masterslave schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 17:10:
rode ogen zijn voor een groot deel te wijten aan lensen. personen die lensen dragen ipv een bril heben bij mij vrijwel altijd rode ogen op de foto. dit heeft te maken met een andere reflectie van licht op lensen dan op het normale oog. maar het verschilt van persoon tot persoon.
Dat verklaart meteen waarom er zulke wisselende resultaten worden gehaald.
Op DPReview zie je veel van dit soort vragen en reacties waarbij bij de ene persoon helemaal geen rode ogen worden geconstateerd en bij de andere wel.
Zeer overtuigende foto's! Zeker als je jezelf "redelijk onervaren" noemt. Voor mij zijn ze niet alleen hoopgevend, maar ook doorslaggevend. Met deze kwaliteit weet ik dat de S2 zulke goede foto's kan maken dat ik (vooral door niet-S2 bezitters genoemde) minpunten met mijn niet-professionele ogen niet eens zou zien.
Fijn ook dat je ze mbv thumbs en doorklik naar het onbewerkte origineel hebt geplaatst.
Goed ook dat je hebt vermeld dat 1-3 op de autostand zijn gemaakt. Ze zijn zo mooi dat ik dacht dat ze minstens mbv een scene-mode (potrait) gemaakt waren. Zijn ze gemaakt op 12x zoom?
De macro komt in de buurt van die van onze Coolpix 880
Op welke afstand had je die gemaakt? (mijn vrouw komt tot 4 cm en houdt dan de bloem vast met haar hand)
Ik vind de scherpte en de kleur van de foto's zeer bevredigend. Ook valt het reuze mee met de overexposure. Hoogstens zou je als je het toch iets te overexposed vindt het -1 kunnen bijstellen zoals bij de foto's van Till Krueger. Maar ik vind dat bij deze foto's niet nodig (heel misschien bij de snavel en de kam van de haan in foto 1...maar ik zou absoluut niet klagen bij dit resultaat).
Nogmaals bedankt voor de foto's en keep them coming zou ik zeggen...
@kwakke01: jij ook bedankt voor je foto's.
Als je mijn bescheiden en niet-professionele mening wilt weten dan is het deze:
1) De libelle is erg mooi. Op welke afstand is die genomen? Is er gebruik gemaakt van de zoom?
2) De bij zie ik niet terug in je fotoalbum. Wel heb ik de indruk dat die nogal sterk is gecropt.
3) De waterlelie is volgens mij ook gecropt. In je fotoalbum zie ik volgens mij de originele volledige waterlelie. Daar zie ik van af dat het geen echte macro kan zijn geweest (was de astand tot de lelie een meter of zo?). Tenminste... ik zou het meer een close up noemen dan een macro (zoals die libelle). Het lijkt ook alsof er sprake is van overbelichting... moeilijke lichtomstandigheden? Schoot je daar op auto of had je een speciale instelling gebruikt?
Over het algemeen vind ik dat we vooral ongecropte foto's zouden moeten laten zien hier en als er een gecropte getoond wordt dan graag een link naar het origineel. Anders zegt de foto weinig...
In ieder geval bedankt voor jouw foto's. Vooral de libelle is erg indrukwekkend!
@iedereen:
Kunnen we hier zo veel mogelijk linken naar originele foto's? Het liefst met een klikbare thumb... maar als dat te veel moeite is dan graag een directe url naar de originele foto. Ik denk dat de kans op feedback dan groter is dan wanneer er verwezen wordt naar een online album.
Alvast bedankt
[
Voor 90% gewijzigd door
The_Sukkel op 09-07-2005 01:50
]
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450