Ik ben een dagelijkse bezoeker van SPCR. De daar geteste Hitachi heeft in tegenstelling tot mijn 120 GB waarschijnlijk 2 x zoveel platters. Wat natuurlijk in geluidsniveau en vibratie zal schelen. (ze geven dat ook aan in de review)pretorian_nl schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 16:38:
Uit de review van de Hitachi Deskstar 7K250 bij SPCR komt deze schijf niet als stil naar voren volgens de reviewers, maar wel als één van de stillere. Lijkt er alleen op dat de Hitachi meer last heeft van trillingen dan de Samsung. Ben dus erg benieuwd welke van deze stiller is met trillingsdempers of zelfs volledige hdd demping. Is het daarbij zo dat deze door jou gereviewde Deskstar ook dat rare geluid iedere 10sec heeft? En is het inderdaad zoals iemand anders ook al vroeg mogelijk om de schijven op 1 meter te meten of eventueel van commentaar te voorzien over het subjectieve geluidsniveua. Een hoog geluid is namelijk vaak ergelijker dan een lage toon. Verder top review en ik kijk zelf uit naar meer over de Hitachi's, want wie weet wordt Samsung binnenkort van de troon gestoten...
SPCR geeft aan dat de zowel de 7k250 al de DM10 schijven wel geschikt zijn voor een stil systeem maar niet voor een geruisloos systeem.
Het calibratie geluid vind bij mij zeker niet iedere 10 sec. plaats want anders zou ik er helemaal dol van worden. Naar mijn idee is het ieder 15 a 20 minuten.
Ik heb naar aanleiding van mijn vraag over de afstand waarop geluid werd gemeten gekeken op welke afstand SPCR meet. Dit is niet op 1 meter afstand. (http://www.silentpcreview.com/article242-page2.html) maar op 7,5 cm afstand. Echter de meet resultaten worden wel weergegeven alszijnde dB/1mtr wat standaard is.
[ Voor 6% gewijzigd door Shuriken op 26-05-2005 09:43 ]
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie