[PC][Racesim] GTR: FIA GT Racing Game | Deel 8

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.360 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 14:23

Whuzz

Dodgeball!

Hmm, interessant. Maar dat is dus puur een probleem met de houten plank en zijn vlakke structuur. Dat zal bij een GT wagen absoluut niet het geval zijn, omdat die een heel andere onderkant heeft.
Toch kan ik me niet voorstellen dat dit een veel voorkomend probleem is. Wellicht dat het op een paar circuits in uitzonderlijk natte omstandigheden voor problemen zorgt, maar ik had er nog nooit van gehoord. (terwijl ik de F1 al jaren op de voet volg)
iig weer wat geleerd, tnx voor de uitleg :)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is wel raar, want het is vorig jaar nog aan bod gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 08:59:
Dat is wel raar, want het is vorig jaar nog aan bod gekomen.
Ja, nou, inderdaad, super raar man 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Laatst online: 18:32

Fuelke

Forza Ferrari

Ik kreeg gisteren GTR niet meer aan de praat, dus besloot ik het te herinstalleren. Ik vergat hierbij een back-up te maken van mijn Career.blt bestand. Niet zo erg dacht ik, gewoon even terughalen via GTRank. Maar wat blijkt: die functie werkt niet meer :(

Ik heb gelukkig nog al mijn laptimes op papier staan, zodat ik ze handmatig nog kan invoeren in een Career.blt. Dat gaat natuurlijk handig als iemand zijn Career.blt zou kunnen uploaden als voorbeeld, bij voorkeur iemand met een Mega Monster Handicap, want die had ik ook.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markao645
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-01-2023
Fuelke schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 12:55:
Ik kreeg gisteren GTR niet meer aan de praat, dus besloot ik het te herinstalleren. Ik vergat hierbij een back-up te maken van mijn Career.blt bestand. Niet zo erg dacht ik, gewoon even terughalen via GTRank. Maar wat blijkt: die functie werkt niet meer :(
Bij mij werkt de functie"Restore career.blt" nog gewoon, misschien nog een keer proberen :?

http://gplrank.schuerkamp.de/gtrank_banners/20682.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Hier nog steeds niet, de link naar mijn blt bestand werkt nog steeds niet, heeft vast me het onderstaande te maken:
2005/05/06

Looks like vanwall was rebooted and the /tmp directory cleared which stores the career.blt files. As a result, uploading laptimes would not work. I hope the error has been fixed, but all the backup career.blt files have gone, too. I'm in touch with Brian to see if we can recover them somehow, but for a while the "restore my career.blt" file is bound not to work.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whuzz schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 12:49:
[...]

Ja, nou, inderdaad, super raar man 8)7
Maar jij hebt dus veel autosport ervaring? Ben benieuwd wat voor? ( interesse, geen sarcasme/ironie whatever )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 16:51:
[...]

Maar jij hebt dus veel autosport ervaring? Ben benieuwd wat voor? ( interesse, geen sarcasme/ironie whatever )
Staat al op de vorige pagina:

Gewerkt bij nederlandse raceteams. DTCC, Alfa 156/147 challenge, Yaris Cup, Clio Cup
Meegesleuteld aan wat formule fords en formule 3's, maar dat was gewoon voor de hobby en om er wat van op te steken.
Tijdens het werken heel wat contacten opgedaan en veel gepraat met engineers uit hogere klasses, waaronder destijds de race engineer van Verstappen bij Arrows.

Zelf nooit races gereden (geen geld voor serieus werk en ik heb geen zin om met een of andere gare bak rond te rijden), maar wel inrijden van motoren en shakedowns enzo van de meeste bovengenoemde wagens. Niet de formule wagens hoor. (helaas )

Er wordt vanavond trouwens weer een testrace gereden, maar het is nog erg rustig op de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Mjah, misschien zou ik beter kunnen zeggen "autosport kennis", alhoewel dat wat te arrogant klinkt. Ik heb dus geen echte race-ervaring. Maar wel ervaring met het afstellen van auto's en de techniek er achter.
Het is overigens nogal anders om een auto af te moeten stellen aan de hand van input van een coureur, dan aan de hand van je eigen input bij een spel als GTR. Dat is een heel stuk makkelijk, omdat je zelf direct de gevolgen van een verandering ervaart.

De meeste coureurs (zeker in de lagere klassen) hebben echt bedroevend weinig verstand van de techniek waarmee ze rijden. Ze kunnen totaal niet aangeven wat ze veranderd zouden willen hebben. In de hogere klassen zoals formule 1, DTM en ook GT hoor je dat nog wel eens, dat een coureur letterlijk zegt wat hij aan de wagen verandert wilt hebben.
In de lagere klassen ben je als engineer al heel erg blij als een coureur exact weet aan te geven wat er mis is met het gedrag van de wagen. Werken met beginnende coureurs is als engineer echt een ramp.

"De auto voelt raar"
- Uh ok. Hoe raar? Overstuur, onderstuur, nerveus, onbalans?
"Uh, dat ja"
- 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whuzz schreef op zondag 29 mei 2005 @ 22:30:
Mjah, misschien zou ik beter kunnen zeggen "autosport kennis", alhoewel dat wat te arrogant klinkt. Ik heb dus geen echte race-ervaring. Maar wel ervaring met het afstellen van auto's en de techniek er achter.
Het is overigens nogal anders om een auto af te moeten stellen aan de hand van input van een coureur, dan aan de hand van je eigen input bij een spel als GTR. Dat is een heel stuk makkelijk, omdat je zelf direct de gevolgen van een verandering ervaart.
Dit lijkt mij zeker handig in GTR of andere racesims! *jaloers is* :(

Verder heb ik eindelijk het spel origineel gekocht! geen gezeur meer over non stop Spa rijden ;) nu nog wachten tot er geld is voor een internet verbinding naar m'n kamer en een leuk stuurtje :). Ik moet zeggen dat het spel tot nu toe beter/interessanter is dan ik had verwacht! Alleen met toetsenbord vind ik er niet erg veel aan, maar dit kan ook zijn omdat ik ooit een (nu overleden) stuur had..

Ach race ze mensen, nog effe geduld en ik kom jullie inhalen ;) *kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 11:26:
Dit lijkt mij zeker handig in GTR of andere racesims! *jaloers is* :(
Het helpt wel iets denk ik, maar de ervaren GTR-ers hier weten daar net zo veel van af als ik. In feite is dat gewoon theoretische kennis die je ook op kunt doen door er gewoon te lezen. Het is simpelweg weten welk mechanisch onderdeel wat doet in de auto. Daaruit kun je vaak al het grootste deel beredeneren van het effect op het gedrag van de wagen.

Het moeilijkste is om in 1 klap een auto te analyseren. Er zijn coureurs die binnen komen na een paar ronden en dan zeggen:

Ik wil x graden meer camber linksvoor, 0.2 bar meer bandenspanning rechtsvoor, twee slagen minder stabi achter en een cola light :P

De meesten van ons werken waarschijnlijk tijdens testen met het steeds veranderen van 1 afstelling, zodat je het effect daarvan kunt voelen en bepalen of dat meer of minder geschikt is. De meesten raken de weg kwijt wanneer ze meer dan 1 setting tegelijk veranderen, omdat ze dan niet meer kunnen voelen en begrijpen welke verandering verantwoordelijk is voor welke verbetering of verslechtering in weggedrag. De echte toppers kunnen dat wel, en ik vermoed de betere GTR-ers hier ook wel. Ik kan dat zelf in beperkte mate, moet nog veel leren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whuzz schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 12:07:
[...]
Hele lap tekst +
. Ik kan dat zelf in beperkte mate, moet nog veel leren :)
Ach, ik leer het hopelijk ook nog.. met een toetsenbord merk je de verschillen (helaas) niet zo erg imho..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Ik zat even op de site van het circuit van Spa-franchorchamps te gluren (http://www.spa-francorchamps.be/gfx/visite/index.htm)

En deze foto viel me op:
Afbeeldingslocatie: http://www.spa-francorchamps.be/gfx/visite/images/034.jpg
De bus-stop dus.. Daar is flink aan geklust. Hij is nu zo te zien flink wat langer (en dus ook trager).. Goeie ontwikkeling, want de bus-stop zoals die nu in GTR is, is toch vooral hard over de curb vliegen en hopen dat je er goed uitkomt.. Nu is het wel een echte chicane..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De pitingang is ook een stukkie anders. Wel een stuk duidelijker als ik dat zo zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Dat ziet er stukken beter uit zeg, wanneer komt daar een update voor??

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrBarBarian schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 14:01:
Ik zat even op de site van het circuit van Spa-franchorchamps te gluren (http://www.spa-francorchamps.be/gfx/visite/index.htm)

En deze foto viel me op:
[afbeelding]
De bus-stop dus.. Daar is flink aan geklust. Hij is nu zo te zien flink wat langer (en dus ook trager).. Goeie ontwikkeling, want de bus-stop zoals die nu in GTR is, is toch vooral hard over de curb vliegen en hopen dat je er goed uitkomt.. Nu is het wel een echte chicane..
Dat is al 2 jaar zo :P .. slaapkop !

Is ook goed te zien op mijn onboard filmpje van 2004 op Spa .. te vinden op mijn site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
In de formule 1 race van vorig jaar waren daar nog mooie acties te zien. Je kan daar nu veel beter inhalen dan in de oude variant. (en minder goed afsnijden :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:43

R-B

Blokkert

idd, zo is het vele malen beter _/-\o_. Alleen jammer dat we hem niet al zo in GTR kunnen meemaken :O

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Ik heb van een aantal GT-rijders gehoord dat het in de nieuwe Bus Stop moeilijker in te halen was doordat het rempunt voor de chicane net op de plaats ligt waar je nog naar rechts stuurt.

[ Voor 15% gewijzigd door Fuelke op 31-05-2005 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Fuelke schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 20:07:
Ik heb van een aantal GT-rijders gehoord dat het in de nieuwe Bus Stop moeilijker in te halen was doordat het rempunt voor de chicane net op de plaats ligt waar je nog naar rechts stuurt.
Hehe, zeer lullig als je blokkerend wiel moment heb >:) Wijk je flink uit het gras/asfalt in (als tegenzit)

[ Voor 3% gewijzigd door R-B op 31-05-2005 21:42 ]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:47

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Sinds gisteren heb ik de game ook in handen, en dus meteen installeren en spelen. Ziet er verrekte mooi uit, draait ook als een zonnetje, TOT ik na een race naar een andere spelinstelling wou. Ik had Arcade gekozen, was me te makkelijk, dus op naar Semi-Pro..... dacht ik dus. Op het moment dat ik na een race op exit klik is er nog niks aan de hand, kom ik weer terug in het scherm waar ik circuit en auto en dergelijken kan kiezen. Echter, als ik vanuit dit scherm nog een niveau terug wil moet ik op "BACK" klikken, en dan bevriest het spel EN mijn systeem. De originele versie op de cd is versie 1.3.0.0. Ik heb de update naar 1.4.0.0 gedownload en geïnstalleerd, maar ook met die versie blijft het spel op hetzelfde punt vastslaan. Iemand enig idee waar het aan kan liggen ??

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Zal wel een bug zijn....een van de velen.
Gewoon alleen in Simulation Mode rijden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind zelf de nieuwe busstop geen verbetering eigenlijk.

Wordt er hier nog veel online gereden eigenlijk? Ik zie wel eens een tweakers server staan maar die is altijd leeg. Wel zonde toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 16:36:
Ik vind zelf de nieuwe busstop geen verbetering eigenlijk.

Wordt er hier nog veel online gereden eigenlijk? Ik zie wel eens een tweakers server staan maar die is altijd leeg. Wel zonde toch?
Alle GoT-racers zijn stiekem off-line aan het oefenen omdat a.s. zondag de Tweakers League begint. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markao645
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 16:45:
[...]

Alle GoT-racers zijn stiekem off-line aan het oefenen omdat a.s. zondag de Tweakers League begint. 8)
en voor Sim-Challenge zijn de qualificaties voor de eerste race ook net begonnen. Volgens mij zijn ook daar een aantal GoTters hard voor aan het oefenen :)
http://www.sim-challenge.com/2005/gtr/

ps; nette tijd Hielke en welkom aan boord.

gr. Mark

[ Voor 12% gewijzigd door Markao645 op 02-06-2005 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
Markao schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 16:56:
[...]

en voor Sim-Challenge zijn de qualificaties voor de eerste race ook net begonnen. Volgens mij zijn ook daar een aantal GoTters hard voor aan het oefenen :)
http://www.sim-challenge.com/2005/gtr/

ps; nette tijd Hielke en welkom aan boord.

gr. Mark
Men, 2 dagen om je eerste kwali te doen.. das redelijk kortdag! Ik ga eens kijken of ik q2 misschien kan meedraaien.. (wil iid ook nog even trainen in een GT op braca voor de league :P)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heerlijk getrained voor de 1e race op barca komend weekend . :*) ... Eerst lekker gesleuteld en geraced op de tweakers server en daar na m'n eerste Q-tijd voor http://www.sim-challenge.com/2005/gtr/ gezet.

De kwalificatieprocedure is echt stressen. Je moet binnen 15 minuten een hotlap zetten. Indien je eenmaal met een speciaal proggie hebt aangegeven dat je je hotlap wilt gaan zetten gaat de klok lopen. Je hebt eenmalig 15 minuten om een tijd neer te zetten. In de praktijk betekend dit dat je max 2 stintjes van 3 laps of 1 iets langere stint hebt om je tijd neer te zetten.

D'r wordt enorm doorgereden daar en gelukkig ook door wat mensen die regelmatig of de tweakers-servers te vinden zijn :)

(voorlopig) NGT-klassement sim-challenge, race barce
Driver Name Stint 1 Stint 2 Pit Out

1 Etone 1:42.859 x
2 Ronnie Repetti 1:43.208 x
3 Federico Sivilotti 1:43.358 x
4 Klaus Liedtke 1:43.375 x
5 Matjaz Plotajs 1:43.595 x
6 Manolo Rugo 1:43.632 x
7 Claus M 1:44.127 x
8 Sami Lehtonen 1:44.133 x
9 Kostas Chitiris 1:44.167 x
10 -BrT-JC 1:44.444 x
11 Primoz 1:44.463 x
12 Bas van Neijenhof 1:44.486 x
13 Marco Zambon 1:44.588 x
14 Mark vd Meulen 1:44.864 x
15 Adam McMillan 1:45.023 x
16 jan duijs 1:45.081 x
17 Robert Buijtenhuis 1:45.164 x
18 Marco De Fanti 1:45.229 x
19 Maurizio Cairoli 1:45.279 x
20 Dirk Linden 1:45.330 x
21 Giuseppe Curcio 1:45.519 x
22 Nick Bandini 1:45.813 x
23 Fabrizio Hernandez 1:45.965 x
24 Sven Lindberg 1:46.314 x
25 Uradius 1:46.641 x
26 Andrea Marzona 1:45.736 x
27 LGM_I.Cosentino 1:46.970 x
28 Tim M 1:47.071 x
29 Gary Parravani 1:47.177 x
30 Fernando Almeida 1:46.455 x
31 Alberto Almeida 1:47.976 x
32 Tiago Parreira 1:47.115 x
33 Fred Joseph 1:48.383 x
34 Claus Wunderlich 1:49.212 x
35 Enrico lanzoni 1:48.361 x
36 Sergus 1:49.641 x
37 gonedns x

Die 1:42-er is echt een hele zieke tijd voor een NGT-bak 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Ziet er spannend uit, top 6 binnen een seconde, en 7 - 9 allemaal binnen een tiende ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdens het rijden stopt het beeld voor ongeveer 10 seconden en hapert en herhalt het geluid zich. Ik sta dus stil, maar de race gaat wel gewoon verder. Na de 10 seconden kan ik weer racen, maar heb ik wel een achterstand van 10 seconden terwijl ik op dezelfde plaats sta. Soort van haatlag Iemand een idee hoe ik hier vanaf kom?

Heel erg bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik sta nog 17e! eens kijken hoelang dat blijft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het irritante probleem dat als ik een multiplayer race over LAN wil joinen ik vaak 3 of 4 moet reconnecten OF soms GTR helemaal opnieuw moet opstarten voordat mijn stuurtje (Logitech DFP) goed ingame werkt.

open practice werkt gelijk maar MP geeft problemen.

ook kan ik geen full-race replay's kijken... ik blijf dan continu in de pits staan
ik heb trouwens patch 1.4, en het spel werkt voor de rest perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sry tis ms noobvraag
maar ik zag hier link naar website sim challenge
en rechts barcelona en 40 namen
is dat een soort league ofzo? of dat the GoT league?
en bv bij lineup zie ik 180 teams :? racen julie dan allemaal tesamen
of hoe gaat dat in zijn werk? kan er dat iemand kort ff uitleggen

tziet er zeer cool uit _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2005 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou iemand mij mss in simpel Nederlands kunnen uitleggen wat dingen als Fast en Slow Bump en Fast en Slow Rebound precies inhouden?

ik heb diverse Engelse verkarlingen gelezen maar ik wordt er niet wijzer van.

waar dient het voor, wat zijn de gevolgen, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markao645
Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 19:16:
sry tis ms noobvraag
maar ik zag hier link naar website sim challenge
en rechts barcelona en 40 namen
is dat een soort league ofzo? of dat the GoT league?
en bv bij lineup zie ik 180 teams :? racen julie dan allemaal tesamen
of hoe gaat dat in zijn werk? kan er dat iemand kort ff uitleggen

tziet er zeer cool uit _/-\o_ _/-\o_
Is inderdaad een league waaraan een aantal GoTTers meedoen. Wordt geraced in twee klasses GT/NGT en beide zijn weer opgesplitst in twee groepen van 25 rijders. Voor elke race wordt er een qualificatie gehouden waarin je je kunt plaatsen voor een van beide klasses.
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 20:26:
Hmm ik sta nog 17e! eens kijken hoelang dat blijft!
26e zie ik, met een beetje geluk zegt er een af, kun je ook op wo. meedoen.
Jan, is al een plaats opgeschoven door een DSQ van die Griek(nr.49).

Voor de geinteresseerden de voledige ngt uitslag van de qualie.
Live Results - NGT [Internet Explorer Only] - V 1.0
©Sim-Challenge.com

Driver Name Stint 1 Stint 2 Pit Out

1 Etone 1:42.859 x
2 Federico Sivilotti 1:43.358 1:43.168 x
3 Ronnie Repetti 1:43.208 x
4 Klaus Liedtke 1:43.375 x
5 Matjaz Plotajs 1:43.595 1:43.429 x
6 Manolo Rugo 1:43.632 1:43.818 x
7 Claus M 1:44.127 1:43.676 x
8 Fabrizio Hernandez 1:45.965 1:43.916 x
9 Heimen Brons 1:43.916 x
10 Marco Zambon 1:44.588 1:43.935 x
11 WayneV 1:43.969 x
12 Sami Lehtonen 1:44.133 1:44.349 x
13 Riccardo Lauri 1:44.310 x
14 -BrT-JC 1:44.444 x
15 Primoz 1:44.463 x
16 Adam McMillan 1:45.023 1:44.477 x
17 Bas van Neijenhof 1:44.486 x
18 Mark Eggleston 1:46.081 1:44.526 x
19 Mario Perrucca 1:44.654 x
20 Mark vd Meulen 1:44.864 1:44.684 x
21 Dirk Linden 1:45.330 1:44.760 x
22 Giuseppe Curcio 1:45.519 1:44.844 x
23 Choune 1:45.546 1:44.864 x
24 Larry Saporiti 1:44.886 x
25 jan duijs 1:45.081 1:45.178 x
26 Robert Buijtenhuis 1:45.164 1:45.293 x
27 Marco De Fanti 1:45.229 1:45.297 x
28 Maurizio Cairoli 1:45.279 1:45.684 x
29 Nick Bandini 1:45.813 x
30 gonedns 1:46.153 x
31 Gary Parravani 1:47.177 1:46.169 x
32 LGM_I.Cosentino 1:46.970 1:46.247 x
33 Sven Lindberg 1:46.314 1:46.648 x
34 Alberto Almeida 1:47.976 1:46.372 x
35 Uradius 1:46.641 1:45.948 x
36 Andrea Marzona 1:45.736 x
37 Fernando Almeida 1:46.455 1:46.834 x
38 Tim M 1:47.071 1:46.254 x
39 Tiago Parreira 1:47.115 1:47.345 x
40 chellio 1:47.558 x
41 Fred Joseph 1:48.383 1:48.039 x
42 Peter Schalk 1:48.401 x
43 Claus Wunderlich 1:49.212 x
44 Enrico lanzoni 1:48.361 x
45 RTW Doug 1:49.381 x
46 BJT_Ste 1:50.577 x
47 Sergus 1:49.641 x
48 Rob ONeill 1:50.034 x
49 Kostas Chitiris 1:44.167 1:44.282 x
50 Keith Sharp x
51 Marco Rosas x
52 blackfoot x

[ Voor 19% gewijzigd door Markao645 op 06-06-2005 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja er zullen vast wel wat mensen afzeggen, ga dr vanuit dat ik woensdag moet rijden.
Vraag me alleen af: Stel dat ik de NGT 2 race win kan ik dan maximaal 26e worden.. Er vallen natuurlijk ook mensen uit in de NGT 1 race, in principe zou ik hun posities dan overnemen, ik kan dan nog 18e ofzo worden toch? En stel ik rijdt in die anderhalf uur meer rondjes dan mensen van de NGT 1 race, eindig ik dan ook voor hun in de uitslag? Want in principe heb ik dan sneller gereden.. Ik kon daar niet helemaal wijs uit worden uit de uitslag van de testraces, miss dat 1 van jullie een idee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markao645
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 10:25:
Ja er zullen vast wel wat mensen afzeggen, ga dr vanuit dat ik woensdag moet rijden.
Vraag me alleen af: Stel dat ik de NGT 2 race win kan ik dan maximaal 26e worden.. Er vallen natuurlijk ook mensen uit in de NGT 1 race, in principe zou ik hun posities dan overnemen, ik kan dan nog 18e ofzo worden toch? En stel ik rijdt in die anderhalf uur meer rondjes dan mensen van de NGT 1 race, eindig ik dan ook voor hun in de uitslag? Want in principe heb ik dan sneller gereden.. Ik kon daar niet helemaal wijs uit worden uit de uitslag van de testraces, miss dat 1 van jullie een idee heeft.
Zoals ik het lees, de nieuwe regels, kun je maximaaal 26e worden als je eerste wordt in de NGT2 race. In de oude regels was het zo dat je als eerste in de NGT2 race meer punten kreeg dan de (bv) nummer 20 in de eerste race. Vind dit ook vreemd, dus drop de vraag wel even op het SC forum.

Gr. Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem met GTR!

Kheb problemen met men spel GTR, na een goeie maand spelen wilt et gewoon niet meer opstarten. Ik krijg wel het scherm waarop komt checking disk maar daarna niks meer ... heeft iemand een suggestie om dit op te lossen? heb al geprobeert opnieuw te installeren, maar dat helpt ook ni ... Nu dak gedaan heb met school, wil k wel eens terug goe kunne race ... Laat me ietske weten eh ...

ene, GTR is echt een ZALIG spel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kom ik erachter wanneer ik moet rijden voor de league.
Er staan 2 twee dagen voor gepland namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2005 @ 22:09:
Probleem met GTR!

Kheb problemen met men spel GTR, na een goeie maand spelen wilt et gewoon niet meer opstarten. Ik krijg wel het scherm waarop komt checking disk maar daarna niks meer ... heeft iemand een suggestie om dit op te lossen? heb al geprobeert opnieuw te installeren, maar dat helpt ook ni ... Nu dak gedaan heb met school, wil k wel eens terug goe kunne race ... Laat me ietske weten eh ...

ene, GTR is echt een ZALIG spel ;)
Als ie het bij mij een keer niet doet, doet de 3dconfig wonderen. (op de een of andere manier staat daar niets meer dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markao645
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 07:37:
Hoe kom ik erachter wanneer ik moet rijden voor de league.
Er staan 2 twee dagen voor gepland namelijk.
Forum, wordt de definitieve startlijst gepost. Woensdag nr.1 t/m 25 , Donderdag 26t/m50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostingh
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 10:59
Vraag:

Hebben jullie tips en trics om misschien sneller te kunnen zijn. Voor mijn gevoel push ik behoorlijk maar rijd ik tijden die gewoon te langzaam zijn en daarnaast vreet ik mijn achterbanden ook nog eens op... Dat houd in dat ik in races gewoon niet goed kan meekomen. Ik weet wel dat ik redelijk constant kan rijden maar niet de snelste tijden. (is ook niet altijd noodzakelijk)

Daarnaast omdat ik die banden opvreet (smaken trouwens niet lekker :P) kan ik op een gegeven moment gewoon niet meer snel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aph3x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-08 15:29
Zijn er al mensen die met de '05 Mod rijden hier?? De Maserati is echt een beest :P (ook als stand alone te installeren)...

Heb zelf eerst de Mod installed en daarna nogmaals de stand alone er overheen geknald, zodat je ook met de default wagens kunt rijden....

http://benvolley.free.fr/modfiagt05/home.htm

Afbeeldingslocatie: http://img106.echo.cx/img106/646/mc12vitaphonerender5oy.jpg
Afbeeldingslocatie: http://forum.rscnet.org/attachment.php?attachmentid=284535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
joostingh schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 10:51:
Vraag:

Hebben jullie tips en trics om misschien sneller te kunnen zijn. Voor mijn gevoel push ik behoorlijk maar rijd ik tijden die gewoon te langzaam zijn en daarnaast vreet ik mijn achterbanden ook nog eens op... Dat houd in dat ik in races gewoon niet goed kan meekomen. Ik weet wel dat ik redelijk constant kan rijden maar niet de snelste tijden. (is ook niet altijd noodzakelijk)

Daarnaast omdat ik die banden opvreet (smaken trouwens niet lekker :P) kan ik op een gegeven moment gewoon niet meer snel zijn.
Minder pushen, waarschijnlijk ben je dan al sneller. Als je te veel pusht maak je sneller kleine foutjes.... Een klein foutje kan je al een seconde kosten, misschien niet direct maar bij het uitkomen van de volgende bocht, of juist bij het insturen. De ideale-lijn is het allerbelangrijkst.

Nog een tip....gearratios kun je helemaal aanpassen op je rijstijl. Door je gerratios aan te passen kun je je rijstijl flink verbeteren i.c.m. met het betreffende track, b.v. slijtage verminderen, gecontroleerder uit bochten komen en meer snelheid halen op de rechte stukken.
De coast is op sommige tracks ook van behoorlijk belang, afhangkelijk van welke auto je rijd. De Viper wil ik bijvoorbeel zelf zo stijf mogelijk houden in de bochten (coast tussen 70% en 100%). Maar de slaeen heeft veel meer grip en is sneller in veel bochten als je de coast lager zet (tussen 40% en 100%).

Misschien kun je er wat mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aph3x
Bram77 schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 11:26:
[...]
De coast is op sommige tracks ook van behoorlijk belang, afhangkelijk van welke auto je rijd. De Viper wil ik bijvoorbeel zelf zo stijf mogelijk houden in de bochten (coast tussen 70% en 100%).
Misschien kun je er wat mee :)
Hoge coasting is dus niet stijf...Power 100% wil zeggen volledig starre achteras, Coasting 100% wil zeggen volledige diff werking bij gas los, dwz losse as bij gas er af, Hierdoor is de wagen stabiel bij het remmen voor de bocht, echter minder hard op het gas bij bocht uit (door de diff werking verlies je energie bij het uitacceleren)

Basis regel nr. 1 Ga altijd sneller een bocht uit dan dat je er in gaat. De meeste mensen remmen te laat waardoor ze te weinig snelheid de bocht mee doornemen.

Wat je wel moet leren om echt snel te zijn is trail braking, dit is de bocht inremmen totaan de apex, klinkt wellicht strijdig met het vorige ;) Wat je doet is eerst hardremmen op je normale rempunt, maar je voetje op de rem houden tot aan de apex, hierdoor houd je druk op de voorwielen en voorkom je onderstuur en dus meer tractie. Hiervoor moet je wel split axis config van je pedals hebben. In GTR je brake sensitivity op 10% werkt voor mij het beste.

90% van je tijd geef je gas, 10 % rem je, het is dus duidelijk waar de tijd valt te winnen, Hoe eerder op t gas hoe sneller je bent. Belangrijk is dus een afstelling waarbij je dit kunt, essentieel is daarbij je demper afstelling. Zachte slow bump/ rebound geeft het meeste grip bij uitaccelereren, echter instabiliteit over hobbels.

Veel tijd valt te vinden op de kerbs, let wel op de vorm, bijv. op monza zijn het van die 'happers' daar wil je niet overheen... Imola daarentegen kun je verschrikkelijk hard overheen, essentieel zijn dan een niet te stijve auto/afstelling (Probeer maar eens een lambo vs. ferrari) De lambo is te stijf om over de kerbs te knallen. Relatief zachte vering en demping werkt t best.

Roll bars voor je stijfheid/ stuurgedrag. De basis settings zijn imho mega onderstuurd. Voor de 550 gebruik ik meestal tussen de 90 en 130 (op donington na, hier heb je veel stijfheid nodig vanwege de snelle doordraaiers met veel hoogteverschil) Achter minder levert meer grip op, maar teveel grip lijd tot tragere tijden, dit merk je vooral met bijv. de Porsche GT3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
100% coast VOELT wel stijver in de bochten (een 'locked-diff' als ik me niet vergis).....omdat je eerder gaat driften met een hogere coast.

Als je de coast lager zet gaat de auto uit zichzelf eigenlijk al een bocht maken wanneer het ene wiel meer weerstand ondervind dan het andere (geldt alleen voor de aangedreven wielen). Als je de coast te laag zet levert dat nog wel eens 'onverwachte' bewegingen van de auto op als je met 1 aangedreven wiel de curbstones raakt.

In een langzame bocht is een hogere coast vaak sneller omdat je die vaak
'snijd' (een bocht hoekig neemt), Hoge coast zorgd voor maximale overbrenging van de pk's op het wegdek. In een snellere bocht is minder coast vaak sneller omdat je optimale grip houd en dus met meer snelheid uit de bocht kan komen. Je accelereert wel minder snel uit het laatste gedeelte van de bocht omdat de auto dus de neiging heeft percentage gewijs het meest power richting het een of het andere wiel te sturen. Door te sturen forceer je het diff weer 50%/50% power te geven....dat kost wat tijd.

Mijn smaak leunt aan tegen maximale coast (dus niet 100%, maar wat suitable is voor een trac...+5% oid). Maar ik denk dat dat voor iedereen verschillend is.

[ Voor 15% gewijzigd door Bram77 op 07-06-2005 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Markao schreef op maandag 06 juni 2005 @ 12:24:
[...]
Zoals ik het lees, de nieuwe regels, kun je maximaaal 26e worden als je eerste wordt in de NGT2 race. In de oude regels was het zo dat je als eerste in de NGT2 race meer punten kreeg dan de (bv) nummer 20 in de eerste race. Vind dit ook vreemd, dus drop de vraag wel even op het SC forum.

Gr. Mark
Op basis van de actuele regels (version 1.3) krijgt de NGT-1 winnaar ("nummer 1") 500 punten, de NGT-1 verliezer ("nummer 25") krijgt 130 punten en de NGT-2 winnaar ("nummer 26") krijgt 125 punten.

Dat lijkt me niet vreemd, dit is het enige eerlijke systeem waarbij de beste rijders (die dus ook de beste qualifyers moeten zijn, dat hoort er wel bij) de meeste punten krijgen.

Elk ander systeem zou qualifyer 25 een onterecht nadeel geven op qualifyer 26. Qualifyer 25 moet dan in de NGT-1 race knokken voor een paar puntjes, terwijl qualifyer 26 in de NGT-2 een grote kans heeft om veel punten te pakken (beetje extreem gesteld).

Edit: voor het puntensysteem zoals jij het in het SC forum hebt geplaatst is ook wel wat te zeggen, dit doet waarschijnlijk meer recht aan de overall kwaliteiten van kwalificeren + racen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2005 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar ben ik het helemaal niet mee eens! Ik ben dus qualifier 26 met een tijd die 0,050 seconde langzamer is dan die van qualifier 25.. Dus als meneer die op 25 staat heel langzaam de race uitrijd krijgt hij meer punten dan mij, terwijl ik erg moet stampen om 1e te worden in de ngt 2 race.. denk dat laatste worden in een competatief veld minder moeilijk is dan 1e worden in miss een iets minder competatief veld.. Zoveel minder competatief zal het niet zijn want sommige mensen zijn niet goed in kwalificeren en beter in de race, en andere zijn goed in hotlappen en houden dat 3 rondjes vol..

En wat als degene die op 25 rijdt nou uitvalt in de 1e ronde? en ik rijdt anderhalf uur en ik wordt eerste in de ngt 2 race.. Zou dan ook niet echt eerlijk zijn als hij meer punten krijgt als mij. Ze moeten de uitslag baseren op het aantal rondes dat je gereden heb in anderhalf uur.. denk dat dat veel duidelijker en eerlijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frobs, net VOORdat ik jouw reactie las, heb ik mijn verhaaltje aangevuld. ;)

Het is inderdaad een tikkie krom dat iemand die geweldig (off-line) kan kwalificeren maar raced als een kruk meer punten krijgt dan andersom.

Aan de andere kant: de qualify doe je helemaal in je eentje en heb je dus ook in eigen hand. Het is een meedogenloos maar fair systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat zou een goede puntentelling zijn. Kweet alleen niet of ze er wat mee gaan doen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:10

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Ik ben al tijden opzoek naar het circuit mugello voor dit spel. Is er al iemand die hem heeft gevonden? Met gtr 2002 was het het circuit wat ik het meest reed, vandaar dat ik het jammer vind dat hij er nu niet in zit.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiTrO-EXILE-
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-09 18:36
http://www.bhmotorsports.com/download/8607

Mugello track...idd een van de mooiste banen die er is in het echt...

Motogp was er van het weekend nog...altijd goede races >:)

G25 Race Wheel |G5 Mouse | G11 Keyboard | E6600 C2D |Asus P5k-E Wifi/Ap| Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 | ATI Sapphire HD2900XT|Samsung 300GB SATAII | Caviar 200GB SATA|Chieftec CA-01BL-BL-B EATX|Zalman ZM600-HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

aph3x schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 10:51:
Zijn er al mensen die met de '05 Mod rijden hier?? De Maserati is echt een beest :P (ook als stand alone te installeren)...

Heb zelf eerst de Mod installed en daarna nogmaals de stand alone er overheen geknald, zodat je ook met de default wagens kunt rijden....

[afbeelding]
[afbeelding]
Hoe kan je die mod als stand-alone installeren :?
lol er zit muziek van gemini five bij :D

[ Voor 5% gewijzigd door Ghostrider op 07-06-2005 20:04 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychokiller
  • Niet online
Ik heb GTR zaterdag ook online bestelt, en ben benieuwd hoe het speelt als ik um speel :)
Speel al jarenlang de GPx reeks, en ken daar ook wel aardig uit de voeten mee in leagues e.d., maar dit zal toch wel van een heel ander laken en pak wezen denk ik.
Hoop dat de besturing kwa rijgedrag niet teveel op die van F1C lijkt, maar dat merk ik dan wel.
Zal in het begin toch eerst wel tijdje uitzoeken worden welke wagen het beste bij me rijstijl past.
Van mezelf heb ik het idee een vrij nerveuze rijder te zijn, die veel van zijn banden vergt en niet te soepeltjes rijdt altijd. Juist dat moet nogal anders geloof ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aph3x
GreenFury schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 19:56:
[...]
Hoe kan je die mod als stand-alone installeren :?
lol er zit muziek van gemini five bij :D
Ik bedoelde de Maserati als stand-alone er overheen installeren, nadat je de volledige mod installed hebt...zijn ook meteen evt. Motec problemen uit de wereld :)

De muziek is erg lekker idd, knallende gitaren hoort bij blerende motoren als je t mij vraagt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik kende de muziek nog van de Getaway in stockholm 5 bonus en Ghostrider3 bonus :P helpt goed bij het gassen. Die MC12 klinkt btw erg lekker :P

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
aph3x schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 10:51:

[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vraag m eeen beetje af in hoeverre is echte 2005 auto's zijn.. Zijn het de 2003-auto's met een nieuwe skin, of is het rijgedrag e.d. ook echt aangepast (zo ja, hoe komen ze aan die gegevens?)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AkroBatik schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 18:50:
Ik ben al tijden opzoek naar het circuit mugello voor dit spel. Is er al iemand die hem heeft gevonden? Met gtr 2002 was het het circuit wat ik het meest reed, vandaar dat ik het jammer vind dat hij er nu niet in zit.
http://www.hallo.ismooi.n...ina.php?paginaid=113017#4

als ze het hier niet hebben, hebben ze het nergens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovtwout
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-08 08:55
Hallo,

Ik had de demo al een tijdje maar heb nu eindelijk volledige versie van GTR :)
Beetje zitten oefenen op Donington in de Modena.
Paar korte vraagjes:
- yellow flag set to 1,2 of 3, wat betekend dit precies? *ik neem aan sector van de track
- ik speel op Simulation (met MOMO en ACT LABS shifter), wat zijn AI tijden waar ik het een beetje goed mee doe (om misschien online te gaan), difficulty 100%?
- nog niet zo ervaren met custom instellingen, zijn de default een beetje geoptimaliseerd, of waar kan ik het beste beginnen met aanpassen?
- ik heb de neiging mn achterbanden op te eten, wat doe ik eraan? *en kan ik zien op welke momenten dit het meest slijt? bij open practice zie je de slijtage in de pits, maar bv bij race weekend ga je gelijk naar het menu

Groetjes Marco

[ Voor 28% gewijzigd door marcovtwout op 11-06-2005 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldfinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-07 19:59

Goldfinger

Opzij, opzij, opzij...

marcovtwout schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 14:53:
- yellow flag set to 1,2 of 3, wat betekend dit precies? *ik neem aan sector van de track
klopt, dan weet je op welk gedeelte van de baan er wat aan de hand is.
- ik speel op Simulation (met MOMO en ACT LABS shifter), wat zijn AI tijden waar ik het een beetje goed mee doe (om misschien online te gaan), difficulty 100%?
Zie GTRank voor een online database van hotlap tijden, heb je meer aan dan je meten aan de AI. Is trouwens ook veel leuker om online te racen dan tegen de PC. Maar als je op de meeste circuits de AI kan verslaan op 100% dan ben je wel goed bezig.
- nog niet zo ervaren met custom instellingen, zijn de default een beetje geoptimaliseerd, of waar kan ik het beste beginnen met aanpassen?
Bedoel je de setup van de auto? Daar hoef je in het begin nog niet zoveel aan te doen, meeste winst zit in de goede lijnen rijden en het remmen en gasgeven maximaliseren. Maar je kan eens stoeien met de rollbars en de power en coast differential settings, deze kunnen veel verschil uitmaken.
- ik heb de neiging mn achterbanden op te eten, wat doe ik eraan? *en kan ik zien op welke momenten dit het meest slijt? bij open practice zie je de slijtage in de pits, maar bv bij race weekend ga je gelijk naar het menu
Minder driften.
Kan je (helaas) alleen zien tijdens open practice en tijdens een pitstop tijdens de race. In alle andere sessie's ga je direct terug de garage in als je de pit in rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
-Volgens mij zeggen ze op de radio ook Yellow Flag, sector 1,2,3. Dus inderdaad.
-100% is soms snel en soms langzaam. Op Monza vind ik ze wel snel, maar op Anderstorp zijn ze wel weer langzaam. Je kan op GTRank kijken naar de tijden van de beste Nederlanders (link in startpost)
-Default setup is nogal ondegestuurd. Je kan de Front anti-roll bar wat verlagen daarvoor. Ook kan je vaak de vering wat zachter zetten, soms wat lagere achtervleugel en de versnellingsbakverhoudingen voor je rijstijl optimaliseren. Ik zelf rijd ook met brakepressure op 90 procent, remt voor mij wat beter. Zet de bandenzo dat ze tussen de 85 en 105 graden zitten. Liever onder de honderd. Dat kan je verkrijgen door bandenspanning harder te zetten of zachter (zachter is hogere temp). Hardere vering is ook hogere temp. Probeer ze ook op 170 Kpa te krijgen.
-tegen achtervbandenslijtage: netjes uit acceleren, geen wielspien, niet remmen totdat ze blokkeren. Clean rijden dus vooral. Als je teveel pushed slijten ze sneller. Sommige auto's hebben minder last van slijtage dan anderen.. Kijk naar je banden temperatuur op je display op je stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

enigzins offtopic, sorry
ik heb een korte vraag over gtr en videokaart, als ik een spel speel is het eigenlijk altijd een racesim en ik ben van plan om voor 137,- een 6800le kaart te kopen, is dit een goede keus of is er voor vergelijkbare prijs een beter alternatief voor AGP?

er zijn zo veel topics en oneindig veel pages over deze kaarten, dat ik het eigenlijk niet meer volg, en omdat jullie allen gtr spelen hebben jullie vast een goed antwoord

[ Voor 3% gewijzigd door Pinin op 11-06-2005 21:42 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
tomleeuw schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 21:41:
enigzins offtopic, sorry
ik heb een korte vraag over gtr en videokaart, als ik een spel speel is het eigenlijk altijd een racesim en ik ben van plan om voor 137,- een 6800le kaart te kopen, is dit een goede keus of is er voor vergelijkbare prijs een beter alternatief voor AGP?

er zijn zo veel topics en oneindig veel pages over deze kaarten, dat ik het eigenlijk niet meer volg, en omdat jullie allen gtr spelen hebben jullie vast een goed antwoord
Ik weet niet hoe de prijzen momenteel liggen maar als ik jou was zou ik voor een 6600GT gaan. Ik heb er zelf een icm A643000+ en 1024 MB mem en elk spel draait super hier.

meer info vindt je Het GeForce 6600 (GT) topic! Deel 8 <----------Daar :*)

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

tuurlijk is dat beter, maar de prijs is 2x zo hoog en dat heb ik niet voor over.

Maar is een fx6800le goed genoeg of is een ati-kaart voor hetzelfde bedrag beter?

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
prijs is niet 2x zo hoog, als ik ff gauw kijk in pricewatch kost een leadtek 6600GT AGP 185 en er zijn nog goedkopere te vinden, kijk eens bij alternate ofzo

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 22:17

Smarron

The bend

Binnen je budget valt de 9800Pro, net buiten je budget de 6600GT. Ik heb de 9800Pro en kan GTR @ 1600*1200 spelen.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

ok. bedankt, zal ook ff naar de ati kijken.
@puresmoker, ik dacht dat je het over de 6800GT had, vandaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Pinin op 12-06-2005 12:43 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 22:17

Smarron

The bend

Extreme high-res wallpapers van de Aston Martin DBR-9 _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.seriouswheels.com/pics-2005/2005-Aston-Martin-DBR9-SA-1280x960.jpg

Zie de site zelf voor een shitload aan mooie wallpapers van zowat alle merken. Tot zover offtopic. ;)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 23:25:
Binnen je budget valt de 9800Pro, net buiten je budget de 6600GT. Ik heb de 9800Pro en kan GTR @ 1600*1200 spelen.
ja toedeloe ! .. probeer het eens in een wedstrijd met 30 man ...... AA en AAF aan ... dan red ik het nog maar net ......

gewoon de 6600GT kopen ... zal je geen spijt van hebben ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2005 @ 16:01:
[...]

........
gewoon de 6600GT kopen ... zal je geen spijt van hebben ..
Ja, ik denk dat die het maar gaat worden, zit er nog verschil in merken? en is het jullie bekend of er een retail is met GTR meegeleverd?

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
Heb ik je nou niet een link naar het desbetreffende topic gegeven een eindje terug? doe jezelf een plezier en lees minimaal de prachtige startpost ff door, dan weet je al een stuk meer 8)

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

jep, ik zal hier stoppen... 8)

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Oei, helemaal Elise verslaafd geworden.
Heb de AI inmiddels op 105% staan en met name op Spa ben ik dan nog steeds veels te snel. [2:36.1} *kuch*
Nog 3 circuits leren en dan ga ik een kampioenschapje beginnen.
Ook zit ik er aan te denken eens een 24uurs race op 100% te gaan rijden met een Ai backup rijder.
Iemand hier ervaring mee?
Heb al eens een 24 uurs gereden op Spa op 10% met 3 pauzes, is best wel eneverend vandaar het idee.

Af en toe snap ik geen hout van de AI.
Rijd je een race van 30 minuten op Barca gaat 90% van de AI pitten, rijd je een race van een uur op Spa gaat niemand [behalve ik] pitten. :?

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 20:15:
Tijdens het rijden stopt het beeld voor ongeveer 10 seconden en hapert en herhalt het geluid zich. Ik sta dus stil, maar de race gaat wel gewoon verder. Na de 10 seconden kan ik weer racen, maar heb ik wel een achterstand van 10 seconden terwijl ik op dezelfde plaats sta. Soort van haatlag Iemand een idee hoe ik hier vanaf kom?

Heel erg bedankt.
Opgelost door AGP op 4x te zetten en Fast writes uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2021
Eeeh mensen ... ik weet niet waar de tweakers servers zijn gebleven maar vanavond is het een zootje. Ben een klein maandje weg geweest omdat ik druk was met mijn studie en in 1x is het een dode boel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Woei, ik heb nu een NEC ND3540 DVD brander en nu duurt de disccheck nog maar 5 seconden ofzo :P

Wel vaag dat het met de ND1300A gewoon minuten duurde, slechte zaak.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op zondag 12 juni 2005 @ 22:33:
Woei, ik heb nu een NEC ND3540 DVD brander en nu duurt de disccheck nog maar 5 seconden ofzo :P

Wel vaag dat het met de ND1300A gewoon minuten duurde, slechte zaak.
Nou Arfman, pas maar op, zometeen ga je het nog een leuk spel vinden ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovtwout
Bedankt voor alle tips jongens (stukje naar boven) ;)

Rijstijl aanpassen zodat achterbanden minder slijten was niet zo moeilijk.
Dat de default setup onderstuurd is vindt ik wel meevallen.
De aanpassingen voelden een beetje onwennig maar dat is misschien een kwestie van tijd.
Gear ratio's wel aangepast, scheelt weer een beetje.
Ben er ook achter gekomen dat om een beetje kans te maken ik mn ACT LABS shifter maar aan de kant moet zetten. Op Donington kwam ik niet onder de 1.35 scherp (360 Modena), toen besloot ik ff de flappie-padels (dank Jeremy Clarkson ;) ) te gebruiken voor de laatste 2 kwalificatierondjes, kwam ik uit op hoog 1.33 (en daarmee een halve seconde onder de tijd van nr2 op 100%), en het rondje kon nog wel iets strakker.

Ik neem aan dat de optimale bandentemp (naar setup) de temperatuur is die wordt weergegeven bij de instellingen? En hoe krijg je ze het snelste warm (voor de race), gewoon flink rijden of van links naar rechts zoals bij F1 pace car laps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
marcovtwout schreef op maandag 13 juni 2005 @ 19:14:
Bedankt voor alle tips jongens (stukje naar boven) ;)

Rijstijl aanpassen zodat achterbanden minder slijten was niet zo moeilijk.
Dat de default setup onderstuurd is vindt ik wel meevallen.
De aanpassingen voelden een beetje onwennig maar dat is misschien een kwestie van tijd.
Gear ratio's wel aangepast, scheelt weer een beetje.
Ben er ook achter gekomen dat om een beetje kans te maken ik mn ACT LABS shifter maar aan de kant moet zetten. Op Donington kwam ik niet onder de 1.35 scherp (360 Modena), toen besloot ik ff de flappie-padels (dank Jeremy Clarkson ;) ) te gebruiken voor de laatste 2 kwalificatierondjes, kwam ik uit op hoog 1.33 (en daarmee een halve seconde onder de tijd van nr2 op 100%), en het rondje kon nog wel iets strakker.

Ik neem aan dat de optimale bandentemp (naar setup) de temperatuur is die wordt weergegeven bij de instellingen? En hoe krijg je ze het snelste warm (voor de race), gewoon flink rijden of van links naar rechts zoals bij F1 pace car laps?
Je optimale bandentemp ligt tussen de 90 en 105 graden ligt een beetje aan het merk dand waarmee je rijd. Verder moet je je bandenspanning rond de 170 zien te krijgen.
En het warm krijgen van je banden kun je doen door.
- Wat te slingeren en daarbij wat gas geven.
Maar rem niet plotseling, igg niet online want diegene achter je kan dat maybe niet door hebben en achterop je rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovtwout
Oke, net ff de race op Donington gereden waarvoor ik gekwalificeerd was.
Viel best mee, alleen moest ik 2 keer opnieuw omdat ik te weinig benzine had (vergeten in te stellen).
Daar nog tips over? (nog wat bewaren voor vreugderondje) :P
Ik startte dus eerste en eindigde ook zo, de race was 10 minuten, ik eindigde met 10 sec voorsprong en ik had nog een spinout bij de op een-na-laatste bocht. Vreugderondje moest ik uitrijden want de benzine was op. Ik neem aan dat als je ergens middenin start dat het dan een stuk lastiger is.

[ Voor 10% gewijzigd door marcovtwout op 13-06-2005 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2005 @ 11:08:
[...]

Nou Arfman, pas maar op, zometeen ga je het nog een leuk spel vinden ook ;)
Mwah .. de drempel om online te racen wordt met de dag groter. Ik heb geen uren de tijd om lang te oefenen, ik wil online, kwartiertje racen en weer gaan. Daar leent dit spel zich niet voor, toch een beetje een kat in de zak gekocht helaas.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
is het ook in te stellen in dit spel dat je MOET koppelen voordat je kan schakelen? zoniet.. best wel een blunder eigenlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ja dan moet "automatic clutch" ffe uitzetten let wel op je hoeft alleen bij Revers, Neutral, 1e gear tekoppelen met een GT en NGT auto.

Als je dat niet doet flikkert je motor gewoon uit, tenzij je ffe wat revs maakt en dan alsnog slippend wegtrekt

[ Voor 35% gewijzigd door Ghostrider op 14-06-2005 09:18 ]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
hoe kan je eigenlijk je bandentemperatuur zien als je je view uit de cockpit hebt? want ik zie ze alleen op mn dashboard.. maar niet als ik met mn camera op de weg zit... eerst kon ik dat wel maar ik ben het vergeten... iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovtwout
Volgens mij is 3 de sneltoets voor MoTeC aan/uit. Check de ingame controls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcovtwout schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 17:04:
Volgens mij is 3 de sneltoets voor MoTeC aan/uit. Check de ingame controls.
Zover ik weet kan je buiten de cockpit geen status zien van je banden ed. Zowel dan zou ik het graag weten ;) :*) (ik vind vanaf de motorkap rijden het fijnste dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcovtwout
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 17:40:
[...]

Zover ik weet kan je buiten de cockpit geen status zien van je banden ed. Zowel dan zou ik het graag weten ;) :*) (ik vind vanaf de motorkap rijden het fijnste dus)
Ja hoewel er wel MoTeC staat in het rechter HUDje kan je niet schermpjes kiezen. Motorkap rijden kan wel fijn zijn btw maar cockpit vindt ik realistischer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste GoT GTR-ers,

naast de GoT GTR League, die natuurlijk het allerbelangrijkste is, doe ik ook mee aan de internationale => Sim-Challenge <=.

De eerste race op Barcelona is weliswaar vorige week al verreden, maar dat hoeft geen enkel bezwaar te zijn om alsnog in te stappen en na de 10e en laatste race (Monza, van 17 t/m 20 oktober) de eindoverwinning te behalen.

De grote lol van Sim-Challenge vind ik dat je tegen coureurs van allerlei nationaliteiten rijdt. "Mijn" race werd bijvoorbeeld gewonnen door een Paragayaan, een Griek werd 2e en een Hollandse kaaskop werd 3e (ikzelf dus).
Verder ben ik heel bescheiden: de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik in de NGT Division 2 reed. Hierin rijden de qualifiers 26 t/m 50 van de NGT-klasse, dus de minst snelle van de in totaal 100 rijders die op elk circuit mee kunnen doen.

Hierin zit ook een groot voordeel: omdat de coureurs worden verdeeld over de GT- en NGT-klasse met 2 Divisions per klasse, rijd je tegen mensen van ongeveer gelijk niveau, wat de races extra spannend maakt. Voor elk circuit worden dus 4 races verreden op aparte dagen van maandag t/m donderdag (zie SCHEDULE).

De kwalificatie doe je off-line in 2 stints van max. 15 minuten (incl. opstarten van het spel en uploaden van de resultaten). Dit gebeurt met behulp van de Sim-Challenge Race utility (SCR), die je eerst moet installeren, evenals Microsoft.Net (zie FILES).

Het niveau is zeer hoog. Dit blijkt niet alleen uit de kwalificatie-tijden (zie RESULTS), maar ook uit het gedrag op de baan. Ook in de NGT Division 2 werd erg gedisciplineerd gereden. Incidenten kunnen worden gemeld en worden eventueel bestraft met strafseconden of diskwalificatie.

De deadline voor kwalificatie-Stint 2 van de race op Magny-Cours is vannacht 2:00 uur (00:00 uur Greenwich Mean Time) dus je hebt nog alle tijd om te kwalificeren. Er is sowieso nog ruimte voor 2 GT-ers en 6 NGT-ers, maar als er meer dan 50 per klasse zouden komen, doen de snelste 50 mee.

CU on the race course. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het eigenlijk met de ping dan ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markao645
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 14:02:
Is een minimale verbinding, meen ADSL 624/128, vereist om mee te doen, dus zit wel goed. Laatste race zat iedereen zo rond 150/200 en waren er absoluut geen lag klachte'/probs, behalve bij Bas en die heeft race toen laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

zo, net sinds lange tijd ff korte shakedown op barcelona gereden :P

22 laps, 1.39.2 uitgeperst.. eerste paar ronde moest weer ff wennen.. Setup iets aanpassen.. En ik kan nu 1.38 weer rijden zag ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
IS er een tekort aan deelnemers dan?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastcossie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-09-2021
Ok, ik heb me net geregistreerd. Ik ben tot nu toe onder de indruk van de organisatie :) . Alles geinstalleerd en werkt prima en duidelijk. Nu nog even een goed rondje eruit persen op Magny!
Ik rijd gewoon net als in de tweakers league met de gele Saleen onder mijn eigen naam.
Wel snelle jongens allemaal zeg, zag ook weer een aantal bekende namen van dit forum voorbij-
komen. Leuk!

Fastcossie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrBarBarian schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 15:35:
[...]
IS er een tekort aan deelnemers dan?
Voor de GT niet meer (momenteel 51 man met een kwalificatietijd dus daarvan moet de nummer 51 sowieso al afvallen).

Maar ik wil wel een volle startgrid (25 man) in de NGT Division 2 race, hiervoor zijn nog 5 mensen extra nodig (momenteel 45 man met een kwalificatietijd waarvan de eerste 25 in de Division 1 racen).

Omdat hier niet het principe geldt "wie het eerst komt, het eerst maalt", maar "wie het snelst komt, het eerst maalt", kun je nog steeds kwalificeren, ook voor de GT.

Als je volgens de huidige stand in de GT klasse een betere tijd neerzet dan 1:42.226 zit je in de top 50, dus dat is makkelijk te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2005 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 14:02:
Ik kan geen cijfers geven, ik kan alleen melden dat ik in de NGT2 race geen enkel probleem met lag heb gehad. Ik heb zelf een Casema kabelverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fastcossie schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 17:26:
[...]

Ok, ik heb me net geregistreerd. Ik ben tot nu toe onder de indruk van de organisatie :) . Alles geinstalleerd en werkt prima en duidelijk. Nu nog even een goed rondje eruit persen op Magny!
Ik rijd gewoon net als in de tweakers league met de gele Saleen onder mijn eigen naam.
Wel snelle jongens allemaal zeg, zag ook weer een aantal bekende namen van dit forum voorbij-
komen. Leuk!
Goed opletten, de 15 minuten om je stint te doen gaat in zodra je in SCR op "Start qualify" hebt gedrukt.
SCR start automatisch GTR op. Na het rijden van je kwalificatierondjes moet je zelf (ruim binnen de 15 minuten!) GTR beëindigen en daarna SCR "open" laten staan totdat de resultaten zijn ge-upload (dus niet op "CLOSE" drukken!).
Bij mij leek dat minuten te duren, met als gevolg dat ik een strafseconde aan m'n broek kreeg. :?

Ook is het belangrijk dat je rijdersnaam in de PLR-bestanden en de map-naam in de UserData-map van GTR exact gelijk moet zijn aan de naam van de Driver die in SCR is gekoppeld aan je 4-cijferige ID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastcossie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-09-2021
Ok, het is gelukt :*) . Moest om 2130 naar m'n werk. Tot 2115 ff geoefend offline. Ging voor geen meter dus ik gefrustreerd :( . Nou, toch om 2115 maar een alles of niets poging gewaagd. Wekker erbij om de 15 minuten in de gaten te kunnen houden, lol. Wat een spanning! Je weet gewoon dat je 1, misschien 2 rondjes kunt rijden en dan moet het goed zijn.
Ik had wel van te voren GTR helemaal goed gezet, dus auto, circuit, speler en qualy setup als favorite. Scheelt weer met laden. Uiteindelijk toch na het eerste rondje al een 1:35:8.
Gelijk aan m'n PB dus meteen eruit en via SCR tijd laten uploaden. Ging allemaal perfect.
Sta op dit moment 41e, dus nog een paar uur afwachten. Ik heb nachtdienst dus ik laat de live results aanstaan :O .

Fastcossie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

zo,

net leuke race @ 10tacle server had :)
20 man gestart. 5 geeindigt.. ik als 3.. 16 sec achter nr 1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R-B schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 00:33:
zo,

net leuke race @ 10tacle server had :)
20 man gestart. 5 geeindigt.. ik als 3.. 16 sec achter nr 1 :)
dus je hebt er 15 man afgerost en bent toch gefinisht. Knap hoor! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 00:46:
[...]

dus je hebt er 15 man afgerost en bent toch gefinisht. Knap hoor! :9
Mwa nee iets anders. die 15 heeft elkaar erafgerost.. Echt ik reed 1 van de laatste met start ( zo goed als niet gekwalificeerd) En zag op gegeven moment 1 auto door de lucht vliegen lol. Hoppa weer 4 plekke verder :P en zo gaat het door.. Mensen die spinnen hier en daar..

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.