[PC] F.E.A.R.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 2.556 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98590

FnF schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:18:
[...]

Heb jij even geluk dat ie ook gewoon draait op de Full versie van F.E.A.R. :)
Mooi zo :D

De demo vond ik toch wel erg vet namelijk. MP heb ik niet geprobeerd maar dat boeit me eigenlijk ook niet, doe mij maar een goed single player spel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-06 14:18

Tortelli

mixing gas and haulin ass

redwood schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:14:
Inmiddels diverse zaken geprobeerd, sli uit, ansiotropic op sli of niet.
Game doet het niet.
Op het forum van www.whatisfear.com staan meldingen dat het spel op 13 okt, al in sommige winkels lag.

Overigens worden over het 'F.E.A.R has encountered a problem and needs to close' meer meldingen gemaakt, maar nog geen oplossing bekend!

Heb inmiddels al het mogelijke wel geprobeerd, asus a8n-sli del. is up2date, forceware drivers van oud tot nieuw en beta geprobeerd, nforce drivers zijn up2date,
Geprobeerd met een kale start, zonder virusscanners e.d. probleem blijft hetzelfde!

Hoop dat hier snel een oplossing of patch voor komt!

(mijn game heb ik bij de lokale musicstore vandaan, hij ligt daar niet in de schappen, maar al wel vast onde de toonbank)
Bij mij wil hij het ook niet doen, spel deed het 20 seconde en daarna liep hij vast en was mijn windows install verneukt :( (hulde aan ms, systeemherstel werkte ditkeer wel :+ ).
systemspecs:
4200x2 (@2,42)
2*1gb corsair 3200c2
1 7800gtx
asus a8n sli premium
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-06 20:52

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Anoniem: 98590 schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:26:
[...]
Mooi zo :D

De demo vond ik toch wel erg vet namelijk. MP heb ik niet geprobeerd maar dat boeit me eigenlijk ook niet, doe mij maar een goed single player spel :)
^^ Met hem... lang geleden dat een SP game me echt tot het einde kon boeien ...... (En met de verhalen die ik over deze game gehoord heb gaat dat wel lukken :) ) Heb de game nog niet, maar dat gaat wel komen :D

[ Voor 9% gewijzigd door Kluk-Kluk op 15-10-2005 19:33 ]

Powered By C8H10N4O2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-06 14:18

Tortelli

mixing gas and haulin ass

redwood schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:14:
Inmiddels diverse zaken geprobeerd, sli uit, ansiotropic op sli of niet.
Game doet het niet.
Op het forum van www.whatisfear.com staan meldingen dat het spel op 13 okt, al in sommige winkels lag.

Overigens worden over het 'F.E.A.R has encountered a problem and needs to close' meer meldingen gemaakt, maar nog geen oplossing bekend!

Heb inmiddels al het mogelijke wel geprobeerd, asus a8n-sli del. is up2date, forceware drivers van oud tot nieuw en beta geprobeerd, nforce drivers zijn up2date,
Geprobeerd met een kale start, zonder virusscanners e.d. probleem blijft hetzelfde!

Hoop dat hier snel een oplossing of patch voor komt!

(mijn game heb ik bij de lokale musicstore vandaan, hij ligt daar niet in de schappen, maar al wel vast onde de toonbank)
Bij mij wil hij het ook niet doen, spel deed het 20 seconde en daarna liep hij vast en was mijn windows install verneukt :( (hulde aan ms, systeemherstel werkte ditkeer wel :+ ).
systemspecs:
4200x2 (@2,42)
2*1gb corsair 3200c2
1 7800gtx
asus a8n sli premium

ps: demo's deden het beide perfect :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Welke drivers gebruik je?... Bij mij liep ie met de 8x.xx driers ook na een 2 minuten, 3 minuten ofzo muurvast... enige optie PC herstarten...

Geen enkel probleem sinds ik de 78.05 drivers weer gebruik! :)

En ja, de demo deed het bij mij ook prima met de 8x.xx drivers... Maar niet de volledige versie dus.

Alleen hoor ik de stemmen niet meer. Het geluid van de stemmen is spontaan weggevallen en komt niet meer terug.
Tortelli schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:30:
[...]

systemspecs:
4200x2 (@2,42)
2*1gb corsair 3200c2
1 7800gtx
asus a8n sli premium

[ Voor 8% gewijzigd door Darth Malak op 15-10-2005 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Ik heb weer een ander probleem.. heb gisteren deze game geprobeerd en alles draaide als een tiet
Maar rond een uur of 1 kreeg ik een mooi blauw scherm met de melding: driver irq not less or equel.
Had er toen ff geen zin in dus ben maar gaan pitten, maar nu draait die hele game niet meer..
Alleen als ik aangeef dat ik zonder sound op wil starten draait hij, maarja zonder geluid is er natuurlijk ook niks aan, dus heb ik de hele game, en m'n sound drivers er opnieuw opgezet, maar helaas zonder resultaat..

Naja ik heb nog een backup xp install op een andere schijf staan, even kijken of dat werkt, en anders maar overschakalen naar die onboard zooi..

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-04 06:55

darkphoenix

Chikara

ja klopt dat was nog aan het begin!

wat ik wel leuk vond. dat het net lijkt als je begint dat je gelijk de demo level weer gaat spelen maar toch niet zo is want ze hebben voor de demo allemaal stukjes van de voledige versie aan elkaar geplakt.

en ja ik koop het spel ondanks dat ik heb al heb uitgespeelt! alleen al om steun te bieden dat ze deel 2 gaan maken!

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-06 20:52

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

* Kluk-Kluk begint wel heel erg nieuwsgierig te worden nu :)

Powered By C8H10N4O2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

ah yes probleem gevonden op het forum:

Well as you can read the title AMCP (Ace Mega Codec Pack) is compatible with F.E.A.R.. There is only 1 codec you that you MAY NOT install else you get the black screen at start up with F.E.A.R.

CoreFLAC Audio CoDec 0.1.0.0 --- This codec makes the game not starting up. If you have AMCP installed start Dashboard and disable this codec.

I only tested this Fix with AMCP 6.03. So if you see this codec in other versions make sure you disable this.

If you still have some starting-up problems please report them.

