[HDTV]High-Definition Television. Wat het precies is topic

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 25.314 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135673

Anoniem: 110299 schreef op zondag 22 januari 2006 @ 19:28:
[...]

*KUCH* bullshit *KUCH*

Wat dacht je van de 30" dell? en de 30" apple? Acer komt binnekort met 30".
Ik bedoelde eigenlijk CRT schermen.
want wie gaat nou een 30" dell kopen om alleen hdtv films te kijken..... die dingen hebben zelfs een hogere resolutie dan hdtv ondersteund, en dus vooral geschikt om film en computeren te combineren.
Je maakt mij niet wijs dat je een 30" dell alleen koopt om hdtv films op te kijken.. kan je beter een 1920x1080 lcd tv kopen voor dezelfde prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42145

Arx schreef op zondag 22 januari 2006 @ 16:20:
Onze vrienden van AACS hebben ook weer wat bedacht:
Is absoluut niet nieuw hoor. Lees deze thread maar eens door. Wat wel nieuw is is dat de downgrading minder heftig is als eerst gezegd werd. 960*540 is precies HRHD wat je nogal regelmatig voor series aantreft. Hoewel de verticale resolutie marginaal minder is als DVD, ziet dit er toch nog enorm veel mooier uit dan DVD.

Wel blijft dit enorm kinderachtig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Ik weet niet wat jou definitie van oud nieuws is, maar inderdaad 2 dagen geleden wist ik het ook al. :P

Maar even zonder grapje: waar in de thread bedoel je dan?

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-06 13:21

mace

Sapere Aude

W3ird_N3rd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 19:12:
[...]

You have a projector? Screw you!
You have a Dell 2405FPW? Screw you!
You have another PC monitor? Screw you!
You have a WinMCE box? Screw you!
You have a PC with videocard that doesn't support HDCP? Screw you!
You have Linux? Screw you!
You have an older high resolution television without HDCP? Screw you!

We're begging you, please don't buy our media, please download! Already over 500 movies have been posted to usenet 8)7.
Gelukkig zijn er kastjes die HDCP kunnen kraken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 22:14:
De oplossing!

Een beetje spartaans, dodgy beta software, maar het werkt absoluut! (en de beeldkwaliteit lijkt er niet minder om!)

http://picard.exceed.hu/tcpmp/test/

Pak de Win32 player en avc.win32 uit naar één en dezelfde map. Start de player.

Resultaten : Aeon Flux 1080p draait hiermee 100% vloeiend op mijn A64 3000+/6600GT!

De CPU usage van een zelfgemaakte x264 720p file daalde van 95% in VLC naar 55% in TCPMP!

Zelfs 1080p x264 lijkt vloeiend te gaan. Alles op een 939 3000+ _o_

Het komt wel goed, het is een kwestie van tijd voor b.v. ffdshow dit ook kan lijkt me \o/

* BiG-GuY in z'n nopjes met stukje software. :P
['kleine' kick]
ik krijg geen geluid bij dit programma :(, Fout --> Wave uitvoer: Apperaatfout!
iemand oplossing voor dit probleem? het gaat om PC2 van sig..

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Arx schreef op zondag 22 januari 2006 @ 22:51:
Ik weet niet wat jou definitie van oud nieuws is, maar inderdaad 2 dagen geleden wist ik het ook al. :P
Ik weet zo snel niet precies hoe lang dit al bekend is en ben even te lui om dit op te zoeken, maar volgens mij is dit een kleine 2 jaar al bekend, of mischien al nog langer. Ik dacht dat in de ct van nazomer 1999 al stond dat dit zou gebeuren voor HDTV.
Maar even zonder grapje: waar in de thread bedoel je dan?
Iniedergeval [rml]henk_DE_man in "[ HDTV]High-Definition Television. Wat he..."[/rml]

Maar ik weet zeker dat ik dit ook in andere threads wel vaker heb gezegd.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 42145 op 23-01-2006 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-06 20:27

Mentalist

[avdD]

BiG-GuY schreef op maandag 23 januari 2006 @ 21:23:
[...]

['kleine' kick]
Maf, ik heb dezelfde geluidskaart/OS en bij mij werkt het wel goed :). Werkt een ander mediabestand ook niet? Werkt b.v. Winamp wel? Uitroeptekens in apparaatbeheer?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

er is blijkbaar wat meer met mn pc aan de hand :(, winamp werkt wel perfect.. games enzo die directsound gebruiken ook gewoon... maar mn volumeknopjes op mn toetsenbord (Microsoft Multimedia Keyboard) werken niet meer... en elke keer dat ik naar 'geluiden en audioapperaten' ga, zijn alle standaard apperaten blanco :(, ik weet niet hoe dat gekomen is... maar dat dat volumeknopje niet werkte was al langer zo...
wordt denk ik een Windows Reinstall...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124445

W3ird_N3rd schreef op maandag 23 januari 2006 @ 22:22:
[...]

Maf, ik heb dezelfde geluidskaart/OS en bij mij werkt het wel goed :). Werkt een ander mediabestand ook niet? Werkt b.v. Winamp wel? Uitroeptekens in apparaatbeheer?
Werken .TS files nu al met dat progje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• innocent
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-07-2024
Al mijn onderzoek maakt het er niet makkelijker op

Ik wil namelijk graag HD TV gaan kijken, maar daar zitten momenteel nogal een aantal haken en ogen aan.

Qua TV beeld dacht ik aan Plasma, maar dan wordt 1920x1080 onmogelijk of heel erg duur, daarnaast hoor ik nog steeds verhalen over inbranden. (logo's e.d)

LCD is in TRUE HD wel betaalbaar, maar daar is zwart weer niet zwart en zijn contrast e.d. weer niet fantastisch.

Qua satteliet ontvanger heb ik De reelbox lite of avantgarde in gedachte, maar momenteel is alleen de lite leverbaar en is de software ervan nog lang niet door ontwikkeld. Het ding wordt namelijk als 1080i HD ontvanger aangeboden, maar kan nog geen MPEG4 of 1080i/p aan ???

Linkje, waarin de huidige status/ontwikkelingen van de reelbox worden aangegeven.
http://www.onlinelaufwerk...ReelBox_lite_feature_list

Eigenlijk moet ik wachten op LED LCD of OLED, maar daar heb ik het geduld weer niet voor

Hier nog mensen die mij van wat advies kunnen voorzien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104748

innocent schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 17:13:
Al mijn onderzoek maakt het er niet makkelijker op

Ik wil namelijk graag HD TV gaan kijken, maar daar zitten momenteel nogal een aantal haken en ogen aan.

Qua TV beeld dacht ik aan Plasma, maar dan wordt 1920x1080 onmogelijk of heel erg duur, daarnaast hoor ik nog steeds verhalen over inbranden. (logo's e.d)

LCD is in TRUE HD wel betaalbaar, maar daar is zwart weer niet zwart en zijn contrast e.d. weer niet fantastisch.

Qua satteliet ontvanger heb ik De reelbox lite of avantgarde in gedachte, maar momenteel is alleen de lite leverbaar en is de software ervan nog lang niet door ontwikkeld. Het ding wordt namelijk als 1080i HD ontvanger aangeboden, maar kan nog geen MPEG4 of 1080i/p aan ???

Linkje, waarin de huidige status/ontwikkelingen van de reelbox worden aangegeven.
http://www.onlinelaufwerk...ReelBox_lite_feature_list

Eigenlijk moet ik wachten op LED LCD of OLED, maar daar heb ik het geduld weer niet voor

Hier nog mensen die mij van wat advies kunnen voorzien ?
Als je op dit moment input heb in hogere reso's (je wil een pc of 360 aansluiten), kan ik je alleen maar aanraden om nu voor een LCD te gaan. Is de reden, dat je alvast "een ready nieuwe tv wil", dan kun je beter wachten uiteraard. Dat gedoe over zwart op lcd ben ik het gedeeltelijk wel mee eens, maar hou er rekening mee dat op het moment je er een 720p signaal op af stuur, het echt niet erg stoort.
1080 zal ik pas aan beginnen als het om een groot scherm gaat, en het progressive is. 1080i, zal ik iig geen genoegen mee nemen. Ik zat ook een tijdje met jouw twijfel, maar uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt omdat ik NU een 360 heb. Ik heb tevens bewust voor 26" gekozen, omdat ik dat een perfekte maat vindt icm een resolutie van 720p. Ik vond zelfs bij 32" het beeld niet scherp genoeg, maar ik vindt scherpte dan ook belangrijker dan grootte. Smaak blijft dus ook een hoofdzaak.
In mijn beleving is het dus heel simpel:
- Als je een niet al te groot scherm wil;
- Als je nú high def input hebt;
Koop een hooguit 32" LCD

Als die 2 punten niet het geval zijn, zou ik zeggen: wacht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 124445 schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 16:51:
[...]

Werken .TS files nu al met dat progje?
Waarom zou je dat willen? Hoeveel .ts streams met h.264 zijn er nu helemaal?

[ Voor 13% gewijzigd door Mentalist op 24-01-2006 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 19:14:
[...]

Waarom zou je dat willen? Hoeveel .ts streams met h.264 zijn er nu helemaal?
Geen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Nee er is er minimaal eentje, een Sky demo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-05 06:36

Atmoz

Techno!!

Weet iemand een programma waarmee je zelf *.WMV bestanden kunt maken (1280x720) ??
Ik hoef natuurlijk alleen een naam te hebben.

Bijvoorbeeld een convertor van 1280x720p AVI files naar *.WMV
Of 1280x720p *.TS naar *.WMV

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

atmoz schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 23:26:
Weet iemand een programma waarmee je zelf *.WMV bestanden kunt maken (1280x720) ??
Ik hoef natuurlijk alleen een naam te hebben.

Bijvoorbeeld een convertor van 1280x720p AVI files naar *.WMV
Of 1280x720p *.TS naar *.WMV

Iemand?
windows media encoder misschien :? linkje

edit:

Unmatched Audio and Video Quality
Create the clearest audio from multichannel to voice-only content. Encode to any level from HD quality (1080i/1080p) to low-data-rate screen capture. Fine-tune compression using new encoding modes.

Lijkt me prima dus, en het is ook nog gratis ook ;)

edit2
Anoniem: 69437 schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 23:45:
Waarom zou je dat ***formaat willen gebruiken? TS en xvid zijn tenminste open. Converteren naar WMV-HD vermindert kwaliteit (niet zozeer omdat het wmv is, maar re-encoden per definitie) én je sluit er bepaalde mensen mee uit!
Ben ik met je eens, als je een goed gratis formaat wilt gebruiken, gebruik dan x264 Open source h264 implementatie, en een super codec!!

[ Voor 50% gewijzigd door mace op 24-01-2006 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69437

Waarom zou je dat ***formaat willen gebruiken? TS en xvid zijn tenminste open. Converteren naar WMV-HD vermindert kwaliteit (niet zozeer omdat het wmv is, maar re-encoden per definitie) én je sluit er bepaalde mensen mee uit!

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 69437 op 24-01-2006 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-06 20:01
Ik kwam toevallig nog een link tegen met een verzameling van alle samples op een rijtje:

http://www.highdefforum.com/showthread.php?t=6537

Er zitten best mooie tussen naar mijn mening, vooral die japanse stuff is vaak byzonder scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Anoniem: 69437 schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 23:45:
Omdat je deze op DVD kunt branden zodat de Xbox360 deze kan afspelen. Daar ik geen MCE heb is dat dus een goede manier om toch van 1280x720 materiaal te kunnen genieten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

atmoz schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 23:55:
[...]

Omdat je deze op DVD kunt branden zodat de Xbox360 deze kan afspelen. Daar ik geen MCE heb is dat dus een goede manier om toch van 1280x720 materiaal te kunnen genieten ;)
Ok, agreed. :)

Als je maar niet de wmv-versie gaat delen op de bekende plekken... :X daz 'illegaal' om meerdere redenen... O-) We moeten natuurlijk wel het beschikbare HD materiaal enigzins toegankelijk houden. De aankomende HDCP is al erg genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-03-2020
[...]

Dat lijkt mij een zeer omslachtige actie tov. toch ff MCE installeren. Maar ik heb ook ff een vraagje ivm. een Xbox 360. Ik download met genot de HD trailers van de apple trailer site, deze kan ik natuurlijk niet draaien op de 360. Dus ik wil ze converteren naar .ts/.mpg/wmv maar de vraag is hoe en met welk proggie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Boeiend schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 00:07:
[...]

Dat lijkt mij een zeer omslachtige actie tov. toch ff MCE installeren. Maar ik heb ook ff een vraagje ivm. een Xbox 360. Ik download met genot de HD trailers van de apple trailer site, deze kan ik natuurlijk niet draaien op de 360. Dus ik wil ze converteren naar .ts/.mpg/wmv maar de vraag is hoe en met welk proggie?
Daar zal je een H.264 codec voor nodig hebben. http://forum.doom9.org/showthread.php?t=95939 Nogal veel links. :P

Vanaf #28 beginnen de open source codecs.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 69437 op 25-01-2006 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-06 09:27

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

[...]

De Xbox 360 kan geen WMV-HD bestanden afspelen. Tenminste, niet zonder dat je ze vanaf MCE naar de 360 streamt. Je kunt ze momenteel niet vanaf een DVD afspelen.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:14

Jag

[...]

Waarom zet je er niet ff MCE op dan? Zoiezo wel ok om te hebben en re-encoden is heel veel werk (duurt lang) en de kwaliteit vermindert gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Laatst online: 02-06 10:35

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Ik heb een samsung LCD tv en een windows MCE computer (tevens server). Nou kan ik de media center computer niet rechtstreeks aansluiten omdat onderandere de afstand hiervoor te groot is.
Nou had ik in gedachten om een Xbox360 te kopen en deze aan te sluiten op het netwerk en natuurlijk de LCD tv.
Mijn vraag is nu welke video formaten en in resoluties kan ik nou werkelijk goed afspelen/streamen op de Xbox360. En zijn er misschien betere/goedkoperen manieren om minimaal 720P af te spelen op mijn LCD tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160603

Tweak-Freak schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 01:14:
Ik heb een samsung LCD tv en een windows MCE computer (tevens server). Nou kan ik de media center computer niet rechtstreeks aansluiten omdat onderandere de afstand hiervoor te groot is.
Nou had ik in gedachten om een Xbox360 te kopen en deze aan te sluiten op het netwerk en natuurlijk de LCD tv.
Mijn vraag is nu welke video formaten en in resoluties kan ik nou werkelijk goed afspelen/streamen op de Xbox360. En zijn er misschien betere/goedkoperen manieren om minimaal 720P af te spelen op mijn LCD tv?
Ik heb dezelfde setup, en streamen via de x360 geeft bij mij een VEEL MOOIER beeld als dat ik mn pc direct op mn tv aansluit, dus ik kan het je zeker aanraden! :9

x360 speelt bij mij .TS files af, en ook WMV-HD. Andere formaten als divx-hd of x264 werken volgens mij niet.
Wat trouwens wel geinig om te vermelden is, is dat ik een core edition heb en de eerste keer dat ik ging streamen, liep het voor geen meter (telkens de mededeling 'netwerk overbelast'). Echter toen ik een losse xbox360 harddisk heb gekocht liep het ineens allemaal geweldig.. Denk dat ie die harddisk dus als cache gebruikt... ;)

qua resolutie..alles wat ik er tegenaan heb gegooit werkte zonder problemen (t/m 1080i). Heb zelf geen films in 1080p, dus dat weet ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

MetroidPrime schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 00:28:
[...]

De Xbox 360 kan geen WMV-HD bestanden afspelen. Tenminste, niet zonder dat je ze vanaf MCE naar de 360 streamt. Je kunt ze momenteel niet vanaf een DVD afspelen.
Zeker kan dat. Doe ik nu toch ook. Ik wil alleen ook andere films (die nog niet 1280x720p WMV zijn) omzetten zodat deze ook draaien. Alle WMVHD demo's van de Microsoft site draaien netjes op een DVD op de Xbox360.

De reden dat ik geen MCE heb is omdat ik problemen ermee had. Hij installeerd wel gewoon, maar daarna krijg ik een foutmelding dat de Xbox360 installatie-file (88MB ofzo) niet kan worden geinstalleerd. Ergens las ik dat het te maken had met .NET 1.1 maar daar ben ik nog niet verder naar gaan kijken. En soms is het gewoon handig om HDWMV op een DVD af te spelen. De PC hoeft dan niet aan te staan of die is gewoon soms andere dingen aan het doen.

[edit]

Ook DivX werkt op de 360 hoor ;) Maargoed, is denk ik beter dat we hier niet verder op in gaan....
En zowieso heeft dat minder nut, want een DVD speler van 50 euro kan dat al..

[ Voor 10% gewijzigd door Atmoz op 25-01-2006 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Who Am I?
  • Laatst online: 14:05
WOW! Check dit:
http://www.tigerdave.com/...tterns/1920x1080_grid.gif

allemaal vierkantjes op hd formaat :X

edit: dit is dus een geintje :P

[ Voor 16% gewijzigd door Who Am I? op 25-01-2006 17:35 ]

Sony A77II +A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sigma 18-35mm f1.8 ART, Tamron SP 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Even kijken.. Jawel, de convergentie van mijn 2405FPW is perfect B)

Serieus, dat is voor CRT schermen, of evt. TFT's die analoog zijn aangesloten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:23
Goed, mijn poging om 720p op mijn Samsung D500 zijn mislukt. :P

Afbeeldingslocatie: http://img26.imageshack.us/img26/6646/photo00814rk.th.jpg
Opatje in 720p

Afbeeldingslocatie: http://img26.imageshack.us/img26/2566/photo00829ps.th.jpg
Door mijn trage telefoon heeft deze boze Amerikaan wel erg rare schouders gekregen. :S

Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

W3ird_N3rd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 17:26:
[...]

Even kijken.. Jawel, de convergentie van mijn 2405FPW is perfect B)

Serieus, dat is voor CRT schermen, of evt. TFT's die analoog zijn aangesloten :).
Geniet er nog maar even van, binnenkort wordt dat gehalveerd! >:)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05-2024
Ik zit er sterk aan te denken de Kiss 600 speler te kopen zodra hij uit is.

http://www.kiss-technology.com/?p=600nl&v=users

Met deze speler is het mogelijk om via het netwerk films en muziek en whatever te streamen, en het mooie eraan is dus dat hij HD ondersteunt en een HDMI aansluiting heeft.

Ik vroeg me af of er meer mensen er aan zitten te denken deze speler te halen, of dat er misschien mensen zijn die een beter alternatief weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127802

BiG-GuY schreef op maandag 23 januari 2006 @ 21:23:
[...]

['kleine' kick]
Ik heb deze fout ook gehad. Als ik echter nauwkeurig keek naar de filmbestanden die deze fouten veroorzaakte, bleek dat deze allen 5.1 surround hebben. Blijkbaar kan dit programma (nog niet overweg met surround. Stereo geluid werkt perfect overigens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Je kent het verhaal wel he? Samsung is keeeeihard aan ut werken aan de nieuwe MPEG4 decoder, en ze hopen dat ze 'm op tijd afhebben! En ze zijn ook alles op alles aan het zetten om het WK in HD op de buis te krijgen!

Ik geloof er geen zak van. Je kan bij euro1080 al gewoon een MPEG4 decoder kopen :/. Ze zitten gewoon op hun luie aars en willen het uitgeven van geld aan dure apparatuur e.d. zo lang mogelijk uitstellen, iig tot het WK wat ze gratis uitzenden zodat er opeens een boel mensen een HD decoder kopen. Daarna kunnen ze ons betaalde zenders aansmeren in HD, omdat we de decoder toch al hebben.

Natuurlijk pakken ze het "slim" aan, wat dacht jij dan?

[edit]Ohnee laat maar, ze leveren pas maart volgens de notes, han-dig 8)7. Negeer deze post. Desondanks als hun maart kunnen leveren geloof ik niet dat Samsung zo kei-hard moet werken om hun ding april af te hebben :P.

[ Voor 14% gewijzigd door Mentalist op 01-02-2006 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

W3ird_N3rd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 07:19:

[edit]Ohnee laat maar, ze leveren pas maart volgens de notes, han-dig 8)7. Negeer deze post. Desondanks als hun maart kunnen leveren geloof ik niet dat Samsung zo kei-hard moet werken om hun ding april af te hebben :P.
Mwah, vergis je niet, er gaat wel veel tijd inzitten natuurlijk, en om een stabiel product te maken met technologie die nog niet is uitontwikkeld is niet makkelijk. Ik verwacht dat die pace veel last zal krijgen van kinderziektes, evenals de samsung ;)

Digitale decoders zijn nooit echt goed geweest, ze hebben allemaal in meer of mindere mate problemen. Of het nou sat, kabel of digitenne is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

MaCe1337 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 15:47:
[...]

Mwah, vergis je niet, er gaat wel veel tijd inzitten natuurlijk, en om een stabiel product te maken met technologie die nog niet is uitontwikkeld is niet makkelijk. Ik verwacht dat die pace veel last zal krijgen van kinderziektes, evenals de samsung ;)
Hehe.. Dat hele interlaced met h.264 werkt sowieso bijna nergens mee, dat zal wel grote problemen geven. Het is me een raadsel waarom ze dat niet meteen overboord gooien en alleen 1080p25/30 implementeren. Wie moet dat hele interlaced gedoe nou. Laten we dan als 1 Europa ook gewoon zelf onze 1080p standaard verzinnen. De decoder laten we progressive signalen pikken en outputten naar DVI/VGA, en de encoder moet wel érg op maat gebouwd zijn om hier niet voor te kunnen worden aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

W3ird_N3rd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 16:46:
[...]

Hehe.. Dat hele interlaced met h.264 werkt sowieso bijna nergens mee, dat zal wel grote problemen geven. Het is me een raadsel waarom ze dat niet meteen overboord gooien en alleen 1080p25/30 implementeren. Wie moet dat hele interlaced gedoe nou.
Stomme amerikanen met HD CRT's :/
Laten we dan als 1 Europa ook gewoon zelf onze 1080p standaard verzinnen. De decoder laten we progressive signalen pikken en outputten naar DVI/VGA, en de encoder moet wel érg op maat gebouwd zijn om hier niet voor te kunnen worden aangepast.
Vind ik ook, voor mij part houden we een dubbele standaard, 720p/25 en 1080p/25 ofzo, maar geen interlaced. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Maar CRTs werken tegenwoordig toch ook prima non-interlaced?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

MaCe1337 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 17:27:
[...]

Vind ik ook, voor mij part houden we een dubbele standaard, 720p/25 en 1080p/25 ofzo, maar geen interlaced. :r
720p50 en 1080p25 dan. 720p50 voor sport/nieuws/films met hoge FPS en 1080p25 (liever 24) voor films :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

W3ird_N3rd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 19:03:
[...]
720p50 en 1080p25 dan. 720p50 voor sport/nieuws/films met hoge FPS en 1080p25 (liever 24) voor films :)
Soms is de wereld toch zo heerlijk simpel he. Waarom ziet nou niet iederen dit in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85619

TangLeFuzZ schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 01:24:
Ik zit er sterk aan te denken de Kiss 600 speler te kopen zodra hij uit is.

http://www.kiss-technology.com/?p=600nl&v=users

Met deze speler is het mogelijk om via het netwerk films en muziek en whatever te streamen, en het mooie eraan is dus dat hij HD ondersteunt en een HDMI aansluiting heeft.

Ik vroeg me af of er meer mensen er aan zitten te denken deze speler te halen, of dat er misschien mensen zijn die een beter alternatief weten.
Heb hem net besteld... ik zal wel eens in dit topic mijn bevindingen posten als ik hem binnen heb.
Hij moet deze maand echt binnenkomen zeggen bij de webshop waar ik heb in pre-order heb staan.
Ik merk het wel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

ik had laatst erges gelezen over de nieuwe Kiss DP-700, met HD H264 en AAC in een .mkv/.mp4 bestand support.... iemand daar al meer info over?
het nieuwsbericht :P

[ Voor 24% gewijzigd door BiG-GuY op 01-02-2006 22:28 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30271

Topicstarter
Hey allemaal,

Ik heb recentelijk een aantal topics over HD-Lite gelezen op andere forums. Het blijkt dat Voom, een mediaconcern die veel HD kanalen heeft, in HD-Lite aan het uitzenden is. Dat betekent dat ze uitzenden op een resolutie van 1280x1080i. Betekent dat het nu aangeboden materiaal ook zo is :(

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 30271 op 02-02-2006 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Anoniem: 30271 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 11:42:
Hey allemaal,

Ik heb recentelijk een aantal topics over HD-Lite gelezen op andere forums. Het blijkt dat Voom, een mediaconcern die veel HD kanalen heeft, in HD-Lite aan het uitzenden is. Dat betekent dat ze uitzenden op een resolutie van 1280x1080i. Betekent dat het nu aangeboden materiaal ook zo is :(
wat ongelofelijk lame zeg :(
Hebben ze al een brakke standaard, gaan ze het verpesten door er "lite" aan toe te voegen,

#%@#%#@$%@%##$@!^!##% :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 30271 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 11:42:
Hey allemaal,

Idd, ik heb sommige films in dat formaat. Ze hebben gewoon een forced AR en zien er dus normaal uit.

Ziet er nog niet eens zo gek uit, maar waarom ze dan niet gewoon voor 720p gaan beats me. Hoewel.. Kost meer bandbreedte natuurlijk @ 50/60fps. Dat zal het wel zijn.

Geld dus.

[ Voor 7% gewijzigd door Mentalist op 03-02-2006 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30271

Topicstarter
Het is hier gewoon afwachten in welke codering ze gaan uitzenden. Als ze in mpeg-4 gaan uitzenden heb je kans dat ze gewoon 1920x1080i gaan uitzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 30271 schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 18:33:
Het is hier gewoon afwachten in welke codering ze gaan uitzenden. Als ze in mpeg-4 gaan uitzenden heb je kans dat ze gewoon 1920x1080i gaan uitzenden.
Ik zou werkelijk waar staan te kijken als h.264 geen forced AR aankon. Dus weet jij veel.

MPEG4 is zeer waarschijnlijk. Eigenlijk wel 99% zeker. Waarom?

1. Euro1080 is niet massaal aangeslagen. Te weinig boeiende content, te weinig advertising, een klote-abo, who knows. €200 betalen om 5 jaar HD1 te mogen kijken terwijl Euro1080 bij wijze van spreken met een maand failliet kan zijn? No thank you. 2 jaar voor €100 had het stukken aantrekkelijker gemaakt (en ja, dat ís duurder). Kortom : vrijwel niemand heeft een HD MPEG2 decoder al in huis staan. Geen target audience in tegenstelling tot Amerika waar ze waarschijnlijk nog minstens 5 jaar, misschien zelfs wel 10 jaar of langer met MPEG2 blijven zitten!

2. Geld! h.264 spaart bandbreedte en is dus goedkoper per zender (de iets duurdere apparatuur valt hier vrijwel zeker bij in het niet, één h.264 encoder en nog wat "kleiner spul" wat geld blijft besparen over de jaren!), en er kunnen meer kanalen mee mogelijk gemaakt worden, en meer kanalen = meer geld!

Bovendien kan je de consument een extra dure decoder aansmeren! Duurder = meer winst!

3. Ook Euro1080 euh.. HD1 draait als ik het goed zie this very moment al op h.264. Testkanaal. http://www.kingofsat.net/...?question=hd&standard=All
Ben benieuwd naar de kwaliteit, maar zal wel slecht zijn. Het is geen DVB-S2, dus in theorie kan je er nu van capturen met de juiste TV-kaart, en dan kan je het afspelen in VLC, wat vervolgens absoluut niet vloeiend werkt waarschijnlijk.

4. Zoals ik daar ook zie draaien de Premiere zenders er al volop op, staat geen test bij. Hoe dan ook, Premiere gaat dus ook voor h.264. Kan vrijwel geen hond ontvangen op dit moment volgens mij..

Genoeg evidence zo'n beetje lijkt me wel, HD MPEG2 is straks morsdood in Europa.. Al zoveel h.264 testkanalen en andere meuk, en dat terwijl misschien zelfs geen mens het ook zelfs maar met de volledige framerate kan bekijken waarschijnlijk.

Weet iemand overigens wat het wil zeggen als een kanaal "FTA & (codering)" is? Want wat is het dan nou? Wat is er dan met de FTA versie, is die er nou of niet?

En zou je de video uit zo'n h.264 transportstream om kunnen zetten in een .mp4 container of een Quicktime container zodat je het kan pogen af te spelen met TCPMP, of zelfs maar ffdshow? Tis allemaal nog heel vaag en mistig iig. Als ik een schotel met motortje had zou ik wel proberen af te stemmen op zoveel mogelijk van die vage testkanalen en pogen er wat van te capturen zover mogelijk.

Er is al meteen "nieuws"

http://www.knc1.de/
Vorankündigung: HDTV für Alle!
TV Station DVB-S2 Plus In Kürze können Sie endlich sehen, wovon alle sprechen, aber bisher noch kaum jemand etwas gesehen hat.

Mit der TV Station DVB-S2 Plus bieten wir Ihnen die weltweit erste TV Karte für den Empfang von HDTV im DVB-S2 / H.264 Standard, in dem z. B. ProSieben HD und Sat1 HD ausstrahlen. Was Sie Ihnen genau bietet lesen Sie hier.
Afbeeldingslocatie: http://www.knc1.de/img/produkte/pack_dvb_s2_plus.jpg

Eerst zullen we naar wat Duitse zenders moeten kijken, NL zal er wel weer hopeloos achteraan huppelen. Maar toch. Duits. Who cares, gewoon wat beter luisteren en hopen op Engelse audiostreams bij de films en FTA-heid zoals de meeste Duitse zenders :+. Here it comes, bring it on! :P

Waarom vraag ik me nou opeens af of DVB-S2 een vereiste voor een HDCP videokaart/scherm kan invoeren of een beperking tot opname? Ik ben nu te moe om het uit te zoeken. Dat HDCP krijgt KNC er nu echt niet meer door, de videokaarten hebben het niet en één scherm heeft het. Beperking tot opname is relatief simpel te omzeilen, tenzij er een HW decoder opzit, maar daar lijkt het niet op.

Ik stop.. Ik ben moe.. Beetje te lang op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733

Euro1080 gaat het WK in HD via de satelliet brengen, kosten: 4000-14000 euro!!! 8)7 :X :/

http://www.euro1080.tv/pdf/HD2_2006%20Q1%20Q2.pdf

[edit]Dit zijn de prijzen die gelden voor bedrijven/bioscopen etc. die de content aan een groter publiek willen laten zien...

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 04-02-2006 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733 schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 18:25:
[edit]Dit zijn de prijzen die gelden voor bedrijven/bioscopen etc. die de content aan een groter publiek willen laten zien...
Haha, ik dacht al, die gasten zouden dan echt totaal geen kennis van economie hebben. :D

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 69437 op 05-02-2006 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 69437 schreef op zondag 05 februari 2006 @ 00:31:
[...]

Haha, ik dacht al, die gasten zouden dan echt totaal geen kennis van economie hebben. :D
Of juist wel, als je voor 4000-14000 euro het WK op de sat kan zetten :+. Erg slecht samengestelde zin :P.

Question on the side : weet iemand of die kaart van KNC ook USALS gaat ondersteunen?

[ Voor 13% gewijzigd door Mentalist op 05-02-2006 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 16:14

Patriek

edit koning

Ben ik de enige waarbij de startpost niet correct getoont wordt? De tekst wordt rechts afgebroken, maar de volgende regel begint niet waar de eerdere eindigde. Mijn browser is IE6 (WinXP SP2).

Edit: Eventjes Firefox 1.5 gedownload, daarmee is het wel goed...

[ Voor 28% gewijzigd door Patriek op 06-02-2006 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Weet je wat ik niet snap;
Waarom heeft het grote merendeel van de LCD TV`s 1366 x 768 pixels? Het is met LCD nog altijd beter om beelden in hun native resolutie te tonen, maar PAL, DVD nog HDTV maakt gebruik van deze resolutie? Zelfs de verhouding komt niet overeen met 4:3 of 16:9.

Waarom geen 1280x720 formaat om 720p HDTV signalen native weer te geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31180

Patriek schreef op maandag 06 februari 2006 @ 00:42:
Weet je wat ik niet snap;
Waarom heeft het grote merendeel van de LCD TV`s 1366 x 768 pixels? Het is met LCD nog altijd beter om beelden in hun native resolutie te tonen, maar PAL, DVD nog HDTV maakt gebruik van deze resolutie? Zelfs de verhouding komt niet overeen met 4:3 of 16:9.

Waarom geen 1280x720 formaat om 720p HDTV signalen native weer te geven?
PAL, NTSC en 1080 hebben baat bij meer pixels als het gaat om upscaling en downscaling. Bij 720 content is het verschil tussen 768 en 720 pixels verticaal niet noemenswaardig in een typische huiskamer setting (lees: een paar meter afstand tot de TV). Dat neemt niet weg dat een native resolutie beter zou zijn. Misschien dat 768 panels goedkoper zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Je zit met televisies altijd met de grootte van de pixels zelf, als je in een 32" scherm 1366x786 pixels kwijt kunt, dan doe je dat, want grotere pixels komt de scherpte niet ten goede.

Komt nog bij dat maar een paar fabrikanten ook daadwerkelijk panels verkopen, en dat een TV bouwer dus aangewezen is op wat er te koop is.

en 1366x768 is een of andere WXGA standaard is (of WVGA oid, ik hou dat niet zo bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

Anoniem: 31180 schreef op maandag 06 februari 2006 @ 01:23:
[...]
PAL, NTSC en 1080 hebben baat bij meer pixels als het gaat om upscaling en downscaling. Bij 720 content is het verschil tussen 768 en 720 pixels verticaal niet noemenswaardig in een typische huiskamer setting (lees: een paar meter afstand tot de TV). Dat neemt niet weg dat een native resolutie beter zou zijn. Misschien dat 768 panels goedkoper zijn?
Als je een native res. op een gelijk aantal beeldpunten toont, is dat nog altijd beter dan op een scherm met meer beeldpunten. Dit heeft verder met up- of downscaling weinig te maken toch? Bedoel, je kan met scaling het formaat zelf bepalen. De verhouding komt hierbij wel om de hoek kijken, maar het lijkt wel alsof men een compromis wilde tussen 4:3 en 16:9... wat voor beide slechter uitpakt?
MaCe1337 schreef op maandag 06 februari 2006 @ 01:32:
Je zit met televisies altijd met de grootte van de pixels zelf, als je in een 32" scherm 1366x786 pixels kwijt kunt, dan doe je dat, want grotere pixels komt de scherpte niet ten goede.

Komt nog bij dat maar een paar fabrikanten ook daadwerkelijk panels verkopen, en dat een TV bouwer dus aangewezen is op wat er te koop is.

en 1366x768 is een of andere WXGA standaard is (of WVGA oid, ik hou dat niet zo bij)
Nu neem ik even het woord "huiskamersetting" (paar meter kijkafstand) van persoon "FFWD" in de mond; het verschil tussen 1366 en 1280 beeldpunten op hetzelfde oppervlak is dan niet noemenswaardig lijkt me?

De fabrikant beslist hier idd, maar waarom dit?

Van die standaarden weet ik ook niet veel, klinkt ook als een zooitje eigenlijk (VGA, XGA, SVGA, WXGA, SXGA, WSXGA, UXGA en WUXGA). Maar volgens mij waren deze meer bij computerbeelden van toepassing (niet voor TV). Bovendien lijkt tegenwoordig niemand zich iets van "standaarden" aan te trekken, dus lijkt me ook geen probleem.

`T zal wel goedkoper zijn ofzo.

[ Voor 18% gewijzigd door Patriek op 06-02-2006 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Patriek schreef op maandag 06 februari 2006 @ 02:38:
Nu neem ik even het woord "huiskamersetting" (paar meter kijkafstand) van persoon "FFWD" in de mond; het verschil tussen 1366 en 1280 beeldpunten op hetzelfde oppervlak is dan niet noemenswaardig lijkt me?
't scheelt anders wel 152076 pixels :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek

Patriek

edit koning

MaCe1337 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 01:00:
[...]

't scheelt anders wel 152076 pixels :P
huh? 1366 - 1280 = 86 pixels in de breedte
houd je dan die hoogte aan van 768, krijg je toch 86 x 768 = 66.048 pixels?
En dat in vergelijking met de andere 983.040 pixels = 6,7 % ?

ok ok, het is wel noemenswaardig, maar weeg t op tegen de kwaliteit van native beeld... das de vraag. Hangt idd ook van de grootte v/d beeld af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124445

Kan iemand mij eens uitleggen of een ALiS scherm nu echt wel goed is? Is dit beter of minder goed dan een 720p native scherm? Het heeft iig meer pixels (1024x1024 in vergelijking met 1280x720), maar is het ook beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114270

je kan natuurlijk altijd het beste native reso draaien (dus, als een film 720p is, heb je 1280x720 als resolutie voor het optimale resultaat nodig)

verder: zie de waarschuwing ;)
post 1000 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Patriek schreef op maandag 06 februari 2006 @ 02:38:Van die standaarden weet ik ook niet veel, klinkt ook als een zooitje eigenlijk (VGA, XGA, SVGA, WXGA, SXGA, WSXGA, UXGA en WUXGA). Maar volgens mij waren deze meer bij computerbeelden van toepassing (niet voor TV). Bovendien lijkt tegenwoordig niemand zich iets van "standaarden" aan te trekken, dus lijkt me ook geen probleem.

`T zal wel goedkoper zijn ofzo.
Ik snap het ook niet. Elke industrie hanteert zijn eigen standaarden. De computer lcd's zijn allemaal 5:4, tv 4:3 of 16:9, film 2.35:1 of 1.85:1 (net geen 16:9) en dan vervolgens wordt er voor LCD tv's weer een afwijkende verhouding en resolutie gebruikt (1366x768). En het vervelende is ook nog eens dat veel LCD tv's niet eens die reso op hun VGA/DVI input accepteren :D. Sterker nog, sommige alleen 4:3 resoluties. Dat betekent dat je die dingen niet eens op native panel resolutie kan draaien :P. En het is zoveel mooier om het wel te doen, maar goed.

Wat de overweging is geweest om weer een afwijkende standaard in het leven te roepen is mij ook niet duidelijk. Misschien inderdaad iets met het productieproces, want verder heeft het geen voordelen (het is ook niet het dubbele van PAL ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Patriek schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 13:53:
[...]

huh? 1366 - 1280 = 86 pixels in de breedte
houd je dan die hoogte aan van 768, krijg je toch 86 x 768 = 66.048 pixels?
En dat in vergelijking met de andere 983.040 pixels = 6,7 % ?

ok ok, het is wel noemenswaardig, maar weeg t op tegen de kwaliteit van native beeld... das de vraag. Hangt idd ook van de grootte v/d beeld af.
nee, want het is 1280x720 of 1366x768 dus:
1366x768 = 1.049.088
1280x720 = 921.600
1.049.088 - 921.600 = 127 488

Ik heb dus een rekenfoutje gemaakt (786 ipv 768, maar je snapt het wel :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05 17:15

Xenan

Tree-of-life

Bij gebrek aan HD uitzendingen heb ik nu ook maar eens een .TS bestand gedownload. Deze film is 1080i op 29,97 fps (met telecine flags). Dat is vervelend, het origineel was blijkbaar 1080p op 24 fps maar nu is er door het telecineproces een 3:2 pulldown gedaan waardoor er interlace artefacten zijn ontstaan.

Is het mogelijk dit terug te converteren naar 24 fps? En hoe?

Deze interlace effecten zijn zichtbaar bij VLC mediaplayer maar niet bij PowerDVD. Maar PowerDVD heeft weer de volgende problemen: 1. het speelt te traag, hakkelig, af en 2. De aspect ratio bij full screen klopt niet. VLC doet beide wel goed.

[ Voor 25% gewijzigd door Xenan op 11-02-2006 19:06 ]

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Fijn he :) ? Dat is dus het grote probleem, het schijnt wel softwarematig te kunnen met DScaler5 of zoiets. Maar mij is het niet gelukt. Je moet ff hier kijken, daar staat het wel ergens beschreven.
In theorie *als de flags goed staan en je krijgt het IVTC aan de praat* zou je lossless moeten kunnen deinterlacen naar 24 fps 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenan

Xenan

Tree-of-life

Wow, weer nieuw leesvoer. Ik ben weer even zoet ;)

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

nicetas schreef op zaterdag 11 februari 2006 @ 19:02:
Deze interlace effecten zijn zichtbaar bij VLC mediaplayer maar niet bij PowerDVD. Maar PowerDVD heeft weer de volgende problemen: 1. het speelt te traag, hakkelig, af en 2. De aspect ratio bij full screen klopt niet. VLC doet beide wel goed.
PowerDVD zet waarschijnlijk automatisch een deinterlace filter aan. In VLC kan je dat (rechtsklik) ook aanzetten, dan zijn de artefacten daar ook weg. Maakt het beeld wel waziger natuurlijk, maar dat is het in PowerDVD dus standaard al..

[ Voor 8% gewijzigd door Mentalist op 11-02-2006 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31180

Als deze samples goed worden afgespeeld, dan is er geen probleem. Anders wordt het tijd voor ATI Multimedia Center DVD Decoder 9.1 of PureVideo.
http://pc.watch.impress.co.jp/docs/2004/1221/nvidia_7.mpg
http://pc.watch.impress.co.jp/docs/2004/1221/nvidia_8.mpg

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 31180 op 12-02-2006 02:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
MaCe1337 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 00:51:
[...]

Onze huiskamers zijn over het algemeen te klein voor die bakbeesten, en al hadden we er ruimte voor, de gemiddelde nederlander vindt ze lelijk (mij incluis). Daarom brengen ze die hier niet uit, er is bijna geen markt voor.

[...]

Als er HD-ready op staat, en je kan er uiteindelijk geen HD op kijken zou dat een beetje gek zijn :)
Maar je moet er wel op letten wat je koopt, want ze plakken die sticker op alles met een digitale ingang lijkt wel.

Let er op dat de beeldschermresolutie gelijk is of hoger dan 1280x720. en zoals weird nerd zei, component en HDMI (of DVI met HDCP, dat kan ook wel)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vinden jullie het ook niet gek dat er vaak maar 1 hdmi ingang op TV's zit?
Als je straks nou je digitale kabel/satbox en je blu-ray/hd-dvd speler en je xbox360/ps3 er op aan wilt sluiten? Dan moet je bij veel TV's weer aan de losse schakelboxen, waar ik nu al een hekel aan heb met scart.
Dan zou mijn mycom 32" lcd ook hd ready moeten zijn want die ondersteunt via component de 720p en 1080i.

Krijg alleen mijn JVC DR-MH300 niet werkend op de dvi aansluiting met een hdmi naar dvi kabel blijf maar de melding krijgen out of range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

'Huidige videokaarten ondersteunen geen HD-content'

Gossie, dat roep ik ook pas een half jaar ofzo.

HDTV is echt een zware flop. De standaard met de hoogste resolutie is interlaced, we zijn er nog steeds niet mee van dat speedup/telecine gezeik af, decrypten zal onmogelijk zijn onder Linux of met opensource mediaspelers onder Windows, je moet een nieuw OS+monitor+videokaart kopen om het af te kunnen spelen op de PC, je oude beamer kan bij het grofvuil en het komt ook maar iets van 10 jaar later dan beloofd op de markt. En een backup van je dure films maken, dacht het niet he.

En wie mag alle puin weer opruimen en alles normaal bruikbaar maken? Eerst hackers, en vervolgens moeten wij moeite doen om alles "illegaal" (foutje, in NL is het natuurlijk niet illegaal, maar het kost wel moeite) te downloaden in bruikbare formaten :r.

Maak het [insert krachtterm] nou eens mogelijk dat ik m'n rotzooi gewoon weer in de winkel kan kopen, legaal, zonder me met problemen te overspoelen :'(.

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 13-02-2006 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30386

illegaal zoals je zelf zegt, dus dan mag je er ook wel moeite voor doen. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Foutje, heb het al aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

http://www.areadvd.de/new...9022006001_Anixe_HD.shtml

Let vooral op dit woordje : "unverschlüsselt" _o_

En ik heb ook even een MPEG4 AVC/h.264 encode gemaakt.. Maar nu niet zoals die Quicktime meuk, maar High Profile. Dat is pas echt topzwaar.

http://crew.tweakers.net/..._MPEG4AVC_highprofile.mp4

TCP MP kan 't aan, ffdshow en VLC trekken het gewoon niet op mijn 3000+.

[edit]Ik lees net over CoreAVC, dit zou ook een Directshow decoder filter moeten zijn met dezelfde techniek als gebruikt in TCPMP. Ben er nu naar op zoek, er zijn geen officiële downloadlinks voor (al zit het wel in het K-lite codec pack, maar zulke zooi install ik liever niet).

[edit2]gevonden : http://forum.doom9.org/showthread.php?p=773877#post773877 en dat werkt een stuk vlotter. Dus ook je favo mediaspeler (onder Windows, that is.) kan snel h.264 decoden..

[ Voor 98% gewijzigd door Mentalist op 15-02-2006 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21738

Ik probeer een .MKV bestand af te spelen (de film Lost In Translation) op 1280x720 formaat. In VLC loopt hij tot ongeveer 1:10 synchroon en goed, daarna crasht VLC. Ik denk dat dit komt omdat er een extreem hoge bitrate in komt op het moment dat hij vastloopt (een heel kleurrijk beeld van nachtelijk Tokio met allerlei neon-reclames). Als ik het bestand in Media Player Classic, WMP of BSPlayer afspeel, dan doet hij het wel, maar gaat het beeld veels te traag.
Ik heb geprobeerd die CoreAVC_DSDec te Registeren van de post hierboven, maar dat heeft niet geholpen of enigszins iets veranderd.
Als ik de film afspeel met TCP MP hapert hij heel erg (schokkend geluid en beeld).
Hoe krijg ik hem vloeiend afgespeeld, of is mijn PC gewoon te langzaam?

System specs:
AMD Athlon 64 3000+ (1800 mhz)
1024 mb ram
videokaart: Radeon 9250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Schakel h.264 in ffdshow uit zodat CoreAVC ook daadwerkelijk iets kan doen.

[ Voor 45% gewijzigd door Mentalist op 18-02-2006 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21738

Heb de nieuwste ffdshow geïnstalleerd, en nu werkt ie!! Yess _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36584

Anoniem: 42145 schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 22:49:

Je hebt opzich wel al een HDMI naar DVI converter die HDCP verwijderd. Stond een tijdje terug een kort stukje over in de nederlandse c't. Hopelijk zijn deze nog te koop als ik er echt eentje nodig heb, en hopelijk werken ze dan nog (vanwege vervangbare keys mischien).
Kan je daar iets meer over vertellen?

Ik heb net een Yamaha rx-v2600 receiver gekocht met HDMI en wou die via HMDI/DVI aansluiten op mijn Dell 2405. Wat dus niet lukt door de hdcp (op display: "HDCP error").

Ik zoek dus een manier om het toch werkend te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellrazor
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-06 23:56
ik zie bij sommige fabrikanten van hd-ready tv's het dynamische contras staan ipv normaal contras , wat is het verschil daartussen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-04 10:19
CoreAVC .. O+

De eerste keer dat ik in WMP een video kan draaien die VLC niet aankan :)

Draaiende slurpers:
- VirtualDubMod die Troy 1080i .ts naar XviD aan het recoden is op Priority Normal
- Newsleecher @ 300KB/s

En dan nog vloeiend draaien, zonder zichtbare haperingen, op een 3500+ 939/6600GT :*)

Dan heb ik het dus over het filmpje van W3ird_N3rd in h.264... :)

[ Voor 3% gewijzigd door Tim_R op 19-02-2006 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenan

Xenan

Tree-of-life

Even nog over mijn vorige post, ik heb nu HDTVpump Directshow filter geïnstalleerd en kan de film nu probleemloos bekijken met zoomplayer.

Maar ondertussen zie ik hier weer andere dingen voorbij komen: CoreAVC, TCP MP.
Wat heb je nu nodig? en kan de ene installatie de vorige (werkende) niet verpesten?
En hoe bepaal je de prioriteit van al die filters ( ik had al eerder ffdshow geïnstalleerd, bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

nicetas schreef op zondag 19 februari 2006 @ 18:53:
Maar ondertussen zie ik hier weer andere dingen voorbij komen: CoreAVC, TCP MP.
Wat heb je nu nodig?
Dit is nextgen. Spul dat als h.264 is uitgezonden kan je eind maart/april ook wel in a.b.hdtv verwachten, voor nu hebben we re-encodes in dit formaat.

Voorlopig staat het allemaal nog vreselijk in de kinderschoenen, wacht maar even met het installeren van een h.264 decoder als je geen re-encodes kijkt. Er zullen ergens binnenkort wel betere h.264 decoders komen hopelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

Trouwens, met de 720p en 1080i HDTV standaard welke natuurlijk 16:9 zijn, hebben we dan nog steeds last van dat sommige films nog steeds zwarte balken onder en boven in zijn omdat opgenomen zijn in 2.35:1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Arx schreef op maandag 20 februari 2006 @ 09:48:
Trouwens, met de 720p en 1080i HDTV standaard welke natuurlijk 16:9 zijn, hebben we dan nog steeds last van dat sommige films nog steeds zwarte balken onder en boven in zijn omdat opgenomen zijn in 2.35:1?
Uiteraard ;)

Ik heb er persoonlijk geen "last" van, maar goed die bioscoopformaten bestaan natuurlijk nog steeds. :)

[ Voor 15% gewijzigd door mace op 20-02-2006 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:22
Arx schreef op maandag 20 februari 2006 @ 09:48:
ja,

de verhouding wijzigd fysiek niet. TV's zijn 16:9, films worden doorgaans op andere formaten opgenomen. 2.35:1 beeldvullend dan zou de tv volgens mij een 21:9 vehouding moeten hebben.

Deel de resoluties van de tv's maar eens (vertikaal/horizontaal) dan kom je op ongeveer 1.77:1 (wat ongeveer 16:9 is)

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 11:01
Ik zag het laatst in de MediaMarkt dat de olympische spelen in HD werden uitgezonden. Ik vond het eigenlijk erg tegenvallen. Ik zag niet echt een significante verbetering. Dat kan natuurlijk ook komen doordat de camera's die ze gebruikt hebben niet helemaal HD zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135673

masser120 schreef op maandag 20 februari 2006 @ 21:22:
Ik zag het laatst in de MediaMarkt dat de olympische spelen in HD werden uitgezonden. Ik vond het eigenlijk erg tegenvallen. Ik zag niet echt een significante verbetering. Dat kan natuurlijk ook komen doordat de camera's die ze gebruikt hebben niet helemaal HD zijn...
Die camera's zijn wel HD, in de states (en vast ook wel elders) worden de olympische spelen gewoon in HD uitgezonden. Ik heb laatste zo'n fragment bekeken en het zag er erg mooi uit moet ik zeggen.

Maar euh, hoe kunnen ze bij de mediamarkt het in HD uitzenden, dat is toch helemaal niet in NL??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 135673 schreef op maandag 20 februari 2006 @ 21:51:
Maar euh, hoe kunnen ze bij de mediamarkt het in HD uitzenden, dat is toch helemaal niet in NL??
Meest betrouwbaar kunnen ze het downloaden en laten afspelen (en loopen) op een PC, anders kunnen ze het signaal met een schotel ontvangen.

Zoek op http://www.kingofsat.net/nl/search.php maar eens naar torino.

[ Voor 10% gewijzigd door Mentalist op 20-02-2006 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke_msx
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-05 14:14
masser120 schreef op maandag 20 februari 2006 @ 21:22:
Weet je zeker dat je niet gewoon naar beelden van de BBC hebt staan kijken? Die zenden namelijk voor zover ik weet als enige in Europa de olympische spelen uit in breedbeeld. Ze zetten de HD feeds dus om naar PAL breedbeeld.

Macbook 2,13 GHz 4GB 120GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mja ik begin steeds meer te irriteren aan de onduidelijkheid. Waarom is er niet gewoon 1 open formaat. Welk formaat dat word maakt me niet zoveel uit, zolang het maar open is. Dit formaat maakt gewoon gebruik van h.264. Ook ondersteund het DRM, want dat willen de bedrijven toch even uitproberen. Vervolgens spreek je gewoon 1 resolutie af, dus 1080p. Je spreek 1 interface af waar al die informatie over gaat en je kiest 1 opvolger voor de dvd. Klaar

Nu alles standaard is kunnen de bedrijven hun producten gaan ontwikkelen en produceren. Dit werkt toch allemaal veel makkelijker? Nu weet de consument teminste waar hij aan toe is.

Maja ik zal wel te simpel over denken. Een open formaat en DRM zal ook wel niet samen gaan. De bedrijven proberen toch hun eigen formaat/interface/standaart/opvolger dvd door te drukken en een monopolie te krijgen. Want als ze die hebben stroomt het geld pas echt binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellrazor
ik zie bij sommige fabrikanten van hd-ready tv's een dynamische contras staan ipv ''normaal'' contras , wat is het verschil daartussen ?

want ik kan er echt nergens iets over vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154231

Ik heb even een vraag over het aanbod van Hd films op newsgroepen e.d. Hoe worden oudere films op HD formaat aangeboden, deze films zijn alleen op dvd te verkrijgen maar zijn te downloaden in HD formaat, hoe wordt dit gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Anoniem: 154231 schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 14:05:
Ik heb even een vraag over het aanbod van Hd films op newsgroepen e.d. Hoe worden oudere films op HD formaat aangeboden, deze films zijn alleen op dvd te verkrijgen maar zijn te downloaden in HD formaat, hoe wordt dit gedaan?
Worden gecaptured van Amerikaanse HDTV zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Eerste HDTV-kanalen in juni

AMSTERDAM - Consumenten kunnen vanaf juni voor het eerst tv-kanalen ontvangen die volledig in HDTV uitzenden. Chellomedia maakte dinsdag bekend dat het gaat om een sportzender en om een filmkanaal. Het WK voetbal moet de nieuwe techniek, die een scherper beeld en geluid biedt, aan de man brengen.

Chellomedia, onderdeel van UPC-moeder Liberty Global, borduurt met de kanalen voort op de film- en sportrechten die vorig jaar van Canal+ zijn overgenomen. Sport1 en Film1 zijn inmiddels als digitale betaalzenders in de markt gezet. Daar komen straks de HDTV-kanalen bij, aldus een woordvoerder van de onderneming.

Kostbaar

De bedoeling is om de nieuwe kanalen via alle grote kabelbedrijven aan te bieden. Deze ondernemingen werken nog aan de technische infrastructuur voor HDTV. Via de satelliet is HDTV waarschijnlijk nog niet te ontvangen. "Dat is te kostbaar", aldus de zegsman van Chellomedia.

Consumenten moeten voor de ontvangst van HDTV beschikken over een televisie en een settopbox die daarvoor geschikt zijn. Philips wil de settopboxes leveren aan de abonnees van UPC, bij Casema en Essent is het Zuid-Koreaanse Samsung ingeschakeld.

Voetbalbeelden

Met NOS, die beschikt over de uitzendrechten van het WK voetbal in Nederland, wordt nog gesproken over de doorgifte van een HDTV-signaal bij de voetbalbeelden. Chellomedia zegt inmiddels te beschikken over een sublicentie voor het WK op zijn nieuwe kanalen.

Volgens de Publieke Omroep, het overkoepelende orgaan van de publieke omroepen, moeten nog afspraken worden gemaakt over de extra kosten voor de doorgifte. "Binnen een of twee weken kan dit rond zijn", aldus Cees de Bruin, hoofd technologie en distributie. Hij schat de totale kosten op 1 miljoen tot 1,5 miljoen euro.

De publieke omroepen kijken ook naar de ontwikkeling van programma's in HDTV. Productiebedrijf NOB experimenteerde vijftien jaar geleden al met de techniek, die toen vooral werd gepromoot door de elektronicafabrikanten en de Europese Commissie. De Bruin: "We liepen toen erg voor de maat uit. Inmiddels wordt HDTV van de andere kant gestimuleerd. Consumenten zijn bereid om HDTV's aan te schaffen."
Bron: nu.nl
Ik ben benieuwd of dat dan 1080 of 720 is en interlaced of progressive.

Grote vraag wordt natuurlijk of men het HDTV aanbod als betaal zender zal neerzetten, de adoptie zal stukken langzamer verlopen als de consument extra moet gaan betalen.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 11:01
Anoniem: 135673 schreef op maandag 20 februari 2006 @ 21:51:
[Ik zag het laatst in de MediaMarkt dat de olympische spelen in HD werden uitgezonden. Ik vond het eigenlijk erg tegenvallen. Ik zag niet echt een significante verbetering. Dat kan natuurlijk ook komen doordat de camera's die ze gebruikt hebben niet helemaal HD zijn...]

Die camera's zijn wel HD, in de states (en vast ook wel elders) worden de olympische spelen gewoon in HD uitgezonden. Ik heb laatste zo'n fragment bekeken en het zag er erg mooi uit moet ik zeggen.

Ze hebben daar altijd die Astra HD kanaal aanstaan.

Waarom kan het in Nederland dan überhaupt niet in breedbeeld worden uitgezonden? Ik bedoel, ruim de helft heeft volgens mij inmiddels al een breedbeeld tv in huis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

De kabel? Haha. En dan zeker alleen decoders mogen gebruiken die de kabelaar voorschrijft. Mooi niet, ik probeer wel een schotel te regelen en wacht tot er zenders met een CAM te ontvangen zijn. En anders blijf ik wel lekker downloaden.

Haha. Kabel. De bandbreedte is daar volgens mij nu al op, dus de HDTV zenders gaan al helemaal beroerd worden |:(. Of we krijgen een forse korting op het analoge SD signaal, ook bedankt.

[ Voor 10% gewijzigd door Mentalist op 21-02-2006 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Defiant schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 17:14:
[...]

Bron: nu.nl
Ik ben benieuwd of dat dan 1080 of 720 is en interlaced of progressive.

Grote vraag wordt natuurlijk of men het HDTV aanbod als betaal zender zal neerzetten, de adoptie zal stukken langzamer verlopen als de consument extra moet gaan betalen.
Wat ik in de dealer-nieuwsbrief van Essent las, dat zowel 720i als 1080i gebruikt zullen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx

Arx

Two Thoughts Ahead!

hellrazor schreef op zondag 19 februari 2006 @ 15:21:
ik zie bij sommige fabrikanten van hd-ready tv's het dynamische contras staan ipv normaal contras , wat is het verschil daartussen ?
D.m.v. slimme algoritmes en subpixeling kunnen ze het contrast opkrikken.
W3ird_N3rd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 17:22:
...
Haha. Kabel. De bandbreedte is daar volgens mij nu al op, dus de HDTV zenders gaan al helemaal beroerd worden |:(. Of we krijgen een forse korting op het analoge SD signaal, ook bedankt.
Joh, de kabel is nog lang niet op als je de analoge kanalen eraf haalt ;).
Tekielja schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 17:32:
[...]

Wat ik in de dealer-nieuwsbrief van Essent las, dat zowel 720i als 1080i gebruikt zullen worden.
Ik mag hopen dat het 720p is, want die i variant bestaat niet.

Waar ik trouwens eerder naar geintresseerd ben zijn de kosten die we straks moeten betalen. Ik heb namelijk geen zin om naast sport1 en film1 extra hdtv kosten te gaan betalen. Laat die grabbelaars dat zelf maar betalen.

[ Voor 11% gewijzigd door Arx op 21-02-2006 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Arx schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 18:18:
[...]

Joh, de kabel is nog lang niet op als je de analoge kanalen eraf haalt ;).
Dat zei ik al "Of we krijgen een forse korting op het analoge SD signaal, ook bedankt.". Maar misschien kan je je verplaatsen in die 95% van de bekabelde bevolking die nog analoog kijkt, al was het maar omdat dat nog steeds door dat domme gezeik met smartcards de enige manier is om goedkoop meerdere televisies aan te sluiten |:(. Als ze het basispakket DVB-C nou FTA maken en dat ook echt ondersteunen is het een stuk aanvaardbaarder om analoge zenders eraf te kicken. Maar ik vraag me af of dat (overal) gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36584 schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 19:04:
[...]

Kan je daar iets meer over vertellen?

Ik heb net een Yamaha rx-v2600 receiver gekocht met HDMI en wou die via HMDI/DVI aansluiten op mijn Dell 2405. Wat dus niet lukt door de hdcp (op display: "HDCP error").

Ik zoek dus een manier om het toch werkend te krijgen
Uit mijn hoofd niet zo. Zoals gezegd, het stond in de C't van een tijdje geleden; in het begin op de nieuws pagina's. Ik ben de laatste tijd nogal slordig met m'n magazines, dus ik kan het niet 1,2,3 opzoeken, maar als ik hem weer vind zal ik er hier zeker over posten. Goedkoop waren ze overigens niet. Ik dacht iets van 300 ~ 400 euro(!).

Zou er eigenlijk ooit nog een opvolger van de 2405 komen die wel een HDMI input heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellrazor
Arx schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 18:18:
[...]

D.m.v. slimme algoritmes en subpixeling kunnen ze het contrast opkrikken.
maar wat is het verschil en hoe kan ik het omrekenen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-04 10:19
Anoniem: 42145 schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 20:58:
[...]

Uit mijn hoofd niet zo. Zoals gezegd, het stond in de C't van een tijdje geleden; in het begin op de nieuws pagina's. Ik ben de laatste tijd nogal slordig met m'n magazines, dus ik kan het niet 1,2,3 opzoeken, maar als ik hem weer vind zal ik er hier zeker over posten. Goedkoop waren ze overigens niet. Ik dacht iets van 300 ~ 400 euro(!).

Zou er eigenlijk ooit nog een opvolger van de 2405 komen die wel een HDMI input heeft?
[rml][ 20/24" TFT] De nieuwe Dell 2007WFP en 2407WFP[/rml] ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-06 16:01
Oh, we zijn al over de 1000 heen. Nieuw topic is er al [rml][ HDTV] High-Definition TV. Wat is het precies topic deel 2[/rml]

Was een beetje te vroeg maar dat doet niks aan de topicstart af :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
** Dit is geen "Is dit een beetje een leuke TV" topic **