Solo showcasefoto's - om te bewonderen - V2.0 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 3.817 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:20
Mr.SiS schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 17:07:
Foto gemaakt in deze vakantie in egypte. We waren in sharm el sheik en deze is genomen op een trip noordelijker tegen israel aan. We hebben daar gewandeld en gehobbeld in een 4x4.
[afbeelding]
bron - 6mb - jpeg
Dit is een samenstelling trouwens uit een tiental fotos met een canon a60. Ik weet dat je van die stitch lijntjes ziet in de hemel,maar ik weet niet hoe dat netjes weg te werken.
Jij weet hoe groots het landschap daar was, wij niet. Omdat we geen referentie zien op de voorgrond is de diepte en de grootsheid compleet weg in deze plaat. We zien een blauwe lucht met een grauw stel bergen. Als we de grond konden zien waarop jij stond was de foto misschien wel gelukt, nu is het naar mijn idee eeen mislukt concept. Gebruik dus colissen (sschrijf ik het goed?) voor diepte.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:55
Grrrrrene schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 18:09:
[...]

Jawel, ik snap je redenatie en ik ben het er opzich ook wel mee eens, maar ik waardeer aan de andere kant ook wel het idee dat iemand een regel aan z'n laars durft te lappen (voor zover je van regels kunt in de fotografie)
Die regels moet je zien als richtlijn, en er lekker kreatief omheen lopen, anders wordt het maar saai!
Soms wordt het wat, soms niet. Hier is het voor mij een bijna ! :D

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-06 18:05
Afbeeldingslocatie: http://img308.imageshack.us/img308/7541/bloem0315072005f80iso2001200s2.jpg

(click to enlarge)

[ Voor 7% gewijzigd door Silent Thunder op 15-07-2005 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5674

Mooie kleuren! Ik stoor me alleen aan het randje rechts onderin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108431

hier mijn inzending.
Afbeeldingslocatie: http://www.tuincentrumodink.nl/dpz/tuin/1.jpg

nou ik hoor wel of jullie het wat vinden

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 108431 op 15-07-2005 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Anoniem: 5674 schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 19:10:
[...]

Mooie kleuren! Ik stoor me alleen aan het randje rechts onderin.
Thanks, dat randje kan ik nog wel makkelijk wegcroppen.

[ Voor 151% gewijzigd door Silent Thunder op 15-07-2005 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-06 14:17

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Anoniem: 5674 schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 18:07:
[...]
(laarzen met dit mooie weer? 8) )
Ik zie niet anders bij de dames moet ik zeggen eigenlijk :p
RonaldH schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 18:16:
[...]

Die regels moet je zien als richtlijn, en er lekker kreatief omheen lopen, anders wordt het maar saai!
Soms wordt het wat, soms niet. Hier is het voor mij een bijna ! :D
Precies..
Ik vind het zo matig als mensen een mooie foto afkraken omdat ’ie niet aan de regels van de fotografie voldoet.

NB. Ik zeg niet dat ik een foto mooier vind als ’ie niet aan de regels voldoet, ik bedoel alleen dat je jezelf er niet door moet laten beperken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141950

Creativiteit heeft geen regels volgens mij. Smaken verschillen nu eenmaal. Die regels zijn er maar als richtlijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suffie
  • Laatst online: 27-01-2023
Vorige maand op vakantie in La Palma.
Zelf vind ik het echt een hele mooie foto.
Hij is niet bewerkt met photoshop, ik heb de foto gemaakt door mn zonnebril.

Afbeeldingslocatie: http://oege.ie.hva.nl/~dulmus01/ch/pics/strandrozeklein.jpg

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it
Trotse mama van Thijs&Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Afbeeldingslocatie: http://img223.imageshack.us/img223/181/dsc00115002zu.jpg

(click to enlarge)

heb helaas veel moeten croppen aangezien de kitlens niet echt dichterbij kon focussen.

[ Voor 23% gewijzigd door Silent Thunder op 16-07-2005 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triplefox
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-06 16:25
Vanmiddag (IN BEST WEL VOLLE ZON!!) eens wat lopen spelen met sluitertijden/belichting, ik wilde eigenlijk alleen wat highlights overhouden en dat is me redelijk gelukt!
Ben er toch wel HEEL blij mee :)
Dit is dus BIJNA zonder te shoppen!

Canon 10D & 100-400L IS USM (exif zit in origineel)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vonschev/foto/show/IMG_6651shop-border.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Triplefox op 17-07-2005 00:25 ]

Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:14

HaterFrame

Well... Poo came out!

Dat ziet er idd heel erg gaaf uit en daar mag je zeker heel trots op zijn maar ehh... Wat is het? B)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triplefox
  • Laatst online: 14-06 16:25
MaNiC_MiNd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 09:45:
Dat ziet er idd heel erg gaaf uit en daar mag je zeker heel trots op zijn maar ehh... Wat is het? B)
Oh ja misschien even wat duidelijker inderdaad.... het gaat dus om deze vogel
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~vonschev/foto/IMG_6653kl.JPG

Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:14

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ok heel gaaf gedaan dan _/-\o_

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/62494/full.jpg
Hier staat de eiffeltoren in brand.

