Het apparaat bedien je op de tv.Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 21:46:
Vind het leuk apparaatje om te zien, alleen zou ik graag wat foto's of uitgebreide review willen zien.
Ben namelijk benieuwd hoe het apparaat de gebruiker 1 bepaald liedje weet te vinden op een display van een paar CM groot. Of kan dit apparaat ook gewoon met de TV bestuurd worden?
Wat ik me ook nog afvraag is het volgende, op de site word gesproken dat je een PC nodig heb met min 500 MHz, waarom? Je hoef toch enkel mp3 over te zetten lijkt mij? Wat is de meerwaarde van dut ding wanneer je hem aan de pc aansluit. (bediening via pc?)
Hoi,
Er staat een korte review in het tijdschrift Computer Totaal Praktijkgids DVD2005. Die ligt nog in de winkels. Hun conclusie is een 7. Pluspunten vinden ze "compact" en "te gebruiken als externe harde schijf". En minpunten "geen RGB-uitgang" en "lawaai".
Toen ik dat eerst las was ik het er niet helemaal mee eens. Ik ben heel tevreden met de mijne, maar sinds een paar dagen maakt die van mij toch ook wel veel lawaai. Dat lees ik op andere forums ook. Op zich kan ik daar wel mee leven, maar omdat hij dus eerst nauwelijks te horen was, denk ik steeds dat er iets aan kapot is of gaat. Misschien omdat de harde schijf voller wordt? (nu 3/4 vol).
De RGB-uitgang zou zoveel beter beeld geven, maar dat lijkt me echt niet nodig. Ik speel bij de ene TV af met composiet en bij de andere met S-Video, en ik vind ze allebei even mooi. Als ik daarna een gewone VHS-band afspeel schrik ik eerst even van de slechte kwaliteit. Overigens staat in de handleiding dat je wel een RGB-kabel zou kunnen aansluiten als je die eerst koopt, maar dat snap ik niet helemaal, want die RGB sluit je op hetzelfde gaatje aan als de composiet. Maar goed.
Een nadeel wat me gelijk opviel was dat de ondertitels in een te breed letterformaat zijn. Het komt vaak voor dat je de titels over 3 of 4 regels ziet en dat is natuurlijk heel irritant. Hij leest gewoon .srt bestanden af. Je kunt de lettertjes groter en kleiner maken, maar dat heeft alleen betrekking op de hoogte, en niet op de breedte. Ik ben momenteel bezig ondertitels te vertalen van Alias seizoen 3 en 4 en ik moet er heel veel moeite voor doen om te zorgen dat de tekst niet langer wordt dan twee regels. De ondertitels die je normaal op TV ziet zijn compacter en dat leest ook sneller.
Dit zijn mijn voornaamste klachten: lawaai en brede ondertitels.
Dan zijn er nog een paar kleinere klachten, die niet zo'n probleem opleveren.
Je kunt het beeld versneld spoelen met 8x, 16x en 32x. Dat gaat veel te snel. Er zijn ook veel avi's waarbij hij gewoon niet reageert, maar vastloopt, en dan kun je weer helemaal opnieuw beginnen met de film. En omdat je dan weet dat hij vastloopt, is het moeilijk weer terug te komen op de plek waar je gebleven was. Je hebt een GOTO mogelijkheid, en daarmee moet je dan ongeveer inschatten hoeveel minuten je al gezien had. De afstandsbediening werkt dan niet bepaald flitsend en je zit er behoorlijk op te mopperen als je die GOTO vaak moet gebruiken.
De afstandsbediening werkt sowieso maar matig.
Maar als je gewoon wilt afspelen en geen gekkigheden uithaalt, is er meestal niets met het apparaat aan de hand. De meeste avi's en mpg's spelen zonder problemen, maar laatst had ik twee avi's waarvan al aangegeven was dat de kwaliteit minder was, en toen ik die op de Freecom afspeelde, was het geluid weg. Op de PC met windows mediaplayer was er niets aan de hand. Het lijkt dus dat de software van de Freecom niet zo sterk is.
Slowmotion spelen kan hij ook niet.
De conclusie is dat ik er toch wel blij mee ben. Het is supereenvoudig om je avi's en mpg's (of vob's) erop te zetten en af te spelen. Veel handiger dan branden en in de DVD-speler. Maar achteraf was ik misschien slimmer geweest als ik 't bij branden had gehouden.
Nu heb ik een apparaat met 250 GB voor 350 euro.
Voor 350 euro koop je 233 DVD's, is ruim 1000 GB.
Het gemak wordt duur betaald...
Er staat een korte review in het tijdschrift Computer Totaal Praktijkgids DVD2005. Die ligt nog in de winkels. Hun conclusie is een 7. Pluspunten vinden ze "compact" en "te gebruiken als externe harde schijf". En minpunten "geen RGB-uitgang" en "lawaai".
Toen ik dat eerst las was ik het er niet helemaal mee eens. Ik ben heel tevreden met de mijne, maar sinds een paar dagen maakt die van mij toch ook wel veel lawaai. Dat lees ik op andere forums ook. Op zich kan ik daar wel mee leven, maar omdat hij dus eerst nauwelijks te horen was, denk ik steeds dat er iets aan kapot is of gaat. Misschien omdat de harde schijf voller wordt? (nu 3/4 vol).
De RGB-uitgang zou zoveel beter beeld geven, maar dat lijkt me echt niet nodig. Ik speel bij de ene TV af met composiet en bij de andere met S-Video, en ik vind ze allebei even mooi. Als ik daarna een gewone VHS-band afspeel schrik ik eerst even van de slechte kwaliteit. Overigens staat in de handleiding dat je wel een RGB-kabel zou kunnen aansluiten als je die eerst koopt, maar dat snap ik niet helemaal, want die RGB sluit je op hetzelfde gaatje aan als de composiet. Maar goed.
Een nadeel wat me gelijk opviel was dat de ondertitels in een te breed letterformaat zijn. Het komt vaak voor dat je de titels over 3 of 4 regels ziet en dat is natuurlijk heel irritant. Hij leest gewoon .srt bestanden af. Je kunt de lettertjes groter en kleiner maken, maar dat heeft alleen betrekking op de hoogte, en niet op de breedte. Ik ben momenteel bezig ondertitels te vertalen van Alias seizoen 3 en 4 en ik moet er heel veel moeite voor doen om te zorgen dat de tekst niet langer wordt dan twee regels. De ondertitels die je normaal op TV ziet zijn compacter en dat leest ook sneller.
Dit zijn mijn voornaamste klachten: lawaai en brede ondertitels.
Dan zijn er nog een paar kleinere klachten, die niet zo'n probleem opleveren.
Je kunt het beeld versneld spoelen met 8x, 16x en 32x. Dat gaat veel te snel. Er zijn ook veel avi's waarbij hij gewoon niet reageert, maar vastloopt, en dan kun je weer helemaal opnieuw beginnen met de film. En omdat je dan weet dat hij vastloopt, is het moeilijk weer terug te komen op de plek waar je gebleven was. Je hebt een GOTO mogelijkheid, en daarmee moet je dan ongeveer inschatten hoeveel minuten je al gezien had. De afstandsbediening werkt dan niet bepaald flitsend en je zit er behoorlijk op te mopperen als je die GOTO vaak moet gebruiken.
De afstandsbediening werkt sowieso maar matig.
Maar als je gewoon wilt afspelen en geen gekkigheden uithaalt, is er meestal niets met het apparaat aan de hand. De meeste avi's en mpg's spelen zonder problemen, maar laatst had ik twee avi's waarvan al aangegeven was dat de kwaliteit minder was, en toen ik die op de Freecom afspeelde, was het geluid weg. Op de PC met windows mediaplayer was er niets aan de hand. Het lijkt dus dat de software van de Freecom niet zo sterk is.
Slowmotion spelen kan hij ook niet.
De conclusie is dat ik er toch wel blij mee ben. Het is supereenvoudig om je avi's en mpg's (of vob's) erop te zetten en af te spelen. Veel handiger dan branden en in de DVD-speler. Maar achteraf was ik misschien slimmer geweest als ik 't bij branden had gehouden.
Nu heb ik een apparaat met 250 GB voor 350 euro.
Voor 350 euro koop je 233 DVD's, is ruim 1000 GB.
Het gemak wordt duur betaald...
Ik lees nog een vraag over de interface op televisie.
Als je de speler aansluit krijg je een scherm met vijf knoppen: video, audio, foto's, playlist en setup. Die knoppen vind je ook terug op de afstandsbediening.
Als je dan entert op de knop video, bijvoorbeeld, krijg je een verkenner-achtig scherm. Ze hebben al drie mappen voor je aangemaakt: video, audio en photo's. Dat kun je naar believen wijzigen via de PC. Als je dan een map hebt gemaakt met bijv. "Alias seizoen 3" en daar enter je op, dan krijg je gewoon een lijst met alle avi's te zien. Die kun je aanklikken en alles gaat lopen.
Het lijkt dus helaas niet op de Windows Mediaplayer. Dat was mooi geweest, zo'n schuifbalkje. Jammer.
Als je de speler aansluit krijg je een scherm met vijf knoppen: video, audio, foto's, playlist en setup. Die knoppen vind je ook terug op de afstandsbediening.
Als je dan entert op de knop video, bijvoorbeeld, krijg je een verkenner-achtig scherm. Ze hebben al drie mappen voor je aangemaakt: video, audio en photo's. Dat kun je naar believen wijzigen via de PC. Als je dan een map hebt gemaakt met bijv. "Alias seizoen 3" en daar enter je op, dan krijg je gewoon een lijst met alle avi's te zien. Die kun je aanklikken en alles gaat lopen.
Het lijkt dus helaas niet op de Windows Mediaplayer. Dat was mooi geweest, zo'n schuifbalkje. Jammer.
[ Voor 11% gewijzigd door DHerbig op 25-05-2005 16:45 ]
Verwijderd
ff een vraagje? hoezo gemak wordt duur betaald?
deze is HERSCHRIJFBAAR ben je het beu kan je het weg gooien
het neemt makkelijk mee, geen probs meer met omzetten, hij speelt het gewoon af bij aansluiten
deze is HERSCHRIJFBAAR ben je het beu kan je het weg gooien
DVD's zijn ook herschrijfbaar, je kunt ze ook zo meenemen, voor mijn Divx-DVD-speler hoef ik niks om te zetten, en DVD's hoef je alleen maar in de speler te doen (geen last van extra kabeltjes zelfs).
Als je gigabytes en prijs vergelijkt, dan heb je met losse DVD's veel meer gigabytes voor een lagere prijs. Vandaar mijn "gemak wordt duur betaald".
Als je gigabytes en prijs vergelijkt, dan heb je met losse DVD's veel meer gigabytes voor een lagere prijs. Vandaar mijn "gemak wordt duur betaald".
Verwijderd
Ik heb een tijdje getwijfeld of ik wel de Mediaplayer van Freecom moest kopen...
De imho toch ietwat negatieve recensie van Dherbig gecombineerd met het feit dat ik een gemodde xbox heb die eigenlijk hetzelfde kan, heeft mij er toch toe besloten die 200 euro's even te bewaren voor een andere leuke gadget
De imho toch ietwat negatieve recensie van Dherbig gecombineerd met het feit dat ik een gemodde xbox heb die eigenlijk hetzelfde kan, heeft mij er toch toe besloten die 200 euro's even te bewaren voor een andere leuke gadget
Ik wil nog even iets corrigeren c.q. aanvullen op mijn bovenstaand bericht:
Het geluid is sinds twee dagen weer normaal. Ik heb geen idee waarom dat zo is. Er staat nu zelfs nog meer op dan eerst.
Aangezien het lawaai mijn voornaamste negatieve ervaring was, ben ik er nu dus weer veel tevredener mee.
DH
Het geluid is sinds twee dagen weer normaal. Ik heb geen idee waarom dat zo is. Er staat nu zelfs nog meer op dan eerst.
Aangezien het lawaai mijn voornaamste negatieve ervaring was, ben ik er nu dus weer veel tevredener mee.
DH
Verwijderd
De Duitse review van de Moviebox HD-3510 (lijkt met hetzelfde apparaat ?) geeft erg slechte cijfers voor audio and ook niet geruisarm. Wat is jullie ervaring wat betreft audiokwaliteit ? Kent iemand de LaCie Silverscreen ?
Peer
Peer
Verwijderd
Hallo DHerbig!!
Kunt u a.u.b. vertellen of hoe het bij jou gelukt is?? I need help, badly.
groetjes,
Marina
Tenminste je hebt subtitle maar ik krijg geen ondertitling. Ik heb al veel mogelijkheden geprobeerd maar het lukt niet.. . . .
Maar goed.
..

Kunt u a.u.b. vertellen of hoe het bij jou gelukt is?? I need help, badly.
groetjes,
Marina
Hoi Marina,
Sorry dat ik zo laat reageer. Ben een tijd niet langs geweest.
Hier is mijn werkwijze om ondertitels te krijgen: ik heb ze in .srt formaat en ik geef ze exact dezelfde naam als het video-bestand waar het bij hoort, dan vindt hij hem automatisch. Dat naamgeven is niet per se nodig, want je kunt ook met de afstandsbediening op "subtitle" klikken en dan krijg je een lijst met alle ondertitelbestanden die hij kan vinden in de map, waaruit je er dus eentje aan kunt klikken.
Met het knopje "font size" kun je dus kiezen uit: grote letters, kleine letters, of ondertitels uit/aan.
Dat is eigenlijk alles.
Als je meer wilt vragen, mail me dan maar direct: panicola@hetnet.nl.
Dat gaat sneller.
Groetjes, DH
Ter informatie aan anderen nog iets wat ik ontdekt heb over de Freecom, als ik dat nog niet eerder verteld heb...(ik word ouder...).
Het komt voor dat je een avi downloadt met mindere kwaliteit. Dan wil bij de Freecom soms geen geluid te horen zijn. Via de PC is zo'n avi dan wel goed af te spelen. Maar als je een slechtere avi af wil spelen op een DVD-speler die DivX aankan, dan valt het geluid al veel eerder weg dan bij de Freecom. Dus op een rijtje kan een PC het beste met mindere kwaliteit overweg, daarna de Freecom en pas daarna de DivX-DVD-speler.
En nog iets voor pga over de audio. Ik merk geen verschil met het geluid van gewone televisie-uitzendingen, maar ik heb nog geen muziekbestanden afgespeeld met de Freecom, alleen maar films. Geen geruis te horen.
Sorry dat ik zo laat reageer. Ben een tijd niet langs geweest.
Hier is mijn werkwijze om ondertitels te krijgen: ik heb ze in .srt formaat en ik geef ze exact dezelfde naam als het video-bestand waar het bij hoort, dan vindt hij hem automatisch. Dat naamgeven is niet per se nodig, want je kunt ook met de afstandsbediening op "subtitle" klikken en dan krijg je een lijst met alle ondertitelbestanden die hij kan vinden in de map, waaruit je er dus eentje aan kunt klikken.
Met het knopje "font size" kun je dus kiezen uit: grote letters, kleine letters, of ondertitels uit/aan.
Dat is eigenlijk alles.
Als je meer wilt vragen, mail me dan maar direct: panicola@hetnet.nl.
Dat gaat sneller.
Groetjes, DH
Ter informatie aan anderen nog iets wat ik ontdekt heb over de Freecom, als ik dat nog niet eerder verteld heb...(ik word ouder...).
Het komt voor dat je een avi downloadt met mindere kwaliteit. Dan wil bij de Freecom soms geen geluid te horen zijn. Via de PC is zo'n avi dan wel goed af te spelen. Maar als je een slechtere avi af wil spelen op een DVD-speler die DivX aankan, dan valt het geluid al veel eerder weg dan bij de Freecom. Dus op een rijtje kan een PC het beste met mindere kwaliteit overweg, daarna de Freecom en pas daarna de DivX-DVD-speler.
En nog iets voor pga over de audio. Ik merk geen verschil met het geluid van gewone televisie-uitzendingen, maar ik heb nog geen muziekbestanden afgespeeld met de Freecom, alleen maar films. Geen geruis te horen.
Verwijderd
Hebben er nog meer mensen problemen met de ondertiteling? Anders kijk ik wel verder voor een ander apparaatje...
Ik ben ook in het bezit van een mediaplayer... Mooi ding.. absolute... maar als we kritisch moeten zijn kloppen de bestaande berichten
- Luidruchtig
- Afstandbeding reageerd slecht (Als je niks aan het doen bent met de player en gewoon beetje door folders aan het wandelen bent doet hij het een stuk beter. dus lijkt echt dat wanneer je tijdens een film ofzo wat probeerd met de afstandbedinging de player echt moet wachten op proccertijd)
Ik voeg hier aan toe.
- Playlist optie nuttenloos... je kan zelf via de mediaplayer playlists aanmaken... dat wordt een 4 jaren plan als. Hij leest geen winamp m3u playlist files... erg jammer...!
- random play vanaf een bepaalde folder. je moet echt in een folder zitten en dan kan je de muziek bestanden pas afspelen die in de folder staan (eventueel shuffel). maar dus niet vanaf een bepaald punt in je folder structuur, dat hij recursief doorzoekt naar de files.
- van het ene nummer naar de volgende gaat langzaam.. lijkt alsof ie een refresh doet van de folder en je ziet ook echt je beeld opnieuw opbouwen... geen idee waarom dat is. maar lijkt mij nuttenloos
dat waren een paar puntjes die me irriteren... maar het blijft natuurlijk wel mooi ding... 250 gig opslag en makkelijk mee te nemen om ergens films te gaan kijken ofzo.. das ideaal... al zal ik zo nog een post doen met een probleempie die ik heb..
groetjes
- Luidruchtig
- Afstandbeding reageerd slecht (Als je niks aan het doen bent met de player en gewoon beetje door folders aan het wandelen bent doet hij het een stuk beter. dus lijkt echt dat wanneer je tijdens een film ofzo wat probeerd met de afstandbedinging de player echt moet wachten op proccertijd)
Ik voeg hier aan toe.
- Playlist optie nuttenloos... je kan zelf via de mediaplayer playlists aanmaken... dat wordt een 4 jaren plan als. Hij leest geen winamp m3u playlist files... erg jammer...!
- random play vanaf een bepaalde folder. je moet echt in een folder zitten en dan kan je de muziek bestanden pas afspelen die in de folder staan (eventueel shuffel). maar dus niet vanaf een bepaald punt in je folder structuur, dat hij recursief doorzoekt naar de files.
- van het ene nummer naar de volgende gaat langzaam.. lijkt alsof ie een refresh doet van de folder en je ziet ook echt je beeld opnieuw opbouwen... geen idee waarom dat is. maar lijkt mij nuttenloos
dat waren een paar puntjes die me irriteren... maar het blijft natuurlijk wel mooi ding... 250 gig opslag en makkelijk mee te nemen om ergens films te gaan kijken ofzo.. das ideaal... al zal ik zo nog een post doen met een probleempie die ik heb..
groetjes
Ok, hier even het volgende...
Ik wilde grote bestanden op die mediaplayer kwijt ( bestanden van 10 gig of meer) en dat kan niet op de FAT32 partitie die hij standaard heeft... Ik heb hem dus omgezet naar NTFS en toen ging dat wel...
echter vanaf het moment dat ik dat gedaan had spelen mijn dvd's niet meer lekker af... Ze happeren als de ziekte.. Niet te kijken meer... Ik denk dus dat dit door die ntfs partitie komt... maar toch vind ik het raar... weet iemand hier meer over ??? ik wil eigenlijk gewoon NTFS houden en ook normaal dvdtjes kunnen blijven kijken..... iemand tips ???
Ik wilde grote bestanden op die mediaplayer kwijt ( bestanden van 10 gig of meer) en dat kan niet op de FAT32 partitie die hij standaard heeft... Ik heb hem dus omgezet naar NTFS en toen ging dat wel...
echter vanaf het moment dat ik dat gedaan had spelen mijn dvd's niet meer lekker af... Ze happeren als de ziekte.. Niet te kijken meer... Ik denk dus dat dit door die ntfs partitie komt... maar toch vind ik het raar... weet iemand hier meer over ??? ik wil eigenlijk gewoon NTFS houden en ook normaal dvdtjes kunnen blijven kijken..... iemand tips ???
Verwijderd
Even enkele frustraties kwijt over de Mediaplayer 3 van 250 Gig
Heb het toestel gekocht om voornamelijk MP3-muziek mee af te spelen.
Heb er nu ong. 80 Gig opgezet - groot gedeelte van m'n platen- en CD-collectie en de rest downloads.
Het ding moet voor mij steeds random spelen uit de hele collectie, en daar gaat het nu net serieus in de fout.
Welke idioot heeft die software geschreven ??
Ik bezit ook 3 MP3-players van Creative (Nomad van 6 Gig, Zen van 40 Gig en Zen Xtra van 60 Gig.)
Zitten alle 3 proppensvol en spelen random als een fluitje van een cent van bij het inschakelen.
De Freecom daarentegen : uren wachten vooraleer alles ingeladen is en op het scherm komt en dan uiteindelijk : niets meer mee aan te vangen - zit vast - enkel de uitschakeling v/h toestel lukt nog via de remote-control !
Dan maar alles in directories gezet van ong. 1 Gig : deze komen na een (te lang) tijdje op het scherm en dan kan je een dir kiezen - weer wachten en dan de random-keuze maken - weer wachten en uiteindelijk, met een beetje geluk, begint hij af te spelen (kan dus enkel random afspelen wat in de gekozen dir. zit !).
Dan de tussenpausen tussen 2 opeenvolgende muziekstukken duurt veel te lang : HD-led brandt, wat aanduidt dat er gezocht wordt en volledig in geheugen geladen vooraleer af te spelen (geen read & play techniek ?)
Heb al gezocht naar een eventuele firmware-upgrade maar niet gevonden.
Heb ook al even getest met video en dat blijkt naar behoren te werken maar ja, daarvoor heb ik het niet gekocht !
Toestel is dus zeker geen aanrader voor iemand die het uitsluitend voor MP3 wil gaan gebruiken.
Nog iemand met dezelfde ervaring ?
Heb veel zin om het terug naar de winkel te brengen !!!
Heb het toestel gekocht om voornamelijk MP3-muziek mee af te spelen.
Heb er nu ong. 80 Gig opgezet - groot gedeelte van m'n platen- en CD-collectie en de rest downloads.
Het ding moet voor mij steeds random spelen uit de hele collectie, en daar gaat het nu net serieus in de fout.
Welke idioot heeft die software geschreven ??
Ik bezit ook 3 MP3-players van Creative (Nomad van 6 Gig, Zen van 40 Gig en Zen Xtra van 60 Gig.)
Zitten alle 3 proppensvol en spelen random als een fluitje van een cent van bij het inschakelen.
