Ik zou werkelijk waar staan te kijken als h.264 geen forced AR aankon. Dus weet jij veel.
MPEG4 is zeer waarschijnlijk. Eigenlijk wel 99% zeker. Waarom?
1. Euro1080 is niet massaal aangeslagen. Te weinig boeiende content, te weinig advertising, een klote-abo, who knows. €200 betalen om 5 jaar HD1 te mogen kijken terwijl Euro1080 bij wijze van spreken met een maand failliet kan zijn? No thank you. 2 jaar voor €100 had het stukken aantrekkelijker gemaakt (en ja, dat ís duurder). Kortom : vrijwel niemand heeft een HD MPEG2 decoder al in huis staan. Geen target audience in tegenstelling tot Amerika waar ze waarschijnlijk nog minstens 5 jaar, misschien zelfs wel 10 jaar of langer met MPEG2 blijven zitten!
2.
Geld! h.264 spaart bandbreedte en is dus goedkoper per zender (de iets duurdere apparatuur valt hier vrijwel zeker bij in het niet, één h.264 encoder en nog wat "kleiner spul" wat geld blijft besparen over de jaren!), en er kunnen meer kanalen mee mogelijk gemaakt worden, en meer kanalen = meer geld!
Bovendien kan je de consument een extra dure decoder aansmeren! Duurder = meer winst!
3. Ook Euro1080 euh.. HD1 draait als ik het goed zie this very moment al op h.264. Testkanaal.
http://www.kingofsat.net/...?question=hd&standard=All
Ben benieuwd naar de kwaliteit, maar zal wel slecht zijn. Het is geen DVB-S2, dus in theorie kan je er nu van capturen met de juiste TV-kaart, en dan kan je het afspelen in VLC, wat vervolgens absoluut niet vloeiend werkt waarschijnlijk.
4. Zoals ik daar ook zie draaien de Premiere zenders er al volop op, staat geen test bij. Hoe dan ook, Premiere gaat dus ook voor h.264. Kan vrijwel geen hond ontvangen op dit moment volgens mij..
Genoeg evidence zo'n beetje lijkt me wel, HD MPEG2 is straks morsdood in Europa.. Al zoveel h.264 testkanalen en andere meuk, en dat terwijl misschien zelfs geen mens het ook zelfs maar met de volledige framerate kan bekijken waarschijnlijk.
Weet iemand overigens wat het wil zeggen als een kanaal "FTA & (codering)" is? Want wat is het dan nou? Wat is er dan met de FTA versie, is die er nou of niet?
En zou je de video uit zo'n h.264 transportstream om kunnen zetten in een .mp4 container of een Quicktime container zodat je het kan pogen af te spelen met TCPMP, of zelfs maar ffdshow? Tis allemaal nog heel vaag en mistig iig. Als ik een schotel met motortje had zou ik wel proberen af te stemmen op zoveel mogelijk van die vage testkanalen en pogen er wat van te capturen zover mogelijk.
Er is al meteen "nieuws"
http://www.knc1.de/Vorankündigung: HDTV für Alle!
TV Station DVB-S2 Plus In Kürze können Sie endlich sehen, wovon alle sprechen, aber bisher noch kaum jemand etwas gesehen hat.
Mit der TV Station DVB-S2 Plus bieten wir Ihnen die weltweit erste TV Karte für den Empfang von HDTV im DVB-S2 / H.264 Standard, in dem z. B. ProSieben HD und Sat1 HD ausstrahlen. Was Sie Ihnen genau bietet lesen Sie hier.
Eerst zullen we naar wat Duitse zenders moeten kijken, NL zal er wel weer hopeloos achteraan huppelen. Maar toch. Duits. Who cares, gewoon wat beter luisteren en hopen op Engelse audiostreams bij de films en FTA-heid zoals de meeste Duitse zenders

. Here it comes, bring it on!
Waarom vraag ik me nou opeens af of DVB-S2 een vereiste voor een HDCP videokaart/scherm kan invoeren of een beperking tot opname? Ik ben nu te moe om het uit te zoeken. Dat HDCP krijgt KNC er nu echt niet meer door, de videokaarten hebben het niet en één scherm heeft het. Beperking tot opname is relatief simpel te omzeilen, tenzij er een HW decoder opzit, maar daar lijkt het niet op.
Ik stop.. Ik ben moe.. Beetje te lang op..