Greetz SpeedRage

Hier liep hij bij mij dus op vast, wil niet meer opstarten, gvd voor niks 2 uur zitten klooien :r

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119180

hey das mijn post :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99760

Benotti schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:18:
Heb je hem gekocht of gedownload? En indien het tweede, was je van plan hem een dezer dagen te kopen? En zoja, ga je dat nog doen? Je hebt hem immers al uitgespeeld, beetje zonde :P Ik zou zelf na een paar levels zijn gestopt om pas weer verder te gaan wanneer je hem gekocht hebt :)
offtopic:
Crash heeft meerdere keren al aangegeven dat niemand zich in het grijze gebied moet begeven, en toch zie ik vandaag in 1 dag al 2 keer gevis of het een gedownloade versie is. wat wil je nou? dat hij zegt ja klopt, ik heb het gedownload, dan krijgt hij direct een OW zoals Crash al aangegeven heeft en of vliegt dit topic op slot, of hij zegt welnee, viavia "onofficieel" gekocht. dan geloof je hem toch niet.

mijn eerdere postje waarin ik vroeg of de 1e "visser" soms de kassabonnetje wilde zien is dan ook weggemod (waarom eigenlijk :? want de post waarin gevist werd mocht wel blijven staan)

ik heb het niet tegen jou alleen maar tegen iedereen die deze vraag wilt posten of gepost heeft.

no hard feelings ok? :)

ontopic:
Bart1983 schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:18:
Probeer eens om de texture resolutie op medium (of lager) te zetten dit veroorzaakte het "hakkelen" bij mij.
de textures op medium zetten hielp niet, graphic en computer op low zetten laat zien hoe lelijk F.E.A.R. kan zijn en nog hakkelt hij (wel minder erg). ik had MSN niet draaien, en heb zelfs diskeeper trialware alle 3 hdd gedefragmenteerd. helpt allemaal nix, ik ga nu uitzoeken of het KAV is of Zonealarm pro die ik 1 keertje wou uitproberen de probleem is en ga ze afsluiten...

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 99760 op 15-10-2005 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-05 23:37
Anoniem: 99760 schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 20:18:
[...]

offtopic:
Crash heeft meerdere keren al aangegeven dat niemand zich in het grijze gebied moet begeven, en toch zie ik vandaag in 1 dag al 2 keer gevis of het een gedownloade versie is. wat wil je nou? dat hij zegt ja klopt, ik heb het gedownload, dan krijgt hij direct een OW zoals Crash al aangegeven heeft en of vliegt dit topic op slot, of hij zegt welnee, viavia "onofficieel" gekocht. dan geloof je hem toch niet.

mijn eerdere postje waarin ik vroeg of de 1e "visser" soms de kassabonnetje wilde zien is dan ook weggemod (waarom eigenlijk :? want de post waarin gevist werd mocht wel blijven staan)

ik heb het niet tegen jou alleen maar tegen iedereen die deze vraag wilt posten of gepost heeft.

no hard feelings ok? :)
Ik heb van meerdere kanten gehoord dat de game al te koop was hier en daar en hier op got had iemand zelfs een foto laten zien van de doos, dus ik vroeg het gewoon puur uit interesse. Heb zoon situatie zelf ook eens gehad en toen kapte ik er na een aantal levels meer om de rest van de game te bewaren voor wanneer ik hem kocht. Vroeg me dus gewoon af in welke situatie precies hij zich vond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-06 15:08
Om de 3 min crashed het spel bij mij met de error "out of memory" . Spel speelde zeer vloeiend onder dezelfde instellingen bij de demo. Ook als ik een test doe bij performance geeft ie 30 fps gemiddeld aan. Iemand een idee?

Specs: amd 64 3000+ , 1gig ram, radeon 9800 pro.

[ Voor 23% gewijzigd door DeepSeven op 15-10-2005 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-05 11:37

Redwood

The Truth Is In Here

Om verder te gaan op de slechte werking van het spel!

Heb zojuist ontdekt dat iedereen met het probleem van 'F.E.A.R has encountered a problem and needs to close' . een asus a8n mobo heeft, danwel premium, danwel sli deluxe!

Het lijkt op een decompatibiliteit met dit mobo. op miijn p4-3ghz, studio pc, draait ie weer wel!

Het word wachten op een patch, of een oplossing.
Ik vind het niet leuk!!

Zag de game vanmiddag ook bij de lokale FRS liggen.... gewoon in de schappen!
Ze houden zich met z'n allen niet helemaal aan de regeltjes!!

[ Voor 8% gewijzigd door Redwood op 15-10-2005 20:37 ]

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:07
Het is nog een best pittig spel :Y) Merk toch wel vaak dat de vijand mij vanachter wil besluipen en me dan neerslaan :)

Echt super AI :)

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156664

voor de peeps die hem al hebben uitgespeeld: hoeveel uur is ie ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-06 10:42

McGryphon

Veul vrouwkes!

Reageer dan niet :{

[ Voor 82% gewijzigd door Crash op 15-10-2005 23:16 ]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-06 08:35
redwood schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 20:35:

Heb zojuist ontdekt dat iedereen met het probleem van 'F.E.A.R has encountered a problem and needs to close' . een asus a8n mobo heeft, danwel premium, danwel sli deluxe!

Het lijkt op een decompatibiliteit met dit mobo. op miijn p4-3ghz, studio pc, draait ie weer wel!

Ik vind het niet leuk!!

Ik heb ook een premium, dan heb ik denk ik mazzel oid? Hier draait ie namelijk perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Laatst online: 18-06 15:08
Nog ff over de error "out of memory". Ik heb hem nu naar 800x600 gezet, hij komt nu niet meer na 3min voor maar gewoon bij random dingen. Als ik probeer te saven bijv (niet quicksave), of toenet luisterde ik voicemail van een telefoon, baf, weer die error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99760 schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 20:18:
de textures op medium zetten hielp niet, graphic en computer op low zetten laat zien hoe lelijk F.E.A.R. kan zijn en nog hakkelt hij (wel minder erg). ik had MSN niet draaien, en heb zelfs diskeeper trialware alle 3 hdd gedefragmenteerd. helpt allemaal nix, ik ga nu uitzoeken of het KAV is of Zonealarm pro die ik 1 keertje wou uitproberen de probleem is en ga ze afsluiten...
ZA en KAV in 1 keer afgesloten en nog hakkelt het spel, wel stuk minder maar nog steeds teveel naar mijn zin.

ik heb ff gegoogeld en zelfs de 1e post van dit draadje gelezen maar nergens vind ik de minimum specs voor dit spel. ook niet op whatisfear.com... kan iemand me verlichten :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Benotti schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 20:31:
Ik heb van meerdere kanten gehoord dat de game al te koop was hier en daar en hier op got had iemand zelfs een foto laten zien van de doos, dus ik vroeg het gewoon puur uit interesse. Heb zoon situatie zelf ook eens gehad en toen kapte ik er na een aantal levels meer om de rest van de game te bewaren voor wanneer ik hem kocht. Vroeg me dus gewoon af in welke situatie precies hij zich vond :)
Ik twijfel er niet aan dat je goede bedoelingen hebt, maar wat hij ook mag antwoorden, hij brengt zichzelf dan in de problemen, als het een gedownloade is dan krijgt hij oa hier problemen, heeft hij een stiekum verkochtte exempelaar gekocht dan krijgt hij mogelijk problemen via VU zelf http://forums.vugames.com...pa?threadID=6709&tstart=0

