Het Grote TomTom Mobile Topic Deel 3

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:
  • 50.223 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-06 07:27

roma0803

Lost

@jobcohen:
Volgens mij is de PIMAddln.PL.dll nodig voor het navigeren naar je adressen in je adresboek. Ik vindt het niet slim om zomaar bestanden weg te gooien omdat ze je niets zeggen.... Onnodige bestanden weggooien uit TTM5 levert je hooguit een paar MB op en voor de overzichtelijkheid? Hoe vaak kijk je naar de bestanden op je kaart?

Mijn 2 c€nt

[ Voor 6% gewijzigd door roma0803 op 22-05-2005 13:14 ]

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2024

trion75

Pascal H.

Shark_Dadow schreef op maandag 16 mei 2005 @ 15:44:
Ik heb ook even wat custom POI sounds gemaakt voor TTM 5.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Beep 1      Maximaal_90
Beep 2      Maximaal 80
Beep 3      Maximaal 70
Beep 4      Maximaal 60
Beep 5      Maximaal 50
Bell 1      Maximaal 120
Bell 2      Maximaal 110
Bell 3      Maximaal 100
Boing       Maximaal 40
Bugle       Maximaal 30
Cow         Snelheidscontrole
Cuckoo      Rood licht controle
Polite 1    Rood licht en snelheidscontrole
Polite 2    Burger King
Polite 3    McDonalds

Download hem hier
Waar ik wel in geinteresseerd ben is een soort van combi.
De pieptoon van Polite 3 hoor ik namelijk beter bij omgevingsgeluid dan de stem.

Mooiste is dus eerst een duidelijke pieptoon die opvalt en dan de stem die me verteld hoe hard ik er mag.

Is dit makkelijk te doen, anders moet ik me er zelf maar eens in gaan verdiepen.

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32767

trion75 schreef op zondag 22 mei 2005 @ 13:12:
[...]

Volgens mij stond dat hier al eerder, dan heb je (sommige) bestanden op read only staan.
Ik heb alle bestanden van readonly afgehaald :-(

ook al request bij tomtom ingelegd maar misschien hier meer mensen met zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bokkie11 schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 10:47:
ik heb tomtom weather aan de praat gekregen,
je moet je mail adres invullen en als wachtwoord plus.

zo kun je het een tijdje proberen daarna moet je echt gaan betalen.
Hoe heb je hem aan de praat gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-06 13:17

SeatRider

Hips don't lie

Heb zojuist TTM5 geinstalleerd (thx 404 ;) ). Op een hoop reeds genoemde vooruitgangen na bemerk ik ook enkele minpunten. Zo is het nog steeds niet mogelijk via T9 de bestemming in te voeren, hetgeen ik eigenlijk wel had verwacht. Ook is de optie om de applicatie af te sluiten één 6je verder, dus nu is 6-6-5 afsluiten, ipv 6-5. Kwestie van gewenning, ik weet het, maar toch irri.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerprins
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-07-2016
He ik heb een probleempje, telkens als ik iemand bel en ik hang op... dan gaat ie ineens naar tomtom... is knap irritant

weet iemand wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144935

iemand die zo vriendelijk zou willen zijn om mij ff mailtje te sturen met info hoe/waar TT5 te bemachtigen? [gvanderh at gmail.com] alvast bedankt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50159

Anoniem: 144935 schreef op zondag 22 mei 2005 @ 16:59:
iemand die zo vriendelijk zou willen zijn om mij ff mailtje te sturen met info hoe/waar TT5 te bemachtigen? [gvanderh at gmail.com] alvast bedankt :P
Gewoon in de winkel. Voor ongeveer 250 Euro. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
  • Laatst online: 19-06 22:46
Anoniem: 144935 schreef op zondag 22 mei 2005 @ 16:59:
Kan je niet lezen?? Boven het scherm waar je je post kan intypen staat een ontzettend GROTE waarschuwing. Als je die nou eerst eens had gelezen...
Waarschuwing:
We willen er nog even extra op wijzen dat het uitwisselen van email adressen niet de bedoeling is. De neiging naar andere dingen dan product bespreking wordt dan heel groot en te gemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
roma0803 schreef op zondag 22 mei 2005 @ 13:12:
@jobcohen:
Volgens mij is de PIMAddln.PL.dll nodig voor het navigeren naar je adressen in je adresboek. Ik vindt het niet slim om zomaar bestanden weg te gooien omdat ze je niets zeggen.... Onnodige bestanden weggooien uit TTM5 levert je hooguit een paar MB op en voor de overzichtelijkheid? Hoe vaak kijk je naar de bestanden op je kaart?

Mijn 2 c€nt
Op zich heb je gelijk, maar ik heb al die dll-bestanden verwijderd behalve de NL-variant. Ik kan gewoon alles blijven doen met tomtom wat nodig is. Geen idee dus waar ze voor dienen 8)7 Iemand?

Edit: @Philip: Ik heb tomtom weather gewoon aan de praat gekregen op een nokia6600. Weet je zeker dat je het goede internet-profiel hebt gekozen? Of kom je niet eens zover?

[ Voor 12% gewijzigd door jobcohen op 22-05-2005 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jobcohen schreef op zondag 22 mei 2005 @ 18:47:
[...]

Edit: @Philip: Ik heb tomtom weather gewoon aan de praat gekregen op een nokia6600. Weet je zeker dat je het goede internet-profiel hebt gekozen? Of kom je niet eens zover?
1) Ik selecteer Traffic (of weather).
2) Scherm over de website en documentatie. Ik selecteer doorgaan.
3) Accountnaam wordt mij gevraagd. Ik vul mijn accountnaam van tomtom.com in (emailadres)
4) Wachtwoord wordt mij gevraagd. Ik vul 'plus' in (voor de trial). Druk op OK
5) TomTom crashed.

Eerst crashed TomTom zonder melding. Nadat ik gister route 66 erop geprobeerd heb en nu weer tomtom erop heb staat er ook die KERN-EXEC 3 melding bij. Ik heb gegoogled op deze melding maar niet veel wijzer kunnen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
raar, bij mij komt er na die stappen die jij noemt een scherm waarin ik moet kiezen via welk profiel hij op internet moet (Orange World, Orange MMS of Internet Access). Als ik vervolgens op Internet Access druk gaat hij vanzelf op zoek naar het weerbericht. Ik begrijp dus niet echt waarom het bij jou niet lukt. Heb je wel die GPRS-toestanden op je telefoon ingesteld? Dat is het enige wat ik nu kan bedenken.

Wat ik me verder afvraag: hoe up-to-date is tomtom weather? De regen kwamhier net met bakken uit de hemel vallen en tomtom gaf doodleuk een zonnetje met de mededeling 'helder'... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jobcohen schreef op zondag 22 mei 2005 @ 19:26:
raar, bij mij komt er na die stappen die jij noemt een scherm waarin ik moet kiezen via welk profiel hij op internet moet (Orange World, Orange MMS of Internet Access). Als ik vervolgens op Internet Access druk gaat hij vanzelf op zoek naar het weerbericht. Ik begrijp dus niet echt waarom het bij jou niet lukt. Heb je wel die GPRS-toestanden op je telefoon ingesteld? Dat is het enige wat ik nu kan bedenken.

Wat ik me verder afvraag: hoe up-to-date is tomtom weather? De regen kwamhier net met bakken uit de hemel vallen en tomtom gaf doodleuk een zonnetje met de mededeling 'helder'... :?
ja agilemessenger en opera werken prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44189

Moet je perse lid worden van die traffic en weather of is er een manier om die te omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44189 schreef op zondag 22 mei 2005 @ 20:24:
Moet je perse lid worden van die traffic en weather of is er een manier om die te omzeilen?
Ja.

Je moet in Tom Tom je login naam en wachtwoord invullen. (zie www.tomtom.nl)
Andere paketten zoals 66.com bieden deze dienst overigens gratis aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143875

Voor mensen met een Nokia 9300 of 9500 lees deze review:

http://www.allaboutsymbian.com/reviews/review2.php?id=171

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-06 11:10
Modbreak:Ik heb de thread even door gelezen de laatste paar dagen maar een aantal lijken het echt niet te begrijpen nog. De eerst volgende met een vraag/bedankje/verzoekje over: "waar kan ik TT vinden", "Hoe krijg ik het aan de praat met een GPS ...", "Waarom deze error?" etc etc etc krijgt direct een Officiele Waarschuwing!

Het product bespreken is prima, wat hier vooral besproken wordt is absoluut niet de bedoeling (en dat weten jullie als het goed is best)!

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xivius
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-09-2022
Wie weet er al een winkel die TTM5 op voorraad heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144797

Vragen over coordinatien.

Is het mogelijk om in TTM5 ook coordinaten in te voeren ?. En dan eigenlijk nog specifiek de longitude en langitude coordinaten.

Waarom ?

In mijn auto heb ik zelf een tracking and tracingsysteem ingebouwd.
Ik kan via GPRS achterhalen waar mijn auto is (weet echter dit niet goed aan de praat te krijgen via GPRS). Maar het kan ook heel eenvoudig door het sturen van een speciale SMS opdracht aan het speciale tracking en tracing kastje dat in mijn auto verstopt zit. Dit kastje antwoord dan via een eigen GSM met het versturen van de coordinaten waar de auto zich bevindt. B,v. 4,98496 en 51,83400 (iets veranderd anders weet iedereen waar ik woon). Ook de snelheid wordt doorgegeven.

Als ik deze coordinaten intoets in b.v. Mapquest of Mappoint zie ik direct waar de auto is. Met mijn zoon achter het stuur en ik zie ook dat hij wel erg hard rijdt.

Leuker is echter om de SMS te versturen met een Nokia 6600. Antwoord te krijgen op de Nokia 6600. En dan direct te kunnen invoeren van deze gegevens in TTM5 ook op de Nokia 6600. Maar dit lukt niet.

Iemand enig idee of dit te veranderen is in TTM5. In de Navigator versie kan het wel maar alleen met de minuten coordinaten. Dat is weer iets anders dan de lon en lan coordinaten.

bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou het echt niet weten nummer 22.. ben ook nogal nieuw in dit alles..
Dus route 66 is echt een stuk minder als tomtom?

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 44189 op 23-05-2005 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-06 16:09
Anoniem: 44189 schreef op maandag 23 mei 2005 @ 12:21:
met route 66 is niets mis, ik gebruik het altijd als ik op de fiets of te voet een route plan. Maar tomtom heeft een handig systeem met nuttige plaatsen. Je kunt van internet bestanden dowloaden met bijvoorbeeld alle flitspalen en NL. En dat is ook erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-06 16:09
Anoniem: 144797 schreef op maandag 23 mei 2005 @ 12:13:

Is het mogelijk om in TTM5 ook coordinaten in te voeren ?. En dan eigenlijk nog specifiek de longitude en langitude coordinaten.

Waarom ?

Ik kan via GPRS achterhalen waar mijn auto is (weet echter dit niet goed aan de praat te krijgen via GPRS). Maar het kan ook heel eenvoudig door het sturen van een speciale SMS opdracht aan het speciale tracking en tracing kastje dat in mijn auto verstopt zit. Dit kastje antwoord dan via een eigen GSM met het versturen van de coordinaten waar de auto zich bevindt. B,v. 4,98496 en 51,83400 (iets veranderd anders weet iedereen waar ik woon). Ook de snelheid wordt doorgegeven.

Als ik deze coordinaten intoets in b.v. Mapquest of Mappoint zie ik direct waar de auto is. Met mijn zoon achter het stuur en ik zie ook dat hij wel erg hard rijdt.

Leuker is echter om de SMS te versturen met een Nokia 6600. Antwoord te krijgen op de Nokia 6600. En dan direct te kunnen invoeren van deze gegevens in TTM5 ook op de Nokia 6600. Maar dit lukt niet.

Iemand enig idee of dit te veranderen is in TTM5. In de Navigator versie kan het wel maar alleen met de minuten coordinaten. Dat is weer iets anders dan de lon en lan coordinaten.

power navigation kan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44189 schreef op maandag 23 mei 2005 @ 12:21:
Ik heb van het weekend route 66 gebruikt om te vergelijken met tomtom.

Route66 heeft veel betere kaarten dan tomtom. Dit komt volgens mij doordat route66 gebruik maakt van navtech voor kaarten ipv teleatlas. De nieuwste kaarten van tomtom lopen nog steed enorm achter in vergelijking met de kaarten van route66. Dit vind ik een erg groot nadeel.

Maar dat is dan ook het enige nadeel van tomtom. Tomtom is sneller en vele male gebruiksvriendelijker dan route66. Ook het gebruik van flitspaal bestanden e.d. is in het voordeel van tomtom.

Ook vind ik het geluid van route66 op mijn nokia 6600 erg slecht en bijna onverstaanbaar. De stem van bram in tomtom (enige duidelijke op mijn nokia6600 mijn inziens) is stukken beter.

Ik heb de vergelijking tussen tom tom 5 mobile en route 66 2005 gedaan. Route 66 2006 komt er binnenkort aan. Dnieuwe versie is gebruiksvriendelijker overigens. Je ziet dan wel over hoeveel meter of kilometer de volgende afslag is, waar je rijdt, snelheid etc op het navigatie scherm. Nu zie je alleen de kaart, en ik vind dat hij erg laat is met het op de route aangeven waar je er af moet.

Ook is de traffic functie in route 66 gratis. Wat ook weer een erg groot voordeel is en aardig in de papieren kan schelen als je bijvoorbeeld 4 jaar lang gebruikt maak van het pakket.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 32767 op 23-05-2005 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144797 schreef op maandag 23 mei 2005 @ 12:13:

Waarom ?

Wat heb je al geprobeerd? Heb je dit al aan de support van Tomtom zelf gevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met tomtom en nuttige plaatsen allemaal leuk en aardig... Maar de telefoon nummers van deze nuttige plaatsen staan er niet in op een smartphone of ligt dit aan mij?
Ik kan bijv niet een motel of hotel bellen.. Ik zie dit wel op verschillende demos tevoorschijn komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex75
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-06 21:50
@ Lassekjus.

Mooi dat het je gelukt is om TT te installeren.

Bellen kan via hoofdmenu 3/3 - 3 bel nummer. Daar kan je kiezen uit de verschillende categorieen.

succes, Alex

ps. Je hebt geloof ik erg veel moeite om alles te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vergelijking tussen TomTom en Route66 is natuurlijk zeer persoonlijk. Is dan ook geheel mijn eigen mening die gebaseerd is op enkele dagen gebruik.

Power navigation ken ik niet en zal ik eens gaan nazien.

dank voor de commentaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133714

Anoniem: 44189 schreef op maandag 23 mei 2005 @ 13:24:
Met tomtom en nuttige plaatsen allemaal leuk en aardig... Maar de telefoon nummers van deze nuttige plaatsen staan er niet in op een smartphone of ligt dit aan mij?
Ik kan bijv niet een motel of hotel bellen.. Ik zie dit wel op verschillende demos tevoorschijn komen.
De kaartversie v5.66 van Benelux heeft telefoonnummers voor de nuttige plaatsen (POI's). Eerdere kaartversies hebben dit niet, tenzij je deze poi.dat uit v5.66 hebt gekopieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

alex75 schreef op maandag 23 mei 2005 @ 13:54:
@ Lassekjus.

Mooi dat het je gelukt is om TT te installeren.

Bellen kan via hoofdmenu 3/3 - 3 bel nummer. Daar kan je kiezen uit de verschillende categorieen.

succes, Alex

ps. Je hebt geloof ik erg veel moeite om alles te vinden.
haha ja indd... Maar inderdaad ik heb een eerdere kaartversie.. dus die kan de telefoonnummers niet vinden.=)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145011

klein handigheidje gevonden:
je kunt stemmen verwijderen door op de 'back'-toets te drukken in het 'wijzig stem' menu. (op c500 in ieder geval)

en nummer22:
je kunt naar gps positie navigeren: 1-6-4 ;) (nog niet geprobeerd, heb binnen geen gps bereik..)

just my 2cts in my 1st post..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133714 schreef op maandag 23 mei 2005 @ 14:52:
[...]
De kaartversie v5.66 van Benelux heeft telefoonnummers voor de nuttige plaatsen (POI's). Eerdere kaartversies hebben dit niet, tenzij je deze poi.dat uit v5.66 hebt gekopieerd.
Hoe krijg je die nieuwe maps dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44189 schreef op maandag 23 mei 2005 @ 16:29:
[...]

Hoe krijg je die nieuwe maps dan?
Die moet je helaas kopen. Updates zijn niet gratis.

Andere producten zals eniginejoy (of iets dergelijks) gebruiken grps om 'kaartgegevens' voor de route binnen te halen waardoor je altijd met de laatste kaarten werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macbek
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-06 15:20
Ik weet niet of het bekend is; maar ik heb hier tomtom 4 draaien (symbian)_ met de mappen van tomtom go (de software kan van de tomtom go cdrom op een mmc drive worden geinstalleerd. Op dezelfde mmc kaart zet je dan ook tomtom 4 op. Hoppakee, tomtom 4 europa!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

Anoniem: 145011 schreef op maandag 23 mei 2005 @ 15:56:
en nummer22:
je kunt naar gps positie navigeren: 1-6-4 ;) (nog niet geprobeerd, heb binnen geen gps bereik..)

just my 2cts in my 1st post..
Dat navigeren naar gps positie kan je niet kiezen, zou dit er soms al in het menu in zitten maar pas in een update werken?

Of heeft iemand die functie wel aan de praat gekregen?

CPU: i7 4770K @4.8 GHz | GPU: MSI GTX780 Gaming 3GB | MOBO: Asus Z87-pro | RAM: 24GB | OS: Windows 10 x86_64| Wheel: Logitech G25 with Playseat Challenge | VR: Oculus Rift DK2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Ik heb TomTom 3 Navigator BT maar nu is mijn vraag. Komt er een download ter beschikking om deze te upgraden naar versie 5?

Iemand hierop een antwoord?

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143875

Trion75, je moet wel een GPS fix hebben anders wil dat niet werken. En naar je eigen GPS
positie navigeren lijkt me niet echt logisch. Volgens mij is dat voor van A-B navigeren.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 143875 op 23-05-2005 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Ik heb inmiddels versie 421 van Major Roads Of Europe (TomTom GO) getest, en die werkt ook perfect op TTM5 (Qteq 8020).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja,

naar de GPS positie is alleen een snelle invoer van een bepaalde lokatie. Kan je b.v. gebruiken als je langs een flitscontrole aan het rijden bent. Snel bewaren zonder naam. Is niet om getallen in te voeren. Helaas......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdstrike
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-06 12:19
Anoniem: 79879 schreef op zondag 22 mei 2005 @ 10:40:
[...]

Heb je je gps apparaat wel eerst gepaired??
Heb hetzelfde probleem... TTM5, GPS is Holux GR-231, toestel SPV C500 (Franse ROM).
Alles al geprobeerd: pairen, uitgaande compoorten, naam wijzigen, niets hielp. Probeer hem zo even met de orginele GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nvidia schreef op maandag 23 mei 2005 @ 19:11:
Ik heb TomTom 3 Navigator BT maar nu is mijn vraag. Komt er een download ter beschikking om deze te upgraden naar versie 5?

Iemand hierop een antwoord?
Zie:

http://www.tomtom.com/shop/upgrade.php?action=mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

supersatan schreef op maandag 23 mei 2005 @ 19:24:
Ik heb inmiddels versie 421 van Major Roads Of Europe (TomTom GO) getest, en die werkt ook perfect op TTM5 (Qteq 8020).
Heb je daarvoor moeten registreren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
3 vraagjes:

- Als ik TT5 koop, kan ik de Bluetooth ontvanger dan ook in combinatie met mijn laptop gebruiken? Dit is wellicht handig op de boot bijvoorbeeld.
- Werkt de ontvanger ook met andere navigatiesoftware, bijvoorbeeld TomTom?
- In het pakket - voor zover ik het begrijp - alleen navigatiesoftware voor de Benelux. Wat als ik naar een klein dorpje in Zuid-Frankrijk of ergens in Duitsland wil? Moet ik dan allemaal aparte pakketten kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdstrike
- Als ik TT5 koop, kan ik de Bluetooth ontvanger dan ook in combinatie met mijn laptop gebruiken? Dit is wellicht handig op de boot bijvoorbeeld.
- Werkt de ontvanger ook met andere navigatiesoftware, bijvoorbeeld TomTom
De 'oude' TT ontvanger is prima te gebruiken met de laptop. Echter TomTom zelf draait alleen op een PDA. Ikzelf heb de TT ontvanger gebruikt met MapPoint van Microsoft, Route66, OziExplorer. Werkt allemaal.
Weet alleen niet of de TT ontvanger meerdere apparaten tegelijk accepteerd, momenteel heb ik een Holux ontvanger en daarmee kun je met meerdere apparaten tegelijk verbinden.
- In het pakket - voor zover ik het begrijp - alleen navigatiesoftware voor de Benelux. Wat als ik naar een klein dorpje in Zuid-Frankrijk of ergens in Duitsland wil? Moet ik dan allemaal aparte pakketten kopen
Antwoord is ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersatan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05-2024
Anoniem: 50159 schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 00:14:
[...]

Heb je daarvoor moeten registreren?
Nee, werkte gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdstrike
Birdstrike schreef op maandag 23 mei 2005 @ 23:13:
[...]

