Versatel 20Mbits/1Mbits nieuw! Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste
Acties:
  • 37.728 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Dat zegt niets wat andere halen eigenlijk. Als de postcode check zegt bij jou 1430 kan het in werkelijkheid 2000 zijn misschien en bij een ander beter kloppen.

Ergens hierboven meldt iemand dat op 1600 meter er nog 20Mbps gehaald wordt. Alleen zegt dat niets over wat jij kan halen gezien elke lijn anders is in lengte en kwaliteit.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rreurink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 13:20
P.K. schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 10:21:
[...]
Ik zit ook op de centrale Zwolle-Centrum maar hier "kan" het niet |:(
(lees postcode zit nog niet in hun systeem)

Kan zelfs geen gewoon ADSL bestellen, dan zegt die checker dat het te ver van de centrale is, zelfs voor het aller langzaamste abo. Terwijl de afstand is nog geen 2 kilometer.

Hoever zit jij van de centrale ?
Omdat ik in de nieuwbouw in Holtenbroek woon in een nieuwe straat met een nieuwe postcode was het een heel gedoe om mijn postcode in hun systeem te krijgen. Via een zakelijk contact bij Versatel is het uiteindelijk gelukt om mijn postcode in het systeem te krijgen. De geschatte afstand is ca. 1800 mtr, maar helemaal zeker weten doe ik dat niet. Mijn Versatel ADSL Plus haalt bijna continu de hoogst mogelijk snelheid, al zegt dat natuurlijk niet superveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 22:43
rreurink schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 12:58:
[...]

Omdat ik in de nieuwbouw in Holtenbroek woon in een nieuwe straat met een nieuwe postcode was het een heel gedoe om mijn postcode in hun systeem te krijgen. Via een zakelijk contact bij Versatel is het uiteindelijk gelukt om mijn postcode in het systeem te krijgen. De geschatte afstand is ca. 1800 mtr, maar helemaal zeker weten doe ik dat niet. Mijn Versatel ADSL Plus haalt bijna continu de hoogst mogelijk snelheid, al zegt dat natuurlijk niet superveel.
Hier ook nieuwbouw in Holtenbroek :)
We hebben hier al een jaar lang Demon gehad eerst 2mbit later 4mbit, en haalde altijd maximale snelheid.
Mare woon je dan in een van die watervilla's, of waar die flats stonden ?
Verhulststraat kan nog steeds niet.

[ Voor 7% gewijzigd door P.K. op 26-07-2005 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rreurink
  • Laatst online: 16-08 13:20
P.K. schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 14:08:
Mare woon je dan in een van die watervilla's, of waar die flats stonden ?
Verhulststraat kan nog steeds niet.
Daar waar die flats stonden, begin dit jaar opgeleverd (Schumannlaan).Gewoon blijven mailen met de klantenservice, misschien dat ze van mijn 'geval' geleerd hebben en jouw postcode nu wel willen verwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 19:31
Sinds vanmiddag ook Versatel 20 Mb in huis actief.

Draadloze gedeelte werkt perfect met 2 laptops, MAAR ik haal tot nu toe maar een dikke 500 kbyte/sec, dus ongeveer 4 mbit..... :'(

Ik heb al een mail gestuurd hierover, hou jullie op de hoogte!

Afstand tot centrale: 1078 meter

Upload is trouwens wel 100-105 kbyte/sec, dus dat is wel lekker....

[ Voor 10% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 26-07-2005 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:09

Peetman

Tjah....

Van draadloos is het bekend dat er problemen zijn met snelheid. Heb er zelf ook last van. Met kabel haal ik de volledige 20 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:55

Polycom

Poes van goud

Ik denk dat er behoorlijk wat mensen in de versatel valkuil zijn gevallen.
Je had kunnen weten dat je nooit 20mbit zal halen. Als ik jullie was zou ik gewoon naar de consumenten bond schrijven of iets dergelijks.

20mbit / 8 = 2,5 mb per seconde
1mbit / 8 = 125 kb per seconde

Als je minder haalt de komende tijd en het verandert niet, betaal je dus voor iets wat je niet krijgt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

YellowCube

Wait...what?

JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 15:49:

Draadloze gedeelte werkt perfect met 2 laptops, MAAR ik haal tot nu toe maar een dikke 500 kbyte/sec, dus ongeveer 4 mbit..... :'(

stomme vraag: maar ik neem aan dat je een g netwerk hebt.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-11-2024

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Ik zit nu bij Demon & heb daar 8/1 mbit voor 65euro per maand. Nu il ik overstappen op een all-in-one abbo en zit ik te denken aan Versatel 20/1 mbit.

Ik lees hier en daar niet zo heel geweldige verhalen over Versatel :s

Belangrijke punten voor mij:
- Ping Demon = 6ms (ik wil niet een veel hogere ping, dws 6 ~ 15max)
- Ik heb altijd het zelfde IP bij demon, is dat ook zow bij versatel?
- Een eis is wel dat er ook daadwerkelijk boven de snelheid wordt geleverd (hoeft niet precies, maar wel ongeveer).
- VOIP moet goed werken.
- Voetbal live is natuurlijk voor voetbal fans (iedereen hier thuis) geweldig!

Zit er ook al langer over te denken weg te gaan bij demon aangezien ze geen VOIP & ADSL2 bieden nog.

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
stomme vraag: maar ik neem aan dat je een g netwerk hebt.
Idd, netwerkgebruik via taskmanager is hooguit 15%....op beide laptops haal ik dezelfde snelheid (nee, niet tegelijkertijd testen ;) )

Ben benieuwd of dit nog sneller gaat worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:49

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 17:16:
[...]

Idd, netwerkgebruik via taskmanager is hooguit 15%....op beide laptops haal ik dezelfde snelheid (nee, niet tegelijkertijd testen ;) )

Ben benieuwd of dit nog sneller gaat worden....
Misschien .... ooit ... :+
Als je iets van wireless naar wireless kopieert (2x 54G) dan gaat het wel snel, dus wireless op zich is het probleem niet.
De link (download) tussen wireless en internet is bij mij niet goed met ook slechts 500kb/s.
Wil je het maximale eruit halen (en dat kan best snel zijn gezien je upload) dan zou ik toch ff een netwerkkabel aansluiten en kijken wat de snelheid dan is ;)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
PuDy schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 16:54:
Ik denk dat er behoorlijk wat mensen in de versatel valkuil zijn gevallen.
Je had kunnen weten dat je nooit 20mbit zal halen. Als ik jullie was zou ik gewoon naar de consumenten bond schrijven of iets dergelijks.

20mbit / 8 = 2,5 mb per seconde
1mbit / 8 = 125 kb per seconde

Als je minder haalt de komende tijd en het verandert niet, betaal je dus voor iets wat je niet krijgt. :)
Reken even met / 10 graag ipv 8. Er gaat meer door je lijn dan alleen de voor jou nutige informatie. Elk stukje data dat jij download wordt onder verdeelt in nog kleinere stukjes. Elk stukje grijkt nog een 'adres labeltje' d'r bij door je lijn heen. Die sla jij niet op en zie je niet in je download programma natuurlijk.

Met een tootje als DU-METER zie je ze wel omdat je dan kijkt naar puur wat er ruw door je netwerk kaart gaat.

20Mbps / 10 = 2MByte/s ongeveer (ietsje meer).
JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 15:49:

Vast wireless, kan niet missen. Ga er nou eens niet vanuit dat 54Mbps WiFi ook die snelheid aan kan en constant kan en zal halen.

Voor zekerheid over je lijn snelheid kijk je in je modem wat de verbindings snelheid is en sluit je een PC aan met een kabel.

[ Voor 28% gewijzigd door bjck op 26-07-2005 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

bjck schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 17:58:
[...]

Voor zekerheid over je lijn snelheid kijk je in je modem wat de verbindings snelheid is en sluit je een PC aan met een kabel.
Was dat maar ergens te zien in het modem :|

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb het 020 nummer gebeld en 9 augustus wordt mijn lijn voor adsl2 geschikt en 10 augustus komen ze in de morgen installeren. Ik heb nu Demon via bbned en ik kan nog steeds internetten. Ik heb deze per 1 juli opgezegd en denk dat dit ten goede is gekomen voor mij. Gratis internet tot de overgang naar Versatel.
De snelheid zal heus wel goed zijn. en kinderziektes heb je overal. Ik kan het weten omdat ik voor UPC Voip installeer en die begint nu wat beter te draaien maar na een half jaar dat dit produkt er nu is begint het wat stabieler te lopen. In het begin dacht ik ook dat ze het produkt maar in de vuilnisbak moesten gooien.

Verder moet je niet zeuren over de snelheid, dit mag je pas doen als het de snelheid heeft van een analoge lijn. Als je een download 's avonds aanzet dan is het 's morgens binnen. In die tijd lig je toch te pitten, dus wat maakt die snelheid uit.

Maak je liever druk over de kosten die je moet maken als je de helpdesk moet bellen. Die zijn wel absurd.

Verder ga ik ervan uit dat het 10 augustus goed komt. Ik zorg in ieder geval dat de monteur die bij mij komt van alle gemakken is voorzien. Als een monteur al met allerlei vragen opgescheept wordt en steeds op zijn vingers wordt gekeken dan komt dit niet ten goede aan de installatie.

Dit is uit ervaring. Wie goed voor je is krijgt goed terug.

Bobbit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat denkken jullie, zou de prijs flink stijgen na 1 augustus ?
Of halen ze het gratis voetbalpakket eruit ? (begrijp wel dat behalve insiders niemand dat zeker weet, maar wat zou logisch zijn ?)
Pffffffffffff, ik twijfel nog 8)7 maar 1 augustus nadert met rasse schreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand die daar iets nuttigs over kan zeggen, maar de prijs blijft wel gelijk denk ik. Er zijn in mijn ogen zoveel mensen die de kat uit boom kijken en afwachten of dat voetbal wel goed gaat via ADSL (en dan bedoel ik de kwailiteit en stabiliteit). Je zou deze mensen afschrikken door de prijs omhoog te gooien in de eerste maand(en) dat er voetbal is. Pas als er ook andere diensten kunnen worden afgenomen, zoals VOIP en alle kanalen via ADSL, zal er een prijs verandering optreden.

Ze willen nu zoveel mogelijk klanten binnen halen om later zoveel mogelijk te profiteren van deze klanten. Nu houden ze prijs nog op 40 euro voor voetbal en ADSL en dat is voor de huidige marktsituatie laag. Ze hopen dat er straks veel klanten overgaan op hun andere diensten, waardoor ze de prijs nu laag kunnen houden.

Want als je denkt aan triple-play, dan is Versatel hard opweg, alleen hebben ze nu alleen nog maar single-play, het internet. Met VOIP en alle tv kanalen via de ADSL verbinding in de toekomst zal het een grote triple-player worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 20:05:
, maar de prijs blijft wel gelijk denk ik. Er zijn in mijn ogen zoveel mensen die de kat uit boom kijken en afwachten of dat voetbal wel goed gaat via ADSL (en dan bedoel ik de kwailiteit en stabiliteit).
Je slaat de spijker op zijn kop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 00:09

Mooody

elmoody

Ik zit 2387 meter van de centrale. Is dat nog een beetje te doen :?

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 20:17:
Als ik het topic bekijk dan valt daar weinig van te zeggen. Je ziet mensen met een korte afstand tot de centrale en een tegenvallende snelheid en je ziet mensen met een wat langere afstand (zoals jou) met een supersnelheid. Maar volgens mij zit je met 2400 meter net op de grens.
Ik heb het bij de helpdesk gevraagd en ze vertelden me als je snelheid onder de 10Mbits zit dan mag je de boel cancellen. Maar goed er worden soms ook wel eens onwaarheden verteld op helpdeks.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2005 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2024

megamuch

Tring Tring!

Ben even snel door het topic heen gegaan en helemaal zeker ben ik nog niet.

Mijn ma gaat binnen 2 weken verhuizen en ze moet dus nog alles gaan regelen voor tv /tel en inet.

Voor haar is die 20mbit niet zo heel spannend maar TV en live voetbal dus wel. Ik wilde daarom aan de huidige gebruikers vragen hoe het is met de Tv kwaliteit op dit moment? Geen storingen zoals bij Digitenne? Werkt het switchen tussen de kanalen vloeiend?

Ik heb geen zin om dalijk 20x p dag gebelt te worden door me ma, dat d'r tv het weer niet doet...

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren (maandag 24 juli 2005) een 20Mb verbinding van Versatel aangesloten:
Hier een tevreden consument!

* Via WiFi (54Mb verbinding) is max. download zo'n 600-700 Kb/S
* Via Draad zit ik gemiddeld op 1,8 - 2,5 Mb/S

Draadlengte vanaf ISRA punt is ongeveer 10 mtr. Getest met zowel standaard "platte" RJ11 kabel en met een 4 aders CAT5 kabel. In snelheid maakt dit geen verschil.

Volgens http://www.speedxs.nl zit ik zo'n 800 mtr. van de centrale verwijderd

Interessante links:
http://www2.versatel.nl/100mb.bin
http://speedtest.cistron.nl/download/
http://www.abeltronica.co.../pt/?idioma=uk&newlang=uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 20:25:
[...]

Als ik het topic bekijk dan valt daar weinig van te zeggen. Je ziet mensen met een korte afstand tot de centrale en een tegenvallende snelheid en je ziet mensen met een wat langere afstand (zoals jou) met een supersnelheid. Maar volgens mij zit je met 2400 meter net op de grens.
Ik heb het bij de helpdesk gevraagd en ze vertelden me als je snelheid onder de 10Mbits zit dan mag je de boel cancellen. Maar goed er worden soms ook wel eens onwaarheden verteld op helpdeks.
Dan nog is 10Mbps voor €40 best heel netjes. Je krijgt toch immers ook niet meer uit die lijn op dat adres bij een ander toch? En streaming video gaat nog prima met 10Mbps verbinding.

Andere optie is elders aanvragen voor een tientje minder en 4Mbps krijgen ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaz0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-09 22:20

Blaz0r

:)

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 20:25:
[...]

Daar heb ik bij versatel ook ervaring mee, ze vertelde ons dat versatel onze verbinding bij de oude provider zouden opzeggen en de overschakeling zouden regelen. Bij het laatste gesprek waar ook de afspraak werd gemaakt bleek dit ineens niet zo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Hmm, da's ook toevallig, ff gecheckt bij speedxs:

SDSL (mijn postcode)
SDSL beschikbaar Ja

Als 20Mbit na een jaar nog prut is, dan heb ik een leuk alternatief (zakelijk kan ook hier) ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Speedy-Andre op 26-07-2005 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooooody schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 20:17:
Op de fiets? een minuutje of 4 a 5.
Lopend iets langer! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 21:45:
[...]

Op de fiets? een minuutje of 4 a 5.
Lopend iets langer! _/-\o_
Misschien wel minder ver lopend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 21:47:
[...]

Misschien wel minder ver lopend ;)
Ja, maar dan wel door de steegies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Laatst online: 24-04 18:27
Owke, net gister een woning aangeboden gekregen in Leeuwarden waar ik vanaf volgende week de sleutel van heb :Y) (zo'n 700meter van een centrale af)

Nu wil ik daar natuurlijk ook internet, maar ben student zonder geld... Versatel klinkt dan wel heel leuk in de oren, maar ik zit dus met KPN. Het liefst neem ik geen aansluiting omdat ik toch alleen mobiel bel, maar dan is ADSL dus niet mogelijk.. In een post hierboven heb ik al het een en ander info gevonden, maar niet wat ik zoek :D De website van KPN.nl is er een beetje onduidelijk over. Klik voor aansluitkosten, klik voor abbokosten, maar nergens staat vastrecht (als dat überhaubt bestaat dan :P).

Wat betaal ik dan nu totaal aan mijn internet als ik versatel neem?
Versatel: 40€
KPN BelBudget: 9€
KPN vastrecht: ??? (per 2 maand?)

[ Voor 27% gewijzigd door Neejoh op 26-07-2005 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Dat is alles, kpn budget en 20Mbit adsl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 20:59:
Gisteren (maandag 24 juli 2005) een 20Mb verbinding van Versatel aangesloten:
Hier een tevreden consument!

* Via WiFi (54Mb verbinding) is max. download zo'n 600-700 Kb/S
* Via Draad zit ik gemiddeld op 1,8 - 2,5 Mb/S

Draadlengte vanaf ISRA punt is ongeveer 10 mtr. Getest met zowel standaard "platte" RJ11 kabel en met een 4 aders CAT5 kabel. In snelheid maakt dit geen verschil.

Volgens http://www.speedxs.nl zit ik zo'n 800 mtr. van de centrale verwijderd

Interessante links:
http://www2.versatel.nl/100mb.bin
http://speedtest.cistron.nl/download/
http://www.abeltronica.co.../pt/?idioma=uk&newlang=uk
En hoe is je Televisie signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Heb sinds vandaag eindelijk de mijn verbinding afgeleverd gekregen. Mijn snelheid bedraagt ongeveer 1000 kB/s wired EN wireless. Beeldkwaliteit van de tv vind ik beter dan gewone kabel tv. Bij mij merk je overigens bijna niks van een daling in snelheid na het aanzetten van de decoder.

Damn wat is die decoder lelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Da.Rock schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 01:10:
Heb sinds vandaag eindelijk de mijn verbinding afgeleverd gekregen. Mijn snelheid bedraagt ongeveer 1000 kB/s wired EN wireless. Beeldkwaliteit van de tv vind ik beter dan gewone kabel tv. Bij mij merk je overigens bijna niks van een daling in snelheid na het aanzetten van de decoder.

Dat betekent dat de max dl beperkt is, want de decoder eet 4Mb/s op, die je kennelijk niet mist ....
Dezelfde snelheid met wireless is wel apart, dan zou je de eerste zijn, of er is iets veranderd met een firmware upgrade in het modem, die nog niet bij iedereen werkt ....
Ik haal 600KB/s met m'n Dlink 650+ kaartje, welke wireless kaart heb je :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Niet online
Speedy-Andre schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 01:25:
[...]

Dat betekent dat de max dl beperkt is, want de decoder eet 4Mb/s op, die je kennelijk niet mist ....
Dezelfde snelheid met wireless is wel apart, dan zou je de eerste zijn, of er is iets veranderd met een firmware upgrade in het modem, die nog niet bij iedereen werkt ....
Ik haal 600KB/s met m'n Dlink 650+ kaartje, welke wireless kaart heb je :?
Standaard Broadcom wireless die in mijn laptop zit haal ik de 1000 KB/s (in dezelfde kamer als de router) en 1 verdieping hoger haal ik met Conceptronic 54i snelheden tussen de 800 en 900KB/s. Als het goed is zit ik niet eens 900 meter van de centrale dus dit vind ik best wel magertjes aangezien dit ook mijn max is...

[ Voor 13% gewijzigd door Da.Rock op 27-07-2005 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is de 20 Mbit bijna een maand geleden geinstalleerd en het werkt nog steeds niet!!!
Talloze telefoontjes naar de helpdesk en er wordt steeds beloofd dat de technische dienst er naar zal kijken maar ik merk er dus helemaal niets van.

Heeft iemand ervaring met dingen daadwerkelijk gedaan krijgen van de Versatel helpdesk? Is het bijvoorbeeld mogelijk om een supervisor of zo te spreken te krijgen? Ik word gek van die verhalen van "ik kan niets meer doen dan het met spoed doorsturen naar de technische dienst".

Bij de helpdesk beweren ze dat het probleem zeker ergens in de centrale zit en niet bij mij thuis (b.v. kapotte splitter, die sowieso half uit elkaar valt, of modem). Weet iemand of ze bij de helpdesk kunnen zien dat het probleem inderdaad niet bij mij thuis ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
Da.Rock schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 01:10:
Iemand een foto van dat ding? Ik ben wel benieuwd naar de lelijke decoder.

[ Voor 3% gewijzigd door kavorka op 27-07-2005 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 08:43:
Bij mij is de 20 Mbit bijna een maand geleden geinstalleerd en het werkt nog steeds niet!!!
Talloze telefoontjes naar de helpdesk en er wordt steeds beloofd dat de technische dienst er naar zal kijken maar ik merk er dus helemaal niets van.

Heeft iemand ervaring met dingen daadwerkelijk gedaan krijgen van de Versatel helpdesk? Is het bijvoorbeeld mogelijk om een supervisor of zo te spreken te krijgen? Ik word gek van die verhalen van "ik kan niets meer doen dan het met spoed doorsturen naar de technische dienst".

Bij de helpdesk beweren ze dat het probleem zeker ergens in de centrale zit en niet bij mij thuis (b.v. kapotte splitter, die sowieso half uit elkaar valt, of modem). Weet iemand of ze bij de helpdesk kunnen zien dat het probleem inderdaad niet bij mij thuis ligt?
Misschien kunnen andere gebruikers hier je opweg helpen.

Wat brandt er wel en wat niet op je modem? En is er een verschil als je je modem alleen, zonder overige apparaten en splitter direct op je ISRA/lijn aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 09:09:
[...]

Misschien kunnen andere gebruikers hier je opweg helpen.

Wat brandt er wel en wat niet op je modem? En is er een verschil als je je modem alleen, zonder overige apparaten en splitter direct op je ISRA/lijn aansluit?
Welke lampjes er branden? 8)7 Die vraag daar word ik nu gek van, die stelt de helpdesk me nu ook iedere keer, terwijl ik ze dat dus al 10x verteld heb.

Maar even serieus, naast de Power, knippert alleen het STS lampje. ADSL en INET zijn uit. Het lijkt me duidelijk dat er geen ADSL signaal ontvangen wordt.
Het modem heb ik nog niet direct op op de ISRA aangesloten. Probleem dat ik daarbij heb is dat er twee losse draadjes uit mijn ISRA de splitter ingaan (dus zonder stekker). Ik moet dus een manier verzinnen om dat (via een stekker) mijn modem in te krijgen. Ik ga vanavond wel eens knutselen maar als iemand hier een goede suggestie heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IS het eigenlijk IEMAND gelukt om het versatel lijntje aan de praat te krijgen met een 'eigen' modem?
Ik kan in de vorige 46 pagina's alleen pogingen vinden, maar niemand waarbij het gelukt is.

Maandag is de lijn hier omgezet en de monteur wil niet eerder komen dan 3 augustus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 09:36:
[...]

Welke lampjes er branden? 8)7 Die vraag daar word ik nu gek van, die stelt de helpdesk me nu ook iedere keer, terwijl ik ze dat dus al 10x verteld heb.

Maar even serieus, naast de Power, knippert alleen het STS lampje. ADSL en INET zijn uit. Het lijkt me duidelijk dat er geen ADSL signaal ontvangen wordt.
Het modem heb ik nog niet direct op op de ISRA aangesloten. Probleem dat ik daarbij heb is dat er twee losse draadjes uit mijn ISRA de splitter ingaan (dus zonder stekker). Ik moet dus een manier verzinnen om dat (via een stekker) mijn modem in te krijgen. Ik ga vanavond wel eens knutselen maar als iemand hier een goede suggestie heeft...
Je zou aan die 2 draadjes even netjes een contact doosje kunnen schroeven. Liefst ééntje met een RJ11 stekkergaatje. Dan kan je voortaan ook netjes werken met stekkertjes.

Knipport STS (wat het is??) bij andere ook?
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 09:45:
IS het eigenlijk IEMAND gelukt om het versatel lijntje aan de praat te krijgen met een 'eigen' modem?
Ik kan in de vorige 46 pagina's alleen pogingen vinden, maar niemand waarbij het gelukt is.

Maandag is de lijn hier omgezet en de monteur wil niet eerder komen dan 3 augustus....
Er zijn een aantal mensen die melden dat ze bij 't oude modem nog in de settings konden. Misschien dat iemand daar de instellingen heeft kunnen onthouden/bewaren/screenshot van de WAN/ADSL instellingen?

'k Vermoed dat ze (net als BBned/Tiscali/Wanadoo) gekozen hebben voor 1483Bridged-IP-LLC alleen met 0/32 wat ze altijd al gebruikte bij Versatel/Zonnet.

Vaak kan je modems dan als bridge instellen (zonder NAT en DHCP(lan) etc) of als router met DHCP-client op je WAN kant die IP opvraagt bij je ISP.

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 27-07-2005 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:09

Peetman

Tjah....

STS (Small Telephone System, dacht ik) is voor telefonie. Die blijft dus vrij rap knipperen totdat ze dat ook gaan aanbieden.

[ Voor 17% gewijzigd door Peetman op 27-07-2005 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 00:07
Hmm, ook een paar maandjes geleden ingeschreven voor dit abonnement.. Gaat eergister ineens de lijn eruit. Modem blijft proberen te syncen. Na even te hebben gebeld met de versatel helpdesk blijkt dat ze de lijn al 2 weken voor het modem wordt geplaatst hebben omgezet. Had ik dus 2 weken zonder internet moeten zitten. (niet bijster goed gepland).

Even de onvrede laten merken, nu komt de monteur as. vrijdag. ( ik vind het onacceptabel om 2 weken van te voren al een lijn om te gooien terwijl het ook 1 dag van tevoren kan ). Als vrijdag het geheel is geinstalleerd laat ik mijn bevindingen weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 12:26
megamuch, je weet wel dat Versatel nog geen televisiepakket aanbied nu he?
Ik zie je een paar keer vragen hoe de kwaliteit is en het zappen gaat e.d. maar ze hebben alleen als test nu Ned 1,2,3 en zullen daar verder voorlopig alleen de voetbal op gaan uitzenden en niet het complete zenderpakket. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 19:29:
Verder moet je niet zeuren over de snelheid, dit mag je pas doen als het de snelheid heeft van een analoge lijn. Als je een download 's avonds aanzet dan is het 's morgens binnen. In die tijd lig je toch te pitten, dus wat maakt die snelheid uit.
ROFL.. Met zo'n instelling zou het hier een heel stuk rustiger zijn!! Dan kan ik net zo goed weer overstappen op mijn oude ISDN-lijntje =)

En btw.. ik heb genoeg downloads lopen, die zelfs bij de 'beloofde' versatel snelheid van 20Mb/s, niet genoeg hebben aan één nachtje downloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo versatel gebruikers. Ik wil gaan overstappen op zo'n 20mbit voetbal abbo. Nu heb ik momenteel een wireless router staan. Hierop zit mijn pc met kabel en laptop draadloos.

Gaat dat bij versatel nu dan allebei draadloos? dus pc en laptop. Ben even benieuwd hoe het dan met de beveiliging is geregeld en of je dat zelf (eenvoudig) kunt instellen.

Op mijn huidige configuratie heb ik namelijk wpa geactiveerd.

Weet iemand hoe de beveiliging van het draadloze netwerk zit met zo'n versatel abbo.??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sind vrijdag 22/7 heb ik hier in Gouda (wijk Bloemendaal) geen ADSL verbinding meer. Geen ADSL lampje en knipperend STS lampje op het modem. Reeds 2x helpdeks gebeld. Vandaag nog nadat ik zag dat de storing in Gouda volgens de Versatel website OPGELOST was... niet voor mij dus :? . Helpdesk vertelde mij dat mijn verbinding nog steeds gelocked stond en dat er zo spoedig mogelijk naar gekeken werd. Ik begin nu toch echt te twijfelen aan Versatel. Zijn er nog meer Gouda aansluitingen die hetzelfde probleem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 14:01:
..
Gaat dat bij versatel nu dan allebei draadloos? dus pc en laptop. Ben even benieuwd hoe het dan met de beveiliging is geregeld en of je dat zelf (eenvoudig) kunt instellen.
...
Weet iemand hoe de beveiliging van het draadloze netwerk zit met zo'n versatel abbo.??
Bij Versatel kan je (net als in de huidige netwerkje) een deel draadloos doen, en een deel via 'gewone' utp-bekabeling. Als jij alles draadloos wilt hebben, dan kan dat ook.. Even een Wlan-kaartje voor je pc aanschaffen en je bent klaar! Houd er dan wel rekening mee dat de verbinding tussen de router en de multimediabox (voor de voetbaluitzendingen) altijd met een kabel gerealiseerd moet worden.

Kwa beveiliging heb je vier opties -> geen beveiliging, 64- & 128bits WEP en WPA. Ik heb (wegens sterk mijn verouderde hardware) het WPA verhaal nog niet aan de praat gekregen, maar dit moet vrij gemakkelijk in te stellen zijn...

[ Voor 3% gewijzigd door scorpion303 op 27-07-2005 15:16 . Reden: foutje! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Speedy-Andre schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 17:34:
[...]
Misschien .... ooit ... :+
Als je iets van wireless naar wireless kopieert (2x 54G) dan gaat het wel snel, dus wireless op zich is het probleem niet.
De link (download) tussen wireless en internet is bij mij niet goed met ook slechts 500kb/s.
Wil je het maximale eruit halen (en dat kan best snel zijn gezien je upload) dan zou ik toch ff een netwerkkabel aansluiten en kijken wat de snelheid dan is ;)
Speed-Andre, bedankt voor de tip. Via een netwerkkabel haal ik nu inderdaad 1500-1600 kbyte/sec met het testbestand, en met wireless (54 Mbit) haal ik maar 500-600 kbyte/sec. Toch teleurstellend voor de wirelessverbinding!

Kijk dat je misschien niet de volle snelheid haalt via wireless, OK, maar ik had toch nog zeker gedacht 10 mbit over te houden, dus 1200 kbyte/sec....

Ik zit hooguit 4 meter van de wireless router af, Windows XP geeft aan dat de verbinding perfect is, minder dan 10% van de totale 54 mbit capaciteit wordt maar maximaal gebruikt, ik snap het niet!

Meer mensen waarbij dit verschil ook zo duidelijk is?

JAHRASTAFARI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Ik krijg steeds sterker het gevoel dat de wireless verbinding kunstmatig (softwarematig?) beperkt wordt in snelheid. Waar ik ook in huis ben, naast de wireless router, in de tuin of op zolder - ik haal altijd maar 500 kbyte/sec. Ook op een andere laptop, beide met de 54 mbit standaard. De router staat ook op 54 mbit.

Jammer dat de admin account niet als klant te gebruiken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een beetje off-topic ; Weet iemand of Versatel nog een beetje commentatoren heeft ingekocht ? Een hoop mensen hebben dit pakket ook voor de voetbal genomen dus lijkt me niet geheel onbelangrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik neem aan dat Talpa/Versatel ook daar goed hebben ingekocht, Evert en co zullen daar dan ook wel te horen zijn is mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 19:32:
ik neem aan dat Talpa/Versatel ook daar goed hebben ingekocht, Evert en co zullen daar dan ook wel te horen zijn is mijn mening
Na lang getwijfeld te hebben wilde ik het dan toch maar voor 2 jaartjes gaan bestellen. Maar als Evert ten Napel :'( wedstrijden gaat verslaan dan is de twijfel in 1 keer weer helemaal terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb problemen met wireless. Download van plm 500 kb. Met kabel vlakbij modem geprobeerd en dan haal ik 1400. Zal dat op 15 meter ook lukken?? Dan koop ik een kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:19

mace

Sapere Aude

Ikzelf zit 1416 meter van de centrale af, en eigenlijk is dit wel een interessant abonnement, echter moet de voip gratis zijn naar vaste nummers in nederland (wil wel starttarief betalen van 4-5 cent ofzo)

Dit heb ik nu nl ook al bij 1649, ideaal is dat, 4 cent per gesprek, onbeperkte tijd!

Als versatel dat kan aanbieden ga ik overstag.

edit:
Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 20:13:
Ook ik heb problemen met wireless. Download van plm 500 kb. Met kabel vlakbij modem geprobeerd en dan haal ik 1400. Zal dat op 15 meter ook lukken?? Dan koop ik een kabel.
Ja hoor, je kan theoretisch tot 100 meter zonder problemen.

[ Voor 59% gewijzigd door mace op 27-07-2005 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-11-2024
Effe ook een 'simpel' vraagje van mij:

Ik wil mijn laptop ook wireless gooien via versatel 20mbit.. kan ik gewoon elke PCMIA kaart van 54mbit erin knallen en dan maakt ie min of meer vanzelf verbinding hiermee? Moet wel voor 20 euri ergens te koop zijn zo'n kaartje toch?

Wil ook wel ff wireless knutselen.. :P

Enne, volgens mij is op internet ook een inlog code gegeven waarmee je alle functies van je modem kunt veranderen... check die effe jahrastafahri :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megamuch

megamuch

Tring Tring!

Nasty Nate schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 11:19:
megamuch, je weet wel dat Versatel nog geen televisiepakket aanbied nu he?
Ik zie je een paar keer vragen hoe de kwaliteit is en het zappen gaat e.d. maar ze hebben alleen als test nu Ned 1,2,3 en zullen daar verder voorlopig alleen de voetbal op gaan uitzenden en niet het complete zenderpakket. :)
Daar kwam ik dus vannacht ook achter toen ik nog is ff aan het speuren was. Gaat mijn ideale oplossing dus weer niet door :/ Kut is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kanalen komen er wel snel op hoor! Zou me niks verbazen als dat eind dit jaar al mogelijk is. Als proef het voetbal en Ned 1 t/m 3, als dat soepeltjes loopt knallen ze alle zenders erin, zo'n technisch verhaal is het dan niet volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn een aantal mensen die melden dat ze bij 't oude modem nog in de settings konden. Misschien dat iemand daar de instellingen heeft kunnen onthouden/bewaren/screenshot van de WAN/ADSL instellingen?

'k Vermoed dat ze (net als BBned/Tiscali/Wanadoo) gekozen hebben voor 1483Bridged-IP-LLC alleen met 0/32 wat ze altijd al gebruikte bij Versatel/Zonnet.

Vaak kan je modems dan als bridge instellen (zonder NAT en DHCP(lan) etc) of als router met DHCP-client op je WAN kant die IP opvraagt bij je ISP.
Ik ben al iets verder.. log van de router:

08/01/2003 00:20:12 If(PPPoE1) PPP fail : PAP authentication failure
08/01/2003 00:20:10 Username and Password: failed
08/01/2003 00:20:10 PPPoE stop
08/01/2003 00:20:10 PPPoE1 start PPP
08/01/2003 00:20:10 PPPoE receive PADS
08/01/2003 00:20:10 PPPoE send PADR
08/01/2003 00:20:10 PPPoE receive PADO
08/01/2003 00:20:10 PPPoE send PADI
08/01/2003 00:20:10 Dial On Demand(PPPoE1)

PPP0e, vpi/vci 0/32, LLC

iemand een idee of de usernaam veranderd is? Voorheen kon ik inloggen met blaat@zonnet-plus , maar dat werkt iig niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTGT
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 08:15
Nu is volgens mij een pilot uitzending begonnen.
5 tv kanalen zijn toegevoegd, je kunt nu afzondelijk 4 wedstrijden bekijken, van PSV, Ajax, Feyenoord en ADO. De wedstrijd van ADO is live (oefenwedstrijd) de andere drie zijn wedstrijden van vorig seizoen met live commentaar.

Op het Live Voetbal kanaal is een tv versie van 'Langs de lijn' met continue schakel programma met live analyses tussen de diverse wedstrijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 20:45:
De kanalen komen er wel snel op hoor! Zou me niks verbazen als dat eind dit jaar al mogelijk is. Als proef het voetbal en Ned 1 t/m 3, als dat soepeltjes loopt knallen ze alle zenders erin, zo'n technisch verhaal is het dan niet volgens mij
GRRRRR!!! Alles doet het, maar geen Ned 1, 2 en 3. Weet iemand of ik hier zelf iets mee kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lang getwijfeld te hebben wilde ik het dan toch maar voor 2 jaartjes gaan bestellen. Maar als Evert ten Napel :'( wedstrijden gaat verslaan dan is de twijfel in 1 keer weer helemaal terug[/quote]

lachen man die Evert. Heerlijk die cliche's van hem. Dat komt puur omdat hij er zo enthousiast in op kan gaan. 10 keer beter dan die druif van een jeroen grueter.

maar ff ontopic. ... Ik ben eigenlijk even benieuwd hoeveel mailadressen je kunt aanmaken met dat abonnement. Of ik kijk niet goed, maar ik kan het in ieder geval nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij niet een extra mailadres. Deze wijsheid heb ik niet van mijzelf, maar van het Forum bij Versatel. Als het anders is, graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 21:45:
Volgens mij niet een extra mailadres. Deze wijsheid heb ik niet van mijzelf, maar van het Forum bij Versatel. Als het anders is, graag.
zou wel belachelijk zijn maar 1 mailadres. Vroeg me trouwens ook af hoe je kunt zien hoever je van de centrale zit, heb daar her en der op dit topic wel wat over gelezen. Ik begrijp via die postcodecheck? maar als ik die doe krijg ik dat niet te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 21:27:
[...]

GRRRRR!!! Alles doet het, maar geen Ned 1, 2 en 3. Weet iemand of ik hier zelf iets mee kan oplossen?
Ook de nieuw aangeboden kanalen werken bij mij niet. Alleen de 3 films, de trailers en dat soort.
HELLUP!!

Het adres voor de centraleafstand kun je gemakkelijk vinden op het Forum van Versatel. Bij Versatel Adsl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 21:56:
[...]

Het adres voor de centraleafstand kun je gemakkelijk vinden op het Forum van Versatel. Bij Versatel Adsl.
8)7 ik zie het niet hoor heb je misschien een linkje??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 21:48:
[...]

zou wel belachelijk zijn maar 1 mailadres. Vroeg me trouwens ook af hoe je kunt zien hoever je van de centrale zit, heb daar her en der op dit topic wel wat over gelezen. Ik begrijp via die postcodecheck? maar als ik die doe krijg ik dat niet te zien.
toch is het zo: 1 mailadres krijg je er bij. Maar, er zijn eenvoudig extra adressen bij te maken door daarvoor Versatel Gratis abonnementjes af te sluiten. Kost je nog geen 5 minuten en direct te gebruiken (en die versatel gratis gebruik je weer om met je mobiele telefoon in te bellen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Speedy-Andre schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 00:13:
Dat is alles, kpn budget en 20Mbit adsl ;)
Weet je dat heel erg zeker? Op het moment betalen mijn ouders per 2 maand 55€ (even nagevraagt), naast bun belbasis abbo.

Zit de huur van de KPN lijn bij het belbudged abbo in dan oid? Of hoe moet ik dit zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aah bedankt. ;) Zit volgens de meter op 3 km. Meen dat 5 km maximaal is niet?

Weet er niemand met zekerheid hoeveel mailadressen je kunt aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Neejoh schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 22:14:
[...]

Weet je dat heel erg zeker? Op het moment betalen mijn ouders per 2 maand 55€ (even nagevraagt), naast bun belbasis abbo.

Zit de huur van de KPN lijn bij het belbudged abbo in dan oid? Of hoe moet ik dit zien?
Kweenie welk abbo je ouders hebben, maar budget moet je minimaal hebben als je adsl wilt.
Ik heb zelf kpn basis, omdat ik nog via kpn bel, dus hoger maandbedrag en goedkopere tikken.
Als je niet belt via kpn dan heb je genoeg aan budget, waarmee je wel een vast nummer hebt en gebeld kunt worden uiteraard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Minimaal Belbudget voor ADSL (linesharing). Dat is precies ook de kosten voor 'de koperlijn' die je gebruikt. Tikken zijn loei duur daarmee.

Opzich kan je geen ADSL bestellen bij Versatel (kan technisch wel gewoon) zonder dat je telefonie hebt, alleen linesharing is mogelijk dus bij bestellen. Stel dat je later telefonie van KPN opzegt blijft ADSL ook werken, krijg je alleen diezelfde €9.50 via Versatel gefactureerd. Dus is het zinnig? Niet zo-lang die kosten niet zakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
Great :) Bedankt voor die info, pak van m'n hart :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Niet online
Links wired,rechts wireless
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/EM305ELEG6R0

snelheid van wireless is wel goed maar de verbinding is niet altijd even stabiel. De snelheid wired valt me ronduit tegen. Ik woon nog geen 900 meter van de centrale..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je zou dus eigenlijk willen zien wat je ADSL lijn qua snelheid opbouwt in je modem. Jammer toch dat je dat niet kan zien in die modems.

Als iemand nu de instellingen kon achterhalen ondertussen kon je elk ADSL2+ geschikt modem gebruiken. (misschien ook gewone ADSL modems alleen kom je dan niet hoger dan 8Mbps).

't Zou ook nog kunnen zijn dat je ethernet maar op 10Mbps loopt/presteert en daarom deze maximum snelheid?

[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 27-07-2005 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Da.Rock schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 23:32:
Links wired,rechts wireless
[afbeelding]

snelheid van wireless is wel goed maar de verbinding is niet altijd even stabiel. De snelheid wired valt me ronduit tegen. Ik woon nog geen 900 meter van de centrale..
Ik ben toch wel benieuwd waarom niemand wireless net zo snel kan DL-en als jij, dit is echt de 1e keer dat ik wireless boven de 600KB/s zie via het Davolink modem 8)7
Haal je dit ook met het 10mb of 100mb bestand bij Versatel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Niet online
bjck schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 23:48:
't Zou ook nog kunnen zijn dat je ethernet maar op 10Mbps loopt/presteert en daarom deze maximum snelheid?
Nee, dat had ik al nagekeken, hij staat op 100 Mbps..
Als ik bestanden van de ene pc naar de andere overzet haal ik makkelijk hogere snelheden. Ik denk dat er niks mis is met de netwerkkaart. Ook heb ik verschillende kabels geprobeerd.

[ Voor 27% gewijzigd door Da.Rock op 28-07-2005 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Niet online
Speedy-Andre schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 00:04:
[...]

Ik ben toch wel benieuwd waarom niemand wireless net zo snel kan DL-en als jij, dit is echt de 1e keer dat ik wireless boven de 600KB/s zie via het Davolink modem 8)7
Haal je dit ook met het 10mb of 100mb bestand bij Versatel :?
Met beide bestanden haal ik dezelfde snelheid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Da.Rock schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 00:11:
[...]

Met beide bestanden haal ik dezelfde snelheid..
Wat zot, is het de DV-201AMR, mijn sn eindigt op 002476 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Niet online
Speedy-Andre schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 00:23:
[...]

Wat zot, is het de DV-201AMR, mijn sn eindigt op 002476 :?
Heb ook de DV-201AMR met een ander serienummer maar dat is volgens mij ook de bedoeling aangezien het een uniek nummer zou moeten zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Da.Rock op 28-07-2005 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 12:26
Evert is idd cool man, moet altijd wel lachen om die uitspraken. :)
MrTGT schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 21:27:
Op het Live Voetbal kanaal is een tv versie van 'Langs de lijn' met continue schakel programma met live analyses tussen de diverse wedstrijden
Damn hier had ik eigenlijk nog nooit aan gedacht maar dit is nog veel beter!
ipv zelf schakelen van wedstrijd naar wedstrijd (met het meest naar je favo cluppie natuurlijk maar die van mij spelen nog wel eens een slechte wedstrijd :P ) en hopen dat je de goede stukken meepakt, gewoon een extra kanaal waarop je (licht vertraagt dan natuurlijk) 1 wedstrijd volgt en de hoogtepunten uit alle andere wedstrijden automagisch voorgeschoteld krijgt.
Dat kunnen ze dan net zo goed ff in beeld brengen bij elke pot natuurlijk, dat je kiest of je die replay wil zien of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Da.Rock schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 00:30:
[...]

Heb ook de DV-201AMR met een ander serienummer maar dat is volgens mij ook de bedoeling aangezien het een uniek nummer zou moeten zijn. (0350)
Ik begon daar over om te zien of het een vroege of latere productie is, zo te zien heb jij een vroege en ik een latere productie B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Niet online
Speedy-Andre schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 00:44:
[...]

Ik begon daar over om te zien of het een vroege of latere productie is, zo te zien heb jij een vroege en ik een latere productie B)
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag over de status bij mij staat er al een paar dagen bij 5 een - moet ik wachten totdat net als bij 1,2,3,4 een v wordt voordat ik contact op kan nemen met het installatiebedrijf voor een afspraak te maken.

Hoop op antwoord van iemand.

Groeten William

Order status
1. De bestelling is ontvangen door Versatel.
2. Het registratieformulier is ontvangen door Versatel.
3. De bestelling is verder verwerkt door Versatel.
4. Versatel is gestart met de technische voorbereiding.
5. De verwachte technische oplevering vindt plaats op 04 augustus 2005
6. Onze installatiepartner neemt contact met u op voor een afspraak.
7. De verbinding is technisch opgeleverd door Versatel.
8. Onze installatiepartner heeft de apparatuur geinstalleerd bij de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:28
Ja, je dient gewoon te wachten. De status van 5 wordt op een vinkje gezet op het moment dat men weet wanneer het systeem opgeleverd zal worden. In mijn ervaring hoeft de datum wat vermeld staat niet de datum te zijn dat de systemen geleverd gaan worden. Bij mij staat er namelijk 29 augustus, terwijl op 9 augustus de lijn opgeleverd wordt en op 10 augustus komt de monteur langs om alles te installeren.

Je kan ook op abonnementhistorie kijken wat er daar staat. Bij mij staat er een vinkje t/m 6, dus dat er een afspraak gemaakt is, en mijn abonnementhistorie ziet er zo uit:

1. 22 juli 2005 De modem/installatiepartner IMTECH heeft een afspraak gemaakt met de klant.
2. 22 juli 2005 De modem/installatiepartner IMTECH heeft een afspraak gemaakt met de klant.
3. 04 juli 2005 De Versatel provisioning systemen zijn gereed voor gebruik.
4. 04 juli 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht (opnieuw) ingepland
5. 04 juli 2005 Een opdracht is verstuurd naar modem/installatiepartner IMTECH
6. 01 juli 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht (opnieuw) gevalideerd.
7. 01 juli 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht correct ontvangen
8. 27 mei 2005 Versatel heeft registratieformulier geaccepteerd
9. 26 mei 2005 Versatel heeft order geregistreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 23:48:
Je zou dus eigenlijk willen zien wat je ADSL lijn qua snelheid opbouwt in je modem. Jammer toch dat je dat niet kan zien in die modems.

Als iemand nu de instellingen kon achterhalen ondertussen kon je elk ADSL2+ geschikt modem gebruiken. (misschien ook gewone ADSL modems alleen kom je dan niet hoger dan 8Mbps).

Als iemand kan kijken hoe de 'username' eruit ziet in de router kom ik een stuk verder...... (zie m'n vorige post)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is het alsvolgende:

1. 24 juli 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht (opnieuw) ingepland
2. 23 juli 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht (opnieuw) gevalideerd.
3. 23 juli 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht correct ontvangen
4. 22 juli 2005 Versatel heeft registratieformulier geaccepteerd
5. 21 juli 2005 De Versatel provisioning systemen zijn nog niet klaar voor gebruik.
6. 21 juli 2005 Versatel heeft order geregistreerd.

Kan iemand hier uit opmaken hoever ik sta ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 10:43:
[...]
Als iemand kan kijken hoe de 'username' eruit ziet in de router kom ik een stuk verder...... (zie m'n vorige post)
Het is niet mogelijk om je wachtwoord in de router te veranderen, dus ga er maar vanuit dat die in ieder geval NIET in de router wordt opgeslagen. Hoe het zit met je loginnaam, weet ik niet. Misschien is deze ook niet nodig.. Bij mij is mijn nieuwe 20Mb ADSL loginnaam opgebouwd uit mijn voorletters, gescheiden door punten, gevolgd door mijn achternaam...

De huidige routerconfiguratie laat overigens niets van deze gegevens zien.. Misschien dat iemand die in het beginstadium (voordat versatel het wachtwoord wijzigde) volledige toegang had tot de router, je verder kan helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
Mij mij ligt de verbinding er sinds gisterochtend weer uit... Knipperend rood INET lampje..Zou best wel eens te maken kunnen hebben met de volgende mededelingen op de site van Versatel:

Voorgaande storingen

Storing Regio Hilversum (28-07-2005)
Klanten met Versatel Light, Basis en Extra abonnementen in de regio Hilversum kunnen problemen ondervinden met hun ADSL-verbinding.
De storing zal zo spoedig mogelijk worden verholpen.
Begintijd: 8.35
Verwachte eindtijd: Onbekend
Versatel biedt haar excuses aan voor eventueel ongemak.

Storing regio Den Haag (27-07-2005)
Klanten met het Versatel 20 Mbit abonnement in de regio Den Haag kunnen problemen ondervinden met hun ADSL-verbinding.
Begintijd: 15.00
Verwachte eindtijd: onbekend

Storing regio Rotterdam (27-7-2005)
Klanten met het Versatel 20 Mbit abonnement in de regio Rotterdam kunnen problemen ondervinden met hun ADSL-verbinding.
Begintijd: 12.00
Verwachte eindtijd: onbekend

Storing Regio Leiden (27-7-2005)
Klanten met het Versatel 20 Mbit abonnement in de regio Leiden kunnen problemen ondervinden met hun ADSL-verbinding.
Begintijd: 21:00
Verwachte eindtijd:

http://www2.versatel.nl/helpdesk/pages/help_detail_v2.php

Weet iemand van jullie toevallig hoe versatel omgaat met deze downtime bij de facturatie? Ik ben al zo'n 20%tot 30% van de tijd down.. Krijg ik dan ook korting op m'n rekening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scorpion303 schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 12:58:
[...]

Het is niet mogelijk om je wachtwoord in de router te veranderen, dus ga er maar vanuit dat die in ieder geval NIET in de router wordt opgeslagen. Hoe het zit met je loginnaam, weet ik niet. Misschien is deze ook niet nodig.. Bij mij is mijn nieuwe 20Mb ADSL loginnaam opgebouwd uit mijn voorletters, gescheiden door punten, gevolgd door mijn achternaam...

De huidige routerconfiguratie laat overigens niets van deze gegevens zien.. Misschien dat iemand die in het beginstadium (voordat versatel het wachtwoord wijzigde) volledige toegang had tot de router, je verder kan helpen..
Maar, ben jij ge-update vanaf een plus/ basic zonnet of heb je een nieuw abo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nasty Nate schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 00:36:
Evert is idd cool man, moet altijd wel lachen om die uitspraken. :)

[...]

Damn hier had ik eigenlijk nog nooit aan gedacht maar dit is nog veel beter!
ipv zelf schakelen van wedstrijd naar wedstrijd (met het meest naar je favo cluppie natuurlijk maar die van mij spelen nog wel eens een slechte wedstrijd :P ) en hopen dat je de goede stukken meepakt, gewoon een extra kanaal waarop je (licht vertraagt dan natuurlijk) 1 wedstrijd volgt en de hoogtepunten uit alle andere wedstrijden automagisch voorgeschoteld krijgt.
Dat kunnen ze dan net zo goed ff in beeld brengen bij elke pot natuurlijk, dat je kiest of je die replay wil zien of niet.
t.a.v. de commentatoren voor het voetbal hier het overzicht:

http://www.talpa.tv/web/show/id=47036

ben overigens nog steeds benieuwd hoeveel e-mail adressen jullie hebben bij het abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 13:20:
[...]
Maar, ben jij ge-update vanaf een plus/ basic zonnet of heb je een nieuw abo?
Ik ben nieuwe abonnee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:En dit is dus NIET de bedoeling

[ Voor 95% gewijzigd door bjck op 28-07-2005 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 14:26
kdeo... dit forum is niet bedoeld voor de ondersteuning van illegale activiteiten. Verder is dit streaming media die door de decoder wordt afgevangen. Als versatel het niet uitzend kun jij het niet ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus jij denkt dat Versatel iets illegaals in zijn pakket zal opnemen?
ECht waar? Voordat je dit opschreef, heb je waarschijnlijk even niet nagedacht!
Maar ik denk als je Versatel even belt hierover, dat jij de eerste bent die daarover schriftelijk van op de hoogte wordt gesteld

[ Voor 59% gewijzigd door bjck op 28-07-2005 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry voor de vraag...

mijn andere vraag is= kan ik wel legale zenders meey ontvangen....behalve dan die voetbal..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik heb liever 4MBit/s / 2MBit/s dan deze scheve 20/1. Jammer dat ze bij het ontwerpen van ADSL2+ de upstream zijn 'vergeten'.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-02-2022
Heb een kennis die afgelopen Dinsdag (26 juli) ADSL 20Mbit geïnstalleerd heeft gekregen. Dat wil zeggen: de monteur is langsgeweest en heeft alles aangesloten. Maar de verbinding heeft sinds dien nog niet gewerkt. De lampjes branden allemaal zoals ze branden moeten, behalve INET. Dat is en blijft rood; daarin kwam al toen de monteur er was geen verandering. Hij heeft keurig netjes een vervolgafspraak ingepland. Gisteren was ik bij hem en was de status nog steeds identiek. Dus ik eens met mijn laptopje aan dat modem gaan hangen en ingelogd met user/user. Toen zag ik keurig netjes een line rate van 14976kbit/s versus 1024kbit/s op 2,2 km afstand van de centrale. Alleen bij Provisioning stond InComplete en de andere services waren unavailable.
Zonet (vandaag) keek ik, naar aanleiding van wat ik hier in het topic gelezen heb, in zijn abonnementsstatus en zag ik dat-ie nog steeds niet bij 8 was (dat punt stond wél al in behandeling, maar nog niet okee). Iemand hier enig idee hoe lang mijn kennis nog zal moeten wachten?
Nogmaals: de feitelijke DSL verbinding (LineSync/Linking) is er wel; alleen geen data-throughput.

Ik heb al met Versatel gebeld en zij hebben er nog maar weer eens een storingscall van gemaakt, want men vond het daar heel erg vreemd; normaal zou een verbinding na oplevering en installatie gewoon moeten werken zei men.

Probleem voor hem bestaat eigenlijk uit twee elementen. Ten eerste kan hij als gevolg van zijn handicap niets (nouja, bijna niets) waarvoor (zware) fysieke inspanning is vereist zelf doen en ten tweede is het internet zijn enige manier van communiceren en loopt het contract bij zijn huidige provider op 1augustus af. Hij zou dus (begrijpelijk) graag voordien over willen naar ADSL2+ 20Mbit van Versatel. Is er enigerlei manier waarop ik ervoor kan zorgen dat de storingsafhandeling daar wat sneller gaat c.q. dat men eens wat vaart achter de provisioning zet?
Wat houdt provisioning hier eigenlijk in? Ik bedoel: bij de kabelaars moet je als abonnee je HFC MAC van je modem aan de klantenservice doorgeven, bij KPN ADSL moet je zorgen dat je de line logon data goed in het modem zet, etc. Maar ik heb bij Versatel niks gezien wat ik als cliënt namens hem kan doen. Dus: moet dat modem nog geregistreerd worden ofzow ergens?

BTW: het gebeurt wel dat het modem zich nu om de zoveel seconden (30 geloof ik) reset en het opnieuw gaat proberen. Is dat normaal als de verbindingsinitialisatie nog niet compleet is?

Thanx in Advance
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 14:49:
sorry voor de vraag...

mijn andere vraag is= kan ik wel legale zenders meey ontvangen....behalve dan die voetbal..??
Volgens mijn informatie zitten nu in ieder geval Nederland 1, 2 en 3 er in (testfase) en Talpa zal ook via het versatel net worden doorgegeven. Er wordt overlegd met andere contentproviders

offtopic:
:? Hoe kun je aan illegaliteiten denken :? :P

[ Voor 10% gewijzigd door csteelooper op 28-07-2005 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migow
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 06:40
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 13:59:
[...]

t.a.v. de commentatoren voor het voetbal hier het overzicht:

http://www.talpa.tv/web/show/id=47036

ben overigens nog steeds benieuwd hoeveel e-mail adressen jullie hebben bij het abonnement?
Ikzelf heb het nog niet, maar je krijgt maar 1 emailadres.
Je kunt meerdere aanmaken door je gewoon aan te melden voor inbelaccount.
Dan krijg je dus weer een extra emailaccount. Dat bedoelt Versatel dus met meerdere emailadressen aanmaken. Beetje krom eigelijk maar het zij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe zit het eigenlijk met de ondersteuning van nieuwsgroepen...

worden die volledig ondersteunt of het net als @home dat niet te grote groepen worden ondersteunen..en de rest tegen wordt gehouden..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF een paar vragen over versatel.

1- Wat voor ping heb je naar www.speedtest.nl & www.xs4all.nl
2- Kan je op een een of andere manier een vast IP krijgen.
3- Welke kanalen kan je bekijken met die decoder.
4- Kan je ondanks dat je geen admin ben ik het door hun geleveverde modem toch porten forwarden(en portranges)
5- Kan je dat modem ombouwen tot bridge

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2005 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 15:22:
hoe zit het eigenlijk met de ondersteuning van nieuwsgroepen...

worden die volledig ondersteunt of het net als @home dat niet te grote groepen worden ondersteunen..en de rest tegen wordt gehouden..?
Dat mag je ff fijn opzoeken, is al vaak genoeg langs gekomen in deze draad
Kijk hier boven staat een heel mooi zoekveldje. :P
Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.