Ik raad dan ook iedereen aan vooral niet hier te posten dat je het spel in je bezit heb (op welk manier dan ook) tot na 18e... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Tortelli schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 19:33:
systemspecs:
4200x2 (@2,42)
2*1gb corsair 3200c2
1 7800gtx
asus a8n sli premium

ps: demo's deden het beide perfect :P
Ik heb geduld gehad tijdens dat 'hangen' na 20/30 sec oid gaat het spel gewoon verder, maar het spel gebruikt wel zeer veel werkgeheugen, toen ik in taakbeheer keek zag ik dat ik van de 1,6 GB (400 MB achtergrond progs niet meegerekend dus) nog maar 600 MB over had taakbeheer zegt dat het spel 700 MB gebruikt ongeveer maar het begruikt zeker 1 GB dus! ik gebruik de high settings, niet het maximum dus.

[ Voor 5% gewijzigd door Lennieboy83 op 15-10-2005 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pingkiller schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:15:
...Vind het ook erg leuk om headshot te maken met dat geweer waar van die lange nagels uitkomen. Dan kan je ze soms met hun hoofd vast pinnen op de muur,leverd leuke plaatjes op.
overkill /// beeldvorming

url

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 156664 op 16-10-2005 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
Anoniem: 99760 schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 21:28:
[...]

Ik twijfel er niet aan dat je goede bedoelingen hebt, maar wat hij ook mag antwoorden, hij brengt zichzelf dan in de problemen, als het een gedownloade is dan krijgt hij oa hier problemen, heeft hij een stiekum verkochtte exempelaar gekocht dan krijgt hij mogelijk problemen via VU zelf http://forums.vugames.com...pa?threadID=6709&tstart=0

Ik raad dan ook iedereen aan vooral niet hier te posten dat je het spel in je bezit heb (op welk manier dan ook) tot na 18e... :)
Als hij het exemplaar gewoon in de winkel heeft gekocht hoeft hij zich nergens druk om te maken want hij heeft een legaal spel gekocht.
En daar kan hij ook zonder probleem over praten omdat hij niks fout heeft gedaan alleen de winkel zou problemen met VU kunnen krijgen omdat ze eerder dan de 18okt het spel hebben verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99760 schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 21:15:
[...]...
ik heb ff gegoogeld en zelfs de 1e post van dit draadje gelezen maar nergens vind ik de minimum specs voor dit spel. ook niet op whatisfear.com... kan iemand me verlichten :) ?
url

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 156664 op 16-10-2005 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153576

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
Anoniem: 99760 schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 21:15:
[...]

ZA en KAV in 1 keer afgesloten en nog hakkelt het spel, wel stuk minder maar nog steeds teveel naar mijn zin.

Vreemd dat ik het wel zie staan.

http://www.whatisfear.com/us/

[ Voor 46% gewijzigd door syberjunky op 15-10-2005 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ehmm, het werkt .. (nu) :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

doet het niet....
Vreemd dat ik het niet zie staan.

@anderen die het ook willen weten:

Uiteindelijk heb ik het toch gevonden :)

Afbeeldingslocatie: http://img432.imageshack.us/img432/5628/fear32hr.th.jpg

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 99760 op 15-10-2005 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
Anoniem: 99760 schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 23:33:
[...]

doet het niet....

[...]

Vreemd dat ik het niet zie staan.
Ik zie toch echt onder system requirements toch echt minimum system required staan.

Operating System: Windows® XP, x64 or 2000 with latest service pack installed

Processor: Pentium® 4 1.7 GHz or equivalent processor

RAM: 512MB of RAM or more

Video Card: 64MB GeForce™ 4 Ti or Radeon® 9000 video card; Monitor that can display in 4:3 aspect ratio; SUPPORTED CHIPSETS* ATI™ Radeon(R) 9000 Series, Radeon(R) 9500 Series, Radeon(R) 9600 Series, Radeon(R) 9700 Series, Radeon(R) 9800 Series, Radeon(R) X600 Series

Hard Drive: 5.0 GB free Hard Drive Space for installation; Additional hard drive space for a swap file and saved game files.

CD-ROM: DVD-ROM
Processor: 16-bit DirectX® 9.0 compliant sound card with support for EAX™ 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-06 10:04
even ter bewijs dat het spel daadwerkelijk via bol.com was te krijgen vandaag:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.zuurhout/fear/fear1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.zuurhout/fear/fear2.jpg

Geachte heer Zuurhout,

Hartelijk dank voor uw bestelling bij bol.com.

Hierbij laten wij u weten dat uw bestelling is verzonden naar:

xxxx

Factuuradres:

xxxx

Bestelnummer: xxxx

Aantal Prijs Titel
----------------------------------------------------------------------
1 EUR 49.99 F.E.A.R. First Encounter Assault And Recon
FEAR

-------------------------------
EUR 49.99 Subtotaal
EUR 1.95 Verzendkosten
-------------------------------
EUR 51.94 Totaalbedrag

Let op: alle vermelde prijzen zijn inclusief BTW.

Heeft u meer artikelen besteld dan u hierboven terug kunt vinden?
Controleer dan de status van uw bestelling die u kunt opvragen via
BESTELSTATUS op onze website.

Met vriendelijke groet,

bol.com Klantenservice

[ Voor 71% gewijzigd door Verderf op 16-10-2005 01:22 ]

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wauw? 50? ik geloof dat ik hem bij informatique voor 40 zag. en in pricewatch voor 36 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Laatst online: 26-01-2023
Alleen als je'm bij bol bestelt, wordt ie voor 1,95 bij je thuis afgeleverd ;)

Ben ik de enige die het een klein beetje tegen vind vallen? Toestraks een uurtje of twee zitten spelen, en ik vind het een erg leuk spel, spannend enzo, maar wel gewoon weeeeer hetzelfde. Net als Doom3, Max Payne, Half Life 2, etc.. Gewoon weer rondlopen, alles afknallen, weer twintig enemy soldiers, ondertussen worden de enemies sterker en krijg je grotere guns, etc..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koosjebram
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:15
Even een vraagje voor de peeps die de retail al in hun bezit hebben:
Draait t beter op nvidia kaarten dan de demo?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 11:10
koosjebram schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 02:17:
Even een vraagje voor de peeps die de retail al in hun bezit hebben:
Draait t beter op nvidia kaarten dan de demo?????
Bij mij wel, maar de installatie van de 81.84 beta drivers heeft ook enorm geholpen. (en nee, geen last van grafische bugs)

specs desktop | specs laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-06 19:42
hier idem als bij shuogg

[ Voor 46% gewijzigd door hully op 16-10-2005 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:19

Vrijdag

De Zwarte

axis schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 02:14:

Ben ik de enige die het een klein beetje tegen vind vallen? Toestraks een uurtje of twee zitten spelen, en ik vind het een erg leuk spel, spannend enzo, maar wel gewoon weeeeer hetzelfde. Net als Doom3, Max Payne, Half Life 2, etc.. Gewoon weer rondlopen, alles afknallen, weer twintig enemy soldiers, ondertussen worden de enemies sterker en krijg je grotere guns, etc..
Ik heb het spel nog niet, ter verduidelijking. Maar is dat niet bij élke shooter het geval? Vijanden worden steeds krachtiger, jij krijgt steeds grotere wapens maar het blijft een kwestie van A naar B lopen en niet proberen dood te gaan? Alleen wordt de route van A naar B steeds mooier en gaan de vijanden steeds realistischer dood?

(niet bedoeld als flame, maar het lijkt me toch de essentie van fps)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix

darkphoenix

Chikara

Anoniem: 156664 schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 20:46:
voor de peeps die hem al hebben uitgespeeld: hoeveel uur is ie ongeveer?
hmmm ik denk dat ik er 11-12 uur over gedaan heb.

ben trouwens weer begonnen! :*)

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

darkphoenix schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 10:47:
[...]

hmmm ik denk dat ik er 11-12 uur over gedaan heb.

ben trouwens weer begonnen! :*)
Is dat op de moeilijkste stand, en met eventuele "side quests" of is het gewoon zo snel mogelijk er doorheen?
Het ziet er nogal kort uit eigenlijk :?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix

darkphoenix

Chikara

TroonStaal schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 11:02:
[...]

Is dat op de moeilijkste stand, en met eventuele "side quests" of is het gewoon zo snel mogelijk er doorheen?
Het ziet er nogal kort uit eigenlijk :?
dat was op de een na moeilijkste stand "high" en ben redelijk snel erdoor heen gegaan.

ik speel nu op extreme en dat merk je wel gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

darkphoenix schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 11:16:
[...]

dat was op de een na moeilijkste stand "high" en ben redelijk snel erdoor heen gegaan.

ik speel nu op extreme en dat merk je wel gelijk.
In hoeverre is dat te merken? Krijg je meer tegenstanders, worden ze "slimmer" of is het op de oude manier "je wapens doen gewoon minder schade en je kan minder health vinden" manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix

darkphoenix

Chikara

TroonStaal schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 11:34:
[...]

In hoeverre is dat te merken? Krijg je meer tegenstanders, worden ze "slimmer" of is het op de oude manier "je wapens doen gewoon minder schade en je kan minder health vinden" manier?
hmm vooral dat ze een stuk gerichter schieten en ai net ff scherper is(voor mijn gevoel) en dat je meer schade per ontvangen kogel krijgt.
maar meer tegenstanders... nee niet dat ik heb gemerkt!
ik vind het eigenlijk voor me gevoel dat je op bepaalde plekken weinig tegenstanders hebt, maar daardoor heb je wel weer zoiets van gaaf daar zijn er een paar!

in ieder geval ging in net een paar keer eraan en dacht ik van he! en oh ja ik had hem op de moelijkste graad gezet!

trouwens een tip voor iedereen!

Kies gelijk voor "High" of "extreme" difficulty anders loop je te makkelijk er door heen en dat is zonde!

Nog 1 ding: De Slowmotion

Ik vind deze heel gaaf en zeker noodzakenlijk op bepaalde plekken maar toch neemt het wat van het spel weg!
als je een vuurgevecht aangaat en je gebruikt alleen de slowmotion dan mis je de echte actie en het gevoel van dat je ff 100 kogels door alles en iedereen heen jaagt.
en later in het spel vond ik het redelijk makkelijk omdat als je die lasergun hebt die ook in de multiplayer was en je slowmo gebruikt schiet je een hele sqaut weg net voordat je slowmotion is afgelopen.
dus voor mij als het niet moet geen slowmo (al blijft het een prachtig iets)

[ Voor 39% gewijzigd door darkphoenix op 16-10-2005 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-05 11:37

Redwood

The Truth Is In Here

redwood schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 20:35:

Ik vind het niet leuk!!

Heb een oplossing!

Rechter muisknop op het bureaublad fear pictogram, en de compatibiliteit op WINDOWS 2000 zetten!

Het spel werkt bij mij nu ook, en heb gelezen dat het spel veel stabieler loopt!

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135673

Wel handig dat er een test framerate functie inzit, blijkt dat je toch wel minimaal 40+ avg moet hebben om hem redelijk goed te kunnen spelen...

Helaas haal ik met alles op high en reso op 1280x960 maar 25 AVG (14min, 57max)
Beetje belachelijke scores voor een pc die rond de 6000 3dmark '05 haalt.

Met welke resultaten spelen jullie het spel? (dus resultaten van die fps test en welke opties je aan hebt staan / reso)

Ik moet nog de optimale speel instellingen ontdekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107573

Met een 7800GTX. amd64@2.6Ghz en 2 gig ram:

1280/960
Alles high
2AA/4AF, geen softshadows

Average 56fps
Laagste 32fps
Hoogste 112fps

Goed speelbaar zo imo, alleen bij dat testen gebruiken ze geen slomo, en in game wanneer ik slomo activeer, dan zakt de fps nog iets.

Komt dit een beetje overeen met de overige 7800GTX bezitters hier?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 107573 op 16-10-2005 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:13

Wildfire

Joy to the world!

axis schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 02:14:

Wees 's realistisch... wat wil je dan? Het kan bijna niet anders, een shooter blijft immers een shooter.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Zo kun je natuurlijk ook doodgaan :P

Afbeeldingslocatie: http://img372.imageshack.us/img372/290/fear20051016153017183su.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LOL @ voicemail

" get ready for the assfuck of the century "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix

darkphoenix

Chikara

Afbeeldingslocatie: http://img401.imageshack.us/img401/2595/fear20051016144211936wj.th.jpg

droog!

[ Voor 28% gewijzigd door darkphoenix op 16-10-2005 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51473

Ziet er wel gelikt uit.. Ik donderdag bij EPlaza vol trots a; geld pakken hoor ik dat deze is uitgesteld tot dinsdag.. Ben woensdag maar ziek denk ik :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
Wildfire schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 15:22:
[...]

Wees 's realistisch... wat wil je dan? Het kan bijna niet anders, een shooter blijft immers een shooter.
hahahahaha ja wat een domme post was dat zeg, ga dan een race sim spelen! dat is heel anders hoor ;) :D : _/-\o_ D LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151495

Sinds gister heb ik dit spel, het ziet er mooi uit.

De beginners stand of 2de stand is al moeilijk genoeg (later in het spel).

Als je het spel begint heeft het wat weg van Half-Life 2.
Daarna als je het spel begint denk je dat het allemaal hetzelfde is van de demo. Helaas dat is niet als je uit de auto stapt en het hek doorgaat is het meteen anders.

Er komen uiteraard stukken uit de demo terug.

Er zit niet zo zeer een verhaal in het spel, het is meer knallen en het spel doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06 09:20

Flexx

This side up

Anoniem: 107573 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 14:59:
Met een 7800GTX. amd64@2.6Ghz en 2 gig ram:

1280/960
Alles high
2AA/4AF, geen softshadows

Average 56fps
Laagste 32fps
Hoogste 112fps

Goed speelbaar zo imo, alleen bij dat testen gebruiken ze geen slomo, en in game wanneer ik slomo activeer, dan zakt de fps nog iets.

Komt dit een beetje overeen met de overige 7800GTX bezitters hier?
Klopt wel aardig, heb hier op 1280x1024:
Min. 40fps
Aver. 69fps
max. 151fps

Dit met een P4@3500, 2GB en een 6800Ultra
Maar geen last met het slomo gedeelte.

Bij Play.com voor 43.49,- en dat is incl. verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
Onder het motto je moet toch wat op zo'n mooie zondag middag als deze heb ik een klein fear gameplay filmpje gemaakt, verwacht er niet te veel van maar het is wel geinig voor degene die nog in twijfel zijn over het spel.

Ja het is nogal veel van t zelfde, de schrikmomenten, het eeuwige knalwerk maar het blijft wel heerlijk :)

30mb - Rechter muisknop - Save Target As
(weinig tijd in gestoken, 2 willekeurige nummers eronder geplakt en klaar, dus let niet op kwaliteit)

ps. was de 1ste keer dat ik die map tevens speelde dus ziet er nogal knullig uit op sommige plekken :)
pps. zet je geluid wel zacht

[ Voor 3% gewijzigd door nudie op 16-10-2005 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Flexx schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 16:46:
[...]

Klopt wel aardig, heb hier op 1280x1024:
Min. 40fps
Aver. 69fps
max. 151fps

Dit met een P4@3500, 2GB en een 6800Ultra
Maar geen last met het slomo gedeelte.

Bij Play.com voor 43.49,- en dat is incl. verzending.
Klopt wel aardig, jij hebt een 6800 Ultra, hij heeft een 7800GTX en draait nog lagere reso ook, en heeft nog lagere fps ook ;) Tenzij jij natuurlijk geen FSAA e.d. gebruikt, zou het wel eens kunnen kloppen ;)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix

darkphoenix

Chikara

nudie schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 16:53:
Onder het motto je moet toch wat op zo'n mooie zondag middag als deze heb ik een klein fear gameplay filmpje gemaakt, verwacht er niet te veel van maar het is wel geinig voor degene die nog in twijfel zijn over het spel.

Ja het is nogal veel van t zelfde, de schrikmomenten, het eeuwige knalwerk maar het blijft wel heerlijk :)

(weinig tijd in gestoken, 2 willekeurige nummers eronder geplakt en klaar, dus let niet op kwaliteit)

ps. was de 1ste keer dat ik die map tevens speelde dus ziet er nogal knullig uit op sommige plekken :)
nou das toevallig was ik ook net mee bezig!

net zelf gemaakt! veel kijk plezier
http://media.putfile.com/FEAR2005-10-1616-05-33-56_PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
darkphoenix schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 17:06:
[...]

nou das toevallig was ik ook net mee bezig!

net zelf gemaakt! veel kijk plezier
http://media.putfile.com/FEAR2005-10-1616-05-33-56_PC
hehe nice, veel betere kwaliteit lekker fps heb jij man met fraps aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06 09:20

Flexx

This side up

FnF schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 17:04:
[...]

Klopt wel aardig, jij hebt een 6800 Ultra, hij heeft een 7800GTX en draait nog lagere reso ook, en heeft nog lagere fps ook ;) Tenzij jij natuurlijk geen FSAA e.d. gebruikt, zou het wel eens kunnen kloppen ;)
4x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

En hij maar 2x, dus als ik hem was zou ik maar eens goed op spyware e.d. letten, en eens drivers updaten oid, want dan liggen ze wel heel erg laag :P

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Laatst online: 22-06 21:18

Rival24

I'll Be Back

Iemand toevallig de riem bekeken van de systeembeheerder? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10456

Anoniem: 151495 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 16:45:

Er zit niet zo zeer een verhaal in het spel, het is meer knallen en het spel doorlopen.
:? Tik je de filmpjes etc door dan die je tussendoor krijgt? Er zit volop verhaal in FEAR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draven
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06 15:50

Draven

It wasn't me

Hehe ja dat viel mij ook al op :)

**
Reactie op de post van de riem :)

[ Voor 39% gewijzigd door Draven op 16-10-2005 17:26 ]

Good judgement comes from experience, and often experience comes from bad judgement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix

darkphoenix

Chikara

nudie schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 17:09:
[...]

hehe nice, veel betere kwaliteit lekker fps heb jij man met fraps aan
dit is een lekker progamma voor encoden

http://download.ppccool.c...vXEncoder_0.3.51_RC16.exe

en de fps zijn erg lekker ja :*)

nog ff een filmpie

http://media.putfile.com/FEAR2005-10-1615-58-21-51_PC

[ Voor 13% gewijzigd door darkphoenix op 16-10-2005 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mister_X schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 16:37:
hahahahaha ja wat een domme post was dat zeg, ga dan een race sim spelen! dat is heel anders hoor ;) :D : _/-\o_ D LOL
ja maar racen is steeds maar weer rondjes rijden en andere autos inhalen... :(

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FnF schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 17:12:
[...]

En hij maar 2x, dus als ik hem was zou ik maar eens goed op spyware e.d. letten, en eens drivers updaten oid, want dan liggen ze wel heel erg laag :P
Lol of die gast met ze 4AA zit uit ze nek te lulle, want die TS die begon met posten van ze fps heeft een x800XT en die is vergelijkbaar met een Ultra.

Deze windows installatie is vers, alle drivers up to date, 3d mark 05 8700 en shit, Battlefield alles high 4AA/16AF nooi tonder 70fps bla bla bla... Of hij heeft wat andere zaken op medium want no way dat zijn Ultra mijn GTX eruit blaast op vergelijkbare instellingen :P

Die kaart van mij staat ook op High Quality, geen Performance ofzo.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 107573 op 16-10-2005 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix

darkphoenix

Chikara

en de laaste dan!

http://media.putfile.com/FEAR2005-10-1512-41-15-98_PC

leuke filmpjes toch? die garage was echt uber mooi al zeg ik het zelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

leuk om te zien hoe een ander zit te gamen, maaruh, het ziet er wel wazig uit (lage resolutie of zo? ) en verder stottert je spel zo en nu dan net zoals bij mij... wat is jouw bottleneck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Anoniem: 107573 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 17:56:
[...]

Deze windows installatie is vers, alle drivers up to date, 3d mark 05 8700 en shit, Battlefield alles high 4AA/16AF nooi tonder 70fps bla bla bla... Of hij heeft wat andere zaken op medium want no way dat zijn Ultra mijn GTX eruit blaast op vergelijkbare instellingen :P
Claimt er iemand 8700 te halen in 3dmark05 met een 6800ultra (non-sli)? Dat is natuurlijk wel de grap van de eeuw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eehmm nee dat was ik die dat zei :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Ok, dan heb ik het verkeerd opgevat, kan gebeuren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lol np :)

Heeeel eerlijk gezegd had ik er stiekum ietsje meer van verwacht. Dat donkere creepy gedoe is dan tog niet echt mijn ding. En tja sorry Half Life 2 vindt ik er dan tog beter uitzien eerlijk gezegd. Nee ik vermaak me meer met SS2 dan, hoewel ik FEAR moet en zal uitspelen >:)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 107573 op 16-10-2005 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aahhh man, waarom zo vaak slomo?

FSU

frequent slomo user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix

darkphoenix

Chikara

trouwens deze gasten zijn ook zwaar cool! alleen komen ze heel weinig voor!

http://media.putfile.com/FEAR2005-10-1615-24-56-26_PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 22-06 22:07
Ik blijf me verbazen over de AI. Die doet gewoon (heel vaak) wat ik zou verwachten van een menselijke tegenstander.
Nu net, sta ik om een hoekje. Gast schiet op de muur waardoor ik niks meer zie door de rook. Loopt vervolgens om om me te ambushen :D (helaas voor hem had ik t door omdat ik al verwachte dat ie zo slim was :P )

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja de AI is werkelijk subliem :9 . Beter dan alles wat we gezien hebben in het verleden, inclusief Far Cry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix

darkphoenix

Chikara

idd ik probeer echt zo weinig mogelijk slowmo te doen om alleen al te kijken hoe ze reageren!

het is ook leuk om ff een save aan te maken en meerdere keren een groep aan te vallen! en telkens zie hoe de AI je steeds doet verrassen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

yea meesterlijk wanneer gastjes opeens omlopen en achter me verschijnen. of de raam uitspringen wanneer ik bij hun in de buurt kom. Was ook mooi te zien in een van de movies van Darkphoenix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

Ik speel nu met 1600x1200 zonder AA & AF (nu trilinear) en dat ziet er een stuk beter uit dan 1024x786 mét, maar dat komt mischien ook omdat ik er tegenaan kijk op een 24" widescreen lcd dat native op 1920x1200 loopt. Me happy, ondanks dat niet alles op max quality kan zo..

[ Voor 12% gewijzigd door dadj op 17-10-2005 01:46 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06 02:26
Anoniem: 107573 schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 00:14:
Ja de AI is werkelijk subliem :9 . Beter dan alles wat we gezien hebben in het verleden, inclusief Far Cry.
Oke, de AI is verreweg beter dan wat wij tot nu toe allemaal kennen, Maar ook vind ik het soms wat tegen vallen. Er zijn momenten waarop ze toch weer een beetje dom doen. Maar het goede overtreft het slechte big-time.

Ik vind het alleen jammer dat de eisen van die game toch redelijk hoog. Voor mensen zoals ik met een redelijk oude PC (Athlon XP 2600+ (1916mhz) 6600GT).

De game is wel subliem, de interactiviteit van de omgeving is gewoon weg geniaal, doet me een beetje denken aan Red Faction. Die hadden ook van die interactieve omgevingen. De game is ook nog angstaanjagend, en om die sfeer te scheppen in een game moet je toch wel goed zijn vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-03 14:59
Mijn xp2000+ en 9800SE@PRO@XT vinden dit minder leuk, zelfs na m'n tray grotendeels leeg gegooit te hebben zit ik nog op 360mb mem usage... van de 512. Dus tijdens het spelen zit ik constant te swappen. Erg binnenkort maar eens een extra pc2100 reepje vandaan halen.. Maar qua fps zit het nog redelijk goed verder.

De muis reageert af en toe wel raar, pas na een klein stukje m'n muis bewogen te hebben beweegt mn aim ook echt.. In andere games geen last van. Maar ik denk wel dat ik dit probleem bij m'n puter moet zoeken :)

spoiler:
Hoewel ik iets verwachtte, schrok ik me helemaal de tering toen ik die balk voor mn smoel kreeg :D

[ Voor 30% gewijzigd door geez op 17-10-2005 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:43
OMG wat een game. Ik speel niet vaak 1st person shooters omdat ik het vaak eng vind. En in deze zit de spanning er goed in bij mij. En heb nog nooit zo'n goeie AI gezien.( De laaste 1st person shooter die ik heb gespeeld zal wel uit 1990 afstammen.)

[ Voor 3% gewijzigd door Cabo op 17-10-2005 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

geez schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 01:04:
Mijn xp2000+ en 9800SE@PRO@XT vinden dit minder leuk, zelfs na m'n tray grotendeels leeg gegooit te hebben zit ik nog op 360mb mem usage... van de 512. Dus tijdens het spelen zit ik constant te swappen. Erg binnenkort maar eens een extra pc2100 reepje vandaan halen.. Maar qua fps zit het nog redelijk goed verder.
ik heb pasgeleden 2 reepjes 256 PC2100 verkocht voor 10 per stuk, beetje jammer... maaruh, goed van je dat je over memusage begint, ik weet nu waar ik naar moet kijken. zal eens ff kijken hoeveel mem ik beschikbaar heb...

edit: ik heb ongeveer 300 mb in gebruik, maar toen stond van alles open zoals opera en messenger. nadat ik KAV, msn, opera, en nog wat andere kleine prut had gekilled had ik 200 mb in gebruik. en het spel is idd sneller, toch hakkelt hij nog steeds een beetje.

edit2: na het opstarten heb ik 225 mb in gebruik, valt dus reuze mee bij mij... pas als ik MSN en opera en ander zooi ga aanzetten (doe ik altijd handmatig) stijgt het gebruik naar 300 mb. wel moet ik vermelden dat me graka (r9700pro) toch wel lauw blijft net als me cpu(2,8@800) en hij dit op ze sokken aankan...

