Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Anoniem: 50739
ik heb al wat geknoeid in de source van die module maar heb het nog niet voor elkaar gekregen.
Dit is wat ik moet doen:
in the configuration file find the line
mosConfig_live_site and enter www in front of the domain name.
it should be http://www.yourdomain.com/mambo
instead of http://yourdomain.com/mambo
Maar, ik kan er niet in schrijven, in die configuration.php, chmodden lukt niet. En dat is nu juist het probleem. Ik kan geen bestanden van joomla chmodden (meeste niet), en kan ook sommige bestanden verwijderen. Hoe los ik dit op? Heb al wat zitten rondzoeken achter oplossingen, maar nx werkt, dus ik vraag het hier maar, want dit topic is speciaal voor Joomla.
Hopelijk kan iemand mij helpen.
http://www.joomlashack.co...ils/gid,45/Itemid,60.html
Maar dat is meer het afschermen van menu's.
Zo kan groep 1 bijv geen Home zien, en groep 2 wel.
Dus voor "normaal" gebruik werkt het, maar wil je echt beveiligen lukt het niet, gezien je met een directe URL er toch kan komen.
Nu maak je die pagina uiteraard wel voor geregistreerde leden, maar dan nog kan bijna iedereen erbij.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
1
| index.php?option=com_akostaff&func=view&Itemid=39&catid=16 |
??
[ Voor 29% gewijzigd door Falcon2107 op 27-02-2006 10:19 ]
Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten
1
2
3
| <?php if($task != 'new' && $task != 'edit') { ?> <div id="right"><?php mosLoadModules ( 'right' ); ?></div> <?php } ?> |
Dit gebruik ik om de rechterkolom niet te tonen als task edit is. Je moet even bekijken hoe je kunt bepalen dat het de index pagina is.
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Anoniem: 37864
Dat probleem had ik ook, maar dan met de image gallery op mijn site in aanbouw (op dit moment hier ). Mijn template is niet breed genoeg om de gallery in vol ornaat te laten zien, dus als er geen ruimte voor is moet het menu aan de linkerkant van de site weg. Je kan voor de menu's instellen op welke pagina's ze getoond moeten worden bij 'site modules'. Ik heb het hoofdmenu dus aangezet voor alle pages, behalve de gallery page. In mijn index.php kijk ik dan of er modules zijn die geladen moeten worden in de linker menu kolom, en zo niet, dan maak ik deze ook niet aan.Yoeri schreef op maandag 27 februari 2006 @ 13:29:
Ik heb een zelfgemaakte (eenvoudige) template met een header, een linkerkolom en een hoofdveld voor de inhoud. Nu wil ik op de homepage (dus gewoon index.php) de linkerkolom niet zien. Hoe los ik dit eenvoudigst op?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <div id="mainbody"> <div id="maincontent"> <?php if (mosCountModules('left') == 0) { ?> <?php mosMainBody(); ?> <?php } else { ?> <div id="left"><?php mosLoadModules('left', -2); ?></div> <div id="right"><?php mosMainBody(); ?></div> <?php } ?> </div> </div> |
Als ik geen rare dingen langs zie komen op het Joomla forum waag ik ook een upgrade van alle sites, na een backup that is
Wat ik iig duidelijk wil gaan maken is:
• Het verschil duidelijk maken van content ordenen in de backend en dat dit heel anders kan zijn op de frontend
• Duidelijk het verschil overbrengen tussen componenten, modules, mambots, menu's
• hieruit volgend dat een menu ook een module is
• wat je aan een menu-item kan koppelen en hoe dit er uit kan zien (vooral content-matig, dus blog/table lay out etc)
• wat dingetjes over de templates, positions daarbinnen etc
• wat over user & right management.
Daarnaast zit ik te denken om naast de algemene uitleg om een soort van opdracht te geven. Bv een standaard Joomla installatie strippen en ombouwen tot een andere site met iig een aantal verplichte onderdelen (bijv een component, een menu-item die berichten in blogvorm uit een category of section laat ziet, deze in een nieuw menu (goede oefening ivm menu(items) aanmaken en module publishen).
Iemand nog tips verder? Ik moet misschien ook wel wat gaan schrappen, moet in 2 uur en dat is toch wel erg kort. Het is wel maar met 6 man ofzo dus er is wel voldoende tijd/gelegendheid om je aandacht toe te spitsen bij vragen.
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Alleen dat was niet geheel volgens mijn planning...
Vanmiddag had ik een crash van mijn filesystem op mijn server. En ik had geen backups van deze site, is niet zo erg, gezien er niet veel op stond, en hij nog lang niet af is.
Maar wel een hardhandige manier om een nieuwe versie te installeren
Anoniem: 93322
Echter we draaien een oud phpBB forum en hebben daar heel wat gebruikers op. Zou het mogelijk kunnen zijn om het forum over te zetten, en anders de gebruikers ? Misschien iemand ervaring mee?
Mambo is sinds de afsplitsing zo onder ontwikkeld, en ik verwacht niet dat dat snel gaat veranderen.
Maar goed, als je toch Mambo wilt blijven gebruiken, is ook prima. Zowel voor Joomla als Mambo zijn verschillende phpBB integration tools beschikbaar, of zelfs volledig aangepaste phpBB versies die zonder verdere aanpassingen/integratie kunnen werken.
Kan ik Joomla gewoon installeren, of is dat de core voor een hele nieuwe CMS?
Mambo 4.5.2 was tot Joomla 1.0.3 makkelijk om te zetten. Daarna zijn er toch al wat grote aanpassingen gedaan in de Joomla releases. Daardoor is het niet met zekerheid te garanderen dat een conversie goed gaat.
