[PC] F.E.A.R.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.559 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34043

Henkus schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 08:59:
Op een resolutie van 1600*1200 geen AA en 4x AF heb ik frame drops naar 20 fps, wanneer bijv. ereen enemy door de deur heen breekt. Is dit normaal met mijn specs??
ja want zo ernorm hoog zijn ze niet jouw specs
alsik jou was zou ik gewoon wat lager gaan zitten met je resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennuz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-06 21:55
waar vinden jullie trouwens die spike gun ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost81
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-06 12:55
Anoniem: 34043 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 09:14:
[...] ja want zo ernorm hoog zijn ze niet jouw specs
Niet? AMD64 op 3800+ niveau en een 7800GTX... kan bijna niet hoger, tenminste niet zonder tweaken.... Beetje vreemd
1600x1200 is inderdaad zelfs dan wel wat hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:03
Anoniem: 34043 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 09:14:
[...]

ja want zo ernorm hoog zijn ze niet jouw specs
Er zijn natuurlijk altijd betere specs, maar ik mag toch wel een beetje denken dat ik op dit moment een redelijk high-end systeem heb.

De videokaart draait op 470/1350 en ik heb 8400 3d marks

Het enige wat sneller is, is een SLI 7800GTX of eventueel een FX met een 7800GTX

Eigenlijk betekend het dus gewoon dat 1600*1200 op de huidige generatie kaarten niet speelbaar
is :|

Die hoge resolutie komt omdat ik een dell 24" heb en ik op dit moment eigenlijk alle spellen speel in de resolutie 1920*1200 met uitzondering van Battlefield 2 omdat dat geen breedbeeld ondersteunt.

[ Voor 14% gewijzigd door Henkus op 13-09-2005 13:08 ]

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122319

Henkus schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 13:06:
[...]

Er zijn natuurlijk altijd betere specs, maar ik mag toch wel een beetje denken dat ik op dit moment een redelijk high-end systeem heb.

Het enige wat sneller is, is een SLI 7800GTX of eventueel een FX met een 7800GTX

Eigenlijk betekend het dus gewoon dat 1600*1200 op de huidige generatie kaarten niet speelbaar

Die hoge resolutie komt omdat ik een dell 24" heb en ik op dit moment eigenlijk alle spellen speel in de resolutie 1920*1200 met uitzondering van Battlefield 2 omdat dat geen breedbeeld ondersteunt.
Je hebt wel hele mooie specs hoor, maar 1 ding kan ik niet van je zien: GEHEUGEN!!
Hoeveel geheugen heeft ge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-06 15:40
Henkus schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 13:06:
[...]

volgens mij is deze site weleens eerder langsgeweest:
http://www.widescreengamingforum.com/
kan je op breedbeeld spele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Anoniem: 122319 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 13:21:
[...]

Je hebt wel hele mooie specs hoor, maar 1 ding kan ik niet van je zien: GEHEUGEN!!
Hoeveel geheugen heeft ge?
Slechts 1 gig.

Ik weet het dat is 1 gig te weinig. Inmiddels heb ik nog wat zitten stoeien met de profielen en wat bleek er bleef constant iets aanstaan(ik weet niet of het vert. sync of AF of AA was).

Ik heb nu een appart profiel voor de fear demo gemaakt en ben er 10 fps op vooruit gegaan en daarmee bedoel ik dat mijn fps terugval niet lager gaat als 30 fps, wat het spel wel ineens speelbaar maakt. ;)

Ik vindt echter wel dat ik aan mijn systeem verplicht ben om up te graden naar 2 gig en ga dat zeker ook voor dit spel doen, net zoals ik destijds 512 mb bijkocht voor FarCry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
superpolm schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 13:50:
[...]

volgens mij is deze site weleens eerder langsgeweest:
http://www.widescreengamingforum.com/
kan je op breedbeeld spele
Bedankt, de site was bekend. Ik had alleen nog niet Fear geupdate naar widescreen.

Ik kan inmiddels melden dat ie gewoon redelijk tot goed loop op 1920*1200 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-04 06:55

darkphoenix

Chikara

********************************************************************************************************************

_/-\o_ :*) -GOLD- :*) _/-\o_

********************************************************************************************************************

Voor Noobs: uit de ontwikkeling en klaar voor productie!
dat is goed want hij had net zo goed uitgesteld kunnen worden.

[ Voor 21% gewijzigd door darkphoenix op 16-09-2005 21:20 ]

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

• amd187
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-06 13:07

amd187

Ondertitel

Nog even terugkomend op mijn vraag mtb mijn "lag" probleem: ik heb er even 1,5 GB geheugen in gezet om te testen, en alle lagjes waren compleet verdwenen met de settings op max en 1280x1024 _/-\o_ Even een GB er bij zetten binnenkort dus, want dat haperen neemt gewoon de spanning weg. Ik zie van te voren steeds dat er wat aan komt, want dan stopt het spel gewoon even met soepel draaien. Dus mensen, 2 GB is geen luxe meer met dit spel...

[ Voor 3% gewijzigd door amd187 op 17-09-2005 12:42 ]

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-01 23:25
Ik heb net goed en wel de pc voorzien van 512MB extra (totaal nu 1GB) en daar blijf ik bij voorlopig. Ik ga wel gewoon 1024 draaien in medium. Goed zat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-05 23:37
Duurt het altijd een maand tussen gold en release? Vind het toch wel een erg lange periode :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:40

Maxow

Hidden Sound System

Dat is niet ongewoon nee, volgens mij was dat bij doom3 en andere grote releases ook het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

M'n 2 gig crucial ballistix zijn er vanmiddag... FF proberen!! :P
amd187 schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 12:29:
Nog even terugkomend op mijn vraag mtb mijn "lag" probleem: ik heb er even 1,5 GB geheugen in gezet om te testen, en alle lagjes waren compleet verdwenen met de settings op max en 1280x1024 _/-\o_ Even een GB er bij zetten binnenkort dus, want dat haperen neemt gewoon de spanning weg. Ik zie van te voren steeds dat er wat aan komt, want dan stopt het spel gewoon even met soepel draaien. Dus mensen, 2 GB is geen luxe meer met dit spel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
amd187 schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 12:29:
2gig. :/

Wat een onzin dat je zoveel geheugen moet hebben voor een spel als je het soepel wil spelen. :X

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Wen er maar vast aan want net zoals het moment in het verleden dat je beter 1 gig kon hebben is nu het moment daar dat voor de nieuwere games 2 gig nodig is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hmm, balen zeg. Ik heb juist net geüpgrade naar 1GB :P Maar, de demo speelde al goed op mijn systeem dus dat komt wel goed.

Alleen het laatste stuk van de demo, waar die kerel door het raam springt en begint te schieten enzo, daar liep het absoluut niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
pulleke schreef op maandag 19 september 2005 @ 10:37:
Wen er maar vast aan want net zoals het moment in het verleden dat je beter 1 gig kon hebben is nu het moment daar dat voor de nieuwere games 2 gig nodig is!
Net 1 gig bij besteld. Want voor deze game heb je inderdaad min 2 GB nodig net als battlefield 2 en andere nieuwe spellen.

[ Voor 7% gewijzigd door Henkus op 19-09-2005 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Dan heb je knappe specs als het met 1 gig goed speelt... Kijk ff in mijn signature.. Met mijn setup speel t ie dus met 1 gig als bagger... En ik heb geen enkel probleem met de wat oudere games (of de niet BF2, FEAR's)... Overigens die 2 gig ballistix moeten er nog 1... heb ze er vast bijgezet! :9~
saviour schreef op maandag 19 september 2005 @ 13:34:
Hmm, balen zeg. Ik heb juist net geüpgrade naar 1GB :P Maar, de demo speelde al goed op mijn systeem dus dat komt wel goed.

Alleen het laatste stuk van de demo, waar die kerel door het raam springt en begint te schieten enzo, daar liep het absoluut niet lekker.

[ Voor 7% gewijzigd door Darth Malak op 19-09-2005 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 11:10
pulleke schreef op maandag 19 september 2005 @ 14:12:
Dan heb je knappe specs als het met 1 gig goed speelt... Kijk ff in mijn signature.. Met mijn setup speel t ie dus met 1 gig als bagger... En ik heb geen enkel probleem met de wat oudere games (of de niet BF2, FEAR's)...

[...]
Mmmh ik hoefde m'n page file eigenlijk alleen hoger te zetten voor acceptabele performance.

specs desktop | specs laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Heb je toevallig raptors of iets vergelijkbaars? Mijn pagefile staat nu (met 1 gig RAM) of 1.5 gig.... Dit is de optimale instelling...

Dus vraag ik me af als ik overal lees dat het met 1 gig slecht speelt op wat voor een resolutie met hoeveel details je speelt.
shuogg schreef op maandag 19 september 2005 @ 14:15:
[...]

Mmmh ik hoefde m'n page file eigenlijk alleen hoger te zetten voor acceptabele performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Shuogg, Ik zie dat ik in vergelijking met je specs ik zekere geen probleem zou moeten hebben (leuk systeem heb je trouwens! :) )... Misschien is het het corsair geheugen wat er nu inzit... Ik zal vanavond eens kijken hoe het met 2 gig draait!

[ Voor 11% gewijzigd door Darth Malak op 19-09-2005 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Gepraat over 1gb
Ja , ik ga ook maar es 2x1gb erbij bestellen dan , dat is geen overbodige luxe en zeker niet met de toekomstige games. Ervaar zelf ook lag en zie het als geswap ondanks 1gb / 700mb vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122319

Voor de degenen die nu 2 gig hebben, zet de pagefile maar uit! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shuogg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 11:10
pulleke schreef op maandag 19 september 2005 @ 14:21:
Heb je toevallig raptors of iets vergelijkbaars? Mijn pagefile staat nu (met 1 gig RAM) of 1.5 gig.... Dit is de optimale instelling...

Dus vraag ik me af als ik overal lees dat het met 1 gig slecht speelt op wat voor een resolutie met hoeveel details je speelt.

[...]
1280x1024 met alles maxed incl. soft shadows.
Draait volledig soepel.
Heb overigens m'n pagefile op 4GB gezet, lijkt te helpen iig :)

specs desktop | specs laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
Ik speel maar op 1024 x 768 en dan niet alles op High hoor. Het stond allemaal op medium geloof ik. Dat ging wel prima :)

Verder heb ik een:
Geforce 6600GT 128mb DDR3
AMD Athlon64 3000+ Venice
4x 256MB PC3200

Zou het dan ook bij mij zoveel schelen om er meer geheugen bij in te prikken? Echt veel hoger kan het toch niet draaien denk ik, vanwege de GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Nee, dat gaat geen verschil uitmaken, je gpu is hier de bottleneck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amd187
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-06 13:07

amd187

Ondertitel

shuogg schreef op maandag 19 september 2005 @ 15:24:
[...]

1280x1024 met alles maxed incl. soft shadows.
Draait volledig soepel.
Heb overigens m'n pagefile op 4GB gezet, lijkt te helpen iig :)
Ik heb dit ook even geprobeerd, maar dit helpt vrij weinig bij mij. Ook vind ik het wat onlogish, met een grote pagefile heeft dat spel lijkt me juist meer vrijheid om het vanaf je HDD te runnen qua geheugen, of heb jij alle overige processen in je viruteel geheugen gezet (als dat kan, kweet niet hoe). Anyway, ik had ook nog geprobeerd het spel met 1 GB te starten met de pagefile uitgeschakeld. Dan wilt het spel niet eens starten, ik hoor een mooi uitroepteken geluid, en vervolgens wil de pc niet meer altabben naar de foutmelding. kan hem alleen maar uitzetten via power knop (sluit wel netjes af nog) Ik neem aan dat de foutmelding te weinig geheugen was, en dat het dus te weinig is om volledig van je main ram te runnen dat spel (althans, met alle andere programma's nog running, heb niet geprobeerd eerst alles af te sluiten voor het spel te runnen). Ik ga hoe dan ook nog wat geheugen er bij plaatsen, is ook gewoon makkelijk voor de toekomstige games.

Edit: ok, je had toch gelijk :) na een reboot draaide het een stuk beter! Ik zie ze (lag) nog steeds af en toe, maar het helpt wel ja _/-\o_ . dan dit maar als tijdelijke oplossing 8) Bedankt voor de tip!

[ Voor 9% gewijzigd door amd187 op 19-09-2005 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
Ik was vanmiddag aan het rondkijken op de site van F.E.A.R en de bijbehorende fora, daar werd ook geadviseerd om je pagefile minimaal 1,5x zo groot te maken als je ram geheugen.Het zou stukken beter zijn voor de performance.

Verder werd er volgens mij ook gepost dat je alles op high kan zetten, maar dat je dan bijvoorbeeld de textures op medium moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:55

TMC

Vinden jullie dat stukje in dat 'magazijn' ook zo vet? Vlak voordat je een soort 'tussenbaas' krijgt. Daarvoor kom je 6 mannetjes tegen, super leuk stukje is dat. Al zo vaak gespeeld. Het leukste is om iedereen dood te maken zonder ook maar 1x geraakt te worden (op extreme natuurlijk). Is mij 1x gelukt. Nadat je de 'eerste drie' dood hebt komen er nog twee uit dat gangetje wandelen. Die had ik een keer in één 'bullet-time sessie' gedood. Om de beurt op die ventjes schieten, echt heerlijk is dat. Ook is het leuk als je iemand ziet om hem in slowmo te benaderen en kapot te schieten en zijn kogels te onwijken. Enorm tof! Wel met het pistooltje. Pistooltjes über alles immers.
saviour schreef op maandag 19 september 2005 @ 18:41:
Verder werd er volgens mij ook gepost dat je alles op high kan zetten, maar dat je dan bijvoorbeeld de textures op medium moet zetten.
Niet erg verassend, het is toch bij iedereen wel bekend dat textures performance-vreters zijn?

[ Voor 29% gewijzigd door TMC op 20-09-2005 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
Maar misschien niet dat de rest wel gemakkelijk op high zou moeten kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Yep...!!! :) :)

Ik heb gisteren 2gig crucial ballistix PC40000 / DDR500 in mijn kast geprikt en de haperingen zijn weg....! ;)

Framerate zakt nog steeds naar de 15 op sommige momenten (alles max op 1280x960 ofzo)...

Ik heb 1 miniscuul haperingetje gemerkt..!!
amd187 schreef op zondag 11 september 2005 @ 15:11:
Mischien is het al eerder ter sprake gekomen, maar weet iemand of er met 2 GB ram die haperingen weg zijn als er enemies of een stukje actie komt? Ik heb net een flinke upgrade gedaan aan mijn pc, met name omdat dit spel voor geen ene meter draaide op mijn 9700 pro die ik hiervoor had, maar ik vind dit haperingen met mijn 2x512 MB ram in dual channel best iritant. Het spel zelf draaid vrij vlekkeloos, mits er dus niets word gespawned zeg maar. Hij gaat als een gek swappen met de HDD als er een nieuw stukje komt dus.

Voor de rest een geweldig spel zeg, echt zoooo mooi. En ik schrok me echt de tering op die "bekende" stukjes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Dit zijn al jaren "best practices" in computergebruik. Is dus niets nieuws.

Een statische pagefile van 1.5x je RAM...

Dat mensen dit aan hun laars lappen.. Tja... 8)7
saviour schreef op maandag 19 september 2005 @ 18:41:
Ik was vanmiddag aan het rondkijken op de site van F.E.A.R en de bijbehorende fora, daar werd ook geadviseerd om je pagefile minimaal 1,5x zo groot te maken als je ram geheugen.Het zou stukken beter zijn voor de performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
Inmiddels mijn extra geheugen binnen. Nu met 2 GB ben ik helemaal klaar voor de full release.

Nu geen enkel haperingetje meer. Loopt als een trein op een resolutie 1920*1200 _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Amazing... Bij mij loopt ie op 1280x1024 soepel maar om nu te zeggen super...

Heb je je CPU op 2.9 ghz lopen? .... nee ik lees net van niet...

Ben me toch benieuwd hoe jij hem op 1920*1200 als een trein hebt lopen... Wat details uitgezet?
Henkus schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 16:05:
Inmiddels mijn extra geheugen binnen. Nu met 2 GB ben ik helemaal klaar voor de full release.

Nu geen enkel haperingetje meer. Loopt als een trein op een resolutie 1920*1200 _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door Darth Malak op 20-09-2005 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
pulleke schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 10:22:
Dit zijn al jaren "best practices" in computergebruik. Is dus niets nieuws.

Een statische pagefile van 1.5x je RAM...

Dat mensen dit aan hun laars lappen.. Tja... 8)7

[...]
Er zijn, of waren kennelijk toch wel aardig wat mensen die dit niet weten/ wisten ;)

• darkphoenix

darkphoenix

Chikara

ik heb net de nieuwe dualcore ondersteunde drivers 81.26 van nvida erop gegooid en had een save gedaanop een plaats in het spelen met driver 77.77 en op die plek had ik 41/42 fps.
en nu met de de nieuwe driver 73/74 fps dit klinkt te mooi om waar te zijn!

al meer positieve reacties?

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

• Henkus
pulleke schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 19:25:
Amazing... Bij mij loopt ie op 1280x1024 soepel maar om nu te zeggen super...

Heb je je CPU op 2.9 ghz lopen? .... nee ik lees net van niet...

Ben me toch benieuwd hoe jij hem op 1920*1200 als een trein hebt lopen... Wat details uitgezet?

[...]
Soft shadows off en shadow detail medium, 4x AF en geen AA. Voor de rest alles op max.

Als je trouwens 1280x1024 hebt met 4x FSAA dan is het voor je videokaart ongeveer net zo zwaar als 19020&1200.

[ Voor 13% gewijzigd door Henkus op 21-09-2005 06:18 ]

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Dat verklaart waarom het bij mij op 1280x1024 met alles max (16xAF etc..) soms tot 15 FPS terugloopt.

Ik hoorde trouwens dat eh 81.26 drivers bij sommige meer dan 25% winst geven bij FEAR... Vanavond ff proberen! ;)
Henkus schreef op woensdag 21 september 2005 @ 06:13:
[...]

Soft shadows off en shadow detail medium, 4x AF en geen AA. Voor de rest alles op max.

Als je trouwens 1280x1024 hebt met 4x FSAA dan is het voor je videokaart ongeveer net zo zwaar als 19020&1200.

• darkphoenix

darkphoenix

Chikara

idd 4x fsaa is een flinke performance hit in fear

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

81.26 drivers zijn prima!!! Aanzienlijk hogere framerate in FEAR... Geen rare dingen gezien, ook niet in andere games...

• RAZORDUDE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12-2021

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

Nieuw multiplayer filmpje kan je hier downloaden.

[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]

• darkphoenix

darkphoenix

Chikara

RAZORDUDE schreef op donderdag 22 september 2005 @ 14:43:
cool filmpje

• RAZORDUDE

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

Ja mooi filmpje.
Die slide/schop feature is ook wel grappig, maar weet niet of je dat nou wel echt gebruikt.
Weet iemand ook of er meerdere gametypes zijn behalve DM?

[ Voor 4% gewijzigd door RAZORDUDE op 22-09-2005 16:01 ]

• saviour
  • Niet online
pulleke schreef op donderdag 22 september 2005 @ 11:47:
81.26 drivers zijn prima!!! Aanzienlijk hogere framerate in FEAR... Geen rare dingen gezien, ook niet in andere games...
Geldt dat alleen voor de 7800 of, ook voor de 6600 serie?

• krouwen
  • Laatst online: 23-06 13:04

krouwen

Hardware Enthusiast

RAZORDUDE schreef op donderdag 22 september 2005 @ 14:43:
Even een vraagje. Die rook die je ziet als er op muren beschoten wordt. Kun je die rook ook zien als je op lage instellingen (low settings) speelt. M.a.w. hebben mensen die het spel op lagere settings spelen hier ook "last van", anders zou het oneerlijk zijn tegenover de mensen die wel alles aan hebben staan.

De laatste tijd denk ik trouwens vaker aan dit voorkomen. Wordt je, als het puur gaat om het fraggen, niet benadeeld als je alles op het mooists speelt. Ten eerste wordt je natuurlijk een beetje afgeleid, maar heb je niet ook last van reflecties of lichteffecten.

Voorbeeld: Bij het spel Call of Duty kun je bijvoorbeeld het spel op low zetten en de models op high detail. Hierdoor lichten de tegenstanders een beetje op en zijn ze duidelijker te zien. Dit maakt het spel dus grafisch minder mooi, maar wel makkelijker. :'(

Anoniem: 61856

Dit geld volgens mij voor alles spellen. Ik speel dan al tijden quake en je moet niet denken dat de mensen die goed kunnen fraggen alle grafische opties aan hebben. Juist het tegenovergestelde is waar. Die zetten zoveel mogelijk uit.

Klein voorbeeldje, je kan je config simpelweg aanpassen zodat je geen rook achter je rockets heb.

Ik weet helaas niet in hoevere je in FEAR de grafische opties zou aanpassen. Maar voor Multiplayer zou ik zeker op lage settings spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Als ik zo op andere forums kijk lijkt het erop dat met name dual core CPU's hier profiteren en van de videokaarten de 7800 xxx serie. Er zijn volgens mij nog niet al teveel mensen met een 6xxx kaart die snelheidswinst boeken. Eingelijk iets wat je altijd ziet met drivers... Ze zijn vaak al geoptimaliseerd voor de wat oudere kaarten.
saviour schreef op donderdag 22 september 2005 @ 18:22:
[...]

Geldt dat alleen voor de 7800 of, ook voor de 6600 serie?

• darkphoenix

darkphoenix

Chikara

raken jullie ook niet uitgespeelt?

ik probeer steeds een nieuwe aanpak en echt elke keer is het anders!

de straatdatum komt maar niet snel genoeg dichter bij!

en ik heb zeker geen spijt van me dualcore en 7800gtx. al zijden vele dat dualcore niet handig is voor games! met de komst van de nieuwe drivers gaat dat sterk veranderen

[ Voor 35% gewijzigd door darkphoenix op 24-09-2005 17:28 ]

• saviour
  • Niet online
Ik kan er zeker wel genoeg van krijgen :P Op een gegeven moment gaat zo'n demo mij vervelen, maar ik kan zeker niet wachten op de volledige versie. Als ik jouw setup zou hebben zou ik er ook geen spijt van hebben, maar helaas laat de portemonnee dat niet toe. Dit werkt echter ook goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-06 21:32
Anoniem: 61856 schreef op donderdag 22 september 2005 @ 19:48:
Dit geld volgens mij voor alles spellen. Ik speel dan al tijden quake en je moet niet denken dat de mensen die goed kunnen fraggen alle grafische opties aan hebben. Juist het tegenovergestelde is waar. Die zetten zoveel mogelijk uit.

Klein voorbeeldje, je kan je config simpelweg aanpassen zodat je geen rook achter je rockets heb.

Ik weet helaas niet in hoevere je in FEAR de grafische opties zou aanpassen. Maar voor Multiplayer zou ik zeker op lage settings spelen.
lol, kan het helemaal vergelijken met de tijd dat ik nog matches speelde in DF:LW en DF:TFD.
ipv de res op max. 1024 te zetten, deed ik em expres op de laagste 640x400, waardoor mensen op 400+ meters veel beter zichtbaar (lees: blokkerig) waren en dus makkelijker te killen. Ook het uitzetten van shells, smoke en blood hoorde bij het 'optimaliseren' van je performance, als ook het uitschakelen van de image van je gun op het beeld zodat je net weer dat extra beetje meer zicht had... })

Tis te hopen dat F.E.A.R. dit soort zaken beter aanpakt en zodoende het 'performance-level' bij elke instelling gelijk houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Ik hoop het, nog een voorbeel gevonden trouwens:

Vijand staat achter het raam:

1. Hoge kwaliteits instellingen: reflecties op het raam maken het moeilijker om de vijand te zien
2. Lage kwaliteits instellingen: er zijn geen/weinig reflecties waardoor het glas mooi transparant is waardoor de vijand veel eerder te zien is.

Wat ze eigenlijk in bijv. zo'n geval moeten doen is bij de lage kwaliteits instellingen gewoon een wazig raster over dat raam moeten leggen zodat bij elke instelling je gewoon eerlijke gameplay houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

29e komt er een MP demo uit, kreeg net een mailtje van Gamespot :P

GameSpot is proud to present the world premiere of the F.E.A.R. multiplayer demo! F.E.A.R.™ (First Encounter Assault Recon) is an intense combat experience with rich atmosphere and a deeply intense paranormal storyline presented entirely in first person. Be the hero in your own spine-tingling epic of action, tension, and terror... and discover the true meaning of fear.

The F.E.A.R. multiplayer demo includes two maps: DM Factory and CT Facility, and features 16-player support.

The F.E.A.R. multiplayer demo will be available on GameSpot at 11am ET on September 29, 2005.

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix

darkphoenix

Chikara

leuke afwisseling met hl2 : dod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104748

Wat ik van dit spel heb kunnen zien ziet er mooi uit, lkkre scherpe textures mooi effecten. :)
Hij draaid goed bij mij op 1024* alles max aa2x af4x. (heb nog niet verder geprobeerd)
Mijn specs zijn:
barton 3000+
1 gigje ddr
x800xtpe

Ne heb ik 2 keer meegemaakt dat t spel muurvast loopt, me harde schijf aan t laden blijft, en me pc uiteindelijk op nieuw opstart...
1ste keer gebeurde het toen ik ff terug in t menu ging omdat ik de controls wilde checken
2de keer gebeurde het toen ik uit de auto kwam aan t begin van de game en bij de lantaarnpaal was.

Iemand een idee wat dit nu weer is? :?

• saviour
  • Niet online
Is je geheugen wel helemaal goed? Al een keer memtest gedraaid?

Anoniem: 104748

Memtest heb ik al eens gedraaid, zat helemaal goed. Kheb geen idee hoe dit kan, nog bij geen enkele andere game meegemaakt! Zijn er niet meer mensen die dit probleem hebben?
Best jammer de game lijkt me leuk maar op deze manier ga ik m natuurlijk niet aanschaffen, want ik weet dat t bij andere games (ook bf2 :*) ) wel goed zit.
Iemand een idee? Vindt het zonde om deze game daarom mis te lopen...

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:08
Lijkt er toch op dat je systeem niet 100% stabiel is. Niet ongewoon om te zien dat het prima werkt bij minder veeleisende applicaties, maar dat 1 programma 2 much is.

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Even ff memtest draaien is niet voldoende. Als je wilt weten of je systeem echt stabiel is moet je heb minimaal een halve dag of liever een volle dag laten draaien.

Verder 12 uur of meer Prime95 en Super_PI draaien....

Als dan nog alles goed is.... geloof ik je.

Verder: Ik zou je temps 's ff checken.
Anoniem: 104748 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 17:35:
Memtest heb ik al eens gedraaid, zat helemaal goed. Kheb geen idee hoe dit kan, nog bij geen enkele andere game meegemaakt! Zijn er niet meer mensen die dit probleem hebben?
Best jammer de game lijkt me leuk maar op deze manier ga ik m natuurlijk niet aanschaffen, want ik weet dat t bij andere games (ook bf2 :*) ) wel goed zit.
Iemand een idee? Vindt het zonde om deze game daarom mis te lopen...

• lancelot46
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-05 09:01
de fysics en de grafics in dit spel zijn gewoonweg uber :9~ :9~ , maar naar mijn idee is het verhaal een beetje te eng... spannend...crypie... Ik vond doom 3 nog wel gaan kwa spanning, zeker als je het een tijdje hebt gespeeld. Je gaat er aan wennen! Maar nu (heb net de demo uitgespeeld) zit ik nog een beetje na te trillen. Er zitten behoorlijke schrik effecten in! Net als in doom 3 (in de wc bij die spiegel) maar dat kwam maar een paar keer voor in het spel.
De demo van fear heb je in 10 minutjes uitgespeeld, maar ik had toch in die relatief zeer korte tijd, last van chronisch kippenvel. Kan aan mij liggen hoor............, maar denk dat er wel meer mensen last van hebben. Dit is een spel waar je voor in de mude moet zijn! Ik weet daarom ook niet of ik het ga kopen. :X

Anoniem: 98590

lancelot46 schreef op woensdag 28 september 2005 @ 19:17:
de fysics en de grafics in dit spel zijn gewoonweg uber :9~ :9~ , maar naar mijn idee is het verhaal een beetje te eng... spannend...crypie... Ik vond doom 3 nog wel gaan kwa spanning, zeker als je het een tijdje hebt gespeeld. Je gaat er aan wennen! Maar nu (heb net de demo uitgespeeld) zit ik nog een beetje na te trillen. Er zitten behoorlijke schrik effecten in! Net als in doom 3 (in de wc bij die spiegel) maar dat kwam maar een paar keer voor in het spel.
De demo van fear heb je in 10 minutjes uitgespeeld, maar ik had toch in die relatief zeer korte tijd, last van chronisch kippenvel. Kan aan mij liggen hoor............, maar denk dat er wel meer mensen last van hebben. Dit is een spel waar je voor in de mude moet zijn! Ik weet daarom ook niet of ik het ga kopen. :X
Gewoon dat railgun-achtige wapen pakken, daarmee voel ik me meteen een stuk veiliger B)

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:47
Zou vandaag niet de echt MP demo uitkomen, of heb ik het mis?

Iets zegt me van 29 september, maar ik heb wat gezocht en zie nog niets.

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

• saviour
  • Niet online
Hij staat toch ook op gamespot? Ik kan het niet zien verder, want ik heb daar geen account.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

jarnotjuh schreef op donderdag 29 september 2005 @ 11:12:
Zou vandaag niet de echt MP demo uitkomen, of heb ik het mis?

Iets zegt me van 29 september, maar ik heb wat gezocht en zie nog niets.
http://www.gamespot.com/n...23/printable_6134297.html
jep 29 sept.
om 8.00 am.
ik weet niet in wat voor tijdzone ze zitten ?
amerika ? dus dan 7 uur erbij is iets van 3 uur vanmiddag ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

17:00 nederlandse tijd

• Cthulhu
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

2,5 uur nog, op gamespot loopt een countdown
Rechtsbovenin
http://www.gamespot.com/

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

• darkphoenix

darkphoenix

Chikara

godv..... ik moet 4 uur werken tot 11

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-06 00:09

Aapje

Opel-beun
Zijn er nog meer mensen die net als ik 't gevoel hebben van: F.E.A.R. lijkt beetje op Blood 2? :)

• babbaloerie
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

BaBoOn schreef op donderdag 29 september 2005 @ 14:54:
Zijn er nog meer mensen die net als ik 't gevoel hebben van: F.E.A.R. lijkt beetje op Blood 2? :)
Hmm ik niet :P

• Judaz
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

• RAZORDUDE

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

En nog een paar als verzoeknummertje dan :9

Fileshack mirror

3DGamers mirror

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:56

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ben hem via torrent aan het downloaden, die lijkt tot nu toe nog het snelste.....

