[ZT] Open brief aan hangman

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 718 views sinds 30-01-2008

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:35

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Waarom komen hele heidenstammen met al hun goden, toch tot een bekering tot de levende God als er geevangeliseerd word?
Omdat dit in de geschiedenis gepaard ging met moord, doodslag, bedreigingen, afpersingen, levend verbranden etc?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

@ markvleth

Jammer dat je zo nodig goedkoop moet schoppen. Want vanuit het christelijk oogpunt liggen de zaken heel anders. (ook al verteld) Maar goed, nog een keer kort: Alle goede dingen die jij en ik nog krijgen komen van God. Ik heb geen zin om het dogma haarfijn uit de doeken te doen, want je zult het van mij toch niet geloven. Enkel als je God kent, ben je Hem dankbaar dat Hij nog zoveel geeft. Ik hoop, dat als je reageert, dit niet zult doen voor goed te weten hoe de christenen er over denken en zeker niet ongenuanceerd gaat schoppen.

Verwijderd

Omdat dit in de geschiedenis gepaard ging met moord, doodslag, bedreigingen, afpersingen, levend verbranden etc?
Dit snap ik nu niet.....
Dit zou de derde keer worden dat het uitgelegd wordt. Wie praat dat goed? Niemand, nee idd en ook God niet!
Maar ik heb het over de mensen die nu, 2005, op het zendingsveld zijn zonder moorden doodslag bedreigingen afpersingen en levende verbranding. Zij vertellen met vreugde het evangelie aan de inboorlingen en ook al gaat het moeizaam door de jaren heen zjin er al vele christen gemeenten ontstaan in de rimboe. Een dominee die daar geweest is vertelde dat vele mensen zich bekeerden, maar ook dat het ontzettend moeilijk was. In de rimboe is het normaal dat je je doden ritueel verbrand en de christenen begraven hun doden. Maar ook op dit punt wilden mensen zich aanpassen en doen wat God wil

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 19:40:
[...]

En wat doe jij dan met verhalen van mensen die totaal niet wisten wie of wat God was en zich toch bekeerden. Waarom komen hele heidenstammen met al hun goden, toch tot een bekering tot de levende God als er geevangeliseerd word?
Wat ikzelf een belangrijker vraag vind is waarom er bij mijn weten nog nooit een persoon God en Jezus gevonden heeft op dezelfde manier als de andere 99% van den gelovigen,zonder dat deze persoon ooit eerder in aanraking gekomen is met het geloof.

Dat je iemand indoctrineert waardoor zij ook gaan geloven is iets heel anders.
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 19:55:
[...]

Dit snap ik nu niet.....
Dit zou de derde keer worden dat het uitgelegd wordt. Wie praat dat goed? Niemand, nee idd en ook God niet!
Maar ik heb het over de mensen die nu, 2005, op het zendingsveld zijn zonder moorden doodslag bedreigingen afpersingen en levende verbranding.
Is het geloof dan door de jaren heen veranderd??? Het geloof is toch hetzelfde gebleven...
Een dominee die daar geweest is vertelde dat vele mensen zich bekeerden, maar ook dat het ontzettend moeilijk was. In de rimboe is het normaal dat je je doden ritueel verbrand en de christenen begraven hun doden. Maar ook op dit punt wilden mensen zich aanpassen en doen wat God wil
Waarom openbaarde God zich niet aan deze mensen voordat de dominee kwam??? Sommige stammen zullen toch ook wel geloofd hebben in regengoden / bomengoden etc. Dit was de manier waarop hun God zich aan hun openbaarde, maar nee hoor een dominee weet weer eens beter hoe God zich aan hun openbaart???

[ Voor 45% gewijzigd door Gomez12 op 28-04-2005 20:00 ]

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 19:55:
In de rimboe is het normaal dat je je doden ritueel verbrand en de christenen begraven hun doden. Maar ook op dit punt wilden mensen zich aanpassen en doen wat God wil
En op basis waarvan kom jij tot de conclusie dat God wil dat mensen hun doden begraven en niet cremeren?

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

• Bor

Bor

Zij vertellen met vreugde het evangelie aan de inboorlingen en ook al gaat het moeizaam door de jaren heen zjin er al vele christen gemeenten ontstaan in de rimboe.
Inderdaad, daar heb je gelijk in maar dat komt vaak ook omdat de christelijke gemeente daar ontzettend veel "weelde" brengt voor die mensen (en daarmee bedoel ik goede zaken) -> waterputten, scholen etc. Veel stammen hebben geen religie anders dan voorvadervereering met een hele boel rituelen etc/ natuurreligies. Er worden inderdaad weliswaar veel mensen bekeerd. Aan de andere kant lopen er ook elke dag mensen bij hun geloof / de kerk weg. Waarom klagen de kerken al jaren over teruglopende bezoekersaantallen etc?
Wat ikzelf een belangrijker vraag vind is waarom er bij mijn weten nog nooit een persoon God en Jezus gevonden heeft op dezelfde manier als de andere 99% van den gelovigen,zonder dat deze persoon ooit eerder in aanraking gekomen is met het geloof.

Dat je iemand indoctrineert waardoor zij ook gaan geloven is iets heel anders.
Daar heb je een heel goed punt.

[ Voor 25% gewijzigd door Bor op 28-04-2005 20:04 ]

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-12 17:15

Acid_Burn

uhuh

[...]

Nee, idd niet waar. Het is misschien al te veel benadrukt, maar het is blijkbaar toch lastig. De bijbel is niet waar omdat anderen dat vinden, de bijbel (God) is waar omdat de christen het voelt/weet. En wat doe jij dan met verhalen van mensen die totaal niet wisten wie of wat God was en zich toch bekeerden. Waarom komen hele heidenstammen met al hun goden, toch tot een bekering tot de levende God als er geevangeliseerd word?
Zoek eens op i'net van verhalen over mensen die God gevonden hebben. [url=http://http://www.solcon.nl/langeveld/keerpunt/index-fr.htm]Voorbeeld[/url]
Ga eens met de langnekken praten in Thailand. Die zijn ook zogenaamd bekeerd door 1 of andere dominee met een TV ploeg aan zijn kont. Met veel bombarie daar een kerk geplaatst.

3x raden waar de kerk nu voor wordt gebruikt....

Als drooghok voor de was. Ze houden dus gewoon vast aan hun eigen geloof en verwerpen de in hun ogen heidense gebruiken van de christenen.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 19:46:
@ markvleth

Jammer dat je zo nodig goedkoop moet schoppen. Want vanuit het christelijk oogpunt liggen de zaken heel anders. (ook al verteld) Maar goed, nog een keer kort: Alle goede dingen die jij en ik nog krijgen komen van God. Ik heb geen zin om het dogma haarfijn uit de doeken te doen, want je zult het van mij toch niet geloven. Enkel als je God kent, ben je Hem dankbaar dat Hij nog zoveel geeft. Ik hoop, dat als je reageert, dit niet zult doen voor goed te weten hoe de christenen er over denken en zeker niet ongenuanceerd gaat schoppen.
Ik schop niet ongenuanceerd. Als hij bestaat is het een saddist. Dat is tevens geen mening maar een feit. Hieronder waarom:

Neem de tsunami. Elke gelovige moet toegeven dat dit het werk van god is. Hij was toch diegene die de aarde schiep dan kun je mij niet wijsmaken dat hij deze niet zag aankomen. Dus hier heb je je onherroepelijk bewijs dat jou god een saddist is.

Verwijderd

[off-topic]
:(
Gelukkig, jullie hebben "moord, doodslag, bedreiging, afpersing en levende verbranding" achter je gelaten; het beroep is nu op "inferioriteit"...
Dirk schreef op donderdag 28 april 2005 @ 18:26:
"Het geloof nu is de zekerheid der dingen, die men hoopt, en het bewijs der dingen, die men niet ziet."
Volgens mij impliceert dit dat als ik in 'willekeurig wat' maar hard genoeg geloof, ik automatisch bewijs daarvoor heb.
[/off-topic]

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2005 21:07 . Reden: off-topic en reactie op gdwest ]

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 20:31:
Neem de tsunami. Elke gelovige moet toegeven dat dit het werk van god is. Hij was toch diegene die de aarde schiep dan kun je mij niet wijsmaken dat hij deze niet zag aankomen. Dus hier heb je je onherroepelijk bewijs dat jou god een saddist is.
Misschien doet God iets tegen overbevolkng, weet jij veel hoe God denkt? Voor hetzelfde geld heeft God van de mensheid als idee dat er maar max 100 stuks op aarde thuishoren omdat God een pauw veel leuker vindt en daarom regelmatig een holocaustje ertegenaan gooit.

Maar waarom staat W&L gewoon altijd vol met God-dit-topics God-dat-Topics. Iedereen heeft z'n eigen geloof en leeft prima door als een ander iets anders geloofd. Misschien bestaat íe wel of juist niet, in beide gevallen is er prima verder te leven, want als íe bestaat is íe iig niet bemoeizuchtig.

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 15:00
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 15:19:
1. Pluk is enkel hoofdpersoon - God is hoofdpersoon en auteur (inspirator)
2. Pluk is amusement - God geeft ons aan hoe we Hem moeten dienen Hij geeft
wijze levenslessen (Spreuken bv.)
3. Bij de laatste pagina is het over en denk
je er alleen nog aan tijdens een discussie over geloof - Bij de laatste bladzijde kun je terugkijken
op al de geweldige beloften en verder
kijken naar een heerlijk einde.

En ja, het is allebei papier. Maar daar houd het een eind op.
Ik kan het nederlands wetboek herschrijven zodat IK diegene ben die de mensen de regels op legt en hen beloond met een goed leven in het hiernamaals als ze het goed doen, ben ik nu een God?
The Cheese schreef op donderdag 28 april 2005 @ 15:58:
Maar waarom is de big bang theorie dan aannemelijker dan het scheppingsverhaal?
Omdat je de echo van de big bang nog kan horen en het paradijs nooit gevonden is...
Bor de Wollef schreef op donderdag 28 april 2005 @ 19:31:
Klopt, maar God schijnt een goede god te zijn, een die de mensen lief heeft.
Doch, indien hij bestaat is hij niet van plan ons zijn wil op te leggen, we hebben vrije keuze => chaos
Waarom komen hele heidenstammen met al hun goden, toch tot een bekering tot de levende God als er geevangeliseerd word?
Omdat deze heidenstammen opgehangen, doodgestoken, levend verbrand, vervolgd gemarteld, en vernederd werden.

Jij hebt zeker een dikke 1 gescoord met geschiedenis :P

offtopic:
Ik drop even termen als Inquisitie, Conquistadores en Jodenhaat
The Cheese schreef op donderdag 28 april 2005 @ 15:45:
[...]

Welke alternatieven vind je zoveel logischer dan? Big bang? Dat moet toch ook ergens door geinitieerd zijn?
Dat geld net zo hard voor het scheppings verhaal: Waar was God, wie heeft hem geschapen? eeuwig is een lange tijd om dan toch maar de besluiten om een experiment met mensen te beginnen dat in 6k jaar volledig uit de hand loopt...

Voor de Big Bang was er geen tijd noch ruimte, dus geen plek of lokatie waar iets plaats kon vinden dat de bigbang initieerde. En als was er iets, aangezien het begint voor het bestaan van het universum, kunnen we er sowieso niets/weinig over zeggen.
Ecteinascidin schreef op donderdag 28 april 2005 @ 21:19:
[...]

Misschien doet God iets tegen overbevolkng, weet jij veel hoe God denkt? Voor hetzelfde geld heeft God van de mensheid als idee dat er maar max 100 stuks op aarde thuishoren omdat God een pauw veel leuker vindt en daarom regelmatig een holocaustje ertegenaan gooit.
Ik moet toegeven dat de mens anders een stuk efficienter is in zichzelf uitroeien dan God de mensheid uitroeien kan :P 250k doden is niets, het zet de wereld populatie 2 daagjes terug.... Gooi je er een loopgravenoorlog tegen aan stagneeert dat veel beter.

