Ik doe het altijd zo:Mach schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 09:59:
Heb de game ook weer opgepakt en misschien ligt het aan mij hoor (en word ik te oud), maar ik vind het best behoorlijk moeilijk.
Tot nu toe heb ik alleen nog maar een paar free-builds gespeeld maar ik krijg geen rendabel kasteel op gang. In het begin gaat het goed en bouw ik een paar steenmijnen, houthakkers, applefarms en breid ik het kasteel verder uit met barracks, armory etc etc. Vervuiling probeer ik tegen te gaan met gongpits en falconers maar elke keer weer daalt mijn popularity, verlaten mensen het kasteel en is het kasteel uiteindelijk ten dode opgeschreven.
Heeft iemand nog een paar tips voor mij ?
-bouw 4/6 hunter posts
-saw pits
-apple farms (dan heb je 2 food soorten, krijg je nog honor ook)
-market (kan je resources kopen en verkopen)
-treasury (als je taxes op 0 zet krijg je +1 happy)
-gong/falkener/guardpost (later minstens 2, voor als er eentje de gevangenis ingaat)
-courthouse/dungeon, tortures guild en chop block
-church (moet je ook kaarsen boer maken)
eigenlijk moet je er gewoon voor zorgen dat je belachelijk veel eten heb dan kan je in je granary zeggen dat ze grotere porties eten krijgen.
en volgens mij beginnen de problemen van gong en crime etc. pas als je je eerste hovel bouwt dus eerst moet je eigenlijk resources verzamelen (steen, hout en eten) en dan je hovel bouwen.
Tenminste zo kreeg ik goed draaiend kasteel met freebuild.
Uiteindelijk moet je ook bij civilian musicianguild (oid) bouwen en vooral jousting dat levert veel fun en honor op
Maar freebuild is opzich nogal saai vindt ik want je zult nooit aangevallen worden en als je eenmaal weet hoe je je kasteel moet managen is het de volgende keer dat je het speelt ook weer piece of cake.
10100111001