopig nog neit veel wat betreft bcd2000 support. Zo is er geen mogelijkheid om je headphones te gebruiken en dan vraag ik me toch af welke idioot brengt die zooi dan uit :S... Maar goed er is een filmpje waarin iemand em dan weer wel gebruikt dus misschien kan het wel. Voorlopig dus nog ff djdecks ;)
lol de demo is nog niet uit zag m wel op een zeker usenet site (A) dus gaak ook maar ff m'n "demo" claimen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Demo is al wel uit hoor, ik heb hier de final versie 4 zelfs al liggen op CD. Althans dat staat op het bijgeleverde kladje dus ik mag er vanuit gaan dat de mensen van Virtual DJ dat correct hebben genoteerd ;-)

Dit word overigens ook de versie die meegeleverd gaat worden met het virtual vinyl gebeuren van Numark. Numark heeft OF de hele zooi daar opgekocht of was flink bezig voeten in aarde te krijgen daar. Hoe dat helemaal exact zit zou ik even na moeten vragen.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reind schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 03:21:
Demo is al wel uit hoor, ik heb hier de final versie 4 zelfs al liggen op CD. Althans dat staat op het bijgeleverde kladje dus ik mag er vanuit gaan dat de mensen van Virtual DJ dat correct hebben genoteerd ;-)

Dit word overigens ook de versie die meegeleverd gaat worden met het virtual vinyl gebeuren van Numark. Numark heeft OF de hele zooi daar opgekocht of was flink bezig voeten in aarde te krijgen daar. Hoe dat helemaal exact zit zou ik even na moeten vragen.
hmm lelijk.. op hun site staat wel dat je daar de demo 4 kan downloaden maar kom je toch weer op downloads.com bij 3.4 uit, maar heb het ff "iets minder legaal gedownload" en geprobeerd, ziet er leuk uit ook wel paar goede verbeteringen maar vind het ut nog niet waard om zoveel geld voor neer te leggen, dus maar weer van de pc af gekacheld en vrolijk verder met dj decks :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die het nog niet weten. Een NI forum bezoeker en gebruiker heeft een BCD2000 mapper gemaakt met preset voor TK3 TK2.6. Het is gratis en werkt helemaal super nog in native BCD mode ook!!!

Voor mensen die van lezen houden:
http://www.native-instrum...45986&posted=1#post245986

En de site waar je de mapper + mapping rules kan downloaden:
http://cycokraut.wordpress.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wordt nu toch ook wel heel erg geil van die behringer..

misschien idee om eens inkoopaktie te organiseren?

ik merk in dit topic wel dat er genoeg animo is..

http://www.inkoopactie.nl/topic/9hdhv9jp

edit:

ff wat filmpjes op rij:

demo 1
demo 2
demo 3
demo 4

ik ben verliefd O+

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2006 04:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:14
Ik heb via een kennis die voor Hercules te horen gekregen dat er volgende week een nieuwe DJ Console uitkomt :)

Details hoor ik maandag als het goed is.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02 09:46

DoubleJ

Een ninjja!

Mijn BCD2000 is besteld! Bij Staffhorst Music in Utrecht. Ik belde ze vanavond en er werd mij verteld dat deze niet in het systeem stond. Ze zouden het even uitzoeken en ik werd niet lang daarna terug gebeld dat ze hem volgende week kunnen hebben.

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:47

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 22:16:
misschien idee om eens inkoopaktie te organiseren?
ik merk in dit topic wel dat er genoeg animo is..
Of je haalt m gewoon bij een duitse musicstore; musicstore.de ;)

miss een beetje omslachtig met betalen maar ik heb er geen spijt van gehad, daar hadden ze m nog in overvloed.

@ mb4guns
Aah thnx voor de link, daar zat ik op te wachten :P

Verwijderd

Die musicstore heeft ze momenteel ook in bestelling hoor. Vorige week had New-Line er een 5tal over na binnenkomst en levering van de backorders. Ik had natuurlijk weer net even geen geld over deze dagen en wat denk je, na 3 dagen waren ze al weer weg.
Aan de persoon die hem bij Staffhorst besteld heeft; ik hoop voor je dat de leveringen van Behringer nu weer enigszins frequent zullen gebeuren, ik heb namelijk maanden zitten wachten op een winkel die precies hetzelfde zei (niet op voorraad, niet in systeem, maar in principe volgende week leverbaar!). Dat pakte niet echt goed uit ;)

Ik wilde dat ding zo lang zo graag, maar nu zit ik te twijfelen of ik er eigenlijk nog wel een wil ;)

• Davitos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 20:57
Voor mensen die er ook nog interesse in hebben, er is nu een animocheck http://www.inkoopacties.net/ia/3kmqj5c9

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb hier sinds gisteren een BCD2000 staan met Virtual DJ 4.0 alleen krijg ik hem niet via ASIO aan de praat (via MIDI wel). Als ik de ASIO config probeer te openen geeft hij: Error in the ASIO sound driver. Iemand dit eerder gezien?

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Mmm die workaround voor traktor 3 werkt wel aardig alleen nog lang niet perfect;
- ik moest de play knop inhouden om m te laten spelen, dus de toets maar aangepast naar 'hold' moet nu helaas wel 2maal drukken om m op play/pause te zetten.

- scratch werkt vrij vaag dus om m strak te zitten moet je nu met de pitch bend aan de slag. Hiermee bedoel ik 'precies' scrollen door het nr (de search knoppen zijn daar te grof voor)

- de koptelefoon aansluiting werkt (nog) niet, als deze zou werken zou t wel geschikt zijn maar zonder koptelefoon werkt t gewoon niet 100%, of doe ik soms iets verkeerd, iemand met een oplossing _/-\o_

Miss toch maar even een demootje (of minder legaal demootje ;) ) van virtual dj 4 proberen, als de native support daar lekker van werkt moet ik miss maar overstappen 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Pendaco op 14-09-2006 15:43 ]

Verwijderd

Pendaco schreef op donderdag 14 september 2006 @ 15:42:
Mmm die workaround voor traktor 3 werkt wel aardig alleen nog lang niet perfect;
- ik moest de play knop inhouden om m te laten spelen, dus de toets maar aangepast naar 'hold' moet nu helaas wel 2maal drukken om m op play/pause te zetten.

- scratch werkt vrij vaag dus om m strak te zitten moet je nu met de pitch bend aan de slag. Hiermee bedoel ik 'precies' scrollen door het nr (de search knoppen zijn daar te grof voor)

- de koptelefoon aansluiting werkt (nog) niet, als deze zou werken zou t wel geschikt zijn maar zonder koptelefoon werkt t gewoon niet 100%, of doe ik soms iets verkeerd, iemand met een oplossing _/-\o_

Miss toch maar even een demootje (of minder legaal demootje ;) ) van virtual dj 4 proberen, als de native support daar lekker van werkt moet ik miss maar overstappen 8)
bij je eerst probleem zet in de software van de bcd2000 m op advanced

bij je 2e heb ik geen oplossing voor je

3e moet je wel ff instellen bij sound dat de monitor etc echt op 3/4 moet zitten (weet het niet meer uit m'n hoofd, zal ff kijken van het weekend)

you're done :P, next!

@speedfight -> die herken ik... niks aan te doen virtual dj gaat over z'n nek met die zooi dus wachten totdat het eindelijk wat word :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo beste Tweakers...mijn eerste post hier dus ik groet U allen!

Ik heb een klein programmaatje gemaakt om de jogwheels aan het werk te krijgen met traktor3. Ik vond de andere oplossingen een beetje te omslachtig. Enige minpuntjes zijn dat je wel XP, MIDI Yoke en een CPU met SSE of SSE2 nodig hebt. Als volgt ga je te werk na het starten van de EXE:

1. MIDI In = BCD-2000
2. MIDI Out = MIDI Yoke NT:1
3. In Traktor3 Load up the altered Cycokraut tks file
4. In Traktor3 activate MIDI Yoke NT:1 as input
5. In Traktor3 De-activate BCD-2000 input
6. In Traktor3 load up the tks found in the zip

Nu zou je in ieder geval gewoon voor en achteruit kunnen searchen.

Afbeeldingslocatie: http://amvst.com/uploads/2_bcdfix.png

Down hem hier

MIDI Yoke

Als er wat mee is laat het me weten, het idee achter dit programmaatje is nog geen 15 uur oud. Suggesties ook welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem trouwens aan dat de bcd2000 ook gewoon perfect werkt zonder versterker er op aan te sluiten toch? dus alleen pc, software en je pc speakers.. het is toch ook gewoon een controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, je kunt de BCD-2000 ook alleen als MIDI controller gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het programmaatje geupdate, je kunt nu ook scratchen. Zelfde download link als boven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 11:31:
Hallo beste Tweakers...mijn eerste post hier dus ik groet U allen!

Ik heb een klein programmaatje gemaakt om de jogwheels aan het werk te krijgen met traktor3. Ik vond de andere oplossingen een beetje te omslachtig. Enige minpuntjes zijn dat je wel XP, MIDI Yoke en een CPU met SSE of SSE2 nodig hebt. Als volgt ga je te werk na het starten van de EXE:

Als er wat mee is laat het me weten, het idee achter dit programmaatje is nog geen 15 uur oud. Suggesties ook welkom.
Mag ik je bij deze hartelijk bedanken _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ een drie werf Hoeraa :D

Dit werkt echt Perfect, play knoppen werken nu perfect, jog dial werkt perfect, ik ga er even mee stoeien mocht er nog iets zijn dan laat ik het horen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's heel mooi man! Maakt mijn dag extra goed zonder dollen! Ik heb het nu een paar daagjes getest en het blijft goed voor me werken. VInd de scratch een beetje kraken, werkt ook niet lekker als ik de ASIO buffer verhoog, lijkt ook echt niets als vinyl, maar voor mij persoonlijk ben ik al blij dat de search normaal werkt. Misschien dat de mapping in the TKS nog iets aangepast kan worden dus suggesties nogmaals altijd welkom. Misschien zelfs dat ik in mijn programmatje extra setups kan toevoegen, zoals een setup voor master effects en dan een setting voor track effects (FX Control). kun je snel switchen zonder preferences aan te passen met MIDI learn of een andere TKS te laden. Hoe minder je die mouse aanraakt, hoe beter het is in mijn beleving, :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt inderdaad alleen is het niets meer dan maanden geleden al op ni forums verscheen. Je schreef daar zelf dat je de cyco setup niet werkend kreeg ..... zal ik toch maar ff je best voor doen cyco's mapper werkt namelijk in bcd "native" mode en heeft alles al aanboord inc pitch bending search scratch playlist control loop edit(size en positie via wheels).

Maar ondanks dikke duim voor je proggie, geeft ook weer vrijheid en mogelijkheid tot nieuwe setup's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Nog even mee gespeelt en t blijft iig goed werken.
Het kraken van de scratch heb je idd gelijk in maargoed daar wil je de bcd (of andere controller) ook eigenlijk niet voor gebruiken.

Het enige waar ik nog mee zit is de koptelefoonaansluiting, ik heb geprobeerd om de zaken aan te passen maar ik krijg t niet werkend.

Over extra functies;
zou het mogelijk zijn om het mic gedeelte op de bcd te gebruiken om tracks te laden en door tracks te scrollen. Misschien wat vergezocht en helemaal niet mogelijk maar dat zou wel leuk zijn :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 09:24
De bcd stuurt alleen via midi de 2 knopjes op het mic gedeelte door. De draaiknopjes worden intern analoog verwerkt vermoed ik, en die kan je dus onmogelijk voor iets anders gebruiken.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 11:53:
Werkt inderdaad alleen is het niets meer dan maanden geleden al op ni forums verscheen. Je schreef daar zelf dat je de cyco setup niet werkend kreeg ..... zal ik toch maar ff je best voor doen cyco's mapper werkt namelijk in bcd "native" mode en heeft alles al aanboord inc pitch bending search scratch playlist control loop edit(size en positie via wheels).

Maar ondanks dikke duim voor je proggie, geeft ook weer vrijheid en mogelijkheid tot nieuwe setup's.
Waarom ik het niet draaiend kreeg waren foutmeldingen die te maken zouden hebben met een verkeerde directory structuur, maar ik had toch echt alles goed staan, laatste Java etc...

Ik zal eens kijken wat ik nog meer kan doen want de dingen die je opnoemt kan ik zeker inbouwen. Daarnaast wil ik wat met BPM Synced MIDI effects gaan doen, Ik kan er dan ook een preset systeem bij maken waar je dus snel even wisselt en/of je setups opslaat...

Wat bedoel je met native mode btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Owja sorry adion had natuurlijk moeten vermelden dat iedereen beter djdecks kan aanschaffen ipv klooien met mappers en hun illegale traktor :). Djdecks werkt heerlijk met de bcd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pendaco schreef op maandag 18 september 2006 @ 12:55:

Het enige waar ik nog mee zit is de koptelefoonaansluiting, ik heb geprobeerd om de zaken aan te passen maar ik krijg t niet werkend.
Wat wil je precies doen dan met die kop telefoon aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 15:21:
[...]
Wat bedoel je met native mode btw?
Je kan bcd op tween manieren gebruiken bcd mode en adv. mode. Eerste is zeg maar "native" en adv. werkt ie meer als een "controller" zodat je zelf via midi mapping je favo prog kan instellen.

Cyro's mapper is een "stand-alone" proggie met de bedoeling later andere controllers te supporten. Daarom bestaat ie uit twee delen; "mapper" en "bcd200 rules". Download de mapper pak deze uit. Download de rules set en pak deze uit, hierin zit 1 directory genaamt "rules" plaats deze in de mapper directory. Hierna kan je de boel starten via de .bat "in" de rules directory. Suc6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 15:27:
[...]
Wat wil je precies doen dan met die kop telefoon aansluiting?
tracks voorluisteren :)

@ mb4guns
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Pendaco op 18-09-2006 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet de BCD op advanced mode in de BCD control panel (als ie daar al niet op staat). Zet Master out op Channel 3/4 in de BCD control panel. Draai de PFL mix helemaal naar deck A. Voorbeluisten doe je dan met Analog input A en B.

In Traktor staan mijn preferences zo:

Audio setup > output routing

Mixer mode internal:

Monitor:
Left (mono) bcd kanaal 1
Right bcd kanaal 2

Master
Left (mono) bcd kanaal 3
Right bcd kanaal 4

Zo zou het iig moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pendaco schreef op maandag 18 september 2006 @ 16:57:
[...]
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan ;)
omdat moeilijk doen de "enige" manier is een fatsoenljike traktor setup te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 15:29:
[...]

Je kan bcd op tween manieren gebruiken bcd mode en adv. mode. Eerste is zeg maar "native" en adv. werkt ie meer als een "controller" zodat je zelf via midi mapping je favo prog kan instellen.

Cyro's mapper is een "stand-alone" proggie met de bedoeling later andere controllers te supporten. Daarom bestaat ie uit twee delen; "mapper" en "bcd200 rules". Download de mapper pak deze uit. Download de rules set en pak deze uit, hierin zit 1 directory genaamt "rules" plaats deze in de mapper directory. Hierna kan je de boel starten via de .bat "in" de rules directory. Suc6.
Dus met native bedoel je gewoon eigenlijk de B-DJ mode. Ik vermoede al zoiets maar wou toch maar even vragen. Nogmaals, bij mij werkt het gewoon niet. Anders zou ik echt niet de moeite hebben genomen. Hartelijk bedankt in ieder geval voor je uitleg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 september 2006 @ 17:31:
[...]
omdat moeilijk doen de "enige" manier is een fatsoenljike traktor setup te verkrijgen.
Zal wel niet lang duren voordat ze wel de BCD gaan ondersteunen. Trouwens, moeten ze ook geen (misleidende) reclamefilmpies maken waar ze dan zeggen dat je "jou favoriete controller kan aansluiten en meteen spelen" terwijl je de BCD-2000 voorbij ziet komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Ik doelde meer op het programmaatje van AngularMomentum wat ik toch wat eenvoudiger vind werken dan die andere mapper en bij mij nu ook goed werkt.
Oke het blijft behelpen met extra programma's maargoed ik werk het liefst met traktor en overstappen is ook weer zo'n duur grapje.

@ AngularMomentum
aah oke, bedankt ga t zo even uitproberen.

Is het trouwens niet mogelijk om de voorkeuren voor input/output bij dat programaatje te laten onthouden? Of wordt dat moeilijk qua programmeren.

edit:
Koptelefoon werkt nou, was wel handig om in Traktor de Asio te kiezen in plaats van mn vaste soundcard als geluids output :P

[ Voor 12% gewijzigd door Pendaco op 18-09-2006 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, jammer genoeg is dat niet mogelijk. Laat me weten of het gelukt is man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is nu beste software te gebruiken met dit ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 13:46:
[...]
BCD2000

B-DJ -> Ruk!! slechte bpm counters, software crashed makkelijk en is dus ook totaal niet stabiel

VDJ (Virtual DJ)-> Werkt goed afgezien het feit dat er geen native support (nog is voor de bcd dus het kan alleen maar beter worden... (als je de bcd hiermee aan het werk wil krijgen lees wat posts terug naar de handleiding die ik ergens gevonden had inc de tooltjes die nodig zijn)

Virtual DJ biedt vanaf versie 4.0 wel native support maar blijkt nog wel wat buggy the zijn (zie ook vorige pagina)

DJ-Decks-> Werkt goed, zit zover ik heb kunnen ontdekken alleen geen auto beatmatching in (voor de luie mensen) is de eerste 3e partij software met native support... zullen nog wel wat dingen verbeterd worden denk ik.
Aanvulling:
Traktor (3) -> Werkt met het extra programma van Angular nu ook vrij goed, all basis functies werken iig perfect, enkel de scratch functie werkt niet 100% maargoed daar heb ik m ook niet voor gekocht. ;)

Maar t ligt er maar net aan wat je fijn vindt werken. Ik zou zeggen download de trial versies van de verschillende paketten en ga daar een weekje mee stoeien.

[ Voor 6% gewijzigd door Pendaco op 19-09-2006 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer genoeg heb ik de BCD nu niet staan hier in de studio, dus ik kan me ook niet in de scratch functie verdiepen. Zou toch wel leuk wezen als dat ook goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pendaco schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 11:43:
[...]

Aanvulling:
Traktor (3) -> Werkt met het extra programma van Angular nu ook vrij goed, all basis functies werken iig perfect, enkel de scratch functie werkt niet 100% maargoed daar heb ik m ook niet voor gekocht. ;)

Maar t ligt er maar net aan wat je fijn vindt werken. Ik zou zeggen download de trial versies van de verschillende paketten en ga daar een weekje mee stoeien.
true.. traktor werkt ook aardig goed maarja ik heb djdecks gekocht en ben daar zeer aan gewend en zelfs gehecht :P

Verwijderd

Nou heb me bcd2000 gekocht, maar krijg hem met geen mogelijkheid aan de praat met Virtual DJ 4, als iemand enig idee heeft, gaarne hulp! kheb alles geprobeerd, van mappings, tot midiox gedownend, midi mapper etc..krijg hem deels aan de gang, maar het schijnt heel simpel te zijn, kheb ook steeds asio error, wie o wie heeft BCD2000 met VDJ 4 aan de gang?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 20:28:
Nou heb me bcd2000 gekocht, maar krijg hem met geen mogelijkheid aan de praat met Virtual DJ 4, als iemand enig idee heeft, gaarne hulp! kheb alles geprobeerd, van mappings, tot midiox gedownend, midi mapper etc..krijg hem deels aan de gang, maar het schijnt heel simpel te zijn, kheb ook steeds asio error, wie o wie heeft BCD2000 met VDJ 4 aan de gang?
Pssssst Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~olie/fok/smilies/Smilies/applaus-smiley.gif

Verwijderd

Ik heb vandaag een BCD2000 aangeschaft. Het is voor het eerst dat ik uberhaupt op de computer mix. Heb draaitafels gehad en heb vaak met cd spelers gemixed. Ik vind dit een goed(koop) alternatief. Wat me alleen opvalt is dat die mp3s, als ik ze gelijk heb gezet steeds 'scheef gaan lopen'. Als je dan op Sync Slave drukt dan loopt het weer recht maargoed dit moet toch helemaal niet nodig zijn?? Ik vind dit behoorlijk irritant en vraag me dan ook af waardoor dit komt. Heb in dit forum al meer mensen hier over gehoord; het is toch vreemd dat de BPM van een plaat niet gewoon gelijk blijft?? Ik wil het namelijk wel gewoon zelf doen en niet de computer laten corrigeren!
Ik hoop dat iemand hier meer info over heeft

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 21:13:
Ik heb vandaag een BCD2000 aangeschaft. Het is voor het eerst dat ik uberhaupt op de computer mix. Heb draaitafels gehad en heb vaak met cd spelers gemixed. Ik vind dit een goed(koop) alternatief. Wat me alleen opvalt is dat die mp3s, als ik ze gelijk heb gezet steeds 'scheef gaan lopen'. Als je dan op Sync Slave drukt dan loopt het weer recht maargoed dit moet toch helemaal niet nodig zijn?? Ik vind dit behoorlijk irritant en vraag me dan ook af waardoor dit komt. Heb in dit forum al meer mensen hier over gehoord; het is toch vreemd dat de BPM van een plaat niet gewoon gelijk blijft?? Ik wil het namelijk wel gewoon zelf doen en niet de computer laten corrigeren!
Kijk ik weet natuurlijk niet welke software jij gebruikt.. maar ik heb een tijdje geleden Virtual dj eens bekeken.. ok het vst support is formidabel ( al doen een hoop vst's het niet) maar inderdaad.. de reden dat het niet meer op mn schijf staat is dat irritante bpm sych gedrag.. ik zelf gebruik zelf traktor.. eel mooiere layout, proffesioneelere indruk en stabieler als je het mij vraagt.. en vooral.. dat bpm probleempje zit er niet in..

Verwijderd

oke mooi
omdat ik hem pas net heb gebruik ik nu die ene die er bij zit
B-DJ
maargoed dit is dus drama, als dat mp3tje niet gewoon stabiel blijft lopen kan ik natuurlijk net zo goed bij mn oude belt-drives blijven!

maargoed, software veranderen dus..

want voor de rest werkt het prima, het voelt allemaal wat 'neppig' aan maar het doet hetzelfde als een cd speler

bedankt voor de tip!

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

N.a.v. de link van Roppenzo naar het VDJ forum;
Xylio B-DJ heeft een update uit;

download hier!

* new HQ Master Tempo
* new HQ beat-sync algorithm
* unlimited lists number
* disk explorer (browser)
* support for M4A(aac) and MP4 songs ( only if iTunes is installed -- www.apple.com/itunes )
* when iTunes is installed even the mp3s with problems load ok
* equalizer band-frequencies adjusted ( 20Hz-320Hz low; 320-4.2KHz mid; 4.2KHz-22KHz high )
* additional stability bug fixes

Meteen maar even gedownload om uit te proberen :P Gebruik zelf traktor maargoed had dat B-DJ programma er nog opstaan, proberen kan nooit kwaad denk ik zo.

Trouwens wel een slechte zaak dat er vanaf de site van Behringer niet eens naartoe wordt gelinkt |:(
op zn minst naar de algemene website.

edit:

is het trouwens niet beter/handiger om een afsplitsing naar een nieuw topic enkel over de BCD 2000 te maken? De laatste 5-6 pagina's gaan enkel over de bcd ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Pendaco op 23-09-2006 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 21:13:
Eh... een SL1200 blijft toch ook niet uit zichzelf gelijk lopen? Je moet constant bijcorrigeren, remmen, duwen, pitchen, etc.. Dat maakt het DJ-en!! Je set staat of valt bij de techniek die je hebt bij het beatmixen. Zou beetje lijp zijn als de pc ineens alles doet. Wil je dan ook dat de pc precies berekend hoe hard een track inkomt, nee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is 1 ding dat ik niet begrijp aan de BCD2000, zelfs niet na uitgebreide bestudering van dit forum en de online handleiding.
Het is dus mogelijk om 2 externe sources aan te sluiten, ok stel ik sluit 2 turntables aan. Kan ik dan EN 2 turntables mixen EN 2 mp3 decks? Zo ja, hoe? Er zitten toch maar 2 faders/pitch faders etc op het apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 16:42:
[...]

Eh... een SL1200 blijft toch ook niet uit zichzelf gelijk lopen? Je moet constant bijcorrigeren, remmen, duwen, pitchen, etc.. Dat maakt het DJ-en!! Je set staat of valt bij de techniek die je hebt bij het beatmixen. Zou beetje lijp zijn als de pc ineens alles doet. Wil je dan ook dat de pc precies berekend hoe hard een track inkomt, nee toch?
tuurlijk wel, deze staat juist bekend om zijn stabiliteit
als je 2 SL 1200 draaitafels naaast elkaar zet en je zet ze precies tegelijk aan, dan blijven ze heeeel erg lang gelijk lopen, dat is wel zo handig, jij kan het misschien erg leuk vinden om constant je plaat bij te stellen maar dat vind ik niet, ik wil m gelijkleggen en dan moet ik er vanuit kunnen gaan dat-ie voorlopig ook gelijk blijft zodat ik me op andere zaken kan concenteren, of ik nu met platenspelers, cdspelers of met software draai

ik vind het daarom ook nog steeds raar dat die mp3s gewoon niet constant blijven lopen, ook met de nieuwe versie niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 19:04:
[...]

tuurlijk wel, deze staat juist bekend om zijn stabiliteit
als je 2 SL 1200 draaitafels naaast elkaar zet en je zet ze precies tegelijk aan, dan blijven ze heeeel erg lang gelijk lopen, dat is wel zo handig, jij kan het misschien erg leuk vinden om constant je plaat bij te stellen maar dat vind ik niet, ik wil m gelijkleggen en dan moet ik er vanuit kunnen gaan dat-ie voorlopig ook gelijk blijft zodat ik me op andere zaken kan concenteren, of ik nu met platenspelers, cdspelers of met software draai

ik vind het daarom ook nog steeds raar dat die mp3s gewoon niet constant blijven lopen, ook met de nieuwe versie niet
goed... om je eerst eens te helpen probeer eerst eens iets anders dan BDJ dat programma is al onder een andere naam 3 jaar geleden opgegeten, verteerd en uitgescheten omdat het zo geweldig slecht werkte.

probeer eens djdecks, virtual dj, traktor oid die programma's geven je iets meer rust dat je niet steeds hoeft bij te stellen.... natuurlijk zitten er tracks bij die verkeerd berekend worden op BPM (want dat doen die programma's en daarop zet je het zaakje goed) en dat resulteerd dan in een plaat die uit elkaar loopt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag mijn behringer geleverd gekregen nu wat mij opvalt, mijn knoppen ik moet daar soms 2 maal op duwen vooraleer vdj hierop reageert :s.

Nog mensen met hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet er iemand trouwens een deftige tutorial om de bcd voor te kunnen beluisteren in VDJ?
Want ik heb me al suf gezocht maar vind niets bruikbaars, let wel op ik heb geen 4.1 kaart.

Maar de bcd heeft toch ingebouwde geluidskaart dus deze moet toch werken :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 17:13:
Heb vandaag mijn behringer geleverd gekregen nu wat mij opvalt, mijn knoppen ik moet daar soms 2 maal op duwen vooraleer vdj hierop reageert :s.

Nog mensen met hetzelfde probleem?
moet je de bcd driver op "adv mode" zetten ipc "bcd mode". VJ heeft geen bcd support, het is gewoon domme midi mapping support met een bcd config. Er zijn maar 2 programma's die bcd native ondersteunen; huis software en djdecks. Verder is traktor ook te gebruiken via een native bcd mapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je was me al net te snel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar voor de gene die nog een bcd2000 zoekt. Ik heb de mijne te koop, omdat ik toch wienig tijd heb gehad en zal hebben voor dat ding. Hij is helemaal compleet met doos en al. Je mag hem komen ophalen voor 179 euro, wat ik ervoor heb betaald. Je krijgt ook de aankoopbon erbij en hebt dus nog wel een tijdje garantie.

wie interesse heeft moet mailen op
exelzor at hotmail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:12

sanook

_/-\o_

Vraagje: Als je bv in VDJ of Traktor je 'set' opneemt, wordt dan de kwaliteit van deze opnames bepaald door je geluidskaart of door gebruikte (de)coders ?
Ik heb nu een onboard geluidskaart en vraag me dus af of het zin heeft om (als je geen externe controller incl geluidskaart hebt) een aparte geluidskaart (bv Maya 44) aan te schaffen tbv de kwaliteit van de opnames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier ben ik weer :)

Iemand met een tutorial hoe ik Traktor helemaal setup voor de bcd 2000
Want ik ben echt een leek in deze dingen en heb al zoveel sites afgegaan maar nergens staat het echt duidelijk:s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Blader eens een paar pagina's terug ;)

oke om je dan maar even te helpen
Verwijderd in "[advies] Hercules DJ Console of Mixman D..."

[ Voor 63% gewijzigd door Pendaco op 26-09-2006 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, waar haal ik die altered cycokraut.tks?
Is dit een andere dan die in u zip file?

Eens ik dit allemaal gedaan heb, kan ik dan zonder probleem voorbeluisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb dus de bcd werkend gekregen, het enigste wat niet gaat is voorbeluisteren :s.
Dit zou toch moeten werken?
Of is dit nog niet mogelijk onder traktor.

Mijn setup is : onboard laptop audio => bcd => boxen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een zelfde soort probleem, ik gebruik nu Midi rules (te downloaden via bcd2000dj.blogspot.com) werkt zeer goed trouwens, ook die jogweal is finer dan met die jogweal fix

ook zit er een bestandje bij die al je knopjes etc instelt, hier ben ik dus allemaal zeer te spreken over, Traktor is inderdaad echt veeeeel beter dan dat nepproggie dat ze er bijleveren

MAARGOED: ik heb nog een probleem

Ik kan niets meer voorluisteren, ik vond die Phones split functie die erop zat wel heel erg goed maar dat werkt nu niet meer, ik kan niet eens meer elk kanaal afzonderlijk beluisteren via de headphones door middel van de PFL mix knob....en om een beetje te draaien MOET dit kunnen

ik heb nog weinig verstand van midi mapping en wil niet te overhaast meteen van alles gaan veranderen in de instellingen, dus misschien dat iemand een tip voor mij heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand of deze machine gewoon goed werkt onder windows 2000?>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke ik ben blijven klooien en het werkt nu!

je moet de knopjes analob input a en b gebruiken om aan te geven welke je wil horen
die zijn dan bestuurbaar via PFL mix

het ging fout doordat je 2x moet drukken op de knopjes (??)

misschien helpt dit voor andere mensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus je hebt die stappen in deze thread ook gevolgd nl :

1. MIDI In = BCD-2000

En dan moet je tweemaal op analog a en b duwen? en dan via pfl zitten klooien.
Ik ga dit zo snel mogelijk uitproberen want dit was wel toch een reden dat ik deze unit kocht, het kunnen voorbeluisteren.

Nu is hier echt geen andere oplossing voor want imo is dit vrij omslachtig.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep maar het is dus niet zo dat links deck a is en rechts deck b

op het pfl knopje is deck a altijd de analog input en deck b de master

je kan dus eigenlijk niet écht afzonderlijk luisteren, MAAR, hier kom je al een heel eind mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, maar er moet toch een oplossing zijn voor dit probleem?
1 van de belangerijkste redenen dat ik dit ding kocht was om te kunnen voorbeluistern

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is nu iig geen probleem meer toch!
je kan dus voorbeluisteren

er is in principe nog wel ruimte voor verbetering!! zeker wat betreft het 2 keer drukken vind ik erg irritant
dit heb ik overigens ook met de PLAY knop

iemand hier een oplossing voor toevallig?

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Dit is allemaal de vorige pagina al langsgekomen, beetje lezen kan geen kwaad
Zet de BCD eens op advanced mode in het control panel.

Voor de koptelefoon (ook vorige pagina |:( )
Verwijderd in "[advies] Hercules DJ Console of Mixman D..."

Verwijderd

http://cycokraut.wordpress.com/ ipv bcd2000.blogspot.com, die blog wil nog eens graag een soort "eigen" versie maken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 22:06:
weet iemand of deze machine gewoon goed werkt onder windows 2000?>
om mezelf maar eens te quoten.

Nee. verdomme.

Heb het apparaat net en wilde vrolijk het ding gaan installeren.. krijg de drivers echt niet aan de praat in win2k |:(

Ik ga echt echt niet naar dat kauwgomballen windows toe voor een mengpaneel..

Mailtje gestuurd naar behringer.. Nu maar hopen dat ze niet sturen:
"Yes we have a solution Mister Roppenzo.. update to XP, just like the others":+

Verwijderd

Ik heb nu alles draaiende..alles werkt prima eigenlijk en je kan er prima mee mixen vind ik.

Er is alleen 1 probleem: Tracks blijven niet gelijk lopen

Ik heb nu al een heel aantal verschillende platen geprobeerd, bij de een blijven ze beter gelijklopen dan bij de ander, en ik heb hier al eerder iets over gehoord maar is het dan echt zo dat in bijvoorbeeld Traktor platen gewoon niet constant kunnen blijven lopen??

Als je op een platenspeler of cd speler twee tracks gelijk kan zetten en ze blijven vervolgens ook gewoon gelijklopen moet dit op de pc toch ook kunnen? Of vergis ik mij hier in?

Moet ik soms de latency lager zetten? Bepaalde instellingen veranderen?

Verwijderd

(eigenlijk hoop ik dat iemand mij kan vertellen dat het absolute onzin is dat die platen niet gelijk blijven lopen)

• DoubleJ

DoubleJ

Een ninjja!

Als 2 platen echt EXACT gelijk staan dan moeten ze ook gelijk blijven. Helaas is gaat het automatisch beatmatchen met software niet altijd 100% goed, zegmaar 99.5% dus op den duur zullen tracks iets uit elkaar gaan lopen.

Oplossing? Goed opletten en bijstellen waar nodig.

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 21:49:
Als je op een platenspeler of cd speler twee tracks gelijk kan zetten en ze blijven vervolgens ook gewoon gelijklopen moet dit op de pc toch ook kunnen? Of vergis ik mij hier in?
Doe je het beatmatchen zelf of laat je het Traktor doen? In beide gevallen zul je bij moeten sturen, hoe dan ook en soms wat meer als de andere keer.

Ik draai nu al ruim 10 jaar en ik moet de eerste keer nog mee maken dat ik tracks niet hoef te corrigeren. Overigens is het niet aan te raden om op de software te vertrouwen als het gaat om beatmatching, ik gebruik zelf Traktor in combinatie met Final Scratch en na het analyzen van tracks geeft ie soms een heel verkeerd BPM aan, software is dus op dat valk niet echt betrouwbaar. Maar een beetje dj doet het natuurlijk ZONDER automatische beatmatch functie.

Heeft de BCD niet iets van een pitch bend functie? Ik moet de BCD nodig maar weer eens op gaan halen en aan de pc gaan hangen hoor ik al wel. Probleem is alleen dat ik het momenteel TE druk heb met andere reviews van dj gear om er veel aandacht aan te besteden..... een goede tutorial levert echter weer veel bezoekers op op aboutdj..... hmmm altijd lastig die afwegingen ;)

[ Voor 15% gewijzigd door R2D2 op 28-09-2006 01:56 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Verwijderd

Pitch bend zit gewoon op de BCD, zijn de knopjes naast de CUE

Verwijderd

hvangent schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 15:41:
Vraagje: Als je bv in VDJ of Traktor je 'set' opneemt, wordt dan de kwaliteit van deze opnames bepaald door je geluidskaart of door gebruikte (de)coders ?
Ik heb nu een onboard geluidskaart en vraag me dus af of het zin heeft om (als je geen externe controller incl geluidskaart hebt) een aparte geluidskaart (bv Maya 44) aan te schaffen tbv de kwaliteit van de opnames.
Traktor neemt alleen op wat je in de decks laad en welke schuiven en knoppen je gebruikt. Dit kan worden weg geschreven in het NMX formaat. Daarna kun je het renderen naar wav. Het handige hiervan bijvoorbeeld is, is dat je je fouten makkelijk kunt herstellen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 21:49:
Ik heb nu alles draaiende..alles werkt prima eigenlijk en je kan er prima mee mixen vind ik.

Er is alleen 1 probleem: Tracks blijven niet gelijk lopen

Ik heb nu al een heel aantal verschillende platen geprobeerd, bij de een blijven ze beter gelijklopen dan bij de ander, en ik heb hier al eerder iets over gehoord maar is het dan echt zo dat in bijvoorbeeld Traktor platen gewoon niet constant kunnen blijven lopen??

Moet ik soms de latency lager zetten? Bepaalde instellingen veranderen?
Latency verhogen kan helpen, het zou kunnen zijn dat er wat drop outs zijn. Ook kun je beter gewoon aanleren om met de pitch te werken ipv sync, beat detectie werkt wel, maar werkt niet accuraat genoeg. Sommige kickdrums hebben bijvoorbeeld een wat langere attack, of the groove is extremer, daar let de beat detectie niet op, hij kijkt gewoon wanneer het luidste signaal voorbij komt en daar dropt ie een marker, eigenlijk net zoals bij Recycle van Propellerheads. Ook de detectie van Recycle moet vaak met de hand gecorrigeerd worden, dus syncing kun je niet werkelijk op vertrouwen, gewoon vertrouwen op je eigen kwaliteiten, zoals ze dat elke Zondag zeggen op Studio Sport. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 22:41:
dus je hebt die stappen in deze thread ook gevolgd nl :

1. MIDI In = BCD-2000

En dan moet je tweemaal op analog a en b duwen? en dan via pfl zitten klooien.
Ik ga dit zo snel mogelijk uitproberen want dit was wel toch een reden dat ik deze unit kocht, het kunnen voorbeluisteren.

Nu is hier echt geen andere oplossing voor want imo is dit vrij omslachtig.

Alvast bedankt
Foutje van mijn kant, vergeet stap 3, heb de help file van de Jogwheel Fix gecorrigeerd.

• DoubleJ

DoubleJ

Een ninjja!

DoubleJ schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 22:37:
Mijn BCD2000 is besteld! Bij Staffhorst Music in Utrecht. Ik belde ze vanavond en er werd mij verteld dat deze niet in het systeem stond. Ze zouden het even uitzoeken en ik werd niet lang daarna terug gebeld dat ze hem volgende week kunnen hebben.
Mooi niet dus :) Heb hem nu besteld bij RJShop.nl. Had RJshop al eerder gebeld maar toen hadden ze hem niet op voorraad. Werd deze week netjes gebeld met de mededeling dat ze hem weer op voorraad hebben. Volgens track and trace zit ie nu in de distibutieroute hier, can't wait :) Dus voor iedereen die nog een BCD2000 zoekt. Zie RJshop.nl.

Word het trouwens niet eens tijd voor een BCD2000 topic? dit topic word een beetje een bende :)

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:12

sanook

_/-\o_

Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 09:41:
[...]

Traktor neemt alleen op wat je in de decks laad en welke schuiven en knoppen je gebruikt. Dit kan worden weg geschreven in het NMX formaat. Daarna kun je het renderen naar wav. Het handige hiervan bijvoorbeeld is, is dat je je fouten makkelijk kunt herstellen.
Bedankt voor de info, maar klopt dat wel wat je zegt ?
Volgens mij zit er (ook) een gewone record functie in Traktor die direct opneemt (WAV als ik het goed heb).
Wat ik dus wil weten is of de kwaliteit van deze opname beinvloed wordt door de geluidskaart in je PC of dat de geluidskaart daar helemaal niks mee te maken heeft.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 23:14:
ok, maar er moet toch een oplossing zijn voor dit probleem?
1 van de belangerijkste redenen dat ik dit ding kocht was om te kunnen voorbeluistern
Ik heb mn TRAKTOR gewoon zo ingesteld dat tie monitort op de centre out van mn 5.1 geluidskaart

werkt heel gemakkelijk.

Verwijderd

niet iedereen heeft 5.1 :) mijn laptop heeft alleen 2.1

@ Angular momentum dank u voor de hulp tot nu toe MAAR in het menu Output routing daar kan jij 4 dingen instellen (kanaal 1,2,3,4)
Ik kan hier echter maar kiezen tussen 2 kanalen, ik kom er dus 2 tekort.

Aan wat zou dit kunnen liggen want ik heb alles gedaan zoals het moest

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 10:02:
[...]

Ook kun je beter gewoon aanleren om met de pitch te werken ipv sync, beat detectie werkt wel, maar werkt niet accuraat genoeg. Sommige
Ik gebruik die hele beatmatch helemaal niet, dat vind ik echt nep, en het werkt bovendien ook nog eens voor geen meter zoals jullie bij deze beamen
Ik heb het gewoon over normaal zelf mixen, dat je de bcd dus als decks en een mixer gebruikt!
Maargoed; ik heb al weer wat meer geoefend en die wheels wat anders afgesteld en ik moet zeggen het gaat al veeeeeeeel beter! Ik moet toch af en toe nog wel wat bijtikken maar dit zou ook mischien (heeeeeeeeeeeeeeeeel misschien ;)) wel eens kunnen komen doordat ik ik ze toch niet zo gelijk heb als ik denk

Ik moet zeggen dat ik zeer te spreken ben, het werkt perfect en heel fijn ook

Ik heb een setje opgenomen door de master out naar microfoon ingang van mijn laptop te laten lopen en dat op te nemen; geluid klinkt echter vrij gaar, dit komt vast door de geluidskaart ofniet?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 20:56:
[...]

Ik heb een setje opgenomen door de master out naar microfoon ingang van mijn laptop te laten lopen en dat op te nemen; geluid klinkt echter vrij gaar, dit komt vast door de geluidskaart ofniet?
line -in is bedoelt voor zulk soort dingen.. niet mic-in.. maar waarom neem je niet gewoon met traktor zelf een wave file op?

EDIT: ff een groffe nl workaround voor traktor 3 met bcd 2000 + Cycokrauts mapping.. Misschien hebben sommige er wat aan..

traktor 3:

Requirements
java (als je die nog niet had dan)
Midi Yoke
url=http://www.behringerdownload.de/B-Control_download/BCD2000-driver-setup-1-1-1-0.exe]de laatste bcd2000 driver[/url]

dan...

MIDI-Rules-Protoype_20060826

Uit pakken in een map die je bijvoorbeeld BCD noemt ( bij voorkeur map in program files)

dan de laatste, door Cycokrauts, mapping:

in dit zipje dus

Nou zo ver zijn we..

verder:

If MIDI_RULES_INSTALL_FOLDER is your MIDI Rules folder, all files should be placed in:

MIDI_RULES_INSTALL_FOLDER\rules\BCD2000-Traktor2 - Cycokrauts Extended Flavor A\

If you like to launch the mapping from somewhere else, you can create a link to 'Start-BCD2000-Traktor2-MIDI-Rules.bat' (do not copy 'Start-BCD2000-Traktor2-MIDI-Rules.bat')

Dus bijvoorbeeld bij mij : C:\Program Files\BCD\MIDI-Rules-Protoype_20060826\rules

Ik pak dus de bestanden uit het 2e zipje uit zodat ik dit krijg:

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~robhop/rules.jpg

ok done.. voor zover dan.

Start Traktor
*Traktor Setup | MIDI | Interfaces: Choose MIDI Yoke NT: 1 as the only MIDI interface
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~robhop/midi1.jpg

*Traktor Setup| MIDI | Preference: Load 'BCD2000-Traktor2 - Cycokrauts Extended Flavor A.tks' file

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~robhop/midi2.jpg

*Set BCD-2000 to B-DJ mode.

dus rechtsonder dubbelklikken op icon..

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~robhop/midi3.jpg

Start het bat bestand in die map waar we het net over hadden...

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~robhop/midi4.jpg

vervolgens:

Choose midi in: BCD-2000 (Type the number before "BCD-2000")
Choose midi out 1: e.g. MIDI Yoke NT: 1
Choose midi out 2: BCD-2000
Choose midi out 3: <none> for no more midi outputs
Wait until MIDI Rules is started. All BCD2000 LEDs flash for 2 seconds and Traktor gets synchronized (this is the reason why you should allow start Traktor at first)
Start DJing and have fun!

ben ff hier mee bezig geweest:

voor traktor 3 dus..

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~robhop/bcdtrakt.jpg

maak ik morgen verder af..

edit : ik ben net ff met djdecks bezig geweest.. ok het is niet mn favo programma.. maar dikke applaus voor de makers hoor.. jesus wat is bcd2000 support goed geregeld.

http://www.djdecks.be/
http://djdecks.be/index.p...help=behringerbcd2000.php

Wordt het niet eens tijd voor een apart topic btw.. ik hoor weinig MK2 input :P

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2006 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hvangent schreef op donderdag 28 september 2006 @ 11:37:
[...]

Bedankt voor de info, maar klopt dat wel wat je zegt ?
Volgens mij zit er (ook) een gewone record functie in Traktor die direct opneemt (WAV als ik het goed heb).
Wat ik dus wil weten is of de kwaliteit van deze opname beinvloed wordt door de geluidskaart in je PC of dat de geluidskaart daar helemaal niks mee te maken heeft.
Yes dat klopt wat ik zeg zolang je intern opneemt....alleen hoef je niet persé je mix weg te schrijven als NMX formaat, je kunt natuurlijk ook meteen renderen naar wav nadat je de mix hebt opgenomen. Dan treed er geen kwaliteits verlies op mits je het in WAV formaat houd...als je dan weer gaat renderen naar MP3, ja dan verlies je natuurlijk wel wat kwaliteit. Als je extern gaat opnemen zal het geluid iets anders zijn dan de "source" mp3's, dan hangt het er maar net van af hoe goed je opname apparatuur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2006 @ 15:36:
niet iedereen heeft 5.1 :) mijn laptop heeft alleen 2.1

@ Angular momentum dank u voor de hulp tot nu toe MAAR in het menu Output routing daar kan jij 4 dingen instellen (kanaal 1,2,3,4)
Ik kan hier echter maar kiezen tussen 2 kanalen, ik kom er dus 2 tekort.

Aan wat zou dit kunnen liggen want ik heb alles gedaan zoals het moest
Je hebt de goeie driver gekozen? Dus de BCD ASIO driver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jesus
100 eurootjes op marktplaats.. iedereen die daar in de buurt woont.. proberen waard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is hier al iemand die zijn BCD in gang heeft gekregen met VDJ 4.1.
Ik heb hier de demo geinstalleerd ( wil eerst zeker weten dat het werkt voor ik het programma koop) maar kan nog steeds niets voorbeluisteren ....
Iemand die daar de oplossing voor heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 19:04:
Ik heb hier de demo geinstalleerd ( wil eerst zeker weten dat het werkt voor ik het programma koop) maar kan nog steeds niets voorbeluisteren ....
http://bcd2000dj.blogspot.com/

You can download XML file and setup instructions here vdj4_bcd.zip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 19:04:
Dat komt omdat de demo nog 4.0 is. Er staat idd wel dat het 4.1 is, maar check het install bestandje maar eens bij eigenschappen. Daar staat helaas bestands versie 4.0....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 14:12:
jesus
100 eurootjes op marktplaats.. iedereen die daar in de buurt woont.. proberen waard..
Hij doet niet aan opsturen, meerdere malen geprobeert zelfs voor een meerpijs. :(

[Edit]
Woonde ik maar in leeuwarden, dan was ie nu van mij

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2006 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Traktor mapper updates, meer controls en features dan je kan wensen. FX controls per deck komt er ook aan!

http://www.nativeinstrume...hread.php?t=34513&page=53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:14
Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 21:46:
[...]

Hij doet niet aan opsturen, meerdere malen geprobeert zelfs voor een meerpijs. :(

[Edit]
Woonde ik maar in leeuwarden, dan was ie nu van mij
Zelfs als je zegt dat je het vooraf overschrijft denken mensen dat je een Nigeriaan bent ernstig :')

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ballebek schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 21:38:
[...]

Zelfs als je zegt dat je het vooraf overschrijft denken mensen dat je een Nigeriaan bent ernstig :')
die nigerianen bieden ook op alles en op niets, vreselijk is dat!

On-Topic:
Nu maar afwachten totdat nog iemand een BCD2000 voor een lekker prijse weg doet, want ik wil dr toch ook nog wel eentje hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 20:42:
Traktor mapper updates, meer controls en features dan je kan wensen. FX controls per deck komt er ook aan!

http://www.nativeinstrume...hread.php?t=34513&page=53
begrijp me goed.. ik vind het echt vet wat jij en Cycokraut doen in dat topic omtrend Traktor.. maar ik vind het weleens tijd worden dat de mensen van NI zelf eens komen met een update om controllers in traktor te integreren. Er staat een topic met bijna 800 post nu op het forum.. raar dat daar totaal niet op gereageerd wordt door de makers zelf..
Cicusprogramma vdj heeft zelfst een update nu.. en djdecks loopt al helemaal voor op iedereen.. beetje jammer van NI imho

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2006 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 22:31:
[...]

begrijp me goed.. ik vind het echt vet wat jij en Cycokraut doen in dat topic omtrend Traktor.. maar ik vind het weleens tijd worden dat de mensen van NI zelf eens komen met een update om controllers in traktor te integreren. Er staat een topic met bijna 800 post nu op het forum.. raar dat daar totaal niet op gereageerd wordt door de makers zelf..
Cicusprogramma vdj heeft zelfst een update nu.. en djdecks loopt al helemaal voor op iedereen.. beetje jammer van NI imho
Snap wat je bedoelt maar gelijk heb je niet. Natuurlijk ziet iedere traktor/bcd gebruiker liever native ondersteuning in traktor voor de bcd. Maar we vergeten hierbij dat Traktor "helemaal geen" midi device native ondersteunt. traktor ondersteunt enkel "midi input". Wat voldoende "moet" zijn als je er een degelijk midi controller aan hangt. Het geval met de bcd is gewoon dat deze als midi controller "bagger" is. Midi messages die hij door geeft is een grote bende.

Traktor zal in de toekomst niet snel een midi controller native ondersteunen. Dus de fout ligt bij behringer, zij moeten ons voorzien van fatsoenlijke drivers.

Zouden de drivers van bcd perfect zijn kan eidereen zelf traktor instellen voor de bcd inclusief meerlaagse controls via de midi paging. Wat je dan enkel nog zal missen is een goeie en mooie led control/feedback.

Dus de oplossing die nu staat zal altijd nodig blijven, evenals we goeie drivers hebben. Native zal traktor de bcd nooit opnemen. Ze hebben het voorlopig zoiezo te druk met hun eigen implementatie van final scratch.

EDIT:

Deck FX controls zijn klaar voor traktor mapper: http://www.native-instrum...d.php?p=252978#post252978

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2006 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
Bij inkoopacties punt. nl kun je hem nu bestellen voor 155 euro :D

http://www.inkoopacties.nl/ia/3kmqj5c9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 14:21:
[...]

Snap wat je bedoelt maar gelijk heb je niet. Natuurlijk ziet iedere traktor/bcd gebruiker liever native ondersteuning in traktor voor de bcd.
Zouden de drivers van bcd perfect zijn kan iedereen zelf traktor instellen voor de bcd inclusief meerlaagse controls via de midi paging. Wat je dan enkel nog zal missen is een goeie en mooie led control/feedback.
Aha stuk duidelijker :)

vraag mezelf alleen af hoe die kerel van djdecks (Adion) dat allemaal zo mooi heeft geflikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een hoop tijd insteken denk ik :P

maargoed,

er zijn een hoop mensen die gezijk hebben met hun laptop icm bcd2000 (geluid stopt/stottert etc) (waaronder ik ook) en lopen aardig te pushen bij behringer om de drivers te herzien?? (mijn probleem is nu doorgespeeld naar Research and Development, waar ik dus ook contact mee heb).

ik vroeg mij af: hebben jullie er ook last van?? heb je een laptop maar nog niet geprobeerd?? dan sleep m ff uit de kast en test plz :P en laat ff weten ofie het bij jou wel doet of niet doet op de laptop (liefst met een klein stukje system specs erbij zoals usb host controller en wat voor laptop :D)

verders is het een geweldig ding :D want op m'n desktop werkt ie voor goud :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 09:24
djDecks gebruikt gewoon de bcd2000 via de midi messages die hij stuurt.
Ik heb uiteraard wel het voordeel dat doordat ik gekozen heb voor native bcd support dat ik heel specifiek van alle functies gebruik kan maken.
Op zich is er volgens mij niets mis met de midi support van de bcd.

Qua tijd viel het wel mee. Een paar dagen nadat ik 'm thuis had had ik geloof ik de basic support al klaar, en in een paar weken daarna was de ondersteuning zo goed als volledig.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 19:24:

maargoed,

er zijn een hoop mensen die gezijk hebben met hun laptop icm bcd2000 (geluid stopt/stottert etc) (waaronder ik ook) en lopen aardig te pushen bij behringer om de drivers te herzien?? (mijn probleem is nu doorgespeeld naar Research and Development, waar ik dus ook contact mee heb).

ik vroeg mij af: hebben jullie er ook last van?? heb je een laptop maar nog niet geprobeerd?? dan sleep m ff uit de kast en test plz :P en laat ff weten ofie het bij jou wel doet of niet doet op de laptop (liefst met een klein stukje system specs erbij zoals usb host controller en wat voor laptop :D)

Beste mensen....

Hier zat ik dus op te wachten.....

Heb zowat dit topic helemaal doorgelezen en kwam maar geen mede mensen tegen.
Ik ben ook sinds zaterdag 07-10-06 in het bezit van de bcd2000 ( totaal geen problemen met aanschaf gewoon de stad in en gekocht in Alkmaar)
Maargoed na de drivers en software op mijn laptop gezet te hebben en alles aangesloten te hebben kreeg ik hellaas dus ook stotterend geluid eruit en zelfs de nodige vastlopers tot aan blauw scherm aan toe.....Toch maar even google opstarten en toen kwam ik al snel achter een paar feiten updaten andere software en ga zo maar door uiteindelijk draai ik nu weer op mijn desktop want die trekt het wel en dan met dj decks, virtual dj 4.1 wel aan de praat maar niet happy met sommige dingen en b-dj na update nog steeds haperen op mijn laptop ben ik maar gestopt met proberen al heb ik nog wel een optie en dat is niet die asio driver te gebruiken maar van de laptop zelf maar dat is niet waar je dat console voor koopt a 179 euro toch??? ben het volledig met jullie eens dat er wat moet veranderen en als ik daarbij kan helpen zeg maar hoe....
Verder ben ik wel degelijk te vreden met het console heb ook met de mk2 gewerkt/gespeeld en toch vind ik dan de bcd2000 wat mooier qua uiterlijk en ik denk als alles normaak zou werken dat het een wereld ding is voor de thuis dj's want natuurlijk gaat er niks boven vinyl maar met zoveel mp3 aanbod op het net ben je wel gek als je zoveel geld uit geeft aan platen en apparatuur dat was voor mij ook een reden dat ik zo plaatjes draai....
Mochten jullie nog vragen hebben hoor ik het graag.

Laptop: HP ze4336ea /Amd 2200+ /512mb ram /usb 2.0pc-card
Desktop: asus k8n / amd 3800+ / 1gigh geil geheugen / ati 9550 video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 19:24:

maargoed,

Wat bedoel je precies met stotteren?
Dat het gedurende een nummer of bij een bepaalde handeling kraakt of dat er af en toe hick ups in zitten waarin t geluid gewoon gedurende een aantal seconden stilvalt (soort freeze)?

Van dat laatste had ik namelijk (op mn desktop) in het begin last, maar enkel bij de ASIO drivers, na wat instellen bleek dat mn firewall (kerio) de boosdoener was. Was al van plan om die firewall overboord te gooien maar dit was de spreekwoordelijke druppel ;)

Maar als t 1ste het geval is denk ik eerder aan een te laag ingestelde latency, zet de slider anders wat hoger. En heb je last van het 2de probeer dan zoveel mogelijk processen te killen (vooral virusscanners, firewalls, p2p progs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ devoline

naar www.behringer.com gaan en naar de online support (ff registreren) en een probleem ticket aanmaken dat ie het vertikt op je laptop (in engels offcourse) en dan vragen naar Mario van Helden en even aangeven dat je via Reference No 060810-000118 bij de support ben gekomen... ik zal ook ff een mailtje sturen dat iedereen die ik vind met dezelfde problemen ik naar hem stuur dan komt het vast wel goed ;)

iig heb ik het idee dat ze nu wel willend zijn om het te fixen maar of ze er in staat zijn is me niet duidelijk....

linkje naar online support: http://behringer-en.custh...hp/enduser/acct_login.php

@ Pendaco

meuh het is het eerste. gezeik met de asio drivers... donderd niet op wat de latency staat, welke windows versie en offie dedicated is voor muziek of dat ie volgestauwd zit met normale werk programma's

die drivers van de bcd gaan gewoon over hun nek op lappie's (vreemd genoeg) en waarom is me nog niet duidelijk.. heb wel met de irq's zitten spelen maar er helpt niet veel... (oftewel geen ene donder)
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste