[CIP]pc/terrarium

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 6.593 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:11

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Topicstarter

Afbeeldingslocatie: http://www.narang.be/cd.php

Afbeeldingslocatie: http://www.bio.ilstu.edu/julianolab/Picture%20045.jpg

Dit topic gaat dus over mijn custommade casemod dat ook een terrarium moet worden :)
kijk in de startpost bij updates, zodat je alles op de voet kan volgen :)

Het begin

Na wat brainstorming, en heel wat te tekenen ben ik op het idee gekomen om een pc te maken waar ook een terrarium inzit, dit leek mij een orgineel idee :)

Dus momenteel ben ik al een klein half jaartje bezig met deze case die over een kleine 3 maanden moet klaar zijn, omdat er dan een vrij belangrijke lanmeeting is voor mij :)

De uitwerking.

na wat getekend te hebben, heb ik er zo een ontwerp uitgekregen, simpel voor het oog, en ook stijlvol, net zoals ik het wou.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/flabah/casemod//IMG_1290.jpg

hier heb ik al bepaalde stukken tegen elkaar gezet hoe het ongeveer moet gaan worden.
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/flabah/casemod/IMG_1291.jpg

wat oude hardware erin om te kijken hoe groot ik de pc ruimte en het terrarium ruimte ging maken.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/flabah/casemod/IMG_1292.jpg

Nogmaals tegen elkaar gezet,

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/flabah/casemod/IMG_1294.jpg

Daarna heb ik de zijkant nog wat bewerkt, hier komt mijn andere nickname in, Flabah.
Het moet nog heel wat afgewerkt worden.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/flabah/casemod/IMG_1301.jpg

Die ronden gaten vanvoor in de case heb ik rondgefreest:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/flabah/casemod/IMG_1492.jpg

...om er vervolgens blowholes in te kunnen lijmen, deze blowholes zijn 2 regenpijpen van 18cm lang.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/flabah/casemod/IMG_1493.jpg

Na heel wat te plamuren en te schuren krijg je ongeveer zo een resultaat,

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/flabah/casemod/deel2/IMG_1521.jpg

de bedoeling van die blowholes is om frisse lucht in de pc gedeelte te kunnen blazen, omdat ze een terrarium voor staat, was dat moeilijk.

Daarna ging ik de achterkant frezen,

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/flabah/casemod/deel2/IMG_1518.jpg

alles netjes gefreest zodat het perfect past, ook een steun voor de voeding.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/flabah/casemod/deel2/IMG_1519.jpg

alles in elkaar geschroeft,

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/flabah/casemod/deel2/IMG_1525.jpg

je ziet dat die blowholes er nog een stukje uitsteken, dat is al bijgewerkt inmiddels :)

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/flabah/casemod/deel2/IMG_1526.jpg

het totaal shot op dit moment:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/flabah/casemod/deel2/IMG_1527.jpg

Vanvoor op de case is het de bedoeling dat er 4 ledbars van elks 10 leds komen die meegaan op de muziek, alle leds zullen naar het midden toelopen,

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/flabah/casemod/deel2/voorkant_leds.jpg

Dan ben ik 4 velleman ledbars gaan kopen en in elkaar gesoldeerd,

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/flabah/casemod/leds/IMG_1666.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/flabah/casemod/leds/IMG_1667.jpg

one down 3 to go....

To do list

• momenteel ben ik bezig aan de electronica.
• alles afwerken
• watercooling netjes inwerken
• ...

Updates

[rml]jellabie in "[ CIP]pc/terrarium"[/rml]
Disclaimer

• de slang zal niet altijd in mijn case zitten, enkel tijdens lans
• ik werk heel de dag, dus heb weinig tijd voor aan mijn case te werken, enkel in het weekend.
• voorbehouden van typfouten
• over 3 maanden moet hij klaar zijn, dus begin aub niet om updates te roepen, het komt wel... :)

Tot slot:

Veel kijkplezier... :)

Layout gejat van Chillz die hem weer van mij had gejat en die heb ik, jellabie, vervolgens weer gejat :P

[ Voor 51% gewijzigd door Jellabie op 28-07-2005 20:11 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 04:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

In bespreking.

Weet je trouwens zeker dat het terranium moet zijn, en niet terrarium? Volgens de van Dale bestaat het eerste niet en het tweede wel namelijk.

[ Voor 84% gewijzigd door Sprite_tm op 10-05-2005 22:09 ]

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Topicstarter
oeps :)
alles is aangepast, dat jij nu nog een titelfix wil doen? :*

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Laatst online: 11-08 04:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

Check. En 't ziet er netjes uit, je CiP is bij deze allowed.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
Goed bezig Jelle!

*bookmarked*

[ Voor 4% gewijzigd door addictive op 10-05-2005 23:16 . Reden: typomonster is stout :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseekah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-02 11:42
whahah sick man :D met je slang naar een lan , daar zullen ze van opkijken. ALs je maar niet op een no animals allowed lan komt ;)

Verders suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:24
netjes, keep up the good work :D

[ Voor 4% gewijzigd door asfaloth_arwen op 10-05-2005 23:18 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je hier een tijdje op GoT en vooral op dit stukkie rondhangt denk je dat je alles wel een keer gezien hebt, maar dat blijkt toch weer niet zo te zijn }:O Geweldig idee, hou je er alleen wel rekening mee dat er in een terrarium levende beesten komen die mssn niet zo blij zijn met de hele dag flikkerende lichtjes en een suizende pc aan hun kop ;) voor de rest echt hulde, mooi bezig, deze ga ik zeker volgen _/-\o_
*bookmarked*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:24

Nox

Noxiuz

lijkt me als slang wel rare belevenis :D zomaar allemaal van die schermen op zon lan..

gelukkig blijft ie thuis in een wat groter hok, want dit is imo te klein voor een slang om er continu te verblijven..

ziet er goed uit.. maar sinds wanneer kunnen die velleman dingen op de muziek lopen ? zie geen mic oid ?

EDIT:

en lijkt het nou maar zo of zitten die gaatjes behoorlijk scheef (onderste gaatjes voor de leds)

[ Voor 15% gewijzigd door Nox op 10-05-2005 23:22 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
wouw, eerst vissen, nu slangen...

Wat voor een beesten komen er allemaal in? alleen slangen of kan je die beesten ook nog combineren met iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo dat ziet er tof uit, als je maar geen knaagdieren gaat houden anders kraken ze je pc straks ;) Nog veel werk te doen zo te zien 8) keep up the good work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ixl85 schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 23:23:

Wat voor een beesten komen er allemaal in? alleen slangen of kan je die beesten ook nog combineren met iets anders?
't kan wel gecombineerd worden, 't zal alleen een kwestie van tijd zijn voor de een de ander opeet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Topicstarter
noksiejus schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 23:20:
lijkt me als slang wel rare belevenis :D zomaar allemaal van die schermen op zon lan..

gelukkig blijft ie thuis in een wat groter hok, want dit is imo te klein voor een slang om er continu te verblijven..

ziet er goed uit.. maar sinds wanneer kunnen die velleman dingen op de muziek lopen ? zie geen mic oid ?

EDIT:

en lijkt het nou maar zo of zitten die gaatjes behoorlijk scheef (onderste gaatjes voor de leds)
het is niet via een mic, hij word in de uitgang van mijn geluidskaart geplugged.
dat scheef zijn valt allemaal wel goed mee in het echt :)
ixl85 schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 23:23:

er komt een heel klein "vijvertje" in de pc, omdat die slang 1 keer in de 2 weken 1 goudvis eet ofzo, dan kan hij hem levend vangen, en is altijd leuk voor op een lan... aankomen met je case... een bakje met je slang... en een bokaal met een goudvis :+

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hahaha, da's wel lachen op een LAN ja, 'w8 ff met een nieuwe game, moet ff m'n pc eten geven.. :*) '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ga je die slang ook modden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Jellabie! Hehe, zijn dit je leipe casemod plannen waar we het al met de LanWars in Hasselt over hadden? (Die grote, nr. 6 if I recall it right)...

Erg leuk idee :)!

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 23:27:
hahaha, da's wel lachen op een LAN ja, 'w8 ff met een nieuwe game, moet ff m'n pc eten geven.. :*) '
Om vervolgens FarCry te gaan zitten spelen, met allemaal oerwoudruis :P

Maar wel ff iets om serieus rekening mee te houden: die slang kan best in de stress schieten van alle drukte. Verzien je ook iet om hem rustig te houden? Afdekdoek ofzo? Het beest heeft net als jij ook een bioritme, en om nou Red Bull door zijn eten te mixen is ook weer zoiets ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 16:34

Animal_X

Rodin

offtopic:
Wat is dat voor gaaf slangetje als ik vragen mag?

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Topicstarter
X-G schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 23:39:
Jellabie! Hehe, zijn dit je leipe casemod plannen waar we het al met de LanWars in Hasselt over hadden? (Die grote, nr. 6 if I recall it right)...

Erg leuk idee :)!
lanwars.... nog dik gediscussierd met de "jury" daar :X
en dat was echt een klote lan... lannen tegen 3kb/s is not done.

maar wie ben je? :)
Animal_X schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 23:42:
offtopic:
Wat is dat voor gaaf slangetje als ik vragen mag?
Kousenbandslang

[ Voor 7% gewijzigd door Jellabie op 10-05-2005 23:47 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnuitenjong
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06-2023

Gnuitenjong

Check:www.lowlands .oma-g.com!

Ik weet verder niet veel van slangen en hoe je het precies wil gaan doen, maar gaat het slangetje zijn behoefte zometeen niet over je mobo doen ofzo? :D

edit:
Lees net dat het een aparte ruimte wordt :)

[ Voor 16% gewijzigd door Gnuitenjong op 11-05-2005 00:03 ]

[CM] Flightcase Mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• un1ty
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-06 22:16

un1ty

Join the Arena!

Ben je niet bang dat je slang aan stukjes gereten word als die in een fan terecht komt? :+
Nou ok, echt aan stukjes zal wel niet, maar je kan er een behoorlijke snee aan overhouden (ervaring)
doe er maar mooie fan filters op ;)
of je doet er een mooie slangvormige Fan-guard op.
ik vind het er top uitzien.
mocht je ergens naar een lan gaan met die kast,
meld het even, dan kom ik zeker langs =D

void main(){ printf("Hello tweakers!"); }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gave mod 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Jups, zeker gaaf, wellicht ook leuk om er wat slangen OID op te verven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

offtopic:
De belg buiten de HK ;)

Ziet er leuk uit!
In vind die blowholes wel wat hebben aande voorkant ziet er zeker vet uit.
Misschien wel leuk om daar ook een ledbar in te doen die rondom gaat op de muziek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Héhé, veel mensen posten voor gelezen te hebben, zo blijkt :P

Mooie mod, ben echt benieuwd naar eindresultaat, maar k hoop voor je slang dat je dat terrarium goed afschermd van de rest van je pc (qua geluid en licht enz..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je van die ledbars toevallig geen schema?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 22:10

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voor wat betreft die LED's in het front: hoe wil je dat gaan doen met de bekabeling? Een kabelgoot door het terrarium heen is denk ik geen optie namelijk, daar is het klimaat te anders voor, en geloof me, zo'n slang ziet echt het verschil niet tussen een takje en een stuk electro draad. Dus dat zul je goed af moeten schermen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik volg wel regelmatig een CIP hier op tweakers.net en vind het best leuk om te zien hoe sommigen toch op de leukste ideeen komen.

deze volg ik zeker verder op, gewoon door de combo met een terrarium :)

wat ik me wel afvraag is: kwestie van een dier te huizen in een pckast, hoe scherm je de bodem van het 'diercompartiment' af zeg maar? dat het hout niet wordt aangetast of vuil word door de slang die erin leeft?

kwestie van uitwerpselen ofzo? water? plantjes? allemaal levende organismen die toch het hout gaan aanfreten na een tijdje.

succes met je project !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch eens kijken of ik er zo een kan maken voor mijn Boa Constrictor (a 2.5 m en 14 Kg in de groei) })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:40

Soul__assasin

de Belbelg

Hmmz heeft iemand al nagedacht hoe en slang overleefd / hoord
en slang is hyperresonant ze is dus zeer gevoelig aan de kleinste trilling, slangen ruiken en horen nix en zien zeer weinig maar ze voelen de kleinste trilling met hun tong...

je gaat dat beest dus zot krijgen ik denk zelf dat na 3 dagen lan je slang dood zal zijn

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook is het dat de warmte stijgt en het hout dus warm wordt (dan moet je een woestijnslang pakken eigenlijk). En wat als de slang daar naar beneden valt, waar die 2 buizen van de fans zitten.... Dan komt hij toch niet meer omhoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat soul assasin en cis187 wel een punt hebben... en un1ty, er lopen toch blowholes door, dus waarom zou hij er nog fanguards voor plaatsen??

erg origineel idee, ben alleen wel benieuwd hoe je dat gaat verschonen enzo, ik werd al chagrijnig van zo'n standaard bakkie schoonmaken, maar jij moet dan nog met je pc gaan sjouwen enzo :P

iig succes ermee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soul__assasin schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 14:57:
Hmmz heeft iemand al nagedacht hoe en slang overleefd / hoord
en slang is hyperresonant ze is dus zeer gevoelig aan de kleinste trilling, slangen ruiken en horen nix en zien zeer weinig maar ze voelen de kleinste trilling met hun tong...

je gaat dat beest dus zot krijgen ik denk zelf dat na 3 dagen lan je slang dood zal zijn
Kleine correctie op je huiswerk; Slangen zien en "ruiken" wel degelijk, Die tong "proeft" (vangt) moleculen in de lucht en verplaatst die naar een orgaan in de bek die deze "signalen" interperteerd. Het verschilt per slang hoeveel deze ziet, maar de slangen met "dag ogen" (ook wel de ronde pupillen) zien sowiezo goed. Heb zelf o.a. een Elaphe (rattenslang) en die reageert op mensen en dieren die langs zijn terrarium lopen. Ook op 2 a 3 meter afstand.

Ben het wel met je eens wat die trillingen betreft, Slangen hebben geen oren, maar voelen idd met hun buik dezelfde trillingen die wij met onze oren kunnen horen. Ze kunnen veel lagere en hogere bereiken registreren dan wij kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin

Soul__assasin

de Belbelg

idd ik stel voor dat we jelle zelf es 3 dagen op een Powerplate (trilplaat) stellen en eens kijken hoe hij daar op reageerd ik vind het idee onzinnig

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneUp
  • Laatst online: 08-05-2024
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 16:21:
[...]

Kleine correctie op je huiswerk; Slangen zien en "ruiken" wel degelijk, Die tong "proeft" (vangt) moleculen in de lucht en verplaatst die naar een orgaan in de bek die deze "signalen" interperteerd. Het verschilt per slang hoeveel deze ziet, maar de slangen met "dag ogen" (ook wel de ronde pupillen) zien sowiezo goed. Heb zelf o.a. een Elaphe (rattenslang) en die reageert op mensen en dieren die langs zijn terrarium lopen. Ook op 2 a 3 meter afstand.

Ben het wel met je eens wat die trillingen betreft, Slangen hebben geen oren, maar voelen idd met hun buik dezelfde trillingen die wij met onze oren kunnen horen. Ze kunnen veel lagere en hogere bereiken registreren dan wij kunnen.
Oftewel zo'n slangetje wordt helemaal gek van die trilling van bv de fans. Vind het maar zielig voor dat beestje, waarschijnlijk zal hij binnen enkele dagen overlijden als gevolg van stress en desoriëntatie.

[ Voor 4% gewijzigd door OneUp op 11-05-2005 16:31 . Reden: Typo ]

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tof idee, weet je in ieder geval zeker dat iedereen met zijn poten van je hardware afblijft.

"hier waak ik"

Ik hoop wel dat je je slang hier niet de gehele dag in stopt. Raadpleeg voor gebruik de dierenarts of zo.

*Bookmarked*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin

Soul__assasin

de Belbelg

die slangen worden toch ook niet zo oud of wil je enkel jonge kleine dieren???

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubacker
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-12-2024
gevaarlijk / pijnlijk voor slang denkek.

-edit-

[ Voor 48% gewijzigd door LuNaTiC op 12-05-2005 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Topicstarter
Er komt een nog een heel plastieken terrarium op het hout, in de pc zelf komen nog van die dikke geluidswerende matten.

vanvoor in de case, bij de "afgrond" komen van die dikke taken, zodat het beestje terug naar boven kan kruipen.

[ Voor 43% gewijzigd door Jellabie op 12-05-2005 20:30 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin

Soul__assasin

de Belbelg

Waarom das toch een naam zoals een ander????

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubacker
jellabie schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 17:18:
[...]

ik weet niet waarom... of je dat weet... maar die reactie van u was wel even onder de gordel...

er komt een nog een heel plastieken terrarium op het hout, in de pc zelf komen nog van die dikke geluidswerende matten.

vanvoor in de case, bij de "afgrond" komen van die dikke taken, zodat het beestje terug naar boven kan kruipen.
wat zou ik moeten weten ?

BTW , nu is da beestje nog klein he .....
als die groot zijn hebben die een serieus groot terrarium nodig keep that in mind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Topicstarter
Brubacker schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 17:39:
[...]

