Heb een kennis die afgelopen Dinsdag (26 juli) ADSL 20Mbit geïnstalleerd heeft gekregen. Dat wil zeggen: de monteur is langsgeweest en heeft alles aangesloten. Maar de verbinding heeft sinds dien nog niet gewerkt. De lampjes branden allemaal zoals ze branden moeten, behalve INET. Dat is en blijft rood; daarin kwam al toen de monteur er was geen verandering. Hij heeft keurig netjes een vervolgafspraak ingepland. Gisteren was ik bij hem en was de status nog steeds identiek. Dus ik eens met mijn laptopje aan dat modem gaan hangen en ingelogd met user/user. Toen zag ik keurig netjes een line rate van 14976kbit/s versus 1024kbit/s op 2,2 km afstand van de centrale. Alleen bij Provisioning stond InComplete en de andere services waren unavailable.
Zonet (vandaag) keek ik, naar aanleiding van wat ik hier in het topic gelezen heb, in zijn abonnementsstatus en zag ik dat-ie nog steeds niet bij 8 was (dat punt stond wél al in behandeling, maar nog niet okee). Iemand hier enig idee hoe lang mijn kennis nog zal moeten wachten?
Nogmaals: de feitelijke DSL verbinding (LineSync/Linking) is er wel; alleen geen data-throughput.
Ik heb al met Versatel gebeld en zij hebben er nog maar weer eens een storingscall van gemaakt, want men vond het daar heel erg vreemd; normaal zou een verbinding na oplevering en installatie gewoon moeten werken zei men.
Probleem voor hem bestaat eigenlijk uit twee elementen. Ten eerste kan hij als gevolg van zijn handicap niets (nouja, bijna niets) waarvoor (zware) fysieke inspanning is vereist zelf doen en ten tweede is het internet zijn enige manier van communiceren en loopt het contract bij zijn huidige provider op 1augustus af. Hij zou dus (begrijpelijk) graag voordien over willen naar ADSL2+ 20Mbit van Versatel. Is er enigerlei manier waarop ik ervoor kan zorgen dat de storingsafhandeling daar wat sneller gaat c.q. dat men eens wat vaart achter de provisioning zet?
Wat houdt provisioning hier eigenlijk in? Ik bedoel: bij de kabelaars moet je als abonnee je HFC MAC van je modem aan de klantenservice doorgeven, bij KPN ADSL moet je zorgen dat je de line logon data goed in het modem zet, etc. Maar ik heb bij Versatel niks gezien wat ik als cliënt namens hem kan doen. Dus: moet dat modem nog geregistreerd worden ofzow ergens?
BTW: het gebeurt wel dat het modem zich nu om de zoveel seconden (30 geloof ik) reset en het opnieuw gaat proberen. Is dat normaal als de verbindingsinitialisatie nog niet compleet is?
Thanx in Advance
Volgens mijn informatie zitten nu in ieder geval Nederland 1, 2 en 3 er in (testfase) en Talpa zal ook via het versatel net worden doorgegeven. Er wordt overlegd met andere contentproviders
offtopic:

Hoe kun je aan illegaliteiten denken

[
Voor 10% gewijzigd door
csteelooper op 28-07-2005 15:12
]