Heb hetzelfde probleem... TTM5, GPS is Holux GR-231, toestel SPV C500 (Franse ROM).
Alles al geprobeerd: pairen, uitgaande compoorten, naam wijzigen, niets hielp. Probeer hem zo even met de orginele GPS.
En de orginele werkt prima, overigens werkt TTM5 dus niet met alle merken. Met een 'Adapt (type weet ik niet)' werkt het prima, andere BT ontvangers probeer ik nu uit. Met de Holux GR231 gaat het in ieder geval niet. TTM5 vindt eenvoudigweg de GPS niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdstrike
Kennelijk werkt renamen van de Holux naar "BT GPS" in TTM5 prima, ik ben weer een blij mensch.

Op de C500 met Franse rom en TTM5:
Begin > 4 > 8 > 1 > Menu > 1 > Menu > 1 (nieuw apparaat) > selecteer GPS > voer paircode in > voer "BT GPS" in. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145069

Sinds kort gebruik ik ttm 5 op mijn SPV C500.
Het werkt op zich wel maar het gaat bij mij niet echt van harte.

Ik gebruik Betaplayer gelijktijdig met tomtom in de auto. Met de oude versie van tomtom liep het als een trein maar met ttm 5 wordt de mp3 functie met enige regelmaat voor korte tijd onderbroken. Het hapert dus.

Daarnaast wordt het volume van Betaplayer met een sprong versterkt als ik tomtom 5 opstart en wordt het volume met diezelfde sprong verminderd als Eva mij de eerste instructie heeft gegeven.
Met de oude ttm was het tomtom volume gekoppeld aan die van Betaplayer. Dus Eva harder zetten betekende tevens dat de melodieuze deunen harder uit de boxen schalden. Nu is het uitgangsvolume van betaplayer niet te beinvloeden met ttm op de voorgrond.

zonde geld is mijn mening ;(

Vroeg mij af of jullie ook last hebben van deze irritante minpuntjes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdstrike
Wat een held ben je: multitasken met de c500 smartphone :*) Het wordt hem gewoon teveel met TTM5... Merk idd dat het een iets 'zwaardere' applicatie is dan de vorige versie.

[ Voor 49% gewijzigd door Birdstrike op 24-05-2005 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144365

Birdstrike schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 09:37:
Wat een held ben je: multitasken met de c500 smartphone :*) Het wordt hem gewoon teveel met TTM5... Merk idd dat het een iets 'zwaardere' applicatie is dan de vorige versie.
Ik ben van plan om de TTM 5 aan te schaffen, maar zal ik dan hetzelfde probleem krijgen als ik multitask met de T-mobile Sda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32767 schreef op maandag 23 mei 2005 @ 13:00:
[...]

Ik heb de vergelijking tussen tom tom 5 mobile en route 66 2005 gedaan. Route 66 2006 komt er binnenkort aan. Dnieuwe versie is gebruiksvriendelijker overigens. Je ziet dan wel over hoeveel meter of kilometer de volgende afslag is, waar je rijdt, snelheid etc op het navigatie scherm. Nu zie je alleen de kaart, en ik vind dat hij erg laat is met het op de route aangeven waar je er af moet.
Al de zaken die hier opnoemt zitten nu ook al in TTM5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Wie heeft een smartphone en TomTom Mobile 5?

En wie daarvan maakt gebruik van versterkte stemmen en/of waarschuwingen per snelheid?

Ik heb overal al gezocht, maar niets kunnen vinden. :'(
Er zijn wel versterkte stemmen, maar die zijn niet voor de smartphone. :?
Je kunt hier de waarschuwingen downloaden, maar die werken bij mij niet. Kan ook aan mij liggen hoor 8)7

Wie kan me helpen?

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136100

ZeilDude schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 02:54:
- In het pakket - voor zover ik het begrijp - alleen navigatiesoftware voor de Benelux. Wat als ik naar een klein dorpje in Zuid-Frankrijk of ergens in Duitsland wil? Moet ik dan allemaal aparte pakketten kopen?
Hoeft niet persee, mijn ouders hebben redelijk goede ervaringen met Major Roads of Europe. Dat major roads is namelijk nogal een ruim begrip. Hiermee kun je prima naar een plaats onderin Frankrijk navigeren. Als het echt te klein en achteraf wordt, dan zit je wel aan de echte kaart van Frankrijk vast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130095

funske schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 13:24:
Wie heeft een smartphone en TomTom Mobile 5?

En wie daarvan maakt gebruik van versterkte stemmen en/of waarschuwingen per snelheid?

Ik heb overal al gezocht, maar niets kunnen vinden. :'(
Er zijn wel versterkte stemmen, maar die zijn niet voor de smartphone. :?
Je kunt hier de waarschuwingen downloaden, maar die werken bij mij niet. Kan ook aan mij liggen hoor 8)7

Wie kan me helpen?
Ok, ok, hier is een bestand met versterkte waarschuwingen (stem ipv beeptonen)..

Beep 1----->Snelheidscontrole
Beep 2----->Rood-licht_controle
Beep 3----->Trajectcontrole
Beep 4----->Mobiele_snelheidscontrole
Beep 5----->Rood-licht_en_snelheidscontrole
Bell 1------->Rood-licht_en_snelheidscontrole_Maximaal_50
Bell 2------>Rood-licht_en_snelheidscontrole_Maximaal_70
Bell 3------>Rood-licht_en_snelheidscontrole_Maximaal_80
Boing------>Rood-licht_en_snelheidscontrole_Maximaal_90
Bugle------>Snelheidscontrole_Maximaal_50
Cow-------->Snelheidscontrole_Maximaal_70
Cuckoo----->Snelheidscontrole_Maximaal_80
Polite 1----->Snelheidscontrole_Maximaal_90
Polite 2----->Snelheidscontrole_Maximaal_100
Polite 3----->Snelheidscontrole_Maximaal_120

hier downloaden
http://members.lycos.nl/zat11/data.chk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb gelezen dat sommige mensen last hebben als ze teveel POI's hebben staan. Treedt deze vertraging alleen op als je ook hebt aangegeven dat je de POI's op het scherm wilt zien? Of wordt het al trager als je de ov2 files op je kaartje hebt staan?
Er zijn namelijk zat POI's die ik wel beschikbaar wil hebben, maar die niet op het scherm hoeven te verschijnen (winkels of bouwmarkten, bijv). Als ik ernaar toe wil navigeren moet ie wel te selecteren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Anoniem: 130095 schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 14:54:
[...]

Ok, ok, hier is een bestand met versterkte waarschuwingen (stem ipv beeptonen)..

..
<knip>
..

hier downloaden
MajB,
Hartstikke bedankt!!
_/-\o_
De waarschuwingen zijn zelfs vééél duidelijker dan de vorige die ik had :*)

Nu nog de versterkte stemmen en ik ben helemaal gelukkig ;)

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
ione schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 15:52:
Ik heb gelezen dat sommige mensen last hebben als ze teveel POI's hebben staan. Treedt deze vertraging alleen op als je ook hebt aangegeven dat je de POI's op het scherm wilt zien? Of wordt het al trager als je de ov2 files op je kaartje hebt staan?
Er zijn namelijk zat POI's die ik wel beschikbaar wil hebben, maar die niet op het scherm hoeven te verschijnen (winkels of bouwmarkten, bijv). Als ik ernaar toe wil navigeren moet ie wel te selecteren zijn.
Ik heb gemerkt dat ik er niet meer dan 36 kan kiezen. Ook al zet ik er 50 of 60 er in. Meer dan die 36 laat hij niet zien. Ongeacht of je ze wel of niet als POI geselecteerd. :'(

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

funske schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 16:57:
[...]

MajB,
Hartstikke bedankt!!
_/-\o_
De waarschuwingen zijn zelfs vééél duidelijker dan de vorige die ik had :*)

Nu nog de versterkte stemmen en ik ben helemaal gelukkig ;)
Op wat voor phone installeer je deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Anoniem: 32767 schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 18:02:
[...]
Op wat voor phone installeer je deze?
Op een SPV C500 :)

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110383

Heb sinds kort een GlobalSat BT 338 en Windows mobile 5, alles werkt alleen als ik m'n telefoon uitzet (SPV C500) en daarna weer TTM opstart is die z'n GPS kwijt, zwaar k*t...heeft iemand een oplossing voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparkOne
  • Laatst online: 17-06 09:01
ik heb tom tom mobile 5 met nokia 6600 en ik ga op vakantie naar spanje en zou het handig vinden als ik de kaart van spanje erin heb zitten. Ik kan ze echt nergens vinden. Iemand een idee?

Canon EOS 5Dm4 | 24-70L | Segway E125S Blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140698

SparkOne schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 20:01:
ik heb tom tom mobile 5 met nokia 6600 en ik ga op vakantie naar spanje en zou het handig vinden als ik de kaart van spanje erin heb zitten. Ik kan ze echt nergens vinden. Iemand een idee?
.

informeren bij tomtom.nl waar je eventueel de "iberia" kaart kan kopen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110383

oplossing gevonden:
rename bluetooth device naar BT GPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Brook
  • Laatst online: 12-11-2020
Anoniem: 130095 schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 14:54:
[...]

Beep 3----->Trajectcontrole
Beep 4----->Mobiele_snelheidscontrole
Beep 5----->Rood-licht_en_snelheidscontrole
Bell 1------->Rood-licht_en_snelheidscontrole_Maximaal_50
Bell 2------>Rood-licht_en_snelheidscontrole_Maximaal_70
Bell 3------>Rood-licht_en_snelheidscontrole_Maximaal_80
Boing------>Rood-licht_en_snelheidscontrole_Maximaal_90
Bugle------>Snelheidscontrole_Maximaal_50
Cow-------->Snelheidscontrole_Maximaal_70
Cuckoo----->Snelheidscontrole_Maximaal_80
Polite 1----->Snelheidscontrole_Maximaal_90

hier downloaden
Als ik deze download en installeer, dan krijg ik de gewone geluiden terug en niet de bovenstaande. :'(

Kan je de goede link en/of file plaatsen AUB....

Mijn dank is groot.. _/-\o_

The Brook

99,9 % Van de Computerproblemen zit tussen de bureaustoel en het toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Brook schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 21:09:
[...]

Als ik deze download en installeer, dan krijg ik de gewone geluiden terug en niet de bovenstaande. :'(

Kan je de goede link en/of file plaatsen AUB....

Mijn dank is groot.. _/-\o_

The Brook
Als je Nokia gebruikt dan werkt het oud bestand niet, omdat Nokia geluiden nodig heeft obv 16000Hz. Voor C500 maakt het niet uit kan met 16000 of andere freq. werken.
Ik heb nu een nieuw bestand gemaakt, als het goed is werkt het met c500 en Nokia..
Helaas kan ik het niet testen omdat ik geen Nokia heb.

Hier te downloaden

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 130095 op 24-05-2005 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobodie
  • Laatst online: 06:55
Anoniem: 101494 schreef op maandag 16 mei 2005 @ 10:49:
[...]

Ik heb TTM 5 werkende met de adapt bt gps...dmv deze te hernoemen naar tomtom wireless gps.
Ik weet niet of dit ook lukt met TTM4, succes :)
Is dat dus op een Motorola MPX220????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobodie
  • Laatst online: 06:55
Anoniem: 101494 schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 11:57:
[...]

Hi,

Ik heb je een mail gestuurd,met daarin hoe ik het gedaan heb...

:P
Patres ik zie het al, het is inderdaad voor een Motorola MPX220, zou jij mij dat mailtje ook kunnen sturen? Zeer bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

haha die geluiden doen het bij mij ook
maar op een weg waar ik 70 mag zegt ie.. snelheidscontrole maximaal 120
Hoe verander ik dit?
Op het icoontje zelf staat wel 70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwhooftman
  • Laatst online: 12-06 21:17
Ik heb mijn Leadtek 9537 GPS aan de praat met TomTom Mobile 5 op mijn SPVC500. Voor de geïnteresseerden hieronder hoe ik het gedaan heb:

Uitgangssituatie:
- geen pairing met een GPS aanwezig. Desnoods aanwezige pairrings verwijderen (Begin,4,8,1,Menu, 1 Apparaten)
- TomTom Mobile 5 op de Storage Card
- map 2577 met daarin Autorun.exe op de Storage Card gewoon laten staan (2577 is de default Autorun map voor devices met een StrongArm processor. Ik heb er geen last van)
- Com6 aangevinkt en Com7 uitgevinkt in BT Serial Setup (Begin,9,9,9,9,Configuraties,2 BT Serial Setup
- GPS ontvanger aan en met een fix (groene led knippert)

Instellen:
- TomTom starten en 'andere draadloze gps' instellen (5,6,6,6,1 GPS Status, keuze 'Stel in')
- TomTom verlaten
- Bluetooth op de telefoon aanzetten (Begin,4,8,1 op 'Aan' zetten)
- terug naar hoofdscherm en dan naar Begin,9,9,9,9,Configuraties,2 BT Serial setup
- Com7 aanvinken en Done kiezen
- gemeld wordt dat er nu gepaired moet gaan worden en er wordt overgeschakeld naar het Bluetooth scherm
- Kies Menu, 1 apparaten, 1 Nieuw en starten het pairen
- Al gauw wordt de 'Leadtek 9537 GPS' gevonden
- selecteer deze en geef als paircode niets in
- verander de naam in 'BT GPS'
- verlaat dit scherm
- Check of je boven het home scherm het Bluetooth symbool ziet staan
- start TomTom
- Bluetooth werd nu bij mij direkt uitgeschakeld!
- Verlaat TomTom en schakel Bluetooth weer in (Begin,4,8,1, op 'Aan' zetten)
- Start TomTom weer en nu blijft Bluetooth wel aan
- Binnen enkele tientallen seconden nadat TomTom de instructies geladen heeft wordt de verbinding met de GPS gemaakt (blauwe led gaat continu branden) en TomTom toont je locatie.

