Casemod: Cubeleon
De Nederbelg !
je hebt nog 38 dagen 5 uren en 6 minuten en 43 seconden overigens om de man op MG te worden
Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama
Langezwieper had een idee, en dat idee leek mij ook geniaal, dus dat probeer ik nu ook uit te werken.
Wat de bedoeling is, is om een webcam vanachter in het terrarium te hangen, met behulp van +-10 IR leds die voor het nodige licht gaan zorgen.
Zodat ik soms live vanuit het terrarium op het internet kan streamen

morgen ga ik het plexiglas zagen en boren, en naar de winkel voor een paar IR ledjes.
soon more updates
De Nederbelg !
Ben benieuwd!!! Jij maakt alles
Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama
301SQN
Verwijderd
idd, ge kunt zien dattem z'n eigen verveelt omdat 'ie niet moet gaan werken
wel bangelijk idee langezwiep
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Verwijderd
Daar heb je idd gelijk in, had ik gistere na wat opzoekwerk ook door. dus ga ik wat anders proberen te regelenVerwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 12:44:
Umh, slangen kunnen infrarood licht toch zien? wordt dat ding dan niet gek als er heel de tijd zoon schijnwerper op hem staat gericht? verder echt een hele mooie mod hoor
Ik had van Soefkenijn dit gekregen:

Een blauwe UV plexi plaat.
Na wat zandstralen en er blacklight achter te zetten was dit het resultaat:

en na wat photoshop, zal dit het resultaat ongeveer moeten worden;

[ Voor 37% gewijzigd door Jellabie op 23-06-2005 12:58 ]
De Nederbelg !
Het plexi ziet er wel nice uit, had het zo mooi niet verwacht. Toch gegaan voor het zandstralen?
Hulde voor garage Lumar
voor de kleine prijs van 45€
De Nederbelg !
Verwijderd
Ik zie juist dat je nieuw zakmesje ook zeer onopvallend op een foto staat..
Mor, mooi werk ze, keep on going!
Waar laat jij je cd speler(s)? Want ben ook zoiets van plan iets anders en met vissen
Darksheep schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 20:12:
Ziet er goed uit maar heb een vraag.
Waar laat jij je cd speler(s)? Want ben ook zoiets van plan iets anders en met vissenmaar zit met het probleem waar de cd speler(s) te laten.

externe dvd fikker van LaCie
De Nederbelg !
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
dan werd mijn case een kermisnoksiejus schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 23:47:
dat blauwe is best wel geil. maar toch hou ik vol dat rood beter staat ivm thema terarium
En het is niet blauw, mijn cam begrijpt niets van blacklight, het is dus donker paars
De Nederbelg !
nope.... heel de dag gewerkt. en het is zooooooooo heet hier dat ik er gewoon niet aan begin.
Dit weekend heb ik zeker geen tijd, en vanaf volgende week.. is men toekomstig dinnetje hier voor een weekend. Dus het zal vanaf nu allemaal rustig gaan gebeuren
Maar die dagen dat ik thuis zat, heb ik mij een dikke 2 weken voor op schema kunnen werken
alles geraakt netjes op tijd klaar
volgende week ga ik mij bezig houden met het groot terrarium dat momenteel al thuis staat. Die ga ik inrichten en inorde maken zodat ik volgend weekend mijn slang kan gaan halen
[ Voor 17% gewijzigd door Jellabie op 24-06-2005 21:43 ]
De Nederbelg !
Maar netjes iig, ben benieuwd naar je terrarium
301SQN
Verwijderd
Je kunt toch gewoon night vision gebruiken? Of is dat een ding dat je óp de camera zelf moet monteren? Zo ja, dat ding kan dan toch nooit zo groot zijn dat jij of je slang er last van hebben? Of heb ik het nu fout? Het is iig een idee, misschien kun je het gebruiken...Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 12:44:
Umh, slangen kunnen infrarood licht toch zien? wordt dat ding dan niet gek als er heel de tijd zoon schijnwerper op hem staat gericht?
En had ik al gezegd dat het een uiterst coole mod is?
En dan nog even over je blacklight foto's. Als je het licht in je case kan soepen, kan je toch ook de kleur veranderen...
nee, er zitten infrarode leds naast de cam. dan kan de cam zien wat er gebeurt alleen niet helemaal duidelijk.Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 22:35:
[...]
Je kunt toch gewoon night vision gebruiken? Of is dat een ding dat je óp de camera zelf moet monteren? Zo ja, dat ding kan dan toch nooit zo groot zijn dat jij of je slang er last van hebben? Of heb ik het nu fout? Het is iig een idee, misschien kun je het gebruiken...
En had ik al gezegd dat het een uiterst coole mod is?
En dan nog even over je blacklight foto's. Als je het licht in je case kan soepen, kan je toch ook de kleur veranderen...
Heel veel succes nog, en als je nog info nodig hebt over je slang en je vind google niet
[ Voor 5% gewijzigd door MYST op 25-06-2005 20:52 ]
Heeft er iemand gezegd dan dat die er niet isMYST schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 12:45:
Voor een cam zit weldegelijk een ir filter.
Maar ik hoorde inderdaad dat jellabie iets anders aan het verzinnen is. Met lamp enzo.
Niet belangrijk ofzo, maar weldegelijk is meestal als tegenstelling zeg maar bedoelt...MYST schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 12:58:
Nee, dat zei niemand: jij zei namelijk dat die er wel zit...
Veel succes Jellabie hoopt dat je alles op tijd af krijgt
Greetz en keep up the good work
Verwijderd
Leondendungen schreef op maandag 27 juni 2005 @ 10:42:
plaats je ook foto's van je terrarium met slang erin. weten we ook gelijk hoe je beestje eruitziet.
Greetz en keep up the good work

Eerste foto op pagina 1

en sinds wanneer rijdt jellabie in een amerikaanse auto?

[ Voor 49% gewijzigd door KillaZ op 27-06-2005 13:37 ]
K to the KillaZ
meende gij dat nu of leest gij gewoon niet?
Het terrarium is het gedeelte buiten het gedeelte waar zijn hardware zit

gianada
hij heeft het er over dat ie ook nog een gewoon terrarium gaat kopen waar de slang het merendeel van de tijd in zit. en daar heb ik het over.gianada schreef op maandag 27 juni 2005 @ 14:04:
[...]
De foto in de startpost had ik van google gepluktLeondendungen schreef op maandag 27 juni 2005 @ 17:03:
[...]
hij heeft het er over dat ie ook nog een gewoon terrarium gaat kopen waar de slang het merendeel van de tijd in zit. en daar heb ik het over.
Het groot terrarium staat thuis al klaar, hij moet enkel nog ingericht worden.
Als alles goed gaat... ga ik aanstaande zaterdag het beestje kopen
Ik heb vandaag op mijn werk ook een plexiplaat van 2cm dik ( !!
[ Voor 11% gewijzigd door Jellabie op 27-06-2005 17:34 ]
De Nederbelg !
De plaat zou oorspronkelijk 33.5cm * 62.5cm moeten worden... dat koste me 94€!! dus dat ga ik toch niet doen.
Wel heeft hij glasheldere plexi buizen kunnen bestellen. Zodat ik mijn reservoirs kan maken
De Nederbelg !
nee slimbo dat snap ik ook welgianada schreef op maandag 27 juni 2005 @ 14:04:
[...]

maar er vraagt iemand of jellabie al een foto heeft met slang in terrarium, dan laat mstr een verkeerde foto zien
K to the KillaZ
Verwijderd
anywayz mooi project man, super
Verwijderd
Jammer dat die plexi plaat zo duur is, zou wel cool geweest zijn. Maar ik zie uit naar die resevoirs en het slangetje. Kouseband slang toch?
cooled iddMYST schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 14:02:
Euhm, er staat cooled denk ik?
kousenband iddVerwijderd schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 14:57:
Lol! snugger!
Jammer dat die plexi plaat zo duur is, zou wel cool geweest zijn. Maar ik zie uit naar die resevoirs en het slangetje. Kouseband slang toch?
Als alles goed gaat ga ik zaterdag het beestje kopen, momenteel ben ik het groot terrarium aan het inrichten, ik heb al potgrond en houtschors gaan halen voor de bodembedekking. Ook heb ik grote stukken kurkschors gaan kopen voor zijn verstopplaatsen.
Over het reservoir.
Ik heb de buis gekregen, deze is 60mm aan de buitenzijde en 54mm aan de binnenzijde. De plexi is dus 3mm dik.

en hij is 1 meter lang.
Hoe ik het ga maken is nog een groot vraagteken. Als ik het überhaupt optijd klaarkrijg, komen de reservoirs aan mijn case
De Nederbelg !
Eerst ben ik een zak met houtschors en potgrond gaan halen.
Dan heb ik 1 voor 1 een stukje schors met lijmsilicone gelijmd.
Dan heb ik tussen de open stukjes wat lijm gedaan en opgevuld met potgrond...
Maar omdat pics meer zeggen dan 1000 woorden...

Ik kan er geen goede fotos van trekken omdat het plexi te veel weerspiegeld, maar het ziet er beter uit dan ik gehoopt had
De Nederbelg !
Zijn die gaatjes in de voorkant de enige ventilatiegaten die er in zitten/komen? Lijkt me wat weinig voor het terrarium...
@Goat: zijn voor ledjes dacht ik ergens gelezen te hebben
edit: yup staat in startpost
''Vanvoor op de case is het de bedoeling dat er 4 ledbars van elks 10 leds komen die meegaan op de muziek, alle leds zullen naar het midden toelopen,''
[ Voor 44% gewijzigd door wesleytjuh op 30-06-2005 18:45 ]
AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!
[ Voor 3% gewijzigd door Goat op 30-06-2005 18:47 ]
lezen is echt een kunst hé?Goat schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 18:46:
Heb ik ook gelezen, maar het lijkt me lastig er ledjes in te doen en deze netjes weg te werken zonder dat het beestje er last van heeft. Daarnaast zullen er toch ergens ventilatiegaatjes moeten komen
het terrarium zit los in de case... dus het beestje heeft helemaal geen last van de leds.
En heel de bovenkant blijft open... door een soort van zwart gaas, wat ook al verteld was.
De Nederbelg !
Verwijderd
Maar laten we nu alstublieft niet te ver off topic gaan, over de bloemetjes bijen de visjes van aqua pc en de slang.
Ik ga der vanuit dat jellabie daar wel allemaal voor heeft gezorgt. aangezien het mij eritant lijkt om op een LAN met een dode slang te zitten.
Klopt...
maar omdat:
Heb ik niet alles gelezenjellabie schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 18:10:
(...)
Maar omdat pics meer zeggen dan 1000 woorden...
[pic]
[pic]
[pic]
(...)

[ Voor 24% gewijzigd door Goat op 30-06-2005 23:38 ]
Ik heb daarnet naar de winkel getelefoneerd,... en ze hebben mijn beestje binnen, het is nog een jong beestje van nog geen halve meterLeondendungen schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 10:25:
ziet er strak uit. heb je ook foto's van je grote terarium. die in je kamer achterblijft. is misschien ook wel leuk om iets van te zien ook al is het een beetje offtopic
Morge ga ik hem/haar halen... en dan gooi ik morgen uiteraard ook de pics online.
Stay tuned !
De Nederbelg !

Nibbles !!
Ik ben hem vandaag gaan kopen, het is een andere geworden dan ik eigenlijk wou, maar omdat deze echt veel mooier is imo, heb ik deze gekozen

De Nederbelg !
Oh en kijk uit met deze slangen, sommigen vinden het leuk om zich in te graven
[ Voor 51% gewijzigd door GeforceDDQ op 02-07-2005 18:31 ]
301SQN
ziet er super uit!
wat is dit nou voor een slangetje dan ?
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Erg gaaf idd, wil wel keertje bijzijn met voeren
301SQN
Levende muizen hebben wel een langere houdbaarheids datumGeforceDDQ schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 19:16:
Lekker dode muizen voeren, je zou ook levende kunnen geven maar dat is weer iets te sadistisch
Erg gaaf idd, wil wel keertje bijzijn met voeren

Veel succes met zoeken dus Jellabie
301SQN
gogo msn
[ Voor 4% gewijzigd door Soul__assasin op 02-07-2005 20:44 ]
www.weefab.com
ons pa dacht dat wa warm was daarin... dus zet da terrarium langs bove een spleet open....
De Nederbelg !

prachtige mod, tot zover...
succes met vinden
Verwijderd
Kun je dat ding niet laten oplichten ofzo met blacklight? (sorrie, 'k weet niet zo veel van slangen af, maar als ze ook ir licht kunen zien... en zeker zo'n kleur...)
nie egt helder iig van je pa....maarja succes met zoeken:)..
2280wp WZW 5° - 4560wp NNO 10° - 1620wp ZZW 10° - 1125wp ZZW 48° - 1860wp ZZW 21° | Thermor Aeromax V4 270L | Daikin 3MXM40N - 3MXM52N | Hyundai Kona Electric Comfort Smart 64kWh
Verwijderd
Als je dan in de kast een dode muis legt kan hij (als hij de muis eenmaal gegeten heeft) niet meer door het gaatje eruit en heb je hem ook gevangen.
www.weefab.com

Hoe kan je zo'n ding nou kwijt raken
Ganzz schreef op zondag 03 juli 2005 @ 11:09:
voor de volgende keer een GPS systeem op je slang modden
Maar wel balen dat hij al weg is...

En z'n moeder helpt hem mee
succes met zoeken, maar wel een topmod !
Verwijderd

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2005 17:38 ]
ik hoop het echt niet voor hem. Ik vind het dus ook niet zo Wahaha en geweldig. die krengen zijn best duur.Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 17:37:
Wahaha, slang kwijt! Geweldig! Die is allang naar buiten nu
als we allemaal een Euro geven dan heeft hij snel een nieuw beestje
why werk mijn euro teken niet op got??? als ik dat probeer keer mijn browser een page terug
www.weefab.com
Veel succes met zoeken en ik hoop echt dat je hem vind!
Als hij buiten geraakt... heeft hij echt geen kans van overleven. kwa temperatuur en al de katten die buiten zitten.1300A schreef op zondag 03 juli 2005 @ 17:53:
[...]
ik hoop het echt niet voor hem. Ik vind het dus ook niet zo Wahaha en geweldig. die krengen zijn best duur.
anyway, we hebben met 4 man heel het huis ondersteboven gehaald... en niets gevonden, ik vrees het ergste
goed ideeSoul__assasin schreef op zondag 03 juli 2005 @ 17:57:
dan geeft hij toch gewoon zijn rekening nr....
als we allemaal een Euro geven dan heeft hij snel een nieuw beestje
offtopic:
why werk mijn euro teken niet op got??? als ik dat probeer keer mijn browser een page terug
Wie voeld er zich aangesproken?
733-0027808-96
Ik zal morgen naar de bank gaan om de iban en de bic code te vragen
alle hulp is welkom
De Nederbelg !
-Terrarium leeg
-Beest is duur
-Moet je weer zoeken
-Casemod loopt vertraging op
Maar what about dat beest?!

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
Het beest zelf is natuurlijk de prioriteit aangezien daarmee alle problemen opgelost worden, maar waar in vredesnaam moet je zo'n kreng zoeken ? Ik denk dat je dan echt wel enkele mensen met veeel kennis van slangen mag gaan bellen voor wat hulp.
301SQN
natuurlijk vind ik het erg kut dat Nibbles weg is, maar ik moet zo snel mogelijk een nieuwe slang hebben, als Nibbles terug opduikt... het terrarium is groot genoeg voor 2 beestjesstevenP schreef op zondag 03 juli 2005 @ 18:39:
Ik wil niet heel lullig doen maar als ik de reacties lees lijkt het mensen er alleen om te gaan dat dat beest weg is en daardoor:
-Terrarium leeg
-Beest is duur
-Moet je weer zoeken
-Casemod loopt vertraging op
Maar what about dat beest?!Hij is m gepeerd, hij sterft, weer een beest minder.. En what about de buurvrouw die m tegenkomt met schoffellen?
De Nederbelg !
Nuja nog even flink doorzoeken en hopen dat je hem nog terugvindt, maar ik gok ergens tussen kleren ofzo
301SQN
jellabie_m[at]hotmail.com
edit: alle mensen die iets storten, komen op mijn website bij de sponsors
[ Voor 45% gewijzigd door Jellabie op 03-07-2005 19:04 ]
De Nederbelg !
Gij vuile spammert
zal van de week eens wat overmaken
Ja, like duhwilly486 schreef op zondag 03 juli 2005 @ 18:59:
dat rekeningnummer is dat voor in belgie?
301SQN
Wat heb je met je pa gedaan ??jellabie schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 21:06:
Dit is dus echt niet leuk... kreng is nergens te vinden
ons pa dacht dat wa warm was daarin... dus zet da terrarium langs bove een spleet open....
Smiley weggehaald; verwees ondertussen naar tubgirl

[ Voor 15% gewijzigd door Sprite_tm op 12-11-2005 16:30 ]
Veel succes met zoeken in ieder geval.
Maar wil je sponsor (iets met nijntje ofzo toch?) niet je nieuwe slang betalen en dan kan je er ter compensatie zijn logo op die slang laten paintbrushen..
Verwijderd
- slangetjes
- wandelende takke
- katten
- cavia's
- vogels
- tropische vissen
- canadese eekhoorns
- chinchilla's
- muizen
- woestijnratjes
beestenbende daar man

Verwijderd
Verwijderd
als je beloofd dat je dit topic blijft update en zorgt dat de volgende slang nie weer ontsnapt

hartelijk bedanktVerwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 21:05:
k heb net me paypal accaunt wat bijgestort dus over 3/4 dage zul je wel wat binnekrijge![]()
als je beloofd dat je dit topic blijft update en zorgt dat de volgende slang nie weer ontsnapt
ik ga het morgen aangeven bij de politie... better save than sory...
mensen hier kennende zien een slangetje en die denken dan dat ze na 1 beet of opgegeten zijn of dodelijk vergiftigd zijn

de slang is niet giftig... mag niet verkocht worden in België, en zijn kopje is kleinder dan je pink... dus opeten zit er ook niet in
Dan ga ik morgen terug naar de dierenwinkel voor Nibbles 2 denk ik, moest Nibbles terug opduiken... des te beter... heb ik 2 slangetjes
De Nederbelg !
Vette mod trouwens
net als flappie, pa in t schuurtjeZjosh schreef op zondag 03 juli 2005 @ 21:35:
misschien een sugestie, Maak er een anti-slang-wegkruip-mechanisme op:P
Vette mod trouwens
wel kut dat dat beest weg is. ik zuo er heir in huis al geen mogen hebben, en als ie dan ook nog wegloopt zijn mn ouders helemaal neit te houde
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
Verwijderd
heb het geprobeerd, maar hij moet maar 1 keer in de week eten hebben, en hij heeft woensdag gegeten, ds hij kwam niet op het muisje af,Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 22:27:
Zoek op warme plekken, eventueel warme plekken dicht bij het voedsel(als je ze egen ingevroren muize geeft iig). Want ze komen op de geur ervan af!
Dinsdag ga ik weer een muisje klaarleggen....
De Nederbelg !
1. slang is duur
2. jellabie is voorzichtig geweest op zijn dure nieuwe aankoop
3. pa van jellabie is niet voorzichtig geweest op jellabie zijn aankoop, en heeft een ontsnapping mogelijk gemaakt
4. jellabie gaat een nieuwe slang van zijn eigen (en GoT'ers) geld kopen
gevoelsmatig mis ik een stapje 3.5: pa betaalt jellabie een nieuwe slang. Of stapje 3.5: jellabie wordt heel boos op pa, en probeert pa te overrederen dat hij recht heeft op een nieuwe slang omdat pa zich niet met die slang te bemoeien heeft. Ergens krijg ik een onrechtvaardig smaakje in mijn mond van dit verhaal...
en dan bedelen op GoT voor een nieuwe slang. Kom op zeg, geen gevoel voor eigenwaarde? Als bij de casemod XIXIV een plankje breekt wordt toch ook geen inzamelingsactie gehouden?
Ik ben boos op me vader...MBV schreef op zondag 03 juli 2005 @ 23:34:
Ik zie 1 ding misschien een beetje te simpel.
1. slang is duur
2. jellabie is voorzichtig geweest op zijn dure nieuwe aankoop
3. pa van jellabie is niet voorzichtig geweest op jellabie zijn aankoop, en heeft een ontsnapping mogelijk gemaakt
4. jellabie gaat een nieuwe slang van zijn eigen (en GoT'ers) geld kopen
gevoelsmatig mis ik een stapje 3.5: pa betaalt jellabie een nieuwe slang. Of stapje 3.5: jellabie wordt heel boos op pa, en probeert pa te overrederen dat hij recht heeft op een nieuwe slang omdat pa zich niet met die slang te bemoeien heeft. Ergens krijg ik een onrechtvaardig smaakje in mijn mond van dit verhaal...
offtopic:
en dan bedelen op GoT voor een nieuwe slang. Kom op zeg, geen gevoel voor eigenwaarde? Als bij de casemod XIXIV een plankje breekt wordt toch ook geen inzamelingsactie gehouden?
ik heb hem geprobeerd hem te overtuigen dat hij een nieuwe moest betalen, al was het maar de helft, maar ja... zijn woord is wet...
hij wilt niet betalen? mij goed, betaal ik die 150€ niet wat ik per maand moet betalen.
en bedelen.... momenteel steekt er voor +600€ in deze case... het groeit ook niet op mijn rug...
en ach... hoeveel man gaat er nu 1€ storten? max 5 personen?
[ Voor 4% gewijzigd door Jellabie op 03-07-2005 23:46 ]
De Nederbelg !