Nikon D50

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.693 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit in dubio met de keuze voor de aanschaf van een Nikon D50. Ik heb nu een fuij S5000 met 10x zoom maar wil de overstap naar dSLR maken. Ik vond echter de zoom altijd wel prettig. Ik heb internet en de folders de laatste tijd in de gaten gehouden en nu kan sta ik voor de volgende keuze waar ik zelf lastig uit kom.

Keuze 1:
Een D50 body
AF-S DX Zoom-Nikkor 18-55mm f/3.5-5.6
AF G70-300 mm F/4.0-5.6
Deze set kost 729,-

Keuze 2:
Een D50 body
Tamron 28-300mm 3.5-6.3 macro IF zilver
Deze set kost 649,-

Enerzijds is het handig dat je een lens hebt die een groot bereik heeft. Klinkt natuurlijk prachtig maar welke nadelen er aan zitten is me nog niet helemaal duidelijk.

Graag hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou voor keuze 1 gaan, omdat je daarmee niet zo'n superzoom hebt met maar matige prestaties. De enige superzoon die aardig goed is is die van Nikon, maar die kost dan ook een aardige duit.
Let overigens wel op de cropfactor he! Die 28-300 begint in het 33mm equivalent pas bij 42mm... dat mis je echt. (Ik weet trouwens niet of je het topic al aardig hebt doorgelezen? staat aardig wat in over deze lenzen en deze keuzes)
Als je dan toch een superzoom wil, kan je misschien de 18-200 van Tamron of Sigma overwegen? Ik dacht ietsje duurder, maar daar kan je toch meer mee door die groothoek.

Het hangt er maar net van af hoe hoog jou eisen zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2006 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1ex
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Persoonlijk zou ik net als wat sasquatch zegt eventueel kiezen voor een 3e optie, de 18-200. Hiermee heb je zowel groothoek als zoom zonder te hoeven wisselen van lens. Ligt er maar net aan wat je er mee wilt gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb onlangs deze set gekocht
http://webshop.fotobooms....meras/d50_1850_55200.html
en ben dus ook de gelukkige eigenaar van de D50 :*)

Maar helaas heb ik de duitse manual geleverd gekregen in plaats van de nederlandse.
Nu weet ik niet of het normaal is bij digitale spiegel reflext camera's maar is het mogelijk om foto's te maken door gebruik te maken van het LCD scherm in plaats van de view-finder ?
Mijn duits is namelijk niet zo geweldig 8)7

edit:
oh, ik lees net dat de nederlandse handleiding op cd staat 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door AP3X op 24-05-2006 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:41
Nee dat kan niet.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:00
Waarom zou je in godsnaam dat lcd scherm willen gebruiken bij het maken van een foto :?

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-09 20:56
Nu weet ik niet of het normaal is bij digitale spiegel reflext camera's maar is het mogelijk om foto's te maken door gebruik te maken van het LCD scherm in plaats van de view-finder ?
Ik vraag me dan toch af of je uberhaupt de basics van fotografie wel kent....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
whoami schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 09:30:
Waarom zou je in godsnaam dat lcd scherm willen gebruiken bij het maken van een foto :?
Voor als ik een foto van een laag perspectief wil maken (bijvoorbeeld op de grond).
Niet handig als je dan door de view-finder moet kijken :|

Maar ach, bij mijn analoge spiegelreflex was het ook niet mogelijk dus zo'n ramp is het nu ook weer niet. Dat ik hem kan previewen na hem geschoten te hebben is al een hele verbetering ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Voor als ik een foto van een laag perspectief wil maken (bijvoorbeeld op de grond).
Niet handig als je dan door de view-finder moet kijken :|
Hoekzoeker-powerrr:
Afbeeldingslocatie: http://www.digitalstreet.nl/images/Nikon_DR5.jpg
En sowieso, -moet- je door de viewfinder kijken om een foto te maken? Je kan best gewoon je cam laag bij de grond houden, mikken en kliken, en dan reviewen (niet previewen!) na geschoten te hebben: is het niks, gewoon overnieuw. Scheelt je je knieëen en je nek. Fuji S3 Pro, Canon 20Da en Olympus E-330 kunnen overigens wel preview op het LCD-scherm doen.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
Remy schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 09:59:
[...]
Hoekzoeker-powerrr:
[afbeelding]
En sowieso, -moet- je door de viewfinder kijken om een foto te maken? Je kan best gewoon je cam laag bij de grond houden, mikken en kliken, en dan reviewen (niet previewen!) na geschoten te hebben: is het niks, gewoon overnieuw. Scheelt je je knieëen en je nek. Fuji S3 Pro, Canon 20Da en Olympus E-330 kunnen overigens wel preview op het LCD-scherm doen.
Natuurlijik, dat snap ik.
Dat is ook de manier waarop ik nu te werk ga.
Maar als het scherm er toch op zit waarom het dan niet gebruiken :?
Kan me niet voorstellen dat het voor Nikon zo moeilijk geweest zou zijn om deze functionaliteit toe te voegen.

Ja ik weet het, een luxe probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06:49

janklp

FortyTwo Capital

Als je de camera onder je houdt en je staat er zelf boven zul je hoogstwaarschijnlijk niet veel zien op het lcd scherm. De kijkhoek is dan verre van optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
Heaget schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 09:46:
[...]

Ik vraag me dan toch af of je uberhaupt de basics van fotografie wel kent....
En dan vraag ik me af of jij kunt begrijpen dat er wat minder ervaren fotografen rondlopen die wat hulp van een LCD scherm dat toch niets aan het doen is kunnen waarderen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online
Januszjes schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 10:09:
Als je de camera onder je houdt en je staat er zelf boven zul je hoogstwaarschijnlijk niet veel zien op het lcd scherm. De kijkhoek is dan verre van optimaal.
Altijd nog meer dan door de view-finder :P

Maar zoals ik al aangeef, het is een luxe probleem en bij digitaal fotograferen al een veel minder probleem dan bij analoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Chaser2600 schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 10:07:
[...]

Natuurlijik, dat snap ik.
Dat is ook de manier waarop ik nu te werk ga.
Maar als het scherm er toch op zit waarom het dan niet gebruiken :?
Gebruiken voor reviewen zoals op bijna alle dSLRs toch? Zo werken miljoenen fotografen over de hele wereld :)
Kan me niet voorstellen dat het voor Nikon zo moeilijk geweest zou zijn om deze functionaliteit toe te voegen.
Deze functionaliteit is door de fijne viewfinder+info in de meeste dSLRs overbodig. Met een lcd-scherm 'live' kan je focus, depth of field, compositie en dergelijke lastiger bekijken dan door je viewfinder: daarnaast is het bij fel licht lastig kijken, zelfs op de betere lcd's. Bijkomend verwaarloosd nadeel is dat het voor je uit houden van de cam en composen met het lcd-scherm nou niet de meest stabiele manier is om een foto te maken: met de cam tegen je hoofd 'gedrukt' is er al een stabiliteitspunt. De reden dat Nikon dit niet geïmplementeerd heeft is simpelweg teveel gedoe in de body tov de 'winst' van het lcdscherm. Olympus' oplossing met de E-330 is innovatief maar niet super, en je verliest een dot licht in je viewfinder wat je juist wil hebben.
Ja ik weet het, een luxe probleem ;)
Ik vind het persoonlijk eigenlijk iets waar je je niet druk om moet maken, aangezien het gewoon hoort bij dSLRs: net als dat je er niet mee kan filmen. Dat is ook erg jammer toch, maar daar zijn die camera's niet voor bedoeld: ze zijn voor foto's ;)
Chaser2600 schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 10:11:
[...]

Altijd nog meer dan door de view-finder :P
Door de viewfinder zie je het echte beeld, trillingsvrij en zonder rare kleuren/etc, pixels en vertragingen. Ik zou dat anytime verkiezen boven welke lcd dan ook :)
Maar zoals ik al aangeef, het is een luxe probleem en bij digitaal fotograferen al een veel minder probleem dan bij analoog
Zie hierboven over het druk maken ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Remy op 24-05-2006 10:17 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Verwijderd schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 23:29:
Klinkt natuurlijk prachtig maar welke nadelen er aan zitten is me nog niet helemaal duidelijk.
de nadelen? er is één groot nadeel, de optische kwaliteit, die is niet bijster goed.

als ik jou was, zou ik de d50 kopen met de kitlens van de d70(s). die lens heeft een net iets groter telebereik dan de kitlens van de d50 en nog belangrijker, hij is optisch een stuk beter. gewoon met die lens beginnen, doorsparen en dan zal je vanzelf zien of je behoefte hebt aan iets anders en zo ja wat; meer groothoek, meer tele, lichtsterker, macro, etc.
Remy schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 10:16:
Ik vind het persoonlijk eigenlijk iets waar je je niet druk om moet maken, aangezien het gewoon hoort bij dSLRs: net als dat je er niet mee kan filmen. Dat is ook erg jammer toch, maar daar zijn die camera's niet voor bedoeld: ze zijn voor foto's ;)
een beetje een non-argument, een fotocamera is om foto's mee te maken. of dat nou met een optische zoeker, een meetzoeker, een ddl-zoeker, een electronische zoeker of 'from-the-hip' gebeurt doet er niet zo veel toe. het gaat erom welke methode het beste bij je manier van fotograferen past. en daarbij staat de techniek in dienst van de fotografie en indien de techniek het mogelijk maakt om zowel optisch als electronisch door de lens beeld te krijgen, dan kan dat een toegevoegde waarde hebben.

zelf vind ik het iig een grote toegevoegde waarde hebben; de spiegel is niet meer noodzakelijk en fotograferen vanuit wat moeilijkere hoeken kan een stuk eenvoudiger. en indien nodig kan je ook gewoon via de spiegel kijken. het staat nu wellicht nog in de kinderschoenen, maar dit soort ontwikkelingen kunnen wat mij betreft alleen maar toegejuicht worden.

dit soort dingen afdoen als gimmick, overbodig of niet-behorend bij digitale spiegelreflex fotografie doet me een beetje denken aan de mensen die zeiden ddl-lichtmeting, autofocus, beeldstabilisatie en zelfs digitale fotografie geen toegevoegde waarde heeft. maar de fotografiewereld is sowieso altijd verschrikkelijk conservatief geweest en lijkt dat nog steeds te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:31
Ik zit er over te denken om de D50 te halen. Heb vandaag ook even een 350d in mijn handen gehad, maar die is te klein voor mijn kolenschoppen. Met een batterygrip is dat al een stuk beter, maar dan ben je weer een heel stuk geld verder

twijfel alleen nog of ik de kit met de 18-55 of de kit met de 18-55 en 55-200 neem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe groot is het verschil met de 55-200 los? Bij mij was dat toen een euro, dus ik heb het niet gedaan. Ik heb nu een Tamron 70-300 en ik zou het bereik van 200-300 heel erg missen als ik die nu zou vervangen door een 55-200. Het verschil tussen 55-70 mis je naar mijn idee weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta op het punt om weer een spiegelreflex aan te schaffen naast mijn S9500 omdat ik toch tegen een hoop dingen aanloop die met de S9500 niet kunnen, ik noem maar eens met de DOF spelen.

Nu is de D50 een goede kandidaat voor mij alleen zie ik dat de iso pas bij 200 begint, is dit een probleem of merk je hier in de praktijk niks van. Voor 200 euro meer koop ik namelijk een D70s die wel een lagere iso heeft en nog wat kleine dingetjes extra en natuurlijk die heerlijke 18-70mm lens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
Volgens mij -en volgens dpreview- begint de D70s ook pas bij 200 iso. De D200 begint wel bij 100iso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 11:37:
Ik sta op het punt om weer een spiegelreflex aan te schaffen naast mijn S9500 omdat ik toch tegen een hoop dingen aanloop die met de S9500 niet kunnen, ik noem maar eens met de DOF spelen.

Nu is de D50 een goede kandidaat voor mij alleen zie ik dat de iso pas bij 200 begint, is dit een probleem of merk je hier in de praktijk niks van. Voor 200 euro meer koop ik namelijk een D70s die wel een lagere iso heeft en nog wat kleine dingetjes extra en natuurlijk die heerlijke 18-70mm lens.
De D70s begint ook vanaf 200 iso :)

-edit-

sneller tikken :+

[ Voor 3% gewijzigd door WhizzCat op 25-05-2006 11:41 ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Remy schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 09:59:
[...]
Hoekzoeker-powerrr:
[afbeelding]
Niet helemaal. De Canon 20Da heeft geen IR filter voor astrofotografie en kan in donkere situaties live previewen. Overdag mag dit dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:21

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 11:37:
Zoals gezegd begint de D70(s)pas bij ISO 200.

Ik schiet zelf liefst op 200 maar als het nodig is, is het geen probleem wat hoger te gaan.

pic met ISO 640 en nog een pic met ISO 640

Als je heel goed gaat kijken zul je wel iets meer ruis zien, toch is het heel goed te doen. Hoger dan 800 zou ik iig niet gaan. Je kunt je dan ook afvragen of je iets mist wanneer je een D50 koopt die bij "slechts" ISO 200 begint :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Chaser2600 schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 10:09:
[...]

En dan vraag ik me af of jij kunt begrijpen dat er wat minder ervaren fotografen rondlopen die wat hulp van een LCD scherm dat toch niets aan het doen is kunnen waarderen :X
Ik neem aan dat als je een fototoestel van ~600€ koopt je in ieder geval weet wat je koopt en ( minimaal ) weet hoe het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:23

Bob Popcorn

Plop!

Chaser2600 schreef op woensdag 24 mei 2006 @ 09:00:
Ik heb onlangs deze set gekocht
http://webshop.fotobooms....meras/d50_1850_55200.html
en ben dus ook de gelukkige eigenaar van de D50 :*)

Maar helaas heb ik de duitse manual geleverd gekregen in plaats van de nederlandse.
Mijn duits is namelijk niet zo geweldig 8)7

edit:
oh, ik lees net dat de nederlandse handleiding op cd staat 8)7
Ja, op welke cd is vredesnaam? Er zitten er bij mij 2 bij, met PictureProject software ofzo :/

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 21:41

Chiron

Moderator Discord
Bij het Office Centre is er nu een aanbieding van de D50 icm een 18-55 en 55-200 lens, weet iemand of dit de kit is of zijn dit andere (slechtere) lenzen? De set kost 649 (wel excl. btw that is.)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1ex
  • Niet online
Grote kans dat beide lenzen standaard nikkor versies zijn (18-55 die bij de d50 kit zit). Denk dat je dan beter voor een d50 body kan gaan met bijv een 28-70 of 18-200 lens, dit is weer afhankelijk van wat je ermee wilt doen :)

[ Voor 11% gewijzigd door A1ex op 26-05-2006 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje
  • Niet online
Ff een vraagje over pictureproject. Ik heb 1 CD in m'n D50 kit zitten met de titel PictureProject 1.5; reference manual.

Mis ik nu een tweede cd om het programma te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben sinds vanmorgen de bezitter van een Nikon D50. Gekocht als dubbelkit bij Dixons voor 849 euro plus een Scandisk Ultra 2 1 GIG kaartje. Lenzen zijn de 18-55mm en de 55-200mm van Nikkor. De camera voelt lekker stevig en solide aan, net als mijn S9500. Heb er meteen bij Konijnenberg een 50mm 1.8 bijbesteld.
Gekocht omdat ik toch tegen de grenzen aanliep van de S9500, met name het hele DOF gebeuren.
Ik moet zeggen de hele camera en de kitlenzen toch wat robuster aanvoelen dan de Eos350 die ik destijds had. De Nikkor kitlenzen draaien iets stroever wat toch wel fijn is. Ook ligt de D50 fijn in de hand door de iets grotere bouw.

http://www.dixons.nl/De_o...even.7073937/default.aspx

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2006 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
A1ex schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 00:12:
Grote kans dat beide lenzen standaard nikkor versies zijn (18-55 die bij de d50 kit zit). Denk dat je dan beter voor een d50 body kan gaan met bijv een 28-70 of 18-200 lens, dit is weer afhankelijk van wat je ermee wilt doen :)
Waarom zou ik voor een body met een andere lens moeten gaan? Ik denk dat ik voor de gemiddelde poster hier in het topic redelijk dSLR noob ben dus voor mijn gevoel zou ik het met de kitlenzen (de d50 is er ook in kit met 18-55 EN 55-200) dus voorlopig nog wel even uit moeten kunnen zingen.. of is de 18-55 kitlens echt te beperkt?

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

A1ex schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 00:12:
Ik neem aan dat je de 18-70 lens bedoelt. Die is inderdaad beter dan de standaard Kitlens. Maar de 18-200 lens is absoluut niet beter. Het fijne van die lens is de zoom die de lens heeft, maar hierdoor moet de lens optisch zijn tekortkomingen toestaan. Dat is de andere kant van de medaille ;) Ik zou dus zeker niet voor de 18-200 kiezen maar eerder van de 18-55 met een 70-300 lens ofzo. Als je dan toch goedkoop klaar wilt zijn.
Waarom zou ik voor een body met een andere lens moeten gaan? Ik denk dat ik voor de gemiddelde poster hier in het topic redelijk dSLR noob ben dus voor mijn gevoel zou ik het met de kitlenzen (de d50 is er ook in kit met 18-55 EN 55-200) dus voorlopig nog wel even uit moeten kunnen zingen.. of is de 18-55 kitlens echt te beperkt?
De kitlens is zeker niet te beperkt. Het is voor het geld een hele aardige lens die behoorlijk scherpe platen schiet en ook behoorlijk snel is. Niets te nadele over de kitlens voor dat geld. Ik schiet er ook nog steeds met veel plezier mee. Wat ik je wel zou aanraden is voor de 70-300G gaan in plaats de 55-200. Het zijn beide geen hoogvlieger maar de 70-300G is zeker tot 200mm scherper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Velen hier zeggen dat de kitlenzen niks waard zijn. Ik deel die mening niet.
Na 10 minuten schieten kan ik al zeggen dat de kitlenzen veel beter presteren dan de lens die op mijn S9500 zit. Tuurlijk zullen de duurdere lenzen beter zijn, maar aan deze kitlenzen val je je echt geen buil hoor, ze doen het veel beter dan de gemiddelde compact cam lens. Na eventjes geen spiegelreflex meer te hebben gehad na mijn 350D gaat er weer een hele wereld voor me open. Wat is dit fijn zeg.......................foto's volgen uiteraard maar helaas laat het miezerig weer dit nu niet toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Okay :) Ging me voornamelijk om de aanbieding bij office centre, bij de meeste andere winkels heb je alleen maar de kit met de 18-55 lens erbij voor dat geld ipv ook nog de 55-200.

Ik vermoed dat ik met de 18-55 alleen al zoet ben, mn vader heeft trouwens nog een hele kist vol met Nikon lenzen voor op een F70, ben benieuwd wat daaruit allemaal op een D50 gaat passen.

Hoor ook veel mensen over de kitlens van de D70 erbij ipv de D50 kitlens maar die is 28-70, dat scheelt toch weer met 18.

En mis je dan trouwens niks tussen 55 en 70 mm met een 70-300 icm 18-55?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
De kitlens van de D70 is geen 28-70, maar 18-70.

Als je een groothoek wilt op een DSLR (met cropfactor), dan ben je niets met 28mm, want dat wordt er 42 (bij een cropfactor van 1.5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Tussen de 18-55 en de 70-300 zit een gat ja, dat is 2 stappen vooruit of achteruit doen. Maar deze vraag is nu inmiddels zo vaak gesteld dat er wel een goed antwoord op te vinden mag zijn. Zij bijvoorbeeld hier: Het grote Nikonmount-objectieven-topic V2.0

Overigens moet je bij office centre wel kijken of de btw er wel bij inzit. Dat is vaak niet zo, tel je die er bij op dan zijn ze vaak niet meer zo voordelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Januszjes schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 12:16:
Tussen de 18-55 en de 70-300 zit een gat ja, dat is 2 stappen vooruit of achteruit doen. Maar deze vraag is nu inmiddels zo vaak gesteld dat er wel een goed antwoord op te vinden mag zijn. Zij bijvoorbeeld hier: Het grote Nikonmount-objectieven-topic V2.0

Overigens moet je bij office centre wel kijken of de btw er wel bij inzit. Dat is vaak niet zo, tel je die er bij op dan zijn ze vaak niet meer zo voordelig.
bij office centre worden prijzen nooit inclusief btw weergegeven, altijd exclusief. enige uitzondering zijn de postzegels :p

overigens kan ik je zeggen: de D50 gaat bij ons uit het assortiment. denk dat de D70s weer terugkomt.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
BTW staat er nooit bij maar dat was in mijn geval geen punt (gaat via bedrijf waar ik weleens wat klusjes voor doe) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb de kit gehaald vandaag. 1Gb kaartje, UV filter en goretex tasje er bij

Afbeeldingslocatie: http://img400.imageshack.us/img400/3434/dsc0003sized4hu.th.jpg

mijn eerste pic. Zullen nog veel volgen

[ Voor 9% gewijzigd door 418O2 op 26-05-2006 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3V3RT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-08 22:30
Er wordt nu bij de dixons een D50 met 18-55mm en 70-300mm aangeboden voor 729,00 euro. Ikzelf ben vrij nieuw op dit gebied, dus ik zou graag willen weten of dit nou een lekker kitje is om mee te beginnen (geloof het wel, alles is gecoverd van dichtbij tot redelijk veraf). Ook vroeg ik me af wat er nou allemaal bijgeleverd wordt, want dat zetten ze er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:03
Bijgeleverd met de body wordt een bodydop, accu, lader, draagriem, software, usb-kabel, tv-out-kabel, handleiding en een plasticje in de flitserschoen. Had google je overigens ook kunnen vertellen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Gluten Parody op 28-05-2006 01:12 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3V3RT schreef op zondag 28 mei 2006 @ 01:03:
Er wordt nu bij de dixons een D50 met 18-55mm en 70-300mm aangeboden voor 729,00 euro. Ikzelf ben vrij nieuw op dit gebied, dus ik zou graag willen weten of dit nou een lekker kitje is om mee te beginnen (geloof het wel, alles is gecoverd van dichtbij tot redelijk veraf). Ook vroeg ik me af wat er nou allemaal bijgeleverd wordt, want dat zetten ze er niet bij.
Die 70-300mm die erbij zit, is echt een budget lens. Kun je imho beter de kit met alleen de 18-55mm kopen, en er een Sigma 70-300mm APO DG bij kopen.

De kit met 18-55mm kost zo'n €600,- en die Sigma tele rond de €215,-. Denk dat dat een betere keuze is . . . Die Sigma kom je trouwens ook vaak tweedehands tegen, in prima staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
3V3RT schreef op zondag 28 mei 2006 @ 01:03:
Er zijn meerdere types 18-55 en 70-300, ik denk (prijstechnisch) dat het de kitlens en de 70-300 usm betreft. dat is wel een okee prijs voor zo'n set.

Holy crap, ik ben verdwaald, wat moet ik in een nikon topic 8)7

Feit blijft dat je tussen de 55 en 70 geen bereik hebt, nou is dat wel overkomelijk door een paar passen voor of achteruit te doen, maar soms heb je situaties waarbij dat niet kan en dan heb je een gemiste shot. natuurlijk hangt het een beetje van je interesses af of de kans dat dit voorkomt een reëel probleem gaat worden, om een beetje je interesses te ontdekken is dit een prima set (qua bereik dan, ik dacht dat het canon was dus verder kan ik je niks over de kwaliteit vertellen :P).

[ Voor 9% gewijzigd door Magic op 28-05-2006 14:02 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hier nog eentje die sinds kort in het bezit is van de Nikon D50. Ik ben er ontzettend blij mee.
Van een Canon Powershot A40 over gaan naar deze is voor mij geweldig. Met wat proefshots moet ik zeggen dat ik, als ik het boekje gelezen heb, wel mijn lol op kan.
Handig om hier de reacties te lezen over deze camera, de meningen lopen in ieder geval goed uiteen
waar ik wel wat mee kan.
Mijn fotoreportages zullen in ieder geval wel beter worden.. hoop ik dan :D

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2006 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mis de mogelijkheid op mijn D50 om alle gemaakte foto's in 1 keer te wissen nadat ze op mijn computer zijn gezet. Je kunt enkel de foto's één voor één wissen of direct de hele kaart formateren. Niet echt handig.

Nog een vraagje, waar staat jullie USB op de cam op ?
Normaal als ik mijn camera's aansluit via de usb kabel op de pc komt meteen het scherm van windows xp te voorschijn om mijn foto's over te halen naar de pc. Nu moet ik de D50 als externe harde schijf benaderen.....................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Magic schreef op zondag 28 mei 2006 @ 14:00:
[...]

Er zijn meerdere types 18-55 en 70-300, ik denk (prijstechnisch) dat het de kitlens en de 70-300 usm betreft. dat is wel een okee prijs voor zo'n set.

Holy crap, ik ben verdwaald, wat moet ik in een nikon topic 8)7

Feit blijft dat je tussen de 55 en 70 geen bereik hebt, nou is dat wel overkomelijk door een paar passen voor of achteruit te doen, maar soms heb je situaties waarbij dat niet kan en dan heb je een gemiste shot. natuurlijk hangt het een beetje van je interesses af of de kans dat dit voorkomt een reëel probleem gaat worden, om een beetje je interesses te ontdekken is dit een prima set (qua bereik dan, ik dacht dat het canon was dus verder kan ik je niks over de kwaliteit vertellen :P).
Die set van de Dixons heb ik weken geleden ook gepost. Maar de 70-300 die erbij zit is niet zo'n beste. Volgens de reviews is hij hoger dan 200 niet echt scherp meer.

Zelf zit ik te denken aan de Fuji S9500: 9 megapixels, 10.7 keer optische zoom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 17:48:
[...]

Maar de 70-300 die erbij zit is niet zo'n beste. Volgens de reviews is hij hoger dan 200 niet echt scherp meer.

Z
Zou het niet kunnen zijn dat dit bewegingsonscherpte is door de gebruiker zelf veroorzaakt? Kom je hoger dan 200mm heb je al snel een vaste hand nodig of een statief. Mijns inziens moet het mogelijk zijn om ook met deze lens scherpe foto's te schieten op 300mm, desnoods op statief gebruikmakend van eventueel de zelfontspanner of afstandsbediening. Hoger dan 200mm zijn ook de duurdere lenzen vaak onscherp omdat de gebruiker geen vaste hand heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 17:33:
Ik mis de mogelijkheid op mijn D50 om alle gemaakte foto's in 1 keer te wissen nadat ze op mijn computer zijn gezet. Je kunt enkel de foto's één voor één wissen of direct de hele kaart formateren. Niet echt handig.

Nog een vraagje, waar staat jullie USB op de cam op ?
Normaal als ik mijn camera's aansluit via de usb kabel op de pc komt meteen het scherm van windows xp te voorschijn om mijn foto's over te halen naar de pc. Nu moet ik de D50 als externe harde schijf benaderen.....................
#1: Menu > 1e pictogram kiezen (dat "pijltje") > bovenaan de lijst: wissen > selectie / alle: alle dus . . . :)

#2: Als je zo'n scherm wilt krijgen waarin je direct de foto's wilt kopiëren, moet de USB functie volgens mij op PTP staan . . maar dat weet ik niet 100% zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Laatst online: 26-08 16:09

pvr

Deze info ook voor de Nikon D50 gebruikers:

Ik heb ook sinds kort de nikon D70s :)
En ik zag in een foto-tijdschrift(Chip FOTO-VIDEO), dat ze een test hadden gemaakt met camera accu,s.

Voor Nikon zag de test er zo uit:

Nikon EN-EL3 (voor Nikon D50/D70/D100)

Afbeeldingslocatie: http://xs101.xs.to/xs101/06210/accu.jpg

Prijzen zijn straatprijzen.
Met de prijs/prestatie werd rekening gehouden met capaciteit en interne weerstand.
En de interne weerstand is hoe hoger de waarde, des te sneller is de accu veroudert.

Ik was vandaag in de Mediamarkt Amsterdam-Area, waar ik toevallig nog 1 Hama 47029 accu zag staan voor 35€
Persoonlijk heb ik liever zelf ook 2 Accu's.

In de test zegt Chip ook:

Zonsondergang aan het palmstrand van je vakantie bestemming: het ideale moment om je digitale camera tevoorschijn te halen. Maar juist op het moment dat de zon de zee raakt en je af wil drukken, schakelt de camera zichzelf uit: de accu is leeg. Als jenu niet snel een nieuwe accu uit je fototas kunt halen heb je het nakijken. Want als je fototoestel geen penlites lust, kan je ook de verkoper van het souvenierwinkeltje je niet verder helpen.

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pvr schreef op zondag 28 mei 2006 @ 20:19:
Deze info ook voor de Nikon D50 gebruikers:

Ik heb ook sinds kort de nikon D70s :)
En ik zag in een foto-tijdschrift(Chip FOTO-VIDEO), dat ze een test hadden gemaakt met camera accu,s.

Voor Nikon zag de test er zo uit:

Nikon EN-EL3 (voor Nikon D50/D70/D100)

[afbeelding]

Prijzen zijn straatprijzen.
Met de prijs/prestatie werd rekening gehouden met capaciteit en interne weerstand.
En de interne weerstand is hoe hoger de waarde, des te sneller is de accu veroudert.

Ik was vandaag in de Mediamarkt Amsterdam-Area, waar ik toevallig nog 1 Hama 47029 accu zag staan voor 35€
Persoonlijk heb ik liever zelf ook 2 Accu's.

In de test zegt Chip ook:

Zonsondergang aan het palmstrand van je vakantie bestemming: het ideale moment om je digitale camera tevoorschijn te halen. Maar juist op het moment dat de zon de zee raakt en je af wil drukken, schakelt de camera zichzelf uit: de accu is leeg. Als jenu niet snel een nieuwe accu uit je fototas kunt halen heb je het nakijken. Want als je fototoestel geen penlites lust, kan je ook de verkoper van het souvenierwinkeltje je niet verder helpen.
Kijk eens op: https://www.vimacdirect.n...b3f9e72d78a3d782badc85979

Volgens mij zijn die nog best goed, ga er zelf binnenkort ook eentje bestellen. Voor die prijs hoef je het niet te laten iig :+

EDIT: http://aq4u.nl/ is nog goedkoper:

Nikon EN-EL3 - D100 D-100 SLR D70- 1700 mAh - Li-Ion - € 12,95

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2006 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuestionMarc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:06
Ik heb hem ook bij Vimac gekocht, werkt prima hoor. Ik heb niet het idee dat ie minder lang mee gaat. Voor het geld ga ik in ieder geval niet twijfelen tussen een originele of die van Vimac!

Op de fiets vervuil je niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Laatst online: 26-08 16:09

pvr

Ik heb persoonlijk liever een merk accu, merkloze accu,s vertrouw ik niet.
Maar dat moet ieder voor zijn eigen weten >:)

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds afgelopen week ook in het bezit van een D50. tot nu toe erg tevreden na de overstap van een standaard digitale camera. Misschien stel ik een erg domme vraag maar ik kom er zo snel nog niet uit. op mijn vorige camera kon ik de camera instellen op zwart-wit foto's. kan dat met de D50 ook of moet dat achteraf op de pc gedaan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pvr schreef op zondag 28 mei 2006 @ 20:38:
Ik heb persoonlijk liever een merk accu, merkloze accu,s vertrouw ik niet.
Maar dat moet ieder voor zijn eigen weten >:)
Gezien alle goede ervaringen die iedereen met die merkloze accu's heeft, en het prijsverschil, zou ik daar nog eens goed over na gaan denken. Misschien zijn ze ietsje minder van kwaliteit, so what? Koop je er gewoon 2, voor dezelfde prijs als 1 "merk" accu :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 20:56:
Sinds afgelopen week ook in het bezit van een D50. tot nu toe erg tevreden na de overstap van een standaard digitale camera. Misschien stel ik een erg domme vraag maar ik kom er zo snel nog niet uit. op mijn vorige camera kon ik de camera instellen op zwart-wit foto's. kan dat met de D50 ook of moet dat achteraf op de pc gedaan worden?
Dat moet achteraf gedaan worden, is toch ook veel fijner? Je kan dan een foto veel mooier tunen + het feit dat je nog gewoon de foto in kleur hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net ff wat foto's geschoten met me nieuwe D50, tis een hele serie. Meer volgen er morgen in het toegestane formaat van 600 pixels breed >:)
Foto's zijn geschoten met de standaard kitlens.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rogerwierike/Nikkon1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rogerwierike/nikkon3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rogerwierike/nikkon4.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2006 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:44

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

zoals je ziet is GoT je plaatjes aan het verkleinen,....hou je er wel rekening mee dat de breedte 600 pixels moet zijn en niet zozeer de hoogte slimpie :+ (ik snap je opmerking over toegestane 600 pixels niet helemaal, heb je nu expres niet verkleint?)

Verder: leuke foto's wel, normaal uv filter gebruikt of pola filter, vast uv filter of niet?
Je zou je eerste foto overdone kunnen maken in PS...contrasten en saturation flink omhoog? (ben nog geen expert in PS, maar je kent de foto's wel).

veel plezier met je D50 :)

[ Voor 12% gewijzigd door Nomad op 28-05-2006 22:39 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bamboe: mooie plaatjes hoor! (Alleen maakte ik ook al zulke plaatjes met mn compact digi cam :+ )
Maar goed, D50 blijft fijne cam... ik zal eens van de week kijken of ik weer tijd heb om er mee te gaan spelen... volgens mij moet ik zelfs als er een borrel is... naja, nijs :)
Heb vandaag wel geleerd hoe ik een beetje die SB600 moet gaan gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 18:55
beetje veel compressie/usm bamboe. Toch voor een SLR gegaan? :)

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
Over die imitatie-accu's: ik ben dr ook een beetje huiverig voor, omdat ik bang ben dat ze door een spannings-piek mijn cam over de huizen helpen :P onzin natuurlijk :+ Zeker omdat ik dus hard zit te denken aan een hähnel grip met, juist, 2xhähnel accu :P

Maar hoe groot is het risico nou echt dat een accu je cam sloopt? Want zeker zo'n ding als van accuplus is natuurlijk dubbel en dwars zijn centen waard...

[ Voor 13% gewijzigd door Henk op 29-05-2006 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:03
Met een lithiumaccu kan niet veel mis gaan, als de cellen
maar netjes zijn afgewerkt zodat er geen zuurstof in kan.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het mogelijk om de D50 via de pc te bedienen. Een collega heeft iets van Camera Control voor zijn 350d en die kan zijn cam hiermee bedienen.

Is zoiets ook te doen met de D50?

ps. ik heb 2 hahnel accu's meegeleverd gekregen bij mijn grip en deze werken bij mij perfect. Ze moeten wel eerst 2/3x opgemaakt worden en opgeladen worden voordat ze op 100% werken. Met de grip icm. 2 accu's kan ik met gemak 1600 foto's schieten.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2006 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 11:52

Res-q

Redder in nood?

Jup :)

Zit een cd bij met remote capture, en daar kan het mee :)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Res-q schreef op maandag 29 mei 2006 @ 14:33:
Jup :)

Thanx, ik ga het vanavond proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
Ja, de D50 kan net als de D70(s) als PTP-usbdevice gebruikt worden, en dan kan je Capture Camera Control gebruiken:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/cameracontrol.jpg

Erg mooi spul :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
De d50+kit is nu bij de mediamarkt leeuwarden in de reclame voor 577 euro.

Tis toch wel erg goedkoop... Misschien ga ik er ook wel eentje halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen er misschien eens wat foto's in dit topic gepost worden van de D50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simon schreef op maandag 29 mei 2006 @ 08:19:
beetje veel compressie/usm bamboe. Toch voor een SLR gegaan? :)
Foto's zijn niet bewerkt, alleen naar dit formaat gebracht, geen usm of niks van dat alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remy schreef op maandag 29 mei 2006 @ 14:34:
Ja, de D50 kan net als de D70(s) als PTP-usbdevice gebruikt worden, en dan kan je Capture Camera Control gebruiken:

[afbeelding]

Erg mooi spul :)
Bedankt voor de tip. Kun je dan je cam ook in timelapse stand zetten zodat hij bv. de 30sec een nieuwe foto maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 17:01:
Foto's gemaakt met de D50 of foto's van de D50 zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FataMan
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-06 23:01
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 17:59:
[...]

Bedankt voor de tip. Kun je dan je cam ook in timelapse stand zetten zodat hij bv. de 30sec een nieuwe foto maakt?
Ja, dit kan.

Ook dank voor deze tip, ik wist namelijk niet dat je hem op PTP moest zetten :+. Of ik het ooit echt nodig heb weet ik niet, het is in ieder geval een handige mogelijkheid om foto's snel op de PC te hebben :).

Nikon D50 | 18-70 F3.5-4.5 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 17:01:
Als het om foto's gaat die gemaakt zijn met deze cam kijk dan even op mn site. Die zijn allemaal met de D50 incl kitlens, 70-300, of 50mm 1.8 gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik ben nieuw, met posten dan, en ik heb sinds afgelopen zaterdag een D50 gekocht samen met de kitlens van de D70s (18-70). Ik heb lang zitten toppen welk merk en model ik wou gaan kopen. Ik heb dan ook aardig wat zitten lezen in GoT en rondgehangen, uiteindelijk dus voor de D50 gegaan.

Ik heb mijn camera in Mong Kok, Hong Kong gekocht en ik had geluk dat het een Nikon week was, zo ik kreeg nog wat extra's erbij.

- Extra batterij
- Nikon SD 1Gb
- Rugzak (helaas heb je noppes aan)
- Statief (non brand)
- Polo shirt.

Ik heb ook een filter gekocht voor mijn lens.

Hiervoor had ik een fuji s602 dus de verschillen zijn goed merkbaar. Waar ik altijd tegen aan liep was de snelheid. Ik heb een zoontje van 10 maanden die continue beweeg dus een foto maken met een fuji was een frustratie. Nu met een D50 is foto's maken een verademing geworden.

Later wil ik nog een wat lensjes erbij kopen, maar eerst een photobag en dan een 50mm f/1.8 lensje erbij, schijnt een must te zijn. :9

Bedankt iedereen voor jullie waardevolle information hier op GoT. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

fixxx in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon..."

Dubbelpost, maar ben ook voor de D50 gegaan, erg fijn toestel, veel foto's mee gemaakt al (vriendin heeft hem meegenomen naar Rome, en dit weekend in Dartmoor National park geweest bij Plymouth) Enige minpunt tot nu toe vind ik dat je zo vaak de lens gaat wisselen :P en nog een nadeel (maar dat is meer van mijn tft) dat de foto's die ik maak allemaal overbelicht lijken op mijn tft (of in ieder geval heel licht) maar als ik ze afdruk zijn ze veel donkerder (logisch natuurlijk) vind het zo nogal lastig om foto's te beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woei, tis gelukt om een timelapse te maken. Zie hier het resultaat Klikkerdeklik Vanacht om 02:00 aangezet en om half 7 waren de batterijen op. Vanavond nog een keer proberen, maar dan met volle accu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07:57

Ankh

|true

Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 10:36:
Woei, tis gelukt om een timelapse te maken. Zie hier het resultaat Klikkerdeklik Vanacht om 02:00 aangezet en om half 7 waren de batterijen op. Vanavond nog een keer proberen, maar dan met volle accu's.
hoe heb je dit voor elkaar gekregen? zou je dit eens kunnen posten :D
ziet er in ieder geval erg leuk uit :d

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
fixxx schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 09:45:
fixxx in "Heb je iets nieuws en MOET je het gewoon..."

Dubbelpost, maar ben ook voor de D50 gegaan, erg fijn toestel, veel foto's mee gemaakt al (vriendin heeft hem meegenomen naar Rome, en dit weekend in Dartmoor National park geweest bij Plymouth) Enige minpunt tot nu toe vind ik dat je zo vaak de lens gaat wisselen :P en nog een nadeel (maar dat is meer van mijn tft) dat de foto's die ik maak allemaal overbelicht lijken op mijn tft (of in ieder geval heel licht) maar als ik ze afdruk zijn ze veel donkerder (logisch natuurlijk) vind het zo nogal lastig om foto's te beoordelen.
Je moet je scherm calibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ankh schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 11:32:
[...]

hoe heb je dit voor elkaar gekregen? zou je dit eens kunnen posten :D
ziet er in ieder geval erg leuk uit :d
Ik gebruik even het plaatje van bovenstaande user.

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/cameracontrol.jpg

Installeer Nikon Capture 4 van de cd bij je camera. Dit is versie 4.2 en na installatie moet je hem even updaten naar 4.4. Om vreemde redenen pakte 4.2 mijn cam niet, maar 4.4 wel.

Hierna open je het programma en ga je naar camera en dan onderop kiezen voor time-lapse (in NL heet het iets anders, maar het is de onderste optie)

Hier kun je kiezen om de foto's om de zoveel seconden, minuten of uren te laten fotograferen. Vink de optie "scherpstellen voor foto maken" uit en vink aan dat hij door blijft schieten tot je zelf wilt stoppen. vink ook de onderste optie uit dat hij de foto's live wilt bekijken.

Afbeeldingslocatie: http://www.dpreview.com/reviews/NikonD100/images/software/camcontrol-timelapse.gif

Ergens moet er ook een veld tevoorschijn komen, waar je de foto's wilt opslaan.

Tip: Maak de foto's niet op de hoogste kwaliteit, maar op Fine - Small. Dan zijn ze scherp zat en worden ze niet immens groot :)

Edit: Tip2 !!!!: Zet je cam op PTP, op die andere instelling werkt het niet :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2006 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Res-q schreef op maandag 29 mei 2006 @ 14:33:
bij mijn e-1 kreeg ik ook zo'n programma waarmee je foto's vanaf de computer kunt maken, maar ik zie daar totaal het nut niet van in. waarvoor zou je remote capture gebruiken wanneer je niet ziet wat je fotografeert?

met de e-330 kan dat trouwens ook, maar daar zie ik er het nut weer wel van in; dan kan je tenminste op je monitor ook zien wat je fotografeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lateef schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 12:58:
[...]
bij mijn e-1 kreeg ik ook zo'n programma waarmee je foto's vanaf de computer kunt maken, maar ik zie daar totaal het nut niet van in. waarvoor zou je remote capture gebruiken wanneer je niet ziet wat je fotografeert?

met de e-330 kan dat trouwens ook, maar daar zie ik er het nut weer wel van in; dan kan je tenminste op je monitor ook zien wat je fotografeert.
Productfotografie, cam op statief, laptop ernaast en de instellingen aanpassen met de laptop. Foto maken met de laptop en daarna gelijk de foto bekijken op de laptop.

Issie niet goed, dan gelijk de instellingen wijzigen en de foto nogmaals maken. Lijkt me rete-makkelijk. Het is dan niet meer nodig om telkens je stekker in je cam te proppen of je kaartje in een lezer duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 13:15:
Het is dan niet meer nodig om telkens je stekker in je cam te proppen of je kaartje in een lezer duwen.
het kan inderdaad handig zijn om je foto's gelijk op je computer weg te schrijven, maar echt het bedienen van je camera vanaf je computer - terwijl je niet door je zoeker kan kijken - lijkt mij niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedienen vanaf je computer is juist handig omdat je o.a. profielen kan maken.
Je kunt dus een complete lijst settings opslaan zoals custom WB etc.
Deze haal je de volgende keer gewoon weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 13:34:
Bedienen vanaf je computer is juist handig omdat je o.a. profielen kan maken.
Je kunt dus een complete lijst settings opslaan zoals custom WB etc.
Deze haal je de volgende keer gewoon weer op.
Kun je op je pc de ideale WB maken en deze dan opslaan in de camera en onderweg gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Laatst online: 16-09 06:36
justawitte schreef op maandag 29 mei 2006 @ 15:52:

Ik heb de aanbieding even gescand want hij stond ook hier in de folder (regio 020)

Afbeeldingslocatie: http://www2.kevertje.nl/mediamarkt450.jpg

En voor de grote versie

http://www2.kevertje.nl/mediamarkt.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door kevertje1977 op 30-05-2006 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

kevertje1977 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 20:42:
[...]

Ik heb de aanbieding even gescand want hij stond ook hier in de folder (regio 020)

[afbeelding]

En voor de grote versie

http://www2.kevertje.nl/mediamarkt.jpg
Niet in het zwart verkrijgbaar? Dat is dan wel weer jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Ik ga morgen langs de mediamarkt :9 zie nergens staan dat ie niet in het zwart verkrijgbaar is, maar dat boeit me verder niet zo heel erg eigenlijk. Ergens vind ik het wel mooi, al wil ik hem zelf ook het liefst in het zwart hebben (ik ga er waarschijnlijk ook mee op het podium staan en dan valt het in het zwart allemaal wat minder op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Plus dat alle lenzen zwart zijn. _Behalve de 70-200 Vr die ook nog in wit verkrijgbaar is :P ) Maar zwarte lenzen op een zilveren body is niet super mooi vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is iemand hier in het bezig van de losse lichtnetadapter voor de D50? Ik zit een beetje te kijken voor de prijs van zo'n ding, maar die zijn echt niet normaal verschikkeljik ascosiaal duur. Ze vragen er € 105,- voor 8)7

Zijn daar ook "fake" modellen voor de krijgen, net als de accu's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 22:54

Elektronicanet

Leds do it!

Wat, 105 euro? Dat is echt idioot! Daar koop je 10 accu's voor ofzo...
Wat ik wel heel slecht vind, is dat hij niet laadt via USB. Bij het transferen van foto's naar de pc, loopt de accu snel leeg. Daar is niks aan te doen neem ik aan?

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 19:07

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Cardreader kopen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elektronicanet schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 23:21:
Wat, 105 euro? Dat is echt idioot! Daar koop je 10 accu's voor ofzo...
Wat ik wel heel slecht vind, is dat hij niet laadt via USB. Bij het transferen van foto's naar de pc, loopt de accu snel leeg. Daar is niks aan te doen neem ik aan?
Nu snap ik wel dat mijn 2accu's!! in een grip na 218 foto's al leeg waren. Als hij heel snel leeg loopt, dan schiet het niet veel op idd. :'(
Hoe doe je dat dan? Cardreader ombouwen dat hij direct in je cam kan, cardreader op de pc aansluiten en dan een time-lapse beginnen? 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2006 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Zeker wanneer je dermate veel pics download dat een accu er van leeg loopt ja....
USB 2.0 yeah right....

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
justawitte schreef op maandag 29 mei 2006 @ 15:52:

Ik heb toevallig 575 betaald voor mijne, maar dat was omdat het een showmodel was.

geen krasjes oid bespeurd, dus het zit wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clements
  • Laatst online: 23:52
Het lukt mij niet om mijn naam in de camera te zetten als auteur. Bij Capture Control kan je via download options een naam etc instellen. Als ik de fotos via cardreader, of direct via kabel mbv picassa inlaad op mijn computer, komt er geen naam ofzo te staan. Kan je het ergens anders ook instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 22:09

Zoefff

❤ 

Ik kan je uitleggen hoe het in de D70 gaat, mijn gok is dat het bij de D50 niet veel anders zal zijn.

Ga in het Setup Menu (geel) naar Bld commentaar. Daar heb je drie opties. Eerst met de 2e het commentaar invoeren, dan bij de onderste optie een vinkje zetten, en met de bovenste optie het menu verlaten. Als het goed is zet de camera dan bij iedere foto het ingevoerde commentaar.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanLeGrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
@GenesiZ: Ik heb onlangs op DPZ een tweedehands EH-5 gescoord voor 50 euro. Er staat er nu eentje op Marktplaats en daar staat het hoogste bod op 50 euro, dus doe een gooi voor 55, zou ik zeggen.

Edit: Ook nog eentje voor 25 euro, onder batterijen en opladers!! B)

[ Voor 16% gewijzigd door JeanLeGrand op 31-05-2006 17:47 ]

Denon AVR-X3600H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:51

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Op mijn KM Dynax 5D sluit ik gewoon mijn universele adaptor aan, met de verwisselbare plugjes en het instelbaar voltage kan ik gewoon de camera gebruiken. Zoiets kost je 15-20 euro.
Helaas zie ik dan Nikon een aparte aansluiting heeft, als je de pinout weet kun je misschien zelf iets maken, we zijn niet voor niets tweakers.

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeanLeGrand schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 17:42:
@GenesiZ: Ik heb onlangs op DPZ een tweedehands EH-5 gescoord voor 50 euro. Er staat er nu eentje op Marktplaats en daar staat het hoogste bod op 50 euro, dus doe een gooi voor 55, zou ik zeggen.

Edit: Ook nog eentje voor 25 euro, onder batterijen en opladers!! B)
Ik heb al contact gehad, maar voor 65 eur gaat ie pas weg. En dat is iets teveel van het goede. Ik ga even kijken voor die van 25 eur.

Gevonden en gemaild, bedankt voor de tip _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2006 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Vanmiddag een d50 kit gescoord 8-)

Eerst naar de mediamarkt geweest, maar daar wisten ze me te vertellen dat ie pas eind volgende week binnen zou komen ondanks dat het een aanbieding was :( Dit gold voor ieder MM filiaal trouwens.

Daarna even verder gelopen langs de BCC, blijkt dat de kit daar ook gewoon 577 euro kost EN in het zwart (bij de mediamarkt konden ze niet bevestigen of ze behalve de zilveren ook de zwarte konden leveren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Laatst online: 16-09 06:36
Bij goedkoopste.nu
is de body 524

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
dat kan veel goedkoper! B)

Even weer on-topic> Wat een camera _/-\o_ moet erbij zeggen dat ik tot nu toe alleen compactcamera's gewend ben geweest, dus dit was even een hele andere wereld.. alles klopt, voelt eindelijk aan zoals het hoort.. lekker zwaar en ligt goed in de hand
En met dit apparaat heb ik iig nu al meer het gevoel dat ik eindelijk de boel zo in beeld kan krijgen als ik zelf wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clements
  • Laatst online: 23:52
Zoefff schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 13:38:
Ik kan je uitleggen hoe het in de D70 gaat, mijn gok is dat het bij de D50 niet veel anders zal zijn.

Ga in het Setup Menu (geel) naar Bld commentaar. Daar heb je drie opties. Eerst met de 2e het commentaar invoeren, dan bij de onderste optie een vinkje zetten, en met de bovenste optie het menu verlaten. Als het goed is zet de camera dan bij iedere foto het ingevoerde commentaar.
De indeling is wel hetzelfde en ik kan daar ook wel mijn naam neer poten. Maar op een of andere manier neemt ie het niet mee in de EXIF.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.