ACER Aspire 5024WLMi

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 6.324 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122815

ff een kleine waarschuwing: met die hiitachi 7k60 kan het zo zijn dat je laptop een stuk warmer word als je hem INTENSIEF gebruikt, ik was vanmiddag aan het gamen maar was ff die koelplaat vergeten

3 kwartier later voel ik aan me laptop (bij touchpad) en ik verbrand bijna me hand
toen voelde ik aan de onderkant, echt lOEI heet was dat ding.

toen heb ik vervolgens gelijk ff het klepje open geschroeft (terwijl ie aan stond :9... was een slecht idee.. geheugen zit daar ook, en dat wil je dus echt niet aanraken......)

maargoed, Ambient temperature mag niet boven de 55° C graden uit komen
ik verzeker je dat dat ding in z'n eigen 'sop' lag gaar te koken.. kon de hd niet 2 tellen aanraken
zeker boven de 60graden....... ik moet erbij zeggen dat me audigy er ook in zat en die word ook loei heet.. maar het hd & pcmcia compartiment zijn van elkaar gescheiden.. dus dat zal niet echt veel invloed hebben gehad denk ik... al bij al: als je een 7k60 erin hebt zitten en je gaat 'flink' aan de slag
houd er rekening dat je voor extra koeling moet zorgen O-)

-nogmaals: zal het zin hebben om gaatjes in dat klepje te boren? zodat ie via de onderkant ??alsnog warmte kwijt kan?????? (denk aan een soort van perforatie)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 122815 op 07-09-2005 22:24 ]

• The Reeferman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 22:00
MaZeS schreef op woensdag 07 september 2005 @ 17:08:
[...]
Ik snap A64 tweaker soms niet helemaal.
De ene keer geeft ie bij mij zonder dat ik iets heb ingesteld als huidige instellingen 128 bit controller mode aan (terwijl volgens mij 64 het maximum is voor de turion) op 200 mhz en klopt er dus helemaal niets van.
De andere keer klopt alles echter wel weer gewoon (64 bit op 166 mhz).
Jammer dat ik geen stabieler tooltje ken. Iemand anders misschien wel?
Heb ik soms ook. Dan start ik A64 tweaker op en dan klopt er geen ruk van. Zegt ie ineens dat ie Staat op 200mhz en cas 2enz. Maar dat klot dus gewoon niet. A64t ff afsluiten en weer opstarten en dan is het weer goed.

AMD Ryzen 5800X3D / ASUS R-S B550-F wifi II / 32GB 3600mhz / SSD's + HDD's / GTX 1080 Ti

• cmegens
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 20:38
Gaten boren in het klepje? mwah denk het niet nee. Zal niet al te veel schelen. Dit warmteprobleem is voor mij ook de reden geweest om een 5400 toeren aan te schaffen. Een vriend van mij heeft ooit een 7200 toeren in zijn toshiba geschroefd, en na 2 uurtjes renderen in 3dmax was zijn batterij gesmolten. Niet echt best dus.

Misschien is er iets te doen met een heel dun heatsinkje? dat precies tussen de plaat en de hdd past? Op deze manier kun je de warmte effiecienter verspreiden over de ruimte. Deze zul je wel zelf moeten maken, dus enige handigheid met koper is wel meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147515

weet er iemand of er een docking station bestaat voor deze laptop?

handig voor op kantoor mijn notebook aan te sluiten.

Voor sommige notebooks bestaat dit.

iemand info daarover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146131

Heeft er iemand de age of empire 3 demo getest?
Deze heeft een fout over opengl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeeDRaZoR3
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:26
Anoniem: 146131 schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 16:01:
Bij mij geeft ie de foutmelding dat direct3d niet gestart kan worden. Was aan het proberen het op te lossen, want is erg irritant. Net nieuwste ATI drivers installed maar hielp niet dus nu ff kijken of andere directx versie helpt :(

PSN: speedrazor3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:37

Xeo

Ik heb nu deze laptop ook, maar hij is gewoon 63 graden stressed.. nu vroeg ik mij af of dat een beetje normaal is ( onder stressed versta ik de WoW updates installen ). Verder is het wel een geweldige laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

ik heb vanmiddag eindelijk mn 5024wlmi gehaald en ik moet zeggen: bevalt prima! heel mooi apparaat, opvallend solide en oogt erg netjes.
Ik heb er direct een reepje van 1GB Kingston PC3200 bijbesteld en wat blijkt nu:
mijn laptop is uitgerust met BIOS versie 1.12 (standaard) en die biedt WEL volledige ondersteuning voor 200Mhz (PC3200) geheugen!!
net mn reepje erin geprikt en gecheck met Everest, CPU-Z en CBid, maar het staat er toch echt:
Afbeeldingslocatie: http://alt.biervogels.nl/pics/5024wlmi.jpg
:)
of de 1.12 BIOS al te downloaden is weet ik niet, maar het is wel een leuke update :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-06 23:10
jeroen__online schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 23:30:
ik heb vanmiddag eindelijk mn 5024wlmi gehaald en ik moet zeggen: bevalt prima! heel mooi apparaat, opvallend solide en oogt erg netjes.
Ik heb er direct een reepje van 1GB Kingston PC3200 bijbesteld en wat blijkt nu:
mijn laptop is uitgerust met BIOS versie 1.12 (standaard) en die biedt WEL volledige ondersteuning voor 200Mhz (PC3200) geheugen!!
net mn reepje erin geprikt en gecheck met Everest, CPU-Z en CBid, maar het staat er toch echt:
[afbeelding]
of de 1.12 BIOS al te downloaden is weet ik niet, maar het is wel een leuke update :P
bios 1.12 .. nice :)

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Xeo schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 18:24:
Ik heb nu deze laptop ook, maar hij is gewoon 63 graden stressed.. nu vroeg ik mij af of dat een beetje normaal is ( onder stressed versta ik de WoW updates installen ). Verder is het wel een geweldige laptop
Ik heb er zelf alleen bij gamen ook "last" van, links van de touchpad waar de HDD zit.

Volgens mij is het ook best normaal

exclusive jongeman..., deze update staat nog niet online :o

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-06 04:33

Nobby

Nuts!

[afbeelding]
Kun je geen backup maken van je bios en deze online zetten?

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

bij informatique (waar ik m vandaan heb) is de laptop in de aanbieding en was 1 dag niet op voorraad, toen heb ik m besteld en zodoende kom ik denk ik aan een 5024 met hagelnieuwe BIOS :)

ik heb al gekeken naar BIOS backuppen, bij de 1.11 BIOS op de Acer site zitten DOS en Windows tools, maar de DOS tool gaat niet werken wegens ontbreken van floppydrive, en de Windows tool (Winflash met GUI, in het mapje van DOS, niet in het windows mapje) vraagt direct of het goed is dat mn huidige BIOS overschreven wordt, dus ik vrees dat die direct gaat flashen, hoewel ik wel backup-opties zag in de GUI, waar ik niet bij kan...
heeft iemand een idee hoe ie wel veilig te backuppen is?

jeroen__online schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 11:05:
bij informatique (waar ik m vandaan heb) is de laptop in de aanbieding en was 1 dag niet op voorraad, toen heb ik m besteld en zodoende kom ik denk ik aan een 5024 met hagelnieuwe BIOS :)

ik heb al gekeken naar BIOS backuppen, bij de 1.11 BIOS op de Acer site zitten DOS en Windows tools, maar de DOS tool gaat niet werken wegens ontbreken van floppydrive, en de Windows tool (Winflash met GUI, in het mapje van DOS, niet in het windows mapje) vraagt direct of het goed is dat mn huidige BIOS overschreven wordt, dus ik vrees dat die direct gaat flashen, hoewel ik wel backup-opties zag in de GUI, waar ik niet bij kan...
heeft iemand een idee hoe ie wel veilig te backuppen is?
http://csd.acer.com.tw/SI...=1&Count=240&Expand=33#33

hereeeeeeeeeeeeeeee we go peepz _/-\o_ v1.12

linkje komt uit de volgende thread, er staat zeeeeeeer nuttige info in die thread zie ik al!
http://forum.notebookrevi...php?t=17907&page=16&pp=10

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 122815 op 10-09-2005 11:34 ]

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 15:04
great die nieuwe bios... kan niet wachten tot dat ik mijn OCZ geheugen binnen heb :D

• BlowFish
bijdeze wil ik bovenstaand statement bevestigen, mt bios 1.12 i.s.m pc3200 modules werkt het systeem daadwerkelijk op 200mh :)

Ik vraag me af, heeft de 5024 die wij hebben.. het zelfde moederboard als de Acer Ferari 4duizend serie? (ik weet dat wij een 35watt proc hebben, die ferrari is 25watt)

-edit: mijn 2 x 256 reepjes draaien nu op 200mhz, ik heb met a64tweaker het geheugen op 200mhz gezet. (toch wel een vooruitgang, van 133mhz naar uiteindelijk 200mhz!)

met cpuz ed. een paar keer gecontroleerd, en alles ziet er goed uit.

-edit2: kan het geheugen door deze actie stuk gaan? :S

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 122815 op 10-09-2005 15:02 ]

Anoniem: 154318

wat ik me afvraag; dit is een goede laptop maar aspire-3023wlmi is bijna het zelfde alleen een andere processer maar wel 100! euro goedkoper, is dat dan niet een VEEL betere deal of is die turion processer zoveel beter? http://www.hardwaretotaal...-dvdrw-15434-tft-wxp-home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154156

Als ik cd's rip met iTunes valt de laptop doodleuk uit. Alles wat ik in die sessie heb gedaan is verloren. Ik veronderstel dat ik hem zo snel mogelijk moet binnenbrengen? Heeft iemand nog zulke problemen voorgehad?

Gelukkig heb ik een acer advantage garantie.

NT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat kan ik hier aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Anoniem: 146131 schreef op zondag 11 september 2005 @ 09:04:
wat voor fout, ik krijg namelijk niets, en ook ik speel op de breedbeeld resolutie. catalyst 5.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Anoniem: 154318 schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 17:32:
wat ik me afvraag; dit is een goede laptop maar aspire-3023wlmi is bijna het zelfde alleen een andere processer maar wel 100! euro goedkoper, is dat dan niet een VEEL betere deal of is die turion processer zoveel beter? http://www.hardwaretotaal...-dvdrw-15434-tft-wxp-home
het verschil zit hem gewoon in de 32bit cpu, die bovendien ook ietsjes langzamer presteert (minder cache) maar de sempron is zeker niet slecht.

Ik zelf stond op het punt om de 3022wlmi te kopen, alleen die is er helaas niet meer, die vond ik de minderprijs tov de 5024wmli meer waard.

de 5024wlmi is die 100 euro waard, de betere cpu, en dan vooral 64bit cpu en de slotin dvd writer, is zeker zijn geld waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154318

wanneer merk je dan iets van die betere 64 "iets" processer? ik bedoel volgensmij merk je alleen als je een betere processer hebt als je vaak op de 100% van je cpu zit maar dat gebeurt volgensmij tegenwoordig niet vaak meer dus kan je beter een "langzame" processer kopen? of zie ik dat fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Anoniem: 154318 schreef op zondag 11 september 2005 @ 13:58:
wanneer merk je dan iets van die betere 64 "iets" processer? ik bedoel volgensmij merk je alleen als je een betere processer hebt als je vaak op de 100% van je cpu zit maar dat gebeurt volgensmij tegenwoordig niet vaak meer dus kan je beter een "langzame" processer kopen? of zie ik dat fout
de turion64 is niet alleen sneller dan de sempron, maar ook zuiniger denk ik en waarschijnlijk zelfs koeler. daarnaast denk ik dat je in de toekomst meer zult hebben aan een 64bits capabele cpu, maar das mijn persoonlijke mening ;)

ik heb ook een vraagje: hebben meer mensen last van vastlopers bij een langdurige hardeschijf- en CPU-belasting? ik denk dat de cpu er door de warmte na een tijdje mee stopt, want het systeem hangt gewoon. ik draai m nog met de standaard 4200rpm harddisk, alleen mn RAM heb ik geupgrade..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 95477

Ik sta zelf op het punt om een nieuwe laptop te kopen, alleen ik zit met een soort van dillema tussen 2 laptops allebei van Acer.
Namelijk de 5024wlmi, waar ik echt al helemaal van weg ben, maar ook de 1692wlmi is erg interessant.Ik zit een beetje met de vraag van hoe groot is het verschil tussen de kracht van die 2 proc's tegen over elkaar gezet, ik weet dat de Pentium-M van de 1692wlmi sneller is op dit moment, maar wanneer de 64 bits technologie meer gebruikt zal gaan worden blijft de Pentium-M dan nog steeds sneller t.o.v de Turion met zijn 64-bits capaciteiten?
En aangezien ik mn laptop ook veel gebruik tijdens feesten voor muziek naast mn draaitafels, is de 100 gb schijf met 5400 rpm in de 1692wlmi natuurlijk wel erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-06 22:42

Piggen

Lekker bakkie

Het zal echt nog wel even duren voordat 64-bits mainstream gaat worden. Ik denk dat je beter af bent met de 1692. Mits het prijsverschil natuurlijk te overbruggen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maar scheelt het nu dan ook nog zoveel qua prestaties in de kracht tussen beide proc's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Een Turion op 1,8 vs. een Pentium-M op 1,7 zal elkaar weinig uitmaken, maar de Pentium is wel iets zuiniger (3,5 uur vs. 3 uur volgens Acer).

1024 MB vs. 512 MB is wel lekker, evenals de snellere harde schijf. En verder heeft de 1692 een Dual Layer-brander en de 5024 een gewone +/-.

Als je het geld kunt missen, denk ik wel dat die 1692 een betere koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, zat net te kijken en zag de 1694 wlmi die is nog iets duurder maar heeft wel een 2.0 ghz pentium-m, alleen vond hem minder interessant dan de 1692wlmi vanwege zn kleinere schijf en het geheugen, maar ik zie nu in de PW dat er een 1694 wlmi te koop is die verder helemaal hetzelfde is als de 1692wlmi maar wel met de 2.0 ghz en hij is nog eens 20 euro goedkoper dan de standaard 1694 :D, dus ik denk dat het deze gaat worden en hij heeft ook nog eens bleutooth :) is wel een pre.

edit: het verschil in type aanduiding in de PW is dat de uitvoering met 80 gb schijf en 512mb ram heeft een grote I in de aanduiding, dus 1694WLMI, en de uitvoering met 100 gb schijf en 1 gb ram heeft de type aanduiding met 1694WLMi.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 95477 op 11-09-2005 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaconst
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-05 20:11
Ik heb het hele topic al doorgeleze maar kon geen antwoord vinden op mijn vragen:
1)Wat gebeurt er als ik de tweede partitie (D:) deraf gooi en er linux in de plaats zet met grub in de mbr?, blijft de recovery dan werken?
2)wat doen die cd's die ik bij de laptopgekrege heb eigenlijk?(de system en recovery cd's) Daenney zegt dat ze helemaal niets doen en niet eens bootable zijn, en ergens anders lees ik dat ze een FAT32 partitie creeëren ter grootte van je hd als je hem (de hd) eerst leegemaakt hebt (en dus wél bootable zijn) http://www.aspirelinux.prv.pl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MPmad schreef op zondag 11 september 2005 @ 16:25:
En verder heeft de 1692 een Dual Layer-brander en de 5024 een gewone +/-.
Volgens mij heeft de 5024 ook een dual layer brander hoor ? Correct me if I am wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Ja, je hebt gelijk. Foutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat ik dus toch voor de 1694WLMi ga met de grote hd en 1024 mb ram, kost wel iets meer (uch uchh 300 euro meer) maarja dan nog vind ik hem de meest complete laptop voor dat geld en die 2.0 Ghz Pentium-M is zeer aantrekkelijk. In ieder geval bedankt heb nu wat meer opties gezien en keus kunnen maken, wat altijd wat lastiger is voor iemand die als sterrenbeeld een weegschaal is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118082

Was hier niet ooit iemand bezig met een nieuwe topicstart? Jullie zitten nu RUIM over de 500 posts, mij lijkt het dus tijd voor een nieuwe. Als niemand zin heeft om er één te maken, wil ik er wel eentje maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153576

Anoniem: 118082 schreef op zondag 11 september 2005 @ 17:47:
Was hier niet ooit iemand bezig met een nieuwe topicstart? Jullie zitten nu RUIM over de 500 posts, mij lijkt het dus tijd voor een nieuwe. Als niemand zin heeft om er één te maken, wil ik er wel eentje maken.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Wacht daar nog maar even mee tot het topic 1000 replies heeft. Dan wordt er doorgaans een nieuw deel geopend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

kaconst schreef op zondag 11 september 2005 @ 16:29:
1)Wat gebeurt er als ik de tweede partitie (D:) deraf gooi en er linux in de plaats zet met grub in de mbr?, blijft de recovery dan werken?
2)wat doen die cd's die ik bij de laptopgekrege heb eigenlijk?(de system en recovery cd's) Daenney zegt dat ze helemaal niets doen en niet eens bootable zijn, en ergens anders lees ik dat ze een FAT32 partitie creeëren ter grootte van je hd als je hem (de hd) eerst leegemaakt hebt (en dus wél bootable zijn) http://www.aspirelinux.prv.pl/
1) recovery vanaf de hd werkt dan niet meer geloof ik, maar ik heb zelf een 'Acer Backup Disc' gemaakt naar aanleiding van de wizard die ik bij de eerste boot te zien kreeg. het lijkt erop alsof deze 'ABD' een directe kopie is van de verborgen partitie op de harde schijf, deze bevat namelijk 1.7GB aan data en mn DVD bevat ook 1.7GB. De ABD is bootable (heb ik al getest) en biedt de optie 'return to factory default', maar is voor zover ik kon zien niet hetzelfde als de procedure die je bij de eerste boot van de laptop te zien krijgt.
2) geen idee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De system disc is bootable en in combinatie met de twee andere cd's kan je alles opnieuw installeren zoals wanneer je hem hebt aangekocht. Het enige ambetante is (of één van de ambetante zaken) dat je je hdd niet kan formatteren in nfts - enkel fat32.

NT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb proberen catalyst 5.8 te installeren van ati.com.
Maar lukte niet. Of komt dit van acer Blowfish?

Groeten Dimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154156 schreef op zondag 11 september 2005 @ 21:11:
De system disc is bootable en in combinatie met de twee andere cd's kan je alles opnieuw installeren zoals wanneer je hem hebt aangekocht. Het enige ambetante is (of één van de ambetante zaken) dat je je hdd niet kan formatteren in nfts - enkel fat32.

NT
Idd, je installeerd zo het hele zooitje op nieuw - maar wel in fat32 .. zoals je de 5024wlmi ook geleverd krijgt fabriek-af. (je laptop is dan weer in de 'orginele' staat......)

ff wat anders, Horned_Devil: ik vind het cool dat je een topic start wilt maken maaruh
jij hebt toch helemaal geen 5024??....

-edit: ben ik nu de enige die z'n standaard geheugen(166) op 200mhz laat draaien?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 122815 op 11-09-2005 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

in navolging op mijn probleem, gepost op de vorige pagina:
mij is gebleken dat mn laptop na ongeveer 1 minuut 100% CPU belasting blijft hangen, bijvoorbeeld door PiFast en door games.
Op max. 800Mhz (power saving mode zeg maar) doet ie t wel goed, dus lijkt het me een warmte gerelateerd probleem. Echter de CPU fan doet het wel naar behoren en blaast zich bij volle belasting dan ook helemaal suf, maar kan het blijkbaar gewoon niet aan :?

zijn er meer mensen met dit probleem, of kunnen jullie wel gewoon een spelletje doen (op 1.8Ghz)?
als je hetzelfde probleem hebt ben ik vooral benieuwd naar de BIOS versie, want dat is het enige waarvan ik me kan bedenken dat het een oorzaak kan zijn, naast een productiefout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Anoniem: 146131 schreef op zondag 11 september 2005 @ 23:00:
Heb proberen catalyst 5.8 te installeren van ati.com.
Maar lukte niet. Of komt dit van acer Blowfish?

Groeten Dimi
De mobility drivers van Ati.com .. de juiste link is al meerdere malen in dit forum geplaatst (mijn inet is even heel traag dus ff geen zin om te zoeken :P ) Via Ati.com kom j niet bij deze juiste link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154660

Hallo luitjes,

Ik heb sinds een week of twee ook een 5024 aangeschaft, en ben aan een upgrade aan het denken. Aangezien ik nogal een }:O ben met computers heb ik me heir maar eens geregistreerd, in de (ijdele?) hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken.
Ik wil er 2x512 MB inzetten en de hitachi 7k60 hdd, maar waar zal ik het meeste profijt van hebben? Ik wil het voornamelijk doen omdat dit mijn enige pc is, en als ik hem upgrade kan ik de games ook wat soepeler spelen. Ik heb met Far Cry een dieptrieste framerate, bijvoorbeeld... (niet gemeten, maar 't lijkt meer op een slideshow dan een spel). :/
Als ik eerst alleen de 7k60 koop, zal ik dat het meest merken? Ik heb namelijk vaker gehoord dat juist de hdd de bottleneck is. En hoe zit het met de wartme van die schijf? Ik heb hier een psot gelezen van iemand die z'n fikken brandde aan 't touchpad, dus raadde 'ie aan om een koelplaat aan te schaffen. Maar ik heb ook op tal van fora gelezen dat de 7k60 qua warmte niks scheelt, zelfs koeler is dan sommige 4200 rpm schijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Jeroen_Online: Ik heb dit probleem ook Jeroen. Ik heb niet getest hoe lang het duurt vooraleer de cpu overbelast is. Eergisteren heb ik bios 1.12 erop gezet in de hoop dat het opgelost zou zijn maar dat was niet het geval. M'n laptop kwam standaard met bios 1.11.

Ik ga hem volgende week terug binnen doen (heb ook een klein probleem met het scherm). Ben toch niet zo tevreden met m'n eerste Acer :?.

NT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is het probleem met scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Anoniem: 154156 schreef op maandag 12 september 2005 @ 09:30:
@Jeroen_Online: Ik heb dit probleem ook Jeroen. Ik heb niet getest hoe lang het duurt vooraleer de cpu overbelast is. Eergisteren heb ik bios 1.12 erop gezet in de hoop dat het opgelost zou zijn maar dat was niet het geval. M'n laptop kwam standaard met bios 1.11.
ik heb zojuist de standaard 2x 256MB PC2700 er weer in gezet en kan nu voor langere tijd de CPU 100% belasten zonder dat de laptop vastloopt.. ik denk dat de laptop inmiddels wel redelijk op temperatuur is, dus zou het dan een geheugenprobleem zijn? :?
wat voor geheugen heb jij erin, natural_tweaker?
ik draai 1x 1GB Kingston PC3200 CL3, wat me eraan opviel is dat op het dimmetje staat dat ie 2.6v doet, terwijl de geheugensocket van de laptop 2.5v vermeldt, zou dit met elkaar te maken hebben?

edit: @ ATI drivers, Mobility Catalyst 5.8 schijnt hier te vinden te zijn volgens eerdere posts: http://www.ati.com/online/mobilecatalyst/index.html

[ Voor 9% gewijzigd door jeroen__online op 12-09-2005 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phirox356
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-06-2020
Ik heb sinds een week ook deze laptop en ik ben er echt super tevreden over. Ik volg deze thread actief en dacht er dus maar aan om ook even mij steentje bij te dragen ;)

Hij werkt echt subliem en mijn enige klacht is eigenlijk de hitte ontwikkeling. Ik vindt hem echt heel heet worden aan de linkerkant van de touchpad. Daar zit voor zover ik weet alleen de harde schijf, wat ik wel raar vindt aangezien die maar 4800rpm is. En dit doet die al zonder games ofzo, gewoon office gebruik.

Voor de rest werkt alles goed bij mij, ik heb alle partities eraf geknalt en XP pro erop gezet samen met Linux(Gentoo). Dit werkt allemaal perfect, de 1.12 bios doet het overigens ook goed.

Iemand alleen nog een tip voor die hitte ontwikkeling, is dit normaal? Of valt er wat aan te doen, een vriend van mij heeft bijv. een IBM laptop met 7200rpm schijf erin en die wordt zelfs naar actief gamen niet zo heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
@phirox: koelplaat en/of andere hdd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Jeroen_Online: Dat zou me verbazen. Ik moet toegeven dat ik inderdaad ook 2x512 MB PC3200 erin heb zitten. We kunnen altijd eens navraag doen bij Acer maar ik heb in deze thread toch nog al mensen geweten die met PC3200 geheugen werken.

Groeten,

NT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MPmad schreef op zondag 11 september 2005 @ 18:33:
Wacht daar nog maar even mee tot het topic 1000 replies heeft. Dan wordt er doorgaans een nieuw deel geopend :)
Is niet zo, lees de vernieuwde FAQ maar (nou ja, vernieuwd, dit is al een maand bekend?)

Vanwege de leesbaarheid van het topic die we hoog willen houden, ligt het limiet op 500 posts per topic.

Maar goed, wie wil mij helpen met het maken van een TS. Voeg me maar toe op msn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BlowFish schreef op maandag 12 september 2005 @ 00:45:
[...]

De mobility drivers van Ati.com .. de juiste link is al meerdere malen in dit forum geplaatst (mijn inet is even heel traag dus ff geen zin om te zoeken :P ) Via Ati.com kom j niet bij deze juiste link.
Heb drivers geladen age of empire werkt.

Het catylist control center maakt een fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153576

vandaag besteld!!!!!!.... hopen dat ie heeeeeeeeeeeeeeeeel gauw binnenkomt..

Ik wil er trouwens een beetje relaxte tas bij, weet
iemand een goeie shop waar ze een beetje goeiekope fatsoenlijke verkopen?

thx alvast!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90171

Afgelopen vrijdag heb ik de laptop afgehaald bij Informatique. Tot nu toe ben ik tevreden en heb ik nog geen dode pixels kunnen vinden.

Ik heb er 2 x 512MB Kingston PC3200 geheugen ingestopt en als ik Cpu-z mag geloven, draait mijn geheugen op 200Mhz. Werkt Cpu-Z dit automatisch bij als het niet zo is? Ook bij het A64Tweak programma zag ik 200Mhz staan.

Verder ben in er gewoon tevreden over, het werkt en goed ook. Binnenkort zal ik echter wel de harddisk vervangen met een 7200rpm harddisk. Kan iemand mij een coolingpad aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

ik ben zojuist even aan het testen gegaan, het volgende is mijn conclusie:

met het geheugen op 200Mhz (wat ie standaard zo pakt met mn reepje 1GB Kingston PC3200) loopt ie bij volle belasting (spel o.i.d.) binnen enkele minuten vast en krijg ik in Windows (idle) soms spontaan BSOD's of andere errors.
met het geheugen op 166Mhz (zowel met de standaard 2x256MB EN mn reepje Kingston PC3200 op 166Mhz geforced met A64tweaker) doet de laptop het prima...

that leaves 2 options:
- geheugen is brak, maar alleen op 200Mhz (heb ik nog niet meegemaakt, is dat uberhaupt mogelijk?)
- mn laptop (met BIOS 1.12) kan geen reepje van 1GB @ PC3200 (200Mhz) aan, om een of andere reden.

ik ga proberen zsm mn reepje bij Informatique te laten testen en desnoods 2x 512MB PC3200 erin proppen, want dit hoort natuurlijk niet |:(

@FormatKing: als CPU-Z zegt dat t op 200Mhz loopt kun je zeker aannemen dat t zo is, A64Tweaker schijnt nogal eens de plank mis te slaan op dat gebied. probeer desnoods wat benchmarks en kijk hoe het geheugen presteert :)

edit2: benchmarken kan met Everest, een linkje: http://www.lavalys.hu/pro....php?pid=1&dlid=1&lang=en

[ Voor 24% gewijzigd door jeroen__online op 12-09-2005 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90171

Zodra ik thuis ben zal ik eens wat benchmarken, nu nog ergens die benchmark programma's zien te downloaden (geef links aub :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Jeroen_Online: Ik heb 2x512MB PC3200 erin gestoken en dit geeft verrassend gelijkaardige resultaten als bij jou: na belasting van enkele minuten valt ie uit. Nu vraag ik me af waarom dit zo is! Het geheugen werkt toch initieel met het systeem zonder problemen. Waarom valt de laptop uit bij belasting? Dit kan toch niet aan warmteproductie liggen - toch? Als er mensen zijn die een 7200 rpm hdd in hun laptop proppen zonder veel problemen dan kan wat extra memory toch niet de oorzaak zijn.

Zou het niet aan het geheugen kunnen liggen - merk dat niet compatibel is of zo?

NT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Anoniem: 154156 schreef op maandag 12 september 2005 @ 16:32:
@Jeroen_Online: Ik heb 2x512MB PC3200 erin gestoken en dit geeft verrassend gelijkaardige resultaten als bij jou: na belasting van enkele minuten valt ie uit. Nu vraag ik me af waarom dit zo is! Het geheugen werkt toch initieel met het systeem zonder problemen. Waarom valt de laptop uit bij belasting? Dit kan toch niet aan warmteproductie liggen - toch? Als er mensen zijn die een 7200 rpm hdd in hun laptop proppen zonder veel problemen dan kan wat extra memory toch niet de oorzaak zijn.

Zou het niet aan het geheugen kunnen liggen - merk dat niet compatibel is of zo?

NT
het lijkt er dan toch op dat de 5024 nog niet goed overweg kan met PC3200 geheugen, althans niet met BIOS versie 1.12 :?
ik heb zelf een reepje kingston ValueRAM dat weigert stabiel op 200Mhz te lopen, ik zal nog eens proberen te kijken wat de laptop doet wanneer deze op de SpeedSwitchXP 'Max Battery'-setting staat: de CPU loopt dan op maximaal 800Mhz, maar of het geheugen dan op 200Mhz loopt weet ik (nog) niet.
Het rare is dat hetzelfde reepje PC3200 geforceerd op PC2700 (166Mhz) het wel gewoon doet, wat eerder duidt op een brakke ondersteuning van het moederbord dan op een kapot reepje denk ik.

aan de warmteproductie kan het denk ik nauwelijks liggen, met de standaard 2x 256MB PC2700 kan ik een half uur gamen zonder een enkel probleem, als ik direct daarna mn reepje PC3200 erin prop hangt ie na een paar minuten gamen... Ik kon net zelfs Windows niet meer opstarten door een BSOD direct na het BIOS scherm, echter toen ik het PC2700 geheugen er weer in deed bootte ie weer perfect...

mijn grote vraag is nu:
wie draait er nog meer BIOS 1.12 en heeft GEEN problemen, specifiek gericht op mensen met PC3200 geheugen in de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Jeroen_Online: Hoe forceer je om dat reepje PC3200 op PC2700 te draaien? A64 Tweaker? 'k Ga dit ook eens testen om te kijken of ie dan wel normaal presteert.

NT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Anoniem: 154156 schreef op maandag 12 september 2005 @ 18:07:
@Jeroen_Online: Hoe forceer je om dat reepje PC3200 op PC2700 te draaien? A64 Tweaker? 'k Ga dit ook eens testen om te kijken of ie dan wel normaal presteert.

NT
idd, A64tweaker heb ik ervoor gebruikt, maar heb zojuist een andere manier toegepast: mn reepje 1GB PC3200 en daarnaast een reepje 256MB PC2700, zodat ze allebei op de laagste (dus PC2700) snelheid lopen, en raadt eens: loopt als een zonnetje!
ik ga zo memtest los laten op mn reepjes @ 166Mhz, als die geen fouten vindt lijkt het me zeker een ondersteuningsprobleem gerelateerd aan de BIOS (v1.12)...

edit: Memtest 3.2 (Windows) geeft na 1 uur geen fouten op de 1024 + 256MB ram @ PC2700, dus ik denk dat mn reepje 1GB PC3200 gewoon ok is

[ Voor 9% gewijzigd door jeroen__online op 12-09-2005 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het begint er stilaan op te lijken dat het idd aan de bios ligt. Ik ga Acer eens contacteren omtrent dit probleem.

Spijtig genoeg heb ik twee latjes van 512 ipv 1 van 1024.

Bedankt voor de update.

NT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09-2024
Als het gamen te langzaam gaat zijn er een paar dingen die je eerst kunt doen:
-Nieuwe drivers voor de x700 installeren
-Op netstroom werken of powerplay settings overal naar maximum performance zetten als je perse op de accu wilt werken(nadelig voor accugebruik)

Als dit niet helpt kun je denk ik het beste overwegen het geheugen te verdubbelen door het huidige geheugen te vervangen door 1 GB DDR PC3200 geheugen.
Hardeschijf vervangen heeft niet zoveel invloed op gamen. Dit geeft vooral snellere response bij kantoorwerk.
Anoniem: 154660 schreef op maandag 12 september 2005 @ 09:27:
Hallo luitjes,

Ik heb sinds een week of twee ook een 5024 aangeschaft, en ben aan een upgrade aan het denken. Aangezien ik nogal een }:O ben met computers heb ik me heir maar eens geregistreerd, in de (ijdele?) hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken.
Ik wil er 2x512 MB inzetten en de hitachi 7k60 hdd, maar waar zal ik het meeste profijt van hebben? Ik wil het voornamelijk doen omdat dit mijn enige pc is, en als ik hem upgrade kan ik de games ook wat soepeler spelen. Ik heb met Far Cry een dieptrieste framerate, bijvoorbeeld... (niet gemeten, maar 't lijkt meer op een slideshow dan een spel). :/
Als ik eerst alleen de 7k60 koop, zal ik dat het meest merken? Ik heb namelijk vaker gehoord dat juist de hdd de bottleneck is. En hoe zit het met de wartme van die schijf? Ik heb hier een psot gelezen van iemand die z'n fikken brandde aan 't touchpad, dus raadde 'ie aan om een koelplaat aan te schaffen. Maar ik heb ook op tal van fora gelezen dat de 7k60 qua warmte niks scheelt, zelfs koeler is dan sommige 4200 rpm schijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeS
Anoniem: 154156 schreef op maandag 12 september 2005 @ 19:13:
Het begint er stilaan op te lijken dat het idd aan de bios ligt. Ik ga Acer eens contacteren omtrent dit probleem.

Spijtig genoeg heb ik twee latjes van 512 ipv 1 van 1024.

Bedankt voor de update.

NT
Misschien neemt de bios deze keer wel weer te krappe timings..
Lijkt me namelijk nogal vreemd dat er wel mensen zijn die het met a64 tweaker en bios 1.11 wel goed aan het werk krijgen terwijl het standaard met bios 1.12 niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-06 04:33

Nobby

Nuts!

Zijn er hier mensen die extra garantie hebben genomen op hun laptop? Zo ja, waar hebben ze dat gekocht en hoeveel kost dat?
Ik zie ook overal verschillende prijzen staan van 48 tot 138 euro, welke moet ik dan hebben?

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
Uhh veel mensen op GoT zien volgens mij het nut van garanties niet altijd in, aan gezien je meestal garantie wilt voor diefstal op school en openbare gebouwen die je dus niet krijgt voor die 150 euri =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zoals ik al eerder aangaf bij het posten van de link naar bios versie 1.12
blijken er wat problemen mee te zijn, terug naar 1.11 kan mischien een oplossing bieden!
lees even wat recente pagina's van volgend topic door..

(oude 1.11 staat hier)

ik draai zelf nog met de 2 standaard 256mb reepjes, beide op 200mhz
(ingesteld met a64 tweaker)

maar sisoftsandra geeft echter aan dat ze nog gewoon op 160mhz draaien...,
dus die truc werkt niet.

(komt door spd niet?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122815 schreef op zondag 11 september 2005 @ 23:17:
[...]

Idd, je installeerd zo het hele zooitje op nieuw - maar wel in fat32 .. zoals je de 5024wlmi ook geleverd krijgt fabriek-af. (je laptop is dan weer in de 'orginele' staat......)

ff wat anders, Horned_Devil: ik vind het cool dat je een topic start wilt maken maaruh
jij hebt toch helemaal geen 5024??....

-edit: ben ik nu de enige die z'n standaard geheugen(166) op 200mhz laat draaien?
Nee, ik ben een gezonde tweaker die GoT overzichtelijk wil houden.
Daarnaast wilde ik deze laptop heel erg lang hebben, en heb er dus redelijk wat informatie over opgeslagen in mijn hoofd. En dit topic volg ik al vanaf het begin.

Daarom vroeg ik. Wil iemand met een 5024 me helpen bij het maken van de TS voor deel 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat de garantie betreft:

Acer Advantage (zoals Acer het noemt) komt in twee versies. De ene versie kost ongeveer 90 euro (89 euro exact dacht ik) en is een verlenging van je garantie met onder meer niet onbelangrijk de garantie dat je laptop bij defect binnen de 5 werkdagen gerepareerd wordt. De exacte details moet je maar eens op de site lezen.

De tweede versie (die heb ik genomen) kost 134 euro en is hetzelfde als de voorgaande maar dekt ook alle accidentele schade (met uitzondering van natuurlijk onverzorgd gebruik van de laptop edm). Let wel: Je kan je laptop niet laten repareren als er een krasje of een deukje in zit. De accidentele schade slaat namelijk op schade die de laptop onbruikbaar maakt.

NT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phirox356
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-06-2020
Ik heb net de catalyst 5.8 drivers geinstalleerd doormiddel van dhmodtools, maar dit raad ik niemand aan. 3dmark 2003 daalde van 5500 naar 3300 punten. Tot nu aan toe werken de Acer drivers(vga.zip) gewoon het beste.

De reden dat ik het probeerde is omdat ik al een aantal keer meegemaakt heb dat de PowerPlay functie niet goed detecteerd of ik op de batterij werk. Niet erg functioneel dus, iemand anders ook dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118082 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 07:46:
[...]

Nee, ik ben een gezonde tweaker die GoT overzichtelijk wil houden.
Daarnaast wilde ik deze laptop heel erg lang hebben, en heb er dus redelijk wat informatie over opgeslagen in mijn hoofd. En dit topic volg ik al vanaf het begin.

Daarom vroeg ik. Wil iemand met een 5024 me helpen bij het maken van de TS voor deel 2.
hey S, ik was ff vergeten dat jij het bent.. neem me niet kwalijk:

maaruh een nieuwe TS is toch allang klaar? of heeft deanny die in z'n graf meegenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Anoniem: 122815 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 01:21:
zoals ik al eerder aangaf bij het posten van de link naar bios versie 1.12
blijken er wat problemen mee te zijn, terug naar 1.11 kan mischien een oplossing bieden!
lees even wat recente pagina's van volgend topic door..

(oude 1.11 staat hier)

ik draai zelf nog met de 2 standaard 256mb reepjes, beide op 200mhz
(ingesteld met a64 tweaker)

maar sisoftsandra geeft echter aan dat ze nog gewoon op 160mhz draaien...,
dus die truc werkt niet.

(komt door spd niet?)
als ik m zelf erin geflasht zou hebben zou ik terugflashen, maar ik kreeg mn laptop met deze BIOS versie, dus ik hou m en ik eis van Acer dat ie het gewoon goed gaat doen :P k heb gister een Support Request ingediend via de website, waarin ik nadrukkelijk vermeld heb dat het een BIOS v1.12 probleem lijkt, nu maar hopen dat ze er wat aan doen :)

wat betreft A64Tweaker: ik heb het programma welgeteld 1x succesvol kunnen gebruiken, dat was om mn reepje PC3200 op PC2700 (166Mhz) te laten lopen, sindsdien detecteert A64Tweaker alle settings verkeerd en kan ik niets meer aanpassen, dus echt veel vertrouwen heb ik er niet in :P

@MaZeS: te strakke timings in BIOS 1.12 zou kunnen, maar wat ik van CPU-Z, Everest en CBid heb kunnen zien was normaal, CAS3 met verder default timings. De Everest (read/write/latency-) benchmark, een van de weinige benchmarks die het wel doen met mn reepje op PC3200, gaf ook normale scores, vergelijkbaar met standaard PC3200 DDR geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jeroen__online schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 15:01:
[...]

als ik m zelf erin geflasht zou hebben zou ik terugflashen, maar ik kreeg mn laptop met deze BIOS versie, dus ik hou m en ik eis van Acer dat ie het gewoon goed gaat doen :P k heb gister een Support Request ingediend via de website, waarin ik nadrukkelijk vermeld heb dat het een BIOS v1.12 probleem lijkt, nu maar hopen dat ze er wat aan doen :)

wat betreft A64Tweaker: ik heb het programma welgeteld 1x succesvol kunnen gebruiken, dat was om mn reepje PC3200 op PC2700 (166Mhz) te laten lopen, sindsdien detecteert A64Tweaker alle settings verkeerd en kan ik niets meer aanpassen, dus echt veel vertrouwen heb ik er niet in :P

@MaZeS: te strakke timings in BIOS 1.12 zou kunnen, maar wat ik van CPU-Z, Everest en CBid heb kunnen zien was normaal, CAS3 met verder default timings. De Everest (read/write/latency-) benchmark, een van de weinige benchmarks die het wel doen met mn reepje op PC3200, gaf ook normale scores, vergelijkbaar met standaard PC3200 DDR geheugen.
verstandig besluit van je.. ik heb vancht dat hele topic nog door zitten lezen
maar ben verder ook niets er over tegen gekomen. > nog ff wat anders

als je het klepje van het geheugen open schroef dan zie je dat er 166 op de geheugen module staat
(bij standaard geheugen) MAAR OOK op het socket staat bij mij ..166

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:35
jeroen__online schreef op zondag 11 september 2005 @ 19:03:
[...]

1) recovery vanaf de hd werkt dan niet meer geloof ik, maar ik heb zelf een 'Acer Backup Disc' gemaakt naar aanleiding van de wizard die ik bij de eerste boot te zien kreeg. het lijkt erop alsof deze 'ABD' een directe kopie is van de verborgen partitie op de harde schijf, deze bevat namelijk 1.7GB aan data en mn DVD bevat ook 1.7GB. De ABD is bootable (heb ik al getest) en biedt de optie 'return to factory default', maar is voor zover ik kon zien niet hetzelfde als de procedure die je bij de eerste boot van de laptop te zien krijgt.
2) geen idee :P
Hoe heb je die backup disk gemaakt? Gewoon de Hidden partie op DVD gezet?

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Anoniem: 154156 schreef op maandag 12 september 2005 @ 16:32:

NT
Heeft het geheugen wel de zelfde voltage waarde. Misschien word het geheugen iets ondervolted.

Ik ga deze laptop denk ik ook kopen. Weet iemand misschien welke types volgend jaar de nieuwste zijn? Ik had gehoord dat er nog meer turion64 laptops zouden komen in 2006?

Is de behuizing van de 5024wmli sterk zat om overal mee naar toe te nemen in een rugzak?

Ik las ook dat sommige mensen problemen hadden met krassen op hun behuizing. Persoonlijk plak ik daar gewoon een mooie carbon vel/plastic overheen.

Heeft de laptop verder nog problemen. Is het mogelijk om er een beter accu voor te krijgen?
En wat kost een nieuwe accu?
Is het mogelijk om een zuiniger turion64 erin te plaatsen?

[ Voor 28% gewijzigd door Robin4 op 13-09-2005 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Coolmaster schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 16:33:
[...]

[KNIP]

Is het mogelijk om een zuiniger turion64 erin te plaatsen?
doorgaans vervang je de proc. van een laptop niet. (antwoord is dus nee)

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 122815 op 13-09-2005 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

@ I_LOVEMATH: als op de socket ook 166Mhz snap ik niet waarom Acer in BIOS 1.12 PC3200 snelheden standaard toepast (hoefde ik niets voor te doen, alleen PC3200 module plaatsen ipv PC2700), het antwoord komt hopelijk bij een volgende BIOS versie...

@Coolmaster: op mn reepje 1GB Kinston PC3200 staat idd 2,6v vermeld, de geheugensocket van de 5024 zegt 2.5v, ik denk echter dat een reepje Kingston PC2700 ook 2,6v zegt, anders was het vast wel ergens expliciet vermeld geweest. Undervolted geheugen @ PC3200 zou wel een logische oorzaak zijn van het probleem (aan de hand van de symptonen), maar ergens klopt het dan ook weer niet: zoveel verschilt PC2700 ook weer niet met PC3200 en waarom bouwt Acer dan wel opeens PC3200 ondersteuning in bij eenzelfde voltage? :?

de Acer backup Disc heb ik gemaakt naar aanleiding van een pop-up (ik denk van de meegeleverde software eManager) wat ik kreeg bij de eerste echte boot van Windows XP Home, standaard wizard :)

Of de laptop sterk genoeg is om mee te nemen in een rugzak weet ik nog niet, ik heb mn laptoptas nog niet besteld :Y) maar heel veel meegeven doet ie niet, komt op mij wel aardig solide over

wb. accu: bij informatique geven ze dit als aanvullend product: http://shop.informatique....n/iqshop.xgi?M=I&A=663910
of ie uberhaupt voor de laptop geschikt is en hoeveel beter ie is weet ik helaas niet :P

een zuinigere Turion erin plaatsen zou in principe mogelijk kunnen zijn, mits de Aspire 5020- en/of 3020-serie (ik meen dat voor deze modellen de BIOS voor de 5024 ook geschikt is?) uitgevoerd zijn met een MT-3x Turion64 CPU (de zuinigere versie dus, ipv de ML-3x).
Ik denk echter niet dat je er makkelijk bijkunt en of ie werkt is niet zeker, daarnaast vraag ik me ook af of je wel aan losse Turions kunt komen, dus ik volg I_LOVEMATH: neuh :P

[ Voor 17% gewijzigd door jeroen__online op 13-09-2005 17:21 . Reden: geheugenverhaal ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Zit er ook windows XP Home bij dit systeem? En geld dit ook voor de 1692 WLMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jeroen__online schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 17:15:
@ I_LOVEMATH: als op de socket ook 166Mhz snap ik niet waarom Acer in BIOS 1.12 PC3200 snelheden standaard toepast (hoefde ik niets voor te doen, alleen PC3200 module plaatsen ipv PC2700), het antwoord komt hopelijk bij een volgende BIOS versie...

KNIP

een zuinigere Turion erin plaatsen zou in principe mogelijk kunnen zijn, mits de Aspire 5020- en/of 3020-serie (ik meen dat voor deze modellen de BIOS voor de 5024 ook geschikt is?) uitgevoerd zijn met een MT-3x Turion64 CPU (de zuinigere versie dus, ipv de ML-3x).
Ik denk echter niet dat je er makkelijk bijkunt en of ie werkt is niet zeker, daarnaast vraag ik me ook af of je wel aan losse Turions kunt komen, dus ik volg I_LOVEMATH: neuh :P
Zeg luista.. P

ik ben erg benieuwd wat er bij jou op het socket staat maargoed....

nog ff over die turions, ik weet niet of ze wel in een socket op het mobo zitten - dat is 1
en ten tweede is dit een laptop die voor 80% in elkaar geklikt is.. net als wat je veel bij telefoons ziet

je zult dus je laptop moeten slopen om erbij te kunnen komen.
bij mijn IBM is dit totaal niet het geval.. daar kan ik zo de proc/koeler (mobo) zelfs van vervangen
veel onderdelen zijn CRU (customer replacement units), andere zijn FRU's (field replace... eig. alleen voor gecertificeerde monteurs) .. maargoed
ook die zou je als het moet zelf kunnen vervangen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 122815 op 13-09-2005 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122815 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 11:21:
[...]

hey S, ik was ff vergeten dat jij het bent.. neem me niet kwalijk:

maaruh een nieuwe TS is toch allang klaar? of heeft deanny die in z'n graf meegenomen?
Ja dat weet ik dus niet. Hij heeft me óf geblokt óf verwijderd (of allebei :+) om één of andere duistere reden.
Maar hij had hem grotendeels af volgens mij inderdaad.

Maar waar is hij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-06 06:26
jeroen__online schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 17:15:

Of de laptop sterk genoeg is om mee te nemen in een rugzak weet ik nog niet, ik heb mn laptoptas nog niet besteld :Y) maar heel veel meegeven doet ie niet, komt op mij wel aardig solide over
Na 1 dag was bij mij er al een streep lak eraf geschuurd, gewoon door lopen met de laptop in de tas.. De lak is denk ik het enige wat ik een minpuntje vind...

Heeft er nog iemand de recovery cd gebruikt nadat de NTLDR ontbrak na een update van windows?? :@ Ik heb dus alles weer opniew kunnen gaan installen omdat windows update weer eens iets vern**kt had.. Maarja what else is new?

prutsert

• Frozen-North
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:50
pff, ik zit momenteel erg te twijfelen.
Bij paradigit kan ik deze laptop voor 1200 euro kopen (daarbij nog 5% korting)
alleen staan de problemen met het geheugen me erg tegen, dit houd in dat ik ook weer pakweg 140 euro kwijt ben aan beter geheugen (1024)

Bij Fujitsu hebben ze nu ook deze laptop Amilio M 3438G
http://www.bestelfujitsusiemens.nl/
Deze heeft ook maar 512 mb ram maar wel een Geforce 6800 Go.
Toch ben ik bang dat deze nogal erg lomp is.

Mijn Vraag: Hoe groot is het verschil in videokaart en harde schijf snelheid?

[ Voor 24% gewijzigd door Frozen-North op 14-09-2005 14:04 ]

Frozen-North schreef op woensdag 14 september 2005 @ 13:57:
alleen staan de problemen met het geheugen me erg tegen, dit houd in dat ik ook weer pakweg 140 euro kwijt ben aan beter geheugen (1024)

1200? dat heb ik 3 of 4 maanden geleden er voor betaald (bij paradigit). Dus daar kan toch nog wel iets van af dacht ik zo?

Kijk goed rond, je hebt genoeg keuze (msi.. joybook.. etc etc)

-Edit: Ik het in samenwerking met Horned_Devil een Start post gemaakt voor een nieuw ervaringen topic waar we verder kunnen gaan, ik zal dit in de loop van vandaag posten - na overleg met een modje. Als dit alles gebeurd is dan word dat vanzelf duidelijk :*)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 122815 op 14-09-2005 15:02 ]

• JosR
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09-2024
Frozen-North schreef op woensdag 14 september 2005 @ 13:57:
Ik denk dat dat geheugen probleem in de praktijk wel meevalt: De standaard 512 MB PC2700 van de 5024WLMi werkt goed (met BIOS 1.11), en ik denk dat je het verschil met evt. PC3200 in de praktijk nauwelijks zult merken.
Opwaarderen naar 1024MB kost extra, maar dat moet je dan bij de Amilo ook betalen.
De Amilo heeft een 17" scherm en is daardoor een stuk groter en zwaarder (4 kg vs. 3 kg) dan de 5024WLMi en is daarom beslist niet geschikt om veel mee te gaan sjouwen.
De 6800 Go met 256 MB is zeker sneller dan de X700 met 128 MB: met de X700/128MB kun je in 3DMark05 een zeker score van 2200 a 2300 halen, de 6800 Go weet ik niet. Misschien kan iemand anders een idee geven wat deze in 3DMark05 presteert.
Ook de 5400rpm harde schijf van de Amilo is wat betreft snelheid een voordeel t.o.v. de standaard 4200rpm schijf van de Acer, maar is wel maar 60GB tegen 80GB bij de Acer. Bij gebruik van programma's die veel de harde schijf gebruiken zul je dit snelheidsverschil merken.
De keuze is aan jou.

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Anoniem: 122815 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 18:12:
[...]
ik ben erg benieuwd wat er bij jou op het socket staat maargoed....
[...]
foto van mn membankje:
Afbeeldingslocatie: http://alt.biervogels.nl/pics/5024mem.jpg
zoals je ziet staat linksonder, op het witte gedeelte van de socket, '2.5v', op deze foto zit een origineel reepje 256MB PC2700 onder en als bovenste mn reepje 1GB Kinston PC3200, dus loopt het systeem op PC2700 geheugensnelheid, geen enkel probleem :)

in principe is het enige probleem tot nu toe dus de (blijkbaar) gebrekkige werking van PC3200 modules op hun bedoelde snelheid, zoals gesupport door de 1.12 BIOS, hierboven staat het ook al: met BIOS 1.11 en met BIOS 1.12 op PC2700 snelheid werkt de laptop prima, en bevalt me dan ook uitstekend :P

Men heeft me doorverwezen naar de technische dienst ivm het geschikt zijn van PC3200 geheugen voor de acer aspire 5024. Zodra ik iets hoor, post ik het hier.

NT

Anoniem: 154156 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 20:37:
Men heeft me doorverwezen naar de technische dienst ivm het geschikt zijn van PC3200 geheugen voor de acer aspire 5024. Zodra ik iets hoor, post ik het hier.

NT
dat ding schakelt toch automatisch op 200mhz, of heeft iedereen a64tweaker daar voor gebruikt?

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Anoniem: 122815 schreef op woensdag 14 september 2005 @ 21:00:
[...]

dat ding schakelt toch automatisch op 200mhz, of heeft iedereen a64tweaker daar voor gebruikt?
automatisch idd, dit is toch echt een support probleem van Acer (specifiek BIOS 1.12) als je t mij vraagt...
ik kan er toch niets aan doen dat ik 'toevallig' PC3200 geheugen erin prik en dat mn laptop dat niet aan lijkt te kunnen :? ik heb nog geen reactie van mn Support Request die ik via de website had ingediend, hopelijk is geen nieuws dit keer goed nieuws...

• JosR
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09-2024
jeroen__online schreef op woensdag 14 september 2005 @ 21:40:
ik kan er toch niets aan doen dat ik 'toevallig' PC3200 geheugen erin prik en dat mn laptop dat niet aan lijkt te kunnen :?
Nou ja, Acer noemt alleen maar DDR333, en nergens DDR400 of PC3200,
hoewel ik met je eens ben dat een Turion systeem dat aan zou moeten kunnen.

[ Voor 3% gewijzigd door JosR op 15-09-2005 08:47 ]

• MoiZie
  • Laatst online: 08:10
Heb deze fijne laptop ook in mn bezit, niet echt iets op aan te merken, maar als ik een microfoon wil gebruiken (zowel intern als een externe) moet ik mn mond ertegenaan houden en redelijk hard praten wil het werken... Lijkt me toch neit echt de bedoeling, alle settings van audio staan voorzover ik zie op maximum... Iemand tips?

MoiZie schreef op donderdag 15 september 2005 @ 15:17:
Heb deze fijne laptop ook in mn bezit, niet echt iets op aan te merken, maar als ik een microfoon wil gebruiken (zowel intern als een externe) moet ik mn mond ertegenaan houden en redelijk hard praten wil het werken... Lijkt me toch neit echt de bedoeling, alle settings van audio staan voorzover ik zie op maximum... Iemand tips?
ja, zet je microfoon is muted. (klinkt raar, maar ik maak geen geintje)

en gebruik ff in msn de geluid wizard

-ga naar volumeregeling, (oftewel druk op dat speakertje, links onderin je startbalk)
dan naar opties. selecteer daar microfoon ff als ie er niet staat - > vervolgens ga je met mute enzo zitten spelen

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 122815 op 15-09-2005 15:21 ]

• MoiZie
* MoiZie speelt met mute.. Maar hij wordt gewoon niet harder? De persoon aan de andere kant hoort pas wat als ik mep met de mic, en ook de audio video wizard in msn laat niets zien. (Mits ik niet mep :) )Alles staat op unmute, audio in is volgens mij microfoon (die checkbox is aangevinkt). Ik zal nog es proberen om alles te muten en dan alleen mic aan te zetten...

MoiZie schreef op donderdag 15 september 2005 @ 15:41:
* MoiZie speelt met mute.. Maar hij wordt gewoon niet harder? De persoon aan de andere kant hoort pas wat als ik mep met de mic, en ook de audio video wizard in msn laat niets zien. (Mits ik niet mep :) )Alles staat op unmute, audio in is volgens mij microfoon (die checkbox is aangevinkt). Ik zal nog es proberen om alles te muten en dan alleen mic aan te zetten...
onder je microfoon volume slider staat een knop geadvanceerd klik daar op, en zet vervolgens
volume boost aan.

• MoiZie
Werkt bijna niet.. Het enige wat ik merk is dat de toetsen nu klinken als een gong waar ik op sla, maar de ontvanger merkt er bijna niets van... Zou het kapot zijn? Maar waarm werkt een andere mic dan niet?

Zonet heb ik een antwoord gekregen op de mail die ik stuurde aan Acer inzaker de compatibiliteit met PC3200 geheugen. Ik past hem even:

Geachte,

De laptop heb ik bekeken en hier hebben wij gebruik gemaakt van de bios versie 1.11.
De fsb van de laptop is op dit moment 200,5 Mhz.

Het geheugen wat hier op dit moment in zit is inderdaad PC2700, 166Mhz.
Het geheugen wat ondersteunt word door deze laptop mag maximaal op 333Mhz lopen, in dit geval dus DDR op 166,7Mhz.

En het voltage op kan op maximaal 2,5 volt gezet worden.
Gemiddeld ligt het voltage van een pc3200 module ligt boven de 2,5 volt.

Als geheugen op een lager voltage gaat werken zal deze module inderdaad slechtere prestaties geven.

Het kan dus inderdaad gebeuren dat hierdoor de foutmeldingen ontstaan.

Het is dus zeer waarschijnlijk dat de oorzaak van de problemen te zoeken is bij het niet (volledig) compatibel zijn van PC3200 met de Acer Aspire 5024 ... toch niet met Bios 1.11 en zeker ook niet met 1.12 (uit eigen ervaring). Het beste is dus om gewoon te bij het PC2700 geheugen te blijven. Ik ga dus maar terug opverstappen op PC2700 geheugen. Zonde van de investering in het PC3200 geheugen.

NT

• Robin4
Of je moet pc3200 geheugen kopen wat op 2.5 volt werkt. Dan zou die het moeten doen. Maar die laptop cpu lijkt wel net een sempron die ook op een bus van 333Mhz werkt i.p.v 400Mhz

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

@natural_tweaker:
verhelderende mail, het lijkt nu inderdaad een voltage probleem te zijn. het rare vind ik dan wel dat Acer bij BIOS 1.12 wel de PC3200 'ondersteunt' als in draaiende op 200Mhz, terwijl dat in voorgaande BIOSes taboe was. misschien komt er nog een fix, maar ik vrees van niet...
ik hou zelf mn reepje PC3200 denk ik wel, k vind de laptop met 1,25GB geheugen op PC2700 ook wel erg netjes lopen :Y) desnoods kan ik altijd nog terug naar BIOS 1.11 als mn reepje PC3200 er alleen in komt te zitten, dan werkt ie ook op max PC2700...

@Coolmaster: don't get things wrong: de CPU's FSB werkt wel gewoon op 200Mhz, alleen het geheugen doet maar 166Mhz ;)
en of er reepjes PC3200 SO-DIMM zijn die op max 2.5v werken weet ik, ga ik even naar op zoek :)

Is het nuttig om meer dan 1GB geheugen in je laptop (desktop) te steken? Ik dacht dat de huidige windows-systemen slechts 1GB (kunnen) gebruiken. Of ben ik fout? De laptop kan 2GB aan maar wordt dit ook door windows ondersteund?

NT

• jeroen__online
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Anoniem: 154156 schreef op donderdag 15 september 2005 @ 18:17:
Is het nuttig om meer dan 1GB geheugen in je laptop (desktop) te steken? Ik dacht dat de huidige windows-systemen slechts 1GB (kunnen) gebruiken. Of ben ik fout? De laptop kan 2GB aan maar wordt dit ook door windows ondersteund?

NT
of het nuttig is valt te betwisten, maar volledig ondersteund door windows (xp) wordt het zeker :) windows 9x had volgens mij wel een bug/limiet aan het ram-geheugen, windows xp kan zowiezo enkele GB ram aan. meer dan 1GB is eigenlijk alleen nuttig bij texture-slurpende spellen (BF2, anyone?) en video/fotobewerking of andere programma's die gretig zijn met werkgeheugen.

• MaZeS
Er zijn genoeg reepjes die wel op 2.5v werken, zoals deze uit de pricewatch(kijk maar bij productinformatie):
A-DATA 512MB
Crucial 512MB
Dane-Elec 1GB
Crucial 1GB
Ik heb van beide groottes de goedkoopste 2.5v reepjes gepakt.

Ale Kingston's werken op 2.6v, dus neem die maar niet met deze laptop.
jeroen__online schreef op donderdag 15 september 2005 @ 18:11:
@natural_tweaker:
verhelderende mail, het lijkt nu inderdaad een voltage probleem te zijn. het rare vind ik dan wel dat Acer bij BIOS 1.12 wel de PC3200 'ondersteunt' als in draaiende op 200Mhz, terwijl dat in voorgaande BIOSes taboe was. misschien komt er nog een fix, maar ik vrees van niet...
ik hou zelf mn reepje PC3200 denk ik wel, k vind de laptop met 1,25GB geheugen op PC2700 ook wel erg netjes lopen :Y) desnoods kan ik altijd nog terug naar BIOS 1.11 als mn reepje PC3200 er alleen in komt te zitten, dan werkt ie ook op max PC2700...

@Coolmaster: don't get things wrong: de CPU's FSB werkt wel gewoon op 200Mhz, alleen het geheugen doet maar 166Mhz ;)
en of er reepjes PC3200 SO-DIMM zijn die op max 2.5v werken weet ik, ga ik even naar op zoek :)

[ Voor 19% gewijzigd door MaZeS op 15-09-2005 19:33 ]

Dames & heren: met gepaste trots presenteer ik u deel1 van het ervaringen topic voor de 5024wlmi

[rml][ Ervaringen] Acer Aspire 502x series (deel 1)[/rml]

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 122815 op 15-09-2005 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-06 22:42

Turkish

zhé germans

Anoniem: 122815 schreef op donderdag 15 september 2005 @ 20:07:
Dames & heren: met gepaste trots presenteer ik u deel1 van het ervaringen topic voor de 5024wlmi

[rml][ Ervaringen] Acer Aspire 502x series (deel 1)[/rml]
choeso jei d:)b

Met andere woorden, er kan verder gediscusieerd worden in het andere topic :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.