Ik krijg toch weer een klein beetje hoop.
Ik lees dat er een HD DVD speler voor de Xbox360 komt. De Xbox heeft alleen analoge videouitgangen.
Ook lees ik steeds meer berichten over PC-drives voor HD-DVD en Blu-ray. Kan me bijna niet voorstellen dat die geen voorbespeelde films af zullen kunnen spelen.
Hopelijk zal HDCP dan toch niet gebruikt worden. Dat kan niet, want VGA heeft geen support hiervoor, en de Xbox heeft niets beters. Ik zie ook nog geen nieuwe videokaarten met HDCP zo snel uitkomen.
Het lijkt me nml. zo belachelijk als ze vereisen dat je een nieuwe videokaart zou moeten kopen, alleen maar omdat hun zonodig een gare kopiëerbeveiliging erop moeten zetten terwijl het ding het technisch perfect aankan. Zelfde voor je monitor (daar zit je dan als trotse 2405FPW bezitter

). Daar pas ik absoluut voor.
Dit zorgt er ook voor dat het kopiëren tenminste niet 100% onmogelijk is. Misschien is er een DVI capture device nodig en moet je handmatig audio en video resyncen (ook een geluidskaart met SP/dif in nodig, hmm, ik heb nog een kaartje wat dat kan, vraag me af of je dan werkelijk een AC3 stream als output hebt zonder conversie). Muxen en het is voor elkaar. Voor een thuisgebruiker niet te doen, maar slechts 1 iemand hoeft het te doen voor zoiets op internet te verspreiden is. En dan is het alsnog vrij.
Makkelijker is het natuurlijk als zo'n schijf gewoon meteen virtueel te rippen is, maar ik vraag me af of er nu weer gewoon een DVD Jon ff wat code online kan zetten waarna we alles kunnen wat we willen met de juiste software.
* Mentalist hoopt..