Het beste is als je nog niet al te veel werk hebt gedaan, een schone Joomla install te doen.
En zo te zien heb je voornamelijk een aantal compononeten/mambots geïnstalleerd, en nog niet al te veel content.
Als je wat MySQL database kennis hebt, zou je zelfs gedeeltes uit de huidige Mambo database kunnen gebruiken, om vanaf die database nieuwsitems e.d. te importeren in Joomla.
Volgende vraag die men zich dan meteen mag stellen -> Wil ik uberhaupt nog wel gebruik maken van phpBB.Nakebod schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 22:24:
Zowel voor Joomla als Mambo zijn verschillende phpBB integration tools beschikbaar, of zelfs volledig aangepaste phpBB versies die zonder verdere aanpassingen/integratie kunnen werken.
Er zijn namelijk betere boards te vinden die prima (zo niet beter) te intergreren zijn in Joomla.
Tis dat ik zelf React gebruik en de overstap niet meer kan maken maar anders was ik echt overgestapt op SMF.
Het mooiste is natuurlijk als je die gebruikers ook kan converteren naar de Joomla/Mambo site en de inhoud van het forum meeneemt.
phpbb2 to SMF
Dus an sich zit dat dan ook wel goed.
Alleen SMF is niet echt een standaard Joomla module. Dus de installatie is niet de makkelijkste volgens mij. Als ik het goed heb gelezen heb je SMF Bridge nodig om ze te koppelen.
Joomlaboard 1.1.2 dan wel een standaard Joomla module, http://www.tsmf.net/compo...om_simpleboard/Itemid,62/
Alleen phpbb naar Joomlaboard converten.. Er zijn volgens mij wel oplossingen voor, maar geen standaard oplossing van de ontwikkelaars zelf.
Ik zou als ontwikkelaar dat toch erg hoog hebben staan op de lijst, wil je gebruikers laten overstappen. Maar goed, niet iedereen heeft schijnbaar dezelfde prioriteiten
Je moet je even degelijk inlezen want het niet heel simpel. Je hebt 2 opties. Een soort bridge die de hele tijd de usertable van joomla koppelt aan die van SMF en nog een oplossing. Ik moet eerlijkheidshalve bekennen dat ik niet meer weet hoe ik het nou gedaan heb. Maar op www.bb4e.nl zie je dat het werkt. Mooi forum dat SMF! Ik durf het bijna fijner dan PHPBB te noemen.
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Want dan ga ik vanavond eens flink aan de slag
k heb je gewaarschuwd: het is geen kattenpis. Ik meen me te herinneren (het is al tijd geleden en we deden het met zijn tweeen) dat er een shift van 70 zat tussen de users, dus dat bv 'jazzper' in de jos tabel ID 150 had en in de smfusers tabel 220. Ik meen dat ik ze in phpmyadmin toen geshift heb, maar pin me er niet op vast. Veeeel kijken, veeel lezen, veeel proberen en vooral veel backuppen. succes!
Ik heb vooral de officiele joomla forums gebruikt geloof ik.
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Ik heb al gekeken op:
Mamboserver (help/forum/dev-subonderdeel)
Joomla (idem maar ook de wiki, die ik om onverklaarbare redenen niet meer kan vinden ???)
Die hello-world dingen heb ik wel gezien. Ik zoek gewoon een goed overzicht met voldoende info.
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Anoniem: 33616
http://api.joomla.org/armageddon_2k1 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 16:43:
Ik ben al een tijdje bekend met Mambo en nu dus Joomla en ik wil dus ook naar Joomla overstappen. Het punt is alleen dat ik nu ook components wil gaan devven maar ik kan nergens een goede API-reference vinden. Heel leuk dat ik $mainframe->getPath() etc. moet doen, maar ik wil graag zien welke functies er nog meer te vinden zijn. Nu kwam ik op Mamboserver.com al helemaal niet tot een goed antwoord (de 'huidige' api-doc ziet er zo gigantisch incompleet en slecht uit) en hier vind ik het ook allemaal maar moeilijk te vinden. Zie ik soms een groot mekka voor de devver over het hoofd, want de 3rd party add-ons zijn niet mis namelijk.
Ik heb al gekeken op:
Mamboserver (help/forum/dev-subonderdeel)
Joomla (idem maar ook de wiki, die ik om onverklaarbare redenen niet meer kan vinden ???)
Die hello-world dingen heb ik wel gezien. Ik zoek gewoon een goed overzicht met voldoende info.
Joomla 1.1 Api, sowieso aan te bevelen als je nu begint met het ontwerpen van componenten.
Verder is ook http://dev.joomla.org/ wel interessant als developer.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 33616 op 01-03-2006 19:40 ]
- Is het mogelijk dat alle ingelogde gebruikers zonder rechten nieuwsberichten in een soort van moderatierij kunnen plaatsen, zodat mensen met meer rechten de berichten echt op de site kunnen plaatsen?
- Momenteel is het gebruikersbeheer niet heel erg uitgebreid in Joomla, maar ik begreep dat dit in Joomla 1.1 wel beter moet worden. Het klopt toch dat je momenteel in Joomla niet sommige mensen rechten kunt geven om een speciale pagina te bewerken. Of een niet administrator ook nieuwe gebruikers aan te laten maken.
vraag1: ja
vraag2: eh... ik dacht ja.
Ok, om maar een door te vragen dan. Weet je ook hoe ik 1 werkend kan krijgen en in hoeverre Joomla 1.1 de situatie rond gebruikers gaat verbeteren?
Zal hier dan wel ergens tussen staanGert-Paul schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 01:01:
[...]
