Zoals hierboven reeds genoemd, kan je met een switch je netwerk vrij goedkoop en gemakkelijk opdelen... Een normale huis-tuin-en-keukenswitch (100mbps LAN, 8 aansluitingen) ligt hier bij de lokale computerboer voor 18 euro's in de schappen... Als je dit bedrag door vijf personen deelt, dan is het peanuts... en het scheelt waarschijnlijk ook nog wat extra meters kabel trekken...TCR schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 15:09:
Ik ben ff aan het kijken om voor mijn studentenhuis dit abbonement aan te schaffen. Alleen zijn er 5 computers. En het modem heeft 4 aansluitingen. Hoe is dit op te lossen? Kan je bijv. 1 lijn in 2en splitsen?
Er zit ook WiFi op... je kan er dus 1 draadloos laten surfen evt.TCR schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 15:09:
Ik ben ff aan het kijken om voor mijn studentenhuis dit abbonement aan te schaffen. Alleen zijn er 5 computers. En het modem heeft 4 aansluitingen. Hoe is dit op te lossen? Kan je bijv. 1 lijn in 2en splitsen?
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Van de 4 UTP-uitgangen van het modem zijn er 2 voor de decoder en 2 voor de internetverbinding. Je zou er dan dus minstens 3 wireless moeten aansluiten, dus dan zou ik gewoon een switch neerleggen.Roeligan schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 15:33:
[...]
Er zit ook WiFi op... je kan er dus 1 draadloos laten surfen evt.
De monteur is hier een uurtje geleden weggegaan, dit is het resultaat :

Voor de afstand (+/- 2500m) is dit nog wel redelijk denk ik, de routeplanner zegt zelfs 3900m
Er was best veel verschil tussen een telefoonkabel direct van splitter naar modem (bij mij 3m) en een telefoonkabel die via een telefoondoos en stekker is bedraad (600KB/s).
Ik ga zelf nog ff kijken of het sneller kan met het modem direct naast de splitter, maar dan kan ik het modem niet meer zien en moet ik tig netwerkkabels trekken
De tvdecoder werkt nog niet, hij kent m'n username niet
KS heb ik hierover gemaild, dus dat komt hopelijk goed.

Voor de afstand (+/- 2500m) is dit nog wel redelijk denk ik, de routeplanner zegt zelfs 3900m
Er was best veel verschil tussen een telefoonkabel direct van splitter naar modem (bij mij 3m) en een telefoonkabel die via een telefoondoos en stekker is bedraad (600KB/s).
Ik ga zelf nog ff kijken of het sneller kan met het modem direct naast de splitter, maar dan kan ik het modem niet meer zien en moet ik tig netwerkkabels trekken

De tvdecoder werkt nog niet, hij kent m'n username niet

KS heb ik hierover gemaild, dus dat komt hopelijk goed.
edit:
Correctie: TV werkt wel als je user zonder @.... invult, dat wist de monteur kennelijk niet
De internetsnelheid dondert met TV erbij inelkaar tot 4Mb minder, zoals bekend.
Tv is nog vrij schokkerig en blokt af en toe, geluid via spdif (optisch is best goed, maar hapert ook als het beeld hapert.
Correctie: TV werkt wel als je user zonder @.... invult, dat wist de monteur kennelijk niet
De internetsnelheid dondert met TV erbij inelkaar tot 4Mb minder, zoals bekend.
Tv is nog vrij schokkerig en blokt af en toe, geluid via spdif (optisch is best goed, maar hapert ook als het beeld hapert.
[ Voor 20% gewijzigd door Speedy-Andre op 20-07-2005 17:06 ]
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Damn, dit belooft nog wat, ik zit nu op 330 m. van de centrale. 
Toch twijfel ik nog of ik moet overstappen vanaf m'n 8 Mbit Demon lijn.
Toch twijfel ik nog of ik moet overstappen vanaf m'n 8 Mbit Demon lijn.
Goh toch vreemd want hij was toch al twee keer eerder langsgeweest?scorpion303 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 15:25:
Vanmorgen is bij mij ook eindelijk (driemaal is scheepsrecht!) de monteur langsgeweest. Ik heb hem wel (via de telefoon) de hele stad door moeten loodsen, want van eenrichtingsverkeer, voetgangerszone's en verboden-in-te-rijden-na-9-uur-sochtends-borden had z'n navigatiesysteem helaas vrij weinig kaas gegeten.
Als iemand die admin gegevens heeft voor het modem, zet ze dan plz niet weer in dit topic maar benader elkaar ff privé want anders heb je er toch weinig aan vermoed ik.
ik zit ook wel stukje weg maar krijg een constante download van benchmark.systemec.nl van 1,43 mb/sec
nu voetbal nog!
nu voetbal nog!
CISSP! Drop your encryption keys!
Verwijderd
Hoever weg?laurens0619 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 20:38:
ik zit ook wel stukje weg maar krijg een constante download van benchmark.systemec.nl van 1,43 mb/sec
nu voetbal nog!
Ik zit volgens http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm op 2279 meter en op 2 augustus komt de monteur de boel installeren. Dus ben benieuwd wat ik kan verwachten....
Verwijderd
Valt idd mee. De postcode-check geeft aan dit ik 2008m van de centrale zit. Grappige is dat Casema hier in de buurt net het kabelnetwerk aan het moderniseren is voor kabelinet, tv en dig. telefonie. Vanaf december zou ik kunnen kiezen tussen dsl en kabel. Als Casema tegen die tijd een abo heeft van zo'n 20mbit is de keuze niet zo moeilijk aangezien de snelheid van adsl2+ hier toch niet veel hoger dan 10mbit zal liggenSpeedy-Andre schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 16:03:
hoera! Het probleem met het oranje-knipperende INET lampje is na twee uurtjes als vanzelf opgelost... Inmiddels kan ik lekker supersnel internetten...
Met mijn 300 meter tot de centrale haal ik vrij respectabele snelheden... gemiddeld zo'n 1,5MB/s bij het binnentrekken van dat versatel 100mb bestandje en bij het downen van een payserver zoals eweka zit ik ook rond de 1,5MB/s.. Op dat gebied is er iig niets te klagen...
Even twee snelle vraagjes over de router:
ik was bij mijn vorige adsl-provider gewent, dat mijn adsl-loginnaam en wachtwoord op de router moesten worden ingesteld.. anders kreeg je geen verbinding... Is dit bij versatel niet nodig? Als ik bij 'Mijn versatel' dus mijn wachtwoord verander, krijg ik dan geen problemen op mijn router of op de multimediabox?
Voor het draadloze netwerk, lijkt mij wpa de beste methode... Is het waar dat dit alleen door windows xp sp2 wordt ondersteund, en dat ik alleen voor mijn oude win98-laptopje zal moeten terugvallen op 128-bit open network authorisation met MAC-filtering?
Met mijn 300 meter tot de centrale haal ik vrij respectabele snelheden... gemiddeld zo'n 1,5MB/s bij het binnentrekken van dat versatel 100mb bestandje en bij het downen van een payserver zoals eweka zit ik ook rond de 1,5MB/s.. Op dat gebied is er iig niets te klagen...
De eerste keer had ie zich er telefonisch van afgedaan, de tweede keer was ie helemaal spoorloos... Misschien is ie toen met bus en al in een gracht verdwenenNasty Nate schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 16:53:
[...]
Goh toch vreemd want hij was toch al twee keer eerder langsgeweest?
ik was bij mijn vorige adsl-provider gewent, dat mijn adsl-loginnaam en wachtwoord op de router moesten worden ingesteld.. anders kreeg je geen verbinding... Is dit bij versatel niet nodig? Als ik bij 'Mijn versatel' dus mijn wachtwoord verander, krijg ik dan geen problemen op mijn router of op de multimediabox?
Voor het draadloze netwerk, lijkt mij wpa de beste methode... Is het waar dat dit alleen door windows xp sp2 wordt ondersteund, en dat ik alleen voor mijn oude win98-laptopje zal moeten terugvallen op 128-bit open network authorisation met MAC-filtering?
Windows XP SP2 ondersteunt standaard al WPA. Voor een notebook met Windows 98 zul je de bijgeleverde software van je PCMCIA kaart moeten installeren om WPA te kunnen gebruiken, maar dit moest zoiezo al omdat je anders geen wireless verbinding in kunt stellen.scorpion303 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 14:04:
De modem/router werkt zonder inlog e.d., wel moet je inloggen om de instellingen aan te passen (duhscorpion303 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 14:04:
Bij Mijn Versatel is e.e.a. met elkaar gekoppeld, email pw is zelfde pw en ook de multimediabox werkt met deze inlog/pw.
Ik gebruik momenteel wep en mac filtering, daarmee vang je ongenode gasten redelijk af.
M'n vorige adsl modem/router is een beetje lastig te combineren met de nieuwe, aangezien hij geen adsl signaal meer krijgt en alleen als router moet functioneren.
Eigenlijk is hij daar niet voor gemaakt, want een uplink poort ontbreekt.
Bovendien gebruikt hij hetzelfde adres voor de configuratie, dus vanaf 1 pc met 1 nic wordt het lastig instellen ....
[ Voor 1% gewijzigd door Speedy-Andre op 21-07-2005 17:00 . Reden: typo ]
PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW
Dit is geen schopje
M'n verbinding ligt er er al weer uit, wel groen adsl lampje maar ook rood/oranje inet lampje
Na ruim een kwartier wachten contact met de KS, er is een ticket aangemaakt en de wijkcentrale was voor hun niet te bereiken ....
Modem staat steeds te rebooten sinds 18:00 (en misschien al eerder), ook de decoder geeft een error en kan niet aanloggen.
Balen is dat

M'n verbinding ligt er er al weer uit, wel groen adsl lampje maar ook rood/oranje inet lampje
Na ruim een kwartier wachten contact met de KS, er is een ticket aangemaakt en de wijkcentrale was voor hun niet te bereiken ....
Modem staat steeds te rebooten sinds 18:00 (en misschien al eerder), ook de decoder geeft een error en kan niet aanloggen.
Balen is dat

Je kan dat ding toch gewoon een ander IP geven aan de LAN zijde, en dmv een crosscable op je versatel ding hangen? Wel even DHCP server uitzetten voordat je m op je versatel hangt anders heb je 2 dhcp servers. Maar verder moet het prima kunnen.Speedy-Andre schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 16:56:
[...]
...
M'n vorige adsl modem/router is een beetje lastig te combineren met de nieuwe, aangezien hij geen adsl signaal meer krijgt en alleen als router moet functioneren.
Eigenlijk is hij daar niet voor gemaakt, want een uplink poort ontbreekt.
Bovendien gebruikt hij hetzelfde adres voor de configuratie, dus vanaf 1 pc met 1 nic wordt het lastig instellen ....
Ik ben er nog mee aan het stoeien, al zit ik nu weer in te bellenDJSmiley schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 20:58:
[...]
Je kan dat ding toch gewoon een ander IP geven aan de LAN zijde, en dmv een crosscable op je versatel ding hangen? Wel even DHCP server uitzetten voordat je m op je versatel hangt anders heb je 2 dhcp servers. Maar verder moet het prima kunnen.
Het heeft al even gewerkt, ik kon wireless via het oude modem internetten maar dat duurde niet lang omdat de dhcp nog aan stond ....
Beide configureren lukt nog niet, bij de Dlink kan ik het config IP wijzigen geloof ik, het nieuwe modem is dichtgetimmerd.
Hee, het rode lampje is weg, gauw stoppen met inbellen
Verwijderd
Ik zit nu ook op versatel. Wat opstrart problemen door kpn, maar het werkt nu. De 13mbps die nu haal valt me iets tegen, maar erg vind ik het niet. Wat ik me wel af vraag, ik hoorde dat via de decoder ned 1,2 en 3 al als test te ontvangen waren. Echter, krijg ik alleen nog maar een versatel scherm te zien als ik de decoder aan zet. Weet iemand of dat normaal is? en misschien dat ik wat in moet stellen nog?
Nee, dat lijkt me niet normaal... ik kan idd als testzenders ned 1, 2 en 3 ontvangen, echter wel vrij blokkerig nog af en toe.. hoop dat dat nog wel verbetert..
Ook trailers van dvd's kan ik kijken en er staan zelfs al wat gratis films op die je al streamend kunt kijken en wat docu's etc.
Maar dat je alleen in een beginscherm komt en verder nix lijkt me niet juist..
Suc6 ermee,
Robin.
Ook trailers van dvd's kan ik kijken en er staan zelfs al wat gratis films op die je al streamend kunt kijken en wat docu's etc.
Maar dat je alleen in een beginscherm komt en verder nix lijkt me niet juist..
Suc6 ermee,
Robin.
Het beeld (na aanmelden met je user en password) ziet er alsvolgt uit:

De monteur levert zowel adsl als de decoder werkend op, dus hij had op zijn minst de werking van de decoder moeten controleren.
Als de decoder contact maakt met het modem dan moet je je aanmelden met je user en password, dat in een van de brieven of mailtjes van Versatel staat.
Je krijgt een beeld met een toetsenbord en met de pijltoetsen kun je naar de juiste letters navigeren, druk op OK om invoer te bevestigen.
Er zit een netwerkkabel tussen modem en decoder, het LINK lampje en standby moet groen zijn als hij is ingeschakeld en verbinding heeft met het modem.
Zo niet, dan brandt het error lampje op de decoder rood en is LINK uit.

De monteur levert zowel adsl als de decoder werkend op, dus hij had op zijn minst de werking van de decoder moeten controleren.
Als de decoder contact maakt met het modem dan moet je je aanmelden met je user en password, dat in een van de brieven of mailtjes van Versatel staat.
Je krijgt een beeld met een toetsenbord en met de pijltoetsen kun je naar de juiste letters navigeren, druk op OK om invoer te bevestigen.
Er zit een netwerkkabel tussen modem en decoder, het LINK lampje en standby moet groen zijn als hij is ingeschakeld en verbinding heeft met het modem.
Zo niet, dan brandt het error lampje op de decoder rood en is LINK uit.
Verwijderd
Begin november loopt mijn eerste jaar bij Speedlinq (2048/1024 Kbit voor 32,50 euro) af.
Ik kan nu al bij Versatel een abonnement nemen voor 40 euro wat dan 1 november pas ingaat. De prijs, de snelheid en het voetbal zijn erg aantrekkelijk. En ervan uitgaan dat de ergste kinderziektes er na een paar maanden wel uit zijn.
Of ik kan bij Speedlinq per begin september (twee maanden voor het eerste jaar) een 5120/1024 Kbit/s abonnement nemen voor 25 euro p/m. Ook niet verkeerd en er hoeft dan verder niets te gebeuren met overstappen, andere modem, etc.
Pfff, ik twijfel
. Wat denken jullie, zou de prijs na 1 augustus flink omhoog gaan bij Versatel ?
Ik kan nu al bij Versatel een abonnement nemen voor 40 euro wat dan 1 november pas ingaat. De prijs, de snelheid en het voetbal zijn erg aantrekkelijk. En ervan uitgaan dat de ergste kinderziektes er na een paar maanden wel uit zijn.
Of ik kan bij Speedlinq per begin september (twee maanden voor het eerste jaar) een 5120/1024 Kbit/s abonnement nemen voor 25 euro p/m. Ook niet verkeerd en er hoeft dan verder niets te gebeuren met overstappen, andere modem, etc.
Pfff, ik twijfel

Verwijderd
Ik heb het gefixt, de decoder moest effe gereboot worden (van stroom af dus). Hij was niet compleet opgeleverd omdat de lijn nog niet gereed was, maar nu werkt alles naar behoren.
Verwijderd
Heb die verbinding nu 3 weken, ben niet ontevreden.
Alleen de snelheid is nog rond de 1 MB, volgens de monteur onvoldoende.
Ik betwijfel dat omdat ik 2000 m van de centrale zit. en dan zou deze snelheid best kunnen
kloppen.
Over 3 weken komen ze weer langs om hier nog eens naar te kijken.
Met die 1MB ben ik ook niet ontevreden mits het beeld maar niet blokkerig blijft,
dat is het nu wel soms. Schijnt dat het TV gebeuren nog 'bijgetuned moet worden'
dus dat zou zich moeten oplossen.
Ben benieuwd of ze nog wat kunnen verbeteren over 3 weken, ik hou jullie op de hoogte.
Alleen de snelheid is nog rond de 1 MB, volgens de monteur onvoldoende.
Ik betwijfel dat omdat ik 2000 m van de centrale zit. en dan zou deze snelheid best kunnen
kloppen.
Over 3 weken komen ze weer langs om hier nog eens naar te kijken.
Met die 1MB ben ik ook niet ontevreden mits het beeld maar niet blokkerig blijft,
dat is het nu wel soms. Schijnt dat het TV gebeuren nog 'bijgetuned moet worden'
dus dat zou zich moeten oplossen.
Ben benieuwd of ze nog wat kunnen verbeteren over 3 weken, ik hou jullie op de hoogte.
Mijn god waar gaat dit heen.
Eerst was het Juni, toen 15 Juli nu 22 Augustus dat ze pas nieuwe aanvragen in behandeling nemen.
En ze hebben de oplever datum ook al naar 19 September verschoven.
Dit heeft waarschijnlijk alleen betrekking op mijn postcode (1702) maar dit word echt wel iritant.
Ik wil wel een gokje wagen dat het halverwege Augustus weer 1 maand word opgeschoven.
En het mooie van alles is dat ik mij telefonisch had aangemeld maar nergens meer te vinden ben in het systeem.
Komt mooi uit want als ze het steeds opschuiven zijn er misschien genoeg alternatieven voor versatel
Eerst was het Juni, toen 15 Juli nu 22 Augustus dat ze pas nieuwe aanvragen in behandeling nemen.
En ze hebben de oplever datum ook al naar 19 September verschoven.
Dit heeft waarschijnlijk alleen betrekking op mijn postcode (1702) maar dit word echt wel iritant.
Ik wil wel een gokje wagen dat het halverwege Augustus weer 1 maand word opgeschoven.
En het mooie van alles is dat ik mij telefonisch had aangemeld maar nergens meer te vinden ben in het systeem.
Komt mooi uit want als ze het steeds opschuiven zijn er misschien genoeg alternatieven voor versatel
ben vanmiddag gebeld, 11 augusuts komt de monteur
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Verwijderd
Hier werkt alles momenteel als een tiet.
Zag de technische oplevering al eerder van 11 augustus naar 14 juli gaan, en precies op die dag werd dat ook afgerond. Toen de lijn dus gereed was heb ik op die donderdag meteen een afspraak met de monteur gemaakt op eigen initiatief, gewoon zelf naar het installatiebedrijf (nummer gevraagd van helpdesk) gebeld voor de installatie, en die kwam al meteen de maandag erop.
Eerste 2 dagen had ik geen internet, zoals zovelen ook al het bekende rode lampje (maar wel een IP en alles). Na 2 dagen dus wel internet. Wel eerst een hoop problemen met de decoder gehad (kwam ook veel voor zei monteur), die had oude software erin, dus het voetbal draaide voor geen meter. Een of andere update gehad ofzo, en nu doet ie het ook.
Internet is sindsdien niet meer down geweest, ik zit op 1,6 KM van de centrale en haal 1980 K/s op de drukste uren. Laat het voetbalseizoen maar beginnen.
Zag de technische oplevering al eerder van 11 augustus naar 14 juli gaan, en precies op die dag werd dat ook afgerond. Toen de lijn dus gereed was heb ik op die donderdag meteen een afspraak met de monteur gemaakt op eigen initiatief, gewoon zelf naar het installatiebedrijf (nummer gevraagd van helpdesk) gebeld voor de installatie, en die kwam al meteen de maandag erop.
Eerste 2 dagen had ik geen internet, zoals zovelen ook al het bekende rode lampje (maar wel een IP en alles). Na 2 dagen dus wel internet. Wel eerst een hoop problemen met de decoder gehad (kwam ook veel voor zei monteur), die had oude software erin, dus het voetbal draaide voor geen meter. Een of andere update gehad ofzo, en nu doet ie het ook.
Internet is sindsdien niet meer down geweest, ik zit op 1,6 KM van de centrale en haal 1980 K/s op de drukste uren. Laat het voetbalseizoen maar beginnen.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2005 08:32 ]
Hij ligt er weer uit en zo te zien ben ik niet de enige!
Voorgaande storingen
Storing Regio Amsterdam Sloterdijk (23-7-2005)
Klanten met het Versatel 20 Mbit abonnement in de regio Amsterdam Sloterdijk kunnen problemen ondervinden met hun ADSL-verbinding.
Begintijd: 9.00
Verwachte eindtijd: Onbekend
De storing zal zo spoedig mogelijk worden verholpen.
Versatel biedt haar excuses aan voor eventueel ongemak.
Storing regio Wormerveer (23-7-2005)
Klanten met het Versatel 20 Mbit abonnement in de regio Wormerveer kunnen problemen ondervinden met hun ADSL-verbinding.
Storing regio Amsterdam Oost (23-07-2005)
Klanten met het Versatel 20 Mbit abonnement in de regio Amsterdam Oost kunnen problemen ondervinden met hun ADSL-verbinding.
Storing regio Rotterdam (23-7-2005)
Klanten met het Versatel 20 Mbit abonnement in de regio Rotterdam kunnen problemen ondervinden met hun ADSL-verbinding.
Storing regio Amstelveen (23-07-2005)
Klanten met het Versatel 20 Mbit abonnement in de regio Amstelveen kunnen problemen ondervinden met hun ADSL-verbinding.
Storing regio Zoetermeer (23-7-2005)
Klanten met het Versatel 20 Mbit abonnement in de regio Zoetermeer kunnen problemen ondervinden met hun ADSL-verbinding.
Storing regio Gouda (23-07-2005)
Klanten met het Versatel 20 Mbit abonnement in de regio Gouda kunnen problemen ondervinden met hun ADSL-verbinding.
Begintijd: 8.45
Voorgaande storingen
Storing Regio Amsterdam Sloterdijk (23-7-2005)
Klanten met het Versatel 20 Mbit abonnement in de regio Amsterdam Sloterdijk kunnen problemen ondervinden met hun ADSL-verbinding.
Storing regio Wormerveer (23-7-2005)
Klanten met het Versatel 20 Mbit abonnement in de regio Wormerveer kunnen problemen ondervinden met hun ADSL-verbinding.
Storing regio Amsterdam Oost (23-07-2005)
Klanten met het Versatel 20 Mbit abonnement in de regio Amsterdam Oost kunnen problemen ondervinden met hun ADSL-verbinding.
Storing regio Rotterdam (23-7-2005)
Klanten met het Versatel 20 Mbit abonnement in de regio Rotterdam kunnen problemen ondervinden met hun ADSL-verbinding.
Storing regio Amstelveen (23-07-2005)
Klanten met het Versatel 20 Mbit abonnement in de regio Amstelveen kunnen problemen ondervinden met hun ADSL-verbinding.
Storing regio Zoetermeer (23-7-2005)
Klanten met het Versatel 20 Mbit abonnement in de regio Zoetermeer kunnen problemen ondervinden met hun ADSL-verbinding.
Storing regio Gouda (23-07-2005)
Klanten met het Versatel 20 Mbit abonnement in de regio Gouda kunnen problemen ondervinden met hun ADSL-verbinding.
Begintijd: 8.45
I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)
Ik heb ononderbroken verbinding tot nu toe in Gouda en slechts een enkele keer kort het rode inet lampje gezien.
Ik heb ook weinig te klagen over mijn verbinding hier in Gouda eigenlijk.
Hij is er nu in totaal 2x zeer kort uitgeweest (de snelheid liep naar beneden, stopte en daarna is het er weer). Dus geen last gehad van de storing tot nu toe, anders hak ut wel gemerkt
Enne, rode lampjes op mijn modem die aan en uitgaan kan ik niet eens zien, want dat ding staat achter mijn tv in de woonkamer
Hij is er nu in totaal 2x zeer kort uitgeweest (de snelheid liep naar beneden, stopte en daarna is het er weer). Dus geen last gehad van de storing tot nu toe, anders hak ut wel gemerkt
Enne, rode lampjes op mijn modem die aan en uitgaan kan ik niet eens zien, want dat ding staat achter mijn tv in de woonkamer
[ Voor 22% gewijzigd door Robinter79 op 23-07-2005 17:44 ]
Ik had vanmiddag ook ongeveer een kwartier lang last van korte onderbrekingen in de verbinding. Daarna draaide het weer als een zonnetje.
Verwijderd
Hier in Gouda (wijk Bloemendaal) al 1 1/2 dag geen verbinding meer. Dit begint echt vervelend te worden
Vreemd, je zit op dezelfde centrale (centrum) als ik (Goverwelle)Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 18:48:
Hier in Gouda (wijk Bloemendaal) al 1 1/2 dag geen verbinding meer. Dit begint echt vervelend te worden

Herstel, Gd-Bmd is ook een centrale ....
[ Voor 7% gewijzigd door Speedy-Andre op 23-07-2005 19:08 ]
En dan kan niet direct zeggen omdat je in een gelijknamige wijk woont dat je dus aan die moet hangen. Of dat als je niet in de wijk Bloemendaal woont je daar niet aan kan hangen.
[ Voor 72% gewijzigd door bjck op 23-07-2005 19:10 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Ik woon in buurt van Goverwelle (wijk Oosterwei) van Gouda, en heb gelukkig nog geen seconde last van enige storingen met mijn 20mbit verbinding... *klopt keihard af op enorm hardhouten tafel
*
Ik kijk net ff naar NED1 via de decoder, blijkt het een echte breedbeeld uitzending te zijn, terwijl ik via de kabel balken onder en boven heb
Zoo internet doet het weer en wat blijkt in plaats van de 2,30 mb/s wat ik eerst haalde, haal ik nu dus max 1,20 mb!
Dat betekent dus dat Versatel iets gecapped moet hebben!
Wat kan ik hier tegen doen?
Edit:
En dan bel je weer de helpdesk en krijg je dus weer een ongelooflijk ontwijkend k#tantwoord!
Sorry maar de helpdesk van versatel verdient toch de gouden eikel!!!
Edit:
En dan bel je weer de helpdesk en krijg je dus weer een ongelooflijk ontwijkend k#tantwoord!
[ Voor 30% gewijzigd door henkyyyyyyy op 23-07-2005 21:50 ]
Verwijderd
Ik heb de verbinding sinds afgelopen woensdag. Wat was ik blij.... Het werkte... Met de monteur heb ik nog even een discussie gehad over wireless of kabel. Hij adviseerde mij met klem wireless.
Nu heb ik 2 pc's, welke plm 1 meter uit elkaar staan. Op de nieuwste pc haal ik geen hogere download dan plm 550 kb. Op de oude kom ik over 1 Mb uit. Beide hebben dezelfde netwerkkaart. Vreemd??? Zeker. Ik heb vanalles geprobeerd, maar kom er niet uit. Dramatisch toch deze snelheden???
De TV werkt ook. Ik kan vanalles bekijken, maar geen testuitzendingen van Ned. 1, 2 en 3. Dan blijft het beeld zwart.
Voor verder informatie. De afstand tot de centrale is 550 meter.
Dus dat moet goed zijn.
Wie heeft een tip?
Nu heb ik 2 pc's, welke plm 1 meter uit elkaar staan. Op de nieuwste pc haal ik geen hogere download dan plm 550 kb. Op de oude kom ik over 1 Mb uit. Beide hebben dezelfde netwerkkaart. Vreemd??? Zeker. Ik heb vanalles geprobeerd, maar kom er niet uit. Dramatisch toch deze snelheden???
De TV werkt ook. Ik kan vanalles bekijken, maar geen testuitzendingen van Ned. 1, 2 en 3. Dan blijft het beeld zwart.
Dus dat moet goed zijn.
Wie heeft een tip?
Nu heb ik het rode lampjes probleem ook al. Nu wil ik alleen weten met welke gebruikersnaam en wachtwoord ik moet inloggen en wat ik daarna moet doen om weer internet te krijgen.
BVD
BVD
Neem risico's in wat jij geloofd
Even je router/modem resetten. Kijken of het dan beter gaat, anders morgen proberen. Misschien zijn de netwerk problemen nog niet geheel verholpen.henkyyyyyyy schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 21:38:
Zoo internet doet het weer en wat blijkt in plaats van de 2,30 mb/s wat ik eerst haalde, haal ik nu dus max 1,20 mb!
Edit:
Uhm niet wireless aansluiten lijkt me een goed begin. Wireless varieert in snelheid door signaalsterkte. Bekabeling (mits kabels goed) niet.Verwijderd schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 21:39:
Ik heb de verbinding sinds afgelopen woensdag. Wat was ik blij.... Het werkte... Met de monteur heb ik nog even een discussie gehad over wireless of kabel. Hij adviseerde mij met klem wireless.
Dus dat moet goed zijn.
Wie heeft een tip?
Modem heb ik gereset, zelfde resultaat.bjck schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 22:32:
[...]
Even je router/modem resetten. Kijken of het dan beter gaat, anders morgen proberen. Misschien zijn de netwerk problemen nog niet geheel verholpen.
Ik wacht tot morgen, kijken ofdat die dan weer op zijn oude niveau zit!
Thnx iig !
Verwijderd
Kwaliteit voetbal en publieke netten is aanmerkelijk beter dan de kabel. Ruisvrij en beter geluid, en idd daar waar het kan (films) echt breedbeeld (eindelijk).
Straks hopelijk CL voetbal in deze kwaliteit en in breedbeeld, dat zou erg strak zijn. Heb gecheckt dat er maar 1 seconde vertraging zit tussen de kabel en de Versatel publieke netten qua beelden in het nadeel van Versatel, dus dat streamen werkt wel behoorlijk goed, had veel erger verwacht.
Straks hopelijk CL voetbal in deze kwaliteit en in breedbeeld, dat zou erg strak zijn. Heb gecheckt dat er maar 1 seconde vertraging zit tussen de kabel en de Versatel publieke netten qua beelden in het nadeel van Versatel, dus dat streamen werkt wel behoorlijk goed, had veel erger verwacht.
Verwijderd
Begin een behoorlijke hekel te krijgen aan Versatel....bij tel aanvraag verkeerd email adres....kan absoluut niet gewijzigd worden (?) moet maar een gratis account aanmaken en mail doorsturen (pfff)...woensdag de 13e monteur geweest...niet werkend....week gewacht...toen 4 uur werkend...daarna weer inet probleem....weer KS gebeld.....er is storing in uw wijkcentrale....(staat niet op de site ?)......nog steeds geen internet ....nog steeds dus het inet probleem....staat nog steeds niet op de site....enfin ....anderhalve week verder....4 uur kunnen internetten....jezus...zo slecht was Casema nog niet eens in de begin fase.....Meer mensen uit Breda ...op de centrale BD-BUT (burgst) die problemen hebben ?
Vage boel daar bij Versatel hoor. Ik heb het 3 weken geleden aangevraagd per 1 Sept. Probeer ze al dagen te bereiken, zonder succes.
Wordt ik gisteravond terug gebeld dat de monteur 8 Augustus langs komt om het e.e.a. aan te sluiten..
Wordt ik gisteravond terug gebeld dat de monteur 8 Augustus langs komt om het e.e.a. aan te sluiten..
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Verwijderd
komende woensdag avond wordt ik ook aangesloten in Zwolle, ben van de week gebeld (was op vakantie maar telefoon doorgeschakeld) en medewerker van installatiebedrijf (of versatel) gesproken. Woensdag komen ze dus,
ik ga voor wireless maar wil wel dat de monteur de kabel naar de kamer legt als wireless niet bevalt of als ik de snelheid wil testen (of gewoon een andere pc op ethernet wil aansluiten)
is dat in de kosten meegenomen???
en ik heb begrepen dat er dus teststreams zijn van voetbal en nederland 1.2.3 ???
ik ga voor wireless maar wil wel dat de monteur de kabel naar de kamer legt als wireless niet bevalt of als ik de snelheid wil testen (of gewoon een andere pc op ethernet wil aansluiten)
en ik heb begrepen dat er dus teststreams zijn van voetbal en nederland 1.2.3 ???
Verwijderd
Ja, er zijn reeds een klein tiental voetbalwedstrijden van afgelopen HCE-seizoen te streamen. Zoals AZ-Feyenoord en PSV-Feyenoord. Ook een 5 tal films kun je streamen (vraag niet wat voor B-titels...), ze gaan straks ook video on demand doen zo te zien. Verder zie je nog filmtrailers-menu's en radio-menu's (nog niet geactiveerd).
Ned 1, 2 en 3 zijn al te streamen. Versatel wil geloof ik voor het eind van het jaar een TV zender pakket gaan aanbieden zoals je standaard kabelpakket (net zoals ze telefoon over IP willen gaan doen).
Als de kwaliteit zo is en blijft zoals het nu is, is dat zeker een verbetering t.o.v. analoge kabelbeeldkwaliteit. Maar of zo'n zenderpakket succesvol wordt hangt puur af van hoe stabiel het allemaal gaat lopen (als je de kabel opzegt en via Versatel-TV gaat kijken, en je verbinding klapt er om de haverklap uit, dan heb je geen TV signaal meer). Welke zenders ze gaan aanbieden (moet gewoon alles inzitten) is ook niet onbelangrijk. Ik stap dus niet over als ze beknibbelend gaan doen bij allerlei zenders waar extra voor betaald moet worden, Eurosport en de hele reutemeteut die de kabel ook heeft (hier 30 zenders) moet gewoon allemaal erbij zitten.
.
En tot slot uiteraard natuurlijk de prijs. Ik ga niet meer dokken dan het kabel-TV abbonnement, dat is al duur zat voor die paar zenders die je krijgt. Maar goed, ik weet uit ervaring hoe UPC en digitale TV dat doet met zijn dure pakket-optie's als je eens wat extra zenders wil hebben zoals Cartoon Netwerk en Motorsport TV, dus ik verwacht daar eerlijk gezegd niet al te aantrekkelijke alternatieven in. Vind het al best als ze gewoon Ned 1, 2 en 3 blijven streamen, puur voor het Europacup voetbal.
Ned 1, 2 en 3 zijn al te streamen. Versatel wil geloof ik voor het eind van het jaar een TV zender pakket gaan aanbieden zoals je standaard kabelpakket (net zoals ze telefoon over IP willen gaan doen).
Als de kwaliteit zo is en blijft zoals het nu is, is dat zeker een verbetering t.o.v. analoge kabelbeeldkwaliteit. Maar of zo'n zenderpakket succesvol wordt hangt puur af van hoe stabiel het allemaal gaat lopen (als je de kabel opzegt en via Versatel-TV gaat kijken, en je verbinding klapt er om de haverklap uit, dan heb je geen TV signaal meer). Welke zenders ze gaan aanbieden (moet gewoon alles inzitten) is ook niet onbelangrijk. Ik stap dus niet over als ze beknibbelend gaan doen bij allerlei zenders waar extra voor betaald moet worden, Eurosport en de hele reutemeteut die de kabel ook heeft (hier 30 zenders) moet gewoon allemaal erbij zitten.
.
En tot slot uiteraard natuurlijk de prijs. Ik ga niet meer dokken dan het kabel-TV abbonnement, dat is al duur zat voor die paar zenders die je krijgt. Maar goed, ik weet uit ervaring hoe UPC en digitale TV dat doet met zijn dure pakket-optie's als je eens wat extra zenders wil hebben zoals Cartoon Netwerk en Motorsport TV, dus ik verwacht daar eerlijk gezegd niet al te aantrekkelijke alternatieven in. Vind het al best als ze gewoon Ned 1, 2 en 3 blijven streamen, puur voor het Europacup voetbal.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2005 12:42 ]
Ik zie nu iets vreemds op de 'order status' site, mij zouden ze 29 juli aansluiten en volgens de site is punt 4 ('Versatel is gestart met de technische voorbereiding') in behandeling.
Als ik echter op die pagina klik op "Abonnementhistorie" dan krijg ik:
1. 18 juli 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht geannuleerd
2. 18 juli 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht geannuleerd
3. 18 juli 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht geannuleerd
4. 16 juli 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht (opnieuw) gevalideerd.
5. 16 juli 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht correct ontvangen
6. 16 april 2005 Versatel heeft registratieformulier geaccepteerd
7. 15 april 2005 De Versatel provisioning systemen zijn nog niet klaar voor gebruik.
8. 15 april 2005 Versatel heeft order geregistreerd.
Hebben meer mensen dat de ADSL opdracht geannuleerd is
Het is een beetje tegenstrijdig allemaal, omdat op de 'orderstatus' pagina nog niets veranderd is en ze claimen daar dus nog steeds bezig te zijn met de technische voorbereidingen...
Als ik echter op die pagina klik op "Abonnementhistorie" dan krijg ik:
1. 18 juli 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht geannuleerd
2. 18 juli 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht geannuleerd
3. 18 juli 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht geannuleerd
4. 16 juli 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht (opnieuw) gevalideerd.
5. 16 juli 2005 Versatel heeft de ADSL opdracht correct ontvangen
6. 16 april 2005 Versatel heeft registratieformulier geaccepteerd
7. 15 april 2005 De Versatel provisioning systemen zijn nog niet klaar voor gebruik.
8. 15 april 2005 Versatel heeft order geregistreerd.
Hebben meer mensen dat de ADSL opdracht geannuleerd is
[ Voor 3% gewijzigd door sewer op 24-07-2005 13:02 ]
Verwijderd
Op 16 november loopt mijn jaar af bij Speedlinq. Nu zou ik graag al per 1 oktoober naar Versatel willen, dat ik dan de resterende abonnementskosten nog moet betalen is geen probleem,. Echter onderstaand verhaal haal ik uit de voorwaarden van Speedlinq ( http://www.speedlinq.nl/php/faq.php ) :
Hieronder 1 voorbeeld hoe de termijnen werken:
Op 15 januari 2005 is het abonnement aangevangen. Op 15 december 2005 ontvangt Speedlinq het Opzegformulier. Dit is voor het verstrijken van de minimum contractsduur.
De opzegtermijn van 1 maand gaat lopen vanaf 15 januari 2006 en eindigt op 15 februari. Eind februari 2006 wordt het abonnement beeindigd en laat Speedlinq de lijn vrijmaken.
Schijnbaar moet toch eerst Speedlinq de lijn vrij geven voordat ik kan overstappen naar Versatel en lijkt het dus niet zo te zijn dat Versatel gewoon 2 maanden vantevoren zijn gang kan gaan. Er word namelijk ook in een ander topic beweerd dat je gewoon Versatel per 1 oktober kan aanvragen en later je Speedlinq moet opzeggen.
Op 15 januari 2005 is het abonnement aangevangen. Op 15 december 2005 ontvangt Speedlinq het Opzegformulier. Dit is voor het verstrijken van de minimum contractsduur.
De opzegtermijn van 1 maand gaat lopen vanaf 15 januari 2006 en eindigt op 15 februari. Eind februari 2006 wordt het abonnement beeindigd en laat Speedlinq de lijn vrijmaken.
Schijnbaar moet toch eerst Speedlinq de lijn vrij geven voordat ik kan overstappen naar Versatel en lijkt het dus niet zo te zijn dat Versatel gewoon 2 maanden vantevoren zijn gang kan gaan. Er word namelijk ook in een ander topic beweerd dat je gewoon Versatel per 1 oktober kan aanvragen en later je Speedlinq moet opzeggen.
Ietswat offtopic... maar ik vraag me af of degenen die TV over ADSL gaan kijken beseffen dat hun kijk- en zap gedrag exact geregistreerd kan worden door de provider. Dit in tegenstelling tot de conventionele (kabel/antenne) TV.Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 12:39:
Heeft iemand hier al eens de kleine letters in de leveringsvoorwaarden over nagelezen?
[ Voor 5% gewijzigd door joopv op 24-07-2005 13:27 ]
Ik zou niet alleen voor wireless gaan, want dan haal je de max. download niet! Het is nog niet bekend waarom het niet werkt (max 5Mbit/s). Bovendien heb je 'recht' op het aansluiten van een vaste ethernet aansluiting en je behaalt hier wel de max. download mee.Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 11:39:
komende woensdag avond wordt ik ook aangesloten in Zwolle, ben van de week gebeld (was op vakantie maar telefoon doorgeschakeld) en medewerker van installatiebedrijf (of versatel) gesproken. Woensdag komen ze dus,
Overigens haal je wel 54Mb/s als je een bestand via de adslrouter wireless kopieert naar een andere pc, dus alleen de internetkoppeling is bij wireless beperkt.
Wow.. na al deze geweldige verhalen denk ik dat ik toch liever even mijn volle jaar + 1 maand opzeg termijn af wacht voor ik switch van Speedlinq naar Versatel.
Tegen die tijd is het oktober en zullen hopelijk dit soort storingen en problemen zijn opgelost..
Zo niet, dan weet ik genoeg.
Tegen die tijd is het oktober en zullen hopelijk dit soort storingen en problemen zijn opgelost..
Verwijderd
Ik wil dezelfde overstap maken. Zou alleen balen zijn als na 1 augustus het abonnement naar 60 euro p/m gaat ...x KeN x schreef op zondag 24 juli 2005 @ 13:51:
Wow.. na al deze geweldige verhalen denk ik dat ik toch liever even mijn volle jaar + 1 maand opzeg termijn af wacht voor ik switch van Speedlinq naar Versatel.
Verwijderd
Dus dat moet goed zijn.
Wie heeft een tip?
Ik heb de "goede"PC met de slechtste verbinding op plm 2 meter van het modem geplaatst. Resultaat??? dezelfde slechte download van plm 500 kb.
Na aansluiten van een kabel werd het beter. Daarbij haalde ik een download van plm 1,3 Mb.
Vreemde bijkomstigheid?? Wireless: signaalsterkte uitstekend, download 500 kb
Kabel: signaalsterkte zwak, download 1,3 Mb
Snap ik het nog??? Nee, helemaal niet.
Dus dat moet goed zijn.
Wie heeft een tip?
Ik heb de "goede"PC met de slechtste verbinding op plm 2 meter van het modem geplaatst. Resultaat??? dezelfde slechte download van plm 500 kb.
Na aansluiten van een kabel werd het beter. Daarbij haalde ik een download van plm 1,3 Mb.
Ik snap niet wat je met 'signaalsterkte' bedoelt bij een netwerkkabel
De decoder snoept 4Mb/s van je signaal af, als je die uit zet dan komt dat bij je inetsnelheid
Mijn ervaring is dat de monteurs niet altijd de beste kabeltjes maken, maatwerk is leuk maar zorg dan wel voor een goede crimptang en niet zo'n kunststof geval
De decoder werkte eerst niet door een slechte vers geproduceerde utpkabel, nadat ie een nieuwe rj45 erop had gezet (en 50 keer vast knijpen) werkte het eindelijk wel.
Ik ben ook niet erg te spreken over de telefoonsnoertjes die ze meenemen, gewoon platte snoertjes met de aders naast elkaar, ronde 'ptt' kabels zijn gedraaid, dikker en werken echt beter.
Dit heb ik na de aansluiting zelf getest door de geleverde kabel te vervangen voor zo'n ouderwetse ronde, dit scheelde 2Mb/s op het signaal!
Ook een extra koppeling met een telefoondoos + stekker is uit den boze, dat kost ook veel bandbreedte

De decoder snoept 4Mb/s van je signaal af, als je die uit zet dan komt dat bij je inetsnelheid
Mijn ervaring is dat de monteurs niet altijd de beste kabeltjes maken, maatwerk is leuk maar zorg dan wel voor een goede crimptang en niet zo'n kunststof geval

De decoder werkte eerst niet door een slechte vers geproduceerde utpkabel, nadat ie een nieuwe rj45 erop had gezet (en 50 keer vast knijpen) werkte het eindelijk wel.
Ik ben ook niet erg te spreken over de telefoonsnoertjes die ze meenemen, gewoon platte snoertjes met de aders naast elkaar, ronde 'ptt' kabels zijn gedraaid, dikker en werken echt beter.
Dit heb ik na de aansluiting zelf getest door de geleverde kabel te vervangen voor zo'n ouderwetse ronde, dit scheelde 2Mb/s op het signaal!
Ook een extra koppeling met een telefoondoos + stekker is uit den boze, dat kost ook veel bandbreedte

Er zijn twee methodes van DSL aanleggen:Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 13:17:
Op 16 november loopt mijn jaar af bij Speedlinq. Nu zou ik graag al per 1 oktoober naar Versatel willen, dat ik dan de resterende abonnementskosten nog moet betalen is geen probleem,. Echter onderstaand verhaal haal ik uit de voorwaarden van Speedlinq ( http://www.speedlinq.nl/php/faq.php ) :
1. Overnemen van een lijn, dus over laten zetten van netwerk.
2. Aanleggen waar nog geen DSL op de ljin zit (of niet meer zit).
Als je dus eerst opzegt en dan gaat aanvrage met optie 2 zit je zonder DSL een periode en moet Versatel wachten tot jou lijn vrij is van DSL voordat ze ook maar iets kunnen doen.
Kies je dus voor optie 1 dan is het belangrijk dat Versatel eerst de omzetting van jou telefoonlijn vanaf (BBned of BaByXL) in gang kan zetten met KPN voordat Speedlinq je lijn gaat opzeggen bij BBned of BaByXL. Als Speedlinq eerders is... dan ga je voor optie 2 en dat zou gewoon stom zijn mijn inziens.
Je kijkt nu ook bij de opzeggings faq van speedlinq. Daar staat natuurlijk ook alleen maar in dat opzeggen resulteert in afbraak van je DSL lijn.
[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 24-07-2005 14:53 ]
Verwijderd
ja dus? wat maakt het mij uit dat "iemand" kan zien dat ik Ned 1 kijk? boeiend zou ik zeggen. Misschien krijg je daardoor wel hele andere kijkcijfers? Wel interessant zou ik zeggen. Iemand met een "kijkcijferkastje" heeft toch hetzelfde "probleem" dat er gekeken wordt naar zijn kijk gedrag.joopv schreef op zondag 24 juli 2005 @ 13:26:
[...]
Ietswat offtopic... maar ik vraag me af of degenen die TV over ADSL gaan kijken beseffen dat hun kijk- en zap gedrag exact geregistreerd kan worden door de provider. Dit in tegenstelling tot de conventionele (kabel/antenne) TV.
Heeft iemand hier al eens de kleine letters in de leveringsvoorwaarden over nagelezen?
Nogmaals, voor mij geen probleem.
Verwijderd
Krijg ook 20 MB ADSL.Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 14:02:
Dus dat moet goed zijn.
Wie heeft een tip?
Is het noodzakelijk dat het modem in de meterkast wordt geplaatst?
Heb het liever in de huiskamer vanaf de telefoonaansluiting daar.
Zo heb ik nu ook mijn "normale" adsl aangesloten.
Of is dit niet mogelijk?
Even een update over mijn ineens tragere verbinding na de algehele storing van gisteren.
Nog steeds niet hoger dan 1,55Mb/s voor de storing was het 2,23Mb/s, gebeld en als het morgen nog zo is terugbellen!
En dit vond ik op het versatel forum!
Nog steeds niet hoger dan 1,55Mb/s voor de storing was het 2,23Mb/s, gebeld en als het morgen nog zo is terugbellen!
Dit kan toch geen toeval meer zijn! Volgens mij cappen ze de boel en willen ze zo de storing laten wegblijven!Het zelfde hier, van 2,1MB naar 1,55MB per seconde. Wat mij betreft nog steeds een leuke snelheid, maar als je aan meer geroken hebt....
Echter, als het een algehele storing is geweest (in dit geval in het ADSL netwerk, dus aan de KPN kant) mag je er van uit gaan dat deze dan ook weer naar behoren wordt opgelost op de eerste werkdag.
Rustig afwachten, en als het woensdag nog niet is veranderd is het wat mij betreft vroeg zat om aan de bel te gaan hangen. Ik geloof niet dat ze de lijn hebben geknepen, want dan zou iedereen er 'last' van moeten hebben.
Noodzakelijk is het niet, maar het liefst houdt een monteur de draden kort om de hoogst mogelijke snelheid te kunnen garanderen.Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 19:50:
[...]
Krijg ook 20 MB ADSL.
Is het noodzakelijk dat het modem in de meterkast wordt geplaatst?
Heb het liever in de huiskamer vanaf de telefoonaansluiting daar.
Zo heb ik nu ook mijn "normale" adsl aangesloten.
Of is dit niet mogelijk?
Op mijn verzoek staat het modem een verdieping lager dan het israpunt, omdat zowel m'n pc als de tv daar staan en ik graag zicht heb op het modem.
Intussen heb ik getest wat het snelheidsverschil is indien het modem vlakbij de splitter staat en dit valt reuze mee als je goede telefoonkabels gebruikt
De snelheid viel met 5m draad tussen splitter en modem slechts 0,1Mb/s terug en de monteur vond het behaalde resultaat dan ook verantwoord.
Wel noteerde hij op de bon dat de installatie op mijn verzoek anders dan aanbevolen is uitgevoerd, zodat ik min of meer verantwoordelijk ben bij eventuele problemen

Juistem. Zolang dit soort kinderziektes niet verholpen zijn, heeft overstappen natuurlijk geen enkele zin. Da's net zoiets als van kleuren- naar z/w-tv.x KeN x schreef op zondag 24 juli 2005 @ 13:51:
Je kan moord en brand schrijven en conclusies trekken natuurlijk. Maar misschien zijn er wel aanpassingen gedaan voor reservering van bandbreedte voor TV-uitzendingen bijvoorbeeld.henkyyyyyyy schreef op zondag 24 juli 2005 @ 20:29:
Even een update over mijn ineens tragere verbinding na de algehele storing van gisteren.
[...]
Dit kan toch geen toeval meer zijn! Volgens mij cappen ze de boel en willen ze zo de storing laten wegblijven!
Je weet nog niets zeker, merkt alleen een snelheids verandering. Conclusies iets wat voorbarig misschien omdat toevallig iemand anders 't zelfde ervaart...
Normaal gesproken ben ik niet zo voorbarig, alleen in de 3 weken dat ik versatel nu heb, heb ik al meer problemen ondervonden dan in mijn 7 jarige internetverleden.bjck schreef op zondag 24 juli 2005 @ 21:07:
[...]
Je kan moord en brand schrijven en conclusies trekken natuurlijk. Maar misschien zijn er wel aanpassingen gedaan voor reservering van bandbreedte voor TV-uitzendingen bijvoorbeeld.
Je weet nog niets zeker, merkt alleen een snelheids verandering. Conclusies iets wat voorbarig misschien omdat toevallig iemand anders 't zelfde ervaart...
Reserveringen voor bandbreedte voor tv uitzendingen zeg je, maar dat mag toch niet ten koste gaan van je internetverbinding?
Verwijderd
Het zijn idd kinderziektes die hopelijk snel verholpen zijn. Volgende week word ik aangesloten en ik ga er van uit dat ik ook met problemen te maken krijg maar die neem ik voor lief. Het is immers een nieuwe techniek, massaal uitgevoerd, waarbij ook nog eens andere partij (lees: KPN) een onderdeel is in het hele proces...iedereen die zich heeft aangemeld voor 20 MB versatel moet in mijn ogen niet zeuren over de kinderziektes zoals even geen internet en niet snel genoeg. Let op: verbindingen die er een dag of dagen uitliggen zijn in mijn ogen ook niet normaal. Ik ga ervan uit dat het de komende maanden verbeterd als Versatel alles op een rijtje heeft..laten we Versatel niet al te snel de grond in boren met z'n allen.Steveedge schreef op zondag 24 juli 2005 @ 20:54:
[...]
Juistem. Zolang dit soort kinderziektes niet verholpen zijn, heeft overstappen natuurlijk geen enkele zin. Da's net zoiets als van kleuren- naar z/w-tv.
Maar voor een bedrag van 40 euro heb je snel internet ( ik zeg persé niet supersnel omdat het af en toe tegenvalt zoals te lezen is..) en heb je komend seizoen voetbal via een nieuwe techniek op je televisie. Tja..ik was snel overgehaald en nogmaals: ik neem de problemen voor lief.
Ik denk dat er over een jaar een flinke toename is in het aantal klanten van Versatel voor 20MB...ze komen er wel, daar geloof ik heilig in
ps. ik werk niet voor Versatel
Ik heb geen idee hoe ze het aanbieden en op welke manier. Je lijn heeft X snelheid downstream dus kijk je naar uitzending Y kost dat je bandbreedte van X natuurlijk. De vraag is alleen of dit altijd zo is, of alleen als je de decoder aan hebt staan. Dat zijn dingen die nu langzaam duidelijk gaan worden natuurlijk.henkyyyyyyy schreef op zondag 24 juli 2005 @ 21:12:
[...]
Normaal gesproken ben ik niet zo voorbarig, alleen in de 3 weken dat ik versatel nu heb, heb ik al meer problemen ondervonden dan in mijn 7 jarige internetverleden.
Reserveringen voor bandbreedte voor tv uitzendingen zeg je, maar dat mag toch niet ten koste gaan van je internetverbinding?
Tuurlijk kost een stream bandbreedte
Versatel maakt een nieuw product wel een rap tempo bestelbaar natuurlijk. En net als mijn voorganger zou het niet moeten, maar kon iedereen 't een beetje verwachten dat er monteurs zouden zijn die er geen routine in hebben nog. Helpdesk medewerkers die ook niet direct overal een antwoord op hebben en verbindingen die af en toe uitvallen.
Alles is nieuw en in rap tempo bestelbaar/beschikbaar. 't Hoort niet, maar beetje kunnen verwachten had iedereen het.
[ Voor 24% gewijzigd door bjck op 24-07-2005 21:48 ]
Yep en als ik objectief blijf heb je ook zeker gelijk!bjck schreef op zondag 24 juli 2005 @ 21:46:
[...]
Ik heb geen idee hoe ze het aanbieden en op welke manier. Je lijn heeft X snelheid downstream dus kijk je naar uitzending Y kost dat je bandbreedte van X natuurlijk. De vraag is alleen of dit altijd zo is, of alleen als je de decoder aan hebt staan. Dat zijn dingen die nu langzaam duidelijk gaan worden natuurlijk.
Tuurlijk kost een stream bandbreedte
Versatel maakt een nieuw product wel een rap tempo bestelbaar natuurlijk. En net als mijn voorganger zou het niet moeten, maar kon iedereen 't een beetje verwachten dat er monteurs zouden zijn die er geen routine in hebben nog. Helpdesk medewerkers die ook niet direct overal een antwoord op hebben en verbindingen die af en toe uitvallen.
Alles is nieuw en in rap tempo bestelbaar/beschikbaar. 't Hoort niet, maar beetje kunnen verwachten had iedereen het.
Maar omdat het mij nu aangaat ben ik natuurlijk een beetje partijdig
Ik hoop in ieder geval dat de problemen zo snel mogelijk opgelost worden!
Thnx voor de feedback!
De decoder snoept alleen 4Mb af als ie is ingeschakeld, er is dus geen eigen stukje bandbreedte dat onafhankelijk is van de internet bandbreedte.
Ik denk wel dat het in veel gevallen lastig wordt als een 2e decoder erbij komt wanneer iemand 2 zenders tegelijk wil zien, dan blijft er weinig over voor internet.
De aanloopproblemen (20Mbit is pas 1 maand in de lucht) vind ik heel begrijpelijk en het is niet zo dat Versatel er niets aan doet.
Ik denk dat Versatel een hoop andere providers heeft aangezet tot het (vervroegde) gebruik van adsl2+ en dat het bij anderen ook moeizaam van de grond komt.
Bedenk ook dat KPN de boel behoorlijk heeft vertraagd omdat ze eerder adsl2+ niet wilden toelaten omdat ze zelf iets anders hadden gewild, dit heeft o.a. Versatel behoorlijk wat extra tijdsdruk opgeleverd wat ze nu parten speelt.
Mijn vertrouwen in Versatel is nog lang niet weg, want in het verleden is bewezen dat ze een stabiel adsl-product kunnen leveren, dus ik gun ze de tijd om het goed op de rails te krijgen
Ik denk wel dat het in veel gevallen lastig wordt als een 2e decoder erbij komt wanneer iemand 2 zenders tegelijk wil zien, dan blijft er weinig over voor internet.
De aanloopproblemen (20Mbit is pas 1 maand in de lucht) vind ik heel begrijpelijk en het is niet zo dat Versatel er niets aan doet.
Ik denk dat Versatel een hoop andere providers heeft aangezet tot het (vervroegde) gebruik van adsl2+ en dat het bij anderen ook moeizaam van de grond komt.
Bedenk ook dat KPN de boel behoorlijk heeft vertraagd omdat ze eerder adsl2+ niet wilden toelaten omdat ze zelf iets anders hadden gewild, dit heeft o.a. Versatel behoorlijk wat extra tijdsdruk opgeleverd wat ze nu parten speelt.
Mijn vertrouwen in Versatel is nog lang niet weg, want in het verleden is bewezen dat ze een stabiel adsl-product kunnen leveren, dus ik gun ze de tijd om het goed op de rails te krijgen
Versatel heeft alles-op-alles gezet om als eerste ADSL2+ techniek aan te kunnen bieden. De andere volgen iets gecontroleerder misschien.
Korte vraag: waarom heb jij je email adres verborgen staan in je profiel?Verwijderd schreef op zondag 24 juli 2005 @ 18:46:
[...]
[over het feit dat de provider het tv gedrag van de klanten kan loggen]
ja dus? wat maakt het mij uit dat "iemand" kan zien dat ik Ned 1 kijk? boeiend zou ik zeggen. Misschien krijg je daardoor wel hele andere kijkcijfers? Wel interessant zou ik zeggen. Iemand met een "kijkcijferkastje" heeft toch hetzelfde "probleem" dat er gekeken wordt naar zijn kijk gedrag.
Nogmaals, voor mij geen probleem.
(Hier wil ik geen serieus antwoord op, maar ik hoop dat je m'n gedachtegang kunt volgen.)
Verwijderd
Lijkt me technisch gezien een fluitje van een cent om voor de technische mensen achter de schermen te checken welke zenders op welke momenten gewild zijn en wat precies gestreamed wordt. Ook zap-gedrag e.d. is heel goed voor hun live te volgen denk ik. En als het al niet meteen in de gaten kan worden gehouden dan kunnen ze het ook nog wel via logs checken. Interessante info voor reclamemakers wellicht, maar ik heb niks te verbergen qua kijkgedrag, dus ze checken maar wat ze willen totdat ze een ons wegen.joopv schreef op zondag 24 juli 2005 @ 13:26:
[...]
Ietswat offtopic... maar ik vraag me af of degenen die TV over ADSL gaan kijken beseffen dat hun kijk- en zap gedrag exact geregistreerd kan worden door de provider. Dit in tegenstelling tot de conventionele (kabel/antenne) TV.
Stiekem emails lezen of telefoongesprekken volgen is van een heel andere orde als weten naar welke zender ik kijk. Iemand die langsloopt langs m'n raam en naar binnenkijkt ziet ook wat ik kijk, ik hoop dat ie blij is ermee dat ie weet dat ik Ned 1 kijk om 21:34...
Hier klok ik trouwens sinds vandaag weer een downstream-record, nadat ik eerst duidelijk gecapt was op 2000K/s haal ik nu 2170 K/s. Mijn upload is duidelijk gecapt op precies 100 K/s, hij wil er steeds overheen maar wordt teruggefloten. Nooit verwacht dat ik dit zou halen voor mijn afstand tot de centrale van 1,6KM.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 03:16 ]
Even een voorbeeld van wat er straks mogelijk is:Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 02:50:
[...] Interessante info voor reclamemakers wellicht, maar ik heb niks te verbergen qua kijkgedrag, dus ze checken maar wat ze willen totdat ze een ons wegen.
Je weet misschien wel wat voor policy er bij GOT gevolgd wordt v.w.b. reclamebanners. Als je niet betaalt zul je reclame kijken.
Diezelfde mogelijkheden zijn er straks ook met TV over ADSL. Men kan bijvoorbeeld zien of jij wegzapt bij een commercial. Daar zouden ze een prijskaartje aan kunnen hangen.
Dit is maar 1 van de mogelijke toekomstige scenario's.
Verwijderd
Lijkt me heel heel sterk dat ze mij ooit extra gaan factureren bovenop de abbo-prijs voor het niet bekijken van reclame.joopv schreef op maandag 25 juli 2005 @ 07:23:
[...]
Even een voorbeeld van wat er straks mogelijk is:
Je weet misschien wel wat voor policy er bij GOT gevolgd wordt v.w.b. reclamebanners. Als je niet betaalt zul je reclame kijken.
Diezelfde mogelijkheden zijn er straks ook met TV over ADSL. Men kan bijvoorbeeld zien of jij wegzapt bij een commercial. Daar zouden ze een prijskaartje aan kunnen hangen.
Dit is maar 1 van de mogelijke toekomstige scenario's.
Dat ze die kijk-info gebruiken voor eigen gewin, of verkopen zodat reclamemakers weten hoeveel mensen wegzappen is 1, mensen een reclame-loze-site geven zoals op deze site bij een financiele bijdrage is ook nog voor te stellen, maar mensen verplichten hun tijd te spenderen naar het kijken van zaken waarin ze niet geinteresseerd zijn is een vrij kansloze missie.
Verwijderd
Bedoel je gewoon simpelweg uitzetten door de power er af te halen of door de decoder ergens uit te schakelen?Speedy-Andre schreef op zondag 24 juli 2005 @ 14:14:
Ik heb deze lijn alleen besteld voor DSL en ben niet geinteresseerd in het voetbal en televisie signaal.
Verwijderd
Internet-bandbreedte wordt alleen weggeslurpt zodra de decoder beelden gaat streamen, niet als de decoder louter aanstaat of als je surft door de decoder-menu's.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 10:04 ]
Ik haal met mijn nieuwe adsl verbinding ook exact die maximale snelheid van 1,55 MB/s (ik neem hierbij voor het gemak maar even aan dat je je met die megabit even hebt vergist)henkyyyyyyy schreef op zondag 24 juli 2005 @ 20:29:
Ik heb deze snelheid sinds de oplevering van de verbinding (afgelopen woensdag), maar had met een afstand van 250 meter tot de centrale toch wel wat hogers verwacht...
Zou mijn lijntje ook gecapped kunnen worden, of ligt in de binnenstad van Leiden gewoon hele brakke bekabeling?
Hoe kom ik aan zo'n 'ouderwetse' kabel? Ik heb ergens nog wel wat spul liggen van mijn oude direct-adsl-van-kpn installatie... Heeft het zin om die oude meuk op te zoeken of levert de kpn tegenwoordig ook slechte kwaliteit kabels?Speedy-Andre schreef op zondag 24 juli 2005 @ 14:14:
Verwijderd
even een paar vragen m.b.t. het modem dat versatel levert bij dit abonnement die hopelijk door een van jullie makeelijk kan worden beantwoord.
ik wil een geheel nieuw netwerk aanleggen zowel bekabeld als draadloos door het wireless adsl modem/router aan te sluiten op een gigabit switch. kan ik er dan van uit gaan dat met de jusite instellingen dit modem/router in staat is via de switch ip-adressen toe te kennen aan de diverse aangesloten pc's?
het is de bedoeling dat er zowel draadloos als via de netwerkkabels kan worden ge-internet en dat onderling via de gigibit switch bestanden kunnen worden uitgewisseld met hoge snelheid (vandaar de switch)
een antwoord op m'n vraag wordt zeer gewaardeerd en andere ideeen voor de aansluiting worden ook gewaardeerd...
ik wil een geheel nieuw netwerk aanleggen zowel bekabeld als draadloos door het wireless adsl modem/router aan te sluiten op een gigabit switch. kan ik er dan van uit gaan dat met de jusite instellingen dit modem/router in staat is via de switch ip-adressen toe te kennen aan de diverse aangesloten pc's?
het is de bedoeling dat er zowel draadloos als via de netwerkkabels kan worden ge-internet en dat onderling via de gigibit switch bestanden kunnen worden uitgewisseld met hoge snelheid (vandaar de switch)
een antwoord op m'n vraag wordt zeer gewaardeerd en andere ideeen voor de aansluiting worden ook gewaardeerd...
Even kort. Via mijn orderstatus staat dat 22 juli het adsl 20MB is geleverd en de volgende stap is dat er contact wordt opgenomen met mij door de monteur. Maar dat staat al vanaf 16 juli zo. Het telefoonnummer waarop het aangevraagd is is pas actief sinds 15 juli en ongebruikt. Zou het tijd worden voor een belletje of hoe lang duurde het bij jullie voordat er gebeld werd voor een afspraak. Ik bel persoonlijk liever zelf, weet ik waaraan ik toe ben, maar het is zo druk telkens.....
pepernooot
Bel zelf maar 020 8900589 (installatie bedrijf), bij mij ging het ook niet goed (family signaal eerder afgesloten dan afspraak installatie, die 5 dagen later ingepland was zonder mij in te lichten ... )
Verwijderd
ja maar dat is toch totaal wat anders! kijk, ik snap wat je bedoelt, dat ik mijn email uit heb staan omdat ik bang ben om lastig gevallen te worden ofzo? (ben pas net "member" dus nog niks gedaan aan instellingen...joopv schreef op zondag 24 juli 2005 @ 23:18:
[...]
Korte vraag: waarom heb jij je email adres verborgen staan in je profiel?
(Hier wil ik geen serieus antwoord op, maar ik hoop dat je m'n gedachtegang kunt volgen.)
laten we zeggen eind onderwerp en weer on-topic
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2005 18:48 ]
Ja ik vind het wel toevallig dat jij nu ook precies op 1,55 MB/s zit.scorpion303 schreef op maandag 25 juli 2005 @ 13:48:
[...]
Ik haal met mijn nieuwe adsl verbinding ook exact die maximale snelheid van 1,55 MB/s (ik neem hierbij voor het gemak maar even aan dat je je met die megabit even hebt vergist)
Ik heb deze snelheid sinds de oplevering van de verbinding (afgelopen woensdag), maar had met een afstand van 250 meter tot de centrale toch wel wat hogers verwacht...
Zou mijn lijntje ook gecapped kunnen worden, of ligt in de binnenstad van Leiden gewoon hele brakke bekabeling?
Het lijkt wel ofdat ze dan toch de capaciteit niet aankunnen samen met dat voetbal en dat ze toch moeten korten op je Inet!
Ik heb wel al gebeld vandaag en ze verzekerde mij dat hij helemaal open stond op 24 Mbit
Het valt me op dat wanneer ik thuis kom het modem braaf 4 groene ledjes heeft en als ik de pc aan zet (is geaard) opeens adsl weg is (rood) en het modem opnieuw gaat verbinden
Daarna komt ie wel weer goed online, maar waarom reageert ie zo heftig op m'n pc
Zelfde verhaal als ik het netwerkkabeltje uit de pc trek of erin stop, dat lijkt me niet echt ok

Daarna komt ie wel weer goed online, maar waarom reageert ie zo heftig op m'n pc
Zelfde verhaal als ik het netwerkkabeltje uit de pc trek of erin stop, dat lijkt me niet echt ok

Ach, jullie hebben nog internet, ik moet het al 2 weken zonder Versatel doen
(geen ADSL & int lampje meer, STS lampje langzaam knipperent)
Eerst storing in de wijkcentrale, daarna storing "ergens anders"
En het erge is, waarschijnlijk begin ik helemaal vooraan met mijn procedure omdat ze de wijkcentrale inderdaad stuk was, maar nu hij het weer doet ben ik de enige met dit probleem waardoor ik dus meteen een ander probleemgeval was...
Happy happy joy joy!
Eerst storing in de wijkcentrale, daarna storing "ergens anders"
En het erge is, waarschijnlijk begin ik helemaal vooraan met mijn procedure omdat ze de wijkcentrale inderdaad stuk was, maar nu hij het weer doet ben ik de enige met dit probleem waardoor ik dus meteen een ander probleemgeval was...
Happy happy joy joy!
[ Voor 9% gewijzigd door Deniax op 25-07-2005 21:23 ]
Toen ik het family signaal opeens kwijt was heb ik met 2 verschillende modems kunnen syncen op het 20Mbit signaal, alleen kreeg ik de instellingen niet goed.
Zo kun je tenminste zien of je helemaal geen 20Mbit signaal hebt, of dat het 20Mbit modem defect is, of misschien wel de splitter ....
Ook het E-tech usbmodem synct op het 20Mbit signaal dus dan weet je tenminste iets
Nu loopt de KS stuk op iets wat vele oorzaken kan hebben, als je weet dat je echt geen signaal hebt dan kan Versatel er misschien iets meer mee
Zo kun je tenminste zien of je helemaal geen 20Mbit signaal hebt, of dat het 20Mbit modem defect is, of misschien wel de splitter ....
Ook het E-tech usbmodem synct op het 20Mbit signaal dus dan weet je tenminste iets
Nu loopt de KS stuk op iets wat vele oorzaken kan hebben, als je weet dat je echt geen signaal hebt dan kan Versatel er misschien iets meer mee

Die installatieservice zijn ook leuke lui.. Mijn zus werd eerder vandaag gebeld (zus en ik hebben nieuw huis) voor het maken van een afspraak. Die geeft dus mijn mobiele nummer omdat ik dat zou regelen.
2uur later nog niet gebeld, dus denk ik zal eens met ze bellen. Zeggen ze me dat ze een computer systeem hebben wat alleen vaste nummers belt. Dit doen ze 6x, als ze dan je nog niet hebben bereikt krijg je een brief en dan pas mag je zelf bellen
Nou had ik dus aangegeven dat omdat het een nieuw huis is we lang niet altijd bij dat vaste nummer aanwezig zijn, dus dat de kans vrij klein is dat ze ons daarop bereiken. Of ik niet direct een afspraak kon maken (ze hadden notabene al gebeld), nee dat kon niet.
Heeft niemand anders hier een probleem mee gehad? Ik zie hier iedereen namelijk zeggen: bel even en je kan een afspraak maken als dit bij je status staat.. Vind het maar een vage boel die installatieservice. Ik zit dus sinds 1 juli met een nieuw huis zonder internet, het enige wat er nog ontbreekt
2uur later nog niet gebeld, dus denk ik zal eens met ze bellen. Zeggen ze me dat ze een computer systeem hebben wat alleen vaste nummers belt. Dit doen ze 6x, als ze dan je nog niet hebben bereikt krijg je een brief en dan pas mag je zelf bellen
Nou had ik dus aangegeven dat omdat het een nieuw huis is we lang niet altijd bij dat vaste nummer aanwezig zijn, dus dat de kans vrij klein is dat ze ons daarop bereiken. Of ik niet direct een afspraak kon maken (ze hadden notabene al gebeld), nee dat kon niet.
Heeft niemand anders hier een probleem mee gehad? Ik zie hier iedereen namelijk zeggen: bel even en je kan een afspraak maken als dit bij je status staat.. Vind het maar een vage boel die installatieservice. Ik zit dus sinds 1 juli met een nieuw huis zonder internet, het enige wat er nog ontbreekt
Speedy-Andre
Het rare is dat de wijkcentrale inderdaad bijna 2 weken gaar was (iemand anders die ik sprak zat op dezelfde centrale en had hetzelfde probleem als ik). Echter, sinds zaterdag functioneert die centrale weer (en ook die persoon die ik sprak heeft sinds zaterdag internet) , alleen bij mij thuis is er niets veranderd aan de status van de lampjes, laat staan het internet.
Grinder
Aan de splitter ligt het niet, heb het modem ook direct aangesloten met de splitter er tussenuit.Toen ik het family signaal opeens kwijt was heb ik met 2 verschillende modems kunnen syncen op het 20Mbit signaal, alleen kreeg ik de instellingen niet goed.
Het rare is dat de wijkcentrale inderdaad bijna 2 weken gaar was (iemand anders die ik sprak zat op dezelfde centrale en had hetzelfde probleem als ik). Echter, sinds zaterdag functioneert die centrale weer (en ook die persoon die ik sprak heeft sinds zaterdag internet) , alleen bij mij thuis is er niets veranderd aan de status van de lampjes, laat staan het internet.
Grinder
Grappig, ze hebben me nu al 3x gebeld op mijn mobiele nummerZeggen ze me dat ze een computer systeem hebben wat alleen vaste nummers belt.
Ik heb m'n snelheid ook even getest, en waar ik vorige week nog 2,18 MB/s trok van de UT mirror trek ik nu..... 1,55 MB/s...henkyyyyyyy schreef op maandag 25 juli 2005 @ 18:52:
[...]
Ja ik vind het wel toevallig dat jij nu ook precies op 1,55 MB/s zit.
Het lijkt wel ofdat ze dan toch de capaciteit niet aankunnen samen met dat voetbal en dat ze toch moeten korten op je Inet!
Ik heb wel al gebeld vandaag en ze verzekerde mij dat hij helemaal open stond op 24 Mbit
Ze hebben dus toch iets uitgevreten met de verbinding.
Verwijderd
Aankomende augustus verhuizen naar Leeuwarden. Ik moet daar natuurlijk ook internet hebben. Nu zijn er verschillende mogelijkheden in leeuwarden. Chello, Versatel, Fiberworld. Maar de aanbieding van Versatel beviel me wel. En aangezien ik maar 663 meter van de centrale ben verwijderd vind ik het helemaal interessant. Maar mijn vraag nu: ik heb nog geen telefoonlijn daar liggen. Moet ik nu eerst bij de kpn een abbonnement aanvragen. Dan betaal ik dus ook over het internet mijn vast recht er nog eens overheen?
Dus TOCH !!!bigben04 schreef op maandag 25 juli 2005 @ 22:19:
[...]
Ik heb m'n snelheid ook even getest, en waar ik vorige week nog 2,18 MB/s trok van de UT mirror trek ik nu..... 1,55 MB/s...
Ze hebben dus toch iets uitgevreten met de verbinding.
Wat zouden we hier nou tegen kunnen doen ??
Want de verbinding kan dus zowiezo hoger!
Dis is gewoon speedcappen!
BTW wel toevallig , overal waar er "storing"was dit weekend is lijn gecapped!
[ Voor 10% gewijzigd door henkyyyyyyy op 25-07-2005 22:51 ]
Wat voegt dat nou aan dit topic
Op het Versatel forum roep je hetzelfde, liefst tig keer als een ander dat ook doet
Op het Versatel forum roep je hetzelfde, liefst tig keer als een ander dat ook doet
Ook ik heb enkel mijn mobiele nummer doorgegeven als nummer waar ik bereikbaar op ben en daar is netjes contact mee gelegd.Grinder schreef op maandag 25 juli 2005 @ 22:03:
Zeggen ze me dat ze een computer systeem hebben wat alleen vaste nummers belt. Dit doen ze 6x, als ze dan je nog niet hebben bereikt krijg je een brief en dan pas mag je zelf bellen
Tot op heden mag ik nog niet klagen. De planning was dat de centrale in Zwolle-Centrum medio juli opgeleverd zou worden. Dat is één keer verschoven naar 29 juli. Ik heb nog steeds ADSL Plus van Versatel op de lijn zitten en maandag 1 augustus komt de monteur de boel aansluiten... Ik ben bang dat vrijdag mijn Plus signaal weg gaat vallen, maar één weekend zonder internet kan ik wel tegen, als het maandag maar in één keer werkt allemaal....
Zojuist is er door Versatel contact opgenomen om de installatie bij mij in te plannen
4 augustus komen ze installeren, 29 juli wordt de centrale in Venray definitief geschikt gemaakt.
Grtz, jeroen
4 augustus komen ze installeren, 29 juli wordt de centrale in Venray definitief geschikt gemaakt.
Grtz, jeroen
Ik zit ook op de centrale Zwolle-Centrum maar hier "kan" het nietrreurink schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 09:08:
[...]
Ook ik heb enkel mijn mobiele nummer doorgegeven als nummer waar ik bereikbaar op ben en daar is netjes contact mee gelegd.
Tot op heden mag ik nog niet klagen. De planning was dat de centrale in Zwolle-Centrum medio juli opgeleverd zou worden. Dat is één keer verschoven naar 29 juli. Ik heb nog steeds ADSL Plus van Versatel op de lijn zitten en maandag 1 augustus komt de monteur de boel aansluiten... Ik ben bang dat vrijdag mijn Plus signaal weg gaat vallen, maar één weekend zonder internet kan ik wel tegen, als het maandag maar in één keer werkt allemaal....

(lees postcode zit nog niet in hun systeem)
Kan zelfs geen gewoon ADSL bestellen, dan zegt die checker dat het te ver van de centrale is, zelfs voor het aller langzaamste abo. Terwijl de afstand is nog geen 2 kilometer.
Hoever zit jij van de centrale ?
Ik heb nu Demon ADSL via babyXL, er staat in de bevestigingsbrief dat er een onderbreking kan plaatsvinden als ze het signaal omzetten van KPN, geld dat ook voor bbned/babyxl gebruikers?
RatPack #814
KPN gaat jou telefoonlijn in de centrale omleggen van de BaByXL apparatuur naar de Versatel apparatuur. Dat geeft een onderbreking op je telefonie eventjes inderdaad.Roeligan schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 11:01:
Ik heb nu Demon ADSL via babyXL, er staat in de bevestigingsbrief dat er een onderbreking kan plaatsvinden als ze het signaal omzetten van KPN, geld dat ook voor bbned/babyxl gebruikers?
Ok, duidelijk. Ik hoop dat ik geen dagen zonder inet zit, kost me klauwen vol aan umts
RatPack #814
Bij mij belden ze ook altijd het vaste telefoonnummer dat enkel bedoeld was om adsl over te laten lopen. Ik heb bij mijn eerste aanvraag echter duidelijk mijn mobiele nummer doorgegeven, en gezegd dat al het contact via dit nummer zou moeten verlopen...Grinder schreef op maandag 25 juli 2005 @ 22:03:
Het versatel afsprakenbureau belt echter wel degenlijk terug naar mobiele nummers... Dat hebben ze bij mij al zo'n keer of vijf gedaan (en zo'n zelfde aantal keren niet)..
Via mijn versatel.nl kan je trouwens wel je telefoonnummer wijzigen in een mobiel nummer.. Ik heb dat laatst gedaan en volgens mij begint het nu z'n vruchten af te werpen!
Dat klopt inderdaad. Versatel heeft een KPN lijn nodig om ADSL over aan te sluiten. je betaald dus de vaste lasten van de KPN lijn plus die 40 euri van versatel als het allemaal is aangeslotenVerwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 22:50:
Aankomende augustus verhuizen naar Leeuwarden. Ik moet daar natuurlijk ook internet hebben. Nu zijn er verschillende mogelijkheden in leeuwarden. Chello, Versatel, Fiberworld. Maar de aanbieding van Versatel beviel me wel. En aangezien ik maar 663 meter van de centrale ben verwijderd vind ik het helemaal interessant. Maar mijn vraag nu: ik heb nog geen telefoonlijn daar liggen. Moet ik nu eerst bij de kpn een abbonnement aanvragen. Dan betaal ik dus ook over het internet mijn vast recht er nog eens overheen?
misschien dat ooit de kpn lijn weer weg kan wanneer VoiP wat meer is ingeburgerd.
Kort gezegd... Ja, dit is prima mogelijk. De switch kan je rechtstreeks aan de versatel-router hangen. De router zorgt dan voor het uitdelen van ip-adressen (via dhcp). Ook het draadloze gedeelte is ook zonder al te veel gedoe voor elkaar te krijgen..Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 17:06:
even een paar vragen m.b.t. het modem dat versatel levert bij dit abonnement die hopelijk door een van jullie makeelijk kan worden beantwoord.
Het spreekt wel voor zich, dat die hoge (gigabit) snelheid alleen wordt behaald op die computers die op de gigabit-switch zijn aangesloten en zijn voorzien van gigabit-netwerkkaarten.
Haha, pwned?henkyyyyyyy schreef op maandag 25 juli 2005 @ 22:50:
[...]
Dus TOCH !!!
Wat zouden we hier nou tegen kunnen doen ??
Want de verbinding kan dus zowiezo hoger!
Dis is gewoon speedcappen!
BTW wel toevallig , overal waar er "storing" was dit weekend is lijn gecapped!
Ik heb desalniettemin respect voor degenen die zich direct in het 'Versatel 20 Mbit' avontuur storten (iets wat ik aanvankelijk ook wilde doen), maar ik hou het voorlopig nog maar even bij m'n Demon 8 Mbit lijn.
Hmm, ik heb ook BabyXL via Demon. Jij gaat mij vertellen dat een verhuizing van ISP in dit geval geen weken downtime geeft, zoals altijd bij een ISP wissel het geval was / is?Roeligan schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 11:17:
Ok, duidelijk. Ik hoop dat ik geen dagen zonder inet zit, kost me klauwen vol aan umts
Dat is achterhaald ondertussen en is niet nodig. Je moet alleen wel eerst de overstap aanvragen en regellen en dan pas opzeggen bij je huidige ISP. Als je huidige ISP je lijn eerder opzegd dan dat Versatel de overstap/overzetting kan regellen en bevstigd heeft heb je een probleem.MaZo schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 11:39:
[...]
Hmm, ik heb ook BabyXL via Demon. Jij gaat mij vertellen dat een verhuizing van ISP in dit geval geen weken downtime geeft, zoals altijd bij een ISP wissel het geval was / is?
Of je vraagt bij andere ISP aan die ook op 't BaByXL/Tiscali netwerk levert middels een overstap. Dan is het een kwestie van omzetten van ISP
[ Voor 27% gewijzigd door bjck op 26-07-2005 13:18 ]
hmm ik zit ongeveer 1430 meter van de centrale af, iemand anders ook die ongever zover zit van de centrale en mij kan vertellenw at voor snelheden diegene haalt?
wil eingelijk ook overstappen op versatel. maar heb laatst een mailtje gestuurd, want had geen interesse in een brakke decoder, kijk toch geen voetbal. en volgens de website leg ik daar well 50 euries voor neer.
dus ik netjes een mailtje sturen of het mogelijk was om zonder decoder de internet te hebben en dan die 50 euuries neit te betalen. heb nog steeds geen antwoord, is onderhand al anderhalf maand verder.
moet je nagaan hoe ze straks met je omgaan als je eenmaal aan een jaarcontract zit bij die gasten, dan hebben ze helemaal schijt aan je, bedoel ze mailen mij niet eens terug als potentieel toekomstige klant terug.
wil eingelijk ook overstappen op versatel. maar heb laatst een mailtje gestuurd, want had geen interesse in een brakke decoder, kijk toch geen voetbal. en volgens de website leg ik daar well 50 euries voor neer.
dus ik netjes een mailtje sturen of het mogelijk was om zonder decoder de internet te hebben en dan die 50 euuries neit te betalen. heb nog steeds geen antwoord, is onderhand al anderhalf maand verder.
moet je nagaan hoe ze straks met je omgaan als je eenmaal aan een jaarcontract zit bij die gasten, dan hebben ze helemaal schijt aan je, bedoel ze mailen mij niet eens terug als potentieel toekomstige klant terug.
Dit topic is gesloten.