Versatel 20Mbits/1Mbits nieuw! Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:
  • 37.729 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Monteur gisteravond langs geweest, kwam helemaal uit Tilburg, ik woon in Zwolle, dus hij heeft twee uur moeten rijden (160km/h) Afijn hij kwam rond half10 bij mij, alles aangesloten en uiteindelijk geen signaal in mijn kamer )bij de telefoonaansluiting in mijn kamer, alleen een rood lampje. Dus hebben we het modem direct op het signaal in de meterkast aangesloten )helemaal geen signaal meer' )lampje uit.

Dus hij heeft de installatie afgerond en een call aangemaakt en doorgegeven aan een medewerker die er de volgende ochtend werk van zou maken. Hij zei zelf dat een lijnmeting op dat moment niet mogelijk was. Mogelijk moet het signaal versterkt worden bij een telefoonkastje in mijn wijk, maar ik heb wel op een aantal sites de afstand gemeten en die was om en nabij de 1500 meter, dus dat moet op zich niet te ver zijn. Ook heb ik een bevestiging van kpn gekregen waar ik maar uit op moet maken dat de lijn al wel gereed is voor ADSL2

Het wordt voor mij afwachten maar als de lijn niet werkend word opgeleverd, wat is dan voor mij een alternatief om alsnog voetbal te kunnen kijken?

postcode 8017KM 8a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Schotel.

Maar waarom zouden ze het niet werkend kunnen krijgen. ADSL is pas echt weg bij een belachelijk slechte koperlijn of lengtes van ruim 5Km op PSTN.

[ Voor 91% gewijzigd door bjck op 28-07-2005 16:56 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 15:24:
FF een paar vragen over versatel.

1- Wat voor ping heb je naar www.speedtest.nl & www.xs4all.nl
2- Kan je op een een of andere manier een vast IP krijgen.
3- Welke kanalen kan je bekijken met die decoder.
4- Kan je ondanks dat je geen admin ben ik het door hun geleveverde modem toch porten forwarden(en portranges)
5- Kan je dat modem ombouwen tot bridge
1) geen idee.. speedtest is absoluut niet geschikt om dergelijke snelle verbindingen mee te meten.. Ik kreeg belachelijk slechte resultaten, terwijl ik van mijn payserver gewoon met de volledige bandbreedte kon downloaden. Ping-tests heb ik niet gedaan..
2) nee.. je kan alleen hopen dat je ip niet (vaak) geweizigd wordt
3) ned1, ned 2, ned3, talpa (binnenkort), live eredevisievoetbal (binnenkort) en films-on-demand (binnenkort)
4) ja, natuurlijk
5) gezien het feit dat ze de modem aardig dichtgetimmerd hebben, lijkt me dit vrij lastig. Aan wat voor bridge zat je te denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psies; kheb de 'look' van de loginnaam van een ex-'adsl-plus' abonee nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:39
dit is mijn status, maar of het wel klopt?

1. 07 juli 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht geannuleerd
2. 07 juli 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht geannuleerd
3. 07 juli 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht geannuleerd
4. 07 juli 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht (opnieuw) gevalideerd.
5. 07 juli 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht correct ontvangen
6. 01 juli 2005 Versatel heeft registratieformulier geaccepteerd
7. 04 mei 2005 Versatel heeft registratieformulier geaccepteerd
8. 25 april 2005 Versatel heeft registratieformulier geaccepteerd
9. 19 april 2005 De Versatel provisioning systemen zijn nog niet klaar voor gebruik.
10. 19 april 2005 Versatel heeft order geregistreerd.

volgens versatel word ik 8 augustus aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scorpion303 schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 17:05:
[...]

1) geen idee.. speedtest is absoluut niet geschikt om dergelijke snelle verbindingen mee te meten.. Ik kreeg belachelijk slechte resultaten, terwijl ik van mijn payserver gewoon met de volledige bandbreedte kon downloaden. Ping-tests heb ik niet gedaan..
2) nee.. je kan alleen hopen dat je ip niet (vaak) geweizigd wordt
3) ned1, ned 2, ned3, talpa (binnenkort), live eredevisievoetbal (binnenkort) en films-on-demand (binnenkort)
4) ja, natuurlijk
5) gezien het feit dat ze de modem aardig dichtgetimmerd hebben, lijkt me dit vrij lastig. Aan wat voor bridge zat je te denken?
1) voor pingen zekerz wel ;), en dan graag via de de prompt dus "ping www.speedtest.nl"
2) das minder, wat je ervaring tot nu toe met het wijzigen van je ip-adres
3)weet je ofdat er nog meer kanalen bijkomen
4) Gelukkig maar
5) Dat het modem dus het adsl signaal omzet naar een een ethersignaal zodat ik me eigen router kan gebruiken voor de routering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:38

Peetman

Tjah....

Ik ben ook weer online na zo'n 24 uur een rood Inet lampje (regio Den Haag). TV kijken deed het overigens nog wel, dus dat zijn dan toch 2 behoorlijk gescheiden systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:30

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

csteelooper schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 15:05:
Heb een kennis die afgelopen Dinsdag (26 juli) ADSL 20Mbit geïnstalleerd heeft gekregen. Dat wil zeggen: de monteur is langsgeweest en heeft alles aangesloten. Maar de verbinding heeft sinds dien nog niet gewerkt. De lampjes branden allemaal zoals ze branden moeten, behalve INET. Dat is en blijft rood; daarin kwam al toen de monteur er was geen verandering. Hij heeft keurig netjes een vervolgafspraak ingepland. Gisteren was ik bij hem en was de status nog steeds identiek. Dus ik eens met mijn laptopje aan dat modem gaan hangen en ingelogd met user/user. Toen zag ik keurig netjes een line rate van 14976kbit/s versus 1024kbit/s op 2,2 km afstand van de centrale. Alleen bij Provisioning stond InComplete en de andere services waren unavailable.
Zonet (vandaag) keek ik, naar aanleiding van wat ik hier in het topic gelezen heb, in zijn abonnementsstatus en zag ik dat-ie nog steeds niet bij 8 was (dat punt stond wél al in behandeling, maar nog niet okee). Iemand hier enig idee hoe lang mijn kennis nog zal moeten wachten?
Nogmaals: de feitelijke DSL verbinding (LineSync/Linking) is er wel; alleen geen data-throughput.
Zo te lezen kun je met dat modem info zien, die na een update via internet niet meer zichtbaar is ;)
De linerate (en afstand?) zijn na een update niet meer zichtbaar en ook de status van provisioning kun je dan niet meer bekijken.
Wanneer Versatel die lijn actief maakt kunnen wij helaas niet vertellen, dat weet alleen de klantenservice en heel misschien de installateur.
Kon je nog meer dingen zien zoals verbindings protocollen (pppoe, pppoa, bridge of dhcp) :?

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Migow schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 15:10:
[...]