Ok, om maar een door te vragen dan. Weet je ook hoe ik 1 werkend kan krijgen en in hoeverre Joomla 1.1 de situatie rond gebruikers gaat verbeteren?
Ik heb die 1.1 Api bekeken. Dat is wel handig, maar er is nog geen officiele 1.1 release uit blijkbaar?
Nu weet ik dat de laatste officiele wel compatible is met de oude Mambo taal, maar daar vind ik het ook moeilijk om volledige info te vinden.
$mainframe->GetPath() , mosGetParams() zijn allemaal wel leuk en aardig, maar er moet ergens toch documentatie zijn over alle functies en classes? Overal in elke API etc die ik bekijk kan ik niks vinden over bijvoorbeeld $mainframe.
EDIT:
Aaaah....als je in de api kijkt zie je rechtsboven een listbox en die stond standaard op de verkeerde
[ Voor 11% gewijzigd door armageddon_2k1 op 02-03-2006 15:40 ]
Volgens de roadmap zou 1.1 nog deze maand moeten komen, in Q1 2006.
En pas vanaf Joomla 1.2 wordt het eigenlijk echt leuk. Dan gaan ze werken met een betere ACL. Hopelijk een goed doordacht rechtensysteem, dat je echt goed kan afschermen.
Anoniem: 8888
ik wil graag nieuws wat er zo uitziet...
Dus keurig het nieuws onder elkaar..
wat ik nu heb ik..
laatste nieuws.. en dan komen de andere niewsbericht er onder te staan..
---------
--- ---
Zoals dit hierboven
Weet iemand hoe ik dit kan veranderen?
http://peugeot.dd.am
trouwens nog lang niet af, maar dat terzijde
Wat betreft puntje 2, dat wordt pas in joomla 1.2 beter, op het moment wordt er wel aan gewerkt.Gert-Paul schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 22:43:
Ik ga binnenkort ook een website opzetten met Joomla, maar ik heb een aantal vragen:
- Is het mogelijk dat alle ingelogde gebruikers zonder rechten nieuwsberichten in een soort van moderatierij kunnen plaatsen, zodat mensen met meer rechten de berichten echt op de site kunnen plaatsen?
- Momenteel is het gebruikersbeheer niet heel erg uitgebreid in Joomla, maar ik begreep dat dit in Joomla 1.1 wel beter moet worden. Het klopt toch dat je momenteel in Joomla niet sommige mensen rechten kunt geven om een speciale pagina te bewerken. Of een niet administrator ook nieuwe gebruikers aan te laten maken.
Daar wordt op het moment hard aan gewerkt, dev.joomla.org moet daar de nieuwe plek voor worden (is een wiki opgezet om dat voor elkaar te krijgen, wordt dagelijks aan geknutseld).armageddon_2k1 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 16:11:
Het grote nadeel vind ik nu dat de documentatie tè verspreid is. Ik ben nu bezig met een eigen component ontwerpen. Kwa php heb ik aardig wat ervaring, maar ik loop toch wel steeds tegen problemen aan. Waar vind ik bijvoorbeeld goede info hoe ik het administrator gedeelte moet maken daarvan? Het is allemaal zo verstrooid.
Het laatste nieuws ding is een module, in modulebeheer kun je "latest news" disablen en dan verdwijnt die module.Anoniem: 8888 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 16:42:
Ik volg dit topic nu ook al een tijdje, heb joomla 1.8 draaien, en ben druk bezig om de site af te maken, nu zit ik even met het nieuws..
ik wil graag nieuws wat er zo uitziet...
Dus keurig het nieuws onder elkaar..
wat ik nu heb ik..
laatste nieuws.. en dan komen de andere niewsbericht er onder te staan..
---------
--- ---
Zoals dit hierboven
Weet iemand hoe ik dit kan veranderen?
Om slechts 1 kolom nieuws te hebben moet je naar menu beheer, daar naar het menu "mainmenu". Vervolgens edit je de home link en dan zie je als het goed is een parameter staan met x columns ergens. Even de opties bekijken maar staat daar wel tussen.
Zoiets begreep ik idd uit de roadmap. Best jammer, want we willen de site wel voor Q3 gaan gebruiken.Anoniem: 33616 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 19:48:
Wat betreft puntje 2, dat wordt pas in joomla 1.2 beter, op het moment wordt er wel aan gewerkt.
Zijn er geen plugins ofzo beschikbaar die in ieder geval meer dingen mogelijkmaken? Ik kan me voorstellen dat veel meer mensen hier tegenaan lopen en door de flexibiliteit van Joomla zouden er misschien wel dingen aan te passen zijn door nieuwe componenten ofzo?
JACLPlus geeft mogelijkheden om meer gebruikers groepen te maken, rechten,edGert-Paul schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 13:59:
[...]
Zoiets begreep ik idd uit de roadmap. Best jammer, want we willen de site wel voor Q3 gaan gebruiken.
Zijn er geen plugins ofzo beschikbaar die in ieder geval meer dingen mogelijkmaken? Ik kan me voorstellen dat veel meer mensen hier tegenaan lopen en door de flexibiliteit van Joomla zouden er misschien wel dingen aan te passen zijn door nieuwe componenten ofzo?
[ Voor 201% gewijzigd door Falcon2107 op 06-03-2006 13:37 ]
Hoofdmenu (section)
- test (categories)
- test2 (categories)
en als ik een content item aanmaak, en deze "test" mee geeft, komt hij ook leuk bij test2 te staan. Ik wil dat helemaal niet
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Anoniem: 22545
we hebben voor de website verschillende authors sommige werken met de mac (ik bijvoorbeeld) en sommige met windows.
Nu werkt de site onder mac os X perfect (safari) maar onder windows xp (internet explorer) geeft hij een vage javascript error bij het editen van de tekst.
1
2
3
4
5
| regel: 4 Teken: 40693 Fout: Toegang geweigerd code: 0 url: blaatblaatblaat/index.php?option=com_content&task=edit&itemid=87&returnid=87 |
het gaat hier om mambo 4.5.3
ik heb op dezelfde server nog een keer mambo 4.5.3 staan en die heeft 0,0 problemen....
Anoniem: 141965
Nu heb ik JSAS 1.0.3. geinstalleerd, dat verliep geheel zonder problemen. Als ik in JSAS op de knop run Joomla klik dan opent er een standaard site met als adres http://localhost:85/joomla, deze bevindt zich op de locatie: D:\JSAS\http_root\www\joomla.
Nu wil ik een eigen nieuwe site maken natuurlijk en daarom heb ik in JSAS gekozen voor create new site Deze heb ik een titel, een folder en een databasenaam meegegven.
Er wordt inderdaad ook een folder aangemaakt, maar die is nog helemaal leeg. Hoe zorg ik ervoor dat ik de standaard mappen hier krijg? Ik wil hier ook een administrator pagina kunnen openen enzo.
En in welke section staat je content-item? Zeker dezelfde als het hoofdmenu?Aap schreef op maandag 06 maart 2006 @ 20:15:
Wie kan mij helpen met mijn mambo website? ik word er gek van. Ik heb gewoon een menu, en onder een menu heb ik weer 2 andere menu's. Vrij normaal, niks bijzonders. Maar nu wil dus in de onderliggende menu's verschillende dingen kunnen posten. Maar wat ik ook doe. Ze komen overal te staan.
Hoofdmenu (section)
- test (categories)
- test2 (categories)
en als ik een content item aanmaak, en deze "test" mee geeft, komt hij ook leuk bij test2 te staan. Ik wil dat helemaal nietWie kan mij helpen? ik snap er niks van.
Wat je snel moet realiseren als je met mambo/joomla aan de slag gaat: probeer niet teveel in sections/categories te denken als je kijkt naar de frontend. Dit is in principe alleen maar om een ordening in de backend te geven. Op de frontend kun je het laten zien zoals je het zelf wil.
Wat mijn gokje hier is, is dat de submenu-items precies dezelfde inhoud laat zien als het hoofdmenu. Dus dan is het logisch dat 'test' ook bij 'test2' terecht komt (immers, ze staan allebei in diezelfde section, en het hoofdmenu (en nu dus automatisch ook in het submenu) laat alles uit die section zien).
Kortom, antwoord op je vraag; je zult een apart menu-item moeten aanmaken in je menu, en dan deze naar een category table of blog laten verwijzen. Pas op die manier laat 'test' ook alleen maar items uit die category zien, en komt ie ook niet meer bij 'test2' terecht.
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Kan er gok ik al 2 dagen niet op komen. En die extentions.joomla.org was nu juist zo een verbetering t.o.v. de forge.
Tuurlijk, ik post dit, en de site is weer up...
Wil wat rondneuzen naar potentieel leuke modules, maar gaat zo wat lastiger
Ok, toch even dit bericht gebruiken dan..
Ik probeer een sitemap component te installeren, heb nu Joomap, Run Digital Sitemap, Google Sitemap Generator, SimpleMap en JMSiteMap geprobeerd.
An sich werkt volgens mij ieder component wel zoals het zou moeten, maar.. ik krijg na het uploaden van ieder component (Niet alleen met sitemaps) een error in het admin panel, en iedere keer is het effect van de error wat anders.
De meest voorkomende, in dit geval fout van gigCalendar:
Fatal error: Allowed memory size of 8388608 bytes exhausted (tried to allocate 47 bytes) in /home/nakebod/WWW/www.nakebod.nl/includes/domit/xml_domit_lite_parser.php on line 926
Line wil wel eens veranderen bij andere componenten, bij gigCalendar blijft ie wel hetzelfde.
Af en toe is ook het hele menu weg, maar dan alleen bij Components.
Als ik dan naar de hoofdpagina in het admin gedeelte ga, werkt het wel, behalve de Installers > Components pagina.
Een andere error:
1
2
| var myMenu = [ [null,'Home','index2.php',null,'Control Panel'], _cmSplit, [null,'Site',null,null,'Site Management', ['','Global Configuration','index2.php?option=com_config&hidemainmenu=1',null,'Configuration'], ['','Language Manager',null,null,'Manage languages', ['','Site Languages','index2.php?option=com_languages',null,'Manage Languages'], ], ['','Media Manager','index2.php?option=com_media',null,'Manage Media Files'], ['', 'Preview', null, null, 'Preview', ['','In New Window','http://nakebod.nl/index.php','_blank','http://nakebod.nl'], ['','Inline','index2.php?option=com_admin&task=preview',null,'http://nakebod.nl'], ['','Inline with Positions','index2.php?option=com_admin&task=preview2',null,'http://nakebod.nl'], ], ['', 'Statistics', null, null, 'Site Statistics', ['', 'Search Text', 'index2.php?option=com_statistics&task=searches', null, 'Search Text'] ], ['','Template Manager',null,null,'Change site template', ['','Site Templates','index2.php?option=com_templates',null,'Change site template'], _cmSplit, ['','Administrator Templates','index2.php?option=com_templates&client=admin',null,'Change admin template'], _cmSplit, ['','Module Positions','index2.php?option=com_templates&task=positions',null,'Template positions'] ], ['','Trash Manager','index2.php?option=com_trash',null,'Manage Trash'], ['','User Manager','index2.php?option=com_users&task=view',null,'Manage users'], ], _cmSplit, [null,'Menu',null,null,'Menu Management', ['','Menu Manager','index2.php?option=com_menumanager',null,'Menu Manager'], _cmSplit, ['','mainmenu','index2.php?option=com_menus&menutype=mainmenu',null,''], ['','othermenu','index2.php?option=com_menus&menutype=othermenu',null,''], ['','topmenu','index2.php?option=com_menus&menutype=topmenu',null,''], ['','usermenu','index2.php?option=com_menus&menutype=usermenu',null,''], ], _cmSplit, [null,'Content',null,null,'Content Management', ['','Content by Section',null,null,'Content Managers', ['','Personal Blog', null, null,'Personal Blog', ['', 'Add/Edit Personal Blog Categories', 'index2.php?option=com_categories§ion=2',null, null], ], ['','Site News', null, null,'Site News', ['', 'Site News Items', 'index2.php?option=com_content§ionid=1',null,null], ['', 'Add/Edit Site News Categories', 'index2.php?option=com_categories§ion=1',null, null], ], ], _cmSplit, ['','All Content Items','index2.php?option=com_content§ionid=0',null,'Manage Content Items'], ['','Static Content Manager','index2.php?option=com_typedcontent',null,'Manage Typed Content Items'], _cmSplit, ['','Section Manager','index2.php?option=com_sections&scope=content',null,'Manage Content Sections'], ['','Category Manager','index2.php?option=com_categories§ion=content',null,'Manage Content Categories'], _cmSplit, ['','Frontpage Manager','index2.php?option=com_frontpage',null,'Manage Frontpage Items'], ['','Archive Manager','index2.php?option=com_content&task=showarchive§ionid=0',null,'Manage Archive Items'], ], _cmSplit, [null,'Components',null,null,'Component Management', Fatal error: Allowed memory size of 8388608 bytes exhausted (tried to allocate 40 bytes) in /home/nakebod/WWW/www.nakebod.nl/administrator/modules/mod_fullmenu.php on line 193 |
Hele component gedeelte is dan gewoon niet meer te gebruiken.
De enige manier om de pagina weer werkend te krijgen, is handmatig in de database jos_components te openen, te zoeken naar relevante entry's in de db, en die te verwijderen, en daarna op de server het component zelf te verwijderen.
Iemand sinds de upgrade van 1.0.7 naar 1.0.8 hier ook last van, of moet ik de oorzaak ergens anders zoeken?
[ Voor 99% gewijzigd door Nakebod op 10-03-2006 13:32 ]
Anoniem: 37153
Wat ik wil is het volgende.
Met de modue newsflash kan je bepaalde items uit een categorie in random laten zien, maar ik wil een module die er voor zorgt dat ik uit een categorie een item kan kiezen en dat hij deze laat zien.
Iemand enig idee of dit kan? ik hb werkelijk nergens antwoord hierop kunnen vinden.
Ik heb een probleem met de wysiwyg editor (TinyMCE). Als ik een nieuwe content item aan wil maken ontbreekt de editor. Ik zie dus alleen de tekstvelden. De insert image button doet het ook niet net als de buttons rechtsboven (preview, save, apply).
De editor is wel gepublished. De editor is ook geselecteerd in het dropdown menu in Global Configuration --> Site --> Default WYSIWYG Editor.
Ik heb al geklooid met het unpublishen en weer opnieuw publishen van de TinyMCE mambot. Geen succes. Ook even een andere editor mambot geïnstalleerd, namelijk JCE Editor. Als ik die selecteer in Global Configuration zie ik bij het aanmaken (of editen ook trouwens) van een nieuwe content item géén WYSIWYG editor veld.
Any clues?
| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid
heb overigens wel die copperminevis gevonden maar daar moet je voor betalen, dus dat is niet echt een optie.
nu heb ik mambo wel draaien met de laatste coppermine en in coppermine de bridge op mamboserver gezet maar als ik daar op login druk kom ik op de index.php van mn mambo uit.
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Ik heb als test rsgallery2 draaien. Erg simpel dingetje, ook qua layout, maar doet wel wat het moet doen, en het is een officiele module.
Inclusief kleine thumb, grote thumb en het orgineel.
en heeft rsgallery2 net zoals coppermine ook een "batch add"?
| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR
Zowel batch upload via bijv zip, geen idee of FTP werkt. En als losse upload (Tot max 25 tegelijk)
Nadeel van batch upload, is dat PHP standaard een max van 8 Mb heeft als upload_max_filesize, en ook als post_max_size. Heb die zelf op 100M staan, kan ik iig flink wat uploaden.
Dus als je ergens je site gehost hebt, kan je dat vaak niet aanpassen. Heel misschien in overleg met je host, dat het te overrulen is met een .htaccess. Anders werken in 8Mb delen.
vond overigens dit net op joomlaya:
http://www.joomlaya.com/c...tid,2635/parent,category/
vanaaf eens even proberen
[ Voor 26% gewijzigd door Verderf op 15-03-2006 14:30 ]
Ik heb dit probleem trouwens met IE én Firefox.
| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid
je m'n site bezoekt.
http://www.ourlastyear.nl vs http://www.ourlastyear.nl/index.php
1
| The requested URL was not found on this server. |
Joomla.org herbergt zelf ook een forum, waar een deel nederlands is. Dat is redelijk actief. Volgens mij krijg je daar meer respons op je vragen dan hier. Je kunt het daar proberen in het nederlands of op het engelse deel. Tot nu toe heb ik daar meer antwoorden gekregen dan hier.TheRitz schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 08:36:
@Wytzenl: de respons in dit Joomla topic is een beetje ingestort geloof ik, maar ik probeer het ook even
De echt technische vraagjes bewaar ik natuurlijk voor GoT
==
hoi
Ik ben flink aan de slag geweest met joomla. Echter omdat ik veel reis voor mn werk heb ik op mn laptop apache2 geinstalleerd, php4 en php5. En uiteraard mysql5.
Echter ik kan gewoon queries draaien met via de Mysql comand line client. Alles werkt.
Maar als ik joomla wil "installeren'' zegt ie nadat ik al mn gegevens heb opgegeven het volgende :
"The username and password provided are incorrect"
Echter via de mysql command line client kom ik er wel gewoon in!! Iemand een idee wat dit kan zijn ??
Volgens mij, wordt MySQL5 nog niet ondersteund standaard, http://forum.joomla.org/index.php/topic,23659.0.html
PHP5 geloof ik wel, maar weet ik ook niet 100% zeker.
Kijk is naar old passwords (4 en 5 mysql verschil)Anoniem: 93322 schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 16:30:
Hey
Ik ben flink aan de slag geweest met joomla. Echter omdat ik veel reis voor mn werk heb ik op mn laptop apache2 geinstalleerd, php4 en php5. En uiteraard mysql5.
Echter ik kan gewoon queries draaien met via de Mysql comand line client. Alles werkt.
Maar als ik joomla wil "installeren'' zegt ie nadat ik al mn gegevens heb opgegeven het volgende :
"The username and password provided are incorrect"
Echter via de mysql command line client kom ik er wel gewoon in!! Iemand een idee wat dit kan zijn ??
http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl
De link is [Howto-topic] Het maken / bouwen van een template vanaf nul
==
hoi
Nu hadden wij een forum, en eigenlijk overal wel een appart onderdeel voor. Nu wil ik dat allemaal in één website intergeren (-joomla)
Wat ik heb gedaan. Ik heb phpBB geinstalleerd en de gebruikers overgezet. Vervolgens phpBB er weer uitgehaad want ik wil graag aan de gang met een ander forum.
Het oude forum laat ik wel intakt, echter ik zet hem gewoon disabled en intergeer ik hem gewoon in mijn menu als "archief".
Nu zit wel nog met een hele hoop nieuws berichten die ik ga overzetten. Ik hou jullie op de hoogte!
Sommige mensen kom je ook overal tegen........ de wereld is klein ;-)Eusebius schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 11:59:
Op het forum van Joomla.org ben ik bezig een nederlandstalige hand-out te schrijven voor het creëeren van een template vanaf nul (hulp altijd welkom). Daar staan een paar CSS files bij met commentaar. Kijk maar eens in de startpost onder wat nu punt 3 is. Verder heb ik nog een paar links staan die gaan over templates (engels).
De link is [Howto-topic] Het maken / bouwen van een template vanaf nul
Wat betreft de CSS van Joomla/Mambo. Ik heb voor mijn nieuwe site (http://www.aboutdj.nl/test/) deze gebruikt, http://www.joomlart.com/scripts/tutorials/template_css.css
De basis lay out van mijn site is in principe klaar, nu alleen nog even puntjes op de i zetten, daarna wat modules strippen van tabellen, en wat bugfixes in de lay out en hij kan live.
Alleen een CSS lay out in plaats van tabellen leverde mij een besparing op van 50% en de laadtijd van een pagina nam ook behoorlijk af (factor 5 minimaal sneller). Mijn template pagina + css zijn nu 18 kb groot in plaats van de 27 bij de oude versie..... het loont dus om je template meteen in CSS te bouwen.
Mijn site heb ik ook al een ruime tijd geleden gebouwd met wat divjes en css. Alleen het blijft jammer dat er toch nog zoveel table gebruikt wordt.
Het duurt nog wel even voordat zowel Joomla als de modules table-loos zijn.
Zeg, zou je ... laat maar, dat heb ik al gevraagdReind schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 23:31:
[...]
Sommige mensen kom je ook overal tegen........ de wereld is klein ;-)
Wat betreft de CSS van Joomla/Mambo. Ik heb voor mijn nieuwe site (http://www.aboutdj.nl/test/) deze gebruikt, http://www.joomlart.com/scripts/tutorials/template_css.css
De basis lay out van mijn site is in principe klaar, nu alleen nog even puntjes op de i zetten, daarna wat modules strippen van tabellen, en wat bugfixes in de lay out en hij kan live.
Alleen een CSS lay out in plaats van tabellen leverde mij een besparing op van 50% en de laadtijd van een pagina nam ook behoorlijk af (factor 5 minimaal sneller). Mijn template pagina + css zijn nu 18 kb groot in plaats van de 27 bij de oude versie..... het loont dus om je template meteen in CSS te bouwen.
[ Voor 9% gewijzigd door Eusebius op 18-03-2006 16:34 ]
==
hoi
Toch niet helemaal, je kunt de modules namelijk van hun tabel lay out ontdoen door een simpele tag, http://forum.joomla.org/index.php/topic,24921.0.htmlNakebod schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 10:28:
Het nadeel blijft echter nog wel dat alle modules/componenten/mambots wel in table style zijn geschreven. Dus het kan nog sneller
Mijn site heb ik ook al een ruime tijd geleden gebouwd met wat divjes en css. Alleen het blijft jammer dat er toch nog zoveel table gebruikt wordt.
Het duurt nog wel even voordat zowel Joomla als de modules table-loos zijn.
Lees dat stukje maar eens door..... dat word het volgende waar ik mee bezig ga op mijn nieuwe site.
Webdevelopper toolbar instaleren in firefox en de speedtest doen. Of je kijkt bij de huidige pagina helemaal onderaan en vergelijkt die tijd met de tijd die onderaan de test pagina staat ;-)Eusebius schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 16:33:
[...]
Zeg, zou je ... laat maar, dat heb ik al gevraagdHoe heb je die snelheid gemeten? Ik heb weleens gehoord van applicaties die de opbouw meten van internetsites, maar tot nu toe nog nooit gevonden. Of is het meer op gokbasis?
Beide methoden geven een behoorlijk verschil aan tussen de oude en de nieuwe site.
[ Voor 31% gewijzigd door R2D2 op 18-03-2006 22:17 ]
Wat bedoel je met: "Of je kijkt onderaan?" Dat lijkt door het woordje "of" een andere functie te bedoelen. Maar ik heb ff niet zo snel door wat jij bedoelt.
Iig tnx voor de tip!
@tag-tip: ik was voor mijn topic al op zoek naar wat die -1, -2, -3 betekenden. Ik dacht dat het zoiets was om een nivo hoger te gaan zitten met lay-out, omdat de lay-out veranderde. Nu hoef ik dus ook niet meer te zoeken naar de oplossing
[ Voor 27% gewijzigd door Eusebius op 19-03-2006 15:19 ]
==
hoi
Wij hebben een klant waar wij de hoofdsite zojuist omgezet hebben naar Joomla. Alles perfect en het gaat goed. Meteen een paar componenten geschreven en ik ben happy.
Maar...ze hebben dus ongeveer 12 portal-sites. Dat zijn dus subsites over hun produkten en diensten, maar die staan wel echt los van de hoofdsite. Is het mogelijk om deze in 1 Joomla site te gooien dmv Categories en Sections etc. en dat ook het hoofdmenu afwisselt per sectie?
Dus...dat ik eigenlijk ongeveer 13 sites krijg in Joomla?
[ Voor 6% gewijzigd door armageddon_2k1 op 25-03-2006 21:28 ]
==
hoi
Ik heb akocomments geinstalleerd, en nu wil ik op de frontpage de read more (lees verder) naast of voor Reacties hebben (Zie screenshot)

Ik ben al druk aan het zoeken in de bestanden, maar ik kan niks vinden waar ik dat kan aanpassen.
Wie kan mij helpen.
nu:
1
2 3
wat ik wil:
1
2
3
Is dit mogelijk met een oudere versie van mambo?
Version: Mambo 4.5.1a Stable [Three For Rum] 05/10/2004 16:12 GMT
AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl
Maar om je vraag te beantwoorden: ik geloof dat dat kan als je alleen Latest news publiceert. Dan moet je dus Populair uitzetten.
Of het precies die modules waren, weet ik niet zeker, maar geloof wel dat het op die manier kan.
super! dankje wel.Jazzper schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 09:46:
nee wat je wil is in de admin kant naar menu gaan en dan naar main menu en dan op het home item clicken en dan staan daar compleet onlogisch veel opties die handig zouden zijn om in de algemene configuratie te hebben. Zo ook columns. Die staat nu nog op 2 en die moet op 1.
dat was de enige reden waarom ik niets met mijn mambo ding deed. ik ga hem wel updaten denk k. vis van 2004 dus echt hypermodern is ie niet:P
AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl
Ik heb beide links gecombineerd, ze wijzen toch naar dezelfde lokatie.Anoniem: 8888 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 18:54:
Ben nu druk bezig mijn site af te maken, wil hem 1 april online hebben. Alleen ik zit nu even met het volgende probleem.
Ik heb akocomments geinstalleerd, en nu wil ik op de frontpage de read more (lees verder) naast of voor Reacties hebben (Zie screenshot)
[afbeelding]
Ik ben al druk aan het zoeken in de bestanden, maar ik kan niks vinden waar ik dat kan aanpassen.
Wie kan mij helpen.
De standaard "lees meer" link kun je uitzetten in de global config in de back-end.
Vervolgens bij "edit language" van AkoComment de _AKOCOMMENT_WRITECOMMENT veranderen in bijvoorbeeld: "lees meer en reageer".
martin2005 schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 11:37:
[...]
Ik heb beide links gecombineerd, ze wijzen toch naar dezelfde lokatie.
De standaard "lees meer" link kun je uitzetten in de global config in de back-end.
Vervolgens bij "edit language" van AkoComment de _AKOCOMMENT_WRITECOMMENT veranderen in bijvoorbeeld: "lees meer en reageer".
Dus ik zorg dat er niks op de frontpage staat, maak een sectie "Overige" met categorie "Homepage" aan en creëer daarin mijn document voor de homepage. Vervolgens publiceer ik dat content item. Resultaat:
Op de homepage verschijnt nog steeds "Er zijn geen items om weer te geven" en als ik op de bijhorende link in het menu klik (onder Links -> Homepage) krijg ik de melding dat ik geen toestemming heb om dit te bekijken. WTF?
Het gaat om http://bvsm.area61server.nl/index.php
Deze site moet binnen twee weken online, en ik snap absoluut niet wat er misloopt.
Mijn site opent met een "static page". Rechts is nog een balk met site-nieuws, maar dat kun je uitschakelen.
Tricky: het eerste menuitem van "mainmenu", wat je niet kunt verwijderen omdat het hardcoded is vervlochten met Joomla! wijst naar je openingssite.
Ik heb dus een static page aangemaakt met "welkom".. Verder heb ik niets gemerkt in de kolom "frontpage" (elke content overzicht van sectie > categorie laat dit zien). Ook de nieuwsitems heb ik uitgeschakeld staan voor de FP. Dan naar Content > Frontpage. Daar moet de "static page" staan met een groen kruisje en onder de kolom Access: "public"
Kun je anders ff een screenshot sturen van je backend > content > FP manager?
==
hoi
Voor je prijsvraag, ben ik bang dat je zelf wat simpels in elkaar moet zetten (Is an sich niet zo heel lastig, gewoon naar bestaande modules kijken)
Je kan proberen of Quiz werkt voor je doel: http://extensions.joomla....nk/link_id,184/Itemid,35/
Of, Ham Exam gebruiken, en hopen dat hij voldoet aan de eisen:
http://extensions.joomla....nk/link_id,509/Itemid,35/
Heb wel het idee dat ik standaard "HAM" vragen inzitten, dus dat je zelf ergens iets mag gaan editen ofzo. Maar wie weet is het bruikbaar.
Axe, 538?
[ Voor 3% gewijzigd door Nakebod op 03-04-2006 13:47 ]
Ja nu (al weken terug
Hoe maken jullie trouwens een backup van je website? gewoon inloggen met FTP en alle mappen downloaden/kopieren? zodat je alles letterlijk weer terug kan kopieren? of zijn er betere manieren?
Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Je moet hier even kijken. bigApe is wel een goeie (pas bij je profielAap schreef op maandag 03 april 2006 @ 20:12:
[...]
...
Hoe maken jullie trouwens een backup van je website? gewoon inloggen met FTP en alle mappen downloaden/kopieren? zodat je alles letterlijk weer terug kan kopieren? of zijn er betere manieren?
[ Voor 3% gewijzigd door Johnny Goodbye op 05-04-2006 09:27 ]
Inderdaad ja, na nog een uur proberen en prutsen, merkte ik plotseling dat de sectie waarin mijn homepagedocument staat niet gepublished was. Dat vinkje aanzetten en àlles was in orde.Eusebius schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 19:59:
Ehmm dit moet op te lossen zijn.

Lay-out:

Je klikt dus op een galerie. Er verschijnen thumbnails en als ik op een thumbnail druk dan komt de foto in het previewvenster te voorschijn. Alle elementen blijven dus aanwezig en worden niet weggeklikt zoals bij de navigatiestructuur van zOOm
Kunnen jullie helpen?
kan ook die thumbs links uiteraard.
Heeft niets met joomla van doen maar kun je prima wrappen of component om bouwen.
dus heb ik bij de module manager de template chooser aangevinkt.
en ik heb een aantal templates toegevoegd, in de map Templates.
nu zie ik de namen van de templates wel, ik kan ze ook selecteren maar geen enkele werkt. wat doe ik fout?
This is the Way.
je moet ze installen, niet uploaden met ftp
daarna kun je er een selecteren en die bv kiezen als default
Ga naar de backend (site.tld/administrator) > kies bovenaan "Installers" > Kies "Templates site". Het kan btw ook via "Site" > "bTemplate manager" > "Site Template" > kies icoontje "new"
==
hoi
Is het net zo makkelijk te onderhouden voor een gebruiker. Het klinkt minder toegankelijk als ik het zo lees. En niet te onderhouden voor MAC gebruikers? Andere suggesties?Jazzper schreef op donderdag 06 april 2006 @ 15:02:
probeer simpleviewer eens. http://www.leunk.com/fotos/
kan ook die thumbs links uiteraard.
Heeft niets met joomla van doen maar kun je prima wrappen of component om bouwen.
[ Voor 9% gewijzigd door Falcon2107 op 06-04-2006 23:52 ]
@ Eusebius
ik probeer de template te installeren op de manier hoe jullie zeggen.
volgens de help functie die in Joomla zelf zit; moet je om GZip support hebben op je server (heb ik niet, sowieso host ik de site lokaal) of moet je een mapje ((G)Zip unzipped) hebben.
nou dat mapje heb ik op mijn bureaublad gezet. maar welk bestand moet ik dan gebruiken?
ik heb alle losse bestanden al aangeklikt maar daarbij krijg ik elke keer een fout melding. een extract error of installation file not found.
ik snap even niet wat ik fout doe, want ik heb nu een shitload aan templates maar in geen enkele staat zo'n installation map als in de installatie van joomla
This is the Way.
Je vult daar dus het path in naar de directory waar je de bestanden hebt staan. Vervolgens moet je ook nog even onder SITE > Template Manager het hokje van je nieuwe templete selecteren en dan op DEFAULT klikken. Dan moet ie het doen.
"We do not first see, then define, we define first and then see" (Lippmann)
Als ik inlog als administrator en ik klik op de frontpage op EDIT ITEM. Dan krijg ik geen TINYwyciwyg editor. Zie screenshot
Als ik inlog via het 'Administrators Control Panel' en ik kies voor Edit content item, dan krijg ik hem wel gewoon.
Inloggen met een andere gebruiker maakt geen verschil en de user settings staan op Super Admin.
Ik ben er aan te twijfelen of ik eerst wel die editor krijg als ik bij de frontpage op EDIT ITEM klikte, omdat ik net een nieuwe install gedaan heb en nogsteeds krijg ik de editor niet!...
Kan iemand ff checken of het wel/niet gebruikelijk is...!?
PS. Dit is wat ik bedoel met de TINYwyciwyg Editor op de frontpage Screenie
[ Voor 12% gewijzigd door MrDirk op 07-04-2006 19:23 ]
Volgens mij was dat nadat ik van WYSIWYG editor was geswitched (TinyMCE > JCE).
Leek er dus op dat de frontpage, ondanks dat ik daar nog nooit de TinyMCE had geladen, dat wel probeerde.
Na legen van cache had ik er geen last meer van. Maar of dit de oorzaak/oplossing is, ik weet het niet.
zit nog steeds met hetzelfde probleem ..
Voor de rest wordt het probleem op dat forum een aantal keer besproken met verschillende oplossingen.
==
hoi
Dit topic is gesloten.