ACER Aspire 5024WLMi

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 6.372 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Mijn laptop is voor de 2e keer retour. De eerste keer is het mobo vervangen, en warempel, hij deed het.

Maar zoals al gemeld draaide de fan niet, en kreeg 'm ook met geen mogelijkheid aan. Het vervelende was dus dat als de proc moest werken, de laptop uitging doordat ie te warm werd.

Techneuten daar wisten het ook niet, dus dan maar weer een RMA. Daar doen ze niet moeilijk over trouwens, gelukkig. Dit keer moest ie naar Duitsland volgens het adreslabel. Ben benieuwd wanneer ie terug komt, en of ze het stekkertje nu aangesloten hebben ofzo ;).

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 20:55
Bastien schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 18:45:
Mijn laptop is voor de 2e keer retour. De eerste keer is het mobo vervangen, en warempel, hij deed het.

Maar zoals al gemeld draaide de fan niet, en kreeg 'm ook met geen mogelijkheid aan. Het vervelende was dus dat als de proc moest werken, de laptop uitging doordat ie te warm werd.

Techneuten daar wisten het ook niet, dus dan maar weer een RMA. Daar doen ze niet moeilijk over trouwens, gelukkig. Dit keer moest ie naar Duitsland volgens het adreslabel. Ben benieuwd wanneer ie terug komt, en of ze het stekkertje nu aangesloten hebben ofzo ;).
Heb je de standaard garantie of die uitgebreide extra?? En hoe lang wassie de eerste keer weg? Ik zit namelijk te twijfelen of ik die extra garantie moet nemen.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 22:43
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 15:24:
Je moet lezen, 200MHz geheugen betekent dat het PC3200 moet ondersteunen, dat staat er toch niet?

Officieel wordt het niet dus schijnbaar niet gesupport en ik ken wat mensen met een Acer waar er problemen waren bij het plaatsen van Kingston geheugen, wat door Kingston zelf wel als zijnde werkend werd aangeprezen.

Als Kingston het garandeerd kan je het dan wel terugbrengen, maar daar heb je op dat moment geen zak aan. Dus even verder nadenken over wat er 1) in de mail staat (aangezien zijn vraag wel degelijk beantwoord is) en 2) je afvragen wat de reden is dat Kingston niet aangeraden wordt alvorens je begint over ketterij.

:)
Kom op je beseft zelf tog wel dat een reepje corsair, kingston etc So-dimm geheugen volstaat in die laptop. Tuurlijk zegt Acer dat je beter 'hun' merk geheugen kunt kopen, puur marketing.

Als jij een Dell pc koopt zet je hier tog ook geen extreem duur dell geheugen in terwijl een reepje kingston, of welk merk dan ook volstaat.

Wat zei bedoelen is dat kingston geheugen niet getest is in dit type laptop dus waardoor ze niet kunnen garanderen dat het naar behoren werkt. Maar uiteraard zijn wij 'tweakers' wel een beetje thuis in de computerij, en weten wij dat we dat deze kans minimaal, dus bijna te verwaarlozen is.

Dus begin a.u.b niet over nadenken ;)

en je 2e punt, de vraag was of pc3200 ondersteunt werd, tuurlijk werkt pc3200 maar de vraag was, naar mijn inzien, of de laptop ook daadwerkelijk op 200mhz kan lopen, en daar is in de mail geen antwoord op gegeven.

Volgende keer moet jezelf maar eens beter lezen voordat je jegens mij begint te flamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Rossi46 schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 18:51:

Heb je de standaard garantie of die uitgebreide extra?? En hoe lang wassie de eerste keer weg? Ik zit namelijk te twijfelen of ik die extra garantie moet nemen.
Ik heb geen extra garantie ofzo genomen. Gewoon ding gekocht, en na een paar dagen voor het eerst Acer gebeld.

Eerste keer was ie volgens mij in NL gebleven, dinsdag gehaald en vrijdag weer retour. Nu dus weer opgehaald vandaag, kijken hoelang het nu gaat duren. Vast wel langer dan 3 dagen.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan ook de 5024WLMi te kopen, maar ik zit nog met enkele vraagjes.
Ik moet hem elke dag mee naar school nemen dus mijn vraag is of het een stevige laptop is die overal mee naar toe kan?
En is het probleem van de acer service al min of meer opgelost want ik kan mijn laptop echt niet lang missen.

Merci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 21:41:
Ik ben van plan ook de 5024WLMi te kopen, maar ik zit nog met enkele vraagjes.
Ik moet hem elke dag mee naar school nemen dus mijn vraag is of het een stevige laptop is die overal mee naar toe kan?
En is het probleem van de acer service al min of meer opgelost want ik kan mijn laptop echt niet lang missen.

Merci
hij is gemaakt van 100% plastic.., ik raad je af om er mee te slepen

je kan beter kijken naar dell / ibm, als je een laptop wilt die 'tough' is

heb er zelf nog een ibm thinkpad laptop bij gekocht om mee te kunnen slepen

de nieuwe X & T series zijn namelijk gemaakt van een titanium legering, prima voor onderweg dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Bastien schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 21:19:
[...]
Ik heb geen extra garantie ofzo genomen. Gewoon ding gekocht, en na een paar dagen voor het eerst Acer gebeld.

Eerste keer was ie volgens mij in NL gebleven, dinsdag gehaald en vrijdag weer retour. Nu dus weer opgehaald vandaag, kijken hoelang het nu gaat duren. Vast wel langer dan 3 dagen.
Dankje voor 't reageren. De tijd dat je 'em kwijt was viel iig erg mee, fijn om te horen!
Nu nog even een vraagje (kan daarvoor ook Acer bellen, maar hoor 't liever van een objectief iemand in de praktijk) Hoe heb je 'em verstuurd? Het gaat tenslotte om Carry-in. En hoeveel kostte je dat?

Srry voor deze overload aan vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Rossi46 schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 22:13:
[...]

Dankje voor 't reageren. De tijd dat je 'em kwijt was viel iig erg mee, fijn om te horen!
Nu nog even een vraagje (kan daarvoor ook Acer bellen, maar hoor 't liever van een objectief iemand in de praktijk) Hoe heb je 'em verstuurd? Het gaat tenslotte om Carry-in. En hoeveel kostte je dat?

Srry voor deze overload aan vragen :)
Kost tot nu toe niets... zij regelen UPS, zelf ff bellen voor een afhaalafspraak en meer niet. Maar dat zal wel niet eeuwig zo doorgaan. Hoop ook dat het de laatste keer is dat ie weg moet trouwens :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 22:11:
[...]

hij is gemaakt van 100% plastic.., ik raad je af om er mee te slepen

je kan beter kijken naar dell / ibm, als je een laptop wilt die 'tough' is

heb er zelf nog een ibm thinkpad laptop bij gekocht om mee te kunnen slepen

de nieuwe X & T series zijn namelijk gemaakt van een titanium legering, prima voor onderweg dus.
Maar die zijn ongeloofelijk lelijk!...

Een laptop dient toch om overal mee naar toe te nemen dacht ik zo...

Ik ga er niet mee gooien ofzo é, als ik hem mooi in ne laptoprugzak steek zal hij da wel aankunne denk ik...
En als ge een ander merk met dezelfde specs als de 5024 zoekt, is dat wsl tegen een veel hogere prijs.

Iemand anders al ervaringen met hoe stevig de 5024 is? ik willem echt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-08 15:07
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 00:46:
[...]

Maar die zijn ongeloofelijk lelijk!...

Een laptop dient toch om overal mee naar toe te nemen dacht ik zo...

Ik ga er niet mee gooien ofzo é, als ik hem mooi in ne laptoprugzak steek zal hij da wel aankunne denk ik...
En als ge een ander merk met dezelfde specs als de 5024 zoekt, is dat wsl tegen een veel hogere prijs.

Iemand anders al ervaringen met hoe stevig de 5024 is? ik willem echt :(
Als je er gewoon voorzichtig mee bent kan er weinig gebeuren lijkt me.
Ik heb hiervoor een Dell laptop elke dag mee naar school genomen en daar is ook nooit iets mee gebeurd.
Nu wil ik die Acer meenemen.
Ik ga ook ff binnenkort naar een winkel om de laptop in het echt te bewonderen dat lijkt me wel een goed idee.
Ik ben namelijk benieuwd hoe die resolutie eruit ziet.
Op die Dell had ik een resolutie van 1900*12..

[ Voor 13% gewijzigd door Bapawe op 28-07-2005 11:02 ]

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zooooo... net een 5024 gekocht! :) Ziet er prima uit, geen dode pixels en vooralsnog werkt alles prima!

Het enige wat ik tot nu toe gedaan heb is de nieuwe BIOS erop zetten. Ging prima. Wat ik me nu nog afvraag: zijn er nog meer updates die NOODZAKELIJK zijn? OP de site van Acer staat een hele lijst, maar ik heb geen idee welke ik nou eigenlijk ECHT nodig heb...:

MS Windows XP Drivers/Utilities
80211abg Foxconn Wireless 802.11abg Atheros 4.1.0.132
Broadcom Wireless 802.11g 3.100.46.0
Acer GridVista 2.23.0304
Realtek AC97 Audio Driver 5.10.00.5790
TI7421 5in1 Card Reader 7.7.0.262
AMD Athlon64 CPU Driver 1.1.0.18
Acer eManager 1.0.27.40
Realtek 8139 & 8169 Lan Driver 5.620.1202.2004
Launch Manager 1.0.8.3
Agere Modem Driver 2.1.47
Synaptics TouchPad Driver 7.12.2.0
ATi VGA Driver 8.103-050208a-022509C

Of moet ik alles maar laten zoals het is zolang het maar werkt...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Ik zou enkel de laatste ATi driver 5.7 installeren :), verder if it ain't broke don't fix it :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosR
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09-2024
De enige andere is misschien de Launchmanager die nu versie 1.0.8.3 is. Op mijn 5024 notebook zat versie 1.0.8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlowFish schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 12:21:
Ik zou enkel de laatste ATi driver 5.7 installeren :), verder if it ain't broke don't fix it :D
Ehm... is dat de driver op de Acer site (ATi VGA Driver 8.103-050208a-022509C)? Of moet ik 'm via ATI downloaden (de 'standaard' 5.7)? Of is die niet voor de X700 of Acer geschikt...? En is het voldoende de vorige drivers gewoon via WIndows te uninstallen of is het verstandiger om dat met de CATALYST Uninstaller tool te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosR
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 12:47:
Ehm... is dat de driver op de Acer site (ATi VGA Driver 8.103-050208a-022509C)? Of moet ik 'm via ATI downloaden (de 'standaard' 5.7)? Of is die niet voor de X700 of Acer geschikt...?
NIET de driver van de Acer site!
Check pagina 18 van deze thread - daar staat o.a. een directe link naar de mobility 5.7 driver op de ATI site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word volgens mij genaaaaaaaaaaaaaid! :(

ik heb hem vorige week dinsdag al besteld! ik heb hem nog steeds niet binnen. ze zijn telefonisch niet bereikbaar vanwege de verhuizing maar ik krijg ook geen mailtjes meer beantwoord, heb er al 6 gestuurd ofzo

dit kreeg ik

Beste Roan,

Ik zie hier dat de order reeds verzonden en zelfs ontvangen is.
Echter klopt dit niet met uw postcode.(TrackTrace)
Ik zal mijn collega vragen dit voor u uit te pluizen en zo dadelijk krijgt
u hierover meer te horen.
Sorry voor het ongemak.

maar ik heb niks meer terug gehad, ik begin me nu wel zorgen te maken! :( (het was trwouwens bij besteprijzen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem dindsdag bij pcsnel.nl besteld en woensdag belde ze dat ze hem binnen hadden en heb ik hem gelijk opgehaald :)
Heb ook wat last van tikken in geluid dus misschien nog ff downgraden. Verder doet alles het goed.
Heb alleen ook geprobeerd die nieuwe driver van de ATI mobility (5.7) van pagina 18 te installeren maar dat vond hij niet zo leuk dus die is er weer af.
Het scherm is als de zon schijnt en het beed is donker wel erg glimmerig. Maar is daarintegen wel erg scherp.
Vind ook dat de fan vrij snel aangaat, maar je stort je er niet echt aan hoor. En gamen doet hij ook erg goed. Speel nu LOTR Battle for Middle earth en loopt soepel.

Als er nog vragen zijn over deze laptop kan je ze alrijd stellen.

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HELP :P ik heb iets vern**kt

Ik heb op mn broertjes 5024 zitten pielen en er windows XP PRO opgezet... maar nu krijg ik WLAN niet aan de praat :O

Wellicht dat het knopje aan de voorzijde om de adapter aan/uit te schakelen nu niet goed meer werkt.. omdat de software voor de extra knopjes niet is geïnstalleerd?? Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen? Is dit te downloaden online??

Heb de drivers van de ftp site allemaal al geprobeerd en de boel lijkt keurig te werken, behalve dan dat de laptop geen enkel netwerk detecteert... dat terwijl ik dit nu op een andere pc op datzelfde draadloze netwerk zit te typen..

PS Netwerk is niet verborgen.. en niet WEP-beveiligd.. enkel mbv MAC-filtering (en juiste MAC-adres is uiteraard toegevoegd en gedubbelcheckt op typefouten).

Heb in mijn oneindige wijsheid trouwens de recovery partitie verwijderd :X Met de vier CD's kan je zonder die partitie nog niets of wel?? Had ik die partitie nou maar nooit verwijderd :'(
Tenzij iemand de oplossing weet??

PS wel vaag: deze laptop is nu al twee keer opgestuurd geweest naar acer (powernow deed het niet: allerlei BSOD's enzo).. is hij terug: nu met 1024MB _/-\o_ :9

OK door "launchmanager" te installeren doet mn WLAN het nu wel.. nou ziet hij alleen wel 3 netwerken maar niet de goede?! En die drie zijn helaas beveiligd, hehehe.

Ik type nu op een pc met een 11Mbps verbinding.... werkt de broadcom adapter van de 5024 soms op een andere frequentie ofzo? Waarom ziet hij ons netwerk nou niet??

Pff wat een ellende dit zeg..

Heb trouwens ook nog wat met kanalen zitten proberen.. deze pc staat op 3.. de router heb ik al op vanalles gehad en de laptop ook.. maar kan nog altijd het thuisnetwerk niet zien.

Update
Hmmm ik lees dat de broadcom 802.11g doet en het adaptertje waarmee ik wel online kom 802.11b
Kan het daar aan liggen?? ik dacht dat g wel gebruik kon maken van b?

Heb nu dus een externe adapter (sitecom WL-003) aan de laptop hangen die normaal aan de pc zit en daarmee kan ik wel het netwerk vinden en gebruiken...

Waarom kan dat niet met de ingebouwde adapter?? Iemand iedeeën?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2005 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij please iets vertellen over hardwaretotaal.nl, ik heb nog steeds niks gehoord en telefonisch zijn ze gewoon simpelweg niet te bereiken. Als het hier op tweakers staat bij price watch dan mag ik er toch wel van uit gaan dat het bedrijf niet corrupt is en dat ik zo een zak met stenen thuis krijg? :( ik ben zoooooooo bang dat me geld weg is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosR
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 01:27:
[Update
Hmmm ik lees dat de broadcom 802.11g doet en het adaptertje waarmee ik wel online kom 802.11b
Kan het daar aan liggen?? ik dacht dat g wel gebruik kon maken van b?
Waarom kan dat niet met de ingebouwde adapter?? Iemand iedeeën?
Op de Acer CD en/of ftp site staat ook een 802.11a/b/g driver: heb je die al geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 12:59:
kan iemand mij please iets vertellen over hardwaretotaal.nl, ik heb nog steeds niks gehoord en telefonisch zijn ze gewoon simpelweg niet te bereiken. Als het hier op tweakers staat bij price watch dan mag ik er toch wel van uit gaan dat het bedrijf niet corrupt is en dat ik zo een zak met stenen thuis krijg? :( ik ben zoooooooo bang dat me geld weg is :(
Je bent niet de enige zo te lezen: http://www.tweakers.net/shopsurvey/6728.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te twijfelen tussen een 5024 en een 1524... t vreemde is alleen dat ik op de nlse site van acer :? de 1524 helemaal niet terug kan vinden

Gezien de proc van de 1524 is het geen oud model....weet iemand hoe dit zit? Ze zijn wel in NL leverbaar (zie pricewatch). Prijsverschil met de 5024 is ook nihil.

Wat is een pro van de 5024 tov de 1524??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had het al gezien ja! stom dat ik niet eerder hiernaar had gekeken. Maar het is toch niet zo dat ik zometeen een zak stenen krijg of dat gewoon me geld weg is of iets dergelijks :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JosR schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 13:21:
[...]
Op de Acer CD en/of ftp site staat ook een 802.11a/b/g driver: heb je die al geprobeerd ?
Jep al geprobeerd.. zowel vanaf acer support als van de ftp.. geen enkel resultaat.

Snap er geen kont van.

Moet ik misschien ergens iets instellen zodat ie naar 802.11b zoekt ipv g?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosR
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 13:36:
Ik zit te twijfelen tussen een 5024 en een 1524... t vreemde is alleen dat ik op de nlse site van acer :? de 1524 helemaal niet terug kan vinden
Gezien de proc van de 1524 is het geen oud model....weet iemand hoe dit zit? Ze zijn wel in NL leverbaar (zie pricewatch). Prijsverschil met de 5024 is ook nihil.
De 1524 is misschien nog wel te krijgen, maar is echt wel een ouder model.
Hij is groter en zwaarder dan de 5024 en heeft een véél slechtere grafische kaart.
Als je echter op de Duitse, Franse of Engelse Acer sites kijkt zie je o.a. ook een Aspire 5010 serie staan.
Ik denk dat dat de opvolger van de 1520 serie is: dezelfde chipset en grafische kaart als de Turion-5020 serie, maar dan met een 'echte' Athlon64 CPU en daarom ook groter/zwaarder.
Ik zou dus géén 1524 meer kopen maar ofwel een 5024 of wachten op een 5014.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 03:57

Nobby

Nuts!

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 12:59:
Ik heb mijn 5024WLMi ook weg bij hardware totaal, zo te zien heb ik geluk gehad. Ik heb maandags het geld overgemaakt en de donderdag er na had ik hem in huis.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DAlchemist schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 15:44:
[...]

Ik heb mijn 5024WLMi ook weg bij hardware totaal, zo te zien heb ik geluk gehad. Ik heb maandags het geld overgemaakt en de donderdag er na had ik hem in huis.
ooooooooooooooh dank je dank je dank je!, hier zat ik op te wachten. Ik was zo bang dat ze corrupt waren ofzo! :) maar in ieder geval ze vertelden mij dat er iets was met de track and trace waar stond dat hij al afgeleverd was. Dus misschien is hij wel gejat!! dat kan ook heeft een vriend van mij ook gehad met zijn mobieltje. Maar ik ga zo nog even langs hun pand (als het er nog staat want ze zijn aan het verhuizen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry kan niet editen :(

Ik heb hem trouwens op 19 juli besteld, en op 20 juli geld over gemaakt, het geld is al wel binnen bij hun op de 24e hebben ze het binne gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo heb een aspire 5024 gekocht.
Na installatie 2 problemen.
Ik probeer een dvd,deze neemt hij maar na 5sec. komt hij er terug uit.
Dit bij muziekcd en data hetzelfde.
Maar nu het fenomeen met m'n scherm.
Na enige tijd tijdens het werken of het surfen. begint m'n beeld af en toe te schudden.
Zoals je de kleuren of resolutie verzet van het scherm. Dit natuurlijk niet altijd.

Nu is m'n vraag heeft er nog iemand dit tegen gekomen met z'n aspire 5024.

Dank u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerB
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 10:35
Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 13:36:

Als je tussen die 2 twijveld zou ik voor de 1522 gaan, deze kost nu maar 799 bij Dixons, en het enige verschil met de 5024 is dat de proc. een tikkie langzamer draait!

Ik zelf zit nog te twijvelen tussen de 5024 en de 1522,
het prijsverschil is momenteel ongeveer 250 euro.

Paar voordelen van de 5024 ten opzichte van de 1522 zijn:
- mooier scherm
- zuinigere proc.
- platter / lichter
- veel betere gpu

nadelen:
- stuk duurder.

Ik denk dat ik nog even een maandje ga toekijken in de hoop dat de 5024 nog een prijsverlaging meemaakt desondanks de dat 1522 nu zo goedkoop is bij dixons.

Ik heb de 1522 in de winkel bekeken en vond hem eigenlijk erg groot en log en waar ik ook wel op afknap is de videokaart.
Als je toch een groot bedrag uit gaat geven kun je net zo goed dat beetje meer uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij kom ik meer klachten over de 15 serie tegen dan over de 5020 serie, maar goed het is ook maar net hoeveel mensen hun klacht openbaar maken natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 16:07:
Zo heb een aspire 5024 gekocht.
Na installatie 2 problemen.
Ik probeer een dvd,deze neemt hij maar na 5sec. komt hij er terug uit.
Dit bij muziekcd en data hetzelfde.
Maar nu het fenomeen met m'n scherm.
Na enige tijd tijdens het werken of het surfen. begint m'n beeld af en toe te schudden.
Zoals je de kleuren of resolutie verzet van het scherm. Dit natuurlijk niet altijd.

Nu is m'n vraag heeft er nog iemand dit tegen gekomen met z'n aspire 5024.

Dank u.
je drive is stuk, dat is duidelijk.. (je kan hem dus retour gaan sturen)

over het beeld, daar heb ik geen last van.. waar ik wel last van heb (althans last...)

1 x in de 3 a 4 dagen, doet ie stiekem welles ff 1 x een frame niet tekenen op het lcd.. weet niet hoet ik het uit moet leggen (beeld gaat gewoon zwart voor 10ms, geen ergernis oid.. wel raar)

ik denk dat ie ontlaad op dat moment oid, zit iig in het ontwerp want nog een gebruiker in deze thread heeft hier last van d8 ik, bl0wfish niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ik me nou afvraag he...

Ben ik nu de enige die het vreemd vindt dat zoveel nieuwe laptops (en andere dure elektrische apparaten) gewoon al niet goed zijn bij ontvangst!?!

Ik vind het echt van de zotte.. betaal je 1100euro.. doet hij het niet zoals het hoort...

Is hier voor de arme consument nou niets tegen te doen? Vind het een erg arrogante houding van steeds meer fabrikanten.. Al helemaal als ze je vervolgens doodleuk RMA laten doen en niet de boel snel omruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 00:15:
wat ik me nou afvraag he...

Ben ik nu de enige die het vreemd vindt dat zoveel nieuwe laptops (en andere dure elektrische apparaten) gewoon al niet goed zijn bij ontvangst!?!

Ik vind het echt van de zotte.. betaal je 1100euro.. doet hij het niet zoals het hoort...

Is hier voor de arme consument nou niets tegen te doen? Vind het een erg arrogante houding van steeds meer fabrikanten.. Al helemaal als ze je vervolgens doodleuk RMA laten doen en niet de boel snel omruilen.
Als ik een kapotte laptop zou hebben gekocht, dan breng ik hem gewoon terug:

en dan zeg ik, ik ber er niet tevreden mee, ze zijn dan toch verplicht m'n geld terug te geven!?

:+ B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is niet te doen 5 jaar geleden kocht ik een compaq alles oke.
Nu een acer met 2 problemen.
Nog maar gekocht en werkt niet goed.
En voila 3 weken kwijt.
Ben zeer ontevreden in acer.
Krijg zelfs geen nieuwe.
En m'n probleem met m'n scherm dat zal wel weer niet hersteld worden.
Das weer zo'n werkt wanneer hij in de winkel staat en bij mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09-2016

Daenney

42

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 09:01:
Dat is niet te doen 5 jaar geleden kocht ik een compaq alles oke.
Nu een acer met 2 problemen.
Nog maar gekocht en werkt niet goed.
En voila 3 weken kwijt.
Ben zeer ontevreden in acer.
Krijg zelfs geen nieuwe.
En m'n probleem met m'n scherm dat zal wel weer niet hersteld worden.
Das weer zo'n werkt wanneer hij in de winkel staat en bij mij niet.
Als er een breuk zit in je scherm of de scharnieren komt je dat op een 100€ extra te staan, staat in de garantie-blabla-leiding...
Het voordeel van het Acer Advantage pakket is dat als er iets mis gaat hij ook een stuk sneller wordt gerepareerd naar het schijnt, Acer Advantage gaat voor op normale garantie...

Heeft iemand nog uitgevonden wat die southbridge-driver doet van die vga-driver van Acer voor de ATi X700?

Voor mensen die (zoals ik) Windows Vista ook op hun laptop hebben staan, of die het aan het downe zijn....
Check dit:
Site: http://www.tweakvista.com/TweakVistaUtility.aspx
ATi drivers voor Vista (beta): http://www.tweakvista.com/article38601.aspx
download TweakVista utility: http://www.tweakvista.com/article38395.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rainmaker2k
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 20:44
Ik heb ook deze laptop van de week gehaald. Maar ik ben nog een beetje aan het twijfelen over die Acer Advantage garantie uitbreiding. Is het nou echt nodig? Zijn er veel mensen die klachten hebben over Acer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het meer iets te maken heeft met drivers of grafische kaart dan scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Rainmaker2k:
Uitbreiden van jouw garantie met dat Advantage pakket is niet nodig, je zou een rechtsbijstand verzekering kunnen overwegen, is altijd gemakkelijk.
Zie voor meer informatie: http://www.computerconsum...endetail.php?redartID=225

Mijn 5024 laptop heb ik nu een maand in mijn bezit, heb de nieuwste bios erop gezet (om sneller geheugen te krijgen) en de driver van de AC97 gedowngrade ivm tikken in het geluid.

Verder geen problemen of tegenvallers, kan alleen melden dat het cristalbrite scherm buiten nogal spiegelt, maar binnen perfect is, en je gebruikt een laptop nu eenmaal meer binnen dan buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 10:19:
@Rainmaker2k:
Uitbreiden van jouw garantie met dat Advantage pakket is niet nodig, je zou een rechtsbijstand verzekering kunnen overwegen, is altijd gemakkelijk.
Zie voor meer informatie: http://www.computerconsum...endetail.php?redartID=225

Mijn 5024 laptop heb ik nu een maand in mijn bezit, heb de nieuwste bios erop gezet (om sneller geheugen te krijgen) en de driver van de AC97 gedowngrade ivm tikken in het geluid.

Verder geen problemen of tegenvallers, kan alleen melden dat het cristalbrite scherm buiten nogal spiegelt, maar binnen perfect is, en je gebruikt een laptop nu eenmaal meer binnen dan buiten.
Ben ik niet met je eens. Handig, zo'n rechtsbijstandverzekering, maar je schiet er weinig mee op. Een hoop gezeur en gedoe en je bent je laptop waarschijnlijk lang kwijt wat ook héél erg vervelend is.

Ik zit zelf ook nog te twijfelen of ik de extra garantie zal nemen. Het is toch wel erg lekker hoor, 3jaar PU&R binnen 5 dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney

Daenney

42

Hey,
Ik ga morgen ook het Acer Advantage pakketje nemen, een extra 3jaar garantie kan nooit kwaad... Een verzekering is handig alsie wordt gejat of door waterschade kapot gaat want daar geldt de Acer garantie niet maar voor hardwarematige problemen kun je veel beter een garantie van de fabrikant hebben...

Weet iemand trouwens van een progje (voor windows) dat je zou kunnen gebruiken om het batterijniveau aan te duiden buiten die domme inbuilt meter van Microsoft?
Ik wil namelijk die balloontips killen maar vind het wel handig als ik nog op tijd een waarschuwing krijg wat m'n batterijniveau betreft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby

Nobby

Nuts!

Daenney_s schreef op zondag 31 juli 2005 @ 13:04:
[knip]

Weet iemand trouwens van een progje (voor windows) dat je zou kunnen gebruiken om het batterijniveau aan te duiden buiten die domme inbuilt meter van Microsoft?
Ik wil namelijk die balloontips killen maar vind het wel handig als ik nog op tijd een waarschuwing krijg wat m'n batterijniveau betreft...
Je kunt hiervoor SpeedSwitchXP gebruiken, die kun je hier downloaden

Paar screenshots:
Afbeeldingslocatie: http://www.diefer.de/speedswitchxp/gif/battinfo2.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.diefer.de/speedswitchxp/gif/battinfo1.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.diefer.de/speedswitchxp/gif/charging.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.diefer.de/speedswitchxp/gif/popup.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.diefer.de/speedswitchxp/gif/main.gif

Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

ik volg dit topic al een tijdje, ben zelf ook aan het overwegen de 5024 te kopen, maar heb een vraagje:

de Bios Update naar versie 1.11 verhoogt de geheugensnelheid van 133Mhz naar 166Mhz (160Mhz volgens sommigen), maar komt dit nu doordat er PC2700 (dus max 166Mhz) geheugen in zit, of niet?

Ik heb welgeteld 1 bericht gelezen dat iemand 200Mhz geheugen heeft na de Bios Update, maar komt dit dan door een eerder gedane geheugenupgrade naar PC3200 geheugen?
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 20:41:
[...]

iNSTALLEREN DIE SHIT!!, ik ben van 133mhz naar 200MHZ GEGAAN!!

w0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000t
zo begint me weekend lekker natuurlijk

[afbeelding]
ik hoop dat jullie me kunnen helpen, deze laptop lijkt me zowiezo wel een juweeltje eigenlijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney

Daenney

42

Oke ty for dat batterij apje, dat werkt al een stuk aangenamer.

Ik had het ergens over die ATi Southbridge driver in een post betreffende de ATi Mobility Catalyst drivers...
Heb ff gegoogled voor Southbridge driver en als eerste hit kwam een pagina van ATi
http://www2.ati.com/drivers/IGP-sb-050406.html
het belangrijkste lijkt me dit:
ATI Southbridge Driver Package Content

The ATI Southbridge driver package contains the following software support.

* LAN driver version SB_04.35.0000.0
* SMBus driver version SB_5.10.1000.5
* Serial ATA (SATA) RAID driver SB_1.5.0.51
* IDE software driver version SB-1.00.0000.3
* IDEATA133 version SB-5.0.0.2

Degene die Acer meeleverd zal dus iets anders zijn, annegezien de lan driver verschillend is maar het lijkt erop dat die southbridge driver uit het vga pakket van acer toch maar beter kunt installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rainmaker2k
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 20:44
Daenney_s schreef op zondag 31 juli 2005 @ 13:04:
Hey,
Ik ga morgen ook het Acer Advantage pakketje nemen, een extra 3jaar garantie kan nooit kwaad... Een verzekering is handig alsie wordt gejat of door waterschade kapot gaat want daar geldt de Acer garantie niet maar voor hardwarematige problemen kun je veel beter een garantie van de fabrikant hebben...

Ik heb besloten ook maar zo'n extra garantie erbij te nemen. Niet zo'n zin om het risico te lopen dat hij stuk gaat en dat ik dan 3 maanden zonder laptop zit. Maaruh... bij ik heb zo'n pakketje bij OBCS besteld en de prijs bij hun ligt voor dat Acer Advantage New Edition pakket een stuk lager dan bij andere webwinkels. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik word zoooooooooooooooooooo moederloos van hardwaretotaal, zit nou al 2 weken te wachten op mijn 5024... ik heb nog steeds geen reacties op mijn mail, ik kan niet bellen want ze nemen niet op, ze zijn verhuisd naar een nieuwe locatie die tot nu toe totaal onbekend is en hun pand in amersfoort kan ik totaal niet vinden (ook langs geweest) moet ik gaan dreigen met terug storten van mijn geld? misschien reageren ze dan wel. heb hem op 19 juli besteld en nog niks gehoord verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glaerox
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:26
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 10:19:
ik word zoooooooooooooooooooo moederloos van hardwaretotaal, zit nou al 2 weken te wachten op mijn 5024... ik heb nog steeds geen reacties op mijn mail, ik kan niet bellen want ze nemen niet op, ze zijn verhuisd naar een nieuwe locatie die tot nu toe totaal onbekend is en hun pand in amersfoort kan ik totaal niet vinden (ook langs geweest) moet ik gaan dreigen met terug storten van mijn geld? misschien reageren ze dan wel. heb hem op 19 juli besteld en nog niks gehoord verder.
Je kunt toch binnen een bepaald aantal weken je geld terug vorderen? Had ik allang gedaan als ik jou was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

glaerox schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 10:21:
[...]

Je kunt toch binnen een bepaald aantal weken je geld terug vorderen? Had ik allang gedaan als ik jou was
ja maar dan heb ik ook geeeeen ideeeeeeeeeeeeee of ze dat uberhaupt wel gaan begrijpen! ze reageren nergens meer op! :( misschien als ik begin te dreigen dat ze dan wel reageren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 11:01:
[...]

ja maar dan heb ik ook geeeeen ideeeeeeeeeeeeee of ze dat uberhaupt wel gaan begrijpen! ze reageren nergens meer op! :( misschien als ik begin te dreigen dat ze dan wel reageren :p
doe dat nou maar nog voordat ze zich failliet laten verklaren,
wees slim.

met dat soort mensen wil je toch geen zaken doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb al gestuurd nu dat als ik voor morgen geen antwoord krijg dat ik dan eis dat mijn geld terug gestort word

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je een rechtsbijstandsverzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 11:35:
ik heb al gestuurd nu dat als ik voor morgen geen antwoord krijg dat ik dan eis dat mijn geld terug gestort word
Je kan je geld toch laten terugstorten door de bank?

Heb ik wel eens gedaan ivm verzekering die ik al had opgezegd..

Gewoon je bank bellen "Ik wil graag dit en dat laten storneren"
was Postbank btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

huh?, hoe kan dat nou... ze hebben het geld al binnen gehad. Dan kan je toch niet zomaar het terug laten storten dat moeten hun doen dacht ik zo. Ik ben vandaag trouwens naar amersfoort geweest naar hun pand!. Het is gewoon een soort huis! waar niemand aanwezig was! ik heb in hun brievenbus gekeken en daar lagen dingen in van besteprijzen.nl dus ze zijn al verhuisd denk ik. Ik wacht het nog heel even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney

Daenney

42

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 23:11:
huh?, hoe kan dat nou... ze hebben het geld al binnen gehad. Dan kan je toch niet zomaar het terug laten storten dat moeten hun doen dacht ik zo. Ik ben vandaag trouwens naar amersfoort geweest naar hun pand!. Het is gewoon een soort huis! waar niemand aanwezig was! ik heb in hun brievenbus gekeken en daar lagen dingen in van besteprijzen.nl dus ze zijn al verhuisd denk ik. Ik wacht het nog heel even af.
Volgens mij ben je vreselijk bedrogen en kun je het beter bij de politie aangeven, dan heb je nog de kans om je geld terug te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee daar ga ik niet vanuit, er zijn zoveel mensen die daar spullen besteld hebben en ook gewoon gekregen hebben. Ze zijn op dit moment aan het verhuizen naar soest (dicht bij mij in de buurt) maar het adres is nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 23:37:
nee daar ga ik niet vanuit, er zijn zoveel mensen die daar spullen besteld hebben en ook gewoon gekregen hebben. Ze zijn op dit moment aan het verhuizen naar soest (dicht bij mij in de buurt) maar het adres is nog niet bekend.
Get 'em (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh mijn god!

Hoe kunnen die mensen zo met hun klanten omgaan, het is te verschrikkelijk voor woorden. Op 19 juli besteld en toen waren er 10 of meer op voorraad (volgens de site) op 25 juli nog maar 1 a 3 op voorraad en nu is hij zelfs in bestelling! en de prijs is ook nog eens naar benenden gegaan, hier klopt geen ene zak van. Het kan nooit zo zijn dat 10 of meer stuks in 2 weken tijd de deur uit gaan terwijl ik nog geen ene glim van communicatie heb opgevangen. Ik ga nu via de kamer van koophandel opvragen wat hun nieuwe locatie is. (want dat moeten ze namelijk ruim van te voren opgeven als ze gaan verhuizen) Als dit dan niet overeen komt met soest of als ze nog op Amersfoort staan ga ik gelijk me geld terug laten storten door de postbank... Weet niet helemaal wat de eisen zijn enzo maar dat ga ik vanmiddag wel even vragen bij de postbank. Ik haal hem gewoon maar in de winkel voor 150 euro meer want dit is te erg. Ik zal nooit meer iets durven bestellen via internet dankzij de klantvriendelijkheid van hardwaretotaal.

(eigenlijk moet dit in de survey maar ik mag het nog niet posten omdat ik niet 2 weken geregistreed ben :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney

Daenney

42

Wat dat bestellen via internet betreft, ik heb er nooit problemen mee maar bestel altijd via wat grotere ketens, dan is het maar 50€ duurder dan de goedkoopste, dan weet je tenminste zeker waar je mee bezig bent.
Ik heb hem van bestelacer en die was zelfs richting belgië nog binne de week binnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfoei ik heb gelukkig het nieuwe nummer gekregen het staat net 5 minuten geleden op tweakers.

Voor iedereen Hardwaretotaal is weer bereikbaar!

hij zal het voor me uitzoeken en kan ik misschien vanmiddag al me laptop halen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik heb ze weer gebeld 100x! eindelijk namen ze op en ze hebebn een nieuwe voor me besteld. Ik kan hem vrijdag op komen halen... op hoop van zegen dan maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney

Daenney

42

Nou, je mag jezelf gelukkig prijzen als ik het zo hoor...
Dan hoop ik voor je dat je hem vrijdag hebt en dan kunnen we jou bevinding al aan de reeks toevoegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha ja we hebben hem duidelijk gemaakt dat ik hem vrijdag dan ook echt wil hebben :) maar idd als ik hem heb zal ik mijn ervaringen met jullie delen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met alle respect Snellius, kbegrijp ook dat je gehaast bent om laptop te kopen...

maar dees topic is al superlang en dan ga je nog twee pagina's vol posten met het failliet gaan van een of andere postorderbedrijf.. beter een link zetten naar een ander topic aub
dat de mense het wete maar niet gans de uitleg hoeve te lezen

ik vind het persoonlijk vrij offtopic hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Daenney_s schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 19:44:
Nou met duits hebbik pech, spreek ik het niet :( maargoed
Problemen heb ik nog niet ben nog bezig met downloaden, Bittorrent is niet bepaald speedy for Kanotix en voor Kantonix amd64 al helemaal niet, denk dat ik die maar gewoon ga halen van een ftp-server.

Terug naar het topic nu :P

Even wat info voor de nieuwe gebruiker.
De laptop wordt dus geleverd met 3 partities, waarvan eentje van 2Gig in vfat die onzichtbaar is voor d2d recovery, eentje van +_ 40gig met windows en nog eentje van +_ 40gig met niks, beiden in fat32.
Als je erg gehecht bent aan het recovery systeem dan moet je je schijven niet bijwerken naar ntfs want dan is het recovery systeem dood en om adt dan terug te krijgen moet je je laptop terug sturen naar de fabriek.
---knip----

Ik wil dus graag mijn partities omzetten naar NTFS, hoe weet je zeker dat de recovery niet meer werkt? Als ik de recovery partitie nu in FAT32 laat staan dan zou dat toch moeten werken?
Heeft hier iemand antwoord op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is nou eigenlijk het voordeel van zo'n recovery systeem? wat kan je ermee?, heb er zelf nooit mee gewerkt ik gooi altjid alles leeg :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En iemand problemen met ploppen of onstabiel beeld na enige tijd werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney

Daenney

42

[quote]Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 08:21:
Daenney_s schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 19:44:
Nou met duits hebbik pech, spreek ik het niet :( maargoed
Problemen heb ik nog niet ben nog bezig met downloaden, Bittorrent is niet bepaald speedy for Kanotix en voor Kantonix amd64 al helemaal niet, denk dat ik die maar gewoon ga halen van een ftp-server.

Terug naar het topic nu :P

Even wat info voor de nieuwe gebruiker.
De laptop wordt dus geleverd met 3 partities, waarvan eentje van 2Gig in vfat die onzichtbaar is voor d2d recovery, eentje van +_ 40gig met windows en nog eentje van +_ 40gig met niks, beiden in fat32.
Als je erg gehecht bent aan het recovery systeem dan moet je je schijven niet bijwerken naar ntfs want dan is het recovery systeem dood en om adt dan terug te krijgen moet je je laptop terug sturen naar de fabriek.
---knip----

Ik wil dus graag mijn partities omzetten naar NTFS, hoe weet je zeker dat de recovery niet meer werkt? Als ik de recovery partitie nu in FAT32 laat staan dan zou dat toch moeten werken?
Heeft hier iemand antwoord op?
Het betreft niet de recovery partitie zelve, die staan in vFat maar de Acer partities. Om het recovery systeem te gebruiken moet je eManager lanceren en dan eRecovery starten of tijdens post op Alt+F11 douwen (d8 ik).
Waar ik achter nben gekomen is dat nadat ik die partities had geconvert (die twee acer partities, niet de recovery) de optie eRecovery uit eManager was verdwenen en dat ik ook tijdens post niet de recovery console kon starten.
Mijn conclusie dus, iets veranderen aan de partities verneukt het recovery systeem dus als je dat wilt gebruiken moet je de partities laten zoals ze zijn, in 1x2gig, 2x40gig in fat32.
Heb je zelf een versie van XP met key, dan kun je de boel wat mij betreft eraf smijten en zelf de boel opstellen zoals jij wilt (dat heb ik dus gedaan).

Het recovery systeem is handig moest er iets misgaan met het systeem. Stel hall.dll of zo'n ding dat nodig is om je systeem op te starten is naar de klote. Onder normale WinXP boot je dan de recovery console van de cd-rom en restore je die corrupted files.
Onmdat dit hier een oem-versie betreft is je enige manier om het systeem dan terug te krijgen de boel met de recovery herstellen, en dat gaat naar fabrieksinstellingen.
Heb je dus geen eigen xp-cd en key en gaat er eens iets mis met je systeem en heb je het recovery al eerder gemold door je partities te converten dan is je laptop dood en moetie terug naar Acer of de pc winkel waar je hem hebt gekocht...

Een derde mogelijkheid is dit.
Je maakt met een eigen versie van Norton Ghost (of een ander progje) een bootable backup van je systeem en dan converteer je de partities zoals jij het wilt.
Gaat er dan iets mis ( de recovery van acer werkt ondertussen niet meer want je hebt de partities geconvert) dan kun je nog altijd jouw eigen backup gebruiken om de laptop terug te zetten naar fabrieksinstallatie settings en dan doet de recovery console het ook weer :)

[ Voor 24% gewijzigd door Daenney op 04-08-2005 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewittema530
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-01-2022
De missie:
Geheugen uitbreiding voor de Acer 5024WLMi, na een speurtocht wist ik het volgende:
2xsoDDR 333 2700 1Gb past er in.
2xsoDDR 333 2700 512 past er in.
Maar werkt 256Mb+1Gb ook?

Even testen:
1x256Mb werkt prima (edit acer's module: nanya pc2700 DDR-333Mhz)
1Gb Dane Elec erbij (125 bij informatique)
en hops lekker veel geheugen met de mogelijkheid later nog goedkoop uit te breiden.

Ook nog een paar keer memtest86 v.160 gerunned (nieuwe bios v1.11):
(allemaal DDR 2700)
2x256Mb was 1171 Mb/s
1x256Mb was 1065 Mb/s
256+1Gb was 1171 Mb/s
1x1Gb was 1192 Mb/s (edit)

Conclusie:
2x512Mb is zonde van je geld. (edit: want geen dual channel)

edit:
Wie heeft er DDR 3200 inzitten en heeft hogere snelheden? (posten graag)
Ik geloof er namelijk niets van dat dit "enorme" snelheid verhogingen met zich mee brengt.
Liever 256Mb+1Gb met de mogelijkheid later naar 2Gb te kunnen dat 2x512Mb DDR 3200 met de nog te bewijzen hogere snelheid.....

[ Voor 32% gewijzigd door ewittema530 op 05-08-2005 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney

Daenney

42

Ey bedankt, das ook leuk om te weten, was het nl. zelf van plan om 1 module door een 1gig te veranderen en de ander erin te laten zitten en later upgraden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ewittema schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 18:05:
De missie:
Geheugen uitbreiding voor de Acer 5024WLMi, na een speurtocht wist ik het volgende:

Even testen:
1x256Mb werkt prima
en hops lekker veel geheugen met de mogelijkheid later nog goedkoop uit te breiden.

Ook nog een paar keer memtest86 v.160 gerunned (nieuwe bios):
2x256Mb was 1171 Mb/s
1x256Mb was 1065 Mb/s
256+1Gb was 1171 Mb/s

Conclusie:
2x512Mb is zonde van je geld.
Hoe zit het met de snelheid als je 1 geheugenmodule van 1gb erin zet? Wil nl. de 2x 256mb verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby

Nobby

Nuts!

De missie:

Even testen:
1x256Mb werkt prima

Ook nog een paar keer memtest86 v.160 gerunned (nieuwe bios):
2x256Mb was 1171 Mb/s
1x256Mb was 1065 Mb/s
256+1Gb was 1171 Mb/s

Conclusie:
2x512Mb is zonde van je geld.
Ik ben bang dat het hele voordeel je ontgaat. Mensen zetten er juist 2x512Mb in omdat ze er dan sneller geheugen kunnen instoppen. Jij laat 1 latje zitten van 256Mb en beperkt daardoor de snelheid van je geheugen tot 166 Mhz. Terwijl iemand die er 2x512 PC3200 DDR instopt kan genieten van geheugen op 200Mhz.

Zie:
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 20:41:
[...]

iNSTALLEREN DIE SHIT!!, ik ben van 133mhz naar 200MHZ GEGAAN!!

w0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000t
zo begint me weekend lekker natuurlijk

[afbeelding]
Er bestaat enige twijfel over het behalen van 200mhz(Ik hoop van wel),wanneer je geen 200Mhz haalt heb je wel zeker lagere timings op 166Mhz :)

[ Voor 6% gewijzigd door Nobby op 04-08-2005 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-edit- verkeerde topic. my bad

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2005 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney

Daenney

42

DAlchemist schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 23:25:
[...]

Ik ben bang dat het hele voordeel je ontgaat. Mensen zetten er juist 2x512Mb in omdat ze er dan sneller geheugen kunnen instoppen. Jij laat 1 latje zitten van 256Mb en beperkt daardoor de snelheid van je geheugen tot 166 Mhz. Terwijl iemand die er 2x512 PC3200 DDR instopt kan genieten van geheugen op 200Mhz.
Uhm dude, ik volg jou niet, jij zet er 2x512 in om er daarna sneller geheugen in te stoppen?! Wtf...
Zoals je verder zelf ook quote bestaan er twijfels wat het halen van 200mhz betreft en het eruit ziet dat het gewoon 166Mhz is dus
Jij laat 1 latje zitten van 256Mb en beperkt daardoor de snelheid van je geheugen tot 166 Mhz. Terwijl iemand die er 2x512 PC3200 DDR instopt kan genieten van geheugen op 200Mhz.
slaat nergens op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daenney_s schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 00:34:
[...]

Uhm dude, ik volg jou niet, jij zet er 2x512 in om er daarna sneller geheugen in te stoppen?! Wtf...
Zoals je verder zelf ook quote bestaan er twijfels wat het halen van 200mhz betreft en het eruit ziet dat het gewoon 166Mhz is dus
[...]
slaat nergens op
Hij bedoelt dat hij met het upgraden naar 2*512MB er meteen sneller geheugen in zet.
Als je een snelle en een langzame lat er inzet draait de snelle lat op de snelheid van de langzamere.
Standaard PC-Knowledge :o

Of denk je dat de heren/dames chipsetontwikkelaars al zo ver zijn, dat ze per geheugenbank a-synchrone deviders hebben ontwikkeld B)

M.a.w., de kerel heeft gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad, als je die 256 laat zitten gaat ie hem terug clocken naar 166 mhz dus dat heeft geen zin, als je 2x 512 3200 inzet kan je misschien op 200 mhz draaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
ik den dat hij bedoeld 1 reepje van 1024mb ipv 2x 512mb zodat je in de toekomst nog een reepje van 1024mb erbij kan stoppen, er is namelijk geen sprake van dual channel :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Daenney_s schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 11:47:
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 08:21:

[...]

Het betreft niet de recovery partitie zelve, die staan in vFat maar de Acer partities. Om het recovery systeem te gebruiken moet je eManager lanceren en dan eRecovery starten of tijdens post op Alt+F11 douwen (d8 ik).
Waar ik achter nben gekomen is dat nadat ik die partities had geconvert (die twee acer partities, niet de recovery) de optie eRecovery uit eManager was verdwenen en dat ik ook tijdens post niet de recovery console kon starten.
Mijn conclusie dus, iets veranderen aan de partities verneukt het recovery systeem dus als je dat wilt gebruiken moet je de partities laten zoals ze zijn, in 1x2gig, 2x40gig in fat32.
Heb je zelf een versie van XP met key, dan kun je de boel wat mij betreft eraf smijten en zelf de boel opstellen zoals jij wilt (dat heb ik dus gedaan).

Het recovery systeem is handig moest er iets misgaan met het systeem. Stel hall.dll of zo'n ding dat nodig is om je systeem op te starten is naar de klote. Onder normale WinXP boot je dan de recovery console van de cd-rom en restore je die corrupted files.
Onmdat dit hier een oem-versie betreft is je enige manier om het systeem dan terug te krijgen de boel met de recovery herstellen, en dat gaat naar fabrieksinstellingen.
Heb je dus geen eigen xp-cd en key en gaat er eens iets mis met je systeem en heb je het recovery al eerder gemold door je partities te converten dan is je laptop dood en moetie terug naar Acer of de pc winkel waar je hem hebt gekocht...

Een derde mogelijkheid is dit.
Je maakt met een eigen versie van Norton Ghost (of een ander progje) een bootable backup van je systeem en dan converteer je de partities zoals jij het wilt.
Gaat er dan iets mis ( de recovery van acer werkt ondertussen niet meer want je hebt de partities geconvert) dan kun je nog altijd jouw eigen backup gebruiken om de laptop terug te zetten naar fabrieksinstallatie settings en dan doet de recovery console het ook weer :)
Een vriend van mij heeft deze laptop en daar zitten vier cd's bij samen met het windows boekje. Lijkt mij om de harde schijf te herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney

Daenney

42

Ja, ide cd's ken ik, maar die zijn niet bootable
Daar staan wat fiels met een vage extensie op en ik snap niet wat je ermee kunt, bootable zijn ze allessinds niet en ook gewoon onder windows doen ze niks
En dat windows boekje heb je niks aan, gewoon wat MS propaganda voor XP met wat plaatjes en wat tekst over de functionaliteiten, voor zover ik me kan herinneren

[ Voor 30% gewijzigd door Daenney op 05-08-2005 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kortom, je kan hem helemaal leeg gooien en ntfs van maken als je toch nooit met recovery systemen werkt?

ik ga hem zo ophalen :)

ati mobile drivers
bios flashen
sound drivers als hij tik

meer niet eigenlijk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney

Daenney

42

Eerst de laptop booten, ala acer en dan direct bios flashen.
Dan leeggooien en de rest gaan doen ;) En ja, als je dat recovery systeem niet nodig hebt mag je het wat mij betreft dumpen

Hier nog even een output van HWiNFO32:
De Ram draait volgens HWiNFO32 op 166.7Mhz (PC2700) en is gemaakt door Nanya Technology
Volgens hetzelfde progje is de maximum clock van deze proc 2500Mhz (weet iemand meer?! want ik d8 datie alsie zich overclockte niet verder dan 2000Mhz ging)

[ Voor 10% gewijzigd door Daenney op 05-08-2005 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik heb hem hoor!
Wat een fantastich scherm, ook al weerkaatst hij nog al daar heb ik niet bepaald last van!
Ik ga nu de bios flashen en al die andere troep en dan horen jullie het wel weer

Volgens mij heb ik een dode pixel! :o, hij is bijna niet te zien hoor maar als ik geen achtergrond in stel zit er een heeeeeeeeeel klein (bijna niet te zien) groenachtig puntje op de achtergrond, dat is bij alle achtergronden. Op het momen dat je naar deze computer gaat ofzo weet ik veel wat dan zie je het niet dus dat ik het zo maar laat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@snellius: toch klote van die ene pixel, zelf gelukkig geen.

waar ik nu achter kom is dat de microsoftsticker - boven de hdd - op bepaalde punten bol gaat staan. op sommige plaatsen zit er een bolling van lucht op de sticker. niks ergs ofzo, trekt straks misschien wel weer weg als ie wat minder warm is door de hdd, maar toch even checken of anderen dit ook hebben.

evt. kan ik de sticker er nog wel afhalen, maarja, liever geen risico's lopen op rare beschadigingen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vaaaaaag!, heb windows xp home eraf gehaald (de heleschijf was leeg) en xp pro erop gezet. Als ik nu opstart gaat ie vragen ofzo ik home of pro wil opstarten. Ik heb hem zeker weten helemaal leeg gemaakt via windows installatie weet iemand wat dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney

Daenney

42

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 17:26:
Vaaaaaag!, heb windows xp home eraf gehaald (de heleschijf was leeg) en xp pro erop gezet. Als ik nu opstart gaat ie vragen ofzo ik home of pro wil opstarten. Ik heb hem zeker weten helemaal leeg gemaakt via windows installatie weet iemand wat dit is?
Nee, je hebt duidelijk iets vergeten.
1) zet d2d uit in de bios
2) verwijder zowel de hidden partities als de rest en maak schone partitie aan
3) installeer XP Pro

als je die vfat partitie niet wegkaapt (ik heb daar PartitionMagic voor gebruikt) dan zul je nogsteeds de oude mbr krijgen.
andere mogelijkheid is in de recovery conmsole van de cd booten en fixboot en fixmbr te draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm die partitie zie je dus ook niet met de windows install? dan moet ik hem duidelijk nog met partition magic weghalen ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney

Daenney

42

Ik heb het met partition magic gedaan en heb nooit problemen gehad dus denk dat dat een goede methode is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand nu bevestigen wat de exacte afmetingen en gewicht is van de laptop met batterie in?

thx, want schijnt dat info van op hun site niet klopt en graag wou ik vrage of het vrij MOBIEL is, ik bedoel hopelijk niet te zwaar om mee rond te sleuren?

Weight & Dimensions

363 (W) x 278 (D) x 24/32.9 (H) mm

3.07 kg

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2005 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 19:16:
Weight & Dimensions

363 (W) x 278 (D) x 24/32.9 (H) mm

3.07 kg
klopt volgens mij wel...

ik vind m aardig mobiel, niet zwaar oid, als sjouw ik liever niet de hele dag met dat ding rond, maarja, wie wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Wie heeft er DDR 3200 inzitten en heeft hogere snelheden? (posten graag)
Ik geloof er namelijk niets van dat dit "enorme" snelheid verhogingen met zich mee brengt.
Liever 256Mb+1Gb met de mogelijkheid later naar 2Gb te kunnen dat 2x512Mb DDR 3200 met de nog te bewijzen hogere snelheid.....
dat was exact mijn vraag enkele pagina's terug, er is 1 reactie van I_LOVEMATH die zegt 200Mhz te halen met PC3200 modules, maar niemand anders kan dit bevestigen :?

PC3200 lijkt me wel een stuk wenselijker dan PC2700, zowiezo vanwege de (al dan niet geringe) snelheidswinst en om het feit dat ie dan synchroon rent met de fsb van de cpu... maar ja als niemand dat kan testen/bevestigen weten we nog weinig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 19:30:
[...]

klopt volgens mij wel...

ik vind m aardig mobiel, niet zwaar oid, als sjouw ik liever niet de hele dag met dat ding rond, maarja, wie wel :+
ah ok, want had erges gelezen dat het maar 2 kilo en een beeke woog

ik wil hem namelijk gebruike voor schoolwerk en dus wij zitten in verschillende lokale dus handig om niet te groot en/of zwaar laptop te kopen. maar de specs zijn vrij goed vinnek, dus het enigste probleem dat je deze laptop nerges in stock kan bezien :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-my
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-05 16:08

Tom-my

w03iz0rz

sinds gister ook de trotse eigenaar van een 5024, op zich wel tevreden, op eigenlijk 1 ding na. Ik vind het keyboard nogal haperen. Je moet echt vol op de toetsendrukken om ze goed te laten typen. Klinkt misschien wat vaag, maar hebben jullie dit ook?

ps. heeft iemand een kort antwoord op waarom die bios flash van paar posts terug? tig pagina;s doorlezen ;S

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Tom-my schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 22:54:
sinds gister ook de trotse eigenaar van een 5024, op zich wel tevreden, op eigenlijk 1 ding na. Ik vind het keyboard nogal haperen. Je moet echt vol op de toetsendrukken om ze goed te laten typen. Klinkt misschien wat vaag, maar hebben jullie dit ook?

ps. heeft iemand een kort antwoord op waarom die bios flash van paar posts terug? tig pagina;s doorlezen ;S
klopt het keyboard is even wennen , maar geen ramp :)

de bios flash is om h geheugen op 166mhz te laten lopn ipv 133mhz. doen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-my
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-05 16:08

Tom-my

w03iz0rz

BlowFish schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 23:00:
[...]

klopt het keyboard is even wennen , maar geen ramp :)

de bios flash is om h geheugen op 166mhz te laten lopn ipv 133mhz. doen dus!
ty! Doen we ;)

btw, iemand bekend met prestaties van de mob radeon in combi met drivers a la dna? aanrader?

edit: ook beetje jammer dat die "scrollknop" niet werkt in firefox :(

[ Voor 10% gewijzigd door Tom-my op 05-08-2005 23:41 ]

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tom-my schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 22:54:

Een ander probleem dat opgelost is heeft met de powerknop te maken. Bij de oude bios kon, als de klep contact maakte met de powerknop, de laptop proberen te booten, en sloeg na een seconde of vier weer af. In de nieuwe bios reageert de powerknop niet meer op de klep in de gesloten toestand. Zeker erg handig als je de notebook veel meeneemt in een tas.

En zoals blowfish zegt: Doen dus! (die bios flashen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daenney

Daenney

42

Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 00:16:
[...]

Een ander probleem dat opgelost is heeft met de powerknop te maken. Bij de oude bios kon, als de klep contact maakte met de powerknop, de laptop proberen te booten, en sloeg na een seconde of vier weer af. In de nieuwe bios reageert de powerknop niet meer op de klep in de gesloten toestand. Zeker erg handig als je de notebook veel meeneemt in een tas.

En zoals blowfish zegt: Doen dus! (die bios flashen)
Ha, dat wist ik niet en das zeker wel handig want ik heb het meerdere keren gehad dat dat ding vanzelf aansloeg als ik hem dichtklapte en in m'n tas meename, met gevolge dat m'n rug snoeiheet werd en dat m'n batterij snel leeg was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

huh, als ik die mobile drivers erop zet dan zegt hij dit

Afbeeldingslocatie: http://img238.imageshack.us/img238/9797/untitled7iw.jpg

ik heb ze erop gezet zonder de orinele erop te zetten, moet dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees anders eerst ff pagina 18, en de rest van de thread.
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 00:31:
huh, als ik die mobile drivers erop zet dan zegt hij dit

[afbeelding]

ik heb ze erop gezet zonder de orinele erop te zetten, moet dat?
.NET framework 1.1 al geinstalleerd? , staat op de site van microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 14:09
Tom-my schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 23:39:
[...]

ty! Doen we ;)

btw, iemand bekend met prestaties van de mob radeon in combi met drivers a la dna? aanrader?

edit: ook beetje jammer dat die "scrollknop" niet werkt in firefox :(
Die scrollknop heb ik werkende gekregen door de nieuwste drivers van het touchpad te installeren, moet je de drivers van de synaptics site halen, toen werkte het bij mij ineens weer wel, en bij mn broertje, die ook een acer heeft, was dat hetzelfde geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg mijn wireless lan niet aan de praat, ik krijg wel verbinding met mijn router (versatel) want je ziet dat hij signaal op pakt. Maar in IE pakt hij hem niet ( ben niet zo slim op dat gebied :p ) moet ik een of andere proxy instellen ofzo? snap er helemaal niks van :) de pc beneden en op me kamer zitten gewoon met kabel aan de router maar mijn laptop wil ik draadloos. Die router van versatel is al draadloos en hij pakt het signaal wel op. Weet iemand wat ik moet doen? :)
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.