BTW , nu is da beestje nog klein he .....
als die groot zijn hebben die een serieus groot terrarium nodig keep that in mind
nevermind...

het minimum voor een kousenbandslang is 60*40*40 cm...

Ik heb net naar de dierenspeciaalzaak gebeld ivm de trilingen, volgens hun moeten ze er gemakkelijk tegen kunnen...

[ Voor 20% gewijzigd door Jellabie op 12-05-2005 20:31 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:11
moet zo`n beestje geen warmte hebben :? zo ja dan is dat nadelig voor je hardware

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-08 16:30

Jelte,89

Woodworking

Nee dat lijkt me stug...
Want op de 1e foto zie je ook dat hij het 'beestje' op zn hand heeft lopen..
Waarschijnlijk een gem. kamertemperatuur van 20 graden ofzo....
En waarschijnlijk is het op een Lan iets van 25/30 graden dat moet warm zat zijn voor die slang.. En als die slang het warm heeft kan ie altijd nog van een koel 'briesje' van de fans genieten ;)

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Topicstarter
Jelte,89 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 18:53:
Nee dat lijkt me stug...
Want op de 1e foto zie je ook dat hij het 'beestje' op zn hand heeft lopen..
Waarschijnlijk een gem. kamertemperatuur van 20 graden ofzo....
En waarschijnlijk is het op een Lan iets van 25/30 graden dat moet warm zat zijn voor die slang.. En als die slang het warm heeft kan ie altijd nog van een koel 'briesje' van de fans genieten ;)
temp van 25-30° overdag en 20° snachts, er komt zoiezo een warmte lamp bij in de case.

maar ik ben een beetje aan het twijfelen,
een gewone kousenbandslang, 75€
een albino kousenbandslang; 115€

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:24

Nox

Noxiuz

jellabie schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 19:31:
[...]

temp van 25-30° overdag en 20° snachts, er komt zoiezo een warmte lamp bij in de case.

maar ik ben een beetje aan het twijfelen,
een gewone kousenbandslang, 75€
een albino kousenbandslang; 115€
dat zijn die kleine slangetjes zoals je in je SP had ? :) die zijn wel lekker klein, worden ze nog groter :P

op een gegeven moment kruipt ie je hok uit hap :P

ziet er vet uit, ik neem aan dat er ook nog een hoop rotsen en meuk inkomt.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 13:59:
heb je van die ledbars toevallig geen schema?
Plaatje weggehaald: ook op schema's rust copyright
noksiejus schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 19:42:
[...]

dat zijn die kleine slangetjes zoals je in je SP had ? :) die zijn wel lekker klein, worden ze nog groter :P

op een gegeven moment kruipt ie je hok uit hap :P

ziet er vet uit, ik neem aan dat er ook nog een hoop rotsen en meuk inkomt.
nederlandse naam : kousenbandslang
voorkomen : amerika
lengte : 80 - 130 cm
biotoop : semiaquatisch
temperatuur : 20 tot 35 C onder de spot
voedsel : vissen, sommige nestmuisjes

ik wil eerst de pc af hebben voor ik aan het terrarium begin :) er komen nepplanten en stenen en nog heel wat dingen in :)

iig ga ik de case niet meer alleen kunnen optillen :/

[ Voor 6% gewijzigd door Sprite_tm op 12-05-2005 21:03 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jellabie schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 19:59:
nederlandse naam : kousenbandslang
voorkomen : amerika
lengte : 80 - 130 cm
biotoop : semiaquatisch
temperatuur : 20 tot 35 C onder de spot
voedsel : vissen, sommige nestmuisjes

ik wil eerst de pc af hebben voor ik aan het terrarium begin :) er komen nepplanten en stenen en nog heel wat dingen in :)

iig ga ik de case niet meer alleen kunnen optillen :/
Nee dat lijkt me... :/

Maar het is wel een cuwl idee :) Maar ik denk ook dat (mits de matten e.d. wat je net zei) dat de slang het wel moet kunnen hebben :)

Miss ooit maar eens zoiets bouwen voor Sparky (m'n parkiet :P)

/me Bookmarked*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganzz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-10-2021
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 20:39:
[...]

Nee dat lijkt me... :/

Maar het is wel een cuwl idee :) Maar ik denk ook dat (mits de matten e.d. wat je net zei) dat de slang het wel moet kunnen hebben :)

Miss ooit maar eens zoiets bouwen voor Sparky (m'n parkiet :P)

/me Bookmarked*
* Ganzz ganzz bazelt iets over zijn paard...

[www.ganzz.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Ik denk hoop dat het beestje er geen last van gaat hebben, dan gaat het nog een heel leuk projectje worden denk ik.

Wat betreft afscherming voor vocht enzo moet je echt zorgen voor een goede dikke laklaag en een ook zorgen voor een goede afdichting van alle kiertjes en dergelijke. Dus flink gronden en zorgen voor een lekkere dikke laag verf oid. Want waar heb je t spul nu van gemaakt. lijkt wel grijs MDF? Dat neemt wel veel vocht op, is niet zo handig. Goede bahandeling is dan zeker nodig. Op deze manier zal t diertje er het minste last van hebben en kun je het goed afnemen en schoonmaken.

Verder hoe open je de kooi, om slang erin en eruit te laten, maar ook om schoon te maken. Verder zal een mooi "race-gaas" dak/rooster wel mooi zijn denk ik.
Gaaf project

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Topicstarter
DopdeDouwer schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 22:20:
Ik denk hoop dat het beestje er geen last van gaat hebben, dan gaat het nog een heel leuk projectje worden denk ik.

Wat betreft afscherming voor vocht enzo moet je echt zorgen voor een goede dikke laklaag en een ook zorgen voor een goede afdichting van alle kiertjes en dergelijke. Dus flink gronden en zorgen voor een lekkere dikke laag verf oid. Want waar heb je t spul nu van gemaakt. lijkt wel grijs MDF? Dat neemt wel veel vocht op, is niet zo handig. Goede bahandeling is dan zeker nodig. Op deze manier zal t diertje er het minste last van hebben en kun je het goed afnemen en schoonmaken.

Verder hoe open je de kooi, om slang erin en eruit te laten, maar ook om schoon te maken. Verder zal een mooi "race-gaas" dak/rooster wel mooi zijn denk ik.
Gaaf project
lezen is echt een kunst mhmm ;)

er komt een plexi terranium op dat MDF groene mdf btw, = watervast, we hadden niets anders meer op mijn werk :)

als ik de zijkant van mijn case eraf haal, kan ik het plexi terrarium zonder problemen uit de case zelf halen en eventueel schoonmaken op verschillende websites over de kousebandslang staat dat je de case 1 a 2 keer per jaar moet uitkuisen, dus dat is het probleem nu ook niet :)

maar van dat racegaas erboven op is wel een goed idee, wou het eerst volledig dichtmaken... maar er moet verse lucht in het terrarium komen, thx voor de tip :*

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:51

UTM

Nou jellabie, hij wordt erg mooi hoor d:)b Ga zo door \0/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-07 18:35
Ik vind het echt übertriest dat je een slang misbruikt, alleen maar omdat je op LAN's het populaire mannetje wilt uithangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
NiteSpeed schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 22:39:
Ik vind het echt übertriest dat je een slang misbruikt, alleen maar omdat je op LAN's het populaire mannetje wilt uithangen.
* addictive zoekt zn moraalridder plaatje... :/

Dat jij bdenkt dat hij de slang daarvoor gebruikt zegt héél veel over jou :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Topicstarter
NiteSpeed schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 22:39:
en tropische vissen enzo mag dan weer wel?

trust me, die slang zal het niet slecht hebben, alles word geregeld, temperatuur... vochtigheid... trillingen zogoed als niets... en daarbij, de dierenspeciaalzaak zei dat het beestje er geen last van gaat hebben.

en dat ik enkel een slang wil voor op lans? think again will ya?
Ik wil al lang een slang, en nu heb ik eindelijk het geld om thuis een vrij serieus terrarium neer te zetten, en daarbij, het beestje gaat mss 1 keer in de 6 maanden in mijn case.

anyway, het onderwerp over de slang hebben we gehad... back ontopic please...

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Laatst online: 22-04 20:11

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

> Achter mijn nickname een spiegel hangen, +-2mm van het hout verwijderd, daar achter blauwe neon zodat er een blauwe gloed door de spleten komt en extra versterkt word door de spiegel.
denk je niet meer resultaat te boeken door gewoon een neonbalkje in je kast te plaatsen en 8er je logo geschuurd plexi te bevestigen? (als je weet wat ik bedoel)
Dat licht wel goed op...

[ Voor 7% gewijzigd door DaViDoViTsCh op 11-05-2005 23:27 ]

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaViDoViTsCh schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 23:25:
[...]
denk je niet meer resultaat te boeken door gewoon een neonbalkje in je kast te plaatsen en 8er je logo geschuurd plexi te bevestigen? (als je weet wat ik bedoel)
Dat licht wel goed op...
mat plexi you mean!? heb ik iig ook al voorgesteld...

nou ja... voor de 94543ste keer => vet _/-\o_

en gij gaat winnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ase-
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-06-2023
damn bij jou ga ik echt VER uit de buurt zitten. ben vet bang voor slangen :'(
maar wel nice mod tot nu toe ! origineel idee :Y)

You can't stop the waves from coming, but you can learn how to surf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ey ik ben ff lekker newb op dit gebied, maar die kast is zo te zien van hout gemaakt? Is dat wel zo makkelijk te spuiten dan?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2005 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 07:57

World Citizen

FreeReef.nl

Ik vinnd het een super vet idee maar tevens een lichte vorm van dierenmishandeling. met die fanherrie en leds en hd te rammeld als de pest. lijkt me niet fijn als slangetje.

veel succes nog.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneUp
  • Laatst online: 08-05-2024
jellabie schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 22:52:
[...]

en tropische vissen enzo mag dan weer wel?

trust me, die slang zal het niet slecht hebben, alles word geregeld, temperatuur... vochtigheid... trillingen zogoed als niets... en daarbij, de dierenspeciaalzaak zei dat het beestje er geen last van gaat hebben.

en dat ik enkel een slang wil voor op lans? think again will ya?
Ik wil al lang een slang, en nu heb ik eindelijk het geld om thuis een vrij serieus terrarium neer te zetten, en daarbij, het beestje gaat mss 1 keer in de 6 maanden in mijn case.

anyway, het onderwerp over de slang hebben we gehad... back ontopic please...
Ik moet nog heel even iets kwijt over het slangetje. Want de dierenspeciaalzaak kan wel zeggen dat het beestje er geen last van zal hebben, maar iets in mij zegt me dat ze weinig ervaring hebben met slangen in een computerkast. Ik denk dat zij niet echt weten hoe het er aan toegaat in een case met 4+ fans.

Maar als je het slangetje er maar 1x in de 6 maanden in stopt kan het denk ik (hopelijk) geen kwaad.

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog even een vraagje, ga je het concept van de slang in je kast nog verder uitwerken?

bv ipv gewone mesh een soort van slangenprofielmesh gebruiken? ik zeg maar wat.

zou me bv ook wel cool lijken om ergens zo een beetje 'nepslang' / ' oerwoudversiering' in het onderste deel (pc kant) van de case te doen. dan lijkt het zon beetje helemaal 1 geheel.

