Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55695

Topicstarter
All,

Zag een leuk apparaatje in de Veronica gids en ben toen op zoek gaan op internet.
Afbeeldingslocatie: http://www.freecom.com/objects/00004918.jpg

Er is nog geen review te vinden en ook GOT zie ik niks van een topic hierover.

Heeft iemand dit apparaatje? wat zijn je ervaringen? ondersteund hij SRT(ondertiteling van DIVX films)?

Hoop dat iemand wat meer weet :) :)

hier nog wat specs:
MediaPlayer-3 80/160/250 GB silver

Harddrive 3,5" based portable multimedia player

80 GB, Ice Silver

Stylish, high quality design
fits perfectly in the living room

Features :

--------------------------------------------------------------------------------

Store and play back DivX/MPEG-4 movies

Store and play back MP3,WMA,OGG files

Convenient graphical LCD display

Easy to operate via remote control

Includes Dr. DivX Video-Encoding Software

Interface: USB 2.0 ( for connection to PC)

Composite/component, S-VIDEO (TV)

L/R / SPDIF Optical Digital Audio (HiFi)

Supported video formats :
MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4, DivX 3.11 / 4.0
5.0, XviD, DAT, VOB, MPG, MPA, M1V, M2V
AVI, MPEG-1, MPEG-2, MP3, AC3, DTS, MP1
MP2, MP3, WMA, ASF, Ogg Vorbis, AC3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
op www.pcboulevard.com staat hij al met 160 gig voor €282 (incl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-04 11:13
Inde pcm stoind er een tijd geleden een artikel over. Ze hadden een nog niet afgewerkte versie, maar ze waren redelijk enthousiast. Ik heb het nr niet hier, maar dit weekend wil ik nog wel eens kijken voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ben benieuwd. Vindt het namelijk echt een top apparaat! alleen ondertiteling is echt een issue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Echt een alleskunnertje dit :)
Fantastisch om zon apparaat op je tv aan te sluiten, zodat je al je (uiteraard legaal) gedownloade films kunt kijken.

Ik had dit ding al ns eerder gezien, en er stond me zoiets bij dat ie wel ondertitelingen ondersteunde, maar ik weet het absoluut niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik dacht deze post loopt vast storm :) want iedereen vind dit fantastisch en wil er meer over weten...

Maar gewoon geen replies hahaha :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9079

Ben ook wel geinteresseerd in dit spelertje, zoek al tijden een stand-alone HDD speler die zonder TV kan werken dus met eigen display ala Ipod.

kan alleen nog maar klein nieuws berichtje erover vinden:

http://www.diskidee.nl/av/nieuws/index.htms/5686

Heb soort gelijke spelertjes gevonden op een duitse website:

http://www.hdd-player.de/

Die linken naar een artikel van C'T waarin de spelers getest worden:

http://web17.p15160287.pu.../Shop/ct.0805.072-073.pdf

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 9079 op 03-05-2005 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Tsja, hij zal wel niet zo goedkoop zijn, dus zullen er wel niet heel veel mensen geinteresseerd zijn.
Is er al iets bekend over de prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9079

RoD schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 12:21:
Tsja, hij zal wel niet zo goedkoop zijn, dus zullen er wel niet heel veel mensen geinteresseerd zijn.
Is er al iets bekend over de prijs?
Valt op zich mee, de goedkoopste is nu € 212,-

http://www.tweakers.net/p...h&Cat2=&Query=mediaplayer

Die Rapsody van www.hdd-player.de ligt op gelijk prijsniveau

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130941

Zeker een leuk apparaat... Nu in de "aanbieding" bij media markt... Volgens mij alleen een stuk duurder dan de on-line shops!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61204

Anoniem: 55695 schreef op donderdag 28 april 2005 @ 10:31:
Ik dacht deze post loopt vast storm :) want iedereen vind dit fantastisch en wil er meer over weten...

Maar gewoon geen replies hahaha :S
ik denk dat mensen echt voor de xbox360 gaan... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61204 schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 11:38:
[...]

ik denk dat mensen echt voor de xbox360 gaan... :9~
Want? Die kan hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killraven
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Killraven

B1-66ER

Na een artikel over dit apparaat in de PC-Active ben ik ook op zoek gegaan naar meer informatie maar vindt niets. In de PC-Active wordt met geen woord gerept over de user interface en dat vind ik toch wel belangrijk. Ook ben ik benieuwd of de component uitgang Progressive Scan ondersteunt.

Eigenlijk zouden ze een versie van dit apparaat moeten uitbrengen met een kleinere (of geen) harddisk en met een netwerkaansluiting... dan zou het een killer apparaat zijn. Vooropgesteld dat de GUI in orde is dan.

Pointless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tato
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-04 01:30
Mijn neef heeft er sinds het begin van de week eentje.

Hij is er heel content van, behalve dan dat hij wat traag reageert.
Hij heeft er al DVD's (vob), Xvid, DivX, svcd op afgespeeld en dat ging zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

taT0 schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 16:54:
Mijn neef heeft er sinds het begin van de week eentje.

Hij is er heel content van, behalve dan dat hij wat traag reageert.
Hij heeft er al DVD's (vob), Xvid, DivX, svcd op afgespeeld en dat ging zonder problemen.
Hoe ziet de interface op de tv eruit? Is het een beetje als andere mediaplayers (zoals van Windows of Pinnacle).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tato
Anoniem: 130941 schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 17:02:
[...]

Hoe ziet de interface op de tv eruit? Is het een beetje als andere mediaplayers (zoals van Windows of Pinnacle).
Ik zal het eens vragen als ik hem nog eens zie. Maar dat weet ik dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killraven
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Killraven

B1-66ER

taT0 schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 17:30:
[...]

Ik zal het eens vragen als ik hem nog eens zie. Maar dat weet ik dus niet.
Dat zou top zijn want daar ben ik erg benieuwd naar. Er wordt nergens over gerept namelijk, ook niet op de site van Freecom.

Pointless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87692

Ik zoek ook zo'n apparaatje en had ook naar deze gekeken. Ziet er top uit! Alleen zou zo'n apparaat helemaal compleet zijn indien er ook een record functie op zit, zover ik weet is dat niet het geval, ook niet op de spelers van die Duitse site. Iemand wellicht suggesties waar ik zo'n portable HDD speler/recorder kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51710

Vind het leuk apparaatje om te zien, alleen zou ik graag wat foto's of uitgebreide review willen zien.
Ben namelijk benieuwd hoe het apparaat de gebruiker 1 bepaald liedje weet te vinden op een display van een paar CM groot. Of kan dit apparaat ook gewoon met de TV bestuurd worden?

Wat ik me ook nog afvraag is het volgende, op de site word gesproken dat je een PC nodig heb met min 500 MHz, waarom? Je hoef toch enkel mp3 over te zetten lijkt mij? Wat is de meerwaarde van dit apparaat wanneer je hem aan de pc aansluit. (bediening via pc?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tato
Anoniem: 51710 schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 21:46:
Vind het leuk apparaatje om te zien, alleen zou ik graag wat foto's of uitgebreide review willen zien.
Ben namelijk benieuwd hoe het apparaat de gebruiker 1 bepaald liedje weet te vinden op een display van een paar CM groot. Of kan dit apparaat ook gewoon met de TV bestuurd worden?

Wat ik me ook nog afvraag is het volgende, op de site word gesproken dat je een PC nodig heb met min 500 MHz, waarom? Je hoef toch enkel mp3 over te zetten lijkt mij? Wat is de meerwaarde van dut ding wanneer je hem aan de pc aansluit. (bediening via pc?)
Het apparaat bedien je op de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHerbig
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-03 11:29
Hoi,
Er staat een korte review in het tijdschrift Computer Totaal Praktijkgids DVD2005. Die ligt nog in de winkels. Hun conclusie is een 7. Pluspunten vinden ze "compact" en "te gebruiken als externe harde schijf". En minpunten "geen RGB-uitgang" en "lawaai".
Toen ik dat eerst las was ik het er niet helemaal mee eens. Ik ben heel tevreden met de mijne, maar sinds een paar dagen maakt die van mij toch ook wel veel lawaai. Dat lees ik op andere forums ook. Op zich kan ik daar wel mee leven, maar omdat hij dus eerst nauwelijks te horen was, denk ik steeds dat er iets aan kapot is of gaat. Misschien omdat de harde schijf voller wordt? (nu 3/4 vol).
De RGB-uitgang zou zoveel beter beeld geven, maar dat lijkt me echt niet nodig. Ik speel bij de ene TV af met composiet en bij de andere met S-Video, en ik vind ze allebei even mooi. Als ik daarna een gewone VHS-band afspeel schrik ik eerst even van de slechte kwaliteit. Overigens staat in de handleiding dat je wel een RGB-kabel zou kunnen aansluiten als je die eerst koopt, maar dat snap ik niet helemaal, want die RGB sluit je op hetzelfde gaatje aan als de composiet. Maar goed.
Een nadeel wat me gelijk opviel was dat de ondertitels in een te breed letterformaat zijn. Het komt vaak voor dat je de titels over 3 of 4 regels ziet en dat is natuurlijk heel irritant. Hij leest gewoon .srt bestanden af. Je kunt de lettertjes groter en kleiner maken, maar dat heeft alleen betrekking op de hoogte, en niet op de breedte. Ik ben momenteel bezig ondertitels te vertalen van Alias seizoen 3 en 4 en ik moet er heel veel moeite voor doen om te zorgen dat de tekst niet langer wordt dan twee regels. De ondertitels die je normaal op TV ziet zijn compacter en dat leest ook sneller.
Dit zijn mijn voornaamste klachten: lawaai en brede ondertitels.
Dan zijn er nog een paar kleinere klachten, die niet zo'n probleem opleveren.
Je kunt het beeld versneld spoelen met 8x, 16x en 32x. Dat gaat veel te snel. Er zijn ook veel avi's waarbij hij gewoon niet reageert, maar vastloopt, en dan kun je weer helemaal opnieuw beginnen met de film. En omdat je dan weet dat hij vastloopt, is het moeilijk weer terug te komen op de plek waar je gebleven was. Je hebt een GOTO mogelijkheid, en daarmee moet je dan ongeveer inschatten hoeveel minuten je al gezien had. De afstandsbediening werkt dan niet bepaald flitsend en je zit er behoorlijk op te mopperen als je die GOTO vaak moet gebruiken.
De afstandsbediening werkt sowieso maar matig.
Maar als je gewoon wilt afspelen en geen gekkigheden uithaalt, is er meestal niets met het apparaat aan de hand. De meeste avi's en mpg's spelen zonder problemen, maar laatst had ik twee avi's waarvan al aangegeven was dat de kwaliteit minder was, en toen ik die op de Freecom afspeelde, was het geluid weg. Op de PC met windows mediaplayer was er niets aan de hand. Het lijkt dus dat de software van de Freecom niet zo sterk is.
Slowmotion spelen kan hij ook niet.
De conclusie is dat ik er toch wel blij mee ben. Het is supereenvoudig om je avi's en mpg's (of vob's) erop te zetten en af te spelen. Veel handiger dan branden en in de DVD-speler. Maar achteraf was ik misschien slimmer geweest als ik 't bij branden had gehouden.
Nu heb ik een apparaat met 250 GB voor 350 euro.
Voor 350 euro koop je 233 DVD's, is ruim 1000 GB.
Het gemak wordt duur betaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHerbig
Ik lees nog een vraag over de interface op televisie.
Als je de speler aansluit krijg je een scherm met vijf knoppen: video, audio, foto's, playlist en setup. Die knoppen vind je ook terug op de afstandsbediening.
Als je dan entert op de knop video, bijvoorbeeld, krijg je een verkenner-achtig scherm. Ze hebben al drie mappen voor je aangemaakt: video, audio en photo's. Dat kun je naar believen wijzigen via de PC. Als je dan een map hebt gemaakt met bijv. "Alias seizoen 3" en daar enter je op, dan krijg je gewoon een lijst met alle avi's te zien. Die kun je aanklikken en alles gaat lopen.
Het lijkt dus helaas niet op de Windows Mediaplayer. Dat was mooi geweest, zo'n schuifbalkje. Jammer.

[ Voor 11% gewijzigd door DHerbig op 25-05-2005 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101187

ff een vraagje? hoezo gemak wordt duur betaald?

deze is HERSCHRIJFBAAR ben je het beu kan je het weg gooien :) het neemt makkelijk mee, geen probs meer met omzetten, hij speelt het gewoon af bij aansluiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHerbig
DVD's zijn ook herschrijfbaar, je kunt ze ook zo meenemen, voor mijn Divx-DVD-speler hoef ik niks om te zetten, en DVD's hoef je alleen maar in de speler te doen (geen last van extra kabeltjes zelfs).
Als je gigabytes en prijs vergelijkt, dan heb je met losse DVD's veel meer gigabytes voor een lagere prijs. Vandaar mijn "gemak wordt duur betaald".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een tijdje getwijfeld of ik wel de Mediaplayer van Freecom moest kopen...

De imho toch ietwat negatieve recensie van Dherbig gecombineerd met het feit dat ik een gemodde xbox heb die eigenlijk hetzelfde kan, heeft mij er toch toe besloten die 200 euro's even te bewaren voor een andere leuke gadget ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHerbig
Ik wil nog even iets corrigeren c.q. aanvullen op mijn bovenstaand bericht:
Het geluid is sinds twee dagen weer normaal. Ik heb geen idee waarom dat zo is. Er staat nu zelfs nog meer op dan eerst.
Aangezien het lawaai mijn voornaamste negatieve ervaring was, ben ik er nu dus weer veel tevredener mee.
DH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146109

De Duitse review van de Moviebox HD-3510 (lijkt met hetzelfde apparaat ?) geeft erg slechte cijfers voor audio and ook niet geruisarm. Wat is jullie ervaring wat betreft audiokwaliteit ? Kent iemand de LaCie Silverscreen ?

Peer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146612

Hallo DHerbig!!
. . . .
Maar goed.
Een nadeel wat me gelijk opviel was dat de ondertitels in een te breed letterformaat zijn. Het komt vaak voor dat je de titels over 3 of 4 regels ziet en dat is natuurlijk heel irritant. Hij leest gewoon .srt bestanden af. Je kunt de lettertjes groter en kleiner maken, maar dat heeft alleen betrekking op de hoogte, en niet op de breedte. Ik ben momenteel bezig ondertitels te vertalen van Alias seizoen 3 en 4 en ik moet er heel veel moeite voor doen om te zorgen dat de tekst niet langer wordt dan twee regels. De ondertitels die je normaal op TV ziet zijn compacter en dat leest ook sneller.
..
Tenminste je hebt subtitle maar ik krijg geen ondertitling. Ik heb al veel mogelijkheden geprobeerd maar het lukt niet. 8)7 |:( 8)7 |:(
Kunt u a.u.b. vertellen of hoe het bij jou gelukt is?? I need help, badly.

groetjes,
Marina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHerbig
Hoi Marina,
Sorry dat ik zo laat reageer. Ben een tijd niet langs geweest.
Hier is mijn werkwijze om ondertitels te krijgen: ik heb ze in .srt formaat en ik geef ze exact dezelfde naam als het video-bestand waar het bij hoort, dan vindt hij hem automatisch. Dat naamgeven is niet per se nodig, want je kunt ook met de afstandsbediening op "subtitle" klikken en dan krijg je een lijst met alle ondertitelbestanden die hij kan vinden in de map, waaruit je er dus eentje aan kunt klikken.
Met het knopje "font size" kun je dus kiezen uit: grote letters, kleine letters, of ondertitels uit/aan.
Dat is eigenlijk alles.
Als je meer wilt vragen, mail me dan maar direct: panicola@hetnet.nl.
Dat gaat sneller.
Groetjes, DH

Ter informatie aan anderen nog iets wat ik ontdekt heb over de Freecom, als ik dat nog niet eerder verteld heb...(ik word ouder...).
Het komt voor dat je een avi downloadt met mindere kwaliteit. Dan wil bij de Freecom soms geen geluid te horen zijn. Via de PC is zo'n avi dan wel goed af te spelen. Maar als je een slechtere avi af wil spelen op een DVD-speler die DivX aankan, dan valt het geluid al veel eerder weg dan bij de Freecom. Dus op een rijtje kan een PC het beste met mindere kwaliteit overweg, daarna de Freecom en pas daarna de DivX-DVD-speler.

En nog iets voor pga over de audio. Ik merk geen verschil met het geluid van gewone televisie-uitzendingen, maar ik heb nog geen muziekbestanden afgespeeld met de Freecom, alleen maar films. Geen geruis te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97707

Hebben er nog meer mensen problemen met de ondertiteling? Anders kijk ik wel verder voor een ander apparaatje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollieno
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-04-2021
Ik ben ook in het bezit van een mediaplayer... Mooi ding.. absolute... maar als we kritisch moeten zijn kloppen de bestaande berichten
- Luidruchtig
- Afstandbeding reageerd slecht (Als je niks aan het doen bent met de player en gewoon beetje door folders aan het wandelen bent doet hij het een stuk beter. dus lijkt echt dat wanneer je tijdens een film ofzo wat probeerd met de afstandbedinging de player echt moet wachten op proccertijd)

Ik voeg hier aan toe.
- Playlist optie nuttenloos... je kan zelf via de mediaplayer playlists aanmaken... dat wordt een 4 jaren plan als. Hij leest geen winamp m3u playlist files... erg jammer...!

- random play vanaf een bepaalde folder. je moet echt in een folder zitten en dan kan je de muziek bestanden pas afspelen die in de folder staan (eventueel shuffel). maar dus niet vanaf een bepaald punt in je folder structuur, dat hij recursief doorzoekt naar de files.

- van het ene nummer naar de volgende gaat langzaam.. lijkt alsof ie een refresh doet van de folder en je ziet ook echt je beeld opnieuw opbouwen... geen idee waarom dat is. maar lijkt mij nuttenloos

dat waren een paar puntjes die me irriteren... maar het blijft natuurlijk wel mooi ding... 250 gig opslag en makkelijk mee te nemen om ergens films te gaan kijken ofzo.. das ideaal... al zal ik zo nog een post doen met een probleempie die ik heb..

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollieno
Ok, hier even het volgende...

Ik wilde grote bestanden op die mediaplayer kwijt ( bestanden van 10 gig of meer) en dat kan niet op de FAT32 partitie die hij standaard heeft... Ik heb hem dus omgezet naar NTFS en toen ging dat wel...

echter vanaf het moment dat ik dat gedaan had spelen mijn dvd's niet meer lekker af... Ze happeren als de ziekte.. Niet te kijken meer... Ik denk dus dat dit door die ntfs partitie komt... maar toch vind ik het raar... weet iemand hier meer over ??? ik wil eigenlijk gewoon NTFS houden en ook normaal dvdtjes kunnen blijven kijken..... iemand tips ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147650

Even enkele frustraties kwijt over de Mediaplayer 3 van 250 Gig :(
Heb het toestel gekocht om voornamelijk MP3-muziek mee af te spelen.
Heb er nu ong. 80 Gig opgezet - groot gedeelte van m'n platen- en CD-collectie en de rest downloads.
Het ding moet voor mij steeds random spelen uit de hele collectie, en daar gaat het nu net serieus in de fout.
Welke idioot heeft die software geschreven ??
Ik bezit ook 3 MP3-players van Creative (Nomad van 6 Gig, Zen van 40 Gig en Zen Xtra van 60 Gig.)
Zitten alle 3 proppensvol en spelen random als een fluitje van een cent van bij het inschakelen.
De Freecom daarentegen : uren wachten vooraleer alles ingeladen is en op het scherm komt en dan uiteindelijk : niets meer mee aan te vangen - zit vast - enkel de uitschakeling v/h toestel lukt nog via de remote-control !
Dan maar alles in directories gezet van ong. 1 Gig : deze komen na een (te lang) tijdje op het scherm en dan kan je een dir kiezen - weer wachten en dan de random-keuze maken - weer wachten en uiteindelijk, met een beetje geluk, begint hij af te spelen (kan dus enkel random afspelen wat in de gekozen dir. zit !).
Dan de tussenpausen tussen 2 opeenvolgende muziekstukken duurt veel te lang : HD-led brandt, wat aanduidt dat er gezocht wordt en volledig in geheugen geladen vooraleer af te spelen (geen read & play techniek ?)
Heb al gezocht naar een eventuele firmware-upgrade maar niet gevonden.
Heb ook al even getest met video en dat blijkt naar behoren te werken maar ja, daarvoor heb ik het niet gekocht !
Toestel is dus zeker geen aanrader voor iemand die het uitsluitend voor MP3 wil gaan gebruiken.

Nog iemand met dezelfde ervaring ?

Heb veel zin om het terug naar de winkel te brengen !!! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollieno
Ja, software op dat ding is brak geschreven. MP3 afspelen is alleen een optie als je als per album hebt en een album random wil afspelen... maar pauzes tussendoor is irri.. hij lijkt telkens de lijst te refreshen.. als ie naar het volgende nummer gaat (Nergens voor nodig). een ander nummer zoeken tijdens het afspelen werkt ook niet.. Wacht ook al een tijdje op een firmware update, maar tot op heden niks te vinden.

Ik hoop dat dat nog wel gaat komen. Software matig laat het allemaal nog inderdaad aardig te wensen over!

Iemand ook al dat zelfde probleem als mij ondervonden. Dat DVD's haperig worden afgespeelt. (Nadat ik van fat naar NTFS ben gegaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHerbig
Ik heb zojuist de nieuwste firmware (v5.07.02) op de Freecom Mediaplayer gezet, en nu zijn de ondertitels VEEEEL beter. Net zo compact als op de gewone televisiezenders. Daar ben ik echt vreselijk blij mee. Weer een probleem minder. Ik vind het echt een tof apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedzed1
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-01 23:36
Aangezien sommige negatieve reacties hier op het forum, ben ik verder op zoek gegaan. Zoals al eerder in het forum beschreven zijn er ook nog andere spelers op de markt.
Ik heb me behoorlijk in verdiept, na testen te hebben gelezen komt de rapsody rsh-100 het er best af.
(testen van de mediabox, freecom en rapsody bekeken)

Ik heb deze nu enige dagen in bezit en heel erg positief.

Kan iso afspelen
Goede werking van ondertiteling
USB on the GO
Weinig geluid.

Echt een top apparaat, de harddisk is later makkelijk te vervangen voor een nog grote. Ik heb hem de versie besteld met 200 gig voor 285 euro. De zaak in nederland die ze verkoopt zijn ook volgens mij de enige in nederland die ze verkopen. Prima en snelle service van deze zaak www.mecom.nl Het bedrijf staat ook op ebay.

Al met al ben ik zeer tevreden over dit apparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144020

Nou ik heb gisteravond het apparaat uit de verpakking gehaald. Raakte toch al snel gefrustreerd. Ik heb apparaat om films te kijken, foto's te bewaren en te bekijken (plm 16000) en mp3 te beluisteren.
De foto's heb ik opgedeeld in jaargangen en dan komen er al snale zo'n 1300 foto's per dir. Het is dan echt een ramp als je deze dir op de tv benaderd, dit duurt en duurt onacceptabel. Daarnaast is het navigeren naar foto nummer 500 op de lijst een behoorlijke klus. Starten vanaf nummer 500 met een slide show kan niet, start altijd bij de eerste foto in de dir. Niet te doen.
Als je alle Mp3 op een hoop gooit moet je dan net als bij de foto's behoorlijk lang navigeren voordat je het nummer hebt gevonden en als dat nummer dan aanklikt, duurt het enorm lang voordat het nummer begint te spelen.
Bij het bekijken van de film ontbreekt volgens mij een gewone pause toets.
En ja de afstandbediening dat werkt traag. Maar dat was al eerder geconstateerd. Ik heb al bijna RSI in m'n pols. (Is al wel lekker overbelast in iedergeval)
Het beeld is overigens prima, scherpe foto's. Wel ondertiteling, maar minder goed als op een pc. Het overzetten van bestanden gaat heel gemakkelijk een snel. Dit moet wel meet USB 2 gebeuren, USB 1 is een ramp en bij een aantal PC's niet aan de praat te krijgen.

Tot zover vind ik het een te duur apparaat, omdat het allemaal echt onacceptabel traag werkt. Ik zou het liefst het apparaat retouren, maar dat kan niet meer.

Tot zover. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149844

Hallo allemaal (nieuw hier). Ik heb deze harde schijf met afspeelfunktie sinds dinsdag in huis. Maar ik heb een dvd file die al op mijn computer stond gekopieerd naar de mediaplayer. Dan koppel ik het apparaat aan mijn tv en dan moet ik uiteindelijk de video TS file selecteren en dan begint hij af te spelen, maar de ondertitels worden niet gevonden. Dat is dus hinderlijk want ze staan wel in het bestand want via de computer speelt hij ze wel af. Weet iemand wat ik verkeerd doe of wat hiervoor de oplossing is. alvast thanx. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHerbig
Brinks: Controleer eens welke firmware-versie erop staat. Als dat nog de oude is, kun je het beste de nieuwste er op zetten. Dat is versie 5.07.02. Het scheelt echt in een aantal zaken. Ik heb begrepen dat je dan al vanaf het menu op de GOTO toets kunt drukken en dan kun je dus veel sneller naar je gewenste MP3 toe.
De ondertiteling wordt ook veel beter als je de nieuwste firmware erop zet.
De pause-toets is gewoon de play-toets.
De firmware is overigens te vinden op: http://www.modix.co.kr/

Jeanros: Ik heb eerlijk gezegd nog niet geprobeerd de ondertitels bij een vob-bestand te krijgen, want ik speel alleen avi's en mpg's af. Maar ik kan me voorstellen dat hij het ondertitelbestand niet kan vinden in de VIDEO_TS folder. Volgens de handleiding kan hij alleen smi, srt en sub ondertitelingen aan. Ik zou zeggen: probeer eens een srt-bestand erbij te zetten dat dan precies de naam van het vob-bestand heeft. Dat wordt dan wel weer lastig als er meerdere vob-bestanden zijn, wat meestal het geval is....

[ Voor 12% gewijzigd door DHerbig op 21-07-2005 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na een weekend testen en nadat ik de nieuwe firmware V.5.07.01. (via mail van Freecom gekregen) heb geplaatst het volgende:

- De firmware heeft inderdaad geleid tot een versnelling alleen dit is nog lang niet genoeg. In plaats van 5 a 10 min duurt het nu nog steeds 2 en halve minuut om een directory te openen met 1300 foto's. Dit is niet werkbaar.

- Letters in de ondertiteling worden als sterretje,*, weergegeven. Dit gaat om letters met een leesteken als ë,é,ö. De ondertiteling is overigens stukken beter dan voor de firmware.

- Ondertiteling verschijnt soms traag op het scherm.

- Sommige foto's worden niet in de ware grote weergegeven, maar opgeblazen. Dit terwijl onder windows de foto's goed getoond worden.

- Ik mis de optie om vanaf een bepaalde foto, bijvoorbeeld de 30e foto in de lijst, automatisch de volgende te laten tonen. Het programma begint iedere keer bij het eerste bestand (foto, mp3) in de directory. De volgende moet je dan met de hand door klikken. Dit zou automatisch moeten gaan.

- Sommige AVI films worden niet getoond
.
Is er nog een nieuwe firmware op komst? Of hoe kan ik dit veranderen cq verbeteren. Is er misschien meer geheugen in te bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

o ja goede tip http://www.modix.co.kr/ alleen ik kan geen chinees 8)7
Sorry knopje Engliush niet gezien.
Alleen dit is niet van Freecom zelf, deze geven 01 vrij en niet 02. Is dit dan wel verstandig?

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 144020 op 25-07-2005 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHerbig
Ik denk dat beide firmware-updates feitelijk hetzelfde zijn, alleen zal in 5.07.01 het woord Freecom in beeld verschijnen en in 5.07.02 het woord Modix. Klopt dat? Zoiets maakt mij niet uit. Ik heb versie 5.07.02 erop gezet en alles gaat gewoon goed. Geen Koreaanse teksten of zo. ;)

Ik had ergens wel gelezen dat de ondertitels in deze nieuwe firmware sneller zouden verschijnen, en ik dacht ook wel al verschil gemerkt te hebben. Ik denk dat het sterretje bij accenten in een volgende firmware-versie wel verholpen zal worden. Ik controleer geregeld of er al nieuwe firmware is, maar deze laatste versie was pas van 1 juli, dus dat kan misschien nog wel even duren.

Dat sommige avi's niet afspelen ligt aan de avi. Als je mindere kwaliteit of misschien afwijkende codecs hebt, pakt hij hem niet, of bijvoorbeeld geluidloos. Diezelfde avi's kunnen dan netzomin in de Divx-DVD-speler afgespeeld worden. Dan helpt alleen de PC-mediaplayer, helaas.

Met de foto's of muziek problemen kan ik je niet helpen; die heb ik er niet op staan.

Ik had het knopje "Engels" op de Modix-site eerst ook niet gezien en heb behoorlijk zitten stuntelen :X voordat ik begreep dat ik een .duh-bestand moest hebben. Duh?!?!?!

-----------------------
Later: Even iets corrigeren. Ik denk dat versie 5.07.02 toch een andere, nieuwere versie is dan 5.07.01. Die laatste heeft maar heel kort op de Modix-site gestaan. Dus als ik jou was, zou ik toch 5.07.02 erop zetten. Het kan echt geen kwaad.

[ Voor 14% gewijzigd door DHerbig op 25-07-2005 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de nieuwste versie geinstalleerd. Alle eerdere problemen blijven hetzelfde. Ik heb nu wel een compleet ander uiterlijk, die van modifix. Het probleem van de avi films hebben we we getackeld, de avi's waren corrupt, dus deze zijn vanaf een andere plek er opnieuw op geplaatst en toen bleken deze goed te werken. Da's een behoorlijk lichtpunt.
Als de snelheid van het overschakelen tussen de dir's met veel bestanden opgelost wordt en de slideshow kan starten vanaf een bepaald punt, dan ben ik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
zedzed1: Kun je mij vertellen of Autoplay op de Rapsody ook werkt met Sub-dirs?
Zou je me anders kunnen mailen op jiyong_at_dds.nl, zodat we wat makkelijker informatie kunnen uitwisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litebyte
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:57

litebyte

~ Lightstalker 私 は カメラマン です ~

Wil graag een media player hebben, ben er echter nog niet over uit welke te kopen...Rapsody klinkt aardig. Heeft deze wel RGB?

Weet iemand of het mogleijk is om eventueel zelf een grote HD in de Freecom te zetten?

cameras: Contax G2, Nikon D3S, D800, D850, Z9 - lenses nikkor: 14-24/2.8, 24-70/2.8S, 24-70/2.8G, 70-200/2.8S, 70-200/2.8G, 85/1.8S, 50/1.8S, 35/1.4G, Sigma 135/1.8 Zeis 45/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151420

'k heb hem gisteren gekocht en in ondervind wat problemen met het geluid bij het afspelen van films.
op het lcd schermpje staat er bij Audio : mp3 44000 = geen geluid
een andere film met bvb. 128000 of 444000 geeft geen probleem.
wat kan het probleem zijn? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151420

ter info : er bestaat nu ook een forum voor de mediaplayer gebruikers op :
http://mediaplayer.servicehost.nl/
;)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 151420 op 07-08-2005 08:55 ]

• heehoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-03 20:53
Oké mensen, Freecom heeft wat nieuws: de Network Mediaplayer 3.5" Kit (LAN + USB 2.0)!
Afbeeldingslocatie: http://www.freecom.com/objects/00006096.jpg

Features:
  • Store & play DivX/MPEG-4 movies
  • Store & play MP3,WMA, OGG Vorbis
  • Store and view JPEG pictures
  • Can be used as external hard drive
  • Built your own hard drive in
  • Easy installation
  • Connects to your network
  • Stream AV files from any network PC on your TV or HiFi
  • Noise free operation (fanless)
  • Including remote control
  • Firmware upgradeable
  • All connection cables included
  • 2 years warranty
Create your own MediaPlayer:
With LAN connection as an added bonus. You can use this player as network streaming device: play your multimedia files from any PC in your network on your TV/HiFi, without the need to build in a hard drive. Or build in a 3.5" hard drive and convert it into an versatile external storage device. You supply the hard drive, the Network MediaPlayer Drive In Kit supplies all the parts necessary to perform the conversion. Installation is fast, uncomplicated and does not require any tools. The Network MediaPlayer Kit is designed without a cooling fan and provides a
noise free operation. After installation, the drive connects to the computer via USB or plugs directly into your TV, VCR or HiFi system.

http://www.freecom.com/ecproduct_detail.asp?ID=2345

Hebben-hebben-hebben! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-04 09:12
Alleen jammer dat hier weer geen display op zit..... en hoe zit het met de user interface.

Verder heb ik nog gekeken naar de oudere mediaplayer van Freecom maar volgens mij zijn de freecom modifix en, rapsody allemaal hetzelfde.

En is het mogelijk een andere HD in de freecom te zetten.

--[SPECS]--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-04 16:06

Caveman

whahoehaha

Net de Network Mediaplayer 3.5" Kit gekocht :) Hdtje ingezet en werkt perfect (zit nu nog een kleintje in, 30 gieg, maar er komt binnenkort een grotere vrij...) Heb de manual nog niet eens gelezen, de bediening is erg logisch. Het netwerk gedeelte net getest, werkt goed... als je je router op dhcp hebt staan gaat het vanzelf, je kunt gewoon als een verkenner over je netwerk browsen, hij ziet zelfs de verschillende pc's. Het browsen over het netwerk gaat niet supersnel, maar ik stoorde er me niet aan. Het laden over het netwerk gaat redelijk snel, al lijkt het wel of die even wat moet bufferen. Het enige nadeel vind ik dat je de HD niet kunt aanspreken via het netwerk, dat zou helemaal luxe zijn. Het dispay mis ik niet, ik gebruik hem toch alleen maar voor video. De subs lijken goed, heb nog maar 1 filmpje getest..

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• ZOMERZON
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09-2024

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

Modbreak:Handelen mag je in Tweakers.net Vraag & Aanbod doen. De fora zijn voor discussie. :)

[ Voor 90% gewijzigd door DeeD2k2 op 02-10-2005 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-03 21:50
Na aanleiding van mijn interesse voor de Netwerk Mediaplayer heb ik een mail gestuurd naar Freecom, maar tot op heden geen antwoord gehad. Misschien dat jullie antwoord hebben:
1. Wat is de maximale grootte van de mogelijk te plaatsen harde schijf? Misschien is er een lijst van HD's?
2. Wat voor een SigmaCPU zit er in? Ik heb nu nl. een KISS DP450 divxplayer en de SigmaCPU kan niet zo goed omgaan met DIVX 3.11 ook is GMC/Qpel niet mogelijk.
3. Gaan er updates uitkomen? (Ik zag nl. niets op de website?!) zodat bv. GMC/Qpel wel mogelijk is.
edit:
Nu ik die D-Link MediaLounge DSM-320RD heb bekeken is die ook wel verleidelijk. Maar weer wordt er nergens genoemd wat voor een CPU hij heeft en of die Qpel aankan...

[ Voor 15% gewijzigd door DiMacho op 27-09-2005 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-03 21:50
Net een mailtje terug:
1:rekening houdend dat er geen fan in deze oplossing zit moet een HD van
250GB geen probleem zijn.
2: Er zit een SigmaCPU 8511 in de mediaplayer drive in kit
3: GMC/Qpel is niet mogelijk te maken via een firmware update, de hardware
moet dit namelijk ondersteunen, en dit is niet het geval.

Kind regards / Met vriendelijke groet,
FREECOM

Martin Jansen
Sales & Support
Ik denk dat ik toch kies voor de Freecom. Extra is dus een HD erin plaatsen. Minpunt is geen internetradio/video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

ik heb de genoemde modellen eens grondig bekeken online en de Rapsody RSH-100 die zedzed1 al eerder noemde lijkt mij wel de meest interessante oplossing. Alleen ben ik benieuwd waarom niemand er verder iets over te zeggen heeft.. of zijn de bezitters zo tevreden dat ze hier niet komen? :)
vraag me ook af of hij voor muziek makkelijk te gebruiken is zonder de TV interface te gebruiken.
De rapsody heeft momenteel ook nog geen .m3u support of een goede shuffle mode. gelukkig is er wel een actief firmware team.

[ Voor 30% gewijzigd door dadj op 02-10-2005 16:39 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

ZOMERZON schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 12:35:
Kheb enkele dagen geleden de opvolger van de Rapsody binnen gekregen (Mediaman), had er twee besteld waarvan er 1 voor mezelf is. (iemand nog interesse ? :))
Hey ZOMERZON! Ik heb wellicht interesse. Kan je contact met me opnemen?
Is geen opvolger van de rhapsody voor zover ik heb kunnen vinden, maar gewoon concurentie ;)

[ Voor 60% gewijzigd door dadj op 02-10-2005 17:15 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156475

Ik ben wel benieuwd naar de huidige stand van zaken. Ik wil graag van mijn rondslingerende cd’s af en daarnaast mijn mp3 verzameling via de stereo beluisteren. Een HDD/mediaplayer lijkt me dan ook een aardige optie. Ik zit alleen met een paar vraagjes.

Allereerst zie ik de nodige discussie over firmware gerelateerde zaken: langzaam skippen van nummers, geen of beperkte playlists, beperkte random functies etc. Allemaal zaken die nogal van belang zijn als je zo’n ding als jukebox wilt gebruiken… Hoe is wat dat betreft de stand van zaken (Freecom en Rapsody)?

Daarnaast lees ik niet veel over de geluidskwaliteit van deze produkten en dat wat ik lees is niet al te positief. Kan iemand hier wat over zeggen? Als ik er een koop wil ik hem (analoog) aan mijn versterker knopen. Werkt dat een beetje of blijft het ver beneden CD-kwaliteit?

Ik heb naast de hier genoemde players de hifidelio (www.hifidelio.nl) op het oog. Deze scoort op bedieningsgemak en geluidskwaliteit m.i. stukken beter maar is een wat ander apparaat en behoorlijk prijzig….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Hey zedzed1, over die Rapsody; speelt hij ook probleemloos divx 6 bestanden af???
Heb je inmiddels nog nadelen kunnen vinden of is het een groot succes? Ik denk erover om er 250 of 300Gb in te laten zetten OF te wachten op de mediaman..

Lees net een heleboel problemen met de rapsody hier en hier
dat is m dus ook niet helemaal, tenzij ze nog een hoop weten te fixen in toekomstige firmwares..
Jammer dat deze apparaten allemaal zo veel problemen hebben nog.. :{

Heeft de freecom firmware 5.08.31 van 31 augustus eigenlijk nog een hoop verbetert?

[ Voor 75% gewijzigd door dadj op 04-10-2005 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

Anoniem: 156475 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 12:01:
Ik ben wel benieuwd naar de huidige stand van zaken. Ik wil graag van mijn rondslingerende cd’s af en daarnaast mijn mp3 verzameling via de stereo beluisteren. Een HDD/mediaplayer lijkt me dan ook een aardige optie. Ik zit alleen met een paar vraagjes.

Allereerst zie ik de nodige discussie over firmware gerelateerde zaken: langzaam skippen van nummers, geen of beperkte playlists, beperkte random functies etc. Allemaal zaken die nogal van belang zijn als je zo’n ding als jukebox wilt gebruiken… Hoe is wat dat betreft de stand van zaken (Freecom en Rapsody)?

Daarnaast lees ik niet veel over de geluidskwaliteit van deze produkten en dat wat ik lees is niet al te positief. Kan iemand hier wat over zeggen? Als ik er een koop wil ik hem (analoog) aan mijn versterker knopen. Werkt dat een beetje of blijft het ver beneden CD-kwaliteit?

Ik heb naast de hier genoemde players de hifidelio (www.hifidelio.nl) op het oog. Deze scoort op bedieningsgemak en geluidskwaliteit m.i. stukken beter maar is een wat ander apparaat en behoorlijk prijzig….
De kwaliteit van je versterker heeft volgens mij het meest invloed op de kwaliteit lijkt mij (correct me if i'm wrong) de media spelers poepen gewoon een schoon analoog signaal uit of een digitaal signaal via IR of optical. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat zo'n apparaat ruis laat horen.
En verder, de firmware ontwikkeling van Rapsody gaat erg vlot, bijna maandelijks, ook veel sneller dan van freecom. Gebruik van goede kabels zal zeker ook schelen trouwens; van het merk "real cable" bijvoorbeeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj

dadj

Boeiend, boeiend!

"Het was stil op straat..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156475

Dat een goede versterker een wereld van verschil kan maken is waar, maar dan maakt het nog wel uit wat je er aan hangt. Bij dezelfde versterker maakt het b.v. ook wel degelijk uit wat voor cd-speler je gebruikt.

Maar goed, ik heb ondertussen al zoveel gelezen dat het voorlopg geen mediaplayer met HD wordt. De Hifidelio is me te duur en de andere zijn me nog net wat te veel in ontwikkeling. Ik koop wel ergens een apparaat om de boel van m'n PC te streamen. Die zijn een stuk goedkoper (<€100,-) en hebben zich inmiddels een beetje bewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158839

All,

Waarom nog moeilijk doen en DVD's of CD's schrijven 8)7? De Rapsody van Bull-IT is gewoon geweldig!

Ik heb de Rapsody RSH 100 gekocht via www.media-xp.com, hij bevalt mij uitstekend. Deze shop kon snel leveren en hanteert geen extra "verborgen" handelings kosten ed.

Harm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joe-black
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:56

joe-black

D.O.A.

Alleen de freecom heeft toch een verbinding via LAN ?
Ik vraag dit omdat mijn pc een eind van mijn tv afstaat en ik zie het niet zitten om een USB kabel van meer dan 10 meter neer te leggen.
Een 2e vraag : volgens mij kan de freecom HD aan via de component aansluiting.
Zijn er misschien nog andere merken die via lan HD kunnen aanbieden van PC naar TV ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heehoo
  • Laatst online: 04-03 20:53
Na m'n post op 1 september heb ik direct de MediaPlayer Kit besteld. Ik ben er tot nu toe zeer tevreden mee, bij elk bezoek aan vrienden/fam/kennissen gaat ie mee, dus die zijn ook blij. :)

Alleen Freecom hè? Die lijken niet al te snel met firmware upgrades, kwam ik al snel achter. Daarom een tip: http://www.mediagate.co.kr/english/atboard.php?param=e_sw, kies voor "[MG-35] v1.4.2 Firmware". Werkt prima!

Naast MediaGate, is het apparaat op internet ook bekend als Digital Media Cowboy, maar dat is allemaal vrij Japanesisch :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

heehoo schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 11:14:
Na m'n post op 1 september heb ik direct de MediaPlayer Kit besteld. Ik ben er tot nu toe zeer tevreden mee, bij elk bezoek aan vrienden/fam/kennissen gaat ie mee, dus die zijn ook blij. :)

Alleen Freecom hè? Die lijken niet al te snel met firmware upgrades, kwam ik al snel achter. Daarom een tip: http://www.mediagate.co.kr/english/atboard.php?param=e_sw, kies voor "[MG-35] v1.4.2 Firmware". Werkt prima!

Naast MediaGate, is het apparaat op internet ook bekend als Digital Media Cowboy, maar dat is allemaal vrij Japanesisch :).
Whoow....super... en het werkt prima hier, :) Ik hoop dat ze de HD ook een keer beschikbaar maken via het netwerk.

Edit:

Net een meeltje gehad van airtec:
Dear Mr. ..........,

We will release NDAS function and that function enable MG-35 can transfer file via LAN.
The release time differs from region.

You might in Netherlands and Freecom will release the firmware in near future.

Best Regards
Saerom Kim

Zijn engels is gelukkig slechter dan dat van mij, :) maar het gaat eraan komen......JOEPIE !! :P

[ Voor 25% gewijzigd door Caveman op 19-12-2005 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degrgiov
  • Laatst online: 23-04 10:11
blijkbaar kunt ge 3.5 kit toch gebruiken als NDAS
zie
http://www.ewaggle.com/shop/IPS003.asp?ProCd=MG-35-NDAS
Afbeeldingslocatie: http://www.ewaggle.com/DataFile/ProImg/MG/MG35/NDAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

$ 20....tssss :( , ik wacht wel totdat het in de firmware zit......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degrgiov
Cavie schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 16:45:
[...]

$ 20....tssss :( , ik wacht wel totdat het in de firmware zit......
Blijkbaar zit dit in firmware 1.4.3 maar moet je toch nog die $20 ophoesten om er via de pc aan te kunnen

lees er alles over op
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=6755916

Anoniem: 16115

Wil in de Kerstvakantie de 3.5 player aanschaffen. Met een hdd ingebouwd, lijkt het precies wat ik wil. Dacht in een ComputerTotaal bij de nadelen gelezen te hebben dat de firewall op de PC moet worden uitgeschakeld. Klopt dat? De Norton firewall moet toch gewoon te configureren zijn voor deze player?

• degrgiov
Anoniem: 16115 schreef op donderdag 22 december 2005 @ 04:28:
Wil in de Kerstvakantie de 3.5 player aanschaffen. Met een hdd ingebouwd, lijkt het precies wat ik wil. Dacht in een ComputerTotaal bij de nadelen gelezen te hebben dat de firewall op de PC moet worden uitgeschakeld. Klopt dat? De Norton firewall moet toch gewoon te configureren zijn voor deze player?
net geprobeerd met norton internet sec 2006, geen enkel probleem ondervonden, ik speel meestal de films van hd af want browsen of het netwerk gaat niet zo snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag de mediaplayer-35 aangeschaft. Nog geen hdd ingebouwd. Aansluiten via router op mijn netwerkje verliep probleemloos. Alle partities van alle PC's worden herkend door de player. Heb mp3, mpeg, jpg en DVD afgespeeld. Prima beeld en goed geluid. Een heel goed apparaat. Heb de firmware geupdate naar MG_1.4.2. De firmware vind ik nog steeds erg Spartaans. Hopenlijk verandert dat snel in de toekomst.
Heb tot nu toe 1 vraag: Onderin sommige schermen zie ik 01/01/70 en een tijd staan. Is dat een soort systeemdatum? En hoe is die eventueel in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161106

misschien een stomme vraag, maar hoe update je de firmware ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

laat maar, het is al gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inmiddels firmware 1.4.3 geinstalleerd. Het MAC adres van de Freecom is hiermee inderdaad zichtbaar op de TV.Ook NDAS software geinstalleerd van Ximeta. Deze software is te legaal vinden op het Amerikaanse forum. Om NDAS te activeren, is een product ID en een Key nodig. Het bedrijf Ewaggle(zie post hierboven) levert dit alleen in de USA en niet in Europa. Zijn er nog andere mogelijkheden of moeten we wachten tot Freecom hierin voorziet? Dit zou trouwens nog wel eens even kunnen duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 16115 schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 09:07:
Inmiddels firmware 1.4.3 geinstalleerd. Het MAC adres van de Freecom is hiermee inderdaad zichtbaar op de TV.Ook NDAS software geinstalleerd van Ximeta. Deze software is te legaal vinden op het Amerikaanse forum. Om NDAS te activeren, is een product ID en een Key nodig. Het bedrijf Ewaggle(zie post hierboven) levert dit alleen in de USA en niet in Europa. Zijn er nog andere mogelijkheden of moeten we wachten tot Freecom hierin voorziet? Dit zou trouwens nog wel eens even kunnen duren.
Ik heb hetzelfde gedaan, en gewoon een emailtje naar ewaggle gedaan, of ik de NDAS key en code niet kon bestellen (het is niets anders dan 2 codes, dus dat kan gewoon via email). Tot mijn verrassing kon ik het gewoon bestellen.... ik heb het geld overgemaakt maar nog nix ontvangen tot nu toe, :( Maar dat zou door de feestdagen kunnen komen.... Ik laat hier wel ff weten of het gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat klinkt goed. Hoe heb je geld overgemaakt naar Ewaggle? Ik heb Visa, maar via hun website zie ik geen mogelijkheid om over te maken vanuit Europa.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 16115 op 31-12-2005 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Anoniem: 16115 schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 11:06:
Dat klinkt goed. Hoe heb je geld overgemaakt naar Ewaggle? Ik heb Visa, maar via hun website zie ik geen mogelijkheid om over te maken vanuit Europa.
Mja... ik heb het via creditcard gedaan (heb de wijze van betalen een beetje wazig neergezet idd.. :) )
Maar je moet ze wel ff mailen, want het moet handmatig gebeuren...het kan niet via hun site..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anguilla
  • Laatst online: 17:38
Vandaag ook deze mediaplayer m-35 gekocht.Probleem dat ik heb is dat de afstandbediening nergens op reageert. Batterij reeds verwisselt dus hier ligt het niet aan. ( Hoewel ik niet weet of het aan de afstandbedieng ligt of aan het apparaat.
Maar nu heb ik een oneforall-10 en mijn vraag is of iemand hier een code voor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banzi
  • Laatst online: 08-04 14:29
anguilla schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 19:12:
Vandaag ook deze mediaplayer m-35 gekocht.Probleem dat ik heb is dat de afstandbediening nergens op reageert. Batterij reeds verwisselt dus hier ligt het niet aan. ( Hoewel ik niet weet of het aan de afstandbedieng ligt of aan het apparaat.
Maar nu heb ik een oneforall-10 en mijn vraag is of iemand hier een code voor heeft.
misschien heel erg stom, maar heb je wel het plasticje verwijdert bij dat batterijtje? Of zou je dat nu per ongeluk in de afstandsbediening gedrukt hebben? Bij mij was het een transparant stukje plastic wat bij het batterijtje zat, zodat de batterij voordat het apparaat verkocht zou worden, niet leeg zou kunnen lopen...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anguilla
  • Laatst online: 17:38
Banzi schreef op zondag 01 januari 2006 @ 09:32:
[...]

misschien heel erg stom, maar heb je wel het plasticje verwijdert bij dat batterijtje? Of zou je dat nu per ongeluk in de afstandsbediening gedrukt hebben? Bij mij was het een transparant stukje plastic wat bij het batterijtje zat, zodat de batterij voordat het apparaat verkocht zou worden, niet leeg zou kunnen lopen...
Het was dit inderdaad. Het plasticlipje was helemaal naar binnen geduwd.
Dus mijn dank is groot voor de reactie !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin78
  • Laatst online: 28-01 14:47
Ik wil ook graag de firmware updaten naar die MG-v.1.4.2
Echter wil dit niet lukken, als ik aangeef dat ik de firmware wil updaten krijg ik de melding upgrade failed.
Dit gebeurt gelijk niet dat het apparaat eerst iets doet.
Moet je de file renamen ofzo ??

Vraag me af hoe de andere mensen hier het voor elkaar hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banzi
brombeer schreef op maandag 02 januari 2006 @ 09:11:
Ik wil ook graag de firmware updaten naar die MG-v.1.4.2
Echter wil dit niet lukken, als ik aangeef dat ik de firmware wil updaten krijg ik de melding upgrade failed.
Dit gebeurt gelijk niet dat het apparaat eerst iets doet.
Moet je de file renamen ofzo ??

Vraag me af hoe de andere mensen hier het voor elkaar hebben gekregen.
Ik heb het .upgrade bestand gewoon via usb op de harddisk gezet. Dan het ding opstarten in harddisk mode. Klikken op movie, en dan het bestand aanklikken... Verder geen problemen mee gehad.

Zelf draai ik nu met 1.4.3, zie weinig verschil met 1.4.2, alleen is de nieuwste versie geschikt gemaakt voor NDAS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin78
  • Laatst online: 28-01 14:47
Inmiddels is het updaten gelukt :) .

Ik heb versie 1.40 en 1.42 gedownload.
Vervolgens het de de downloads hernoemd naar MG35140.update en MG35142.update.
Die in een mapje op de HD gezet en vervolgens de update uitgevoerd. Eerst 1.40 en daarna 1.42
Alles is goed verlopen.

1.43 heb ik niet kunnen vinden op de site van MediaGate.
Dus ik weet niet waar die te vinden is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:41

drm

f0pc0dert

brombeer:
Ik heb versie 1.40 en 1.42 gedownload.
Vervolgens het de de downloads hernoemd naar MG35140.updateupgrade en MG35142.updateupgrade.
Voor de mensen die daar niet ook een extra kwartier aan kwijt willen zijn :D

edit:
Als ik het goed begrijp kan je met NDAS dus deze mediaplayer vanaf je PC als harde schijf over het netwerk mounten? En daar moet je 1.43 firmware voor hebben? Waar is die firmware te vinden, want hoger dan 1.42 kwam ik niet...

[ Voor 29% gewijzigd door drm op 03-01-2006 23:13 ]

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banzi
drm schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 23:05:
[...]

Voor de mensen die daar niet ook een extra kwartier aan kwijt willen zijn :D

edit:
Als ik het goed begrijp kan je met NDAS dus deze mediaplayer vanaf je PC als harde schijf over het netwerk mounten? En daar moet je 1.43 firmware voor hebben? Waar is die firmware te vinden, want hoger dan 1.42 kwam ik niet...
http://web.newsguy.com/confused
Je moet nog wel software installeren op je pc... Hiervoor heb je een Device ID en write Key nodig... Deze kun je via internet bestellen voor $ 20,-...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.ewaggle.com/shop/IPS003.asp?ProCd=MG-35-NDAS

Allen niet voor Europa als ik het goed begrijp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Zoals ik in een paar berichten terug al heb vermeld, heb ik er 1 besteld (ik moet hem nog krijgen btw...) Je zou hem gewoon kunnen bestellen, er staat wel een plaatje van een cd bij, maar het zijn daadwerkelijk maar 2 codes, die ze gewoon per mail kunnen versturen. Je hebt wel de NDAS (Network Direct Attached Storage) software nodig. Die kun je gewoon downloaden bij freecom of uit het forum dat in eerdere posts is vermeld.
Als je de keys zou willen bestellen moet je dat wel "handmatig" doen bij ewaggle, dus ff een mailtje sturen want je kunt niet vanuit europa bestellen via hun order systeem. Ik heb de keys nog NIET, maar ik verwacht ze ieder moment binnen heb er net een mailtje over gehad dat het wat langer duurde vanwege de feestdagen. Als ik het binnen heb zal ik mijn bevindingen hier wel ff posten, of het allemaal wel goed werkt en hoe te installen enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok
ga ik ook proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degrgiov
ik heb ff een afzonderlijk topic gemaakt voor de netwerk kit
link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165551

Modbreak:Spam is niet toegestaan...

[ Voor 87% gewijzigd door DeeD2k2 op 12-01-2006 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132833

Ik zag dit apparaatje gisteren nog in de nationale flyer van mediamarkt staan voor -volgens mij- EUR 209,-. Alleen is de flyer nu van hun site af (althans de link werkt niet meer) en is er alleen een nieuwe flyer. Heeft iemand misschien nog de folder die dit kan bevestigen? Is wel erg goedkoop namelijk (slechts 33%) als je de adviesprijs ervan op de site van Freecom ziet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En heeft iemand ervaring met de LaCie Silverstone? Is net zoiets: http://www.lacie.com/products/product.htm?pid=10481

En erg belangrijk natuurlijk: hoe zit het met de de firmware updates zodat alle DivX/Xvids probleemloos kunnen worden afgespeeld? Want op mijn standalone Philips setje doet nog maar 80% van de gedownloade films het goed terwijl op mijn computer alles werkt. En firmware updates maken ho maar. 10% verdomt het helemaal en de andere 10% loopt schokkerig...

Zo'n ding met een eigen OSje waarop je zelf de nieuwste codecs en players kunt installeren lijkt me toch wel het handigst... Of is dit met firmware upgrades erg goed verzorgt bij deze Freecom (en LaCie)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

De firmware upgrades kun je bij de producent vandaan halen en die zijn best ok. Zie http://www.mediagate.co.kr/

Ik heb nog niet veel compatibiliteitsproblemen gehad. Ik heb alleen problemen met matroska (mkv) bestanden en ik krijg ze ook niet goed geconverteerd naar XviD of DivX.

Heeft iemand daar een tutorial ofzo voor?

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166432

Wat is een verstandigere koop een Freecom Mediaplayer 3 of een Freecom MediaPlayer 3.5 Netwerk kit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 166432 schreef op zondag 22 januari 2006 @ 14:15:
Wat is een verstandigere koop een Freecom Mediaplayer 3 of een Freecom MediaPlayer 3.5 Netwerk kit?
Als je zelf nog een harddisk hebt liggen kan je dat beter doen ja, want die kan je erin bouwen.

Je kan ook gewoon de Freecom Mediaplayer 3.5 kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

Netwerk kit is erg aan te raden hoor. 't Afspelen over het netwerk scheelt een hoop gedoe.

~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kit betekent dat je er zelf nog een losse harddisk in kunt zetten.

De "gewone" Freecom Media Player 3.5 heeft als extra t.o.v. de "kit" dat je er zelf een harddisk in kunt zetten. LAN hebben ze gewoon standaard allebei. Dat lees ik op www.freecom.com tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157947

Door de positieve reacties hier en omdat ik hetzelf toch ook wel handig vind :P, heb ik vandaag de mediaplayer 3 80gb gehaald bij de mediamarkt.

Eenmaal thuis gekomen even geinstalleerd etc. Dvdtje erop gezet en het beeld is prima maar er is 1 probleem... ik heb dus geen geluid:(! Alle kabels zijn aangesloten en ook aan de film zelf ligt het niet want op de computer waar de film op hdd staat wordt wel alles doorgegeven. Ook de standaard filmpjes van blizzard en dat crossen geven geen geluid op mijn tv.

Nu kan dat dus aan die tv liggen (Sony, het model weet ik niet maar kan ik opzoeken mocht dit nodig zijn), dus ik heb voor de zekerheid ook nog even mijn andere tv geprobeerd ( Toshiba) maar ook nada. Nu geeft de tv als ik iets intikken op het apparaat bijv: stop, geluid harder/zachter wel een soort geluidje af wat ik nog het beste kan beschrijven als het kritieke stop geluid bij windows. Na even te zoeken in de setup van het apparaat heb ik de manier van geluidsafspeling een paar keer veranderd van analoog naar digitaal maar het maakt niks uit.

Nu heb ik geprobeerd om als laatste redmiddel de firmware te updaten en als ik op de plaatjes van de site af ga http://new.dtsinfo.co.kr/...nge=headnum&desc=asc&no=2 moet dit hem zijn, hij lijkt er immers verdomd veel op :).

Nu heb ik het filetje renamed naar .upgrade maar hij wordt niet weergeven op mijn freecom, wel in windows explorer, maar niet op het kleine schermpje van het apparaat zelf.

Bij het zoeken op internet kom ik niet iemand tegen met dezelfde problemen als ik, en ook op dit forum staan verder geen klachten, ik heb dus ook het idee dat ik gewoon een domme fout ergens maak, maar ik kan het niet vinden.

Als iemand hier enig idee heeft dan hartelijk dank bij voorbaat.

PS. achterop het apparaat zit zo'n laserlampje met daarin de tekst audio l/s, is dit de fout die ik maak? Moet deze connectie maken met iets of is dit alleen een extra voor bepaalde tv's

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 157947 op 25-01-2006 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb niet zo'n ding dus ik kan je denk ik niet helpen...

Wel weet ik dat als je een file een naam geeft die begint met een punt dat dat niet altijd zichtbaar meer is dan, bijvoorbeeld bij linux webhosting. Maar je hebt die hele file nu al volgens mij weggetoverd. Lijkt me trouwens ook niet handig om op een NL product een koreaanse modversie van firmware te zetten nog voordat je het apparaat helemaal werkend hebt op de normale manier?

O ja, wat kostte ie nou bij de MM??? 210 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157947

Je heb gelijk dat ik er beter maar niet vreemde talen in kan gaan stoppen :). Maar bij de andere gebruikers van dit forum lijkt die firmware prima te werken ookal komt ie van de andere kant van de wereld.

Verder was ik een beetje onduidelijk in mijn uitleg excuses hiervoor, ik heb niet de gehele filename veranderd alleen de uitgang; eerst was het een .duh bestand en hier heb ik een .upgrade bestand gemaakt. Ik heb dit alleen gedaan om dat dit zo vermeld staat een stukje terug in dit topic.

De 80gb was 239,- bij de mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banzi
Anoniem: 157947 schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 01:16:
Je heb gelijk dat ik er beter maar niet vreemde talen in kan gaan stoppen :). Maar bij de andere gebruikers van dit forum lijkt die firmware prima te werken ookal komt ie van de andere kant van de wereld.

Verder was ik een beetje onduidelijk in mijn uitleg excuses hiervoor, ik heb niet de gehele filename veranderd alleen de uitgang; eerst was het een .duh bestand en hier heb ik een .upgrade bestand gemaakt. Ik heb dit alleen gedaan om dat dit zo vermeld staat een stukje terug in dit topic.

De 80gb was 239,- bij de mm
.upgrade is voor de mediaplayer 35 network kit.
.duh is voor de mediaplayer 3

Geen bestandjes renamen dus... Maar zou je de firmware wel willen updaten? Als je freecom kapot is/gaat, en er staat een modix firmware op, kun je fluiten naar je garantie...

Hoe heb je je freecom aangesloten op je tv? Dat laserlicht achterop is een digitale optische uitgang, welke je zou kunnen gebruiken voor een surround versterker. Ik ben nog nooit een tv tegengekomen die hier een ingang voor heeft (heel misschien is die er wel), dus zet je geluid op analoog.

Dan moet je zorgen dat je ook een geluidskabeltje aansluit. Dit zijn de rode en witte aansluiting.

Zit de freecom aangesloten op de voorkant van je tv:
Hier zitten meestal een gele, rode en witte aansluiting, en soms ook svideo (hier moet een stekker met 4 pinnetjes in). sluit hier dus de rode en witte ook aan...

Hetzelfde geldt voor de zijkant van je tv...

Maar aan de achterkant van de tv:
Als hier een rode en witte aansluiting zit, is dit 9 van de 10 keer om het geluid van de tv naar een versterker te doen, dit is dus een uitgang, en geen ingang voor de freecom. Om de freecom aan te kunnen sluiten zul je een scart-adaptertje moeten gebruiken, welke dezelfde aansluitingen heeft als omschreven bij "voorkant tv"... Let er wel op dat video EN audio zijn aangesloten...

Pagina: 1 2 Laatste