Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 00:01:
[...]
Wat volgens mij het allerbelangrijkste is zijn rij-ervaring (veel, heel veel) en goede hardware (stuurtje met Force Feedback en fps >30)....
Mijn ervaring is dat je met de standaardsetups aardig goede tijden kan rijden, ik kom eigenlijk nergens extreme vormen van over-onderstuur tegen.....
Het heeft mijns inziens toch niet zo veel zin om met weinig rijervaring te gaan zitten klooien aan setups. Je voelt toch niet goed wat de verschillen zijn en de tijdswinst bij echt matige tijden haal niet uit setup maar uit
practice,practice,practice en hardware.
Beetje lullige mededeling

maar t is wel waar denk ik...
Je mag me wel een béétje meer ervaring toedichten hoor
In Richard Burns Rally --minstens net zo hoog simulatie niveau als GTR in Sim mode, zo niet nog beter-- krijg ik er op het franse asfalt (de Joux Plane proef) een tijd onder de 6 minuten. Dat is best aardig. Laat ik dat anders stellen: zonder ervaring lukt je dat *NIET*. In die game heb ik ook zelf met de set-up zitten spelen (o.a. diffs ge-remapped, veren, dempers en toe-in aangepast), met een aanzienlijke verbetering in mijn rij-tijden. Ik weet dus hoe grip, of juist het gebrek eraan "voelt" in racegames.
De diff setting in GTR voor '
power' zal dan wel de diff lock onder gas geven zijn. '
Coast' zal wel voor gas-los situaties zijn. Maar waar staat die '
preload' voor? Hier komt om de hoek kijken dat RBR werkt met actieve diffs, dus je mag voor snelheid, rem percentage en gaspositie los een mapping maken. Zo werkt het in GT races niet, dus dan moet op zoek naar antwoorden.
Ik wil bijvoorbeeld ook de dempers voor wat meer absorberend maken, maar ik heb geen idee hoe precies ik de fast en slow bump, danwel rebound, moet bijstellen. Ja, ik
kan proefondervindelijk alles wel gaan uitproberen. Er zijn ook dingen die ik wèl meteen weet op te lossen: Negatieve toe-in werd meteen al op 0,10° positief gezet om van het hoge snelheids nerveuze gedrag af te komen. Hetgeen meteen het gewenste effect had.
En erhh, ja, ik heb een FF stuurwiel, en wees gerust, ik haal ook zeker meer dan 30 fps. Ik weet ook dat ik nog wel meer oefening kan gebruiken. Niet om in z'n algemeenheid te leren om goed virtueel te racen, maar om de eigenaardigheden van GTR te leren kennen.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE