Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:40

resusaapje

h less

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 00:45:
PS. achterop het apparaat zit zo'n laserlampje met daarin de tekst audio l/s, is dit de fout die ik maak? Moet deze connectie maken met iets of is dit alleen een extra voor bepaalde tv's
Yep, door dat laserlampje raakte ik ook in de war :-)

Het rood/witte kabeltje dat werd meegeleverd stop je idd DAAR in voor ANALOOG geluid.

Het is een combi-output: rondom het gaatje zitten de metalen aansluitingen voor analoog geluid en aan het einde zit het lampje voor digitaal geluid.

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, geweldig! Ik heb geluid bedankt voor alle reacties, het was idd gewoon simpelweg een scart kabel gebruiken om hem achterin de tv te pluggen. Maar als ik toch nog even wat meer van jullie kennis mag gebruiken: ik heb nu geluid bij de standaard filmpjes die op de freecom staan.

Nu heb ik er een dvdtje opgezet in .vob bestanden, het beeld speelt ie prima af geen probleem maar ik heb dus geen geluid. De machine zelf geeft aan dat de geluidsindeling in ac3 is. Wordt dit ondersteunt of heb ik gewoon iets fout gedaan bij het plaatsen van de film?

Hij staat nu in een map met daarna de gebruikelijke video_ts en audio_ts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-07 11:12
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 13:03:
Ah, geweldig! Ik heb geluid bedankt voor alle reacties, het was idd gewoon simpelweg een scart kabel gebruiken om hem achterin de tv te pluggen. Maar als ik toch nog even wat meer van jullie kennis mag gebruiken: ik heb nu geluid bij de standaard filmpjes die op de freecom staan.

Nu heb ik er een dvdtje opgezet in .vob bestanden, het beeld speelt ie prima af geen probleem maar ik heb dus geen geluid. De machine zelf geeft aan dat de geluidsindeling in ac3 is. Wordt dit ondersteunt of heb ik gewoon iets fout gedaan bij het plaatsen van de film?

Hij staat nu in een map met daarna de gebruikelijke video_ts en audio_ts.
Zeer waarschijnlijk is deze dvd multikanaals (5.1 ofzo), naar mijn weten kan deze alleen digitaal naar buiten gestuurd worden. Dus heb je eigenlijk een versterker nodig die dit ondersteund.

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien ik niet beschik over een versterker, maar het toch jammer vind om te film weg te gooien heb ik even lopen googlen op een audio converter.

Blijkbaar zijn er dus 1000 programma's die dit doen maar de een heeft nog een vagere interface als de andere (kan aan mij liggen.) Is het uberhäupt mogelijk om het geluid te converten zonder dat ik de film beschadig?

Dit programma vond ik nog het meest aantrekkelijk, genaamd audio converter: http://www.softpedia.com/...ers/Audio-Converter.shtml. Ik heb alleen geen idee of deze ook grote bestanden ondersteunt. Als iemand hier een goed alternatief voor heeft hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een klein vraagje, bij de "netwerk kit" kun je zelf een harde schijf erin doen, geld dat ook bij deze versie. Kun je hier de harde schijf gewoon wisselen. Dit vraag ik omdat bij de netwerk kit geen display heeft maar deze versie wel. Ik zou namelijk graag zelf een schijf erin willen doen, aangezien ik die nog over heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich een leuk apparaat, een week of drie geleden bij Dixons gehaald.

Toch een aantal minpuntjes die (nog) niet door een firmware upgrade te verhelpen waren.
Zo werden VOB bestanden door m'n dvd recorder waren opgenomen afgespeeld zonder geluid(unknown format). Verschillende xvid/divx films die niet of niet goed afgespeeld worden(schokkerig beeld, audio niet weergegeven etc.)

Na een dag of twee heb ik deze player daarom weer teruggebracht en Xbox gekocht.
Qua prijs goedkoper en XMBC speelt wel alles af zonder problemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 05:15:
Verschillende xvid/divx films die niet of niet goed afgespeeld worden(schokkerig beeld, audio niet weergegeven etc.
Aha, dus toch. Hier was ik al bang voor. Pest is dat je met dit soort dingen zo afhankelijk bent van de fabrikant met firmwareupdates. Ik wacht met m'n Philips Divx/Xvid standalone setje ook al bijna een jaar op een nieuwe firmwareupdate om schokkerige films vloeiend af te kunnen spelen. Maar de update komt niet en inmiddels spelen steeds meer films schokkerig of niet af. Dit apparaatje is dus een no go. Maar ik heb vorige week een Dell Inspiron 9400 laptop gekocht voor € 829,- excl. BTW en daar zit alles op, tv-out, VGA en DVI dus ik ben de komende jaren klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llpineapple
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:45
Is dit niet een veel functioneler spelertje, komt medio feb te koop (ziehttp://www.pixelmagicsyst...a_players/hd_mediabox.htm)

HD MediaBox™ is a high definition HDD (hard disk drive) media player which gives instant access to all your high definition video, digital music, digital photos and DVD files no matter where they are stored - on it's internal hard disk drive (HDD), on your personal computer, USB HDD or Network Attached Storage box.

HD MediaBox™ supports resolutions of up to 1080p so you can now set all your HD media free from the constraints of your monitor. Use any VGA, component video, DVI or HDMI equipped display device - Flat panel displays, projectors, HDTVs and more.

HD MediaBox™ is designed with high quality audio playback in mind. Equipped with 24-bit/192KHz audio DAC from Analog Devices Inc, low noise Op Amps from Burr-Brown® (famous for their clean output and ultra-low distortion characteristics) and our own specially developed timing circuitry, the HD MediaBox™ can now be the centre of your hifi as a high end CD jukebox storing thousands of CDs!

The Audiophile Edition (MB200) adds a low jitter TCXO (temperature compensated crystal oscillator) to dramatically improve spaciousness, clarity, impact, and purity, providing the highest quality audio playback available in any network media player.

Digital optical, coax, and analogue connectors are all provided to deliver this high fidelity audio into any home theater or stereo system.

For movies, tv shows, camcorder footage and more, HD MediaBox™ supports all the most popular formats including MPEG 1/2/4, WMV9, DivX™ and XviD, as well as DVD .ISO and .VOB files. Output everything through the digital HDMI™ connection and you can go digital all the way to your screen!

Included with HD MediaBox™ is a backlit remote so you can keep the lights low. Combine this with the small size and fanless operation and you get a high powered box that's also easy to live with.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 12:13:
[...]

Aha, dus toch. Hier was ik al bang voor. Pest is dat je met dit soort dingen zo afhankelijk bent van de fabrikant met firmwareupdates. Ik wacht met m'n Philips Divx/Xvid standalone setje ook al bijna een jaar op een nieuwe firmwareupdate om schokkerige films vloeiend af te kunnen spelen. Maar de update komt niet en inmiddels spelen steeds meer films schokkerig of niet af. Dit apparaatje is dus een no go. Maar ik heb vorige week een Dell Inspiron 9400 laptop gekocht voor € 829,- excl. BTW en daar zit alles op, tv-out, VGA en DVI dus ik ben de komende jaren klaar :)
De geslotenheid van de meeste firmware is in deze gevallen idd een probleem.
De fabrikant heeft na een bepaalde tijd de opvolgers van jouw player op de markt gebracht en daar gaan de updates..Da's wel een voordeel van een open source project als xbmc, hoewel ook dit project niet tot in lengte van dagen meegaat maar voorlopig bevalt het prima.

Een laptop kopen is natuurlijk ook een mogelijkheid maar voor veel gebruikers toch een beetje overkill, zeker als ze alleen op zoek zijn naar een standalone mediaplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 03:42:
Even een klein vraagje, bij de "netwerk kit" kun je zelf een harde schijf erin doen, geld dat ook bij deze versie. Kun je hier de harde schijf gewoon wisselen. Dit vraag ik omdat bij de netwerk kit geen display heeft maar deze versie wel. Ik zou namelijk graag zelf een schijf erin willen doen, aangezien ik die nog over heb..
Niemand ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLaTeM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 18:51
Moet volgens mij wel kunnen, kijkend naar hoe dat ding er aan de binnenkant uitziet....
http://www.tomshardware.c...he_mainstream/page12.html

Modix HD3510 is hetzelfde als de Freecom.

[ Voor 29% gewijzigd door LLaTeM op 18-02-2006 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand deze nieuwe firmware op z'n Freecom Mediaplayer 3 gezet?

http://www.dtsinfo.co.kr/...ge=headnum&desc=asc&no=22
[HD2510,3510] European/English Language Firmware v.06.02.04.1

Zijn hiermee de laatste bugjes opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 20:29
Ik sta op het punt om de Kit te gaan bestellen maar ben er nog niet uit welke harde schijf ik erbij zal bestellen.
In ieder geval eentje van 250 of 320 GB en de player komt in de kamer dus moet ie ook stil zijn en niet te warm worden zodat de fan continu aanslaat.
Kan iemand mij iets uit ervaring of kennis adviseren?
Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Frixel schreef op zondag 05 november 2006 @ 21:52:
Ik sta op het punt om de Kit te gaan bestellen maar ben er nog niet uit welke harde schijf ik erbij zal bestellen.
In ieder geval eentje van 250 of 320 GB en de player komt in de kamer dus moet ie ook stil zijn en niet te warm worden zodat de fan continu aanslaat.
Kan iemand mij iets uit ervaring of kennis adviseren?
Thanks.
Bedoel je dan niet de Freecom MediaPlayer 3.5 Netwerk kit? Dan kun je beter in dit draadje terecht. Deze heeft geen fan, en heb er zelf een 320Gb schijf ingezet. Heb ergens gelezen dat Hitachi harde schijven een optie hebben die ze stiller maakt, dat zou dus een voordeel voor je kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frixel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 20:29
Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 23:00:

Ik ben ook benieuwd of iemand deze er inmiddels al op heeft gezet.
Ik zit n.l met een sreaming probleem van DVD`s.
Vanaf PC`s naar mediaplayer gaat perfect maar vanaf mijn Nas (deze) bevriesd mijn beeld binnen de 20 seconden. :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag me af wat je ermee moet. Zit niet eens een HD video uitgang op. Alleen s-video. Dat zal wel niet zo bijzonder eruit zien op een HD tv.. Voor dat geld kan je ook een xbox 1 kopen en gebruiken als mediacenter.
En daarbij komt ook nog dat het van Freecom is. Mijn ervaring met Freecom is dat het vaak troep is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alternatieven High Def Sigma 8621 of first generation Sigma 8511

Afbeeldingslocatie: http://www.rhisc.nl/images/MX760HD.jpg MX760HD
Afbeeldingslocatie: http://www.rhisc.nl/images/unicorn_mv5000u_b.jpg MV5000U
Afbeeldingslocatie: http://www.rhisc.nl/shop/b_6969.jpg Modix 3520
Afbeeldingslocatie: http://www.rhisc.nl/shop/b_7024.jpg TViX 3100
Afbeeldingslocatie: http://www.rhisc.nl/shop/b_6975.jpg TViX 5000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frixel schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 10:40:
[...]

Ik ben ook benieuwd of iemand deze er inmiddels al op heeft gezet.
Ik zit n.l met een sreaming probleem van DVD`s.
Vanaf PC`s naar mediaplayer gaat perfect maar vanaf mijn Nas (deze) bevriesd mijn beeld binnen de 20 seconden. :( :(
Ik gebruik zelf de NAS CS-406 van Synology met mijn TViX 5000A, high def ook .ts via 10/100, geen problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 23:00:

Modix 3520 is alweer de nieuwere versie sigma 8621 chip voor High Def en .ts
Pagina: 1 2 Laatste