Nokia N Series - N71, N73, N80, N92, N93

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste
Acties:
  • 10.190 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 15:04
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 09:17:
[...]

lees de threat goed en je ziet dat het fake is. Overigens: wacht met kopen, kijk maar eens op de 6280 threat hoe het met die Nokia vergaat. 50% uitval en terug naar fabriek, doffe ellende dus met Nokia. Ze vergeten daar de sw en toestellen zelf te testen maar laten dat aan gebruikers over.
ehmm dacht dat het wel real was aangezien hij foto's had gepost met bijv op het beeldscherm "Yes i do have an N80 www.my-symbian.com" maar dat kan natuurlijk fake zijn.

Ik heb zo'n idee dat de N80 wel behoorlijk stabiel zal lopen omdat ze deze keer de telefoon een aantal maanden hebben uitgesteld vanwege software problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S913
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09 19:14

S913

Abusus non tollit usum

maxjuh schreef op woensdag 12 april 2006 @ 12:03:
[...]

ehmm dacht dat het wel real was aangezien hij foto's had gepost met bijv op het beeldscherm "Yes i do have an N80 www.my-symbian.com" maar dat kan natuurlijk fake zijn.
Ben ik dan de enige die geen foto's in die thread ziet (ook lijken de posters in die thread ze wel te zien) :?

"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat de telefoon uiteindelijk stabiel zal worden lijkt me wel logisch. Voor het meeste gebruik zal het wel goed komen (bellen, sms, mp3, radio). Voor diegene die het niet direct aan durven om de n80 te nemen, die wachten dan maar tot juli, augustus of september.

Mijn vraag blijft toch op welk termijn de software en met name de navigatie software (tom tom) beschikbaar gaat komen voor deze symbian versie. Ik hoop toch wel voor eind juni. Moet toch niet veel langer gaan duren dan 1 maandje of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 19:57
http://www.europe.nokia.com/nokia/0,,1072,00.html

Er staat geen "coming soon" meer... :)

http://my-symbian.com/forum/viewtopic.php?t=25659&sid=33

Enuh, support :7

Enuh, een handleiding :7 :7 :7

[ Voor 77% gewijzigd door XElD op 12-04-2006 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:53
maxjuh schreef op woensdag 12 april 2006 @ 12:03:
[...]

Ik heb zo'n idee dat de N80 wel behoorlijk stabiel zal lopen omdat ze deze keer de telefoon een aantal maanden hebben uitgesteld vanwege software problemen.
aantal maanden ? hij was gepland voor 1st quarter 2006 oftewel 1 januari - 31 maart 2006. Als dat ding half mei uitkomt dan is hij een maandje of anderhalf te laat en dat is al bijna standaard bij Nokia. Dus ik vrees zelf dat er nog wel foutjes inzitten. Na 2 versies aan firmware zit het meestal wel voor 99% goed bij Nokia.

Wat betreft de software, waarom zou een softwaremaker zo snel mogelijk software uitbrengen als er weinig tot geen toestellen op de markt uit zijn. Weinig toestellen met Series60 V3 = weinig gebruikers = kleine afzetmarkt. In de loop van de tijd zal het nodige aan software natuurlijk wel komen als de userbase groeit want de toestellen zullen wel goed verkocht worden en er zullen wel meer modellen met S60 V3 uitkomen maar ik denk niet ze zich gaan haasten om binnen een maand legio's aan applicaties af te leveren. Ik kan het fout hebben maar dat is mijn inzicht op de situatie O-)

[ Voor 4% gewijzigd door dcell op 12-04-2006 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
S913 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 14:13:
[...]

Ben ik dan de enige die geen foto's in die thread ziet (ook lijken de posters in die thread ze wel te zien) :?
je moet je ff registreren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Heb met de n80 en n91 en n92 gespeeld. De n92 heeft een erg mooi scherm ook al was het en proto type. De n91 heeft een erg goed geluid, maar wel erg groot. En de n80 is wat aan de dikke kant, maar bijv door de foto`s heen gaan is erg mooi en overzichtelijk.

Word leuk als ze uitkomen :)

edit: heb van eggy toestemming om het topic voor de Nokia n91 te maken. hij zal volgende week klaar zijn :)

[ Voor 20% gewijzigd door DaannO op 12-04-2006 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-09 23:48
DaannO schreef op woensdag 12 april 2006 @ 19:53:
Heb met de n80 en n91 en n92 gespeeld. De n92 heeft een erg mooi scherm ook al was het en proto type. De n91 heeft een erg goed geluid, maar wel erg groot. En de n80 is wat aan de dikke kant, maar bijv door de foto`s heen gaan is erg mooi en overzichtelijk.

Word leuk als ze uitkomen :)

edit: heb van eggy toestemming om het topic voor de Nokia n91 te maken. hij zal volgende week klaar zijn :)
Heb er mijn eigen "oortjes" in gehad in de N91 (omdat ik die gewent ben icm. me ipod) maar vond hem niet beter als mijn ipod.
Op de vraag of er een equalizer in zat antwoordde het meske: wat is een equalizer? :z

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nils7 schreef op donderdag 13 april 2006 @ 11:57:
[...]

Heb er mijn eigen "oortjes" in gehad in de N91 (omdat ik die gewent ben icm. me ipod) maar vond hem niet beter als mijn ipod.
Op de vraag of er een equalizer in zat antwoordde het meske: wat is een equalizer? :z
en de ipod vind ik erg slecht in vergelijking met bv de sony mp3 walkman, die heeft een veel betere geluidskwaliteit. Dus de N91 valt al af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaPzel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-08 09:27
Verwijderd schreef op donderdag 13 april 2006 @ 12:07:
[...]

en de ipod vind ik erg slecht in vergelijking met bv de sony mp3 walkman, die heeft een veel betere geluidskwaliteit. Dus de N91 valt al af
zou het wat specifieker kunnen, ipv is veel beter oid :) Geef een onderbouwende mening, daar hebben anderen tenminste wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Kijk er is niks zo persoonlijk als geluid, en ik geloof niet dat er naar is geluisterd met eigen gekozen muziek in een geluidsarme omgeving. Ik denk als je audiofiel bent, zowieso voor een a-merk mp3 speler gaat. Maar dan nog mp3 blijft een lossy formaat, ga dan meteen voor een speler die ook flac of zo doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaPzel schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 11:49:
[...]

zou het wat specifieker kunnen, ipv is veel beter oid :) Geef een onderbouwende mening, daar hebben anderen tenminste wat aan.
wat moet ik specifieker zijn. Ik heb een Ipod Video (60Gig) en een Sonywalkman van 20 Gig. Als ik dezelfde muziekstukken beluister op beide mp3 klinkt de Sony gewoon stukken beter. De Ipod hoor je af en toe tikken op de HD, het geluid wordt eerder overstuurd weergegeven. Kortom, op de Sony klink het gewoon beter, zowel via headset (Sennheiser HD 650) als via losse speakers.
Maar dit terzijnde, dit valt buiten het kader van deze discussie over Nokia

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2006 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sony heeft al jaren bewezen goede geluidsdragers te maken. De walkman telefoons van Sony hebben ook goed geluid. Hopelijk zal Nokia et geluid kunnen evenaren. Dit zal ook noodzakelijk zijn voor de N91 om de concurrentie aan te kunnen gaan met Sony. De 4gb maakt een gedeelte goed. Maar vergeet neit dat het een telefoon blijft.

Ik zit zelf toch meer te wachten op de N80 die ook wel wat muziek zal kunnen afspelen. Ik ga in de winkels wel vergelijken als de N91 en de N80 beschikbaar zijn.

Heeft iemand die de N80 in handen gehad heeft ook kunnen kijken naar video op de n80 of naar de internet browser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

de webbrowser staat geloof ik ook bij newmobile.nl gereviewed,die is standaard voor symbian die in die serie telefoons zit. De combinatie van hoge resolutie als wat andere zaken maken dat het goed te doen is. BV als je back doet krijg je screenshots van de vorige pagina's en zo. Je kan ook de pagina uitzoomen,snel het stuk selecteren wat je wil lezen en daar naar toe jumpen. Ik was iig onder de indruk dat het zo goed in elkaar zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djambo
  • Laatst online: 19:54
Hoi allemaal,wie kan mij eens uitleggen wat nu DRM doet!!!
ik ben van plan om de nokia N91 te kopen,maar ik lees vanalles over DRM,,ja dat het mp3 tegen zou houden enzo!!
maar het fijne kan ik er niet over vinden..Dus stel ik rip me eigen cd's naar mp3 of wma.. kan ik die dan afspelen op de n91? of ga dat niet meer.
En ringtones van i net kan je die er op afspelen..

dat zou ik wel eens wille weten...
weet iemand dat?

alvastbedankt
Angela

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij bobshop is de N91 blijkbaar leverbaar voor 602 euro, iemand ervaring? Of iemand al in bezit van N91 bijvoorbeeld

www.bobshop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 13:23

404error

Page Not Found

Als ik de specificaties van de N80 bekijk op bobshop.nl (€602) krijg ik toch mijn twijffels...
Specificaties:
Smartphone
Besturingssysteem Symbian OS v9.1
GSM netwerken quad-band
Netwerk frequenties 850, 900, 1800, 1900
UMTS
EDGE
GPRS
WAP
Fax / data (modem)
IR-link (infrarood)
Bluetooth
Wi-Fi (WLAN)
USB
Kleurendisplay
Aantal kleuren 262144
Resolutie 352 x 416 pixels
Tweede (front)display
Camera
Megapixels 3
Maximale fotoresolutie 2048 x 1536
Zoom digitaal
Autofocus
Flitser
Video opnemen
Maximale videoresolutie 352 x 288
Tweede (front) camera
Intern geheugen 40 MB
RAM geheugen 128 MB
Uitbreidbaar geheugen
Maximaal uitbreidbaar 2048 MB
Opslagmedium Mini SD
SDIO
Batterij Li-Ion
Batterijspanning 820 mAh
Stand-by tijd 192 uur
Gesprekstijd 3 min.
Laatste nummergeheugen
Tril-functie
Beltonen monofoon, polyfoon, realtone/truetone, MP3
Voice dialing
Foto-id
Tekstvoorspelling T9
MMS
Beltonen toevoegen
FM-radio
Internet browsing
Audio speler MP3, AAC
Video speler 3GP, MPEG4
Organizer functies agenda, contactpersonen, taken
Overige functies calculator, spelletjes, voice memo, java
Overige bijzonderheden Besturingssysteem is gebaseerd op Symbian OS versie 9.1, naam: S60 3rd edition, EDGE: Class 10, 236.8 kbps, WLAN: Wi-Fi 802.11g, UMA
Gewicht 134 gram
Gesprekstijd 3 min. :P

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 17:46
404error schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 14:19:
Als ik de specificaties van de N80 bekijk op bobshop.nl (€602) krijg ik toch mijn twijffels...

[...]

Gesprekstijd 3 min. :P
hehe lijkt mij ook niet echt...en bovendien gaat dit nog om de pre-sell van de telefoon...vanaf week 22 wordt hij leverbaar bij elke shop en tot die tijd is het nogsteeds gissen naar de officiele prijs en de preciese kosten met abonnementen. Helaas dus nog een aantal weken wachten maar dan is hij er ook echt!

ik verheug me echt op deze telefoon al ben ik bang voor het schuifmechanisme :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:26

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

week 22?....dacht het niet. Hij komt eerder uit. Nokia salesman zei gister tegen mij dat hij eerste week mei uit zou komen. Hij mocht het eigenlijk niet zeggen en wist het niet helemaal zeker, maar hij zou bij wijze van spreken zijn hoed opeten als het niet zo was. Dus ik zet sterk mijn geld in op eerste week mei :)....en uiteraard is het dan nog niet volledige levering, dus vanaf half a eind mei zal het prima te koop zijn (mijn gokje)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nomad85 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 18:28:
week 22?....dacht het niet. Hij komt eerder uit. Nokia salesman zei gister tegen mij dat hij eerste week mei uit zou komen. Hij mocht het eigenlijk niet zeggen en wist het niet helemaal zeker, maar hij zou bij wijze van spreken zijn hoed opeten als het niet zo was. Dus ik zet sterk mijn geld in op eerste week mei :)....en uiteraard is het dan nog niet volledige levering, dus vanaf half a eind mei zal het prima te koop zijn (mijn gokje)
denk dat hij maar vast een eetbare hoed moet kopen. Hoorde vandaag van een (waarschijnlijk weer) andere salesman dat eind mei eerder een meer reeele datum is. Eerst komt de N91 nog (half mei). Hopelijk volgende week meer nieuws van Nokia op de jaarlijkse PDA infodag in Bunnik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Het is toch wel een beetje om moe van te worden. Ik heb ook al eerder data geschreeuwd die mij verteld was met "zekerheid". Elke keer weer krijg je nul op je bord. Stond bij mijn lokale telefoon winkel een nokia man die de N90 uit aan het leggen was voor klanten en de medewerkers daar. Daar had ik het dus aan gevraagd. Krijg toch echt kriebels van al die beloftes en zekerheden die toch niet zo zeker zijn.

Anyway.....mei dus...of begin, of half, of eind......ik wil mijnes eind mei halen (dan moet ik ongeveer nieuw abo, dus voor mij is er nog niks aan de hand...maar al die data waar je dan van uit gaat en dan toch maar niet etc etc....wordt je toch wel moe van hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-09 22:22
N80 doet ook goed.. :)

(tvp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Djambo schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 08:33:
Hoi allemaal,wie kan mij eens uitleggen wat nu DRM doet!!!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Digital_Rights_Management - en verder met Google ook vast niet zo moeilijk uit te vinden.

Dat de telefoon onderstening heeft voor DRM betekend niet dat je geen MP3tjes (sowieso is MP3 een DRM-loos formaat) ofzo kan afspelen. Wat het wel betekend is dat je muziek beschermd met DRM, zoals je die bijvoorbeeld bij MSN Music/iTunes online hebt gekocht en gedownload, afspeelbaar is op deze telefoon :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djambo
Rafe schreef op zondag 16 april 2006 @ 19:33:
[...]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Digital_Rights_Management - en verder met Google ook vast niet zo moeilijk uit te vinden.

Dat de telefoon onderstening heeft voor DRM betekend niet dat je geen MP3tjes (sowieso is MP3 een DRM-loos formaat) ofzo kan afspelen. Wat het wel betekend is dat je muziek beschermd met DRM, zoals je die bijvoorbeeld bij MSN Music/iTunes online hebt gekocht en gedownload, afspeelbaar is op deze telefoon :).
Thanx hier heb ik wat aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

it0 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 00:05:
de webbrowser staat geloof ik ook bij newmobile.nl gereviewed,die is standaard voor symbian die in die serie telefoons zit. De combinatie van hoge resolutie als wat andere zaken maken dat het goed te doen is. BV als je back doet krijg je screenshots van de vorige pagina's en zo. Je kan ook de pagina uitzoomen,snel het stuk selecteren wat je wil lezen en daar naar toe jumpen. Ik was iig onder de indruk dat het zo goed in elkaar zat.
Op newmobile staat nog geen review van de n80. Misschien kun je een link geven zodat ik het kan zien, dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn zoektocht naar nieuws over tom tom op de N80 kwam ik dit tegen opde Tom Tom site:

"Daarnaast werkt TomTom MOBILE 5 nu op alle Nokia Smartphones – Nokia series 60, 80 en 90. Door deze veelomvattende reeks smartphones te combineren, zorgt TomTom MOBILE 5 ervoor dat het vinden van de weg simpel en veilig is".

link: Nieuws over Tom Tom op Nokia N80

Dit betekend dus dat de tom tom mobile 5 al op de versie van symbian gaat werken op de N80. Als dit zo is ben ik erg content en zal de aanschaf van de N80 nog een formaliteit zijn. Nu nog even wachten tot begin juni en dan kopen!!!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2006 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 11:25:
In mijn zoektocht naar nieuws over tom tom op de N80 kwam ik dit tegen opde Tom Tom site:

"Daarnaast werkt TomTom MOBILE 5 nu op alle Nokia Smartphones – Nokia series 60, 80 en 90. Door deze veelomvattende reeks smartphones te combineren, zorgt TomTom MOBILE 5 ervoor dat het vinden van de weg simpel en veilig is".

link: Nieuws over Tom Tom op Nokia N80

Dit betekend dus dat de tom tom mobile 5 al op de versie van symbian gaat werken op de N80. Als dit zo is ben ik erg content en zal de aanschaf van de N80 nog een formaliteit zijn. Nu nog even wachten tot begin juni en dan kopen!!!
ehhh ik zie in dat hele nieuwsbericht van TomTom geen enkele keer het woordje N80 of welk ander symbian 9.x toestel dan ook .... waaruit concludeer jij dat er al een versie is voor de N80 ?
nieuwsbericht is ook van 7 dec 2005, er waren toen nog geen symbian 9.x toestellen uit dus als ze het toen over alle Nokia smartphones hadden dan bedoelden ze denk ik alle toestellen die tot dan toe uit waren ...

[ Voor 12% gewijzigd door dcell op 19-04-2006 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dcell schreef op woensdag 19 april 2006 @ 11:54:
[...]

ehhh ik zie in dat hele nieuwsbericht van TomTom geen enkele keer het woordje N80 of welk ander symbian 9.x toestel dan ook .... waaruit concludeer jij dat er al een versie is voor de N80 ?
nieuwsbericht is ook van 7 dec 2005, er waren toen nog geen symbian 9.x toestellen uit dus als ze het toen over alle Nokia smartphones hadden dan bedoelden ze denk ik alle toestellen die tot dan toe uit waren ...
Er staat in de text: Nokia series 60, 80 en 90 (dit duidt op de N60, N80 en N90 serie). Het duidt iig niet op de symbian versie. Dat er nog geen toestel beschikbaar was, hoeft niet te betekenen dat het toestel niet beschikbaar was voor software ontwikkelaars. Mijn verwachting is dan ook dat het geen probleem zal zijn om Tom Tom Mobile 5 te draaien op symbian 9.x toestellen. Het zou dom zijn om een symbian phone met navigatie mogelijkheden niet op tijd te voorzien van software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 12:13:
[...]

Er staat in de text: Nokia series 60, 80 en 90 (dit duidt op de N60, N80 en N90 serie). Het duidt iig niet op de symbian versie. Dat er nog geen toestel beschikbaar was, hoeft niet te betekenen dat het toestel niet beschikbaar was voor software ontwikkelaars. Mijn verwachting is dan ook dat het geen probleem zal zijn om Tom Tom Mobile 5 te draaien op symbian 9.x toestellen. Het zou dom zijn om een symbian phone met navigatie mogelijkheden niet op tijd te voorzien van software.
Nokia series 60, 80 en 90 (dit duidt op de N60, N80 en N90 serie ) ??? |:( ten eerste bestaat ( er nog ) geen N60 maar dat terzijde.

Series, 60, 80 en 90 zijn geen typenummers voor Nokia modellen maar softwareplatformen voor symbian. De N80 ( en bijv. N70, 7610 of 6600 ) draait op Series 60, de 7710 draait op Series 80 en de Nokia 9xxx modellen draaien op Series 90 platform. Nokia is bovendien van plan om de Series 60 uit te breiden en door te ontwikkelen met de functies van Series 80 en 90 en die hogere series te laten vallen.

Sony Ericsson P ( en de komende M modellen ) serie draait bijvoorbeeld UIQ als softwareplatform boven op symbian O-)

[ Voor 6% gewijzigd door dcell op 19-04-2006 12:55 . Reden: aanpassing gedaan naar aanleiding van verkeerde modellen toegewezen te hebben aan series 80 en 90 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spits
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-02 08:01
dcell schreef op woensdag 19 april 2006 @ 12:40:
[...]

Nokia series 60, 80 en 90 (dit duidt op de N60, N80 en N90 serie ) ??? |:( ten eerste bestaat ( er nog ) geen N60 maar dat terzijde.

Series, 60, 80 en 90 zijn zijn geen typenummers voor Nokia modellen maar softwareplatformen voor symbian. De N80 ( en bijv. N70, 7610 of 6600 ) draait op Series 60, de 7710 draait op Series 80 en de Nokia 9xxx modellen draaien op Series 90 platform. Nokia is bovendien van plan om de Series 60 uit te breiden en door te ontwikkelen met de functies van Series 80 en 90 en die hogere series te laten vallen.

Sony Ericsson P ( en de komende M modellen ) serie draait bijvoorbeeld UIQ als softwareplatform boven op symbian O-)
Ben het bijna helemaal met je eens, alleen draait de 9xxx serie op Series 80 en de 7710 op series 90 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het wordt er niet echt duidelijker op allemaal...
De N80 heeft Symbian 9.1 en is toch op de 60 serie.. dus zie ik het probleem niet...

9.1
Soort: Series 60 Third Edition Developer Platform 3.0
(info komt van newmobile.nl)

Serie 90 is met hogere resolutie.

De N90 heeft 8.1 en heeft ondersteuning... omdat ik nu toch een beetje twijfel zal ik eens een e-mail sturen naar tom tom om te vragen of en wanneer er ondersteuning is van tom tom mobile 5 op 9.1 Symbian Serie 60 Third Edition Developer Platform 3.0.

Zodra ik antwoord heb zal ik dit hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 12:59:
Het wordt er niet echt duidelijker op allemaal...
De N80 heeft Symbian 9.1 en is toch op de 60 serie.. dus zie ik het probleem niet...
probleem is de binary compatibility vanaf symbian 9.x. Kortweg gezegd werken de applicaties niet die in C++ geschreven zijn voor de vorige symbian-versies. De makers van de applicaties moeten wat in de source-code van de desbetreffende applicatie veranderen en de boel recompilen om het werkend te krijgen voor symbian 9.x :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het enige wat tegenvalt is dat er nu weer wordt gesproken over levering juli!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reactie ontvangen van TomTom op mijn vraag of er ondersteuning is voor Tom Tom Mobile 5 op de N80:

Hartelijk dank voor uw bericht aan TomTom Customer Support.

Helaas hebben wij hierover nog geen informaties, als het toestel op de markt komt dan moet dit eerst volledig gestest te worden door Tom Tom. Blijkt dat het toestel geschikt is om in combinatie met de Tom Tom mobile 5 te gebruiken, dan wordt dit aan de geschikte lijst mobiele 5 toestellen gevoegd. Wij raden u aan de Tom Tom mobile 5 link op onze website regelmatig te raadplegen voor dergelijke informatie.

Met vriendelijke groet,

TomTom Customer Support Team

Ze weten dus nog niets.... Het zou toch niet zo zijn dat op het moment dat de telefoon op de markt is, ze pas gaan kijken of er tom tom op kan. Nokia zou toch wel zo slim zijn om een n80 naar TomTom te sturen voordat de N80 gereleased wordt.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2006 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben net bij Belcompany geweest en daar wist de verkoper(zeeeer betrouwbaar dus ;) ) mij te vertellen dat de n80 100% zeker in week 18, dus over 2 weken uitkomt! Hoe lang denken jullie dat het duurt voordat de zending met de toestellen zonder kinderziektes binnen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 17:43:
Ben net bij Belcompany geweest en daar wist de verkoper(zeeeer betrouwbaar dus ;) ) mij te vertellen dat de n80 100% zeker in week 18, dus over 2 weken uitkomt! Hoe lang denken jullie dat het duurt voordat de zending met de toestellen zonder kinderziektes binnen is?
Nokia zonder kinderziekten, wacht 6 maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 21:31:
[...]

Nokia zonder kinderziekten, wacht 6 maanden
Of wel gewoon direct halen en vervolgens trouw naar je dichtsbijzijnde NSP voor de updates ;)

En dat zullen er heel wat zijn in het begin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 17:43:
Dit is een planning die hij krijgt van hoofdkantoor. Er staat echter bij dat ze niks kunnen beloven en dus niet hard kunnen maken. Dit soort dingen liggen echt aan nokia :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaPzel
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 16:39:
Reactie ontvangen van TomTom op mijn vraag of er ondersteuning is voor Tom Tom Mobile 5 op de N80:

Hartelijk dank voor uw bericht aan TomTom Customer Support.

Helaas hebben wij hierover nog geen informaties, als het toestel op de markt komt dan moet dit eerst volledig gestest te worden door Tom Tom. Blijkt dat het toestel geschikt is om in combinatie met de Tom Tom mobile 5 te gebruiken, dan wordt dit aan de geschikte lijst mobiele 5 toestellen gevoegd. Wij raden u aan de Tom Tom mobile 5 link op onze website regelmatig te raadplegen voor dergelijke informatie.

Met vriendelijke groet,

TomTom Customer Support Team

Ze weten dus nog niets.... Het zou toch niet zo zijn dat op het moment dat de telefoon op de markt is, ze pas gaan kijken of er tom tom op kan. Nokia zou toch wel zo slim zijn om een n80 naar TomTom te sturen voordat de N80 gereleased wordt.
Ik snap niet waarom jullie denken dat TomTommie niet op de N80 zal draaien, er staat toch geen volledig nieuw besturingssysteem op deze foon?? Het is gewoon een bijgewerkte versie, met hier en daar nieuwe features ed. Net zoiets als windows xp zijn nodige service packs (1&2) heeft. Of zie ik t nu verkeerd... Het is en blijft een series 60, mr met de nieuwste symbian.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarnoootje
  • Laatst online: 10-09 17:46
DaannO schreef op woensdag 19 april 2006 @ 21:54:
[...]

Dit is een planning die hij krijgt van hoofdkantoor. Er staat echter bij dat ze niks kunnen beloven en dus niet hard kunnen maken. Dit soort dingen liggen echt aan nokia :)
idd. Ik kreeg vorige week het bericht van eveneeens een verkoper bij belcompany dat de N80 pas in week 22 geleverd zal worden. Dus week 18, 20 of welke weken het ook zullen wordte dat ze zeggen we moeten gewoon wachten tot hij daadwerkelijk in de schappen ligt.

Lijkt me niet verder interessant om over de leverdata dit hele topic te gaan houden aangezien we het toch pas weten wanner hij echt in de winkel hebben.

Laten we het gaan hebben over zijn functies en nieuwigheden die nog niet bekend zijn bij ons en nog niet in dit topic staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
MaPzel schreef op donderdag 20 april 2006 @ 08:35:
Ik snap niet waarom jullie denken dat TomTommie niet op de N80 zal draaien, er staat toch geen volledig nieuw besturingssysteem op deze foon?? Het is gewoon een bijgewerkte versie, met hier en daar nieuwe features ed. Net zoiets als windows xp zijn nodige service packs (1&2) heeft. Of zie ik t nu verkeerd... Het is en blijft een series 60, mr met de nieuwste symbian.
Het is toch wel iets anders dan een nieuwe servicepack. Er zit namelijk een hele nieuwe beveiliging op de nieuwe versie van Symbian waardoor de oude progs het simpelweg niet doen (zal wel iets gecompliceerder liggen, maar ja het is gewoon heel simpel dat alle bestaande progs incompatible zijn). Ik heb begrepen dat het een kwestie is van opnieuw compilen, maar dat moet dus wel even gebeuren door de softwareontwikkelaars. Voor elk programma moet er een nieuwe versie komen speciaal voor deze nieuwe Symbian telefoons. Even geduld dus nog, zal snel genoeg komen.

En voor de italianen onder ons (het enige land waar hij wel echt te koop is in de winkel), een uitgebreide review: http://telefonino.leonard...rove/n1331/Nokia-N80.html

Afbeeldingslocatie: http://telefonino.leonardo.it/new_files/images/gallery/big/nokia_n80_01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://telefonino.leonardo.it/new_files/images/gallery/big/nokia_n80_02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://telefonino.leonardo.it/new_files/images/gallery/big/nokia_n80_08.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door deuxani op 20-04-2006 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik heb even naar die italiaanse revieuw gekeken, mooie foto's en ook een goeie beoordeling.
De zus van m'n moeder woont in Italie, zal eens gaan kijken wat die moet gaan kosten daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
Op dit moment tussen de 600 en 700 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:56
600 tot 700 euro is toch wel erg fors. Voordat bedrag kun je ongeveer elke telefoon kopen.

Maar in ieder geval, waar ik meer over twijfel is het abonnement in combinatie met het apparaat dan het apparaat zelf (ik heb de indruk dat nokia zn zaakjes wel goed zal regelen, zeker bij zon dure telefoon, en anders hebben we altijd de garantie). maargoed, wat zou voordeliger zijn?
Telfort + edge/gprs breedband of T-mobile + umts/gprs breedband en weet iemand of je ook kunt videobellen met edge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Silvos schreef op donderdag 20 april 2006 @ 16:10:
600 tot 700 euro is toch wel erg fors. Voordat bedrag kun je ongeveer elke telefoon kopen.

ik heb de indruk dat nokia zn zaakjes wel goed zal regelen, zeker bij zon dure telefoon
Haha, toch zeker niet bij Nokia..... Weet nog de ellende bij de eerste 8800: drop outs en loszittende toetsenborden, en dat voor een toestel van (toen) 1.000 euri

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2006 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
Zelfde geval met de 6280. Ik zou de N80 absoluut niet kopen in de eerste maand dat hij uit is, maar daar luistert toch niemand naar. ;) Dit is overigens een aardige indicatie van de prijs in Nederland. Trouwens T-Mobile heeft geen UMTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

De review die gegeven is een paar posts hierboven is in het italiaans, maar beetje denker gebruikt hiervoor gewoon babelfish:

http://babelfish.altavista.com/

Succes....ik vond het wel nuttig om te lezen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:56
Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 16:54:
[...]

Haha, toch zeker niet bij Nokia..... Weet nog de ellende bij de eerste 8800: drop outs en loszittende toetsenborden, en dat voor een toestel van (toen) 1.000 euri
Ik bedoel uiteraard na de eerste service updates, niet gelijk lijkt me.
deuxani schreef op donderdag 20 april 2006 @ 17:01:
Zelfde geval met de 6280. Ik zou de N80 absoluut niet kopen in de eerste maand dat hij uit is, maar daar luistert toch niemand naar. ;) Dit is overigens een aardige indicatie van de prijs in Nederland. Trouwens T-Mobile heeft geen UMTS.
T-mobile heeft wel umts, ze zijn zelfs al een hsdpa netwerk aan het uitrollen. (dat deze beide nog niet dekkend zijn is een ander verhaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deuxani
Aaah.. ik dacht dat ze die helemaal over hadden geslagen en in 1 keer over gingen op HSDPA. :) Weinig marketing voor UMTS geweest door T-Mobile. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speldenknop
  • Laatst online: 18-01-2021
kan iemand mij vertellen of je met de N80 ook dmv WLAN kan bellen over internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deuxani schreef op donderdag 20 april 2006 @ 18:04:
Aaah.. ik dacht dat ze die helemaal over hadden geslagen en in 1 keer over gingen op HSDPA. :) Weinig marketing voor UMTS geweest door T-Mobile. :D
sterker nog: voor 9,50 per maand kun je onbeperkt umts gebruiken bij t-mobile. net als voda en kpn dekken zij ± 70% nu. HSDPA is in 70 grote steden uitgerold. wat dat betreft gaan die jongens goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel even de review doorgelezen en als mijn beginnerskennis italiaans me toe laat, zijn ze erg positief over de n80. Zal de review laten nog proberen te vertalen zodat alles duidelijk wordt, maar de N80 gaat het wel worden.

De foto's die gemaakt zijn zien er trouwens ook zeer netjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaPzel
Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2006 @ 11:43:
Zo, ik heb even naar die italiaanse revieuw gekeken, mooie foto's en ook een goeie beoordeling.
De zus van m'n moeder woont in Italie, zal eens gaan kijken wat die moet gaan kosten daar.
Zou die zus van je moeder het verhaaltje ook kunnen vertalen? :+
deuxani schreef op donderdag 20 april 2006 @ 11:14:
[...]

Het is toch wel iets anders dan een nieuwe servicepack. Er zit namelijk een hele nieuwe beveiliging op de nieuwe versie van Symbian waardoor de oude progs het simpelweg niet doen (zal wel iets gecompliceerder liggen, maar ja het is gewoon heel simpel dat alle bestaande progs incompatible zijn). Ik heb begrepen dat het een kwestie is van opnieuw compilen, maar dat moet dus wel even gebeuren door de softwareontwikkelaars. Voor elk programma moet er een nieuwe versie komen speciaal voor deze nieuwe Symbian telefoons. Even geduld dus nog, zal snel genoeg komen.
ik vat t nog niet helemaal hoor, mr goe, ti's echt dom dat de software voor symbian niet backwards compatable is... Zo hou je die programmeurs wel aant werk
speldenknop schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 01:59:
kan iemand mij vertellen of je met de N80 ook dmv WLAN kan bellen over internet?
als er een programma als skype oid voor symbian toestellen bestaat, dan denk ik dat t wel kan. :P

[ Voor 67% gewijzigd door MaPzel op 21-04-2006 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaPzel
delete

[ Voor 166% gewijzigd door MaPzel op 21-04-2006 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19
MaPzel schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 11:03:
ik vat t nog niet helemaal hoor, mr goe, ti's echt dom dat de software voor symbian niet backwards compatable is... Zo hou je die programmeurs wel aant werk
Neen dat heet milestone releases bij ons opt werk.
Daarbij gaan ze enkele dingen afwegen. Hoelang zijn we al aan het doorontwikkelen met een oude technologie (vorige symbian was steeds gebaseerd op een oudere versie). Hoe staat het met de concurrentie (windows mobile 5 is echt wel hard marktaandeel aant nemen). Hoeveel meer ontwikkeltijd kost een backwards compatibiliteit dmv emulator of extra (oude) libs en wat is de performance loss hiervan (symbian heeft al niet de naam snel te zijn).
Dat ze andere programmeurs aan het werk houden kan hen zo niet schelen, zolang ze maar zeker zijn dat hun platform gaat gekozen worden. Daarmee dat de nieuwe symbian overal gepromote wordt als de overtreffende trap van alles wat vroeger op een nokia stond (en veel mensen zweren bij nokia of se en hun os'en) waardoor ze zichzelf proberen in te dekken op het gebied van os switches bij klanten.
Dus in mijn ogen zijn ze er nu vrij zeker van dat de hun huidige klanten gaan behouden en misschien enkele nieuwe grote bedrijven strikken met de eyecandy die het herontwikklen van bijvoorbeeld de grafische motor meebrengt. Ofwel zijn ze echt radeloos door wat windows allemaal aan het doen is op gebied van smartphones / communicators / pda's dat ze een enorme leap of faith nemen ^^

Ik zou eigenlijk wel eens willen zien wat nokia zou maken van een windows mobile 5 smartphone / pda / gps ding :) maar dat zit er persies niet echt aan te komen.

Weet iemand iets over een landscape + divx functie/prog voor symbian btw? Het n80 schermpje lijkt zich wel te lenen voor zulke dingen

[ Voor 11% gewijzigd door dafz0r op 21-04-2006 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nomad85 schreef op donderdag 20 april 2006 @ 17:04:
De review die gegeven is een paar posts hierboven is in het italiaans, maar beetje denker gebruikt hiervoor gewoon babelfish:

http://babelfish.altavista.com/

Succes....ik vond het wel nuttig om te lezen iig.
Zie de reactie van Nomad85 op de vorige pagina. Waarom moeilijk doen als 't makkelijk kan.
Ik zou m'n tante kunnen vragen 't te vertalen, maar ik heb 't ook gewoon via bovenstaande link gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
Mja, dat WM niet wat is, m'n pa heeft een QTEK 9100 maar ik vind dat dus 3x niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 17:50
Ik heb ooit is gehoord van een vriend van mij dat een Nokia langzamer wordt hoe groter de geheugen kaart wordt.. heb dit eigenlijk nergens terug kunnen lezen dus is dit wel waar ?

En het enige waarom je de N80 zal kopen ipv de aankomende E60 is omdat hij een 3mp camera heeft ?

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marmot84 schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 14:53:
Ik heb ooit is gehoord van een vriend van mij dat een Nokia langzamer wordt hoe groter de geheugen kaart wordt.. heb dit eigenlijk nergens terug kunnen lezen dus is dit wel waar ?
Ik gebruik nu al een tijdje een 1gb rs dv mmc in mijn 6680 en hij wordt er echt niet trager van hoor. Het enige waar hij gevoelig voor is, is wanneer je het telefoongeheugen vol apps gaat zetten, daar wordt hij traag van. Wanneer je ervoor zorgt dat je dat mooi schoon houdt en de geheugenkaart gebruikt voor foto/video/mp3/tomtom is er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 17:50
Vond het toen dertijd al een vaag verhaal, maar was toch even benieuwd ik heb met mijn 6230 ook geen last van, hij wil nog wel is een beltoon die op mijn geheugen kaart staat niet pakken en dan switchie naar de standaard beltoon... maar dat ligt eerder aan de kwaliteit van mijn kaartje..

Bedankt iig...

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
XElD schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 11:59:
Mja, dat WM niet wat is, m'n pa heeft een QTEK 9100 maar ik vind dat dus 3x niks...
kan je wat specifieker wezen? Ben wel benieuwd waarom je het zo slecht vind (heb zelf btw nog nooit met WM gewerkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-08 17:17
Als je gewoon de volgende link volgt wordt de review inderdaad al mooi omgezet naar het Engels:

http://babelfish.altavist...%2fn1331%2fNokia-N80.html

Als je dan via de cijfers onderaan de pagina naar andere pagina's van de review doorklikt dan worden mooi alle pagina's vertaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XElD schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 11:59:
WM werkt perfekt, zowel met 9100 als met andere devices. Je moet er wel wat tijd insteken om alle mogelijkheden te ontdekken. Tis wel wat meer dan een gewoon telefoontje......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speldenknop
  • Laatst online: 18-01-2021
MaPzel schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 11:03:
als er een programma als skype oid voor symbian toestellen bestaat, dan denk ik dat t wel kan. :P
zijn hier kosten aan verbonden of niet? en moet de andere persoon dan ook skype hebben? Heeft de N80 zelf geen VoIP dan?

Ik las overigens eerder in dit topic dat de N80 in Engeland bij vodafone en O2 op 20 april uitkwamen. Het is nu 22 april.. weet iemand al of ze leverbaar zijn in Engeland?

[ Voor 22% gewijzigd door speldenknop op 22-04-2006 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Op de website staat nu:

Nokia N80

Available May '06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaPzel
Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 11:58:
[...]

Zie de reactie van Nomad85 op de vorige pagina. Waarom moeilijk doen als 't makkelijk kan.
Ik zou m'n tante kunnen vragen 't te vertalen, maar ik heb 't ook gewoon via bovenstaande link gedaan.
ehm... t was een grapje?? :X ;) Al is het wel zo dat het engels wat de babbel vis er van maakt een beetje krakkermikkig is en niet echt leesbaar. Dus misschien toch maar je tante vragen :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

running man schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 18:45:
Op de website staat nu:

Nokia N80

Available May '06
vrij vertaald nederlands: juli 06

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Dat geloof ik niet. Het is geen P990i ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 23:24:
[...]

vrij vertaald nederlands: juli 06
Weet iemand of ie in september ook nog de bomb is, aangezien het op mobiel gebied erg hard gaat tegenwoordig. En daalt dat spul snel in prijs? Ik heb nu een Nokia 6681 met 1 jarig abo die in september dus afloopt, alvast kijken en :9~

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
Mja, denk dat het erg een kwestie van smaak is, ik vind de UI in ieder geval niet fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Weet iemand of je op de N80 een gewone 2.5mm jack plug voor de hoofdtelefoon kan aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
running man schreef op zondag 23 april 2006 @ 21:12:
Weet iemand of je op de N80 een gewone 2.5mm jack plug voor de hoofdtelefoon kan aansluiten?
nee, de telefoon heeft een Nokia Pop-port aansluiting, er zit wel in de verpakking een audio adapter om 3,5 mm hoofdtelefoon/oordopjes aan te sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

OK, dat is voor mij ook een oplossing. Dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pim
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-09 17:05

pim

Heeft iemand een vermoeden of het mogelijk gaat zijn om video's op native resolutie(352x416) fullscreen te bekijken?

Of zit er dadelijk e.o.a. bottleneck in kwa maximale bitrate ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaPzel
pim schreef op maandag 24 april 2006 @ 14:47:
Heeft iemand een vermoeden of het mogelijk gaat zijn om video's op native resolutie(352x416) fullscreen te bekijken?

Dit zal denk ik met een testje bewezen moeten worden en met een aantal verschillende films oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
pim schreef op maandag 24 april 2006 @ 14:47:

Vraag ik mij ook af, xvid @ symbian 9? ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco
  • Laatst online: 09:45

wasco

brightest crayon in the box

voor diegene die dit niet op eigen kracht vinden
Nokia N80, interactive demonstrations
http://nds2.nokia.com/tut...es/n80/english/index.html

wasco [the brightest crayon in the box]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
dafz0r schreef op maandag 24 april 2006 @ 15:33:
[...]

Vraag ik mij ook af, xvid @ symbian 9? ^^
Op een 6681 @ 208Mhz cpu en 208x176 262k draait een DivXje redelijk goed. Hoop dat ze een veel snellere CPU in die N80 drukken, anders kan et nog wel eens zwaar gaan worden met die dubbele resolutie

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YozY
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

YozY

X

NoepZor schreef op maandag 24 april 2006 @ 17:06:
[...]

Op een 6681 @ 208Mhz cpu en 208x176 262k draait een DivXje redelijk goed. Hoop dat ze een veel snellere CPU in die N80 drukken, anders kan et nog wel eens zwaar gaan worden met die dubbele resolutie
de N80 heeft dezelfde CPU als de N70 en die is rond de ~200 mhz
maar de N80 is veel sneller dan de N70 dankzij de nieuwe symbian 9 software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YozY schreef op maandag 24 april 2006 @ 18:03:
[...]

de N80 heeft dezelfde CPU als de N70 en die is rond de ~200 mhz
maar de N80 is veel sneller dan de N70 dankzij de nieuwe symbian 9 software
hopen we. Processnelheid is nooit de sterke kant van Nokia geweest: zie 9300/9500: net schildpadden tov bv qtek 9000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
mja en dan nog... divx op de n80 die standaard al geen te lange batterijduur heeft :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij expansys.nl hebben ze over 3 dagen de 1e levering van de N80.

bron: http://www.expansys.nl/product.asp?code=127499

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naar schatting 3 dagen.. dat gaat nooit... tel er maar een week bij op.
Ik ga volgende week wel eens kijken in de phonewinkels.. als hij daar ligt dan is hij goed beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
goed mogelijk dat Expansys een kleine batch krijgt aangezien zij een redelijke grote webshop zijn. Goedkoop zijn ze echter niet. De telefoonwinkels kan je deze maand wel vergeten ... verwachting is week 22 en dat lijkt me een redelijke verwachtingsdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djambo
hoihoi mensen kijk maar eens op de nokia site de N80 en de n91 sta geen Coming soon meer bij. .dus ze komen er aan :P

Misschien zijn ze vrijdag al beschrikbaar,dat zou lekker zijn... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdag is wel een beetje heel enthousiast hoor.

Als ik op de nokia site kijk, zie ik nog steeds gewoon coming soon staan,
heb je wel op de nederlandse site gekeken?
Ik weet dat op de europese site inderdaad geen coming soon meer staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djambo
Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 10:32:
Vrijdag is wel een beetje heel enthousiast hoor.

Als ik op de nokia site kijk, zie ik nog steeds gewoon coming soon staan,
heb je wel op de nederlandse site gekeken?
Ik weet dat op de europese site inderdaad geen coming soon meer staat.
Oeps Europese site idd 8)7

maar ze komen er aan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djambo schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 10:37:
[...]

Oeps Europese site idd 8)7

maar ze komen er aan :9
dat laatste staat. maar wanneer.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

De N93 kwam net langs bij de Nokia presentatie. Moet zeggen dat ik hem er nog steeds goed uit vind zien :)

De N73 is overigens ook aangekondigd.

Webcast (die al haast afgelopen is :p)

[ Voor 19% gewijzigd door Eggy op 25-04-2006 11:15 ]

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
ik vind het erg jammer dat Nokia weer van die optimistische verwachte leverdata aangeeft voor de nieuwe N-Series toestellen.

N72 : June 2006
N73 : July 2006
N93 : July 2006

en ze hebben de vorige N-Series niet eens goed uitgeleverd :r

[ Voor 7% gewijzigd door dcell op 25-04-2006 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dcell schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 11:19:
ik vind het erg jammer dat Nokia weer van die optimistische verwachte leverdata aangeeft voor de nieuwe N-Series toestellen.

N72 : June 2006
N73 : July 2006
N93 : July 2006

en ze hebben de vorige N-Series niet eens goed uitgeleverd :r
Ja, helemaal mee eens. De leverdata van deze toestellen zal wel eind 2006 of begin 2007 worden, en iedereen maar hopen op juni of juli 2006 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:04

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Dan heb je alvast een kado voor op je kerst verlanglijstje!!

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nickvanozzie schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 15:26:
Dan heb je alvast een kado voor op je kerst verlanglijstje!!
:P :) :*) hahaha, ik hou het toch maar op de N80, hopelijk komt die nog een x voor de kerst uit. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
Mja, wacht nog wel ff, tot de prijs iets daalt, de eerste goede reviews er zijn (kinderziektes eruit zijn), en wieweet is er er over een maandje of 2 wel een veel gaver toestel wat eraan komt... (zoals een beter uiterlijks, een camera met AF, betere baterij en verder dezelfde of beter specs als de N80, wifi is iig. een pre) Zoooo jammer dat de N73 geen WiFi heeft...

[ Voor 7% gewijzigd door XElD op 25-04-2006 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de liefhebbers van de N80, check het volgende forum ff...
Een "revieuw" van een persoon die de N80 al in zijn bezit heeft.
Enne.....het batterij ge-euvel is tot nu toe nog erg positief.
http://forum2.mobile-review.com//showthread.php?t=46708
Greetsz,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
Oh trouwens, nu ik over de N73 e.d. begin...

http://www.newmobile.nl/eur/nl/news.php?news_id=b743b9

Afbeeldingslocatie: http://europe.nokia.com/press/public/global/phone/n_72/03_n72_black_lowres.jpg
N72 (niet in benelux, ook in andere kleuren)

Afbeeldingslocatie: http://europe.nokia.com/press/public/global/phone/n_73/05_n73_lowres.jpg
Afbeeldingslocatie: http://europe.nokia.com/press/public/global/events/openstudio2006/N73_1_lowres.jpg
N73

Afbeeldingslocatie: http://europe.nokia.com/press/public/global/events/openstudio2006/N93_2_lowres.jpg
N93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0

it0

Mijn mening is een feit.

XElD schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 21:39:
Oh trouwens, nu ik over de N73 e.d. begin...

http://www.newmobile.nl/eur/nl/news.php?news_id=b743b9

[afbeelding]
N72 (niet in benelux, ook in andere kleuren)

[afbeelding]
[afbeelding]
N73

[afbeelding]
N93
Die n73 ziet eruit als een directe concurrent voor de se w800 en op het plaatje van de n93 zie je dat er op de foon n91 staat. ben scheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 19:51:
Voor de liefhebbers van de N80, check het volgende forum ff...
Een "revieuw" van een persoon die de N80 al in zijn bezit heeft.
Enne.....het batterij ge-euvel is tot nu toe nog erg positief.
http://forum2.mobile-review.com//showthread.php?t=46708
Greetsz,
begint al weer goed: je kunt niet zien wie jou belt! 6280 kopie?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2006 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XElD
Nu ik er meer over nadenk, die N93, damn dat is me toch even gaaf!

Zit tenminste een echt fatsoenlijke camera in!

(Alleen is ie wel lomp groot, en laat het woord baterijduur maar even weer vallen, enuh al die beweegbare deeltjes :X , nah!...)

[ Voor 38% gewijzigd door XElD op 26-04-2006 09:41 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.