[CMS] Het grote Mambo (en nu ook Joomla) OS topic - deel 1

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 84.449 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royco_100
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-07 13:51

royco_100

Enthousiaste Tweaker

Ik heb een probleempje met joomla, de site werkt perfect op mn eigen pc, maar toen ik het ging proberen op een andere stond in alle links : http://LOCALHOST/xxxxxxxxxx , dus dat werkte niet. nou het ik in configuration.php 2 dingen met localhost erin veranderd naar mijn externe ip,
$mosConfig_ = en $mosConfig_live_site . het probleem is ik kan nou niet meer op mn eigen site komen! (de buitenwereld wel!) Wat moet ik veranderen dat het weer gaat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
En deel 2 is er
[rml][ CMS] Het grote Joomla (voorheen Mambo) OS topic - deel 2[/rml]

nog niets veranderd aan de startpost aldaar overigens... maar dan is het hier wel mooi geweest.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
royco_100 schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 21:34:
Ik heb een probleempje met joomla, de site werkt perfect op mn eigen pc, maar toen ik het ging proberen op een andere stond in alle links : http://LOCALHOST/xxxxxxxxxx , dus dat werkte niet. nou het ik in configuration.php 2 dingen met localhost erin veranderd naar mijn externe ip,
$mosConfig_ = en $mosConfig_live_site . het probleem is ik kan nou niet meer op mn eigen site komen! (de buitenwereld wel!) Wat moet ik veranderen dat het weer gaat werken?
Je moet eens even 127.0.0.1 invoeren op je eigen pc kijken of dat wel werkt vanplaats localhost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feuniks
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07 11:26
royco_100 schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 21:34:
Het probleem is dat wat je in de configuration.php invult wordt overgenomen in alle templates, scripts etc.
Je zegt dat je de waarden hebt gewijzigd in je remote IP. Ik neem aan dat je dit remote IP niet via intern kunt benaderen, want anders had je dat probleem niet. Je moet misschien iets in je firewall wijzigen.

Ik neem aan dat je nu gewoon een IP adres hebt ingevuld in de configuration.php. Wat je ook zou kunnen doen is via www.no-ip.com gratis een sub-domein registreren. Dit sub domein kun je dan aan de mensen geven die je op je website wil hebben. Is ook nog gemakkelijker dan een nummer. Intern pas je vervolgens je host-file aan en je voegt het sub-domein eraan toe met het localhost adres (127.0.0.1) als target. Nu zou je er intern ook aan moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royco_100
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-07 13:51

royco_100

Enthousiaste Tweaker

feuniks schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 21:44:
[...]

Het probleem is dat wat je in de configuration.php invult wordt overgenomen in alle templates, scripts etc.
Je zegt dat je de waarden hebt gewijzigd in je remote IP. Ik neem aan dat je dit remote IP niet via intern kunt benaderen, want anders had je dat probleem niet. Je moet misschien iets in je firewall wijzigen.

Ik neem aan dat je nu gewoon een IP adres hebt ingevuld in de configuration.php. Wat je ook zou kunnen doen is via www.no-ip.com gratis een sub-domein registreren. Dit sub domein kun je dan aan de mensen geven die je op je website wil hebben. Is ook nog gemakkelijker dan een nummer. Intern pas je vervolgens je host-file aan en je voegt het sub-domein eraan toe met het localhost adres (127.0.0.1) als target. Nu zou je er intern ook aan moeten kunnen.
ok, maar wat bedoel je met die host-file?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feuniks
royco_100 schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 21:53:
[...]

ok, maar wat bedoel je met die host-file?
Onder C:\WINDOWS\system32\drivers\etc vind je een bestand genaamd hosts. Als je dit bestand opent, dan zie je waarschijnlijk maar een enkele entry hierin staan en dat is de waarde voor de localhost.
Maak hieronder een nieuwe regel aan en vul daar 127.0.0.1 en daarachter de (sub)domeinnaam die je bij no-ip gekozen hebt.

Denk er overigens ook aan om deze subdomeinnaam in je configuration.php file op te nemen!!! op alle plaatsen waar eerst localhost stond en nu je remote ip staat!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
[niet_onvriendelijk_bedoeld]

welk woord aan we gaan verder in Deel 2 snappen jullie niet? :)

[/nof]

zie 4 postjes hoger

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:13

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Jazzper schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 22:06:

[/nof]

zie 4 postjes hoger
Waarschijnlijk een kwestie van reply...

(Slotje wil wel eens helpen.... }) )

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feuniks
Jazzper schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 22:06:

[/nof]

zie 4 postjes hoger
Misschien het feit dat ik aan het typen was in de tijd dat jij dat deel 2 opende?
En misschien omdat ik het handiger vond om deze vraag hier nog even af te handelen in plaats van een vraag en een antwoord te splitsen over twee verschillende topics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 21:33

NMe

Quia Ego Sic Dico.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.