[Actie panorama] Acer Aspire RC500 bij 2-jarig abonnement

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-08 09:04
n.a.v. dit topic

Actie Panorama met Acer Aspire RC500
de actie is inmiddels wel al afgelopen

Panorama heeft onlangs een fantastische actie gehad:
Bij een 2-jarig Panorama abonnement had je kans op een Acer Aspire RC500
!!!specificaties op de Acer website wijken af van de aanbieding in de Panorama!!!
Als je mee deed aan deze actie kon je de Acer pc krijgen voor €199 bij een 2-jarig abonnement op Panorama a €208 (2x52 nummers)

Dit is het originele artikel wat is geplaatst in de Panorama:
Afbeeldingslocatie: http://tweakersnet.ath.cx/GoT/acer/artikel.jpg

De specs van de Panorama:
Afbeeldingslocatie: http://tweakersnet.ath.cx/GoT/acer/specs.jpg
Specificaties Panorama:
  • Processor: Intel Pentium IV 2,8Ghz
  • Ram-geheugen: 256MB DDR400
  • Harde schijf: 80GB
  • Brander: DVD-RW Supermulti Plus
  • Videokaart: Nvidia FX-5200 128MB AGP
  • Tv-tuner: Acer TV/Radio tuner met Acer E-mode software
  • Input devices: draadloos toetsenbord en muis
  • Geluid: Acer subwoofer set
  • Besturing: WindowsXP Home Edition
  • Afstandsbediening: Acer E-mode remote
  • Monitor: AL1521ms (dit weet ik vanwege dit bericht in het gesloten topic)
Verder is er nog weinig bekend over deze actie, in het vorige topic zijn enkele e-mail uitwisselingen van een GoT user met Acer en Panorama te vinden. Het lijkt erop dat de pc's binnenkort aan zullen komen!

Ik heb zelf ook meegedaan aan deze actie, en heb de pc ontvangen :)

meer foto's zijn hier en hier te vinden!

[ Voor 41% gewijzigd door Tije op 24-04-2005 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem vandaag ontvangen maar ik kan er nog geen ruk mee :') De ontvanger van het keyboard en de muis zit er niet bij. Er zat trouwens helemaal geen discs of handleiding bij. Morgen even bellen. De monitor heeft overigens wel een dvi-aansluiting, echter de videokaart niet.
Het ding ziet er verder wel mooi uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
Ik heb vandaag nog niets ontvangen, hopelijk is dit dan morgen het geval... (als ik tenminste tot een van de gelukkigen behoor...)
Wel erg jammer dat de monitor een DVI-aansluiting heeft, maar de videokaart niet... :(
Erg handig ook dat je geen ontvanger hebt voor je tobo en muis... 8)7
Je hebt hem dus nog helemaal niet aan gehad? En er zitten zelfs geen windows recovery cd's bij oid? :?

Wanneer heb jij je trouwens ingeschreven voor de actie, en op welke manier (telefoon/ website etc..)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb m wel aan gehad maar kon niet verder want je oest door zon setup menuutje heen. Zonderf ontvanger gaat dat klot'n en wilde ook niet gelijk met mn oude muis aan de gang.
Nee de cd's en handleindingen e.d. zaten er ook niet bij 8)7 Dat was vast een wakkere inpakker }:O

Had me aangemeld via de website, op een zondag nadat ik t had gelezen in de pano

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2005 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 23:06:
Ja ik heb m wel aan gehad maar kon niet verder want je oest door zon setup menuutje heen. Zonderf ontvanger gaat dat klot'n en wilde ook niet gelijk met mn oude muis aan de gang.
Nee de cd's en handleindingen e.d. zaten er ook niet bij 8)7 Dat was vast een wakkere inpakker }:O

Had me aangemeld via de website, op een zondag nadat ik t had gelezen in de pano
Hopelijk komt het allemaal goed, dat zal vast wel maar ja het is natuurlijk altijd even vervelend...
Ik heb me die eerste maandag (21-03-05) nadat het in de panorama stond aangemeld via de telefoon, die dude aan de lijn zei nog dat we er erg vroeg bij waren en dat het via de telefoon sneller in het systeem stond dan via de website.
Dus ik zal het vandaag of overmorgen ofzo wel zien, jammer dat je de pc verder nog niet hebt gebruikt ben wel benieuwd naar je ervaringen :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
Nou ik heb vandaag weer even gebeld met Sanoma-uitgevers met de vraag of ze inmiddels al weten of ik de computer krijg, ja of nee. Nou ik behoor dus toch tot een van de gelukkigen, en zal de pc ontvangen.
Ik verwacht hem binnen nu en een week te ontvangen!

Ik heb van vrienden van ons begrepen dat zij de pc inmiddels ontvangen hebben, en bij hen waren wel alle onderdelen aanwezig :) !!
Ik verwacht hem morgen dan denk ik, aangezien hij de pc zelfs later besteld had...

[ Voor 30% gewijzigd door Tije op 13-04-2005 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag de pc ontvangen. Op het eerste gezicht lijkt hij compleet, maar misschien mist inderdaad de ontvanger van keyboard en muis.
Het enige probleem momenteel is dat de voet van de monitor opgeklapt zit om in de doos te passen en met geen enkele mogelijkheid normaal gezet kan worden. Heeft iemand anders hier ook last van? En zo niet ging het bij jou wel soepel?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Duh, die ontvanger is ingebouwd. Wel handig dat er geen handleiding or whatever bijzit :P
Afijn ikke blij, alles ok. De restoredisc moet je zelf branden op dvd.

Die monitorvoet ging wel zwaar ja maar toch te doen.

'live' vanaf mijn nieuwe pc :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2005 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
Hmm aardig wat mensen hebben hem dus blijkbaar al ontvangen... :?
Nouja ik verwacht hem dan toch echt morgen te krijgen :) ! We zullen zien!!

Maar kunnen jullie ook al enige ervaringen posten? Al tegen bepaalde gebreken aan gelopen oid, of misschien juist echte positieve punten... Hoe bevalt bijvoorbeeld het multimedia gedeelte van deze pc, of is er misschien zelfs al iemand die geprobeerd heeft winXP:MCE erop te zetten (dit ga ik zeker proberen!) Of kunnen er misschien wat foto's gepost worden?
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 21:16:
Duh, die ontvanger is ingebouwd. <----
Hoe zit dat dan precies met die ontvanger, want die vrienden van mij hadden alles aangesloten wat erbij zit, netjes batterijen in het tobo en muis gestopt maar ze functioneerden niet wat ik begrepen heb....
Ik heb er verder ook nog niet naar kunnen kijken.

[ Voor 33% gewijzigd door Tije op 13-04-2005 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit achterop de kast, van achter gezien linksbovenaan een zwart(e) knop(je), druk er eens op als windows geboot is... en rara... je kan je muis en toetsenbord connecten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 23:18:
Er zit achterop de kast, van achter gezien linksbovenaan een zwart(e) knop(je), druk er eens op als windows geboot is... en rara... je kan je muis en toetsenbord connecten :)
Ik zal het even aan ze doorgeven bedankt, ik heb de pc zelf nog niet dus ik kan er nog niets over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een handleiding wil ook wel helpen:
ftp://ftp.support.acer-eu...0/manual/aspire-rc-uk.pdf

Voor zover die natuurlijk al op de PC zelf staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 23:24:
Een handleiding wil ook wel helpen:
ftp://ftp.support.acer-eu...0/manual/aspire-rc-uk.pdf

Voor zover die natuurlijk al op de PC zelf staat ;)
Hint: het zijn nogal n00bs op pc gebied, en toen ik ze aan de lijn had zat er volgens hen niets anders bij dan 1 cd-rom. En ik zou dus ook niet weten of er handleidingen of iets dergelijks op die pc staan :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BYM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-08 13:25

BYM

In memoriam : De Gulden

Ik had de 12e al een berichtgeving van Tante Post in de bus, en de 13e weer :(
Maar goed vanmiddag gelijk uit mijn werk me nieuwe pc opgehaald, wat een klont van eendoos :P

Ik zie er ook geen ontvanger bijzitten, maar las ook al dat er een ontvanger in de kast zelf zou zitten ?

Anywayz, ziet er gelikt uit dit bakkie, ook het scherm (!!!) wat erop zit om de functie te beschrijven is errrrug geil :9 dus dat beloofd wat, ben momenteel images aan het maken van de harddisk alvorens ik met de onboard windows aan de slag ga (8> , wil niet de originele shit kwijtraken :/

[to be continued]

Als ik een goeie signature zou weten, zou ik die hier neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BYM

BYM

[ps.ps]

Ik had me gelijk de eerste maandag al aangemeld, telefonisch om 8.00 smorgens :+ :+

[/ps.ps]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
BYM schreef op donderdag 14 april 2005 @ 18:15:
Ik had de 12e al een berichtgeving van Tante Post in de bus, en de 13e weer :(
Maar goed vanmiddag gelijk uit mijn werk me nieuwe pc opgehaald, wat een klont van eendoos :P

Ik zie er ook geen ontvanger bijzitten, maar las ook al dat er een ontvanger in de kast zelf zou zitten ?

Anywayz, ziet er gelikt uit dit bakkie, ook het scherm (!!!) wat erop zit om de functie te beschrijven is errrrug geil :9 dus dat beloofd wat, ben momenteel images aan het maken van de harddisk alvorens ik met de onboard windows aan de slag ga (8> , wil niet de originele shit kwijtraken :/

[to be continued]
Oke jij hebt hem dus op dezelfde dag besteld als ik, 21 maart was dat toch? Dat was volgens mij de eerste maandag. Kan je mij misschien ook vertellen wanneer het geld van je rekening is geschreven...
Het geld is bij mij 31-03 van m'n rekening afgeschreven, maar ik heb nog geen pc mogen ontvangen...

[ Voor 44% gewijzigd door Tije op 14-04-2005 18:31 . Reden: bs ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg het toetsenbord en de muis niet werkend :(

Bedoel je dat doorzichtig witte knopje, links bovenaan achterop de kast? want als ik daarop druk gebeurt er helemaal niets. Ik begrijp er dus NIETS meer van :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BYM

BYM

Tije schreef op donderdag 14 april 2005 @ 18:20:
[...]

Oke jij hebt hem dus op dezelfde dag besteld als ik, 21 maart was dat toch? Dat was volgens mij de eerste maandag. Kan je mij misschien ook vertellen wanneer het geld van je rekening is geschreven...
Het geld is bij mij 31-03 van m'n rekening afgeschreven, maar ik heb nog geen pc mogen ontvangen...
Ja correct, is volgens mij dezelfde datum ja, ik zal vanaaf ff kijken wanneer geld is afgeschreven :)

Zie hieronder dus :P

[edit]

29/03/2005 INCASSO 0 D - 199,00 EUR
Valuta : 26/03/2005 472320793/SANOMA UITGEVERS BV

30/03/2005 INCASSO 30 D - 208,00 EUR
Valuta : 29/03/2005 560818181/SANOMA UITGEVERS MEDIA P

[edit]

[ Voor 20% gewijzigd door BYM op 14-04-2005 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BYM

BYM

Vreemd, kon geen edit doen :? :?

Als beide bedragen van je rekening af zijn geschreven heb je hem, dat weet ik op bijna zeker !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
BYM schreef op donderdag 14 april 2005 @ 20:20:
Vreemd, kon geen edit doen :? :?

Als beide bedragen van je rekening af zijn geschreven heb je hem, dat weet ik op bijna zeker !
Dat ik hem krijg weet ik ook eigenlijk wel (bijna) zeker, maar dat we de pc nog niet ontvangen hebben baal ik gewoon van... Als mijn vader eerst voor ons zelf die pc besteld, en vier dagen later pas voor vrienden dan vind ik het erg apart dat die vrienden de pc al hebben en wij niet ... :?

Maar hoe bevalt de pc verder? Muis en tobo werken? Al andere dingen die je erover kunt zeggen?

[ Voor 9% gewijzigd door Tije op 14-04-2005 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BYM

BYM

Tije schreef op donderdag 14 april 2005 @ 21:02:
[...]

Dat ik hem krijg weet ik ook eigenlijk wel (bijna) zeker, maar dat we de pc nog niet ontvangen hebben baal ik gewoon van... Als mijn vader eerst voor ons zelf die pc besteld, en vier dagen later pas voor vrienden dan vind ik het erg apart dat die vrienden de pc al hebben en wij niet ... :?

Maar hoe bevalt de pc verder? Muis en tobo werken? Al andere dingen die je erover kunt zeggen?
Muis en tobo werken niet, omdat die nog in de doos zitten :P
Ik heb thuis een Belkin Omnicube, en mijn eigen scherm, muis en tobo (KVM-switch) dus die laat ik voorlopig ook gewoon in de doos zitten.

De pc aangaande, dat onboard display ziet er GEIL uit man, mjam !
Ik ga vanaaf tv-kabel aanleggen opdat ik ook tv kan screenen ermee, en heb nog niet echt tijd gehad iets uit te proberen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
BYM schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 11:59:
[...]

Muis en tobo werken niet, omdat die nog in de doos zitten :P
Ik heb thuis een Belkin Omnicube, en mijn eigen scherm, muis en tobo (KVM-switch) dus die laat ik voorlopig ook gewoon in de doos zitten.

De pc aangaande, dat onboard display ziet er GEIL uit man, mjam !
Ik ga vanaaf tv-kabel aanleggen opdat ik ook tv kan screenen ermee, en heb nog niet echt tijd gehad iets uit te proberen ....
Onboard display?? Vertel er eens meer over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-09 14:51
Zojuist het hele pakket binnengekregen. Uiteraard meteen uitgepakt en aangesloten......

Bij opstarten 1 of andere device listing en dan ineens de error

Boot from CD:
Disk Boot failure insert system disk and give enter.

Maar er zit helemaal geen bootcd of disk bij....iemand ook dit probleem en kunnen oplossen. Opstartvolgorde staat op harddisk dus zou kunnen vermoeten dat er iets met de hardisk is.

Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
PaPi36 schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 13:18:
Zojuist het hele pakket binnengekregen. Uiteraard meteen uitgepakt en aangesloten......

Bij opstarten 1 of andere device listing en dan ineens de error

Boot from CD:
Disk Boot failure insert system disk and give enter.

Maar er zit helemaal geen bootcd of disk bij....iemand ook dit probleem en kunnen oplossen. Opstartvolgorde staat op harddisk dus zou kunnen vermoeten dat er iets met de hardisk is.

Thanx
Of er staat gewoon helemaal geen OS op.... Zou kunnen dat ze dat vergeten zijn ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
Hmmm net ff geprobeerd met w98 opstartflop...
Er staat wel van alles en nog wat op de harde schijf en die is ook te lezen.
Alleen nog steeds de foutmelding bij opstarten.

Na wat probeersels... CDrom uit de Bios bootsequence gehaald en nog steeds gaat ie direct naar CD. Heeft iemand een gouden tip???

[ Voor 31% gewijzigd door PaPi36 op 15-04-2005 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
PaPi36 schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 13:40:
Hmmm net ff geprobeerd met w98 opstartflop...
Er staat wel van alles en nog wat op de harde schijf en die is ook te lezen.
Alleen nog steeds de foutmelding bij opstarten.

Na wat probeersels... CDrom uit de Bios bootsequence gehaald en nog steeds gaat ie direct naar CD. Heeft iemand een gouden tip???
Heb je toevallig een cd'tje met knoppix oid? Dat zijn Linux Live CD´s...
Download daar maar eens een ISO´tje van ofzo, en probeer die te booten. Kijken of het dan wel werkt.
En met knoppix kan je ook door je windows partities bladeren... Kijken of je daar iets geks tegen komt ofzo :) veel succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag kreeg ik een brief van Sanoma. De reacties op de actie waren uitbundiger dan verwacht dus de uitlevering van de pc's zal pas in week 21 (derde week mei) plaatsvinden! :( !! Maar hier hebben dus enkele mensen hem al. Geld is bij mij ook nog niet afgeschreven. Ondertussen krijg ik bij elk telefoontje naar de klantenservice weer een ander verhaal :r , maar het staat wel vast dat ik 'm krijg. Nog meer iemand zo'n brief ontvangen trouwens??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 20:41:
Vandaag kreeg ik een brief van Sanoma. De reacties op de actie waren uitbundiger dan verwacht dus de uitlevering van de pc's zal pas in week 21 (derde week mei) plaatsvinden! :( !! Maar hier hebben dus enkele mensen hem al. Geld is bij mij ook nog niet afgeschreven. Ondertussen krijg ik bij elk telefoontje naar de klantenservice weer een ander verhaal :r , maar het staat wel vast dat ik 'm krijg. Nog meer iemand zo'n brief ontvangen trouwens??
Geen brief ontvangen, maar via de klantenservice wel een bevestiging gekregen dat ik de pc krijg... Een dezer dagen schijnt hij aan te komen, ben benieuwd... (Maar inderdaad je krijgt steeds een ander verhaal van die klantenservice, al aardig wat problemen mee gehad de laatste paar dagen maar dat vertel ik later wel als ik geen bier op heb :) ).... Geld is ook afgeschreven overigens (31/03/2005)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BYM

BYM

Kast zit vaag dicht joh, die gewone deksel krijg ik wel open, maar het tweede deksel moet er ook af op een of andere manier, anders kan je de cd-rom en harddisk niet wijzigen :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BYM

BYM

Herstel :

Boven de processor zitten twee zilveren schroefjes, die draai je los en dan schuif je de bovenkant los.
Dan haal je twee kastschroeven onder het display weg, en kan de voorzijde los, en kan je de hele unit met HD, dvd etc naar voren schuiven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
BYM schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 12:31:
Herstel :

Boven de processor zitten twee zilveren schroefjes, die draai je los en dan schuif je de bovenkant los.
Dan haal je twee kastschroeven onder het display weg, en kan de voorzijde los, en kan je de hele unit met HD, dvd etc naar voren schuiven :)
Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt, maar zou je anders wat foto's kunnen maken?? Ik ben wel benieuwd naar bovenstaande dingen etc... (heb de pc namelijk nog steeds niet....)
En kan je wat meer uitleggen over dat display....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mochten er mensen zijn bij wie het geld van de pc nog niet is afgeschreven: niemand kan je vertellen wanneer dit precies geïncasseerd wordt (Pano klantenserv., Sanoma hoofdkantoor). Als je, net als ik, niet altijd 200 euro over hebt om op je rekening wortel te laten schieten tot het een keer wordt afgeschreven, of, als er onverwacht een bedrag wordt geïncasseerd op dezelfde dag dat Pano dat doet: geen probleem. Ik vroeg bij de klantenserv of dit problemen op zou leveren en kreeg hier te horen dat ze daar streng in moesten zijn en dat de pc bij geweigerde incasso doorgeschoven wordt naar de volgende klant. Ook toen ik hierop zei dat het abonnementsgeld reeds was afgeschreven en dat Panorama hiermee een verbintenis was aangegaan met mij als klant, gaf de dame geen krimp. Pech voor mij, zei ze. |:( 8)7
Omdat ik daar natuurlijk niet mee akkoord ging gaf ze me uiteindelijk het nr van het Sanoma hoofdkantoor waar mij vriendelijk werd verteld dat dit onzin was en dat je gewoon een acceptgiro in de bus krijgt. O-) Naar verwachting wordt het geld ca 2-3 weken voor levering afgeschreven, dus begin mei in mijn geval. Toen ik later terugbelde nar de klantenserv om dezelfde dame te melden dat ze fout zat (ik bespaar andere bellers graag kopzorgen) kreeg ik weer iemand anders aan de lijn, die me ook vertelde dat je een acceptgiro in de bus krijgt. Ze beloofde me de dame in kwestie op de hoogte te stellen. Weer iemand minder met een ander verhaal, zullen we maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZhuBaJie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-07 23:30
Ook ik heb de brief gekregen dat ik de PC in week 21 krijg.
Eigenlijk had ik de hoop al opgegeven want ik had gehoord dat de laatste PC eruit was gegaan in de vrijdag van de tweede week van de aktie.
Ik heb hem die dag op 10:30 's avonds besteld via Internet.
Aangezien ik hier las dat Internet later bekeken werd en telefoontjes voorgingen dacht ik dus naast het net gevist te hebben.

Ik heb dus vast de laatste :*)

Anyway, ik heb de handleiding en al de drivers al van de Acer site gedownload want er gaat natuurlijk gelijk een XP Pro versie op (en meer geheugen in)!

Op de site staat trouwens niets over een netwerk poort maar in de handleiding wel en er staat ook een driver op het web. Het zal dus wel.

Ook ik ben erg benieuwd naar wat foto's van de ingewanden van dit juweeltje.

Zijn die bijgeleverde speakers nog wat? In een test las ik dat ze erg tegenvielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BYM

BYM

Helaas, ik heb alles alweer in elkaar zitten, heb er nu een 300gig en 1500mb in :9
Uiteraard ook geen xp home meer erop, ik had begrepen dat dat die HT niet ondersteunde ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervh
  • Laatst online: 29-04 17:51
Heb hem ook al 4 dagen in mijn bezit. Heb er 512 mb bijgeprikt en wil nog even mijn nec 3500 erin zetten ipv die 2.4!!!xdvd-brander. Is er nog plaats voor een harddisk? Heb namelijk nog een liggen van 160gb. Ik zie trouwens die 2 schroeven boven de processor niet zitten? Krijg hem neit echt relax verder open.

Fotos misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BYM

BYM

pietervh schreef op zondag 17 april 2005 @ 01:12:
Heb hem ook al 4 dagen in mijn bezit. Heb er 512 mb bijgeprikt en wil nog even mijn nec 3500 erin zetten ipv die 2.4!!!xdvd-brander. Is er nog plaats voor een harddisk? Heb namelijk nog een liggen van 160gb. Ik zie trouwens die 2 schroeven boven de processor niet zitten? Krijg hem neit echt relax verder open.

Fotos misschien?
..... misschien niet ? :+

Zitten twee zilveren schroefjes met "chassis-arrows" erbij, die schroef je los en dan schuif je de bovenkant naar achter. Daarna schroef je de twee metaalschroefjes uit die beugel vandaan vlakbij het display, die je vervolgens van de kast af kan schuiven.
Daarna kan je de hele unit losklikken, schuiven en kantelen.

Vwb de hoeveelheid ruimte, neen, er kan een enkele disk in , of je moet met laptop schijfjes in de voet gaan spelen, maar er is erg weinig ruimte.
Om die reden heb ik vandaag dan ook een 300Gig gekocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervh
Hmmz morgen maar eens kijken dan. Iets te veel bier op om hem weer open te schroeven.

Sommiegn van jullie hebben er XP prof opgezet. Maar dan ben je toch ook heel de acer software kwijt voor het gebruiken van je afstandsbediening en tv etc? Deze vind ik juist wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervh
Wat betekend het trouwens als hij zeg: "preparing" (ja voorbereiden.. :D)

Maar dat blijft hij weergeven op de display tot dat ik een keer wissen van modus zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BYM

BYM

Niemand er verder cd-tje met software bij gekregen trouwens :? :?

[ Voor 38% gewijzigd door BYM op 17-04-2005 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BYM

BYM

pietervh schreef op zondag 17 april 2005 @ 01:58:
Wat betekend het trouwens als hij zeg: "preparing" (ja voorbereiden.. :D)

Maar dat blijft hij weergeven op de display tot dat ik een keer wissen van modus zeg maar.
Daar stopt hij pas mee op het moment dat de tuner kanalen "ingelezen" heeft, scannen dus.
Dat blijft die van mij doen, totdat ik die software rijker ben |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervh
Er staat wel een en ander op de c partitie, drivers en nog wat mappen.

(heb hem open trouwens, 16x dvd brander hangt er al in. Nu harddisk nog even kijken of ik dat ga doen)

Hij herkent de brander niet??? Het is een Nec 3500...

[ Voor 14% gewijzigd door pietervh op 17-04-2005 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervh
BYM schreef op zondag 17 april 2005 @ 02:17:
[...]
totdat ik die software rijker ben |:(
Volgens mij moet het deze zijn:

http://csd.acer.com.tw/SI...6ef2002f054a?OpenDocument

sorry.. update only :(

[ Voor 5% gewijzigd door pietervh op 17-04-2005 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BYM

BYM

Ik ga morgen eens bellen met Acer, kijken of ik bij hun wat wijzer ga worden ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
Nou ik heb de pc nog steeds niet mogen ontvangen, maar ik heb ook nog geen brief gekregen dat ik hem pas ergens in Mei krijg...
Aan de telefoon kunnen ze wel zeggen dat ik em krijg, maar wanneer weten ze natuurlijk niet... En ze kunnen uiteraard ook niet zeggen of de pc al verstuurd is of niet, ik begin er echt een beetje gek van te worden... Ze weten helemaal nergens iets, zelfs niet op het hoofdkantoor :? Ze hebben me daar toegezegd contact op te nemen met degene die de pc's aflevert ofzo, of dat bedrijf me dan terug wil bellen wanneer wij de pc krijgen (antwoord binnen 14 dagen, nee lekker 8)7 )
Ach nouja ik merk het ook wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiKO
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-05-2024

SAiKO

Grote Smurf

hmm, ik had hem eigenlijk ook wel willen hebben.. weet niemand of er nog zo'n actie aankomt? ik wil ook wel een mediacentertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
SAiKO schreef op maandag 18 april 2005 @ 22:34:
hmm, ik had hem eigenlijk ook wel willen hebben.. weet niemand of er nog zo'n actie aankomt? ik wil ook wel een mediacentertje.
Ik weet niet of er weer zo'n actie komt, van de Panorama de eerst komende tijd waarschijnlijk niet denk ik...
Volg de topics hier zou ik zeggen, en kijk goed in de kranten.
Dit ding heeft overigens geen windowsXP mediacenter als besturings systeem! Maar zodra ik de pc heb ontvangen ga ik deze er wel proberen op te installeren, en stabiel laten lopen :) .!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BYM

BYM

Be afraid, be very afraid .........

Je moet een andere pc kopen, als je niet dit besturingssysteem wilt gebruiken :r
(Dit is een letterlijke uitspraak van de helpdesk van Acer die ik vanmorgen aan de lijn had)

Daar komt het kortgezet op neer, of niet de volledige functionaliteit aanvaarden, want de software die vereist is om bv dat display te gebruiken is niet los beschikbaar. :(

[ Voor 14% gewijzigd door BYM op 19-04-2005 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
Ondertussen helpdesk ACER 2 keer gesproken. Ik moest een formulier opsturen zodat ik de recovery CD krijg. Staat alleen wel weer op t formulier dat je je aankoopbewijs erbij moet faxen. En ja die hebben we natuurlijk niet gekregen bij het postkantoor toen ik de doos ophaalde.....

Heeft iemand al ervaring als ik gewoon een andere Windows XP versie erop zet. Werken alle geintegreerde onderdelen nog zoals de draaiknop voor de verschillende functies en de afstandbediening ed.????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
Nou mijn vader heeft net even met Sanoma gebeld waarom wij die pc nog steeds niet hebben.
Hij heeft te horen gekregen dat er morgen weer een lading binnen zou komen, en dat daarvan een naar ons verstuurd zal worden :) Hartstikke mooi dus...
Ben benieuwd, hij zal einde deze week dan wel komen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZhuBaJie
BYM schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 09:46:
Be afraid, be very afraid .........

Je moet een andere pc kopen, als je niet dit besturingssysteem wilt gebruiken :r
(Dit is een letterlijke uitspraak van de helpdesk van Acer die ik vanmorgen aan de lijn had)

Daar komt het kortgezet op neer, of niet de volledige functionaliteit aanvaarden, want de software die vereist is om bv dat display te gebruiken is niet los beschikbaar. :(
Met wat pulk en fröbelwerk is de installeerbare versie vast ende zeker van je PC image of je CD af te peuteren.
Zoekt en gij zult vinden.

Als iemand het gelukt is houdt ook ik me aanbevolen want ik ben liever lui dan moe ;) .
XP Home edition is voor mij geen optie, mede omdat de PC in een domein komt te hangen en dit met Home niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BYM

BYM

ZhuBaJie schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 16:51:
[...]

Met wat pulk en fröbelwerk is de installeerbare versie vast ende zeker van je PC image of je CD af te peuteren.
Zoekt en gij zult vinden.

Als iemand het gelukt is houdt ook ik me aanbevolen want ik ben liever lui dan moe ;) .
XP Home edition is voor mij geen optie, mede omdat de PC in een domein komt te hangen en dit met Home niet kan.
Hier dito met een *-etje.
Er staat wat ik begrepen heb enkelt geinstalleerde software op ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZhuBaJie
Vermits de Windows versie half geïnstalleerd is, zoals gebruikelijk met "af fabriek" OS versies, ga ik er vanuit dat er in een auto install folder een installeerbare versie staat.

Vanmiddag de updates proberen te downloaden om er eens naar te kijken. Het eerste deel is gewoon installeerbaar en lijkt me dus compleet (hij wilde alleen niet starten omdat mijn Dell geen Acer is :+

Heeft hier iemand al daadwerkelijk geprobeerd die zgn. updates te installeren op een XP Pro versie????

Als het helemaal niet lukt en Acer niet meewerkt (zal toch wel?) dan zal ik wanneer de PC binnen is eens kijken of ik de software met Wise Package Studio in een MSI-tje kan vangen.

[ Voor 17% gewijzigd door ZhuBaJie op 19-04-2005 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BYM

BYM

ZhuBaJie schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 21:17:
Vermits de Windows versie half geïnstalleerd is, zoals gebruikelijk met "af fabriek" OS versies, ga ik er vanuit dat er in een auto install folder een installeerbare versie staat.

Vanmiddag de updates proberen te downloaden om er eens naar te kijken. Het eerste deel is gewoon installeerbaar en lijkt me dus compleet (hij wilde alleen niet starten omdat mijn Dell geen Acer is :+

Heeft hier iemand al daadwerkelijk geprobeerd die zgn. updates te installeren op een XP Pro versie????

Als het helemaal niet lukt en Acer niet meewerkt (zal toch wel?) dan zal ik wanneer de PC binnen is eens kijken of ik de software met Wise Package Studio in een MSI-tje kan vangen.
Layout-vriendelijk : 1.000 x _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie wil foto's maken van de PC van binnen, van buiten, van het toetsenbord, van de muis, van de monitor.

Kortgezegd: Alles wat erbij zat :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BYM

BYM

Ik heb in ieder geval vast 4 foto's van de binnenkant :

http://members.lycos.nl/bymm/rc500/

Pic 1 laat de twee schroefjes zien die je los moet halen als je de bovenzijde van de behuizing los moet halen.
Pic 2 laat de bovenzijde losgeschoven zien.
Pic 3 en Pic 4 spreken voor zich denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfield
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 20:13
(jarig!)
Heeft er iemand nog een pc binnengekregen deze week?
ik heb hem nog steeds niet mogen ontvangen en heb ook geen brief gekregen dat hij in week 21 geleverd word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb afgelopen maandag gebeld en gehoord dat er afgelopen woensdag een grote partij PC's bij hun binnen zouden komen en daarna zouden worden verstuurd. Volgens de persoon aan de telefoon zou ik hem dan vandaag of morgen (zaterdag) thuisbezorgt moeten krijgen.

Ik weet nog niet of er vandaag iets is gebracht omdat ik nog op me werk zit. Maar als hij er is zal ik verslag doen en foto's online zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
Wij zijn deze week opgebeld door Sanoma dat wij een van de pc´s krijgen die deze week zijn geleverd, in de loop van volgende week zullen wij er een ontvangen naar hun zeggen.
Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garfield
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-09 20:13
(jarig!)
Ik kan mijn pc maandag ophalen bij het postkantoor, ik was helaas net te laat thuis. (ik zag de tpg bus net de straat uitrijden toen ik thuis kwam) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
Ik heb hem vandaag mogen ontvangen :)
Pc ziet er erg mooi uit, ga misschien vandaag nog wel even proberen om er XPmce op te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 20:42:
Wie wil foto's maken van de PC van binnen, van buiten, van het toetsenbord, van de muis, van de monitor.

Kortgezegd: Alles wat erbij zat :Y)
Ff mezelf quoten

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2005 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
paar foto's (foto's van de binnenkant volgen nog!)
Afbeeldingslocatie: http://tweakersnet.ath.cx/GoT/acer/acer2/acer1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakersnet.ath.cx/GoT/acer/acer2/acer2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakersnet.ath.cx/GoT/acer/acer2/acer3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakersnet.ath.cx/GoT/acer/acer2/acer4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakersnet.ath.cx/GoT/acer/acer2/acer5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakersnet.ath.cx/GoT/acer/acer2/acer6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakersnet.ath.cx/GoT/acer/acer2/acer7.jpg
JA ik heb het voor elkaar gekregen om er een standaard pci device in te krijgen met een beetje mod-werk..!! :) , namelijk een draadloze netwerkkaart (te herkennen aan de zwarte antenne)

[ Voor 84% gewijzigd door Tije op 23-04-2005 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BYM

BYM

Ja bedankt alvast BYM voor de pics van de binnenzijde 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is wel een heel mooie aanbieding geweest. Zelfs een TFT-scherm erbij.
Ik vraag me dan af: wordt er hier heel veel verlies op geleden, of is het mogelijk voor 400 euro zo'n PC te bouwen (en 100 Panorama's te drukken en verspreiden).

100 Panorama's in de bus is wel een nachtmerrie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BYM

BYM

Ohw ps mijn tft scherm heeft een dooie subpixel :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BYM en Tije allebei erg bedankt voor de foto's. _/-\o_ _/-\o_ Het is echt een mooie PC. :*) 8) :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2005 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BYM

BYM

Verwijderd schreef op zondag 24 april 2005 @ 10:53:
BYM en Tije allebei erg bedankt voor de foto's. _/-\o_ _/-\o_ Het is echt een mooie PC. :*) 8) :Y)
:+ :+

Mocht het dus niet lukken ZhuBaJie die Acer Software te vangen dan heb je er als HiFi component weinig meer aan dan een gewone pc, want die afstandsbediening doet het hier dus niet op XP-Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
En die software wil acer niet vrijgeven? Zijn ze zoiets niet verplicht lijkt mij?
Ik vind het belachelijk dat je verder niets kunt met je pc als je er een ander besturingssyteem op wilt zetten.... Ik ga nu een poging wagen winxpMCE erop te zetten :) het zal wel allemaal niet zo werken als de bedoeling is, maar goed het is weer ff tijdverdrijf...
BYM schreef op zondag 24 april 2005 @ 10:39:
Ohw ps mijn tft scherm heeft een dooie subpixel :|
Ik heb nog geen dode pixel kunnen vinden in die van mij :)

[ Voor 25% gewijzigd door Tije op 24-04-2005 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZhuBaJie
Heeft ondertussen nog niemand geprobeerd
- die zgn. updates te installeren?
- contact te zoeken met Acer voor die software?
- de software van het image of de CD te pulken?

En met welk resultaat?

Ik moet nog een maand wachten dus ik kan voorlopig niets doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BYM

BYM

ZhuBaJie schreef op zondag 24 april 2005 @ 15:22:
Heeft ondertussen nog niemand geprobeerd
- die zgn. updates te installeren?
- contact te zoeken met Acer voor die software?
- de software van het image of de CD te pulken?

En met welk resultaat?

Ik moet nog een maand wachten dus ik kan voorlopig niets doen.
Ik heb ze gebeld (houdt je serienummer bijdehand, anders doen ze niks), en kreeg de mededeling dat ik bijgeleverde xp home moest gebruiken.
"Ik heb er niks op staan zeg ik " ...dan gaat u naar C:\ ........ "ik heb er NIKS opstaan " zeg ik, ik heb inmiddels zelf maar twee partities aangemaakt en xp professional opstaan, en wil graag die software voor dat display, en voor die afstandsbediening hebben.

U kunt een cd krijgen met images waarmee u windows xp home erop kunt zetten, en dan is die software geinstalleerd.

"Maar ik wil geen xp home"

Dan had u een andere pc moeten kopen :(

(tssssss, goeie klantenservice, echt voor pc-dummy's en beginnelingen want wij tweakers schieten daar niks mee op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
Ik heb inmiddels winXP:MCE (dual-boot) erop gezet, maar ik kan er maar weinig mee...
Ik heb wel de drivers van de tv-tuner etc kunnen vinden op de harde schijf, en er is verder geen onbekende hardware maar MCE herkent de tv-tuner niet en de remote control werkt uiteraard ook niet.
Heb nog een beetje zitten zoeken op de HDD maar kan ook nergens installers vinden oid, dus Acer zal toch echt met die software over de brug moeten komen want ik snap niet waarom ze dit niet willen vrijgeven. Ik zie het probleem niet helemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:51

alienfruit

the alien you never expected

Kan je niks met de drivers op de Acer FTP ? Zie: ftp://ftp.acer.nl/desktop/aspire_rc500/driver/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
Ik heb net de aspire-tv-fm geinstalleerd en de software om met de tv tuner ook daadwerkelijk tv te kunnen kijken staat er nu dus op :) , ik hoop alleen dat ik nog ergens de overige apps kan weghalen zoals Acer eMODE ed. En iets om de remote control te kunnen gebruiken ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds anderhalve week ben ik in het bezit van de Panorama Acer RC 500 en heb gelijk de recovery-DVD gebrand. Ik vond de harddisk te klein en heb daarom op een computerbeurs een nieuwe 250 Gb. Maxtor harddisk en 512 Mb. PC 3200 Kingston geheugen gekocht. Na een uurtje priegelen had ik door hoe de kast in elkaar steekt en heb het geheugen en de harddisk gemonteerd. Nadat ik Windows met de recovery-DVD had geinstalleerd werkte alles weer net zoals toen de PC geleverd werd. maar veel sneller door het extra geheugen. Na enkele uren begon de computer een bijgeluid te maken en even later stopte de computer er mee. De oorzaak was oververhitting, doordat het soundkabeltje van de DVD-drive naar de geluidskaart (op het moederbord) tegen de ventilator van de CPU aan kwam. Nadat het kabeltje met een tie-wrap was vastgemaakt en de ventilator weer vrij was heb ik geen problemen meer gehad met de computer. Het is een vrij kleine kast en die zit behoorlijk vol, dus let goed op of de ventilatoren vrij lopen, want het kan je een processor kosten.
De TV-tuner kaart is een Leadtek Winfast TV 200 XP. Ik heb de software van Leadtek geinstalleerd en de kaart beschikt nu over teletext en je kunt de zenders nu handmatig op de juiste frequentie instellen (of ik heb in het Acer programma iets over het hoofd gezien, maar ik kon niet alle zenders ontvangen).
Ik heb alle Acer- software verwijderd en de afstandsbediening werkt dus niet meer, maar ik vind de voordelen van de Leadtek software groter dan het gemis van de afstansbediening.
Hier haal je de Leadtek software:

http://www.leadtek.com.tw...0(Application%20software)

Hier de sofware link:

ftp://ftp.leadtek.com.tw/.../ALL_WinFastPVR_50304.exe

Misschien dat jullie hier iets aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 01:02:
Sinds anderhalve week ben ik in het bezit van de Panorama Acer RC 500 .... de ventilator weer vrij was heb ik geen problemen meer gehad met de computer. Het is een vrij kleine kast en die zit behoorlijk vol, dus let goed op of de ventilatoren vrij lopen, want het kan je een processor kosten.
De TV-tuner kaart is een Leadtek Winfast TV 200 XP. Ik heb de software van Leadtek geinstalleerd en de kaart beschikt nu over teletext en je kunt de zenders nu handmatig op de juiste frequentie instellen (of ik heb in het Acer programma iets over het hoofd gezien, maar ik kon niet alle zenders ontvangen).
Ik heb alle Acer- software verwijderd en de afstandsbediening werkt dus niet meer, maar ik vind de voordelen van de Leadtek software groter dan het gemis van de afstansbediening.

Hier de sofware link:

Mijn dank is groot, ik ga de software direct even proberen :) Ik vind de software die acer zelf mee levert toch al niet zo geweldig eerlijk gezegd :( . En voor de AB moet toch een oplossing te vinden zijn, het lijkt mij dat die software op de een of andere manier te vinden/ installeren is.
Ik zal morgen ook gelijk even kijken of er bij mij geen draden in de weg zitten oid.

[ Voor 3% gewijzigd door Tije op 25-04-2005 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de PC zaterdag ontvangen. Hij is echt mooi. Ik heb alleen wel het geheugen geupgraded naar 1GB.

Veel plezier ermee allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn rc500 ook mogen ontvangen! op zaterdag 23-04-2005.
Helaas na twee uur na een windowsupdate en een nieuwe opstart,
doet hij helemaal niets meer dan allen piepen.
Zelfs geen beeld !! Dus moederbord stuk !
Op maandag 25-04-2005 Acer gebeld ! (20 eurocent p/m !!!!)
UPS komt hem woensdag ophalen !
Ik krijg een nieuwe of hij wordt gerepareerd.
Wordt vervolgd!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
Na een week wachten en het formulier voor de recovery CD's te hebben gefaxd heb ik voor de 4e keer gebeld naar ACER. Helaas kunnen ze nix in het systeem terugvinden. Ze registreren blijkbaar niet of een fax binnen is en er cd's worden gestuurd. Ondertussen staat de glimmende zilveren kast dus nog steeds nix te doen in mn woonkamer :( :( :(

Maar eens met mn oude harddisc proberen dan want t duurt allemaal veel te lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PaPi36 schreef op maandag 25 april 2005 @ 19:19:
Na een week wachten en het formulier voor de recovery CD's te hebben gefaxd heb ik voor de 4e keer gebeld naar ACER. Helaas kunnen ze nix in het systeem terugvinden. Ze registreren blijkbaar niet of een fax binnen is en er cd's worden gestuurd. Ondertussen staat de glimmende zilveren kast dus nog steeds nix te doen in mn woonkamer :( :( :(

Maar eens met mn oude harddisc proberen dan want t duurt allemaal veel te lang
Wat heb je er dan mee gedaan dat hij niet werkt? Bij mij was Win XP home geinstalleerd en die begon prima te draaien toen ik hem aan deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BYM

BYM

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 07:59:
[...]

Wat heb je er dan mee gedaan dat hij niet werkt? Bij mij was Win XP home geinstalleerd en die begon prima te draaien toen ik hem aan deed.
How about "uitpakken en aanzetten" ?
Mijn harddisk was leeg........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BYM schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 11:00:
[...]

How about "uitpakken en aanzetten" ?
Mijn harddisk was leeg........
Ik kan wel een ghost image van maken, als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BYM

BYM

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 11:21:
[...]

Ik kan wel een ghost image van maken, als je wilt.
Vriendelijk bedankt erg aardig van je, maar daar schiet ik net zo weinig mee op als dat ik bij Acer een cd met image zou krijgen :), ik wil een installer ;) die de meuk installeert :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tije
BYM schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 11:39:
[...]

Vriendelijk bedankt erg aardig van je, maar daar schiet ik net zo weinig mee op als dat ik bij Acer een cd met image zou krijgen :), ik wil een installer ;) die de meuk installeert :/
Tja en helaas is Acer zo vriendelijk deze niet te geven... :/
Ik snap niet waarom ze dit niet gewoon geven, vind het nogal apart...
Maar ik heb het wel voor elkaar gekregen om de tv-tuner te gebruiken onder winXPpro:MCE, helaas niet met de ingebouwde tv-tuner optie maar met software van leadtek...

[ Voor 17% gewijzigd door Tije op 26-04-2005 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
Ja ach... bij opstarten kreeg ik de melding dat de opstartcd gebruikt moest worden. Waarschijnlijk is een opstartbestand op de C corrupt ofzo. Ondertussen de recovery CD nog steeds niet gekregen (2 weken alweer). Maar nu wel bezig met mn oude harddisk te installeren zodat ik em in ieder geval ff kan uitproberen.

Iemand al voor elkaar`gekregen om alles te installeren en werkend te krijgen (afstandbediening ed) mbv de software vanaf de linkjes die eerder zijn genoemd???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BYM

BYM

PaPi36 schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 16:47:
Ja ach... bij opstarten kreeg ik de melding dat de opstartcd gebruikt moest worden. Waarschijnlijk is een opstartbestand op de C corrupt ofzo. Ondertussen de recovery CD nog steeds niet gekregen (2 weken alweer). Maar nu wel bezig met mn oude harddisk te installeren zodat ik em in ieder geval ff kan uitproberen.

Iemand al voor elkaar`gekregen om alles te installeren en werkend te krijgen (afstandbediening ed) mbv de software vanaf de linkjes die eerder zijn genoemd???
Nee want die software ondersteuning zit daar dus niet in ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZhuBaJie
Nog een tip voor gevorderden....

Installeer de PC met de meegeleverde Windows versie.
Maak (vanzelfsprekend een Ghost image) (is D: FAT32 geformatteerd?)
Installeer een Driver Backup programma en backup alle drivers.
Dan nog de installatie directories van de software kopieren en kijken in C:\Windows\Installer (hidden) of daar MSI's staan die je kunt gebruiken voor de juiste registry keys te plaatsen of te bekijken.
Met MS-Orca (gratis) of Wise Package Studio kun je in de MSI kijken naar welke bestanden, registry keys, ini files, etc. er allemaal geïnstalleerd zijn (o.a. spul in C:\Windows bijvoorbeeld) en die ook meenemen.
Alles wat relevant lijkt veiligstellen.

XP Pro erop, en met beleid het spul installeren.

Ik moet het helaas nog een dikke drie weken doen met m'n vier PC's huidige PC's :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of je ook een 2e monitor kan aansluiten? Er zit namelijk wel een 2e monitor aansluiting op de pc maar ik Windows zie ik maar 1 beeldschermadapter staan.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
:( Grrrrrrrrr nog steeds mn recovery CD's niet binnen :( :(

Kan ik trouwens mn oude 512 geheugen (ddr333 PC2700) erin zetten.... of is de meegeleverde 256 ddr400 verstandiger om erin te laten. Ze beide erin zetten zal vast niet gaan maar als t kan hoor ik dat graag......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al sinds 13 april de Acer Aspire binnen. Bij het opstarten werd XP Home getoond en daarna werd de boodschap gegeven dat de setup niet compleet was. Heropstarten leverde telkens hetzelfde resultaat op. Na een aantal keren heb ik mijn eigen XP Home geladen. Nu werkt alles wel, maar regelmatig start het systeem opnieuw op. Ik heb al drivers van de Acer site gedownload, maar niets helpt. We wachten al bij 3 weken op de recovery cd's. Verschillende malen heb ik een fax met de verklaring naar Acer gestuurd, maar telkens hebben ze de fax niet aangekregen. Nu blijkt dat de helpdesk in een andere stad werkt als waar de fax binnenkomt. Ook telefoneren helpt niet. Er wordt telkenmale beloof om de cd's binnen een dag te verzenden.
Wie heeft deze problemen ook en heeft ze kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BYM

BYM

Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2005 @ 21:21:
Al sinds 13 april de Acer Aspire binnen. Bij het opstarten werd XP Home getoond en daarna werd de boodschap gegeven dat de setup niet compleet was. Heropstarten leverde telkens hetzelfde resultaat op. Na een aantal keren heb ik mijn eigen XP Home geladen. Nu werkt alles wel, maar regelmatig start het systeem opnieuw op. Ik heb al drivers van de Acer site gedownload, maar niets helpt. We wachten al bij 3 weken op de recovery cd's. Verschillende malen heb ik een fax met de verklaring naar Acer gestuurd, maar telkens hebben ze de fax niet aangekregen. Nu blijkt dat de helpdesk in een andere stad werkt als waar de fax binnenkomt. Ook telefoneren helpt niet. Er wordt telkenmale beloof om de cd's binnen een dag te verzenden.
Wie heeft deze problemen ook en heeft ze kunnen oplossen?
Lees de laatste 25 postings (of het hele topic) van dit topic eens >:)
Iedereen heeft datzelfde probleem met Acer .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZhuBaJie
Als iemand die CD van Acer te pakken heeft kan die deze dan tot een .ISO ombouwen en via E-Mule sharen ofzo?

Ook via een andere (internet-)weg is goed natuurlijk.

Zo help je een hoop mensen.

Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn RC500 weer terug !!!
De videokaart was stuk !!
Wel een snelle sevice ( ±1 week !! )
Werkt weer prima !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 15:56:
Ik heb mijn RC500 weer terug !!!
De videokaart was stuk !!
Wel een snelle sevice ( ±1 week !! )
Werkt weer prima !!!
Hmmm blijkbaar werkt een kapotte PC beter bij de helpdesk dan een paar CD's opsturen. Zit er bijna aan te denken om maar te liegen zodat ze de PC op komen halen........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En er is niemand die (zo slim is geweest) wél het tooltje gebruikt zonder vooraf te denken, het is Acer meuk dus mik ik het er maar af?:z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BYM

BYM

Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 22:22:
En er is niemand die (zo slim is geweest) wél het tooltje gebruikt zonder vooraf te denken, het is Acer meuk dus mik ik het er maar af?:z
Kennelijk zit je achter het stuur met je hoofd want er is al meermalen verteld dat de personen die dit probleem hebben, EEN LEGE HARDDISK HADDEN toen de pc geleverd werd :z

[offtopic, deze Alpina is te koop ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
BYM schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 10:00:
[...]

Kennelijk zit je achter het stuur met je hoofd want er is al meermalen verteld dat de personen die dit probleem hebben, EEN LEGE HARDDISK HADDEN toen de pc geleverd werd :z

Niet helemaal. Bij mij staat er van alles op de harddisc maar ik wil wel eens een PC hebben met offciele windows erop volledig met licentie. Harddisc doet t prima/pc doet t prima maar hij start niet op vanaf de meegeleverde harddisc/opstartbestanden. Vandaar dus de aanvraag voor recovery CD's. Daarbij wil ik alle geintegreerde snufjes wel eens proberen.

Nu mn oude harddisc erin gezet en de PC werkt prima maar krijg niet alles geinstalleerd (zoals TV kaart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BYM schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 10:00:
[...]

Blijkbaar dus niet :*
En bedankt voor de tip :)
PaPi36 schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 10:47:
[...]

Niet helemaal. Bij mij staat er van alles op de harddisc maar ik wil wel eens een PC hebben met offciele windows erop volledig met licentie. Harddisc doet t prima/pc doet t prima maar hij start niet op vanaf de meegeleverde harddisc/opstartbestanden. Vandaar dus de aanvraag voor recovery CD's. Daarbij wil ik alle geintegreerde snufjes wel eens proberen.

Nu mn oude harddisc erin gezet en de PC werkt prima maar krijg niet alles geinstalleerd (zoals TV kaart).
Je hebt een officieele Windows versie met Licentie, alleen niet in de hoedanigheid zoals zoveel mensen hopen. Je hebt een OEM licentiesticker op je PC, en dat geeft de fabrikant de vrijheid om de software mee te leveren zoals het hem/haar goed acht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je mij vertellen op welke wijze je de HDD hebt vervangen, ik kom niet verder dan het verwijderen van de zijkant!! Bij Acer wil men geen technische info geven..vage lui.
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 01:02:
Sinds anderhalve week ben ik in het bezit van de Panorama Acer RC 500 en heb gelijk de recovery-DVD gebrand. Ik vond de harddisk te klein en heb daarom op een computerbeurs een nieuwe 250 Gb. Maxtor harddisk en 512 Mb. PC 3200 Kingston geheugen gekocht. Na een uurtje priegelen had ik door hoe de kast in elkaar steekt en heb het geheugen en de harddisk gemonteerd. Nadat ik Windows met de recovery-DVD had geinstalleerd werkte alles weer net zoals toen de PC geleverd werd. maar veel sneller door het extra geheugen. Na enkele uren begon de computer een bijgeluid te maken en even later stopte de computer er mee. De oorzaak was oververhitting, doordat het soundkabeltje van de DVD-drive naar de geluidskaart (op het moederbord) tegen de ventilator van de CPU aan kwam. Nadat het kabeltje met een tie-wrap was vastgemaakt en de ventilator weer vrij was heb ik geen problemen meer gehad met de computer. Het is een vrij kleine kast en die zit behoorlijk vol, dus let goed op of de ventilatoren vrij lopen, want het kan je een processor kosten.

Hier de sofware link:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 19:08:
Kun je mij vertellen op welke wijze je de HDD hebt vervangen, ik kom niet verder dan het verwijderen van de zijkant!! Bij Acer wil men geen technische info geven..vage lui.

[...]
Je verwijderd de bovenkant d.m.v. van 2 schroeven die je aan de binnenkant losdraait.
Het front kun je verwijderen door de twee zwarte clips aan de zijkant open te buigen, je verwacht nu dat die zelfde clips ook aan de andere kant zullen zitten. Dit is echter niet het geval, er zitten verende clips in de voorkant en die kun je niet zien. Je kunt het front nu recht naar voren trekken.
Daarna kun je na het losmaken van de kabels het frame met daarin de DVD-drive en diskdrive naar voren trekken en wordt de harddisk bereikbaar (het is alweer enkele weken geleden, dus ik weet het niet exact meer).

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
PaPi36 schreef op maandag 02 mei 2005 @ 18:34:
:( Grrrrrrrrr nog steeds mn recovery CD's niet binnen :( :(

Kan ik trouwens mn oude 512 geheugen (ddr333 PC2700) erin zetten.... of is de meegeleverde 256 ddr400 verstandiger om erin te laten. Ze beide erin zetten zal vast niet gaan maar als t kan hoor ik dat graag......
Jajaja dames en heren.... Na vele malen bellen en een klachtenfax zenden heb ik dan eindelijk een set CD's binnen gekregen. Zelfs 2 sets want zaken coordineren daar bij ACER is ze vreemd. Nadeel is ook dat het simpelweg drie CD's zijn zonder enige begeleidende text en zonder opschrift.

Het is me dus een raadsel wat ik in welke volgorde moet doen. Aangezien ik op vakantie ga zal ik hier maar ff mee wachten en hopelijk kan iemand me vertellen hoe je de recovery uitvoert. Zal uiteraard een bericht naar ACER sturen hiervoor en I will keep you all posted.

Oh ja op de 2e set staat wel wat geschreven nl:
- RC500 WXP home NL
- RC500 Media
- RC500 System (alleen hier kan ik wat van maken maar ik kan niet ontcijferen welke bestanden voor de afstandbediening zijn ed)
Pagina: 1 2 Laatste