Op deze manier blijft bij mij de verbinding met de GPS bewaard, ook na rebooten van de telefoon en uit-en aanschakelen van de GPS. Ook de volgorde van opstarten doet er niet toe.
Overigens moet je de gepairde GPS niet 'TomTom Wireless GPS' noemen want dan wordt ie wel verwijderd. Ook als je in TomTom via 'Stel in' een andere GPS kiest worden aanwezige pairings verwijderd of wordt Bluetooth weer uitgeschakeld (afblijven dus :) )
Ook moet je niet meer een traffic update installeren (dit is een Ttmobile.exe en overschrijft dus versie 5)

groeten

[ Voor 3% gewijzigd door pwhooftman op 24-05-2005 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
  • Laatst online: 28-01 03:24
Goed, heel leuk voor de mensen die een leadtek hebben, maar ten eerste kon dit in het tomtom topic, ten tweede doe je in feite hetzelfde als ik bij mijn holux gr 231, alleen is dat een kwestie van meteen com6 en 7 aanzetten, ding bt gps noemen en in tomtom ander apparaat instellen, werkt het ook.

Maar goed, ik hoop dat mensen er toch profijt van hebben, alleen met dit soort topics wordt got enorm onoverzichtelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145177

emule op tomtom mobile 2005 of tomtom navigator
mappies in de root van je sd kaart mikken en selecteren in ttm5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:40

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

jobodie schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 21:37:
[...]

Is dat dus op een Motorola MPX220????
TTM5 werkt gewoon perfect met een non-TT gps. Je moet alleen de com6 aanzetten en natuurlijk de gps activeren in je lijst. Naam veranderen hoeft niet aangezien in TTM5 de optie aanwezig is om met andere merken te werken.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
Weet iemand dit:
ZeilDude schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 02:54:
- Werkt de ontvanger ook met andere navigatiesoftware, bijvoorbeeld TomTom Route 66?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwhooftman
  • Laatst online: 12-06 21:17
nickpma schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 23:16:
Goed, heel leuk voor de mensen die een leadtek hebben, maar ten eerste kon dit in het tomtom topic, ten tweede doe je in feite hetzelfde als ik bij mijn holux gr 231, alleen is dat een kwestie van meteen com6 en 7 aanzetten, ding bt gps noemen en in tomtom ander apparaat instellen, werkt het ook.

Maar goed, ik hoop dat mensen er toch profijt van hebben, alleen met dit soort topics wordt got enorm onoverzichtelijk!
Sorry, ik had meteen na plaatsen van het topic al een berichtje naar de moderator gestuurd, het had in het Grote TomTom Mobile deel 3 topic gemoeten. Trouwens fijn om te zien dat je het zo waardeert als iemand gedetailleerde informatie deelt. Voor mij was het niet altijd duidelijk, zeker omdat Bluetooth telkens uitgeschakeld werd als je het in de volgorde doet zoals jij vertelt.

K5l: inmiddels heb ik 'm op de goede plek gezet :Y)

[ Voor 44% gewijzigd door Korakal op 25-05-2005 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20591

Iets anders:
Heeft iemand het al voor elkaar om de verschillende types flitspalen weer te geven zonder dat tomtom stottert? Ik heb in het vorige deel wel gelezen dat iemand een bestand heeft gemaakt met flitspalen, maar daarin kan je niet zien welke soort of voor welke snelheid het is. Is hier überhaupt een oplossing voor? Ik heb nu slechts vijf types erin staan (NL snelheid all, NL stoplicht all, NL trajectcontroles, BE snelheid all en BE stoplicht all) en hij gaat nu al stotteren.[/quote]

ik heb dit probleempje voor mij opgelost en het werkt op mijn 6600.
Blijkbaar waren de beschrijvingen te lang dus haalde ik die eruit uit omdat ze weinig nut hebben.

1.het ov2 bestand met alle flitspalen downloaden
2. met DUMPOV2 ov2 omgezet naar txt bestand
3. txt bestand geopend in word
4.met de opdracht "vervangen" de omschrijvingen achter de gps-data vervangen door niets, vervang "*" invullen en "jokertekens gebruiken"aanvinken en vervanger door ""
5.met MAKEOV2 txt omzetten naar ov2 (bmp-tje wordt automatisch gemaakt)
6.flitspaal_all.ov2 en flitspaal_all.bmp in je benelux-mapje kopieeren op je 6600

Het is ff werk maar werkt echt ook het volgen van de weg gaat soepeler...

Je kunt zelfs de waarschuwing optie inschakelen en warempel: "GEEN GESTOTTER MEER"

de tools kan je downloaden van: http://www.omdnl.nl/tt/ov2tools.zip

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 20591 op 25-05-2005 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobcohen
Bedankt! Ik had ineens in de gaten dat het mijn quote was! Ik zal het dit weekend even proberen te fixen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65860

Ik wil binnenkort tomtom mobile draaien op mijn nokia 6630 is dit mogelijk? zo ja welke gps muis kan ik het beste nemen ~100 euro :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Anoniem: 44189 schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 22:30:
haha die geluiden doen het bij mij ook
maar op een weg waar ik 70 mag zegt ie.. snelheidscontrole maximaal 120
Hoe verander ik dit?
Op het icoontje zelf staat wel 70
Op mijn SPV C500 kies ik achtereenvolgens menu en dan
5-6-4-4 en dan kun je per POI een apart geluidje testen en selecteren.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
Nog even vraagje...

Als ik nou tomtom 5 installeer op 512mb kaartje, en ik wil straks via duitsland naar frankrijk, gaat dat passen?

Volgens mij zijn Duitsland en Frankrijk zo rond de 232 mb...maar programma erbij, net wel of net niet zeker?

Handig om te weten, en werken deze kaarten nu WEL of NIET met tomtom 5? (windows smartphone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133714

nickpma schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 13:58:
Nog even vraagje...

Als ik nou tomtom 5 installeer op 512mb kaartje, en ik wil straks via duitsland naar frankrijk, gaat dat passen?

Volgens mij zijn Duitsland en Frankrijk zo rond de 232 mb...maar programma erbij, net wel of net niet zeker?

Handig om te weten, en werken deze kaarten nu WEL of NIET met tomtom 5? (windows smartphone)
De kaarten werken ALTIJD met TTM5. Het is alleen de vraag of je ze (opnieuw) moet activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik TTM5 installeren, Benelux en die major routes...
moet ik Benelux activeren haal de activeringscode van tt activeert ie 'm niet...
alles is goed ingevult gemailt naar tt moet ik 2 dagen wachten voor een antwoord.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
Anoniem: 133714 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 15:28:
[...]
De kaarten werken ALTIJD met TTM5. Het is alleen de vraag of je ze (opnieuw) moet activeren.
Ok, en weet iemand of ik dan MOET activeren en of het kwa grootte ook past?

Dus tomtom 5 + Duitsland + Frankrijk, zonder Benelux!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat zal krap worden, je kunt overwegen met major roads of Europe door Duitsland te gaan (autobahnen zijn goed te volgen neem ik aan) en met de echte Frankrijk map door Frankrijk te gaan (Frankrijk is vaak wat moeilijker gezien de taalbarriere voor de meesten en kun je dus beter met een gedetailleerde kaart doen). Ik gooi maar een balletje op hoor. Andere optie is je 512MB mmc verkopen en er 1GB in te doen, dan is je probleem ook opgelost. Dan leg je 30 tot 40 euro bij, maar dan heb je het wel voor mekaar. Suc6 met je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nickpma schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 16:11:
[...]

Ok, en weet iemand of ik dan MOET activeren en of het kwa grootte ook past?

Dus tomtom 5 + Duitsland + Frankrijk, zonder Benelux!?
Juist ondekt!!
Als je TT5 installeert en de oude Beneluxmaps en Major routes off... gebruikt hoef je deze niet te activeren
en heb je wel alle faciliteiten van TT5...let op je moet alleen de stemmen van je oude TT4
(data14.chk en data15.chk) in de nieuwe Voices map overschrijven..anders heb je geen stemmen..
Ga vanavond ff checken of de routes dan wel kloppen..
Alles werkt zonder GPS patch ff naar voorkeuren/gps instellingen/selecteer andere GPs en werken als een zonnetje....
ongetwijveld werkt Duitsland en frankrijk ook als je deze tenminste hebt en genoeg ruimte op je MMS hebt...
})

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
Anoniem: 20591 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 17:07:
[...]

Juist ondekt!!
Als je TT5 installeert en de oude Beneluxmaps en Major routes off... gebruikt hoef je deze niet te activeren
en heb je wel alle faciliteiten van TT5...let op je moet alleen de stemmen van je oude TT4
(data14.chk en data15.chk) in de nieuwe Voices map overschrijven..anders heb je geen stemmen..
Ga vanavond ff checken of de routes dan wel kloppen..
Alles werkt zonder GPS patch ff naar voorkeuren/gps instellingen/selecteer andere GPs en werken als een zonnetje....
ongetwijveld werkt Duitsland en frankrijk ook als je deze tenminste hebt en genoeg ruimte op je MMS hebt...
})
Ik heb het 3 keer overgelezen en probeer het te snappen...

Waarom zou je stemmen van ttm 4 moeten kopieeren (ttm4 bestaat niet, 3 wel), werkt nu ook al toch?

Mijn vraag is gewoon, PASSEN ttm5 + kaart van frankrijk + kaart van duitsland op 512mb mini-sd?
En moet ik die mappen ook activeren bij tomtom mobile 5?

Bovendien moet je bij de meeste telefoons de oude Benelux map (v390) gewoon activeren!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145177 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 00:00:
[...]

emule op tomtom mobile 2005 of tomtom navigator
mappies in de root van je sd kaart mikken en selecteren in ttm5
Eh... mag dit wel hier???? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• etienne1
  • Laatst online: 21-06 21:05
nickpma schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 17:16:
[...]

Waarom zou je stemmen van ttm 4 moeten kopieeren (ttm4 bestaat niet, 3 wel), werkt nu ook al toch?

Mijn vraag is gewoon, PASSEN ttm5 + kaart van frankrijk + kaart van duitsland op 512mb mini-sd?

Bovendien moet je bij de meeste telefoons de oude Benelux map (v390) gewoon activeren!!
Over welke mappen van Duitsland en Frankrijk hebben jullie het nu eigenlijk? Tomtom navigator maps of western europe of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik neem aan gewoon over de navigator maps van die landen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Even een simple berekeing:

Duitsland map 230 mb, Frankrijk map 235 mb, Ttm mobile zonder kaarten 46 mb = 511 mb
Op een leeg geformateerd miniSD heb je hooguit 488 mb vrij (de rest wordt gebruikt om FAT info van de kaart te bewaren).
DUS het antwoord is NEE. MAAR als de de map voices verwijderd (42mb) en 1 voice gebruikt(1mb)
(moet die voice in de tomtom map zetten), dan lukt het wel.

overigens blijkt dat bij sommigen die Nokia hebben de oude kaarten niet hoeven te activeren bij c500 wel. (vreemd). :?
Oh, ja problemen met stemmem komen alleen bij Nokia voor en niet bij c500.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 130095 op 25-05-2005 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trion75

trion75

Pascal H.

Anoniem: 130095 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 22:35:
[...]

Even een simple berekeing:

Duitsland map 230 mb, Frankrijk map 235 mb, Ttm mobile zonder kaarten 46 mb = 511 mb
Op een leeg geformateerd miniSD heb je hooguit 488 mb vrij (de rest wordt gebruikt om FAT info van de kaart te bewaren).
DUS het antwoord is NEE. MAAR als de de map voices verwijderd (42mb) en 1 voice gebruikt(1mb)
(moet die voice in de tomtom map zetten), dan lukt het wel.

overigens blijkt dat bij sommigen die Nokia hebben de oude kaarten niet hoeven te activeren bij c500 wel. (vreemd). :?
Oh, ja problemen met stemmem komen bij Nokia alleen voor en niet bij c500.
Overigens heb ik ontdekt dat als je het grootste bestand (weet zo ff niet de naam uit m'n hoofd) maar gedeeltelijk kopieerd ( gebeurde door een foutje) dan heb je minder ruimte nodig, maar alle wegen staan er wel op, maar je hebt dan niet de juiste kleuren voor rivieren, bossen, industrieterein etc.

Misschien is dat een handige oplossing, het gaat je toch alleen om het navigeren en niet of je nu wel of niet over een rivier rijdt. Of door de bossen heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145287

P.s. ik lees dat veel mensen problemen hebben met hun gps werkend te krijgen. Ik heb enkel de gps patch geinstalleerd en het werkte. Ik heb dus niets hoeven te hernoemen ofzo. Ik gebruik een Nokia 6600 i.c.m. Adapt BT GPS. Snap niet waarom dit bij sommigen niet werkt en bij anderen weer wel. Misschien ligt het aan de gps patch die sommigen gebruiken. :? Eventueel kun je mij mailen voor 'hulp' :X met de gps patch.[/quote]

Beste Bounzer,
Ik heb het volgende probleem:
Nokia 6600 + Emtac CRUXII + TomTom Mobile 5
Iedere keer als ik TomTom opnieuw start of als ik de telefoon opnieuw start dan geeft hij aan dat er geen GPS apparaat beschikbaar is. Vervolgens ga ik via het menu naar GPS status en bij "stel in" vraagt ie "andere GPS ontvanger" hier kies ik ja waarna ik een overzicht krijg van de gepaarde GPS ontvanger(s) hier kies ik mijn Emtac aan en alles werkt weer. Dus iedere keer bij het opstarten moet ik weer de GPS ontvanger kiezen en activeren. Wat voor een patch moet ik hebben en hoe ga ik dit oplossen. Alvast bedankt, Michel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65860 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 11:03:
Ik wil binnenkort tomtom mobile draaien op mijn nokia 6630 is dit mogelijk? zo ja welke gps muis kan ik het beste nemen ~100 euro :?
Als je TT5 gebruikt verwijs je gewoon naar een ander GPS dus ik adviseer de goedkoopste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeilDude
Anoniem: 20591 schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 08:19:
[...]

Als je TT5 gebruikt verwijs je gewoon naar een ander GPS dus ik adviseer de goedkoopste...
TT5 is toch niet los te koop? Of ga je van de 'creatieve' manier van het verkrijgen van software uit?
Als je TT5 wél koopt, dam krijg je er zo'n GPS-muis bij. Kun je die ook icm met andere software gebruiken? En eventueel ook met je laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

OK, als je de nieuwe map gebruikt van de benelux moet je ineens de oude map van 'major routes of.'.. ook activeren met dat nummer.
Als je de oude beneluxmap gebruikt hoef je beide niet te activeren....dus my guess is dat dit misschien ook niet hoeft met dsland en frankrijk.....
Verder zit er een hele reeks met stemmen in TT5 maar die werken niet op de Nokia 6600.
Bij de oudeTT3(ok..ok..) werden er 2 verschillende stemmen meegegeven op verschillend Hrz waardes.
Bij TT5 is dit hoogst waarschijn lijk de versie voor de PPC versie en die is te hoog voor Nokia vandaar dat kopieren van die stemmen uit de oude versie..zo beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ZeilDude schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 08:23:
[...]

TT5 is toch niet los te koop? Of ga je van de 'creatieve' manier van het verkrijgen van software uit?
Als je TT5 wél koopt, dam krijg je er zo'n GPS-muis bij. Kun je die ook icm met andere software gebruiken? En eventueel ook met je laptop?
Je kan je oude versie updaten en TT5 biedt de mogelijkheid om een andere GPS muis te kiezen...en via het web is het mogelijk om een demoversie te downloaden bij TT...
Ongetwijvelt zal TT5 straks los verkocht worden anders zouden ze deze optie niet inbouwen toch?

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 20591 op 26-05-2005 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jobcohen schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 10:41:
Bedankt! Ik had ineens in de gaten dat het mijn quote was! Ik zal het dit weekend even proberen te fixen. _/-\o_
Weekend? klusje van 10 minuten met MSword....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122770 schreef op zondag 15 mei 2005 @ 20:17:
Hallo,

ik heb ook al even TomTom Mobile in gebruik, maar dit weekend iets heel vreemd voorgehad :(

Ik heb geen cardreader dus moet alles via pcsuite gebeuren en dan via knip en plak functie met FExplorer in de juiste map terechtkomen, ik had hier al waarschuwingen gelezen dat dit zeker niet aan te raden was, maar goed ik heb geen zin om cardreader te kopen die ik nooit ga gebruiken + nadat ik tomtom voor de eerste keer had geïnstalleerd werkte hij perfect!

Net nu ik gisteren meer dan 300km moest gaan rijden wil mijn tomtom niet meer werken :| , telkens ik deze opstart vertelt hij doodleuk 'geen kaarten gevonden' :X

Hoe is dit in godsnaam mogelijk van de ene op de andere dag? Ik heb niks aan mijn gsm veranderd, en ondertussen al 2x het programma volledig opnieuw geïnstalleerd net zoals ik het de eerste keer gedaan had, maar het programma weigert gewoonweg te werken |:( , echt hatelijk

ik heb alle topics in het verleden gevolgd, en nu nog eens doorzocht en enkele tips geprobeert maar geen enkele lijkt te werken bij mij, iemand die kan helpen?

Mijn gsm is een Nokia 6600.

(p.s: nog een vraagje, kan je programma's die standaard op 6600 staan op de een of andere manier 'herstellen' ? :s Ik zit nu namelijk ook al met een Kalender die steeds afslaat als ik hem wil openen, sinds ik mijn geheugenkaart geformatteerd heb via de telefoon :( )
Ik heb dit ook gehad..
Bij mij kwam het omdat ik via de pcsuite mijn 6600 heb laten backuppen....maar bij het backuppen kwam ik erachter dat ie ook mijn 256Mb MMC ging backuppen over bluetooth daar had ik geen zin in en heb dit proces halverwegen afgekapt...daarmee heeft ie bestanden van TT beschadigd...
heeft mij ook een avondjegekost om al die zooi weer netjes terug te zetten was wel al mij favorites uit TT kwijt...
Advies: backup alleen je telefoongeheugen met het backup systeem op je mobiel.(.instel./geheugen/opties/reservek.tel.geh.) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickpma
Anoniem: 20591 schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 08:27:
[...]

OK, als je de nieuwe map gebruikt van de benelux moet je ineens de oude map van 'major routes of.'.. ook activeren met dat nummer.
Als je de oude beneluxmap gebruikt hoef je beide niet te activeren....dus my guess is dat dit misschien ook niet hoeft met dsland en frankrijk.....
Verder zit er een hele reeks met stemmen in TT5 maar die werken niet op de Nokia 6600.
Bij de oudeTT3(ok..ok..) werden er 2 verschillende stemmen meegegeven op verschillend Hrz waardes.
Bij TT5 is dit hoogst waarschijn lijk de versie voor de PPC versie en die is te hoog voor Nokia vandaar dat kopieren van die stemmen uit de oude versie..zo beter?
ah das duidelijker ja :P
ik moet inderdaad maar even wachten op mijn 512mb, om te testen hoe en wat.
oh en ik snapte die stemmen al niet, komt omdat ik een sda heb, die heeft geen problemen met stemmen...

is het trouwens ook mogelijk om de plaatsen die tomtom bewaard omdat je die een keer hebt ingevoerd weer te verwijderen? anders krijg je straks een enorme lijst met plaatsen die je maar 1x gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nickpma schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 09:30:
[...]
ah das duidelijker ja :P
ik moet inderdaad maar even wachten op mijn 512mb, om te testen hoe en wat.
oh en ik snapte die stemmen al niet, komt omdat ik een sda heb, die heeft geen problemen met stemmen...

is het trouwens ook mogelijk om de plaatsen die tomtom bewaard omdat je die een keer hebt ingevoerd weer te verwijderen? anders krijg je straks een enorme lijst met plaatsen die je maar 1x gebruikt.
yep,
instellingen/onderhoud/favorieten....
instellingen/onderhoud/poi..kan je definitief de plaatsen stallen die je makkelijk terug wilt vinden.

Met TT5 als je adressen in je telefoonboek hebt, direct naartoe navigeren dat is wel handig zo hoef je niet zo'n elle lange lijst te hebben met favorieten..

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 20591 op 26-05-2005 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141376 schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 14:49:
Wie kan mij op weg helpen om TomTom Mobile 5 voor symbian te vinden?
je mist alleen die system map daar zitten 2 mappen in:
TTMOBILE (zoals bij de oude..)
en TTNAVCONTACTS (Dit is nieuw een programma die contacten koppelt met TT5)
TT5 met de oude mappen benelux-f-map en major routes op europe werkt volledig..alle instellingen en de 'vreemdeGPS' instelling is mogelijk..
Ben nog bezig om een gedeelte van de nieuwe map te kopieren zonder die 'vervelende code'...ik hou jullie op de hoogte..gewoon een beetje freubelen.. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:53
Ik kan iets heel dom over het hoofd zien, maar ik kan het volgende niet meer vinden in TomTom Mobile 5:
- De 'vermijd obstructie' functie

Tijdens de laatste rit heb ik me kapot gezocht... terwijl ik hem in TTM4 gelijk weet te vinden. Iemand een idee waar ik dat kan vinden of is deze functie gewoon weggehaald??

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
We willen er nog even extra op wijzen dat het uitwisselen van email adressen niet de bedoeling is. De neiging naar andere dingen dan product bespreking wordt dan heel groot en te gemakkelijk.

Het is inmiddels bekend dat er op minder legale manieren met deze software te werken is, echter zien we hier liever geen verwijzingen hiernaar (ook niet indirect, of vragen/hulp over niet-legaal verkregen software).