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 99760 op 17-10-2005 02:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Ik ben toch wel positief verrast over de performance van FEAR op mijn pc. Ik kan hem bijna helemaal vol draaien.

De computer settings staan allemaal op max en voor de gpu ook behalve:

- fsaa 2x
- geen soft shadows (werkt niet icm fsaa)
- 4xaf
- medium textures (misschien heb ik op maximum ook geen gestotter, maar dat heb ik nog niet geprobeerd)

Afbeeldingslocatie: http://img216.imageshack.us/img216/5074/fear20051017020930788ex.jpg

Dit zijn de benchmark resultaten, kan ik dik tevreden mee zijn, dacht ik zo zelf :P In game vertaalt dit zich eigenlijk hetzelfde. 90% van de tijd loopt fear gewoon vloeiend, slechts af en toe zijn er momenten (van korte duur) dat de fps in de 20 of 30 zit, maar het is nog geen enkele keer een belemmering geweest :)

Dit is dus met de pc uit mijn sig, zonder oc (en voor de mensen die het niet weten, de evga 6800 ultra extreme draait standaard op 450/1200 :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lekker!!! Op 1024/768 of 1280/960? Op 1024/768 heb ik 41/76/184, laag, gemiddeld, hoog. Mensen begrijp me goed het is niet zo dat ik wil patsen ofzo, ik ben enkel heel erg geinteresseerd in resultaten :)

[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 107573 op 17-10-2005 02:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe heeft Benotti die screenshot kunnen maken? iig was mijn benchmark echt supervloeiend, heel anders dan als ik zit te gamen, dan stottert ie regelmatig, ik ben vergeten de scores op te schrijven, zal het ff overnieuw doen...

edit:
goed, de score waren dus(r9700pro):

laagste/gemiddelde/hoogste en below 25 fps,between 25 and 40 fps,above 40 fps

1e test: 23/39/76 en 7%,56%,37% met 800x600 comp=high graka=medium
2e test: 12/22/46 en 61%,34%,5% met 800x600 comp=high graka=high
3e test:.23/40/70 en 3%,60%,37% met 800x600 comp=maximum graka medium

FAA op 2x gezet ging nog wel, 4x is te stotterend. ben nog steeds nieuwsgierig wat mijn bottleneck is....

[ Voor 88% gewijzigd door Anoniem: 99760 op 17-10-2005 04:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:43
Zal wel aan mij liggen ...... maar hij neemt echt alle mem 1024 in beslag ..... dus hij gaat swappen .. ik heb wel alles op maximum staan.

Das toch niet normaal ....... dit wordt echt een dure maand voor mij ...... moet er dus nog meer mem ingooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoaDHouse schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 05:28:
Zal wel aan mij liggen ...... maar hij neemt echt alle mem 1024 in beslag ..... dus hij gaat swappen .. ik heb wel alles op maximum staan.

Das toch niet normaal ....... dit wordt echt een dure maand voor mij ...... moet er dus nog meer mem ingooien.
het moet wel aan iets anders liggen. wat zijn je specs? zijn er niet andere progs die zwaar aan je geheugen zitten? ik heb ook 1gb, maar heb het probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:57
De performance van fear valt me erg tegen. Ik heb zelf de indruk dat de demo beter liep.

Omdat ik een groot scherm heb (24") moet ik ook wel een redelijke resolutie hebben om het er enigzinds een beetje uit te laten zien.

1920x1200 is niet speelbaar (framedrops tot 15 fps)
1680x1050 gaat beter maar ik moet een paarl instellingen op medium zetten om het goed speelbaar te houden.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteclear
  • Laatst online: 16-06 11:38
whiteclear schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 21:45:
Dit zal wel leuk zijn in de startpost:

Rooster Teeth, de makers van Red VS Blue, hebben een aantal episodes gemaakt van F.E.A.R. onder de naam van: P.A.N.I.C.S. (People Acting Normal In Crazy-ass Situations) Acteurs van Rooster Teeth gebruiken ingame beelden en hun ingesproken stemmen.
De makers van F.E.A.R. hebben dit zelf aan Rooster Teeth gevraagd om een aantal episodes te maken. Of het nog verder gaat dan een "aantal" is nog niet bekend.
Als je niet weet wat Rooster Teeth doet, check dan de website: http://www.redvsblue.com
Via de bovenstaande link kan je ook naar PANICS gaan.

Rooster Teeth maakt onderandere episodes van: Halo 1+2, Sims 2 en F.E.A.R.
Herhaal: Lijkt me toch handig in de startpost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-05 17:02

potatox

unz unz unz

Anoniem: 99760 schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 03:17:
Hoe heeft Benotti die screenshot kunnen maken? iig was mijn benchmark echt supervloeiend, heel anders dan als ik zit te gamen, dan stottert ie regelmatig, ik ben vergeten de scores op te schrijven, zal het ff overnieuw doen...

edit:
goed, de score waren dus(r9700pro):

laagste/gemiddelde/hoogste en below 25 fps,between 25 and 40 fps,above 40 fps

1e test: 23/39/76 en 7%,56%,37% met 800x600 comp=high graka=medium
2e test: 12/22/46 en 61%,34%,5% met 800x600 comp=high graka=high
3e test:.23/40/70 en 3%,60%,37% met 800x600 comp=maximum graka medium

FAA op 2x gezet ging nog wel, 4x is te stotterend. ben nog steeds nieuwsgierig wat mijn bottleneck is....
Ik draai em hier op men laptop (p-m 735 met een r9700pro met 64mb, 1 gb ram) en met benchen op 800x600 haal ik 92% boven de 40. Heb dan ook niet veel op maximum staan, maar ziet er nog steeds erg goed uit en draait als een tiet :9

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
Anoniem: 107573 schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 02:45:
Lekker!!! Op 1024/768 of 1280/960? Op 1024/768 heb ik 41/76/184, laag, gemiddeld, hoog. Mensen begrijp me goed het is niet zo dat ik wil patsen ofzo, ik ben enkel heel erg geinteresseerd in resultaten :)
Op 1024x768 (17"crt)

Met wat voor specs en settings haal jij 41/76/184?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Laatst online: 22-06 21:18

Rival24

I'll Be Back

Anoniem: 156664 schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 06:07:
[...]

het moet wel aan iets anders liggen. wat zijn je specs? zijn er niet andere progs die zwaar aan je geheugen zitten? ik heb ook 1gb, maar heb het probleem niet.
FEAR gebruik hier soms 900 mb in m'n task manager, dus meer dan 1 gig ram is wel aanbevolen als je niet wilt dat het spel gaat swappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rarz
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-04 08:02
Gistermiddag het spel uitgespeeld - erg fraai gemaakt. Nauwelijks de SloMo gebruikt (Meestal vergat ik dat ik dat uberhaupt had.

Technische Issues
- De mogelijkheid om je frames/settings van je pc te testen zijn niet geheel in overeenstemming met het werkelijke spel. 1280x960, Maximum settings levert volgens de test een FPS van 50-300 op, maar het spel is soms onspeelbaar langzaam als het erg druk wordt.
- Het is knap irritant dat je soms na zo'n cinematic ding je wapens kwijt bent. Dat deed Monolith ook al in Shogo, en ze hebben het niet afgeleerd.
spoiler:
- Het plot is bijeen gejat van Ghost in de Shell, Nausicaa, Akira met wat Ring / Dark Water erbij. Well creepy, maar niet origineel.

Het spel is een grote stap voorwaards in NPC A.I. en gfx. Niets dan lof op dat gebied. :)

When in question, when in doubt, run in circles, scream and shout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-03 14:59
Ik denk toch dat ik nog maar even wacht voordat ik verder speel totdat ik een extra plank geheugen heb, met al dat geswap is het een beetje zonde van de game experience :)

edit: Ook maar even aan het defraggen, deze net 2 maanden oude windows install zit al op de 45% :D Wat erg, moet het eens in de gaten houden, en wat frequenter defraggen.. FEAR.Arch00 ligt in 333 delen verspreid over mn schijf..

[ Voor 42% gewijzigd door geez op 17-10-2005 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Benotti schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 10:57:
[...]

Op 1024x768 (17"crt)

Met wat voor specs en settings haal jij 41/76/184?
Dat is dan met een amd64 3500 op 2.6Ghz, een 7800GTX en 2 gig geheugen.

1024/768
Alles high/maximum
2AA/4AF, geen soft shadows

Maar zoals iemand anders ook al zei, ik heb ook het vermoeden dat die performance test niet altijd een even realistisch beeld geeft met wat je in werkelijkheid kan verwachten. Volgens die test zou dus 41fps mijn minimum moeten zijn, maar ik ben tog echt al in situaties geweest waar hij tog in de hoge 30's terechtkwam.

En idd, de tijd dat 2 gig geheugen een noodzaak aan het worden is, is nu tog echt wel aangebroken. Ik zag het met Battlefield 2, en nu met FEAR ook.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 107573 op 17-10-2005 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lol I got this from official VU/Fear forum ...

VUG-Greg
From: Los Angeles, CA

Guys - reality check time. Right now we have a good number of posters coming onto the board saying that they are having performance issues with the game. Even when they have good specs or were able to play the demo's well.

THAT's because they have pirated versions!!!

I've check this myself the requirements of the pirated version badly hurt system performance. The real thing works fine on the same PC.

A few things to keep in mind:

Play the demos - if they work fine - the full game will work fine. PERIOD!
This game is VERY bug free. Thousands of hours of QA testing and we will even be addressing a few minor issues with a launch day patch.
Adjust your settings - the game has a wide variety setting that will improve performance on your system.
We have extensive support that will be online when the game releases on Oct 18th!
-------
VUG Community Manager "Have you been to www.fearfans.com today?"

Haha zou het?? Denk het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135673

Lijkt mij ook sterk, hoe willen ze dat bereiken dat de legale versie beter loopt.
Dikke onzin als je het mij vraagt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:13

Wildfire

Joy to the world!

Anoniem: 107573 schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 12:49:

[..]

Guys - reality check time. Right now we have a good number of posters coming onto the board saying that they are having performance issues with the game. Even when they have good specs or were able to play the demo's well.

THAT's because they have pirated versions!!!
Erg doorzichtige poging om mensen aan te zetten naar de winkel te gaan en de legale te kopen... :)

Kom op zeg... mijn kopie van F.E.A.R. is identiek aan het origineel... ik draai enkel een progje om de virtual DVD-drive te verbergen zodat SecuROM het niet herkent. En dat is gewoon iets in het registry aanpassen. Daardoor wordt de performance echt niet slechter.

Simpel te testen trouwens door iemand die de legale bezit: illegale downloaden en testen maar :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackminister
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 16:37
huh? Hoe komt het dat ik slechts op 1280 x 960 kan kiezen, m'n tft is native op 1280x1204.....?

anyway...tis wel duidelijk dat ik een nieuw pc'tje mag aanschaffen. M'n fps is belachelijk...average geloof ik op 15 of zo.. :'(
-> AMD XP2600+ met 1.5gb ram & Ati 9800Pro128Mb...... |:(

Wat ik wel raar vind, is het geluid bij het schieten. Ofwel reageert m'n pc dan altijd te traag, vuurt dus tegelijk 2 of drie kogels af (dat snap ik nog) maar ofwel is m'n beeld of geluid dan te traag, enkel met m'n twee revolvers kan ik degelijk & accuraat schieten......

Voor de rest, echt wel een tof spel. Ik vind die cutscenes best wel goed gedaan, brengt er meer spanning & sfeer in

Hoe meer je weet, des te meer je beseft dat je eigenlijk niets weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Laatst online: 17-04 14:07
sommige guns schieten standaard 3 kogels (burst) ? bedoel je dat?? Voor de rest, lager je settings! volgens mij moet je het heus wel kunnen spelen , er zit bij die settings ook een benchmark optie bij waarmee je steeds even je settings kan testen..

ps. ja het spel is zeker ontzettend spannend, dat stukje waar je door die kantoor ruimte loopt en ineens dat kleine meisje over de grond uit zo'n kantoortje naar je toe kruipt, goddammn ik schrok me rot, ik schrik zoiezo snel in dit soort spellen,

ok ok ik geef toe, af en toe doe ik me headphone af als ik denk dat het eng word :P

[ Voor 41% gewijzigd door Mister_X op 17-10-2005 13:44 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Hou het ontopic en nuttig voor anderen!
Begeef je niet op 'grijs' gebied en hou het legaal!
Techvragen over dit spel of vragen ivm problemen met dit spel horen niet in dit topic thuis!