Als je 'm mailt naar peterx_1960@hotmail.com, heb ik nog wel een plekje.Mr.David schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 23:59:
[...]Time 4 David Spielberg........
Wie kan er een SPA hotlap hosten?
Dit klopt wel.. In begin reed ik 2.17.. hele lang tijd niet gereden. En toen reed ik erweer en ineens bam was de 2.14 er.. NU heb ik er al zeer lang niet gereden (2 maandenMr.David schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 23:59:
Jongens jongens jongens...
Die tijd van 2:11:XXX is gewoon een combinatie van een goede setup en skills. Mensen die zeggen dat ik over de curbs ram die hebben het helemaal mis. In de demo dacht ik dat 2:17:XXX de limit was. Toen had ik het spel een tijdje toen was het 2:15:XX. Toen begon ik races online te winnen toen was het 2:13:XXX. Vorige maand was het 2:12:XXX en nu is het 2:11:XXX. Progressie Als jullie na de league weer deze baan rijden dan zullen jullie zien dat je weer sneller bent geworden. De 1 toont meer en sneller progressie dan een ander. Ik beschik toevallig over goede eigenschappen, dat ben ik te weten te komen door de selectie voor F-16 vlieger bij de luchtmacht.
Ik vind/vond het een beetje vervelend dat iedereen zo raar reageerde op die SPA tijden. "Het ligt aan de setup...." Die gasten snijden af...." "Ze rammen over de kerbs...."
Time 4 David Spielberg........
Wie kan er een SPA hotlap hosten?![]()
Ps. Die vonken regen onder mijn auto kwam, omdat ik vergeten was om mijn auto iets te verhogen voor de race (ivm. feul load). Ik reed met mijn quali setup namenlijk.
Ik denk dat de vooruitgang bij mij wat minder snel gaat als bij jou. Ik maakte een redelijk snelle start. En zak nu iets meer in. Ik ga nu in langzamer temp omhoog
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
In de werkelijkheid heb je geen esc toets. Je hebt achter de pc dus niet de "angstfactor" zoals ze die in het echt wel hebben. Dit scheelt bijvoorbeeld op spa bij eau rouge, blanchimont en de busstop al snel een aantal seconden.LoneRanger schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 23:47:
[...]
Ik ga even hardop denken dus neem het niet te serieus.![]()
Als de AI op 100% staat neem ik aan dat ze de rondetijden rijden zoals in het echte werk.
Als een noob als ik de AI op 100% per ronde secondes aan de broek doet klopt er toch iets niet.
Ofwel hoor ik in die auto ofwel kloppen er iets niet aan de auto's of circuits.
Zowel is het geen sim aangezien het niet klopt met de werkelijkheid.![]()
Waar zit de denkfout?
Of is het gewoon een sim omdat je de auto's moeilijker kunt controleren dan b.v. nfs?
[als in dichter bij de waarheid, matrix style]
Geen kritiek op het spel hoor maar vroeg het mij gewoon af, helemaal als je de rankings zo eens leest.
Een echte coureur heeft ook geen uren en onbeperkt aantal rondes om een setup te maken en hij zal zeker geen setup maken die moeilijk te handlen is. Hij wil namelijk niet het risico lopen om de auto in de muur te zetten.
Tevens hebben coureurs op een heel jaar tijd maar een beperkt aantal rondes op elk circuit. De tijden die hier bv op spa worden gereden zijn tijden na een aantal 100 tal rondes op het circuit.
Die vooruitgang heb ik ook nog steeds. Voor de NGT league reed ik op spa met de 550 2.13.7 als beste tijd. Tijdens de NGT league periode (januari t/m maart) heb ik geen GT gereden. Na de NGT league heb ik sporadisch met GTR gereden, maar niet vaak.R-B schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 00:08:
[...]
Dit klopt wel.. In begin reed ik 2.17.. hele lang tijd niet gereden. En toen reed ik erweer en ineens bam was de 2.14 er.. NU heb ik er al zeer lang niet gereden (2 maanden) Dus moet nu wel weer wat sneller kunnen
Ik denk dat de vooruitgang bij mij wat minder snel gaat als bij jou. Ik maakte een redelijk snelle start. En zak nu iets meer in. Ik ga nu in langzamer temp omhoog
Nu ben ik het weer wat aan het oppakken en het resultaat is er. Net nog even op spa gereden in een offline sessie en ik heb er na een paar rondes nu een 2.12.5 uit weten te persen met een 575. Ervaring met het spel levert gewoon snelheid op.
Maar het is niet belangrijk dat je super snel bent in GTR. Het belangrijkste is dat je gewoon constant je rondes kunt rijden. Als jij constant 2.15 rijdt op spa en iemand voor je rijdt constant 2.13 en die plant hem in een race van 15 rondes halverwege 30 seconde in de grindbak, dan maak jij nog steeds een goede kans om te winnen....
[ Voor 35% gewijzigd door Fiskare op 19-05-2005 00:16 ]
Hehe, ik heb nog wel voortuitgang, alleen lang neit zo snel meer als beginFiskare schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 00:11:
[...]
Die vooruitgang heb ik ook nog steeds. Voor de NGT league reed ik op spa met de 550 2.13.7 als beste tijd. Tijdens de NGT league periode (januari t/m maart) heb ik geen GT gereden. Na de NGT league heb ik sporadisch met GTR gereden, maar niet vaak.
Nu ben ik het weer wat aan het oppakken en het resultaat is er. Net nog even op spa gereden in een offline sessie en ik heb er na een paar rondes nu een 2.12.5 uit weten te persen met een 575. Ervaring met het spel levert gewoon snelheid op.
Maar het is niet belangrijk dat je super snel bent in GTR. Het belangrijkste is dat je gewoon constant je rondes kunt rijden. Als jij constant 2.15 rijdt op spa en iemand voor je rijdt constant 2.13 en die plant hem in een race van 15 rondes halverwege 30 seconde in de grindbak, dan maak jij nog steeds een goede kans om te winnen....
Dat van constant rijden is nog belangrijker
[ Voor 25% gewijzigd door R-B op 19-05-2005 00:18 ]
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Nee het is een echt filmpje geen replay...Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 00:06:
[...]
Als je 'm mailt naar peterx_1960@hotmail.com, heb ik nog wel een plekje.
Hier is in iedergeval de gewone Replay Spa Dusk 2:11:3XX
Hier zitten zelfs een paar kleine foutjes in. Zonder die foutjes zou je zo een 2:10:XXX kunnen halen.
[ Voor 36% gewijzigd door Mr.David op 19-05-2005 00:55 ]
Maar Mr. David, ben je nou door de selectie gekomen of niet (ik ben op de laatste test, "echt vliegen" afgekeurd", en studeer nu L&R
)

[ Voor 10% gewijzigd door SayWhatAgain! op 19-05-2005 02:37 ]
omg... net toch bijna eerste geworden met een 72 min race op Barcelona. Moet je alleen niet te laat remmen na het rechte stuk terwijl je eigenlijk al 10 sec voor ligt op nr 1. Toch nog 2 geworden maar 72 min rond dit tijdstip is wat heftig. Je merkt gewoon dat je concentratie er niet beter van wordt. Wel tof anyway.
King of the Ovals is released
Je kan hem hier downloaden
http://www.gtr-game.com/download/GTR_King_of_Ovals.exe
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Zondag tussen 11:00 en 12:00 moet ik weer bellen of het weer goed genoeg is voor PVS ('echt vliegen dus'). Dus ik moet die laatste test nog doen... Heb je misschien nog tips...SayWhatAgain! schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 02:37:
Maar Mr. David, ben je nou door de selectie gekomen of niet (ik ben op de laatste test, "echt vliegen" afgekeurd", en studeer nu L&R)
Ik heb weer een mooi breedbeeld filmpje gemaakt.... Spa Day 2:11:149.
Wie kan 'm hosten??
Dan kunnen de mensen van gisteren zien dat het aan de EXIT SPEED ligt en niet aan het afsnijden!!
[ Voor 23% gewijzigd door Mr.David op 19-05-2005 10:00 ]
en nr 4 die denk dat jij orgineel is om dit nieuwtje te meldenHenkus schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 06:09:
King of the Ovals is released

Oh, dan zou ik nu 2.15 moeten rijden, aangezien ik (zowat) altijd 3 secondes langzamer benFiskare schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 00:11:
[...]
Die vooruitgang heb ik ook nog steeds. Voor de NGT league reed ik op spa met de 550 2.13.7 als beste tijd. Tijdens de NGT league periode (januari t/m maart) heb ik geen GT gereden. Na de NGT league heb ik sporadisch met GTR gereden, maar niet vaak.
Maar ik heb het al vaker gezegt, af en toe weer eens in een NGT rijden is zeker nuttig. Zeker voor het goed rijden van de racelijnen.. Ik merk trouwens dat andere race-sims ook wel nuttig zijn. Ik rij nu af en te wat rondjes in LFS-S2 en daar leer je ook zeker weer van.. En gister voor het eerst GPL, viel niet mee
Oh, trouwens, Les Fagnes is de chicane na Pouhon neem ik aan? Dan is Pouhon toch veel bepalender? Daar moet je je snelheid opbouwen..
Pouhon is idd ook bepalend, maar daar is niet zoveel snelheidsverschil te zien tussen de verschillende deelnemers heb ik gemerkt. Echter bij het aanremmen van Les Fagnes (wat idd de "chicane" na Pouhon is) is wel veel verschil te zien. Bij deze bocht kun je veel later remmen dan je denkt, doordat je heel lang in de bocht kunt blijven remmen.MrBarBarian schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 10:01:
[...]
Oh, dan zou ik nu 2.15 moeten rijden, aangezien ik (zowat) altijd 3 secondes langzamer benAl reed ik in de league erg goed op spa, dus wie weet!
Maar ik heb het al vaker gezegt, af en toe weer eens in een NGT rijden is zeker nuttig. Zeker voor het goed rijden van de racelijnen.. Ik merk trouwens dat andere race-sims ook wel nuttig zijn. Ik rij nu af en te wat rondjes in LFS-S2 en daar leer je ook zeker weer van.. En gister voor het eerst GPL, viel niet mee
Oh, trouwens, Les Fagnes is de chicane na Pouhon neem ik aan? Dan is Pouhon toch veel bepalender? Daar moet je je snelheid opbouwen..
Aha, het moet nog gebeuren dus. Nou qua tips...niet echt nee. Je moet proberen relaxed te blijven, want je moet vrij lastige dingen doen. Ik moest bv. een 90 graden banking bocht maken zonder hoogte te verliezen (maar ja, dat gaat niet echt dus). Eigenlijk verstand op 0 en precies doen wat er gezegd wordt.Mr.David schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 08:16:
[...]
Zondag tussen 11:00 en 12:00 moet ik weer bellen of het weer goed genoeg is voor PVS ('echt vliegen dus'). Dus ik moet die laatste test nog doen... Heb je misschien nog tips...
Ga ik je Spa tips opvolgen, en filmpje kijken...
Hier is de link: ftp://GTR:GTR@130.89.161....20Logs/DavidSpaHotlap.aviIk heb weer een mooi breedbeeld filmpje gemaakt.... Spa Day 2:11:149.
Wie kan 'm hosten??![]()
Dan kunnen de mensen van gisteren zien dat het aan de EXIT SPEED ligt en niet aan het afsnijden!!
Rechter muis, Doel opslaan als...
[ Voor 9% gewijzigd door Mr.David op 19-05-2005 12:55 ]
Na goed ik begrijp dat het dus aan de ervaring ligt. Naja dat zal dan wel zo zijn. Blijf het vreemd vinden dat er anders nooit zo''n groot verschil was en nu ineens wel. Maar goed ...
Heb trouwens ook ff je replay bekeken David en wat me opvalt zijn de 'kleine' stuurbewegingen. Het lijkt wel alsof je over een oval rijdt ... niet normaal !
Die lijnen zijn niet veel anders dan dat ik ze rijd trouwens. Maar dat 'korte' sturen betekent gewoon dat de setup perfect is. Wederom niet echt realistisch trouwens. In de hairpin na de busstop heb je in het echt een veel grotere stuurslag nodig om die bocht door te komen !
Heb trouwens ook ff je replay bekeken David en wat me opvalt zijn de 'kleine' stuurbewegingen. Het lijkt wel alsof je over een oval rijdt ... niet normaal !
Die lijnen zijn niet veel anders dan dat ik ze rijd trouwens. Maar dat 'korte' sturen betekent gewoon dat de setup perfect is. Wederom niet echt realistisch trouwens. In de hairpin na de busstop heb je in het echt een veel grotere stuurslag nodig om die bocht door te komen !
[ Voor 64% gewijzigd door Bertuss op 19-05-2005 14:24 ]
Bij mij is het ook zo dat de stuurbewegingen relatief klein zijn.Bertuss schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 14:16:
Bij mij heeft het 2 redenen:
1) Ik heb de auto relatief neutraal staan, dus ik heb geen "Extra" stuurbeweging nodig om het onderstuur eruit te krijgen.
2) Ik heb bewust de steering lock redelijk hoog staan (15 a 16), zodat je met een kleine stuurbeweging al veel instuurt met de wielen. Je kunt dan directer een bocht insturen naar mijn gevoel.
Tevens kun je een uitbrekende achterkant iets eerder opvangen, doordat je relatief sneller kan tegensturen. Echter je overcorrigeert wel sneller met een grote stuurlock, dus het is een erg persoonlijke instelling.
[ Voor 21% gewijzigd door Fiskare op 19-05-2005 14:44 ]
vraagje,
wat is nu precies de beste methode om alles in het menu in het engels te krijgen.ik heb wel allerlei engelse language "patches" maar veel worden blijven toch nog gewoon in het duits staan. laatste update van het spel werkt niet bij mij anders start het spel niet meer op (problemen met de license) (kep hem namelijk niet origineel... en kan dus geen 1.4 image vinden voor deamon tools)
wat is nu precies de beste methode om alles in het menu in het engels te krijgen.ik heb wel allerlei engelse language "patches" maar veel worden blijven toch nog gewoon in het duits staan. laatste update van het spel werkt niet bij mij anders start het spel niet meer op (problemen met de license) (kep hem namelijk niet origineel... en kan dus geen 1.4 image vinden voor deamon tools)
[ Voor 6% gewijzigd door jos_zwa op 19-05-2005 15:00 ]
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
@Mr. David
Lekker muziekje! Maar ik snap niet dat jij zo laat kan remmen, vooral na het lange rechte stuk na Eau Rouge. Misschien komt het wel dat ik niet in de bocht zelf rem? En in welke versnelling rij je de bochten? Zoals aangegeven? Ik heb het idee dat dat niet altijd klopt namelijk. En na die lange 180 graden doordraaier naar rechts (in 2 waarschijnlijk) komt een bocht naar links. Ik heb wel geprobeerd om dat ook in 2 te doen, om sneller uit te kunnen acceleren, maar de wagen is dan nogal geneigd te spinnen. Komt dat daardat ik dan hoog in de toeren zit en de wagen dus heel hard afremd op de motor? (Ik geef op dat moment geen gas bij)
Nou ja, ik moet nog heeel veel oefenen. Sinds ik ABS en TCS uit heb is het toch een stuk lastiger...
@jos_zwa: Ik denk dat de meesten hier gewoon een originele versie hebben. En aangezien ik m nog niet zolang heb, heb ik de engelse versie (1.3.0.0). Wel zo makkelijk. By the way: vind je de game het geld niet waard?
Lekker muziekje! Maar ik snap niet dat jij zo laat kan remmen, vooral na het lange rechte stuk na Eau Rouge. Misschien komt het wel dat ik niet in de bocht zelf rem? En in welke versnelling rij je de bochten? Zoals aangegeven? Ik heb het idee dat dat niet altijd klopt namelijk. En na die lange 180 graden doordraaier naar rechts (in 2 waarschijnlijk) komt een bocht naar links. Ik heb wel geprobeerd om dat ook in 2 te doen, om sneller uit te kunnen acceleren, maar de wagen is dan nogal geneigd te spinnen. Komt dat daardat ik dan hoog in de toeren zit en de wagen dus heel hard afremd op de motor? (Ik geef op dat moment geen gas bij)
Nou ja, ik moet nog heeel veel oefenen. Sinds ik ABS en TCS uit heb is het toch een stuk lastiger...

@jos_zwa: Ik denk dat de meesten hier gewoon een originele versie hebben. En aangezien ik m nog niet zolang heb, heb ik de engelse versie (1.3.0.0). Wel zo makkelijk. By the way: vind je de game het geld niet waard?
[ Voor 13% gewijzigd door SayWhatAgain! op 19-05-2005 15:04 ]
GTRmanager uit de startpost downen & gebruiken.jos_zwa schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 15:00:
vraagje,
@SayWhatAgain!:
Als je je "rem-verdeling" (weet het goeie woord even niet) tussen je voor en achterwielen aanpast, kan je ook harder remmen.. Standaard staat deze op 60-40 (v-a) (iig bij een 575). Die instelling is een veilig maar niet optimaal (veilig als in de auto blijft stabiel bij hard remmen)..
En in-corner-braking is een must op Spa zoals eerder gezegt..
[ Voor 28% gewijzigd door MrBarBarian op 19-05-2005 15:06 ]
De beste methode is om naar de winkel te gaan en gewoon ff het spelletje te kopen. Ik weet het lompe opmerking, maar als je dit echt leuk vindt moet je het gewoon kopen. Dat verdienen ze bij Simbin en het maakt het voor jou allemaal makkelijker en leuker. Zeg nou zelf, wat is 50 euro nou?
Stuur lock staat bij SPA op 20 Dat verklaart de kleine bewegingen. Normaal gebruik ik 13,5, maar op SPA vind ik 20 het lekkerst rijden.Bertuss schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 14:16:
Na goed ik begrijp dat het dus aan de ervaring ligt. Naja dat zal dan wel zo zijn. Blijf het vreemd vinden dat er anders nooit zo''n groot verschil was en nu ineens wel. Maar goed ...
Ps. In de hairpin ging ik iets te ver naar buiten, dat ik corrigeerde doormiddel van overstuur. Vandaar ook dat 'gezwabber'.
-Remmen in de bocht... Je diff. anders instellen + balans.@Mr. David
-Terugschakelen in de bocht doormiddel van een beetje tussengas zodat de achterwielen niet blokkeren (zie/hoor 1:59 van het filmpje).
-Versnellingen worden bij mij niet aangegeven.
-Uitaccelleren met een fluwelen voetje en een goede setup. Ik rij zelf met een losse achterkant. Sneller, maar gevaarlijker.
[ Voor 45% gewijzigd door Mr.David op 19-05-2005 15:22 ]
Mijn beste tijd op Spa is een 2:15:xxx. Echter, als ik in Motec kijk naar deze ronde zie ik dat
mijn eclectic tijd (klik op track map, reports, section times) een 2:13:xxx is. Ik laat dus in mijn snelste ronde 2 seconden liggen. Ik ga ervan uit dat dit voor iedereen die hier rond de 2:16:xxx rijdt geldt.
Dit zal waarschijnlijk voor mensen als David en John veel minder opgaan, omdat ze veel dichter tegen de ideale ronde aanzitten. Er is dus simpelweg werk aan de winkel voor ons......
(Maar wel leuk werk!).
mijn eclectic tijd (klik op track map, reports, section times) een 2:13:xxx is. Ik laat dus in mijn snelste ronde 2 seconden liggen. Ik ga ervan uit dat dit voor iedereen die hier rond de 2:16:xxx rijdt geldt.
Dit zal waarschijnlijk voor mensen als David en John veel minder opgaan, omdat ze veel dichter tegen de ideale ronde aanzitten. Er is dus simpelweg werk aan de winkel voor ons......
(Maar wel leuk werk!).
Fastcossie
Verwijderd
Hier is vast wel iemand met pc inzicht, hoop ik.
Bij GTR wilde het wel eens gebeuren dat tijdens het spelen mijn beeld en geluid vastslaat.
Nou dacht ik eerst dat dat zo'n bug uit het spel was, maar nu ik RBR heb aangeschaft is het me daar ook al 2x overkomen.
Nu weet ik dat GTR een waanzinige CPU vreter is, maar is RBR dat ook?
Ik kan dan btw alleen maar reset doen.
P4 2,4
Asus p4s533-x
GF4 128mb
1 Gig Corsair
Niets oc (ksou nie wetuh hoe
)
Normaal met mijn grafische instellingen heb ik ongeveer 40 fps bij GTR, soms 1, maar dat is een ander boek.
En wat zou voor mij de beste upgrade zijn?
Alleen een andere videokaart?, of hou die Gig, en pleur de rest weg
Bij GTR wilde het wel eens gebeuren dat tijdens het spelen mijn beeld en geluid vastslaat.
Nou dacht ik eerst dat dat zo'n bug uit het spel was, maar nu ik RBR heb aangeschaft is het me daar ook al 2x overkomen.
P4 2,4
Asus p4s533-x
GF4 128mb
1 Gig Corsair
Niets oc (ksou nie wetuh hoe
Normaal met mijn grafische instellingen heb ik ongeveer 40 fps bij GTR, soms 1, maar dat is een ander boek.
Gebruik je de aller laatste drivers?Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 20:03:
Hier is vast wel iemand met pc inzicht, hoop ik.
P4 2,4
Asus p4s533-x
GF4 128mb
1 Gig Corsair
Niets oc (ksou nie wetuh hoe)
Ik wist niet dat dat kon in Motec... Je kan dan wel zien hoeveel je minimaal sneller je kunt/moet zijn.fastcossie schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 19:14:
Mijn beste tijd op Spa is een 2:15:xxx. Echter, als ik in Motec kijk naar deze ronde zie ik dat
Dit zal waarschijnlijk voor mensen als David en John veel minder opgaan, omdat ze veel dichter tegen de ideale ronde aanzitten. Er is dus simpelweg werk aan de winkel voor ons......![]()
(Maar wel leuk werk!).
Vergeet Tim M. niet hij heeft een 2:09:984 gereden als ik me niet vergis... Pfff... Werk voor iedereen aan de winkel.
Mail me ff het replay bestandje Tim.. d.way@chello.nl Ik moet ff kijken waar ik die seconde vandaan moet halen.
Verwijderd
Mooi gereden man, daar zit ik dan met me 2,45 (inclusief 2 hele mooie spins)Mr.David schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 12:52:
[...]
Hier is de link: ftp://GTR:GTR@130.89.161....20Logs/DavidSpaHotlap.avi
Rechter muis, Doel opslaan als...
Verwijderd
Ja zo heb ik al wel eens 2.07 gehaald maar dat is natuurlijk niet reeel ..dat electric shitMr.David schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 20:06:
[...]
Ik wist niet dat dat kon in Motec... Je kan dan wel zien hoeveel je minimaal sneller je kunt/moet zijn.
Vergeet Tim M. niet hij heeft een 2:09:984 gereden als ik me niet vergis... Pfff... Werk voor iedereen aan de winkel.![]()
Mail me ff het replay bestandje Tim.. d.way@chello.nl Ik moet ff kijken waar ik die seconde vandaan moet halen.
Maar David als je voortaan je filmpjes met WMV doet dan is ie veel kleiner (768 kbs) ... ik heb net jou filmpje gedaan en zit dan op 14.7 Mb
2.09.9 is in mijn geval wel reeel (alle aids op clutch assit na), zij het dat de busstop wel erg hard ging. Als ik die iets netter neem zit ik op 2.10.4 of iets dergelijks. Bob Bakker en Andre de Vries zijn sowieso nog sneller en Hielke Kerstema zit ook ongeveer op deze tijd. Zo bijzonder is dat nu ook weer niet. Als je echt goed bent zit er wel een 2.08 in denk ik.
David, als ik je mail krijg ik een return-sender terug..
[ Voor 4% gewijzigd door Requiem19 op 19-05-2005 21:19 ]
Ik heb 'm 2X binnen gehad Thanx. Mooie lap alleen jammer van die busstop. Maarja dan was je nog steeds snel geweest.Requiem19 schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 21:18:
2.09.9 is in mijn geval wel reeel (alle aids op clutch assit na), zij het dat de busstop wel erg hard ging. Als ik die iets netter neem zit ik op 2.10.4 of iets dergelijks. Bob Bakker en Andre de Vries zijn sowieso nog sneller en Hielke Kerstema zit ook ongeveer op deze tijd. Zo bijzonder is dat nu ook weer niet. Als je echt goed bent zit er wel een 2.08 in denk ik.
Als je er ff bij vertelt hoe ik dat moet doen...Maar David als je voortaan je filmpjes met WMV doet dan is ie veel kleiner (768 kbs) ... ik heb net jou filmpje gedaan en zit dan op 14.7 Mb
[ Voor 15% gewijzigd door Mr.David op 19-05-2005 21:47 ]
gewoon via windows movie maken, en dan movie opslaan als WMV. (moet er tussen staan)
Die ovals zijn wel erg leuk zeg, die lange vooral die korte vind ik echt totaal niks. Lekker toeren op de 300+km/h en maar bij 1 bocht de rem los
39,1 haalde ik als snelste het viel mij op toen iedereen de juiste setup van online pakte iedereen ineens stukken sneller reed vooral de BMS je merkt wel dat die 20pk's meer hebben dan de wieth versie. Voor mijn gevoel rijden de ferrari's het snelst op ovals maar dat kan ook aan de setup liggen (splitter1 wing 1 gearratio op max top speed)
Zo begon de race op die lange oval, ik als 3e startpositie. Na iets van 15 rondes waren de mensen voor mij gecrast en ik liep een 30seconden voor. Iets voordat ik naar de pits zou kwam het dan "tyres worn be carefull" ik dacht huh ik sta op med-hard hoe kan dat zo snel
iets daarna klapte ik richting een alt-tab door me anti-virri bedankt mcafee en de mensen achter me ramden mij. (sorry!) daarna de pits in en jawel een stop and go, toen weer de pits in ram ik die muur halve auto aan gort en toen ineens race finished 3e plek dacht ik 
De race op die korte oval ben ik mee gestopt omdat die baan niet leuk is en omdat ik een Stop an go kreeg aan de start (bugje?) toen de pits in en weer die muur. oprijden
wat mij opvalt is dat het lijkt alsof er een goot is bij die lange oval, je blijft plakken aan de muur
Verder blijf je wel eens hangen als je op wilt rijden...
Zo begon de race op die lange oval, ik als 3e startpositie. Na iets van 15 rondes waren de mensen voor mij gecrast en ik liep een 30seconden voor. Iets voordat ik naar de pits zou kwam het dan "tyres worn be carefull" ik dacht huh ik sta op med-hard hoe kan dat zo snel

De race op die korte oval ben ik mee gestopt omdat die baan niet leuk is en omdat ik een Stop an go kreeg aan de start (bugje?) toen de pits in en weer die muur. oprijden

wat mij opvalt is dat het lijkt alsof er een goot is bij die lange oval, je blijft plakken aan de muur
Asus Zenbook i7 256gb
Over Spa en de snelle rondetijden.
Ik heb met de volgende auto's gereden:
Lambo: 2.10.1
550 : 2.10.6 (zit nog aardig wat reserve in)
360 : 2.18.433
Met Lambo en 360 heb ik in de demo een X-aantal honderden (iets tussen de 300 en 400) laps neergezet. Geloof me, met een redelijke mate van talent dan komen die tijden vanzelf wel. Ben niet weer van plan ooit weer zoveel hotlap ronden neer te zetten maar over 2 of 3 maanden alleen de demo met alleen de Lambo en 360, tsja, dan krijg je zoiets. De tijden zijn gereden zonder stumperhulpjes, alleen clutch. Ook tyre wear en fuell wear stonden gewoon aan. Zonder deze laatste 2 kun je nog een ruime seconde sneller. Voor training naar een kampioenschapswedstrijd (simracing.nl in mijn geval) val je dan in de race direct door de mand omdat je die tijden dan ineens niet meer kunt rijden. Sinds de start van het kampioenschap nu 3 races terug is mijn focus volledig verschoven van hotlap naar race-afstellingen met volle tanks benzine. Voor een race setup zijn er onnoemelijk meer factoren om rekening mee te houden tov een hotlap setup.
Hou er voor Spa wel rekening mee dat Spa het enige circuit is waar bumstops een must zijn. Zet ze voor en achter op een waarde van iets van 0.8 en je komt probleemloos Eau Rouge door. Zonder die bumstops komt de auto met de bodem op de grond en schiet onderstuurd rechtdoor waardoor je voor een volgende lap gedwongen wordt zwaar van het gas te gaan.
Hielke Kerstma
Met Lambo en 360 heb ik in de demo een X-aantal honderden (iets tussen de 300 en 400) laps neergezet. Geloof me, met een redelijke mate van talent dan komen die tijden vanzelf wel. Ben niet weer van plan ooit weer zoveel hotlap ronden neer te zetten maar over 2 of 3 maanden alleen de demo met alleen de Lambo en 360, tsja, dan krijg je zoiets. De tijden zijn gereden zonder stumperhulpjes, alleen clutch. Ook tyre wear en fuell wear stonden gewoon aan. Zonder deze laatste 2 kun je nog een ruime seconde sneller. Voor training naar een kampioenschapswedstrijd (simracing.nl in mijn geval) val je dan in de race direct door de mand omdat je die tijden dan ineens niet meer kunt rijden. Sinds de start van het kampioenschap nu 3 races terug is mijn focus volledig verschoven van hotlap naar race-afstellingen met volle tanks benzine. Voor een race setup zijn er onnoemelijk meer factoren om rekening mee te houden tov een hotlap setup.
Hou er voor Spa wel rekening mee dat Spa het enige circuit is waar bumstops een must zijn. Zet ze voor en achter op een waarde van iets van 0.8 en je komt probleemloos Eau Rouge door. Zonder die bumstops komt de auto met de bodem op de grond en schiet onderstuurd rechtdoor waardoor je voor een volgende lap gedwongen wordt zwaar van het gas te gaan.
Hielke Kerstma
Je bedoelt de packers neem ik aan.Sweet schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 09:44:
Hielke Kerstma
Wat is verstandiger/beter op Spa:
1.3cm packers en een rijhoogte van (bijv) 5cm voor en 6 cm achter
Of
0.8cm packers en een rijhoogte van (bijv) 7cm voor een 8.5 achter?
1.3cm packers en een rijhoogte van (bijv) 5cm voor en 6 cm achter
Of
0.8cm packers en een rijhoogte van (bijv) 7cm voor een 8.5 achter?
Verwijderd
Lambo in een demoSweet schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 09:44:
Hielke Kerstma
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2005 10:09 ]
Jeuj.....2:14.2 gereden op Spa met een Viper. Was alleen ff vergeten de hotlap te saven.
Moet denk ik nog wel een seconde af kunnen in een perfect lap met mijn setup.
Dat is 2 seconde sneller dan 2 dagen geleden nog mijn sneltste ronde was.
Ik maak nu optimaler gebruik van de breedte van de baan (inclusief curves daar waar dat tijd op levert = +/- 1 sec winst)
en heb m'n gerratios gefinetuned, wat de auto nog wat natuurlijker doet 'vloeien'.... (+/- 1 sec winst)
Moet denk ik nog wel een seconde af kunnen in een perfect lap met mijn setup.
Dat is 2 seconde sneller dan 2 dagen geleden nog mijn sneltste ronde was.
Ik maak nu optimaler gebruik van de breedte van de baan (inclusief curves daar waar dat tijd op levert = +/- 1 sec winst)
en heb m'n gerratios gefinetuned, wat de auto nog wat natuurlijker doet 'vloeien'.... (+/- 1 sec winst)
[ Voor 48% gewijzigd door Bram77 op 20-05-2005 10:15 ]
Ik bedoel natuurlijk packers ja.
In principe moet je zo weinig mogelijk packers gebruiken. Voor de rest van de baan waar je ze niet nodig hebt verkleinen ze de veerweg nl waardoor de auto iets grip en stabiliteit inlevert. Maar zoals al gezegd, op Spa zijn ze bittere noodzaak om het belangrijke rechte stuk na Eau Rouge snel op te komen.
Mark, de dusk demo (2e demo) van Spa bevatte de Lambo.
In principe moet je zo weinig mogelijk packers gebruiken. Voor de rest van de baan waar je ze niet nodig hebt verkleinen ze de veerweg nl waardoor de auto iets grip en stabiliteit inlevert. Maar zoals al gezegd, op Spa zijn ze bittere noodzaak om het belangrijke rechte stuk na Eau Rouge snel op te komen.
Na die eerste 2 bochten (eau rouge?) komt zo'n 'brug' over de weg. Dat is voor mij altijd het punt waar ik kan zien of ik snel genoeg door die bochten ben gekomen om een serieuze hotlap poging te wagen.
Ik kom daar als ik er goed doorheen ben gekomen met +/- 260 km/u onderdoor. Zodra ik ga remmen aan het einde van het rechte stuk rijd ik ongeveer 285km/u.
Hoe snel ben je op dat punt met de andere wagens? De Viper heeft minder grip achter dan de meeste andere auto's. Het is dus best moeilijk om er goed doorheen te komen.
Ik vraag me af waar ik nog tijd laat liggen....
Ik kom daar als ik er goed doorheen ben gekomen met +/- 260 km/u onderdoor. Zodra ik ga remmen aan het einde van het rechte stuk rijd ik ongeveer 285km/u.
Hoe snel ben je op dat punt met de andere wagens? De Viper heeft minder grip achter dan de meeste andere auto's. Het is dus best moeilijk om er goed doorheen te komen.
Met de 575 moet ik voor dat bord weer naar zijn 6e versnelling hebben geschakeld (dan rij ik ongeveer 250-255). Aan het rechte eind rij ik ongeveer even hard, alleen op het moment heb ik veel problemen met die bocht. Op e.a. manier rem ik niet hard genoeg, en moet alle zeilen bijzetten om die bocht te halen.Bram77 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 11:11:
Na die eerste 2 bochten (eau rouge?) komt zo'n 'brug' over de weg. Dat is voor mij altijd het punt waar ik kan zien of ik snel genoeg door die bochten ben gekomen om een serieuze hotlap poging te wagen.
De hoek van insturen is super belangrijk....
In het volgende filmpje rijd ik met +/- 265km/u onder het bord door....zit dan ook wel echt op het randje in de bocht.
http://www.matata.nl/remote/bram_spa_viper_2.15.00.wmv
In het volgende filmpje rijd ik met +/- 265km/u onder het bord door....zit dan ook wel echt op het randje in de bocht.
http://www.matata.nl/remote/bram_spa_viper_2.15.00.wmv
Je zit een paar keer bestwel op de curbs ook lijkt het alsof je achter weg slipt doordat je op de curbs rijd (niet die bustop) als je daar niet op rijd kan je volgens mij wel sneller
Asus Zenbook i7 256gb
Je kunt niet erg scherp sturen met de viper.... Igg is het lastig om tegelijkertijd gas te geven. Je staat dan gelijk achterstevoren. Ik kan daar wel een beetje iets aan doe d.m.v. setup. Maar dan moet ik meer snelheid inleveren dan goed is voor de laptijden. Het is nog een beetje zoeken bij welke curbs het tijd oplevert en bij welke het tijd kost. In eau rouge en de eerst volgende chikane levert het zeker tijd op, ook de bocht erna... Maar idd, ik verlies in dit hotlap nog zeker een seconde aan onbalans op de curbs. Is ook niet mijn snelste lap. Dat was 2:14.2 tot nu toe.
[ Voor 23% gewijzigd door Bram77 op 20-05-2005 12:21 ]
Verwijderd
ohSweet schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 10:30:
Ik bedoel natuurlijk packers ja.
Dat wist ik helemaal niet ....

Verwijderd
Als iemand zin heeft om te racen kun je deze server joinen via direct ip.
Server: 212.129.206.73
hmm,
ik heb die Lambo cup van speedwerx gedownload (http://www.speedwerx-dev.com/?p=27&rpid=774)
Hij ziet er erg vet uit. Zou leuk zijn dag in de week met deze (cup)auto's te rossen op circuits?
ik heb die Lambo cup van speedwerx gedownload (http://www.speedwerx-dev.com/?p=27&rpid=774)
Hij ziet er erg vet uit. Zou leuk zijn dag in de week met deze (cup)auto's te rossen op circuits?
Vraagje waarom ga je een server draaien terwijl we 2 100mbit dedicated servers hebben speciaal voor GTRVerwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 21:29:
Als iemand zin heeft om te racen kun je deze server joinen via direct ip.
Misschien omdat hij een keer een ander circuit wil racen, of met andere instellingen, of gewoon wat meer aanbod wil creëren?Dutch3men schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 23:22:
Vraagje waarom ga je een server draaien terwijl we 2 100mbit dedicated servers hebben speciaal voor GTR
Al waren er 1000 servers van GoT, dan nog staat het iemand vrij om er een bij te maken en dat hier te posten hoor. Ik snap niet waarom daar nou zo negatief op gereageerd moet worden.
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
Niet officieel denk ik, aangezien hij 12H van Sebring nummers erop heeft zitten, en dat is geen FIA GT race, maar een ALMS race.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Verwijderd
ff offtopic: Ik heb wel een aantal tips: Vlieg precies, altitude van 2000 ft = 2000 ft.Mr.David schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 08:16:
[...]
Zondag tussen 11:00 en 12:00 moet ik weer bellen of het weer goed genoeg is voor PVS ('echt vliegen dus'). Dus ik moet die laatste test nog doen... Heb je misschien nog tips...
Ik heb weer een mooi breedbeeld filmpje gemaakt.... Spa Day 2:11:149.
Wie kan 'm hosten??![]()
Verder verdeel je aandacht, niet te veel in de cockpit kijken, maar ook naar buiten, horizon enz.
En uhhh, blijf lachen, ook tijdens het kotsen!
Wat een belachelijk vet ding zeg !!
(En leuk als wallpaper.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Ik heb al weer een flinke hand voet coordinatie training gehad in 2500 laps GTRVerwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 13:14:
[...]
ff offtopic: Ik heb wel een aantal tips: Vlieg precies, altitude van 2000 ft = 2000 ft.
Verder verdeel je aandacht, niet te veel in de cockpit kijken, maar ook naar buiten, horizon enz.
En uhhh, blijf lachen, ook tijdens het kotsen!

Welke tijden rijden jullie op die Oval van 1 mile? Ik heb zelf een setup gemaakt (een scheef rijdende F550 setup
Vetjes, hoop dat hij lekker rijd. Ben wel kleine fan van die auto
Verwijderd
Ik hoop voor je dat het goed weer is komende week, in ieder geval suc6!Mr.David schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 17:58:
[...]
Ik heb al weer een flinke hand voet coordinatie training gehad in 2500 laps GTR, dus dat preciesie vliegen moet lukken. Ik moet alleen leren niet op instrumenten te vliegel (zoals in flightsim GVSS), maar door naar buiten te kijken (kunstmatige horizon is afgeplakt
) Hoe ik die loopingen moet doen hoor ik daar wel.... Goed in de verte kijken, want dan wordt je minder snel ziek....
En natuurlijk het jagers instinct... 'Airplain 2 o'clock low'
Ik ben al trots op mijzelf dat ik zo ver ben gekomen
, maar het zou pas echt vet zijn als ik helemaal doorkom! Als het weer mee zit moet ik maandag t/m woensdag vliegen.
Welke tijden rijden jullie op die Oval van 1 mile? Ik heb zelf een setup gemaakt (een scheef rijdende F550 setup) 26:900 met med tires en 10 liter feul. Ik wil weten of dat wat is.. Er is nog geen vergelijkings materiaal.
@David
Kei veel succes man! Je leeft een jongensdroom.
Is die oval waar je op doelt de eerste in het rijtje?
Daar haalde ik iig na een rondje of 10 en spelen met de setup 0:27.2 met de Viper...maar dat kan sneller. Dus jij moet wel aan 25sec kunnen komen met de 550 denk ik.
Kei veel succes man! Je leeft een jongensdroom.
Is die oval waar je op doelt de eerste in het rijtje?
Daar haalde ik iig na een rondje of 10 en spelen met de setup 0:27.2 met de Viper...maar dat kan sneller. Dus jij moet wel aan 25sec kunnen komen met de 550 denk ik.
Ik heb die ovals 10 minuten geprobeerd, echt helemaal niks voor mij ... boring as hell en het hoort niet in GTR.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
GVSS? even goed oefenen, apparaat afhuren dus. kan in eindhoven voor zover ik weet. ff bikkelen en je kansen stijgen. suc6Mr.David schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 17:58:
[...]
! Als het weer mee zit moet ik maandag t/m woensdag vliegen.
ja hoor ik weer wel,
ik rij gewoon met me lambo een snellere tijd dan met ferrari 550 op spa lol
Na 10 ronde had ik me pr van 550 er al aan
Had natuurlijk wel een skin erover.. Standaard sucks in practice
ik rij gewoon met me lambo een snellere tijd dan met ferrari 550 op spa lol

Na 10 ronde had ik me pr van 550 er al aan
Had natuurlijk wel een skin erover.. Standaard sucks in practice
net weer zoiets
ik rij op die OVALSS op Tackle GT server.
ik kwalificeer terecht als 1ste met een 38 rond.
dan begint de race, dus ik druk op race. sta ik in de pits. spel zegt synchronising. ik geef geen gas /rem stuur beweging. en ineens na 30 seconden begin ik in een rijdende ronde op p1 en spin eraf en ben direct DQ. wat moet ik hiertegen doen?! die anderen konden allemaal doorrijden dus blijkbaar was ik de enige met dit probleem...
ik rij op die OVALSS op Tackle GT server.
ik kwalificeer terecht als 1ste met een 38 rond.
dan begint de race, dus ik druk op race. sta ik in de pits. spel zegt synchronising. ik geef geen gas /rem stuur beweging. en ineens na 30 seconden begin ik in een rijdende ronde op p1 en spin eraf en ben direct DQ. wat moet ik hiertegen doen?! die anderen konden allemaal doorrijden dus blijkbaar was ik de enige met dit probleem...
Ik loop de laatste tijd steeds meer te klooien met mijn career.blt file... Als je die upload naar GTRank, geeft ie daarna een overzicht van de gevonden en afgekeurde tijdens. Nu viel het mij op dat ik een hoop dubbele entries had (twee of meer keer een record van dezelfde auto op een circuit). GTRank kiest dan voor de eerste entry die in de file staat. En dat is dus niet persee de snelste..
Nu hou ik het een beetje in de gaten, en dat gebeurt dus heel vaak. Vanavond een paar rondes gereden op Andersdinges, en ik zie weer een double entry verschijnen.. vage troep! Meer mensen die hier last van hebben?
GTRank is trouwens helaas alweer een tijdje down..
Nu hou ik het een beetje in de gaten, en dat gebeurt dus heel vaak. Vanavond een paar rondes gereden op Andersdinges, en ik zie weer een double entry verschijnen.. vage troep! Meer mensen die hier last van hebben?
GTRank is trouwens helaas alweer een tijdje down..
[ Voor 5% gewijzigd door MrBarBarian op 22-05-2005 00:33 ]
Heb daar ook last van als ik bijv. het skinpack van Archeo gebruik, omdat de team namen daar net iets anders heten. Daarnaast staan er ook wel eens rare entrys in van auto's die ik nog nooit gereden heb, dus wat GTR precies doetMrBarBarian schreef op zondag 22 mei 2005 @ 00:33:
heb de demo maar eens gedownloadt maar hierin valt me op dat ik nergens de driver aan de linkerkant kan laten plaatsnemen, is dat bekend of kijk ik ergens overheen!?
Ook als in in de opties me force feedback wil instellen dan ik default wheel settings kiezen of profielen waaronder MOMO force, MOMO racing, MS Sidewinder wheel en ACT LabS terwijl bij controller wel me ffb driving wheel van TM herkend word
en tevens hoe kan ik in de cockpit de view veranderen? (hoger lager, angle van inkijken?)
neem aan dat ik in dit topic met deze vragen terrecht kan
Ook als in in de opties me force feedback wil instellen dan ik default wheel settings kiezen of profielen waaronder MOMO force, MOMO racing, MS Sidewinder wheel en ACT LabS terwijl bij controller wel me ffb driving wheel van TM herkend word
en tevens hoe kan ik in de cockpit de view veranderen? (hoger lager, angle van inkijken?)
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Welke auto heb je in de demo
de lister storm dan is het logisch die auto heeft namelijk de bestuurder rechts zitten.
Ja dat kan je instellen bij controlsen tevens hoe kan ik in de cockpit de view veranderen? (hoger lager, angle van inkijken?)
Asus Zenbook i7 256gb
oke thnx, dacht dat je die instellen kon aan beide kanten.. wie weet
en bij force op wheel instellen als mijn Thrustmaster daar niet tussen staat?
en bij force op wheel instellen als mijn Thrustmaster daar niet tussen staat?
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Verwijderd
Heb dit zelf ook een stuk of 5 races achter elkaar gehad.. toen maar GTR opnieuw geïnstalleerd en sindsdien (4 races) niet meer gehad.jeehaa schreef op zondag 22 mei 2005 @ 00:29:
...
Ik had overigens wel een TVR (al langere tijd) en een BMW M3 (recent) toegevoegd, wellicht dat die brak waren (die BMW vooral)?
We willen vanavond de league server stresstesten, dus is iedereen welkom:
Server: Tweakers League Server
Pass: got
Connectie: ISDN
Track: Anderstorp
Weer: Dry
18:30 Practice
20:00 Qualification
20:30 Warmup
20:35 Race (75 min.)
Ik hoop dat we op deze manier minimaal 30 man hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door Goldfinger op 22-05-2005 18:42 ]
Vetrel er wel ff bij dat ze de skinpack nodig hebben!!!Goldfinger schreef op zondag 22 mei 2005 @ 18:41:
We willen vanavond de league server stresstesten, dus is iedereen welkom:
Download hier ! http://www.pdej.demon.nl/GoT%20GTR%20League%20Cars.rar
zie dit topic http://gtr.hakoner.com/forum/viewtopic.php?t=38
Anders zie je 2 pacecars en dan heeft de helft weer geluids problemen.
Ja hoor, weer zo achterblijver die je er mooi aftikt

Ik vond eerlijk gezegd dat dat de schuld was van degene die inhaalde en niet van degene die gelapt werd. Die gaat al vrij ver aan de kant om de eerste er voorbij te laten. De tweede wagen die er voorbij wilde zat daar mijns inziens te ver achter om er maar vanuit te gaan dat ie er ook nog wel even voorbij kon en wacht daarnaast ook nog eens te lang, waarna de porsche zijn eigen lijn weer terug pakt.R-B schreef op maandag 23 mei 2005 @ 08:05:
Ja hoor, weer zo achterblijver die je er mooi aftiktZat je net in achtervolging tikt hij je eraf.. (porsche wit)
De tweede wagen had in dit geval OF sneller moeten reageren, of gewoon even tot het eerstvolgende rechte stuk moeten wachten, of de volgende bocht. Dat de porsche uberhaupt van zijn lijn gaat daar is al netjes, maar niet verplicht.
De Lambo maakte idd de fout....maar dit is eigenlijk gewoon een racing accedent. Hij had gewoon niet genoeg grip meer om de binnenste lijn te kunnen houden... Althans, daar lijkt het op.
het enige wat ik dan nog zou kunnen opmerken is dat die stuurbeweging van die porsche op het moment dat hij hem aantikt wel heel abrupt was..Whuzz schreef op maandag 23 mei 2005 @ 11:32:
[...]
Ik vond eerlijk gezegd dat dat de schuld was van degene die inhaalde en niet van degene die gelapt werd. Die gaat al vrij ver aan de kant om de eerste er voorbij te laten. De tweede wagen die er voorbij wilde zat daar mijns inziens te ver achter om er maar vanuit te gaan dat ie er ook nog wel even voorbij kon en wacht daarnaast ook nog eens te lang, waarna de porsche zijn eigen lijn weer terug pakt.
De tweede wagen had in dit geval OF sneller moeten reageren, of gewoon even tot het eerstvolgende rechte stuk moeten wachten, of de volgende bocht. Dat de porsche uberhaupt van zijn lijn gaat daar is al netjes, maar niet verplicht.
Verwijderd
Ik heb er een filmpje van gemaakt ...Whuzz schreef op maandag 23 mei 2005 @ 11:32:
[...]
Ik vond eerlijk gezegd dat dat de schuld was van degene die inhaalde en niet van degene die gelapt werd. Die gaat al vrij ver aan de kant om de eerste er voorbij te laten. De tweede wagen die er voorbij wilde zat daar mijns inziens te ver achter om er maar vanuit te gaan dat ie er ook nog wel even voorbij kon en wacht daarnaast ook nog eens te lang, waarna de porsche zijn eigen lijn weer terug pakt.
http://mark.0wn3d.nl/GOT%20league/Crash.wmv
Tsjah ... ..... Mijn mening is dat hij het nu moeilijk maakt voor ons .... het zou beter zijn als hij het voor de bocht doet ipv in de bocht ...(ons voorbij laten) ... Het is natuurlijk wel zo als je gelapt wordt je zeker NIET tussen 2 vechtende wagens te begeven ..... of het verplicht is weet ik niet maar het lijkt me wel dat je je als achterblijver nooit de race mag beinvloeden... en dat doet ie nu wel door ons er voorbij te laten op een gevaarlijk punt ..... in de F1 zie je dit ook niet gebeuren
Ik doe eigenlijk niks raars ...hij ook niet echt..... behalve dat ik naar buiten kom door de snelheid en jij niet helemaal aan de buitenkant zit ...
Het is een race accident .... die zowel van mijn kant als zijn kant voorkomen had kunnen worden ...
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2005 12:31 ]
Ik heb tijdens de suffe zondag van gisteren maar eens een spa24h van 57 rondes gereden in een Porsche GT3RS, maar ik moet zeggen dat ik nog veel moet leren van pitsstrategieen. Ik gokte namelijk dat het 60 rondes zou zijn, en dat ik om de 15 rondes wel nieuwe medium banden nodig zou hebben. Toen ik echter in ronde 35 het idee kreeg om mijn mediums te vervangen door hard compounds achter maakte ik een grote fout, want rond de 50e ronde waren deze ook grotendeels versleten, en nooit genoeg grip, omdat ze onder de 90 graden bleven... Ik leek wel een pasgeboren kalf op een ijsbaan 
In de 52e ronde heb ik ze na de zoveelste spin maar weer vervangen door mediums.
Kan iemand mij dus vertellen hoelang ik eigenlijk op die medium banden door had moeten rijden? 20? 30 rondes? Mijn setup was voor de rest gewoon standaard "GT3-race" met een extra 50kg penalty weight, en ~50 liter per pitstop.
Ps. Ben ik de enige die een belachelijk groot gripverschil voelde toen Spa-Day plotseling en zwaar irritant overschakelde naar Spa-Night? Het leek wel alsof mijn steering sensitivity naar 75% was geschoven opeens!
In de 52e ronde heb ik ze na de zoveelste spin maar weer vervangen door mediums.
Kan iemand mij dus vertellen hoelang ik eigenlijk op die medium banden door had moeten rijden? 20? 30 rondes? Mijn setup was voor de rest gewoon standaard "GT3-race" met een extra 50kg penalty weight, en ~50 liter per pitstop.
Ps. Ben ik de enige die een belachelijk groot gripverschil voelde toen Spa-Day plotseling en zwaar irritant overschakelde naar Spa-Night? Het leek wel alsof mijn steering sensitivity naar 75% was geschoven opeens!
Dat is helemaal afhankelijk van je rijstijl, downforce en gewicht. Voornamelijk je rijstijl. In theorie zou je 57 ronden kunnen rijden op mediums. Maar met een porche is dat wel erg pittig omdat hij zo groog met zn kontje schud
Jij hebt het over ons, zoals al op andere forum gemeld, ik weet niet dat er twee auto's aankomen. Ik heb geen pitsspotter die mij dat meld en het enige waarmee ik bezig ben is ruimte te maken voor de Ferrari. Ik ging veel eerder van het gas en remde eerder dan normaal om úberhaupt ruimte te kunnen geven ( dus rechte eind was voor mij geen optie, gat nog veels te groot).Had ik geweten dat er nog een achterzat, was ik waarschijnlijk ook nog wel meer aan de buitenkant van de bocht gebleven. Des ondank had jij, met het volledige overzicht dat jij had, in mijn ogen deze aanrijding kunnen voorkomen als je fractioneel langzamer de bocht was ingegaan en de binnenkant had gehouden.Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 12:28:
[...]
Ik heb er een filmpje van gemaakt ...
http://mark.0wn3d.nl/GOT%20league/Crash.wmv
Tsjah ... ..... Mijn mening is dat hij het nu moeilijk maakt voor ons .... het zou beter zijn als hij het voor de bocht doet ipv in de bocht ...(ons voorbij laten) ... Het is natuurlijk wel zo als je gelapt wordt je zeker NIET tussen 2 vechtende wagens te begeven ..... of het verplicht is weet ik niet maar het lijkt me wel dat je je als achterblijver nooit de race mag beinvloeden... en dat doet ie nu wel door ons er voorbij te laten op een gevaarlijk punt ..... in de F1 zie je dit ook niet gebeuren
Ik doe eigenlijk niks raars ...hij ook niet echt..... behalve dat ik naar buiten kom door de snelheid en jij niet helemaal aan de buitenkant zit ...
Het is een race accident .... die zowel van mijn kant als zijn kant voorkomen had kunnen worden ...
Dat is nou eenmaal een bekend gegeven. Het snel maar toch beheerst inhalen van backmarkers is een kunst die moeilijker is dan de meesten denken. Achterliggers rijden ook hun eigen race en je kunt niet verwachten dat die op het moment dat JIJ dat graag wilt even finaal van hun lijn duiken.Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 12:28:
Tsjah ... ..... Mijn mening is dat hij het nu moeilijk maakt voor ons ....
ohHet is natuurlijk wel zo als je gelapt wordt je zeker NIET tussen 2 vechtende wagens te begeven
Heb je die regel net zelf ingesteld ofzo?
Je bent als achterligger verplicht andere wagens binnen afzienbare tijd voorbij te laten. Je bent NIET verplicht om daarvoor absurd lang van je lijn af te wijken of om dat per sé bij de eerste bocht ofzo te doen. Voor zover ik kan zien gaat hij op een heel redelijk punt aan de kant voor de eerste wagen, maar is er daarna nog maar weinig ruimte om de tweede voorbij te laten. Dat is hij dan ook niet verplicht, zolang hij de tweede wagen daarna ook maar binnen afzienbare tijd voorbij laat.of het verplicht is weet ik niet maar het lijkt me wel dat je je als achterblijver nooit de race mag beinvloeden... en dat doet ie nu wel door ons er voorbij te laten op een gevaarlijk punt ..... in de F1 zie je dit ook niet gebeuren
Dat gebeurt niet in de formule 1?? Dan kijk jij kennelijk heel andere races dan ik, want ook in de F1 (en in elke andere klasse) gebeurt het regelmatig dan een coureur wat tijd verliest bij het inhalen van anderen. Het gebeurt ook wel dat er 5 wagens tegelijk achter een achterligger zitten en dan duurt het soms een half rondje voor die er allemaal voorbij zijn en dan zal de een wat meer tijd verliezen dan de ander.
Dat jij naar buiten komt door de snelheid is mijns inziens jouw fout. Je wil hem daar inhalen terwijl daar eigenlijk geen ruimte meer is. De achterligger heeft al ver van zijn lijn af moeten wijken om de eerste wagen voorbij te laten en deed dat heel netjes. Maar jij rijd daar een aantal meters achter en die porsche moet ook weer terug op zijn lijn om de volgende bocht te kunnen halen. Jij wilt er nog ff snel voorbij en gaat daarbij te hard, waarbij je wat naar de buiten kant glijd, tegen de porsche aan. Voor zover ik kon zien stuurde die porsche niet debiel hard in ofzo, dus jij glijd tegen hém aan, niet andersom.Ik doe eigenlijk niks raars ...hij ook niet echt..... behalve dat ik naar buiten kom door de snelheid en hij niet helemaal aan de buitenkant zit ...
Waarbij het jouw taak was om dat te voorkomen. Jij wilt hem inhalen, niet andersom. Je had gewoon even een bocht moeten wachten en dan was de porsche waarschijnlijk gewoon weer aan de kant gegaan. En anders doe je het op het eerstvolgende rechte stuk.Het is een race accident .... die zowel van mijn kant als zijn kant voorkomen had kunnen worden ...
Kost dat jou wat tijd? Waarschijnlijk wel ja. Maar dat gebeurt nu eenmaal wel eens bij het inhalen van achterliggers. je kunt moeilijk verwachten dat achterliggers zichzelf even in de berm parkeren tot het hele veld ze gepasseerd is...
Laten we de discussie hier nu aub stoppen. Mark was mij aan het achtervolgen en ging misschien iets te wild die actie in. De achterligger schrok dat er nog een 2e auto achter mij zat. Het gevolg een accident.Whuzz schreef op maandag 23 mei 2005 @ 18:11:
[...]
Dat is nou eenmaal een bekend gegeven. Het snel maar toch beheerst inhalen van backmarkers is een kunst die moeilijker is dan de meesten denken. Achterliggers rijden ook hun eigen race en je kunt niet verwachten dat die op het moment dat JIJ dat graag wilt even finaal van hun lijn duiken.
[...]
oh
Heb je die regel net zelf ingesteld ofzo?
[...]
Je bent als achterligger verplicht andere wagens binnen afzienbare tijd voorbij te laten. Je bent NIET verplicht om daarvoor absurd lang van je lijn af te wijken of om dat per sé bij de eerste bocht ofzo te doen. Voor zover ik kan zien gaat hij op een heel redelijk punt aan de kant voor de eerste wagen, maar is er daarna nog maar weinig ruimte om de tweede voorbij te laten. Dat is hij dan ook niet verplicht, zolang hij de tweede wagen daarna ook maar binnen afzienbare tijd voorbij laat.
Dat gebeurt niet in de formule 1?? Dan kijk jij kennelijk heel andere races dan ik, want ook in de F1 (en in elke andere klasse) gebeurt het regelmatig dan een coureur wat tijd verliest bij het inhalen van anderen. Het gebeurt ook wel dat er 5 wagens tegelijk achter een achterligger zitten en dan duurt het soms een half rondje voor die er allemaal voorbij zijn en dan zal de een wat meer tijd verliezen dan de ander.
[...]
Dat jij naar buiten komt door de snelheid is mijns inziens jouw fout. Je wil hem daar inhalen terwijl daar eigenlijk geen ruimte meer is. De achterligger heeft al ver van zijn lijn af moeten wijken om de eerste wagen voorbij te laten en deed dat heel netjes. Maar jij rijd daar een aantal meters achter en die porsche moet ook weer terug op zijn lijn om de volgende bocht te kunnen halen. Jij wilt er nog ff snel voorbij en gaat daarbij te hard, waarbij je wat naar de buiten kant glijd, tegen de porsche aan. Voor zover ik kon zien stuurde die porsche niet debiel hard in ofzo, dus jij glijd tegen hém aan, niet andersom.
[...]
Waarbij het jouw taak was om dat te voorkomen. Jij wilt hem inhalen, niet andersom. Je had gewoon even een bocht moeten wachten en dan was de porsche waarschijnlijk gewoon weer aan de kant gegaan. En anders doe je het op het eerstvolgende rechte stuk.
Kost dat jou wat tijd? Waarschijnlijk wel ja. Maar dat gebeurt nu eenmaal wel eens bij het inhalen van achterliggers. je kunt moeilijk verwachten dat achterliggers zichzelf even in de berm parkeren tot het hele veld ze gepasseerd is...
Ik zou volgens mij net als Mark dat gat ingedoken zijn. De achterligger ging heel netjes aan de kant en ik gok erop dat Mark verwachtte dat de achterligger hem ook had gezien.
Al met al: De volgende keer beter......
Hier weer eens een hotlap filmpje....
http://www.xs4all.nl/~beurdy/Anderstorp1.wmv
Tijd 1:24:7XX Gereden in een Smirnoff Ice F550 op Anderstorp. Rondje met veel overstuur, daardoor snel, maar niet de 'perfect lap'. Ik vond 'm wel grappig. Ik kan nog wel een paar tiendes sneller.
http://www.xs4all.nl/~beurdy/Anderstorp1.wmv
Tijd 1:24:7XX Gereden in een Smirnoff Ice F550 op Anderstorp. Rondje met veel overstuur, daardoor snel, maar niet de 'perfect lap'. Ik vond 'm wel grappig. Ik kan nog wel een paar tiendes sneller.
Verwijderd
haha betere discussie !Fiskare schreef op maandag 23 mei 2005 @ 20:08:
[...]
Laten we de discussie hier nu aub stoppen. Mark was mij aan het achtervolgen en ging misschien iets te wild die actie in. De achterligger schrok dat er nog een 2e auto achter mij zat. Het gevolg een accident.
Ik zou volgens mij net als Mark dat gat ingedoken zijn. De achterligger ging heel netjes aan de kant en ik gok erop dat Mark verwachtte dat de achterligger hem ook had gezien.
Al met al: De volgende keer beter......
Ik doe het de volgende keer precies weer zo ..
Ik zie het duidelijk anders allemaal ! ... Ik vind dat achterblijvers aan de kant moeten gaan punt!
Rij jij eigenlijk ook mee fuzz ?
fuzz?Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 23:11:
Rij jij eigenlijk ook mee fuzz ?

Nee Rosselman, ik rijd niet mee
Ik ben aan het afstuderen en heb geen tijd om echt fanatiek met een game bezig te zijn, in ieder geval niet op vastgestelde tijden, dus blijft het helaas bij in een toevallig vrij uurtje wat offline tijden. Jammer, want een league lijkt me wel heel gaaf en ik denk dat ik het ook wel aardig zou doen. Mijn tijden vielen me heel erg mee nu ik ze vergelijk met GT-Rank en met wat oeffening rijd ook vrijwel foutloze races nu, alhoewel dat online vast moeilijker zou zijn.
En ach ja, meningen verschillen gelukkig.
Jij zou jezelf dus volgende keer gewoon weer van de baan torpederen? Aparte rijstijl dan
Verwijderd
waar halen jullie andere parcours zoals monaco en zolder
en zijn die een beetje realistich?
of is da brol en niet aan te raden?
brol = rommel
Uit het woordenboek Vlaams - Nederlands
Uit het woordenboek Vlaams - Nederlands
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Halverwege deze pagina zijn "wat" circuits te vinden. Natuurlijk niet allemaal top, maar bv imola is wel erg goed.Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 19:27:
waar halen jullie andere parcours zoals monaco en zolder
http://www.m4driving.it/files/2361.html
Hmm, het is hier rustig de laatste tijd...
Ik was benieuwd wat de gemiddelde GTR'er allemaal aan zijn setup veranderd als hij(/zij?) erachter komt dat de geplande race opeens in de regen plaats zal vinden... ik heb namelijk last van het feit dat mijn GT3RS altijd in regenraces zeer veel onderstuur heeft. Ik dacht zelf het volgende:
Zachtere Rollbars, Full wing en splitter, zachtere banden, hard wet compound.
Iemand hier een mening over?
Ik was benieuwd wat de gemiddelde GTR'er allemaal aan zijn setup veranderd als hij(/zij?) erachter komt dat de geplande race opeens in de regen plaats zal vinden... ik heb namelijk last van het feit dat mijn GT3RS altijd in regenraces zeer veel onderstuur heeft. Ik dacht zelf het volgende:
Nou, er word nu afgekletst op het GoT GTR League forumGrimm9mm schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 11:57:
Als ik het onwijs snel moet veranderen doe ik: Toe-in, banden, splitter, vleugel
Als je alle tijd ervoor heb stem je alles af ervoor
Das een afweging.. Regent het hard, en verwacht je niet dat het droog gaat worden tijdens de race? Dan een compleet aangepaste setup (als je die hebt)..Grimm9mm schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 11:57:
Als je verwacht dat het wel droog wordt moet je gaan kiezen, omdat je ook op het droge circuit snel wilt blijven...
Vergeet bij een regenrace vooral je brake-bias niet aan te passen!
Ik heb eerlijk gezegd niet zoveel ervaring met een regensetup, maar ik kan me wel voorstellen dat je inderdaad een paar dingen moet veranderen.
Hogere rijhoogte misschien, ivm met aquaplaining.. weet niet of dat aspect uitgewerkt is in GTR. Natuurlijke ook andere banden, maar waarom geen soft wets? of soft voor en hard wet achter.
Ook meer vleugel, want je moet die verloren grip door de natte baan terugkrijgen. Misschien een wat kortere gear ratio ivm met meer vleugel. Wat zachtere vering voor meer stabiliteit.
En als je in je Porsche onderstuur hebt moet je misschien de anti-roll bar wat lager zetten voor? of de vering voor zachter dan achteren, in vergelijking met je dry setup dan.
Hogere rijhoogte misschien, ivm met aquaplaining.. weet niet of dat aspect uitgewerkt is in GTR. Natuurlijke ook andere banden, maar waarom geen soft wets? of soft voor en hard wet achter.
Ook meer vleugel, want je moet die verloren grip door de natte baan terugkrijgen. Misschien een wat kortere gear ratio ivm met meer vleugel. Wat zachtere vering voor meer stabiliteit.
En als je in je Porsche onderstuur hebt moet je misschien de anti-roll bar wat lager zetten voor? of de vering voor zachter dan achteren, in vergelijking met je dry setup dan.
Requiem19 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 13:22:
Hogere rijhoogte misschien, ivm met aquaplaining..
Meestal kies je eerder een langere gearratio, zeker in de lagere versnellingen, zodat je vermogen wat rustiger en gedoseerder op de weg komt.Misschien een wat kortere gear ratio ivm met meer vleugel.
Ik kan me nog goed herinneren dan Alexander Wurz een verschrikkelijke race had op Monaco in de regenin 1997, geloof ik. Zijn opmerking achteraf: de auto stond te laag waardoor hij erg veel last had van aquaplaning, vooral eind tunnel, of andere plaatsen op het circuit met hogere snelheden. Net als een formule 1 auto staan de auto's van GTR ook tamelijk laag op de weg. Als er teveel water onder de bodem van de auto komt kan hij ook daardoor gaan aquaplanen. Vooral als de auto door z'n veren wordt gedrukt op hogere snelheden wordt de afstand tussen de auto en de grond minimaal, wat je dan zeker niet wilt is teveel water on je bodemplank. Lijkt me niet lekker als je net Eau rouge in gaat. Klinkt toch best logisch ?
En waarom zou je een langere gear ratio kiezen? Dat is juist onhandig lijkt me, haal je helemaal niet je topsnelheid op een rechstuk. Het is handiger om langzamere bochten in een hogere versnelling te nemen, of om je gearratio van je 1e 3 versnelling iets hoger te zetten, maar je zal je zesde versnelling echt iets korter moeten maken als je met meer vleugel rijdt.
En waarom zou je een langere gear ratio kiezen? Dat is juist onhandig lijkt me, haal je helemaal niet je topsnelheid op een rechstuk. Het is handiger om langzamere bochten in een hogere versnelling te nemen, of om je gearratio van je 1e 3 versnelling iets hoger te zetten, maar je zal je zesde versnelling echt iets korter moeten maken als je met meer vleugel rijdt.
[ Voor 19% gewijzigd door Requiem19 op 25-05-2005 15:05 ]
Een GT-wagen is wat dat betreft geen F1 hoor, de bodemplaat van een GT is heel anders.Requiem19 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 15:04:
Als er teveel water onder de bodem van de auto komt kan hij ook daardoor gaan aquaplanen. Vooral als de auto door z'n veren wordt gedrukt op hogere snelheden wordt de afstand tussen de auto en de grond minimaal, wat je dan zeker niet wilt is teveel water on je bodemplank. Lijkt me niet lekker als je net Eau rouge in gaat. Klinkt toch best logisch ?
Kan best dat meneer Wurz dat een keer gezegd heeft, maar dat geloof ik eigenlijk niet. Ik heb er nog nooit van gehoord iig en ik heb toch de nodige autosportervaring.
Dat een wagen uit balans kan raken als hij de grond raakt, dat is een feit. En als hij zo laag ligt dat hij te vaak de grond raakt, kan ik me voorstellen dat dat op een nat circuit nog vervelender is. Maar dat hij daar van gaat aquaplanen lijkt me heel erg sterk, of je moet echt door gigantische plassen gaan rijden.
Dat legde ik toch al uit? Zodat het vermogen wat geleidelijker op de weg komt.En waarom zou je een langere gear ratio kiezen?
Door bij de lagere versnellingen een langere gearratio te kiezen gaat je topsnelheid niet of nauwelijks omlaag, zeker niet in de regen. Je topsnelheid is afhankelijk van je uiteindelijke verhouding (6e versnelling + eind diff) en je accelleratie. Je acceleratie wordt wel beinvloed door je gearratio's, dus op het droog zul je door te lange gearratio's iets aan topsnelheid inboeten, omdat je minder hard acceleert (tenzij het rechte stuk weer zo lang is dat dat niet uitmaakt).
Maar in de regen is je acceleratie al een stuk trager omdat je later en voorzichtiger op het gas kunt. Dan heb je er meer baat bij wanneer je je vermogen wat gedoseerder op de weg kunt brengen door langere ratio's, dan wanneer je een overschot aan vermogen hebt dat moeilijk te doseren is, terwijl je dat toch niet kwijt kunt omdat de baan nat is.
Gewerkt bij nederlandse raceteams. DTCC, Alfa 156/147 challenge, Yaris Cup, Clio Cup
Meegesleuteld aan wat formule fords en formule 3's, maar dat was gewoon voor de hobby en om er wat van op te steken.
Tijdens het werken heel wat contacten opgedaan en veel gepraat met engineers uit hogere klasses, waaronder destijds de race engineer van Verstappen bij Arrows.
Zelf nooit races gereden (geen geld voor serieus werk en ik heb geen zin om met een of andere gare bak rond te rijden), maar wel inrijden van motoren en shakedowns enzo van de meeste bovengenoemde wagens. Niet de formule wagens hoor. (helaas
Akkoord. Maar met alle respect voor jouw Autosport ervaring heb ik het toch echt vaker gehoord dat een Formule 1 auto iets hoger wordt afgesteld bij regen. Of dat dan ook zo bij een GT wagen werkt weet ik niet, en als dat al zo bij een GT wagen zou werken, weet ik ook niet of GTR dat juist simuleert.Whuzz schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 16:19:
[...]
Een GT-wagen is wat dat betreft geen F1 hoor, de bodemplaat van een GT is heel anders.
Kan best dat meneer Wurz dat een keer gezegd heeft, maar dat geloof ik eigenlijk niet. Ik heb er nog nooit van gehoord iig en ik heb toch de nodige autosportervaring.
Dat een wagen uit balans kan raken als hij de grond raakt, dat is een feit. En als hij zo laag ligt dat hij te vaak de grond raakt, kan ik me voorstellen dat dat op een nat circuit nog vervelender is. Maar dat hij daar van gaat aquaplanen lijkt me heel erg sterk, of je moet echt door gigantische plassen gaan rijden.
Als je mijn stukje goed leest zeg ik precies hetzelfde. Je kan natuurlijk je lagere versnellingen een langere ratio geven, maar je zesde versnelling iets korter zal waarschijnlijk toch enkele tienden sneller zijn, precies om de redenen die je zelf aangeeft. Tragere acceleratie, waarschijnlijk meer vleugel en dus een veel lagere topsnelheid zorgen ervoor dat je een kortere zesde versnelling goed kan gebruiken.Whuzz schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 16:19:
Dat legde ik toch al uit? Zodat het vermogen wat geleidelijker op de weg komt.
Door bij de lagere versnellingen een langere gearratio te kiezen gaat je topsnelheid niet of nauwelijks omlaag, zeker niet in de regen. Je topsnelheid is afhankelijk van je uiteindelijke verhouding (6e versnelling + eind diff) en je accelleratie. Je acceleratie wordt wel beinvloed door je gearratio's, dus op het droog zul je door te lange gearratio's iets aan topsnelheid inboeten, omdat je minder hard acceleert (tenzij het rechte stuk weer zo lang is dat dat niet uitmaakt).
Maar in de regen is je acceleratie al een stuk trager omdat je later en voorzichtiger op het gas kunt. Dan heb je er meer baat bij wanneer je je vermogen wat gedoseerder op de weg kunt brengen door langere ratio's, dan wanneer je een overschot aan vermogen hebt dat moeilijk te doseren is, terwijl je dat toch niet kwijt kunt omdat de baan nat is.
[ Voor 3% gewijzigd door Requiem19 op 25-05-2005 18:04 ]
Verwijderd
hij wordt hoger afgesteld omdat de vering softer wordt gezet ... en je dus anders probs het met de bodemplaatRequiem19 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 18:02:
[...]
Akkoord. Maar met alle respect voor jouw Autosport ervaring heb ik het toch echt vaker gehoord dat een Formule 1 auto iets hoger wordt afgesteld bij regen. Of dat dan ook zo bij een GT wagen werkt weet ik niet, en als dat al zo bij een GT wagen zou werken, weet ik ook niet of GTR dat juist simuleert.
[...].
Dat heeft niets met aquaplaning te maken, maar met het feit dat de vering van de wagen zachter wordt gezet bij regen om meer grip te krijgen. Daardoor veert de wagen dieper in bij hobbels of veel downforce en moet de rijhoogte omhoog om dat te compenseren.Requiem19 schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 18:02:
Akkoord. Maar met alle respect voor jouw Autosport ervaring heb ik het toch echt vaker gehoord dat een Formule 1 auto iets hoger wordt afgesteld bij regen. Of dat dan ook zo bij een GT wagen werkt weet ik niet, en als dat al zo bij een GT wagen zou werken, weet ik ook niet of GTR dat juist simuleert.
edit:
Spuit 11
Spuit 11

De zesde versnelling zul je wellicht iets korter kunnen afstellen ja, maar dat zal weinig effect hebben op het verdere gedrag van je wagen en is niet iets dat je specifiek doet omdat het regent. Het langer maken van de eerste paar versnellingen is dat wel, dat is iig een stuk belangrijker dat dat beetje verschil van die 6e versnelling.Als je mijn stukje goed leest zeg ik precies hetzelfde. Je kan natuurlijk je lagere versnellingen een langere ratio geven, maar je zesde versnelling iets korter zal waarschijnlijk toch enkele tienden sneller zijn, precies om de redenen die je zelf aangeeft. Tragere acceleratie, waarschijnlijk meer vleugel en dus een veel lagere topsnelheid zorgen ervoor dat je een kortere zesde versnelling goed kan gebruiken.
[ Voor 12% gewijzigd door Whuzz op 25-05-2005 18:29 ]
Verwijderd
Wat hier gezegd wordt over het 'drijven' van een F1 auto is wel degelijk waar. Ze hebben die houten plank om de ride height binnen de perken te houden. Ik heb al vaker rijders horen klagen dat bij een te laag afgestelde auto ze last hadden van een 'speed boat' effect.
De onderkant van een GT-wagen is echter compleet anders, kan me niet voorstellen dat die hier last van hebben.
Oud stukje van Ross Brawn;
Q. Ross, one suggested cause of the aquaplaning you've been experiencing here has been not so much the lack of contact surface with the grooved tyres but rather because the car tends to bottom out. Because bad drainage seems to make the condition worse, is there a possibility that increasing the ride height would reduce aquaplaning?
RB: Certainly raising the ride height does improve the situation, and it's part of the compromise between setting up the car for wet or dry conditions. The topic has also been discussed in meetings of the FIA's own Technical Working Group. And one solution may be to put some grooved in the plank, because we feel that it aggravates the aquaplaning to have a large flat surface so close to the track itself. We will be testing a grooved plank in the next month or two, to see if we can reduce aquaplaning nd with a view to changing he regulations for next year. Meanwhile, we all see a reduction in aquaplaning when we rase the car's ride height, but that means a loss in performance when the track dries out. We have to find a compromise between the two requirements.
De onderkant van een GT-wagen is echter compleet anders, kan me niet voorstellen dat die hier last van hebben.
Oud stukje van Ross Brawn;
Q. Ross, one suggested cause of the aquaplaning you've been experiencing here has been not so much the lack of contact surface with the grooved tyres but rather because the car tends to bottom out. Because bad drainage seems to make the condition worse, is there a possibility that increasing the ride height would reduce aquaplaning?
RB: Certainly raising the ride height does improve the situation, and it's part of the compromise between setting up the car for wet or dry conditions. The topic has also been discussed in meetings of the FIA's own Technical Working Group. And one solution may be to put some grooved in the plank, because we feel that it aggravates the aquaplaning to have a large flat surface so close to the track itself. We will be testing a grooved plank in the next month or two, to see if we can reduce aquaplaning nd with a view to changing he regulations for next year. Meanwhile, we all see a reduction in aquaplaning when we rase the car's ride height, but that means a loss in performance when the track dries out. We have to find a compromise between the two requirements.
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 22:06 ]
Dit topic is gesloten.