[quote]
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 08:21:Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 19:44:
Nou met duits hebbik pech, spreek ik het niet

maargoed
Problemen heb ik nog niet ben nog bezig met downloaden, Bittorrent is niet bepaald speedy for Kanotix en voor Kantonix amd64 al helemaal niet, denk dat ik die maar gewoon ga halen van een ftp-server.
Terug naar het topic nu
Even wat info voor de nieuwe gebruiker.
De laptop wordt dus geleverd met 3 partities, waarvan eentje van 2Gig in vfat die onzichtbaar is voor d2d recovery, eentje van +_ 40gig met windows en nog eentje van +_ 40gig met niks, beiden in fat32.
Als je erg gehecht bent aan het recovery systeem dan moet je je schijven niet bijwerken naar ntfs want dan is het recovery systeem dood en om adt dan terug te krijgen moet je je laptop terug sturen naar de fabriek.
---knip----
Ik wil dus graag mijn partities omzetten naar NTFS, hoe weet je zeker dat de recovery niet meer werkt? Als ik de recovery partitie nu in FAT32 laat staan dan zou dat toch moeten werken?
Heeft hier iemand antwoord op?
Het betreft niet de recovery partitie zelve, die staan in vFat maar de Acer partities. Om het recovery systeem te gebruiken moet je eManager lanceren en dan eRecovery starten of tijdens post op Alt+F11 douwen (d8 ik).
Waar ik achter nben gekomen is dat nadat ik die partities had geconvert (die twee acer partities, niet de recovery) de optie eRecovery uit eManager was verdwenen en dat ik ook tijdens post niet de recovery console kon starten.
Mijn conclusie dus, iets veranderen aan de partities verneukt het recovery systeem dus als je dat wilt gebruiken moet je de partities laten zoals ze zijn, in 1x2gig, 2x40gig in fat32.
Heb je zelf een versie van XP met key, dan kun je de boel wat mij betreft eraf smijten en zelf de boel opstellen zoals jij wilt (dat heb ik dus gedaan).
Het recovery systeem is handig moest er iets misgaan met het systeem. Stel hall.dll of zo'n ding dat nodig is om je systeem op te starten is naar de klote. Onder normale WinXP boot je dan de recovery console van de cd-rom en restore je die corrupted files.
Onmdat dit hier een oem-versie betreft is je enige manier om het systeem dan terug te krijgen de boel met de recovery herstellen, en dat gaat naar fabrieksinstellingen.
Heb je dus geen eigen xp-cd en key en gaat er eens iets mis met je systeem en heb je het recovery al eerder gemold door je partities te converten dan is je laptop dood en moetie terug naar Acer of de pc winkel waar je hem hebt gekocht...
Een derde mogelijkheid is dit.
Je maakt met een eigen versie van Norton Ghost (of een ander progje) een bootable backup van je systeem en dan converteer je de partities zoals jij het wilt.
Gaat er dan iets mis ( de recovery van acer werkt ondertussen niet meer want je hebt de partities geconvert) dan kun je nog altijd jouw eigen backup gebruiken om de laptop terug te zetten naar fabrieksinstallatie settings en dan doet de recovery console het ook weer
[
Voor 24% gewijzigd door
Verwijderd op 04-08-2005 11:57
]