Ik moet bekennen dat ik de steden in GW niet graag bezoek. Niet omdat ze saai zijn ofzo, maar net omdat er zoveel geshout (en soms grofweg gespamt) wordt. Het meest irritante vind ik dat iedereen maar in zijn eigen taal spamt. Op de Europese servers geeft dat dus een mengelmoes van Frans, Duist, Engels, Nederlands en in mindere maten Spaans (tja in Spanje kennen ze maar 3 talen. Nl. Spaans, Frans Spaans en Engels Spaans). Ik stoor me soms wel aan die mensen die je in het Frans of Duits aanspreken. Dit heb je vrijwel nooit in normale MP-games (ik noem nu bijvoorbeeld NWN waarbij op alle servers standaard Engels gesproken wordt.). Als ze de moeite nemen om me in het Engels aan te spreken, vraag ik steeds vriendelijk uit welk land ze komen (Als Belg heb ik het 'voorrecht' om verplicht 4 talen te beheersen; Nederlands, Frans, Duits en Engels; meteen alle meest gesproken talen op de EU servers) zodat ik gewoon hun taal spreek. Als ze die moeite niet nemen ... waarom zou ik die moeite dan nemen?Wat vinden jullie van de sales spam die nu ook in het !all channel nogal grote vormen aan neemt?
Onlangs ben ik echter overgestapt op de internationale server. Ik moet eerlijk bekennen dat ik totnogtoe niemand heb betrapt op het shouten/spammen of zeveren in een andere taal dan het Engels ... heerlijk gewoon!
Maar inderdaad er mag ook wel eens een veilingplaats komen. Je krijgt slecht mondjesmaat betere items.
Performance is a residue of good design.