10100111001
En ja keb versie 1.1
Edit: Ok kwas zo blond om IN de editor op F1 te drukken!
Je moet gewoon je veld gaan spelen en dan F1 knallen
[ Voor 53% gewijzigd door -LA- op 23-05-2005 18:32 . Reden: Ik ben blond? ]
hij is echt bruut! ik zit nu in de level dat je vinkings moet killen, 6 stukken grond veroveren en nog een ander mannetje killen...
wat ik alleen niet kan vinden, hoe haal je gebouwen weer weg? ik krijg ze niet gesloopt.
wat ook jammer was, ik de level waar je monikken moet redden en later "the bull" moet aanvallen had ik een leger opgebouwd van 350 man, met 50 catapults. 100 boogschutters, spearman en laddermen. zet ik die ladders tegen de muur, begin met de boogschutters en stuur de spearmen naar binnen. is de missie afgelopen! had net zo goed met 50 man kunnen aanvallen geloof ik....
ik krijg trouwens ook die amor voor de crossbow mannetje's niet gemaakt, wat heb ik hier voor nodig? irion lijkt me? zal dalijk thuis even kijken bij help. daar was ik te lui voor gister...
thanks!
Hoe speel je dan een Free Build Level ? ik het alleen als ik er een 1 of andere missie van maak, met die triggers en events toevoeg maar dan werkt het nog niet goed, want ik krijg meteen defeat
edit:
-------------
Ik heb op verschillende manieren een free build game te starten en idd je kan op F1 drukken
Hoe doen jullie dit dan
[ Voor 34% gewijzigd door Dutchie! op 24-05-2005 18:02 ]
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
voel me behoorlijk kansloos, damn.
heb trouwens gekozen om niet naar de koning te gaan, ik morgen eens kijken wat er gebeurd als ik dat doe...
net wel een vet leger gebouwd met 700 man
Verwijderd
Heey, waar bouw jij in die missie catapults? ik kan wel archers maken en pikemans maar waar vind ik catapults? ook vind ik maar geen kaarsenboerExtera schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 11:39:
Ik heb het spel ook sinds 3 dagen
hij is echt bruut! ik zit nu in de level dat je vinkings moet killen, 6 stukken grond veroveren en nog een ander mannetje killen...
wat ik alleen niet kan vinden, hoe haal je gebouwen weer weg? ik krijg ze niet gesloopt.
wat ook jammer was, ik de level waar je monikken moet redden en later "the bull" moet aanvallen had ik een leger opgebouwd van 350 man, met 50 catapults. 100 boogschutters, spearman en laddermen. zet ik die ladders tegen de muur, begin met de boogschutters en stuur de spearmen naar binnen. is de missie afgelopen! had net zo goed met 50 man kunnen aanvallen geloof ik....
ik krijg trouwens ook die amor voor de crossbow mannetje's niet gemaakt, wat heb ik hier voor nodig? irion lijkt me? zal dalijk thuis even kijken bij help. daar was ik te lui voor gister...
thanks!

Je gaat gewoon alles bouwen wat je maar kan bouwenVerwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 13:46:
srry maar als ik de naam van 't gebouw niet weet kan ik er weinig mee
Verwijderd
heb um gedownloadAap schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 13:58:
[...]
Je gaat gewoon alles bouwen wat je maar kan bouwendan bouw je hem vanzelf wel... en natuurlijk staat ook in de handleiding wat bij welk gebouw hoort he

Stronghold 2 v1.2 Patch
Verwijderd
Zal 't s bekijke
Ik heb 'm al geinstalleerd, werkt perfect hoor
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2005 09:13 ]
en met het seige camp kan ook catapult's bouwen....
Nog niet gecheckt of de problemen nu verholpen zijn, beetje te veel met FarCry bezig nu
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Anoniem: 143745
maar eigenlijk zijn de problemen alleen maar erger geworden. Een 1.2 gepatched spel crasht 99% binnen 1u30min.
Verwijderd
Je bedoelt online? Nooit geprobeerd, wilde eerst goed worden in het spel zelfAnoniem: 143745 schreef op maandag 30 mei 2005 @ 09:29:
je gaat me niet vertellen dat je geen problemen hebt met multiplayer
pc: Intel Xeon 2.8Ghz, Ati R9700pro, 1gig pc3200 RAM
Nu 1.2 er is kunnen we zeggen dat missies spelen goed te doen is maar multiplayer crasht nog steeds 90% van de gevallen.
Zet fraps uit als je gaat spelen, dan let je niet op de FramesPerSecond. Zolang je niet echt een verschil ziet met 50fps of 40... of zelfs 15 is het toch goed ? wanneer alles letterlijk gaat schokken en met vertraging e.d. dan word het vervelend ja... Het is een RTS he... geen FPS (First Person Shooter).kutkip schreef op zondag 05 juni 2005 @ 23:21:
Is dit spel nou zo zwaar of ligt het aan iets anders? Ik had hem op low gezet en alleen de resolutie terug gezet naar 1024x768. Alle details stonden dus op z'n allerlaagst. In het begin had ik iets van 50 fps maar nadat ik zo ongeveer alles volgebouwd had (bijna de hele kaart vol) nog maar zo'n 15 fps, en 'uitschieters' beneden de 10fps, nou dat is niet erg prettig. (gemeten met FRAPS)
pc: Intel Xeon 2.8Ghz, Ati R9700pro, 1gig pc3200 RAM
Verwijderd
heb het spel net
ik steek cd1 erin en direct een kadertje van windows met fout verzenden en niet verzenden
weet iemand iets dat ik moet doen?
hij wil zelfs de setup niet laden
Je wilt de game installeren (neem ik aan) ? kun je wel de cd openen ? zoja, setup runnen. Lukt dit dan nog niet, alles even kopieren naar de HDD. Kun je echt niks met je cd, cd stoppen in een andere pc kijken wat hij daar doet. Als hij het in de andere pc ook niet doet, denk ik dat je cd kapot is en moet je terug naar de winkel om hem te ruilenVerwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 10:58:
yoo een vraagje
heb het spel net
ik steek cd1 erin en direct een kadertje van windows met fout verzenden en niet verzenden
weet iemand iets dat ik moet doen?
hij wil zelfs de setup niet laden
Verwijderd
[edit]
ok het werkt kheb deze computer opengedaan en dan op mappen dat ik soort verkenner heb
en dan de cd en dan setup
Thanks all for your help
[edit 2]
is dat normaal als je het juist opstart en hij zoalng moet laden zeker 5 min ??
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2005 13:27 ]
Verwijderd
kan ze nergens vinden
sry gevonden
Minimum System Requirements
System: 1.4GHz CPU or equivalent
RAM:256 MB RAM
Video Memory: 32 MB VRAM
Hard Drive Space: 2500 MB
Recommended System Requirements
System: 2.0GHz CPU or equivalent
RAM: 512 MB RAM
Video Memory: 64 MB VRAM
Hard Drive Space: 2500 MB
vraagje paar reacties hierboven zei er iemand nja je moet frags uitzetten helpt dat veel? want bij mij moet hij ook lang laden zelfs spelopstarten(die balk) duurt lang. Iemand tips om bv iets in grapics menu uittezetten???
[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2005 13:30 ]
Anoniem: 147128

Anoniem: 147128
Gewoon de rondom gelegen gebieden volledig vol bouwen met 1 soort (bv eentje vol met paling/gansen, eentje met varkens) en die gewoon via transport laten overkomen.Anoniem: 147128 schreef op vrijdag 17 juni 2005 @ 18:39:
Thanks voor tip, maar granary heb ik al lang en appels heb ik juist niet nodig. Voornamelijk wijn, paling en ganzen verzamelen is een hel.Wie heeft de gouden tip?
nog een laatste gouden tip:
Verwijderd
Ik heb echt niet meer het geduld om een halve studie af te ronden om uberhaupt te kunnen beginnen met dit spel.
Kortom veeel te hoge startdrempel
Edit: heb het al gevonden, stond gewoon bij het start, programma's, enz...
[ Voor 12% gewijzigd door Brammel op 07-07-2005 20:38 ]
Verwijderd
Speel dan vooral alleen maar FPS. Das lekker makkelijk, hoef je niet na te denken, lekker alleen schieten.Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 00:23:
Prachtig om te zien dit spel maar eerlijk gezegd toch niet echt van deze tijd![]()
Ik heb echt niet meer het geduld om een halve studie af te ronden om uberhaupt te kunnen beginnen met dit spel.
Ik denk met weemoed terug aan de games die nog in een kartonnen doos kwamen met een 300 pagina handleiding waar je dan ook (meestal) maanden van kon genieten.
Schokkend dat we als mensheid toch nog, in deze tijd, erin slagen dit soort gedrochten van conservatisme en desinteresse informatie onthouden.Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 00:23:
Prachtig om te zien dit spel maar eerlijk gezegd toch niet echt van deze tijd
Duik maar weer fijn achter je telegraaf, hoef je lekker weinig moeite te doenVerwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 00:23:
[ Voor 37% gewijzigd door Brent op 15-07-2005 10:06 ]
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
In de Startmenu-map van Stronghold 2 staat ook zoiets als Grafische settings bijstellen ofzo. Dan moet je dat aanklikken, van zodra je je config opslaat start het spel op.Brammel schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 20:27:
Hoe kan ik nog de settings van stronghold wijzigen als ik niet meer dat begin venstertje krijg? Ik wil mijn video settings iets lager zetten, maar volgens mij heb ik aangevinkt dat het beginvenster niet meer moet worden weergegeven. Opnieuw installeren heeft geen zin, want dat komt het nog steeds niet...
Edit: heb het al gevonden, stond gewoon bij het start, programma's, enz...
Sorry voor het kicken maar ik vind dat SH2 beter verdient dan een dood topic...
Dus bij deze: sinds patch 1.3 al een tijdje uit is, wat zijn de ervaringen? Of zijn we massaal afgehaakt?
* Borromini heeft de smaak onlangs weer te pakken gekregen. Ik ben opnieuw bezig met de War Campaign, net nog Olaf ingemaakt

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
[ Voor 4% gewijzigd door Atomius op 27-11-2005 12:08 ]
Patch 1.3.1 kan je hier vinden. Upgradet naar de laatste versie, en maakt van je SH2 een 'Deluxe' versie
Edit:
Hieronder de volledige lijst van updates & bugfixes - rechtstreeks van de Firefly-site. De update is sinds 28 oktober.
The Stronghold 2 v1.3.1 update is available now via the in-game update service, or via the 2K Games website.
Features
8 New Historical Castles – Including Windsor in England, The Heuneburg in Germany and Fougère in France
3 New AI Players - The Queen, the Bishop and Noble Sir Grey
4 New Kingmaker Maps – Including maps based on Europe and Korea
'The Conquest Trail' - A whole new game mode where you must battle through a collection of Europe's mightiest castles!
Game Balancing
Pheasant hunting less productive but deer hunting more productive.
Apple Farms more productive.
Dairy Farms more productive.
Pitch production now twice as productive.
Crossbowmen's firing range and shot damage increased.
Knights cost more to build.
Axe throwers now less effective against metal armor.
Assassins not effected by traps - invisible at closer range.
Monasteries cost less to build and provide more honor.
Gong Farmers or Falconers are no longer affected by crime.
Towers are more expensive to build.
Gatehouses cost a little more to build.
Statues provide less honour.
Tunnelling range reduced.
Cannot now tunnel under water.
Moat costs reduced.
Rock throwers and baskets now have triple damage.
The range of burning logs has been halved.
Torture devices now give honour every month
Bug Fixes
Various gameplay and movement code optimizations.
Fixed occasional crash in War Chapter 4 and 6.
Fixed a crash when selecting the map type in editor.
All objects in editor can now be deleted
Fixed crash to desktop experienced playing War Chapter 4 and 6.
Fixed issues with knights mounting horses.
Fixed controlling gatehouses bug.
Fixed pitch workers turning to crime bug.
Fixed invisible outlaws bug.
Fixed Lord walking on keep bug.
Fixed speech when placing pitch.
Fixed rocks sticking through buildings.
Fixed stone tippers on walls bug.
Fixed catapults not firing stone bug.
Fixed mangonels firing at long range bug.
Rock baskets can now be placed on towers and gatehouses.
Honor from punishments is now displayed in the interface.
Stopping carter post now refunds goods.
Various other bug fixes.
[ Voor 75% gewijzigd door Borromini op 27-11-2005 15:21 ]
Verwijderd
Vandaag het spel gaan halen voor 5 euro ergens, maar om eerlijk te zijn
Misschien niet onbelangrijk, ik ben een AOE speler, dus ik dacht van mannetje aanklikke, aanduiden wat hij moet doen ... maar zo werkt het dus niet

Verwijderd
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2007 17:17 ]
Gouden raad: speel de tutorial es, of lees de handleiding als je die hebt.Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 16:26:
Misschien niet onbelangrijk, ik ben een AOE speler, dus ik dacht van mannetje aanklikke, aanduiden wat hij moet doen ... maar zo werkt het dus nietzijn er newbie guides op internet? heb al even gezocht maar vind er niet direct één
Anoniem: 222424
ik wil een eigen map editen maar iedere keer als ik mijn eigen map start dan ben ik meteen deafetad, ik denk dat het is omdat ik niemand heb gekozen maar dat kan niet, ik hoop dat iemand me kan helpen want ik word gek..:)
[ Voor 23% gewijzigd door mad_max234 op 09-06-2007 17:36 ]
maar ik hoop dat iemand helpt, zet ik deze site maar ff bij favo's
weet jij er dan niks over, want man ik word er gek van..:p
Verder zie ik dat je nieuw bent hier, lees eerst ff de FAQ ofzo door want met jouw manier van vragen en reageren krijg je misschien wel geen antwoord inderdaad
en je smileys werken ook niet
[ Voor 9% gewijzigd door Vos op 09-06-2007 17:43 ]
alleen weer als ik begin met spelen, krijg ik na 3 seconden gelijk defeated, ik snap er egt niks van..:S
ik hoop dat iemand dit probleem eerder heeft gehad en dat diegene het mij wil uitleggen, alvast bedankt
[ Voor 80% gewijzigd door Anoniem: 222424 op 14-06-2007 19:28 ]
http://stronghold2.heavengames.com/ heeft in ieder geval wel een forum.
Zoals je ziet is dit topic ook vrij uitgestorven. Er zijn nog maar weinig die dit spel spelen, laat staan jouw vragen weten
Ik zie trouwens wel op de faq van die site precies jouw vraag staan:
http://stronghold2.heavengames.com/faqs/editor
Misschien kan je dat proberen.