[PC][Racesim] GTR: FIA GT Racing Game | Deel 8

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.367 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
JumpStart schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 23:06:
De demo weer eens afgestofd (tijd lang gewoon geen tijd gehad om even lekker 2 uur te racen) en me weer groen en geel geergerd aan mijn incompetente rijgedrag, dat zich kenmerkt als Onderstuur Galore™...

Ik probeer al in te remmen, dus nog aan het remmen zijn als ik de auto al instuur. Ook probeer ik zoveel mogelijk de race lijnen te volgen, die de meeste grip bieden. Maar dan nog, ik glij veel teveel over de voorwielen weg...

Met moeite haal ik 2:35 bij Spa kwalificatie met de standaard Spa 360 fast pre-set. :X

Welke aanpassingen kan ik het beste uitvoeren aan de 360 afstelling om dat onderstuur te drukken? Liever een iets minder snelle setup, die veel minder nerveus is, dan een ondersturend, overstappend in tail happy setup. Als dit nou Richard Burns Rally geweest was, dan had ik wel het nodige aan diff mappings en springs en dampers zelf aan kunnen passen, maar van de GTA instelmogelijkheden heb ik geen kaas gegeten.
Dit ligt eraan heb is het in snelle of trage bochten als het in trage bochten is moet je je antiroll bar verlagen voor als het sneller bochten zijn moet ie omhoog. Ook zou je kunnen spelen met je camber en je springs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06-2024
R-B schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 23:01:
[...]

Ik kan met de morgan 1.29.3 rijden.. In de race. Moet je nagaan in de practice >:)
Het gaat ook niet om de morgan,maar om de vertigo.Dat ding heeft 342 pk,en de morgan 450 ofzo?
In dat opzicht vind ik 1:30 helemaal niet zo langzaam,dat ding rijd echt lekker :9
En de morgan,ik weet niet hoe en wat,maar gister dacht ik een redelijke setup te hebben,ookal had ik weinig tijd door ik geloof mijn bsod's en connection losses,maar ik bleef maar overstuur houden,ik kon niet lekker rijden.
Zelfde geld voor de BMW,meer dan genoeg grip voor,maar een zeer listige achterkant.Kreeg ook in de offline practice maar geen goede tijd,was zelfs veel langzamer in vergelijking met de vertigo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Corona schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 22:46:
F offtopic ,maar ook weer niet.
Ik heb een 4 tal filmpjes gevonden over de 24 uren van de nurburgring.Ook hier zie je dat niet alle achterliggers gelijk opzij gaan :P

[url[http://www-11.24h-rennen.de/videos/2005/rennen_1_dsl.wmv[/url]
http://www-11.24h-rennen.de/videos/2005/rennen_2_dsl.wmv
http://www-11.24h-rennen.de/videos/2005/rennen_3_dsl.wmv
http://www-11.24h-rennen.de/videos/2005/rennen_4_dsl.wmv

Totaal ong 40 mb
Vet!
Knipperlichten!!!! Wat een uitvinding :D
Wat is die Viper toch een vette wagen....dat geluid _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat ziet er goed uit fabian 8)

Ben benieuwd .... ben er trouwens pas maandag weer dus de eerste test laat ik aan mij voorbij schieten !

Toedeloe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
De demo weer eens afgestofd (tijd lang gewoon geen tijd gehad om even lekker 2 uur te racen) en me weer groen en geel geergerd aan mijn incompetente rijgedrag, dat zich kenmerkt als Onderstuur Galore™...

Ik probeer al in te remmen, dus nog aan het remmen zijn als ik de auto al instuur. Ook probeer ik zoveel mogelijk de race lijnen te volgen, die de meeste grip bieden. Maar dan nog, ik glij veel teveel over de voorwielen weg...

Met moeite haal ik 2:35 bij Spa kwalificatie met de standaard Spa 360 fast pre-set. :X

Welke aanpassingen kan ik het beste uitvoeren aan de 360 afstelling om dat onderstuur te drukken? Liever een iets minder snelle setup, die veel minder nerveus is, dan een ondersturend, overstappend in tail happy setup. Als dit nou Richard Burns Rally geweest was, dan had ik wel het nodige aan diff mappings en springs en dampers zelf aan kunnen passen, maar van de GTA instelmogelijkheden heb ik geen kaas gegeten.
Elke auto zij karakteristiek... De 360 heeft gewoon de eigenschap dat je niet het stuur om kunt gooien voordat je je rem wat op laat komen.
Je zou je rembalans een tikje naar achter kunnen gooien en je achterbanden zo zacht mogelijk kunnen zetten. Gearratio's aanpassen (over het algemeen wat krapper op elkaar zetten) helpt bij sneller remmen als je met beleid op de motor afremt. Ik heb net toevallig nog 15 rondjes spa gedaan met de 360 omdat ik dat nog nooit had geprobeerd (had dus ook nog geen setup) en iemand anders om referentie materiaal vroeg omdat hij ook net de demo aan het proberen was.
Dit was mijn tijd met een matige setup. Ik dnek dat ik er nog wel een seconde of 3 af kan krijgen als ik meer tijd besteed aan de setup.

Afbeeldingslocatie: http://squat.net/kraakforum/upload/uploads/spa_360.jpg

edit: ik ben dus DiViN3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:43

R-B

Blokkert

Corona schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 23:15:
[...]

Het gaat ook niet om de morgan,maar om de vertigo.Dat ding heeft 342 pk,en de morgan 450 ofzo?
In dat opzicht vind ik 1:30 helemaal niet zo langzaam,dat ding rijd echt lekker :9
En de morgan,ik weet niet hoe en wat,maar gister dacht ik een redelijke setup te hebben,ookal had ik weinig tijd door ik geloof mijn bsod's en connection losses,maar ik bleef maar overstuur houden,ik kon niet lekker rijden.
Zelfde geld voor de BMW,meer dan genoeg grip voor,maar een zeer listige achterkant.Kreeg ook in de offline practice maar geen goede tijd,was zelfs veel langzamer in vergelijking met de vertigo.
Oh, ik had voor me gevoel een goede setup snel in mekaar geflanst. Maar het kan nog beter. Jammer dat in de practice regende. Anders had ik nog betere tijd gehad denk ik. Ik vind de morgan zelf ideaal rijden :D

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goldfinger schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 22:44:
Met gepaste trots kan ik melden dat Fabian veel werk heeft verricht en dat de eerste volledige GoT GTR League binnenkort van start gaat.
Klasse Fabian!
Heb er enorm veel zin in :P

Ik neem aan dat de volgende quote de relatie tussen GT & NGT definieerd....
Het is aan een snellere deelnemer om te zorgen dat hij een langzamere deelnemer op een correcte wijze inhaalt. De snellere deelnemer heeft niet het recht op de ideale lijn op langzamere deelnemers.

Als een deelnemer op het punt staat gelapt te worden, dan dient hij zo snel mogelijk, maar uiterlijk na 1 bocht van de ideale lijn af te gaan en gas terug te nemen om de snellere deelnemer zo min mogelijk op te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke aanpassingen kan ik het beste uitvoeren aan de 360 afstelling om dat onderstuur te drukken? Liever een iets minder snelle setup, die veel minder nerveus is, dan een ondersturend, overstappend in tail happy setup.
Wat volgens mij het allerbelangrijkste is zijn rij-ervaring (veel, heel veel) en goede hardware (stuurtje met Force Feedback en fps >30)....
Mijn ervaring is dat je met de standaardsetups aardig goede tijden kan rijden, ik kom eigenlijk nergens extreme vormen van over-onderstuur tegen.....
Het heeft mijns inziens toch niet zo veel zin om met weinig rijervaring te gaan zitten klooien aan setups. Je voelt toch niet goed wat de verschillen zijn en de tijdswinst bij echt matige tijden haal niet uit setup maar uit practice,practice,practice en hardware.

Beetje lullige mededeling ;) maar t is wel waar denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 00:01:
[...]

Wat volgens mij het allerbelangrijkste is zijn rij-ervaring (veel, heel veel) en goede hardware (stuurtje met Force Feedback en fps >30)....
Mijn ervaring is dat je met de standaardsetups aardig goede tijden kan rijden, ik kom eigenlijk nergens extreme vormen van over-onderstuur tegen.....
Het heeft mijns inziens toch niet zo veel zin om met weinig rijervaring te gaan zitten klooien aan setups. Je voelt toch niet goed wat de verschillen zijn en de tijdswinst bij echt matige tijden haal niet uit setup maar uit practice,practice,practice en hardware.

Hmmz, ik heb FF uitgezet omdat ik het ontzettend irritant vind rijden toen ik net begon..

Zal is kijken morgenavond of ik het nu wel lekker vind rijden met ff B)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R-B schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 00:08:
[...]

Hmmz, ik heb FF uitgezet omdat ik het ontzettend irritant vind rijden toen ik net begon..

Zal is kijken morgenavond of ik het nu wel lekker vind rijden met ff B)
FF helpt mij vooral bij t opvangen van foutjes (=is bij mij nogal eens nodig :P ).... Gestuurd door de ff worden je reacties geremd/gestuurd m.a.g. dat je geen overcorrecties uitvoerd. Toen ik t voor t eerst gebruikte voelde het een beetje als cheaten ;) ... t was net alsof er weer driver-aids aanstonden.

Bevalt de FF je toch niet dan zijn er nog genoeg alternatieve tweaks naast het uitzetten. Deze kan je vinden in GTR maar ook in de windows-gamecontroller-instellingen.

ps: Ik gebruik een momo racing stuurtje, met andere FF stuurtjes heb ik geen ervaring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pur_DutchDevil schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 00:39:
[...]

Jah was zeer leuk. Heb zelf nog 2 succesvolle inhaal pogingen gedaan. Een bij Quatar uitrem actie nadat die verkeert uitkwam bij een bocht, een bij jou alhoewel die wel errug riskant was en je ook een tikje kreeg maar jah je was daarvoor wel gewoon vet aan t blokken door je auto resuluut naar mij te sturen in rechte stuk terwijl ik met meer snelheid uit de bocht kwam moest ff inhouden. Daardoor had ik iets van nou dan rem ik je wel uit >:) .
Bij dat laatste incident raakte je me eerst van achter. (ik heb replay gechecked want ik voelde echt een tik van achter en dat klopte) Waardoor ik dus iets te wijd de bocht in ging en jij m ernaast plante. Ik had dat niet gezien waardoor ik instuurde en dus door aanraking schuin doorgleed en jij er vandoor was. Daarna zelf te veel willen om schade te snel goed te maken en aanraking met stukje muur koste me men front splitter en bumper waardoor ik Quator niet meer achter me kon houden in de laatste ronde. Maar jah toch podium gehaalt.

pic van t tikje
[afbeelding]

T zijn wel BMW's maar dat komt dus omdat men Morgan overschreven si door een beta versie van BMW GTR waar speedwerx mee bezig was om uit te brengen voor GTR. (physics en alles waren gewoon morgan vandaar ook geen mismatches).

Maar zeker een super race. Echt lekker close. :)
Waar kan ik deze BMW's vinden?
En heb nog een vraagje, wanneer je een andere wagen toevoegd zoals M3 ofzo, worden dan de eigenschappen overgenomen van een andere wagen uit het spel of zijn deze werkelijk van deze BMW dan?

En wat betekent mismatch? Toen ik men Morgan selecteerde op de tweakers server gisteren zei iemand dit tegen mij?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 00:16:
[...]

FF helpt mij vooral bij t opvangen van foutjes (=is bij mij nogal eens nodig :P ).... Gestuurd door de ff worden je reacties geremd/gestuurd m.a.g. dat je geen overcorrecties uitvoerd. Toen ik t voor t eerst gebruikte voelde het een beetje als cheaten ;) ... t was net alsof er weer driver-aids aanstonden.

Bevalt de FF je toch niet dan zijn er nog genoeg alternatieve tweaks naast het uitzetten. Deze kan je vinden in GTR maar ook in de windows-gamecontroller-instellingen.

ps: Ik gebruik een momo racing stuurtje, met andere FF stuurtjes heb ik geen ervaring
Ik heb ook de momo, zoals ik zei: Morgenavond zal ik op de server MET ff gaan rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 00:01:
[...]

Je mag me wel een béétje meer ervaring toedichten hoor ;)

In Richard Burns Rally --minstens net zo hoog simulatie niveau als GTR in Sim mode, zo niet nog beter-- krijg ik er op het franse asfalt (de Joux Plane proef) een tijd onder de 6 minuten. Dat is best aardig. Laat ik dat anders stellen: zonder ervaring lukt je dat *NIET*. In die game heb ik ook zelf met de set-up zitten spelen (o.a. diffs ge-remapped, veren, dempers en toe-in aangepast), met een aanzienlijke verbetering in mijn rij-tijden. Ik weet dus hoe grip, of juist het gebrek eraan "voelt" in racegames.

De diff setting in GTR voor 'power' zal dan wel de diff lock onder gas geven zijn. 'Coast' zal wel voor gas-los situaties zijn. Maar waar staat die 'preload' voor? Hier komt om de hoek kijken dat RBR werkt met actieve diffs, dus je mag voor snelheid, rem percentage en gaspositie los een mapping maken. Zo werkt het in GT races niet, dus dan moet op zoek naar antwoorden.

Ik wil bijvoorbeeld ook de dempers voor wat meer absorberend maken, maar ik heb geen idee hoe precies ik de fast en slow bump, danwel rebound, moet bijstellen. Ja, ik kan proefondervindelijk alles wel gaan uitproberen. Er zijn ook dingen die ik wèl meteen weet op te lossen: Negatieve toe-in werd meteen al op 0,10° positief gezet om van het hoge snelheids nerveuze gedrag af te komen. Hetgeen meteen het gewenste effect had.

En erhh, ja, ik heb een FF stuurwiel, en wees gerust, ik haal ook zeker meer dan 30 fps. Ik weet ook dat ik nog wel meer oefening kan gebruiken. Niet om in z'n algemeenheid te leren om goed virtueel te racen, maar om de eigenaardigheden van GTR te leren kennen.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:30
Kijk hier eens jumpstart: http://www.gtr-game.com/download/GTR_Engineers_Handbook.pdf

Daar vind je het gehele Engineersbook van GTR, waarin de afstellingsmogelijkheden besproken worden. Zelf denk ik inderdaad dat je met de standaard setup, zij het lichtjes getweaked gewoon goed moet kunnen beginnen. Misschien moet je een beetje erg wennen aan GT in vergelijking met de Rally auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vanaf de laatste bocht voor start/finish mag er weer in baksteen formatie worden gereden.
Ff een quoteje van de gotgtr.tk site... ik neem aan dat je hier dus halfsteensverband bedoeld :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiskare
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-08 07:37
Goldfinger schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 22:44:
Met gepaste trots kan ik melden dat Fabian veel werk heeft verricht en dat de eerste volledige GoT GTR League binnenkort van start gaat.

Kijk op http://www.gotgtr.tk voor info en reglement.

Er is tevens een forum opgezet, ik hoop dan ook dat per direct alle vragen, opmerkingen en andere zaken aangaande de league op dat forum worden gepost.
edit: Bericht verplaatst naar league forum :)

[ Voor 22% gewijzigd door Fiskare op 14-05-2005 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:03

Smarron

The bend

Requiem19 schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 01:03:
Kijk hier eens jumpstart: http://www.gtr-game.com/download/GTR_Engineers_Handbook.pdf

Daar vind je het gehele Engineersbook van GTR, waarin de afstellingsmogelijkheden besproken worden. Zelf denk ik inderdaad dat je met de standaard setup, zij het lichtjes getweaked gewoon goed moet kunnen beginnen. Misschien moet je een beetje erg wennen aan GT in vergelijking met de Rally auto's.
Ik had hem al gedownload, maar ben hem nu ook maar eens aan het lezen en er staat echt interessante informatie in, waar je echt wat aan hebt (helemaal voor zo'n n00b als ik).

Nuttige informatie over de bandentemp. welke in verhouding staat met camber. Weet nu ook wat ik kan veranderen om lekker over de curbs van verschillende circuits te kunnen gaan (Die van Enna zijn zooo verschrikkelijk hoog he, die van Spa zijn lekker uitnodigend. :) )

Morgenavond maar eens goed testen. Misschien leer ik een keer de auto 3 ronden achter elkaar op de weg te houden. :P

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickshifter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:21
helemaal top, fabian en arnaud! ik zal zeker meedoen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Requiem19 schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 01:03:

_o_ Dankjewel. Dat Engineers handbook beantwoort veel van de vragen die ik heb over afstelling. Zo niet alle vragen.

Hetvolgende wat ik ga doen trouwens is die pointers/versnellings aanwijzingen uitzetten. Dan mag ik zelf ontdekken/uitzoeken wat de juiste rempunten en bochtensnelheden zijn. Ik heb het idee dat de punten waarop die verschijnen, plus de versnelling die ze geven, niet altijd kloppen. Een aantal bochten kloppen gewoon niet in combinatie met mijn rijstijl: sommige bochten moet ik eerder voor remmen, anderen later en/of ik moet een versnelling hoger of lager de bocht door.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 14:23

Whuzz

Dodgeball!

JumpStart schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 10:36:
Ik heb het idee dat de punten waarop die verschijnen, plus de versnelling die ze geven, niet altijd kloppen. Een aantal bochten kloppen gewoon niet in combinatie met mijn rijstijl: sommige bochten moet ik eerder voor remmen, anderen later en/of ik moet een versnelling hoger of lager de bocht door.
Die pijlen geven daan ook niet je versnelling aan en hebben ook niets met rempunten te maken. Ze geven de curve van een bocht aan, dus hoe scherp deze is. In welke versnelling je er dan doorheen kunt hangt van je eigen setup af.
Ze verschijnen op een vast geprogrammeerd tijdstip, wat dus compleet losstaat van je rempunt, want ook dát hangt van de situatie en afstelling af.

Het is slechts een grove indicatie, meer niet.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Bedankt allemaal voor de complimenten van de site etc.
Maar toch vergeten sommige mensen te lezen op de site dat iedereen met hun eigen naam zich moet registreren op het forum om het duidelijk te houden omdat we online ook met onze echt voor- en achternaam rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die kalender een voorlopige versie of is die definitief? Zoals het er nu uit ziet rijden we dus niet elke week een race, maar steeds met een week tussenpauze. Is op zich een goed idee, maar nu zijn we wel pas in november klaar. Ik vraag me ook af hoe we dat doen in de vakantie, een aantal races vallen midden in die periode. Ik denk dat er veel zijn die zo een race zullen missen.