Ik heb daar zo'n 300 foto's geslagen in 30 minuten maar dit is een van de weinige waar het zoeklicht ook opstaat, deze heeft maar 1 minuutje gedraaid zeg maar. Jammer dat de echt zware bommen boven het museum of mankind werden afgeknald... daarop stond mijn camera niet gericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnieuwla
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:39
mooie plaat! vooral lucht erachter is mooi, had misschien zelfs nog wel iets lichter gekund. Vind alleen dat de toren iets achterover lijkt te hellen, en je had een stofje ofzo op je lens / filter (rechtsonder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Afbeeldingslocatie: http://www.koenrutten.com/temp/zomerfeesten/images/IMG_9250.jpg

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:56

ThunderNet

Flits!

Mooie plaat, denk ik.
Heb je misschien een grote versie?

Bij deze ook een oproep aan andere mensen, kunnen ze misschien wat grotere foto's erachter linken.
Als ik op deze foto klik, is hij zo groot als 1/8e van m'n desktop.

:) graag grotere foto's erachter linken dus :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-12-2022

Hangloozz

{ @$%&# }

ThunderNet schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 12:12:
Mooie plaat, denk ik.
Heb je misschien een grote versie?

Bij deze ook een oproep aan andere mensen, kunnen ze misschien wat grotere foto's erachter linken.
Als ik op deze foto klik, is hij zo groot als 1/8e van m'n desktop.

:) graag grotere foto's erachter linken dus :)
dat zegt meer over jouw desktop dan over de foto's :)

ik plaats zowiezo geen grotere met het oog op copyrights. Call me a paranoid..

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Wees eerlijk :/ wie draaid er nu nog op 640*480, zeker mensen die bezig zijn met fotografie?
En ik vindt vaak dat details de foto maakt. En die zie je helaas niet op lage reso's

[ Voor 44% gewijzigd door ThunderNet op 20-07-2005 12:22 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomR
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-06 12:20
ThunderNet schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 12:21:
Wees eerlijk :/ wie draaid er nu nog op 640*480, zeker mensen die bezig zijn met fotografie?
En ik vindt vaak dat details de foto maakt. En die zie je helaas niet op lage reso's
nadeel is zoals Hanglooz ook al een beetje zegt is dat je met grote foto's alles kan doen, stelen is dan veel makkelijker dan met een image van max 600 pixels, deze kun je niet goed laten drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
TomR schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 13:22:
[...]

nadeel is zoals Hanglooz ook al een beetje zegt is dat je met grote foto's alles kan doen, stelen is dan veel makkelijker dan met een image van max 600 pixels, deze kun je niet goed laten drukken.
Tja, en dan, voorkomen doe je het toch niet echt. Sterker nog, van mij mogen ze jatten, als ik erachter kom is het feest natuurlijk :) Maar ik ga normaal gesproken uit van het fatsoen van mensen, de meesten vragen netjes of ze iets mogen gebruiken. Meestal zet ik er dan een border om heen, of als dat niet mogelijk is laat ik ze mijn naam erbij vermelden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
Hangloozz schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 12:18:
[...]

Er is een verschil tussen 640 en zeg 1024/1280 ... het is niet voldoende om een serieuze print van te maken, maar 1280 voegt een hoop toe op het scherm, enne die 640 thumbs zijn weer prima om mee te gappen op een website... copyright beschermt je, groot of klein!

Desnoods zet je je naam in de hoek, mij een zorg, dat stoort niet bij het oordelen van een foto...

Dat iedereen beweerd aan de hand van een thumbnail: deze foto is scherp en deze niet... het maakt mij keer op keer vrolijk 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Ronald op 20-07-2005 13:47 ]

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-12-2022

Hangloozz

{ @$%&# }

Maar waarom heeft (nagenoeg) geen enkele fotograaf zulke grote formaten op z'n site staan dan?

Anyway: ik heb een Photoshop-action die automagisch m'n foto optimaliseert voor gebruik op het web op een fromaat van 750x533px. M'n hele Showcase-archief drijft op dat formaat en ik verander het dus ook niet alleen omdat ze dan beter te gebruiken zijn voor desktopjes :)

Ik heb reeds eerder gezien dat er foto's (niet van mij) van het 640x480 formaat zonder toestemming gebruikt zijn in headers van websites. Persoonlijk heb ik niet de tijd om het hele net af te struinen of iemand m'n plaat commercieel gebruikt om hem/haar een poot uit te kunnen draaien. Voorkomen is... (al kun je het nooit helemaal voorkomen, daar ben ik me van bewust)

www.jurgroessen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
Er zijn genoeg redenen om foto's niet in een hogere resolutie online te zetten, en die wegen voor mij een stuk zwaarder dan dat mensen ze graag groter op hun desktop zien.
De foto is groot genoeg om te beoordelen, dus ik zie ook liever inhoudelijke reacties dan dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124484

Een zeer fraaie plaat! Hoe heb je deze foto precies genomen? Het lijkt me toch erg lastig je cam stil te houden in zo'n kermis-unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
Anoniem: 124484 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 16:48:
[...]

Een zeer fraaie plaat! Hoe heb je deze foto precies genomen? Het lijkt me toch erg lastig je cam stil te houden in zo'n kermis-unit.
lijkt mee te vallen, staat een knul op wie zijn hand uitsteekt en daar niet erg veel beweging in. dit lijkt niet een attractie die erg schokkerig is, dus stilhouden, helemaal met de cam tegen zo'n beugel moet wel lukken...

Maaruh... waar is hij scherp.. zelfs op de miniatuur is hij algeheel soft (en niet zozeer door beweging!)... :)?
plaat komt niet verder dan "leuk, eens iets anders :)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Hangloozz schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 12:18:
[...]

Mwoah, als je je daar druk om maakt, gooi en dan een mooi zacht transparante copyright titel diagonaal over de foto heen, heb je toch de details en de impressie maar is het niet te kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Laatst online: 24-04 13:24
stelletje pixelneukers. het belangrijkste van een foto lijkt mij de compostie en het licht en niet of die ene pixel wel scherp is.

een foto hoeft echt niet heel je scherm te vullen om hem te kunnen beoordelen. zoals hangloozz terecht al zei, hebben pro's ook nooit grote foto's op hun sites staan en zij moeten met hun sites potentiële klanten binnen halen, dat zouden ze echt niet doen met foto's die door het publiek niet te beoordelen is.

deze foto van abrakadaver (o wacht ik zie dat koen ook mag) is ronduit geweldig. bijzonder knap hoe hij veel sfeerlicht heeft kunnen vangen en toch de boel heeft weten te bevriezen. dat die ene pixel daar rechtsonderin wellicht niet zo scherp is, boeit mij niet zo.
Ecteinascidin schreef op zondag 17 juli 2005 @ 16:58:Ik heb daar zo'n 300 foto's geslagen
geslagen? :D het wordt steeds gekker met de woorden die men verzint voor het maken van foto's :D

[ Voor 11% gewijzigd door lateef op 20-07-2005 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Jammer dat de EXIF ontbreekt vooral in zo'n leerzaam topic.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:45

Zoefff

❤ 

twixx schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 19:58:
[...]

Jammer dat de EXIF ontbreekt vooral in zo'n leerzaam topic.
Ik gok op een vrij groot diafragma, f/2.8 bijvoorbeeld, sluitertijd rond de 1/30, en ISO wat hoger dan normaal, 400 tot 800? :)

Ohja, en zonder flits genomen.

Leuk spelletje, gok-de-sluitertijd :P

[ Voor 6% gewijzigd door Zoefff op 20-07-2005 20:13 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:00

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

lateef schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 19:14:
[...]

geslagen? :D het wordt steeds gekker met de woorden die men verzint voor het maken van foto's :D
Belgen he..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellywoods
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
Ik waag het er ook eens op:

Afbeeldingslocatie: http://ecomf.jellywoods.net/HPIM2832.jpg

Klik voor de vergroting.

http://www.jellywoods.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Op zich geen gekke foto, jellywoods. Ik vraag me alleen één ding af: als je een beeld technisch prima kunt uitwerken (focus, dof, belichting, compositie, enz.), waarom zou je dan niet even zoeken naar een bloem die er nog wél goed uitziet? Of probeer je met deze half verwelkte/verlepte bloem een statement te maken? Als dat het geval is, dan ben ik bang dat de boodschap aan mij niet helemaal besteed is.

This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
@twixx:
hehe ohja... wat technische info is wel leuk.
sluitertijd van 1/6e seconde om wat beweging in de foto te houden.
iso 200.
8 mm fisheye.
manual focus ergens tussen de 2m en oneindig.
en een diafragma van 5.6.

@zoeff:
niet helemaal dus ;)

@RonaldH:
Er zit wat bewegingsonscherpte in de foto, die lens is wel scherp op dat diafragma daar ligt het niet aan.
die attractie heet g-force en is 'best lomp'.... hij staat er nog de hele week, ik daag je uit om er met je camera in te stappen ;)
Ik zal vanavond nog wat meer actie foto's posten in het volgende topic omdat dit niet echt de plek daarvoor is: http://www.dutchphotozone.com/viewtopic.php?t=21466

tnx voor de comments :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11-2024
Zó gaaf, deze foto! d:)b Zo'n Peleng fish eye is toch wel een hele leuke lens voor zijn prijs. Hoe had je je lens trouwens vast, heb je een hand grip strap, of had je de nekband om je pols gewikkeld? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
eerste avond nekband om m'n nek... maar die vloog steeds van m'n nek...
2e avond nekband om m'n pols gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellywoods
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
koraks schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 21:14:
Op zich geen gekke foto, jellywoods. Ik vraag me alleen één ding af: als je een beeld technisch prima kunt uitwerken (focus, dof, belichting, compositie, enz.), waarom zou je dan niet even zoeken naar een bloem die er nog wél goed uitziet? Of probeer je met deze half verwelkte/verlepte bloem een statement te maken? Als dat het geval is, dan ben ik bang dat de boodschap aan mij niet helemaal besteed is.
Als je het zo bekijkt heb je gelijk. De bloem op zich is niet zo speciaal, echter ik heb de foto afgedrukt op papier... en daar komen de kleuren heel anders naar voren. Dan vind ik de bloem ineens weer heel erg mooi, de donkere diepgele/bruine kleuren komen goed naar voren...

http://www.jellywoods.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Voorproefje:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/foto/DSC_5849tmb.jpg

Vuurwerk is leuk maar lastig fotograferen :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Beetje onscherp en de buitenste vuurwerkexplosies staan er niet helemaal op; maar desniettemin een hele 'knallende' (zowel letterlijk als figuur) sfeer.

Maar het is idd niet makkelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Silent Thunder op 21-07-2005 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvd-nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:09
Een vriendin van me heeft een nieuwe Powershot A520. Hier het resultaat van een middagje prutsen... We hebben in Photoshop een beetje gespeeld met de niveaus, verder niet bewerkt. Jammer van dat verwelkte stuk maar beter hadden we niet in de tuin. Verder issie goed gelukt naar ons idee. Comments?

Afbeeldingslocatie: http://62.131.64.124/public/nic/mooiebloem-2007-klein.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door jvd-nl op 21-07-2005 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:20
jn0077 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 22:27:
Een vriendin van me heeft een nieuwe Powershot A520. Hier het resultaat van een middagje prutsen... We hebben in Photoshop een beetje gespeeld met de niveaus, verder niet bewerkt. Jammer van dat verwelkte stuk maar beter hadden we niet in de tuin. Verder issie goed gelukt naar ons idee. Comments?

[afbeelding]
Vind je dit niet een beetje te simpel? Een saaie compositie en een bloem zo frontaal gefotografeerd, dat hebben we al honderd keer gezien. Sorry, ik vind het niets. Probeer als je bloemen fotografeert er wat aparts mee te doen om je te onderscheiden. Kies in ieder geval voor een wat rustigere achtergrond.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
mercarra schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 22:36:
[...]

Vind je dit niet een beetje te simpel? Een saaie compositie en een bloem zo frontaal gefotografeerd, dat hebben we al honderd keer gezien. Sorry, ik vind het niets. Probeer als je bloemen fotografeert er wat aparts mee te doen om je te onderscheiden. Kies in ieder geval voor een wat rustigere achtergrond.
Compositie: oninteressant klopt, centraal op de foto en recht van boven in de bloem, dit geeft weinig spanning.

De achtergrond echter hoeft niet heel egaal te zijn. Met een SLR in plaats van luxe compact had je een onscherpere bokeh kunnen maken voor meer onderscheid, maar evengoed denk ik dat er voldoende contrast in de kleuren zit om het onderwerp eruit te halen.... Eventueel kun je de lichter groene stukken wat donkerder maken waardoor je de bloem nog beter uitlicht.

Heb je dit al 100 keer gezien? nou das mooi, maar, ongeveer alles in fotografie is al gedaan door iemand, ik vind dat een HELE slechte reden om iemand maar af te kraken.

PS: de link naar de grote versie doet 404

[ Voor 3% gewijzigd door Ronald op 21-07-2005 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
RonaldH schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 23:29:
Heb je dit al 100 keer gezien? nou das mooi, maar, ongeveer alles in fotografie is al gedaan door iemand, ik vind dat een HELE slechte reden om iemand maar af te kraken.
Het is ook een hele slechte reden om mercarra's kritiek onderuit te halen met de zin ''onzin: want dan kun je ook zeggen dat alles in fotografie al gedaan is door iemand''.

Dat is natuurlijk een oppervlakkige en kromme zin, want er is nou eenmaal veel diversiteit onderling. Veel dingen wil je niet tevaak zien omdat het te saai/basic is. En andere dingen die ook vaak gedaan worden... daar kun je geen genoeg van krijgen.

Je kunt wellicht wel stellen dat het misschien een cliché word om te zeggen van ''*zucht* dit is al zovaak gedaan'', maar desniettemin kun je er iemand mee helpen. Want zodra jn0077 (of zijn vriendin, whatever) de volgende keer weer een bloem gaat schieten heeft hij misschien in het achterhoofd zitten van; heeej, vorige keer was niet zo'n succes, dus laten we het nu eens anders proberen. Dus dan gaat hij die bloem vanaf andere hoeken en lichtinvallen fotograferen.

En daarmee krijg je een creatievere en fantasierijkere inzicht in composities.
Zolang je ''ongeveer'' dit effect kan bereiken met kritiek; dan is het toch prima?

[ Voor 8% gewijzigd door Silent Thunder op 21-07-2005 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
D70 met 50mm en SB800 bounced via plafond:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Remy/foto/DSC_6246tmb.jpg

Miauw :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Ok, nu weet ik het zeker, die 50mm f/1.8 komt er zeker!!!!

Heb m'n S5500 verkocht voor een leuk bedrag :) dus 50mm + een extra accu + geheugenkaartje komen er aan :D

Ik vindt het een erg mooie plaat :) goed geslaagd... Voor de eigenaar van dit beestje is het zelfs een nog mooiere plaat denk ik :)

[ Voor 30% gewijzigd door ThunderNet op 26-07-2005 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Fraai Remy! Zoiets wil ook nog verwezenlijken met de hond van m'n ouders. In wat voor omgeving heb je geschoten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy

Remy

Topicstarter
ThunderNet: ze vond em ook mooi ja, en die 50mm is gewoon superfijn.

MartijnGizmo: omgeving was gewoon indoor, ze zat bovenop een terrarium met een nagenoeg witte muur achter zich. SB800 op full power bounced via plafond zorgt voor flinke belichting, en tadaa :)

Hier een 100% crop van haar ogen, je ziet mij en de bounceflash @ plafond in haar ogen ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

50mm 1.8 (Canon in mijn geval) heb ik al uitgebreid getest op de hond, m'n 420EX met Omnibounce is in bestelling. Binnenkort maar es proberen dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moriaty
  • Laatst online: 24-06 16:44
Ben vorige maand in Kenia en Tanzania geweest waar ik in de Serengeti de volgende foto heb gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnwereld.com/fotos/2005-06c%20Kenia-Tanzania%20mooiste/Afdruk/Serengeti%20-%20Elephants.jpg

Meer op http://www.mijnwereld.com...a-Tanzania+mooiste/Afdruk

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135795

anderhalve week geleden 4 foto's geschoten met mijn Nikon Coolpix 3200 (3,2MP) vanaf Fort National in Frankrijk bij de kust van St. Malo. De Foto beeld dus een panorama uit van het oude stadgedeelte van St. Malo. Ben er wel trots op, hij is uit de hand geschoten de eerste panorama die ik heb gemaakt. Eerst handmatig alles op maat gemaakt en aan elkaar gezet daarna met panorama maker 3.0 de kleuren vloeiend laten overlopen en de strepen (breuklijnen van de foto overgangen) laten wissen...

Zoals vermeld:

Panorama van St. Malo (Noord Bretagne, Frankrijk)

Afbeeldingslocatie: http://img124.imageshack.us/img124/3849/stmalo6qc.th.jpg

edit: wat kritiek van mezelf, de punt van de kerktoren is niet geheel recht geworden, maar dat krijg ik niet beter.. :9 (als iemand graag de 4 originele foto's wil, vanwege ongeloof oid, mail me :/ )

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 135795 op 28-07-2005 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rept
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-05 13:49
Deze maandag nog eens wat foto's van mijn hond genomen.

Afbeeldingslocatie: http://www.entrysoft.com/joolspans.jpg
Geen crop (mis wel wat haren vanachter :) :) :) )

Iets grotere versie: http://www.entrysoft.com/joolspan.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Laatst online: 20-06 09:50

T.T.

Sowieso

rept schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 03:16:
Deze maandag nog eens wat foto's van mijn hond genomen.
Erg mooie honden foto. Normaal gesproken heb ik het niet zo op honden en katten, maar deze is super. De kleuren zijn lekker fel en de hond is goed belicht en meegepanned. Prima foto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-06 21:23
Moriaty: Cool! Tijd voor een showcase'je? :) Deze is ook errug gaaf zeg!

Hier een pano'tje van gisteravond. *clicketyclick*

Afbeeldingslocatie: http://photo.shoq.com/images/private/050728-sunset-pano.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door Jasper op 29-07-2005 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135795

deze heb ik gemaakt in istanbul.. ik vind dat er iets te veel lucht op staat, maar anders werd het asfalt.. aan de andere kant geeft het wel weer een ruimtelijk effect..

Haghia Sophia (Aya Sofia) in Istanbul, Turkije:

Afbeeldingslocatie: http://img224.imageshack.us/img224/2503/kopievannikoncoolpix32000583kb.th.jpg

(hij is gecompresseerd, dus kwaliteit valt niet zo mooi nu... :/ )

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 135795 op 29-07-2005 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-05 12:36
Jasper schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 07:45:
Moriaty: Cool! Tijd voor een showcase'je? :) Deze is ook errug gaaf zeg!

Hier een pano'tje van gisteravond. *clicketyclick*
Hoe heb je dit gedaan, 2 foto's aan elkaar geplakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:25

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Papa en dochter wachten op de veerboot. (Texel)

Afbeeldingslocatie: http://www.gizzah.net/got/div/CRW_4910.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Gizz op 29-07-2005 17:29 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 09:49
Iets meer scherpte diepte had ik wel mooi gevonden Gizz, of de focus net op de ander, om een of andere reden vind ik dat beetje minpuntje, maar verder leuke plaat

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
Simon schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 17:32:
Iets meer scherpte diepte had ik wel mooi gevonden Gizz, of de focus net op de ander, om een of andere reden vind ik dat beetje minpuntje, maar verder leuke plaat
Ik zou ook de dochter als hoofdonderwerp genomen hebben indeed.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:30
Gizz schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 17:29:
Papa en dochter wachten op de veerboot. (Texel)
Mooie foto. Ik heb ook even op je website gekeken en daar zitten ook wat bekende foto's bij die ik hier ook al eerder op GoT ben tegengekomen. Ik vraag me toch af hoe je die accenten in sommige foto's weet te maken. Bijvoorbeeld die van de PT Cruiser die op je site staat; hoe krijg je die lucht zo donker?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
SIMPY.be schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 19:37:
Mijn eerste 'echte' foto die gelukt is:
[afbeelding]
Genomen met een brakke Medion Cam, vanchtend gemaakt op het strand van Oostende (BE).
Simon
ps: onbewerkt!
bewerk 'm dan ;)

je horizon is scheef en je focuspunt ligt ergens midden op het strand ipv op die vent/in de verte

[ Voor 22% gewijzigd door Luuk op 29-07-2005 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimD70
  • Laatst online: 07-12-2024
SIMPY.be schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 19:37:
Mijn eerste 'echte' foto die gelukt is:
[afbeelding]
Genomen met een brakke Medion Cam, vanchtend gemaakt op het strand van Oostende (BE).
Simon
ps: onbewerkt!
Het idee achter de plaat heeft op zich best potentie, maar ik denk dat er maar 1 ding op zit: trug naar het strand met die "brakke medion" en die kerel vragen of 'ie nog een keer langs de waterlijn wil rennen en dan een KEUZE maken. Of de schelp op de voorgrond scherp in beeld en de rest vaag OF inderdaad die kerel scherp in beeld en de rest niet, maar niet het focuspunt ergens in het midden zodat er NIETS interessanst scherp op de plaat staat....

D5200 | Nikkor 80-200 f/2.8 | Nikkor 35-105 f/3.5-4.5 | Sigma 180 f/3.5 MACRO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Als je camera alleen in het midden kan richten. dan richt je eerst op je onderwerp, stel scherp. en dan verander je de positie totdat je je compositie gezet hebt.... ;)

en je hoeft echt niet direkt over te stappen naar een SLR.. kijk eens naar een prosumer zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SIMPY.be
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-03 10:18
ThunderNet schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 21:18:
Als je camera alleen in het midden kan richten. dan richt je eerst op je onderwerp, stel scherp. en dan verander je de positie totdat je je compositie gezet hebt.... ;)

en je hoeft echt niet direkt over te stappen naar een SLR.. kijk eens naar een prosumer zou ik zeggen :)
Zal ik zeker onthouden!
SLR zal voor mijn andere hobby onmisbaar zijn, want dit is namelijk treinspotten. Met een prosumer een trein aan 160 km/u zal normaal niet lukken. Nu kan ik enkel stilstaande treinen in goede weersomstandigheden spotten, dat is wel jammer. Maar als student is een goede SLR niet goedkoop. Gelukkig heeft mijn vader een hele set lenzen voor canon die niet meer worden gebruikt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Als student is een (d)SLR idd niet goedkoop, maar het is mij ook gelukt ;) gewoon veel werken :) en niet veel uitgeven ;)

[ Voor 46% gewijzigd door ThunderNet op 29-07-2005 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:25

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

De meeste mensen die ken die een DSLR bezitten zijn scholier/student (ikzelf ook), dus het kan zeker wel samen gaan :P

Een mooi DSLR body van Canon heb je al voor €325

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

SIMPY.be schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 21:24:
[...]

Zal ik zeker onthouden!
SLR zal voor mijn andere hobby onmisbaar zijn, want dit is namelijk treinspotten. Met een prosumer een trein aan 160 km/u zal normaal niet lukken. Nu kan ik enkel stilstaande treinen in goede weersomstandigheden spotten, dat is wel jammer. Maar als student is een goede SLR niet goedkoop. Gelukkig heeft mijn vader een hele set lenzen voor canon die niet meer worden gebruikt!
Samenwonen in een appartement in het centrum, studeren én een dSLR. En ja, ik heb ook nog gewoon een sociaal leven..... :P

Alleen geen auto ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BallisticToilet
  • Laatst online: 27-09-2022
Afbeeldingslocatie: http://www.van-as.com/upload/CRW_5189_small.jpg

Ik heb in de buurt een verlaten beton-fabriek gevonden. Dit is één van de resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

MartijnGizmo schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 23:20:
[...]

Samenwonen in een appartement in het centrum, studeren én een dSLR. En ja, ik heb ook nog gewoon een sociaal leven..... :P

Alleen geen auto ;)
Same here.. alleen dan wel met een auto.
Heb de afgelopen jaren gelukkig veel kunnen besparen op uitgaan/concerten gezien ik bij een club werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

BallisticToilet schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 10:48:
[afbeelding]

Ik heb in de buurt een verlaten beton-fabriek gevonden. Dit is één van de resultaten.
idd mooi om te zien dat alles onder een laag stof/ rotzooi zit...niet echt meteen duidelijk dat het een oude betonfabriek is (of onderdeel daarvan).

Heb je nog buiten foto's ervan (groothoek) van hoe de fabriek eruit ziet ? aangezien je zei dat dit één van de resultaten was.

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Procyon for life schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 12:47:
[...]

Hoe heb je dit gedaan, 2 foto's aan elkaar geplakt?
Dit is een panorama gemaakt uit 4 foto's. Ze zijn aan elkaar geplakt met het geweldige programma Autostitch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BallisticToilet
ETM schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 16:36:
[...]

idd mooi om te zien dat alles onder een laag stof/ rotzooi zit...niet echt meteen duidelijk dat het een oude betonfabriek is (of onderdeel daarvan).

Heb je nog buiten foto's ervan (groothoek) van hoe de fabriek eruit ziet ? aangezien je zei dat dit één van de resultaten was.
Nee, foto's van de fabriek zelf heb ik niet gemaakt. Hier nog een andere:
Afbeeldingslocatie: http://www.van-as.com/upload/CRW_5182_small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-01 17:59

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

net geschoten tijdens de lunch waar ik trots op ben. Mooie dof,scherp, kortom, mijn dag is weer goed.

Tevens m'n eerste foto als showcaseobject, dus alle C&C is welkom
link naar het origineel
http://hanskwakkel.fotopic.net/p18308007.html

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/kwakkel01/foto/lelijkeendje.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door kwakke01 op 02-08-2005 16:06 ]

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 09:49
Afbeeldingslocatie: http://www.delacourt.co.uk/simon/gallery/France_2005/IMG_1787-border.jpg

C&C? :o :P

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Waarom heb je ervoor gekozen om hem niet in kleur te houden ?
Ik denk dat ’ie in kleur een stuk sterker is. Nu is ’ie nogal contrastloos/fletsig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0fbe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:40
BallisticToilet schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 10:48:
[afbeelding]

Ik denk dat ie in sepia beter was geweest, of hem een kleurige bruintint mee te geven. btw waar in de buurt is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEKthecat
  • Laatst online: 22-12-2024
The Wet Sailors
Afbeeldingslocatie: http://81.171.120.9/albums/ne2000/ne2000v6-_20050731_0082-border.JPG
Foto onder voorbehoud (gehost op lanparty ne2000)

[ Voor 7% gewijzigd door EEKthecat op 02-08-2005 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 24-06 21:45

MBV

@eekz: wat wil je met die foto laten zien? Ik zie heel veel onderwerpen, maar welk onderwerp is hét onderwerp van de foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEKthecat
  • Laatst online: 22-12-2024
MBV schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 21:50:
@eekz: wat wil je met die foto laten zien? Ik zie heel veel onderwerpen, maar welk onderwerp is hét onderwerp van de foto?
onderwerp staat erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Laatst online: 24-06 21:45

MBV

Ik had de titel ff over het hoofd gezien, maar dan nog had ik hetzelfde getikt. Je oog wordt naar de achtergrond rechts van het midden getrokken, richting de horizon. Ondanks alle zeilers die op de foto staan. De open ruimte daartussen werkt hetzelfde als een rechte weg richting de horizon, zoals je weleens kan gebruiken om iets dat uit het midden staat 'aan te wijzen'.
Alleen ben ik nu iets wakkerder dan gisteravond, dus kan ik het beter uitleggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Het Zwarte Woud doet zijn naam eer aan:
Afbeeldingslocatie: http://www.koraks.nl/galleries/travel/schwarzwald_2005/IMG_7233.jpg

C&c welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Afbeeldingslocatie: http://img200.imageshack.us/img200/7791/untitled1copy6000ys.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
goeie plaat, 1 puntje van kritiek:
mijn ogen worden naar die 3 zwarten punten getrokken (2 paaltjes, 1 boei ofzo?) misschien kun je die wegfotosoepen. :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
staat idd wat beter zonder die paaltjes ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
Netjes koraks! Misschien had hij in niet portret stand net iets fraaier geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koraks243
  • Niet online

koraks243

Last quoth the raven...

Dank je!
Misschien had hij in niet portret stand net iets fraaier geweest.
Ik zie je punt inderdaad, maar op die plek kon ik geen overtuigende landscape-compo maken. Ik heb er wel een aantal geprobeerd, maar deze werkte toch het beste, uiteindelijk :)

@SilentThunder: Nette plaat, lekker contrastrijk! Grad-ND of blending gebruikt of istie pûah natûah?

[ Voor 12% gewijzigd door koraks243 op 03-08-2005 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Een beetje gedodge'd en geburnt in PS waar nodig was.

Verder geen lensfilter oid gebruikt.

[ Voor 32% gewijzigd door Silent Thunder op 03-08-2005 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Laatst online: 20-06 09:50

T.T.

Sowieso

Afbeeldingslocatie: http://img147.imageshack.us/img147/6462/kubus25fm.th.jpg

ondanks dat het een standaard onderwerp is en wellicht ook die lantaarnpaal weg zou moeten, vind ik hem toch erg mooi

offtopic:
Canon 300D, 1/200s, F/10, iso-100, 25mm (kitlens)

[ Voor 12% gewijzigd door T.T. op 04-08-2005 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

T.T. schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 16:24:
[afbeelding]

ondanks dat het een standaard onderwerp is en wellicht ook die lantaarnpaal weg zou moeten, vind ik hem toch erg mooi

offtopic:
Ik raak helemaal gedesoriënteerd van de foto :P Ik zie op de grote plaat helemaal niet meer hoe ik moet kijken, de huizen lijken over de lantaarnpaal heen te hangen.

Leuke compositie dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06 16:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Mooie foto, alleen kun je de aarde zijn natuurlijk kromming terug geven?
Zo heeft iedereen altijd wel wat, maar dit irreteerde mij op deze verder mooie foto

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Tukk schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 17:47:
[...]

Mooie foto, alleen kun je de aarde zijn natuurlijk kromming terug geven?
Zo heeft iedereen altijd wel wat, maar dit irreteerde mij op deze verder mooie foto
goed gezien

ik zal straks in PS es zoeken waar ik dat kan doen

[ Voor 9% gewijzigd door Silent Thunder op 04-08-2005 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141950

koraks schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 13:19:
Het Zwarte Woud doet zijn naam eer aan:
[afbeelding]

C&c welkom.
Lekker plaat! Het weer is echt schitterend. Misschien dat een andere compositie, locatie wel spannender geweest was. Maar die mist is echt super vet geeft een beetje een mythisch effect. Yeah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://img346.imageshack.us/img346/6207/vogels6ek.jpg
Vandaag gemaakt @ een vogelbroedgebied.

[ Voor 24% gewijzigd door Justawitte op 04-08-2005 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BallisticToilet
timcooijmans schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 18:59:
[...]

Ik denk dat ie in sepia beter was geweest, of hem een kleurige bruintint mee te geven. btw waar in de buurt is dit?
In Gorinchem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axeman412
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-06 06:22
T.T. schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 16:24:
[afbeelding]

offtopic:
Ik vind het een erg goed geslaagde foto, door de lantaarnpaal krijg je ene erg beklemmend gevoel als je naar de foto kijkt.

[ Voor 15% gewijzigd door Axeman412 op 05-08-2005 10:13 ]

PC: ASRock Dual Sata II, AMD64 3500+ @ 2,42ghz, Kingston value 2gb Dual Channel DDR, ASUS 8800 GTS 640, HDD 1 TB total, DigiCam: Minolta Dynax 5D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justmental
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

justawitte schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 22:56:
[afbeelding]
Vandaag gemaakt @ een vogelbroedgebied.
Gave plaat!
Mooie timing, leuk licht, goede compositie.
Misschien had wat minder scherptediepte nog wat leuker geweest, dan had je wellicht wat mooie bokeh van het licht op de achtergrond gehad.

Who is John Galt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-06 13:33
Goed, m'n eerste foto hier, be gentle ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nielsnu/foto/001/DSC_0063-re-ssmall.jpg
Nikon D70 / Sigma 18-125 genomen @ 125mm 5.6

Wat ik er mooi aan vindt; de expressie van de kat, leek net of 'ie zat te poseren.. De kleuren zijn er ook aardig goed uitgekomen na de saturation een flinke bump gegeven te hebben.

Minder: de foto is door glas genomen, en dat kun je zien. Vanaf z'n oor naar beneden zie je een lichte waas.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Mooie imposante blik

De kleuren zijn alleen wat flets

[ Voor 48% gewijzigd door Silent Thunder op 05-08-2005 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djensen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:08
Bewerkt en wel, ben benieuwd naar jullie commentaar!

Afbeeldingslocatie: http://djensen.huize-avenue.nl/bloembewerktsmall.jpg

een link naar een groter formaat: http://djensen.huize-avenue.nl/bloembewerkt.jpg
Foto is gemaakt op de macro stand van een mega simpele 2mp canon camera zonder zoom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Die bloem heb je uitgeknipt en geplakt op dat zwarte oppervlakte? Je ziet namelijk aan de groene bloemknoppen onderen heel goed dat het er slordig in gesoept is.

[ Voor 45% gewijzigd door Silent Thunder op 05-08-2005 12:03 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Even simpel:

- 1 foto per post
- geen archief-foto's
- wees SUPERkritisch op je eigen foto voordat je post: je publiek zal nog kritischer zijn!

Waarom is/zijn mijn foto('s) en/of commentaar weg? Lees de topicstart en het is duidelijk!