@ I_LOVEMATH: als op de socket ook 166Mhz snap ik niet waarom Acer in BIOS 1.12 PC3200 snelheden standaard toepast (hoefde ik niets voor te doen, alleen PC3200 module plaatsen ipv PC2700), het antwoord komt hopelijk bij een volgende BIOS versie...
@Coolmaster: op mn reepje 1GB Kinston PC3200 staat idd 2,6v vermeld, de geheugensocket van de 5024 zegt 2.5v, ik denk echter dat een reepje Kingston PC2700 ook 2,6v zegt, anders was het vast wel ergens expliciet vermeld geweest. Undervolted geheugen @ PC3200 zou wel een logische oorzaak zijn van het probleem (aan de hand van de symptonen), maar ergens klopt het dan ook weer niet: zoveel verschilt PC2700 ook weer niet met PC3200 en waarom bouwt Acer dan wel opeens PC3200 ondersteuning in bij eenzelfde voltage?
de Acer backup Disc heb ik gemaakt naar aanleiding van een pop-up (ik denk van de meegeleverde software eManager) wat ik kreeg bij de eerste echte boot van Windows XP Home, standaard wizard
Of de laptop sterk genoeg is om mee te nemen in een rugzak weet ik nog niet, ik heb mn laptoptas nog niet besteld

maar heel veel meegeven doet ie niet, komt op mij wel aardig solide over
wb. accu: bij informatique geven ze dit als aanvullend product:
http://shop.informatique....n/iqshop.xgi?M=I&A=663910
of ie uberhaupt voor de laptop geschikt is en hoeveel beter ie is weet ik helaas niet
een zuinigere Turion erin plaatsen zou in principe mogelijk kunnen zijn, mits de Aspire 5020- en/of 3020-serie (ik meen dat voor deze modellen de BIOS voor de 5024 ook geschikt is?) uitgevoerd zijn met een MT-3x Turion64 CPU (de zuinigere versie dus, ipv de ML-3x).
Ik denk echter niet dat je er makkelijk bijkunt en of ie werkt is niet zeker, daarnaast vraag ik me ook af of je wel aan losse Turions kunt komen, dus ik volg I_LOVEMATH: neuh
[
Voor 17% gewijzigd door
jeroen__online op 13-09-2005 17:21
. Reden: geheugenverhaal ]