( dat plexiglas idee is volgens mij wel de ideale oplossing voor het ververs probleem enzo. mooi uitgewerkt! )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
Ik snap de indeling nog niet helemaal maar dat zal binnenkort wel duidelijk worden.
Ziet er gaaf uit, leuk idee ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is wel een appart idee. maar lijkt me erg leuk om te zien. wat mij betreft gaat deze goed sla(n)gen _/-\o_ .

en wat betreft die slangen: die zullen er denk niet zo'n last van hebben hoor, het is niet zo dat er een 1000pk windturbine staat te draaien ofsow :+ ! dus de trilling zal minimaal zijn....!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin

Soul__assasin

de Belbelg

hmmz zet eens een glas water op een standaard pc met 3 HDD's en wat fans... je zal zien dat al heel wat trilling teweeg brengt

any way ik zie flabbah wel op MGE dan kan ik die case es irl bewonderen

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Trilling van een aantal fans minimaal? :+ Denk er trouwens ook aan dat deze beestjes zeer temperatuur en tocht gevoelig zijn. Als je geintresseerd ben mail ik je wat info erover door uit reptielenboek (heb het beestje zojuist even opgezocht, maar kga het toch maar niet online zetten, copyrights enzo...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

jellabie schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 23:47:
[...]

lanwars.... nog dik gediscussierd met de "jury" daar :X
en dat was echt een klote lan... lannen tegen 3kb/s is not done.

maar wie ben je? :)
Haha, mistery ^^. Ben ook nog flink in discussie gegaan met die 'jury'. LOL, wouden ze zo'n pre-mod laten winnen, best zielig enzo. Nah, gelukkig nog tweede prijs gewonnen indertijd met die Half Life 2 case ;). Afgelopen LanWars heb ik trouwens gejureerd. Had de bak van Pink Lady gewonnen. En Paradox maar teleurgesteld met z'n 'ik heb een babypop op me kast geplakt en blauw gespoten' mod ^^

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kan je ipv een warmtelamp een oplossing verzinnen met heatpipes/-sinks, fans, radiators, reservoirs of dergelijke om de temperatuur op peil te houden?

Maw de warmte die je systeem genereert en de onderdelen die je in dat verband gebruikt aanwenden om het klimaat voor je slang te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:38
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 17:22:
[...]

Misschien kan je ipv een warmtelamp een oplossing verzinnen met heatpipes/-sinks, fans, radiators, reservoirs of dergelijke om de temperatuur op peil te houden?

Maw de warmte die je systeem genereert en de onderdelen die je in dat verband gebruikt aanwenden om het klimaat voor je slang te regelen.
Lastig als je een constante temperatuur wilt behouden... Dan zou je als je systeem kouder wordt extra moeten gaan verwarmen, als je je systeem stressed de warmte ergens anders naartoe moeten gaan afvoeren... Lijkt me lastig worden :)

Voor de rest: Wel een leuk idee! :)
jellabie schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 17:18:
En niet bang dat hij naar beneden valt en de val niet overleeft ofzo?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Topicstarter
Ik heb ondertussen een paar onderdelen binnengekregen, er is nog een hoop onderweg.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/flabah/casemod/onderdele//IMG_1696.jpg

Eheim pomp 600l/uur en een rad.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/flabah/casemod/onderdele//IMG_1722.jpg

Het raster van het rad ga ik proberen te polijsten zodat het een spiegel word.
Deze komt in de rechtse kant van mijn case, naast mijn moederbord is er nog net genoeg plaats voor deze rad.

Dit weekend ga ik dat raster infrezen, zodat het raster mooi gelijk zit met het hout.

Er komen 5 fans in mijn pc,
2 x 80mm
3 x 120mm

de 2 x 80 fans gaan allebei op 7v lopen,
1 van de 120mm fans komt vanachter in mijn case en gaat ook op 7v lopen, deze draaid standaard op 2000rpm, dus trillingen zullen echt minimaal zijn.

1 12cm fan komt op 7v op mijn rad.
de andere 12cm fan komt ook op mijn rad, maar met een schakelaar, als de slang in mijn pc zit, zal die fan niet draaien.

Ik heb inmiddels mijn schakelaars gaan kopen,

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/flabah/casemod/onderdele/drukknoppe.jpg

Deze komen alle 4 die rechtse ga ik nog iets anders voor zoeken komen allemaal onder elkaar tussen de 2 blowholes

• power
• reset
• dvd fikker open/dicht
• dvd rom open/dicht

Ik ben ook imiddels dit gaan halen voor het terrarium te lijmen:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/flabah/casemod/onderdele/chloro.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/flabah/casemod/onderdele/chloro2.jpg

[ Voor 57% gewijzigd door Jellabie op 14-05-2005 01:24 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
die knopjes zijn vet :D

Ben benieuwd naar de rest van de onderdelen :) Heb je anders een lijstje met hardware dat erin gaat komen?

edit:
en zet ff een link in de SP naar deze update :)

[ Voor 20% gewijzigd door addictive op 12-05-2005 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Topicstarter
^^

• Antec 430watt truepower hoor je niet, dus miniem aan trillingen
• Amd 64bitt 3500+
• MSI NEO2 Platinium
• 2 x 512mb GeIL golden dragon ultra series
• 80gig + 200gig + 250gig allemaal bevestigd op rubberen voetjes, dus miniem aan trillingen
• Geforce 6800GT

De cpu en de graka zijn watergecooled.
en zet ff een link in de SP naar deze update :)
done.

[ Voor 13% gewijzigd door Jellabie op 12-05-2005 18:25 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met wat voor lijm heb je die buizen in die blowholes geplakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubacker
Modbreak:doe eens niet

[ Voor 98% gewijzigd door LuNaTiC op 12-05-2005 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte,89
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-08 16:30

Jelte,89

Woodworking

Sorry ts maar dit is géén groen MDF. Het bestaat nl niet....
Dit is volgens mij zachtboard... o.i.d

Revive the guild!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Topicstarter
Jelte,89 schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 21:15:
Sorry ts maar dit is géén groen MDF. Het bestaat nl niet....
Dit is volgens mij zachtboard... o.i.d
LOL, dude :) ik ben afgestudeerd en al werkend als timmerman, dus ik denk dat ik het ondertussen wel zal weten mhmm? ;)

groen MDF is waterwerende MDF :)
klik voor een willekeurige site van google
* Waterwerend MDF(groen)
MDF: Medium Density Fiberboard, en dat weet ik uit mijn hoofd ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Jellabie op 12-05-2005 21:35 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:49
@Addictive:

Ehm, die knopjes zijn gewoon te krijgen bij een lokale electro toko hoor! Bij Stuud & Bruin in Den Haag heb ik ze ook zien liggen, in alle soorten en maten!

@TS:

Niet bang voor rare geluiden/temp's voor de beesten? want als ik het goed begrijp wil je de dieren door laten lopen door je Case?

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Topicstarter
stevenP schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 21:46:

@TS:

Niet bang voor rare geluiden/temp's voor de beesten? want als ik het goed begrijp wil je de dieren door laten lopen door je Case?
ik begrijp je even niet...
het beestje zal nooit, never in contact kunnen komen met computerhardware/fans, als je dat bedoeld teminste?

[ Voor 20% gewijzigd door Jellabie op 12-05-2005 21:54 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou je nog een plaatje willen posten van de huidige situatie?

Vind het een zeer wreed plan!!..
ik ga er natuurlijk van uit dat het beesie niets te lijden heeft ;)

Echt masterlijk idee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Topicstarter
^^ zie startpost :)

case ligt nu half uit elkaar, zaterdag ga ik alle hardware eruit gooien, en mij terug serieus bezig houden met de case :) soon more updates.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
jellabie schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 21:53:
[...]

ik begrijp je even niet...
het beestje zal nooit, never in contact kunnen komen met computerhardware/fans, als je dat bedoeld teminste?
Nee dat bedoel ik niet, wat ik bedoel dat als die beesten wel in de buurt komen (met plexiglas ofzo ertussen) dat die beesten geratel van fannetje horen ofzo, of het geratel van de HDD, dat hij daar niet goed tegenkan ofzo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stevenP schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 10:10:
[...]

Nee dat bedoel ik niet, wat ik bedoel dat als die beesten wel in de buurt komen (met plexiglas ofzo ertussen) dat die beesten geratel van fannetje horen ofzo, of het geratel van de HDD, dat hij daar niet goed tegenkan ofzo!
komt ie vanzelf wel achter, niet? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobLemmens
  • Laatst online: 11-09 14:14
Je gaat toch in godsnaam geen dier in de buurt van een pc opsluiten met drie!!!! harde schijven en wat fans? Dat beest wordt op een gegeven moment helemaal gestoord! Dierenmishandeling is het en als je echt van het beestje houd dan koop je een plastic slang voor erin. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binno
  • Laatst online: 10-09 22:39

Binno

. .. ... ....

RobLemmens schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 11:23:
Je gaat toch in godsnaam geen dier in de buurt van een pc opsluiten met drie!!!! harde schijven en wat fans? Dat beest wordt op een gegeven moment helemaal gestoord! Dierenmishandeling is het en als je echt van het beestje houd dan koop je een plastic slang voor erin. :(
een slang is doof of heel erg slechthorend Linkje hier.. de trillingen zal die et meeste last van hebben..

mod begint er al nice uit te zien D

"Reality is just an illusion, caused by lack of alcohol"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobLemmens
  • Laatst online: 11-09 14:14
de trillingen zal die et meeste last van hebben..
Ik weet dat een slang jaagt op basis van trillingen en hier zeer goede zintuigen voor heeft vandaar dat ik het er absoluut niet mee eens ben. Zon beest voelt een muis op zand lopen, laat staan die harde schijven, ook al zijn ze gedempt. Als de TS wil opvallen met een dier in zen case dan moet ie zich maar een knuffel of zo kopen of die computer laten uitstaan. Een slang in een case is je reinste dierenmishandeling!

edit: spelvauten

[ Voor 3% gewijzigd door RobLemmens op 13-05-2005 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Ziet er zeer leuk uit. Maar ligt dat aan mij of heb je de kast lekker breed gemaakt? Ga zo door :)

Edit; Post 1000 :D

[ Voor 11% gewijzigd door TommyGun op 13-05-2005 11:38 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Ja ik denk ook dat die beesten helemaal mad gaan met al die trillingen en temperaturen om hem heen, ben benieuwd! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Laatst online: 22-04 20:11

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Vertel mij wat jij van slangen weet/heb geleerd, blah of wat dan ook? Wat denk jij te kunnen/durven zeggen over iets waar je weinig tot géén verstand van hebt? 8)7
Ik als slangenliefhebber (en vergis je niet, ik weet er genoeg van) wéét dat dat geen kwaad kan voor zo'n beestje. Slangen gaan zelfs mee schepen op, laadruimtes in, machineruimtes in. Het enige probleem is dan voedsel in dat geval.
Mits dat beest gewoon gevoerd word, is er geen f*ck aan het handje. Ik neem aan dat dat beest er niet eens langer dan 2 of 3 dagen lannen 8eréén INzit? (ofwel TS?)

Voordat je iets zegt (en überhaupt iemand ánders die nix weet over slangen), weet waar je over praat wil je?! |:( |:(
Keep up the good work TS, ik vind het iig wel een strak plan en het kan echt geen kwaad hoor voor je beesie.... (mits ie goed behandeld en verzorgd word, waar ik niet aan twijfel, anders deed je het natuurlijk niet!)

* DaViDoViTsCh vindt het vervelend als mensen praten over dingen waar ze niets vanaf weten!

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Topicstarter
DaViDoViTsCh schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 13:23:
[...]

Vertel mij wat jij van slangen weet/heb geleerd, blah of wat dan ook? Wat denk jij te kunnen/durven zeggen over iets waar je weinig tot géén verstand van hebt? 8)7
Ik als slangenliefhebber (en vergis je niet, ik weet er genoeg van) wéét dat dat geen kwaad kan voor zo'n beestje. Slangen gaan zelfs mee schepen op, laadruimtes in, machineruimtes in. Het enige probleem is dan voedsel in dat geval.
Mits dat beest gewoon gevoerd word, is er geen f*ck aan het handje. Ik neem aan dat dat beest er niet eens langer dan 2 of 3 dagen lannen 8eréén INzit? (ofwel TS?)

Voordat je iets zegt (en überhaupt iemand ánders die nix weet over slangen), weet waar je over praat wil je?! |:( |:(
Keep up the good work TS, ik vind het iig wel een strak plan en het kan echt geen kwaad hoor voor je beesie.... (mits ie goed behandeld en verzorgd word, waar ik niet aan twijfel, anders deed je het natuurlijk niet!)

* DaViDoViTsCh vindt het vervelend als mensen praten over dingen waar ze niets vanaf weten!
_O_ eindelijk iemand die net hetzelfde als mij zegt !

zoals ik al zei, ga ik een groot terrarium kopen voor op mijn kamer, minstens 1 meter breed enzo, waar het beestje in zal leven...

en for crying out loud, gedaan met het onderwerp van de slang zelf, alles is gezegd wat er gezegd is geweest. back on topic please, anders stop ik met deze CIP te posten ofzo.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jellabie schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 16:04:
[...]
[bla..]
en for crying out loud, gedaan met het onderwerp van de slang zelf, alles is gezegd wat er gezegd is geweest. back on topic please, anders stop ik met deze CIP te posten ofzo.
Ja, waar blijven die pics? :P

Was btw misschien wel een ideetje geweest om de gaten voor die leds voor te ponsen. Bijv met een spijker een klein putje maken alvorens te boren, zodat alles precies op 1 lijn zit.

Maargoed, wil je het alsnog precies hebben dan lukt dat ook prima met beetje uitboren en wat kneedbaar hout o.i.d. lijkt me :)

Mooi werk verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t zijn hier toch allemaal modders, sorry voor de dierenliefhebbers maar t is maar een slangetje. T is t zelfde als alle andere hardware, als je wil weten of iets werkt test het of het werkt of niet, zoniet post hij het hier wel en weten we dat ook weer. zonde voor de prijs van t beestje (en voor t beestje).
t gaat hem hier trouwens om de mooie case en het originele idee, niet om de dierenrechten. (koetje heeft ook ff pijn bij t begin van het maken van gerookte hesp ofzo ;)
dus ssssst over het beestje en alle aandacht nr het kastje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Topicstarter
ennnnnn men fotos zijn dood :/

[quote]Bandwidth Limit Exceeded
The server is temporarily unable to service your request due to the site owner reaching his/her bandwidth limit. Please try again later. [/]

gaan mijn clanleden mee lachen ja :X

ik ga euh... nieuwe server ofzo zoeken denk ik.

fixed, alles op andere server gezet :)

[ Voor 8% gewijzigd door Jellabie op 14-05-2005 01:24 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/flabah/casemod/onderdele/IMG_1744.jpg

paar onderdelen binnen gekregen, als het goed is ga ik morgen frezen.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Topicstarter
UPDATE

Het eerste wat ik gedaan heb is mijn rooster van mijn rad ingefreest.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/flabah/casemod/deel3/deel3%20001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/flabah/casemod/deel3/deel3%20002.jpg

Daarna heb ik alle zijkanten met plamuur gesmeerd, om alle naden weg te stoppen, zodat het 1 geheel met de case gaat worden, dit word dus ook mee met de lak gespoten.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/flabah/casemod/deel3/deel3%20003.jpg

Daarna nog hele wat werk om het allemaal gelijk te schuren.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/flabah/casemod/deel3/deel3%20004.jpg

Daarna ging ik aan de achterkant 2 12cm fangaten uitfrezen voor mijn watercooling fan en een fan voor de warme lucht uit mijn pc te krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/flabah/casemod/deel3/deel3%20005.jpg

Daarna heb ik alles netjes rond gefreest.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/flabah/casemod/deel3/deel3%20006.jpg

Het laatste wat ik gedaan heb is een kabelgoot gemaakt voor mijn kabels van de ledbars in weg te kunnen steken.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/flabah/casemod/deel3/deel3%20007.jpg

Morgen is er weer een dag, en dan ga ik waarschijnlijk verder met de afwerking.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Zo, dat ziet er erg netjes uit :) Erg strak ook.

Ik zal het met belangstelling blijven volgen :)

[ Voor 9% gewijzigd door GeforceDDQ op 15-05-2005 19:31 ]

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Op verzoek van Jelle dan maar:
Jellabie. zegt:
Jaap...>< Nieuw adres zegt:
ik zat het toevallig net al te lezen ja
Jellabie. zegt:
:P
zie er al zeer goed uit!
Jellabie. zegt:
thx, zet dat in het topic
k..ff wachten
Bij deze dus. Verder vind ik het idee ook echt zeer origineel en goed uitgewerkt! Heb alleen wel het gevoel dat de gaatjes voor de LED-jes er een beetje scheef inzitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
ja dat viel mij ook al op ja, het lijkt een beetje een T-zooi, maargoed als alles afgewerkt is valt de schade wel mee denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iedereen zegt dat die LEDs scheef zitten maar hij beweert nog altijd van niet dus np :+

deze update ziet er netjes uit :) nog enkele werkdagen te gaan en het is zover... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie

Jellabie

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 02:14:
iedereen zegt dat die LEDs scheef zitten maar hij beweert nog altijd van niet dus np :+

deze update ziet er netjes uit :) nog enkele werkdagen te gaan en het is zover... ;)
thx :)

ik heb iemand gevonde die aan special paint doet. wat er op de case komt ga ik nog een beetje geheim houden :) en gij gaat zwijge hé stekske ;)

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lol ok... beetje té voor-de-hand-liggend maar kom... :D

maybe gewoon post editen en zwijgen? :+
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste