alu iMac 24" | Macbook pro 15" | Ipad 64gig WIFI/3G | Canon Powershot SX 40 HS | Canon powershot S95
En nu maar ff wachten op de nieuwste firmware....Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 17:37:
Fotocentraal heeft ook een review geschreven over de Powershot S2. De S2 komt hier wat minder positief uit de bus, met name omdat Fotocentraal de kleurschifting te erg vindt.
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV
Verwijderd
De Lens Adapter / Hood Set (LAH- DC20) bestaat uit twee onderdelen, te weten de Lens Adapter (LA-DC58E) en de zonnekap (LH-DC40).
De lensadapter zorgt ervoor dat je elke willekeurige 58mm lens/filter op je camera kunt plaatsen.
Een UV filter beschermt de lens van de camera en filtert uv licht waardoor de kleuren van je foto's mooier zijn, vooral in de sneeuw en je luchten zijn ook mooier.
Als je een UV filter op je lensadapter zet kun je die "altijd" laten zitten en past de zonnekap er nog steeds op. Voor het mooie moet je in dit geval ook een afdekkapje voor je 58 mm lens hebben.
Met het polarisatiefilter kun je lelijke schitteringen weghalen. Onder een bepaalde hoek kun je bijvoorbeeld door de busruit of etalageruit een foto nemen zonder de weerkaatsing. Ook bij wateroppervlakten krijg je een moier resultaat en kun je vaak zelfs "door" het wateroppervlak heen de vissen vastleggen
Voor een digitale camera schijn je wel een circulair polarisatiefilter nodig te hebben, dus daar moet je even op letten bij de aanschaf.
Ik kies zelf (nog) niet voor een groothoeklens omdat je rechte lijnen dan erg gaan vervormen. Vooral voor landschapsfoto's vind ik een "ronde horizon" heel lelijk.
Op de site van Twintek (www.twintek.nl) kun je informatie vinden en staat o.a.het volgende te lezen
Met een Wide (groothoek) adapter of converter kunt het groothoekbereik van uw digitale camera vergroten waardoor u 'meer op de foto krijgt'. De vergrotingsfaktor bepaalt wat het nieuwe (effectieve) brandpunt wordt, bijv. een zoomobjectief dat normaal een effectief brandpunt heeft van 35 mm verandert met een 0.7x wide adapter in een 24 mm objectief. Op een vergelijkbare manier vergroot een Tele adapter het telebereik van uw camera zodat u ver verwijderde onderwerpen groter op de foto krijgt. Groothoek adapters werken meestal alleen in het groothoek bereik van de zoomlens, en tele adapters meestal alleen in het telebereik. Met een macro adapter vergroot u het macrobereik van uw camera doordat u bij dezelfde brandpuntsafstand dichterbij kunt scherpstellen.
Op de volgende site kun je lezen hoe een macrolens werkt
http://www.twintek.nl/macro.html
Hoewel ik de accessoires in huis heb, heb ik nog steeds géén camera.
Geduld is een schone zaak en ik hoop zo dat het deze week lukt!
Fijn dat mensen weer eens wat post sturen, want het werd wel een beetje stil.
Verwijderd
Ga nu ook ff de teleconverter enzo bestellen.. thx in ieder geval
Voor de mensen die alleen een uv filter willen plaatsen:
Dit kun je doen voor lensbescherming je kunt er een 35.5 mm uv-filter rechtstreeks opzetten.
Dus ZONDER converter..
foto:
http://home.planet.nl/~wjpostma/filter.jpg
http://home.planet.nl/~wjpostma/filter2.jpg
Op die foto's heb je de UV filter er dus eigenlijk omgekeerd ingedraaid als ik het goed zie.fotojunk schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 16:11:
Even ter herinnering !!
Voor de mensen die alleen een uv filter willen plaatsen:
Dit kun je doen voor lensbescherming je kunt er een 35.5 mm uv-filter rechtstreeks opzetten.
Dus ZONDER converter..
foto:
http://home.planet.nl/~wjpostma/filter.jpg
http://home.planet.nl/~wjpostma/filter2.jpg
Levi (Utrecht)
Hij past er op de normale manier op..zoals het hoort..
[ Voor 95% gewijzigd door Brakius op 20-07-2005 22:37 ]
Vriendelijk dank
edit: nutteloos commentaar weggehaald
[ Voor 57% gewijzigd door Rudedadude op 21-07-2005 09:03 ]
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Ahum, het waren volgensmij gewoon enkel wat Testfoto's, om eens wat uit te proberen met een nieuwe camera. Omdat er al zo weinig foto's hier gepost worden is het juist goed dat er meer foto's komen, onder allerlei omstandigheden (zal zelf ook nogeens wat plaatjes posten). Het hoeven dan toch niet meteen perfecte foto's te zijn. Nouja, en als je ze niet wil zien, kijk je er toch gewoon overheen.Rudedadude schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 22:28:
Is het misschien een idee om alleen geslaagde foto's te posten (niet in iemands neusgat fotograferen) en om geen foto's van 5 megapixel te posten (het speeltuintje en poekie)
Vriendelijk dank
[ Voor 23% gewijzigd door Levi op 20-07-2005 22:56 ]
Levi (Utrecht)
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
een paar pagina's terug werd zelfs gevraagd om volledig formaat foto's omdat de geresizede foto's niet scherp waren.
als je om wat voor reden dan ook een foto van 1.5 mb niet kunt openen... tja, het merendeel kan ze wel openen.
Als iemand een foto wil laten zien die niet geresized is dan plaats je gewoon een thumbnail naar de goede foto. Dat moet toch niet te veel gevraagd zijn.masterslave schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 11:48:
als er wordt gevraagd om pics die de kwaliteit van de S2 laten zien.... ga je ze uiteraard NIET RESIZEN of bewerken. dat komt de kwaliteit van de foto niet ten goede en laat dus niet de echte kwaliteit zien.
een paar pagina's terug werd zelfs gevraagd om volledig formaat foto's omdat de geresizede foto's niet scherp waren.
als je om wat voor reden dan ook een foto van 1.5 mb niet kunt openen... tja, het merendeel kan ze wel openen.
Edit: en dat doe je zo:
[url=url naar volledige foto][img]url naar thumbnail[/img][/url]
[ Voor 8% gewijzigd door Justawitte op 21-07-2005 12:20 ]
http://members.home.nl/dvanschelt/s2/IMG_0940.JPG
http://members.home.nl/dvanschelt/s2/IMG_0954.JPG
http://members.home.nl/dvanschelt/s2/IMG_0964.JPG
http://members.home.nl/dvanschelt/s2/IMG_0983.JPG
alle foto's genomen op de P-stand. resolutie L-fijn.
er was ondanks de vele bewolking toch nog een felle, laagstaande zon die in mijn rug scheen. hierdoor zijn de foto's toch ietsjes wat overbelicht vind ik zelf. foto's zijn genomen vanaf het panorama terras.
edit: de bewegingsonscherpte die je ziet komt door de hitte uit de motoren.

[ Voor 8% gewijzigd door Den_S85 op 21-07-2005 12:44 ]
edit: zitten er nu fouten aan de boven en rechterkant van de eerste foto?
[ Voor 11% gewijzigd door Rudedadude op 21-07-2005 12:49 ]
Verwijderd
Ik heb sinds gisteren mijn S2 en ben er al tevreden over.
Ik heb op dit moment wel een probleempje. Ik zou graag proberen om foto's tegen de hoogste snelheid te maken nl 2,4 foto's per seconde maar ik krijg dit niet ingesteld.
Het lukt me wel om de instelling te doen voor 1,5 foto per seconde maar via deze zelfde toets (timer) zou ik ook die vierkantjes met een H erin moeten krijgen, maar ik krijg alleen tekening met drie vierkantjes achter elkaar en niet die met een H erin.
Weet iemand hier een reden voor.
groeten en alvast bedankt.
Verwijderd
Check de handleiding
Verwijderd
Ik heb het geprobeerd en in mijn setup gezocht.
Ook nog gevonden ook. En het werkt perfect.
Het heeft niets te maken met de beeldkwaliteit. Het gaat ook met de beste kwaliteit.
Ik vind deze camera gewoon super.Wat je er allemaal mee kan. Ongelofelijk.
Maar mijn vorige camera die ik nog steeds heb was een olympus OM20 (veel van jullie kennen die zelfs niet meer denk ik) van 18 jaar oud (maar die nog perfect werkt) en die kan dat natuurlijk allemaal niet hé.
Groeten en bedankt
Pak een kleur van bijvoorbeeld een tafel o.i.d. en vervang die door een andere kleur. Echt super.
Ook de Macro stand is superieur. Je kunt de camera op Macro en op SuperMacro zetten.
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV
Verwijderd
BVD Bedankt
Mij is juist opgevallen dat de batterijen het heel erg lang volhouden.Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 22:27:
Heb de S2 IS sinsds enkele dagen maar ben wel geschrokken van de snelheid waarmee de batterijen leeg trekken. Kan iemand mij iets vertellen over het batterijverbruik en welke batterijen het beste gebruikt kunnen worden?
BVD Bedankt
Ik heb het dan wel niet over de bijgeleverde batterijen, en gewone standaard batterijen.
Ik gebruik zelf oplaadbare 2300 Mah. Nimh batterijen, deze gaan erg lang mee.
Als je oplaadbare batterijen gaat aanschaffen zou ik minimaal 2100 Mah pakken, en een snellader is ook handig.
Levi (Utrecht)
Verwijderd
Heb veel zin om deze camera te kopen enkel vind ik niet dat voor een IS toestel de foto's scherp genoeg zijn ( ik trek liefst zonder gedoe op automode )....
en ook het redeye probleem vind ik maar niets voor zo'n camera.... ( had ik op de G3 ook heel veel problemen mee )...
Verwijderd
Dat vind ik dus ook.......Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 08:40:
Ik heb heel deze topic gelezen ... 3 jaar later...
Heb veel zin om deze camera te kopen enkel vind ik niet dat voor een IS toestel de foto's scherp genoeg zijn ( ik trek liefst zonder gedoe op automode )....
en ook het redeye probleem vind ik maar niets voor zo'n camera.... ( had ik op de G3 ook heel veel problemen mee )...
Ik heb de camera nu ruim een maand, maar tot nu toe vallen de foto's mij echt tegen. Vooral in maximale zoom krijg ik geen enkele foto scherp.
Mijn vorige camera (Olympus 5060WZ) was superscherp. Dat kan ik van deze camera niet zeggen.
Ik ben zwaar teleurgesteld in de Canon S2 en sta op het punt om het ding maar weer te verkopen, want op deze manier heb ik er geen lol aan.
Het is leuk om hele scherpe foto's te kunnen maken in macro en super macro of anderszins, maar ik gebruik de camera voornamelijk voor het maken van foto's van mijn honden. En ik heb nog geen enkele foto kunnen maken waar ik echt tevreden over was. Dat was met mijn Olympus wel anders.
De kleurschifting vind ik ook zeer storend.
Ik betrap me erop dat ik de camera nu thuis laat omdat ik geen zin heb om weer allemaal foto's te bekijken die toch niet gelukt zijn ......
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2005 11:03 ]
Verwijderd
Misschien doe je toch iets niet helemaal goed....Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 10:34:
[...]
Dat vind ik dus ook.......
Ik heb de camera nu ruim een maand, maar tot nu toe vallen de foto's mij echt tegen. Vooral in maximale zoom krijg ik geen enkele foto scherp.
Mijn vorige camera (Olympus 5060WZ) was superscherp. Dat kan ik van deze camera niet zeggen.
Ik ben zwaar teleurgesteld in de Canon S2 en sta op het punt om het ding maar weer te verkopen, want op deze manier heb ik er geen lol aan.
Het is leuk om hele scherpe foto's te kunnen maken in macro en super macro of anderszins, maar ik gebruik de camera voornamelijk voor het maken van foto's van mijn honden. En ik heb nog geen enkele foto kunnen maken waar ik echt tevreden over was. Dat was met mijn Olympus wel anders.
De kleurschifting vind ik ook zeer storend.
Ik betrap me erop dat ik de camera nu thuis laat omdat ik geen zin heb om weer allemaal foto's te bekijken die toch niet gelukt zijn ......
In de eerste plaats neem ik aan dat in wide-angle je wel scherpe foto's krijgt met de Canon. Als dat niet zo is is er een kans op een camera fout.
Ingezoomd op 400 mm is het nu eenmaal lastig om goed scherpe foto's te krijgen. De vuistregel stelt dat je met 400 mm ook een sluitertijden nodig hebt van 1/400. De Image stabilization helpt hierbij wel wat, maar je zult voor scherpe foto's toch relatief korte sluitertijden aan moeten houden.
Probeer eens als je ingezoomde foto's maakt de Iso-waarde op 100 of 200 te zetten en het diafragma altijd op een zo laag mogelijk getal (Het best te doen in de Av mode) en kijk of dat helpt. Door de hogere iso-waarde gaat de beeldkwaliteit van je foto's iets omlaag (meer ruis), maar waarschijnlijk ga je meer aan scherpte winnen
[ Voor 4% gewijzigd door Rudedadude op 26-07-2005 14:58 ]
Verwijderd

(Foto is klikbaar).
Ik heb al een aantal jaren een digitale camera. Eerst een Nikon 3100, daarna een Olympus 5060WZ en nu dus een Canon Powershot S2.