De Freecom daarentegen : uren wachten vooraleer alles ingeladen is en op het scherm komt en dan uiteindelijk : niets meer mee aan te vangen - zit vast - enkel de uitschakeling v/h toestel lukt nog via de remote-control !
Dan maar alles in directories gezet van ong. 1 Gig : deze komen na een (te lang) tijdje op het scherm en dan kan je een dir kiezen - weer wachten en dan de random-keuze maken - weer wachten en uiteindelijk, met een beetje geluk, begint hij af te spelen (kan dus enkel random afspelen wat in de gekozen dir. zit !).
Dan de tussenpausen tussen 2 opeenvolgende muziekstukken duurt veel te lang : HD-led brandt, wat aanduidt dat er gezocht wordt en volledig in geheugen geladen vooraleer af te spelen (geen read & play techniek ?)
Heb al gezocht naar een eventuele firmware-upgrade maar niet gevonden.
Heb ook al even getest met video en dat blijkt naar behoren te werken maar ja, daarvoor heb ik het niet gekocht !
Toestel is dus zeker geen aanrader voor iemand die het uitsluitend voor MP3 wil gaan gebruiken.
Nog iemand met dezelfde ervaring ?
Heb veel zin om het terug naar de winkel te brengen !!!
Ja, software op dat ding is brak geschreven. MP3 afspelen is alleen een optie als je als per album hebt en een album random wil afspelen... maar pauzes tussendoor is irri.. hij lijkt telkens de lijst te refreshen.. als ie naar het volgende nummer gaat (Nergens voor nodig). een ander nummer zoeken tijdens het afspelen werkt ook niet.. Wacht ook al een tijdje op een firmware update, maar tot op heden niks te vinden.
Ik hoop dat dat nog wel gaat komen. Software matig laat het allemaal nog inderdaad aardig te wensen over!
Iemand ook al dat zelfde probleem als mij ondervonden. Dat DVD's haperig worden afgespeelt. (Nadat ik van fat naar NTFS ben gegaan)
Ik hoop dat dat nog wel gaat komen. Software matig laat het allemaal nog inderdaad aardig te wensen over!
Iemand ook al dat zelfde probleem als mij ondervonden. Dat DVD's haperig worden afgespeelt. (Nadat ik van fat naar NTFS ben gegaan)
Ik heb zojuist de nieuwste firmware (v5.07.02) op de Freecom Mediaplayer gezet, en nu zijn de ondertitels VEEEEL beter. Net zo compact als op de gewone televisiezenders. Daar ben ik echt vreselijk blij mee. Weer een probleem minder. Ik vind het echt een tof apparaat!
Aangezien sommige negatieve reacties hier op het forum, ben ik verder op zoek gegaan. Zoals al eerder in het forum beschreven zijn er ook nog andere spelers op de markt.
Ik heb me behoorlijk in verdiept, na testen te hebben gelezen komt de rapsody rsh-100 het er best af.
(testen van de mediabox, freecom en rapsody bekeken)
Ik heb deze nu enige dagen in bezit en heel erg positief.
Kan iso afspelen
Goede werking van ondertiteling
USB on the GO
Weinig geluid.
Echt een top apparaat, de harddisk is later makkelijk te vervangen voor een nog grote. Ik heb hem de versie besteld met 200 gig voor 285 euro. De zaak in nederland die ze verkoopt zijn ook volgens mij de enige in nederland die ze verkopen. Prima en snelle service van deze zaak www.mecom.nl Het bedrijf staat ook op ebay.
Al met al ben ik zeer tevreden over dit apparaat
Ik heb me behoorlijk in verdiept, na testen te hebben gelezen komt de rapsody rsh-100 het er best af.
(testen van de mediabox, freecom en rapsody bekeken)
Ik heb deze nu enige dagen in bezit en heel erg positief.
Kan iso afspelen
Goede werking van ondertiteling
USB on the GO
Weinig geluid.
Echt een top apparaat, de harddisk is later makkelijk te vervangen voor een nog grote. Ik heb hem de versie besteld met 200 gig voor 285 euro. De zaak in nederland die ze verkoopt zijn ook volgens mij de enige in nederland die ze verkopen. Prima en snelle service van deze zaak www.mecom.nl Het bedrijf staat ook op ebay.
Al met al ben ik zeer tevreden over dit apparaat
Verwijderd
Nou ik heb gisteravond het apparaat uit de verpakking gehaald. Raakte toch al snel gefrustreerd. Ik heb apparaat om films te kijken, foto's te bewaren en te bekijken (plm 16000) en mp3 te beluisteren.
De foto's heb ik opgedeeld in jaargangen en dan komen er al snale zo'n 1300 foto's per dir. Het is dan echt een ramp als je deze dir op de tv benaderd, dit duurt en duurt onacceptabel. Daarnaast is het navigeren naar foto nummer 500 op de lijst een behoorlijke klus. Starten vanaf nummer 500 met een slide show kan niet, start altijd bij de eerste foto in de dir. Niet te doen.
Als je alle Mp3 op een hoop gooit moet je dan net als bij de foto's behoorlijk lang navigeren voordat je het nummer hebt gevonden en als dat nummer dan aanklikt, duurt het enorm lang voordat het nummer begint te spelen.
Bij het bekijken van de film ontbreekt volgens mij een gewone pause toets.
En ja de afstandbediening dat werkt traag. Maar dat was al eerder geconstateerd. Ik heb al bijna RSI in m'n pols. (Is al wel lekker overbelast in iedergeval)
Het beeld is overigens prima, scherpe foto's. Wel ondertiteling, maar minder goed als op een pc. Het overzetten van bestanden gaat heel gemakkelijk een snel. Dit moet wel meet USB 2 gebeuren, USB 1 is een ramp en bij een aantal PC's niet aan de praat te krijgen.
Tot zover vind ik het een te duur apparaat, omdat het allemaal echt onacceptabel traag werkt. Ik zou het liefst het apparaat retouren, maar dat kan niet meer.
Tot zover.
De foto's heb ik opgedeeld in jaargangen en dan komen er al snale zo'n 1300 foto's per dir. Het is dan echt een ramp als je deze dir op de tv benaderd, dit duurt en duurt onacceptabel. Daarnaast is het navigeren naar foto nummer 500 op de lijst een behoorlijke klus. Starten vanaf nummer 500 met een slide show kan niet, start altijd bij de eerste foto in de dir. Niet te doen.
Als je alle Mp3 op een hoop gooit moet je dan net als bij de foto's behoorlijk lang navigeren voordat je het nummer hebt gevonden en als dat nummer dan aanklikt, duurt het enorm lang voordat het nummer begint te spelen.
Bij het bekijken van de film ontbreekt volgens mij een gewone pause toets.
En ja de afstandbediening dat werkt traag. Maar dat was al eerder geconstateerd. Ik heb al bijna RSI in m'n pols. (Is al wel lekker overbelast in iedergeval)
Het beeld is overigens prima, scherpe foto's. Wel ondertiteling, maar minder goed als op een pc. Het overzetten van bestanden gaat heel gemakkelijk een snel. Dit moet wel meet USB 2 gebeuren, USB 1 is een ramp en bij een aantal PC's niet aan de praat te krijgen.
Tot zover vind ik het een te duur apparaat, omdat het allemaal echt onacceptabel traag werkt. Ik zou het liefst het apparaat retouren, maar dat kan niet meer.
Tot zover.
Verwijderd
Hallo allemaal (nieuw hier). Ik heb deze harde schijf met afspeelfunktie sinds dinsdag in huis. Maar ik heb een dvd file die al op mijn computer stond gekopieerd naar de mediaplayer. Dan koppel ik het apparaat aan mijn tv en dan moet ik uiteindelijk de video TS file selecteren en dan begint hij af te spelen, maar de ondertitels worden niet gevonden. Dat is dus hinderlijk want ze staan wel in het bestand want via de computer speelt hij ze wel af. Weet iemand wat ik verkeerd doe of wat hiervoor de oplossing is. alvast thanx.
Brinks: Controleer eens welke firmware-versie erop staat. Als dat nog de oude is, kun je het beste de nieuwste er op zetten. Dat is versie 5.07.02. Het scheelt echt in een aantal zaken. Ik heb begrepen dat je dan al vanaf het menu op de GOTO toets kunt drukken en dan kun je dus veel sneller naar je gewenste MP3 toe.
De ondertiteling wordt ook veel beter als je de nieuwste firmware erop zet.
De pause-toets is gewoon de play-toets.
De firmware is overigens te vinden op: http://www.modix.co.kr/
Jeanros: Ik heb eerlijk gezegd nog niet geprobeerd de ondertitels bij een vob-bestand te krijgen, want ik speel alleen avi's en mpg's af. Maar ik kan me voorstellen dat hij het ondertitelbestand niet kan vinden in de VIDEO_TS folder. Volgens de handleiding kan hij alleen smi, srt en sub ondertitelingen aan. Ik zou zeggen: probeer eens een srt-bestand erbij te zetten dat dan precies de naam van het vob-bestand heeft. Dat wordt dan wel weer lastig als er meerdere vob-bestanden zijn, wat meestal het geval is....
De ondertiteling wordt ook veel beter als je de nieuwste firmware erop zet.
De pause-toets is gewoon de play-toets.
De firmware is overigens te vinden op: http://www.modix.co.kr/
Jeanros: Ik heb eerlijk gezegd nog niet geprobeerd de ondertitels bij een vob-bestand te krijgen, want ik speel alleen avi's en mpg's af. Maar ik kan me voorstellen dat hij het ondertitelbestand niet kan vinden in de VIDEO_TS folder. Volgens de handleiding kan hij alleen smi, srt en sub ondertitelingen aan. Ik zou zeggen: probeer eens een srt-bestand erbij te zetten dat dan precies de naam van het vob-bestand heeft. Dat wordt dan wel weer lastig als er meerdere vob-bestanden zijn, wat meestal het geval is....
[ Voor 12% gewijzigd door DHerbig op 21-07-2005 22:44 ]
Verwijderd
Na een weekend testen en nadat ik de nieuwe firmware V.5.07.01. (via mail van Freecom gekregen) heb geplaatst het volgende:
- De firmware heeft inderdaad geleid tot een versnelling alleen dit is nog lang niet genoeg. In plaats van 5 a 10 min duurt het nu nog steeds 2 en halve minuut om een directory te openen met 1300 foto's. Dit is niet werkbaar.
- Letters in de ondertiteling worden als sterretje,*, weergegeven. Dit gaat om letters met een leesteken als ë,é,ö. De ondertiteling is overigens stukken beter dan voor de firmware.
- Ondertiteling verschijnt soms traag op het scherm.
- Sommige foto's worden niet in de ware grote weergegeven, maar opgeblazen. Dit terwijl onder windows de foto's goed getoond worden.
- Ik mis de optie om vanaf een bepaalde foto, bijvoorbeeld de 30e foto in de lijst, automatisch de volgende te laten tonen. Het programma begint iedere keer bij het eerste bestand (foto, mp3) in de directory. De volgende moet je dan met de hand door klikken. Dit zou automatisch moeten gaan.
- Sommige AVI films worden niet getoond
.
Is er nog een nieuwe firmware op komst? Of hoe kan ik dit veranderen cq verbeteren. Is er misschien meer geheugen in te bouwen?
- De firmware heeft inderdaad geleid tot een versnelling alleen dit is nog lang niet genoeg. In plaats van 5 a 10 min duurt het nu nog steeds 2 en halve minuut om een directory te openen met 1300 foto's. Dit is niet werkbaar.
- Letters in de ondertiteling worden als sterretje,*, weergegeven. Dit gaat om letters met een leesteken als ë,é,ö. De ondertiteling is overigens stukken beter dan voor de firmware.
- Ondertiteling verschijnt soms traag op het scherm.
- Sommige foto's worden niet in de ware grote weergegeven, maar opgeblazen. Dit terwijl onder windows de foto's goed getoond worden.
- Ik mis de optie om vanaf een bepaalde foto, bijvoorbeeld de 30e foto in de lijst, automatisch de volgende te laten tonen. Het programma begint iedere keer bij het eerste bestand (foto, mp3) in de directory. De volgende moet je dan met de hand door klikken. Dit zou automatisch moeten gaan.
- Sommige AVI films worden niet getoond
.
Is er nog een nieuwe firmware op komst? Of hoe kan ik dit veranderen cq verbeteren. Is er misschien meer geheugen in te bouwen?
Verwijderd
o ja goede tip http://www.modix.co.kr/ alleen ik kan geen chinees 
Sorry knopje Engliush niet gezien.
Alleen dit is niet van Freecom zelf, deze geven 01 vrij en niet 02. Is dit dan wel verstandig?

Sorry knopje Engliush niet gezien.
Alleen dit is niet van Freecom zelf, deze geven 01 vrij en niet 02. Is dit dan wel verstandig?
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 15:31 ]
Ik denk dat beide firmware-updates feitelijk hetzelfde zijn, alleen zal in 5.07.01 het woord Freecom in beeld verschijnen en in 5.07.02 het woord Modix. Klopt dat? Zoiets maakt mij niet uit. Ik heb versie 5.07.02 erop gezet en alles gaat gewoon goed. Geen Koreaanse teksten of zo.
Ik had ergens wel gelezen dat de ondertitels in deze nieuwe firmware sneller zouden verschijnen, en ik dacht ook wel al verschil gemerkt te hebben. Ik denk dat het sterretje bij accenten in een volgende firmware-versie wel verholpen zal worden. Ik controleer geregeld of er al nieuwe firmware is, maar deze laatste versie was pas van 1 juli, dus dat kan misschien nog wel even duren.
Dat sommige avi's niet afspelen ligt aan de avi. Als je mindere kwaliteit of misschien afwijkende codecs hebt, pakt hij hem niet, of bijvoorbeeld geluidloos. Diezelfde avi's kunnen dan netzomin in de Divx-DVD-speler afgespeeld worden. Dan helpt alleen de PC-mediaplayer, helaas.
Met de foto's of muziek problemen kan ik je niet helpen; die heb ik er niet op staan.
Ik had het knopje "Engels" op de Modix-site eerst ook niet gezien en heb behoorlijk zitten stuntelen
voordat ik begreep dat ik een .duh-bestand moest hebben. Duh?!?!?!
-----------------------
Later: Even iets corrigeren. Ik denk dat versie 5.07.02 toch een andere, nieuwere versie is dan 5.07.01. Die laatste heeft maar heel kort op de Modix-site gestaan. Dus als ik jou was, zou ik toch 5.07.02 erop zetten. Het kan echt geen kwaad.
Ik had ergens wel gelezen dat de ondertitels in deze nieuwe firmware sneller zouden verschijnen, en ik dacht ook wel al verschil gemerkt te hebben. Ik denk dat het sterretje bij accenten in een volgende firmware-versie wel verholpen zal worden. Ik controleer geregeld of er al nieuwe firmware is, maar deze laatste versie was pas van 1 juli, dus dat kan misschien nog wel even duren.
Dat sommige avi's niet afspelen ligt aan de avi. Als je mindere kwaliteit of misschien afwijkende codecs hebt, pakt hij hem niet, of bijvoorbeeld geluidloos. Diezelfde avi's kunnen dan netzomin in de Divx-DVD-speler afgespeeld worden. Dan helpt alleen de PC-mediaplayer, helaas.
Met de foto's of muziek problemen kan ik je niet helpen; die heb ik er niet op staan.
Ik had het knopje "Engels" op de Modix-site eerst ook niet gezien en heb behoorlijk zitten stuntelen

-----------------------
Later: Even iets corrigeren. Ik denk dat versie 5.07.02 toch een andere, nieuwere versie is dan 5.07.01. Die laatste heeft maar heel kort op de Modix-site gestaan. Dus als ik jou was, zou ik toch 5.07.02 erop zetten. Het kan echt geen kwaad.
[ Voor 14% gewijzigd door DHerbig op 25-07-2005 17:18 ]
Verwijderd
Ik heb de nieuwste versie geinstalleerd. Alle eerdere problemen blijven hetzelfde. Ik heb nu wel een compleet ander uiterlijk, die van modifix. Het probleem van de avi films hebben we we getackeld, de avi's waren corrupt, dus deze zijn vanaf een andere plek er opnieuw op geplaatst en toen bleken deze goed te werken. Da's een behoorlijk lichtpunt.
Als de snelheid van het overschakelen tussen de dir's met veel bestanden opgelost wordt en de slideshow kan starten vanaf een bepaald punt, dan ben ik tevreden.
Als de snelheid van het overschakelen tussen de dir's met veel bestanden opgelost wordt en de slideshow kan starten vanaf een bepaald punt, dan ben ik tevreden.
zedzed1: Kun je mij vertellen of Autoplay op de Rapsody ook werkt met Sub-dirs?
Zou je me anders kunnen mailen op jiyong_at_dds.nl, zodat we wat makkelijker informatie kunnen uitwisselen?
Zou je me anders kunnen mailen op jiyong_at_dds.nl, zodat we wat makkelijker informatie kunnen uitwisselen?
Wil graag een media player hebben, ben er echter nog niet over uit welke te kopen...Rapsody klinkt aardig. Heeft deze wel RGB?
Weet iemand of het mogleijk is om eventueel zelf een grote HD in de Freecom te zetten?
Weet iemand of het mogleijk is om eventueel zelf een grote HD in de Freecom te zetten?
cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 14-24/2.8S, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2
Verwijderd
'k heb hem gisteren gekocht en in ondervind wat problemen met het geluid bij het afspelen van films.
op het lcd schermpje staat er bij Audio : mp3 44000 = geen geluid
een andere film met bvb. 128000 of 444000 geeft geen probleem.
wat kan het probleem zijn?
op het lcd schermpje staat er bij Audio : mp3 44000 = geen geluid
een andere film met bvb. 128000 of 444000 geeft geen probleem.
wat kan het probleem zijn?

Verwijderd
ter info : er bestaat nu ook een forum voor de mediaplayer gebruikers op :
http://mediaplayer.servicehost.nl/
http://mediaplayer.servicehost.nl/
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2005 08:55 ]
Oké mensen, Freecom heeft wat nieuws: de Network Mediaplayer 3.5" Kit (LAN + USB 2.0)!

Features:
With LAN connection as an added bonus. You can use this player as network streaming device: play your multimedia files from any PC in your network on your TV/HiFi, without the need to build in a hard drive. Or build in a 3.5" hard drive and convert it into an versatile external storage device. You supply the hard drive, the Network MediaPlayer Drive In Kit supplies all the parts necessary to perform the conversion. Installation is fast, uncomplicated and does not require any tools. The Network MediaPlayer Kit is designed without a cooling fan and provides a
noise free operation. After installation, the drive connects to the computer via USB or plugs directly into your TV, VCR or HiFi system.
http://www.freecom.com/ecproduct_detail.asp?ID=2345
Hebben-hebben-hebben!

Features:
- Store & play DivX/MPEG-4 movies
- Store & play MP3,WMA, OGG Vorbis
- Store and view JPEG pictures
- Can be used as external hard drive
- Built your own hard drive in
- Easy installation
- Connects to your network
- Stream AV files from any network PC on your TV or HiFi
- Noise free operation (fanless)
- Including remote control
- Firmware upgradeable
- All connection cables included
- 2 years warranty
With LAN connection as an added bonus. You can use this player as network streaming device: play your multimedia files from any PC in your network on your TV/HiFi, without the need to build in a hard drive. Or build in a 3.5" hard drive and convert it into an versatile external storage device. You supply the hard drive, the Network MediaPlayer Drive In Kit supplies all the parts necessary to perform the conversion. Installation is fast, uncomplicated and does not require any tools. The Network MediaPlayer Kit is designed without a cooling fan and provides a
noise free operation. After installation, the drive connects to the computer via USB or plugs directly into your TV, VCR or HiFi system.
http://www.freecom.com/ecproduct_detail.asp?ID=2345
Hebben-hebben-hebben!
Alleen jammer dat hier weer geen display op zit..... en hoe zit het met de user interface.
Verder heb ik nog gekeken naar de oudere mediaplayer van Freecom maar volgens mij zijn de freecom modifix en, rapsody allemaal hetzelfde.
En is het mogelijk een andere HD in de freecom te zetten.
Verder heb ik nog gekeken naar de oudere mediaplayer van Freecom maar volgens mij zijn de freecom modifix en, rapsody allemaal hetzelfde.
En is het mogelijk een andere HD in de freecom te zetten.
Net de Network Mediaplayer 3.5" Kit gekocht
Hdtje ingezet en werkt perfect (zit nu nog een kleintje in, 30 gieg, maar er komt binnenkort een grotere vrij...) Heb de manual nog niet eens gelezen, de bediening is erg logisch. Het netwerk gedeelte net getest, werkt goed... als je je router op dhcp hebt staan gaat het vanzelf, je kunt gewoon als een verkenner over je netwerk browsen, hij ziet zelfs de verschillende pc's. Het browsen over het netwerk gaat niet supersnel, maar ik stoorde er me niet aan. Het laden over het netwerk gaat redelijk snel, al lijkt het wel of die even wat moet bufferen. Het enige nadeel vind ik dat je de HD niet kunt aanspreken via het netwerk, dat zou helemaal luxe zijn. Het dispay mis ik niet, ik gebruik hem toch alleen maar voor video. De subs lijken goed, heb nog maar 1 filmpje getest..
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
[ Voor 90% gewijzigd door DeeD2k2 op 02-10-2005 17:29 ]
Na aanleiding van mijn interesse voor de Netwerk Mediaplayer heb ik een mail gestuurd naar Freecom, maar tot op heden geen antwoord gehad. Misschien dat jullie antwoord hebben:
Nu ik die D-Link MediaLounge DSM-320RD heb bekeken is die ook wel verleidelijk. Maar weer wordt er nergens genoemd wat voor een CPU hij heeft en of die Qpel aankan...
edit:1. Wat is de maximale grootte van de mogelijk te plaatsen harde schijf? Misschien is er een lijst van HD's?
2. Wat voor een SigmaCPU zit er in? Ik heb nu nl. een KISS DP450 divxplayer en de SigmaCPU kan niet zo goed omgaan met DIVX 3.11 ook is GMC/Qpel niet mogelijk.
3. Gaan er updates uitkomen? (Ik zag nl. niets op de website?!) zodat bv. GMC/Qpel wel mogelijk is.
Nu ik die D-Link MediaLounge DSM-320RD heb bekeken is die ook wel verleidelijk. Maar weer wordt er nergens genoemd wat voor een CPU hij heeft en of die Qpel aankan...
[ Voor 15% gewijzigd door DiMacho op 27-09-2005 12:21 ]
Net een mailtje terug:
Ik denk dat ik toch kies voor de Freecom. Extra is dus een HD erin plaatsen. Minpunt is geen internetradio/video.1:rekening houdend dat er geen fan in deze oplossing zit moet een HD van
250GB geen probleem zijn.
2: Er zit een SigmaCPU 8511 in de mediaplayer drive in kit
3: GMC/Qpel is niet mogelijk te maken via een firmware update, de hardware
moet dit namelijk ondersteunen, en dit is niet het geval.
Kind regards / Met vriendelijke groet,
FREECOM
Martin Jansen
Sales & Support
ik heb de genoemde modellen eens grondig bekeken online en de Rapsody RSH-100 die zedzed1 al eerder noemde lijkt mij wel de meest interessante oplossing. Alleen ben ik benieuwd waarom niemand er verder iets over te zeggen heeft.. of zijn de bezitters zo tevreden dat ze hier niet komen? 
vraag me ook af of hij voor muziek makkelijk te gebruiken is zonder de TV interface te gebruiken.
De rapsody heeft momenteel ook nog geen .m3u support of een goede shuffle mode. gelukkig is er wel een actief firmware team.
vraag me ook af of hij voor muziek makkelijk te gebruiken is zonder de TV interface te gebruiken.
De rapsody heeft momenteel ook nog geen .m3u support of een goede shuffle mode. gelukkig is er wel een actief firmware team.
[ Voor 30% gewijzigd door dadj op 02-10-2005 16:39 ]
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
Hey ZOMERZON! Ik heb wellicht interesse. Kan je contact met me opnemen?ZOMERZON schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 12:35:
Kheb enkele dagen geleden de opvolger van de Rapsody binnen gekregen (Mediaman), had er twee besteld waarvan er 1 voor mezelf is. (iemand nog interesse ?)
Is geen opvolger van de rhapsody voor zover ik heb kunnen vinden, maar gewoon concurentie
[ Voor 60% gewijzigd door dadj op 02-10-2005 17:15 ]
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
Verwijderd
Ik ben wel benieuwd naar de huidige stand van zaken. Ik wil graag van mijn rondslingerende cd’s af en daarnaast mijn mp3 verzameling via de stereo beluisteren. Een HDD/mediaplayer lijkt me dan ook een aardige optie. Ik zit alleen met een paar vraagjes.
Allereerst zie ik de nodige discussie over firmware gerelateerde zaken: langzaam skippen van nummers, geen of beperkte playlists, beperkte random functies etc. Allemaal zaken die nogal van belang zijn als je zo’n ding als jukebox wilt gebruiken… Hoe is wat dat betreft de stand van zaken (Freecom en Rapsody)?
Daarnaast lees ik niet veel over de geluidskwaliteit van deze produkten en dat wat ik lees is niet al te positief. Kan iemand hier wat over zeggen? Als ik er een koop wil ik hem (analoog) aan mijn versterker knopen. Werkt dat een beetje of blijft het ver beneden CD-kwaliteit?
Ik heb naast de hier genoemde players de hifidelio (www.hifidelio.nl) op het oog. Deze scoort op bedieningsgemak en geluidskwaliteit m.i. stukken beter maar is een wat ander apparaat en behoorlijk prijzig….
Allereerst zie ik de nodige discussie over firmware gerelateerde zaken: langzaam skippen van nummers, geen of beperkte playlists, beperkte random functies etc. Allemaal zaken die nogal van belang zijn als je zo’n ding als jukebox wilt gebruiken… Hoe is wat dat betreft de stand van zaken (Freecom en Rapsody)?
Daarnaast lees ik niet veel over de geluidskwaliteit van deze produkten en dat wat ik lees is niet al te positief. Kan iemand hier wat over zeggen? Als ik er een koop wil ik hem (analoog) aan mijn versterker knopen. Werkt dat een beetje of blijft het ver beneden CD-kwaliteit?
Ik heb naast de hier genoemde players de hifidelio (www.hifidelio.nl) op het oog. Deze scoort op bedieningsgemak en geluidskwaliteit m.i. stukken beter maar is een wat ander apparaat en behoorlijk prijzig….
Hey zedzed1, over die Rapsody; speelt hij ook probleemloos divx 6 bestanden af???
Heb je inmiddels nog nadelen kunnen vinden of is het een groot succes? Ik denk erover om er 250 of 300Gb in te laten zetten OF te wachten op de mediaman..
Lees net een heleboel problemen met de rapsody hier en hier
dat is m dus ook niet helemaal, tenzij ze nog een hoop weten te fixen in toekomstige firmwares..
Jammer dat deze apparaten allemaal zo veel problemen hebben nog..
Heeft de freecom firmware 5.08.31 van 31 augustus eigenlijk nog een hoop verbetert?
Heb je inmiddels nog nadelen kunnen vinden of is het een groot succes? Ik denk erover om er 250 of 300Gb in te laten zetten OF te wachten op de mediaman..
Lees net een heleboel problemen met de rapsody hier en hier
dat is m dus ook niet helemaal, tenzij ze nog een hoop weten te fixen in toekomstige firmwares..
Jammer dat deze apparaten allemaal zo veel problemen hebben nog..

Heeft de freecom firmware 5.08.31 van 31 augustus eigenlijk nog een hoop verbetert?
[ Voor 75% gewijzigd door dadj op 04-10-2005 12:30 ]
De kwaliteit van je versterker heeft volgens mij het meest invloed op de kwaliteit lijkt mij (correct me if i'm wrong) de media spelers poepen gewoon een schoon analoog signaal uit of een digitaal signaal via IR of optical. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat zo'n apparaat ruis laat horen.Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 12:01:
Ik ben wel benieuwd naar de huidige stand van zaken. Ik wil graag van mijn rondslingerende cd’s af en daarnaast mijn mp3 verzameling via de stereo beluisteren. Een HDD/mediaplayer lijkt me dan ook een aardige optie. Ik zit alleen met een paar vraagjes.
En verder, de firmware ontwikkeling van Rapsody gaat erg vlot, bijna maandelijks, ook veel sneller dan van freecom. Gebruik van goede kabels zal zeker ook schelen trouwens; van het merk "real cable" bijvoorbeeld..
"Het was stil op straat..."
Verwijderd
Dat een goede versterker een wereld van verschil kan maken is waar, maar dan maakt het nog wel uit wat je er aan hangt. Bij dezelfde versterker maakt het b.v. ook wel degelijk uit wat voor cd-speler je gebruikt.
Maar goed, ik heb ondertussen al zoveel gelezen dat het voorlopg geen mediaplayer met HD wordt. De Hifidelio is me te duur en de andere zijn me nog net wat te veel in ontwikkeling. Ik koop wel ergens een apparaat om de boel van m'n PC te streamen. Die zijn een stuk goedkoper (<€100,-) en hebben zich inmiddels een beetje bewezen.
Maar goed, ik heb ondertussen al zoveel gelezen dat het voorlopg geen mediaplayer met HD wordt. De Hifidelio is me te duur en de andere zijn me nog net wat te veel in ontwikkeling. Ik koop wel ergens een apparaat om de boel van m'n PC te streamen. Die zijn een stuk goedkoper (<€100,-) en hebben zich inmiddels een beetje bewezen.
Verwijderd
All,
Waarom nog moeilijk doen en DVD's of CD's schrijven
? De Rapsody van Bull-IT is gewoon geweldig!
Ik heb de Rapsody RSH 100 gekocht via www.media-xp.com, hij bevalt mij uitstekend. Deze shop kon snel leveren en hanteert geen extra "verborgen" handelings kosten ed.
Harm
Waarom nog moeilijk doen en DVD's of CD's schrijven

Ik heb de Rapsody RSH 100 gekocht via www.media-xp.com, hij bevalt mij uitstekend. Deze shop kon snel leveren en hanteert geen extra "verborgen" handelings kosten ed.
Harm
Alleen de freecom heeft toch een verbinding via LAN ?
Ik vraag dit omdat mijn pc een eind van mijn tv afstaat en ik zie het niet zitten om een USB kabel van meer dan 10 meter neer te leggen.
Een 2e vraag : volgens mij kan de freecom HD aan via de component aansluiting.
Zijn er misschien nog andere merken die via lan HD kunnen aanbieden van PC naar TV ?
Ik vraag dit omdat mijn pc een eind van mijn tv afstaat en ik zie het niet zitten om een USB kabel van meer dan 10 meter neer te leggen.
Een 2e vraag : volgens mij kan de freecom HD aan via de component aansluiting.
Zijn er misschien nog andere merken die via lan HD kunnen aanbieden van PC naar TV ?
Na m'n post op 1 september heb ik direct de MediaPlayer Kit besteld. Ik ben er tot nu toe zeer tevreden mee, bij elk bezoek aan vrienden/fam/kennissen gaat ie mee, dus die zijn ook blij. 
Alleen Freecom hè? Die lijken niet al te snel met firmware upgrades, kwam ik al snel achter. Daarom een tip: http://www.mediagate.co.kr/english/atboard.php?param=e_sw, kies voor "[MG-35] v1.4.2 Firmware". Werkt prima!
Naast MediaGate, is het apparaat op internet ook bekend als Digital Media Cowboy, maar dat is allemaal vrij Japanesisch
.
Alleen Freecom hè? Die lijken niet al te snel met firmware upgrades, kwam ik al snel achter. Daarom een tip: http://www.mediagate.co.kr/english/atboard.php?param=e_sw, kies voor "[MG-35] v1.4.2 Firmware". Werkt prima!
Naast MediaGate, is het apparaat op internet ook bekend als Digital Media Cowboy, maar dat is allemaal vrij Japanesisch
Whoow....super... en het werkt prima hier,heehoo schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 11:14:
Na m'n post op 1 september heb ik direct de MediaPlayer Kit besteld. Ik ben er tot nu toe zeer tevreden mee, bij elk bezoek aan vrienden/fam/kennissen gaat ie mee, dus die zijn ook blij.
Naast MediaGate, is het apparaat op internet ook bekend als Digital Media Cowboy, maar dat is allemaal vrij Japanesisch.
Edit:
Net een meeltje gehad van airtec:
Dear Mr. ..........,
We will release NDAS function and that function enable MG-35 can transfer file via LAN.
The release time differs from region.
You might in Netherlands and Freecom will release the firmware in near future.
Best Regards
Saerom Kim
Zijn engels is gelukkig slechter dan dat van mij,
[ Voor 25% gewijzigd door Caveman op 19-12-2005 10:34 ]
blijkbaar kunt ge 3.5 kit toch gebruiken als NDAS
zie
http://www.ewaggle.com/shop/IPS003.asp?ProCd=MG-35-NDAS
zie
$ 20....tssssdegrgiov schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 14:38:
blijkbaar kunt ge 3.5 kit toch gebruiken als NDAS
zie
[afbeelding]
Blijkbaar zit dit in firmware 1.4.3 maar moet je toch nog die $20 ophoesten om er via de pc aan te kunnenCavie schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 16:45:
[...]
$ 20....tssss, ik wacht wel totdat het in de firmware zit......
lees er alles over op
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=6755916
Verwijderd
Wil in de Kerstvakantie de 3.5 player aanschaffen. Met een hdd ingebouwd, lijkt het precies wat ik wil. Dacht in een ComputerTotaal bij de nadelen gelezen te hebben dat de firewall op de PC moet worden uitgeschakeld. Klopt dat? De Norton firewall moet toch gewoon te configureren zijn voor deze player?
net geprobeerd met norton internet sec 2006, geen enkel probleem ondervonden, ik speel meestal de films van hd af want browsen of het netwerk gaat niet zo snelVerwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 04:28:
Wil in de Kerstvakantie de 3.5 player aanschaffen. Met een hdd ingebouwd, lijkt het precies wat ik wil. Dacht in een ComputerTotaal bij de nadelen gelezen te hebben dat de firewall op de PC moet worden uitgeschakeld. Klopt dat? De Norton firewall moet toch gewoon te configureren zijn voor deze player?
Verwijderd
Vandaag de mediaplayer-35 aangeschaft. Nog geen hdd ingebouwd. Aansluiten via router op mijn netwerkje verliep probleemloos. Alle partities van alle PC's worden herkend door de player. Heb mp3, mpeg, jpg en DVD afgespeeld. Prima beeld en goed geluid. Een heel goed apparaat. Heb de firmware geupdate naar MG_1.4.2. De firmware vind ik nog steeds erg Spartaans. Hopenlijk verandert dat snel in de toekomst.
Heb tot nu toe 1 vraag: Onderin sommige schermen zie ik 01/01/70 en een tijd staan. Is dat een soort systeemdatum? En hoe is die eventueel in te stellen?
Heb tot nu toe 1 vraag: Onderin sommige schermen zie ik 01/01/70 en een tijd staan. Is dat een soort systeemdatum? En hoe is die eventueel in te stellen?
Verwijderd
Inmiddels firmware 1.4.3 geinstalleerd. Het MAC adres van de Freecom is hiermee inderdaad zichtbaar op de TV.Ook NDAS software geinstalleerd van Ximeta. Deze software is te legaal vinden op het Amerikaanse forum. Om NDAS te activeren, is een product ID en een Key nodig. Het bedrijf Ewaggle(zie post hierboven) levert dit alleen in de USA en niet in Europa. Zijn er nog andere mogelijkheden of moeten we wachten tot Freecom hierin voorziet? Dit zou trouwens nog wel eens even kunnen duren.
Ik heb hetzelfde gedaan, en gewoon een emailtje naar ewaggle gedaan, of ik de NDAS key en code niet kon bestellen (het is niets anders dan 2 codes, dus dat kan gewoon via email). Tot mijn verrassing kon ik het gewoon bestellen.... ik heb het geld overgemaakt maar nog nix ontvangen tot nu toe,Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 09:07:
Inmiddels firmware 1.4.3 geinstalleerd. Het MAC adres van de Freecom is hiermee inderdaad zichtbaar op de TV.Ook NDAS software geinstalleerd van Ximeta. Deze software is te legaal vinden op het Amerikaanse forum. Om NDAS te activeren, is een product ID en een Key nodig. Het bedrijf Ewaggle(zie post hierboven) levert dit alleen in de USA en niet in Europa. Zijn er nog andere mogelijkheden of moeten we wachten tot Freecom hierin voorziet? Dit zou trouwens nog wel eens even kunnen duren.
Verwijderd
Dat klinkt goed. Hoe heb je geld overgemaakt naar Ewaggle? Ik heb Visa, maar via hun website zie ik geen mogelijkheid om over te maken vanuit Europa.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2005 11:07 ]
Mja... ik heb het via creditcard gedaan (heb de wijze van betalen een beetje wazig neergezet idd..Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 11:06:
Dat klinkt goed. Hoe heb je geld overgemaakt naar Ewaggle? Ik heb Visa, maar via hun website zie ik geen mogelijkheid om over te maken vanuit Europa.
Maar je moet ze wel ff mailen, want het moet handmatig gebeuren...het kan niet via hun site..
Vandaag ook deze mediaplayer m-35 gekocht.Probleem dat ik heb is dat de afstandbediening nergens op reageert. Batterij reeds verwisselt dus hier ligt het niet aan. ( Hoewel ik niet weet of het aan de afstandbedieng ligt of aan het apparaat.
Maar nu heb ik een oneforall-10 en mijn vraag is of iemand hier een code voor heeft.
Maar nu heb ik een oneforall-10 en mijn vraag is of iemand hier een code voor heeft.
misschien heel erg stom, maar heb je wel het plasticje verwijdert bij dat batterijtje? Of zou je dat nu per ongeluk in de afstandsbediening gedrukt hebben? Bij mij was het een transparant stukje plastic wat bij het batterijtje zat, zodat de batterij voordat het apparaat verkocht zou worden, niet leeg zou kunnen lopen...anguilla schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 19:12:
Vandaag ook deze mediaplayer m-35 gekocht.Probleem dat ik heb is dat de afstandbediening nergens op reageert. Batterij reeds verwisselt dus hier ligt het niet aan. ( Hoewel ik niet weet of het aan de afstandbedieng ligt of aan het apparaat.
Ik zag, ik nam en ik kwam...
Het was dit inderdaad. Het plasticlipje was helemaal naar binnen geduwd.Banzi schreef op zondag 01 januari 2006 @ 09:32:
[...]
misschien heel erg stom, maar heb je wel het plasticje verwijdert bij dat batterijtje? Of zou je dat nu per ongeluk in de afstandsbediening gedrukt hebben? Bij mij was het een transparant stukje plastic wat bij het batterijtje zat, zodat de batterij voordat het apparaat verkocht zou worden, niet leeg zou kunnen lopen...
Dus mijn dank is groot voor de reactie !!
Ik wil ook graag de firmware updaten naar die MG-v.1.4.2
Echter wil dit niet lukken, als ik aangeef dat ik de firmware wil updaten krijg ik de melding upgrade failed.
Dit gebeurt gelijk niet dat het apparaat eerst iets doet.
Moet je de file renamen ofzo ??
Vraag me af hoe de andere mensen hier het voor elkaar hebben gekregen.
Echter wil dit niet lukken, als ik aangeef dat ik de firmware wil updaten krijg ik de melding upgrade failed.
Ik heb het .upgrade bestand gewoon via usb op de harddisk gezet. Dan het ding opstarten in harddisk mode. Klikken op movie, en dan het bestand aanklikken... Verder geen problemen mee gehad.brombeer schreef op maandag 02 januari 2006 @ 09:11:
Ik wil ook graag de firmware updaten naar die MG-v.1.4.2
Zelf draai ik nu met 1.4.3, zie weinig verschil met 1.4.2, alleen is de nieuwste versie geschikt gemaakt voor NDAS...
Inmiddels is het updaten gelukt
.
Ik heb versie 1.40 en 1.42 gedownload.
Vervolgens het de de downloads hernoemd naar MG35140.update en MG35142.update.
Die in een mapje op de HD gezet en vervolgens de update uitgevoerd. Eerst 1.40 en daarna 1.42
Alles is goed verlopen.
1.43 heb ik niet kunnen vinden op de site van MediaGate.
Dus ik weet niet waar die te vinden is
Vervolgens het de de downloads hernoemd naar MG35140.update en MG35142.update.
Die in een mapje op de HD gezet en vervolgens de update uitgevoerd. Eerst 1.40 en daarna 1.42
Alles is goed verlopen.
1.43 heb ik niet kunnen vinden op de site van MediaGate.
Dus ik weet niet waar die te vinden is
Voor de mensen die daar niet ook een extra kwartier aan kwijt willen zijnbrombeer:
Vervolgens het de de downloads hernoemd naar MG35140.updateupgrade en MG35142.updateupgrade.
edit:
Als ik het goed begrijp kan je met NDAS dus deze mediaplayer vanaf je PC als harde schijf over het netwerk mounten? En daar moet je 1.43 firmware voor hebben? Waar is die firmware te vinden, want hoger dan 1.42 kwam ik niet...
[ Voor 29% gewijzigd door drm op 03-01-2006 23:13 ]
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
http://web.newsguy.com/confuseddrm schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 23:05:
[...]
Voor de mensen die daar niet ook een extra kwartier aan kwijt willen zijn
edit:Als ik het goed begrijp kan je met NDAS dus deze mediaplayer vanaf je PC als harde schijf over het netwerk mounten? En daar moet je 1.43 firmware voor hebben? Waar is die firmware te vinden, want hoger dan 1.42 kwam ik niet...
Je moet nog wel software installeren op je pc... Hiervoor heb je een Device ID en write Key nodig... Deze kun je via internet bestellen voor $ 20,-...
Verwijderd
Allen niet voor Europa als ik het goed begrijp
Zoals ik in een paar berichten terug al heb vermeld, heb ik er 1 besteld (ik moet hem nog krijgen btw...) Je zou hem gewoon kunnen bestellen, er staat wel een plaatje van een cd bij, maar het zijn daadwerkelijk maar 2 codes, die ze gewoon per mail kunnen versturen. Je hebt wel de NDAS (Network Direct Attached Storage) software nodig. Die kun je gewoon downloaden bij freecom of uit het forum dat in eerdere posts is vermeld.Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 09:17:
Als je de keys zou willen bestellen moet je dat wel "handmatig" doen bij ewaggle, dus ff een mailtje sturen want je kunt niet vanuit europa bestellen via hun order systeem. Ik heb de keys nog NIET, maar ik verwacht ze ieder moment binnen heb er net een mailtje over gehad dat het wat langer duurde vanwege de feestdagen. Als ik het binnen heb zal ik mijn bevindingen hier wel ff posten, of het allemaal wel goed werkt en hoe te installen enzo...
ik heb ff een afzonderlijk topic gemaakt voor de netwerk kit
link
link
Verwijderd
Ik zag dit apparaatje gisteren nog in de nationale flyer van mediamarkt staan voor -volgens mij- EUR 209,-. Alleen is de flyer nu van hun site af (althans de link werkt niet meer) en is er alleen een nieuwe flyer. Heeft iemand misschien nog de folder die dit kan bevestigen? Is wel erg goedkoop namelijk (slechts 33%) als je de adviesprijs ervan op de site van Freecom ziet...
Verwijderd
En heeft iemand ervaring met de LaCie Silverstone? Is net zoiets: http://www.lacie.com/products/product.htm?pid=10481
En erg belangrijk natuurlijk: hoe zit het met de de firmware updates zodat alle DivX/Xvids probleemloos kunnen worden afgespeeld? Want op mijn standalone Philips setje doet nog maar 80% van de gedownloade films het goed terwijl op mijn computer alles werkt. En firmware updates maken ho maar. 10% verdomt het helemaal en de andere 10% loopt schokkerig...
Zo'n ding met een eigen OSje waarop je zelf de nieuwste codecs en players kunt installeren lijkt me toch wel het handigst... Of is dit met firmware upgrades erg goed verzorgt bij deze Freecom (en LaCie)?
En erg belangrijk natuurlijk: hoe zit het met de de firmware updates zodat alle DivX/Xvids probleemloos kunnen worden afgespeeld? Want op mijn standalone Philips setje doet nog maar 80% van de gedownloade films het goed terwijl op mijn computer alles werkt. En firmware updates maken ho maar. 10% verdomt het helemaal en de andere 10% loopt schokkerig...
Zo'n ding met een eigen OSje waarop je zelf de nieuwste codecs en players kunt installeren lijkt me toch wel het handigst... Of is dit met firmware upgrades erg goed verzorgt bij deze Freecom (en LaCie)?
De firmware upgrades kun je bij de producent vandaan halen en die zijn best ok. Zie http://www.mediagate.co.kr/
Ik heb nog niet veel compatibiliteitsproblemen gehad. Ik heb alleen problemen met matroska (mkv) bestanden en ik krijg ze ook niet goed geconverteerd naar XviD of DivX.
Heeft iemand daar een tutorial ofzo voor?
Ik heb nog niet veel compatibiliteitsproblemen gehad. Ik heb alleen problemen met matroska (mkv) bestanden en ik krijg ze ook niet goed geconverteerd naar XviD of DivX.
Heeft iemand daar een tutorial ofzo voor?
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Verwijderd
Wat is een verstandigere koop een Freecom Mediaplayer 3 of een Freecom MediaPlayer 3.5 Netwerk kit?
Verwijderd
Als je zelf nog een harddisk hebt liggen kan je dat beter doen ja, want die kan je erin bouwen.Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2006 @ 14:15:
Wat is een verstandigere koop een Freecom Mediaplayer 3 of een Freecom MediaPlayer 3.5 Netwerk kit?
Je kan ook gewoon de Freecom Mediaplayer 3.5 kopen.
Netwerk kit is erg aan te raden hoor. 't Afspelen over het netwerk scheelt een hoop gedoe.
~ Gottfried Leibniz
Verwijderd
Kit betekent dat je er zelf nog een losse harddisk in kunt zetten.
De "gewone" Freecom Media Player 3.5 heeft als extra t.o.v. de "kit" dat je er zelf een harddisk in kunt zetten. LAN hebben ze gewoon standaard allebei. Dat lees ik op www.freecom.com tenminste.
De "gewone" Freecom Media Player 3.5 heeft als extra t.o.v. de "kit" dat je er zelf een harddisk in kunt zetten. LAN hebben ze gewoon standaard allebei. Dat lees ik op www.freecom.com tenminste.
Verwijderd
Door de positieve reacties hier en omdat ik hetzelf toch ook wel handig vind
, heb ik vandaag de mediaplayer 3 80gb gehaald bij de mediamarkt.
Eenmaal thuis gekomen even geinstalleerd etc. Dvdtje erop gezet en het beeld is prima maar er is 1 probleem... ik heb dus geen geluid:(! Alle kabels zijn aangesloten en ook aan de film zelf ligt het niet want op de computer waar de film op hdd staat wordt wel alles doorgegeven. Ook de standaard filmpjes van blizzard en dat crossen geven geen geluid op mijn tv.
Nu kan dat dus aan die tv liggen (Sony, het model weet ik niet maar kan ik opzoeken mocht dit nodig zijn), dus ik heb voor de zekerheid ook nog even mijn andere tv geprobeerd ( Toshiba) maar ook nada. Nu geeft de tv als ik iets intikken op het apparaat bijv: stop, geluid harder/zachter wel een soort geluidje af wat ik nog het beste kan beschrijven als het kritieke stop geluid bij windows. Na even te zoeken in de setup van het apparaat heb ik de manier van geluidsafspeling een paar keer veranderd van analoog naar digitaal maar het maakt niks uit.
Nu heb ik geprobeerd om als laatste redmiddel de firmware te updaten en als ik op de plaatjes van de site af ga http://new.dtsinfo.co.kr/...nge=headnum&desc=asc&no=2 moet dit hem zijn, hij lijkt er immers verdomd veel op
.
Nu heb ik het filetje renamed naar .upgrade maar hij wordt niet weergeven op mijn freecom, wel in windows explorer, maar niet op het kleine schermpje van het apparaat zelf.
Bij het zoeken op internet kom ik niet iemand tegen met dezelfde problemen als ik, en ook op dit forum staan verder geen klachten, ik heb dus ook het idee dat ik gewoon een domme fout ergens maak, maar ik kan het niet vinden.
Als iemand hier enig idee heeft dan hartelijk dank bij voorbaat.
PS. achterop het apparaat zit zo'n laserlampje met daarin de tekst audio l/s, is dit de fout die ik maak? Moet deze connectie maken met iets of is dit alleen een extra voor bepaalde tv's
Eenmaal thuis gekomen even geinstalleerd etc. Dvdtje erop gezet en het beeld is prima maar er is 1 probleem... ik heb dus geen geluid:(! Alle kabels zijn aangesloten en ook aan de film zelf ligt het niet want op de computer waar de film op hdd staat wordt wel alles doorgegeven. Ook de standaard filmpjes van blizzard en dat crossen geven geen geluid op mijn tv.
Nu kan dat dus aan die tv liggen (Sony, het model weet ik niet maar kan ik opzoeken mocht dit nodig zijn), dus ik heb voor de zekerheid ook nog even mijn andere tv geprobeerd ( Toshiba) maar ook nada. Nu geeft de tv als ik iets intikken op het apparaat bijv: stop, geluid harder/zachter wel een soort geluidje af wat ik nog het beste kan beschrijven als het kritieke stop geluid bij windows. Na even te zoeken in de setup van het apparaat heb ik de manier van geluidsafspeling een paar keer veranderd van analoog naar digitaal maar het maakt niks uit.
Nu heb ik geprobeerd om als laatste redmiddel de firmware te updaten en als ik op de plaatjes van de site af ga http://new.dtsinfo.co.kr/...nge=headnum&desc=asc&no=2 moet dit hem zijn, hij lijkt er immers verdomd veel op
Nu heb ik het filetje renamed naar .upgrade maar hij wordt niet weergeven op mijn freecom, wel in windows explorer, maar niet op het kleine schermpje van het apparaat zelf.
Bij het zoeken op internet kom ik niet iemand tegen met dezelfde problemen als ik, en ook op dit forum staan verder geen klachten, ik heb dus ook het idee dat ik gewoon een domme fout ergens maak, maar ik kan het niet vinden.
Als iemand hier enig idee heeft dan hartelijk dank bij voorbaat.
PS. achterop het apparaat zit zo'n laserlampje met daarin de tekst audio l/s, is dit de fout die ik maak? Moet deze connectie maken met iets of is dit alleen een extra voor bepaalde tv's
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2006 00:48 ]
Verwijderd
Ik heb niet zo'n ding dus ik kan je denk ik niet helpen...
Wel weet ik dat als je een file een naam geeft die begint met een punt dat dat niet altijd zichtbaar meer is dan, bijvoorbeeld bij linux webhosting. Maar je hebt die hele file nu al volgens mij weggetoverd. Lijkt me trouwens ook niet handig om op een NL product een koreaanse modversie van firmware te zetten nog voordat je het apparaat helemaal werkend hebt op de normale manier?
O ja, wat kostte ie nou bij de MM??? 210 euro?
Wel weet ik dat als je een file een naam geeft die begint met een punt dat dat niet altijd zichtbaar meer is dan, bijvoorbeeld bij linux webhosting. Maar je hebt die hele file nu al volgens mij weggetoverd. Lijkt me trouwens ook niet handig om op een NL product een koreaanse modversie van firmware te zetten nog voordat je het apparaat helemaal werkend hebt op de normale manier?
O ja, wat kostte ie nou bij de MM??? 210 euro?
Verwijderd
Je heb gelijk dat ik er beter maar niet vreemde talen in kan gaan stoppen
. Maar bij de andere gebruikers van dit forum lijkt die firmware prima te werken ookal komt ie van de andere kant van de wereld.
Verder was ik een beetje onduidelijk in mijn uitleg excuses hiervoor, ik heb niet de gehele filename veranderd alleen de uitgang; eerst was het een .duh bestand en hier heb ik een .upgrade bestand gemaakt. Ik heb dit alleen gedaan om dat dit zo vermeld staat een stukje terug in dit topic.
De 80gb was 239,- bij de mm
Verder was ik een beetje onduidelijk in mijn uitleg excuses hiervoor, ik heb niet de gehele filename veranderd alleen de uitgang; eerst was het een .duh bestand en hier heb ik een .upgrade bestand gemaakt. Ik heb dit alleen gedaan om dat dit zo vermeld staat een stukje terug in dit topic.
.upgrade is voor de mediaplayer 35 network kit.Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 01:16:
Je heb gelijk dat ik er beter maar niet vreemde talen in kan gaan stoppen. Maar bij de andere gebruikers van dit forum lijkt die firmware prima te werken ookal komt ie van de andere kant van de wereld.
.duh is voor de mediaplayer 3
Geen bestandjes renamen dus... Maar zou je de firmware wel willen updaten? Als je freecom kapot is/gaat, en er staat een modix firmware op, kun je fluiten naar je garantie...
Hoe heb je je freecom aangesloten op je tv? Dat laserlicht achterop is een digitale optische uitgang, welke je zou kunnen gebruiken voor een surround versterker. Ik ben nog nooit een tv tegengekomen die hier een ingang voor heeft (heel misschien is die er wel), dus zet je geluid op analoog.
Dan moet je zorgen dat je ook een geluidskabeltje aansluit. Dit zijn de rode en witte aansluiting.
Zit de freecom aangesloten op de voorkant van je tv:
Hier zitten meestal een gele, rode en witte aansluiting, en soms ook svideo (hier moet een stekker met 4 pinnetjes in). sluit hier dus de rode en witte ook aan...
Hetzelfde geldt voor de zijkant van je tv...
Maar aan de achterkant van de tv:
Als hier een rode en witte aansluiting zit, is dit 9 van de 10 keer om het geluid van de tv naar een versterker te doen, dit is dus een uitgang, en geen ingang voor de freecom. Om de freecom aan te kunnen sluiten zul je een scart-adaptertje moeten gebruiken, welke dezelfde aansluitingen heeft als omschreven bij "voorkant tv"... Let er wel op dat video EN audio zijn aangesloten...
Yep, door dat laserlampje raakte ik ook in de war :-)Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 00:45:
Het rood/witte kabeltje dat werd meegeleverd stop je idd DAAR in voor ANALOOG geluid.
Het is een combi-output: rondom het gaatje zitten de metalen aansluitingen voor analoog geluid en aan het einde zit het lampje voor digitaal geluid.
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Verwijderd
Ah, geweldig! Ik heb geluid bedankt voor alle reacties, het was idd gewoon simpelweg een scart kabel gebruiken om hem achterin de tv te pluggen. Maar als ik toch nog even wat meer van jullie kennis mag gebruiken: ik heb nu geluid bij de standaard filmpjes die op de freecom staan.
Nu heb ik er een dvdtje opgezet in .vob bestanden, het beeld speelt ie prima af geen probleem maar ik heb dus geen geluid. De machine zelf geeft aan dat de geluidsindeling in ac3 is. Wordt dit ondersteunt of heb ik gewoon iets fout gedaan bij het plaatsen van de film?
Hij staat nu in een map met daarna de gebruikelijke video_ts en audio_ts.
Nu heb ik er een dvdtje opgezet in .vob bestanden, het beeld speelt ie prima af geen probleem maar ik heb dus geen geluid. De machine zelf geeft aan dat de geluidsindeling in ac3 is. Wordt dit ondersteunt of heb ik gewoon iets fout gedaan bij het plaatsen van de film?
Zeer waarschijnlijk is deze dvd multikanaals (5.1 ofzo), naar mijn weten kan deze alleen digitaal naar buiten gestuurd worden. Dus heb je eigenlijk een versterker nodig die dit ondersteund.Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 13:03:
Ah, geweldig! Ik heb geluid bedankt voor alle reacties, het was idd gewoon simpelweg een scart kabel gebruiken om hem achterin de tv te pluggen. Maar als ik toch nog even wat meer van jullie kennis mag gebruiken: ik heb nu geluid bij de standaard filmpjes die op de freecom staan.
Verwijderd
Aangezien ik niet beschik over een versterker, maar het toch jammer vind om te film weg te gooien heb ik even lopen googlen op een audio converter.
Blijkbaar zijn er dus 1000 programma's die dit doen maar de een heeft nog een vagere interface als de andere (kan aan mij liggen.) Is het uberhäupt mogelijk om het geluid te converten zonder dat ik de film beschadig?
Dit programma vond ik nog het meest aantrekkelijk, genaamd audio converter: http://www.softpedia.com/...ers/Audio-Converter.shtml. Ik heb alleen geen idee of deze ook grote bestanden ondersteunt. Als iemand hier een goed alternatief voor heeft hoor ik het graag.
Blijkbaar zijn er dus 1000 programma's die dit doen maar de een heeft nog een vagere interface als de andere (kan aan mij liggen.) Is het uberhäupt mogelijk om het geluid te converten zonder dat ik de film beschadig?
Dit programma vond ik nog het meest aantrekkelijk, genaamd audio converter: http://www.softpedia.com/...ers/Audio-Converter.shtml. Ik heb alleen geen idee of deze ook grote bestanden ondersteunt. Als iemand hier een goed alternatief voor heeft hoor ik het graag.
Verwijderd
Even een klein vraagje, bij de "netwerk kit" kun je zelf een harde schijf erin doen, geld dat ook bij deze versie. Kun je hier de harde schijf gewoon wisselen. Dit vraag ik omdat bij de netwerk kit geen display heeft maar deze versie wel. Ik zou namelijk graag zelf een schijf erin willen doen, aangezien ik die nog over heb..
Verwijderd
Op zich een leuk apparaat, een week of drie geleden bij Dixons gehaald.
Toch een aantal minpuntjes die (nog) niet door een firmware upgrade te verhelpen waren.
Zo werden VOB bestanden door m'n dvd recorder waren opgenomen afgespeeld zonder geluid(unknown format). Verschillende xvid/divx films die niet of niet goed afgespeeld worden(schokkerig beeld, audio niet weergegeven etc.)
Na een dag of twee heb ik deze player daarom weer teruggebracht en Xbox gekocht.
Qua prijs goedkoper en XMBC speelt wel alles af zonder problemen..
Toch een aantal minpuntjes die (nog) niet door een firmware upgrade te verhelpen waren.
Zo werden VOB bestanden door m'n dvd recorder waren opgenomen afgespeeld zonder geluid(unknown format). Verschillende xvid/divx films die niet of niet goed afgespeeld worden(schokkerig beeld, audio niet weergegeven etc.)
Na een dag of twee heb ik deze player daarom weer teruggebracht en Xbox gekocht.
Qua prijs goedkoper en XMBC speelt wel alles af zonder problemen..
Verwijderd
Aha, dus toch. Hier was ik al bang voor. Pest is dat je met dit soort dingen zo afhankelijk bent van de fabrikant met firmwareupdates. Ik wacht met m'n Philips Divx/Xvid standalone setje ook al bijna een jaar op een nieuwe firmwareupdate om schokkerige films vloeiend af te kunnen spelen. Maar de update komt niet en inmiddels spelen steeds meer films schokkerig of niet af. Dit apparaatje is dus een no go. Maar ik heb vorige week een Dell Inspiron 9400 laptop gekocht voor € 829,- excl. BTW en daar zit alles op, tv-out, VGA en DVI dus ik ben de komende jaren klaarVerwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 05:15:
Verschillende xvid/divx films die niet of niet goed afgespeeld worden(schokkerig beeld, audio niet weergegeven etc.
Is dit niet een veel functioneler spelertje, komt medio feb te koop (ziehttp://www.pixelmagicsyst...a_players/hd_mediabox.htm)
HD MediaBox™ is a high definition HDD (hard disk drive) media player which gives instant access to all your high definition video, digital music, digital photos and DVD files no matter where they are stored - on it's internal hard disk drive (HDD), on your personal computer, USB HDD or Network Attached Storage box.
HD MediaBox™ supports resolutions of up to 1080p so you can now set all your HD media free from the constraints of your monitor. Use any VGA, component video, DVI or HDMI equipped display device - Flat panel displays, projectors, HDTVs and more.
HD MediaBox™ is designed with high quality audio playback in mind. Equipped with 24-bit/192KHz audio DAC from Analog Devices Inc, low noise Op Amps from Burr-Brown® (famous for their clean output and ultra-low distortion characteristics) and our own specially developed timing circuitry, the HD MediaBox™ can now be the centre of your hifi as a high end CD jukebox storing thousands of CDs!
The Audiophile Edition (MB200) adds a low jitter TCXO (temperature compensated crystal oscillator) to dramatically improve spaciousness, clarity, impact, and purity, providing the highest quality audio playback available in any network media player.
Digital optical, coax, and analogue connectors are all provided to deliver this high fidelity audio into any home theater or stereo system.
For movies, tv shows, camcorder footage and more, HD MediaBox™ supports all the most popular formats including MPEG 1/2/4, WMV9, DivX™ and XviD, as well as DVD .ISO and .VOB files. Output everything through the digital HDMI™ connection and you can go digital all the way to your screen!
Included with HD MediaBox™ is a backlit remote so you can keep the lights low. Combine this with the small size and fanless operation and you get a high powered box that's also easy to live with.
HD MediaBox™ is a high definition HDD (hard disk drive) media player which gives instant access to all your high definition video, digital music, digital photos and DVD files no matter where they are stored - on it's internal hard disk drive (HDD), on your personal computer, USB HDD or Network Attached Storage box.
HD MediaBox™ supports resolutions of up to 1080p so you can now set all your HD media free from the constraints of your monitor. Use any VGA, component video, DVI or HDMI equipped display device - Flat panel displays, projectors, HDTVs and more.
HD MediaBox™ is designed with high quality audio playback in mind. Equipped with 24-bit/192KHz audio DAC from Analog Devices Inc, low noise Op Amps from Burr-Brown® (famous for their clean output and ultra-low distortion characteristics) and our own specially developed timing circuitry, the HD MediaBox™ can now be the centre of your hifi as a high end CD jukebox storing thousands of CDs!
The Audiophile Edition (MB200) adds a low jitter TCXO (temperature compensated crystal oscillator) to dramatically improve spaciousness, clarity, impact, and purity, providing the highest quality audio playback available in any network media player.
Digital optical, coax, and analogue connectors are all provided to deliver this high fidelity audio into any home theater or stereo system.
For movies, tv shows, camcorder footage and more, HD MediaBox™ supports all the most popular formats including MPEG 1/2/4, WMV9, DivX™ and XviD, as well as DVD .ISO and .VOB files. Output everything through the digital HDMI™ connection and you can go digital all the way to your screen!
Included with HD MediaBox™ is a backlit remote so you can keep the lights low. Combine this with the small size and fanless operation and you get a high powered box that's also easy to live with.
Verwijderd
De geslotenheid van de meeste firmware is in deze gevallen idd een probleem.Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 12:13:
[...]
Aha, dus toch. Hier was ik al bang voor. Pest is dat je met dit soort dingen zo afhankelijk bent van de fabrikant met firmwareupdates. Ik wacht met m'n Philips Divx/Xvid standalone setje ook al bijna een jaar op een nieuwe firmwareupdate om schokkerige films vloeiend af te kunnen spelen. Maar de update komt niet en inmiddels spelen steeds meer films schokkerig of niet af. Dit apparaatje is dus een no go. Maar ik heb vorige week een Dell Inspiron 9400 laptop gekocht voor € 829,- excl. BTW en daar zit alles op, tv-out, VGA en DVI dus ik ben de komende jaren klaar
De fabrikant heeft na een bepaalde tijd de opvolgers van jouw player op de markt gebracht en daar gaan de updates..Da's wel een voordeel van een open source project als xbmc, hoewel ook dit project niet tot in lengte van dagen meegaat maar voorlopig bevalt het prima.
Een laptop kopen is natuurlijk ook een mogelijkheid maar voor veel gebruikers toch een beetje overkill, zeker als ze alleen op zoek zijn naar een standalone mediaplayer.
Verwijderd
Niemand ??Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 03:42:
Even een klein vraagje, bij de "netwerk kit" kun je zelf een harde schijf erin doen, geld dat ook bij deze versie. Kun je hier de harde schijf gewoon wisselen. Dit vraag ik omdat bij de netwerk kit geen display heeft maar deze versie wel. Ik zou namelijk graag zelf een schijf erin willen doen, aangezien ik die nog over heb..
Moet volgens mij wel kunnen, kijkend naar hoe dat ding er aan de binnenkant uitziet....
http://www.tomshardware.c...he_mainstream/page12.html
Modix HD3510 is hetzelfde als de Freecom.
[ Voor 29% gewijzigd door LLaTeM op 18-02-2006 17:40 ]
Verwijderd
Heeft iemand deze nieuwe firmware op z'n Freecom Mediaplayer 3 gezet?
http://www.dtsinfo.co.kr/...ge=headnum&desc=asc&no=22
[HD2510,3510] European/English Language Firmware v.06.02.04.1
Zijn hiermee de laatste bugjes opgelost?
Ik sta op het punt om de Kit te gaan bestellen maar ben er nog niet uit welke harde schijf ik erbij zal bestellen.
In ieder geval eentje van 250 of 320 GB en de player komt in de kamer dus moet ie ook stil zijn en niet te warm worden zodat de fan continu aanslaat.
Kan iemand mij iets uit ervaring of kennis adviseren?
Thanks.
In ieder geval eentje van 250 of 320 GB en de player komt in de kamer dus moet ie ook stil zijn en niet te warm worden zodat de fan continu aanslaat.
Thanks.
Bedoel je dan niet de Freecom MediaPlayer 3.5 Netwerk kit? Dan kun je beter in dit draadje terecht. Deze heeft geen fan, en heb er zelf een 320Gb schijf ingezet. Heb ergens gelezen dat Hitachi harde schijven een optie hebben die ze stiller maakt, dat zou dus een voordeel voor je kunnen zijn.Frixel schreef op zondag 05 november 2006 @ 21:52:
Ik sta op het punt om de Kit te gaan bestellen maar ben er nog niet uit welke harde schijf ik erbij zal bestellen.
Thanks.
Ik ben ook benieuwd of iemand deze er inmiddels al op heeft gezet.Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 23:00:
Ik zit n.l met een sreaming probleem van DVD`s.
Vanaf PC`s naar mediaplayer gaat perfect maar vanaf mijn Nas (deze) bevriesd mijn beeld binnen de 20 seconden.
Verwijderd
Vraag me af wat je ermee moet. Zit niet eens een HD video uitgang op. Alleen s-video. Dat zal wel niet zo bijzonder eruit zien op een HD tv.. Voor dat geld kan je ook een xbox 1 kopen en gebruiken als mediacenter.
En daarbij komt ook nog dat het van Freecom is. Mijn ervaring met Freecom is dat het vaak troep is...
En daarbij komt ook nog dat het van Freecom is. Mijn ervaring met Freecom is dat het vaak troep is...
Verwijderd
Alternatieven High Def Sigma 8621 of first generation Sigma 8511
MX760HD
MV5000U
Modix 3520
TViX 3100
TViX 5000

Verwijderd
Ik gebruik zelf de NAS CS-406 van Synology met mijn TViX 5000A, high def ook .ts via 10/100, geen problemenFrixel schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 10:40:
[...]
Ik ben ook benieuwd of iemand deze er inmiddels al op heeft gezet.
Ik zit n.l met een sreaming probleem van DVD`s.
Vanaf PC`s naar mediaplayer gaat perfect maar vanaf mijn Nas (deze) bevriesd mijn beeld binnen de 20 seconden.![]()
Verwijderd
Modix 3520 is alweer de nieuwere versie sigma 8621 chip voor High Def en .tsVerwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 23:00: