[pc] Stronghold 2

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 3.463 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:53
Afbeeldingslocatie: http://maverick.dynasoft.nl/pics/sh2
(maar een leuk plaatje erbij omdat er nog geen ander topic over is, ga er geen grote topicstart van maken (tenzij iemand persee iets toegevoegd wil zien, tis meer zodat ik een plaats heb om m'n vraag te stellen)

Lijkt me stug dat niemand hier het speelt gezien het grote aantal stronghold topics dat ik tegen kwam, vreemd genoeg nog geen over stronghold 2, dus bij deze.

reviews:
http://www.nlgaming.com/nl/asp/id_1160/nl/reviewDisp.htm
http://gamesdomain.yahoo.com/pc/stronghold_2/review/102667
http://www.gametab.com/pc/stronghold.2/3229/
http://www.neoseeker.com/Games/Products/PC/stronghold_2/
overige
1# link naar de maker van het game http://www.fireflyworlds.com/sh2_index.php
2# link naar de publisher van het game http://www.2kgames.com/stronghold2
3# link naar Fan page http://stronghold2.heavengames.com
4# link naar Fan page http://www.stronghold-knights.com
5# link naar Fan page http://stronghold-2.com

Heb het spel sinds een paar dagen zelf, erg vermakelijk, tis naar mijn mening net even anders dan de meeste RTS games. Ben nog niet echt ver, voorlopig krijg ik m'n eerste kasteel aanval nog niet gewonnen :X Iemand tips om dat voor elkaar te krijgen? Ik kom nieteens de 2e muur over, laat staan dat ik dat kluitje bij de toren aan kan.

[ Voor 17% gewijzigd door Maverick op 27-04-2005 16:37 . Reden: spelvauten waren er idd wat te veel :+ ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

Ik vind het ook een zeer goed spel, heel mooi ook, maar wel moeilijk.

Maar ik ga het zeker nog een paar keer spelen om te kijken of het echt goed is B)

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeGee
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Speel het zelf al vannaf de dag van de release. Net als Stronghold 1 een erg leuke RTS! Alleen Ondanks de Update (die op dezelfde dag uitkwam, klasse FireFly) toch wel wat bugs (zoals elke nieuwe titel). Mijn grootste irritatie is nogsteeds dat de mannetjes "hol" zijn in plaats van sollid. Hierdoor lijkt het dat je bv maar een paar mannetjes op een een trap hebt lopen, maar dat kunnen wel is 40 mannetjes zijn die "in elkaar" staan....
Hoop dat ze dit snel Patchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:20

Karel V

Een simpele ziel

Peegee81, kun je ook wat vertellen over vernieuwde elementen in StrongHold 2 ten opzichte van Stronghold (3d weten we, maar dat is maar een beperkte overstap en het spel lijkt niet veel nieuws toe te voegen)?

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:02

Bezulba

Formerly known as Eendje

PeeGee81 schreef op woensdag 27 april 2005 @ 12:15:
Speel het zelf al vannaf de dag van de release. Net als Stronghold 1 een erg leuke RTS! Alleen Ondanks de Update (die op dezelfde dag uitkwam, klasse FireFly) toch wel wat bugs (zoals elke nieuwe titel). Mijn grootste irritatie is nogsteeds dat de mannetjes "hol" zijn in plaats van sollid. Hierdoor lijkt het dat je bv maar een paar mannetjes op een een trap hebt lopen, maar dat kunnen wel is 40 mannetjes zijn die "in elkaar" staan....
Hoop dat ze dit snel Patchen.
gaan ze niet patchen.. anders krijg je constant opstoppingen en dat werkt nog veel minder.

speel het nu ook sinds een dag of 2 en vind het ook een erg geinig spel :)

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 19:52

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Endelijk een Stronghold 2 topic werd tijd. Ik speel het nu twee dagen super leuke game. Ik vind het nog leuker dan Stronghold 1 en addons. Morgen maar eens kopen kost maar 25 of 30 euro. Maar wel een slecht topic start post :(

1# link naar de maker van het game http://www.fireflyworlds.com/sh2_index.php
2# link naar de publisher van het game http://www.2kgames.com/stronghold2
3# link naar Fan page http://stronghold2.heavengames.com
4# link naar Fan page http://www.stronghold-knights.com
5# link naar Fan page http://stronghold-2.com

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeGee
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Karel V schreef op woensdag 27 april 2005 @ 12:40:
Peegee81, kun je ook wat vertellen over vernieuwde elementen in StrongHold 2 ten opzichte van Stronghold (3d weten we, maar dat is maar een beperkte overstap en het spel lijkt niet veel nieuws toe te voegen)?
Vernieuwend is sowieso de prijs, die eindelijk is redelijk lijkt voor een nieuw spel (26 euri's bij de dynabyte) ipv de gebruikelijke 50 euro.
Voorderest een aantal nieuwe modes (kingmaker o.a. die toch wel erg leuk is), nieuwe gebouwtjes, nieuwe units, nieuwe grondstoffen, een rechts-systeem (je kan dus voor eigen rechter spelen) enz.

Het is meer dan alleen de overstap naar 3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
UNICRONBOT schreef op woensdag 27 april 2005 @ 13:26:
Endelijk een Stronghold 2 topic werd tijd. Ik speel het nu twee dagen super leuke game. Ik vind het nog leuker dan Stronghold 1 en addons. Morgen maar eens kopen kost maar 25 of 30 euro. Maar wel een slecht topic start post :(
Had het zelf gedaan dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brik
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-10 16:44
Bij mij springt ie er telkens uit als ik die Sim campaign die en dan bij de 3de missie in het begin als ik voor t eerst die steengevalletjes moet gaan bouwen. Ook springt ie eruit zodra ik wil beginnen met die andere campaign. Dan knalt ie telkens terug naar windows. Heb de patch al geinstalleerd. Weet iemand wat er tegen te doen?

Verder draai ik win xp SP1, amd 64 bits 3400, 1 gig geheugen en een x800 prokaartje.

alvast bedankt :)

[ Voor 9% gewijzigd door Brik op 27-04-2005 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zulke dingen zijn niet nodig bij mensen die echt recht hebben op support

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2005 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dit lijkt me wel een RTS die de moeite waard is :) Heb deel 1 gespeeld en die was naar mijn mening best goed, geen typische standaard RTS.
Maverick schreef op woensdag 27 april 2005 @ 11:04:

(maar een leuk plaatje erbij omdat er nog geen ander topic over is, ga er geen grorte topicstart van maken (tenzij ieman persee iets toegevoegd wil zien, tis meer zodat ik een plaats heb om m'n vraagv te stellen)
Hier staan nogal wat spelvaudjes in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit spel crasht hier elke 5 minuten (heeft volgens mij met geluid te maken)....allernieuwste drivers etc. Hopelijk gefixed in de 1.2 patch, nu is het nog onspeelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:45

UTM

Jammer, je was me voor :) Ik had ook de intentie om een SP te maken. Maar goed, ik ga hem vanavond spelen. Dan dus ook mijn indruk :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij klapt hij er tot nu toe alleen uit als ik een multiplayer potje speel, iedere keer na ongeveer 5 minuten spelen. Zonder melding of wat dan ook ik zit gewoon weer ineens in het menu..

laat maar snel komen die 1.2 patch want het is zeker wel een geinig spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
RoD schreef op woensdag 27 april 2005 @ 16:11:
[...]
Hier staan nogal wat spelvaudjes in ;)
dat was idd wat te gortig :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te zien zijn er wat suggesties / opmerkingen voor de startpost. Zouden die buiten dit topic om doorgegeven kunnen worden, zodat het hier alleen over het spel gaat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Lekker vet spel :). Maar is het normaal dat je in de kingmaker mode niet kan promoveren? Elke keer als ik dat probeer zie ik 'highest rank' en kan ik alleen maar op 'ok' klikken :(.

De prijs van 30 euro is een bewuste keuze van Firefly of TakeTwo, en ik kan het alleen maar toejuichen :). Heb het maandag gekocht...

Maverick: kijk es op www.stronghold-knights.com, daar staan wat tips... Ik veronderstel dat je het over de bevrijding van Edwin hebt? Stuur je boogschutters vooruit, samen met die van je bondgenoot, en na een tijdje komen zijn laddermannen aanzetten, waarna je de muren opkan. Dan haast je je gewoon naar de keep.

[ Voor 36% gewijzigd door Borromini op 27-04-2005 16:44 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:31
het is inderdaad een leuk spel, alleen knalt ie er bij mij ook met regelmaat uit wat het spelen niet bevorderd |:(

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Borromini schreef op woensdag 27 april 2005 @ 16:41:
Maverick: kijk es op www.stronghold-knights.com, daar staan wat tips... Ik veronderstel dat je het over de bevrijding van Edwin hebt? Stuur je boogschutters vooruit, samen met die van je bondgenoot, en na een tijdje komen zijn laddermannen aanzetten, waarna je de muren opkan. Dan haast je je gewoon naar de keep.
Hm, ik zal eens kijken :)
Is er niet een manier om mensen te groeperen oid? want om alleen mijn archers te selecteren is aardig klote als ze zo op een kluitje staan. Meeste rtsen kunnen dit wel geloof ik, maar ik ben niet zo'n grote rts held, dus dat soort dingen weet ik nooit precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-10 20:35

Mach

[END]Avengers

Ik heb het spel nog maar een uurtje gespeeld, maar ik ben *nog* niet helemaal overtuigd. Ik vind de graphics niet zo strak. Maar goed, mijn definitieve oordeel stel ik uit tot na het weekend :)

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 19:52

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Ja dat kon ik doen maar heb aleen topic van een ander game _/-\o_ Maar ja is dit je eerst topic met 5100+ :X

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

Erg goede game, alleen de staat waarin het verkeerd verklaard wel de prijs van 30 euro. Makers worden overladen met bug reports, dit spel is duidelijk niet goed getest en dat is jammer.

Voor de rest laat ik het even link liggen todat de grootste bugs gefixed zijn. Je kunt nu niet SP of MP spelen zonder een crash. iig ik niet.

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-10 16:58
enig idee of er ook nog een demo uitkomt? 30 euro is niet veel, maar software kun je niet terugbrengen als het een beetje teleurstellend

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

qrazi schreef op maandag 02 mei 2005 @ 14:12:
enig idee of er ook nog een demo uitkomt? 30 euro is niet veel, maar software kun je niet terugbrengen als het een beetje teleurstellend
Wel dus, je kan in winkels gewoon ruilen hoor.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

TheEvilCuber schreef op maandag 02 mei 2005 @ 14:43:
[...]

Dat is binnen 24 uur (meestal), als je dan niet dicht in de buurt woont kan dat vrij lastig worden. Ik denk dat hij dat bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L01
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-10 17:44

L01

Ik heb het spel even mogen spelen en ik ontdekte echt een hele zooi bugs:

een voorbeeld: sommige gebouwen worden gewoon niet bezet als je ze heb neergezet, terwijl er heel veel mannen rond het kampvuur zitten.

Ook vreemd is dat wanneer de mensen ontevreden zijn ze gelik wegsprinten maar wanneer je de tax omlaaggooid en het randsoen omhoog komen ze heel traag binnen strompelen...

Dat is wel een beetje jammer

Wel leuk is dat er een heleboel dingen zijn bijgekomen zoals de vuilnismannen en de wachters. Vooral de gevangenis is hilarisch!

Ondanks de bugs: Net als Stronghold en Stronghold Crusader; een geweldig spel!

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

* nero355 vindt het wel leuk dat er een nieuw deel is van dit spel :*)

Ik heb namelijk deel 1 gespeeld een tijdje en dat was best leuk alleen was de lol er voor mij een beetje af toen ik een bepaalde missie zoo vaak overnieuw had gedaan dat ik hem uit mijn hoofd kon navertellen/maken :/

Ook leuk : Zat rond pasen te spelen zo net voor middernacht en toen het echt iets van 1 seconde na middernacht was hoorde ik opeens "Happy Easter mi Lord" :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:45

UTM

nero355 schreef op maandag 02 mei 2005 @ 14:52:

Ik heb namelijk deel 1 gespeeld een tijdje en dat was best leuk alleen was de lol er voor mij een beetje af toen ik een bepaalde missie zoo vaak overnieuw had gedaan dat ik hem uit mijn hoofd kon navertellen/maken :/

Ook leuk : Zat rond pasen te spelen zo net voor middernacht en toen het echt iets van 1 seconde na middernacht was hoorde ik opeens "Happy Easter mi Lord" :D
Zo speelde ik hem een aantal dagen voor kerst:
Don't forget the Christmas shopping My Lord
Altijd leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

nero355 schreef op maandag 02 mei 2005 @ 14:52:

Dat klopt ja, met kerstfeest ook. Herinner me het nog toen ik het opstarte, een keertje geen:
''Your Stronghold awaits you!" maar "Merry Christmas my Lord" :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-07 10:41
Elke keer als ik kingmaker speel en het een beetje interesant word dan knalt ie eruit :S
Altijd als ik de tegenstander een siege camp maakt en een grote aanval begint, dan stopt ie ermee.
Aangezien ik campaign op het moment niet zo leuk vindt verpest dit het hele spel eigenlijk :/

Wat houd dat ding eigenlijk in dat er een strop boven je gebouw hangt? Zeg maar zo'n 'no labor' ding alleen ipv een streep in het rondje een strop.

[ Voor 15% gewijzigd door Dark Lord op 03-05-2005 16:26 ]

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-10 16:25

Brons

Fail!

Een geweldige game, alleen jammer dat het zo bugged is. Ik ga het wel weer een keer spelen als ze wat verder gepatched hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Ik wil 'm eigenlijk dolgraag spelen, maar ik weet niet of ie gaat draaien met Wine. En ik ga er geen Windows voor installeren. Stronghold en Crusader draaien zeer goed.
Ik heb eigenlijk alleen nog maar positieve geluiden gehoord over Stronghold 2 dus ik kijk er wel naar uit moet ik zeggen. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
Cyphax schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 17:38:
Ik wil 'm eigenlijk dolgraag spelen, maar ik weet niet of ie gaat draaien met Wine. En ik ga er geen Windows voor installeren. Stronghold en Crusader draaien zeer goed.
hij draait geeneens goed onder windows dus zou wel knap zijn als ie dat deed onder wine.
Ik heb eigenlijk alleen nog maar positieve geluiden gehoord over Stronghold 2 dus ik kijk er wel naar uit moet ik zeggen. :)
oh? heb je dit topic nog niet doorgelezen?

het is opzich een verschrikkelijk goed spel, zeker als je fan bent van de middeleeuwen en kastelen (bouwen) enzovoort, maar als het elke keer vastloopt dan word het ook wel vervelend.

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-10 17:09
Dark Lord schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 16:25:
Wat houd dat ding eigenlijk in dat er een strop boven je gebouw hangt? Zeg maar zo'n 'no labor' ding alleen ipv een streep in het rondje een strop.
Dat die labor een Crimineel is, en in een prison zit

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Dark Lord schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 18:42:
[...]

hij draait geeneens goed onder windows dus zou wel knap zijn als ie dat deed onder wine.

[...]

oh? heb je dit topic nog niet doorgelezen?

het is opzich een verschrikkelijk goed spel, zeker als je fan bent van de middeleeuwen en kastelen (bouwen) enzovoort, maar als het elke keer vastloopt dan word het ook wel vervelend.
Afgezien van die crashes dan toch. :)
Ik heb niet heel het topic doorgelezen maar ik zag de klachten over de stabiliteit wel. Firefly is een behoorlijke ontwikkelaar en de eerste patch is al een tijdje uit. Ik denk dat 't wel goed komt wat dat betreft. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond 't niks.
Weer zo'n vage 3d engine net als in Warcraft 3.
Noem me maar ouderwets, maar RTS zoals de eerste C&C reeks, dune2, warcraft 1 & 2, stronghold 1 vond ik toch veel prettiger spelen.
Zijn er nog nieuwere games die nog op zo'n manier werken?
Stronghold 1 heb ik helemaal verrot gespeeld, jammer dat het vervolg zo tegenvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-10 15:56

Zydell

* * * * *

Wat zijn de multiplayer mogelijkheden (internet LAN) voor dit spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LAN/online heb ik nog geen diplomacy gevonden, als iemand het spel verlaat wordt er helemaal geen melding ingame gemaakt zodat je na een tijdje kunt opmerken: "he die doet niet veel, volgens mij is die AFK/disconnect". En natuurlijk valt het spel regelmatig uit (=> menu). Voor zover ik weet is er van modes enkel team (of een team van 1pl) vs andere teams. De teams zijn enkel in te stellen in de lobby. Net zoals de lobby en ingame is het tamelijk laggy. Al bij al, vind ik het toch leuk om te spelen. Waarschijnlijk door mijn liefde voor RTS/middeleuwen.

O ja, ook de kick functie in de lobby werkt niet en ingame is kicken unknown.

Dus gewoon de een goed spel, _enkel_ zonde van die "paar" 8)7 bugs

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2005 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
Kwartjuh schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 18:55:
[...]

Dat die labor een Crimineel is, en in een prison zit
oh is dat het :P thanks
ik verwachte wel zoiets maar wist het niet zeker, ik was steeds al die huizen dan aan het slopen en een nieuwe neerzetten.
en wat die 3d engine betreft, die is niet vaag hoor. Als je wilt dan draai je die camera toch niet, dan lijkt het net alsof het gewoon zoals stronghold 1 is :P

Wat ik trouwens ook raar vindt is dat met de settings. Als je spel opstart krijg je schermpje voor de instellingen dan kan je mooi resolutie en detail level instellen maar al doe je dat vinkje van "always show on startup" weg (oid) dan is het in ene lastig om de resolutie aan te passen. Ingame kan het niet want bij settings staat niks over de display en volgens de readme zou dat er wel moeten zijn en ik had ff snel die Stronghold 2 install folder doorgekeken maar daar zag ik geen settings file ofzo, ik zal er wel weer over heen gekeken hebben. Maarja dat vondt ik opzich wel een beetje raar dat je het niet ingame kan aanpassen. :P

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Vraagje,

Hoe groot zijn de maps (multiplayer / gewoon) ? Bij Stronghold 1 waren de maps zooooo klein ;( ging je met z'n 2en Lannen, kon je meteen vanuit het 1ene kasteel in het andere schieten 8)7

En het landschap, heb je veel last van heuvels, bergens, rivieren zodat je steeds beperkt blijft bij het maken van een kasteel ?

En het laatste ;) de Leveleditor. is het een echte editor ? of gewoon een simpel map generator ? (zelf hoop ik op een echte editor ;) ).

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Laatst online: 16-10 21:08
Ja het is een echte map-editor.. Je kan zelfs dingen toevoegen inclusief begen / vulkanen etc...

Lollig spelletje op de bugjes na :D Gast valt me in het begin direct aan met zijn koning, al mijn huizen kapot, had het niet verwacht. Ik gooi mn taxes op zn allerhoogst, bouw barracks, en produceer even 70 peasants die achter hem aanrennen :D Owned..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
Aap schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 12:04:
Hoe groot zijn de maps (multiplayer / gewoon) ? Bij Stronghold 1 waren de maps zooooo klein ;( ging je met z'n 2en Lannen, kon je meteen vanuit het 1ene kasteel in het andere schieten 8)7
ja dat was echt dom in 1 :P
ligt eraan wat voor terrein je natuurlijk kiest, als je 4 speler map kiest en je gaat met 4 spelers dan kan je vanaf de grens van jou land zo'n beetje de keep raken met je archers, maar als je een 8 speler map kiest met 4 spelers heb je echt wel de ruimte :)
En het landschap, heb je veel last van heuvels, bergens, rivieren zodat je steeds beperkt blijft bij het maken van een kasteel ?
nee, ligt ook aan welke map je kiest natuurlijk :P
en ik welk gebied van de map je zit, er zijn natuurlijk bomen en wat water maar niet echt zoveel dat je geen knap kasteel kan bouwen
En het laatste ;) de Leveleditor. is het een echte editor ? of gewoon een simpel map generator ? (zelf hoop ik op een echte editor ;) ).
zoals gezegd is, het is een knappe editor
je kan alles erop gooien zoals bomen, water, resources.

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Dark Lord schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 12:56:
[...]

ja dat was echt dom in 1 :P
ligt eraan wat voor terrein je natuurlijk kiest, als je 4 speler map kiest en je gaat met 4 spelers dan kan je vanaf de grens van jou land zo'n beetje de keep raken met je archers, maar als je een 8 speler map kiest met 4 spelers heb je echt wel de ruimte :)

[...]

nee, ligt ook aan welke map je kiest natuurlijk :P
en ik welk gebied van de map je zit, er zijn natuurlijk bomen en wat water maar niet echt zoveel dat je geen knap kasteel kan bouwen

[...]

zoals gezegd is, het is een knappe editor
je kan alles erop gooien zoals bomen, water, resources.
Dit zat ook allang in Stronghold Cruisader.

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Nitroglycerine schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 13:03:
[...]

Dat wil toch niet zeggen dat ze het dan ook maar gelijk in Stronghold 2 stoppen :?

Edit: denk dat ik de game misschien wel ga halen :p (als ik geld heb O-) )

[ Voor 14% gewijzigd door Dutchie! op 04-05-2005 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
Nitroglycerine schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 13:03:
[...]

Ik zei toch ook niet dat het nieuw was of dat het er niet inzat bij crusader, ik beantwoorde alleen maar een paar vragen...

Ik ging nu even zo'n peace freebuild spelen, dat blijft gewoon goedgaan. Ik had een heel kasteel gebouwt met alles erop en eraan en geen vastloper, dan speel ik weer zo'n war skirmish en dan zodra dat siege camp gebouwt wordt en de aanval begint crashed het.
Dus mischien ligt het er wel aan dat mijn pc het grote aantal units niet aankan die aan het vechten zijn :/
mijn pc: 3,0Ghz, 256mb ram, ati radeon 9800pro
Dus ik zal eens proberen om de details wat lager te zetten :P

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Dark Lord schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 15:56:
Ik ging nu even zo'n peace freebuild spelen, dat blijft gewoon goedgaan. Ik had een heel kasteel gebouwt met alles erop en eraan en geen vastloper, dan speel ik weer zo'n war skirmish en dan zodra dat siege camp gebouwt wordt en de aanval begint crashed het.
Dus mischien ligt het er wel aan dat mijn pc het grote aantal units niet aankan die aan het vechten zijn :/
mijn pc: 3,0Ghz, 256mb ram, ati radeon 9800pro
Dus ik zal eens proberen om de details wat lager te zetten :P
:X Gooi er is at least 256 bij ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-10 18:09

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Ik heb net singelplayer uitgespeelt, best wel pittig sommige stukken zeg. Alleen de verhaal lijn was zeer vaag...

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

SithWarrior schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 19:03:
Ik heb net singelplayer uitgespeelt, best wel pittig sommige stukken zeg. Alleen de verhaal lijn was zeer vaag...
Ik kom maar niet uit de missie met die outlaws, kasteel, monks e.d. Heb hem nu ff aan de zijkant gelegd. Daarnaast, voor de mensen die zo ongelovelijke klagen over bugs, download versie 1.1, ben sindsdien niet 1 bug meer tegengekomen iig.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 10:10
Aap schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 12:04:
Vraagje,

Daar had ik bij stronghold ook de meeste last van. Je levels waren te klein om een fatsoenlijk kasteel te bouwen. Nu kan je zelfs stukken land bijkopen/veroveren en daarvanuit je voedsel laten aanvoeren of zo'n dingen. Dit vind ik echt een super verbetering. Verder vind ik het echt leuk dat je ook met je vijand op dezelfde map kan zitten ipv of met je troepen aanvallen of verdedigen. Nu kan je tenminste zelf je kasteel bouwen + troepen en dan aanvallen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-10 20:53

Vos

AFCA

Ik zat in de single play ergens vast omdat mijn kar die voedsel naar dat andere 'dorp' moest brengen niet wegreed...de patch deed echter wonderen :). Dus patchen is wel aan te raden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
nero355 schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 19:02:
[...]

:X Gooi er is at least 256 bij ;)
Ja dat moet eigenlijk wel gebeuren he :P
Unneoetech schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 19:34:
Nu kan je zelfs stukken land bijkopen/veroveren en daarvanuit je voedsel laten aanvoeren of zo'n dingen.
Ja dat is wel geinig, ik vindt het alleen jammer dat je daar geen muren omheen kan bouwen.
FnF schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 19:10:
download versie 1.1, ben sindsdien niet 1 bug meer tegengekomen iig.
Dan heb je mazzel :)
Ik speel ook met 1.1 en ik ben wel paar bugs tegengekomen, geen ernstige hoor alleen een paar kleine bugs.

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

grappig spelletje :).

Vreet inderdaad geheugen. 512MB en het stottert als de neten :/.

Patchen gaat niet goed met de illigale versie :X. Nochtans geen problemen gehad though.

[ Voor 13% gewijzigd door Tripp op 05-05-2005 17:36 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

executor schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 17:34:
grappig spelletje :).

Vreet inderdaad geheugen. 512MB en het stottert als de neten :/.

Patchen gaat niet goed met de illigale versie :X. Nochtans geen problemen gehad though.
Hmmm, how come? Ik heb er geen problemen mee gehad.
Het enige waar ik last van heb/heb gehad is met het feit dat die beulen hun gebouwtje niet uitkomen/danwel kwamen. Maar dit schijnt een bekende bug te zijn, heeft o.a. te maken met de richting van de uitgang, in bepaalde, volgens mij at random, posities komen ze dan niet uit hun huisje en loopt je crime als de neten op, in mijn geval tot -9. Erg vervelend. Maar dat is nu opgelost, hoop ik. Beginnen met die humiliationmasks dat helpt wel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
executor schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 17:34:
Gaat het niet goed? Dan doe jij iets fout hoor. ;)
BigFast schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 18:47:
[...]

Hmmm, how come? Ik heb er geen problemen mee gehad.
Het enige waar ik last van heb/heb gehad is met het feit dat die beulen hun gebouwtje niet uitkomen/danwel kwamen. Maar dit schijnt een bekende bug te zijn, heeft o.a. te maken met de richting van de uitgang, in bepaalde, volgens mij at random, posities komen ze dan niet uit hun huisje en loopt je crime als de neten op, in mijn geval tot -9. Erg vervelend. Maar dat is nu opgelost, hoop ik. Beginnen met die humiliationmasks dat helpt wel aardig.
Ja er is iets dan je het ding waar de gevangen gestraft worden niet tussen je dungeon/courthouse en je torturers guild moet plaatsen want dan blijft ie continu heen en weer lopen ofzo iets.
Het beste/snelste is een chop blok waar ze onthoofd worden :P

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Laatst online: 16-10 20:53

Vos

AFCA

Ik zit nu in een missie waarbij er geen 'gong' en 'rats' in je estate mogen zijn. Nu heb ik volgens mij genoeg falconers en van die gong gevallen geplaatst, maar ik blijf mission failed houden. Ik krijg het niet hoger dan +0. Af en toe veranderd het in -1 als er ergens wat gong ligt.

Iemand die missie wel gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexxx
  • Laatst online: 16-10 16:00
Ik speel het spel nu ongeveer 2 weken en ik moet zeggen dat het erg leuk is. Ik ben alleen benieuwd of het mogelijk is zelf een kasteel te bouwen en te laten belegeren, net als in de siege missies.

Zelf heb ik al geprobeerd een map te maken met een kasteel en een belegerend leger, maar ik loop vast bij het toevoegen van de triggers....

Weet iemand of het mogelijk is een eigen siege op te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vos schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 14:17:
Ik zit nu in een missie waarbij er geen 'gong' en 'rats' in je estate mogen zijn. Nu heb ik volgens mij genoeg falconers en van die gong gevallen geplaatst, maar ik blijf mission failed houden. Ik krijg het niet hoger dan +0. Af en toe veranderd het in -1 als er ergens wat gong ligt.

Iemand die missie wel gehaald?
Ik heb precies hetzelfde probleem... Al 3 keer geprobeerd en hij blijf ook altijd tussen de 0 en -1 hangen. Echt vervelend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

Heb de game ook weer opgepakt en misschien ligt het aan mij hoor (en word ik te oud), maar ik vind het best behoorlijk moeilijk.

Tot nu toe heb ik alleen nog maar een paar free-builds gespeeld maar ik krijg geen rendabel kasteel op gang. In het begin gaat het goed en bouw ik een paar steenmijnen, houthakkers, applefarms en breid ik het kasteel verder uit met barracks, armory etc etc. Vervuiling probeer ik tegen te gaan met gongpits en falconers maar elke keer weer daalt mijn popularity, verlaten mensen het kasteel en is het kasteel uiteindelijk ten dode opgeschreven.

Heeft iemand nog een paar tips voor mij ?

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Ik deelde elke keer bier uit en niet al te hoge taxes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
Mach schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 09:59:
Heb de game ook weer opgepakt en misschien ligt het aan mij hoor (en word ik te oud), maar ik vind het best behoorlijk moeilijk.

Tot nu toe heb ik alleen nog maar een paar free-builds gespeeld maar ik krijg geen rendabel kasteel op gang. In het begin gaat het goed en bouw ik een paar steenmijnen, houthakkers, applefarms en breid ik het kasteel verder uit met barracks, armory etc etc. Vervuiling probeer ik tegen te gaan met gongpits en falconers maar elke keer weer daalt mijn popularity, verlaten mensen het kasteel en is het kasteel uiteindelijk ten dode opgeschreven.

Ik doe het altijd zo:
-bouw 4/6 hunter posts
-saw pits
-apple farms (dan heb je 2 food soorten, krijg je nog honor ook)
-market (kan je resources kopen en verkopen)
-treasury (als je taxes op 0 zet krijg je +1 happy)
-gong/falkener/guardpost (later minstens 2, voor als er eentje de gevangenis ingaat)
-courthouse/dungeon, tortures guild en chop block
-church (moet je ook kaarsen boer maken)

eigenlijk moet je er gewoon voor zorgen dat je belachelijk veel eten heb dan kan je in je granary zeggen dat ze grotere porties eten krijgen.
en volgens mij beginnen de problemen van gong en crime etc. pas als je je eerste hovel bouwt dus eerst moet je eigenlijk resources verzamelen (steen, hout en eten) en dan je hovel bouwen.
Tenminste zo kreeg ik goed draaiend kasteel met freebuild.
Uiteindelijk moet je ook bij civilian musicianguild (oid) bouwen en vooral jousting dat levert veel fun en honor op :)
Maar freebuild is opzich nogal saai vindt ik want je zult nooit aangevallen worden en als je eenmaal weet hoe je je kasteel moet managen is het de volgende keer dat je het speelt ook weer piece of cake.

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

Dark Lord schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 14:10:
[...]

Ik doe het altijd zo:
-bouw 4/6 hunter posts
-saw pits
-apple farms (dan heb je 2 food soorten, krijg je nog honor ook)
-market (kan je resources kopen en verkopen)
-treasury (als je taxes op 0 zet krijg je +1 happy)
-gong/falkener/guardpost (later minstens 2, voor als er eentje de gevangenis ingaat)
-courthouse/dungeon, tortures guild en chop block
-church (moet je ook kaarsen boer maken)

eigenlijk moet je er gewoon voor zorgen dat je belachelijk veel eten heb dan kan je in je granary zeggen dat ze grotere porties eten krijgen.
en volgens mij beginnen de problemen van gong en crime etc. pas als je je eerste hovel bouwt dus eerst moet je eigenlijk resources verzamelen (steen, hout en eten) en dan je hovel bouwen.
Tenminste zo kreeg ik goed draaiend kasteel met freebuild.
Uiteindelijk moet je ook bij civilian musicianguild (oid) bouwen en vooral jousting dat levert veel fun en honor op :)
Maar freebuild is opzich nogal saai vindt ik want je zult nooit aangevallen worden en als je eenmaal weet hoe je je kasteel moet managen is het de volgende keer dat je het speelt ook weer piece of cake.
Bedankt voor de tips. Overigens kun je vanaf versie 1.1 in frreebuild met F1 een invasie laten plaatsvinden om je kasteel te testen :)

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Mach schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 18:35:
[...]

Bedankt voor de tips. Overigens kun je vanaf versie 1.1 in frreebuild met F1 een invasie laten plaatsvinden om je kasteel te testen :)
Ah, das een handige tip :) Eerst een bruut kasteel bouwen en dan als je denkt dat je klaar bent mogen ze aanvallen; i love it :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik (en vele anderen) wachten nu al lang op patch 1.2 problemen zou moeten oplossen als:
  • Multiplayer aspecten (eigenlijk is het gewoon onspeelbaar nu)
  • Grafische aspecten (memory leak problemen): bij iedereen hapert Stronghold wel, nog het minste op oude computers!
  • Gameplay bugs: bv. het justice systeem klopt voor geen meter. Je kunt beter helemaal geen torture guild bouwen, alleen wat humiliation masks doen de taak prima. Al heb je dan nog vaak lege gong pits en falconers posts.
Inderdaad, +8 populariteit is makkelijk te behalen als je in het begin al veel (6+) hunters posts neerzet. Daarna kun je ze weer slopen als je merkt dat je de peasants liever ergens anders wil gebruiken (bv wapenproductie).

Eigenlijk moet je zo snel mogenlijk je populariteit op +8/+12 krijgen zodat je zware taxen kunt innen. Samen met een hoge populariteit (koop gewoon een hoop ganzen/alen/wijn) en goede buitenlandse investeringen (die ijzer, wapens, steen leveren) kun je snel een welvarend rijk opbouwen.

Echter wordt daar in kingmaker mode en multiplayer mode vaak al vroeg een stokje voor gestoken, de enige manier om te overleven is om zo snel mogelijk steen te verzamelen (3 ox carts per groeve!) en zo snel mogenlijk een peasant leger te bouwen van 100 man (hoge taxen nodig), als je genoeg geld hebt kun je ook een klein axethrower legertje kopen (mercenary post) die alles (behalve archers) snel afmaken. Vergeet niet je lord te gebruiken om de vroege invasies te weerstaan (vooral tegen archers).

HOPELIJK KOMT DIE PATCH SNEL want veel mensen kappen er al mee en ik zou het zonde vinden als dit spel met veel mogelijkheden zo snel in de vuilnisbak beland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 14:00:
Inderdaad, +8 populariteit is makkelijk te behalen als je in het begin al veel (6+) hunters posts neerzet. Daarna kun je ze weer slopen als je merkt dat je de peasants liever ergens anders wil gebruiken (bv wapenproductie).
precies, maar als je ook nog jousting bouwt en op het goede moment een traveling fair (zodat als de ene afgebroken is de andere net opgebouwt is) krijg je ook steeds +5 bij entertainment en als je ze tegelijk bouwt +10 :P
Dan kan je ook wel brute taxes vragen.
HOPELIJK KOMT DIE PATCH SNEL want veel mensen kappen er al mee en ik zou het zonde vinden als dit spel met veel mogelijkheden zo snel in de vuilnisbak beland.
Ja inderdaad ik hoop ook dat die patch snel komt!

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je toch al veel geld binnenhaalt kun je een Inn plaatsen en wat bier kopen, de populariteit levert veel meer geld op (vertaald naar belastingen) dan het kost! Alleen raken Inns wel snel crimineel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Bij de meeste winkels (of eigenlijk bijna alle) kan je het alleen ruilen als de verpakking ongeopend is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 17:05:
[...]

Bij de meeste winkels (of eigenlijk bijna alle) kan je het alleen ruilen als de verpakking ongeopend is..
Bij de Dixons zit er geen verpakking rond :P , daar kun je het zowiezo. En als je ergens als vaste klant komt mag je ihmo ook eissen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe hou je wolven tegen? Moet je dan echt een muur bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 16:56
Cool spel!

http://www.spele.nl/vecht88.htm

alvast een voorproefje hoe het gaat.

(ik heb geen spel, ik vind het cool gebaseerd bij deze website)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarnet wat reviews gekeken van deze game maar het ziet er zo "raar" uit, dik veel mensen lijnrecht tegen over elkaar, terwijl je je makkelijk achter zoeen schuurtje kunt verstoppen ;) het ziet er niet echt spannend uit maar kan zijn dat ik het mis heb. Iemand dezelfde gedachtegang als mij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo grappig hij zegt 'Welcome, Lord Marc', Tim werkt ook btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maikuul, heb je het wel over Stronghold 2? Multiplayer is te buggy om een oordeel over doen. Patch komt heel gauw volgens andere fora. Skirmish mode is best spannend hoor, verschillende computer partijen hebben verschillende tactieten en moeilijkheidsgraden, best tof om te combineren!

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 21:58:
Hoe hou je wolven tegen? Moet je dan echt een muur bouwen?
Of je maakt ze dood met je troepen. Heb je het mischien over een missie?
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 23:29:
Zo grappig hij zegt 'Welcome, Lord Marc', Tim werkt ook btw.
Bij mij zegt ie "Welcome Lord Vader Obi One has taught you well, but you are not a jedi yet".
Als naam "Lord Vader" invullen

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Mach schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 09:59:

Yip... bier, en extra voedsel. Drie of vier graanboerderijen opzetten, molen en genoeg bakkers (als je ziet dat je teveel meel hebt kan je nog altijd bakkers bouwen achteraf, er zit dus marge op). En zorg voor wat honour, dan kan je landerijen kopen, die kun je dan voedsel enz. laten produceren, dan moet jij je daar niet mee bezig houden :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05 18:07
Kan he kloppen dat ik nergens een beschrijvinkje van het gebouw zie? Als je bij andere RTS games mouseover doet over een gebouw in het build schermpje, dan staat er wat het gebouw precies doet enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Daar heb je de help-knop voor geloof ik... Het zit in ieder geval in de help- of info-functie verwerkt, en die kan je opvragen in het spel. Kijk es in de handleiding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, als je op een gebouw klikt zie je een klein vraagtekentje, daar wordt uitvoerig uitgelegd wat het gebouw doet en welke 'banden' het heeft met andere gebouwen. Daarvoor moet je het wel al gebouwd hebben. Dus als je een nieuw gebouw ziet en denkt 'heb ik hier iets aan?', moet je het eerst bouwen voor je kan lezen wat het doet haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 10:35:
Nou, als je op een gebouw klikt zie je een klein vraagtekentje, daar wordt uitvoerig uitgelegd wat het gebouw doet en welke 'banden' het heeft met andere gebouwen. Daarvoor moet je het wel al gebouwd hebben. Dus als je een nieuw gebouw ziet en denkt 'heb ik hier iets aan?', moet je het eerst bouwen voor je kan lezen wat het doet haha.
Of.... Je gaat naar het menu en drukt op "help" en daar staat alles over elk gebouw haarfijn uitgelegd.
Of.... Je kijkt in de helpfile die in je stronghold 2 installatie folder zit.

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dat met die wolven is opgelost.
Maar nu dit:
Afbeeldingslocatie: http://img229.echo.cx/img229/6569/stonedhold25kp.th.jpg

Als ik dit zie boven een gebouw...dan heb ik geconstateerd dat de boer weg is. Ik denk dat hij gevangen is genomen voor een misdaad? Maar dan heb ik hem berecht, hij krijgt zijn straf, maar hij gaat niet terug naar zijn werk?

Als dit klopt, hoe moet ik er dan voor zorgen dat er weer iemand daar aan het werk gaat? (ik heb al geprobeerd het bedrijf On/Off te zetten).

Als dit niet klopt, wat betekent dit dan? En wat moet ik ervoor doen om het te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
Het is al eerder gevraagd in het topic (door mij :P )
Maar het betekent idd dat dat persoon in de gevangenis zit. Je moet dan even zorgen dat je Courthouse, Torturers guild en een of ander martelwerktuig. Dan brengt een beul dat mannetje naar het martelwerktuig en word ie gestraft (of gedood w/e) en dan gaat dat ding weg :)

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm die twee heb ik, zon gerechtshof en een martelwerktuig. En als ze klaar met hem zijn, loopt ie vrolijk terug naar het kampvuur en gaat hij daar een peuk staan te roken!

Bij mij gaat ie dus niet terug. Bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Sommige marteltuigen houden je onderdanen erg lang uit roulatie (schandpaal duurt erg lang bijvoorbeeld). Dat zal er wel iets mee te maken hebben. Al heb ik soms van die dong farmers die voor de rest van het spel in de bak zitten :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
Borromini schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 17:14:
Sommige marteltuigen houden je onderdanen erg lang uit roulatie (schandpaal duurt erg lang bijvoorbeeld). Dat zal er wel iets mee te maken hebben.
Het beste kan je ook dat ding gebruiken waar hun hoofd er afgehakt word, is het snelste en beste (dat zegt de ingame help ook!)
Al heb ik soms van die dong farmers die voor de rest van het spel in de bak zitten :(.
Dat is dan waarschijnlijk de bug, kan je oplossen door je torturers guild te slopen en op een andere plek neer te zetten en eventueel als het nodig is de ingang van het gebouw andere kant op zetten :)

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja het is bekend dat het justice systeem bugged is. Zou moeten gemaakt worden in die geweldige patch waar ze al weken mee bezig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V

Karel V

Een simpele ziel

A german playable demo is now locally mirrored, giving you the chance to try out Stronghold 2, the strategy game developed by FireFly Studios and published by Take-Two Interactive Software. Thanks: Gamedemos.de.
Stronghold 2 German Demo - 374.31MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

13th May 2005 - New Stronghold 2 update due Monday!

The promised 1.2 update for Stronghold 2 should be available on Monday 16th of May.

The 1.2 update improves multiplayer stability and connection issues and adds multiplayer functionality including the ability to kick players and create password protected games. Also the crime system has been tweaked, memory issues has been improved and various other bug fixes have been implemented.

Once the update has been released, the game will auto-update if you are connected to the internet. Manual downloads should follow closely behind the automatic update.
Maandag dus mensen. Hopelijk zorgt die patch voor wonderen, want die zijn nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
Is het niet mogelijk om Gong, Rats en Crime uit te zetten (al dan niet via mods ofzo)? Niet alleen zwaar irritant om constant op deze dingen te letten, maar ze zijn ook nog eens mega bugged. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Enkele nadelen van het spel:

- totaal geen goed camara punt kan ik vinden. Krijg nooit genoeg overzicht die ik wil en het draaien gaat ook niet helemaal fijn, helaas.
- Als je die siege mode kiest om je kasteel te verdedigen (history battle) dan hoef je toch bijna niks te doen ? vaak staat alles al goed.. en is het meer toekijken toch ? aanval integendeel vind ik ontzettend moeilijk om te winnen :(
- Verder is het wel een aardig spelletje :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aap schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 18:41:
Enkele nadelen van het spel:

- totaal geen goed camara punt kan ik vinden. Krijg nooit genoeg overzicht die ik wil en het draaien gaat ook niet helemaal fijn, helaas.
- Als je die siege mode kiest om je kasteel te verdedigen (history battle) dan hoef je toch bijna niks te doen ? vaak staat alles al goed.. en is het meer toekijken toch ? aanval integendeel vind ik ontzettend moeilijk om te winnen :(
- Verder is het wel een aardig spelletje :Y)
- ik vind juist dat de camerapunten heel goed zijn, veel beter dan Stronghold 1 in ieder geval. Ook de implementatie van de spatie-balk view (top-down) vind ik een optie die gebouwen plaatsen en leger managen veel makkelijker maken. Je hebt wel gelijk in het opzicht dat je je troepen niet kan bekijken in vertikale hoek zoals in andere huidige RTS games maar dat mis ik niet echt.
- De maps die bij het spel zitten vind ik ook vrij summier. Het wordt wachten tot mensen zelf mooie maps maken, ik denk dat daar ook Siege maps bij kunnen zitten aangezien je bij map editor troops kunt plaatsen.
- Hier ben ik het zeker mee eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Lord
Legion schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 16:18:
Is het niet mogelijk om Gong, Rats en Crime uit te zetten (al dan niet via mods ofzo)? Niet alleen zwaar irritant om constant op deze dingen te letten, maar ze zijn ook nog eens mega bugged. :(
Geen idee of dat kan, even google proberen mischien?
Maar constant op die dingen letten? Als jij 2 of 3 Gongpits, Falconers Posts en Guard towers hebt staan en zorgt dat je courthouse en torturers guild goed geplaatst is dan hoef je er nooit meer naar te kijken dan zal je rat/crime/gong nooit lang -1 zijn..
Maar het ligt er natuurlijk ook aan hoe groot je land is en je moet die dingen strategisch neerzetten.

10100111001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gong, falconers post en guard tower zijn nu net die dingen die echt nieuw zijn aan Stronghold 2. Een aantal tips over het justice systeem:
  • plaats guard tower dicht bij Granary en Treasury (hier stelen criminals)
  • plaats guard tower dicht bij huizen (hier gaan criminals heen nadat ze stelen)
  • plaats guard tower dicht bij crime-gevoelige gebouwen, dit zijn: gong pits, falconers posts, wapenproductie gebouwen, bakkerijen en vooral Inns.
  • gebruik alleen block als straf (hiervoor moet je wel een torturer guild hebben)
  • observeer en kijk of je justice systeem wel echt werkt, als je torturer in de torturer guild niks doet, kan het gebouw 'verkeerd' (bug) geplaatst zijn.
Gong en rats zijn echt niet moeilijk te bestrijden, alleen het feit dat deze gebouwen vaak leeg staan door criminaliteit maakt het soms een probleem.

Hopelijk helpt dit een beetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

ruilen ja, maar niet voor geld terug. moet je toch nog andere troep uit die winkel halen. dolle pret.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

16th May 2005 - Stronghold 2 update delayed until Tuesday!

Unfortunatly, due to extra testing, the 1.2 update for Stronghold 2 has been put back to tommorrow.

Sorry for the delay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 20:12:
16th May 2005 - Stronghold 2 update delayed until Tuesday!

Unfortunatly, due to extra testing, the 1.2 update for Stronghold 2 has been put back to tommorrow.

Sorry for the delay.
:( en ik maar proberen te updaten... Soit, dagje meer maakt niet zoveel uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu is dat berichtje heel subtiel verandert naar

Unfortunately, due to extra testing, the 1.2 update for Stronghold 2 has been delayed. The update will be released as soon as possible.

Sorry for the delay.

geen datum = slecht nieuws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er moet dan ook veel verandert worden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb mij één ding voorgenomen: ik speel het niet tot zolang die patch er niet is!

Enfin, dat denk ik toch :p. Voorlopig nog maar een beetje FarCry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Hier het zelfde, en als ik nog steeds zo veel van die bugs tegen kom, gaat het meteen weer van me computer af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!

Dutchie!

....

Mach schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 18:35:
[...]

Ik heb 1.1 en een kasteel gebouwd in de Freebuild mode. Wanneer ik op F1 druk, komt er niks :) hoe werkt dit precies ? moet je nog triggers toevoegen of eigen soldaten + vijandelijke soldaten plaatsen :?

wie kan mijn helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Normaal moet dat werken zonder extra triggers of soldaten (ik geloof dat je wel de omvang van de invasie kan opgeven?) maar ik heb het ook es geprobeerd, noppes... Maar patch 1.2 is in aantocht, normaal gezien toch, dus het is zeker nog niet bugvrij :p

Pagina: 1 2 Laatste