In het najaar ben ik van plan een curus fotografie te gaan volgen bij de plaatselijke fotoclub. Dan weet ik in ieder geval meer over dit soort dingen.
Nogmaals bedankt voor je antwoord.
Over rode ogen in mijn foto's kan ik nog niets zeggen. Is me in ieder geval nog niet opgevallen, wel de flits die weerspiegelt in de ooglens, maar geen "redeye".
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2005 16:22 ]
Het is misschien een idee om gewoon binnenhuis te proberen vanaf een vaste positie een vast punt te fotograferen met eenzelfde mate van inzoomen (bijvoorbeeld maximaal) Zet hierbij de camera op Tv, zodat je zelf de sluitertijd kunt instellen. Vervolgens kun je met deze opstelling op zoek gaan naar de langste sluitertijd waarbij je met die mate van zoom nog een scherpe foto kunt maken door de (waarschijnlijk in een aantal gevallen over- of onderbelichte) foto's te beoordelen op hun scherpte. Op deze manier kan je ook kijken of het zin heeft de camera tegen je hoofd te houden (stabilisering), adem in te houden, of andere manieren om je camera zo stil mogelijk te houden.
Wanneer je na het uitproberen grofweg zo'n beetje weet in welke standen je welke maximale sluitertijden kunt gebruiken kun je in het vervolg bepalen of het zin heeft een foto te maken, zonder weer met wazige foto's thuis te komen. Wanneer de camera in een bepaald geval dan aangeeft dat de sluitertijd langer gaat zijn, kun je bijvoorbeeld de iso-waarde hoger zetten, zodat je een kortere sluitertijd krijgt en alsnog wel de foto kunt maken, of wat meer uitzoomen, zodat het ook makkelijker wordt een scherpe foto te maken.
In een review van de camera staat trouwens dat je het IS systeem beter op shoot only kunt zetten ipv continuous. Op die manier krijg werkt de stabilisator beter.
Ik vind dat kleine rode randje trouwens zonder meer acceptabel, ik heb wel veel erger gezien. Bovendien is het meestal alleen een probleem dat optreedt bij hoge contrast-situaties aan de randen van foto's.
[ Voor 14% gewijzigd door Rudedadude op 26-07-2005 17:30 ]
Sja, dat hou je toch snel met ingebouwde flitsers, omdat de flitser dicht bij de lens zit. De flitsintensiteit iets omlaag zetten en met een langere sluitertijd (geholpen door IS) werken kan al een hoop schelen. Sowieso vermijd je daarmee de witte gezichten met rabbit-in-the-headlights-look.Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 15:54:
Is er inderdaad veel last met redeye in de foto's?
http://members.home.nl/m.braak/fotos/
Het is eerst wel even wennen om goede foto's te maken. Ik mis vooral de sport-modus. Die ziet niet op deze camera.
Verwijderd
Bednakt voor de reactie. Intussen heb ik ontdekt dat er alleen een melding is geweest "vervang de batterijen" maar dat de betreffende batterijen daarna nog heel lang mee konden.Levi schreef op maandag 25 juli 2005 @ 22:32:
[...]
Mij is juist opgevallen dat de batterijen het heel erg lang volhouden.
Ik heb het dan wel niet over de bijgeleverde batterijen, en gewone standaard batterijen.
Ik gebruik zelf oplaadbare 2300 Mah. Nimh batterijen, deze gaan erg lang mee.
Als je oplaadbare batterijen gaat aanschaffen zou ik minimaal 2100 Mah pakken, en een snellader is ook handig.
sport stand is min of meer gewoon snelle sluitertijd instellen. met de TV stand kom je een heel eind.Brakius schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 13:32:
Ik heb een paar originele foto's (dus niet verkleind of bewerkt) geschoten met een Canon S2 IS online gezet:
http://members.home.nl/m.braak/fotos/
Het is eerst wel even wennen om goede foto's te maken. Ik mis vooral de sport-modus. Die ziet niet op deze camera.
Verwijderd
Ik ben gisteren meteen aan de slag gegaan.
Prachtige wolkenluchten, groene weilanden en een bijna verlaten strand.
Het computerprogramma geinstalleerd en de fotostitch uitgeprobeerd. Een kind kan de was doen.
Het lijkt wel toveren, alleen het plaatje in vieren werd niks.
Ook twaalf keer zoom (buiten) is wel scherp zonder statief
De zoeker is inderdaad vrij donker en als je daar handmatig op moet scherpstellen valt dat vast niet mee.
Ik had nu een paar keer een plaatje dat er haarscherp uitzag, waarbij het vierkantje ook groen oplichtte en toch was de foto niet helemaal scherp.
Ik moet dat maar eens opzoeken in de handleiding
Ik had geen zin eerst de hele handleiding door te nemen en heb alles (behalve de stitch) op de automaat genomen. Een aantal tekens in het beeld zijn voor mij nog niet duidelijk, maar aldoende leert men
Ik vind het leuk dat er weer een link is naar foto's
Ik ben nog niet zo ver, maar zal tzt ook wat plaatjes tonen.
Ik heb nog een vraagje
Bij één van de foto's zijn rode oogjes
Als ik dan in het bijgeleverde computerprogramma die probeer weg te halen gebeurt er niets.
Wat doe ik verkeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door Brakius op 28-07-2005 08:31 ]
Verwijderd
Is een bekend probleem.Brakius schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 08:31:
Wat me wel opviel en wat tegenvalt is dat wanneer je een makro foto met de flits aan neemt, je op de foto een schaduw van de lens krijgt.
[afbeelding]
Kun je alleen oplossen door de voor de S2 bedoelde externe flitser te gebruiken.
Die werkt als een soort slave-unit.
Is niet verbonden met de S2, maar reageert op de flits van de S2 en kun je daardoor overal positioneren om op die manier de schaduw te voorkomen.
Er zijn ook lichtgevoelige cellen in de handel, die je aan elke willekeurige flitser kunt koppelen, waardoor je hetzelfde effect krijgt als de Canon flitser. Of speciale slave flitsers voor digitale camera's
Hier is nog een artikeltje over dit onderwerp.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2005 09:10 ]
Verwijderd
Dat is dus eigenlijk alleen met een makro foto neem ik aan? (Ik wil hem misschien binnenkort ook gaan kopen) Dus bij de overige standen zit je lens niet in de weg voor de flitser?Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 09:01:
[...]
Is een bekend probleem.
Kun je alleen oplossen door de voor de S2 bedoelde externe flitser te gebruiken.
Die werkt als een soort slave-unit.
Is niet verbonden met de S2, maar reageert op de flits van de S2 en kun je daardoor overal positioneren om op die manier de schaduw te voorkomen.
