ACER Aspire 5024WLMi

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 6.371 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 14:09
Is het draadloze gedeelte misschien met WEP beveiligd? Zo ja, dan zul je een WEP key moeten hebben om te kunnen verbinden en een ip adres te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb het toch aan de praat gekregen :D, geen idee wat er fout was gegaan maar het werkt in ieder geval, ik ga nu eerst wat spellen testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09-2016

Daenney

42

Oke, ik heb hier iets serieus vaags, als iemand me kan helpen graag.
De 5024 heeft een dvd-rom en ik heb via alcohol120% ook een virtual dvd voor het geval ik een image wil loaden, altijd handig om eerst iets te testen voor je het brandt.
Anyway wat er gebeurt is dit:
Als ik bij de dvd of de virtual de cd-rom/image eject dan blijven de namen van de discs nogsteeds verschijnen. Ik heb gister de dvd van Connie and Carla uit mn dvd gegooid maar hij geeft nogsteeds aan Connie and Carla (E:) en voor dat image geeft hij nogsteeds aan dat het vista-image geladewn is wat niet het geval is.
Heeft iemand een idee wtf er hier aan de hand is en hoe je dit oplost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 14:09
Hmm, lastig, heb je dat probleem ook met Daemon Tools? Anders zou ik die gebruiken, vind ik persoonlijk een veel handiger programma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]
Ik ben er achter gekomen indien je alleen de c: drive converteert naar NTFS dan blijft de recovery partitie werkzaam. Indien je ook de d: drive converteert dan gaat het mis en is de recovery niet meer te gebruiken.Dus nu heb ik alleen de c: in NTFS en kan ik toch gebruik blijven maken van het recovery system wat wel handig kan zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daenney_s schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 15:40:
Oke, ik heb hier iets serieus vaags, als iemand me kan helpen graag.
De 5024 heeft een dvd-rom en ik heb via alcohol120% ook een virtual dvd voor het geval ik een image wil loaden, altijd handig om eerst iets te testen voor je het brandt.
Anyway wat er gebeurt is dit:
Als ik bij de dvd of de virtual de cd-rom/image eject dan blijven de namen van de discs nogsteeds verschijnen. Ik heb gister de dvd van Connie and Carla uit mn dvd gegooid maar hij geeft nogsteeds aan Connie and Carla (E:) en voor dat image geeft hij nogsteeds aan dat het vista-image geladewn is wat niet het geval is.
Heeft iemand een idee wtf er hier aan de hand is en hoe je dit oplost?
Kan je denk ik meer in SA (Software Algemeen) vragen, aangezien ik dit met mijn desktop ook wel eens heb... Niet Aspire 5024WLMi gerelateerd dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 14:29
Hoi,

Ik heb sinds een week de 5024, en hij bevalt me prima. Alles loopt als een zonnetje! Kan zelfs bij recente games zoals gta sa alles open zetten.

Nu heb ik wel één probleempje ontdekt met de 5024. Misschien heeft niemand dit nog gevonden, of misschien heeft niemand er last van, maar als ik mijn digitale video camera(JCV GR-DVM50) aansluit via de firewire reageert windows niet (heb overigens een clean install gedaan met win xp pro) zoals ie dat normaal doet wanneer je een camera aansluit(schermpje dat vraagt wat je ermee wilt doen). In het apparaatbeheer staat er vervolgens dat de 66183 klassenbusapparaat niet goed werkt. Heb al gekeken naar de drivers, dit zijn de meest recente. Heeft iemand hier ook last van of heeft iemand dit al opgelost? Zou anders even iemand het kunnen controleren? Heb deze functie wel echt nodig dus zou graag willen weten of dit een hardware of software probleem is... Heb btw acer al gemail maar nog niks terug.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
Hoi,

Ik heb sinds een week de 5024, en hij bevalt me prima. Alles loopt als een zonnetje! Kan zelfs bij recente games zoals gta sa alles open zetten.

Nu heb ik wel één probleempje ontdekt met de 5024. Misschien heeft niemand dit nog gevonden, of misschien heeft niemand er last van, maar als ik mijn digitale video camera(JCV GR-DVM50) aansluit via de firewire reageert windows niet (heb overigens een clean install gedaan met win xp pro) zoals ie dat normaal doet wanneer je een camera aansluit(schermpje dat vraagt wat je ermee wilt doen). In het apparaatbeheer staat er vervolgens dat de 66183 klassenbusapparaat niet goed werkt. Heb al gekeken naar de drivers, dit zijn de meest recente. Heeft iemand hier ook last van of heeft iemand dit al opgelost? Zou anders even iemand het kunnen controleren? Heb deze functie wel echt nodig dus zou graag willen weten of dit een hardware of software probleem is... Heb btw acer ook al gemaild...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Offtopic: is iemand al bezig met een topicstart?
Als niemand het wil doen, meld ik me aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Nah, laptop is weer terug, en dit keer werkt de fan ook. Wordt ie meteen een stuk minder warm van, en wat prettig is: hij blijft aan ;)

Hopelijk de laatste keer dat ik gebruik heb moeten maken van de wel goede service van Acer.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 20:55
Bastien schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 18:34:
Nah, laptop is weer terug, en dit keer werkt de fan ook. Wordt ie meteen een stuk minder warm van, en wat prettig is: hij blijft aan ;)

Hopelijk de laatste keer dat ik gebruik heb moeten maken van de wel goede service van Acer.
Hoe lang was je 'em eigenlijk kwijt?

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Sinds 5 Juli als ik even teruglees. Een maandje dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney

Daenney

42

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 12:50:
Nou, ik wil het eigenlijk doen maar heb geen idee hoe. Heb heel GoT al lopen doorzoeken maar kan nergens een soort handleiding vinden wat topicstarts betreft dus als je het me wilt uitleggen doe ik het graag, of jij...

Dat probleem met de dvd-rom en virtual-dvd heet zich vanzelf opgelost. Na een reboot was de boel weer normaal. Ik denk dat het kwam omndat ik, terwijl die image en dvd nog geladen waren in hibernation ben gegaan en ze eruit heb toen ik weer uit hibernation kwam en dat door een of andere windows bug de namen dus niet waren bijgesteld van de drives... Geen idee dat nde oorzaak kan zijn maar daar lijkt het in idd. geval op hier.

@cmegens: wij kunnen moeilijk testen of hetzelfde probleem zich hier voordoet als we dezelfde camncorder niet hebben ;)
1) heb je ten minste SP1 geïnstalleerd. Dat lost vaak al problemen met USB2.0 en firewire devices op
2) is firewire wel ingeschakeld? (My computer > properties > hardware > device manager > network adapters > 1394 bla bla, staat daar een rood kruisje doorheen, of een geel ballonetje?)
3) heb je de bijgeleverde software van de fabrikant geïnstalleerd voor of na dat je de camcorder aan de laptop koppelde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Rossi46 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 19:10:
[...]

Hoe lang was je 'em eigenlijk kwijt?
Dit was de 2e keer in 1 maand. Eerste keer was 5 juli weg, 8 juli terug. Nu was ie 27 juli weg en vandaag weer terug. Iets langer dus, maar nu wel goed gerepareerd (tenminste da's het oordeel tot nu toe ;)).

[ Voor 3% gewijzigd door Bastien op 08-08-2005 23:11 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daenney_s schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 23:03:
[...]

Nou, ik wil het eigenlijk doen maar heb geen idee hoe. Heb heel GoT al lopen doorzoeken maar kan nergens een soort handleiding vinden wat topicstarts betreft dus als je het me wilt uitleggen doe ik het graag, of jij...
Je bent niet alleen, ik zou ook graag de nodige contributies willen leveren. (zoals ik in het verleden al voor dit topic heb gedaan)

Het is vrij eenvoudig om te doen, mbv een tabletje.. doe maar is op quote drukken in een bestaande topic start...

kunnen we het op irc hier mischien mischien over hebben?
Horned_D, Deanney.. en overige welke zich geroepen voelen........... :D

(mischien dat we een opzetje kunnen maken in wiki vorm???)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2005 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dubbelpost

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2005 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damn, ik had het gisteren ook. Zat fifa 2005 te spelen en ineens BAM helemaal uit :( hij was wel behoorlijk warm. Ik was in me bed aan het spelen haha dus misschien heb ik tegen de fan aangezeten dat ie daarom zijn luchtstroom niet kwijt kon :) dus hopelijk blijft hij voortaan wel aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 09:12:
damn, ik had het gisteren ook. Zat fifa 2005 te spelen en ineens BAM helemaal uit :( hij was wel behoorlijk warm. Ik was in me bed aan het spelen haha dus misschien heb ik tegen de fan aangezeten dat ie daarom zijn luchtstroom niet kwijt kon :) dus hopelijk blijft hij voortaan wel aan
dat is nie zo slim van je, er staat duidelijk in je boekje beschreven dat je de fanduct ingangen niet mag blokkeren.

mischien handig om er een koelplaat onder te leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja denk het :p, de fan draaid wel gewoon dus denk dat dat het probleem is geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
@ Daenney

Ja ik heb windows XP Sp2 geinstalleerd, dus dat moet wel goedkomen. Verder is er bij mij weten geen speciale driver nodig voor een firewire camera. Tot dus heb ik nog altijd gewoon iedere camera aan kunnen sluiten via de firewire op mijn desktop en pakt hij deze allemaal zonder problemen.

Verder geeft het apparaatbeheer aan dat de firewire prima werkt. Ik weet alleen ook niet wat het 66183 klassenbusapparaat doet. Weet wel dat deze verschijnt en vervolgens niet werkt als ik mijn camera inplug. Het zou dus al enorm schelen als ik weet of iemand meer deze fout krijgt als hij zijn camera inplugt op de firewire, ongeacht welk merk. Heeft er sowieso al iemand de firewire poort in gebruik voor externe harde schijven?

Ik hoop dat dit voor mij even iemand kan controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney

Daenney

42

Oke lees dit eens (dit artikel is dan wel van toepassing op WinME maar de situatie is geheel dezelfde dus misschien helpt dit je vooruit):
http://www.zdnet.nl/help.cfm?id=15821&p=2
Problemen met digitale camera's, videokaarten en Windows-drivers zijn helaas niet de makkelijkste om op te lossen. Het eerste waar we in uw geval aan denken is dat de 61883.sys-driver simpelweg ontbreekt, maar helemaal zeker is dat niet. U geeft het niet aan, maar waarschijnlijk werkt u onder Windows Millennium. De benodigde driver 61883.sys is kennelijk niet of niet goed op uw pc geïnstalleerd; dit is in ieder geval een probleem dat onder Win Me vaker voorkomt. Dit betekent dat u de driver zelf moet installeren vanaf uw Windows installatie-cd. Mocht u deze niet hebben, bijvoorbeeld omdat Windows voorgeïnstalleerd op uw pc werd geleverd, dan is de kans groot dat u het benodigde bestand vindt in het gecomprimeerde bestand driver6.cab in de Windows\Options\Cabs- of de Windows\Options\Install-map op uw harde schijf.

Dit cab-bestand kunt u in Windows ME gewoon bekijken door er op te dubbelklikken. U treft 61883.sys hier in aan en kopieert het bestand naar een map op uw harde schijf, bijvoorbeeld C:\tijdelijk. Sluit uw camera opnieuw aan, en als Windows om 61883.sys vraagt, ga dan via de "Browse"-knop naar de plaats waar u het bestand hebt neergezet. Als Windows niet om de driver vraagt, dient u eerst de devicedriver van uw kaart te verwijderen en opnieuw te installeren.

Mocht dit echter geen oplossing bieden, dan zou u kunnen overwegen Windows opnieuw te installeren, over uw bestaande Windows-installatie heen. In sommige gevallen worden dit soort driver-problemen hierdoor op bijna miraculeuze wijze verholpen, maar helaas helpt deze oplossing lang niet altijd. Blijft nog de optie over uw camera zelf eens kritisch onder de loep te nemen. Op de Pinnacle website komt de Sony TRV10 namelijk niet op de Camcorder Compatibiliteitslijst voor de Studio DV-software voor, al betekent dit niet per se dat de camera dan ook niet zal werken. Wel is bekend dat sommige Sony-camera's geen zogeheten Bus Resets genereren als ze op de pc worden aangesloten. Het schijnt dat de camera uit- en weer inschakelen soms helpt, al spreken we niet uit ervaring.

Voor de goede orde: voordat u drivers of zelfs Windows opnieuw gaat installeren is het sterk aan te raden een goede reservekopie te maken van voor uw belangrijke bestanden of van het gehele systeem - maar dit spreekt waarschijnlijk voor zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
hmm gezien dat de driver het wel doet zou het dus kunnen dat ik met een schone installatie alweer eens stuk verder kom. Probleem is wel dat dezelfde windows ook op mijn desktop staat en deze wel gewoon werkt met de camera. Zou dus toch iemand ff een camera aan kunnen sluiten, voordat ik mijn laptop voor niks formatteer??

IIG alvast hartelijk dank voor de info en de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney

Daenney

42

YW

ik heb hier geen firewire devices liggen dus ik kan je daar niet verder mee helpen,
iemand anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 12:50:
ik zou zeggen ga je gang! ff met n paar mooie plaatjes enzo :P affijn je maakt er maar wat moois van 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney

Daenney

42

Oke, dit is beetje offtopic.
How the hell maak je hier een topicstart?! Ik heb heel GoT doorzocht maar kan er niks over vinden dus iemand aub how the heck maak je zo'n ding, moet je daar speciale rechten hebben voor of je aanmelden bij een mod of wat en hoe maak je dat ding, is toch te gek dat ik complete sites kan bouwen en niet een simpel topicstartje...

Uhm, heb hier een vraagje, hoorde dat sommige mesen dat ook hebben. Valt het jullie ook niet op dat eens in de zoveel tijd het scherm heel fftjes zwart flits en dan weer terug normaal is? Dit lijkt zich bij mij voor te doen eens in de 2 dagen, iemand zelfde probleem of juist niet?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk het soms als de accu onder een bepaald percentage komt en de videokaart zich van optimale settings naar minimaal energieverbruik terugklokt. Voor de rest in games of tijdens werken ofzo nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 14:58
Bios update gedraaid:

166HMz nu, maar helaas nog geen 200MHz

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je nog het standaard geheugen erin zitten (wat PC2700 ofwel 166 Mhz is) of heb je er 200 Mhz geheugen ingezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
edit voor het verhaal van de firewire: Ik heb een nieuwe installatie gedaan, en nog steeds een foutmelding bij de 66183. En ook nog geen bericht van acer. Wil er echt ff iemand een camera aansluiten op de firewire?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 14:58
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 21:23:
heb je nog het standaard geheugen erin zitten (wat PC2700 ofwel 166 Mhz is) of heb je er 200 Mhz geheugen ingezet?
2 maal 512MB pc3200

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

dat bevestigd eindelijk de vraag die ik (en enkele anderen) even geleden heb gesteld, wel jammer dat ie niet op 200Mhz wil lopen echter...
maar het mag de pret niet drukken, ik denk binnenkort zelf ook een 5024WLMi aan te gaan schaffen :)

Verwijderd

ik heb eigenlijk een vraag aan blowfish of andere die 1024 erin hebben laten plaatsen. Maakt het echt een enorme boost in game performance of valt dat vies tegen :) Me bios was standaard al V 1.11 dus ik hoef hem niet te flashe :D. En wat is dan verstandiger, 1 gb pc 3200 of 2x 512?.. ik zat zelf te denken aan 1 gb omdat 2x 512 toch niet duel channel is, doe ik dat goed zo? :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2005 08:47 ]

Verwijderd

horned devil, Daenney en ik zijn begonnen met de topic start in wiki momenteel
als je mee wilt helpen moet je het even laten weten. (geld ook voor anderen.. niet daenney?)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2005 12:28 ]

• Daenney

Daenney

42

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 12:28:
horned devil, Daenney en ik zijn begonnen met de topic start in wiki momenteel
als je mee wilt helpen moet je het even laten weten. (geld ook voor anderen.. niet daenney?)
Idd, iedereen die wil meehelpen, voeg me ff toe op Messenger (daenney@gmail.com) AIM (daenneys) of Yahoo (daenney_s@yahoo.com) en dan laat ik je wel weten wat we al hebben gedaan en wat er nog moet gebeuren.

• Daenney

Daenney

42

Nog ff iets over die Broadcom chip.
Volgens de Boiradcom Utility zit in onze Acer Aspire 5024WLMi een BCM4318
Ik heb ff gegoogled (en ge-msnd en ge-altavistad) naar BCM4318 en e BCM4318 bestaat alleen in E variant, dus de chip die wij hebben moet dus een BCM4318E zijn, kan gewoon niet anders.
Nu heb ik de specs ff bekeken en wat blijkt. De BCM4318E is een
quote: Broadcom
AirForce One™ Single-Chip 802.11g Transceiver with BroadRange™ Technology
The BCM4318E is the third generation of Broadcom's single-chip wireless LAN client solutions, which combine a high-performance 2.4 GHz radio, 802.11a/g baseband processor, medium access controller (MAC) and other radio components onto a single silicon die. This high level of chip integration reduces the size, cost and power consumption of a wireless LAN module, facilitating more opportunities to integrate the popular 54g technology into networking equipment, PCs, peripherals and consumer electronic devices.

The BCM4318E also features Broadcom's new BroadRange™ technology, a standards-compliant hardware enhancement that extends the range of 54g™-based wireless devices. It uses advanced signal processing techniques to provide the industry's best receive sensitivity and optimize transmit power control, enabling Wi-Fi users to maintain high-speed wireless connections at up to 50% further from an access point.
Features

First client solution to include BroadRange technology, extending the range of wireless devices.
Offers industry's best receive sensitivity (Greater than -73dBm at 54 Mbps)
Reduces transmit power by 30% to extend the battery life of today's Wi-Fi devices and enable a variety of new Wi-Fi platforms with strict power requirements.
Supports 125 High Speed Mode™ and SecureEZSetup™ software, Broadcom's industry-leading performance and ease-of-use features (but partners have the option of implementing these features)
Uit wat ik in bold heb gezet is het dus volgens de specs van onze broadcom chip weldegelijk mogelijk om snelheden tot 125Mbps te halen vermits Acer dit zou implementeren.
Mijn eerste vraag is natuurlijk, waarom heeft acer de High Speed Mode en SecureEZSetup functies eruit gekaapt en zouden die functies alsnog beschikbaar kunnen wroden als Acer de drivers bijsteld? (vooral dat SecureEZSetup is een zeer handige feature voor minder ervaren mensen als het op beveiligen van wireless aankomt en die High Speed Mode zie ik wel zitten... nl. omdat mijn USRobotics router ook tot 125Mbps kan)

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Daenney_s schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 14:36:
Nog ff iets over die Broadcom chip.
Volgens de Boiradcom Utility zit in onze Acer Aspire 5024WLMi een BCM4318
Ik heb ff gegoogled (en ge-msnd en ge-altavistad) naar BCM4318 en e BCM4318 bestaat alleen in E variant, dus de chip die wij hebben moet dus een BCM4318E zijn, kan gewoon niet anders.
Nu heb ik de specs ff bekeken en wat blijkt. De BCM4318E is een

[...]

Uit wat ik in bold heb gezet is het dus volgens de specs van onze broadcom chip weldegelijk mogelijk om snelheden tot 125Mbps te halen vermits Acer dit zou implementeren.
Mijn eerste vraag is natuurlijk, waarom heeft acer de High Speed Mode en SecureEZSetup functies eruit gekaapt en zouden die functies alsnog beschikbaar kunnen wroden als Acer de drivers bijsteld? (vooral dat SecureEZSetup is een zeer handige feature voor minder ervaren mensen als het op beveiligen van wireless aankomt en die High Speed Mode zie ik wel zitten... nl. omdat mijn USRobotics router ook tot 125Mbps kan)
als ik het zo lees lijkt het me dat de hardware niet is aangepast door Acer, bestaat er dan niet zoiets als een Broadcom (1st party? iig recht van de bron) driver, ipv Acer drivers? of drivers van andere fabrikanten die dezelfde chipset ondersteunen? zou wel erg interessant zijn, ik kan niet wachten tot ik mn eigen 5024 in mn handen heb :9

• Daenney

Daenney

42

jeroen__online schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 18:48:
[...]

als ik het zo lees lijkt het me dat de hardware niet is aangepast door Acer, bestaat er dan niet zoiets als een Broadcom (1st party? iig recht van de bron) driver, ipv Acer drivers? of drivers van andere fabrikanten die dezelfde chipset ondersteunen? zou wel erg interessant zijn, ik kan niet wachten tot ik mn eigen 5024 in mn handen heb :9
Broadcom biedt zelf geen drivers, heb ik al gechekt. Broadcom biedt alleen drivers voor hun Ethernet NIC maar dan wel voor praktisch alle platformen, inclusief Linux, maar das dus niet van toepassing voor ons...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die e chip kan net zo goed een OEM variant zijn, die daarmee anders kan zijn.
Simpel voorbeeld: Zoek maar eens op Intel.com de Pentium IV 519 processor, veel plezier want die staat er niet bij. Dat zij ook OEM-only producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Heb na lang op dit forum gelezen te hebben, besloten om de acer 5024 te kopen.
En heb hem nu binnen. Hij bevalt me erg goed. En ik vind het een goede keus dat
ik deze genomen heb. Heb erg zitten twijfelen tussen deze en de 1692. Maar jullie
hebben me overtuigd. Plus dat ik eigenlijk altijd al amd`s heb gehad. Leek me goed
om dit voort te zetten. Zit dit nu lekker wireles te typen tijdens het luisteren van web
radio :*) :*) :*)

Het is fijn dat er zulke forums zijn. THANX

Mijn bios was al de nieuwste, dus hoef deze niet te flashen.
Geen dode pixels, of andere manco`s zo te zien.

Ik ben er erg blij mee. En ga hier veel plezier aan beleven.
Extra garantie denk ik nog even over na.
Nog wel een x extra geheugen. Maar zie op marktplaats dat je geheugen slecht kwijt
kan. Omdat er veel zijn die naar 2x 512 willen.

Groetjes,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
Edit voor het firewire verhaal. Met de originele install van acer (die je trouwens ook vanaf de cd kunt recoveren, dus snap die extra partities niet zo goed) werkt de videocamera op de firewire nog steeds niet. WIE KAN ME HELPEN?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
cmegens schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 18:06:
Edit voor het firewire verhaal. Met de originele install van acer (die je trouwens ook vanaf de cd kunt recoveren, dus snap die extra partities niet zo goed) werkt de videocamera op de firewire nog steeds niet. WIE KAN ME HELPEN?????
het kan te maken hebben met dat je firewire als netwerkdevice heb ingesteld staan, volgensmij als je in netwerkomgeving > rechts op de firewiredevice > uitschakelen kiest, moet het wel lukken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
@ duncan

Nope didn't change a thing. Iig bedankt voor je reactie. Van Acer zelf hoor je niks....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2e Acer 5024 is net gisteren toegekomen. (eentje voor tvrouwke)

nu zou ik die laklaag bovenaan de notebook willen verbeteren.
Mijn notebook (3 weken oud) ziet er al niet meer uit. Krassen tot en met.

Een spuitbus lak kopen in doe het zelf zaak, zou dit kwaad kunnen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
@ orka

Ja dit kan kwaad. Op zich is een stuk plastic spuiten natuurlijk helemaal veilig, maar aan dat stuk plastic zit nog een hele laptop vast (tenzij je hem demonteert). Tijdens het spuiten krijg je spuitnevel in je ruimte. Als deze nevel bijv op je scherm komt krijg je het er niet meer vanaf. Als de nevel in de laptop komt kun je hem zelfs gedag zeggen (verf in spuitbussen is tegenwoordig op waterbasis, en water gelijd). dmv kortsluiting. Dus tenzij je hem demonteert en je garantie verkloot (je zult vast wel her en der wat zegels verscheuren) kun je er niks meer aan doen. (zelfs goed afplakken kan verkeerd gaan, op het moment dat je ziet dat er toch ergens nog een gaatje zit ben je al te laat). Bovendien denk ik niet dat acer je nog garantie geeft als ze zien dat je laptop gespoten is, en reken maar dat je dat ziet.

Verder zou je toch echt eens naar je gebruik moeten kijken. Ik heb mijn laptop nu ook 4 weken en sleep hem overal mee naar toe, maar heb nog geen enkele kras. Wat voor tas gebruik je in hemelsnaam?

Ow en een optie is van die boekenfolie die ze bij de boekenmarkten ed verkopen. Dit is transparante zelfklevende folie om de kaften van boeken te beschermen. Deze kun je dus ook op de bovenkant van de laptop plakken om hem zo te beschermen. Gaat ie wel van blinken, maar een stuk veiliger dan spuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of doe zoals ik:

koop een usb muis en een usb toetsenbord...

zo hoef je je laptop zelfs nauwelijks aan te raken en krijg je dus geen krassen :p
ook typt het een heel stuk makkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@cmegens en volk:

ik ben 'vrij' zuinig op m'n laptop, ik stop hem altijd weer netjes terug in me tas.. zet nooit dingen erop
maar toch zit ik nog met dingetjes.. die verf laag is gewoon super zwak..

over dat water in je laptop..... right, stop gewoon je laptop in een zak en zorg dat ie heeeeeeeel goed is afgeplakt. vervolgens even een rollertje er over heen? :P

iemand nog ideetjes hoe je het beste dit kan doen... het aanbrengen van een laklaag....???

ik weet wel dat sommige lak / verf soorten zeer aggressief zijn, had een keer een ibm toetsenbord wat ik een kleurtje wou geven.. die lak brande gewoon door het plastic heen. sinds dien kijk ik zeer goed uit, tis een vrij duur ding.. zou wel voorzichtig zijn orca_Belgium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 08:56:
Die e chip kan net zo goed een OEM variant zijn, die daarmee anders kan zijn.
Simpel voorbeeld: Zoek maar eens op Intel.com de Pentium IV 519 processor, veel plezier want die staat er niet bij. Dat zij ook OEM-only producten.
Misschien kan iemand even de Vendor-ID en de Device-ID (VID/DID) uitzoeken van de broadcom chip?
Kan wel met een tooltje als Pci tree
De Dell 1370 gebruikt schijnbaar ook dezelfde chipset. Je zou die drivers kunnen proberen.

[ Voor 9% gewijzigd door MaZeS op 15-08-2005 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
Owkee voor degenen die toch willen spuiten hier een kleine handleiding:

1 demonteer het deel dat je gespoten wilt hebben. Serieus! doet dit. Met afplakken krijg je altijd zichtbare randen. Als je dus het deel los kunt krijgen (meeste plastic op de acer zit geklikt) haal het dan los. Zo niet plak dan heel strak en netjes af. Eerst ontvetten met wasbenzine voor je plakt. Tip is om de rand van de plakband even te schuren. Hier word hij dunner van en laat dus een minder duidelijke rand na. Let wel op dat je het niet kapot schuurt, of bij het loshalen scheurt. Schuur dus niet te veel!

2. schuren en ontvetten. Schuur het te spuiten deel met een heel fijn schuurpapier (+600, liefst nat). Schuur niet te veel, de oude lak hoeft er niet af. Ontvetten gaat prima met wasbenzine.

3. Primer of Grondlak. Er zijn speciale kunststof primers op de markt die een ideale hechtlaag vormen tussen het plastic deel en de lak. Een degelijke grondlak kan ook.

4. Spuiten: als je met een spuitbus spuit: houd genoeg afstand en laat het dopje niet los. Maak dan een soepele heen en weer beweging tot een stuk over het deel heen (hierdoor krijg je niet meer lak aan de randen). Voor degenen met een compressor: jullie weten al wat je aan het doen bent. Zo niet, koop een spuitbus. Je kunt het deel ook meerdere lagen lak geven. Wacht dan even een paar minuten na een laklaag, en spuit dan nog een keer. De onderste laag is dan al droger en mengt niet meer met de nieuwe laag, maar is niet te droog om niet te hechten.

5. Aflakken: Naar gelang de lak. Met een metallic lak zou ik geen blanke lak gebruiken. Voor niet metallic lak is het raadzaam om een blanke lak te gebruiken meteen na het spuiten van de laklaag. Dit maakt de laklaag steviger en glanzender.

Als iemand dit dus denkt wel aan te durven zou ik graag foto's willen zien. Misschien ook wel leuk om hem ferrari rood te spuiten? Verder, kan er nu ook iemand mij helpen met mijn firewire probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laptop nu ook een 4-tal dagen in mijn bezit.
Ik ben er zeer tevreden mee ik heb alleen even een vraag over de temperatuur.
Wat zijn de temperaturen bij jullie zo gemiddeld ?

Namelijk als ik een 3 uur achter de laptop heb gezeten gewoon op de voeding en dan alleen wat aan het internetten ben + wat office werk dan is mijn processor continue 60 graden.
Ik vind dit aan de behoorlijk hoge kant, daarom zou ik graag eens willen weten wat dat bij jullie allemaal is.

Ik heb trouwens de laptop op altijd aan staan dus de processor werkt op volle snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 22:55:
Ik heb de laptop nu ook een 4-tal dagen in mijn bezit.
Ik ben er zeer tevreden mee ik heb alleen even een vraag over de temperatuur.
Wat zijn de temperaturen bij jullie zo gemiddeld ?

Namelijk als ik een 3 uur achter de laptop heb gezeten gewoon op de voeding en dan alleen wat aan het internetten ben + wat office werk dan is mijn processor continue 60 graden.
Ik vind dit aan de behoorlijk hoge kant, daarom zou ik graag eens willen weten wat dat bij jullie allemaal is.

Ik heb trouwens de laptop op altijd aan staan dus de proce
[b]

hier heb ik geen last van, maar hoe weet je dat hij 60 graden is? met MbM gemeten ofzo?

probeer dit net zelf ff maar k kom niet achter het type moederbord dat in deze laptop zit :?
ssor werkt op volle snelheid.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2005 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met het programma speedfan gemeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus_1
  • Laatst online: 14-03 09:30
Ik heb lang zitten twijfelen tussen een TM 4104WLMI (Centrino, X700 64mb) en een Aspire 5024WLMI. Na enige raad van de verkoper, ben ik dan toch maar voor een 5024 gegaan, naar het schijnt zou deze beter presteren in games dan de TM 4104WLMI. Nadat ik dit forum heb gelezen, vermoed ik dat dit geen slechte koop was. Ik had ng wel een vraag, ik heb reeds het internet afgezocht en er zijn wel want cijfers te vinden, maar niet waar ik naar op zoek was.

Op welke setting kan je Far Cry Vlot spelen en dan bedoel ik zonder AA en op welke resolutie?
Ik heb er ook een externe softwarematige TV tuner bijgekocht ( PCTV 100E) heeft iemand hier ervaringen mee?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 23:35:
... Heb erg zitten twijfelen tussen deze en de 1692. Maar jullie
hebben me overtuigd.
Eh, dan heb ik na het lezen van alle vorige pagina's toch iets over het hoofd gezien.
Zo te zien lijkt mij de 1692 juist de betere keuze, maar men mag ook mij best overtuigen van het tegendeel hoor !

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xymox schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 11:52:
[...]

Eh, dan heb ik na het lezen van alle vorige pagina's toch iets over het hoofd gezien.
Zo te zien lijkt mij de 1692 juist de betere keuze, maar men mag ook mij best overtuigen van het tegendeel hoor !
ik zat ook te twijflen tussen de 1692 en de 5024. aangezien ik heb in de winkel wilde halen en de 1692 niet meer te krijgen is ben ik voor de 5024 gegaan! heb hem sinds vrijdag!

geen dode/hot pixel
geen problemen met cd kapje
nieuwe bios update zit er op
mem loopt op 166-200 i.p.v op 133
Windows MCE draaid als eentrein!

en daarbij heb ik hem bij Dynabyte gehaald! somminge zullen dit raar vinden maar daar heb je voor 199€ 3 jaar garantie via Dynabyte inclusief diefstal, val/stoot/water schade hier, zit een eigen risico aan van 110 euro maar als je schade te groot is krijg je gewoon de mogelijkheid om een nieuwe laptop uit te zoeken! dus ik heb niet veel meer met Acer te maken Alles loopt via Dynabyte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 12:03:
[...]
geen dode/hot pixel
bedoel je hiermee dat je mem wisselt tussen 166 en 200Mhz, afhankelijk van de power-settings? :?
ik dacht dat we er net uit waren dat t mem van de 5024 niet op 200mhz maar op max. 166mhz loopt? dadelijk ga ik weer twijfelen en ik moet m zelfs nog gaan kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Hoezo is de 1692 niet meer te krijgen....
Deze wordt overal nog volop aangeboden.

Verder zijn de specs op het gebied van geheugen en harddisk van de 5024 minder dan die van de 1692. Ik zie het voordeel dus niet.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 12:03:
[...]

ik zat ook te twijflen tussen de 1692 en de 5024. aangezien ik heb in de winkel wilde halen en de 1692 niet meer te krijgen is ben ik voor de 5024 gegaan! heb hem sinds vrijdag!

geen dode/hot pixel

en daarbij heb ik hem bij Dynabyte gehaald! somminge zullen dit raar vinden maar daar heb je voor 199€ 3 jaar garantie via Dynabyte inclusief diefstal, val/stoot/water schade hier, zit een eigen risico aan van 110 euro maar als je schade te groot is krijg je gewoon de mogelijkheid om een nieuwe laptop uit te zoeken! dus ik heb niet veel meer met Acer te maken Alles loopt via Dynabyte.
Hoe kom je er in hemelsnaam bij dat de 1692 niet meer te verkrijgen is..?!
Naar mijn mening is 1692 de betere keuze want nu zit je met 2x256mb (toch?) waar je zeker binnen afzienbare tijd vanaf wilt omdat dat te weinig is. En moet je direct 2 repen van 512 gaan kopen. Onnodig duur.
De HDD is ook nog eens van het 4200rpm-type. Dan kan je processor eventueel wel beter voor games zijn dan een centrino (is dat eigenlijk zo?) maar je HDD is op dat moment de botteneck, niet de processor.
Edit 1 Ik moet duidelijk sneller typen/beter refreshen :)

Ik wil je mooie droom van je verzekering niet verstoren, maar die extra garantie kan je ook via Acer krijgen, voor minder dan 200 euro. Dan wordt 'ie ook nog eens binnen 5 dagen gemaakt, wat normaal zeker niet zo is. Dan heb je geen diefstal, maar als je de verzekering van Dynabyte goed heb bestudeerd dan geldt dat van diefstal alleen thuis wanneer er sprake is van braak (heb je dus genoeg aan je inboedelverzekering). In de auto, universiteit, bij anderen of je eigen huis als 'ie door iemand anders gejat is heb je er niets aan!
En dat alles via Dynabyte gaat is natuurlijk kul, want die sturen de laptop gewoon op naar Acer. Dynabyte zal er zelf niks aan doen. En dan duurt 't alleen maar langer (want extra schakel in de keten)

Het klinkt misschien een beetje flauw om je zo "af te fikken", maar ik wil iedereen waarschuwen voor die geweldige "extra garantie's" van winkels als Dixons, Dynabyte, Media Markt etc. Ze zijn duur en ze bieden niet wat ze beloven. Zeker als het om Acer gaat, want bij hen kan je voor relatief weinig geld voor 3 jaar verzekeren.

Edit 2 En iedereen die hier begint over het voordeel van de 64-bit technologie van de AMD i.c.m. het komende Windows Vista wil ik er op wijzen dat je bij de laptops die nu toe koop zijn HELEMAAL NIKS aan het 64-bit verhaal hebt. Puur marketing op dit moment...

[ Voor 8% gewijzigd door Rossi46 op 16-08-2005 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Rossi46 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 13:48:
Edit 2 En iedereen die hier begint over het voordeel van de 64-bit technologie van de AMD i.c.m. het komende Windows Vista wil ik er op wijzen dat je bij de laptops die nu toe koop zijn HELEMAAL NIKS aan het 64-bit verhaal hebt. Puur marketing op dit moment...
probeer je te beweren dat de huidige Turion64/Athlon64 cpu's geen 64-bits ondersteuning hebben ofzo? :+
Mocht Windows Vista volledige support gaan bieden voor 64-bit computing (kans acht ik toch wel redelijk groot ;) ) dan heb je er zeker wel wat aan met een huidige generatie 64-bit cpu (ook als is het een laptop cpu). Met de juiste (huidige) specs is Vista denk ik heel netjes te draaien, waar 64 bits wellicht een voordeel kan hebben op 32 bits (iig geen nadeel denk ik zo).
Dat WindowsXP64 nog niet echt lekker van de grond komt is 1 ding, maar in de toekomst moeten we zeker de mogelijkheid krijgen meer te profiteren van 64-bit computing, mijns inziens.

Er zal ongetwijfeld steeds meer 64-bit software gemaakt gaan worden (of patches, a la Far Cry), omdat het meer en krachtigere mogelijkheden moet bieden. Op dit moment profiteer je misschien nog niet direct van een 64-bits cpu, maar ik koop een laptop niet om binnen een paar maanden bij het oud vuil te zetten :P Ik ben bang dat wanneer ik nu een Centrino+Pentium M laptop koop, ik daar over enkele jaren (?) minder mee kan dan wanneer ik nu een Turion64 laptop koop.. en daarnaast ben ikzelf nogal AMD fan, dan is de keuze iig snel gemaakt :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rossi46 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 13:48:
[...]

We hebben hier duidelijk te maken met een Wintel-fanboy :7 (nofi)

er bestaat meer dan alleen windows.. *NIX > BSD / Linux al deze OS'en ondersteunen 64-bit
voor wat ik heb gezien heb je veel meer perfomance met 64-bit.

over je -EDIT 6:, uhhh Edit2 Een technische / theoretische onderbouwing zou mischien
meer licht op deze zaak kunnen werpen? Aangezien dit kompleet ontbreekt.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2005 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 15:39:
[...]

We hebben hier duidelijk te maken met een Wintel-fanboy :7 (nofi)

er bestaat meer dan alleen windows.. *NIX > BSD / Linux al deze OS'en ondersteunen 64-bit
voor wat ik heb gezien heb je veel meer perfomance met 64-bit.

over je -EDIT 6:, uhhh Edit2 Een technische / theoretische onderbouwing zou mischien
meer licht op deze zaak kunnen werpen? Aangezien dit kompleet ontbreekt.
Hmmm, ja. Ik werk idd alleen met Windows. Volgens mij doet 95% van de laptoppers dat hier. Maar goed, blijkbaar heeft Linux op 64-bit wel voordelen.

Ik kan 't draadje nu zo 1-2-3 niet echt vinden. Maar heb uit meerdere Longhorn draadjes op Tweakers gegrepen dat al het 64-bit gedoe op dit moment totaal gen functie/nut heeft. Vandaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
en daarom spenderen zowel AMD als Intel miljoenen in het ontwikkelen van een 64 bits processor.... Als dat alleen een marketing truc zou zijn dan had Intel allang een 64 bits processor gehad.
lekker naief kerel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
cmegens schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 16:58:
en daarom spenderen zowel AMD als Intel miljoenen in het ontwikkelen van een 64 bits processor.... Als dat alleen een marketing truc zou zijn dan had Intel allang een 64 bits processor gehad.
lekker naief kerel.
Kerel, lees eerst voordat je wat zegt.

Je kan 't ook omdraaien, als 64-bit met de technische middelen van nu zoveel zou boeiend, waarom is er dan nog niet één 64-processor van Intel voor laptops..?!

Maar goed, iedereen die er heilig in gelooft met de spullen van NU wat te hebben aan een 64-processor zal ik niet tegenhouden. Ik zou iig geen 5024 kopen als je voor iets meer een veel betere 1692 kan kopen (met bizar ouderwetse 32-processor... >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
ehhh, omdat ze bij Intel niet zo bij de pinken zijn misschien? Omdat AMD gewoon voorligt? Omdat jij als je de 1692 zo goed vind hier dus verkeerd zit? toedeloe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euh, ik weet niet hoor. Ik wil ook weer niet als een Intelfan overkomen maar ik moet Rossi op dit punt toch wel gelijk geven. Ik heb al van vele mensen gehoord dat 64bit een grote verbetering zou zijn. Omdat alles dan sneller zou lopen, waarom moet je mij niet vragen(zal waarschijnlijk iets met uitbreiding van het aantal bits te maken hebben). Maar ik heb ook al veel gehoord, dat het voor laptops nog totaal niet van belang blijkt te zijn. Waarom zou ik ook eens nader moeten vragen. Voor desktop pc's zou het interessant blijken om een 64bit ondersteunende proc te kopen, maar voor laptops zou het gewoon NOG niet nodig zijn doordat die technologie nog een beetje achter zit.(Als ik kan zal ik eens aan mijn "bron" vragen om het een beetje nader te verklaren, enfin mijn meerdere bronnen want ik denk dat ik al tientallen mensen dit horen zeggen heb. BTW 5024 is voormij geen slecht machientje hoor, ziet er vetjes uit. Maar heb toch gekozen voor de 1692 ==>1024mb ram, sry.

btw cmegens, Intel zit zeker niet achter maar investeerd volgens mij op andere wetenschappelijke verbeteringen dat AMD dit doet. AMD heeft echter al lang voor het 64bit pad gekozen terwijl Intel nog liever even de verdere mogelijkheden van 32bit afspeurd. Als Intel achter zou zitten , waarom kiezen dan nog zovele mensen voor Intel?? Msh uit gewoonte, maar ik Intel heeft dan toch als eerste de Centrino op de markt gebracht, een snelle manier van proc voor laptops. Ik denk dat ieder dit voor zichzelf moet uitmaken, maar ik zou zeker niet zomaar Intel links laten liggen, ben er tot nu toe altijd al zeer content van geweest.(heb nu 5 cpu en 7 chipsets van Intel achter de rug)

Sry als er soms onwaarheden in zouden staan.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2005 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
cmegens schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 19:42:
ehhh, omdat ze bij Intel niet zo bij de pinken zijn misschien? Omdat AMD gewoon voorligt? Omdat jij als je de 1692 zo goed vind hier dus verkeerd zit? toedeloe
Erg kinderachtige reactie, kerel... Ik ga met jou ook verder niet meer in discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een reactie op mijn post betreft de verkrijgbaarheid van de 1692. Blijkbaar kunnen mensen niet lezen dus zal het nog even uitleggen.

Ik wilde de Acer 1692 halen in een winkel en dus niet bestellen via internet! Zowel Dynabyte / Vi-Computers / Com 4 / Media Markt / BCC / It's vertelde mij dat ze deze niet meer in het asortiment hebben. Dus voor mij was hij niet verkrijgbaar in mijn omgeving! tuurlijk kon ik hem nog wel bestellen via internet maar dat was juist een keuze van mij omdat niet te doen!

Daarbij wil ik even wijzen op het feit dat het gaat over de 5024 Aspire. Niet over voor- na-delen 32/64 bits Centrino/Turion.

Tipje
Ik game regelmatig (swg/wow) nu wilde ik dit ook testen op mijn laptop met 512+256 mem en mijn schijf swapt als de gek. Aangezien ik nog een hoop 3,5" 7200 schijven heb liggen heb ik voor 40 euro een externe firewire case gekocht en een 80gb hdd met 8mb cach in gebouwd. Hierop heb ik mijn mmorpg games geinstalleerd en het draaid super. Hopelijk zijn er meer mensen die alleen thuis game en dus een goekope en makkelijke oplossing zoeken.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2005 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 10:46:

Tipje
Ik game regelmatig (swg/wow) nu wilde ik dit ook testen op mijn laptop met 512+256 mem en mijn schijf swapt als de gek. Aangezien ik nog een hoop 3,5" 7200 schijven heb liggen heb ik voor 40 euro een externe firewire case gekocht en een 80gb hdd met 8mb cach in gebouwd. Hierop heb ik mijn mmorpg games geinstalleerd en het draaid super. Hopelijk zijn er meer mensen die alleen thuis game en dus een goekope en makkelijke oplossing zoeken.
dit doe ik ook al geruime tijd, met een 160 gig grote hdd, tevens zet ik hierop alle "rommel" die je af en toe gebruikt of die niet direct nodig zijn om geinstalleert te hebben (zoals films, grote programma's zoals paint shop enz enz)
zo houd je je hdd lekker leeg en je laptopje dus lekker snel, aangezien ik die programma's op school/onderweg toch niet gebruik wel zo makkelijk.

Verwijderd

aspire terug.
Dvd-player hersteld.
Wel nog altijd bij het werken ploppen of flitsen of onstabiel scherm.
Wie heeft er nog dit fenomeen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 04:38:
aspire terug.
Dvd-player hersteld.
Wel nog altijd bij het werken ploppen of flitsen of onstabiel scherm.
Wie heeft er nog dit fenomeen?
nee niet standaard maar gisteren zat ik ik de bank en zette mijn laptop snel weg en toen zag ik wel een flits dat hij tegen de leuning aan kwam.

Zoals al voorgekomen is in dit topic gebruik ik nu SpeedSwitch xp als energy beheer. AC alles vollebak open op DC Max battery instellingen. Mooie van SpeedSwitch xp is dat je kunt zien welke snelheid je systeem daadwerkelijk loopt in je system tray met 18 of 08 respectievelijk 1800mhz of 800mhz en je hoeveel % battery je over hebt. Zeker aan te rade werkt bij mij beter als om switchen via de Acer tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmegens
nogmaals de vraag: heefft er iemand al een digitale videocamera aangesloten gehad op zijn 5024?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
Is er nou eigenlijk niemand met 200mhz geheugen die ff met a64 tweaker wil testen of het geheugen op 200mhz wil draaien?
Ik heb mijn laptop vandaag opgehaald en bevalt tot nu toe goed.
Heb alleen ff geen geld meer voor 200mhz geheugen.
Op dit moment geeft a64 tweaker bij mij aan dat het geheugen op 166mhz draait, en dat zou moeten kloppen.
Je hoeft alleen maar bij het MEMCLK frequency uitklapmenu voor 200 te kiezen en op set klikken.
Verder hoef je als het goed is niets te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
@MaZes:
Ik heb 2x 512MB van OCZ PC3200, dit draait op 200mhz volgens mijn laptop (volgens beide cpu-z en volgens het tooltje wat jij hierboven noemt als ik niets aan de instellingen verander).

Dus niets aanpassen en gewoon werken :)
In het begin draaite mijn mem op 133 mhz, dit bleef ook na bios-upgrade zo meen ik mij te herinneren met standaard acer geheugen. Met dit geheugen dus van 133>200 toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

pierre-oord schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 18:53:
@MaZes:
Ik heb 2x 512MB van OCZ PC3200, dit draait op 200mhz volgens mijn laptop (volgens beide cpu-z en volgens het tooltje wat jij hierboven noemt als ik niets aan de instellingen verander).

Dus niets aanpassen en gewoon werken :)
In het begin draaite mijn mem op 133 mhz, dit bleef ook na bios-upgrade zo meen ik mij te herinneren met standaard acer geheugen. Met dit geheugen dus van 133>200 toe.
standaard acer geheugen is volgens andere gebruikers meen ik gelezen te hebben PC2700 (166Mhz), en na de BIOS update naar 1.11 liep dit geheugen op zn gerate snelheid (166Mhz).
Echter, ik bespeur hier een duidelijke tegenstrijdigheid, want op 1 der vorige pagina's werd nog door iemand bevestigd dat de laptop (met laatste BIOS erop) met PC3200 (ipv het standaard PC2700) geheugen _niet_ zomaar op 200Mhz wilde lopen :?
Casejunkie schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 21:01:
Bios update gedraaid:

166HMz nu, maar helaas nog geen 200MHz
zie bovenaan pagina 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
jeroen__online schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 19:49:
[...]

standaard acer geheugen is volgens andere gebruikers meen ik gelezen te hebben PC2700 (166Mhz), en na de BIOS update naar 1.11 liep dit geheugen op zn gerate snelheid (166Mhz).
Echter, ik bespeur hier een duidelijke tegenstrijdigheid, want op 1 der vorige pagina's werd nog door iemand bevestigd dat de laptop (met laatste BIOS erop) met PC3200 (ipv het standaard PC2700) geheugen _niet_ zomaar op 200Mhz wilde lopen :?

[...]

zie bovenaan pagina 25
Inderdaad. Ik weet ook niet of het nu wel of niet werkt.
Misschien eens een snelheidstest draaien om te kijken of het echt vergelijkbaar is met 200mhz ddr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

MaZeS schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 21:49:
[...]

Inderdaad. Ik weet ook niet of het nu wel of niet werkt.
Misschien eens een snelheidstest draaien om te kijken of het echt vergelijkbaar is met 200mhz ddr?
dat lijkt me een puik plan, mijn enige aanmerking hierop is dat je wel daadwerkelijk de 5024wlmi in bezit moet hebben :Y)
ik hoop dat iemand ons wat testresultaten kan verschaffen, want met dit soort tegenstrijdigheid weten we nog nix :P
ik hoop m ook binnenkort (eindelijk) aan te gaan schaffen, maar weet nog niet of ik direct een (pc3200) geheugenupgrade doe....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
Heb trouwens geprobeerd de catalyst mobility 5.8 te modden met patjes modtool, maar dat mislukt steeds.
Eerst wachten op een nieuwe modtool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben aant spelen en krijg plots een wit scherm.
Leg m'n laptop af en terug wit scherm.
Kan er iemand helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 10:45:
Ben aant spelen en krijg plots een wit scherm.
Leg m'n laptop af en terug wit scherm.
Kan er iemand helpen?
Ben aant spelen en krijg plots een wit scherm. > Joh, wat ben je aan het doen?

'Leg m'n laptop af en terug wit scherm.' > Wat probeer je nou duidelijk te maken?

Ik snap er iig geen fluit van.
en welkom op het grote GOT forum

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2005 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Ik zal later eens sisoft installeren voor mem snelheid, al geeft alles 200mhz aan. Kent iemand nog een kleiner programma dat daadwerkelijk de snelheid test ipv aangeeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
pcmark & aida32 zou je het mee kunnen testen

* flashin is volgende week ook in het bezit van een 5024 :9~

[ Voor 44% gewijzigd door flashin op 21-08-2005 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:28
* MoiZie is sinds dinsdag in het bezit van de 5024 :). Helaas merk ik nu een dooie subpixel op :( is ook niets aan te doen want het is er maar 1. Tenminste dat begreep ik uit het garantie boekje. Iemand tips? Hij wordt trouwens wel flink heet, makkelijk 75 graden bij een tijdje gamen. Is dit normaal (of in feite logisch gezien wat er allemaal in zit, heb nog nooit een laptop gehad dus ik weet het niet) of toch vrij heet. En hoe werkt het met een 64bits windows? Als ik dat erop zet heb ik dan een voordeel qua snelheid oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij het gamen bij normale omgevingstemperatuur wordt de harde schijf bij mij rond de 55 graden, gemeten met speedfan. Is wel jammer dat je een dooie subpixel heb. Zit ie op een plek waar het echt stoort? Hopen dat ie er misschien nog zin in krijgt en tot leven komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeeDRaZoR3
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 19:48
Mooie thread...wou al deze gaan halen maar nu weet ik het zeker. Morgen is kijken in de winkel, wel iets duurder dan internet maar kijken wat voor extra ik erbij kan praten :). En natuurlijk de optie om te checken of er al dode pixels zijn. Want had er eentje op me CRT en dat irriteerde me al zwaar. (offtopic Gelukkig iiyama waardoor ik week later gloednieuwe had)

PSN: speedrazor3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-08 13:43
Magicw00b is vanmidag ook in het bezit van deze mooie laptop, heb er overigens wel meteen een 5400 rpm schijf bij gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:45

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 13:52:
Ja dat kan je gewoon veranderen. Dat zal je natuurlijk wel zelf moeten doen.
Het is denk ik een verkooppraatje, maar je moet er wel rekening mee houden dat als je dit zelf uitbreid, je de garantie die op de laptop zit kwijt bent!
Das complete onzin. Bij het veranderen van een hdd/pci mini device of ram geheugen hoef je niet persee je garantie kwijt te zijn hoor. Ik heb het ook vaker zelf gedaan bij mijn laptops en dat was geen probleem mbt de garantie.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Magicw00b schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 12:01:
Magicw00b is vanmidag ook in het bezit van deze mooie laptop, heb er overigens wel meteen een 5400 rpm schijf bij gedaan.
waarom geen 7200 / hiitachi 7k60 ?
deze heb ik in me bak hangen, is redelijk stil (hoor hem nooit)

en lightning fast.

al moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat me laptop begint te koken als ik flink ruig aan het gamen ben
met die audigy aan, proc op full speed, en er geregeld wat geladen word.
(met koelplateau eronder geen probleem)

(over dat pixel garantie, ik vind pers. vind het zwaar bout als je ook maar 1 dooie pixel hebt
zou dan ook altijd pixel garantie nemen in de toekomst, toen ik me 5024 kocht deed ik dit niet, alle tft's / laptops die nu nog aangeschaft worden ...ik zal voortaan echt nooit meer laten.. 10x kut gewoon die dooie pixels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sta ik helemaal achter de hitachi 7k60. Heb em vanmiddag gehaald en erin gezet en man wat een verschil. Geen lange wachttijden meer bij opstarten en dergelijke. Kwa temperatuur is er vrijwel geen verschil met de standaard schijf hoewel ik wel merk dat de lucht die uit de openingen komt koeler is (hdd blijft ongeveer hetzelfde als de 4k80). Iemand die er PC3200 geheugen erin geprikt heeft al de kans gehad om wat benchmarks te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:57:
[...]

waarom geen 7200 / hiitachi 7k60 ?
deze heb ik in me bak hangen, is redelijk stil (hoor hem nooit)

en lightning fast.

al moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat me laptop begint te koken als ik flink ruig aan het gamen ben
met die audigy aan, proc op full speed, en er geregeld wat geladen word.
(met koelplateau eronder geen probleem)

(over dat pixel garantie, ik vind pers. vind het zwaar bout als je ook maar 1 dooie pixel hebt
zou dan ook altijd pixel garantie nemen in de toekomst, toen ik me 5024 kocht deed ik dit niet, alle tft's / laptops die nu nog aangeschaft worden ...ik zal voortaan echt nooit meer laten.. 10x kut gewoon die dooie pixels)
Omdat je zoals in de onderstaande review kunt zien dat de prestaties niet zo heel erg verschillen, heb overigens gekozen voor de Western Digital schijf

reviews: Western Digital Scorpio VE review

Edit: heb hem overigens nog niet, het pin systeem lag eruit waardoor ik niet kon betalen. contanten opnemen was ook geen optie aangezien de bank al gesloten was 8)7 dus wie staat er morge als eerste bij de winkel ? ik >:)

[ Voor 12% gewijzigd door Magicw00b op 24-08-2005 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wordt gewoon hebberig :9 als ik dit allemaal lees, ik denk dat ik er ook een ga halen... Is het apparaat een beetje te pruimen in de standaard configuratie? Hij ligt eigenlijk al boven het budget en het kutte vind ik dat je aldoor meer wilt... Snellere harde schijf, meer en sneller geheugen, etc.... Wat vinden jullie van de eigenarenvereniging eigenlijk onmisbare upgrades en assecoires?

Ps. Is de cover nou van plastic of aluminium? (Ik heb namelijk een hekel aan plastic...)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2005 02:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij draad opzich wel maar wil je er het beste en meeste uit halen zou ik de handleiding die op pagina 18 te vinden is gebruiken. Inclusief de Windows XP tweaks werkt bij mij aanzienlijk beter!

daarbij is uitbereiden naar 2x512ddr pc3200 geheugen en een 7200rpm HDD ook een mega verbetering maar wel een stuk duurder! daar staat wel meer hitten tegenover tijdens stressed gebruik! Goedkoper Alternatief is als alleen in desktop mode gamed een externe usb2.0 of firewire hdd aansluit!

Cover is van plastic Helaas! ik heb er al een paar mooien krassen op staan! maar ik ga een speciaal follie testen dat ik op mijn voorkant kan plakken! Beetje het idee van het plakplastic wat je op ramen kunt doen! als het gelukt is zal ik wel eens een paar foto's posten!

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2005 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 01:45:
Ik wordt gewoon hebberig :9 als ik dit allemaal lees, ik denk dat ik er ook een ga halen... Is het apparaat een beetje te pruimen in de standaard configuratie? Hij ligt eigenlijk al boven het budget en het kutte vind ik dat je aldoor meer wilt... Snellere harde schijf, meer en sneller geheugen, etc.... Wat vinden jullie van de eigenarenvereniging eigenlijk onmisbare upgrades en assecoires?

Ps. Is de cover nou van plastic of aluminium? (Ik heb namelijk een hekel aan plastic...)
Cover is van plastic. En niet van 't meest stevige vind ik. Dat is altijd wel een beetje het nadeel van Acer's...

Verder heb ik in topic (tot ongenoegen van wat 5024 eigenaren :)) al laten blijken dat je wat mij betreft beter voor een Aspire 1692 kunt gaan. Die heeft standaard al 2x512 (2x256 is echt k*t want vroeg of laat ga je dat geheugen uitbreiden en dan is 1x512 véél praktischer en vooral goedkoper) en een harde schijf die draait met 5400rpm ipv van 4200rpm bij de 5024. Dat ga je absoluut merken wat dat is dé bottleneck bij de 5024 configuratie.

[ Voor 6% gewijzigd door Rossi46 op 24-08-2005 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Rossi46 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 11:14:
Verder heb ik in topic (tot ongenoegen van wat 5024 eigenaren :)) al laten blijken dat je wat mij betreft beter voor een Aspire 1692 kunt gaan.
Ik geef je gelijk, echter is de 5024 wel goedkoper. Dus als prijs een issue is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is zo maar de grote bottlenecks van de 5024 zijn het geheugen (2X256) en de harde schijf (4200 4k80). Dit is allebei wel te vervangen maar dan komt de laptop 300 euro duurder uit. Is wel iets duurder als de 1692 maar je hoeft het niet in 1 keer op te hoesten als je zelf de spullen vervangt. Heb de 5024 een aantal weken geleden gekocht en er nu een 7k60 schijf in gezet. Zodra de mensen met PC3200 geheugen hun benchmarks posten of het geheugen ook daadwerkelijk op 400Mhz loopt en van welk merk het is ga ik dat er ook in zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 12:55:
Dat is zo maar de grote bottlenecks van de 5024 zijn het geheugen (2X256) en de harde schijf (4200 4k80). Dit is allebei wel te vervangen maar dan komt de laptop 300 euro duurder uit. Is wel iets duurder als de 1692 maar je hoeft het niet in 1 keer op te hoesten als je zelf de spullen vervangt. Heb de 5024 een aantal weken geleden gekocht en er nu een 7k60 schijf in gezet. Zodra de mensen met PC3200 geheugen hun benchmarks posten of het geheugen ook daadwerkelijk op 400Mhz loopt en van welk merk het is ga ik dat er ook in zetten.
ik weet niet hoe jij aan 300 euro komt, maar ik was voor 205 euro klaar. En dan kun je ook nogeens je ouder hardisk en geheugen proberen te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx mensen,

Ik blijf het echt enorm lastig vinden, want ja probeer maar eens voor een dubbeltje op de eerste rang te komen. }:O Ik zit met een max budget van € 1100... En het wil me maar niet lukken daar een degelijke laptop met:
- 1.5 Ghz
- 1 x 512Mb (geen 2 x 256)
- 128 Mb videokaart
- 5400 Rpm schijf (hoewel die externe schijf met firewire kastje lijkt me ook een prima optie!)
- Fatsoenlijk scherm
voor te vinden... Misschien moet ik gewoon wachten tot prijzen zakken ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Magicw00b schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 14:27:
[...]

ik weet niet hoe jij aan 300 euro komt, maar ik was voor 205 euro klaar. En dan kun je ook nogeens je ouder hardisk en geheugen proberen te verkopen.
Pak em beet 175 euro voor een hitachi 7k60 schijf en 2 X 512 MB PC3200 Dane Elec zet je toch al 120 euro terug. Maar heb jij sneller geheugen erin gezet? En zo ja, loopt het ook op de 200 Mhz FSB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 16:54:
[...]

Pak em beet 175 euro voor een hitachi 7k60 schijf en 2 X 512 MB PC3200 Dane Elec zet je toch al 120 euro terug. Maar heb jij sneller geheugen erin gezet? En zo ja, loopt het ook op de 200 Mhz FSB
ik heb er een Western Digital Scorpio WD800VE, 80GB (5400rpm, ATA100, 8MB) in gezet.

en 2x 512MB PC3200 DDR SO-DIMM (Corsair VS512SDS400) in bestelling staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
Na het opnieuw installeren van mijn laptop met Windows Xp Profesional heb ik het idee dat ik een aantal drivers mis(heb alle drivers die op de acer site staan geinstaleerd) bij het opstarten vind hij steeds weer een pci apparaat, als ik dan naar apparaatbeheer ga zie ik het volgende:

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto=JRKR87DN

ook zegtie als ik een usb 2.0 apparaat aansluit dat er een snel apparaat op een langzaame usb poort is aangesloten. Wie helpt me en verteld me wat ik mis >:)

en weet er toevalig ook iemand waar ik dat acer arcade vandaan kan halen?

[ Voor 8% gewijzigd door Magicw00b op 24-08-2005 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een vraagje van mij:

met welke geheugenkaartjes (dus van die kaartjes die je in een mobiel of digicam stopt) kan de 5024 nou mee overweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Magicw00b schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 19:03:
Na het opnieuw installeren van mijn laptop met Windows Xp Profesional heb ik het idee dat ik een aantal drivers mis(heb alle drivers die op de acer site staan geinstaleerd) bij het opstarten vind hij steeds weer een pci apparaat, als ik dan naar apparaatbeheer ga zie ik het volgende:

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto=JRKR87DN

ook zegtie als ik een usb 2.0 apparaat aansluit dat er een snel apparaat op een langzaame usb poort is aangesloten. Wie helpt me en verteld me wat ik mis >:)

en weet er toevalig ook iemand waar ik dat acer arcade vandaan kan halen?
Had ik ook last van toen ik een verse windows install deed. Als je bij het scherm waar je de foto genomen heb rechttermuisknop klikt en klikt op stuurprogramma bijwerken > verbinding maken met windows update en pats boem, zijn die drivers netjes installed.
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.