Samsung SpinPoint P120 series: SP2004C

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.859 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-05 22:50
Ik heb de 250 gb versie van deze schijf.
Maar nu heb ik al sinds het begin het probleem dat de schijf soms spontaan begint de dreunen, ofwel hij dreunt door in mijn behuizing.
Is dit een exemplarische fout? Of is dat normaal?

Ik heb dat bij maxtor nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-05 13:56

Madrox

Oh, Pharaoh!

Microkid schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 22:11:
Ze zijn iig stil en bloedsnel. Maar het kopieren van de oude Hitachi 7K250 naar de Samsung ging met 2GB/sec :)
W00T, 2 GB /sec ? hoe krijg je dat voor elkaar :?

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:00

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Madrox schreef op zondag 06 november 2005 @ 16:12:
[...]
W00T, 2 GB /sec ? hoe krijg je dat voor elkaar :?
oeps, 2GB/min natuurlijk :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-05 23:31

Syzzer

Prutser

nickvd schreef op zondag 06 november 2005 @ 15:50:
Ik heb de 250 gb versie van deze schijf.
Maar nu heb ik al sinds het begin het probleem dat de schijf soms spontaan begint de dreunen, ofwel hij dreunt door in mijn behuizing.
Is dit een exemplarische fout? Of is dat normaal?

Ik heb dat bij maxtor nooit gehad.
Ik heb de 250GB versie vanaf het begin van de zomer, maar nog nooit jouw probleem gehad. Zit je harddisk wel stevig in de kast (en is je kast wel stevig)? Als dat het probleem niet kan zijn zal je schijf defect zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-05 22:50
Mijn kast is stevig, is een antec dus stevig staal. De schijf zit ook goed vastgeschroeft, er zitten wel rubbers tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
als het een antec kast uit de 3000 serie is ken ik het probleem, ik had in de pc's van m'n broertje en vader precies hetzelfde probleem, ligt dus eerder aan de constructie van de kast, die als een gek gaat resoneren als de hd opspint.
mijn oplossing was gewoon de loze ruimte in de kast opvullen met wat foam (achter het mobo), om het resoneren tegen te gaan, werkt perfect

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-05 19:50
Heb vandaag mijn 2 250gb Samsung SP2504's binnen gekregen. Echter zaten de beide allebij in een plastic bescherm hoesje en dat was het. Geen doos met handleiding en kabels... Klopt dat?? Ik vermoed namelijk dat deze gewoon vergeten zijn. Dus voordat ik hen ga mailen, horen dat soort zaken erbij of niet?

Photography Portfolio Straaljager filmpje

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-05 22:34
Banjy schreef op donderdag 29 december 2005 @ 19:26:
Heb vandaag mijn 2 250gb Samsung SP2504's binnen gekregen. Echter zaten de beide allebij in een plastic bescherm hoesje en dat was het. Geen doos met handleiding en kabels... Klopt dat?? Ik vermoed namelijk dat deze gewoon vergeten zijn. Dus voordat ik hen ga mailen, horen dat soort zaken erbij of niet?
Dat is normaal, als je de bulk versie koopt. De retail variant zal wel kabeltjes ed. hebben. Maar ik weet niet zo zeker of Samsung wel retail versies verkoopt?

• Banjy
Bashrat schreef op donderdag 29 december 2005 @ 19:28:
[...]

Dat is normaal, als je de bulk versie koopt. De retail variant zal wel kabeltjes ed. hebben. Maar ik weet niet zo zeker of Samsung wel retail versies verkoopt?
Ik weet het niet maar heb eens goed op die site gekeken en ik vind ergens het regeltje:

Uitvoering: Bulk

Lijkt me duidelijk dus. :) Nou ja dat word kabeltjes kopen dus... Wil ze alleen nu hebben maar ja mycom enz zijn altijd zo overprized :(

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:29

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Samsung heeft ook retail versies. (recentelijk nog gezien bij Dynabyte)
Echter kreeg ik bij mijn Samsungs (bulk) via Salland in ieder geval wel een SATA powerconnector meegeleverd. Dacht dat Samsung het standaard meeleverde, maar dan zal het wel service van Salland zijn.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

• Banjy
OkselFris schreef op donderdag 29 december 2005 @ 20:47:
[...]

Samsung heeft ook retail versies. (recentelijk nog gezien bij Dynabyte)
Echter kreeg ik bij mijn Samsungs (bulk) via Salland in ieder geval wel een SATA powerconnector meegeleverd. Dacht dat Samsung het standaard meeleverde, maar dan zal het wel service van Salland zijn.
Ik heb ook bij Salland Automatisering besteld maar geen power connector, verder ook niet nodig maar die Sata kabel voor me 2e hdd koop ik dus nog wel.

Echter, hoe installeer je zo een schijf? :o Wil er nu eentje gewoon even naast mijn gewone HDD draaien om eens te bekijken etc. Heb dus al de jumper voor 1,5 ingesteld en in het Bios de Raid Controller Enabled maar nog steeds niks. Moet ik voor Raid of Non-Raid gaan? (beide maken geen verschil)

Windows Xp had het 1x over nieuwe hardware gevonden maar kon niet snel genoeg zien wat echter nadat deze schijnbaar klaar voor gebruik was heb ik hem dus niet kunnen vinden. Ik vermoed dat ik ergens een driver mis ik weet dat je die zo ie zo nodig hebt als je een OS op een Raid schijf wil installeren, maar hoe zit het met JBOD? Dus gewoon ff een schijf ernaast ploepen.

Edit\ Ben er al uit: De jumper zat verkeerd om en werkte dus niet...

[ Voor 3% gewijzigd door Banjy op 29-12-2005 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Banjy schreef op donderdag 29 december 2005 @ 20:56:
Heb dus al de jumper voor 1,5 ingesteld
1,5 wat?
Gewoon schijf aansluiten, partitioneren en formatteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
OlafvdSpek schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 18:09:
[...]

1,5 wat?
Gewoon schijf aansluiten, partitioneren en formatteren.
Sata I snelheid bedoelde ik 1,5gbits/s ipv standaard Sata II 3gbits/s Maar hij werkt nu! Ik had de jumper verkeerd om er op geprikt. Dus die had geen effect 8)7 Maar nu dus geformateerd etc en het werkt gewoon helemaal goed, verder nog niet echt snelheid kunnen testen ofzo maar dat komt nog wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Een schijf die een 300 mbyte/s interface ondersteund is toch gewoon backwards compatibel?
Of heb je een buggy controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05 13:04
Vergeet dat backwards compatibel maar, ik had bij deze schijf juist hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
jos707 schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 15:58:
Vergeet dat backwards compatibel maar, ik had bij deze schijf juist hetzelfde probleem.
Even de jumper goed plaatsen zodat hij op Sata I snelheid gaat werken en als dusdanig herkend word. Bij werkt de schijf nu. De ander moet ik nog aansluiten maar eerst een kabeltje kopen... Je moet trouwens hem wel even zoeken in windows schijfbeheer want je kan hem pas gebruiken na een format.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-05 15:05
ik heb 2 van deze schijven besteld, en ben erg benieuwd.
Nu ben ik in het bezit van een asus sli deluxe moederbord, met dus standaard een raid controller.
Mn huidige schijf (samsung ide 160gb) zet ik in een externe case (en 250+160gb) is voor mij meer dan voldoende. Ik wil deze schijven daarom in raid1 zetten. heeft iemand ervaring met een raid1 instelling voor deze schijven? en is dit ook een beetje sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:53

paQ

ik heb deze schijf ook gekocht (250GB), maar krijg hem niet gevonden in de bios.
ik wil hem in een schone setup gebruiken.
heb alle opties geprobeerd, ook met en zonder jumper, maar de bios laat hem niet zien.

aangesloten op een gigabyte mobo 945GMF

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Sorry voor de kick, maar ik heb hetzelfde probleem als paQ, en ben benieuwd of hij het nog opgelost heeft gekregen, en hoe....
Mijn moederbord is trouwens de P4P800-VM.

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 17:31

Mud.Starrr

I shoot people for money

darklord007 schreef op zondag 01 januari 2006 @ 18:25:
ik heb 2 van deze schijven besteld, en ben erg benieuwd.
Nu ben ik in het bezit van een asus sli deluxe moederbord, met dus standaard een raid controller.
Mn huidige schijf (samsung ide 160gb) zet ik in een externe case (en 250+160gb) is voor mij meer dan voldoende. Ik wil deze schijven daarom in raid1 zetten. heeft iemand ervaring met een raid1 instelling voor deze schijven? en is dit ook een beetje sneller?
(laat, maar toch) Raid-1 is iets trager, maar wel zo fijn als backup.
Raid-0 is sneller, maar groter risico op data verlies dan gewoon 1 schijf.
paQ schreef op maandag 19 juni 2006 @ 21:02:
ik heb deze schijf ook gekocht (250GB), maar krijg hem niet gevonden in de bios.
ik wil hem in een schone setup gebruiken.
heb alle opties geprobeerd, ook met en zonder jumper, maar de bios laat hem niet zien.

aangesloten op een gigabyte mobo 945GMF
qtee schreef op zondag 11 maart 2007 @ 22:37:
Sorry voor de kick, maar ik heb hetzelfde probleem als paQ, en ben benieuwd of hij het nog opgelost heeft gekregen, en hoe....
Mijn moederbord is trouwens de P4P800-VM.
Op de meeste moederborden klopt dat.
Er is voor de Sata schijven een eigen 'bios' die via de controllerchip gestart wordt.
Je ziet indien je de jumpers goed hebt staan (en eventueel een bios instelling voor de sata boot rom) na de post (bios start scherm) nog een scherm/melding van je Sata controller voorbij komen.
Lees ook boekje van je mobo ;)

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Niet online
In de handleiding bij mijn moederbord wordt met geen woord gerept over een SATA-controller. Er staan een paar instellingen voor in het BIOS genoemd, die ik ook allemaal goed heb staan.
Mijn andere SATA-schijf (een Maxtor) wordt wel gewoon herkend. Ik heb nu de Samsung erbij geplaatst als extra opslagruimte, maar deze wordt niet gezien in het BIOS, noch in Windows XP.

Ik ga hem nog in een andere pc testen, hij kan natuurlijk ook gewoon DOA zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 17:31

Mud.Starrr

I shoot people for money

qtee schreef op maandag 12 maart 2007 @ 10:03:
In de handleiding bij mijn moederbord wordt met geen woord gerept over een SATA-controller. Er staan een paar instellingen voor in het BIOS genoemd, die ik ook allemaal goed heb staan.
Mijn andere SATA-schijf (een Maxtor) wordt wel gewoon herkend. Ik heb nu de Samsung erbij geplaatst als extra opslagruimte, maar deze wordt niet gezien in het BIOS, noch in Windows XP.

Ik ga hem nog in een andere pc testen, hij kan natuurlijk ook gewoon DOA zijn.
Tja ik geloof dat bij sommige 'nieuwere' moederborden dat inderdaad niet meer nodig is.
Ik zou hem als ik jouw was gewoon in dat andere systeem testen. dan weet je meteen of je zelf wat verkeerd hebt staan of niet.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Niet online
Okee, het is opgelost, ik dacht dat ik alles goed had nagekeken, maar er bleek een stekkertje niet helemaal goed te zitten. 8)7
Nu draait hij als een zonnetje! Bedankt voor de reacties!

Pagina: 1 2 3 Laatste