Ahh, oke... duidelijkTD-er schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 14:05:
[...]
De module newsflash is bij een hoop templates ergens in een klein hokje geplaatst en is bijvoorbeeld bedoeld om korte mededelingen in te plaatsen. Deze worden standaard random gekozen uit alle newsflashes.
Je hebt ook newsflash-scrollers als modules.
Och mischien met een leuke financiele injectie zijn ze vast wel te vinden voor een wat voortijdige releaseAnoniem: 33616 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 14:08:
[...]
Ja ik had het begrepen, helaas moet ik het systeem voor 1 december opleverenEn dat halen ze vast niet... Ik zal misschien maar eens zelf gaan kijken of ik wat snelle hardcoded hacks kan toevoegen t.z.t. lekker dirty
Je zou zelf ook developer kunnen worden en mischien dat je dan wel toegang hebt tot de beta-releases.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Anoniem: 33616
Wat ik trouwens lastig vind is dat je niet even makkelijk tekst aan een pagina kan toevoegen (of een pagina an sich)... Stel nou dat ik gewoon basic tekst wil hebben, een introtekst op de voorpagina bijv. dan kan ik dat niet wijzigen. Als ik het goed begrijp moet ik nu eerst een sectie met categorie maken, daar een item binnen maken en die dan vervolgens op de voorpagina weergeven... Terwijl het een statische tekst is...
Is het in dat verband wellicht handig om een apparte sectie "pagina's" te maken met als category de pagina waar het hoort, zoals bijv. "hoofdpagina" en dat dan op de voorpagina weer te geven?
Of zeg ik nu domme dingen
Is het in dat verband wellicht handig om een apparte sectie "pagina's" te maken met als category de pagina waar het hoort, zoals bijv. "hoofdpagina" en dat dan op de voorpagina weer te geven?
Dat zou ik eventueel kunnen overwegen... Mijn idee is nu om een van mijn mensen een hack te laten schrijven, maar wellicht dat de ontwikkelaars dat ook wel willen doen natuurlijkTD-er schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 14:16:
[...]
Och mischien met een leuke financiele injectie zijn ze vast wel te vinden voor een wat voortijdige release
Je zou zelf ook developer kunnen worden en mischien dat je dan wel toegang hebt tot de beta-releases.
Ik zal kijken
Ehh dus je wilt dat alle artikelen binnen een bepaalde categorie automatisch het label "frontpage" meekrijgen?Anoniem: 33616 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 14:19:
Wat ik trouwens lastig vind is dat je niet even makkelijk tekst aan een pagina kan toevoegen (of een pagina an sich)... Stel nou dat ik gewoon basic tekst wil hebben, een introtekst op de voorpagina bijv. dan kan ik dat niet wijzigen. Als ik het goed begrijp moet ik nu eerst een sectie met categorie maken, daar een item binnen maken en die dan vervolgens op de voorpagina weergeven... Terwijl het een statische tekst is...
Is op zich wel wat voor te zeggen, maar zo heel erg is het toch ook niet om naast het "published" aan te vinken ook even "frontpage" aan te vinken?
Ikzelf zou graag meer (onbeperkt meer) componenten zoals de frontpage willen hebben, of is dat wat je bedoeld?
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Nee, ik wil statische tekst op de voorpagina (maar ook wel eens andere pagina's) hebben.TD-er schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 14:24:
[...]
Ehh dus je wilt dat alle artikelen binnen een bepaalde categorie automatisch het label "frontpage" meekrijgen?
Is op zich wel wat voor te zeggen, maar zo heel erg is het toch ook niet om naast het "published" aan te vinken ook even "frontpage" aan te vinken?
Ikzelf zou graag meer (onbeperkt meer) componenten zoals de frontpage willen hebben, of is dat wat je bedoeld?
Ik wil zoiets als "Welkom op de pagina van blablabla... meertekstmeertekst" en daaronder dan de nieuwsitems (dat is appeltje eitje). Maar zoiets statisch als een tekst moet dan ook via een item erop gezet worden, en kan er niet effe makkelijk ingegooid worden op de frontpage...
Kun je het frontpage component niet kopieren als module zodat je er oneindig veel van kan toevoegen?
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 33616 op 27-10-2005 14:28 ]
Houd ons op de hoogteAnoniem: 33616 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 14:08:
[...]
Ja ik had het begrepen, helaas moet ik het systeem voor 1 december opleverenEn dat halen ze vast niet... Ik zal misschien maar eens zelf gaan kijken of ik wat snelle hardcoded hacks kan toevoegen t.z.t. lekker dirty
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Tuurlijk wil ik dat wel...LuNaTiC schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 14:35:
[...]
Houd ons op de hoogte(mocht je dit willen delen uiteraard
)
Anoniem: 154696
Updated mp3 playerMaNiC_MiNd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 10:28:
[...]
Welke MP3 player heb je gevonden?
Trouwens, ben ik de enige die baalt van Microsoft en hun brakke Transparante PNG ondersteuning? (voorbeeld: http://www.manic-mind.nl/Scripts/Joomla/)
An updated copy of the mp3 player has been released. There is now a module as well as a component. You must have the component installed to use the module.
The mp3 player is designed to pull mp3 files from the root of your Joomla installation. To use subdirectories, simply add them before the filename (example: images/stories/mymp3song.mp3 instead of just mymp3song.mp3).
check:
http://www.jlleblanc.com/joomla/Articles/Updated_mp3_player/ om de module en component te downloaden. De mp3's zal je waarschijnlijk moeten omzetten naar andere bitrate,maar daar kun je meer over vinden in de info die in het component zit.
Hij is gebaseerd op de flashplayer van de maker Nederlandse bodem.
Hier kun je ook meer info vinden op het forum.
http://www.jeroenwijering.com/
Anoniem: 82972
Tweakers,
Al lange tijd gebruik ik Mambo voor mijn lokale rc club (www.rcwestland.nl). Ik ben hevig bezig aan een nieuwe layout maar dat terzijde. Ik kan goed overweg met Mambo, maar stoor me aan één ding. Ik heb gebruik namelijk MamboSpgm als gallery manager, dus voor foto's. Ik ben erg tevreden, het werkt goed, snel en een leuke slideshow functie. Ook steeds een random image in de gallerij. Toch stoor ik me aan één ding, ik kan geen externe images linken naar SPGM. Ik wil dit namleijk omdat mijn opslag bij de server te klein is (25mb, ja erg weinig) en ik gebruik photobucket voor erbij. Bij photobucket kan je wel direct doorlinken, dus zou het in principe toch ook kunnen passen in deze gallerij? Ik heb ook al andere gallerijen geprobeerd, maar die gebruiken ook enkel de lokale server als opslagmedium en kunnen niet doorlinken. Hebben jullie nog een goede mambo-component, of is dit zowieso nooit mogelijk?
Al lange tijd gebruik ik Mambo voor mijn lokale rc club (www.rcwestland.nl). Ik ben hevig bezig aan een nieuwe layout maar dat terzijde. Ik kan goed overweg met Mambo, maar stoor me aan één ding. Ik heb gebruik namelijk MamboSpgm als gallery manager, dus voor foto's. Ik ben erg tevreden, het werkt goed, snel en een leuke slideshow functie. Ook steeds een random image in de gallerij. Toch stoor ik me aan één ding, ik kan geen externe images linken naar SPGM. Ik wil dit namleijk omdat mijn opslag bij de server te klein is (25mb, ja erg weinig) en ik gebruik photobucket voor erbij. Bij photobucket kan je wel direct doorlinken, dus zou het in principe toch ook kunnen passen in deze gallerij? Ik heb ook al andere gallerijen geprobeerd, maar die gebruiken ook enkel de lokale server als opslagmedium en kunnen niet doorlinken. Hebben jullie nog een goede mambo-component, of is dit zowieso nooit mogelijk?
Nooit mogelijk lijkt me sterk, maar met de meeste gallerijen is het wel zo dat ze vaak de mogelijkheid bieden om bijvoorbeeld een zip-file te uploaden en dat ze er dan zelf thumbnails bij maken.Anoniem: 82972 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 15:09:
Tweakers,
De gallerij gaat er dus vanuit dat 'ie bij de installatie schrijfrechten heeft en dat de files lokaal staan.
Nu zou je dat wel kunnen ombouwen dat je alle verwijzingen naar de files laat voorgaan door een bepaalde prefix (bijv http://server.tld/plaatjes/sectiex/ ) maar het is niet heel erg onlogisch dat dat nu dus nog niet gebeurd. Je moet dan bij het uploaden van die plaatjes nog steeds de boel eerst lokaal hebben en dan later dus verplaatsen naar die andere server en de prefix toevoegen.
Lunatic, ik las je post van eerder nog eens door waar je had het over de MAL component. Dus ik dacht, ik ga zelf even kijken... Ik heb het op het moment nog niet geinstalleerd, maar heb wel de manual open liggen voor me en daar staat:
What is Mall?
MAL is a component for Mambo offering you protective access rights to Mambo content like Sections, Categories, Content Items, Menu Items, Components and Modules. MAL is also extremely powerfull for user management and so on the ideal tool for websites with a large user base or websites with subscriptions.
Hebben we hier niks aan? Zowel jij als ik?
Edit: zie hier voor een demo:
http://www.mambobrothers.com/maldemo/administrator/
user: demo
pass: demo
Ben ik nou blind of is dit werkelijk perfect en precies wat we nodig hebben?
What is Mall?
MAL is a component for Mambo offering you protective access rights to Mambo content like Sections, Categories, Content Items, Menu Items, Components and Modules. MAL is also extremely powerfull for user management and so on the ideal tool for websites with a large user base or websites with subscriptions.
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 33616 op 27-10-2005 16:29 ]
Anoniem: 114729
Heb eindelijk een webcounter kunnen vinden maar krijg het niet aan de praat. Gedownload op Joomla Portal.. http://www.mamboportal.com Heb de file/zip geinstalleerd. Succesvol staat er en er stond bij you can choose any font.
Check www.pes-united.com Dan zie je staan Graphical visitor counter maar ik zie geen nummers verder. Dan check ik de bron: http://www.pes-united.com...ical_counter_generate.php
Moet ik misschien Parameter Module Class Suffix invullen ofzo?
Check www.pes-united.com Dan zie je staan Graphical visitor counter maar ik zie geen nummers verder. Dan check ik de bron: http://www.pes-united.com...ical_counter_generate.php

[ Voor 86% gewijzigd door Anoniem: 114729 op 27-10-2005 16:58 ]
ben benieuwd, toentertijd heb ik dit volgens mij geprobeerd of bekeken, maar ik kan me eigenlijk niet herinneren waarom (ik dacht) dat dat niet geschikt was voor mijn doel.Anoniem: 33616 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 16:24:
Lunatic, ik las je post van eerder nog eens door waar je had het over de MAL component. Dus ik dacht, ik ga zelf even kijken... Ik heb het op het moment nog niet geinstalleerd, maar heb wel de manual open liggen voor me en daar staat:
What is Mall?
Zal het morgen alsnog eens installeren en kijken of dat werkt
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Volgens mij staat er ergens een domeinnaam ingesteld met een / teveel. Al je pagina's hebben namelijk een dubbele slash na pes-united.comAnoniem: 114729 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 16:25:
Heb eindelijk een webcounter kunnen vinden maar krijg het niet aan de praat. Gedownload op Joomla Portal.. http://www.mamboportal.com Heb de file/zip geinstalleerd. Succesvol staat er en er stond bij you can choose any font.
[afbeelding]
http://www.pes-united.com...ical_counter_generate.php moet dus bvb http://www.pes-united.com...ical_counter_generate.php worden. Ik weet niet of dat je probleem zal oplossen, maar je krijgt nu wel een foutmelding
Fatal error: Call to undefined function imagettfbbox()
Ik heb hem net even uitgetest en bij mij werkt die counter perfect, ook zonder die paramter class sufix natuurlijk
[ Voor 5% gewijzigd door Yoeri op 27-10-2005 17:14 ]
Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten
Hmm dat MAL ziet er leuk uit, ik zoek dat precies volgens mij. Laten we het eens proberen.. Omg ik ben nu al minus 6 uurtjes slaap 24 uur bezig met dat joomla.. Wil nog niet helemaal zoals ik wil. Wat een ellende met die forums.. Simpleboard ben ik wel klaar mee, phpbb kan maar dan moet je registreren vanuit phpbb (laat ik nu al 183 man geregged hebben) en SMF wil nog niet echt aan de praat. Mijn hoop ligt wel bij die laatste.
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Als dat MAL zou werken met mn site zou het echt perfect zijn
I am the great Cornholio!
Dit was indd een tekortkoming van mambo/joomla... misschien pak ik de draad ook wel weer op.MaNiC_MiNd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 17:23:
Als dat MAL zou werken met mn site zou het echt perfect zijn
Als ze iets als dit inbakken in de volgende release zou dt een hoop mensen blij maken denk ik
Ja, het ziet er echt waanzinnig goed uit alleen... het kost geld
En volgens mij moet je betalen per licentie...
Ik probeerde het te installeren en kreeg toen zoiets te zien als:

Ik probeerde het te installeren en kreeg toen zoiets te zien als:
Your MAL Licence Key (malkey.php) does not appear to exist in your MAL program directory. Please ensure that you upload your licence key file (malkey.php) to the MAL directory and try again.
ah zou dat het geweest zijn
Anoniem: 82972
Oke het klinkt allemaal heel logisch wat je zegt, alleen ik vraag me af in hoeverre het toepasbaar is. Op zich vind ik het niet erg om eerst alles lokaal up te loaden en dan verplaatsen, maar het wijzigen van de prefix is voor mij niet mogelijk. Ik wweet niet waar ik dit kan vinden? Is er geen makkelijkere oplossing voor?TD-er schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 15:26:
[...]
Nooit mogelijk lijkt me sterk, maar met de meeste gallerijen is het wel zo dat ze vaak de mogelijkheid bieden om bijvoorbeeld een zip-file te uploaden en dat ze er dan zelf thumbnails bij maken.
De gallerij gaat er dus vanuit dat 'ie bij de installatie schrijfrechten heeft en dat de files lokaal staan.
Nu zou je dat wel kunnen ombouwen dat je alle verwijzingen naar de files laat voorgaan door een bepaalde prefix (bijv http://server.tld/plaatjes/sectiex/ ) maar het is niet heel erg onlogisch dat dat nu dus nog niet gebeurd. Je moet dan bij het uploaden van die plaatjes nog steeds de boel eerst lokaal hebben en dan later dus verplaatsen naar die andere server en de prefix toevoegen.
Kweenie... Ik hack nu de code even om het te proberen (bijna gefixed), hij mekkert over een foute functie nog maar ik geloof dat de beveiliging eraf is. Als het bevalt koop ik alsnog een licentie...
Edit: Heb het draaiend... Zal later mededelen of het bevalt.
Het lullige van betalen voor dit soort scripts is dat je altijd per licentie moet betalen. Eenmalige betaling van 100 euro vind ik prima, maar ik ga heb weinig behoefte voor elke websiteje die licentie weer te betalen... Evenals dat ik niet voor elke computer (mijn laptop + desktop comp) altijd even braaf twee windows xp licenties koop... Wat vinden jullie? Gewoon dokken per site of is gewoon één keertje wel acceptabel?
[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 33616 op 27-10-2005 19:02 ]
ik vind 100 dollar ook behoorlijk prijzig voor een dergelijk product in de open source wereld... zeker als je bedenkt dat dit misschien in de toekomst nog wordt ingebouwd. Maar goed, als je in nood zit, kan ik me voorstellen dat je het dokt.
dit was volgens mij een reden dat het hier niet helemaal zou werken: http://www.mambers.com/showthread-t_33992.html
dit was volgens mij een reden dat het hier niet helemaal zou werken: http://www.mambers.com/showthread-t_33992.html
[ Voor 22% gewijzigd door LuNaTiC op 28-10-2005 08:56 ]
DANK!Anoniem: 154696 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 14:54:
check:
http://www.jlleblanc.com/joomla/Articles/Updated_mp3_player/ om de module en component te downloaden. De mp3's zal je waarschijnlijk moeten omzetten naar andere bitrate,maar daar kun je meer over vinden in de info die in het component zit.
>Select * FROM users WHERE clue > 0
misschien een zijsprongetje maar ik ben nog bezig met het converteren van een phpbb2 forum (die ge-embed in phpnuke zit) naar SMF. Nu wil ik een aantal tabellen renamen (lang verhaal) maar dat kan niet in phpmyadmin. Is daar iets handigs voor? Of misschien dupliceren naar die nieuwe namen toe kan ook.
In het kort: Die nuke database heeft een hele partij tabellen met prefix nuke_ en 20 met de prefix nuke_bb... Ik wil nu die 20 met nuke_bb naar nuke_ hernoemen (dat kan, ze bestaan nog niet). De convertertool wil namelijk 1 prefix hebben en je raad het al: in het ene geval pakt de converter de ene helft met succes en loopt ie vast op de 2e helft met andere prefix en vice versa.
In het kort: Die nuke database heeft een hele partij tabellen met prefix nuke_ en 20 met de prefix nuke_bb... Ik wil nu die 20 met nuke_bb naar nuke_ hernoemen (dat kan, ze bestaan nog niet). De convertertool wil namelijk 1 prefix hebben en je raad het al: in het ene geval pakt de converter de ene helft met succes en loopt ie vast op de 2e helft met andere prefix en vice versa.
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Nog wat aanvullingkjes:
- http://www.joomla.com/ als link in de OP.
Zelf gebruik ik geen XAMMP, maar The Saint als WAMP. Deze heeft ook Python en Perl ingebakken.
zie ook: http://sourceforge.net/projects/yawamp
- http://www.joomla.com/ als link in de OP.
Zelf gebruik ik geen XAMMP, maar The Saint als WAMP. Deze heeft ook Python en Perl ingebakken.
zie ook: http://sourceforge.net/projects/yawamp
>Select * FROM users WHERE clue > 0
Ik zit nu te proberen om enkel de users en content van mijn mambo site naar mijn joomla-site op een andere server over te hevelen. Lijkt nog niet zo eenvoudig te zijn. Iemand ervaring mee?
kun je die tabellen niet gewoon exporteren en importeren met phpmyadmin?
Met phpMyAdmin kan je de tables waar de / je users en content in staan exporteren lijkt meYoeri schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:13:
Ik zit nu te proberen om enkel de users en content van mijn mambo site naar mijn joomla-site op een andere server over te hevelen. Lijkt nog niet zo eenvoudig te zijn. Iemand ervaring mee?
#
Can I use my Mambo database for Joomla! ?
Yes. Joomla! 1.0 will be able to use a Mambo 4.5.2 database. It's likely that Joomla! 1.1 will be able to use a Mambo 4.5.3 database but at this stage we cannot be certain.
[ Voor 4% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 28-10-2005 14:18 . Reden: spuit 11 ]
"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg
Nouja, het betalen vind ik niet zo'n heel groot probleem, er zit geloof ik wel aardig wat werk in als ik het zo zie... Alleen dan dus wel eenmalig en niet voor 10 websitse 10x, dat stuit me echt tegen de borst. En ik heb het gewoon nodigLuNaTiC schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 08:13:
ik vind 100 dollar ook behoorlijk prijzig voor een dergelijk product in de open source wereld... zeker als je bedenkt dat dit misschien in de toekomst nog wordt ingebouwd. Maar goed, als je in nood zit, kan ik me voorstellen dat je het dokt.
Hoe dan ook, ik krijg nog wat errors hier en daar maar die ga ik zo even oplossen (internet is thuis uitgevallen en zit nu op andere comp), als ik het werkend krijg en het is wat ik nodig heb dan dok ik die 100 euro en dan vind ik het wel goed.
Edit: Ik liep nog even te denken... Ergens is het toch krom dat de ontwerpers van dit basissysteem geen cent krijgen, en de mensen die daar modules voor schrijven wel... Of zouden de mensen die er modules voor schrijven en betaald krijgen ook een deel aan de ontwerpers van joomla geven?
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 33616 op 28-10-2005 14:48 ]
Nou die slash heb ik weg gehaald. Maar nog geen resultaat. Hier de php source. Ziet iemand een fout erin zitten?Yoeri schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 17:12:
[...]
Volgens mij staat er ergens een domeinnaam ingesteld met een / teveel. Al je pagina's hebben namelijk een dubbele slash na pes-united.com
http://www.pes-united.com...ical_counter_generate.php moet dus bvb http://www.pes-united.com...ical_counter_generate.php worden. Ik weet niet of dat je probleem zal oplossen, maar je krijgt nu wel een foutmelding
in het bestand modules\mod_graphical_counter_generate.php<b>Fatal error</b>: Call to undefined function imagettfbbox()
Ik heb hem net even uitgetest en bij mij werkt die counter perfect, ook zonder die paramter class sufix natuurlijk
<?php
/// $Id: mod_graphical_counter.php, v1.0 2004/11/09 20:56:34 Vrajesh Exp $
/**
* Graphical Visitors Counter
* @ package Mambo Open Source
* @ Copyright (C) 2000 - 2003 Miro International Pty Ltd
* @ All rights reserved
* @ Mambo Open Source is Free Software
* @ Released under GNU/GPL License : http://www.gnu.org/copyleft/gpl.html
* @ Author : Vrajesh - www.pixelthemes.com
* @ version $Revision: 1.0 $
**/
defined( '_VALID_MOS' ) or die( 'Direct Access to this location is not allowed.' );
$content = "";
// *** Geting params
//$i = $params->get( 'i_from_xml' );
$increase =1;
$query = "SELECT sum(hits) AS count FROM #__stats_agents WHERE type='1'";
$database->setQuery( $query );
$hits = $database->loadResult();
$hits = $hits + $increase;
if ($hits == NULL)
{
$content .= "<div align='center'>[img]'$mosConfig_live_site/modules/mod_graphical_counter_generate.php?n=0'[/img]</div>";
}
else
{
$content .= "<div align='center'>[img]'$mosConfig_live_site/modules/mod_graphical_counter_generate.php?n=$hits'[/img]</div>";
}
?>
Handelingen.. in phpmyadmin..Jazzper schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:23:
misschien een zijsprongetje maar ik ben nog bezig met het converteren van een phpbb2 forum (die ge-embed in phpnuke zit) naar SMF. Nu wil ik een aantal tabellen renamen (lang verhaal) maar dat kan niet in phpmyadmin. Is daar iets handigs voor? Of misschien dupliceren naar die nieuwe namen toe kan ook.
of operations... kun je gewoon renamen..
SQL code copy en wijzigen en je kunt zoveel renamen gelijktijgig als je wilt leve de SQL
edit:
ALTER TABLE `oude_table` RENAME `nieuwe_table`;
leer uw SQL
[ Voor 7% gewijzigd door Quinie op 28-10-2005 16:16 ]
http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl
ja was er al uit.. ben nogal gefrustreerd want (moet) ga het weekend weg en wilde ons forum nog fixen.. Alles lijkt nu ok te zijn maar de users tables van jos_users en smf_members lijken wel compleet random aan elkaar gelinkt. Die bridge werkt ook niet want na syncen wil het inloggen wel maar ben je iemand anders.. En er zit ook geen standaard afwijking in (bv je 3e buurman) maar compleet @ random (nou ja zal vast wel een bepalende factor zijn).
echo deze is $mosConfig_live_site
zo ja die aanpassen in je config
Even over mambo inhoudelijk.. mooi systeem werkt erg goed. CSS ondersteung perfect.
Maar voor veel sites vind ik het een rot systeem omdat in mijn ogen mambo vooral voor een site werkt met meerdere redacteuren. De gemiddelde home page kan net zo goed met postnuke / phpnuke
Mambo is dan slechts de hype. IMO
edit:
uit de startpost van dit topic. Hier ben ik het dus niet mee eensMambo onderscheidt zich (imho) van andere CMS pakketten door het hippe uiterlijk (i.t.t. bv een PHPNuke)
[ Voor 32% gewijzigd door Quinie op 28-10-2005 16:31 ]
http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl
Ik had gisteren al even gevraagd hoe het nou zit met statische informatie op de voorpagina... Ik kom dr nog steeds niet uit, dus als iemand me daarmee zou kunnen helpen is wel makkelijk..
Ik wil dus graag gewoon een statisch tekstje "Welkom op deze pagina... nog wat meer tekst" op de voorpagina hebben. Ik zag wel dat er de mogelijkheid was tot statische informatie (typed component), maar niet de mogelijkheid dit weer te geven op de voorpagina. Hoe kan ik dit toch krijgen?
Ik wil dus graag gewoon een statisch tekstje "Welkom op deze pagina... nog wat meer tekst" op de voorpagina hebben. Ik zag wel dat er de mogelijkheid was tot statische informatie (typed component), maar niet de mogelijkheid dit weer te geven op de voorpagina. Hoe kan ik dit toch krijgen?
Is het dan echt zo'n ramp om er een normaal content-item aan te hangen? Statische tekst is namelijk ook nog gewoon te editen door authors/editors/publishers...
Nouja, het kan wel maar dan kan ik beter een aparte sectie / category maken dan denk ikLuNaTiC schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:38:
Is het dan echt zo'n ramp om er een normaal content-item aan te hangen? Statische tekst is namelijk ook nog gewoon te editen door authors/editors/publishers...
Edit: plus dat ik ook zie dat je dan publish data, author enzo ziet... Ik probeerde dat eerder al uit te zetten per item (ipv global te gebruiken), maar dat werkt niet (bug?)... Als ik de global waardes aanpas veranderd het wel overal mee, maar per item kan het niet opgegeven worden. Hoe dan ook, echt handig is het niet...
Maar het kan wel ja... als ik het hardcoded ga hacken.
Waarom denk je trouwens dat dat MAL niet zal werken voor jouw doeleinde?
[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 33616 op 28-10-2005 17:29 ]
Alweer over de Counter

Hierboven 2 screens hoe ik alles gezet heb. Er moest een bolleke bij YES staan bij ounter in het stats menu. Dat heb ik gedaan. De script werkt bij anderen wel. Niks aan aangepast.
De counter zie ik nu op me site www.pes-united.com maar blijft op 0 staan.. Iemand die weet hoe dit zit?
Alvast bedankt
, zal echt blij zijn als de counter erop staat, kan ik eindelijk me site officieel openen.

Hierboven 2 screens hoe ik alles gezet heb. Er moest een bolleke bij YES staan bij ounter in het stats menu. Dat heb ik gedaan. De script werkt bij anderen wel. Niks aan aangepast.
De counter zie ik nu op me site www.pes-united.com maar blijft op 0 staan.. Iemand die weet hoe dit zit?
Alvast bedankt
Wat ik zelf heb gedaan, is gewoon hardcoded in de template editen. Dus in de index.php uit de map van je template, en dan op de volgende manier (voorbeeldje):Anoniem: 33616 schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:33:
Ik had gisteren al even gevraagd hoe het nou zit met statische informatie op de voorpagina... Ik kom dr nog steeds niet uit, dus als iemand me daarmee zou kunnen helpen is wel makkelijk..
PHP:
1
2
3
| <?php if(!$option || $option == 'com_frontpage') { ?> De statische content voor je frontpage <?php } ?> |
Ik weet niet of het zo bedoeld is, maar dit werkt erg fijn wat mij betreft :-) Ik gebruik het met name om een custom frontpage te gebruiken, die veel minder inhoud heeft dan de rest van de site. En daardoor een stuk rustiger oogt.
Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl
Probleem is dat de gebruiker het moet kunnen aanpassen, anders was het inderdaad een ideale oplossing.ImPrEzA schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 02:04:
[...]
Wat ik zelf heb gedaan, is gewoon hardcoded in de template editen. Dus in de index.php uit de map van je template, en dan op de volgende manier (voorbeeldje):
PHP:
1 2 3 <?php if(!$option || $option == 'com_frontpage') { ?> De statische content voor je frontpage <?php } ?>
Ik weet niet of het zo bedoeld is, maar dit werkt erg fijn wat mij betreft :-) Ik gebruik het met name om een custom frontpage te gebruiken, die veel minder inhoud heeft dan de rest van de site. En daardoor een stuk rustiger oogt.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 33616 op 29-10-2005 15:19 ]
Om nog even te reageren op mijn vorige vragen, ik heb alle fora afgezocht en uiteindelijk vond ik de volgende workaround voor het presenteren van static content op de voorpagina zonder de code te hacken:
Je weet nooit waar het goed voor is... In elk geval werd de werking van het systeem voor mij duidelijker en de mogelijkheden groter.
Ik dacht, gooi het hier maar even neer1. Create new module with your welcome message in it (Modules -> Site Modules -> New).
2. Create a new module position for your welcome message (this is optional). I called mine "Home".
3. Modify your template [index.php] to include your Module Position just before the mosMainBody fuinction as follows:
<?php mosLoadModules ('home' ); ?>
<?php mosMainBody(); ?>
4. Set the module position of your "Welcome to my website" module to "home".
5. Change the display loction to only display your "Welcome to my website" module when the "mainmenu/Home" link is active.
Your new "Welcome to my sebsite" module should now only appear on the homepage of your website.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 33616 op 29-10-2005 22:31 ]
Heb ongeveer hetzelfde probleem gezien, echter zie ik dat met Internet Explorer. Kon ook niets vinden met Google. Weet iemand hoe dit op te lossen is?Xiqum schreef op dinsdag 28 juni 2005 @ 19:43:
Ik ben bezig met een website die ook gebaseerd is op Mambo. Nu ben ik echter tegen een vreemd probleem aangelopen. Als ik in het administratie paneel een link open in Firefox dan gaat het niet goed, er word een blank venster geopen (nieuw venster) en hierin word de vorige url geplakt met opnieuw de index2.php? definitie. bv:
code:
1 http://xiqum.net/wifizwolle/administrator/index2.php?option=com_content§ionid=0index2.php?option=com_typedcontent
Heeft iemand hier eerder van gehoord? En hoe is dit op te lossen, ik kon niks vinden via google.
Anoniem: 158920
Ik ben een beetje aan het experimenteren met Joomla.
M'n bestaande phpbb forum heb ik erin geintegreerd, alleen krijg ik het niet in het juiste formaat.
Er staat namelijk nog een wit vak naast m'n forum (daar stonden voordien paar menu's).
Hoe krijg ik dit witte vak weg, en hoe laat ik m'n dat forum dus over de ganse breedte tonen?
M'n bestaande phpbb forum heb ik erin geintegreerd, alleen krijg ik het niet in het juiste formaat.
Er staat namelijk nog een wit vak naast m'n forum (daar stonden voordien paar menu's).
Hoe krijg ik dit witte vak weg, en hoe laat ik m'n dat forum dus over de ganse breedte tonen?
Om even terug te komen op me eigen probleem volgens mij had ik er later geen last meer van.Radical1980 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 03:54:
[...]
Heb ongeveer hetzelfde probleem gezien, echter zie ik dat met Internet Explorer. Kon ook niets vinden met Google. Weet iemand hoe dit op te lossen is?
Volgens mij had het te maken met de SingleWindows/TabExtensions te maken in Firefox.
Vreemde was dat volgens mij een javascript combinatie probleem was, hier staat me iets van bij.
Anders kun je nog eens kijken naar.
- Cache van je browser
- Safe mode op de server
- Pop-Up Blockers
Ik ben op zoek naar een tutorial/cursus over mambo.. Weet iemand of die er zijn?
Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl
Op google vind ik het volgende als ik op "mambo tutorial" zoek:
Flash Tutorials over Mambo
Template Tutorial
Google is your friend
Flash Tutorials over Mambo
Template Tutorial
Google is your friend
Kan iemand me wat meer vertellen over Joomla en 'security'. Dit is een breed begrip maar zo kreeg ik hem ook van mijn chef: 'Hoe veilig is Joomla nou eigenlijk?'
Aangezien het hier voor een extranet gebruikt gaat worden met grote klanten met zeer gevoelige informatie, is Joomla daar wel geschikt voor? We hebben het momenteel zo opgezet dat je op de frontpage alleen een login pagina hebt, verder nog niks.
Wat men hier graag wil weten hoe beveiligd het verder is. Is een dergelijke login evt makkelijk te bruteforcen? Zitten er zwakheden in, nog lopende unfixed security issues? Zijn er trucjes om klantspecifieke info te achterhalen? Zeker aangezien we met verschillende klanten werken, is dat iets om rekening mee te houden.
Zo weet ik van het component groupsaccess dat dit geen waterdichte oplossing is. Als klant a alleen menu-item a mag zien en klant b menu-itm b, dan kunnen beide klanten toch elkaars menu-item zien als zij in de URL enkele parameters verandert... Nou zal het waarschijnlijk zo'n vaart niet lopen en is het niet erg waarschijnlijk dat een klant hier zomaar achter komt, maar het is wel iets om rekening mee te houden.
Zijn er extra componenten of iets dergelijks beschikbaar om et allemaal nog veiliger te krijgen (bv een paar keer fout inloggen: bevriest het account of gaat er een mailtje uit met een gepaste mededeling erin,zoiets...). Heeft iemand nog andere suggesties om het zo veilig mogelijk te maken?
Alvast bedankt voor de input
Aangezien het hier voor een extranet gebruikt gaat worden met grote klanten met zeer gevoelige informatie, is Joomla daar wel geschikt voor? We hebben het momenteel zo opgezet dat je op de frontpage alleen een login pagina hebt, verder nog niks.
Wat men hier graag wil weten hoe beveiligd het verder is. Is een dergelijke login evt makkelijk te bruteforcen? Zitten er zwakheden in, nog lopende unfixed security issues? Zijn er trucjes om klantspecifieke info te achterhalen? Zeker aangezien we met verschillende klanten werken, is dat iets om rekening mee te houden.
Zo weet ik van het component groupsaccess dat dit geen waterdichte oplossing is. Als klant a alleen menu-item a mag zien en klant b menu-itm b, dan kunnen beide klanten toch elkaars menu-item zien als zij in de URL enkele parameters verandert... Nou zal het waarschijnlijk zo'n vaart niet lopen en is het niet erg waarschijnlijk dat een klant hier zomaar achter komt, maar het is wel iets om rekening mee te houden.
Zijn er extra componenten of iets dergelijks beschikbaar om et allemaal nog veiliger te krijgen (bv een paar keer fout inloggen: bevriest het account of gaat er een mailtje uit met een gepaste mededeling erin,zoiets...). Heeft iemand nog andere suggesties om het zo veilig mogelijk te maken?
Alvast bedankt voor de input
Mambo gaat al jaren mee. Door de jaren heen is mambo door en door getest bij duizenden sites. Ook de scriptkiddies en hackers hebben zich er mee bezig gehouden. Ik denk dat Mambo erg veilig is. Omdat Joomla een fork is geld daar hetzelfde voor. Dat kun je zoiezo zeggen tegen je chef.
Dat geld niet voor losse componenten. Hoe het gesteld is met de veiligheid van third party componenten is verschillend per component. Sommige ontwikkelaars besteden er totaal geen aandacht aan en anderen weer wel.
Extra mogelijkheden om het nog veiliger te maken weet ik zo niet. Je zou het nog eens kunnen beveiligen met htacces van apache. Maar dat is wel wat omslachtig imho. Je kunt natuurlijk ook zelf een scriptje schrijven die je toevoegd bovenin de standaard index.php van mambo/joomla. Zodat de code van joomla alleen gebruikt kan worden als iemand is ingelogd. Dan heb je wel een dubbele inlog. Ik weet niet of de gemiddelde klant daarop zit te wachten.
http://hawvie.deviantart.com/
de phpnuke site van mijn clan is vorige week gehacked middels een exploit in de admin module. Als ik heel braaf non stop updates had uitgevoerd was dit waarschijnlijk voorkomen. Wat ik wil zeggen dat er dus (voor mambo geldt natuurlijk hetzelfde) een menselijke factor inzit. Je bedrijf moet dus wel bijblijven en de webadmins moeten constant hun kennisniveau updaten.
Als een bedrijf met een custom made CMS werkt hebben ze een voordeel: in principe kunnen potentiele hackers niet de source bestuderen wat bij Joomla natuurlijk wel kan.
Als een bedrijf met een custom made CMS werkt hebben ze een voordeel: in principe kunnen potentiele hackers niet de source bestuderen wat bij Joomla natuurlijk wel kan.
Zoals ook hierboven beschreven het ligt aan jouw en hoe jij met jouw installatie van dit pakket omgaat. Hoe strek ga je het systeem modificeren zodat een update lastig wordt?LuNaTiC schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 12:57:
Security verhaal
Je zult natuurlijk altijd zo snel mogelijk een update van het pakket moeten doen bij security update's e.d. Een extra stukje beveiliging zou zijn een .htacces file op de administrator directory. Je hoeft dit wachtwoord en user alleen naar de desbetreffende admin door te mailen en je hebt al een stuk extra beveiliging aan de admin kan. Je hoeft dan geen mega moeilijke wachtwoorden te verzinnen want het slaat al een boel troep af. Verder kun je enige verwijzingen naar mambo/joomla verwijderen in de scripts die users krijge voorgeschoteld om maar even te verwijzen naar het probleem met die santy worm die via google de versie nummers van phpbb boards ophaalde om zo zijn slachtoffers te traceren.
Bedankt voor de antwoorden, daar kan ik wel wat mee; eigenlijk niet echt heel erg spannend dus: in principe veilig, door de lange historie en grote userbase, open source dus snel patches bij een evt security leak, enzovoorts... Blijven updaten uiteraard, prima. Evt met htaccess aan de slag, maar de vraag is idd in hoeverre dat wenselijk is, op zich kan het wel natuurlijk.
Maar nogmaals thnx
Maar nogmaals thnx
Om even terug te komen op het gehele security verhaal ik ben laatst verhuisd van een server met safe_mode naar 1 zonder, op mijn verzeoek. Nu liep ik tegen wat problemen aan betreft chmodding van files. Ik moest sommige bestanden meer rechten geven dan eerst het geval was? In hoeverre is dit schadelijk voor Joomla? En wat bevelen jullie aan als goede chmod rechten? 775 is nu veel het verhaal maar ik beperk liever de recht wat.
Ik ben op zoek gegaan naar alle php.ini files (van php dus, niet die van Joomla) en vondt er o.a. eentje in mijn apache programs folder (windows).funk-e schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 14:45:
Ik loop tijdens de installatie van Joomla tegen 2 problemen aan.
1) Ik krijg deze melding bij het eerste installatie scherm:
Session save path /tmp, Unwriteable
.... Ik hoop dat ik alle vragen een beetje duidelijk heb uitgelegd.
Wie kan me helpen?
Hier stond een session verwijzing naar /tmp en hoewel dat onder linux of OSX prima zal werken snapte mijn windowsdoosje dit niet. Nu staat er c:\TEMP\ en loopt het als een trein.
(hieronder: yep! In elk geval helpt dit, via google wat listig te vinden dus had ik het hier even gezet in de hoop dat iemand er iets aan heeft)
[ Voor 10% gewijzigd door franssie op 01-11-2005 20:02 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Anoniem: 140249
moet die map er natuurlijk wel zijnfranssie schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 16:09:
[...]
Ik ben op zoek gegaan naar alle php.ini files (van php dus, niet die van Joomla) en vondt er o.a. eentje in mijn apache programs folder (windows).
Hier stond een session verwijzing naar /tmp en hoewel dat onder linux of OSX prima zal werken snapte mijn windowsdoosje dit niet. Nu staat er c:\TEMP\ en loopt het als een trein.
als je een domein + hosting hebt gehuurd, maak dan even een php bestandje aan met dit erin
PHP:
1
2
3
| <?php phpinfo(); ?> |
upload die op je domein...
ga dan naar bijvoorbeeld
www.jedomein.nl/phpinfo.php
dan doe je even ctrl+f (zoeken) en type je in: session.save_path
even iets scrollen.. en je weet ook wat het session temp path is!
Welke files bedoel je? Configuration staat standaard bij mij op 644, wil wat veranderen dan doe ik dat lokaal en upload hem gewoon. Kan ik ook niet vergeten de file weer terug te chmodden.Xiqum schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 10:01:
Om even terug te komen op het gehele security verhaal ik ben laatst verhuisd van een server met safe_mode naar 1 zonder, op mijn verzeoek. Nu liep ik tegen wat problemen aan betreft chmodding van files. Ik moest sommige bestanden meer rechten geven dan eerst het geval was? In hoeverre is dit schadelijk voor Joomla? En wat bevelen jullie aan als goede chmod rechten? 775 is nu veel het verhaal maar ik beperk liever de recht wat.
Voor de rest zijn er weinig intressante mappen die niet op 775 zouden mogen staan wat betreft veiligheid. Het gaat eigenlijk alleen om directories die gebruikt worden om files in weg te schrijven. Ik heb bijvoorbeeld mijn template directory ook op 644 staan terwijl Joomla zegt dat ie op writable moet..... ik zou niet weten waarom want ik gebruik maar 1 template, er hoeft niets nieuws in die map en that's it.
Zodra alles klaar is kun je dus het grootste gedeelte terug naar 644 zetten. Bij mij staan alleen cache en de images mappen die gebruikt worden voor de content op 777, of het ook echt nodig is is weer een 2é vraag, er staat niets essentieels in die mappen voor zover ik weet.
[ Voor 6% gewijzigd door R2D2 op 02-11-2005 03:12 ]
Ik heb dat nooit goed begrepen. Ik heb op de universiteit jaren met HP Unix gewerkt dus dat hele verhaal van rechten en chmod en groepen etc beheers ik wel maar het gaat me om de praktijk. Stel ik heb een mapje of file op 777. En dan? Website bezoekers kunnen toch niet ineens die bestanden veranderen?
Nou jah ik quote hier wat van een willekeurig persoon:Jazzper schreef op woensdag 02 november 2005 @ 09:57:
Ik heb dat nooit goed begrepen. Ik heb op de universiteit jaren met HP Unix gewerkt dus dat hele verhaal van rechten en chmod en groepen etc beheers ik wel maar het gaat me om de praktijk. Stel ik heb een mapje of file op 777. En dan? Website bezoekers kunnen toch niet ineens die bestanden veranderen?
Als je afgaat op de rechten omschrijving die aan 777 hangt zou je gelijk denken dat dit een gevaar is.But doesn't the 777 setting (world write access) open up the folder for writes not just to anyone on the server, but anyone in the "world"?
Daarom wil ik dus ook graag weten hoe dit zit, vooral icm mambo, aangezien ik hier een vrij grote site op ga bouwen (joomla maar ok)
Zit een faut in je voting systeem (hij denkt dat cookies niet enabled zijn bij 3 verschillende browsers op 2 pc's, maar da klopt niet)Jazzper schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 02:43:
ik heb het al
in menu onder home > columns
net met ezphpnuke van phpnuke naar mambo geconvert.. gaat bijna geheel goed.
www.bb4e.nl
(www.bb4e.nl/oud is de oude)
users doen het allemaal alleen ik moest author niet overnemen dat ging fout.
Zoek en gij zult vinden.Yoeri schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 14:13:
Joomla.org / FAQ/ Moving your Joomla site.
http://forum.joomla.org/index.php/topic,5556.0.html
http://forum.joomla.org/index.php/topic,12914.new.html#new
Ik heb nog niet zoveel kunnen vinden over Mambo en IIS. Ik weet niet of het hier thuis hoort, maar hoe moet ik PHP(4.4.1) installeren? Website opzich draait al wel via IIS.
Wat heb ik verder nog nodig om Mambo/Joomla te draaien(op MySQL na)?
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Volg de guide [rml][ HOWTO] Een Windows 2003 webserver[/rml] en het moet daarna werken. Let wel op dat je de paden terug vertaald naar jouw besturings systeem.timow schreef op donderdag 03 november 2005 @ 10:01:
Ik heb nog niet zoveel kunnen vinden over Mambo en IIS. Ik weet niet of het hier thuis hoort, maar hoe moet ik PHP(4.4.1) installeren? Website opzich draait al wel via IIS.
You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.
klopt ik moet nog Poll XT of die andere erop zetten. Vind het nogal gaar dat je kan stemmen tot je een ons weegt.Ma_rK schreef op donderdag 03 november 2005 @ 09:11:
[...]
Zit een faut in je voting systeem (hij denkt dat cookies niet enabled zijn bij 3 verschillende browsers op 2 pc's, maar da klopt niet)
is er ook een manier om te zien of er nieuwtjes binnen gekomen zijn? Als ik als admin inlog dan zie ik wel dat envelopje maar meestal log ik backend in als mijn eigen naam en dan zie ik niets. Dat ik uberhaupt al in moet loggen... Bij PHPNuke zag je gewoon 'awaiting submissions' op de voorpagina als je admin was.
http://www.higherlevel.nl...ion=display;threadid=8466 Hebben ze het er ook over.LuNaTiC schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 08:29:
Bedankt voor de antwoorden, daar kan ik wel wat mee; eigenlijk niet echt heel erg spannend dus: in principe veilig, door de lange historie en grote userbase, open source dus snel patches bij een evt security leak, enzovoorts... Blijven updaten uiteraard, prima. Evt met htaccess aan de slag, maar de vraag is idd in hoeverre dat wenselijk is, op zich kan het wel natuurlijk.
Maar nogmaals thnx
Ik vroeg me trouwens af. Op een van de geposte websites hier (www.jovd.nl) zag ik vrij duidelijk een geneste content... Ik vroeg me af hoe dat gedaan was.
http://www.jovd.nl/index....ask=view&id=204&Itemid=79
Hoe krijg je de content nou 3 lagen dik?
Home -> Over de JOVD -> JOVD organisatie -> JOVD hoofdbestuur
Ik kan me voorstellen dat dat zoiets is als
Home -> Sectie -> Category -> Content, maarrr... Ik zie op die pagina geen filter opties en dat soort puinzooi, die automatisch onstaan als je met categorien enzo werkt (op mijn site althans)... Kan iemand me dat misschien uitleggen hoe ik zoiets maak? Eigenlijk wil ik dus geneste statische content hebben net zoals op www.jovd.nl.
Home -> Sectie -> Category -> Content, maarrr... Ik zie op die pagina geen filter opties en dat soort puinzooi, die automatisch onstaan als je met categorien enzo werkt (op mijn site althans)... Kan iemand me dat misschien uitleggen hoe ik zoiets maak? Eigenlijk wil ik dus geneste statische content hebben net zoals op www.jovd.nl.
Anoniem: 26812
Aangezien ik een van de beheerders ben van deze website kan ik je dat wel uitleggen.Anoniem: 33616 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 13:43:
Ik vroeg me trouwens af. Op een van de geposte websites hier (www.jovd.nl) zag ik vrij duidelijk een geneste content... Ik vroeg me af hoe dat gedaan was.
Dat ding wat jij bedoeld noemen ze de zgn. Path. Deze wordt opgebouwd uit het menu. En bij sommige components wordt er dan nog iets toegevoegd. Ik heb het tot nu toe alleen kunnen ontdekken bij de component Content.
Maar hoe je dus je menu opbouwt, wordt zichtbaar in je Path.
Aha, bedankt...Anoniem: 26812 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 16:16:
[...]
Aangezien ik een van de beheerders ben van deze website kan ik je dat wel uitleggen.
Dat ding wat jij bedoeld noemen ze de zgn. Path. Deze wordt opgebouwd uit het menu. En bij sommige components wordt er dan nog iets toegevoegd. Ik heb het tot nu toe alleen kunnen ontdekken bij de component Content.
Maar hoe je dus je menu opbouwt, wordt zichtbaar in je Path.
Lang niet gesproken trouwens Nico, alles goed? (Mathijs de Jong hierzo, oud JOVD lid, eveneens oud beheeder van www.jovd.nl.. ik had je eerst niet herkend
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 33616 op 05-11-2005 16:48 ]
Anoniem: 26812
He Mathijs,Anoniem: 33616 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 16:44:
[...]
Aha, bedankt...En verder is het gewoon statische content?
Lang niet gesproken trouwens Nico, alles goed? (Mathijs de Jong hierzo, oud JOVD lid, eveneens oud beheeder van www.jovd.nl.. ik had je eerst niet herkend)
Klopt inderdaad. Is gewoon statische content.
Alles goed hiero. Bij jou ook?
Kan er iemand me een link geven naar een handleiding om Gallery 2 te installeren op Joomla? Ik heb er al een tijdje achter zitten zoeken...
Ik heb een paar artikels met verschillende pagina's en daar staat in de inhoudstafel dus "Pagina 2, Pagina 3, ...". Nu zou ik graag elke pagina een titel kunnen geven, een beetje zoals de reviews op Tweakers.net dus. Iemand die weet hoe dit mogelijk is?
Hoe stom kun je zijn... gewoon {mospagebreak title=Blablabla}
Hoe stom kun je zijn... gewoon {mospagebreak title=Blablabla}
[ Voor 13% gewijzigd door Yoeri op 08-11-2005 13:27 ]
Anoniem: 84159
Ik probeer mambo te instaleren op mijn mijndomein.nl server.Op zich verloopt de installatie goed, maar als ik wil beginnen geeft Mambo install aan dat de volgende dingen niet kloppen:
configuration.php Unwriteable
You can still continue the install as the configuration will be displayed at the end, just copy & paste this and upload.
Session save path /var/lib/php4, Unwriteable
Ik kan echter nergens configuration.php vinden. In mijn mambo install staat wel een configuration.php -dist, maar als ik deze op write zet veranderd er niks in deze lijst. Waar vind ik het juiste bestand?
Ook het /var/lib/php4 gedeelte kan ik zelf niet bij, maar kan ik dit door de host laten aanpassen of moet ik toch iets zelf doen?
Ook zou Register Globals op On staan, maar off wordt aangeraden, is dit ook echt noodzakelijk?
You can still continue the install as the configuration will be displayed at the end, just copy & paste this and upload.
Session save path /var/lib/php4, Unwriteable
Ik kan echter nergens configuration.php vinden. In mijn mambo install staat wel een configuration.php -dist, maar als ik deze op write zet veranderd er niks in deze lijst. Waar vind ik het juiste bestand?
Ook het /var/lib/php4 gedeelte kan ik zelf niet bij, maar kan ik dit door de host laten aanpassen of moet ik toch iets zelf doen?
Ook zou Register Globals op On staan, maar off wordt aangeraden, is dit ook echt noodzakelijk?
Anoniem: 90313
Standaard bestaat configuration.php niet. Je moet een gewoon een lege file aanmaken met de naam configuration.php, deze uploaden naar je mambo root en een CHMOD 777 geven. De nodige gegevens worden dan automatisch tijdens de installatie in dit bestand geschreven.Anoniem: 84159 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 16:05:
Wat betreft de register globals, geen enkel probleem. Alles werkt gewoon met Register Globals On.Anoniem: 84159 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 16:05:
[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 90313 op 08-11-2005 16:18 ]
Als ik zelf een config upload met de gegevens die mambo me aan het einde geeft, en deze upload krijg ik de volgende melding:
Warning: main(http:/www.sprokkelhoutvsthomasjay.nl/includes/version.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/projects/mijndomein/default/sprokkelhoutvsthomasjay.nl/htdocs/www/includes/mambo.php on line 41
Fatal error: main(): Failed opening required 'http:/www.sprokkelhoutvsthomasjay.nl/includes/version.php' (include_path='.:/usr/share/php:/usr/share/pear') in /home/projects/mijndomein/default/sprokkelhoutvsthomasjay.nl/htdocs/www/includes/mambo.php on line 41
Warning: main(http:/www.sprokkelhoutvsthomasjay.nl/includes/version.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/projects/mijndomein/default/sprokkelhoutvsthomasjay.nl/htdocs/www/includes/mambo.php on line 41
Fatal error: main(): Failed opening required 'http:/www.sprokkelhoutvsthomasjay.nl/includes/version.php' (include_path='.:/usr/share/php:/usr/share/pear') in /home/projects/mijndomein/default/sprokkelhoutvsthomasjay.nl/htdocs/www/includes/mambo.php on line 41
[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 84159 op 08-11-2005 19:36 ]
Waar loop je tegenaan? Ik heb hier twee sites draaien met een gallery2 mulisite installatie zonder problemen.Sfinx- schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 19:24:
Kan er iemand me een link geven naar een handleiding om Gallery 2 te installeren op Joomla? Ik heb er al een tijdje achter zitten zoeken...
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell
Anoniem: 88010
Hoi,
Ik ben bezig om een site op te zetten met behulp van mambo. Alles gaat tot nu toe goed behalve 1 ding. Ik heb een catogorie aangemaakt en hier een image aan toe gewezen. Nu post ik een bericht uit die cotagorie en zie ik nergens de image....
Wat ik wil is dat er bij de inleiding al een image staat die ik bij die catogorie aanmaken heb toe gewezen. Kan dit en zo ja hoe want ik snap het niet en kan er ook geen documentatie over vinden...
Ik ben bezig om een site op te zetten met behulp van mambo. Alles gaat tot nu toe goed behalve 1 ding. Ik heb een catogorie aangemaakt en hier een image aan toe gewezen. Nu post ik een bericht uit die cotagorie en zie ik nergens de image....
Wat ik wil is dat er bij de inleiding al een image staat die ik bij die catogorie aanmaken heb toe gewezen. Kan dit en zo ja hoe want ik snap het niet en kan er ook geen documentatie over vinden...
Ok, ben al iets verder, had te maken met m'n absolute path die niet goed stond.
Nu krijg ik echter de volgende melding:
Direct Access to this location is not allowed.Direct Access to this location is not allowed.Direct Access to this location is not allowed.Direct Access to this location is not allowed.
Fatal error: Class moscomponent: Cannot inherit from undefined class mosdbtable in /home/projects/mijndomein/default/sprokkelhoutvsthomasjay.nl/htdocs/www/includes/mambo.php on line 1032
Dit is dus na de install. Dit bestand bestaat natuurlijk niet en is tevinden op sprokkelhoutvsthomasjay.nl/includes/mambo.php. Maar hoe vertel ik dit Mambo? Want ik de config.php vind ik nergens een dergelijke verwijzing.
Nu krijg ik echter de volgende melding:
Direct Access to this location is not allowed.Direct Access to this location is not allowed.Direct Access to this location is not allowed.Direct Access to this location is not allowed.
Fatal error: Class moscomponent: Cannot inherit from undefined class mosdbtable in /home/projects/mijndomein/default/sprokkelhoutvsthomasjay.nl/htdocs/www/includes/mambo.php on line 1032
Dit is dus na de install. Dit bestand bestaat natuurlijk niet en is tevinden op sprokkelhoutvsthomasjay.nl/includes/mambo.php. Maar hoe vertel ik dit Mambo? Want ik de config.php vind ik nergens een dergelijke verwijzing.
Op het moment dat ik Gallery 2 als component wil installeren krijg ik volgende foutmelding:
Iemand ervaring met Galler2 en Joomla die me wil helpen?Warning: embed(embed.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/bvsm/domains/bvsm.area61server.nl/public_html/components/com_gallery2/userfuncs.php on line 64
Fatal error: embed(): Failed opening required 'embed.php' (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /home/bvsm/domains/bvsm.area61server.nl/public_html/components/com_gallery2/userfuncs.php on line 64
Probleem opgelost door heel wat bestanden naar de com_gallery2-directory te kopiëren vanuit /gallery2
Ik heb een menu met daaronder twee subitems.
-Ziekte en behandeling
--- Symptomen
--- Wat loopt er fout?
Als je naar http://bvsm.area61server....on=com_frontpage&Itemid=1 surft, dan zie je "Ziekte en behandeling". Klik je daarop, dan komen de submenu's tevoorschijn. Als je dan echter op een van die submenu's klikt, verdwijnen ze weer en moet je eerst weer op "Ziekte en behandeling" klikken om een ander subitem te kiezen. Wie kent hier een oplossing voor, zodat de subitems zichtbaar blijven als je naar een van die subitems genavigeerd bent?
-Ziekte en behandeling
--- Symptomen
--- Wat loopt er fout?
Als je naar http://bvsm.area61server....on=com_frontpage&Itemid=1 surft, dan zie je "Ziekte en behandeling". Klik je daarop, dan komen de submenu's tevoorschijn. Als je dan echter op een van die submenu's klikt, verdwijnen ze weer en moet je eerst weer op "Ziekte en behandeling" klikken om een ander subitem te kiezen. Wie kent hier een oplossing voor, zodat de subitems zichtbaar blijven als je naar een van die subitems genavigeerd bent?
[ Voor 9% gewijzigd door Yoeri op 09-11-2005 18:12 ]
Mm, apart. Hier was dat niet nodig. Je weet dat de component slechts een bridge is tussen gallery en Joomla? Dus eerst gallery2 installeren?Yoeri schreef op woensdag 09 november 2005 @ 15:42:
Probleem opgelost door heel wat bestanden naar de com_gallery2-directory te kopiëren vanuit /gallery2
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell
Ik had Joomla gewoon in de root geïnstalleerd en Gallery2 in /Gallery2. Vervolgens het component geïnstalleerd die dus in /components/com_gallery2/ terechtkwam, maar die ging er om een of andere reden sowieso van uit dat Gallery 2 in die com_gallery2-directory geïnstalleerd was. Dat probleem is nu opgelost, maar nu heb ik dus bovenstaande probleemIorGie schreef op woensdag 09 november 2005 @ 18:34:
Mm, apart. Hier was dat niet nodig. Je weet dat de component slechts een bridge is tussen gallery en Joomla? Dus eerst gallery2 installeren?

Matjong, ben jij niet gewoon op zoek naar OpenSEF? Je content wordt omgezet in statische content op de frontend. Ik heb hem toevallig gisteren geinstalleerd. Je kan het downloaden op http://opensef.org.Anoniem: 33616 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 16:44:
[...]
Aha, bedankt...En verder is het gewoon statische content?
Bij de naam Matjong gaat trouwens een lichtje branden....utopia?
[ Voor 10% gewijzigd door Lort Gob op 09-11-2005 19:14 ]
Ondertussen is het al gelukt, alleen zit ik nu ook met het language-probleem zoals ook anderen reeds gemeld hebben: als ik de gallery index pagina open dan staat alles mooi in het nederlands, maar als ik naar gallery ga in mijn joomla portaal blijkt alles in het engels te staan. Lijkt me iets dat gemakkelijk op te lossen is maar voorlopig heb ik het nog niet gevonden. Enig idee?IorGie schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 17:19:
[...]
Waar loop je tegenaan? Ik heb hier twee sites draaien met een gallery2 mulisite installatie zonder problemen.
EDIT: Stom van me, was vergeten om mijn Country Locale code aan te passen, die stond nog op en_GB

En dan nog iets wat ik nog niet gevonden heb: ... [knip] Ondertussen ook al gevonden

[ Voor 58% gewijzigd door Sfinx- op 12-11-2005 13:49 ]
Ik zal eens kijken wat dat OpenSEF precies is, tnxLort Gob schreef op woensdag 09 november 2005 @ 19:12:
[...]
Matjong, ben jij niet gewoon op zoek naar OpenSEF? Je content wordt omgezet in statische content op de frontend. Ik heb hem toevallig gisteren geinstalleerd. Je kan het downloaden op http://opensef.org.
Ja, Utopia
Oke, en de overzichtpagina's heb je gewoon zelf gemaakt (met de linkjes enzo?)? Bijv.Anoniem: 26812 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 18:51:
[...]
He Mathijs,
Klopt inderdaad. Is gewoon statische content.
Alles goed hiero. Bij jou ook?
bij "Over de JOVD" heb je 4 links staan, deze heb je zelf gehtml'd en zijn dus niet auto gegenereerd door het systeem?
Hier ook alles prima...
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 33616 op 12-11-2005 15:21 ]
Tis niet echt wat ik bedoelde, maar het is verder wel een handig systeempje, dus die ga ik ook wel draaienLort Gob schreef op woensdag 09 november 2005 @ 19:12:
[...]
Matjong, ben jij niet gewoon op zoek naar OpenSEF? Je content wordt omgezet in statische content op de frontend. Ik heb hem toevallig gisteren geinstalleerd. Je kan het downloaden op http://opensef.org.
Ik ken ook nog wel wat mensen bij de JOVD, zo is het zaakje weer rondAnoniem: 33616 schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 14:57:
[...]
Ja, UtopiaWat een toeval, nummer 2 in dit topic die ik toevallig ken
Maar goed, laat ik ook eens wat vragen. Ik zit op dit moment met 3 dingen:
- Ik ben op zoek naar een menu waar ik de linkjes kan weergeven als plaatjes en zo een mooie balk kan creeren. Ik heb gezocht maar kan het niet vinden. Weet iemand een mooie mod?
- Op de een of andere manier lukt het me niet om een goede editor te draaien. Ik heb mosCE geinstalleerd maar hij doet absoluut niet. TinyMCE vind ik te beperkt en werkt niet lekker. Weet iemand een oplossing?
- Ik wil graag comments hebben op m'n content en deze linken aan m'n forum. Ik gebruik Joomla 1.0.3 en SMF 1.1 RC1. Er zijn 2 versies bridges waarvan ik er maar 1 draaiend krijg en elke bridge heeft 1 commentbot en die werken geen van beide....Iemand?
Genoeg vragen nu
- Ik zeg zomaar wat hoor, maar kun je geen img tag gebruiken in je menu items? En anders kun je misschien e.e.a. met styles doen als je balkjes wilt creeren?Lort Gob schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 22:39:
[...]
Ik ken ook nog wel wat mensen bij de JOVD, zo is het zaakje weer rond
Maar goed, laat ik ook eens wat vragen. Ik zit op dit moment met 3 dingen:
- Ik ben op zoek naar een menu waar ik de linkjes kan weergeven als plaatjes en zo een mooie balk kan creeren. Ik heb gezocht maar kan het niet vinden. Weet iemand een mooie mod?
- Op de een of andere manier lukt het me niet om een goede editor te draaien. Ik heb mosCE geinstalleerd maar hij doet absoluut niet. TinyMCE vind ik te beperkt en werkt niet lekker. Weet iemand een oplossing?
- Ik wil graag comments hebben op m'n content en deze linken aan m'n forum. Ik gebruik Joomla 1.0.3 en SMF 1.1 RC1. Er zijn 2 versies bridges waarvan ik er maar 1 draaiend krijg en elke bridge heeft 1 commentbot en die werken geen van beide....Iemand?
Genoeg vragen nu
- Heb je het wel ingesteld bij global configuration? Daar moet je de standaard wysiwyg editor kiezen namelijk (kan ook per gebruiker, maar dit is dan default en bij alle gebruikers actief).
Ik zit met een probleem: ben wat aan het experimenteren met sections, categories en content items, en heb dus een aantal items onder een bepaalde categorie gezet (die op hun beurt weer in een section zitten).
Nu heb ik één bepaald item dat ik niet meer kan aanpassen/verwijderen, het is dus gelockt. Normaal heb je dat als je het aanpast maar niet goed opslaat, en kan je het oplossen door het dus goed op te slaan. Maar ik kan er dus niets meer aan wijzigen, er staat een slotje voor, en je kan er niet meer op klikken (de link is weg).
Idem dito voor de categorie waar het inzit trouwens, maar ik veronderstel dat dit komt omdat er een gesloten item inzit. Ik kan de categorie wel aanpassen (daar kan ik dus wel op klikken) maar niet verwijderen.
Uitloggen, pc afzetten en wat later opnieuw inloggen helpt niet
Nu heb ik één bepaald item dat ik niet meer kan aanpassen/verwijderen, het is dus gelockt. Normaal heb je dat als je het aanpast maar niet goed opslaat, en kan je het oplossen door het dus goed op te slaan. Maar ik kan er dus niets meer aan wijzigen, er staat een slotje voor, en je kan er niet meer op klikken (de link is weg).
Idem dito voor de categorie waar het inzit trouwens, maar ik veronderstel dat dit komt omdat er een gesloten item inzit. Ik kan de categorie wel aanpassen (daar kan ik dus wel op klikken) maar niet verwijderen.
Uitloggen, pc afzetten en wat later opnieuw inloggen helpt niet
@sfinx: inloggen als admin en dan laatste of eenalaatste menu item -> global checkin, klaar...
Ik kan wel een image toevoegen, maar hij wil niet het linkje veranderen in een plaatjeAnoniem: 33616 schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 23:08:
[...]
- Ik zeg zomaar wat hoor, maar kun je geen img tag gebruiken in je menu items? En anders kun je misschien e.e.a. met styles doen als je balkjes wilt creeren?
De standaard WYSIWYG-editor (TinyMCE) vind ik niet goed genoeg, hij is vrij buggy (wil bijvoorbeeld standaard uitlijnen in het midden). Daarom wou ik een andere en de beste is mosCE, maar die krijg ik niet aan de praat.- Heb je het wel ingesteld bij global configuration? Daar moet je de standaard wysiwyg editor kiezen namelijk (kan ook per gebruiker, maar dit is dan default en bij alle gebruikers actief).
Nieuwe vraag:
Als je ingelogd bent heb je een grote knop met uitloggen, maar ik heb ook een menuoptie waar ik kan uitloggen en ik wil van die knop af. Hoe zorg ik ervoor dat die module alleen zichtbaar is als je niet ingelogd bent?
wat doe ik fout..
ik wil een component installeren namelijk zoom (een foto gallery) dit wil ik doen door het uploaden van een zip file. En ik krijg de volgende errors..
Het installeren via het uploaden van de files via ftp naar de installer map in de administrator map van mambo lukt ook niet.
Ik heb de niewste mambo en de nieuwste zoom versie.
Wie kan mij helpen?
ps. het xml bestand is wel aanwezig
ik wil een component installeren namelijk zoom (een foto gallery) dit wil ik doen door het uploaden van een zip file. En ik krijg de volgende errors..
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Upload component - Upload Failed ERROR: Could not find an XML setup file in the package. [ Continue ... ] Upload component - Failed Installation file not found: /home/virtual/site101/fst/var/www/html/mambo/media/install_4377bb563260b/ [ Continue ... ] |
Het installeren via het uploaden van de files via ftp naar de installer map in de administrator map van mambo lukt ook niet.
Ik heb de niewste mambo en de nieuwste zoom versie.
Wie kan mij helpen?
ps. het xml bestand is wel aanwezig
[ Voor 3% gewijzigd door bdu op 13-11-2005 23:20 ]
Wanneer 'ie het XLM-bestand niet kan vinden is dat vaak een gevolg van PHP-safe-mode die aanstaan, of dat de zip-file te groot is, of dat er een permissieprobleem is waardoor 'ie de zip-file niet kan benaderen of opslaan.
In elk geval kan 'ie niets met de geuploade zip-file doen, of met de files die erin zitten. (quota ook ff bekijken)
In elk geval kan 'ie niets met de geuploade zip-file doen, of met de files die erin zitten. (quota ook ff bekijken)
okee, volgens mij is het idd zo dat de safemode aanstaat, dan moet ik het handmatig gaan installeren denk ik?
Dit doe ik dan zo: http://www.mambohut.com/manually_install_a_component.html
Maar dan krijg ik een error dat mappen niet aangemaakt kunnen worden, terwijl wel alle mappen die nodig zijn op 777 staan qua rechten.
Wat moet ik doen
Maar dan krijg ik een error dat mappen niet aangemaakt kunnen worden, terwijl wel alle mappen die nodig zijn op 777 staan qua rechten.
Wat moet ik doen
Er is ook een soort van safe-mode-patch, of eigenlijk een work-around.bdu schreef op maandag 14 november 2005 @ 07:52:
okee, volgens mij is het idd zo dat de safemode aanstaat, dan moet ik het handmatig gaan installeren denk ik?
Wat moet ik doen
Wat die patch doet is voor de standaard componenten van Mambo (geen idee of het ook meteen werkt onder Joomla) is bij elke plek waar je normaal gesproken zo een zip-file kunt uploaden, een FTP-upload aanbieden.
Kortom je blijft dan je FTP wachtwoord intypen
ik heb ook vaak gezeur met die xml als mappen niet juiste rechten hebben of soms is de component exotisch ingepakt (althans niet zo heel exotisch maar meer dat mijn server het raar vind) bevoorbeeld ge-tarred of gegunzipped. Even uitpakken, en archiven naar zip wil dan ook wel es helpen.
Ik blijf maar met het probleem zitten dat ik een module nodig heb die als ik op de voorkant van de site ingelogd ben als admin laat zien dat er awaiting items zijn. Moet nu elke keer inloggen om dat te checken. Mailtje is ook goed.
Ik blijf maar met het probleem zitten dat ik een module nodig heb die als ik op de voorkant van de site ingelogd ben als admin laat zien dat er awaiting items zijn. Moet nu elke keer inloggen om dat te checken. Mailtje is ook goed.
Ik bedoelde dat je daar dan de nieuwe "standaard" edittor kan inschakelen, bijv. mosCE.Lort Gob schreef op zondag 13 november 2005 @ 23:04:
[...]
Ik kan wel een image toevoegen, maar hij wil niet het linkje veranderen in een plaatje
[...]
De standaard WYSIWYG-editor (TinyMCE) vind ik niet goed genoeg, hij is vrij buggy (wil bijvoorbeeld standaard uitlijnen in het midden). Daarom wou ik een andere en de beste is mosCE, maar die krijg ik niet aan de praat.
Nieuwe vraag:![]()
Als je ingelogd bent heb je een grote knop met uitloggen, maar ik heb ook een menuoptie waar ik kan uitloggen en ik wil van die knop af. Hoe zorg ik ervoor dat die module alleen zichtbaar is als je niet ingelogd bent?
Ik heb op www.literatuurtje.be de module 'mod_unpublished' staan. Die laat alles zien wat nog niet gepubliceerd is. Is dat niet wat? Er bestaat ook een versie van voor het admin-panel: 'com_unpublished'Jazzper schreef op maandag 14 november 2005 @ 11:39:
Dit topic is gesloten.