Hallo,
ff korte introductie, Arnold, 23 werk in een computerzaak (inkoop/verkoop) in Emmen. Daar hebben we voor een winkel ruim assortiment aan casemod spul (mijn id
) Heb een ruim aantal mod's. Mijn smaak gaat vooral uit naar strak en modern (alu plexi etc) Omdat mijn eigen mods eigenlijk nooit afkomen
Is het nu tijd om eindelijk eens tijd te steken in een mod voor me zelf.
De PC is op dit moment al werkend omdat ik mijn notebook moest terug sturen. Eerst een hardware lijstje...
Coolermaster wavemaster
Silentmaxx 480 watt psu
Asus A8N SLI Deluxe
AMD Athlon 64 3500+ s939
1024 Corsair TwinxLed DDR500
2x MSI 6800GT 256mb SLI
Creative audigy2 ZS
2x Western Digital Raptor 74Gb in Raid 0
2x NEC 3520 DVDwriter
Omdat de pc moest werken, eerst lucht gekoeld en meteen wat aanpassingen gedaan. Die in lijn staan met de mod.
CPU wordt gekoeld met een Scythe kamikaze met ACE alu rode ledfan
6800's gekoled met Arctic Silencert
Boven en top fans vervangen door ACE alu rode ledfans
PSU fan's vervangen door
ACE Alu rode led fans..
HDD en Led achter het frontje vervangen door Rode leds
Een paar foto's hoe het er nu uit ziet

het is echt rood.. fotos gemaakt in het donker
Fan controller moet nog ff rood worden
Ok.... teneerste heb ik nu warme voeten onder me bureau door deze pc
En aangezien het topci 146 % wavemaster is........ moet er nog 46% worden bij gevoegd 
De volgende foto is een voorbeeld welke kleuren en materialen zullen worden gebruikt

Update 7 Mei 2005:
hierbij vast wat foto's van wat het id is

Deze overige 46% zal worden gebruikt om de waterkoeling te herbergen. Het zal de volgende onderdelen bevatten:
Innovatek eheim pomp (12v)
2x Aquacomputer Airplex EVO 240 incl grills
Aquacomputer 6800 gpu blokken
Aquacomputer AMD chipset blokje
Het geheel zal worden geplaats in 1 loop..cpu,chipset, rad, gpu1,gpu2, rad. Reservoir heb ik nog neit helemaal overnagedacht maar denk dat deze achterin komt van de 46 %.
Update 8 Mei 2005
heb vanavond een lanparty dus vandaag even een raampje gedremelt... design komt beetje weg bij wavemaster vandaar de "wave" en nee het is dus NIET het windows logo das net anders om

Update 9 Mei 2005
Dit weekeind ivm de lanparty niet veel gedaan...
Vandaag kwam me pa terug met de eerste frontplate voor de airplex 240 rad...

De 46% zal onder de complete kast worden geplaatst dit ziet er gewoon beter uit. Nu wil ik proberen om het deurtje te verzagen en passen te maken zodat het onderste deel van de kast er gewoon strak komt uit te zien zonder extra power knop ed.
Dit is de afdekplaat voor de 1e rad. Lijkt goed maar is het nog niet.. dit is gepolijst.. ga proberen om het ergens te laten verchromen.:)
Ook nog beetje oprgeruimt en me bureau anders ingedeelt en ff wat opgeruimt :0

Nu is het alleen hopen dat Nvidia beetje opschiet met multi monitor support als je een sli config draait
Update 13 Mei 2005
Vandaag weer een zooi onderdelen binnen gekregen.. Wil toch ff.. http://www.freezinghardware.com noemen voor het helpen met de zoektocht naar onderdelen en goede reactie's op de emails
Goed...het binnen gekomen spul
een zooitje Plug & Cool koppelingen.

Kraantje wat zal worden gebruikt voor het evt. leeglaten lopenvan het systeem

De Aquacomputer 6800 koelers... erug mooi spul.. misschien de bovenkant laten verchromen
alleen jammer dat je ze niet zult zien.. weet ook niet of het chroom het water gaat aantasten of anders om

Zit standaard blauwe verlichting in.. duzz

paar weerstandjes en led's

En zoals al het nieuwe spul moest deze ook uitelkaar

Na wat gesoldeer...

En nog een beetje gesoldeer

En natuurlijk ff netjes de kabeltjes weg werken

Ten laatste het chipsetblokje.. zit er aan te denken om hier 2 kleine gaatjes in het deksel te boren coor leds.. maar ben der nog niet helemaal overuit afdat ook gaat lukken

Update 14 Mei 2005
Bij de bestelling zaten ook de 12cm alu led fans..

ff aangesloten zoals te zien... blauwe verlichting.. dus...

Uitelkaar halen
Dacht dat dit veel werk zou zijn maar dat viel mee 

Iniedere hoek zit een ledje die moet worden vervangen

Eerste led je vervangen en ff testen

Eerste compleet klaar

En alle 4 klaar

Update 15 Mei 2005
Omdat een auto netjes wordt afgewerkt (en dat ook de inspiratie is) moet het natuurlijk ook met de pc... Dit houdt in... weinig tot GEEN kabels in het zicht... Ook het moederbord moet natuurlijk alleen zichtbaar zijn wat interesant is.
Punt1 was het verwijderen van de intake fans. Hierdoor kunnen de hd's verder naar voren zodat ze gelijk lopen met het einde van het rekje
Daar zaten dus eerst fan's
De HDD komt nu dus niet verder als helemaal links het einde van het rekje

Toen wat gaat metaal op maat geknipt

ff passen af tekenen weer knippen,passen etc etc

K zelfde gedaan voor de drivebays, mobo, en de psu.... wat er over heen komt laat ik nog ff in het midden

Update 19 Juli 2005
Niet veel gedaan afgelopen maand door werk en wat prive dingetjes maar... ben weer bezig
heb besloten om de rode leds allemaal te gaan vervangen door witte... Dit omdat ik een proefplaatje heb laten spuiten in de bordeaux rode kleur en rode leds kleuren niet echt mooi.. misschien een combi wit/rood maar alleen rood wordt het zeker niet
Het andere spul wat in middels is binnen gekomen

The cuplex XT cpu cooler echt mooi blokje !!

Het andere chipset plaatje deze past perfect op de A8N sli alleen kan het niet recht gemonteerd worden... eerst maar even kijken hoe dat staat

The innovatek eheim 12v pomp..... Echt een mooi strak pompje.. hopelijk is het genoeg om het hele systeem te laten stromen

Het skai voor de mobo afdekplaaten... Deze worden hiermee bekleed mijn vriendin is zo vriendelijk geweest om het te kopen op de markt.. precies de goede kleur en lekker stevig...
Kort updatetje ga nu snel weer verder modden.
Update 20 Juli 2005
Even een snel updatje vanaf het werk

de fans voor de voeding (enermax 600watt) worden vervangen door witte led fans.. moet alleen de kabels om solderen... bij deze gedaan.
Update 21 Juli 2005
Omdat ik problemen ga kwa warmte als ik het mobo ga afdekken moest daar natuurlijk een oplossing voor komen. Kan natuurlijk het mobo gaan koeler met 4cm fans aan de zijkant maar dat is niet echt een subtiele oplossing.... Coolermaster heeft een helemooie crossflow fan... alleen die past niet in de wavemaster.... Standaard
(waar is de dremel smiley
)

Crossflow fan uit elkaar

Een deel van de fan afgezaagd... nu weer kijken of het inelkaar wil

Beetje onduidelijk door de crappy cam van het werk, maar zoals je kunt zien in ieder deel van de crossflow fan zit de zelfde afsluiting/scheiding als aan het begin/eind dus das lekker makkelijk

Hier de ingekorte crossflow fan weer in de inmiddels te lange behuizing... dat wordt het volgende wat we gaan aanpassen
ff korte introductie, Arnold, 23 werk in een computerzaak (inkoop/verkoop) in Emmen. Daar hebben we voor een winkel ruim assortiment aan casemod spul (mijn id
De PC is op dit moment al werkend omdat ik mijn notebook moest terug sturen. Eerst een hardware lijstje...
Coolermaster wavemaster
Silentmaxx 480 watt psu
Asus A8N SLI Deluxe
AMD Athlon 64 3500+ s939
1024 Corsair TwinxLed DDR500
2x MSI 6800GT 256mb SLI
Creative audigy2 ZS
2x Western Digital Raptor 74Gb in Raid 0
2x NEC 3520 DVDwriter
Omdat de pc moest werken, eerst lucht gekoeld en meteen wat aanpassingen gedaan. Die in lijn staan met de mod.
CPU wordt gekoeld met een Scythe kamikaze met ACE alu rode ledfan
6800's gekoled met Arctic Silencert
Boven en top fans vervangen door ACE alu rode ledfans
PSU fan's vervangen door
HDD en Led achter het frontje vervangen door Rode leds
Een paar foto's hoe het er nu uit ziet

het is echt rood.. fotos gemaakt in het donker
Fan controller moet nog ff rood worden
Ok.... teneerste heb ik nu warme voeten onder me bureau door deze pc
De volgende foto is een voorbeeld welke kleuren en materialen zullen worden gebruikt

Update 7 Mei 2005:
hierbij vast wat foto's van wat het id is

Deze overige 46% zal worden gebruikt om de waterkoeling te herbergen. Het zal de volgende onderdelen bevatten:
Innovatek eheim pomp (12v)
2x Aquacomputer Airplex EVO 240 incl grills
Aquacomputer 6800 gpu blokken
Aquacomputer AMD chipset blokje
Het geheel zal worden geplaats in 1 loop..cpu,chipset, rad, gpu1,gpu2, rad. Reservoir heb ik nog neit helemaal overnagedacht maar denk dat deze achterin komt van de 46 %.
Update 8 Mei 2005
heb vanavond een lanparty dus vandaag even een raampje gedremelt... design komt beetje weg bij wavemaster vandaar de "wave" en nee het is dus NIET het windows logo das net anders om

Update 9 Mei 2005
Dit weekeind ivm de lanparty niet veel gedaan...
Vandaag kwam me pa terug met de eerste frontplate voor de airplex 240 rad...

De 46% zal onder de complete kast worden geplaatst dit ziet er gewoon beter uit. Nu wil ik proberen om het deurtje te verzagen en passen te maken zodat het onderste deel van de kast er gewoon strak komt uit te zien zonder extra power knop ed.
Dit is de afdekplaat voor de 1e rad. Lijkt goed maar is het nog niet.. dit is gepolijst.. ga proberen om het ergens te laten verchromen.:)
Ook nog beetje oprgeruimt en me bureau anders ingedeelt en ff wat opgeruimt :0

Nu is het alleen hopen dat Nvidia beetje opschiet met multi monitor support als je een sli config draait
Update 13 Mei 2005
Vandaag weer een zooi onderdelen binnen gekregen.. Wil toch ff.. http://www.freezinghardware.com noemen voor het helpen met de zoektocht naar onderdelen en goede reactie's op de emails
Goed...het binnen gekomen spul
een zooitje Plug & Cool koppelingen.

Kraantje wat zal worden gebruikt voor het evt. leeglaten lopenvan het systeem

De Aquacomputer 6800 koelers... erug mooi spul.. misschien de bovenkant laten verchromen

Zit standaard blauwe verlichting in.. duzz

paar weerstandjes en led's

En zoals al het nieuwe spul moest deze ook uitelkaar

Na wat gesoldeer...

En nog een beetje gesoldeer

En natuurlijk ff netjes de kabeltjes weg werken

Ten laatste het chipsetblokje.. zit er aan te denken om hier 2 kleine gaatjes in het deksel te boren coor leds.. maar ben der nog niet helemaal overuit afdat ook gaat lukken

Update 14 Mei 2005
Bij de bestelling zaten ook de 12cm alu led fans..

ff aangesloten zoals te zien... blauwe verlichting.. dus...

Uitelkaar halen

Iniedere hoek zit een ledje die moet worden vervangen

Eerste led je vervangen en ff testen

Eerste compleet klaar

En alle 4 klaar

Update 15 Mei 2005
Omdat een auto netjes wordt afgewerkt (en dat ook de inspiratie is) moet het natuurlijk ook met de pc... Dit houdt in... weinig tot GEEN kabels in het zicht... Ook het moederbord moet natuurlijk alleen zichtbaar zijn wat interesant is.
Punt1 was het verwijderen van de intake fans. Hierdoor kunnen de hd's verder naar voren zodat ze gelijk lopen met het einde van het rekje
Daar zaten dus eerst fan's
De HDD komt nu dus niet verder als helemaal links het einde van het rekje

Toen wat gaat metaal op maat geknipt

ff passen af tekenen weer knippen,passen etc etc

K zelfde gedaan voor de drivebays, mobo, en de psu.... wat er over heen komt laat ik nog ff in het midden

Update 19 Juli 2005
Niet veel gedaan afgelopen maand door werk en wat prive dingetjes maar... ben weer bezig
heb besloten om de rode leds allemaal te gaan vervangen door witte... Dit omdat ik een proefplaatje heb laten spuiten in de bordeaux rode kleur en rode leds kleuren niet echt mooi.. misschien een combi wit/rood maar alleen rood wordt het zeker niet
Het andere spul wat in middels is binnen gekomen
The cuplex XT cpu cooler echt mooi blokje !!
Het andere chipset plaatje deze past perfect op de A8N sli alleen kan het niet recht gemonteerd worden... eerst maar even kijken hoe dat staat
The innovatek eheim 12v pomp..... Echt een mooi strak pompje.. hopelijk is het genoeg om het hele systeem te laten stromen
Het skai voor de mobo afdekplaaten... Deze worden hiermee bekleed mijn vriendin is zo vriendelijk geweest om het te kopen op de markt.. precies de goede kleur en lekker stevig...
Kort updatetje ga nu snel weer verder modden.
Update 20 Juli 2005
Even een snel updatje vanaf het werk

de fans voor de voeding (enermax 600watt) worden vervangen door witte led fans.. moet alleen de kabels om solderen... bij deze gedaan.
Update 21 Juli 2005
Omdat ik problemen ga kwa warmte als ik het mobo ga afdekken moest daar natuurlijk een oplossing voor komen. Kan natuurlijk het mobo gaan koeler met 4cm fans aan de zijkant maar dat is niet echt een subtiele oplossing.... Coolermaster heeft een helemooie crossflow fan... alleen die past niet in de wavemaster.... Standaard

Crossflow fan uit elkaar

Een deel van de fan afgezaagd... nu weer kijken of het inelkaar wil

Beetje onduidelijk door de crappy cam van het werk, maar zoals je kunt zien in ieder deel van de crossflow fan zit de zelfde afsluiting/scheiding als aan het begin/eind dus das lekker makkelijk

Hier de ingekorte crossflow fan weer in de inmiddels te lange behuizing... dat wordt het volgende wat we gaan aanpassen
[ Voor 103% gewijzigd door Dezjay op 21-07-2005 19:13 ]