Anoniem: 102844

het spel owned :D

maar weet iemand hoe ik hem op 1280*1024 krijg?

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
bij het opstarten krijg ik alleen maar een zwart scherm :( , verder kom ik niet

• RAZORDUDE

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

Zo best vet zeg.
Eindelijk een FPS met supercoole physics, en special effects en ook nog in MP.
Ik heb alleen nog maar DM geprobeerd, en ik zag ook nog "Slomo" gametype, iemand er ervaring mee?
Kan je daar alleen slomo mode gebruiken?

Anoniem: 2938

ik heb zojuist de SP geinstalleerd, maar als ik deze opstart verschijnt er kort een zwart beeld en vervolgens word de internet explorer gestart met een pagina van f.e.a.r.

Voorderest geen game?

• saviour
  • Niet online
Nog maar een kleine 4 uur voordat de MP demo binnen is hier :Y) Ik ben erg benieuwd hoe dit spel is, multiplayer. Dat heb ik nog niet gespeeld, ik speel sowieso niet erg veel multiplayer. Unreal Tournament 2K4 ligt hier (de cd versie :P), maar daar houdt het ook wel mee op.

• Lexxx
  • Laatst online: 23-06 17:28
Ik had hem met de volgende mirror zo binnen. Wel een multikabel mirror gebruiken, die zijn erg snel.

Anoniem: 92726

potdorie :(

"A required security module can not be activated. This program can not be executed."

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:47
Ik download em nu ook @ 170, m'n max. Filefront mirror.
Ik ga wel wow'en met een ping van 300... :)

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

• niels88
  • Niet online
Waarom moet ik gvd weer die directx update installeren. :(
Zeer irritant :/
Anoniem: 92726 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 21:24:
potdorie :(

"A required security module can not be activated. This program can not be executed."
Jippie, deze foutmelding krijg ik dus ook, iemand een idee? :'(

[ Voor 65% gewijzigd door niels88 op 29-09-2005 21:49 ]

• archetta
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-05-2022
kan niet iemand wat screens maken en posten? :)

Anoniem: 56396

Ben de MP aan het downloaden :)

Zijn er hier ook mensen met een pc met 512mb geheugen die het spel echt soepel kunnen draaien? Ik heb toch last van vrij veel HD swapping op de automatische instellingen. Als ik de textures van maximum naar medium zet gaat het al beter maar soms happert het nog wel als ik een hoek om ga ofzo. Vrij vervelend. Ik heb een 6800ultra dus daar ligt het niet aan.

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-06 10:55

PcManiaxx

ondertitel duh

1 gb is een must voor FEAR. Fear draait pas echt lekker op 2 gb :|

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
PcManiaxx schreef op donderdag 29 september 2005 @ 22:05:
Lucky me! :9 (maar het is idd zo.. ook bij BF2)

• Bart1983
  • Laatst online: 21:32
Bij mij draaid de multiplayer vele male beter als de single player demo.

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-06 15:21

Steffy

Ayreonaut

PcManiaxx schreef op donderdag 29 september 2005 @ 22:05:
:) Dat is goed nieuws voor iemand die 2 maanden geleden van 512 naar 1024 is gegaan, dat wordt dus maar nieuw geheugen halen in plaats van een nieuwe videokaart :D

• krouwen

krouwen

Hardware Enthusiast

Heb hem net gespeelt, de MP Demo:

Het volgende wil ik er over zeggen:

De Fear MP speelt echt heel lekker. De wapens voelen heel goed aan. De inslag van de kogels op de tegenstanders wordt ook mooi weergegeven. De grafische pracht van de SP kun je ook in de MP verwachten.

Veel opstuivend rook van de inslag van kogels zorgen voor een realistisch verblindend effect, granaten die om je oren ontploffen. Het is heel intens. Het speelt allemaal gewoon heel fijn. Op mijn huidige pc: P4 3,0 Ghz, 9800 Pro, 1 GB intern, moet ik toch vrij veel teruig schroeven en haal ik nog niet echt goede FPS. Ik hoop dus dat mijn nieuwe pc snel zal verschijnen.

Veel plezier allemaal met de MP Demo, voor mij is het in elk geval geen slechte toevoeging op de SP.

Score: 9/10

• darkphoenix

darkphoenix

Chikara

Anoniem: 10350

niels88 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 21:28:
Waarom moet ik gvd weer die directx update installeren. :(
Zeer irritant :/

[...]

Jippie, deze foutmelding krijg ik dus ook, iemand een idee? :'(
Foutmelding ook hier, SP demo doet het prima verder.

Maar dit werkt!!

"a required security module can not be activated" by change Compatibility to "Windows 2000" in the Compatibility tab by right clicking the FEARMPDemo.exe.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 10350 op 29-09-2005 23:09 ]

• RAZORDUDE

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

Weet iemand ook hoe je direct naar een server kan connecten ipv via de ingame serverlijst?

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
Mijn hemel.. wat een spel, intense combat, stervens mooie graphics, enerverende gameplay, revolutionaire effects, dikke fun.

Echt een top spel! Echter hoop ik niet dat alle MP maps in zulke kleine ruimtes zijn, dit spel is volgens mij echt super op grote open maps met enorme gevechten ipv om een hoekje lopen en een shotgun tussen je ogen krijgen :)

Maar al met al wat een top spel, CTF is weer ouderwets coop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saviour
  • Niet online
Ik heb hem net gespeeld en hij is inderdaad erg mooi hoor! Het speelt lekker, goed geluid en een zeer goede sfeer. Het spelen is wel even wennen zo, maar dat komt vanzelf. Ik merkte net wel dat aan het einde van een potje mijn naam niet in het lijstje stond, misschien omdat ik het profiel net pas gemaakt had. Ook wel jammer dat je na het einde van een potje meteen gedisconnect wordt.

Is het trouwens mogelijk om tijdens het spelen een lijstje te krijgen met hoe vaak je bent doodgegaan enzo? Zoals dat in Unreal tournament kan met F1? Ik zag het net niet in de readme staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:54
saviour schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 00:08:
...
Is het trouwens mogelijk om tijdens het spelen een lijstje te krijgen met hoe vaak je bent doodgegaan enzo? Zoals dat in Unreal tournament kan met F1? Ik zag het net niet in de readme staan.
Ja, met tab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix

darkphoenix

Chikara

oke kleine benchmark!

mijn specs zijn onder de post!

nvidia display driver geen optimalisaties gedaan wel supervoorbeelden,systeem prestaties hoge kwaliteit, gamma correctie aan!

driver 78.05

pc was op moment niet overclocked!

video test F.E.A.R

driver alles op MAX alleen 2X fsaa
1024*768

min fps 37
gemd fps 71
max fps 153

1200*900

min fps 32
gemd fps 53
max fps 105

1600*1200

min fps 23
gemd fps 36
max fps 71

driver alles op MAX 4X fsaa
1200*900

min fps 30
gemd fps 52
max fps 109

driver alles op MAX 4X fsaa
1600*1200

min fps 14
gemd fps 25
max fps 49

[ Voor 5% gewijzigd door darkphoenix op 30-09-2005 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutus-of-Borg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04-2020

Locutus-of-Borg

Resistance is futile!

Wat een vet spel zeg en ziet er zelfs goed uit en speelbaar op mijn videokaart: PC settings @ max, video settings @ medium

Asrock K10N78 || AII 7750 ||2x 1GB Kingston || 2x 200Gb Maxtor DiamondMax 10 || R4850 || Acer X223W Q || WinXP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seamus21
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2018
Ok heb net de MP demo binnengehaald via de mirror op gamershell (al hier iets eerder gepost). Heb uiteraard even een testje gedraaid en mijn average FPS is 27. Ik draai 1024x768 en alles ongeveer op medium. Zodra ik ongeveer 25 FPS heb hoor je mij niet meer klagen. Graphics is bij mij (gelukkig) echt zwaar onder geschikt aan gameplay.

Specs

Windows XP Pro +SP2
AMD Athlon 64 XP 3200+
1600 MB DDR
ATI Radeon 9800 Pro (128 MB)

Ik heb tot nu toe Elim, DM, SlowDM en CTF gespeeld. Ik vind elimination tot nu echt het leukste maar dat komt omdat ik vroeger fanatiek Ravenshield gespeeld heb en daar werkt gewoon lekker DM speelstijl niet zo goed :) De bedoeling is dus bij Elim. dat je als laatste over blijft en de rest fragged of liever nog laat fraggen :D De graphics vind ik echt subliem voor een multiplayer FPS zeker aangezien de gameplay er niet onder lijd. En wat me opviel toen ik voor het eerste een Elim map binnenkwam en wat players volgde was die eery muziek op de achtergrond. Past er wel goed bij. Alhoewel ik dit later meestal uitmik om wat beter op de SFX te kunnen reageren. Twee minpuntjes dan nog: Vanwege de demo nog wat kleine maps. Alhoewel dit misschien ook een plus is omdat het lekker close-combat is. Wel naar is de spawnplekken. Die zijn ook lekker close :( Spawn je, krijg je direct weer de bullet-time death animation te zien omdat je van achter of ergens bent gefragged. Maar misschien wilde ze voor de demo zoveel mogelijk spelers op een map accomoderen.

Conclussie: Gameplay++ en dat is wat voor mij telt. Vuurgevechten echt lekker intens. Daarnaast ook nog eens mooi graphics. Kortom. 8.5 / 10

[ Voor 6% gewijzigd door seamus21 op 30-09-2005 01:21 ]

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:16
IK heb last van geluids problemen. Het knettert en het kraakt nogal,en af en toe hoor ik bepaalde geluiden niet.
Ik heb een live 5.1 geluidskaart. Is dit een bekend probleem?

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102844

Geweldig bruut spel, ga ik zeker halen! :*)

1280*1024 alles op high, 2x FSAA, 4x Anisotropic behaal ik rond de 45 FPS :Y)

specs @ sig
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Hou het ontopic en nuttig voor anderen!
Begeef je niet op 'grijs' gebied en hou het legaal!
Techvragen over dit spel of vragen ivm problemen met dit spel horen niet in dit topic thuis!