Ikzelf heb het nog niet, maar je krijgt maar 1 emailadres.
Je kunt meerdere aanmaken door je gewoon aan te melden voor inbelaccount.
Dan krijg je dus weer een extra emailaccount. Dat bedoelt Versatel dus met meerdere emailadressen aanmaken. Beetje krom eigelijk maar het zij zo.
ok bedankt! maar met zo'n inbelaccount kan je toch niet via de adsl je mail ophalen, dat gaat dan toch gewoon via het oude modem dus weer apart telefoontikken betalen via de kpn?? of zie ik dat helemaal verkeerd. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:52
dat zie je helemaal verkeerd :)

Je kan die mail adressen gewoon toevoegen aan Outlook (of een ander mail prog natuurlijk)

HODL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t.a.v. de commentatoren voor het voetbal hier het overzicht:

http://www.talpa.tv/web/show/id=47036
Gelukkig, geen Evert ten Napel _/-\o_ . Heb de gok maar genomen en een 2-jarig abbo genomen ingaande per 1 november. Hopelijk zijn dan een hoop problemen die zich voordoen dan al verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ralphie schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 20:28:
dat zie je helemaal verkeerd :)

Je kan die mail adressen gewoon toevoegen aan Outlook (of een ander mail prog natuurlijk)
aah bedankt. Ik ga het dan maar bestellen, maar wacht nog eventjes. Mijn huidige abbo loopt pas in november af. Dus kan mooi nog even tot oktober aanzien hoe de ontwikkelingen zijn. Eerder dan dat hoef ik het toch niet aan te vragen.

Heb overigens al dagen geleden een paar vragen aan versatel gesteld via zo'n webcontact formulier. Nog steeds niets gehoord. Vindt ik wel erg slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 20:30:
[...]

Gelukkig, geen Evert ten Napel _/-\o_ . Heb de gok maar genomen en een 2-jarig abbo genomen ingaande per 1 november. Hopelijk zijn dan een hoop problemen die zich voordoen dan al verdwenen.
even off topic

dont mess with Evert, Evert rules _/-\o_

Even wat lekkere Evert cliche's

Poh, Poh, Poh ... poh
Alsof die die bal aan een touwtje heeft
En die speler die denkt nu.....
Wat gebeurt hier....

Heerlijk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Zojuist een mooie vastloper gehad van het modem toen ik naar NED1 keek (bevroren beeld), ook internet werkte niet meer :/
Instellingen van het modem waren niet meer toegankelijk, alsof het hele LAN gedeelte geblokkeerd was 8)7
Enige optie was modem uit en weer aan zetten, waarna een update cyclus begon, eerst rood knipperend powerlampje, daarna rood knipperend adsl en inet lampje.
Iemand van Versatel heeft ergens op een forum laten weten dat de update nodig is om het provisioning gedeelte anders/beter te doen, zodat het modem daar niet meer door blijft hangen.
Inmiddels werkt alles weer, NED1 heeft nog wel wat haperingen, maar dat was eerder ook het geval :z

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik heb misschien een domme vraag: Als ik mijn pc opf laptop verbind met een kabel aan dat verstalelModem haal ik ongeveer 1,6 Mb/sec.......doe ik het draadloos dan hooguit 500Kb/s. Wist dat draadloos ietwat verlies oplevert, maar zoveel? De verbinding is uitstekend, 54Mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 20:57:
[...]

Ik ben al iets verder.. log van de router:

08/01/2003 00:20:12 If(PPPoE1) PPP fail : PAP authentication failure
08/01/2003 00:20:10 Username and Password: failed
08/01/2003 00:20:10 PPPoE stop
08/01/2003 00:20:10 PPPoE1 start PPP
08/01/2003 00:20:10 PPPoE receive PADS
08/01/2003 00:20:10 PPPoE send PADR
08/01/2003 00:20:10 PPPoE receive PADO
08/01/2003 00:20:10 PPPoE send PADI
08/01/2003 00:20:10 Dial On Demand(PPPoE1)

PPP0e, vpi/vci 0/32, LLC

iemand een idee of de usernaam veranderd is? Voorheen kon ik inloggen met blaat@zonnet-plus , maar dat werkt iig niet....
zojuist na een dag of wat antwoord van onze Versatel-vrienden ontvangen:

Subject: RE: webform 20mb_Instellingen_Installatie

Geachte heer/mevrouw ,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Het antwoord van Versatel op uw vraag is:

Helaas kunnen wij u deze gegevens niet verstrekken, wij verzoeken te wachten tot
ons installatiebedrijf de aansluiting gereed heeft.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice
Versatel Nederland B.V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:06
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 21:12:
Hoi, ik heb misschien een domme vraag: Als ik mijn pc opf laptop verbind met een kabel aan dat verstalelModem haal ik ongeveer 1,6 Mb/sec.......doe ik het draadloos dan hooguit 500Kb/s. Wist dat draadloos ietwat verlies oplevert, maar zoveel? De verbinding is uitstekend, 54Mbps
54Mbit = 500kB/s ;)

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Back to school jij }:O
Er zit een factor 10 in (ongeveer) dus je komt aan 5,4MByte/s en dus zou de hele bandbreedte van 20Mb/s (=2MB/s) draadloos moeten kunnen (theoretisch).
Als ik iets kopieer van een laptop met 54G via het modem naar een andere laptop met 54G dan is de snelheid onder goede omstandigheden zoals je mag verwachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

54Mbit = 500kB/s

dus ik kan draadloos geen optimaal gebruik maken van de snelheid? Begrijp ik dat nu goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

bit -> byte altijd delen door 8 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote] Back to school jij
Er zit een factor 10 in (ongeveer) dus je komt aan 5,4MByte/s en dus zou de hele bandbreedte van 20Mb/s (=2MB/s) draadloos moeten kunnen (theoretisch).
Als ik iets kopieer van een laptop met 54G via het modem naar een andere laptop met 54G dan is de snelheid onder goede omstandigheden zoals je mag verwachten [quote]

Dus er is wel iets mis met mijn verbinding? Ik ben niet echt pc-onderlegd, je kunt me alles wijsmaken, maar dit lijkt me wel een groot snelheidsverlies toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 09:45:
IS het eigenlijk IEMAND gelukt om het versatel lijntje aan de praat te krijgen met een 'eigen' modem?
Ik kan in de vorige 46 pagina's alleen pogingen vinden, maar niemand waarbij het gelukt is.

Maandag is de lijn hier omgezet en de monteur wil niet eerder komen dan 3 augustus....
Dan heb je hetzelfde probleem als ik had ;)
Ik heb met een Dlink G604T getracht verbinding te maken, het gekke is dat hij synct op 8/1Mbit (wat ie max aan kan) maar verder geen data doorgeeft.
Alle mogelijke instellingen heb ik uitgeprobeerd, maar geen enkele keer kreeg ik verbinding, waarschijnlijk vanwege een afwijkend protocol dat mijn modem niet kent.

Een paar posts terug vroeg iemand om hulp die juist al een modem heeft staan, maar nog geen adsl2+ verbinding.

Zijn bevindingen:

"Dus ik eens met mijn laptopje aan dat modem gaan hangen en ingelogd met user/user. Toen zag ik keurig netjes een line rate van 14976kbit/s versus 1024kbit/s op 2,2 km afstand van de centrale. Alleen bij Provisioning stond InComplete en de andere services waren unavailable."

Bovenstaande kun je dus zien wanneer een modem nog geen upgrade heeft gehad.
Die upgrade krijgt ie zodra hij een goede inetverbinding kan opbouwen, bij mij gebeurde dit vrijwel direct nadat het modem was aangesloten en linesync had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 21:30:
54Mbit = 500kB/s

dus ik kan draadloos geen optimaal gebruik maken van de snelheid? Begrijp ik dat nu goed?
20mbit is 20/8 = 2,5MB per seconde

dus

54mbit is 54/8 = 6,5MB per seconde

Dus die 2,5 MB zou je makkelijk moeten kunnen halen, zeker als de status uitstekend is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je zal vast niet alle VPI/VCI combinaties hebben geprobeerd. Dat zijn er echt héél véél.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 21:37:
Je zal vast niet alle VPI/VCI combinaties hebben geprobeerd. Dat zijn er echt héél véél.
jaja; maar met 0/32 gaat ie wel door tot het username/password gebeuren, met alle andere combi's als 8/48, 0/35 gebeurt er echt extreem weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 21:36:

Dus er is wel iets mis met mijn verbinding? Ik ben niet echt pc-onderlegd, je kunt me alles wijsmaken, maar dit lijkt me wel een groot snelheidsverlies toch?
Er is niets mis met je verbinding, maar wel met het adslmodem ;)
Versatel weet hier al van en zegt er mee bezig te zijn, want er zijn klanten die alleen maar draadloos internetten en die moeten ook de max. snelheid kunnen halen.
Na de laatste modemupdate is de draadloze downloadsnelheid hier nog niet veranderd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 21:41:
[...]

jaja; maar met 0/32 gaat ie wel door tot het username/password gebeuren, met alle andere combi's als 8/48, 0/35 gebeurt er echt extreem weinig
Ik gok het op 0/32 met Bridged-IP-LLC zoals ze eerder ook gebruikten al. Zonder login + wachtwoord, gewoon IP via DHCP op je WAN/DSL kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

[...]

Om het modem van Versatel in te stellen kun je met user/user inloggen.
User en pw zijn bij de installatie niet ingevoerd, de internetverbinding van het modem functioneert meteen als ie verbinding heeft.
Alleen de decoder moet zich eenmalig aanmelden met user/pw, anders krijgt ie geen verbinding met het modem (cq de dig. tv-server).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 21:42:
[...]

Er is niets mis met je verbinding, maar wel met het adslmodem ;)
Versatel weet hier al van en zegt er mee bezig te zijn, want er zijn klanten die alleen maar draadloos internetten en die moeten ook de max. snelheid kunnen halen.
Na de laatste modemupdate is de draadloze downloadsnelheid hier nog niet veranderd :/
Pfieuw, het ligt dus niet aan mij :)...dat updaten doet ie uit zichzelf toch he, daar hoef ik em niet voor uit en aan te zetten toch? Zal versatel ook maar een mailtje sturen, hoe meer mensen er klagen hoe beter denk ik. Ik kan zeker niet mijn linksys WRT54g achter mijn versatel modem hangen, dat versatel modem uitschakelen of zo en dan kijken of die Linksys wel een hogere snelheid haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 21:42:
[...]

Ik gok het op 0/32 met Bridged-IP-LLC zoals ze eerder ook gebruikten al. Zonder login + wachtwoord, gewoon IP via DHCP op je WAN/DSL kant.
hum. t device zegt nu:
08/01/2003 00:10:44 DHCP Client: [ATM1]Could not find DHCP daemon to get information

vpi/vci op 0/32, vcmux en llc geprobeerd... 3 augustus komt steeds dichterbij....

nog andere ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 22:00:
[...]

hum. t device zegt nu:
08/01/2003 00:10:44 DHCP Client: [ATM1]Could not find DHCP daemon to get information

vpi/vci op 0/32, vcmux en llc geprobeerd... 3 augustus komt steeds dichterbij....

nog andere ideeen?
Net als bij mij is de bestaande configuratie bij de omzetting niet teruggezet, de nieuwe instellingen kun je met (in een Versatel modem) een admin pw zien en dat weet alleen Versatel.
Aangezien ik heb gelezen dat monteurs soms 3 modems nodig hadden om de boel aan de praat te krijgen, denk ik niet dat een user/pw gebruikt wordt en dit zit ook niet in het modem gebakken, behalve dan voor de instelmenu's.

[ Voor 3% gewijzigd door Speedy-Andre op 28-07-2005 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 22:00:
[...]

hum. t device zegt nu:

nog andere ideeen?
Denk dat het het toch is, alleen krijg je geen IP blijkbaar van DHCP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

hier heb je niks aan zeker?
Log niet in met user/user maar met

V3rs4t3l1-0/V3rs4t3l1-0

en voila alle opties zijn beschikbaar.

Wat verandert er als je als admin inlogt :

=====Device info :Line-rate en service status komt erbij. Evenals firmware versions etc.
WAN menu
Statistics menu
Route menu
ARP menu
DHCP menu

=====Advanced setup :
LAN menu : exrta optie voor een second IP address
WAN Menu met VPI/VCI info
Security Menu : IP Filtering output/input
Routing menu : gateways, static routes en rip
DNS menu : instellen eigen dns servers
DSL menu : Modulation settings en capabilities

=====Wireless :
Bridge menu

=====Voice menu : (alles lijkt al redelijk geconfigged te zijn
MGCP Menu
Advanced menu

=====Diagnostics menu

=====Management menu
Settings menu : Backup, Update
System Log menu :lijkt een syslogd service te zijn
Internet Time : auto sync instellen
Access Control : Services, IP Addresses, Passwords (user/support/admin account).
Firmware upload
Save/reboot functie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 22:43:
[...]

Denk dat het het toch is, alleen krijg je geen IP blijkbaar van DHCP.
zouden ze kunnen herkennen dat je met een andere router werkt?

Of ze hebben in al die apparaten dezelfde username/password zitten..

morgen een nieuwe poging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Als ik als admin met die codes (2 identieke voor user/pw) inlog dan krijg ik geen toegang :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
@patrick1972

Als je van WAN (en DSL menu en WAN menu) even een screenshot kan maken?

[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 28-07-2005 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NOODKREET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hoi ik ben helemaal nieuw met het fenomeen wat downloaden heet, maar ik heb het volgende probleem
-Ik heb versatel 20mbit met voetbal icm newsleecher 1.0 beta15 (ik kon geen nieuwere werkende versie vinden)en ftd
als ik bijv nzb's download gaat dat gemiddeld met 150KB/s, als ik vervolgens de bestanden in de nzb download dan gaat dat eerst met 2.5mbit per seconde om na gemiddeld 3 soms 5 minuten in te zakken naar een schamele 10kb/s of zelfs helemaal op nul

IK DACHT OOK NOG DAT IK WERD GENEPEN IN SNELHEID DOOR VERSATEL!!!

Ook het zoeken in de nieuwsgroepen gaat op dezelfde manier
Eerst dacht ik dat het misschien aan mijn newsserver kon liggen, dus heb ik een account aangemaakt bij eweka, maar dit geeft hetzelfde effect kan misschien liggen aan evt port forwarding (ik weet hier niets van )van mij router of aan mijn firewall (ik heb nis2005)ook heb ik nog een router van sitecom bij mijn computer staan om signaal te verdelen naar de computer van mijn vriendin, deze heeft de monteur van de adsl verbinding ingesteld als switch was mij verteld

Haar computer werkt wel

Ik al verschillende programma's gebruikt en ik wil zo graag snel kunnen downloaden uit de nieuwsgroepen

Kan iemand me alstublieft helpen want ik wordt er echt niet goed van

met vriendelijke groet:patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mace

Sapere Aude

offtopic:
Is het niet eens tijd voor een nieuw topic?
:>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tynos
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 17:53
MaCe1337 schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 00:43:
offtopic:
Is het niet eens tijd voor een nieuw topic?
:>
idd een deeltje 2 is misschien wel leuk...Nu mss met leuke SP met alle fouten van versatel, maar ook de goede dingen van versatel...

Neem risico's in wat jij geloofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emaurer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-06-2024

emaurer

Voor de rest gaat alles Goed

[...]

Probeer 1 / 35 eens.. Eea lukte met mijn SiteCom....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

emaurer schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 02:45:
[...]

Probeer 1 / 35 eens.. Eea lukte met mijn SiteCom....
08/01/2003 10:16:29 DHCP Client: [ATM1]Could not find DHCP daemon to get information
08/01/2003 10:16:27 DHCP Client: [ATM1]Send Discover

maakt helaas niks uit; hoe had je de verbinding verder ingesteld?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2005 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:09

SambalBij

We're all MAD here

Speedy-Andre schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 23:02:
Als ik als admin met die codes (2 identieke voor user/pw) inlog dan krijg ik geen toegang :|
Die zijn ook inmiddels veranderd :)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer een wireless connectie te maken met m'n router, maar het wireless lan netwerk is nog nooit zichtbaar geweest op m'n PC. Heb al twee wireless-G pci adapters geprobeerd, maar ze vinden alleen enkele buren en niet het mac-adres van m'n eigen router.
Je kunt uitvinken dat je acces point verborgen moet zijn, dit heb ik uiteraard gedaan. Maar verder kan ik niet meer zo gek veel bedenken waarom ik geen connections te zien krijg op m'n PC

Iemand nog een idee?

(heb nu een linksys wireless-g kaart in m'n PC en uiteraard die fijne versatel router)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

We zijn weer eens offline hier, rood inet lampje en geen 'link' op decoder, modem krijgt geen IP en staat elke zoveel minuten te rebooten :|
Vorige week vrijdag zelfde verhaal, hopelijk moet ik niet elke vrijdag de KS bellen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 00:07
Pakjebakmeel schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 10:05:
Hmm, ook een paar maandjes geleden ingeschreven voor dit abonnement.. Gaat eergister ineens de lijn eruit. Modem blijft proberen te syncen. Na even te hebben gebeld met de versatel helpdesk blijkt dat ze de lijn al 2 weken voor het modem wordt geplaatst hebben omgezet. Had ik dus 2 weken zonder internet moeten zitten. (niet bijster goed gepland).

Even de onvrede laten merken, nu komt de monteur as. vrijdag. ( ik vind het onacceptabel om 2 weken van te voren al een lijn om te gooien terwijl het ook 1 dag van tevoren kan ). Als vrijdag het geheel is geinstalleerd laat ik mijn bevindingen weten..
Vanavond is alles geinstalleerd.. 5 minuutjes werk, alle bekabeling was er natuurlijk al.. Enige wat gedaan moest worden was het modem vervangen en even de splitter vervangen.

Hij doet 1.65mB constant :) *Ik ben blij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snelheid is inderdaad niet meer het probleem. Heb nu ook dc++ goed aan de praat, dus nu nog een highspeed Hub vinden en dan eens kijken hoe hard ie gaat. Ben straks wel benieuwd hoe ze digitale televisie en video on demand en voetbaluitzendingen bij iedereen tegelijk bij gaan brengen zonder storing of kwaliteitsverlies. Want het uitvallen van beeld tijdens een doelpunt levert sowieso veel agressie op. Nederland 1, 2 en 3 komen nu met hoge kwaliteit door dus ik hoop dat dit de standaard blijft en er geen nare verassingen komen. .

Heb helaas wel nog een mooi utp kabel dwars door m'n huis omdat de draadloze verbinding vooralsnog geen leven toont, maar goed dat mag de pret niet drukken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ponymaster
  • Laatst online: 30-06 16:56
Ik heb dus heel veel problemen. Het is donderdagavond bij mij geinstalleerd, ook geen verbinding. Het I-net ledje knipperde rood. De monteur heeft meteen melding hiervan gedaan. Gisteren heb ik de modem gereset, daarna kon ik niet mijn account activeren via de decoder, deze gaf een foutmelding. Gisteravond laat is het activeren gelukt via de decoder, ik kom wel in het menu van de decoder, maar ik kan nu geen beelden ontvangen. Bijj Ned1, 2 en 3 krijg ik eerst zwart beeld en daarna een foutmelding (E1450) en word ik verzocht kontakt op te nemen met de provider.

Via mijn pc krijg ik dus ook geen verbinding met mijn modem. Ik gebruik een linksys wireless pci kaart. Ik zie alleen een hele slechte verbinding met een of andere "MyNet", dit zal vast niet mijn modem zijn. Ik heb er helaas te weinig verstand van om andere dingen te proberen. Ik ga vandaag maar eens een utp kabel halen, wellicht werkt dit wel. Maar dan zit k nog wel steeds met dat tv probleem.

En die telefonische helpdesk is helemaal frustrerend.......gisteren 20 min aan de lijn gehangen, toen maar opgehangen en een mailtje gestuurd. Daar heb ik ook nog geen antwoord op.

Ik dacht dat chello een ramp was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de pincode om momenteel nog de gratis wedstrijden te zien van vorig jaar en de films ?

Ze hebben er inmiddels een pincode-systeem op gegooid maar er staat bij dat het gratis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 11:59:
Wat is de pincode om momenteel nog de gratis wedstrijden te zien van vorig jaar en de films ?

Ze hebben er inmiddels een pincode-systeem op gegooid maar er staat bij dat het gratis is.
1111

Je moet het een paar keer invoeren. Hij geeft wel een foutmelding maar zodra je terug bent bij de film staat er ipv free film dat je op play moet drukken. Heel vaag allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal, mijn adsl link met versatel werkt eindelijk, gelukkig maar
tijdens de installatie met de monteur bleef de adsl lijn dood en toen is er een call van gemaakt
maar nu kijk ik toevallig even naar de decoder en zie dat het adsl lampje groen brand!

maar het werkt nog steeds niet, adsl lampje is nu wel groen maar als ik de decoder aanzet krijg ik de volgende foutmelding:

SORRY

de opgevraagde pagina was helaas niet beschikbaar

(check de aansluitingen etc.)

ethernet kabel zit op lanpoort 1
wireless nog niet geinstalleerd

inet status lampje is rood!!! (is dit het probleem?)

ik zit nu met versatel aan de telefoon maar das ook rete duur (25 cpm) en voordat je iemand aan de telefoon hebt ben je al weer een paar euro's verder :(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2005 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik zit ook nog steeds met dat irri rode inet lampje :(
Iemand heeft hier gezegd dat het te maken heeft met provisioning dat niet wil stoppen, met Telnet zou je het modem een stop-commando kunnen geven.
Kan iemand op een rijtje zetten hoe dat precies werkt, want dat is de enige mogelijkheid die ik heb naast weer die €€€ helldesk te bellen :r
Met een Telnet sessie maak je verbinding met het modem, dat lukt bij mij wel geloof ik en daarna kun je commando's invoeren, maar hoe en welke moet je na elkaar invoeren en hoe ziet dat er dan uit :?
Graag antwoord hierop want ik wil niet het hele weekend inbellen, op deze manier wordt 20Mbit 20 b/s en 20ct/min }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-02-2022
Speedy-Andre schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 19:15:
[...]

Zo te lezen kun je met dat modem info zien, die na een update via internet niet meer zichtbaar is ;)
De linerate (en afstand?) zijn na een update niet meer zichtbaar en ook de status van provisioning kun je dan niet meer bekijken.
Wanneer Versatel die lijn actief maakt kunnen wij helaas niet vertellen, dat weet alleen de klantenservice en heel misschien de installateur.
Kon je nog meer dingen zien zoals verbindings protocollen (pppoe, pppoa, bridge of dhcp) :?
De afstand kan ik sowieso NIET in het modem zien, alleen linerate en service/dsl/device status. Geen protocol info verder ofzow, gewoon verder het menu zoals dat in de handleiding van het modem staat. Wel K**T trouwens dat je die zooi na de update niet meer kan/mag zien... Waarom??? Bij KPN kan dat ook altijd! Willen ze snelheidsinfo achterhouden? Begint lekker... Ben blij dat ik zelf nog @Home heb... Maar mijn kennis heeft nu nog steeds een rood inet lampje... Zou zelf wel die provisioning willen kunnen voltooien... DSL Linking/Linesync blijft goed; na een HARDE Reset ook steeds weer al terug na 5sec of minder. Maar de provisioning BLIJFT INcomplete. Nou heb ik wel een vraag. Ik ben een paar dagen geleden erachter gekomen dat er tussen het modem en de hoofdaansluiting een kabel zit van minstens 9mtr, die naar een andere aansluiting leidt, waarop het modem en de splitter zijn aangesloten (door de monteur (!)) kan dat het probleem zijn? Gisteren jeukte mijn handen om de zooi rechtstreeks op de hoofdaansluiting te plaatsen. Maar omdat de linesync/Linking er wel is, weet ik niet of dit er toe doet...
Ik hoop voor me kennis dat de monteur snel nog eens komt, want hij wil voetbal kijken! Tweede Verzoek is al gepland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Die draadlengte vanaf het isra punt is niet standaard, de monteur plaatst het modem juist dicht bij de splitter om alles uit de lijn te halen.
Op verzoek wordt het modem op afstand geplaatst, zoals bij mij (5m draad schat ik).
Ik heb eerder getest of de draadlengte veel invloed had op het signaal, maar je levert slechts marginaal bandbreedte in. Belangrijker is dat er 1 draad zit tussen modem en splitter, zonder contactdozen e.d. ertussen.
Een uurtje geleden zag ik mijn adsl lampje even rood worden, de verbinding is weer terug, maar nog steeds met het rode inet lampje :(
De KS stuurde een standaard mailtje zonder inhoudelijk antwoord terug na mijn vraag over de provisioning cq telnet.

edit:

Modem is zojuist weer online na de zoveelste reboot ....
Dit keer zag ik geen rood inet lampje direct na stabiliseren van het adsl-signaal.
Zou het dan eindelijk werken en blijven werken :?

[ Voor 15% gewijzigd door Speedy-Andre op 30-07-2005 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCR
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-06-2024

TCR

pfffffffff

ik wou ook versatel gaan aanvragen voor mijn studenten huis in r'dam. Maar nu ik zoveel verhalen zie over downtime(en storingen van het 20mbit abbonement zowat altijd ook in r'dam zijn) ga ik denk toch maar voor een vertrouwd 4 of 8mbit abbotje. Heeft iemand toevallig ervaring in R'dam (centrum)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 00:07
Speedy-Andre schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 15:28:
Die draadlengte vanaf het isra punt is niet standaard, de monteur plaatst het modem juist dicht bij de splitter om alles uit de lijn te halen.
Op verzoek wordt het modem op afstand geplaatst, zoals bij mij (5m draad schat ik).
Ik heb eerder getest of de draadlengte veel invloed had op het signaal, maar je levert slechts marginaal bandbreedte in. Belangrijker is dat er 1 draad zit tussen modem en splitter, zonder contactdozen e.d. ertussen.
Een uurtje geleden zag ik mijn adsl lampje even rood worden, de verbinding is weer terug, maar nog steeds met het rode inet lampje :(
De KS stuurde een standaard mailtje zonder inhoudelijk antwoord terug na mijn vraag over de provisioning cq telnet.

edit:

Modem is zojuist weer online na de zoveelste reboot ....
Dit keer zag ik geen rood inet lampje direct na stabiliseren van het adsl-signaal.
Zou het dan eindelijk werken en blijven werken :?
Mijn monteur vertelde dat 50cm standaard was. Echter heb ik minimaal 8 meter kabel door de muur heen liggen.. hieraan zit het modem. Echter heb ik met opzet een SFTP kabel door de muur heen getrokken ipv gewoon telefoonsnoer, gewoon 2 adertjes hiervan gebruiken.. :)

Heb het verschil getest met het modem aan 50cm telefoonsnoer en 8 meter SFTP is er niet.. Mocht ver willen verlengen raad ik dit aan .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-11-2024
pfffff....

Kben weer een dikke 25(!) uur offline geweest (Gouda)... modem liet alle lampjes branden bij INET, behalve de groene.. 8)7

En dan is maar elke keer weer het dilemma........ die belachelijk dure KS bellen van Versatel (terwijl het probleem bij hen ligt..) of maar afwachten en hopen dat het ooit goed komt.. ik heb gisteravond toch maar 10 minuten aan de lijn gehangen (2,50 euro lichter dus) en het enige wat dan gebeurt is dat het doorgegeven zal worden, maar verder weinig actie. Afwachten maar altijd dus...

Grappige is dat ze bij de KS-lijn elke keer zeggen als je in de wacht staat, dat je je vraag ook op hun site kunt zoeken of e-mailen... érg irritant als je al weer een dag geen internet hebt... :|

Als je ook kijkt op de site van versatel bij klantenservice/mededelingen, dan zie je echt enorm vaak storingen bij 20mbit en vaak op wel 5-10 regio's tegelijk...
Hoe moet dat dan straks als ook nog eens iedereen tegelijk voetbal gaat kijken.. kan toch nóóit goed gaan?!?! Of zie ik het allemaal te donker in??

Ik vrees het ergste..

Gegroet,
Robbie.

PS> voordeel van dag offline geweest zijn is dat je érg blij bent als je je internet weer terug hebt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik denk dat onze meldingen geholpen hebben voor de aanpak van de storing in Gouda, die was nl. niet bekend bij de KS :/
Film kijken gaat best wel goed, vooruit 'spoelen' met 16x snelheid is ook wel leuk :D
De pincode (1111) doet het eerst niet, dan zeg ik OK en vervolgens speelt de film wel met play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Robinter79 schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 18:44:

Als je ook kijkt op de site van versatel bij klantenservice/mededelingen, dan zie je echt enorm vaak storingen bij 20mbit en vaak op wel 5-10 regio's tegelijk...
Hoe moet dat dan straks als ook nog eens iedereen tegelijk voetbal gaat kijken.. kan toch nóóit goed gaan?!?! Of zie ik het allemaal te donker in??
't Is niet zo dat als iedereen voetbal kijkt de kans dat er iets plat gaat groter is. Als iedereen lekker aan het downloaden is ook niet natuurlijk.

Reden dat er meerdere locaties tegelijk uitvallen kan heel simpel zijn. Als ergens een netwerk onderbreking is en achter die onderbreking hangen twee steden bijvoorbeeld Rotterdam & Gouda. Gouda heeft 2 telefooncentrales en Rotterdam 22 zelfs (paar inimini dus die dekken ze vast niet) heb je er zo 10 a 20 natuurlijk.

Fijne is ook dat 't één probleem is en in één keer op één plaats opgelost kan worden.

Treft alleen veel mensen tegelijk natuurlijk wat ook een voordeel kan zijn. Wordt snel gemeld, snel duidelijk dat er iets mis is en hopelijk dan snel de oplossing ;)

't Is wel het essentiele deel van de hele dienst als je IP verbinding wegvalt helaas.

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 30-07-2005 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de grote dag! en....in een keer goed. 1987m van de centrale snelheid versatel 100mb bin 1,2 mb per seconde. Ned 1 2 3 loopt, beeld eigenlijk even scherp als kabel, wel zichtbare haperingen. Verder geen spannend nieuws behalve dat ik blij was dat het in een keer werkte en met behoorlijke snelheid. Was na het lezen van dit forum toch een beetje bang dat de snelheid tegen zou vallen gezien de afstand na de centrale..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 21:42:
Vandaag de grote dag! en....in een keer goed. 1987m van de centrale snelheid versatel 100mb bin 1,2 mb per seconde. Ned 1 2 3 loopt, beeld eigenlijk even scherp als kabel, wel zichtbare haperingen. Verder geen spannend nieuws behalve dat ik blij was dat het in een keer werkte en met behoorlijke snelheid. Was na het lezen van dit forum toch een beetje bang dat de snelheid tegen zou vallen gezien de afstand na de centrale..
Voor een afstand uit de postcode check van 1987m is 1.2Mbyte/s heel erg netjes te noemen. Dat de 20Mbyte/s niet altijd gehaald zal worden is iedereen hopen we maar wel duidelijk.

offtopic:
Was er al iemand met een mooi vervolg begonnen?

[ Voor 85% gewijzigd door bjck op 30-07-2005 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tynos
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 17:53
bjck schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 21:43:
[...]

offtopic:
Was er al iemand met een mooi vervolg begonnen?
Nee, joh we gaan stiekem door tot de 100pages O-)

Neem risico's in wat jij geloofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Kan hem ook gewoon (bot) sluiten en komt er vanzelf een nieuwe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
ik ben er aan gehecht geraakt... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo

ze komen bij mij 5 augustus langs
nu heb ik nog planet daar heb ik destijds een brief van gehad dat het stopt per 1 augustus ook een brief gehad van kpn wel netjes allemaal. nU kreeg ik ongeveer 2 weken terug een mail van planet dat ze blij zijn dat ik toch weer lid ben geworden. Heb gebeld met ze en ze zeggen dat dat moet ivm overgang naar versatel. Was geen probleem ik kon augustus opbellen en dan wordt het stopgezet. Van kpn een brief gehad dat de adsl aansluiting van 1 augustus stopt logisch want versatele gaat het overnemen na een telefoontje met kpn. Ik vertrouwde het niet zo en heb nogmaals met planet gebeld en het was zoals mij eerst verteld is.
Hebben meer mensen dit gehad die van provider zijn overgestapt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Laatst online: 17:53

Speedmaster

Make my day...

Robinter79,

Zit jij op Gouda centrum of Bloemendaal, ben benieuwd, krijg Donderdag de monteur op bezoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit staat in mijn status

De verwachte technische oplevering vindt plaats op 03 augustus 2005
De verbinding is technisch opgeleverd door Versatel. nog in behandeling

de monteur komt vrijdag 5 augustus langs hoop dat het dan is opgeleverd zoniet heeft het natuurlijk weinig zin dat de monteur langskomt

kan ik dan nog opzeggen??ik heb internet nodig voor mijn werk en kan niet zo lang zonder vandaar hoop op reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:09

SambalBij

We're all MAD here

...

[ Voor 99% gewijzigd door SambalBij op 31-07-2005 11:08 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 07:40:
[...]

08/01/2003 10:16:29 DHCP Client: [ATM1]Could not find DHCP daemon to get information
08/01/2003 10:16:27 DHCP Client: [ATM1]Send Discover

maakt helaas niks uit; hoe had je de verbinding verder ingesteld?
ik heb weer een mailtje van Versatel:

Geachte heer .....,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Het antwoord van Versatel op uw vraag is:

Om onze verbindingen stabiel te houden ondersteunen we op dit moment nog geen alternatieve modems. Om dezelfde redenen komt er ook altijd een monteur en is er nog geen doe-het-zelf pakket.
Alleen verbindingen die opgezet worden via het door Versatel geleverde modem zullen worden geaccepteerd.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice
Versatel Nederland B.V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinter79
Tuut-Tuut schreef op zondag 31 juli 2005 @ 01:07:
Robinter79,

Zit jij op Gouda centrum of Bloemendaal, ben benieuwd, krijg Donderdag de monteur op bezoek
Tuut-Tuut,

Ik woon zelf in Gouda-Oost (Oosterwei), maar welke centrale ik heb?? Volgens mij moet dat wel Gouda Centrum zijn. Eergisteren en gisteren lag centrum er namelijk uit (25 uur bij mij) en daar had ik last van.
Ik vind het trouwens vrij onhandig dat als één centrale er uit ligt gelijk meerdere er uit liggen zoals boven geschetst werd... je wilt toch zo min mogelijk mensen duperen door een bepaalde fout ergens.. :?
En dat er dan veel meer mensen sneller zullen bellen... tja... maar ook meer mensen zullen negatiever zijn over Versatel daardoor, dus ik weet niet wat je liever wilt.. Geef mij maar kleine plaatselijke probleempjes iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

werd vanochtend (zondag) rond 10 uur wakker gebeld door Versatel met de vraag of alles al werkte

woensdag een monteur langs gehad maar een dode adsl lijn dus die kon na installatie verder niks voor mij doen, behalve een call aanmaken.

Ik keek zaterdag toevallig even naar het modem en jawel, groene adsl lampje brand, maar inet lampje, zoals reeds gemeld rood. Dus versatel zaterdag gebeld (20 min. wachten) en opnieuw gemeld.

Zondag ben ik dus direct terug gebeld maar het werkte nog steeds niet, is opnieuw doorgegeven naar de technische dienst.

Overigens worden mijn mails naar de klantenservice direct beantwoord.(iig binnen een half uur)
Behalve als je met hele lastige vragen komt, dan duurt het wat langer. Ook in het weekend krijg ik mailtjes terug van Versatel

Ik heb zelf het idee dat ze echt 24/7 er aan werken om iedereen online te krijgen, voordat het voetbal seizoen begint. Alleen vind ik de helpdesk erg prijzig. Maar goed, een e-mail sturen wordt wel snel beantwoord.

Dus tot nu toe ben ik redelijk tevreden, maarja ik heb makkelijk praten, ik ben nu online via het adsl van mijn huisgenoten dus heb nergens last van. Als je helemaal geen internet hebt dan is het inderdaad behoorlijk afzien.

Ik neem aan dat als je weken lang zonder internet zit, je het contract kan verbreken vanwege hun wanprestatie. Maar de vraag is hoelang het duurt voordat ze je lijn weer vrijgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 09:56:

Heb helaas wel nog een mooi utp kabel dwars door m'n huis omdat de draadloze verbinding vooralsnog geen leven toont, maar goed dat mag de pret niet drukken....
Heb je braaf de handleiding gevolgd en ben je eruit gekomen hoe je een wireless verbinding op zet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empheron
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-03 14:26
Vrijdag aangesloten:

M'n linksys geeft aan dat de DSL rate getrained is op 15253 kbps/1023kbps. Op 813m postcode afstand van de centrale had dat naar mijn gevoel hoger gemogen, maar goed kan er mee uit de voeten. Cable1 monteur komt dinsdag pas langs. Tot die tijd moet ik het doen via m'n gprs/umts mobiel. Ben erg benieuwd of de handel hier in Breda wel in één keer goed gaat werken.

Iemand al achter de PPPoE instellingen gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als 't PPPoE zou zijn werkt elk modem met dezelfde login+wachtwoord. Monteur stelt niets in in je modem immers. Ik blijf erbij dat het geen PPPoE of PPPoA is (eerder nog PPPoA) maar Bridged-IP-LLC en IP gewoon via DHCP.

Alleen verzin de VPI/VCI maar eens dan.... een keer heeft iemand ze en kan je elk modem gebruiken wat je wilt ;)

Let trouwens op dat een postcodecheck 813 meters geeft. Werkelijk kan het kloppen, maar kan ook 1300 meter zijn. En de kwaliteit van de koperlijn wordt niet meegenomen natuurlijk. Die gegevens in postcode checks zijn niet altijd sluitend voor elk postcode+huisnummer combinatie.

En een sync van 15000Kbps ongeveer geeft je toch zo'n 16000KByte/s download. Lijkt mij toch lekker ;)

Zit er in die linksys niet een autodetect iets? Wie-weet werkt 't wel...

[ Voor 65% gewijzigd door bjck op 31-07-2005 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:39
hiep hiep hoera , ik wordt op 7 juli 2005 aangesloten :? ik weet het niet meer met versatel. ik zit al dankzij versatel al vanaf 1 juni zonder internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da.Rock schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 12:57:
[...]

1111

Je moet het een paar keer invoeren. Hij geeft wel een foutmelding maar zodra je terug bent bij de film staat er ipv free film dat je op play moet drukken. Heel vaag allemaal.
Thx dude.

1e keer ging het beeld ondanks dat ie opstartte op zwart en liep de decoder vast. 2e keer na reset doet ie het indeed meteen met pincode 1111.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empheron
Auto-detect werkt niet op de modem. bij 0/32 en

bridged ip /llc (of mux for that matter) krijg ik op inet een rood lampje (adsl lamp is groen). bij andere instellingen gaat het lampje helemaal niet branden. Het best kunnen zijn dat het dhcp is, maar is de dhcp server niet happy met de MAC van de modem, de domain waarin de modem staat, of een andere instelling.

Anyway, misschien ga ik eens met de lui van Davolink mailen, die moeten toch om te praten zijn, volgens mij is die deal van Versatel met Davolink zo groot geweest dat zij af fabriek de juiste instellingen hebben voorgeprogrammeerd in de firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

ik heb Versatel 20mb besteld; ben heel benieuwd, ben op dit moment geinteresseerd in traffic shaping; dwz een manier om bandbreedte eerlijk te verdelen tussen de netwerkgebruikers..

maar ik heb geen zin hier speciaal een pc voor aan te laten staan 24/7.. weet iemand of de samsung router van versatel hiertoe in staat is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Way2Smart schreef op zondag 31 juli 2005 @ 14:46:
Auto-detect werkt niet op de modem. bij 0/32 en

bridged ip /llc (of mux for that matter) krijg ik op inet een rood lampje (adsl lamp is groen). bij andere instellingen gaat het lampje helemaal niet branden. Het best kunnen zijn dat het dhcp is, maar is de dhcp server niet happy met de MAC van de modem, de domain waarin de modem staat, of een andere instelling.

Anyway, misschien ga ik eens met de lui van Davolink mailen, die moeten toch om te praten zijn, volgens mij is die deal van Versatel met Davolink zo groot geweest dat zij af fabriek de juiste instellingen hebben voorgeprogrammeerd in de firmware
Dat zou ook heel simpel kunnen zijn inderdaad. Dat de heren van Verstatel in de DHCP-server hebben opgenomen dat de XX:XX:XX:..:..: altijd 't zelfde moet zijn. Zo kunnen ze een chip of hele modem fabrikant alleen toelaten (zolang niemand weet welke reeks 't is dan).

Die Davolink heeft Versatel logo's en een Versatel doos. Maar 't moet een modem zijn dat ook onder andere naam(of namen) verkocht wordt. De doos lijkt ook ('t formaat en manier van openen) de zelfde te zijn die bijvoorbeeld e-tech gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik zie veel overeenkomsten tussen Dlink en Davolink, zelfs in de de merknaam :P
De antenne is bijv. identiek aan die van mijn G604T.
Ook Conceptronic gebruikt dezelfde hardware, al loopt dat merk wel achter op Dlink.
Je zou bijna zeggen dat Davolink een meer exclusieve leverancier is voor alles-in-een dozen en voip oplossingen, waar ze sinds 2000 mee bezig zijn.

Davolink

Afbeeldingslocatie: http://davolink.co.kr/eng/img/product/201am_img.gifAfbeeldingslocatie: http://www.versatel.nl/start/img/multimedia-modem.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Kan die open? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op zondag 31 juli 2005 @ 14:07:
[...]

Heb je braaf de handleiding gevolgd en ben je eruit gekomen hoe je een wireless verbinding op zet :?
ja ik zou zeggen dat het vinkje ''hide access point'' uit moet staan, wireless modem lampje op groen, security staat uit en dat je een wireless-G kaart in je PC moet hebben zitten. Dan zou het modem al gededecteerd moeten worden. Heb inmiddels twee wireless adapters getest, maar die vinden enkel een verre buurman. Misschien dat je nog een idee hebt, maar ik krijg sterk het vermoeden dat het modem geen signaal uitzendt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 16:56:
[...]

ja ik zou zeggen dat het vinkje ''hide access point'' uit moet staan, wireless modem lampje op groen, security staat uit en dat je een wireless-G kaart in je PC moet hebben zitten. Dan zou het modem al gededecteerd moeten worden. Heb inmiddels twee wireless adapters getest, maar die vinden enkel een verre buurman. Misschien dat je nog een idee hebt, maar ik krijg sterk het vermoeden dat het modem geen signaal uitzendt.
Misschien kijken je kaartjes niet naar frequentieband 11, zet het in adslmodem bij wireless/basic Country eens op All, misschien heeft het daarmee te maken.
Ik kon hem eerst ook niet zien, tot ik dit veranderde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 11:23:
werd vanochtend (zondag) rond 10 uur wakker gebeld door Versatel met de vraag of alles al werkte

woensdag een monteur langs gehad maar een dode adsl lijn dus die kon na installatie verder niks voor mij doen, behalve een call aanmaken.

Ik keek zaterdag toevallig even naar het modem en jawel, groene adsl lampje brand, maar inet lampje, zoals reeds gemeld rood. Dus versatel zaterdag gebeld (20 min. wachten) en opnieuw gemeld.

Zondag ben ik dus direct terug gebeld maar het werkte nog steeds niet, is opnieuw doorgegeven naar de technische dienst.

Overigens worden mijn mails naar de klantenservice direct beantwoord.(iig binnen een half uur)
Behalve als je met hele lastige vragen komt, dan duurt het wat langer. Ook in het weekend krijg ik mailtjes terug van Versatel

Ik heb zelf het idee dat ze echt 24/7 er aan werken om iedereen online te krijgen, voordat het voetbal seizoen begint. Alleen vind ik de helpdesk erg prijzig. Maar goed, een e-mail sturen wordt wel snel beantwoord.

Dus tot nu toe ben ik redelijk tevreden, maarja ik heb makkelijk praten, ik ben nu online via het adsl van mijn huisgenoten dus heb nergens last van. Als je helemaal geen internet hebt dan is het inderdaad behoorlijk afzien.

Ik neem aan dat als je weken lang zonder internet zit, je het contract kan verbreken vanwege hun wanprestatie. Maar de vraag is hoelang het duurt voordat ze je lijn weer vrijgeven.
vandaag weer drie keer teruggebeld (op zondag jaja) door Versatel. Ze waren met de wijkcentrale bezig en belden mij elke keer om te checken of de verbinding inmiddels werkte. Wel bijzonder dat iedereen 25cpm moet betalen en nooit terug gebeld wordt en ik word maar liefst 4x op zowaar zondag teruggebeld. Afijn storingen waren verholpen alleen moest er nog "hardware" vervangen worden. Dat ging vandaag waarschijnlijk niet meer lukken

(ik wou zeggen, man het verbaasd me al dat je me vandaag belt, het zou me nog meer verbazen als.....)

kan iemand me uitleggen wat er "waarschijnlijk" achter de schermen is gebeurd? hebben ze geprobeerd op afstand wat dingen te doen en is dat niet gelukt en moet nu KPN er aan te pas komen om de wijkcentrale te controleren? Of zijn er vandaag echt een paar mannetjes van Versatel bij de wijkcentrale bij mij in de buurt geweest om storingen te verhelpen :/
Lijkt me niet geloofwaardig ;)

Ik vroeg aan de medewerker "gaat het nog lukken voordat het voetbalseizoen begint?"

"ja dat in ieder geval! met een beetje geluk werkt alles morgen al" . Als dat zo zou zijn _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is dit het nieuwe model van Davolink: http://davolink.co.kr/eng/TrioLink_e.html

Ik heb hem werken (2,6 MB/sec!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 19:28:
Volgens mij is dit het nieuwe model van Davolink: http://davolink.co.kr/eng/TrioLink_e.html

Ik heb hem werken (2,6 MB/sec!)
maar zonder shaping dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy-Andre schreef op zondag 31 juli 2005 @ 18:05:
[...]

Misschien kijken je kaartjes niet naar frequentieband 11, zet het in adslmodem bij wireless/basic Country eens op All, misschien heeft het daarmee te maken.
Ik kon hem eerst ook niet zien, tot ik dit veranderde.
Hij blijkt toch te werken, zolang ik maar binnen een straal van 6 a 7 meter blijf, daarna is het over. Een Wifi modem hoort toch een wel een stukje verder te kunnen anders heb je er dus amper iets aan. Het signaal is nu op 3,5 meter nog maar 65% dat is natuurlijk al absurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 20:55:
[...]

Hij blijkt toch te werken, zolang ik maar binnen een straal van 6 a 7 meter blijf, daarna is het over. Een Wifi modem hoort toch een wel een stukje verder te kunnen anders heb je er dus amper iets aan. Het signaal is nu op 3,5 meter nog maar 65% dat is natuurlijk al absurd.
Het bereik valt wel tegen ja, ik kom met gemak door 2 betonnen vloeren heen en dan zit ik toch zeker meer dan 10m van het modem af en heb dan nog 30% sterkte en 70% kwaliteit.
Misschien zit de antenne niet goed vast :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogier80
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-05 10:05
weet iemand ook het Admin username/wachtwoord van het Multi Media Modem?

Ik wilde nl. voip servergegevens erin zetten... Kan ik lekker bellen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zondag 31 juli 2005 @ 15:21:
[...]

Dat zou ook heel simpel kunnen zijn inderdaad. Dat de heren van Verstatel in de DHCP-server hebben opgenomen dat de XX:XX:XX:..:..: altijd 't zelfde moet zijn. Zo kunnen ze een chip of hele modem fabrikant alleen toelaten (zolang niemand weet welke reeks 't is dan).

Die Davolink heeft Versatel logo's en een Versatel doos. Maar 't moet een modem zijn dat ook onder andere naam(of namen) verkocht wordt. De doos lijkt ook ('t formaat en manier van openen) de zelfde te zijn die bijvoorbeeld e-tech gebruikt.
vrees dat het niet het MAC-adres is... ik heb mijn smc-routertje ht MAC-adres van een werkende 20mb gegeven en helaas, nog stees geep ip adres van de dhcp server....
Vanafv woendag een werkend modem ernaast, hopelijk vergemakkelijkt dat e.e.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Weet je wel zeker dan dat je de overige instellingen (VPI/VCI) juist had? Anders kunnen we niet zeggen dat het een MAC-adres iets is.

Zou ook wel een erg lauwe menier zijn om andere modems uit te (denken) uit te kunnen sluiten.
:9

Onderste (grootste) Broadcom chip nummer is niet duidelijk helaas. Errug tof dat iemand hem al weer open heeft ;)

[ Voor 53% gewijzigd door bjck op 31-07-2005 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

bjck schreef op zondag 31 juli 2005 @ 22:20:

Onderste (grootste) Broadcom chip nummer is niet duidelijk helaas. Errug tof dat iemand hem al weer open heeft ;)
Dan nog maar een Foto :9
Ik vond hem niet zo goed, maar de chip is goed af te lezen na een 'clarify' bewerking ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08 18:33
Ik speel nu veel Gran Turismo 4 onlne met chello classic van upc via xlink kai, ik weet alleen niet of dit met versatel ook mogelijk is door de wireles aansluiting. Als er iemand is die met versatel gt4 online speelt zou ik heel graag willen hebben dat je zegt dat het kan en hoe je het hebt gedaan.
Dat zou me echt uit de brand helpen want gran turismo is m'n leven :+ en als ik dat niet online kan spelen dan gaat het feest niet door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass

assass

Salon GoT'er

gamen met wireless verbindingen geeft voor zover ik weet in principe nooit problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik zie het probleem ook niet echt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empheron
vrees dat het niet het MAC-adres is... ik heb mijn smc-routertje ht MAC-adres van een werkende 20mb gegeven en helaas, nog stees geep ip adres van de dhcp server....
Vanafv woendag een werkend modem ernaast, hopelijk vergemakkelijkt dat e.e.a.
Weet je zeker dat je de MAC van de modem hebt overgenomen, en niet die van de interne router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Way2Smart schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 07:51:
[...]

Weet je zeker dat je de MAC van de modem hebt overgenomen, en niet die van de interne router?
niet 100%, ik heb t mac-adres van de bovenstaande foto ook geprobeerd, andere van een vage kennis gehad... maar als je nog een MAC adresje hebt wil k dat vanavond wel proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 14:02:
Ik heb de verbinding sinds afgelopen woensdag. Wat was ik blij.... Het werkte... Met de monteur heb ik nog even een discussie gehad over wireless of kabel. Hij adviseerde mij met klem wireless.

blablabla
Weird, mijn monteur adviseerde juist met klem de reeds liggende kabel te gebruiken...
tot 100MB, dus altijd genoeg bandbreedte (lijkt me logisch)

NB bij mij heeft het hele handeltje maar 1,5 dag gewerkt (24-25 juli) werkte als een tierelier (snel! TV, ned 1-3, films bekijken blabla (Den Bosch, in het centrum) maar daarna: noppes nada, nix geen verbinding! :(

En die niets-weters van de helpdesk (is het ergens anders?) zeggen steeds: ligt bij het hoofdkantoor er wordt aan gewerkt... binnen 2 dagen opgelost.

Helpdesk is vanochtend totaal onbereikbaar, wat wil je, zoiets in één keer landelijk proberen in te voeren... :r

M'n @home liep gelukkig nog, alles opnieuw aangesloten, maar die loopt vandaag eigenlijk af, hopen dat die ietwat traag zijn...

iemand meer storing in Den Bosch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in mijn orderstatus stond dat de 30ste technische alles rond zou zijn en de monteur me dan zou gaan bellen, dus ik kijken vanochtend bij mijn orderstatus.... IS HEEL MIJN ORDER WEG!! nergens meer te zien om mijn prive pagina :? hebben meer mensen dit?? zucht wachten duurd lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xained schreef op maandag 25 juli 2005 @ 21:22:
Ach, jullie hebben nog internet, ik moet het al 2 weken zonder Versatel doen ;) (geen ADSL & int lampje meer, STS lampje langzaam knipperent)

Eerst storing in de wijkcentrale, daarna storing "ergens anders"
En het erge is, waarschijnlijk begin ik helemaal vooraan met mijn procedure omdat ze de wijkcentrale inderdaad stuk was, maar nu hij het weer doet ben ik de enige met dit probleem waardoor ik dus meteen een ander probleemgeval was...

Happy happy joy joy!
same problem bij mij in DB centrum (STS lampje knipperent 0,5 sec, ADSL lampje uit!).
Is dit probleem al bij iemand geweest waar het uiteindelijk is opgelost? Ligt in de (KPN-)centrale neem ik aan?
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste

Dit topic is gesloten.