Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.
cl_cmdrate & cl_updaterate al wat aangepast?T7D_Sneezy schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 19:39:
[...]
Hoho, jij trekt iets iets te overhaaste conclusies, Source kan ik prima spelen, ofline met 11 bots geen probleem, online loopt het opzich ook, fps is minimaal 30 in combat, normaal zeker 60-70 (heb een fps config) maar volgens mij is er iets met de netcode, mijn reg is gewoon erg slecht, de hitboxes kloppen niet, dus het killen en schieten gaat niet zo lekker als in 1.6, dat bedoel ik.
Ik denk dat wij allebei een andere definitie van soepel voor ogen hebben.
Hallo
Verwijderd
Je gebruikt toch wel The All Seeing Eye??HIValicious schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 21:04:
keb een clean install van me systeem gedaan. heeft iemand de ip's van de volgende servers voor me? (kan ze nl niet vinden bij de 'gewone' lijst)
- krakelingen
- team instinct
- dikke piemels united
- alle andere btje hogere skilled servers
http://gamesdomain.yahoo.com/ase/eula_check Even onderaan 'i accept' aanklikken.
Handig voor al je games, overzicht van alle servers, kan een buddy list maken etc, sorteren op server/land/map..
http://www.serverspy.net/ Op deze site kan je zoeken op spelers/server/maps
ip-adres komt erbij te staan. Allemaal vrij makkelijk.
[NL] Dikke piemel's united #1 || www.team-dpu.tk|18ms| -----> 193.238.25.212:27015
[NL] Koekwauzen 24/7 Dust/Dust2|26ms| --------> 213.239.178.72:27045
[NL] Krakelingen|51ms| --------> 84.244.130.184:27045
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2005 11:49 ]
Normaal staat cmdrate op 30 en updaterate op 20, maar als je een server hebt met een tickrate van 66 ipv de standaard 33 kun je dit dus hoger zetten. bv 60 om 50. Dan krijg je dus meer info van de server en sneller info waardoor de hitboxes en dergelijke beter kloppen. Hoop het zo goed uit te hebben gelegd. (someone correct me if i am wrong!!Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 11:29:
[...]
Wat kun je met deze aanpassingen en doe zouden ze moeten staan?
Hallo
dus: cl_cmdrate 100, cl_updaterate 100, rate 25000
mocht je veel choke krijgen met deze waarden, zet ze dan bijvoorbeeld een kwart lager.
cl_interp op 0.05 als je een ping heb van 50 ms (0.04=40ms, 0.03=30ms, etc)
Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!
Verwijderd
[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2005 14:27 . Reden: verkeerde topic!!! mijn excuses... ]
Verwijderd
Prima uitgelegd alleen wanneer heeft een server een tickrate (wat is dat trouwes) van 33 en wanneer 66? hoe zie je dat?mach2 schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 11:48:
[...]
Normaal staat cmdrate op 30 en updaterate op 20, maar als je een server hebt met een tickrate van 66 ipv de standaard 33 kun je dit dus hoger zetten. bv 60 om 50. Dan krijg je dus meer info van de server en sneller info waardoor de hitboxes en dergelijke beter kloppen. Hoop het zo goed uit te hebben gelegd. (someone correct me if i am wrong!!)
Verwijderd
Ook een beetje een NewB vraag maar Hoe merk je dat je last heb van choke? Ik heb meestal een ping van onder de 50ms.knightofn1 schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 13:57:
klopt wel ongeveer, maar zet het gewoon op de maximale waarden zodat je maximale packets in/out haalt op elke server.
mocht je veel choke krijgen met deze waarden, zet ze dan bijvoorbeeld een kwart lager.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
In je console (via ~ knopje te openen) intypen en enteren.Vanitas schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 20:45:
net_graph 3
Verwijderd
Haha, ok, maar in een paar posts hiervoor beschrijf ik dat ik mijn console niet kan openen. Hij staat volgens mij goed ge-bind in mn config en hij is enabled in mn cs menu.Hollandia schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 20:50:
[...]
In je console (via ~ knopje te openen) intypen en enteren.
Hij staat zo geconfigureerd: bind "`" "toggleconsole"
Verwijderd
Ok, ik heb die cl_cmdrate en updaterate veranderd.knightofn1 schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 13:57:
klopt wel ongeveer, maar zet het gewoon op de maximale waarden zodat je maximale packets in/out haalt op elke server.
Ik kan alleen de rate niet vinden en de cl_interp ook niet, waar staan die?
Daar heb ik al op gereageerd:Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 20:52:
[...]
Haha, ok, maar in een paar posts hiervoor beschrijf ik dat ik mijn console niet kan openen. Hij staat volgens mij goed ge-bind in mn config en hij is enabled in mn cs menu.
Hij staat zo geconfigureerd: bind "`" "toggleconsole"
Vanitas schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 20:31:
[...]
Options > Keyboard > Advanced > Enable Developer Console.
Dat moet je wel aanzetten.
Edit: Dat lijstje doe ik zo ff uit mn hoofd. Dus het kan wat afwijken. Maar dit is al ZO vaak langsgekomen. ff zoeken kan geen kwaad dus.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Verwijderd
Ja, die staat dus al aan :-)
Erg vreemd dus.... Kan het aan de taalinstelling van mn toetsenbord liggen?
Zou misch kunnen.Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 21:04:
[...]
Ja, die staat dus al aan :-)
Erg vreemd dus.... Kan het aan de taalinstelling van mn toetsenbord liggen?
Heb hetzelfde probleem met ET en NL toetsenbord instellingen ( na nieuwe instalatie Windows ) Alles op US settings en draait weer perfect.
Je kan het allicht proberen...
Making an ass of myself since the 70's
wil je dat niet, moet je je keyboarsettings veranderen
Verwijderd
OK, dit is duidelijkk, ff proberen dan :-)418O2 schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 21:09:
er is een workaround. Typ eerst een klinker en dan backspace, dan blijftie wel open.
wil je dat niet, moet je je keyboarsettings veranderen

Hallo
[eLiTe]Warriors CS:S Squad public server | css.elitewarriors.nl (of 80.69.73.238)
Boosted | Mani-mod | FF on | mapvote aan einde map | mp_forcecam 1
Ben nog met een aantal settings aan het stoeien, maar draait lekker (goeie ping!)
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Ik heb ze altijd op 101 staan. Dat werd me toen es aangeraden en het speelt idd goed. Er werd me ook bij gezegd dat je dit het beste kon gebruiken als je internet connectie >= 1 mbit. Nah gelukkig heb ik dat.mach2 schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 23:40:
Of idd gewoon CTRL+ ~ werkt net zo makkelijk. Ik heb trouwens die cmdrate en updaterate niet op 100 staan want om de 1 of andere reden gaat het dan haperen als een gek (ongeacht welke server). Raar maar waar, heb het op 60 om 50 staan en dan loopt het meestal goed genoeg (verschilt dan een beetje per server). Helaas loopt het spel het best (lees helemaal soepel) op de standaard waarden 30 om 20 maar dat speelt weer klote wat raak schieten betreft..............dus dan maar 60/50 met af en toe een hapering
Hoe zit het eigenlijk met "rate". Bij mij staat ie op 25000, maar ik heb geen id wat het eigenlijk inhoud.
forcecam 1? Dat is toch dat je enkel maar je eigen team, in head, kan volgen?Roeligan schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 08:18:
Graag onze pub in de SP op te nemen
[eLiTe]Warriors CS:S Squad public server | css.elitewarriors.nl (of 80.69.73.238)
Boosted | Mani-mod | FF on | mapvote aan einde map | mp_forcecam 1
Ben nog met een aantal settings aan het stoeien, maar draait lekker (goeie ping!)
Dat vind ik echt irritant. En ik snap het nut er ook niet echt van, aangezien als je dood ben toch niet meer met je team-mates kan praten.
Er bestaat ook een "edit-knop" op GoT...Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 21:36:
ok dan: WERKT :-)
[ Voor 23% gewijzigd door Vanitas op 28-07-2005 11:33 ]
Om ghosting te voorkomen via TS, ook kun je de plekjes waar de tegenstander evt., camped spotten, imho meot je daar zelf maar achter komen door goed te kijken, niet door ze daarna te speccen. In offi wars is mp_fadetoblack 1 volgens mij zelfs verplicht (dus dan zie je helemaal nix meer! En chat terwijl je dood bent kun je aan/uit zetten.Vanitas schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 11:31:
[...]
forcecam 1? Dat is toch dat je enkel maar je eigen team, in head, kan volgen?
Dat vind ik echt irritant. En ik snap het nut er ook niet echt van, aangezien als je dood ben toch niet meer met je team-mates kan praten.
[...]
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Verwijderd
een kijkje achter de schermen bij de one and only
Headshot Master
RatPack #814
Ah TS, daar had ik niet aan gedacht. Ik gebruik dat nooit. Ja dan is het opzich wel irritant, maar aangezien het een pub is is dat imo niet echt erg.Roeligan schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 12:03:
[...]
Om ghosting te voorkomen via TS, ook kun je de plekjes waar de tegenstander evt., camped spotten, imho meot je daar zelf maar achter komen door goed te kijken, niet door ze daarna te speccen. In offi wars is mp_fadetoblack 1 volgens mij zelfs verplicht (dus dan zie je helemaal nix meer! En chat terwijl je dood bent kun je aan/uit zetten.
Oh ja... auto teambalance staat ook aan op onze pub
RatPack #814
Verwijderd
Hoe doe je dat? want als ik dat ingame doe dan gaat steam stomen.Jostheking schreef op maandag 25 juli 2005 @ 22:59:
Misschien even op DirectXlevel 8/7 proberen te zetten?
Ik loop nu onder DirecX 7, op 1024*786, alles op het allerhoogst! Zelfs AA en AF enzo.
Op een 2.8 Ghz, 1 Gig ram en een GF 4!
FPS gemiddeld 99, als het echt HEEL druk is met HE's en smokes overal, drops naar de 50.
Verwijderd
Kheb 3,2 gig Athlon en 1 gig intern. Radeon X740XL videokaart.
Hoe kan ik meer fps krijgen?
En wat merk je als je choke inneens hoger wordt, zo iets van 20 ofzo?
Dan komen bepaalde data-pakketjes niet bij je aan, waardoor bv kogels mist die zijn afgeschoten door een ander.Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 18:37:En wat merk je als je choke inneens hoger wordt, zo iets van 20 ofzo?
Verwijderd
Zelf denk ik dat de processor + mob de bottleneck zijn.
Specs:
Amd 3000+ @ 2ghz
Msi K7
1024 mb ddr 3200
x800xt pe
120 gb hdd
volgens mij zat er nog helemaal geen AA en AF in DirectX 7Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 16:26:
[...]
Hoe doe je dat? want als ik dat ingame doe dan gaat steam stomen.
Wat haal je dan bij die stresstest?Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 19:43:
Weet iemand waarom ik maar 40-50 fps haal met af en toe schokkerig beeld?
Specs:
Amd 3000+ @ 2ghz
Msi K7
1024 mb ddr 3200
x800xt pe
120 gb hdd
Hallo
Moet je bij je snelkoppeling van CSS even dit toevoegen achter de commandline:Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 16:26:
[...]
Hoe doe je dat? want als ik dat ingame doe dan gaat steam stomen.
-dxlevel 70
Ik speelde altijd onder DirectX 8 (Geforce 4) maar sinds ik dat stukje achter de commandline heb gezet, zijn mijn fps dik verdubbeld!
Ik denk eerder dat je nog iets op de achtergrond hebt draaien/virus/spyware of een rotte installatie hebt, want ik haalde die resultaten ook ongeveer met een:Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 19:43:
Weet iemand waarom ik maar 40-50 fps haal met af en toe schokkerig beeld?
Specs:
Amd 3000+ @ 2ghz
Msi K7
1024 mb ddr 3200
x800xt pe
120 gb hdd
AMD 2000+
512 mb ddr 3200
Radeon 9000
40 gb hdd
[ Voor 39% gewijzigd door j86 op 28-07-2005 23:06 ]
Verwijderd
Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee
ik had de rates al goed, maar deze config veranderd nog veel meer dingen, en nu voelt het eindelijk goed
Gewoon ff wachten? Zo erg is het toch niet om 3 uurtjes niet te kunnen CSSenVerwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 20:13:
Hey ik moet altijd na een verse install van XP de hele zooi a CSS weer downloaden, terwijl de game op een andere partie geinstalleds is... Verklaar waarom? en.... hoe kan ik die frickin download van 189minuten omzeilen?
Ik dacht ook dat ik ergens in Steam 'backup game files' oid had zien staan trouwens, ik weet niet of je er iets aan hebt!
Ik heb deze week ook toevallig een keer de hele pc geformat en CSS weer opnieuw geinstalleerd, maar ik moet nu echt weer een beetje opnieuw wennen, want het voelt weer helemaal anders aan! Hele tijd liggen kloten met mouse setting enzo
Bedoel je een nieuwe configuratie van het spel, of heb je een nieuwe config (systeem) gekocht?T7D_Sneezy schreef op zondag 31 juli 2005 @ 13:30:
ik heb nu een nieuwe config, en nu speelt het spel echt lekker!
ik had de rates al goed, maar deze config veranderd nog veel meer dingen, en nu voelt het eindelijk goed
Ik heb nog nooit iets veranderd aan het spel wat je niet kunt vinden bij options, heb je nog tips voor me?
[ Voor 25% gewijzigd door j86 op 31-07-2005 23:19 ]
of de backup optie van steam gebruiken of je hele steam map op dvd fikken/op share zetten/tape/whatever. Wat je ook kunt doen (als je de cd-rom hebt) is steam/hl2/css installeren vanuit de cdrom en dan de ingepakte gamebestanden naar je "oude" steam install verplaatsen.Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 20:13:
Hey ik moet altijd na een verse install van XP de hele zooi a CSS weer downloaden, terwijl de game op een andere partie geinstalleds is... Verklaar waarom? en.... hoe kan ik die frickin download van 189minuten omzeilen?
Steam Inventaris
Big Pimpin' here @ G.o.T.
Dit zijn mods/addons die je nog niet hebt, custom files enzo...
Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character
Edit: Hier dus
Maar een goede server admin zorgt ervoor dat zijn mp3's via een snelle webserver gedownload worden, zodat je niet te lang hoeft te wachten.
Op onze servers heb ik dit zo gedaan en ook zit er compressie op alle custom files, waardoor de grootte nog 50% kleiner wordt. Binnen 30 sec heb je zo alle custom mp3's binnen.
Ik zou zeggen: probeer het eens uit.
[ Voor 11% gewijzigd door Hollanda op 01-08-2005 21:07 ]
edit: lol je laat me nu wel registreren sneaky
[ Voor 36% gewijzigd door Flaman op 01-08-2005 21:56 ]
[ Voor 100% gewijzigd door Flaman op 01-08-2005 22:02 ]
Verwijderd
Volgens mij speel ik best vaak op jou server.Hollandia schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 21:05:
Je kan het downloaden van geluidjes uitzetten, check maar op mijn forum hoe (staat een uitgebreide tut ergens).
Edit: Hier dus
Maar een goede server admin zorgt ervoor dat zijn mp3's via een snelle webserver gedownload worden, zodat je niet te lang hoeft te wachten.
Op onze servers heb ik dit zo gedaan en ook zit er compressie op alle custom files, waardoor de grootte nog 50% kleiner wordt. Binnen 30 sec heb je zo alle custom mp3's binnen.
Ik zou zeggen: probeer het eens uit.
Ik ook wheheVerwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 23:14:
[...]
Volgens mij speel ik best vaak op jou server.
K/D ratio van 3.77, netjes weer hoor....
[ Voor 11% gewijzigd door Hollanda op 02-08-2005 07:50 ]
Verwijderd
Kheb gister laat weer een paar potjes gespeeld, toch wel erg fijn weer. Lekker teamwork ook. Behalve dat je HEEEEL vaak geteamflashed wordt...Hollandia schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 07:47:
Je staat zelfs weer in de top15: Rankings server1 en: Server Tracker (klein voorproefje van de nieuwe site).
K/D ratio van 3.77, netjes weer hoor....
Verder had ik verdacht veel headshots...
[ Voor 30% gewijzigd door NoTimeRemains op 02-08-2005 20:43 ]
This is the Way.
Verwijderd
Je bedoelt als je al ingame zit?HIValicious schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 20:30:
weet iemand een manier om servers in je source favo's te gooien, znder het ctrl+c, ctrl v gebeuren?
nu ben ik al mijn favo servers kwijt maar die wil ik er dus weer inzetten maar het zijn er een stuk of 20 dus 1 voor 1 vink niet wat...
kan ik niet op de een of andere manier een config aanpassen ofzo... zodat ik die servers neit handmatig dr hoeft te gooien...
[ Voor 10% gewijzigd door NoTimeRemains op 02-08-2005 23:02 ]
This is the Way.
NeeHIValicious schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 23:01:
neej ik heb een cleane install van mijn win xp en dus ook css
nu ben ik al mijn favo servers kwijt maar die wil ik er dus weer inzetten maar het zijn er een stuk of 20 dus 1 voor 1 vink niet wat...
kan ik niet op de een of andere manier een config aanpassen ofzo... zodat ik die servers neit handmatig dr hoeft te gooien...
Verwijderd
Volgens mij ook niet want je favolijst is een online lijst volgens mij die gebonden aan je profiel is...(toch?)
Dus dan zal het wel niet ergens opgeslagen zijn aan je profiel, maar ergens op je HD staan.
mja schijnbaar niet
This is the Way.
ook heb ik soms op mijn lokale server soms een ping van 80 en dat is ook een beetje hoog
Dus denk ik dat er aan mijn install wat getweaked moet worden
Geen idee.. Alleen cheaters die gepakt zijn kunnen dit weten..DaCoTa schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 13:15:
Gisteren sinds lang weer een aimbotter gezien, helaas. Ik weet niet of het een VAC secure cheat was, aangezien een VAC ban een stuk langer duurt dan een klap uitdelen met de lokale banstick. Weet iemand of die cheats inmiddels door VAC opgepakt worden, of hoe lang dat normaal duurt voordat ze bij Valve de boel bijwerken?
Je moet imho wel erg dom zijn om voor een cheat je HL2 account te riskeren.. Ookal kan een cheat save lijken, als je dan opeens 1-2 dagen later toch geband wordt kan je fijn een nieuwe HL2 kopen a 45 euro.. Da's ook de reden waarom ik hoop dat HL2 voorlopig nog niet goedkoper wordt, zoals dat oude HL/CS waarvoor je voor 10-15 euro alweer een nieuwe key hebt.. Hogere prijs en perm ban is een goede vorm van cheatpreventie, met een lage prijs is dat al veel minder..
Zolang het maar niet zo'n mod is die messages spamt linksboven door je radar heen.. Wat een domme irritante zooi is dat, rot op!!Bever! schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 15:31:
sowieso vervelend dat xs4all geen enkele admin mod oid installeert.
voegt een boel toe imo.
Verwijderd
Ik vind die unreal geluidtjes op sommige servers nog vervelender.Inflatable schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 13:37:
[...]
Zolang het maar niet zo'n mod is die messages spamt linksboven door je radar heen.. Wat een domme irritante zooi is dat, rot op!!
Wordfilter enzo moet ik allemaal nog instellen, persoonlijk vindt ik de rampage/multikill counter wel geinig, daar meot ik ook nog eens naar zoeken.
RatPack #814
Admin mod's:
- Je kan met elke mod instellen dat de messages in chat als console booschap worden getoond ipv links bovenin bij je radar.
- Bij elke mod kan je opties aanzetten of uit laten. Zoals: betting/sounds/high ping kicker/autokick: teamkillers/hostage killers/automapvote aan einde map/scheldwoorden (***) en de rest....
VAC2:
- Momenteel is VAC2 erg sterk, onze cheat mod bant nu nog maar een paar spelers in de week waar dit in de tientallen liep voordat VAC2 uitkwam. Wij hebben ongeveer 3000 unieke spelers per week.
- De hele cheat schene schijnt zich momenteel gericht te hebben op BF2, omdat VAC2 simpelweg te sterk is momenteel. Ik benadruk even het woord momenteel omdat dit ook zo over kan zijn.
- Als je VAC2 banned bent dan is dit voor altijd, je steam account met al je daarop geregistreerde spellen kan je dan niet meer online gebruiken. Steam unbanned ook niet !!!!!
Tweaks:
- Probeer maar geen scripts uit, VAC2 kan dit zien als een cheat, ook het uitzetten van bepaalde filters zoals smoke, rain, etc.... kan je permanent voor gebanned worden.
- Wat zijn de rates waar je server op draait en wat zijn je eigen rates (rate/cl_cmdare/cl_updaterate).
[ Voor 26% gewijzigd door Hollanda op 04-08-2005 17:51 ]
cl_updaterate "20"
cl_cmdrate "30"
Server:
sv_maxrate 20000
sv_minrate 0
sv_maxupdaterate 120
fps_max 600
Aan deze instellingen had ik nog niks veranderd omdat ik alles fresh opnieuw heb installed
Machinespecs:
Mijn machine: P4 2.8, 1GB mem ,Radion 9600 Pro
Server : Cel 2.8 ,512 MB 16 slots (server is CSS dedicated (geen steaminstall))
Inet conn: adsl 3200/768
Ik moet nog uitzoeken wat de beste waarden zijn voor de server
[ Voor 6% gewijzigd door mirelia op 04-08-2005 19:11 ]
Indien tickrate 66 je lukt/mogelijk is op server:
rate "20000"
cl_cmdrate "60"
cl_updaterate "40"
Indien tickrate 33 standaard op server:
rate "20000"
cl_updaterate "30"
cl_updaterate "20"
Zet in ieder geval deze waardes in je server.cfg van je server:
sv_minrate "2000"
sv_maxrate "20000"
sv_maxupdaterate "101"
sv_minupdaterate "20"
fps_max "501"
Als je een thuisserver hebt dan heeft die max fps niet zoveel zin, zet die dan op "101"
Als je mijn vragen beantwoord kan ik je ideale rates aangeven.
Note: een 9600pro houdt niet over, helemaal niet als je op 1024x768 speelt en een aantal instellingen op hoog hebt staan. Ik vindt 50fps dan nog wel netjes.
[ Voor 87% gewijzigd door Hollanda op 04-08-2005 19:23 ]
] rate
"rate" = "10000"
Server heeft idd tickrate 33 en staat nu op 66
Ik heb de instellingen van de server al overgenomen
Ik draai trouwens op 1280*1024 haha
Dat heb ik dus maar even op 1024*768 gezet
Nu draai ik tussen de 100-150 fps in een server met Inferno die ik even probeerde
En rond de 80 op mijn eigen server
[ Voor 55% gewijzigd door mirelia op 04-08-2005 23:58 ]
Verwijderd
Ja, da's normaal.. CS:S is nogal afhankelijk van je CPU, dus waarschijnlijk is je CPU dan niet snel genoeg om meer dan 30fps te produceren op zo'n moment.. Om constant boven de 40-50 fps te blijven heb je toch wel minstens een AMD 64 3500+ nodig..Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 01:08:
Met de videostress test haal ik 100 fps. Als ik ingame ga haal ik soms maar 30 fps vooral als ik naar veel poppetjes kijk. Is dit normaal? Ik haal wel gewoon 3500 fps in 3dmark (64+ 6600gt)
Aan je 6600GT ligt het dus niet in CS:S..
[ Voor 20% gewijzigd door Inflatable op 05-08-2005 01:34 ]
Verwijderd
Zeker CPU afhankelijk. Heb namelijk nu een AMD64 3000+ en XFX 6800GT en fps is gelijk aan toen met de 6600GT misschien iets hoger. Me broer heeft dus mijn 6600GT overgenomen maar heeft een AMD64 3500+ en haalt betere FPS dan ik.Inflatable schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 01:30:
[...]
Ja, da's normaal.. CS:S is nogal afhankelijk van je CPU, dus waarschijnlijk is je CPU dan niet snel genoeg om meer dan 30fps te produceren op zo'n moment.. Om constant boven de 40-50 fps te blijven heb je toch wel minstens een AMD 64 3500+ nodig..
Aan je 6600GT ligt het dus niet in CS:S..
Klopt..Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 01:42:
[...]
Zeker CPU afhankelijk. Heb namelijk nu een AMD64 3000+ en XFX 6800GT en fps is gelijk aan toen met de 6600GT misschien iets hoger. Me broer heeft dus mijn 6600GT overgenomen maar heeft een AMD64 3500+ en haalt betere FPS dan ik.
Dus je kan ook gerust alles lekker op high zetten met AA en AF aan, want je fps zal er niet onder lijden.. Ik heb een Intel P4 3.2Ghz @ 3.51Ghz, 2GB en een 6800GT 256MB, en ik haal in CS:S nagenoeg dezelfde fps op 800x600@low 0xAA/AF, als op 1024x768@high 4xAA/8xAF.. Bottleneck is gewoon mijn CPU, zelfs op 3.5Ghz nog..
Andere games zoals BF2 zijn weer veel meer afhankelijk van je videokaart, daar zal jij dus wel meer fps halen als je broer..
[ Voor 3% gewijzigd door Inflatable op 05-08-2005 01:51 ]
Verwijderd
Al moet ik zeggen dat ik wel op 1280x1024 speel (LCD)Inflatable schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 01:49:
[...]
Klopt..
Dus je kan ook gerust alles lekker op high zetten met AA en AF aan, want je fps zal er niet onder lijden.. Ik heb een Intel P4 3.2Ghz @ 3.51Ghz, 2GB en een 6800GT 256MB, en ik haal in CS:S nagenoeg dezelfde fps op 800x600@low 0xAA/AF, als op 1024x768@high 4xAA/8xAF.. Bottleneck is gewoon mijn CPU, zelfs op 3.5Ghz nog..
Andere games zoals BF2 zijn weer veel meer afhankelijk van je videokaart, daar zal jij dus wel meer fps halen als je broer..
Wel bijzonder als je dat gaat vergelijken met de benchmarks van tomshardware. Of ontloopt CS:S hl2 zoveel als het gaat om fps?Hollandia schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 02:28:
Dat snap ik niet, ik heb een AMD64 3400+ (1 mb cache) met 1024 mb geheugen en een ATI X850XT PE en haal altijd meer dan 150 fps op 1600x1200 met alles hoog.
http://graphics.tomshardw...5/vga-charts-pcie-05.html
Verwijderd
Verwijderd
Dus ik denk toch echt dat je ergens anders een bottleneck hebt.
Bij mij is het namelijk mn Proc, en ik denk dat als ik daar een AMD 3000 van maak ik wel zeker 20/40 fps erbij krijg
This space is occupied
Ik heb hetzelfde probleem.Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 12:00:
Jij wil niet weten hoevaak ik windows al heb geformatteerd etcHet zit gewoon ergens in de engine van het spel want ik kan bv alles op low zetten en dan haal ik min of meer dezelfde fps als met alles op hoog met 6/16x aa/aaf terwijl je dat normaal gesproken toch het dubbele aan fps zou moeten geven (terwijl het bij mij bij max een paar fps blijft). En zoals ik eerder al zij, op de steam forums zijn er ook veel mensen met high end pc's die er last van hebben. Het lijkt me sterk dat het aan de gebruiker ligt als je ziet hoeveel mensen het hebben.
Ook al zet ik de settings op low, m'n FPS gaat niet omhoog. Ik haal zo'n 40 FPS gemiddeld met alles op high @ 1280x1024.
(in de stresstest haal ik wel 89 FPS ofzo met alles op High Details @ 1280x1024)
ik verwachtte ook wel dat ik met mijn AMD 64 3500+, 1 Gig DC en X800Pro (overclocked) meer fps zou halen.
De grap is, als ik counterstrike "gewoon" speel, dus niet source, behoudt ik de zelfde fps.
Dus ook zo'n 30-70 FPS
Zoals b3n666 al zei, het lijkt mij ook iets van een bug ofzo.
PS: Weet iemand hoe je CS:S in DX8 kunt laten draaien?
[ Voor 15% gewijzigd door tweakraiser op 06-08-2005 12:14 ]
"C:\Program Files\Valve\Steam\Steam.exe" -applaunch 240 -game "cstrike" -dxlevel 80
en dit voor DirectX 7:
"C:\Program Files\Valve\Steam\Steam.exe" -applaunch 240 -game "cstrike" -dxlevel 70
Heb zelf een DirectX 8 kaart, en toen ik naar 7 toe ging, verdubbelde mijn fps!
http://www.steampowered.c...t5.2005/img/CSS_SAS01.jpg
http://www.steampowered.c...t5.2005/img/CSS_SAS02.jpg
We'll also be releasing a new SAS model for Counter-Strike: Source in the very near future. Here are a couple of screenshots of what it looks like currently.
Maar zie ik het nou goed, dat er 2 verschillende kleuren van rondlopen?
Misschien kunnen we dalijk ook nog keuze maken uit verschillende mannetjes
En waarom gaan ze de Terrors nou niet een keer vernieuwen? Die zijn al hetzelfde sinds de eerste beta
En de terrors hebben al een nieuw model sinds begin juli
[ Voor 26% gewijzigd door XWB op 06-08-2005 15:59 ]
AMD3400+(2.46Mhz),
512mb ram,
raptor 10k schijf,
ati 9600xt (@530 Mhz).
Hiermee kom ik met 1024x768 meestal rond de 60fps. Dit is wel redelijk, maar als ik mijn instellingen verander merk ik idd geen enkel verschil verder. Wel ben ik vaak als eerste als er een nieuwe level begint.
De enige keer dat ik verschil in de Fps merkte was toen ik mijn processor+geheugen overclockte.
Verwijderd
Na een clean install loopt Source echt bagger.
Ping is goed +- 10
Verbinding: 1024kb/256kb
Stresstest geeft 94 aan, voor de schone installatie was dit rond de 80 als ik me niet vergis.
Systeem
2500 @ 3200+
9800pro
1024mb
Sofware:
Drivers zijn die van de CDrom.
Anti virus is Kaspersky (uit etten helpt niks)
Firewall is ZoneAlarm (uitzetten helpt niet)
Alles gaat goed. In het menu heb ik 250+ fps volgens Fraps.
In game +- 60 tot 90. Alleen als ik ga schudden met met muis loop het zeer sloom (goede crt, geen ghost) en als ik iemand tegen kom dropt het naar 1 tot 10 fps.
Voor de clean XP install liep alles vloeiend rond de 60 tot 90 fps alleen zonder drops.
Iemand tips wat ik hier aan kan doen, alles in standaard.
Bv. in Console dingen typen.
Verder staan de instelling voor graphics ook standaard, wat Source had aanbevolen.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2005 19:14 ]
Probeer eens de laatste ATI driver, versie 5.7 ( www.ati.com )[b][message=23922728,noline]
2500 @ 3200+
9800pro
1024mb
Drivers zijn die van de CDrom.
Verwijderd
Thnx maar dat deed ik nog niet omdat ik neit precies wist hoe dat moestHollandia schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 20:38:
[...]
Probeer eens de laatste ATI driver, versie 5.7 ( www.ati.com )
Want hoe verwijder ik me oude driver?
Of kan het er gewoon over heen?
Verder deed deze driver het voor de installatie wel goed.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2005 21:10 ]
Morgen maar eens de oudere Omega-drivers erop zetten....
Verwijderd
Ga naar software in je configuratiescherm en verwijder alles van ATI/Nvidia. reboot en download en install dan Driver Cleaner Pro (freeware): Klik hier voor DC pro.
Rebooten en dan pas de nieuwe drivers installeren, dan weer rebooten en je bent klaar.
Note: jullie doen toch iets verkeerd, ik heb ook high end hardware en heb nergens last van, supersoepel beeld op alles hoog en 1600x1200. Je kan dan wel aan je instellingen gaan rotzooien, maar beste is gewoon je XP er nieuwe op te zetten incl. de laatste final drivers voor chipset en videokaart.
[ Voor 33% gewijzigd door Hollanda op 07-08-2005 00:02 ]
Dit topic is gesloten.