Nog even mijn complimenten voor de site, die ziet er echt prachtig uit _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2005 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 11:14:
Is die kalender een voorlopige versie of is die definitief? Zoals het er nu uit ziet rijden we dus niet elke week een race, maar steeds met een week tussenpauze. Is op zich een goed idee, maar nu zijn we wel pas in november klaar. Ik vraag me ook af hoe we dat doen in de vakantie, een aantal races vallen midden in die periode. Ik denk dat er veel zijn die zo een race zullen missen.
Ja die kalender is voorlopig kan nog veranderen vooral vanwege die zomervakantie we wisten zo 1,2,3 wanneer de zomervakantie is. Ik denk dat we gaan bepalen wanneer we een kleine stop gaan houden doormiddel van een poll. Dus wanneer de meeste mensen er niet zijn een stop houden.

[ Voor 11% gewijzigd door FabiandJ op 14-05-2005 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickshifter
Dutch3men schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 11:12:
Maar toch vergeten sommige mensen te lezen op de site dat iedereen met hun eigen naam zich moet registreren op het forum om het duidelijk te houden omdat we online ook met onze echt voor- en achternaam rijden.
jua weet ik, ik ga me even opnieuw registreren op het forum. in gtr rij ik wel al met mijn eigen naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutch3men schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 11:12:
Je bedoelt de naam zoals die in ons paspoort staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Wacht even...Gaat iedereen zich nu opnieuw reggen op got :? dat is toch totaal onnodig iedereen weet elkaars ingame nick wel. Bovendien je kan toch ook ergens je "driving nick" ingame veranderen zodat je nogsteeds met hetzelfde username inlogt maar mensen om je heen een andere nick krijgen tezien ?

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiskare
GreenFury schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 12:22:
Wacht even...Gaat iedereen zich nu opnieuw reggen op got :? dat is toch totaal onnodig iedereen weet elkaars ingame nick wel. Bovendien je kan toch ook ergens je "driving nick" ingame veranderen zodat je nogsteeds met hetzelfde username inlogt maar mensen om je heen een andere nick krijgen tezien ?
Er zijn nu 2 fora:
1) Het forum van gathering of tweakers (games &...)
2) Het forum op de league site van GOT

Het is de bedoeling dat je je bij het forum van de league site registreert met je eigen naam, want dan is er een duidelijke koppeling tussen je naam in GTR tijdens de league (eigen naam verplicht!!! (dus je naam zoals het in je paspoort staat ja Tracker :))) en je naam op het forum waar over acties etc gepraat zal worden.
Hier op het forum van gathering of tweakers mag je je gewone nick gebruiken..

[ Voor 8% gewijzigd door Fiskare op 14-05-2005 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Heb je nog een linkje naar de league site van got dan :) en nogmaals kunnen we eens met meerdere personen op de nordschleife rijden :) lijkt me wel leuk

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
GreenFury schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 12:37:
Heb je nog een linkje naar de league site van got dan :) en nogmaals kunnen we eens met meerdere personen op de nordschleife rijden :) lijkt me wel leuk
<----
Klik eens op me huisje onder me nick:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Die site had ik nog nooit gezien :X

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiskare
GreenFury schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 13:11:
Die site had ik nog nooit gezien :X
Die site is ook al 1 dag in de lucht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal wel weer op mn donder krijgen, maar ik kan mn naam niet meer veranderen.
En als ik een nieuwe aanmaak zegt ie dat dat e-mail adres al in gebruik is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Ik heb me ook alleen met m'n voornaam geregistreerd op het GTR forum. Is dat voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 13:56:
Ik zal wel weer op mn donder krijgen, maar ik kan mn naam niet meer veranderen.
En als ik een nieuwe aanmaak zegt ie dat dat e-mail adres al in gebruik is :+
Ik heb je naam veranderd naar de naam die je hier in je profiel hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickshifter
Dutch3men schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 14:14:
[...]

Ik heb je naam veranderd naar de naam die je hier in je profiel hebt staan.
kan je die van mij ook ff veranderen naar Alex Ott? dankuwel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Furbyk1ller schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 14:16:
[...]

kan je die van mij ook ff veranderen naar Alex Ott? dankuwel :P
Ok vanaf nu gaan dit soort dingen naar ons eigen forum zodat het hier schoon blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:06
Hey ben al tijdje actief op de server die geweldig draait overgens :P en nu maar ff acount aangemaakt..

Ik hoorde van de week op de server dat er nieuwe versie is maar geen nieuwe versie van gtr toch ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Remco Tr schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 14:47:
Hey ben al tijdje actief op de server die geweldig draait overgens :P en nu maar ff acount aangemaakt..

Ik hoorde van de week op de server dat er nieuwe versie is maar geen nieuwe versie van gtr toch ???
Nee er is een nieuwe Dedicated software voor GTR uitgebracht zodat je geen cd's nodig hebt en DirectX ondersteuning zodat je bijv ook een server zou kunnen draaien op Linux servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Dutch3men schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 14:52:
[...]

Nee er is een nieuwe Dedicated software voor GTR uitgebracht zodat je geen cd's nodig hebt en DirectX ondersteuning zodat je bijv ook een server zou kunnen draaien op Linux servers.
Nou, zover is het nog niet, dan moeten ze hem nog even porten.. Maar je kan nu iig wel GTR-server draaien op een compu zonder gpu en zonder cd-rom..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Weet iemand al of er iemand zo fanatiek is geweest een stukie php te schrijven wat je live report .txt bestanden in een database gooit. En je bv je huidige live report van wat er op dat moment gereden wordt op site gepubliceerd wordt?

Ik ben bezig met een pruts-site om mijn kennis weer een beetje op te halen, wil er even wat video montages neerkwakken en bv mijn career.blt wordt er ingelezen. Maar denk dat het mbt de live report bestanden wat te hoog gegrepen is voor me :) hoewel het wel een uitdaging is. Ook leuk voor op de GoT League servert denk ik.

Ik ben me er van bewust dat racemore dat wel heeft gedaan, maar daar heb ik ff weinig aan :)

edit:
tijdelijk gepruts staat op http://fizion.nl/gtr/

[ Voor 5% gewijzigd door OzBoz op 14-05-2005 15:04 ]

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Zo

net een race van 75 min achter de rug op monza
Ik had pole, en was ook 1e na 36 ronden. Met nr 2 1ronde gelapped :P
Thnx guy's, prachtige race en een zeer goede oefening voor me op monza :D

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/joanus.blokker/owned-race.JPG

mij fastest race lap was 1.44.4, pole tijd weet ik niet meer

Ben begonnen om 19.00 uur ofzo. ik joinde toen de server en niemand was er :P. Af en toe druppelde er paar bij. Setup kloten etc etc.. Alleen was heet.. erg heet.. ik heb tijd neergezet van 1.43.8 ofzo met baan van 48 graden :X

Later werd server gereset omdat na onwijs hete oefening INEENS regen kwam -> dus van 40 graden buiten temp naar regen in volgende sessie..

Server restart, dry online. Toen was het 20/28 graden. En zette ik een 1.43 laag neer :)

EN half 11 waren we klaar. Dus uur of 3 a 4 geraced :P

[ Voor 75% gewijzigd door Fuelke op 15-05-2005 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiTrO-EXILE-
  • Laatst online: 21:06
OT

pole.....als in paal....komt van het amerikaanse racen

daar hadden/hebben ze zon paal bij iedere racebaan zoals ook op barcelona staat

met alle race nummers er in en als je dan 1e staat sta je bovenin ..Pole dus

:)

/OT

G25 Race Wheel |G5 Mouse | G11 Keyboard | E6600 C2D |Asus P5k-E Wifi/Ap| Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 | ATI Sapphire HD2900XT|Samsung 300GB SATAII | Caviar 200GB SATA|Chieftec CA-01BL-BL-B EATX|Zalman ZM600-HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Weer wat wijzer :) Wist ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 20:58
Waar word er vanavond gereden? En hoe laat precies? Ik weet niet zeker of ik er bij ben, vanwege mijn verjaardag. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Mr.David schreef op zondag 15 mei 2005 @ 10:14:
Waar word er vanavond gereden? En hoe laat precies? Ik weet niet zeker of ik er bij ben, vanwege mijn verjaardag. :>
Er word toch een officiele test race gereden met de mensen van de league..
(ik helaas niet maja, zondag = werkdag :'( :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markao645
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-01-2023
Voor de mensen die wat live aktie willen zien van de FIA GT race op Silverstone, ze zitten in lap 54.
mms://wmedialive.coltfrance.com/EurosportFrance

Van Harte David, alvast lees ik nu :)

[ Voor 13% gewijzigd door Markao645 op 15-05-2005 13:27 ]

http://gplrank.schuerkamp.de/gtrank_banners/20682.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Mr.David schreef op zondag 15 mei 2005 @ 10:14:
Gefeli David :) Hoe jong ben je geworden?

om 18:30 begint practice
om 20:00 quali
om 20:30 warmup
om 20:35 race (76 minuten)

Het is dus een testrace voor de league.

[ Voor 60% gewijzigd door Bram77 op 15-05-2005 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickshifter
ik ben daar vanavond bij ;) gister kon ik niet racen ivm uitgaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OzBoz schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 15:04:
Weet iemand al of er iemand zo fanatiek is geweest een stukie php te schrijven wat je live report .txt bestanden in een database gooit. En je bv je huidige live report van wat er op dat moment gereden wordt op site gepubliceerd wordt?

Ik ben bezig met een pruts-site om mijn kennis weer een beetje op te halen, wil er even wat video montages neerkwakken en bv mijn career.blt wordt er ingelezen. Maar denk dat het mbt de live report bestanden wat te hoog gegrepen is voor me :) hoewel het wel een uitdaging is. Ook leuk voor op de GoT League servert denk ik.

Ik ben me er van bewust dat racemore dat wel heeft gedaan, maar daar heb ik ff weinig aan :)

edit:
tijdelijk gepruts staat op http://fizion.nl/gtr/
dat lijkt mij ook wel wat, aangezien hier lokaal een dedicated GTR server draaiende heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
Bram77 schreef op zondag 15 mei 2005 @ 12:49:
[...]

Gefeli David :) Hoe jong ben je geworden?

om 18:30 begint practice
om 20:00 quali
om 20:30 warmup
om 20:35 race (76 minuten)

Het is dus een testrace voor de league.
Ik word 17 mei pas 25, maar het wordt nu gevierd voor de familie.

Het circuit voor vanavond is BRNO als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 13:08:
dat lijkt mij ook wel wat, aangezien hier lokaal een dedicated GTR server draaiende heb.
Ik heb een compleet GTR League systeem gevonden. Kant en klaar wat ook allemaal live-reports maakt etc. Tis teveel voor mij maar was denk ik voor de GoT League wel wat geweest :) http://www.prs.mbnet.pl/ en zipje met complete systeem (php mysql) http://www.prs.mbnet.pl/download/files/GTRLS%20v1.2.2.zip

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:58

Snoes

marcel

Hoop er vanavond ook weer bij te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quickshifter
Mr.David schreef op zondag 15 mei 2005 @ 13:26:
[...]

Ik word 17 mei pas 25, maar het wordt nu gevierd voor de familie.

Het circuit voor vanavond is BRNO als ik me niet vergis.
brno, das wel een relaxte baan. mede omdat de 1ste bocht niet zo scherp is, krijg je niet zoveel problemen bij de start. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Om 15:00 gaat de inschrijving open voor de GTR league dus hou: http://www.gotgtr.tk in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit al met mijn vinger op de knop! 'k hoop niet dat het veel gezeur gaat opleveren als mensen de auto niet krijgen die ze graag zouden willen hebben. Mij maakt het gelukkig niet zo veel uit. Heb hier een lijstje van ongeveer 10 auto's waar ik tevreden mee zou zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:03

Smarron

The bend

GT nu live op Eurosport2.

De Aston Martin's rijden vooraan !! Vette auto hoor!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:46

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

doe mij een ferrari 550 nr 9 of 10 :D

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Die inschrijving werkt voor geen meter...sterker dat topic is gesloten.. Dus hierbij

F550 Nr16 wieth racing :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 21:16
GreenFury schreef op zondag 15 mei 2005 @ 15:18:
Die inschrijving werkt voor geen meter...sterker dat topic is gesloten.. Dus hierbij

F550 Nr16 wieth racing :)
nummer 1 viper hier

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Jonges, kom op zeg.. doe eens rustig.. De league wordt op een ander forum geregeld, dus het heeft geen zin daar hier over te beginnen..

Daarbij vergaat de wereld niet als je een andere auto hebt..

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Jongens daar is dit topic niet voor bedoeld.
Dat mag je lekker op het league forum doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik wil niet lullig doen maar wij krijgen weer praktijken als eerst iedereen pakt snel een auto en mensen die serieus willen rijden hebben niet de juiste auto. Kunnen we niet gewoon een shoot out doen :? Ik ga dus echt niet in een andere auto rijden. Als mijn auto dus ook niet meer mogelijk is doe ik gewoon niet meer mee Jammer dan :{

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
GreenFury schreef op zondag 15 mei 2005 @ 15:38:
Ik wil niet lullig doen maar wij krijgen weer praktijken als eerst iedereen pakt snel een auto en mensen die serieus willen rijden hebben niet de juiste auto. Kunnen we niet gewoon een shoot out doen :? Ik ga dus echt niet in een andere auto rijden. Als mijn auto dus ook niet meer mogelijk is doe ik gewoon niet meer mee Jammer dan :{
Ook dit soort discussies kun je mooi op het forum daar houden.
Dat de league-inschrijving een bende is is vervelend maar voor de overige mensen hier absoluut niet interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Als jullie nou gewoon allemaal netjes lezen was er niks aan de hand geweest maar goed dus kunnen jullie schijbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

ZAMoRANo schreef op zondag 15 mei 2005 @ 15:40:
[...]

Ook dit soort discussies kun je mooi op het forum daar houden.
Dat de league-inschrijving een bende is is vervelend maar voor de overige mensen hier absoluut niet interessant.
Zeg ga jij door voor moderator :?

Ik en nootie wachten rustig tot 3uur de inschrijving openging...ik kijk en tot mijn verbazing kiest de 1e een auto op dit tijdstip. Van mij hoeft het zo niet hoor.
Geplaatst: Zo Mei 15, 2005 12:56 pm

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
GreenFury schreef op zondag 15 mei 2005 @ 15:53:
[...]

Zeg ga jij door voor moderator :?

Ik en nootie wachten rustig tot 3uur de inschrijving openging...ik kijk en tot mijn verbazing kiest de 1e een auto op dit tijdstip. Van mij hoeft het zo niet hoor.

[...]
Dat moet 14:56 zijn... Ik denk dat door aanpassingen in het topic de tijd niet meer klopt. Ik was de eerste die postte en dat was om 15:00 op mijn klok, maar die loopt blijkbaar 4 minuutjes voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11-2005
Waneer ik de game wil opstarten krijg ik volgende foutmelding

Iemand een idee wat ik er kan aan doen ?

3.4.63.4; 3102; ES:100,102,102,102,102,0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
malinwa schreef op zondag 15 mei 2005 @ 16:23:
Waneer ik de game wil opstarten krijg ik volgende foutmelding

Iemand een idee wat ik er kan aan doen ?

3.4.63.4; 3102; ES:100,102,102,102,102,0
Stuur het eens naar de support van Simbin zelf of post het op hun forum maybe dat hun iets weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Ik zou eerst een korte league georganiseerd hebben waarbij iedereen in dezelfde auto reed. een F360-cup ofzo, en daarna op basis van de uitslag daarvan mag iedereen een auto kiezen, dus de nr1 mag eerst kiezen, de nr2 daarna, enz.

Maar goed, ik ben geen organisator en ik weet hoeveel werk er in gaat zitten om zoiets te organiseren. (heb destijds mijn ervaringen wel opgedaan door een groot Delta-Force squad online te leiden)
Ik kan helaas niet op zondagen, maar anders zou ik zeker meedoen, en het zou me niet boeien welke auto ik zou moeten rijden. Tuurlijk heb ik een favoriet, maar als die al bezet was zou ik lekker een andere pakken en daar mee gaan trainen. In het echt krijg je ook niet allemaal de auto de je wilt hoor...
Christian Albers zegt ook niet dat ie niet meer mee wil doen omdat hij geen Renault krijgt. Hij heeft een Minardi en daar moet ie het mee doen en er het beste van maken. Als hij zich in de kijker rijdt kan hij volgend seizoen misschien een betere wagen krijgen. Misschien een idee om ook zoiets in te stellen voor de league? Dat je per race geld/punten kunt verdienen en aan het eind van het seizoen kun je aan de hand daarvan de wagen voor het volgend seizoen bepalen. Die punten kun je met bonus-malus systeem hanteren. 1e worden in een F550 levert dan bijvoorbeeld net zoveel op als 3e worden in een Lambo (omdat dat nu eenmaal een minder snelle wagen is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malinwa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11-2005
Dutch3men schreef op zondag 15 mei 2005 @ 16:37:
[...]

Stuur het eens naar de support van Simbin zelf of post het op hun forum maybe dat hun iets weten.
misschien doe ik iets verkeerd bij de installatie of zie ik iets over het hoofd ?

Moet je wanneer alles geinstalleerd is nog ergens iets doen of zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

1e worden in een F550 levert dan bijvoorbeeld net zoveel op als 3e worden in een Lambo (omdat dat nu eenmaal een minder snelle wagen is).
Niet helemaal waar. Sommige mensen zijn sneller in een lambo dan in een f550 en andersom, het is dus niet de wagen die wint maar de bestuurder die op de auto is afgestemt :)

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

GreenFury schreef op zondag 15 mei 2005 @ 17:26:
Niet helemaal waar. Sommige mensen zijn sneller in een lambo dan in een f550 en andersom, het is dus niet de wagen die wint maar de bestuurder die op de auto is afgestemt :)
Neemt niet weg dat in de basis de F550 de snelste wagen is. Het is aannemelijk dat de snelste 550-rijder sneller zal zijn dan de snelste lambo-rijder.
Afhankelijk van de race-afstand zal het ene model ook meer tactisch voordeel hebben dan het andere, maar overall is de 550 het snelste. Zie ook het topic over de verschillen tussen de wagens op het simbin forum.
Anyway, dat is slechts een detail, het gaat om het algehele idee.
Zo'n league kan een hoop gezeik over wie welke wagen krijgt schelen. Gezeik wat ik (zoals ik zei) nutteloos en kinderachtig vind. Pak gewoon een auto en maak er van wat je kunt, het gaat om de lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Wat voorn tijden rijd jij met de viper op Brno?
Ik rijd viper nr 18 in de league :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Whuzz schreef op zondag 15 mei 2005 @ 17:30:
[...]

Neemt niet weg dat in de basis de F550 de snelste wagen is. Het is aannemelijk dat de snelste 550-rijder sneller zal zijn dan de snelste lambo-rijder.
De Saleen is ronde record houder op barcelona ;)
Verschilt ook per track....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:30
Het is al duizendmaal gezegd, maar ronderecords betekenen helemaal niets. Als jij er een 1.53 in de kwalificatie kan uitpersen, maar met diezelfde rijstijl wel je banden verbrand in de race, heb je er geen zier aan. Dat is ook het mooie van GTR, het is zoveel meer dan snel rijden. Natuurlijk is het heel behulpzaam als je een mooie basissnelheid hebt. Maar constant zijn is veel moeilijker dan een rondje hard rijden.
Is ook erg leuk aan GTR dat je afstelling deels bepaald hoe je banden slijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Bram77 schreef op zondag 15 mei 2005 @ 17:46:De Saleen is ronde record houder op barcelona ;)
Verschilt ook per track....
En over een lange afstand verbruikt die Saleen meer brandstof en meer benzine dan de F550.
Lees allemaal dat topic op de Simbin forums maar even door. Er van uitgaangde dat er een goede coureur in zit zal de F550 het snelste zijn.
En anders geef je de Saleen dezelfde prijs als de F550, daar gaat de discussie helemaal niet over. Ik probeer een wellicht interessant systeem voor te dragen dat wellicht bruikbaar voor de league is, en het enige wat men hier doet is miepen over details, geen woord over het idee. :|

offtopic:
Wel typerend voor de algemene trend van posten in dit topic helaas...

[ Voor 8% gewijzigd door Whuzz op 15-05-2005 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Whuzz schreef op zondag 15 mei 2005 @ 19:47:
[...]

En over een lange afstand verbruikt die Saleen meer brandstof en meer benzine dan de F550.
Lees allemaal dat topic op de Simbin forums maar even door. Er van uitgaangde dat er een goede coureur in zit zal de F550 het snelste zijn.
En anders geef je de Saleen dezelfde prijs als de F550, daar gaat de discussie helemaal niet over. Ik probeer een wellicht interessant systeem voor te dragen dat wellicht bruikbaar voor de league is, en het enige wat men hier doet is miepen over details, geen woord over het idee. :|
Wel typerend voor de almene trend van posten in dit topic helaas...
Ik snap je idee wel maar ik denk dat dit voor het gros van de mensen hier iets te ingewikkeld wordt (ja helaas zie je dat ook terug in het niveau van posten).

Bovendien is een dergelijk systeem niet heel realistisch, alle wagens hebben nu eenmaal voor- en nadelen, daar moet men maar genoegen mee nemen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

ZAMoRANo schreef op zondag 15 mei 2005 @ 19:51:
Bovendien is een dergelijk systeem niet heel realistisch, alle wagens hebben nu eenmaal voor- en nadelen, daar moet men maar genoegen mee nemen lijkt me.
Dat is nu juist wat ik met dat systeem zou willen bereiken. Op die manier krijgen de betere coureurs de eerste keus voor hun auto, iets dat redelijk dicht bij de werkelijkheid komt. Natuurlijk niet 100%, in het echt speelt geld ook een grote rol, maar je kunt mensen moeilijk gaan laten betalen voor hun auto ;)
Nu lijkt het een beetje wie toevallig het eerst de kans had om te reggen krijgt de wagen die hij hebben wil, wat uitmond in ruzie en discussies. (iets wat mijns inziens nogal overbodig is, maar dat voorkom je toch niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Whuzz schreef op zondag 15 mei 2005 @ 20:23:
[...]

Dat is nu juist wat ik met dat systeem zou willen bereiken. Op die manier krijgen de betere coureurs de eerste keus voor hun auto, iets dat redelijk dicht bij de werkelijkheid komt. Natuurlijk niet 100%, in het echt speelt geld ook een grote rol, maar je kunt mensen moeilijk gaan laten betalen voor hun auto ;)
Nu lijkt het een beetje wie toevallig het eerst de kans had om te reggen krijgt de wagen die hij hebben wil, wat uitmond in ruzie en discussies. (iets wat mijns inziens nogal overbodig is, maar dat voorkom je toch niet).
Ja in dat opzicht is dat iig wel beter dan het "wie het eerst komt, wie het eerst maalt"-systeem. Dat levert sowiezo frustraties op en, afhankelijk van de deelnemers, wat kinderachtig gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ZAMoRANo schreef op zondag 15 mei 2005 @ 19:51:
[...]

Ik snap je idee wel maar ik denk dat dit voor het gros van de mensen hier iets te ingewikkeld wordt (ja helaas zie je dat ook terug in het niveau van posten).

Ik zou al genoegen nemen met het feit dat ik de tijd had om deel te kunnen nemen :+
Niveau, tja je hebt te maken met liefhebbers in alle soorten en maten [en leeftijden] daar moet je je weg in vinden.
De wedstrijdverslagen vind ik sowieso leuk om te lezen en af en toe een filmpje?
Ik zal vast niet de enige zijn [of wel] die altijd de replay van zijn eigen race kijkt? :*)

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
race van daarnet liep wel raar,
ik was ge-DQ voor ik op start session heb kunnen klikken......

volgende keer beter.... ik kon de auto toch nog niet goed, dus kan nu mooi oefenen.

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Extera schreef op zondag 15 mei 2005 @ 21:17:
race van daarnet liep wel raar,
ik was ge-DQ voor ik op start session heb kunnen klikken......
Neijenhof en de Waij ook DQ :X

Zo'n DQ-bug heb ik nog nooit gezien (ook niet in forums)...
Geen idee wat de reden is. Heeft iemand hier iets nuttigs over te melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 21:16
vaker gehad. als je dat hebt en in de pit staat moet je NIETS doen. als je gas geeft ben je DQ

misschien als je wacht dat je nog wel mee kan doen

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
David Waaij had een DQ omdat hij te vroeg wegreed van de grid. Hij had moeten wachten tot het licht groen werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Heeft iemand nog een screenshot van de eindstand :?

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo net terug van Francorchamps prachtig DTM weekend gehad.Helaas te laat om in te schrijven ,tsja shit happens,zal het nog maar proberen als no.30++++ :'(

hetzelfde geld voor Evert ,wordt hij no.30+++++ :?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2005 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 22:45:
zo net terug van Francorchamps prachtig DTM weekend gehad.Helaas te laat om in te schrijven ,tsja shit happens,zal het nog maar proberen als no.30++++ :'(
Ik vind dat Jan er bij hoort.... ;( Je bent er al vanaf het begin erbij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik vind het ook en nogmaals zoals het nu gaat worden niet eerlijk auto's gekozen. Zoals die Jeroen die mijn auto had gekozen die heeft deze race gewoon ver achter mij gefinished. Mag hij zo maar die auto houden :? Hij is duidelijk langzamer.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

GreenFury schreef op zondag 15 mei 2005 @ 22:54:
Ik vind het ook en nogmaals zoals het nu gaat worden niet eerlijk auto's gekozen. Zoals die Jeroen die mijn auto had gekozen die heeft deze race gewoon ver achter mij gefinished. Mag hij zo maar die auto houden :? Hij is duidelijk langzamer.
Heb je minder plezier gehad nu je in een andere auto moest rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 22:45:
En natuurlijk vergeet hij zijn maatje niet die hem zo keurig op en neer gereden heeft.
Nu ja, dan maar als nr. 33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.David
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 23:01:
[...]

En natuurlijk vergeet hij zijn maatje niet die hem zo keurig op en neer gereden heeft.
Nu ja, dan maar als nr. 33
Jan.... Evert.... 1 pot nat toch... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Waarschijnlijk kunnen die paar die niet meer in de 30 zitten zeg maar nog gewoon meedoen hangt even af hoe het gaat vandaag ging het goed kwa fps tenminste niks over gehoord.

Verder over die start:
We gebruiken nu die nieuwe NonDirectX Dedicated server programma van hun en daarbij kan je geen formation lap krijgen. Simpel weg omdat je daarvoor de safetycar voor nodig hebt en raad eens... daarvoor heb je DirectX nodig. We kwamen er achter met wat hulp dat je ervoor kan zorgen dat je niet aankomt rijden en dan na 3 seconden de controle over je wagen krijgt dan krijg je geheid problemen omdat je zo dichtbij elkaar zit.
Dus nu doen we dat je gewoon op de grid word gezet. En dat zodra de rode lampen uit gaan je mag rijden. In preciepe zou dit vol gas betekenen, maar om toch een formation lap te hebben. Hebben we gezet dat zodra het licht op groen gaat P1 gaat en zodra die weg is P2 enz als je namelijk eerder weg gaat heb je kans op een DQ wat een aantal overkwam terwijl ik het 3x van te voren zij. En dat P1 na de laatste bocht mag beslissen wanneer die op het gas gaat. Al mogen schijnstarts niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie verzorgd www.got-ngt-league.tk? Ik zou namelijk ook graag meedoen, maar kan geen email functie vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiskare
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 23:44:
Wie verzorgd www.got-ngt-league.tk? Ik zou namelijk ook graag meedoen, maar kan geen email functie vinden...
Die site heb ik verzorgd... Die league is al enige tijd afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiskare
Dutch3men schreef op zondag 15 mei 2005 @ 23:30:
Waarschijnlijk kunnen die paar die niet meer in de 30 zitten zeg maar nog gewoon meedoen hangt even af hoe het gaat vandaag ging het goed kwa fps tenminste niks over gehoord.
t.
Ik vind dat we toch nog een zekere shoot-out moeten gaan houden voor bepaalde auto's en deelnemers. Ik vind het lullig voor Jan, Mark etc dat ze nu een auto hebben die inferieur is en dat er mensen rondrijden in listers en vipers die per ronde 2 a 3 seconde langzamer zijn dan Jan en Mark in die auto bv. Stel dan wat mij betreft gewoon nog een paar saleens of vipers extra beschikbaar.

edit: Ik zal deze discussie trouwens verder voeren in het forum van de league zelf.....

[ Voor 40% gewijzigd door Fiskare op 16-05-2005 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 23:44:
Zie reactie van Fiskare we zijn bezig met een nieuwe league en de site is al online klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

:X
Wat een gedoe zeg met die auto keuze..
Ik kan nu gelukkig gewoon op de andere dagen vrij in me 550 nr 23 rondtuffen op de server en lekker racen. Baal er wel flink van dat ik niet in de league kan zitten :'(

Maja.. Veel plezier jongens :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R-B schreef op maandag 16 mei 2005 @ 00:16:
[...]
Baal er wel flink van dat ik niet in de league kan zitten :'(

Maja.. Veel plezier jongens :D
Meld je gewoon aan als reserve, heb ik ook gedaan, ik was zelf ook te laat.

In zo'n groot en gevarieerd gezelschap vallen er zeker al voor de eerste race mensen af, bovendien is er nog een kansje dat er meer dan 30 mensen mee kunnen doen (volgens Fabian).

Fabian: de server was enorm snel vanavond, totaal geen last van lag gehad. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 01:14:
[...]

Meld je gewoon aan als reserve, heb ik ook gedaan, ik was zelf ook te laat.

In zo'n groot en gevarieerd gezelschap vallen er zeker al voor de eerste race mensen af, bovendien is er nog een kansje dat er meer dan 30 mensen mee kunnen doen (volgens Fabian).

Fabian: de server was enorm snel vanavond, totaal geen last van lag gehad. O-)
Dat laatste is dat nou waar of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Ik heb geen last gehad van lag oid, maar als je de replay bekijkt is het wel duidelijk dat 'iets' op, of nog waarschijnlijker over, zijn liemiet zit. De eerste helft van de race is bijna niet te kijken in de replay. Blijft continu hangen....het geluid klinkt raar (happerig) en de wielen staan stil bij veel auto's.
Dit kan 3 oorzaken hebben mijns inziens...
1. De computer waarop de server draait is niet snel genoeg
2. De vebinding van de server is te traag
3. De server staat op ISDN, daardoor gaat het spel zelf 'denken' (minder data verwerken) zodra de hoveelheid data verplaatst over het 'netwerk' (internet) meer is dan over een ISDN verbinding kan.

De laatste optie lijkt me het waarschijnlijkst. Ik hoop dat dat het is want het zou erg jammer zijn als er mensen niet mee kunnen racen omdat de server/verbinding niet zo veel spelers aan kan. Al is dit geen klacht natuurlijk :) Zowiezo super relaxt dat er uberhaupt geraced kan worden.

_/-\o_ Dank aan de verantwoordelijken _/-\o_
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.