Dis trowuen niet een echt bestaat god topic, maar we proberen erachter te komen wat het is dat gelovigen zo verdomd koppig maakt :P

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 20:31:
Ik schop niet ongenuanceerd. Als hij bestaat is het een saddist. Dat is tevens geen mening maar een feit. Hieronder waarom:

Dat God de tsunami toelaat zegt helemaal niets. Ten eerste zijn er geloofsvisies zoals bijv. dat de schepping een toevallig bijprodukt is (gnosis). Ten tweede bestaat de mogelijkheid dat God een observator is die van bovenaf toe kijkt maar zich verder niet of nauwelijks bemoeit met zijn schepsels. Ten derde is het maar de vraag of degenen die dood zijn gegaan aan de tsunami wel iets naars overkomen is. Immers: wanneer je dood gaat dan ben je van het hele gezeik af. _/-\o_

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Rey Nemaattori schreef op donderdag 28 april 2005 @ 22:03:
Dis trowuen niet een echt bestaat god topic, maar we proberen erachter te komen wat het is dat gelovigen zo verdomd koppig maakt :P
Nou, deze ongelovige hond boeit het geen hond of iemand wel of niet geloofd. Deze ongelovige bemoeit zich niet in de keus, de argumenten en de rechtvaardiging van z'n God zolang íe daarmee de dagelijkse realiteit geen geweld aandoet. Misschien zouden meer mensen dat moeten doen.

Aan de andere kant, indien je gelovigen niet lastig valt, gaan ze radicaliseren in hun eigen gelijk en worden ze per generatie debieler(zie VS), dus is misschien de gift van God aan gelovigen de ongelovige: dat houdt ze scherp.

Ofwel, de 2 kunnen prima naast elkaar samenleven: de gelovige moet alleen accepteren dat een ongelovige ook Gods creatie is en de ongelovige moet accepteren dat gelovigen een flink bord voor de kop heeft.
bacterie schreef op donderdag 28 april 2005 @ 22:08:
Ten derde is het maar de vraag of degenen die dood zijn gegaan aan de tsunami wel iets naars overkomen is. Immers: wanneer je dood gaat dan ben je van het hele gezeik af. _/-\o_
Ja, of God vind dat al die Tsunami-slachtoffers wel in de hemel mogen. Dan zijn er dus een kwartmiljoen mensen de hemel ingegaan en kan je echt niet meer spreken van een ramp.
Dirk-Jan schreef op donderdag 28 april 2005 @ 22:12:
Als dat echt het werk van god was, klopt je stelling niet. ;)
Of íe bestaat of niet, ik ga iig echt niet beweren dat ik 'm begrijp.

[ Voor 28% gewijzigd door Delerium op 28-04-2005 22:26 ]

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Misschien doet God iets tegen overbevolking & regelmatig een holocaustje ertegenaan gooit.
want als íe bestaat is íe iig niet bemoeizuchtig.
Als dat echt het werk van god was, klopt je stelling niet. ;)
maar ik denk dat het niet het welk van god is, maar dat de tsunami een natuurkundig te verklaren gevolg is uit een samenloop van verschillende omstandigheden.
Met zoals de holocaust een sociaal psychologisch verklaarbaar is.

Maar dan krijg je het volgende punt, ook al is het verklaarbaar, kan het dan toch niet de hand van god zijn?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Ecteinascidin schreef op donderdag 28 april 2005 @ 22:09:
indien je gelovigen niet lastig valt, gaan ze radicaliseren in hun eigen gelijk en worden ze per generatie debieler(zie VS), dus is misschien de gift van God aan gelovigen de ongelovige: dat houdt ze scherp.
_/-\o_ _/-\o_

Mag ik deze quote hergebruiken?

Verwijderd

I don't care. En daar bedoel ik mee je levert argumentatie aan die niet aansluit bij mijn post. Ik stelde enkel dat het een saddist is mocht dit schepsel bestaan.

uiteraard geloof ik niet aangezien ik pas iets aanneem als daar degelijke aannames voor. en die zijn er domweg niet.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 22:55:
[...]
uiteraard geloof ik niet aangezien ik pas iets aanneem als daar degelijke aannames voor. en die zijn er domweg niet.
Nee? Twijfel is zo funest..... waar komt het heelal vandaan? Big Bang is leuk, maar als daar een God achterzit? Of hoe is het leven ontstaan? Er zit een moment tussen de eerste replicerende moleculen en een oersoep van niets, daar kan je nog steeds rustig een God tussenpoten. Vooralsnog zijn er geen degelijke aannames daarvoor, dus bestaat volgens jou het heelal en het leven niet.

Ofwel, een niet-te-winnen strijd moet je gewoon bij voorbaat in een remise laten.

Verwijderd

Ecteinascidin schreef op donderdag 28 april 2005 @ 23:01:
[...]

Nee? Twijfel is zo funest..... waar komt het heelal vandaan? Big Bang is leuk, maar als daar een God achterzit? Of hoe is het leven ontstaan? Er zit een moment tussen de eerste replicerende moleculen en een oersoep van niets, daar kan je nog steeds rustig een God tussenpoten. Vooralsnog zijn er geen degelijke aannames daarvoor, dus bestaat volgens jou het heelal en het leven niet.

Ofwel, een niet-te-winnen strijd moet je gewoon bij voorbaat in een remise laten.
Nee hoor, jouw interpretatie daarvan is een beetje te kort door de bocht. Wie zegt dat ik niet geloof in het heelal. Het is toch daar, dan mag ik toch aannemen dat het bestaat. We zijn op de maan geweest dan mag ik toch aannemen dat die bestaat. Het onstaan van het heelal is lastiger, ik weet het ook niet. De bewijzen die we hebben is een uitbreidend heelal dat eenzelfde startpunt had. Voor een godheid ligt geen enkel bewijs. helemaal niets. Waarom zou je dat dan aannemen?

Verwijderd

[...]

Wat is het nou weer voor onzin om te stellen dat heelal en leven niet bestaan. Het bewijs van leven ben ik toch zeker zelf, en jij ook. Onweerlegbaar. Het heelal kunnen we in kijken, door reizen, etc, dus dat bestaat ook. Stellen dat er een God bestaat is onlogisch omdat er geen bewijs voor is, en het verder alleen nog maar meer vragen creëert (waar komt God dan vandaan? door wie is hij geschapen?) die er voorheen niet waren.

We kunnen inderdaad niet bewijzen dat er geen God bestaat. Maar ik kan ook niet bewijzen dat er <x> jaar geleden geen smurfen uit de lucht kwamen vallen die alle dinosauriërs uit kwamen roeien. Het is wel een feit dát de dinosauriërs uitgeroeid zijn, er zijn theorieën over hoe het gebeurd is, en men is het er nog niet over eens. Maar maakt dat mijn theorie gelijk aannemelijk en waar omdat ik er 100% van overtuigd ben? Dacht het niet...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2005 23:24 ]

Verwijderd

Rey Nemaattori schreef op donderdag 28 april 2005 @ 19:20:
[...]

De "God is een klootzak want hij staat ellende toe, dus hij bestaat niet" theorie

Ik sta ook ellende toe, ik ben onbewogen onder tsunami's op 2e kerstdag en span mij niet in armoedei n afrika te stoppen...ik ben ook een klootzak....toch besta ik ;)
opgelet, de "g_d is een klootzak want hij staat ellende toe, dus hij bestaat niet"-theorie is wél voldoende om het bestaan van een christelijke g d te ontkennen. toch eentje uitgeschakeld.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2005 00:32 ]

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 22:55:
[...]
I don't care. En daar bedoel ik mee je levert argumentatie aan die niet aansluit bij mijn post. Ik stelde enkel dat het een saddist is mocht dit schepsel bestaan.
Ben ik een sadist als ik een vlieg dood sla?

Misschien waardeert god het leven op aarde wel net zomin als ik het leven van een vlieg waardeer... je kan em dan nauwelijks nog een sadist noemen.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Nee? Twijfel is zo funest..... waar komt het heelal vandaan? Big Bang is leuk, maar als daar een God achterzit? Of hoe is het leven ontstaan? Er zit een moment tussen de eerste replicerende moleculen en een oersoep van niets, daar kan je nog steeds rustig een God tussenpoten.
Natuurlijk kan dat, maar wat zijn de redenen om aan te nemen dat God er uit ziet als een mens? Die zijn er niet!

Er zit een enorm verschil tussen de waarschijnlijkheid dat er 'iets' is, dat misschien wel 'God' genoemd zou kunnen worden, en de waarschijnlijkheid dat er een opperwezen is, die eruit ziet als een mens, en meekijkt op planet earth of all planets.
Vooralsnog zijn er geen degelijke aannames daarvoor, dus bestaat volgens jou het heelal en het leven niet.
Nee, dat is een bijzonder kromme redenering van jou :P
Mwoah, je kan het wiskundig benaderen lijkt me. Als jij statistisch gezien 99.999% kans hebt om te winnen, dan zou ik geen genoegen nemen met remise.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 20:11:
[...]

Er is maar 1 levende God. Net als er maar 1 zon is voor alle generaties. De zon die Adam bekeek, is de zon die ik bekijk. De God van Abraham isaak en Jakob is mijn God. Hij is ook jou God en die van iedereen. Maar voor jou, van jou oogpunt gezien, heb jij geen god, want je hebt de enige levende God niet geaccepteerd als jou God.

edit: de rest komt morgen maar weer, als ik dan nog zin heb om steeds hetzelfde te moeten zeggen, zonder dat jullie begrijpen wat ik zeg :P
Ja, en hoe weet je dat? ik hoor jou alleen maar zeggen van: "het is zus en zo", maar je geeft nou niet bepaald redenen ervoor.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:42
Ok, hangman, laten we 't anders doen.
Ik sta open voor alle geloven, en ik ben op zoek naar een goede. Kun jij mij helpen omdat voor mij duidelijk te maken, ik wil graag weten waarom ik bijvoorbeeld jouw geloof zou moeten kiezen. Wat maakt het voor mij zo dat ik jouw geloof zou moeten preferen boven hindoeïsme? Want ik ben er totaal nog niet uit, ik weet nog niet wat ik wil geloven en hoe. Misschien kun jij me daarbij wat helpen.

|>

• Bor

Bor

Rey Nemaattori schreef op donderdag 28 april 2005 @ 22:03:
[...]

Doch, indien hij bestaat is hij niet van plan ons zijn wil op te leggen, we hebben vrije keuze => chaos
Sinds wanneer zijn honger in afrika, natuurrampen etc vrije keuze?
Ik wordt een beetje moe van iedereen die bewijzen wil zien. Je moet het als volgt zien: als je verliefd bent, kun je dat dan bewijzen? Nee, bestaat liefde daarom niet??
Liefde maakt blind, je gaat dingen anders zien dan ze zijn, dat weten we allemaal toch?

[ Voor 33% gewijzigd door Bor op 29-04-2005 09:19 ]

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-12 16:47

Standeman

Prutser 1e klasse

Bor de Wollef schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 09:17:
[...]

[...]

Liefde maakt blind, je gaat dingen anders zien dan ze zijn, dat weten we allemaal toch?
Overigens is verliefdheid een bewezen chemisch proces in je hersentjes waarbij je lichaam vol met hormonen wordt gepompt...

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Standeman schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 09:29:
[...]

Overigens is verliefdheid een bewezen chemisch proces in je hersentjes waarbij je lichaam vol met hormonen wordt gepompt...
ik ben geen bioloog, maar ik kan nog beredeneren dat dit dus een stuk gereedschap van het lichaam is om de voortplanting een handje te helpen...

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-11 16:23

Clay

cookie erbij?

Geloof is een persoonlijke keuze. Je kan je er gelukkig bij voelen en die vreugde delen met andere die jouw geloof ook delen. In de essentie geloof ik echter dat een geloof voornamelijk bedoeld is om van jezelf een beter mens te maken. Je mag anderen wat mij betreft enthousiasmeren met het geluk wat jij gevonden hebt, maar je moet het niet opdringen met geweld of bangmakerij met laatste oordelen. Geloof is immers een vrije keuze, en mensen die in het nauw gedreven worden gaan om zich heen slaan.

Zoals geloof van jou een beter mens kan maken geloof ik echter ook dat er genoeg andere stromingen zijn die datzelfde doen, zonder een beroep te hoeven doen op dreigementen, onwaarschijnlijke gebeurtenissen of valse verwachtingen.

Zoals het Hangman niet "interesseert" wat andere van zijn overtuigingen vinden interesseert het mij niet wat anderen van de mijne vinden; Niet dat ik het niet relevant acht, maar mijn geluk is niet afhankelijk van het waardeoordeel wat anderen aan mijn overtuigingen verbinden. Doe ik dat wel, dan leg ik mijn geluk neer bij de verwachtingen van anderen, en word ik daar een slaaf van. En dat is het probleem van ontzettend veel mensen, ze hebben zich moreel tot slaaf van de bevindingen van anderen gemaakt, wellicht zonder dit te beseffen. In je streven naar geluk doe je dan onbewust juist die dingen die je ongelukkiger maken.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-12 19:37
Standeman schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 09:29:
[...]
Begint wel erg off-topic te worden, alhoewel, het topic zet wel aan tot vrije discussie maar goed..

Ik denk dat de meetbare indicaties bij verliefdheid niet de oorzaak, maar het gevolg van liefde zijn. Zou wel mooi zijn trouwens. Alle terrororisten een liefdeshormonenbehandeling --> Vrede op aarde :Y) .

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

• Rey Nemaattori
Mensen hebben er zelf voor gekozen landsgrezen te maken dwars door gebieden van stammen heen, alle sterke individuen naar Amerika te verschepen en de landen uittebuiten voor hun grondstoffen. Met hoge EU subsidies en de inportbarriere krijgen de boeren aldaar geen schijn van kans hun waar tegen aantrekkelijke prijzne te verkopen. OOk nemen wij graag hoog opgeleide mensen in dienst, bijvoorkeur in arme landen, omdat ze daar goedkoper zijn. Die mensen kunnen hier het 100'voudige verdienen, die worden ook uitgebuit.

De economie word kunstmatig slecht gehouden, voeg hier zaken als stamoorlogen, oorlogen om grondstoffen en dicaturen bij incombinatie met droogte & modderlawines door overbevolking(wat komt door gebrek aan anticonceptiemiddelen en geen goede sociale zorg: Van je 15 kinderen blijven er 7 lang genoeg leven om jou op je oude dag te verzorgen), en je hebt armoede, honger, oorlogen en ziekten op vrije wil. Of eigenlijk de wil om te geld te bezitten, en dus ook macht.
Diezelfde liefde voor God(al dan niet echt) maakt gelovigen ook blind, en dat versterkt hun band met God etc etc. vicieuze cirkel....zo nu en dan schopt Ecteinascidin alles in de war zodat het niet tot radicale vormen leidt...
The Cheese schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 09:44:
[...]

Begint wel erg off-topic te worden, alhoewel, het topic zet wel aan tot vrije discussie maar goed..

Ik denk dat de meetbare indicaties bij verliefdheid niet de oorzaak, maar het gevolg van liefde zijn. Zou wel mooi zijn trouwens. Alle terrororisten een liefdeshormonenbehandeling --> Vrede op aarde :Y) .
Tis bewezen dat een aantal stoffen het verliefdheidsgevoel kunnen opwekken, waaronder chocolade. Indien je hersenen een geschikt vrouwelijk object tegen komen om mee te paren, maken zij automatisch deze stoffen aan, waardoor je je fysiek aangetrokken voelt tot een persoon. Echter omdat alles nieuw is moet je alles nog ontdekken(wie ze is, hoe ze zich gedraagt, wat zw leuk vindt etc etc), dit veroorzaakt stress(zelfde gevoel in je buik als bij bevobbelt plankenkoorts) je wilt het niet verknallen namelijk :P

Voeg al dat bovenstaande bijelkaar en nog wat andere factoren waar vast onderzoek naar gedaan is en je hebt verlieftheid. Da's overigens niet hetzelfde als liefde....

Niet dat terroristenflieft maken zou helpen overigens, tenzij je de persoon waar ze flieft op zijn altijd naast hun staat, blazen ze zich iig niet zich zelf op :P

[ Voor 7% gewijzigd door Rey Nemaattori op 29-04-2005 12:02 ]

Verwijderd

Simon schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 08:45:
Ok, hangman, laten we 't anders doen.
Ik sta open voor alle geloven, en ik ben op zoek naar een goede. Kun jij mij helpen omdat voor mij duidelijk te maken, ik wil graag weten waarom ik bijvoorbeeld jouw geloof zou moeten kiezen. Wat maakt het voor mij zo dat ik jouw geloof zou moeten preferen boven hindoeïsme? Want ik ben er totaal nog niet uit, ik weet nog niet wat ik wil geloven en hoe. Misschien kun jij me daarbij wat helpen.
Vertrouw op God, dat hij je de weg zal wijzen en je zal leren. Want hij laat zich vinden. Blijf vertrouwen.

Geloof in Jezus en de woorden die hij gesproken heeft, want die woorden komen van God en hij is Gods zoon.

Ga bidden. Ga gewoon in een kamer zitten waar niemand je hoort of ziet en praat gewoon hardop (alsof hij vlak naast je zit) tot God. Zeg hem alles wat in je opkomt. Zowel fouten, als problemen, als verdriet, als geheimen, dus gewoon alles wat in je opkomt. God weet namelijk alles al wat je bezig houdt en kan jou ook dingen laten herrineren.

Als tweede stap, of als je niks meer te zeggen heb, pak een bijbel en ga Matteus 5 tot en met 7 lezen. Zeg gewoon hardop wat je niet begrijpt en vraag God om wijsheid. Wanneer je je dingen herrinerd van je leven tijdens het lezen, vertel ze aan God. Ga ook het evangelie van Johannes lezen, van begin tot het einde, maar het hoeft niet in 1 keer of op 1 dag.

Het gaat er om dat je steeds meer in God gaat vertrouwen. Alles hoeft niet opeens in 1 keer perfect te gaan en wanneer je wijsheid tekort komt, vraag God om wijsheid. Heb geen haast, maar doe rustig aan. Laat God het voortouw nemen en blijf vertrouwen.

God zal jou naar Jezus leiden, en Jezus zal jou God openbaren. Houd je hier aan vast, wat er ook gebeurd.

• Bor

Bor

Maar wat voor geloof hang je nu aan? Welke stoming binnen het christelijk geloof? Je bent daar nog steeds erg vaag over. Ik krijg zelfs het gevoel dat je het niet wilt zeggen.

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

Rey Nemaattori schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 11:59:
...wat komt door gebrek aan anticonceptiemiddelen ...
En natuurlijk de ontmoediging van anticonceptiegebruik vanuit de kerk... |:(

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:26

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Hangman zit in zijn eigen prive stroming en die is de enige juiste volgens hem.
Want als je alles doet wat hij hier boven stelt en je komt dan niet uit bij zijn God, doe je het toch weer verkeerd in zijn ogen.
Ook ik vertrouw op God en op Jezus. In bepaalde functies heb ik hun steun hard nodig. Maar toch kom ik op een andere God uit dan Hangman.

Wat ik mij wel afvraag is het volgende.
Wanneer ik rond mijn 18e iemand ontmoet zou hebben als Hangman, zou ik waarschijnlijk nooit meer in een God geloofd hebben. Op die leeftijd begon mijn Godsbeeld te veranderen tot in die wat ik nu heb.
Hangman's posts hier doet mijn beseffen dat die beslissing voor mij de juiste was. Dat wil zeggen dat ik niet meer kan geloven in de God van de bijbel.
Wat zou nu de reactie van de God van de bijbel (dus van Hangman) zijn als door akties van mensen, oa Hangman, andere mensen niet meer in Hem geloven.

Het maakt mij verder niets uit of iemand niet of wel, en dan waarin, gelooft.
Heb liever een 'heiden' die in tijd van nood z'n handen laat wapperen dan een mede gelovige die de kantjes eraf loopt.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

• Rey Nemaattori
JanPedaal schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 13:53:
[...]

En natuurlijk de ontmoediging van anticonceptiegebruik vanuit de kerk... |:(
Zo ver wilde ik het nog niet gaan maar speelt zeker wel mee natuurlijk, naast het feit dan een comdoom daar belachelijk duur is(naar hun maatstaven), en om eerlijk te zijn... hier ook :P

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 13:26:
Maar wat voor geloof hang je nu aan? Welke stoming binnen het christelijk geloof? Je bent daar nog steeds erg vaag over. Ik krijg zelfs het gevoel dat je het niet wilt zeggen.
Ik hang geen stroming aan. Ik ga naar een pinkstergemeente, maar om nu te zeggen dat ik die stroming aanhang, nee.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 14:58:
[...]
Ik hang geen stroming aan. Ik ga naar een pinkstergemeente, maar om nu te zeggen dat ik die stroming aanhang, nee.
En wie zegt dat jou God de juiste is? Het concept God is natuurlijk wel ff wat moeilijker dan wat er in de bijbel staat, net zoals een videorecorder toch echt wel meer is dan de handleiding (pak papier) die erbij geleverd wordt. Kan je wel met de handleiding schermen, maar de arabische vertaling ervan komt wel op hetzelfde complexe ding uit.
Uiteindelijk zal toch iedereen zelf met God moeten rommelen, los van de handleiding, om te onderdekken wat het is. En zo kan je IMHO nooit iemand verwijten dat 'ie met de verkeerde handelingen hetzelfde resultaat boekt, misschien is namelijk jou volgorde niet juist?
eamelink schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 01:40:
Er zit een enorm verschil tussen de waarschijnlijkheid dat er 'iets' is, dat misschien wel 'God' genoemd zou kunnen worden, en de waarschijnlijkheid dat er een opperwezen is, die eruit ziet als een mens, en meekijkt op planet earth of all planets.
Een God hoeft natuurlijk niet letterlijk in de bijbel beschreven staan. En de mogelijkheid van een God is natuurlijk nooit definitief te weerleggen als God als een volleerd snookerspeler de eerste stoot gaf (Big Bang) en daarmee de boel aan het rollen kreeg zoals nu nog steeds de (geschatte) 1090 deeltjes doorrollen. Of 'ie bestaat of niet, de boel rolt en ziet er wel aardig geinig uit: 2 mogelijkheden die allebei niet aantoonbaar maar ook niet weerlegbaar zijn. En net als de betere Quantummechanica laat ik deze kat van Schrodinger lekker in z'n doos zitten. De Ja/Nee geloof ik wel.

[edit] het wanargument dat deze God wreed is en daarom niet kan bestaan is zo ontzettend arrogant. Alsof je als doodsimpele aardbewonder het plan van het hogere wezen zo doorziet. De wreedheden van God kan net zo goed de ultieme redding van de mensheid zijn, geen hond die het kan weten. Misschien heeft de Holocaust juist als positief effect gehad dat net die ene vervelende Jood die een Nucleaire Holocaust zou veroorzaken is geelimineerd. Misschien had die Tsunami nu net die ene Azier ertussenuit gehaalt die later een vreselijke besmettelijke ziekte zou krijgen en daarmee de sprong van kip naar mens mogelijk maakte. Misschien is al die honger in Afrika wel goed omdat God de negers als bouwfout beschouwt of juist lekker veel ervaring wil op laten doen met extreme omstandigheden zodat deze Negers respectievelijk niet tot heel veel voorkomen in de toekomst. Onmogelijk dus om de huidige dingen als ellende af te schilderen, want je gegeven van ellende is slechts je eigen (beperkte) mening. Drogreden dus.
Ja, maar waarom haalt God de rotte appel niet met maatwerk uit de mand? Met zoveel mensen en zoveel dingen en zoveel tijd en zoveel afstand boeit het toch niet of je er 1 of 1 miljoen uitroeit? Er blijven er 6 miljard over. Als jij je haar voor je ogen hebt laat je ook de kapper gewoon de hele boel afknippen ipv alleen dat stuk voor je ogen. En het zou best kunnen dat wat haar voor de mens is, de mens voor God is: leuk, handig maar niet echt topprioriteit oid.

[ Voor 67% gewijzigd door Delerium op 29-04-2005 15:23 ]

Verwijderd

Heb liever een 'heiden' die in tijd van nood z'n handen laat wapperen dan een mede gelovige die de kantjes eraf loopt.
Heb liever een ouwe rammelbak als een mooie bolide zonder moter.
Heb liever een een goede roeiboot als een speedboot met een gat erin.

tsja.....

IK heb liever een nieuwe car met goede moter.
IK heb liever een snelle boot die nog blijft drijven ook.

IK heb liever een God die er altijd is en waar ik altijd bij terecht kan en die mij altijd helpt. Heb ik geluk dat die er nog is ook!

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 15:34:
[...]

IK heb liever een God die er altijd is en waar ik altijd bij terecht kan en die mij altijd helpt. Heb ik geluk dat die er nog is ook!
Een god die jou altijd helpt en altijd bij je is? Vroeg of laat zul ook jij er achter komen dat dat volslagen bullshit is vrees ik.

Verwijderd

De stroming waar ik misschien nog het meest in zit is www.klove.com. Dat is een 24-7 radiostation waar ik vaak naar luister :) Er luisteren meer dan 3 miljoen mensen naar hoor ik net, dat had ik niet verwacht. Het is americaans, dus ook goed voor je engels :P Er luisteren zo'n 350.000 mensen online.

edit:
http://www.klove.com/listen/

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2005 15:54 ]

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 15:34:
IMHO is dat nogal een misconceptie. Indien 'ie met de Tsunami een toekomst bv veilig had willen stellen, zo kan 'ie bv ook een keertje met de botte bijl in Nederland rondlopen en reken maar niet dat 'ie dan met jou rekening houdt. Althans, de mensen van de Tsunami, Holocaust en de Zwarte Dood dachten ook allemaal dat ze goed geloofden in de juiste God.
Aan de andere kant laat ik uiteraard de mogelijkheid open dat bovengenoemde rampen toeval en vet pech zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Delerium op 29-04-2005 16:07 ]

Verwijderd

....en reken maar niet dat 'ie dan met jou rekening houdt
Toch wel: God weet namelijk veel beter wat goed voor mij is dan dat ik dat zelft weet. Je kan zeggen dat ik nu makkelijk praten heb maar lees het bijbelboek Job dan maar eens. (Uiteraard stel ik mij nu niet gelijk met Job, het geeft enkel aan dat mensen, als het goed is, het altijd met God eens zijn.) Zeg nu niet dat Job op den duur ook z'n vuist ophief naar God, want dat is wel waar en hij was toen ook fout maar lees dat a.u.b. wel in de context!

• Jopster
  • Laatst online: 22:41

Jopster

trotse papa x4

Ecteinascidin schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 15:52:
[...]

IMHO is dat nogal een misconceptie. Indien 'ie met de Tsunami een toekomst bv veilig had willen stellen, zo kan 'ie bv ook een keertje met de botte bijl in Nederland rondlopen en reken maar niet dat 'ie dan met jou rekening houdt.
IMO doet Hij dat wel. Mocht het zover komen, wie zegt dan dat dat erg is (even mijn persoon hierbij als uitgangspunt gebruiken)? Dat komt enkel voort uit het menselijk standpunt van overlevingsdrang. Voor Christenen is dit leven slechts een opstapje naar iets veel mooiers, namelijk het eeuwige leven bij God. Voor een Christen zou er niets mooiers moeten zijn dan om voor het aangezicht van God te mogen staan en Hem te ontmoeten.

Even buiten het feit of je dit gelooft of niet, je kunt niet zomaar zeggen dat Hij geen rekening houdt met mensen. Dit kan Hij dus juist op deze manier doen. Hij geeft je iets veel mooiers dan een eindig leven. IMO is deze beloning mooier dan alle andere beloningen die mensen als doel stellen in het leven. Je hebt aan al dat andere tenslotte helemaal niets meer als je er niet meer bent.
Althans, de mensen van de Tsunami, Holocaust en de Zwarte Dood dachten ook allemaal dat ze goed geloofden in de juiste God.
Dat betekent dus niet dat ze niet goed geloofden in de juiste God. :)

GoT-Papa clublid

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Kijk, en de eerste tegenstelling is er al: De een denkt dat God 'm ontziet bij een massaslachting en de ander zegt dat juist de dood dan beter is omdat je dan in het paradijs mag rondlopen. Tel daarbij op dat God nogal aso is, omdat 'ie wel rekening houdt met Hangman en niet met de ander... of toch juist wel?

Nou ja, als zelfs de Paus liever geen Paus had willen worden, dan geloof ik dat soort discrepanties wel.

• Jopster
  • Laatst online: 22:41

Jopster

trotse papa x4

Ecteinascidin schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 17:14:
Kijk, en de eerste tegenstelling is er al: De een denkt dat God 'm ontziet bij een massaslachting en de ander zegt dat juist de dood dan beter is omdat je dan in het paradijs mag rondlopen.
Wie zegt dat het niet allebei kan gebeuren?

Het probleem is dat je dit gewoon niet met zekerheid kunt zeggen. Je kunt God's gedachten niet lezen. Als je tijd gekomen is, dan is hij gekomen. Op welke manier maakt niet uit. Al zou ik natuurlijk wel graag lang van dit leven willen genieten, maar dat heb ik niet voor het zeggen.

GoT-Papa clublid

• Bor

Bor

Ecteinascidin schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 15:52:
[...]

Aan de andere kant laat ik uiteraard de mogelijkheid open dat bovengenoemde rampen toeval en vet pech zijn.
Als je in God gelooft is er geen toeval.

Verwijderd

Ecteinascidin schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 17:14:
Tel daarbij op dat God nogal aso is, omdat 'ie wel rekening houdt met Hangman en niet met de ander... of toch juist wel?
Tuurlijk wel. Zoals Jezus zei over God: "Hij laat zijn zon immers opgaan over goede en slechte mensen en laat het regenen over rechtvaardigen en onrechtvaardigen.". Zonder regen had helemaal niemand te eten en te drinken op aarde, want dan was er alleen maar zout water. En niet alleen christenen hebben te eten en te drinken, dus dat laat al zien dat God ook rekening houd met niet-christenen. Zoals ik al zei, God is ook God over jou en zorgt ook voor jou.

Er zullen nog wel veel ergere dingen gebeuren op aarde dan die Tsunami, zoals je kunt lezen in Openbaring. En de 10 plagen die Egypte te verduren had waren ook niet niks.

Maar volgens mij heeft die Tsunami juist gezorgd dat die oorlogen daar eindelijk zijn opgehouden of niet?

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 17:59:
Als je in God gelooft is er geen toeval.
Als de telefoon gaat bij de buren op precies hetzelfde moment dat een vlieg tegen het raam aan vliegt, is het toeval. Wanneer je 3000 dollar nodig hebt en je krijgt het de volgende dag door je brievenbus geduwd, dan is dat geen toeval.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 18:09:
Maar volgens mij heeft die Tsunami juist gezorgd dat die oorlogen daar eindelijk zijn opgehouden of niet?
Na de tsunami hebben moslimseparatisten het gebied waarbinnen ze aanslagen plegen in Zuid-Thailand nog uitgebreid naar het noorden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 18:15:
Na de tsunami hebben moslimseparatisten het gebied waarbinnen ze aanslagen plegen in Zuid-Thailand nog uitgebreid naar het noorden.
Wat moet er dan gebeuren voordat ze stoppen met oorlog voeren?

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 18:13:
[...]

Als de telefoon gaat bij de buren op precies hetzelfde moment dat een vlieg tegen het raam aan vliegt, is het toeval. Wanneer je 3000 dollar nodig hebt en je krijgt het de volgende dag door je brievenbus geduwd, dan is dat geen toeval.
Lol, dat vind ik echt bulshit. Als het dus iets is wat jouw goed uit komt is het veroorzaakt door God, is het iets anders dan is het toeval? Beetje hypocriet als je het mij vraagt.

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 18:25:
Lol, dat vind ik echt bulshit. Als het dus iets is wat jouw goed uit komt is het veroorzaakt door God, is het iets anders dan is het toeval? Beetje hypocriet als je het mij vraagt.
Wanneer je het helemaal nooit gebeurd, maar het gebeurd wel wanneer je er om bid, dan is dat geen toeval.

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 18:26:
[...]

Wanneer je het helemaal nooit gebeurd, maar het gebeurd wel wanneer je er om bid, dan is dat geen toeval.
En waarom is dat dan geen toeval? Waarom kan dat dan net geen dom geluk zijn? Volgens mij geloof je of in voorbestemming (en god) of in toeval en willekeur, niet beide.

[ Voor 14% gewijzigd door Bor op 29-04-2005 18:29 ]

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 18:28:
En waarom is dat dan geen toeval? Waarom kan dat dan net geen dom geluk zijn?
Omdat God het doet, en dat is geen toeval.
Bor de Wollef schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 18:28:Volgens mij geloof je of in voorbestemming (en god) of in toeval en willekeur, niet beide.
Ik geloof ook in God en een bestemming, iets wat God voor je voorbereid heeft, maar dat wat God voor je voorbereid heeft kun je makkelijk missen door niet te doen wat hij zegt.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2005 18:32 ]

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 18:31:
[...]

Omdat God het doet, en dat is geen toeval.
Wel een heel makkelijke vraag, maar hoe weet je dat dan? Dan zou het andere net zo goed gods werk kunnen zijn. Ben je niet gewoon blind op zoek naar iets wat er wellicht niet is? Zoals ik jouw reacties lees is het dus inderdaad zo dat als ik iets vraag / wens wat later uit komt god zich hiermee bemoeit zou moeten hebben?

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 18:33:
Wel een heel makkelijke vraag, maar hoe weet je dat dan? Dan zou het andere net zo goed gods werk kunnen zijn. Ben je niet gewoon blind op zoek naar iets wat er wellicht niet is? Zoals ik jouw reacties lees is het dus inderdaad zo dat als ik iets vraag / wens wat later uit komt god zich hiermee bemoeit zou moeten hebben?
Als ik jou op zou bellen en je voicemail zou inspreken met "hey kun je mij even een emailtje sturen met daarin de tekst "Hallo, dit heb ik geschreven zoals je had gevraagd in mijn voicemail". En het gebeurd ook, dan kan het niet anders dan dat je de voicemail gehoord hebt.

• Bor

Bor

Dat vind ik totaal wat anders. Waarom gebeurt het eigenlijk nooit dan dat ik iets krijg wat ik aan God heb gevraagd? Ik denk dat dat de grens is van het geloven of niet. Ik geloof het duidelijk niet en denk dat iets krijgen nadat je het gevraagd hebt gewoon toeval is of een samenkomst van omstandigheden (wellicht kreeg je zowiezo al waar je om vroeg). Voor mij komt het meer over alsof jij graag wilt dat het geen toeval is. Wat ik altijd zo jammer vind aan het geloof is dat je niet altijd krijgt wat je vraagt - kijk DAN kun je zeggen dat het geen toeval kan zijn.

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

Ik heb de moeite genomen zo ongeveer heel het topic te lezen. En op deze pagina gaat het nog steeds precies over hetzelfde waar het topic om begonnen is, en dat is feitelijk het respecteren van elkaars mening.

Sommige mensen schijnen nog niet te snappen dat als 4.000 mensen Mening1 hebben en 1 heeft Mening2 dat dat deze 1e persoon niet minder, of meer maakt dan de 4000.

Bovenstaande maakt het voeren van een discussie over dit onderwerp daarom ook erg moeilijk. Kenmerken van een discussie zijn immers het uiten van je mening en je motivatie tot die mening, met als doel de ander te overtuigen dat jou mening/motivatie beter is dan de zijne (kort door de bocht, maar ik denk dat de meesten mensen het idee wel snappen).

Ik zeg dus nogmaals, respecteer elkaars mening. Hoe extreem deze ook mag zijn in de ogen van een ander.

... MMORPG Addict.

Verwijderd

Nee, het is niet anders. Behalve dat God geen voicemail heeft maar je meteen hoort. En dat God niet precies doet wat je zegt, maar dat hij alleen het goede geeft van wat je vraagt. Ik zou ook niet vragen om 3000 dollar in m'n brievenbus, vraag om wat je echt nodig hebt. bijvoorbeeld dat je je studie niet kunt betalen, hoe God dat doet is aan hem, of dat is door het in je brievenbus te geven of door je een leuke baan te geven die naast je studie kan, is aan hem. Je zou kunnen vragen voor een baan, zodat je je studie kunt betalen, maar dan bepaal je eigenlijk zelf al wat God moet doen en laat je het niet open voor hem om het in je brievenbus te geven. Dus als je wat vraagt, vraag wat je nodig hebt en laat zo veel mogelijk opties open, zodat God het kan doen hoe hij maar wil. God kan een betere keuze maken dan ik.
Bor de Wollef schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 18:44:
Waarom gebeurt het eigenlijk nooit dan dat ik iets krijg wat ik aan God heb gevraagd?
Wat heb je gevraagd?
Ik denk dat dat de grens is van het geloven of niet. Ik geloof het duidelijk niet en denk dat iets krijgen nadat je het gevraagd hebt gewoon toeval is of een samenkomst van omstandigheden (wellicht kreeg je zowiezo al waar je om vroeg). Voor mij komt het meer over alsof jij graag wilt dat het geen toeval is.
Wat maakt mij het nou uit of het toeval is of Gods werk wanneer ik krijg wat ik nodig heb en erom vraag? Van mij hoeft het niet perse Gods werk te zijn, toeval vind ik ook best. Het is gewoon onmogelijk toeval, al zou ik het graag willen geloven.
Wat ik altijd zo jammer vind aan het geloof is dat je niet altijd krijgt wat je vraagt - kijk DAN kun je zeggen dat het geen toeval kan zijn.
Deze zin snap ik niet, wat bedoel je?

• Gomez12
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 18:57:
[...]

En dat God niet precies doet wat je zegt, maar dat hij alleen het goede geeft van wat je vraagt. Ik zou ook niet vragen om 3000 dollar in m'n brievenbus, vraag om wat je echt nodig hebt. bijvoorbeeld dat je je studie niet kunt betalen, hoe God dat doet is aan hem, of dat is door het in je brievenbus te geven of door je een leuke baan te geven die naast je studie kan, is aan hem. Je zou kunnen vragen voor een baan, zodat je je studie kunt betalen, maar dan bepaal je eigenlijk zelf al wat God moet doen en laat je het niet open voor hem om het in je brievenbus te geven.
Wat is de noodzaak voor een studie in nederland, je kan genoeg dingen worden zonder studie en anders kan je nog altijd de bijstand in. De noodzaak voor God om in te grijpen zie ik niet ( of je zou kunnen zeggen dat God al voor jou ingegrepen heeft door de bijstand te creeeren, hij wist dat jij je studie niet kon betalen :) )

Mijn echte vraag is nu : Waarom kan iemand niet om een baan vragen, maar wel om een studie. En hoe leid ik als ongelovige hieruit af dat God voor mij bestaat.

Maar ff ontopic, het is heel mooi dat jij zo sterk gelooft en dat jij deze ( voor jezelf ) mooie boodschap wil uitdragen, maar doe dit wel met mate anders erger je mensen en krijgen ze een afkeer van jouw geloof. Ze vinden het namelijk te ergerlijk.

[quote]
Wat maakt mij het nou uit of het toeval is of Gods werk wanneer ik krijg wat ik nodig heb en erom vraag? Van mij hoeft het niet perse Gods werk te zijn, toeval vind ik ook best. Het is gewoon onmogelijk toeval, al zou ik het graag willen geloven.
[...]
Toeval vind je ook best, alleen is het onmogelijk??? Denk jij dat toeval bestaat of niet???
Deze zin snap ik niet, wat bedoel je?
* Gomez12 vermoed dat hiermee bedoeld wordt dat als ik om 3000 euro vraag en ik krijg het niet dan is het geen toeval. Maar als ik om 3000 euro vraag en ik krijg het dan is het wel toeval ( want 99 v/d 100 x zal ik het niet krijgen )

[ Voor 4% gewijzigd door Gomez12 op 29-04-2005 19:52 ]

Verwijderd

Gomez12 schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 19:50:
Wat is de noodzaak voor een studie in nederland, je kan genoeg dingen worden zonder studie en anders kan je nog altijd de bijstand in. De noodzaak voor God om in te grijpen zie ik niet ( of je zou kunnen zeggen dat God al voor jou ingegrepen heeft door de bijstand te creeeren, hij wist dat jij je studie niet kon betalen :) )
het was ook maar een voorbeeld.
Mijn echte vraag is nu : Waarom kan iemand niet om een baan vragen, maar wel om een studie. En hoe leid ik als ongelovige hieruit af dat God voor mij bestaat.
Tuurlijk kun je wel om een baan vragen. Ik zei alleen, als je het eigenlijk alleen doet om je studie een jaar mee te betalen, vraag dan voor een oplossing om die studie te betalen en niet om een baan. Als je een baan nodig hebt, vraag om een baan. Hoe je eruit leidt dat God bestaat weet ik niet. Je zal sowieso moeten geloven dat God bestaat voordat je iets kunt vragen. En als je alleen iets krijgt als je vraagt zonder te twijfelen (zoals in de bijbel staat), zal je dus zeker moeten weten dat God bestaat EN dat hij je het goede zal geven van wat je vraagt. Laat dit je niet afschrikken "want ik weet het niet zeker", maar heb juist door dat het dus mogelijk moet zijn dat je het zeker weet als God bestaat.
Maar ff ontopic, het is heel mooi dat jij zo sterk gelooft en dat jij deze ( voor jezelf ) mooie boodschap wil uitdragen, maar doe dit wel met mate anders erger je mensen en krijgen ze een afkeer van jouw geloof. Ze vinden het namelijk te ergerlijk.
Ik zou niet weten hoe ik het in mindere mate zou kunnen doen. Ik zeg gewoon wat in me opkomt als ik een antwoord wil geven. Soms wil ik veel meer schrijven dan ik schrijf, maar dan houdt ik me expres in.
Toeval vind je ook best, alleen is het onmogelijk??? Denk jij dat toeval bestaat of niet???
Tuurlijk bestaat toeval wel, maar niet alles is toeval. Als ik 100 basketballen achter me in een basket probeer te gooien, dan kan het zijn dat er een paar toevallig in gaan.
* Gomez12 vermoed dat hiermee bedoeld wordt dat als ik om 3000 euro vraag en ik krijg het niet dan is het geen toeval. Maar als ik om 3000 euro vraag en ik krijg het dan is het wel toeval ( want 99 v/d 100 x zal ik het niet krijgen )
Kan, maar als je het altijd krijgt wanneer je erom vraagt aan God, dan wordt de kans dat het toeval is steeds kleiner en kleiner, totdat je zoveel heb meegemaakt dat het geen toeval meer kan zijn.

Maar ja het kan toeval zijn, maar de kans wordt steeds kleiner naarmate je er meer ervaring mee hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2005 20:13 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 20:09:
Ik zou niet weten hoe ik het in mindere mate zou kunnen doen. Ik zeg gewoon wat in me opkomt als ik een antwoord wil geven. Soms wil ik veel meer schrijven dan ik schrijf, maar dan houdt ik me expres in.
Dat weten we, en dat accepteren we (ik iig wel).
Het probleem onstaat als jij in "2x de snelheid van het licht?" gangbare algemene principes ontkent, onbeargumenteerd en blijkbaar puur om het ontkennen (zoals ook jouw geloof weleens ontkend wordt). Op dat moment plaats je jezelf buiten de gemeenschappelijke discussie, waardoor niemand je serieus kan nemen, imo.

(Jij zit toch ook achter een pc, hoe wil jij natuurkundige basisprincipes dan onbeargumenteerd in twijfel trekken?)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 21:04:
Dat weten we, en dat accepteren we (ik iig wel).
Het probleem onstaat als jij in "2x de snelheid van het licht?" gangbare algemene principes ontkent, onbeargumenteerd en blijkbaar puur om het ontkennen (zoals ook jouw geloof weleens ontkend wordt). Op dat moment plaats je jezelf buiten de gemeenschappelijke discussie, waardoor niemand je serieus kan nemen, imo.

(Jij zit toch ook achter een pc, hoe wil jij natuurkundige basisprincipes dan onbeargumenteerd in twijfel trekken?)
Wat ik niet begrijp en er bij mij niet in gaat is dat tijd gebaseerd wordt op het trillen van een atoom. En dat wanneer het atoom sneller of langzamer trilt wordt gezegd dat de tijd blijkbaar langzamer of sneller loopt. Het atoomklok experiment heeft naar mijn mening alleen ondekt dat atomen minder snel trillen bij hoge snelheden. Het baseren van tijd op trillende atomen zou naar mijn mening dus eigenlijk herzien moeten worden.

Jullie mogen erbij blijven dat de tijd wel hetzelfde is als het trillen van een atoom, maar ik ga daar niet in mee. Misschien begrijp ik het wel gewoon niet of hebben ik een andere definitie van tijd dan jullie. Ik ontken nooit alleen om het ontkennen, ik ben echt serieus. Als ik erin mee zou gaan dat tijd = trillen atoom, dan klopt het inderdaad dat we sneller of langzamer door de tijd kunnen gaan in vergelijking tot andere mensen/schepen. En dan klopt het ook dat hoe sneller je gaat hoe langzamer je door de tijd gaat. En dan klopt het misschien ook dat de tijd stil staat wanneer je zo snel gaat als het licht. Maar bij mij is het dus tijd != trillen atoom en ik zie geen reden om dat te veranderen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 21:23:
Wat ik niet begrijp en er bij mij niet in gaat is dat tijd gebaseerd wordt op het trillen van een atoom.
Welk alternatief heb je? Waarom denk je dat Cesium niet nauwkeuriger is dan de maan/zonne-cyclus?

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 21:23:
Jullie mogen erbij blijven dat de tijd wel hetzelfde is als het trillen van een atoom, maar ik ga daar niet in mee. Misschien begrijp ik het wel gewoon niet of hebben ik een andere definitie van tijd dan jullie. Ik ontken nooit alleen om het ontkennen, ik ben echt serieus. Als ik erin mee zou gaan dat tijd = trillen atoom, dan klopt het inderdaad dat we sneller of langzamer door de tijd kunnen gaan in vergelijking tot andere mensen/schepen. En dan klopt het ook dat hoe sneller je gaat hoe langzamer je door de tijd gaat. En dan klopt het misschien ook dat de tijd stil staat wanneer je zo snel gaat als het licht. Maar bij mij is het dus tijd != trillen atoom en ik zie geen reden om dat te veranderen.
Ik zie het al: als je een verkeerde definitie van een atoom hebt en ook al een verkeerde definitie van tijd, dan is het logisch om te concluderen dat je meer verkeerde definities hebt, zoals dat jouw God de juiste is.
[edit]misschien is de constante snelheid van licht iets om de tijd mee af te lezen... juist, dat bedoel ik dus.

Jouw God zal je overigens gruwelijk straffen wegens je arrogantie in je overtuiging dat jij het juist hebt en er niets anders mogelijk is. Ik geloof er niet in dus ben ik nog veilig ook.

[goddiscussies zijn IMHO niet alleen een schrodingers kat in een doos, maar ook alleen interessant als de deelnemers enig kaas op hun brood hebben liggen]

[ Voor 12% gewijzigd door Delerium op 29-04-2005 21:47 ]

• Gomez12
@Hangman, wat is tijd dan voor jou.

Voor mij is tijd indirect het trillen van een atoom. Wan het opkomen van de zon is over de hele wereld anders dus niet relevant als tijdsbegrip.
Maar tijd is voor mij persoonlijk ook een term die gewoon door de mens bedacht is en die algemeen gebruikt wordt. Het is geen algemeen gegeven voor mij. Gewoon iets wat bedacht is om een indicatie te geven ( ik denk dan aan iets als swatch ( geloof Ik ) een aantal jaar probeerde te introduceren, internet tijd nu in beats )

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 21:39:
Welk alternatief heb je? Waarom denk je dat Cesium niet nauwkeuriger is dan de maan/zonne-cyclus?
Als alternatief heb ik dat het twee totaal verschillende dingen zijn. Dat tijd buiten alle materiele dingen staat en er nooit afhankelijk van is. Er kan niets bestaan en toch tijd zijn. Ik weet nog dat ik eerst zei dat tijd = maan/zonne-cyclus, maar dat is alleen zoals wij op aarde dat beleven, dus daarom herzie ik die uitspraak.

Waar wij dan tijd op kunnen aflezen? Goeie vraag, misschien is de constante snelheid van licht iets om de tijd mee af te lezen.
Gomez12 schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 21:44:
@Hangman, wat is tijd dan voor jou.

Voor mij is tijd indirect het trillen van een atoom. Wan het opkomen van de zon is over de hele wereld anders dus niet relevant als tijdsbegrip.
Maar tijd is voor mij persoonlijk ook een term die gewoon door de mens bedacht is en die algemeen gebruikt wordt. Het is geen algemeen gegeven voor mij. Gewoon iets wat bedacht is om een indicatie te geven ( ik denk dan aan iets als swatch ( geloof Ik ) een aantal jaar probeerde te introduceren, internet tijd nu in beats )
Klopt, het is ook maar iets om houvast aan te hebben en te weten op welk moment je wat moet doen (zaaien, oogsten enzo). Dus eigenlijk bestaat tijd helemaal niet :)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2005 21:48 ]

• Gomez12
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 21:45:
[...]
Waar wij dan tijd op kunnen aflezen? Goeie vraag, misschien is de constante snelheid van licht iets om de tijd mee af te lezen.

[...]

Klopt, het is ook maar iets om houvast aan te hebben en te weten op welk moment je wat moet doen (zaaien, oogsten enzo). Dus eigenlijk bestaat tijd helemaal niet :)
Dus als ik het goed begrijp heb jij een hele topic over 2x de snelheid van licht lopen verzieken voor mensen die op dit moment wel tijd ervaren terwijl je er helemaal niets om geeft???
Gewoon lekker theoretisch lopen zieken??? Nou lekker dan. Zeg dat dan in je eerste post in dat topic.

Want het argument van zaaien en oogsten klinkt heel leuk, maar dit is toch weer anders als er een ijstijd aanbreekt. Dus imho blaat je alleen maar een eind weg.

/offtopic bestaat er iets als een kill-file voor got zodat ik van 1 persoon de postings niet meer hoef te zien???

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-12 10:58

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Gomez12 schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 22:01:
Want het argument van zaaien en oogsten klinkt heel leuk, maar dit is toch weer anders als er een ijstijd aanbreekt. Dus imho blaat je alleen maar een eind weg.
Een fundementalist gelooft niet in ijstijden omdat de aarde nog niet eens zo lang bestaat.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-12 18:34
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 21:45:
Vreemde logica. Licht is er ook alleen maar zodat wij wat kunnen zien (zaaien oogsten en zo), dus licht bestaat ook eigenlijk niet :?
Tuurlijk bestaat tijd, het is alleen niet zo simpel te beschrijven/begrijpen als een begrip als lengte of hoogte.

[removed]

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 20:09:
Je zegt dat je naar een pinkstergemeente gaat dus dan zou je ook moeten weten dat het vertellen over God aan andere mensen compleet zinloos is als de Geest van God niet mee werkt. Waarom zou je andere mensen over God vertellen zonder dat God je hiertoe de opdracht heeft gegeven? Ik begrijp daar niets van. Je denkt dat hetgeen je te vertellen hebt van levensbelang is voor andere mensen maar je vergeet dat de bijbel en het evangelie niet kunnen worden begrepen zonder de Heilige Geest. Het verkondigen van God's boodschap, namelijk dat Christus de redder van de mensen die in Hem geloven is, is zinloos als God die verkondiging niet zegent met de Heilige Geest. Ik begrijp werkelijk niet wat je probeert te bereiken.

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

redwing schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 23:37:
Tuurlijk bestaat tijd, het is alleen niet zo simpel te beschrijven/begrijpen als een begrip als lengte of hoogte.
Zo natuurlijk vind ik dat niet. Tijd is in feite een menselijk verzinsel waarmee de snelheid van beweging wordt aangeduid. Wanneer een object zich met een hogere snelheid voortbeweegt als een ander object, dan gaat de beweging voor dit object trager en daarmee dus de tijd. Ik zie voor de rest geen reden om te concluderen dat tijd een daadwerkelijk bestaand fenomeen is, hoewel het feit dat de gelijktijdigheid van zaken volgens de relativiteitstheorie ook verandert wanneer de snelheid verandert misschien wel een reden is om te concluderen dat tijd bestaat. Maar dat zou ik niet weten want ik ben niet alwetend. Was ik dat maar!

[ Voor 19% gewijzigd door Salvatron op 30-04-2005 01:17 ]

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-12 18:34
bacterie schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 01:10:
[...]
Zo natuurlijk vind ik dat niet. Tijd is in feite een menselijk verzinsel waarmee de snelheid van beweging wordt aangeduid. Wanneer een object zich met een hogere snelheid voortbeweegt als een ander object, dan gaat de beweging voor dit object trager en daarmee dus de tijd. Ik zie voor de rest geen reden om te concluderen dat tijd een daadwerkelijk bestaand fenomeen is, hoewel het feit dat de gelijktijdigheid van zaken volgens de relativiteitstheorie ook verandert wanneer de snelheid verandert misschien wel een reden is om te concluderen dat tijd bestaat. Maar dat zou ik niet weten want ik ben niet alwetend. Was ik dat maar!
Ja, maar zo kun je ook gaan concluderen dat snelheid niet bestaat en dat dit een menselijk verzinsel is om de tijd die een beweging duurt aan te duiden.Wanneer een object eerder ergens is als een ander object dan is ie er sneller, dus heeft ie een hogere snelheid. Het is gewoon een menselijk begrip om de dingen om je heen te beschrijven.
bacterie schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 00:51:
[...]

Ik begrijp werkelijk niet wat je probeert te bereiken.
Ik ook niet, het enige wat mensen doen als iets aan hen opgedrongen wordt is zich er tegen verzetten waardoor ze er minder open voor staan. Jehova getuigen b.v. werken volgens mij alleen averechts tegen het geloof, hoe goed ze het ook bedoelen.

[ Voor 17% gewijzigd door redwing op 30-04-2005 08:27 ]

[removed]

Verwijderd

Tijd bestaat wel in de natuurkunde en wiskunde en het dagelijks leven en nog veel meer, en over die tijd wordt gesproken. Dus tijd bestaat wel, maar voor mij is die tijd als een klok die buiten het materialistische staat, die voor het hele universum tikt (om het zo maar te zeggen). Als je twee klokken hebt die hetzelfde werken zullen die onder alle omstandigheden hetzelfde moeten lopen, anders zijn het geen goede klokken. Want de ene klok zegt dat die universele klok bijvoorbeeld op 1 uur staat en de andere klok zegt dat die universele klok op 2 uur staat, terwijl ze naast elkaar worden gezet, dit kan dus niet kloppen. En wat heb je eraan als iedereen voor zichzelf zijn eigen tijd bijhoudt en dat het onderling niet meer klopt? Het moet juist zo zijn dat iedereen dezelfde tijd heeft, onder alle omstandigheden. Makkelijk is dan om gezamelijk 1 klok te gebruiken, namelijk het draaien van de aarde om de zon. Niet dat de tijd langzamer gaat wanneer we de aarde langzamer om de zon gaat draaien.

Ik zei al, misschien is een klok gebaseerd op lichtsnelheid iets. Bijvoorbeeld dat je een lichtstraal heen en weer stuurt door een vacuüm buisje. Aangezien c altijd constant is (als dit klopt), zal die lichtstraal altijd even lang over die afstand moeten doen. Dan zou eenlichtstraal zo'n 300.000 keer heen en weer gaan in 1 seconde als het buisje 1 km lang is.

@bacterie
Ik zeg gewoon wat in me opkomt, ik hoef hier ook niet per se te zijn. Ik ben hier gewoon. Net als iemand op z'n werk z'n mond open kan trekken wanneer er een onderwerp wordt besproken tijdens de lunch. Is die persoon uit om zijn collega's te bekeren?, nee niet op de eerste plaats, hij is er gewoon toevallig en trekt zijn mond open.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2005 11:25 ]

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 11:19:
Ik zei al, misschien is een klok gebaseerd op lichtsnelheid iets. Bijvoorbeeld dat je een lichtstraal heen en weer stuurt door een vacuüm buisje. Aangezien c altijd constant is (als dit klopt), zal die lichtstraal altijd even lang over die afstand moeten doen. Dan zou eenlichtstraal zo'n 300.000 keer heen en weer gaan in 1 seconde als het buisje 1 km lang is.
En hoe krijg je die kilometer precies op 1000.000000 meter? Momenteel gebruiken ze daar licht voor die in een bepaalde tijd deze afstand aflegt 8)7
Nee, je bent gewoon niet goed op de hoogte.

Verwijderd

Ecteinascidin schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 11:23:
En hoe krijg je die kilometer precies op 1000.000000 meter? Momenteel gebruiken ze daar licht voor die in een bepaalde tijd deze afstand aflegt 8)7
Nee, je bent gewoon niet goed op de hoogte.
Dan maak je er toch een van 1 centimeter?

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Topicstarter
Tot ongeveer 80 jaar geleden verkeerde je in uitstekend gezelschap. Werkelijk alle groten der aarde waren overtuigd van een universele, uniforme tijd waarvan het hele heelal doortrokken was. Gestaag en met absolute regelmaat tikten de seconden weg; volkomen onafhankelijk van hoe die tijd gemeten kan worden. Inmiddels is er niemand met enige kennis van zaken te vinden die hier nog waarde aan hecht. Maar troost je, ook mensen als Lorenz hadden lange tijd de grootst mogelijke moeite om aan het idee te wennen.

Als je wilt mag je dat idee best aanhouden, zolang je je er ook maar van bewust bent dat die universele tijd een volkomen metafysisch begrip is, onkenbaar en onmeetbaar, en dat het niets te maken heeft met enig verschijnsel in de wereld om je heen.
Bedenk dan wel, dat dit regelrecht aantoont dat tijd voor bewegende voorwerpen langzamer gaat. Als je het buisje haaks op zijn lengterichting gaat bewegen moet het licht een langere (nl V-vormige weg afleggen) om heen en weer te komen. Aangezien de lichtsnelheid constant is zal het voor een waarnemer die stilstaat t.o.v. het buisje langer duren voor die lichtbundel 300.000 x heen en weer is. De waarnemer die beweegt met het buisje merkt niets.
Ik zeg gewoon wat in me opkomt, ik hoef hier ook niet per se te zijn. Ik ben hier gewoon. Net als iemand op z'n werk z'n mond open kan trekken wanneer er een onderwerp wordt besproken tijdens de lunch. Is die persoon uit om zijn collega's te bekeren?, nee niet op de eerste plaats, hij is er gewoon toevallig en trekt zijn mond open.
Het wordt me duidelijk. Je trekt gewoon je mond open, niet gehinderd door enige kennis van zaken en vraagt je niet af of wat er uit komt iets van doen heeft met het onderwerp van gesprek. Toen ik mijn openingspost schreef vroeg ik me af wat de relatie kon zijn tussen je rotsvast geloof en je wijze van discussieren. Je geeft hier het antwoord: het volkomen ontbreken van enige vorm van zelfreflexie. Het houdt iedere vorm van twijfel aan je geloof veilig buiten de deur en maakt je doof voor elk argument dat niet overeenkomt met je positie. Het een vloeit niet uit het andere voort; ze hebben een gemeenschappelijke basis. Jammer dat je geloof niet zo sterk is dat het leidt tot wat meer bezinning.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• KroontjesPen

KroontjesPen

In het begin dacht ik dat Hangman door zijn opvoeding in een bepaalde geloofsrichting was gekomen, zoals ik vroeger met het RK geloof. Probeerde hem in draadjes hier een eventuele schokt, die ik zelf heb ervaring, te besparen.
Dat blijk nu niet echt nodig meer te zijn want alles wat hij zegt, in welk draadje ook, is eigenlijk gewoon om aandacht te trekken.

Hoop wel van harte dat hij optijd gaat inzien wanneer het verstandig is om wel zijn mond te houden.
Zeg hier met nadruk verstandig want het blijft zijn keuze, maar om het op de harde manier te moeten ervaren kan weleens flink pijn gaan doen. Dan doel ik niet op lichaamelijk geweld.

Op een reactie van Hangman op een post van iemand anders zal ik niet meer reageren.

[ Voor 3% gewijzigd door KroontjesPen op 30-04-2005 14:34 ]

Stem blanco!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 11:27:
[...]

Dan maak je er toch een van 1 centimeter?
En hoe weet je dan wat precies een centimeter is? Sorry, maar je lult gewoon uit je nek. Lees je eerst eens in over hoe eenheden precies gedefinieerd zijn. Over die dingen is níet te speculeren, als jij het anders wilt definiëren moet je het een andere naam geven.

Verwijderd

Zijn we nu eindelijk klaar? :)

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 13:50:
Ik hoef mij niet aan te passen en me niet aan regels van mensen te houden. Als men zich aan mijn vrijheid irriteert hoeven ze me dat niet te vertellen, want ik ga me niet aanpassen op basis daarvan. Ik ga niet mijn woorden van "God bestaat" veranderen in "ik ben van mening dat God bestaat", alleen omdat men niet weet dat het de absolute waarheid is en zich er daarom aan irriteren.

Daarom zeg ik dat ik bevoorrecht ben, want ik weet dat God bestaat, en hun niet. Ik weet dat God ook hun God is en dat God ook voor hen zorgt. En dat ondanks dat niemand God wil leren kennen hij nog steeds hen kent, zelfs hun grootste geheimen. En dat het bestaan van God om welke reden dan ook uitsluiten het nog niet waar maakt. Waarheid is de absolute waarheid.
dit is ware arrogantie, er is maar weinig onomstotelijk bewezen, maar hoe wil je in verdes naam bewijzen dat god bestaad... tja alleen de arrogantie al

dat zit mij dwars, het komt voor dat een aanhanger van een geloof niet open staat voor andere denkwijze (bij ongelovigen trouwens ook), sommigen mensen zijn geneigt te denken, ik vind het zo dus dan is het zo en wie niet zo denkt denkt fout, is minder, moet ook zoals mij denken...

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 11:19:
@bacterie
Je zegt in de topic "2x de snelheid van het licht?" op woensdag 27 april 2005 om 10:25 het volgende:

Ik probeer jullie alleen wat bij te brengen van het meest kostbare bezit wat je ooit in de eeuwigheid zal kunnen ontvangen, namelijk kennis van God. Ik vind het jammer dat jullie er niks over willen horen en je zelfs eraan irriteren, maar dat is een keuze die jullie zelf gemaakt hebben.

Je zegt dus dat je mensen kennis van God probeert bij te brengen. Je schijnt echter niet te begrijpen dat dat geen enkele zin heeft als de Heilige Geest dat niet zegent. Het evangelie is imho alleen te begrijpen wanneer je er inzicht van de Heilige Geest in hebt gekregen. Mensen die de Heilige Geest niet hebben zullen de essentie van de bijbel niet goed kunnen begrijpen, maar jij probeert mensen kennis van God bij te brengen zonder dat de Heilige Geest dit lijkt te zegenen. Dat heeft geen enkele zin.

Verwijderd

Ja misschien heb je wel gelijk bacterie, maar ik had ook niet verwacht dat iedereen spontaan tot inzicht zou komen dat God bestaat. Misschien zijn er wel een paar mensen geweest die er iets aan hebben gehad. Als het echt helemaal nutteloos is, dan had ik hier geen zin in gehad denk ik. Is het niet zo dat je zaait met tranen, maar oogst met gejuig? Laat ik daar dan maar op blijven hopen.

Verwijderd

Hangman,

ik denk niet dat je het hier alleen maar beter mee maakt. Als jij de regels zou mogen overtreden, volgens jezelf, moet je dat vooral doen, maar niet waar iedereen zich aan irriteert. "nee, ik doe het niet expres", maar het komt wel zo over. Je gaat recht tegen alles wat hier over je gezegd wordt, in. Je hebt je mening: goed. Maar respecteer ook andermans mening, als je dat niet kan, ga lekker op een onbewoond eiland wonen.

In ieder geval sluip ik hier weg uit dit topic, ik vind het al erg zat dat dit topic steeds bovenaan mijn MyReact lijst staat. Waardoor ik erop klik, en jouw reacties "moet" lezen... kan het niet anders zeggen maar: *beep*

[ Voor 5% gewijzigd door Christiaan op 30-04-2005 23:46 . Reden: scheldwoorden laat je maar thuis ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 22:23:
Als jij de regels zou mogen overtreden, volgens jezelf, moet je dat vooral doen, maar niet waar iedereen zich aan irriteert.
Welke regel overtreed ik dan, waar iedereen zich zo aan irriteert?
"nee, ik doe het niet expres", maar het komt wel zo over. Je gaat recht tegen alles wat hier over je gezegd wordt, in. Je hebt je mening: goed. Maar respecteer ook andermans mening, als je dat niet kan, ga lekker op een onbewoond eiland wonen.
Ik ga helemaal niet tegen alles in wat tegen me gezegd wordt (als bewijs dat ik het wel doe :P). Nee, er zijn genoeg posts waar ik het mee eens ben of waar ik bijvoorbeeld voor 80% in meega. De eerste en laatste post van Niesje bijvoorbeeld, er staat geloof ik niet veel positiefs over me in, maar ik lees ze wel en het zet me aan het denken. Ook bijvoorbeeld de laatste post van bacterie.
In ieder geval sluip ik hier weg uit dit topic, ik vind het al erg zat dat dit topic steeds bovenaan mijn MyReact lijst staat. Waardoor ik erop klik, en jouw reacties "moet" lezen... kan het niet anders zeggen maar: *beep*
Dat wordt echt alleen in dit topic tegen me gezegd. Het lijkt misschien alleen maar zo of misschien gedraag ik me alleen hier maar arrogant, dat kan ook ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Christiaan op 30-04-2005 23:47 . Reden: scheldwoord van Guido weggehaald ]

• Rey Nemaattori
[
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 18:17:
Wat moet er dan gebeuren voordat ze stoppen met oorlog voeren?
Allemaal neerbliksemen?(mijn persoonlijke favoriet)
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 18:57:
Dus als je wat vraagt, vraag wat je nodig hebt en laat zo veel mogelijk opties open, zodat God het kan doen hoe hij maar wil. God kan een betere keuze maken dan ik.
Je spreekt jezelf tegen, zoals altijd. Door niet te specifiek te vragen, laat je meer optie over en lijkt ieder toeval een godsgeschenk. Immers als ik jou voicemail inspreek en zeg:"stuur me een mailtje" is de kans groter dat ik een mail van je krijg (over een willekeurig onderwerp) zonder dat je je voicemail het geluisterd dan waneer ik vraag naar een specifiek mailtje EN dat specifieke mailtje krijg, zonder dat je je voicmail geluisterd hebt.

Wil je echt weten of God je echt dingen geeft, vraag dan specifiek :P

Verwijderd

Rey Nemaattori schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 23:22:
Allemaal neerbliksemen?(mijn persoonlijke favoriet)
Ik snap echt niet dat ik zo overkom :) Ik geef gewoon mijn mening of zeg iets van zoals ik denk dat het zit. Als jullie zeker van je zaak zijn, dan laat je mij toch lekker in de lucht praten? Ik zit hier niet jullie te proberen te bestraffen ofzo.
Rey Nemaattori schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 23:22:
Je spreekt jezelf tegen, zoals altijd. Door niet te specifiek te vragen, laat je meer optie over en lijkt ieder toeval een godsgeschenk. Immers als ik jou voicemail inspreek en zeg:"stuur me een mailtje" is de kans groter dat ik een mail van je krijg (over een willekeurig onderwerp) zonder dat je je voicemail het geluisterd dan waneer ik vraag naar een specifiek mailtje EN dat specifieke mailtje krijg, zonder dat je je voicmail geluisterd hebt.

Wil je echt weten of God je echt dingen geeft, vraag dan specifiek :P
Ja you have a point en je heb gelijk. Maar mijn punt was alleen, als je wat vraagt hoef je niet aan te geven hoe God dat voor elkaar moet krijgen. Als ik bijvoorbeeld geld nodig heb om mijn studie te betalen hoef ik alleen maar te zeggen "Ik heb geld voor mijn studie nodig, want anders heb ik al 3 jaar van mijn leven vergooit als ik het niet af kan maken" Dan hoef ik niet te zeggen "Ik heb echt een baan nodig om mijn studie te betalen", want misschien heeft God wel een veel betere oplossing dan me een baan te geven. Het mag wel, ik mag zo specifiek zijn als ik wil, ik zeg nu alleen, God heeft misschien nog een veel betere oplossing dan ik ooit zou kunnen bedenken of durven hopen.

edit:
Oh laat ik er gelijk dit aan toevoegen. het voordeel van specifiek vragen is dat je weet waar je moet opletten. Als iemand me bijvoorbeeld een baan zou aanbieden zou ik kunnen zeggen "Nee dat wil ik niet", terwijl dat misschien Gods manier is om mijn financieel probleem op te lossen met m'n studie.

Het schiet me ineens te binnen dat ik me een keer heel erg verveelde, dus toen vroeg ik of ik elke dag iets te doen kon hebben. Dezelfde week heb ik elke dag een afspraak gehad, terwijl dat normaal nooit elke dag gebeurde :)

edit2:
Of een keer dat ik aan een vriend wilde laten zien dat God echt bestaat. Boven aan de trap regende het, maar ik zei "nee, we gaan, het stopt zo, je zult het zien" (of iets dergelijks), toen ben ik voor mezelf gaan bidden (zoiets als dit had ik nog nooit eerder gedaan, maar ik wist dat het moest kunnen), en toen we beneden kwamen was het gestopt met regenen. En er was ook een paar keer iets met de tijd waarop de metro aankwam. De eerste keer konden we meteen instappen, de tweede keer, omdat hij het iets rustiger wilde, duurde het 1 minuut, en de derde keer moest het 3 minuten zijn, en dat gebeurde toen ook :D (het kan iets anders geweest zijn, maar de tijden klopte steeds) Dat waren een van m'n eerste ervaringen denk ik, want dat was de eerste keer dat ik er gewoon voor ging in vol vertrouwen op God, samen met iemand anders. Verder zijn er nog wel meer dingen geweest. Het kan toeval zijn, en dat heb ik ook heel vaak tegen mezelf gezegd, maar de twijfel dat het toeval is wordt steeds minder.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2005 00:00 ]

• Christiaan
  • Laatst online: 09-08-2021
Het is niet de bedoeling dat dit een 'bash Hangman' topic wordt. Het begint die kant op te gaan, en we hebben al meermaals met de vinger over de 'sluit topic' knop gehangen. Ik raad aan dat iedereen op zijn taalgebruik let. Overtredingen van de policy, op de man spelen of gewoon onredelijk doen worden vanaf nu met een OW beloond. Dit topic is een [zero tolerance] topic geworden. Als het niet beter wordt gaat het topic definitief dicht.

[ Voor 15% gewijzigd door Christiaan op 30-04-2005 23:56 ]

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 21:38:
Ja misschien heb je wel gelijk bacterie, maar ik had ook niet verwacht dat iedereen spontaan tot inzicht zou komen dat God bestaat. Misschien zijn er wel een paar mensen geweest die er iets aan hebben gehad. Als het echt helemaal nutteloos is, dan had ik hier geen zin in gehad denk ik. Is het niet zo dat je zaait met tranen, maar oogst met gejuig? Laat ik daar dan maar op blijven hopen.
Ik vind dat je alleen andere mensen over God moet vertellen als God je daar de directe opdracht toe geeft. Het moet dus zo zijn dat God je op de een of andere manier laat weten: "Vertel die en die persoon over mij", en pas daarna ga je die persoon over God vertellen. Ik vind dus dat wanneer je andere mensen kennis over God wil bijbrengen, dat God eerst Zelf tegen je moet zeggen dat je dat moet doen. Dat zou misschien kunnen door een stem in je hoofd of door een gevoel in je hart.

Wat jij volgens mij doet is het volgende: jij denkt "God houdt van iedereen en wil iedereen redden en daarom vraagt Hij van mij dat ik andere mensen over Jezus vertel". Misschien denk je dat God wil dat je andere mensen over Hem vertelt. Maar dan moet je wel beseffen dat als God dat inderdaad zou willen, Hij dat wel op een heel duidelijke manier tegen je zal zeggen. Persoonlijk zou ik andere mensen alleen over God vertellen als God heel duidelijk tegen me zegt dat ik dat moet doen. En anders niet.

In de bijbel staat het volgende: "Gooi geen parels voor de zwijnen. De zwijnen zullen de parels vertrappen en jou aanvallen." Dat betekent dat je de dingen van God niet moet vertellen aan de mensen die God niet kennen. Vertel nooit over persoonlijke openbaringen en ervaringen die God je geeft aan andere mensen, en zeker niet aan ongelovigen, tenzij daar een heel goede reden voor is. Je kunt wel over je ervaringen aan andere mensen gaan vertellen maar die mensen zullen dat tegen je gaan gebruiken. Als je zomaar over God gaat vertellen aan andere mensen dan heb je alleen jezelf er mee. Als je andere mensen over God probeert te vertellen zonder dat God duidelijk tegen je heeft gezegd dat je dat moet doen, dan komen ze met dit soort topics aan zetten.

• Rey Nemaattori
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 23:37:
Ik snap echt niet dat ik zo overkom :) Ik geef gewoon mijn mening of zeg iets van zoals ik denk dat het zit. Als jullie zeker van je zaak zijn, dan laat je mij toch lekker in de lucht praten? Ik zit hier niet jullie te proberen te bestraffen ofzo.
Tis de enige echt werkende manier, hoewel nog grotere tsunami's, aardbevingen, meteoren en vulkanen ook een boel kunnen doen :P
Het voordeel van specifiek vragen is dat je op wetenschappelijke wijze kan vast stellen, immers je bidt om iets, je kutn het gebed op casette opnemen en in de komende jaren kijken of dat je ook toekomt(al dan niet op miraculeuze wijze) en hoewel het merendeel van de gebeden niet direct beantwoord word met een zak geld lijkt het me dan duidelijk om iig aan te tonen of er een superwezen overal vingers in de pap heeft.....
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 23:37:
Het schiet me ineens te binnen dat ik me een keer heel erg verveelde, dus toen vroeg ik of ik elke dag iets te doen kon hebben. Dezelfde week heb ik elke dag een afspraak gehad, terwijl dat normaal nooit elke dag gebeurde :)
Die afspraken maaktje jezelf, natuurlijk. Dat hoeft het bestaan van God niet in of uittesluiten. Ik heb ook besloten dat ik wat aan mijn conditie wilde gaan doen dit jaar, toevallig krijgt mijn zwager 600 euro trug van deb elasting en koopt daar een shiny nieuwe racefiets voor, terwijl ik zijn 'oude' fiets krijg en ik de hele mei vakantie kan beginnen... God? Toeval?
Christiaan schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 23:55:
Het is niet de bedoeling dat dit een 'bash Hangman' topic wordt. Het begint die kant op te gaan, en we hebben al meermaals met de vinger over de 'sluit topic' knop gehangen. Ik raad aan dat iedereen op zijn taalgebruik let. Overtredingen van de policy, op de man spelen of gewoon onredelijk doen worden vanaf nu met een OW beloond. Dit topic is een [zero tolerance] topic geworden. Als het niet beter wordt gaat het topic definitief dicht.
Je moet toegeven, het heet zelfs open brief aan hangman, beetje lastig als we dan over koetjes en kalfjes gaan praten :P Ik vind het erger dat het verzand is in een "bestaat god" topic dan in een "verantwoord je eens"-topic

[ Voor 25% gewijzigd door Rey Nemaattori op 01-05-2005 02:01 ]

• Christiaan
Rey Nemaattori schreef op zondag 01 mei 2005 @ 01:57:
Je moet toegeven, het heet zelfs open brief aan hangman, beetje lastig als we dan over koetjes en kalfjes gaan praten :P Ik vind het erger dat het verzand is in een "bestaat god" topic dan in een "verantwoord je eens"-topic
Het is altijd beter het netjes, zonder scheldwoorden e.d., te formuleren. Zo blijft de discussie netjes, en verzand het niet zo snel in een over-en-weer schelden. Ik ben betrokken geweest in grootse polemieken, waarbij emoties hoog opliepen, waarbij iedereen toch netjes blijft. Voor de sfeer is dat oneindig veel constructiever.

• KroontjesPen

KroontjesPen

Kan zelf ook getuigen van zaken waarin in denk dat er duidelijk spraken is van de hulp van God.
Wanneer er dus mensen zijn die beide hulp denken te krijgen van hun God kom je op een zeer moeilijk terrein als beide er ook van uitgaan dat er maar één God is.
Mag je tegen de ander zeggen dat wat hij/zij waarneemt over zijn God niet juist is terwijl jezelf precies hetzelfde waarneemt over jouw God?

Als de God van die ander hem/haar mooie dingen laat doen kan ik daar toch niet tegen zijn?

Stem blanco!

Verwijderd

bacterie schreef op zondag 01 mei 2005 @ 01:25:
Ik vind dat je alleen andere mensen over God moet vertellen als God je daar de directe opdracht toe geeft. Het moet dus zo zijn dat God je op de een of andere manier laat weten: "Vertel die en die persoon over mij", en pas daarna ga je die persoon over God vertellen. Ik vind dus dat wanneer je andere mensen kennis over God wil bijbrengen, dat God eerst Zelf tegen je moet zeggen dat je dat moet doen. Dat zou misschien kunnen door een stem in je hoofd of door een gevoel in je hart.

Wat jij volgens mij doet is het volgende: jij denkt "God houdt van iedereen en wil iedereen redden en daarom vraagt Hij van mij dat ik andere mensen over Jezus vertel". Misschien denk je dat God wil dat je andere mensen over Hem vertelt. Maar dan moet je wel beseffen dat als God dat inderdaad zou willen, Hij dat wel op een heel duidelijke manier tegen je zal zeggen. Persoonlijk zou ik andere mensen alleen over God vertellen als God heel duidelijk tegen me zegt dat ik dat moet doen. En anders niet.

In de bijbel staat het volgende: "Gooi geen parels voor de zwijnen. De zwijnen zullen de parels vertrappen en jou aanvallen." Dat betekent dat je de dingen van God niet moet vertellen aan de mensen die God niet kennen. Vertel nooit over persoonlijke openbaringen en ervaringen die God je geeft aan andere mensen, en zeker niet aan ongelovigen, tenzij daar een heel goede reden voor is. Je kunt wel over je ervaringen aan andere mensen gaan vertellen maar die mensen zullen dat tegen je gaan gebruiken. Als je zomaar over God gaat vertellen aan andere mensen dan heb je alleen jezelf er mee. Als je andere mensen over God probeert te vertellen zonder dat God duidelijk tegen je heeft gezegd dat je dat moet doen, dan komen ze met dit soort topics aan zetten.
Okay bacterie, ik geef je nu gewoon gelijk. Ik doe alleen geen beloftes. Jij bent niet de enige die me over de streep heeft getrokken, maar ik had het gevoel dat de preek van vanmorgen gedeeltelijk aan mij gericht was. Namelijk dat het niet goed is om je te isoleren en dat het erom gaat dat je mensen bij elkaar brengt, want wie niet bijeenbrengt verstrooit. Dus het spijt me als ik heb verstrooit. Ik heb ook helemaal geen zin om uit mezelf te werken, dat is namelijk totaal nutteloos en alleen maar vermoeiend.

Maar ik heb nu wel geleerd wat de zin "Gooi geen parels voor de zwijnen. De zwijnen zullen de parels vertrappen en jou aanvallen." betekend, want die begreep ik niet helemaal.

Verwijderd

dan moet hangman dit 's lezen:

[url] topic 1032841 [/url]

Verwijderd

Ik heb er al eens naar gekeken, maar ik heb geen interesse om me er in te verdiepen of er op te reageren.

edit:
Of waarom zou ik dat moeten lezen?

edit2:
Vooruit, ik heb een post gedaan, maar verwacht dat het m'n enige blijft. Ik vind het onzin.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2005 20:24 ]

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Vraagje voor Hangman/andere gelovende mensen:
Hoe plaats jij de dinosauriers, en de ijstijden? Hebben die niet bestaan naar jouw mening?

• Rey Nemaattori
Pulsher schreef op maandag 02 mei 2005 @ 22:30:
Vraagje voor Hangman/andere gelovende mensen:
Hoe plaats jij de dinosauriers, en de ijstijden? Hebben die niet bestaan naar jouw mening?
Het punt is, dat als God de wereld heeft geschapen als zijnde 5 miljard jaar oud, en als deze illusie op geen enkele wijze, noch wetenschappelijk, noch anderzijds te doorbreken is, waarom zouden we haar niet op 5bil jaar jaar oud dateren, ipv de 6-7k die de bijbel geeft?

Immers, in den beginne was de aarde woest en leeg, doch immer present...

Een betere vraag zou zijn: wat is het nut van dinosauriers geweest?

[ Voor 6% gewijzigd door Rey Nemaattori op 03-05-2005 01:43 ]

Verwijderd

Het punt is, dat als God de wereld heeft geschapen als zijnde 5 miljard jaar oud, en als deze illusie op geen enkele wijze, noch wetenschappelijk, noch anderzijds te doorbreken is, waarom zouden we haar niet op 5bil jaar jaar oud dateren, ipv de 6-7k die de bijbel geeft?

Immers, in den beginne was de aarde woest en leeg, doch immer present...

Een betere vraag zou zijn: wat is het nut van dinosauriers geweest?
Ook de aarde was in de beginne niet present. "In de beginne schiep God de hemel en de aarde".

Een mogelijkheid is idd dat de wereld geschapen is met een schijnbare leeftijd. Ook de eerste mens Adam is geschapen met een schijnbare leeftijd.
Maar dit is allemaal wel speculatie. Ook hier staan twee theorien weer tegenover elkaar. De bijbel is lastig te 'bewijzen' omdat het om het geloof gaat. De wetenschap is lastig te bewijzen omdat je 'terug' moet kijken.
En dit levert voor beiden nogal eens een fout op. Zeer frequent worden er vondsten gedaan die uitsluitsel schijnen te geven voor evolutie etc. Dit blijkt dan toch ook weer niet consistent te zijn en vinden de christen wetenschappers weer een bewijs in hun richting.
Zo probeert iedereen bewijsmateriaal naar zich toe te trekken (ook de christenen falen hier vaak in) in de hoop uitsluitsel te vinden.
M.i. zal er nooit een uitsluitsel gevonden worden voor beide 'partijen'. Maar wat doet het er toe voor de blijde boodschap van het evangelie of er een ijstijd is geweest? of er dino's zijn geweest? In beide gevallen doet dat niets af aan de boodschap van de Bijbel.

• Christiaan
Ik vind het wel genoeg geweest zo. Dit topic degenereerd steeds verder. De laatste post (van Boner) heb ik dan ook verwijderd, simpelwg omdat het teveel op de man was. Het is niet erg om met elkaar te discussieren over de stijl waarop iemand zich op W&L neerzet, maar ik denk dat dat punt intussen wel duidelijk is. Hopelijk heeft iedereen er wat van geleerd. En ik wil daarbij ook nog benadrukken dat tolerantie alle kanten op werkt. Niet alleen van Hangman richting mensen die anders denken.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op! Dit topic is [zero tolerance], wat betekent dat elke opmerking die ook maar ergens riekt naar op de man spelen, schelden of flamen, met een OW bestraft wordt. Je bent gewaarschuwd.