[PC]Wolfenstein: Enemy Territory - deel 10

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 5.048 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:55

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Topicstarter

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp?FotoAlbumID=54274&format=full&ext=.jpg

Belangrijk!!!!!!

V5.4: Hi
De is niet de bedoeling om Offtopic te gaan Slowchatten. Gebeurt dit wel zal het waarschijnlijk gepaard gaan met een PM , OW, Ban. Zie daarvoor De Banrichtlijnen. Daarnaast zal het topic waarschijnlijk voor altijd op slot gaan. Je zal het dus verpesten voor de mede-GoTters, en andere personen die graag wel hun best willen doen voor het topic.

Wil je wel offtopic kletsen -> buiten GoT om :) (oftwel irc / msn / icq etc.)
De GoT Enemy Territory Channel op IRC :
#got-et @ quakenet

Wil je weten hoe dit komt lees dan dit even door:
ET: 2.5 als het dan zo moet?
RTCW: ET

Ik zie iets wat niet mag!
Dat kan gebeuren. We hebben nu al een bekend middel om zoiets te melden namelijk: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif
Met de topicreport kan je een bericht sturen naar een moderator die het dan leest. Hij / zij kan dan een actie ondernemen, dit tegen: offtopic kletsen, lay-out verneuking etc.

Het word te erg!!!!
Open dan een topic in Schop een Modje en vertel duidelijk waar het overgaat. Vergeet niet te kijken hoe je zo'n topic moet openen :)

Wolfenstein: Enemy Territory
Enemy Territory was origineel een uitbreiding voor de populaire shooter Return to Castle Wolfenstein uit 2001. Dit spel zelf (afgekort met RTCW) is ontwikkeld door vier verschillende bedrijven. Uitgever Activision, ID Software, Nerv Software en Gray Matter Studios. Hoofdzakelijk heeft Nerv Software zich bezig gehouden met het multiplayer gedeelte en Gray Matter Studios met de singleplayer campaign. ID Software, de eigenaar van de Quake 3 engine heeft beide ontwikkel teams erg hard geholpen met hun reusachtige ervaring. Return to Castle Wolfenstein was een succes en uiteraard, dan moet er een uitbreiding of vervolg worden ontwikkeld. De twee ontwikkelteams Splash Damage en Mad Doc kregen de opdracht de uitbreiding 'Enemy Territory' te ontwikkelen. Splash Damage kreeg de taak voor het multiplayer gedeelte en Contact kreeg de zware last van de singleplayer campaign op hun schouders. Na afloop van de ontwikkel periode waren uitgever Activision en ID Software niet erg tevreden met de singleplayer campaign. Uiteindelijk heeft Contact nog iets langer de tijd gekregen maar uiteindelijk hebben ze besloten de singleplayer campaign niet te releasen en de uitbreiding te cancelen.... en toen bleven ze zitten met een goede multiplayer gedeelte. Alleen het multiplayer gedeelte te releasen als de add-on 'Enemy Territory' vonden beide ID Software en ontwikkelaar Activision geen goed plan.
Gelukkig hebben deze twee met Splash Damage besloten de multiplayer van 'ET' gratis te releasen als stand-alone game. Om deze game te spelen heb je dus niets nodig qua Return to Castle Wolfenstein origineel of dergelijke. Hier zijn wij hun natuurlijk erg dankbaar voor. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp?FotoAlbumID=54278&format=full&ext=.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp?FotoAlbumID=54279&format=full&ext=.jpg

Minimum systeemeisen
Om Enemy Territory te laten draaien heb je minimaal deze systeemeisen nodig, maar je kent de uitgevers wel, die systeemeisen zijn altijd erg laag gegrepen. Elke PC vanaf 1.0Ghz met een GeForce 2 MX of beter kan de game redelijk draaien aangezien de engine erg goed te tweaken is. Uit ervaring weet ik dat een langzame harde schijf en al helemaal een met weinig vrije ruimte niets overlaat van ET. Zorg dus voor veel schijfruimte en een redelijk moderne harde schijf.

• Windows® 98/ME/2000/XP
• 100% Windows® 98/ME/2000/XP compatible system (including all 32bit drivers)
• Intel® Pentium® III 600Mhz processor or AMD equivalent
• 128 MB RAM
• 32 MB 100% fully OpenGL® compliant 3-D video card (16MB*)
• Microsoft® Direct X® 8.1 or higher
• 271 MB total disk space for game files
• 500 MB free disk space for swap file
• Windows compatible toetsenbord
• Windows compatible muis
• Windows compatible geluidskaart
• 56.6k modem of sneller (sneller modem word aangeraden bij servers met meer dan 8 spelers)

Enemy Territory is grondig getest met de volgende 'oudere' videokaarten 'series':
GeForce 4 Ti, GeForce 4 MX, GeForce 3, GeForce 2 Ultra, GeForce 2 MX, GeForce256, Radeon 8500/64, Radeon 7200/64, Radeon 9000, Radeon 9700 Pro/128, Xabre 400
Jazzper heeft het geprobeerd met een Viper 550 TNT1 16MB werkend gekregen. Daar is dan ook alles mee gezegd :)

Configs, tweaks en scripting
Als je het spel al een tijdje speelt vraag je je af waarom je buurman net dat stukje sneller beweegt, hoger springt en meer duels van je wint. Dit zit hem dikwijls in het optimaliseren (tweaken) van je settings. Veel mensen leveren graag een stukje grafische kwaliteit in (lucht, details, ontploffingen etc) om snelheidswinst te boeken. Om het niet te bont te maken hanteren diverse partijen (ETPro, de server, ladders) beperkingen. Onjuist gebruik resulteert tot een kick of zelfs ban van een server.

Wordt je gekickt door Punkbuster druk dan snel op de console (~) en kijk om welke dingen het gaat. 'Dingen' bedoelen we dan CVARS e.d. mee. Schrijf dit op en zoek in google/GoT. Een voorbeeld is bv de cvar uifullscreen die 0 moet zijn en vaak op 1 staat. Verander dit in je config.

Frames per second
It's all about fps. Breng ze in beeld door /cg_drawfps 1 in je console. Door een fout in de engine kun je je fps locken op bepaalde waarden om betere resultaten te bereiken. Je wint ook meer fps door instellingen laag te zetten. Probeer eens te spelen met een config van een bekende speler en je zult zien dat het soepeler gaat.

Eigen config bouwen
Begin met een goede basis. Dit ga je aan de hand van wat je op internet vind uitbreiden. Voeg wat handige binds toe, sla je favo settings er in op en je zult nooit meer zonder kunnen. Op startkabel staan veel links naar configs.
Daarnaast kan je veel scripts hier vinden bij OutCast**nl vinden.

Clans en ladders
Hoewel dit topic gaat over ET in relatie tot Got wil ik hier toch een stukje over schrijven. Niet in de laatste plaats omdat ik er zelf enthousiast over ben, maar ook vele clanmensen van diverse clans zie posten hier zonder te spammen over hun clan en dit dus gelukkig keurig in de hand blijft.

Enemy Territory leent zich bij uitstek voor clans daar de nadruk ligt op teamwork en strategie. Waar je bij andere spellen nog wel eens goed weg komt met 'dom schieten' heb je bij ET altijd objectives die alleen met slim spelen behaald worden. Ik ben van mening dat spelen in een clan, bij ET in het bijzonder, een enorm en onderschatte toegevoegde waarde heeft. De meeste clans communiceren via een headset en je zal zien dat je veel meer lol hebt in het spel. Ik kan het iedereen dan ook aanmoedigen. Een soort van clan tutorial vind je hier.

De meeste clans spelen in een ladder of cup. Benelux ET clans bevinden zich voornamelijk in Clanbase, RTCW.no ET of Dutch Gamers League ET.

Vragen en antwoorden aka FAQ
Wow! Ik wil ook ET spelen, z.s.m!
Hooo.. rustig, waar is de brand? Ok, een quickstart:
1. Download ET
2. Download de 1.02 Patch
3. Start het spel, vul je naam in, zet de settings goed (enable punkbuster!) etc.
4. Zoek een goede server via ET, of via third-party softwaren (ASE, HLSW, Xfire etc.)
5. Play online!
6. En Fragse!

Ik lees problemen & update 2.60 ?
Dat kan kloppen. Het probleem is dat sommige servers nog niet zijn geinstalleerd met deze update. Mensen die 2.60 al wel hebben geinstalleerd zien dus sommige servers niet (die hem dus niet hebben geinstalleerd). Mijn persoonlijk advies is om 2.60 nog wel te installeren. Wat je wel moet doen is de Patch selector downloaden ;) Dan kan je kiezen met welke patch je wilt spelen: 2.60, 1.02, 1.00. Je kan hem hier downloaden: ET Patch Selector

Hoe krijg ik die Patch Selector aan de praat?
Ik geef je een kleine uitleg wat alles beschrijft. Ik heb het zo bij meerdere pc's gedaan, en het werkt :)

• Eerst naar 2.60 updaten.
• Patch selector downloaden
• 100.patch, 102.patch, 260.patch, ETDED260.patch, 100.txt, 102.txt en 260.txt naar je ET folder extracten. De .txt bestanden even renamen naar .bat
• Daarna mp_bin.100, mp_bin.102 en mp_bin.260 naar je /etmain extracten :)

Wat je dan doet is de desgewenste versie selecteren. Als ik dus met versie 1.02 wil spelen moet je dus 102.bat draaien :)
Hij opent dan een dosbox, je moet dan een toets drukken, en je ET is compatible met 1.02 :)
Wil je dan terug naar 2.60 moet je dus 260.bat selecteren en dezelfde handelingen plegen als bovenstaand ;)

v57: Wunderbar!
Volgende stappen zijn onder meer: Een browser zoals ASE downloaden, je config tweaken, je inlezen op de materie, mappen verkennen, op irc rondhangen en uiteindelijk je sociale leven kwijt raken aan dit mooie spel ;)

Maps
ET heeft standaard 6 hele leuke maps in huis. Oasis, Radar, Battery, Railgun, Fuel Dump en Gold Rush. Er zijn er uiteraard veel meer. Een paar zijn echter vrij standaard geworden en aangeraden wordt om die (de pk3 files) te downloaden en in je /etmain map te zetten: Beach, Caen, Temple, Supply Depot en TC_Base.
Wat je natuurlijk ook kan doen, is op de filenaam te gaan zoeken op Google.

Ik wil ook van Nick kunnen switchen
code:
1
2
3
4
bind x "vstr nicktoggle" 
set nick1 "name *****;set nicktoggle vstr nick2" 
set nick2 "name *****;set nicktoggle vstr nick1" 
set nicktoggle "vstr nick1"

Vervang de sterretjes door je eigen nick ;) Als je meerdere nicks wilt hebben, moet je zorgen dat het eerste getal (1) verwijst naar het tweede getal (2). De regel daaronder van 2 naar 3, en van 3 naar 4 :). Wil je niet meer dan doe je van 4 (of een ander) weer naar 1 (je eerste nick).

Selfkill
Heel veel mensen doen aan Selfkillen :) Dit is natuurlijk wel zonde als je net iemand wilt afknallen. Veel mensen doen er ook moeilijk over. In publics word het niet altijd gewaardeerd, maar tijdens een war mag het weer wel.
Hoe doe je een selfkill?
Je kan door op ~ te drukken:
code:
1
/kill
invoeren. Dan doe je een selfkill.
Wil je heel snel kunnen selfkillen druk weer op ~:
code:
1
/bind (insert toets) kill

Op de ET servers is het één groot kleuren feest, iedereen heeft kleuren in zijn naam, hoe doe je dat?
De kleurencode's zijn ongeveer hetzelfde als die van Quake 3 en RTCW.
Een kleurencode maak je door een ^ te plaatsen met een cijfer of letter.
^1
voor je naam, dan geeft hij je naam in het rood weer. Hiermee kan je dus ook combineren, bijv ^1W^dh^2o^ae^i. Zie ook: ET nick colorizer

Ik draai Linux op mijn systeem, zijn er ook binaries voor Linux beschikbaar?
Yep, deze zijn op de officiële website beschikbaar bij -> Enemy Territory -> Downloads. Tevens onderaan bij de mirrorlist kan je mirrors voor Linux Binaries vinden.

Ik vind de ingame serverbrowser niet zo handig, is er geen handige manier om mijn favorieten servers makkelijk te kunnen joinen?
Externe serverbrowsers gebruiken veel mensen, er zijn veel goede programma's op dat gebied. In de meeste programma's zitten velen extra features die erg handig zijn. Een aantal programma's die Enemy Territory zoiezo ondersteunen:

HLSW (freeware)
The All Seeing Eye (21 dagen gratis trial)
Xfire (zeer populair)
GameSpy Arcade (Adware)
PatchFinder (alleen quake 3 engine games)
Server Watch (freeware)

ET Pro
Bani heeft een competitie mod gemaakt van paar mb groot die het spel zo beinvloed dat het stukken eerlijker is. De meeste servers maken hier dan ook gebruik van en je zult dus altijd de nieuwste versie moeten hebben. Bani, de maker van ETPro is ook druk bezig met ET TV! Update: dit is al klaar en komt nu mondjesmaat voor. Meer info over beiden. Ondertussen hebben ze een bètaversie voor ET2.60 gemaakt, die alleen comptatible is met 2.60

Punkbuster
Dit programmaatje van Evenbalance(.com) draait mee als je ET speelt. Het is de momenteel ultieme maar uiteraard nooit waterdichte manier om ET te beveiligen tegen cheaters. Het programma voorkomt dingen als wallhacks en aimbots. Je krijgt het standaard ingebakken in ET en downloaden is dus niet nodig. Je kan Punkbuster handmatig updaten, je moet even zoeken naar pbweb.exe die in je pb map staat. Meer info

ET valt steeds terug op 640x480
Dit een bekend fenomeen. Je lost het op met een BAT bestandje die een file met (verkeerde) settings delete en dan pas ET start.
code:
1
2
del *.pid /s
et.exe %*
In ASE kan je onder Tools --> options --> Games --> program location aangeven dat ie ET moet starten met het bat-bestand. Dan hoef je dus nooit meer handmatig de .pid bestanden te verwijderen.

He, ik kan niet terug met Windows met alt-tab?
Alt-enter will do the trick :)
Start een andere keer je ET weer op geminimaliseerd, moet je even alt-enter doen en ff quit drukken + opnieuw opstarten

Hoe bekijk ik demos?
Demo's zijn bestanden met de extensie .dm_83. Deze bestanden bevatten geen videos maar zijn slechts een continue reeks coordinaten en andere informatie. Bij het afspelen van een demo in ET doet het progamma dus niets anders dan het spel weer opnieuw beleven. Je kan dus ook niet van de speler weg bewegen enzo. Wel kan je point of views en snelheden instellen. Ook mooi is om in te stellen dat je de kogels/bommen/granaten etc volgt. Bij airstrike zie je echt een bom vallen. Speel maar eens met onderstaande settings:
code:
1
2
3
4
5
6
7
seta b_demo_autotimescale "0.4" 
seta b_demo_autotimescaleweapons "255" 
seta b_demo_panzercam "1" 
seta b_demo_dynamitecam "1" 
seta b_demo_grenadecam "1" 
seta b_demo_mortarcam "1" 
seta b_demo_teamonlymissilecam "0"

Je kan demos downloaden van o.a. clanbase. Maken doe je tijdens het spel door
code:
1
/record naam
in console te doen (zet eerst
code:
1
/g_syncronousClients 1
en achteraf weer op 0) en
code:
1
stoprecord
om te stoppen. Uiteraard ook handig om te binden. Deze demos komen in je demomap in etmain en etpro. Het is zelfs mogelijk om met auto action in je menu elke keer een demo te maken maar dat loopt snel op. Een typische map neemt een mb of 6 in beslag. Afspelen doe je door in het menu naar demo te gaan en dan de juiste uit te pikken. Voor een ETPro demo moet ET in die stand staan. Of connect eerst naar een ETPro server of start ET op met aangepaste shortcut
code:
1
"C:\Program Files\Wolfenstein - Enemy Territory\ET.exe" +set fs_game etpro

Echte handig is echter het programmaatje Seismovision. Ik vond het tijd terug via Google en het verbaasd me dat amper mensen het gebruiken. Ook handig voor andere spelen. Probeer het en love it ;). Ook mooi om hem als screensaver te gebruiken.
Hoe maak ik er een AVI van? Kort gezegd. Laat ET TGA plaatjes maken (loopt snel op, dus doe je settings op 640x40 bv) en zet die om naar een AVI. Meer over demos

Help! Mijn Enemy Territory geeft een error, wat is dit en hoe kan ik dit verhelpen?
Eigenlijk moet je dan bij Spielerij - Problemen & Vragen zijn. Het gaat hier echter toch specifiek om ET en so far is gebleken dat men elkaar prima helpt. De meeste problemen zijn echter in de tijd dat ET en zeker RTCW/Quake3 bestaan al eerder voorgekomen. Zoek dus goed zou ik zeggen.

"Wie wil er komen ET-en!?"
Afspraken maken om te gaan gamen doe je maar via een chat of dergelijke, niet via GoT. Clanwars regel je ook buiten dit topic om. GoT is er om te discussiëren en elkaar te helpen, niet om afspraakjes te maken op welke server je gaat gamen.
Sinds een tijdje is er op QuakeNet een irc channel #GoT-ET, hier heb je uitgebreid de gelegenheid met gotters te gaan ET-en of gewoon ouderwets te chatten. Als je geen irc client hebt kan je eens een kijkje nemen op mIRC.com of op NoNameScript.de.
Hoewel de meeste GoT irc channels op een andere server zitten, zit de halve serieuze game wereld op Quakenet. Alle clans sowieso. Tref je een leeg kanaal aan, denk dan hieraan. Daarna kan je ook Teamspeak gebruiken :)
Tegenwoordig zit men vooral op de XS4all servers :) Link staat onderaan :)

ET en GoT
Wat ook erg handig is, is een [GoT]-tag achter je naam te zetten met ET. Zo kunnen mede gotters elkaar herkennen. De code is ^a[ ^1G ^0o ^4T ^a] (haakjes mogen ook grijs (^9)). Dit lijkt op een clantag maar is slechts gerelateerd aan GoT en dit topic in het bijzonder. De clan gelieerd aan GoT is Legion of Tweakers
De mensen op dit forum hebben ingame de volgende nicks. Thanks to shaggy8675

Hey je bent iets belangrijks vergeten of ik zie een spelvaut
Laat het mij: outerspace, via mail, icq of ingame even weten;)

Links
Hieronder vind je een aantal handige links:

opm: ik heb de lijst flink ingekort. 20 links met van allen nog een mirror ook leek me wat veel. Zoekt en gij zult vinden. Rtcwfiles.com dekt nagenoeg alles qua downloads.
RTCW Files (tip!)
Planet Wolfenstein (gamespy network)
ET Startkabel
Wolfenstein.nl
Enemy Territory Configbuilder
SweRTCW.com (tip)
GameServers.net
Dutch Gamersleague
OutCast**NL Scripts & Binds
Official RTCW website
Activision
Splash Damage
ID Software
Clanbase
Punkbuster voor ET
etpro.anime.net
Xfire
Beter aimen in ET
ET Pro playerguide
Officiele manual
Zeer handige strategy guide! (tip!!)
RTCW & ET voor beginners
Highboy's User-rated servers

Vorige delen:
[rml][ RTCW] Enemy Territory *[/rml]
[rml][ PC] RTCW: Enemy Territory - deel 2[/rml]
[rml][ PC] RTCW: Enemy Territory - deel 3[/rml]
[rml][ PC] RTCW: Enemy Territory - deel 4[/rml]
[rml][ PC] RTCW: Enemy Territory - deel 5[/rml]
[rml][ PC] RTCW: Enemy Territory - deel 6[/rml]
[rml][ PC] RTCW: Enemy Territory - deel 7[/rml]
[rml][ PC] RTCW: Enemy Territory - deel 8[/rml]
[rml][ PC] Wolfenstein: Enemy Territory - deel 9 [/rml]

Server Lijst:
Server:
XS4ALL etpro 1 194.109.69.40:27960
XS4ALL etpro 2 194.109.69.41:27960
Gameserver Bat5 62.212.73.24
FDNL Public 84.244.136.24:27960
SNL (UK) 213.228.215.145:27970
{g4G} gamers4God.com 216.52.177.15:27960
Efterlyst (SWE) 213.115.128.60:27960
*BiO* (UK) 212.13.197.137:27964
Betaserver 80.239.199.98:28960
Fok! server (oid) 82.192.80.136:27930
CLANWARS.NL - BB4E81.18.161.9:27960
Public Server SW84.244.136.24:27960
DGL Public ET - 0tolerance217.172.47.32:27100
ELT Server82.192.80.136:27930
TG Clantgclan.ath.cx:27960

verder veel gebruikte servers zijn: Skynet, Telenet en Tiscali.
Wat ook handig is deze site en de Splatterladder Server list:)

De officiele manual die met Enemy Territory word mee geïnstalleerd is een grote schat aan informatie. Je kan deze vinden met de link in je startmenu:
Start / Programma's / Wolfenstein - Enemy Territory / Wolfenstein - Enemy Territory Help / manual.html

Updates
12 juli linkjes toegevoegd
2 Juni: Typo's verwijderd, info bij geplaatst.
11 mei: Extra info erbij geplaatst oa. Patch Selector informatie
21 april: Nieuwe layout.
21 april: Info over 2.60 verteld

RTCW: Enemy Territory FAQ/Startpost 2.0
Gereviseerde topicstart door outerspace, met behulp van Novah en Jazzper

offtopic:
En respect voor de modjes, die altijd eerlijk en rechtvaardig zijn d:)b :>

[ Voor 28% gewijzigd door Outerspace op 12-07-2005 21:17 . Reden: update ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
wie werken er eigenlijk al met ET 2.60 :?
ik namelijk nog steeds niet, en de meeste servers waar ik op speel (xs4all, bat5, skynet.be) zijn ook nog niet up-to-date. Ik weet niet wanneer zij overgaan op 2.60, maar ik hoop dan wel dat ze het vlot doen.
Ik heb ermee gespeeld maar heb em eraf gepleurd.. Skynet had de patch meteen erop staan toen hij uit was maar ik heb begrepen dat ze een aantal servers MET nieuwe patch hebben en van een aantal servers de nieuwe patch weer eraf gegooid hebben :?

[ Voor 5% gewijzigd door h3ll op 21-04-2005 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Ryan666 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 11:10:
[...]

Ik heb ermee gespeeld maar heb em eraf gepleurd.. Skynet had de patch meteen erop staan toen hij uit was maar ik heb begrepen dat ze een aantal servers MET nieuwe patch hebben en van een aantal servers de nieuwe patch weer eraf gegooid hebben :?
Gelukkig heb ik in de Topicstart een stukje geschreven over de Patch Selector :)
Misschien handig om dat te gebruiken ;)
lees wel even de instructies door voordat je het gaat gebruiken :)

hoe vind je de ts nu :? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Outerspace op 21-04-2005 11:12 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Niet online
de TS is wel goed maar de 1.02 patch werkt niet :P

edit: nu opeens wel weer :S Naja skynet ftp was ff down zag ik :P

[ Voor 42% gewijzigd door h3ll op 21-04-2005 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:38

Hu9o

Schokkend

Het ip van XS1 is niet goed, of de server is down. Wel mooie SP :)

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Hu9o schreef op donderdag 21 april 2005 @ 11:32:
Het ip van XS1 is niet goed, of de server is down. Wel mooie SP :)
xs4all 1 is nu zo'n 3 weken plat :)
Maar de meesten spelen toch in xs4all2 omdat daar geen XP reset in zit ;)
Maar ik heb hem maar gewoon in het tabelletje gedrukt, kan geen kwaad :)
thanks voor compliment O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115597

Uit startpost :
Handig bij bovenstaand
Dat tooltje van me is al een tijdje offline. Webhost was er geloof ik niet blij mee, moet er nog 's over mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

\0/

(en * Jazzper heeft dit topic weer in zijn lijstje ;))

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Anoniem: 115597 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 12:02:
Uit startpost :

[...]

Dat tooltje van me is al een tijdje offline. Webhost was er geloof ik niet blij mee, moet er nog 's over mailen.
fixed :)
* Outerspace heeft het gewoon verwijderd :)

Heeft iemand nog enige op/aanmerkingen over deze startpost :?
Dus is er iets niet duidelijk, zeg het dan even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Ik weet niet zeker waarom dat xs4all 1 plat ligt, maar sinds 1 plat ligt, lijkt het met de lag op xs4all 2 wat meer mee te vallen. Dus het zou met niets verbazen als het antwoord in die hoek te vinden is.

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als dat de reden is : goeie beslissing imo. Nou nog railgun opzouten uit de map pool en supply depot2 erin. :)

*trekt flame-proof jas aan*

En stopwatch mode ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128025

outerspace schreef op donderdag 21 april 2005 @ 12:28:
[...]

fixed :)
* Outerspace heeft het gewoon verwijderd :)

Heeft iemand nog enige op/aanmerkingen over deze startpost :?
Dus is er iets niet duidelijk, zeg het dan even :)
De link naar de ET Nick Colorizer is dood, ik krijg in ieder geval een mooie : "The page cannot be displayed" melding te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
Anoniem: 115597 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 13:55:
Als dat de reden is : goeie beslissing imo. Nou nog railgun opzouten uit de map pool en supply depot2 erin. :)

*trekt flame-proof jas aan*

En stopwatch mode ;)
Ik zou zeggen, /join #xs4all.rtcw en PM thylor. Hij is verantwoordelijk voor het beheer van de servers, de configs, etc.

Persoonlijk zou ik wel fan zijn van stopwatch mode, het liefst in combinatie met de 6on6 european config (maar dan voor 8v8). Maar bedenk wel dat xs4all servers in principe voor vermaak voor de casual ET speler is en die zijn denk ik meer geinteresserd in campaign mode zonder xp-reset aan het einde van de map.

Verder is supplydepot typisch een map waarbij je op een public tot veel spawnkilling zal overgaan. En dat maakt het voor het andere team wat minder leuk.

offtopic:
En soms verdwijnen railgun en fueldump op misterieuze wijze zomaar een keertje uit de map cycle van xs4all2 :Y)

[ Voor 19% gewijzigd door Infinitive op 21-04-2005 16:29 . Reden: yet another type fixed. ]

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Anoniem: 128025 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 14:37:
[...]

De link naar de ET Nick Colorizer is dood, ik krijg in ieder geval een mooie : "The page cannot be displayed" melding te zien!
uh:" Zie ook: ET nick colorizer"
werkt wel bij mij hoor ;)
Dus het is denk ik een probleem bij jou :)

Ik hoop inderdaad dat Thaylor xs4all gaat aanpassen. Eigenlijk mag xs4all1 wel verwijderd worden, of omgezet worden naar een Stopwatch server :)
Dat zou natuurlijk veel leuker zijn.

Tevens hoop ik dat dit topic weer gaat openbloeien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Infinitive schreef op donderdag 21 april 2005 @ 14:52:
[...]

Ik zou zeggen, /join #xs4all.rtcw en PM thylor. Hij is verantwoordelijk voor het beheer van de servers, de configs, etc.

Persoonlijk zou ik wel fan zijn van stopwatch mode, het liefst in combinatie met de 6on6 european config (maar dan voor 8v8). Maar bedenk wel dat xs4all servers in principe voor vermaak voor de casual ET speler is en die zijn denk ik meer geinteresserd in campaign mode met xp-reset aan het einde van de map.
Heheh, nee sw mode bedoelde ik half serieus; als je een poll zou doen denk ik dat het grootste deel liever lekker xp-prostitueert. Van de andere kant zitten er relatief veel pub+ spelers, die misschien onderhand wel eens 'n nieuwe uitdaging willen. Anyway : wat afwisseling in de campaign zou imo wel welkom zijn. Zal Thaylor 's voorzichtig polsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:39

Snippertje

Light up your life

Public Grounds [NL] 137.224.220.172:27960

Doen het allemaal niet ;)

@hieronder: ik dacht als de eerste het niet doet doet de 2de het vast ook niet 8)7

[ Voor 37% gewijzigd door Snippertje op 21-04-2005 16:42 ]

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-02 20:38

shameblaster

BB4E^Cons

Razor.Timo schreef op donderdag 21 april 2005 @ 16:22:
XS4ALL etpro 2 194.109.69.41:27960

XS4ALL - PubLic ETPro 2|20ms|194.109.69.41:27960

doet het wel : )

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Infinitive schreef op donderdag 21 april 2005 @ 14:52:
[...]

offtopic:
En soms verdwijnen railgun en fueldump op misterieuze wijze zomaar een keertje uit de map cycle van xs4all2 :Y)
offtopic:
Wat bijzonder lame is, omdat Fueldump NA Railgun komt....

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Razor.Timo schreef op donderdag 21 april 2005 @ 16:22:

@hieronder: ik dacht als de eerste het niet doet doet de 2de het vast ook niet 8)7
Dat xs4all 1 plat ligt, staat volgens mij 5 reply's boven je :Y)
Dat public grounds niet doet, komt omdat het een (oude) private server is van LoT.
althans de Splatterladder geeft het aan, ondanks dat de poort nummer niet klopt ;)

Ik heb de splatterladder site ook even toegevoegd, want daar vind je hele populaire servers _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:15
Splatterladder is ook leuk btw wat rankings betreft. Ze houden de namen op alle servers bij en halen stats op en bouwen zo een hele lijst met rankings op voor alle namen :)

Ik heb er met 2 namen in de top50 gestaan :Y) (van de 80.000 op dat moment)

Edit:
En ik sta nu 14de met mijn echte naam :o

[ Voor 11% gewijzigd door Morax op 21-04-2005 21:15 ]

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Morax schreef op donderdag 21 april 2005 @ 21:05:
Splatterladder is ook leuk btw wat rankings betreft. Ze houden de namen op alle servers bij en halen stats op en bouwen zo een hele lijst met rankings op voor alle namen :)

Ik heb er met 2 namen in de top50 gestaan :Y) (van de 80.000 op dat moment)

Edit:
En ik sta nu 14de met mijn echte naam :o
tbh zegt dat weinig over hoe goed je bent. Geeft eerder een beeld van het gemiddelde niveau van de pubs waar je vaak komt ( en de tegenstanders die je opzoekt in wars ), in relatie tot je eigen niveau. ;)

Ik zie bijv zo 1-2-3 niemand van de nations cup in de top 1000 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122234

Mja splatterladder zegt idd helemaal niks :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122234 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 21:35:
Mja splatterladder zegt idd helemaal niks :).
offtopic:
#k@ozz : xcuse meh? einde vexo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met hele team overgestapt feday ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

lees je de mediageile nieuwsberichten op Xfire.be niet feday.. tssk tssk tsssk....

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-02 20:38

shameblaster

BB4E^Cons

B) feday

Welke fov / sens spelen jullie eigenlijk hier

Ik speelde altijd fov 112, en sens 4,78

Maar nu op fov 95 icm sens 2,36 \o/ wel verschilletje, aleen lijkt het ( mij ) dat je in een smal gangetje iemand eerder hebt aangezien je muis niet zo snelv erspringt.

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Niet online
Mousesens 3.86, cg_fov 98 tot 105, verschilt nogal eens..
Eerst speelde ik altijd met een mousesense van 9.61 ofzo maar als je dan opeens verlaagt tot 4 merk je dat dat best lekker speelt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

fov 100 / sens 4

mss wel weer 's leuk om wat configs te posten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:06
fov 95 / sens 3,78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107327

Eeehm, jullie weten toch inmiddels wel dat je de sens niet hoeft te vermelden. Dat zegt helemaal niks. Is namelijk van meerdere factoren afhankelijk, zoals de muis zelf, welke drivers en windows accell etc. Leuke info, maar meer dan een indicatie of je high of low sens speelt is het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:56
fov 90/110

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Niet online
Anoniem: 107327 schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 12:31:
Eeehm, jullie weten toch inmiddels wel dat je de sens niet hoeft te vermelden. Dat zegt helemaal niks. Is namelijk van meerdere factoren afhankelijk, zoals de muis zelf, welke drivers en windows accell etc. Leuke info, maar meer dan een indicatie of je high of low sens speelt is het niet...
Ja ok, daarbij ligt het (denk ik) ook aan de fov, omdat als je een hogere fov hebt je beeld langwerpiger en dieper is, waardoor je minder ver met je muis hoeft te bewegen (denk ik dus :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Close fov 112 en sens 1.5 drawgun aan en croshair puntje met rondje eromheen
Long fov 90 en sens 0.75 drawgun uit en croshar met alleen puntje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
Ik kan nooit een goede waarde voor de sense vinden. Ik speel met 1.8, 2, 3, 4 en 5, maar met allemaal haal ik ongeveer hetzelfde resultaat. Met 1.8 kan ik prima m'n cursor op iemand houden, maar toch raak ik niets. Met 5 gaat alles zo snel dat ik mijn cursor niet stabiel op iemand kan houden, maar dan raak ik relatief gezien meer... :?

Maar goed, de laatste twee weken gaat ET zowiezo erg slecht. Er was een tijd dat ik de cursor op de plek kon krijgen die ik wilde, maar nu ben ik altijd ruzie aan het maken met m'n muis. Maar goed, dat komt vanzelf nog wel weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
  • Laatst online: 17-09-2024
fov 110
sens 1.3

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 20:03

13art

Moderator Mobile
Fov 90 geloof ik, of 110 (welke zie je het beeld wat verder is weer iets beter en om je heen iets minder??? Nou ja die heb ik dus) en de sens van de muis is meestal iets van 2,80 geloof ik. Anders moet je al helemaal zo met de muis blijven slepen en aangezien ik niet zoveel ruimte heb voor de muis moet ik het zo maar doen. Maar ja schiet wel regelmatig de persoon die ik moet raken voorbij.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Niet online
DjWannaB2002 schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 21:35:
Fov 90 geloof ik, of 110 (welke zie je het beeld wat verder is weer iets beter en om je heen iets minder??? Nou ja die heb ik dus) en de sens van de muis is meestal iets van 2,80 geloof ik. Anders moet je al helemaal zo met de muis blijven slepen en aangezien ik niet zoveel ruimte heb voor de muis moet ik het zo maar doen. Maar ja schiet wel regelmatig de persoon die ik moet raken voorbij.
Uhmmm volgens mij zie je gewoon even veel om je heen, tis alleen allemaal wat uitgerekter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
Nee.
FOV betekent field of vision.
dus fov 90 is een kijkhoek van 90 graden. fov 110 is een kijkhoek van 110 graden.

bij 110 word er meer in je beeldscherm gepropt. en dat is errug lelijk imo.
Ook verre afstand word dan moeilijker (imo) omdat je hem minder goed/groot ziet.

daarom ook 95 oid bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-05 21:16

Zenix

BOE!

fov toggle tussen 95 en 108.
sens 2.66

hoe hoger de fov hoe makkelijker je kan schieten in close combat. En hoe lager hoe beter voor afstand

[ Voor 58% gewijzigd door Zenix op 24-04-2005 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Danjel schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 23:40:
Nee.
FOV betekent field of vision.
dus fov 90 is een kijkhoek van 90 graden. fov 110 is een kijkhoek van 110 graden.

bij 110 word er meer in je beeldscherm gepropt. en dat is errug lelijk imo.
Ook verre afstand word dan moeilijker (imo) omdat je hem minder goed/groot ziet.

daarom ook 95 oid bij mij :)
Wat maakt het nou weer uit dat het lelijk is :S ik speel voor competitie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Niet online
Ik speel echt niet alleen voor de competitie, ik speel voor de fun.. als daarbij het beeld zwaar ver****t is zit er al gauw geen fun meer in vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben het wel eens met razor.
Ik haal de fun in ET meer uit het feit dat ik iemand kill en mijn team wint, dan dat ik geniet van de grafische pracht van het spel. Dus doe mij maar lelijk(er) beeld :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

idd ziv
als je voor graphics speeld kan je beter cs:s gaan spelen of doom3 ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
nieuwe etpro is beschikbaar

http://etpro.anime.net/publicbeta/

alleen voor 2.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Public beta. Lekker is dat. Heb je dan toch nog niets aan, totdat cb en warleagues e.a. overgaan. Vooral omdat ie alleen met 2.60 werkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

b_wolfrof x -
0 = ET Standard SMG Rate of fire (default)
1 = RTCW Standard SMG Rate of fire

b_distancefalloff x -
0 = Disable distance damage falloff for bullet weapons
1 = Enable distance damage falloff for bullet weapons (default)
*giechel*

Bani heeft zijn favoriete stokpaardje erin gesneakt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Niet online
Zenix schreef op zondag 24 april 2005 @ 21:28:
idd ziv
als je voor graphics speeld kan je beter cs:s gaan spelen of doom3 ofzo ;)
Alleen voor de graphics speel ik niet maar met een hoop lag en slecht beeld zuigt het spelen ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

b_shrug x -
0 = Disable /shrug (default)
1 = Enable /shrug

Wat is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die shrug is wat je mannetje doet als ie geen pakketjes (ammo, medipacks) meer heeft. Volgens sommige verandert je hitbox daardoor. Was geloof ik wel zo in RTCW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
+shrug

Irritant, verder zinloos.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ryan666 schreef op maandag 25 april 2005 @ 16:25:
[...]

Alleen voor de graphics speel ik niet maar met een hoop lag en slecht beeld zuigt het spelen ook..
Sinds wanneer krijg je lag van low graphics :>?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Niet online
Ik zei hoop lag EN slecht beeld, aangezien ik altijd ene hoop lag heb wil ik daarbij ook niet slecht beeld hebben :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

miss krijg je minder lag als je wat tweakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Niet online
Mja aangezien ik nu een server draai naast mn gewone pc (geen ET server ;) ) heb ik mn geheugen ff moeten opsplitsen waardoor er in deze pc nob maar 256MB zit.. Tijd voor nieuw geheugen :D

Amd Athlon XP-M 2600+ (1900) @ 2400
Radeon 9600PRO @ 580/340
en dan die 256MB @ 200 mhz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
ph4ge schreef op maandag 25 april 2005 @ 18:39:
+shrug

Irritant, verder zinloos.
Dit zit erin omdat schijnbaar mensen een of ander script hadden waarbij ze moven en daarna "shruggen" om zo de hitbox te verkleinen of veranderen, zoiets, dacht ik, weet ik veel .. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightstyle
  • Laatst online: 21-09-2021
AdrianP schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 09:38:
[...]

Dit zit erin omdat schijnbaar mensen een of ander script hadden waarbij ze moven en daarna "shruggen" om zo de hitbox te verkleinen of veranderen, zoiets, dacht ik, weet ik veel .. :>
Nope hitboxes veranderen helemaal niet het is alleen zeer afleidend als iemand dat recht voor je neus doet. ik ben al een paar keer om die reden neer geschoten. ik dacht dat hij packetjes wou gaan gooien midden in een firefight.
wel een reden om het te doen is de reden dat je smg niet zo uitsteekt. nu kan je dus achter een kist zitten zonder dat je gun en een meter uitsteekt :P

Trouwens de nieuwe et pro kan het server sided uit geschakelt worden :)

en de nieuwe etpro is uit yeay \o/

LET OP HET IS EEN PUBLIC BETA
en hij crashed nog vrij vaak (op onze clan public blijkbaar niet zoveel meer)
want ik heb gister avond nog iets van anderhalf uur gespeelt zonder dat de server op zijn bek ging met ruim 25 noobs in de server :)

http://www.xfire.be/?x=news&mode=item&id=709
http://etpro.anime.net/publicbeta/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141673

Sinds ik een nieuwe PC heb (Asus A8N, AMD 3200+, Asus En6600 GT, 1GB ram) crasht ET dus altijd na een aantal minuten spelen, geluid blijft hangen en dan ET has encountered a problem.
Ik heb al vanalles geprobeerd: update PB, clean install, verschillende soorten graka drivers geprobeerd (71.84, 71.98 en nu XTreme-G Drivers 76.50) maar ET blijft crashen, met patches, zonder patches, met of zonder PB geactiveerd, met Windows 2000 + SP4, met Windows XP Pro + SP2. Temps van CPU en graka zijn OK. Ik heb ook al verschillende forums nagelezen maar nog niets gevonden dat helpt.
Ik heb echt al vanalles geprobeerd maar het probleem blijft terwijl ik op mijn oudere PC (een PIII) nooit problemen heb gehad. Wat kan nu het probleem zijn? Is de Asus 6600GT niet 100% gesupporteerd of bugs in de drivers? Als ik in de config file kijk zie ik ook dat er achter een aan entrys "unsafe" staat.
Wat kan ik nu nog proberen om die crashs te verhelpen.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
Anoniem: 141673 schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 16:45:
Als ik in de config file kijk zie ik ook dat er achter een aan entrys "unsafe" staat.
Dat heeft verder nergens mee te maken, maar verder kan ik je ook niet echt helpen. Aan de 6600 kan het niet liggen, ik heb van meerdere mensen gehoord dat ze daar prima mee kunnen spelen. Ik zou bij zoiets voornamelijk denken aan een driver/hardware probleem. Krijg je dezelfde verschijnselen niet bij andere spellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Infinitive schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 16:51:
[...]

Dat heeft verder nergens mee te maken, maar verder kan ik je ook niet echt helpen. Aan de 6600 kan het niet liggen, ik heb van meerdere mensen gehoord dat ze daar prima mee kunnen spelen. Ik zou bij zoiets voornamelijk denken aan een driver/hardware probleem. Krijg je dezelfde verschijnselen niet bij andere spellen?
Welke drivers kan ik dan nog proberen? Met oudere drivers want ik heb alleen verschillende 71.xx drivers geprobeerd? En ik heb de nNforce4 6.53 drivers geïnstalleerd. Ik kan ook altijd prima spelen totdat ET has encountered a problem langskomt. Dat kan na 5 minuten zijn of na 20 maar het komt altijd.
Met medal of honor pacific assault heb ik nog geen problemen gehad en met call of duty demo's ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn harde schijven staan in raid0 kan dat er iets mee te maken hebben?

Ik heb de temperaturen nog eens gechecked:
CPU +/- 48°C
GPU core: +/- 55°C
GPU ambient: +/- 38°C

Ik denk toch niet dat dat te veel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Niet online
Nee.

Kijk eens wat er bij de fout staat, als je dat van ongeldige bewerking enzo krijgt op "hier" klikken en dan nog eens op "hier" klikken.. Dan zie je bv iets over je cpu of vga staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
Ik heb een 6600 GT.
Prima kaartje om ET mee te spelen.
Ik gebruik de nieuwste drivers van de nvidia website.

Ook heb ik 2 S-ata hdd's in raid0 formatie.
Ook dit werkt prima.

Dus daar kan het niet aanliggen.
Wel kan het liggen aan het feit dat misschien iets aan je raid0 volume kapot of verkeert geinstaleert kan zijn.
Zo ook met je videokaart.

Hier zul je zelf achter moeten komen door even te gaan kijken wat voor foutmelding je exact krijgt.

Misschien dat ik (wij) je dan verder kunnen helpen naar een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Danjel schreef op woensdag 27 april 2005 @ 10:43:
Ik heb een 6600 GT.
Prima kaartje om ET mee te spelen.
Ik gebruik de nieuwste drivers van de nvidia website.

Ook heb ik 2 S-ata hdd's in raid0 formatie.
Ook dit werkt prima.

Dus daar kan het niet aanliggen.
Wel kan het liggen aan het feit dat misschien iets aan je raid0 volume kapot of verkeert geinstaleert kan zijn.
Zo ook met je videokaart.

Hier zul je zelf achter moeten komen door even te gaan kijken wat voor foutmelding je exact krijgt.

Misschien dat ik (wij) je dan verder kunnen helpen naar een oplossing.
Voor de 6600GT heb ik ook de nvdia 71.89 (dit zijn toch de nieuwste?) drivers geïnstalleerd maar die gaven dezelfde problemen. En de laatste nforce4 6.53 drivers zijn ook geïnstalleerd.

Wat zou er dan aan de raid kapot kunnen zijn want voor de rest werkt alles prima?
Bij installatie van windows gebruik druk ik F6 om de raid drivers te installeren die zijn meegeleverd met het moederbord (nvraid), ik formateer C: en herinstaller windows. Ik creëer wel niet terug de raid config want dan ben ik de data op de andere partities kwijt.

Buiten de 2 sata's die in raid0 staan heb ik ook een Asus DVD op primary IDE als master hangen en een Nec DVD writer op secondary IDE als master. Kan dit er iets mee te maken hebben, misschien is een andere opstelling beter.

Ik zal me straks nog eens bezig houden met ET en dan foutmelding hier posten. Misschien moet ik ook eens memtest86 laten lopen? Zou het de RAM kunnen zijn? Ik heb altijd gedacht van niet omdat ik altijd de problemen bij ET en nooit bij het normale PC werk krijg maar misschien zijn games extra belastend voor het geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
De kans dat het aan je HDD's en/of andere schijven ligt is heel klein aangezien andere dingen wel normaal werken.

Een memtest kun je doen.

Maar als je even met de preciese foutmelding komt dan kan ik je misschien verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

check met motherboard monitor 5 ook eens de voltages van je voeding. Heb ooit een keer mijn halve pc aan onderdelen vervangen om er na dikke uitgaves achter te komen dat ik instabiele voeding had :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben nu met ET bezig geweest totdat het fout liep, nu geen ET has encountered a problem en terug naar windows maar 2 keer een blue screen gehad.
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Technical info:
*** STOP: 0x0000000A (cx2E260EA2, 0x00000002, 0x00000001, 0x806D02C7)

Zou het geheugen dan het probleem kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
Kijk eens in de FAQ van WOS, daar staat meer info. Windows XP en 2000 BSOD guide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jazzper schreef op woensdag 27 april 2005 @ 14:08:
check met motherboard monitor 5 ook eens de voltages van je voeding. Heb ooit een keer mijn halve pc aan onderdelen vervangen om er na dikke uitgaves achter te komen dat ik instabiele voeding had :S
Ik ken niet veel van MBM5 maar heb het eens geïnstalleerd. Dit kan ik er uit halen ivm met voltages, meer ken ik er ook niet van.
Voltage Readout[1] : 1,45545
Voltage Readout[3] : 3,376
Voltage Readout[4] : 3,104
Voltage Readout[5] : 11,3088
Voltage Readout[6] : 0,228159999999999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

eh kun je ff opnomen wat er bij staat? -5/+5 -12/+12
ik hoop voor je dat die 3, waardes niet voor 5 moeten doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Beetje te ingewikkeld voor mij dit allemaal. :/

Iemand al nieuwe ETpro geprobeerd? Schijnt dat als het niet crasht het wel een verbetering is, het crasht alleen om de 15 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Niet online
ph4ge schreef op woensdag 27 april 2005 @ 15:14:
Beetje te ingewikkeld voor mij dit allemaal. :/

Iemand al nieuwe ETpro geprobeerd? Schijnt dat als het niet crasht het wel een verbetering is, het crasht alleen om de 15 minuten.
Wat voor een crash dan? Hangt dan de server ofwat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Ja serverside.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jazzper schreef op woensdag 27 april 2005 @ 15:03:
eh kun je ff opnomen wat er bij staat? -5/+5 -12/+12
ik hoop voor je dat die 3, waardes niet voor 5 moeten doorgaan.
MBM 5:
core 0: 1,46V
core 1: 0,00V
+3,3: 3,38V
+5,00: 3,07V
+12,00: 11,31V
-12,00: 0,23V
-5,00: 0,00V

Speedfan 4.23:
Vcore1: 1,44V
Vcore2: 0,00V
+5: 5,03V
+12: 11,90V
-12: -1,33V
-5: -8,78V
+5: 4,95V
Vbat: 3,07V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Anoniem: 141673 schreef op woensdag 27 april 2005 @ 15:58:
[...]

MBM 5:
core 0: 1,46V
core 1: 0,00V
+5,00: 3,07V
+12,00: 11,31V
-12,00: 0,23V
-5,00: 0,00V

Speedfan 4.23:
Vcore1: 1,44V
Vcore2: 0,00V
+5: 5,03V
+12: 11,90V
-12: -1,33V
-5: -8,78V
+5: 4,95V
Vbat: 3,07V
Daar klopt geen R*k van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

nee idd...
wat voor voeding heb je? 300watt-zat-bij-de-case-voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jazzper schreef op woensdag 27 april 2005 @ 16:44:
nee idd...
wat voor voeding heb je? 300watt-zat-bij-de-case-voeding?
Een Chieftec 420W voeding.

Heb nu vanmiddag mijn geheugen toch eens gaan omwisselen en ik heb ondertussen een uur ET gespeeld. Iets wat me tot nu toe nog nooit gelukt was. Misschien is het probleem nu definitief opgelost door het geheugen te vervangen. Ik vind het wel raar dat enkel ET daar last van heeft gehad en Asus AI booster ook denk ik want bij het opstarten gaf die altijd de melding ',' not an integer en dat heb ik nu ook niet meer. Maar buiten ET nooit crashes gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100302

Hi,

ik heb een een nw systeempje gekocht:

amd 64 winchester 3000+ @ 1900 :p (ghey i know)
asus a8n sli deluxe (nforce 4 driver: 6.53)
gigabyte 6600 gt (forceware 71.89)
2 x 512 mb 3200 cl 2,5 twinmoss

mode 6
ultra tweaked ;) (overigens al verschillende andere cfgs gebenchmarked : bench vs mark demo avg:100)
etpro 3.1.9

heavy drops op alle maps schommelingen tussen de 80-340 fps = onspeelbaar :/
(ook steady 125 is out of teh question 8)7 )
ook vaak chrases van ET maar meestal gelijk na opstarten map...als ie eenmaal draait crashed ie niet meer....

hier moet toch makkelijk 125 fps steady mee gehaald worden of wat |:(

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 100302 op 28-04-2005 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
FPS is vreemd genoeg niet alleen afhankelijk van processorpower en videokaart. De server en connectie blijkt ook van belang te zijn. Vraag me alleen niet waarom...

Probeer maar eens offline een map te draaien, door bijvoorbeeld: map goldrush in de console in te typen.

[ Voor 25% gewijzigd door Infinitive op 28-04-2005 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb offline een aantal demos gebenchmarked met timdeo 1 command :

de avg fps is dan 100 max ... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
/com max_fps 0 al een geprobeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jup :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

probeer eens je gart driver uit te schakelen als die op nforce 4 zit tenminste.
En probeer andere videokaart / moederbord drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
wie maken er al gebruik van de Patch Selector :?
* Outerspace wou vandaag al een server joinen die nu plotseling 2.60 nodig had :)

nu ga ik niet zomaar 2.60 installeren, zonder ervaringen van die Patch Selector ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

outerspace schreef op donderdag 28 april 2005 @ 18:39:
* Outerspace wou vandaag al een server joinen die nu plotseling 2.60 nodig had :)

nu ga ik niet zomaar 2.60 installeren, zonder ervaringen van die Patch Selector ;)
ik werkt prima, geen problemen mee gehad meer info @ xfire.be

[ Voor 8% gewijzigd door Zenix op 28-04-2005 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126513

Dat wilde ik ook ff weten, maar eens kijken hoe het werkt :)
Is ETpro 3.1.13 nou de nieuwste patch en is deze beta of niet?

@Stoneylicker: Dat probleem met blijven hangen had een vriend van mij ook (AMD 1.4, geforce3 ti)
Bij hem freezed het beeld en blijft het geluid hangen na 5-20 minuten, geen idee hoe het komt, maar daarvoor heeft hij het nooit gehad.
Nou heeft hij weinig interesse voor ET en had hij het voornamelijk voor mij er op staan. we hebben geprobeert: verschillende geforce drivers, nieuwe ET install, en ook na een nieuwe win98 install weer het zelfde probleem. Alleen viel me op dat ik eerst zonder 1.02 geprobeerd had en hij niet crashte na een minuut of 20 spelen, maar dat ie na de patch 1.02 wel meteen weer na 5-10 min ging crashen. Maar lijkt me erg sterk dat de installatie van de patch er iets mee te maken heeft.

Mss heeft het iets met soundcarddrivers te maken, is ook erg moeilijk zoeken naar zo'n probleem, zeker als de rest van je applicties nergens problemen mee hebben. iig succes ermee, en hopelijk is het snel olpgelost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het probleem is opgelost. Ik ben mijn geheugenlatjes gaan omwisselen en sindsdien geen enkele crash meer gehad. Op de tijd dat ik nu ben bezig geweest had ik normaal toch een vijftal crashes moeten hebben.
Ik had niet echt verwacht dat geheugen het probleem zou zijn omdat ik enkel crashes had met ET en nooit met iets anders. Zou bij slecht geheugen niet alles moeten crashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Niet online
outerspace schreef op donderdag 28 april 2005 @ 18:39:

Ik! :D
Maja aangezien ik sinds vandaag weer kan ET-en, iig dalijk als ik thuis kom want ik heb ergens geheugen vandaan getoverd ;) ga ik nog eens full-tim ET-en in de vakantie :D
Ik merk iig wel dat de patch selector werkt, als ik 2.60 open komt er ETded.exe bij ofzoiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Anoniem: 126513 schreef op donderdag 28 april 2005 @ 22:44:
Dat wilde ik ook ff weten, maar eens kijken hoe het werkt :)
Is ETpro 3.1.13 nou de nieuwste patch en is deze beta of niet?

@Stoneylicker: Dat probleem met blijven hangen had een vriend van mij ook (AMD 1.4, geforce3 ti)
Bij hem freezed het beeld en blijft het geluid hangen na 5-20 minuten, geen idee hoe het komt, maar daarvoor heeft hij het nooit gehad.
Nou heeft hij weinig interesse voor ET en had hij het voornamelijk voor mij er op staan. we hebben geprobeert: verschillende geforce drivers, nieuwe ET install, en ook na een nieuwe win98 install weer het zelfde probleem. Alleen viel me op dat ik eerst zonder 1.02 geprobeerd had en hij niet crashte na een minuut of 20 spelen, maar dat ie na de patch 1.02 wel meteen weer na 5-10 min ging crashen. Maar lijkt me erg sterk dat de installatie van de patch er iets mee te maken heeft.

Mss heeft het iets met soundcarddrivers te maken, is ook erg moeilijk zoeken naar zo'n probleem, zeker als de rest van je applicties nergens problemen mee hebben. iig succes ermee, en hopelijk is het snel olpgelost ;)
etpro is een mod de patch is 2.60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:15
Weet iemand trouwens hoe je in een class script aan kan geven dat je met double pistol wilt spawnen? Als ik nu namelijk van class wissel met mijn class script, en ik heb al lvl 4 light weapons, dan spawn ik altijd maar met 1 pistool en moet ik het alsnog via limbo goed zetten :/

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Niet online
Hmm daar heb ik geen last van en ik gebruik dit :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
    bind f5 "vstr classengi"    // Spawnscript: Engineer
    bind f6 "vstr classfieldop" // Spawnscript: Fieldops
    bind f7 "vstr classsoldier" // Spawnscript: Soldier
    bind f8 "vstr classmedic"   // Spawnscript: Medic
    bind f9 "vstr classcovop"   // Spawnscript: Covert ops

set classengi "vstr classengi1"
    set classengi1 "vstr classrecycle; class e 1; set classengi vstr classengi2; echo "^3>^zClass: ^7Engi^o/^7smg""
    set classengi2 "class e 2; set classengi vstr classengi1; echo "^3>^zClass: ^7Engi^o/^7riflenade""
    set classfieldop "vstr classrecycle; class f 1; echo "^3>^zClass: ^7Fieldops""
    set classsoldier "vstr classsoldier1"
    set classsoldier1 "vstr classrecycle; class s 4; set classsoldier vstr classsoldier2; echo "^3>^zClass: ^7Soldier^d/^7panzer""
    set classsoldier2 "class s 5; set classsoldier vstr classsoldier3; echo "^3>^zClass: ^7Soldier^d/^7mortar""
    set classsoldier3 "class s 2; set classsoldier vstr classsoldier4; echo "^3>^zClass: ^7Soldier^d/^7mg42""
    set classsoldier4 "class s 3; set classsoldier vstr classsoldier1; echo "^3>^zClass: ^7Soldier^d/^7flamer""
    set classmedic "vstr classrecycle; class m 1; echo "^3>^zClass: ^7Medic""
    set classcovop "vstr classcovop1"
    set classcovop1 "vstr classrecycle; class c 3; set classcovop vstr classcovop2; echo "^3>^zClass: ^7Covert^a/^7sniper""
    set classcovop2 "class c 2; set classcovop vstr classcovop3; echo "^3>^zClass: ^7Covert^a/^7fg42""
    set classcovop3 "class c 1; set classcovop vstr classcovop1; echo "^3>^zClass: ^7Covert^a/^7sten""
    set classrecycle "set classengi vstr classengi1; set classcovop vstr classcovop1; set classsoldier vstr classsoldier1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Ik denk dat Morax deze manier nog gebruikt
"team b 1 8"

Dan heb je idd dat je maar met 1 pistool begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:53

Bezulba

Formerly known as Eendje

Probeer weer s na lange tijd ET te spelen.. maar ik zie nu door de bomen het bos niet meer.

kheb gewoon ET geinstalleerd en de laatste patch erover heen gemikt (2.60).

nu las ik hier ook dat bijna alle servers etpro gebruiken.. nou oke, ik download de laatste versie van hun page (3.1.0) blijkt dat dus niet de goede te zijn. Er zijn blijkbaar nog een aantal beta's..

na een beetje gegoogle heb ik beta 3.1.9 gevonden (de beta die xs4all gebruikt volgens hlsw) en gewoon in de ETpro dir gemikt.. maar ik krijg nog steeds de melding dat mijn versie niet dezelfde is die de server draait.. iemand enig idee wat ik fout doe?

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

eendje schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 00:56:
Probeer weer s na lange tijd ET te spelen.. maar ik zie nu door de bomen het bos niet meer.

kheb gewoon ET geinstalleerd en de laatste patch erover heen gemikt (2.60).

nu las ik hier ook dat bijna alle servers etpro gebruiken.. nou oke, ik download de laatste versie van hun page (3.1.0) blijkt dat dus niet de goede te zijn. Er zijn blijkbaar nog een aantal beta's..

na een beetje gegoogle heb ik beta 3.1.9 gevonden (de beta die xs4all gebruikt volgens hlsw) en gewoon in de ETpro dir gemikt.. maar ik krijg nog steeds de melding dat mijn versie niet dezelfde is die de server draait.. iemand enig idee wat ik fout doe?
90 procent van de servers gebruikt nog niet nieuwe patch. Mijn advies ga terug 2.56 patch en download de etpro's gewoon vanaf de servers. Voor terug te gaan naar 2.56 patch moet je eerst et opnieuw instaleren. Patch 2.60 gaat pas echt gebruikt worden zodra ETpro 3.2 er is en de competitie ook de patch en die etpro gebruiken.

[ Voor 11% gewijzigd door Zenix op 30-04-2005 02:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje

Snippertje

Light up your life

Ik doe altijd gewoon patch 2.60 erover en dan als ik terug wil patch 1.20 erover. Werkt gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3ll
  • Niet online
Ik werk met de patch selector, en de nieuwe etpro geinstalleerd enzo en hiermee heb ik geen probs =D

Tis wel echt weer chille nu ik weer kan ET-en :)

[ Voor 21% gewijzigd door h3ll op 30-04-2005 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:53

Bezulba

Formerly known as Eendje

ah thnxs, het werkt nu \o/

alleen een aantal van die servers in de TS bestaan niet meer of zijn offline... hebben jullie nog meer goede servers?

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

http://gamesdomain.yahoo.com/ase/register hiermee kan je goed servers vinden ( in nederland be etc) je kan zelf land kiezen zodat jezelf nog wat goeie servers kan vinden. En ook etpro/ of niet en password of niet etc

Btw leuk dat het bij jouw werkt Timo zo makkelijk teruggaan maar bij de 10 mensen die ik kende wou het niet :) Dus je hebt geluk denk ik.

[ Voor 26% gewijzigd door Zenix op 30-04-2005 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
weet iemand dat dynamite script te vinden?
dus die in console aftelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinitive
Ik heb zojuist enemy territory onder linux geinstalleerd (p4 3ghz en ati x800pro). Op zich gaat het prima, framerate is wellicht wat minder dan onder windows maar volgens mij scheelt het niet zo veel.

Alleen heb ik het probleem dat als ik op etpro-3.1.0 servers speel, ik direct gekickt wordt vanwege cheating (door et zelf dus). Op etpro-3.1.9 servers (zoals xs4all en bat5) kan ik zonder problemen spelen. Nu heb ik gewoon de linux binaries gedownload, en verder komen de etpro's van de gameservers vandaan. Ik zou dus niet weten waar het fout zit, heeft iemand een idee?
bovendien staat het een beetje lullig als je een war-server joined en er staat met grote letters in het beeld dat je aan het cheaten bent :X

Ik heb ET geinstalleerd als root user en draai het zelf onder een normaal user account. Op het automatisch updaten van etpro na zou dat geen probleem moeten zijn, lijkt me...

[ Voor 11% gewijzigd door Infinitive op 30-04-2005 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dionyxus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-02 14:53
Ik heb zojuist enemy territory onder linux geinstalleerd (p4 3ghz en ati x800pro). Op zich gaat het prima, framerate is wellicht wat minder dan onder windows maar volgens mij scheelt het niet zo veel.
Die fps ligt dan waarschijnlijk aan het feit dat ati linux drivers niet zo belangrijk vindt, want ik had met m'n nvidia zo'n ~30 fps hoger onder linux (TI 4200).
Ik heb ET geinstalleerd als root user en draai het zelf onder een normaal user account. Op het automatisch updaten van etpro na zou dat geen probleem moeten zijn, lijkt me...
Heb je dan wel schrijfrechten tot die map? Of draai je de updates wel als root?
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Hou het gezellig en nuttig voor elkaar.
Dus geen offtopic geblaat, slow-chat, flames of erger.