Er zijn ook lichtgevoelige cellen in de handel, die je aan elke willekeurige flitser kunt koppelen, waardoor je hetzelfde effect krijgt als de Canon flitser. Of speciale slave flitsers voor digitale camera's
Hier is nog een artikeltje over dit onderwerp.
De flits is trouwens erg goed of anders gezegd veel beter dan bij de Canon A70.
[ Voor 26% gewijzigd door Brakius op 28-07-2005 12:04 ]
Is het niet iets als:Brakius schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 13:32:
[...]
1) IS mode op "panning" zetten (zodat alleen verticale schokken worden gecompenseerd en horizontale niet)
2) sluitertijd op heel laag
3) snel horizontaal meebewegen met het "sportende object" (een fietser, raceauto, hardloper, voetballer oid?)
4) knippen en klaar...
Of zie ik het te simpel?...(ik heb vooralsnog alleen de handleiding...)
edit: ik heb alle foto's bekeken, ik vind ze er prima uitzien. Ze behoren tot de betere in dit topic. Vooral de portretfoto's zijn mooi scherp met een lage scherptediepte.
[ Voor 34% gewijzigd door The_Sukkel op 28-07-2005 20:57 ]
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
Als je de Canon S2 IS buiten gebruikt is hij super. Wanneer er veel licht is, dan gaat de sluitertijd automatisch goed staan zodat je dieren kunt fotograferen. Echter wat ik zelf merk is dat foto's van mijn hamsters op afstand en met 12x zoom scherper zijn dan de makro foto's.
Wat mijn probleem is, is dat wanneer ik makro aanzet en lens heel iets uitzet, de foto's totaal niet scherp zijn. Ga ik met de camera dicht op een hamster zonder zoom te gebruiken, is er te weinig licht c.q. lukt mij geen goede foto te maken. Wat ik met mijn Canon A70 doe is vaak gewoon in sport-modus zetten, makro aan, lens iets uit en flits aan, zo maak ik van super foto's van hamsters.
Verwijderd
http://home.tiscali.nl/lhkgljhvjg/
Foto kwaliteit van de "auto"functie (scherpte&kleur) bevalt mij prima. Over de zoomfunctie ben ik zeer tevreden, bijna geen bewegingsonscherpte en goede autofocus.
Alleen nu nog alle overige functies van de fotocamera doorgronden........
Erg mooie foto's, ook de macro's zijn superVerwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 22:39:
Een paar probeerseltjes van mij:
http://home.tiscali.nl/lhkgljhvjg/
Foto kwaliteit van de "auto"functie (scherpte&kleur) bevalt mij prima. Over de zoomfunctie ben ik zeer tevreden, bijna geen bewegingsonscherpte en goede autofocus.
Alleen nu nog alle overige functies van de fotocamera doorgronden........
Morgen ga ik op vakantie, dus kan ik eens wat leuke foto's gaan maken
Wel jammer dat ik 2 weken lang niet meer op het forum kan, maar misschien als echte Nederlander eens een paar keer een internetcafé induiken
[ Voor 30% gewijzigd door Levi op 28-07-2005 22:52 ]
Levi (Utrecht)
Verwijderd
Hoi Hoi Mijn camera is aangekomen.
Ik ben gisteren meteen aan de slag gegaan.
Bij wie had je hem besteld madelief?
Je had toch ook een NL besteld want ik heb hem nog steeds niet en Canon NL zegt dus dat ze al een gedeelte geleverd hebben.
En BestSellers zegt dat ze als 1 van de eerste altijd van Canon krijgen maar tot op heden zit ik nog steeds zonder.
Wie spreekt nu de waarheid en hoelang moet ik nog wachten???????????

Verwijderd
MAAR een groot probleem is dat hij zich niet kan scherpstellen op voorwerpen of personen op een afstand van ongeveer 70 à 150 cm! Zelfs de zoeker geeft het maar afentoe scherp weer. Van't moment dat ik de scherpstelknop indruk (dus halfweg) trekt hij de voorwerp of de persoon onscherp. Zeer irritant en teleurstellend! Ik heb geen idee wat ik verkeerd doe (alles staat op automatisch).
Iemand enig idee wat ik verkeerd doe? Zou het aan de camera liggen? Ik heb geprobeerd om handmatig in te stellen, door bijvoorbeeld de M-modus en dan MF, maar dit lukt ook totaal niet!
Alvast bedankt!
Heb je de camera niet in de macrostand staan (dat is het tulpje). Of misschien (ik weet niet wat de macro afstand is van de s2) moet je die juist wel aanzetten. Heb je als dit gebeurt dan ingezoomd op je onderwerp of juist helemaal uit?Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 18:10:
Sinds paar dagen trotste bezitster van deze camera.
MAAR een groot probleem is dat hij zich niet kan scherpstellen op voorwerpen of personen op een afstand van ongeveer 70 à 150 cm! Zelfs de zoeker geeft het maar afentoe scherp weer. Van't moment dat ik de scherpstelknop indruk (dus halfweg) trekt hij de voorwerp of de persoon onscherp. Zeer irritant en teleurstellend! Ik heb geen idee wat ik verkeerd doe (alles staat op automatisch).
Iemand enig idee wat ik verkeerd doe? Zou het aan de camera liggen? Ik heb geprobeerd om handmatig in te stellen, door bijvoorbeeld de M-modus en dan MF, maar dit lukt ook totaal niet!
Alvast bedankt!
Verwijderd
Hoe meer ik inzoom, hoe minder hij zich scherp stelt. En een kleine correctie in verband met de afstand, het begint al vanaf voorwerpen op een afstand van 30 cm! Zou ik hiervoor contact opnemen met Canon zelf?
Bedankt!
justawitte schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 18:59:
[...]
Heb je de camera niet in de macrostand staan (dat is het tulpje). Of misschien (ik weet niet wat de macro afstand is van de s2) moet je die juist wel aanzetten. Heb je als dit gebeurt dan ingezoomd op je onderwerp of juist helemaal uit?
Als het je echt niet lukt om normaal scherpe foto's te krijgen, dan denk ik dat een telefoontje naar Canon geen kwaad kan. Als je hem gewoon uit de winkel hebt gehaald, dan kan je meen ik binnen 8 dagen de camera gewoon ruilen en zou je meteen een nieuwe mee kunnen krijgen, mits deze natuurlijk echt kapot is en er een andere op voorraad is.Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 19:35:
Bedankt voor de snelle reactie! Ik heb het geprobeerd met macrostand aan/af en met de supermacrostand aan/af. Zelfs bij de macrostand lukt het niet. Bij de supermacro lukt het wel, maar met als nadeel -voor dit voorval- dat je dan echt tot op een paar cm van het object moet komen en dat je niet kan zoomen. Nogal vervelend als je met je camera bijna _tegen_ een persoon moet komen.
Hoe meer ik inzoom, hoe minder hij zich scherp stelt. En een kleine correctie in verband met de afstand, het begint al vanaf voorwerpen op een afstand van 30 cm! Zou ik hiervoor contact opnemen met Canon zelf?
Bedankt!
[...]
Verwijderd
Tsja, beter laat dan nooit. Ook ik ga voor de Canon S2. Mijn 1e digitale camera, dus een onnozele vraag mag wel toch?
Als ik met een 1gb geheugenkaart op vakantie ga, dan zou ik mij toch voor kunnen stellen dat ik misschien niet al mijn foto's kwijt kan. Kan je dan gewoon onderweg bij een internet cafe je foto's ergens op internet gaan zetten?!?
Verder heb ik idee dat er toch wisselend wordt gedacht over het nut van Ultra II of Extreme III vs een normale 1gb kaart.
Hier hoor ik ook graag jullie mening over. Er zijn zo langzamerhand genoeg mensen die de camera ondertussen ontvangen hebben en waarschijnlijk al flink ermee aan de slag zijn gegaan
Alvast dank!
Igszzz
Verwijderd
Ik ben er ondertussen al achtergekomen dat de scherpte bij
- de Normale AF (50 cm tot oneindig / 90 cm tot oneindig) in orde is
en dat de scherpte bij
- de Super Macro ook in orde is.
Het is enkel bij objecten in de Macro-afstand 10cm tot 50cm dat hij zich totaal niet scherpstelt. Heeft iemand dit probleem ook? Ik ga waarschijnlijk maandag de camera terug doen...
Ik dacht zelf eerst dat dit komt omdat je te weinig licht hebt. Heb jij het ook geprobeerd met veel/voldoende licht?
[ Voor 17% gewijzigd door Brakius op 30-07-2005 23:52 ]
http://members.home.nl/m.braak/fotos/makro/
Verwijderd
wat een schokkende fotoos. allemaal iso 400 zeker en daarnaast sommige bewogen. op deze manier is vergelijken zinloos. ik ben naar amerika geweest en heb beide modussen door elkaar gebruikt en moet zeggen dat ik vooral te spreken ben over de supermakro inderdaad. maar als je de makro goed gebruikt, krijg je ook hier haarscherpe fotoos meeBrakius schreef op zondag 31 juli 2005 @ 08:11:
Ik heb wat foto's online gezet van makro-supermakro vergelijking. Dit bij 10 cm en bij 20 cm.
http://members.home.nl/m.braak/fotos/makro/
Maar wie kan mij een advies geven hoe ik het beste een makro foto (15-30 cm afstand) kan nemen van een bewegend voorwerp?
Verwijderd
Ik dacht eerst dat het een fout was van mijn camera, nu blijkt het gewoon een "gegeven" van de camera te zijn. Wel zeer spijtig dat je altijd een stap naar achter moet zetten om mooiere "close" foto's te krijgen. Als je de camera in Macro zet, krijg ik wel een gele lijn onder mijn zoom, van't moment dat ik over die gele lijn zit, zijn de foto's onscherp... Misschien is dat de bedoeling wel van die gele lijn? Of kent iemand de betekening van die lijn?
Voor de rest wel een pareltje van een camera!
Brakius schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 23:41:
Katleen, dit heb ik ook! Als ik een dier op korte afstand wil fotograferen lukt me dit niet, of ik moet hem in super makro stand zetten. In Macro krijg ik het niet scherp. Een hamster genomen op 2 meter afstand en 12x zoom is scherper dan wanneer ik hem met makro neem en zeg maar op afstand 20-30 cm.
Ik dacht zelf eerst dat dit komt omdat je te weinig licht hebt. Heb jij het ook geprobeerd met veel/voldoende licht?
Verwijderd
volgens mij is dat inderdaad de betekenis van de lijn. mij viel dat ook op. een stap naar achteren en dan inzoomen werkt prima. als iemand wat ruimte heeft ergens kan ik wat makros en supermakros posten. ze zijn primaVerwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 13:56:
Bedankt Brakius voor de reactie, ik heb alles geprobeerd in alle soort omstandigheden (qua licht)...
Ik dacht eerst dat het een fout was van mijn camera, nu blijkt het gewoon een "gegeven" van de camera te zijn. Wel zeer spijtig dat je altijd een stap naar achter moet zetten om mooiere "close" foto's te krijgen. Als je de camera in Macro zet, krijg ik wel een gele lijn onder mijn zoom, van't moment dat ik over die gele lijn zit, zijn de foto's onscherp... Misschien is dat de bedoeling wel van die gele lijn? Of kent iemand de betekening van die lijn?
Voor de rest wel een pareltje van een camera!
[...]
http://www.imageshack.us werkt perfect voor het plaatsen van foto's.Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 14:02:
[...]
volgens mij is dat inderdaad de betekenis van de lijn. mij viel dat ook op. een stap naar achteren en dan inzoomen werkt prima. als iemand wat ruimte heeft ergens kan ik wat makros en supermakros posten. ze zijn prima
Verwijderd
Hoi Igszzz,Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 21:29:
Hallo allemaal,
Tsja, beter laat dan nooit. Ook ik ga voor de Canon S2. Mijn 1e digitale camera, dus een onnozele vraag mag wel toch?![]()
Als ik met een 1gb geheugenkaart op vakantie ga, dan zou ik mij toch voor kunnen stellen dat ik misschien niet al mijn foto's kwijt kan. Kan je dan gewoon onderweg bij een internet cafe je foto's ergens op internet gaan zetten?!?
Verder heb ik idee dat er toch wisselend wordt gedacht over het nut van Ultra II of Extreme III vs een normale 1gb kaart.
Hier hoor ik ook graag jullie mening over. Er zijn zo langzamerhand genoeg mensen die de camera ondertussen ontvangen hebben en waarschijnlijk al flink ermee aan de slag zijn gegaan![]()
Alvast dank!
Igszzz
Ik heb zelf een Crucial 512MB kaartje (45,- Euro). Deze kaart is snel genoeg voor de S2. Ik heb natuurlijk uitgeprobeert of hij geen schrijfpauzes opleverde bij zowel het filmen op max resolutie als het nemen van meerdere foto's op highspeed. Ik denk dat de Ultra's en de Extermes bedoeld zijn voor nog grotere bestanden die snel weggeschreven moeten worden.
Greetzz
Raploc
Verwijderd
Hoi Igszzz,Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 21:29:
Hallo allemaal,
Tsja, beter laat dan nooit. Ook ik ga voor de Canon S2. Mijn 1e digitale camera, dus een onnozele vraag mag wel toch?![]()
Hier hoor ik ook graag jullie mening over. Er zijn zo langzamerhand genoeg mensen die de camera ondertussen ontvangen hebben en waarschijnlijk al flink ermee aan de slag zijn gegaan![]()
Alvast dank!
Igszzz
Ik heb zelf een Crucial 512MB kaartje (45,- Euro). Deze kaart is snel genoeg voor de S2. Ik heb natuurlijk uitgeprobeert of hij geen schrijfpauzes opleverde bij zowel het filmen op max resolutie als het nemen van meerdere foto's op highspeed. Ik denk dat de Ultra's en de Extermes bedoeld zijn voor nog grotere bestanden die snel weggeschreven moeten worden.
Greetzz
Raploc
Verwijderd
heb er nu 1 hier en zal dinsdags eens meer plaatsenjustawitte schreef op zondag 31 juli 2005 @ 14:06:
[...]
http://www.imageshack.us werkt perfect voor het plaatsen van foto's.
deze is gemaakt met de makro, Hite Crossing:

deze weet ik niet meer welke modus, op schiphol!:

ergens langs route 66 dacht ik:

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2005 16:04 ]
Verwijderd
dat is absoluut niet zo nee.. zeker 1 meter en ingezoomd. nu begin ik overigens te twijfelen of deze niet op de normale stand is gemaakt. ik kijk het dinsdag meteen na. de andere fotoos zijn iig makro (hagedis) of supermakro (bloemen)Brakius schreef op zondag 31 juli 2005 @ 16:22:
Maarten201, op welke afstand zijn deze foto's gemaakt? Voorwerp-lensafstand 10-30 cm? Of 1 meter en ingezoomd? Ik vraag dit toch even voor de zekerheid, je eerste foto lijkt niet echt op een foto waar je 30 cm van afstond.
Wat ik me afvroeg:Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 15:41:
[...]
heb er nu 1 hier en zal dinsdags eens meer plaatsen
deze is gemaakt met de makro, Hite Crossing:
[afbeelding]
deze weet ik niet meer welke modus, op schiphol!:
[afbeelding]
ergens langs route 66 dacht ik:
[afbeelding]
[afbeelding]
Maakt imageshack er nu zelf 1024x768 van of heb je het origineel geschoten in die resolutie?
(Ik kan zo snel geen optie zien op imageshack voor een full resolution origineel...)
Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450
Als je op de foto's klikt (nadat je op de thumbnail hebt gedrukt natuurlijk)krijg je ze te zien op de ingezonden grootte.The_Sukkel schreef op zondag 31 juli 2005 @ 20:44:
[...]
Wat ik me afvroeg:
Maakt imageshack er nu zelf 1024x768 van of heb je het origineel geschoten in die resolutie?
(Ik kan zo snel geen optie zien op imageshack voor een full resolution origineel...)
Bedankt voor het antwoord.justawitte schreef op zondag 31 juli 2005 @ 21:21:
[...]
Als je op de foto's klikt (nadat je op de thumbnail hebt gedrukt natuurlijk)krijg je ze te zien op de ingezonden grootte.
Ik zag dat eigenlijk zelf ook al.
De foto die je daarna kreeg te zien was er een op 1024x768. (en bloem op 1280x960)
Ik vraag me dus af of Maarten201 het origineel zelf op die resolutie had geschoten of het origineel heeft geresized. Over het algemeen vind ik dat een thumb naar een orgigineel zou moeten verwijzen en niet naar een geresizede origineel, omdat een resize veel details doet verloren gaan.
[ Voor 20% gewijzigd door The_Sukkel op 31-07-2005 21:47 ]
Verwijderd
Hoe is jullie ervaring met de Transcend sd 1gb 80x?
Ik heb net de S2 gekocht, maar moet nog een goede geheugenkaart aanschaffen. Zag nu een mooie aanbieding voor de Transcend, maar aangezien ik van eerdere postings begreep dat bv Kingston problemen gaf bij de S2, wil ik natuurlijk wel eerst jullie ervaring met de Transcend horen
Duur genoeg, moet er niet aan denken dat ie het niet goed zou doen
DANK DANK
Verwijderd
de toegestane grootte is 1024 kb. in de originele versie (2x zo groot) ging ik daar overheen. ik moest ze dus resizen. voor het gemak heb ik het zaakje gehalveerd.The_Sukkel schreef op zondag 31 juli 2005 @ 21:42:
[...]
Bedankt voor het antwoord.
Ik zag dat eigenlijk zelf ook al.
De foto die je daarna kreeg te zien was er een op 1024x768. (en bloem op 1280x960)
Ik vraag me dus af of Maarten201 het origineel zelf op die resolutie had geschoten of het origineel heeft geresized. Over het algemeen vind ik dat een thumb naar een orgigineel zou moeten verwijzen en niet naar een geresizede origineel, omdat een resize veel details doet verloren gaan.
Verwijderd
werk prima samen, zie mijn eerdere posting. Nu ook uitvoerig gebruikt tijdens vakantie, geen problemen gehadVerwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 22:17:
Hallo lieve S2 fans,![]()
Hoe is jullie ervaring met de Transcend sd 1gb 80x?
Ik heb net de S2 gekocht, maar moet nog een goede geheugenkaart aanschaffen. Zag nu een mooie aanbieding voor de Transcend, maar aangezien ik van eerdere postings begreep dat bv Kingston problemen gaf bij de S2, wil ik natuurlijk wel eerst jullie ervaring met de Transcend horen![]()
Duur genoeg, moet er niet aan denken dat ie het niet goed zou doen![]()
DANK DANK
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2005 11:32 ]
http://www.mijnalbum.nl/Album=A38ZY3W3
[ Voor 5% gewijzigd door PeterVL57 op 01-08-2005 12:58 ]
alu iMac 24" | Macbook pro 15" | Ipad 64gig WIFI/3G | Canon Powershot SX 40 HS | Canon powershot S95
(toren in Florence en Lago di Ledro - beide in Italië)
http://www.mijnalbum.nl/Album=86R4QPAG
[ Voor 3% gewijzigd door PeterVL57 op 01-08-2005 13:00 ]
Verwijderd
Hiermee krijg ik in ieder geval een goed beeld van de mogelijkheden van de S2 op het gebied van wide-angle foto's. Hier hecht ik persoonlijk meer waarde aan dan de fot's op review site's.
De stitch foto's zijn ook goed gelukt. Hoe vind je dit werken?
Gr Rutger
www.mijnalbum.nl (250mb)Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 14:02:
[...]
volgens mij is dat inderdaad de betekenis van de lijn. mij viel dat ook op. een stap naar achteren en dan inzoomen werkt prima. als iemand wat ruimte heeft ergens kan ik wat makros en supermakros posten. ze zijn prima
fotopic.net (250mb)
werken perfect, mijn album heeft als voor/nadeel dat men jouw foto's alleen kan zien als je ze de link geeft. Je kan als gast ook niet van het ene album naar het andere album gaan. handig voor als je iemand niet alles wilt laten zien...
Bij fotopic kan je wel door alle albums heenlopen, en kan je tevens zien welke foto's nog meer zijn gemaakt met dezelfde camera (door anderen)!
ps. bij mijnalbum kan je foto's uploaden tot 3 mb per foto.
bij fotopic is er volgens mij geen limiet per foto
https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410
Ja, de kwaliteit van de wide-anglefoto's vond ik zelf ook een aangename verrassing. De kleuren zijn over het algemeen zeer natuurgetrouw en de belichtingsbalans in de foto's is zonder meer goed te noemen. Ook de pre-instelling voor landschappen levert je meestal fraaie foto's op, vooral bij extreme belichtingsomstandigheden (die je in bergen nogal eens hebt)..Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 13:18:
Dank je Peter. Erg mooie foto's!!
Hiermee krijg ik in ieder geval een goed beeld van de mogelijkheden van de S2 op het gebied van wide-angle foto's. Hier hecht ik persoonlijk meer waarde aan dan de fot's op review site's.
De stitch foto's zijn ook goed gelukt. Hoe vind je dit werken?
Gr Rutger
De stitchfunktie werkt echt perfect. Als je de camera in stitch-modus zet, geeft hij in het LCD-scherm een duidelijk kader aan, hoe je de foto's kunt nemen. Bij het downloaden naar de PC zet hij deze foto's in een aparte groep. Je haal ze vervolgens door speciale stitchsoftware. Daar kun je de foto's automatisch laten corrigeren op vervorming en kun je croppen. Echt klasse !
groeten
Peter
Verwijderd
mooi dan zet ik er meteen wat meer fotoos op. niet alleen de makro's. link:kwakke01 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 13:36:
[...]
www.mijnalbum.nl (250mb)
fotopic.net (250mb)
werken perfect, mijn album heeft als voor/nadeel dat men jouw foto's alleen kan zien als je ze de link geeft. Je kan als gast ook niet van het ene album naar het andere album gaan. handig voor als je iemand niet alles wilt laten zien...
Bij fotopic kan je wel door alle albums heenlopen, en kan je tevens zien welke foto's nog meer zijn gemaakt met dezelfde camera (door anderen)!
ps. bij mijnalbum kan je foto's uploaden tot 3 mb per foto.
bij fotopic is er volgens mij geen limiet per foto
http://www.mijnalbum.nl/Album=NVOBVVHS
soms ruis, maar dat is zo te verhelpen. de onscherpte bij grand canyon komt door het enorm slechte zicht (slecht 17km!!!!)
* mijn grootste fout is overigens geweest dat ik 0 filters mee had. zelfs geen uv! als je in de desert staat is er over het algemeen veel uv, dus fotoos hadden snel te maken met overbelichting. ik ga meteen een filter bestellen!
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2005 14:21 ]
Verwijderd
Je hebt spijt, dat je geen filters mee hebt genomen. Waar zit je hierbij aan te denken? Een UV-filter of heb je hier nog wat anders in gedachten?
Verwijderd
absoluut een uv filter. in amerika heb ik er al voor gekeken maar kon het niet vinden. heb jij een idee over welke ik het beste kan kopen (niet al te duur). daarnaast zijn allerlei soorten andere filters ook welkom. bijv. kleurfilters. kan je leuke effecten mee maken. het slechte zicht komt overigens door zware bosbranden (natuurlijke en management branden).Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 17:00:
Deze foto's vind ik ook niet verkeerd Maarten. Een paar wat minder scherp, maar dat komt zoals je zegt door het slechte zicht.![]()
Je hebt spijt, dat je geen filters mee hebt genomen. Waar zit je hierbij aan te denken? Een UV-filter of heb je hier nog wat anders in gedachten?
Maarten, in dit topic kun je al verschillende suggesties vinden voor (uv-)filters. Als je de zoekfunktie gebruikt (gewoon UV intikken en zoeken in dit topic) krijg je alle bijdrages bij elkaar gepresenteerd.Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 17:04:
[...]
absoluut een uv filter. in amerika heb ik er al voor gekeken maar kon het niet vinden. heb jij een idee over welke ik het beste kan kopen (niet al te duur).
Verwijderd
fantastisch! ga ik meteen doenPeterVL57 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 17:58:
[...]
Maarten, in dit topic kun je al verschillende suggesties vinden voor (uv-)filters. Als je de zoekfunktie gebruikt (gewoon UV intikken en zoeken in dit topic) krijg je alle bijdrages bij elkaar gepresenteerd.
Mooie stitch demo!PeterVL57 schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 12:46:
Ook heb ik wat geëxperimenteerd met stitchen. Hier zijn twee voorbeelden :
(toren in Florence en Lago di Ledro - beide in Italië)
http://www.mijnalbum.nl/Album=86R4QPAG

Gele neushoornvogel

Struisvogel

Zonsondergang in Cape Town

Resizen en thumpnails moet ik nog maken
Zoals ik eerder al vertelde ben ik een zware amateur met de camara, maar desondanks erg tevreden. Graag jullie comments of de kwaliteit ook daadwerkelijk goed is. Overige foto's probeer ik later deze week online te hebben.
[ Voor 48% gewijzigd door The Source op 02-08-2005 08:03 ]
Verwijderd
Verwijderd
ik ga de powershot S2 niet aanschaffen, de reden is ik mis gewoon wat scherpte in de foto's als ik ze vergelijk met mijn toestel een powershot S40, voor de rest vind ik dit erg jammer want ik zoek een goed toestel met wat meer optische zoom, vind die 12 x zoom prachtig met IS.
ik weet niet of het alleen aan mij ligt ik had zoveel hoge verwachtingen van deze S2 IS maar mis gewoon de scherpte in de foto's.
Cons:::BB4E
Grappig. In sommige (professionele) reviews wordt de camera juist bekritiseerd omdat hij soms te scherpe foto's produceert. Feit is dat de scherpte varieert met de diafragma-instellingen, de manier waarop je de IS instelt en natuurlijk je eigen omgang met de camera zelf (groot zoombereik vraagt soms iets meer van de fotograaf, ondanks de uitstekende IS). Als je dit goed combineert, maakt deze camera messcherpe foto's. 't is alleen geen klik-en-klaar-toestel zoals je de S40 kan gebruiken (overigens een camera waarmee je ook geweldig mooie foto's kan maken !).Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 10:55:
na een tijd dit topic gevolgd tehebben kom ik tot de volgende conclusie
ik ga de powershot S2 niet aanschaffen, de reden is ik mis gewoon wat scherpte in de foto's als ik ze vergelijk met mijn toestel een powershot S40, voor de rest vind ik dit erg jammer want ik zoek een goed toestel met wat meer optische zoom, vind die 12 x zoom prachtig met IS.
ik weet niet of het alleen aan mij ligt ik had zoveel hoge verwachtingen van deze S2 IS maar mis gewoon de scherpte in de foto's.
[ Voor 24% gewijzigd door PeterVL57 op 02-08-2005 14:18 ]
Verwijderd
ja zeker een goed toestel maar ff voor de duidelijk ik gebruik de S40 niet als klik klaar toestel ik stel dus alles in, heb ook geen klachten met dit toestel maar ja beperking in mijn zoom functie vandaar de overweging een ander toestel erbij.PeterVL57 schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 14:08:
[...]
't is alleen geen klik-en-klaar-toestel zoals je de S40 kan gebruiken (overigens een camera waarmee je ook geweldig mooie foto's kan maken !).
Ja, ik weet dat je ook met de S40 met veel instelmogelijkheden kan werken. Wat ik bedoel is, dat het werken met sterke zoomlenzen de camera gevoeliger maakt voor bewegingsonscherpte, maar dat heeft op zich niks met de kwaliteit van de camera te maken (die kan heel scherpe plaatsjes afleveren). Of je die plaatjes ook scherp maakt, hangt bij zo'n type camera sterk af van de fotograaf (vaste hand, statiefgebruik e.d.) en de instellingen die je kiest. (de IS staat bijvoorbeeld standaard op "continue" ingesteld, terwijl hij in de stand "opname" beter werkt en de kans dat ingezoomde plaatjes ook uit de losse pols scherp worden genomen groter is) Dat speelt bij een camera met een relatief klein zoombereik als de s40 minder een rol.Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 14:17:
[...]
ja zeker een goed toestel maar ff voor de duidelijk ik gebruik de S40 niet als klik klaar toestel ik stel dus alles in, heb ook geen klachten met dit toestel maar ja beperking in mijn zoom functie vandaar de overweging een ander toestel erbij.
[ Voor 9% gewijzigd door PeterVL57 op 02-08-2005 14:27 ]
Verwijderd
in een van mijn eerdere post is een kraai (?) te zien (die zwarte vogel) en die vind ik persoonlijk iets té scherpPeterVL57 schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 14:08:
[...]
Grappig. In sommige (professionele) reviews wordt de camera juist bekritiseerd omdat hij soms te scherpe foto's produceert. Feit is dat de scherpte varieert met de diafragma-instellingen, de manier waarop je de IS instelt en natuurlijk je eigen omgang met de camera zelf (groot zoombereik vraagt soms iets meer van de fotograaf, ondanks de uitstekende IS). Als je dit goed combineert, maakt deze camera messcherpe foto's. 't is alleen geen klik-en-klaar-toestel zoals je de S40 kan gebruiken (overigens een camera waarmee je ook geweldig mooie foto's kan maken !).
Verwijderd
dit klopt wat jij zegt, ik zal eens kijken of ik hier bij mijn local camera winkel misschien een regeling kan treffen zodat ik een canon s2 is een weekend kan uitproberen, want ja zo met deze foto's niet om mensen aantevallen kan ik niet tot een besluit komen waarom ik deze camera zou aanschaffen.PeterVL57 schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 14:25:
[...]
Ja, ik weet dat je ook met de S40 met veel instelmogelijkheden kan werken. Wat ik bedoel is, dat het werken met sterke zoomlenzen de camera gevoeliger maakt voor bewegingsonscherpte, maar dat heeft op zich niks met de kwaliteit van de camera te maken (die kan heel scherpe plaatsjes afleveren). Of je die plaatjes ook scherp maakt, hangt bij zo'n type camera sterk af van de fotograaf (vaste hand, statiefgebruik e.d.) en de instellingen die je kiest. (de IS staat bijvoorbeeld standaard op "continue" ingesteld, terwijl hij in de stand "opname" beter werkt en de kans dat ingezoomde plaatjes ook uit de losse pols scherp worden genomen groter is) Dat speelt bij een camera met een relatief klein zoombereik als de s40 minder een rol.
Hier misschien nog een pictje om je keuze te beinvloedenVerwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 14:47:
[...]
dit klopt wat jij zegt, ik zal eens kijken of ik hier bij mijn local camera winkel misschien een regeling kan treffen zodat ik een canon s2 is een weekend kan uitproberen, want ja zo met deze foto's niet om mensen aantevallen kan ik niet tot een besluit komen waarom ik deze camera zou aanschaffen.
link naar het origineel
http://hanskwakkel.fotopic.net/p18308007.html

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410
Verwijderd
Verwijderd
dankje mooie scherpe foto, maar ik ga eens je hele foto album kijken zie er aardige leuke foto' s tussen staan waar ik blij van wordkwakke01 schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 16:04:
[...]
Hier misschien nog een pictje om je keuze te beinvloeden
link naar het origineel
[[/url]]
Ik vind de foto inderdaad best wel scherp...kwakke01 schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 16:04:
[...]
Hier misschien nog een pictje om je keuze te beinvloeden
link naar het origineel
http://hanskwakkel.fotopic.net/p18308007.html
[afbeelding]
Echter.... het lijkt er ook een beetje op dat een groot deel van de kop compleet is witgewassen.
Alleen nog maar een wit vlak i.p.v. dat er veertjes zijn te zien.
Zeg maar overexposed zonder dat het bijzonder zonnig is.
In die dierentuin foto's van Till Krueger, heeft hij het er ook al over dat hij de exposure iets naar beneden heeft bijgesteld (waarschijnlijk om dit effect een beetje tegen te gaan).
Verwijderd
en nu wil ik dus graag weten of een uv filter helpt tegen deze overexpose. het lijkt me welThe_Sukkel schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 19:41:
[...]
Ik vind de foto inderdaad best wel scherp...
Echter.... het lijkt er ook een beetje op dat een groot deel van de kop compleet is witgewassen.
In die dierentuin foto's van Till Krueger, heeft hij het er ook al over dat hij de exposure iets naar beneden heeft bijgesteld (waarschijnlijk om dit effect een beetje tegen te gaan).
Nee, een uv filter dient om uv-licht te filteren (nuttig in de bergen) en ter bescherming van je lens.Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 23:53:
[...]
en nu wil ik dus graag weten of een uv filter helpt tegen deze overexpose. het lijkt me wel
Overexposure kun je voorkomen door je camera goed in te stellen
wtf? heb je die struisvogel niet eens gezien?Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 10:55:
na een tijd dit topic gevolgd tehebben kom ik tot de volgende conclusie
ik ga de powershot S2 niet aanschaffen, de reden is ik mis gewoon wat scherpte in de foto's
Thanx voor je comment; kan ik wat mee. Was lastig te zien op het scherm of álle details te zien waren. volgende keer toch maar weer een paar schieten met verschillende settings.The_Sukkel schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 19:41:
[...]
Ik vind de foto inderdaad best wel scherp...
Dit topic is gesloten.