Waar heb jij die had films gedownload ?
Ik kan ze maag nergens vinden.
subtiele hint: probeer eens lange zinnen voluit te schrijven, ipv telkens een enter te gebruiken
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
had-films?Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 14:18:
Waar heb jij die had films gedownload ?
[ Voor 23% gewijzigd door Mentalist op 07-10-2005 15:36 ]
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Natuurlijk!Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 13:47:
Ik probeer het in dit topic ook maar een keer (in een ander topic geen reactie gekregen)
De xbox360 kan straks hoge-definitie films afspelen (zoals bijvoorbeeld de Imax-serie (Coral Reef Adventure enzo)) door middel van wm-hd-dvd's
Deze dvd's kun je op het internet echter alleen kopen als regio-1 dvd's
Mijn xbox zal straks helaas echter regio-2 zijn.
En toch wil ik eens op mijn (hd/ready) tv zien hoe high-def-filmpjes eruitzien.
Weet iemand of er regio-2 wm-hd-dvd's bestaan of weet iemand of er een andere mogelijkheid is
om hi-def filmpjes te bekijken ?
Mijn pc is helaas te oud om hd af te kunnen spelen, dus ik zal het moeten hebben van de xbox.
Verwijderd
ligt er maar helemaal aan wat voor encoder er is gebruikt, xvid/divx werkt prima op 1280x720.Red devil schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 21:33:
HD materiaal werkt nu ook wel @ xbox 1 maar dan alleen @ 10 fps.
Ook in combi met 5.1 geluid? Heb je hierzelf ervaring mee? Doe je het re-encoden zelf? Zo ja, met welk pakketje, heb je een guide?Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 23:07:
[...]
ligt er maar helemaal aan wat voor encoder er is gebruikt, xvid/divx werkt prima op 1280x720.
Verwijderd
Het is dus wel illegaal. Tenzij je het over High-definition trailers hebt zoals W3ird_N3rd post.Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 23:31:
In wat posten boven me (pagina 20), hebben wat mensen gepost dat ze hoop voledige hd films downloaden. Ik zou ook graag paar HD films willen downloaden.
Ik ga er van uit dat het geen illigale fims zijn, want anders is het nogal vreemd dat je hier dan wel om hulp mag vragen om illigaal gedownloade films aan de praat te krijgen.
Verwijderd
Microsoft heeft een showcase met wat WMV samples. In HDTV op laptops : wat heb je nodig? kan je nog wat samples vinden. hint : de doorgestreepte links doen het ook nogVerwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 23:31:
In wat posten boven me (pagina 20), hebben wat mensen gepost dat ze hoop voledige hd films downloaden. Ik zou ook graag paar HD films willen downloaden.
Ik ga er van uit dat het geen illigale fims zijn, want anders is het nogal vreemd dat je hier dan wel om hulp mag vragen om illigaal gedownloade films aan de praat te krijgen.
[ Voor 55% gewijzigd door Mentalist op 08-10-2005 00:27 ]
Verwijderd
Inderdaad!W3ird_N3rd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 00:24:
Dan zou je ook een goedkope VHS band kunnen kopen en de film als DVD downloaden en branden..
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2005 00:27 ]
Verwijderd
Verwijderd
Dan heb je toch echt "brak" HD materiaal gezien en/of hardware Bij de juiite files krijg ik hier een haarscherp, niet korrelig beeld.Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 09:31:
Ik ben wat HD materiaal wezen bekijken, het het valt me op daat vaak(dus niet elktijd) het beeld wat korrelig is.
Aan de andere kant is het wel posetief dat we nog niet berberkt zijn door de HD resolutie, op den duur komen er vanzelf betere opname's en dan zal het beeld nog mooier worden.
Op dit moment vind ik de beeldkwaliteit verschil tussen HD en pal progesiev niet zo heel groot.
Ieder pixeltje aansturen zal nooit helemaal direct gebeuren, vanwege motion blur. Maar daar heeft PAL net zo goed last van. Fotoscherpte haal je ook met HDTV nog niet helemaal.. Maar een foto op PAL resolutie is ook scherper dan een DVD.Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 10:19:
[...]
Dan heb je toch echt "brak" HD materiaal gezien en/of hardware Bij de juiite files krijg ik hier een haarscherp, niet korrelig beeld.
Neem een 1080i film die correct is opgenomen, en een fatsoenlijk scherm (1900x1200) en ieder pixeltje wordt aangestuurd, knappe kijker die dan nog korrels ziet.
[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 09-10-2005 14:40 ]
Ja klopt, maar qua MPEG2, al dan niet met nVidia's DVD decoder, zouden er geen verschillen in moeten zitten.._schobbejak schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 14:43:
ja hoor, drivers zijn geinstalleerd, en lopen goed, ik draai geen andere programmas. Een 6600gt geeft uitgebreidere hardware decompressie dan een 6800 ultra.
[ Voor 5% gewijzigd door Mentalist op 09-10-2005 14:52 ]
Verwijderd
mits je dat aan hebt gezet in bijv powerdvd._schobbejak schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 14:43:
ja hoor, drivers zijn geinstalleerd, en lopen goed, ik draai geen andere programmas. Een 6600gt geeft uitgebreidere hardware decompressie dan een 6800 ultra.
Jo BakMan, ik heb je gemaild. Zou je nog wat verder uitwijden over die 720p instellingen van HD materiaal voor de XBOX?Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 17:12:
[...]
mits je dat aan hebt gezet in bijv powerdvd.
ja, dat staat wel aan, maar het mag niet baten. Heeft iemand anders nog een suggestie?Verwijderd schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 17:12:
[...]
mits je dat aan hebt gezet in bijv powerdvd.
Samenwerking Philips en UPC op gebied van HDTV
Philips en UPC zijn een strategische samenwerking aangegaan om HDTV (High-Definition TV) in Nederland en andere Europese landen te introduceren.
Europa
Philips is Europees leider op het gebied van consumentenelektronica, terwijl UPC het grootste kabelbedrijf van Europa is. Een gevolg van de deal is dat UPC-klanten in Nederland in 2006 grote sportevenementen, zoals internationaal voetbal, en veel andere programma's in HDTV-kwaliteit kunnen bekijken.
HDTV
Bij HDTV uitzendingen worden televisie signalen met een veel hogere resolutie dan traditionele televisie doorgegeven. Philips en UPC zijn er van overtuigd dat 2006 het jaar zal worden waarin HDTV in Europa van de grond komt.
Reactie Philips
"De overeenkomst met UPC geeft Philips een unieke mogelijkheid om HDTV in de Europese markt te promoten", zegt Rudy Provoost, CEO van Philips Consumer Electronics. Gene Musselman, President en Chief Operating Officer van UPC Broadband is 'blij om samen te werken met een partner als Philips'.
Reactie UPC
"We kunnen onze klanten televisie in HDTV kwaliteit aanbieden. Wij geloven dat het succes van nieuwe HDTV systemen, gebaseerd op de ATSC standaard die elders in de wereld worden toegepast, ook in Nederland zullen worden gebruikt."
© RTLNieuws.nl
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Mja het is nu bevestigd dus, maar ik lees UPC en daar word ik als schotelbezitter weer niet vrolijk van natuurlijk. Ben wel blij dat ze nu eindelijk de stap gaan zetten, alleen hoe gaan ze het weer klaar spelen. De techniek is er inmiddels allemaal al getest in de VS en Japan (misschien nog meer landen, Hong Kong ofzo) dus ik hoop dat ze hier niet weer het wiel opnieuw uit willen vinden en weer een vage tussenvorm bedenken of op het laatste moment erachter komen dat de kabelbandbreedte niet genoeg is oid.Grrrrrene schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 16:17:
Geen idee of dit door geruchten al oud nieuws is, maar ik zie dit net bij RTL Z in de tracker onderaan voorbij komen:
http://www.rtl.nl/(/finan...1145-philips-upc-hdtv.xml
[...]
[ Voor 14% gewijzigd door 6killer op 11-10-2005 01:00 ]
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Verwijderd
Arx schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 09:51:
Trouwens, ik lees in het persbericht dat ze ATSC standaard gaan gebruiken, die ondersteund gewoon de normale HDTV resoluties. Dat betekend dat ze met geen nieuwe fratsen aankomen zetten. Is de vraag alleen nog of het 720p of 1080i wordt.
Ik denk ook dat ze daarmee beginnen, ten eerste worden (alle?) sporten in de VS in 720 progressive uitgezonden omdat dat blijkbaar toch beter was dan interlaced, bovendien is de bandbreedte van 720p iets minder en kunnen inderdaad de meeste schermen 720P zonder te scalen aan.Grrrrrene schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 09:59:
Zal 99% zeker wel 720p zijn, aangezien dat is wat het gros van de Philips LCD TV's ondersteunt
ehmVerwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:51:
maar nu de HD standaarden al bekend zijn, en 1080i het scherpste is, moet ik natuurlijk ook een scherm waarop die 1080i perfect in zijn waarde terecht komt.
Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.
Je kan met een mooie DVD speler met DVI uitgang en en faroedja chip al heel wat, maar goed, het duurt wel lang ja....Captain Pervert schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:10:
Een erg merkwaardige situatie momenteel. Ik werk in een TV winkel en we verkopen veel HD-ready schermen, en alle nieuwe modellen die we binnen krijgen zijn HD-ready. Maar de enige mogelijkheid om daarvan gebruik te maken is je PC erop aan te sluiten en wat demo's van het internet te bekijken.
De apparatuur is er wel, maar het signaal nog niet. Alleen crappy PAL of digitale TV, want niks anders is dan datzelfde crappy PAL maar dan zonder sneeuw (desondanks ben ik wel blij dat het er is, ik vind het al heel wat). Waarom duurt het allemaal in hemelsnaam zo lang...
Verwijderd
Verwijderd
Nou, opzich snap ik je redenatie, maar zo werkt het niet helemaal. Dat van je opa en oma snap ik wel, dat is gewoon een gevolg van ouder worden, je volgt de nieuwste technieken niet meer helemaal. Ik vind het al heel wat dat m'n oma CD's gebruikt voor muziekVerwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:48:
als ik bijvoorbeeld kijk naar mijn opa en oma,
die kunnen voetbal kijken op een 4:3 TV, die zijn blij.
een nieuwe tv snappen ze niet, en die kost geld, dus die kopen ze toch niet
kijk ik naar mijn ouders:
die hebben een grote breedbeeld tv, zijn helemaal happy, want ja breedbeeld WHOOOO, en die vinden het allemaal best, want ze kunnen voetbal kijken, en als ze keer nix te doen hebben kijken ze DVD WHOOO, en dat vinden ze allemaal prima, en als ik zeg dat het scherper kan dan zeggen ze: scherp zat.
Maarja wij hier zijn allemaal hebberts, wij willen alles perfect beter, best, maarja wij zijn misschien maar 5% van de bevolking die dat willen, en er moet eerst nog minimaal 50% van de nederlandse mensheid worden overgehaald willen ze hierin gaan investeren. Want als ze weten dat maar 5% van nederland een HDTV gaat kopen, levert het geen zak op. En dan pompen ze er ook geen investeringen in.
Opzich wel logisch, maar wij blijven het dupe van het wachten, de veelste hoge prijzen, de kinderziekten, en gewoon alle herpes troubles en tijd die er bij komen kijken.
en dat noemen we dan onze HOBBY
Probeer die robot-film van microsoft eens? Die is ruisvrij bij mij. Het ligt, zoals bakman ook al zegt, aan de opname techniek. Vergelijk het even met foto's: ruis zie je bij hoge resolutie foto's veel beter, maar ga je resizen naar een kleiner formaat (HD --> PAL) verdwijnt de ruis volledig.Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 20:48:
ff een wat andere soort vraag, maar ik denk dat ik hem hier het beste kan plaatsten.
Iedereen heef thet erover dat HD materiaal op een lcd (bijv. samsung le26r51b) er zo haarscherp uitziet, maar ik heb nog geen 1 keer scherp hd materiaal gezien.![]()
Ik heb in de winkel mogen kijken naar een dvd op de samsung via een progressive scan, en ik begrijp dat de reso lager is dan HD input, ik zie toch echt duidelijk ruis!
Ik heb ook wat WMVHD footage gedownloade van o.a terminator 2 in 720p en een "stukje natuur" in 720 p, dit heb ik op me pc bekeken (19"crt) en het was wel mooi maar weer, die ruis!
Zoals ik al zeg: het ligt volgens mij vooral aan de scherpte en de opname techniek. HDTV legt gewoon de imperfecties van de beeldsensor van zo'n camera bloot. Maar zeg nou zelf, zie je dat op normale kijkafstand?Ben ik nou zo bijzonder dat ik die ruis zie (lijkt me heel sterk), of is gewoon weg een feit dat "erbij hoort"?
Als er even niet gekeken wordt naar marketing technische verhaaltjes en naar bezitters die niet het eigen spul willen afkraken:
Hoe komt die ruis, of nog beter:
Is er van af te komen op huidige hardware, of wordt het wachten op de SEDs?
[ Voor 29% gewijzigd door Grrrrrene op 11-10-2005 21:13 ]
Verwijderd
- een DVD is geen HD.Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 20:48:
Ik heb in de winkel mogen kijken naar een dvd op de samsung via een progressive scan, en ik begrijp dat de reso lager is dan HD input, ik zie toch echt duidelijk ruis!
Ik heb ook wat WMVHD footage gedownloade van o.a terminator 2 in 720p en een "stukje natuur" in 720 p, dit heb ik op me pc bekeken (19"crt) en het was wel mooi maar weer, die ruis!
Ben ik nou zo bijzonder dat ik die ruis zie (lijkt me heel sterk), of is gewoon weg een feit dat "erbij hoort"?
Verwijderd
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2005 21:16 ]
Verwijderd
Er staat voor miljoenen en miljoenen aan apparatuur in Hilversum en Amsterdam.dus misschien dat deze overgang wel snel gaat?
Wat moet er dan allemaal vervangen? Je kan die karretjes en "liften" (iig waarmee je de camera kan laten zweven zeg maar) toch allemaal blijven gebruiken? Nieuwe camera's erop (vanaf €3000, ze zullen in de industrie vast €8000 cams oid gebruiken), misschien nieuwe videoediting software, evt. nieuwe hardware... Maar moet dat nou echt miljoenen en miljoenen kosten allemaal? En waarom _beginnen_ ze dan überhaupt niet met vervangen?Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 21:31:
[...]
Er staat voor miljoenen en miljoenen aan apparatuur in Hilversum en Amsterdam.
Welke allemaal vervangen moet gaan worden...
... Dat gaat nog wel even duren dus ...
Je bedoelt dat je voor United werkt? Zeg dat dan meteenVerwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 21:14:
Ik werk voor het grootste facilitaire bedrijf van Nederland
Verwijderd
Dit soort camera's kosten volgens mij geen 8000 euro. HDTV vereist enorme investeringen, bijv een HDTV lens voor een camera kost al snel 80.000 euro, en dat is alleen een lens en pas 1. Dan hebben we het nog niet over de camera's en de statieven (zeg maar gewoon karren) voor het studiowerk, uiteraard is het afhankelijk van wat er gefilmd moet worden, maar het vereist zeker wel miljoenen om volledig om te switchen.W3ird_N3rd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 22:48:
[...]
Wat moet er dan allemaal vervangen? Je kan die karretjes en "liften" (iig waarmee je de camera kan laten zweven zeg maar) toch allemaal blijven gebruiken? Nieuwe camera's erop (vanaf €3000, ze zullen in de industrie vast €8000 cams oid gebruiken), misschien nieuwe videoediting software, evt. nieuwe hardware... Maar moet dat nou echt miljoenen en miljoenen kosten allemaal? En waarom _beginnen_ ze dan überhaupt niet met vervangen?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2005 23:35 ]
Maar dat is niet overal nodig. Voor een serie als GTST zie ik zelfs niet in waarom ze niet met een HDR-FX1 van <€3000 uit de voeten zouden kunnen.Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 23:32:
[...]
Dit soort camera's kosten volgens mij geen 8000 euro. HDTV vereist enorme investeringen, bijv een HDTV lens voor een camera kost al snel 80.000 euro, en dat is alleen een lens en pas 1. Dan hebben we het nog niet over de camera's en de statieven (zeg maar gewoon karren) voor het studiowerk, uiteraard is het afhankelijk van wat er gefilmd moet worden, maar het vereist zeker wel miljoenen om volledig om te switchen.
[ Voor 14% gewijzigd door Mentalist op 12-10-2005 00:01 ]
Verwijderd
Een regiewagen kost snel een miljoentje of 4/5.Maar moet dat nou echt miljoenen en miljoenen kosten allemaal
Dan heb je echt nog niet goed gekeken...De goedkoopste HDTV cam heeft imho onder bijna alle omstandigheden mooier beeld dan de duurste PAL cam.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2005 08:13 ]
Misschien moet je eens op deze site kijken http://www.firedtv.lanzes.com/ een floppydtv kabel inclusief een Alphacrypt cam 3.05 en een tvhome kaart zou voldoende moeten zijn, en het word op dit moment ondersteund door mediaportal http://mediaportal.sourceforge.net/ dus daar heb je je fatsoenlijke HTPC oplossing en er staat ook bij dat het HDTV voorbereid is (wat dan dan ook moge zijn)Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:51:
xforce wacht maar weer af....
net als dat xforce ook al weer wacht op een fatsoenlijke 5.1 DD live geluidskaart etc.
en dat xforce wacht op een fatsoenlijke manier om tv@home in zijn media center pc te kunnen ontvangen.
Lijkt me reden te meer om alvast te beginnen. Ik snap wel dat het veel geld is, maar zo'n cam heeft ook een levensduur, net zoals zo'n regiewagen. Is het nou gewoon gebrek aan toekomstvisie of wat is dat? High Definition uitzendingen zitten er al jaren aan te komen, als zo'n regiewagen "versleten" is, vervang hem dan door een HD uitvoering, dat drukt de kosten enorm.Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 07:51:
[...]
Een regiewagen kost snel een miljoentje of 4/5.
( http://www.ubf.nl/website2005/docs/Multicam_Unit3.pdf )
[ Voor 8% gewijzigd door Grrrrrene op 12-10-2005 10:11 ]
Verwijderd
wow , oke dan,iceme schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 09:17:
[...]
Misschien moet je eens op deze site kijken http://www.firedtv.lanzes.com/ een floppydtv kabel inclusief een Alphacrypt cam 3.05 en een tvhome kaart zou voldoende moeten zijn, en het word op dit moment ondersteund door mediaportal http://mediaportal.sourceforge.net/ dus daar heb je je fatsoenlijke HTPC oplossing en er staat ook bij dat het HDTV voorbereid is (wat dan dan ook moge zijn)op het sat4all forum zijn al mensen die het goed werkend hebben.
tis wel een redelijk dure oplossing
Verwijderd
Ik werk zelf ook in een tv-zaak. maar wij hebben al een tijdje HD 1 en sinds kort Astra HD via de schotel met een 1080decoder HDMI aangesloten. En dat levert echt een superstrak plaatje op als je het bekijkt op de Panasonic TH42PV500, of de 50" variant (die is echt megagroot)Captain Pervert schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 15:10:
Een erg merkwaardige situatie momenteel. Ik werk in een TV winkel en we verkopen veel HD-ready schermen, en alle nieuwe modellen die we binnen krijgen zijn HD-ready. Maar de enige mogelijkheid om daarvan gebruik te maken is je PC erop aan te sluiten en wat demo's van het internet te bekijken.
De apparatuur is er wel, maar het signaal nog niet. Alleen crappy PAL of digitale TV, want niks anders is dan datzelfde crappy PAL maar dan zonder sneeuw (desondanks ben ik wel blij dat het er is, ik vind het al heel wat). Waarom duurt het allemaal in hemelsnaam zo lang...
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Er zijn meer specificaties dan alleen maar resolutie. Wat je nu zegt is feitelijk dat een 3megapixel cam per defenitie slechtere foto's oplevert dan een 8megapixel cam, maar moet je dan eens een canon D60 vergelijken met een aldi 8mpixel camera, dan zie je dat er meer is dan resolutie...W3ird_N3rd schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 23:59:
De goedkoopste HDTV cam heeft imho onder bijna alle omstandigheden mooier beeld dan de duurste PAL cam.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Hmm, daar zit idd meer bij dan ik had gedacht, valt weer tegen. Jullie werken natuurlijk ook niet met standaard hardware. Waar je bij de PC slechts snellere hardware nodig hebt om het aantal pixels aan te kunnen (sowieso qua afspelen, en qua bewerkingen hoef je eigenlijk ook alleen meer rekenkracht te hebben, + in je software moet de hogere resolutie instelbaar zijn en niet grayed out), en niet per definitie andere hardware, hebben jullie dat wel nodig.
Er is zeker meer. Maar deze vergelijking gaat niet helemaal op, want Sony is niet hetzelfde als Aldi (hoewel, ik meen gelezen te hebben dat er een Sony sensor in die 8mpix Aldi cam zitJvS schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 14:23:
[...]
Er zijn meer specificaties dan alleen maar resolutie. Wat je nu zegt is feitelijk dat een 3megapixel cam per defenitie slechtere foto's oplevert dan een 8megapixel cam, maar moet je dan eens een canon D60 vergelijken met een aldi 8mpixel camera, dan zie je dat er meer is dan resolutie...
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
Verwijderd
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
Verwijderd
Vast wel.... ik ben niet zo goed in namen ....Vinnienerd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 00:17:
@Robinsas, ken jij toevallig Jasper, die bij jullie werkte als camera-assistent?
Even scherp ja.. Tenminste. Er is maar 1 scherpte, en dat is de pixel.hellrazor schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 19:33:
is het zo het verschil tussen 720p en 1080p
gewoon de grootte van het beeld is ?
dus dat het eigenlijk even scherp is maar bij 1080 is het beeld groter ?(dus heb je en grotere tv nodig)
Verwijderd
Verwijderd
Ze hadden het over ATSC, dat is standaard, en er is prima hardware voor te krijgen, daar maak ik me dus niet druk over, echter de manier van ATSC naar de man brengen (sat of kabel?) wordt vast duur...Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 14:48:
Nou dat kan nog weleens lachen worden (lees huilen).. Philips doet altijd geweldige uitvindingen, maar met succesvol introduceren zijn ze meestal te laat..
En tja UPC.. wat zal ik zeggen... laat maar ;-)
Maar mijn verwachting is dat UPC en Philips met één of ander onmogelijk systeem komen, totaal niet compatible met bv andere apperatuur.. zoals HTPC's ofzo.. Ik houd mijn hart vast i.i.g.
Verwijderd
2008? Dat zou relatief enorm snel zijn, namelijk al over slechts iets meer dan 2 jaar of uiterlijk 3 jaar (afhankelijk of ze januarie of december bedoelen met 2008). Ik kan me dat bijna niet voorstellen. Trek alle investeringen die nodig zijn en lijntjes uit het verleden door en je komt toch eerder uit op iets van 2015. Vergeet niet dat we in Nederland wonen. Het land waar het antieke breedbeeld zelfs nog als gloedje nieuwe tech wordt gezien "waar zenders ooit in de toekomst op zullen overstappen".Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 17:29:
Er stond vandaag een artikel in de financiele telegraaf dat UPC geen HDTV voor het WK zal (kunnen) uitzenden, en het WK zelf ook niet, tegen eind 2006 hopen ze wat te kunnen laten zien. Ze verwachten van de overige commerciele zenders (SBS, RTL, Talpa) niet eerder dan 2008 HDTV uitzendingen.....het artikel klonk behoorlijk triest.
Dat mandatory managed copy (verplicht gecontroleerd copieeren) gaat alleen op voor de recorders en niet voor de spelers, gelukkig.Het enige jammere zou zijn als de Blu-ray spelers inderdaad via het netwerk je locatie gaan controleren, maar goed, dan zullen er vast wel cracks en rips komen.
Verwijderd
En? Mijn PC en Apple genereren al sinds jaar en dag HD resoluties. Dat er nu ook een console dat doet is mooi, maar niet perse super interesant voor het HD verhaal. Ok, het is in theorie interesant omdat het de markt voor hoge resoluties op huiskamer TVs stimuleerd.ymmv schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 21:54:
Over een dikke maand is in Nederland de eerste HD-console te koop,
Wanneer de Revolution komt is nog helemaal niet bekend. Kan ook 2007 zijn, of mischien wel nooit. Zelfs van de PS3 weten we niet helemaal zeker of die wel in 2006 gaat komen. Iedereen neemt aan van wel, maar Sony is hier absoluut niet duidelijk over.in 2006 komen daar de PS3 en Revolution bij.
In Amerika, Japan, China en nog wat andere landen ja. Denk je nou echt dat die dan meteen al bij de free record shop hier in de schappen liggen?Datzelfde jaar zullen ook HD-films op Blu-Ray en HD-DVD te koop zijn.
M'n Ome Arie die gewoon uit Amsterdam komt heeft net pas de DVD ontdekt. Het viel hem al een tijdje op dat de VHS banden in de videotheek helemaal naar achteren waren gezet en dat voorin allemaal rare doosjes stonden.Misshien dat je oma in Appelscha en je tante in Edam er veel langer over zullen doen om HD te ontdekken, maar so what? Die kopen ook geen Ipod en hebben ook geen breedband ADSL verbinding, en dat zijn allebe toch zeer succesvolle produkten.
Met de Xbox 360 komt HD voor het eerst bij een groter mainstream publiek terecht, en da's toch een kleine revolutie. Support voor 720p is verplicht voor alle Xbox 360-titels, en MS heeft al via een persbericht bekend gemaakt dat er met de Xbox 360 Premium editie een Component HD-AV kabel wordt meegeleverd.Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 23:27:
En? Mijn PC en Apple genereren al sinds jaar en dag HD resoluties. Dat er nu ook een console dat doet is mooi, maar niet perse super interesant voor het HD verhaal. Ok, het is in theorie interesant omdat het de markt voor hoge resoluties op huiskamer TVs stimuleerd.
Aan de andere kant, wie zegt dat Nederland HD gaat krijgen op de xbox? Op de gamecube zit ook zo'n mooie digitale video uitgang. Zelfs nu het ding bijna end-of-life is, is die uitgang in nederland nog NOOIT gebruikt. Het zou best kunnen dat het met de Xbox360 ook zo zal zijn. Pas over een dikke maand weten we dat echt.
nieuws: Gamers willen HD-TV-ondersteuning in Nintendo Revolutionymmv schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 21:54:
Ik denk eigenlijk dat tv-zenders steeds minder belangrijk zullen worden. Ik denk dat 2007 (2008 op zijn laatst) de doorbraak wordt voor HD-content. Over een dikke maand is in Nederland de eerste HD-console te koop, in 2006 komen daar de PS3 en Revolution bij.
Waarom geen DVIymmv schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 23:45:
en MS heeft al via een persbericht bekend gemaakt dat er met de Xbox 360 Premium editie een Component HD-AV kabel wordt meegeleverd.
Verwijderd
Voor jou ja, omdat jij niet inziet dat HD niets meer dan een resolutie specificatie is. Jij denkt dat HD iets aparts is; een totaal pakket van stekker, video standaard, encoding, en resolutie.ymmv schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 23:45:
[...]
Met de Xbox 360 komt HD voor het eerst bij een groter mainstream publiek terecht, en da's toch een kleine revolutie.
Heb jij al gezien dat dit expliciet voor de Nederlandse markt bevestigd werd?en MS heeft al via een persbericht bekend gemaakt dat er met de Xbox 360 Premium editie een Component HD-AV kabel wordt meegeleverd.
Volgens de Nederlandstalige versie van Xbox.com wordt er een component HD AV-kabel met de premium X360 meegeleverd.Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 11:13:
Heb jij al gezien dat dit expliciet voor de Nederlandse markt bevestigd werd?
BronXbox 360™ Component HD AV-kabel met SCART-adapter
Profiteer van high-definition gaming voor een ultieme ervaring.
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Fijne manier van discussieren heb jij...Verwijderd schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 11:13:
Voor jou ja, omdat jij niet inziet dat HD niets meer dan een resolutie specificatie is. Jij denkt dat HD iets aparts is; een totaal pakket van stekker, video standaard, encoding, en resolutie.
Helaas is dat niet zo. HD zegt alleen dat de resolutie 1280*720 of 1920*1080 is. Ik snap dat het moeilijk voor je is, maar denk nou eens logisch na.
Inderdaad!
Dat kan netter, maar hij heeft wel gelijk. Zonder een hd-dvd of blu-ray speler en de daarbijbehorende film- en serietitels kan je High Definition niet van de grond krijgen. Natuurlijk wordt het spelen van spellen interessanter, omdat de beeldscherpte toeneemt het ziet er gewoon gelikter uit. De mogelijkheid om via internet/lan HD materiaal op je xbox te zetten (ik weet niet of het kan) en het aanbod via internet van HD materiaal zal niet voor HD een take off moment zijn.
Verwijderd
en dat kan met de huidige xbox al6killer schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 14:28:
[...]
De mogelijkheid om via internet/lan HD materiaal op je xbox te zetten (ik weet niet of het kan)
Verwijderd
Zie een aantal posts eerder in deze threadArx schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 14:08:
[...]
Inderdaad!![]()
Ach, als henk_DE_man nou eens in zag dat jij het over de huiskamer hebt, dan zou hij weten dat je gelijk hebt.Maarja, misschien gebruikt hij wel een monitor als tv.
Nja, 1280*1024 bevat de 1280*720 resolutie (met zwarte balken), dus in een zekere zin had je wel degelijk de 1280*720 resolutie 10 jaar geleden.en trouwens, 1280x720 haddens ze echt niet 10 jaar geleden...
[ Voor 12% gewijzigd door Who Am I? op 25-10-2005 16:38 ]
Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
Ik ga ervan uit dat je gewone TS files gedownload heb, dan heb je er zon 100, als je met een programmaatje (hdtvtompeg) nou een aantal files samenvoegt die precies op 1 dvd passen.Who Am I? schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:28:
Ik heb een HDTV 1080p versie van The Matrix, maar ik vind em een beetje te groot om hem op mijn harde schijf te bewaren (dik 10GB). Zijn er al programma's waarmee je HD films in meerdere stukken kan knippen zodat ik em op 2 DVD's kan zetten? Ik heb al gezocht met Google, maar daar kwam niets zinnigs uit
De plaatjes uit de startpost doen nix als ik ze aanklik
Als het meerdere TS files zouden zijn, zou het geen probleem zijn. Het is 1 grote TS file... Hij bestaat wel uit 235 rarretjes, maar daar heb ik niet zo veel aan, aangezien ik hem vanaf een dvd wil af kunnen spelen.6killer schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:51:
[...]
Ik ga ervan uit dat je gewone TS files gedownload heb, dan heb je er zon 100, als je met een programmaatje (hdtvtompeg) nou een aantal files samenvoegt die precies op 1 dvd passen.
Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
Verwijderd
hdtvtompeg doet dit ook, gewoon max size opgeven.Who Am I? schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 17:03:
[...]
Als het meerdere TS files zouden zijn, zou het geen probleem zijn. Het is 1 grote TS file... Hij bestaat wel uit 235 rarretjes, maar daar heb ik niet zo veel aan, aangezien ik hem vanaf een dvd wil af kunnen spelen.
Verwijderd
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2005 18:57 ]
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2005 13:54 ]
Realtek chip?Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 19:57:
-knip-
Bijvoorbeeld de Denon DVD ax1 een superdure DVD speler met een realtec chip
-knip-
Verwijderd
europa = schotel ?Nocturno schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 04:23:
dus waar iedereen vandaan haalt dat europa 720p gaat omarmen??....
[ Voor 29% gewijzigd door Atmoz op 09-11-2005 23:14 ]
Verwijderd
Niemand?Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 19:57:
Ik ga deze LCD kopen in Januari Philips 37PF9830.
het display ondersteunt: HD display 1920x1080p maar de hardware die het display aanstuurt ondersteunt : HD display 1920x1080i.
Wat ik nou niet begrijp: ik lees dat mensen met hun grafische kaart Nvidia 6600 of 6800 dit display aansturen(1920*1080i), kan je daarmee nou een goede kwaliteit op je display verkrijgen, vergelijkbaar met toekomstige HD DVD spelers? Ik heb het display nog niet dus ik kan nix zelf testen.
In de topic start staan allerlei software players waarmee HD content mee kan afspelen in hoeverre zijn ze net zo goed als een hele goede HD of normale -DVD speler?
Het lijkt mij dat als je bijvoorbeeld als je een DVD afspeeld met een dure DVD speler (HDMI output) een betere kwaliteit kan krijgen als met je grafische kaart of zit ik er helemaal naast?
Bijvoorbeeld de Denon DVD ax1 een superdure DVD speler met een Silcon Optix Realta chipdat kan je toch nooit evenaren met je 6600/6800/7800 GTX turbo etc etc
http://www.denon.co.uk/site/frames_main.php?main=prod&ver=&MID=3&sub=1&action=detail&Pid=176
Mocht je met een PC ook goede kwaliteit kunnen halen dan ga ik natuurlijk geen dure HD DVD speler kopen.
Hmzz, hoe ik die *.srt file ook noem, hij pakt hem niet in Media Player Classic... Werken dit soort ondertitels wel met die HD *.ts files? Hoe doen jullie dat als ik vragen mag?atmoz schreef op woensdag 09 november 2005 @ 23:12:
Ik heb nu heel wat HD materiaal weten te bemachrigen...
Maar ik vroeg me af of je ook met ondertitels kunt werken? Want een film kijken zonder NL text is niet echt zo heel fijn vind ik persoonlijk. Dus is het mogelijk om HD materiaal (via de PC) met subtitles te bekijken? En zoja: hoe?
[edit]
Pfff, na zoeken in dit topic kom ik diezelfde vraag van mezelf gewoon tegen![]()
en er wordt ook nog antwoord op gegeven. Ik moet nog wat langer achter de pc gaan zitten... dan komt het zeker goed
[ Voor 16% gewijzigd door Atmoz op 09-11-2005 23:48 ]
Met MPC niet volgens mij.atmoz schreef op woensdag 09 november 2005 @ 23:25:
[...]
Hmzz, hoe ik die *.srt file ook noem, hij pakt hem niet in Media Player Classic... Werken dit soort ondertitels wel met die HD *.ts files? Hoe doen jullie dat als ik vragen mag?
[edit]
Want de files moeten toch dezelfde naam hebben als de video-file. Maar wat als je allemaal losse *.ts files hebt. MOET je die dan eerst aan elkaar maken zodat je dus 1 file krijgt? Of is er een andere manier waardoor je gewoon die subtitle onafhankelijk van de video-files erbij kan zetten?
Verwijderd
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2005 22:51 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq