[CMS] Het grote Mambo (en nu ook Joomla) OS topic - deel 1

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 84.405 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:23

timovd

Voorsprong door techniek

Mijn site is in IE goed te bekijken. Echter zijn de tabellen in FF en Opera te klein. Waar ligt dit aan?
offtopic:
let niet op de knoppen.. hier moeten nog mooie knoppen komen

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

timow schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 23:23:
Mijn site is in IE goed te bekijken. Echter zijn de tabellen in FF en Opera te klein. Waar ligt dit aan?
offtopic:
let niet op de knoppen.. hier moeten nog mooie knoppen komen
Firefox
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/67599/thumb.png

IE
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/67600/thumb.png

Volgens mij is hij nog niet helemaal goed. Ook in IE niet...

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Bovenstaande schermen ben ik nog niet tegengekomen. Maar het ging er mij vooral om als je bv. op "computer" of "forum" klikt, dat de breedte van de tabellen afwijkt.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Anoniem: 26812 schreef op zondag 25 september 2005 @ 15:04:
[...]

Die component noemen ze com_content... ;)

[...]

Nee, dat noemen ze Linux. Dan hebben ze namelijk verschillende UID's gedefinieerd. Als webgebruiker installeer jij die template met plaatjes. Bij Linux, nou ja eigenlijk als de host de server niet op een andere manier heeft ingeregeld, wordt de webgebruiker dan eigenaar van die plaatjes. Vervolgens zul je als FTP-gebruiker een andere UID hebben en dus kun jij die bestanden niet wijzigen. Ga eens op zoek naar MamboXplorer. Daarmee ben je webgebruiker en kun je bestanden chmod'den. Zodat je als FTP-gebruiker ze ook kunt overschrijven.
Uhm dat heeft niet zo zeer met linux te maken, dit kan onder elk fatsoenlijk OS, ook onder Windows, helaas is de standaard IIS user een user met behoorlijk veel rechten, wat het ook weer kwetsbaar maakt in een geval van een hack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50159

Ik beheer de site voor de tafeltennisclub waar ik speel, nu vraag ik me af hoe ik de frontpage blog zo kan aanpassen dat je een soort van nieuws overzicht per dag krijgt zoals tweakers die heeft.

Ik vind de frontpage blog nu zo rommelig en ik zou er op die manier wat orde in willen scheppen. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan doen? - Zelf heb ik de column's al aangepast naar 1.Maar dat lost mijn probleem natuurlijk niet op.

Ook zou ik willen weten of het mogelijk is om grafieken weer te laten geven over wedstrijd resultaten. Als je nu naar competitie uitslagen gaat zie je daar de uitslagen van de Jeugd en de Senioren. Maar dit is redelijk statisch en ik zou daar dus wat grafiekjes willen aanhangen. Hoe kan ik dit het beste doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22545

Anoniem: 94901 schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 12:57:
[...]

het overhuizen van Mambo.
alle bestanden backuppen en je database backuppen.
uploaden, bestanden op de ftp knallen en het enige wat je aan hoeft te passen is configuration.php

ook hetzelfde met het wijzigen van een folder. in jouw geval open je de configuration en pas je het volgende aan:
code:
1
2
3
4
5
$mosConfig_absolute_path = 'www/mambo/mambo_site;

in

$mosConfig_absolute_path = 'www/mambo_site';
toch werkt dit niet helemaal zo lijkt het bij de componenten....
sinds ik dit gedaan heb bij een site werken art*forms en docman en mamboexplorer niet meer :(

na opnieuw installeren van docman en mamboxplorer werken die weer iedergeval...
echter art*forms nogsteeds niet... ik kan een nieuw formulier aanmaken, alles invullen maar niet saven... iemand enig idee?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 22545 op 06-10-2005 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154179

Ik ben al een tijd aan het klooien maar ik krijg het maar niet voormekaar

ik wil het zo maken dan je bijvoorbeeld wel in het menu zien movies (als je niet bent aangemeld)

en als je erop klikt dat je dan ziet geen toegang voor gasten log eerst in.

zoiets moet het worden is daar een module, mod of component voor?

of is het zelf makelijk te doen.

ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:52

Blerf

VroomVroom

Hey mensen vraagje mbt tot de PHP shop module/component die je toe kunt voegen in Mambo.
Ik heb hem mooi toegevoegd gaat allemaal prima.
Nu is het zo dat het een NL webshop is en ik graag een telebankier functie in de shop wil hebben.
Hebben jullie een idee ik kan de module daar niet voor vinden of meschien heeft iemand een ander idee?

Tnx alvast.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-06 08:16

DeluxZ

Livin' the good life

wil je dat ze op jouw site kunnen telebankieren ? zoals @ rabobank.nl ? Denk niet dat je dat gaat lukken aangezien het nogal complex is en de rabobank dit niet zal vrijgeven :o

Of denk ik nou iets heel anders ?

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

DeluxZ schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 11:44:
wil je dat ze op jouw site kunnen telebankieren ? zoals @ rabobank.nl ? Denk niet dat je dat gaat lukken aangezien het nogal complex is en de rabobank dit niet zal vrijgeven :o

Of denk ik nou iets heel anders ?
Nee dat bedoel ik niet.
Als jij een t-shirt koopt heb je de keuse betalen met Paypal Creditcard en dan Telebankieren. Nu is mijn vraag hoe word of kan dat het best worden aangegeven? ik bedoel bij paypal heb je een mooi menutje enzo...
Bij telebankieren weet ik niet anders als dat je een mailtje krijgt met de gegevens van je order en dat je het dan op de rekening moet storten.... Of zijn daar ook andere manieren voor?

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnijnN
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-11-2024

KnijnN

GroenteBOER!

Anoniem: 154179 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 17:25:
Ik ben al een tijd aan het klooien maar ik krijg het maar niet voormekaar

ik wil het zo maken dan je bijvoorbeeld wel in het menu zien movies (als je niet bent aangemeld)

en als je erop klikt dat je dan ziet geen toegang voor gasten log eerst in.

zoiets moet het worden is daar een module, mod of component voor?

of is het zelf makelijk te doen.

ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegt.
Is dit niet gewoon in te stellen in het rechtenbeheer? Wat gebruikers wel/niet mogen zien.

::Pac-Man Game PC:: Olivetti, 386 SX, HDD 120MB, 2MB RAM, VGA, 14" monitor, MS-DOS 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-06 22:14
Anoniem: 50159 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 14:02:
Ik beheer de site voor de tafeltennisclub een soort van nieuws overzicht per dag krijgt zoals tweakers die heeft.
Dan moet je zorgen dat je het newsflash (component of module, wat weet ik niet meer) op je homepage weergeeft. Deze laat de laatste titels zien van de laatste berichten die er zijn uit een bepaalde categorie als je dat opgeeft. Hierdoor krijg dus zoeits vergelijkbaars als op t.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Xiqum schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 11:56:
[...]

Dan moet je zorgen dat je het newsflash (component of module, wat weet ik niet meer) op je homepage weergeeft. Deze laat de laatste titels zien van de laatste berichten die er zijn uit een bepaalde categorie als je dat opgeeft. Hierdoor krijg dus zoeits vergelijkbaars als op t.net
Newsflash zit er standaard in moet je alleen ff publish op frontpage doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Laatst online: 24-06 11:58
Bij deze nog maar een herhaald verzoek van een pagina terug van mij.
TD-er schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 11:41:
Is er een component die in data kan zoeken die qua opbouw heel erg lijkt op een grote spreadsheet (dus niet rijen/kolommen lopen doorrekenen enzo, maar gewoon statische data)

Ik heb nu een database met informatie over schepen (bouwnummer, aantal masten, type schip, hoeveelheid bemanning en zo nog zo'n 30 kenmerken) en regelmatig moet er dus een schip opgezocht worden wat voldoet aan bepaalde gegevens en het resultaat moet een beetje compact weergegeven worden.
Die layout kan ik natuurlijk zelf wel wat bijschaven, als ik maar een beginnetje heb.
Is er een dergelijke zoekmodule/component voor Mambo?
Het liefst met een zoekmogelijkheid die wat verfijnd kan zoeken (redelijk grote lijst met schepen die vaak veel op elkaar lijken)
Bijwerken van de data moet natuurlijk ook kunnen.
Niemand een ideetje?
Een naam ofzo van een module die erop lijkt kan me ook al een stuk verder helpen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny Goodbye
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:38
TD-er schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 12:18:
Bij deze nog maar een herhaald verzoek van een pagina terug van mij.

[...]

Niemand een ideetje?
Een naam ofzo van een module die erop lijkt kan me ook al een stuk verder helpen.
kijk eens naar peoplebook Deze is gericht op personen. Ik denk dat deze wel is op te bouwen voor schepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Johnny Goodbye schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 12:53:
[...]

kijk eens naar peoplebook Deze is gericht op personen. Ik denk dat deze wel is op te bouwen voor schepen.
Ja die kan ik wel aanpassen vermoed ik :)
Bedankt.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KnijnN schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 11:49:
[...]

Is dit niet gewoon in te stellen in het rechtenbeheer? Wat gebruikers wel/niet mogen zien.
neeh ik kan het niet vinden zou je ook kunnen uitleggen waar ik dat kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ik heb me een ongeluk zitten zoeken, maar weet iemand of (zo ja, hoe) ik files kan attachen bij een lap tekst. Ik wil namelijk zelf-gemaakte mp3's kunnen toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

MP3's uploaden naar je site en dan een linkje in de tekst. Of begrijp ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michiel_
  • Niet online
Sorry voor m'n vage formulering, ben namelijk pas net begonnen met Joomla. De site is voor een muziekafdeling van een jongereninstelling, op deze afdeling worden nummers gerapt door kleine kids, en deze nemen we dan op. Het leek me leuk om een site op te richten, waar de teksten die de kinderen hebben geschreven komen te staan, en waar de MP3s bij komen te staan

De MP3's en teksten mogen best in 2 aparte categoriën, maar ik kom er niet uit hoe ik nou een content item maak waar een MP3tje of ander bestandje zit bijgevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is nu eigenlijk het verschil tussen Mambo en Joomla? Ik zie eigenlijk geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Anoniem: 50159 schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 17:18:
Wat is nu eigenlijk het verschil tussen Mambo en Joomla? Ik zie eigenlijk geen verschil.
Op dit moment is het ook nog vrijwel hetzelfde.
Joomla bestaat uit de developers die eerst onder de naam Mambo zaten te proggen, maar die het niet eens waren met de actie van Miro om het project onder een andere bedrijfsvoering te gooien.
Daarop zijn ze dus overgestapt en hebben alle code van Mambo (die onder GPL beschikbaar was) overgenomen en het Joomla genoemd.
In de toekomst zullen Mambo en Joomla dus uit elkaar groeien.
Op dit moment zitten er in Joomla een paar bugfixes die in de laatste Mambo nog niet zitten, vandaar dat Joomla en Mambo dus "vrijwel" gelijk zijn op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb niet zo veel ervaring op forums dus ik hoop dat julie mij begrijpen

ik heb mambo op mijn server leuk site van gemaakt enzo maar nu kunnnen leden zich wel registreren maar dan kunnnen ze nix meer als dat ze niet zijn geregistreert.

dus dacht ik ik maak de film afdeling en de picture afdeling en de download afdeling alleen toegangkelijk voor leden dat lukt me dan ook wel maar dan zul je zien dat als je niet aangemeld bent,dat je ze dan helemaal niet ziet in het menu.

dat wil ik dus niet hebben want zo kunnen niet geregistreerden niet zien wat ze missen.

nu wil ik het zo hebben dat je het wel in het menu ziet staan als je je nog niet aangemeld hebt maar waneer je er op drukt er komt te staan.
Geen toegang voor gasten regisreer u eerst.

ik hoop dat u het een beetje snapt als u het niet snapt geef maar ff een gil dan probeer ik een gedeelte nog wat duidelijker uit te leggen.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ik heb min of meer hetzelfde probleem.
Wanneer een gebruiker "registred" is, kan 'ie wel de inleiding van de stukjes lezen, maar niet de hele artikelen, terwijl ze wel voor minimaal "registred" leesbaar zouden moeten zijn.
De administrator-accounts kunnen die artikelen wel helemaal lezen.
Ik heb er zelf nog niet echt aandacht aan besteed om te kijken of ik het kon oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:38
ik wil een website laten bouwen (zelf te weinig ervaring) en daar wil ik Mambo voor gebruiken. Een aantal functies in de website zijn zoal:
- nieuwsbrief
- poll
- agenda
- nieuwsvoorziening
- diverse rubrieken ( 4 a 5)

Wat mag zoiets kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TD-er schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 11:20:
Ik heb min of meer hetzelfde probleem.
Wanneer een gebruiker "registred" is, kan 'ie wel de inleiding van de stukjes lezen, maar niet de hele artikelen, terwijl ze wel voor minimaal "registred" leesbaar zouden moeten zijn.
De administrator-accounts kunnen die artikelen wel helemaal lezen.
Ik heb er zelf nog niet echt aandacht aan besteed om te kijken of ik het kon oplossen.
wat gaan we hier aan doen want blijkbaar krijgen we geen antwoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• getfirefoxnow
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
gumtree schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 12:14:
ik wil een website laten bouwen (zelf te weinig ervaring) en daar wil ik Mambo voor gebruiken. Een aantal functies in de website zijn zoal:
- nieuwsbrief
- poll
- agenda
- nieuwsvoorziening
- diverse rubrieken ( 4 a 5)

Wat mag zoiets kosten?
Je zou deze vraag eens kunnen posten op freelance.nl. Daar zitten veel mensen die je opdracht zouden kunnen uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Anoniem: 154179 schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 12:28:
[...]

Wat gaan we hier aan doen want blijkbaar krijgen we geen antwoord ;)
Meestal krijg je niet in een uurtje antwoord op een forum.
Het schijnt zo te zijn dat niet iedereen hier constant alle topics zit te lezen en constant op F5 zit te rammen. :?

Maar goed, ik was van plan om binnenkort Joomla over de Mambo installatie heen te zetten (is wel een handleiding voor, dus niet gewoon de files eroverheen kopieren) In Joomla zijn wat dingen gefixed en mischien hebben die fixes hier ook wat mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Anoniem: 154179 schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 11:03:
ik heb niet zo veel ervaring op forums dus ik hoop dat julie mij begrijpen

ik heb mambo op mijn server leuk site van gemaakt enzo maar nu kunnnen leden zich wel registreren maar dan kunnnen ze nix meer als dat ze niet zijn geregistreert.

dus dacht ik ik maak de film afdeling en de picture afdeling en de download afdeling alleen toegangkelijk voor leden dat lukt me dan ook wel maar dan zul je zien dat als je niet aangemeld bent,dat je ze dan helemaal niet ziet in het menu.

dat wil ik dus niet hebben want zo kunnen niet geregistreerden niet zien wat ze missen.

nu wil ik het zo hebben dat je het wel in het menu ziet staan als je je nog niet aangemeld hebt maar waneer je er op drukt er komt te staan.
Geen toegang voor gasten regisreer u eerst.

ik hoop dat u het een beetje snapt als u het niet snapt geef maar ff een gil dan probeer ik een gedeelte nog wat duidelijker uit te leggen.

alvast bedankt
Je hebt dit al eens in een ander topic van je gevraagd waar ik toen antwoord op gegeven heb
Dat kun je hier vinden.
".TK fout?"
Bij mij hielp het iig wel

[ Voor 8% gewijzigd door degroot op 10-10-2005 09:04 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TD-er schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 18:08:
[...]

Op dit moment is het ook nog vrijwel hetzelfde.
Joomla bestaat uit de developers die eerst onder de naam Mambo zaten te proggen, maar die het niet eens waren met de actie van Miro om het project onder een andere bedrijfsvoering te gooien.
Daarop zijn ze dus overgestapt en hebben alle code van Mambo (die onder GPL beschikbaar was) overgenomen en het Joomla genoemd.
In de toekomst zullen Mambo en Joomla dus uit elkaar groeien.
Op dit moment zitten er in Joomla een paar bugfixes die in de laatste Mambo nog niet zitten, vandaar dat Joomla en Mambo dus "vrijwel" gelijk zijn op dit moment.
Dan neem ik aan dat we tzt een nieuw topic moeten openen voor Joomla?! Wat raden jullie aan om te doen: Joomla of Mambo gebruiken. Ik heb nu een site opgebouwd in Mambo, kan ik beter bij Mambo blijven of is er meer ontwikkeling op het gebied van Joomla?

En werken alle componenten en modules geschreven voor Mambo ook op Joomla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Anoniem: 50159 schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 10:48:
[...]

Dan neem ik aan dat we tzt een nieuw topic moeten openen voor Joomla?! Wat raden jullie aan om te doen: Joomla of Mambo gebruiken. Ik heb nu een site opgebouwd in Mambo, kan ik beter bij Mambo blijven of is er meer ontwikkeling op het gebied van Joomla?

En werken alle componenten en modules geschreven voor Mambo ook op Joomla?
Ikzelf heb besloten mijn mambo-sites te migreren naar Joomla.
In principe zouden ook alle templates, modules en components zonder problemen moeten werken, tenzij ze om de een of andere reden expliciet checken welke versie van Mambo/Joomla je gebruikt.
Voor mijn gevoel is er een dusdanig grote groep ontwikkelaars overgestapt van Mambo naar Joomla, dat ik vermoed dat er meer ontwikkeling zit in Joomla. (ik blijf het een bagger-naam vinden, maar goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-06 22:30
Anoniem: 154179 schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 12:28:
[...]
wat gaan we hier aan doen want blijkbaar krijgen we geen antwoord ;)
Bekijk je eigen history eens.. http://gathering.tweakers...find/poster/154179/topics Denk je dat je dan snel geholpen wordt?

Verder is usermanagement bijzonder brak in mambo. Misschien dat in latere versies dat probleem ogpelost wordt.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vraag me eigenlijk af wat het volgende betekent:
MOSImage Control
Je kunt hier kennelijk een bijvoorbeeld een nieuw nieuws item maken en in de linkerkolom kun je dan een image selecteren, toevoegen en die eventueel centreren of zo.

Maar wat doet die image eigenlijk? Ik zie die nl nergens terug komen op de site. Ik heb de help al gelezen enzo, maar ik snap niet waar je die image terug vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Voor zover ik het begrepen heb, is er een mambotje, die de texten in de content nagaat op het voorkomen van {mosimage} (dus accolade, "mosimage", accolade)
Aan een artikel kun je meerdere plaatjes koppelen en ook de volgorde ervan aanpassen.
Telkens wanneer in je text {mosimage} voorkomt, plaatst dat botje het volgende plaatje.
Zo kun je dus meerdere plaatjes posten bij artikelen.
Tevens kun je per plaatje aangeven hoe deze in de text geplaatst moet worden (links, rechts, gecentreerd, textwrap)
Voorbeeldje (site is nog in ontwikkeling, dus zitten hier en daar nog wat eigenaardigheden in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImPrEzA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05-2021

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Ben sinds een tijdje ook met Joomla bezig... maar wat me niet wil lukken, en volgens mij wel moet kunnen: een Joomla-based gebruiken als soort "smoelenboek". Dus users kunnen een paar basic gegevens, hun eigen "verhaaltje" en een aantal foto's opgeven, uitgebreide profiles dus. Is daar wellicht een component voor? Ik ben toch niet de eerste die op het idee komt..

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TD-er schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 13:53:
Voor zover ik het begrepen heb, is er een mambotje, die de texten in de content nagaat op het voorkomen van {mosimage} (dus accolade, "mosimage", accolade)
Aan een artikel kun je meerdere plaatjes koppelen en ook de volgorde ervan aanpassen.
Telkens wanneer in je text {mosimage} voorkomt, plaatst dat botje het volgende plaatje.
Zo kun je dus meerdere plaatjes posten bij artikelen.
Tevens kun je per plaatje aangeven hoe deze in de text geplaatst moet worden (links, rechts, gecentreerd, textwrap)
Voorbeeldje (site is nog in ontwikkeling, dus zitten hier en daar nog wat eigenaardigheden in)
Ah oke. Dat is al een stuk duidelijker. En welk mambotje moet je daarvoor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Anoniem: 50159 schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 13:38:
[...]

Ah oke. Dat is al een stuk duidelijker. En welk mambotje moet je daarvoor gebruiken?
Die voor de detectie van {mosimage} zit er standaard al in.
Bij het aanmaken van content heb je rechts een 3-tal tabbladen en een daarvan gaat over de plaatjes bij de content.
Een beetje eigenzinnige bediening (eerst plaatje toevoegen, dan selecteren en dan pas de plaatsing aanpassen) maar het werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114729

Counter installeren voor mambo valt voor mij niet mee...

Ik heb nu de counter geinstalleerd vanuit de zip.
Ik heb nu een counter op me site, tenminste tot zo ver.. Ik zie de getallen wel maar hij telt niet..
check www.pes-united.com dan zie je wat ik bedoel. Ben net een paar dagen bezig hiermee en heb absoluut geen verstand van MYSQL en PHP. Zou iemand mij kunnen helpen wat ik nog zou moeten doen? Groetjes Sk8

Weet nie of ik genoeg info heb gegeven.. Laat maar weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Anoniem: 114729 schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 01:42:
Counter installeren voor mambo valt voor mij niet mee...

Ik heb nu de counter geinstalleerd vanuit de zip.
Ik heb nu een counter op me site, tenminste tot zo ver.. Ik zie de getallen wel maar hij telt niet..
check www.pes-united.com dan zie je wat ik bedoel. Ben net een paar dagen bezig hiermee en heb absoluut geen verstand van MYSQL en PHP. Zou iemand mij kunnen helpen wat ik nog zou moeten doen? Groetjes Sk8

Weet nie of ik genoeg info heb gegeven.. Laat maar weten
Ik zie de counter staan en hij staat op nul. Als ik het zo zie dan werkt de counter met per nummer een afbeelding. Het zou kunnen dan je GD niet aan hebt staan op de webserver. Het zou misschien kunnen dat de counter dat nodig heeft. Verder zou het ook een bug kunnen zijn in de counter module. Moeilijk om zo wat van te zeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski
  • Laatst online: 23-06 23:43

Sosabowski

nerd

Heren,

Onder het mom van "ik zie door de bomen het bos niet meer".
Ik heb een site met joomla+gallery2 en een losstaande phpBB Gebruikers kunnen alleen inloggen in phpBB. Graag zou ik dit forum willen combineren met joomla om zo ook rechten te kunnen uitdelen in gallery. Het forum komt gewoon op een andere pagina en hoeft niet in joomla te voorschijn komen. Wie kan mij een bridge aanwijzen en/of een forum adviseren wat goed werkt met joomla en een uitgebreide rechten structuur heeft.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Heeft iemand ervaring met deze component? a6MamboHelpDesk 1.2 ?

ik heb deze nu geinstalleerd op de laatste joomla stable, maar hij werkt niet naar behoren.

Hij lijkt goed geinstalleerd, de write-rechten en alles staan als het goed is ook oke, alleen dan houdt het wel een beetje op. Als ik een nieuw ticket wil aanmaken en die probeer te submitten, verschijnt er geen nieuwe ticket (ook niet als ik onder een account met superadminrechten inlog).

Hetzelfde met het aanmaken van een nieuwe categorie. Als ik een nieuwe categorie wil aanmaken, dan wilt ie dat gewoon niet. Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn, iemand die het ff wil uittesten eventueel? :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:12
IorGie schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 18:34:
Graag zou ik dit forum willen combineren met joomla om zo ook rechten te kunnen uitdelen in gallery..
Kijk eens op www.tim-online.nl, werkt erg prettig.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Op de site van Active6 helpdesk staat dat ze nog een paar vervelende bugs gaan fixen mid-oktober.
Helaas moet je registreren om de component te downloaden, dus dat meetesten komt later wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80245

Ik heb een probleem in Mambo, met de module RSGallery. Ik gebruik versie 2 beta 5.
Als ik een foto vergroot dan krijg ik de volgende melding Fout: "mosDHTML" is niet gedefinieerd.

Na zoeken met google kwam ik erachter dat ik bestanden van Mambo 4.5 moet kopiëren, heeft iemand deze versie ? Of weet waar ik hem kan downloaden? Ik heb nu versie 4.5.1a.

hieronder staat het bericht welke ik met google gevonden heb
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Are you guys running Mambo 4.5.1? I had the same error. To fix this, you'll need to copy some files from Mambo 4.5.

In Mambo 4.5.1, this directory <Mambo root>/administrator/js/*.* is
no longer required. So what I did was copy the files from Mambo 4.5. And it works. You just need to copy dhtml.js and rollover.js (you can copy all the files and subdirectory if you wish, no harm done).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

TD-er schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:15:
Op de site van Active6 helpdesk staat dat ze nog een paar vervelende bugs gaan fixen mid-oktober.
Helaas moet je registreren om de component te downloaden, dus dat meetesten komt later wel.
ik heb die maker even gemaild, en kreeg gelukkig vrij snel antwoord terug :P Hij vertelde me dat de component alleen werkte in de oude Mambo, en dat ie bezig was hem voor Joomla ook compatible te krijgen...

even in een oude Mambo omgeving getest en daar werkte ie prima... dus wel jammer, aangezien we hier meteen op de laatste versie van Joomla overgaan, dus nog even geduld!

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

laatst poste ik de vraag of ik het zo kan maken dat alleen geregistreerde gebruikers mijn movie pagina konden bekijken maar als je niet aangemeld bent moet je het wel in het menu zien staan.

nu dacht ik als ik nou gewoon de pagina (movies) voor registerd user maak en als je dan nog een movie pagina maakt met daarin de text : Om deze pagina de kunnen bekijken moet u aangemeld zijn. en die voor alle gebruikers is het opgelost dacht ik.

alleen ik had niet na gedacht dat je dan 2 x movies ziet staan als je je aanmeld heeft iemand een oplossing daarvoor??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
  • Laatst online: 04-04 18:36
Anoniem: 154179 schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 16:39:
laatst poste ik de vraag of ik het zo kan maken dat alleen geregistreerde gebruikers mijn movie pagina konden bekijken maar als je niet aangemeld bent moet je het wel in het menu zien staan.
Je kunt bij een menu item toch gewoon opgeven welk user nivo een gebruiker moet hebben om het item te kunnen bekijken? (access level)
Daarnaast kun je het ook nog een bij de content items zelf aangeven.
Mag toch niet lastig zijn dacht ik.
Kijk ook eens in de fora van Joomla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02 09:46

DoubleJ

Een ninjja!

Vanmiddag heb ik mambo geinstalleerd en ben meteen aan de slag gegaan met het maken van een eigen template cq. layout. Het werkt opzich aardig maar er is wat verwarring ontstaan over een aantal dingen.

Ik wil op dit moment bijvoorbeeld een simpele weblog* maken zonder te veel frutsels. dit menu vind ik dus te veel van het goede: [code] Main Menu
Home
News
Contact Us
Blog
Links
News Feeds
Showcase
Login Form
Username

Password

Remember me
Forgotten your password?
No account yet? Create one[/code]

Waar kan ik het menu bijvoorbeeld aanpassen? moet ik daarvoor in de php files van mambo gaan zoeken of kan dat via de admin pagina?
Zoja kun je qua content alles in de admin pagina regelen? of zijn er nog veel onderdelen waarvoor je code moet aanpassen?

Ik hoop dat wat ik bedoel een beetje duidelijk is.

* ik weet dat ik dan misschien beter een ander pakket kan gebruiken maar het gaat er nu alleen even om dat ik met mambo leer werken ;)

Excuses, ik was tijdelijk blind denk ik.

[ Voor 15% gewijzigd door DoubleJ op 19-10-2005 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

beterschap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ

DoubleJ

Een ninjja!

Toch nog een vraagje, hoe pas ik het uiterlijk binnen includes aan? is er een algemene CSS file?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
Jah er zijn css files kijk eens goed onder templates en dan "edit css"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleJ

DoubleJ

Een ninjja!

Op die manier kan ik de CSS van het template aanpassen. Ik wil de indeling van het menu, de content etc. (alles wat gegenereerd word) anders indelen/opmaken. Hoe doe ik dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Alles wat niet te veranderen is binnen het admin pannel heet template hacken. Mijn ervaring is dat je nogal diep in de php code moet gaan rommelen om de templates te bewerken. Vandaar dat veel mambo sites dezelfde indeling hebben.

De basis van de componenten kun je aanpassen in de map components

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-06 09:59
Ik wil graag mijn portfolio op joomla of mambo bouwen, nu is mijn vraag of er mensen zijn die dit eerder hebben gedaan? Zo ja, welke plugins hebben jullie daarvoor gebruikt, want door de bomen zie ik het bos niet meer :(

Nadeel van een groots gebruikt systeem zijn de hits die je krijgt met google, aantal plugins dat in de 1000-de loopt, etc.

Mijn idee van webboom:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
hoofd pagina > werk overzichts pagina > werk 1
                                      > werk 2
                                      > werk 3
                                      > etc.
             > Personalia > Ik
                          > Studie
                          > CV
             > Blog
             > Links (beschrijvings ruimte het liefst)
             > Contact formulier

Bij voorbaat dank bij het in behapbare stukken hakken van joomla, want ik ben een beetje de weg kwijt door de info die op mij afkomt _/-\o_

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-01 22:36
Ik ben op dit moment bezig met een Mambo website. Dit is echter mijn eerste keer, dus zie ik min of meer door de bomen het bos niet meer. Ik wil graag een frontpage met static content, dus niet het nieuws o.i.d. Is dit mogelijk? Zo ja, heeft iemand misschien een link/tips? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik heb ook nog een dom vraagje tussendoor;

ik heb iemand publisher gemaakt, en ik wil dat diegene op elke pagina nieuws aan kan maken. Je krijgt nu overal wel een mooi edit-icoontje, maar hoe krijg ik het voor elkaar dat iemand iets nieuws kan aanmaken :?

edit...zie ie al iets.... blijkbaar ff eerst categories aanmaken en deze categories linken aan een menu-item... zodat als een publisher hem in een bepaalde categorie aanmaakt dat ie dan in het gelinkte menuitem-pagina verschijnt.

[ Voor 31% gewijzigd door LuNaTiC op 21-10-2005 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Laatst online: 22-05 22:45
Ik loop tijdens de installatie van Joomla tegen 2 problemen aan.

1) Ik krijg deze melding bij het eerste installatie scherm:

Session save path /tmp, Unwriteable

Deze thread van het Ducth Joomlers Forum geeft aan dat ik de volgende code in mijn htaccess moet zetten:

php_value session.save_path "/home/padnaarjesite/public_html/cache/"

a) Waar moet ik dit neerzetten? Kan dit gewoon onderaan? Ik zou niet weten waar ik de regel tussen moet plaatsen. Mijn htaccess ziet er alsvolgt uit:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
##
# @version $Id: htaccess.txt 423 2005-10-09 18:23:50Z stingrey $
# @package Joomla
# @copyright Copyright (C) 2005 Open Source Matters. All rights reserved.
# @license http://www.gnu.org/copyleft/gpl.html GNU/GPL
# Joomla! is Free Software
##
#
# mod_rewrite in use
#
RewriteEngine On
# Uncomment following line if your webserver's URL 
# is not directly related to physical file paths.
# Update YourJoomlaDirectory (just / for root)
# RewriteBase /YourJoomlaDirectory
#
# Rules
#
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !\.(jpg|jpeg|gif|png|css|js|pl|txt)$
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule ^(.*) index.php

b) padnaarjesite:
In de handleiding van Joomla staat het volgende:
Hoe weet ik mijn absolute pad?

Open kladblok en plak daarin de code . Sla dit bestand op als test.php en upload het naar de server. Ga naar je internetbrowser en ga naar http://www.jouwsite.nl/test.php. De weergegeven tekst is het absolute pad.
Nu wil ik dus weten... Welke code? Er staat verder nies boven
Maar goed, ik ga er van uit dat dit mijn pad is:
foto.sjezus.nl

Ik heb dus een account bij HJhosting en dat houdt in dat ik een subdomein heb, namelijk: http://foto.sjezus.nl

Moet ik als pad nu invoeren?:
php_value session.save_path "/home/foto.sjezus.nl/public_html/cache/"

2) Ik weet niet wat ik moet invullen bij het database-verhaal:

Dit is een screenshot van phpmyadmin:
Afbeeldingslocatie: http://foto.sjezus.nl/phpmyadmin.gif
Moet dit zo:?
a) hostname: localhost ?
b) username: user11614 ?
c) password: Tja, dit heb ik dus nog nooit ingevoerd ?
d) database: 3306 ? of jos (zie hieronder)
e) prefix: jos_ (zo laten staan?)

Ik hoop dat ik alle vragen een beetje duidelijk heb uitgelegd.
Wie kan me helpen?

[ Voor 4% gewijzigd door funk-e op 21-10-2005 14:48 ]

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:46

HaterFrame

Well... Poo came out!

Je hebt toch echt het DB ww nodig.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Laatst online: 22-05 22:45
MaNiC_MiNd schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 17:16:
Je hebt toch echt het DB ww nodig.
DB ww

Database ?ww?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
wachtwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154696

Hallo,

Ik heb op dit moment de voglende site: http://www.dreumels.tk
Nu zit ik eraan te denken om joomla te gaan gebruiken voor deze site. Weet alleen niet of de functionaliteiten die ik wil te behalen zijn met joonla.

Voor mij is de layout erg belangrijk, niet teveel informatie (login, aantal gebruiker, zoeken, etc). Is dit mogelijk om te deactiveren of iets dergelijks ? Daarnaast is het mogelijk om een eigen template te maken, is dit moeilijk en kun je een zelfde layout creeeren zoals ik die op het moment heb ?

Daarnaast is een fotoalbum en een forum + gastenboek ook belangrijk. Met de foto's wil ik het eigenlijk zo hebben dat ik ze ergens neerzet in een map op de server waardoor joomla zelf of een module voor thumbs zorgt etc. Ik weet niet in hoeverre dit mogelijk is.

Updaten is ook een belangrijke reden. Dit zou makkelijker en sneller kunnen met joomla in mijn ogen dan wanneer je alle html files moet wijzigen.

Is Joomla de oplossing of kan ik het beter zo laten zoals het nu is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski

Sosabowski

nerd

Anoniem: 154696 schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 15:17:
Hallo,

Ik heb op dit moment de voglende site: http://www.dreumels.tk
Nu zit ik eraan te denken om joomla te gaan gebruiken voor deze site. Weet alleen niet of de functionaliteiten die ik wil te behalen zijn met joonla.

Voor mij is de layout erg belangrijk, niet teveel informatie (login, aantal gebruiker, zoeken, etc). Is dit mogelijk om te deactiveren of iets dergelijks ? Daarnaast is het mogelijk om een eigen template te maken, is dit moeilijk en kun je een zelfde layout creeeren zoals ik die op het moment heb ?
Dat kan
Daarnaast is een fotoalbum en een forum + gastenboek ook belangrijk. Met de foto's wil ik het eigenlijk zo hebben dat ik ze ergens neerzet in een map op de server waardoor joomla zelf of een module voor thumbs zorgt etc. Ik weet niet in hoeverre dit mogelijk is.
Standaard zit er geen fotoboek bij Joomla maar er zijn tal van componenten die deze functionaliteit aanbieden, van super simpel tot met de meest uitgebreide opties.
Updaten is ook een belangrijke reden. Dit zou makkelijker en sneller kunnen met joomla in mijn ogen dan wanneer je alle html files moet wijzigen.
Ook dat kan met Joomla maar ook met elk ander CMS
Is Joomla de oplossing of kan ik het beter zo laten zoals het nu is ?
Joomla is zeker niet DE oplossing. Maar om het jezelf makkelijker te maken ben je wel beter af met een CMS ipv zelf alle html bewerken. Dat geldt helemaal als er meerder gebruikers aan de teksten werken.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski

Sosabowski

nerd

Voor mijn site wil ik een aantal boeken publiceren. Compleet met inhoudsopgave, secties, hoofstukken en paragraven. Ik heb al even naar DocMan gekeken maar dat lijkt zich meer te richten op losse documenten. Iemand een suggestie voor een component met deze functionaliteit?

edit:
Het normale content systeem voldoet niet omdat je niet een stuk of vijf lagen diep kan gaan. Zou een wiki hier handig kunnen zijn?
edit2:
Onder postnuke had je zo'n mooie module "ContentExpress" zoiets zoek ik voor Joomla dus.

[ Voor 32% gewijzigd door Sosabowski op 24-10-2005 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
vandaag is een site van mij van mijn clan die in phpnuke 6.4 gemaakt wat (ze zijn bij 7.9 dus je voelt hem al aankomen) en een phpbb forum uit het jaar 0 heeft gehacked...

Ik ben er nu zo klaar mee dat ik denk ook die site op Joomla over gooi. Iemand ervaring met een phpnuke->mambo/joomla port?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski

Sosabowski

nerd

Jazzper schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 18:02:
vandaag is een site van mij van mijn clan die in phpnuke 6.4 gemaakt wat (ze zijn bij 7.9 dus je voelt hem al aankomen) en een phpbb forum uit het jaar 0 heeft gehacked...
Stom, maar als je de komende jaren je Joomla installatie niet bijhoud dan gebeurt er precies hetzelfde.
Ik ben er nu zo klaar mee dat ik denk ook die site op Joomla over gooi. Iemand ervaring met een phpnuke->mambo/joomla port?
Ik ben zelf ooit overgestapt van postnuke --> Mambo daarvoor zijn wel import scripts te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Ik heb sinds kort, nog maar pas eigenlijk, een Mambo-site die ik binnen een paar dagen naar een andere server moet verhuizen. Ik zit me nu af te vragen of het niet verstandiger is meteen over te stappen op Joomla. Kan iemand kort verduidelijken wat de voor/nadelen zijn van beide 'namen'. Inhoudelijk is er op dit moment nog quasi geen verschil in functionaliteit als ik me niet vergis, maar wat biedt de beste toekomstperspectieven?

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

ik vind dat ook redelijk lastig om te voorspellen, maar als ik zo de verschillende fora doorlees, lijkt me Joomla de beste keuze... aangezien sinds de afscheiding de echte diehard open source hippies meer richting die kant op zijn gegaan (kan dit niet helemaal hard maken, maar oke).

Ik zou wel even testen of al je components wel werken in Joomla, dat is helaas niet altijd het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Niet online

Nila

Idiot!

Ik ben opzoek naar een uitgebreid component.

Ik zoek een component waar ik Catagorien aan kan maken.
Daarin subcatagorien en daarin weer catagorien. en als het enigzins kan. daarin weer catagorien maar dat is nog niet zo erg.

Dus een soort webshop maar dan heel uitgebreid en luxe. Maar kan er tot nu toe geen vinden.

Ik heb al wel een paar andere dingen geprobeert.

Ik draai Mambo. Misschien iets om over te stappen naar joomla voor meer keuze en betere door ontwikkeling??

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Na de splitsing tussen core devvers en Miro is er niet maar dan ook niets uit de handen van het Miro team gekomen. Het enige wat ze uit hebben gebracht zijn de CVS releases die al klaar stonden voor de Joomla 1.0 release.

Joomla zit ondertussen alweer op versie 1.03 waar in de afgelopen maanden al weer flink gewerkt word terwijl de mambo 4.5.3 versie voorzien is van de security leaks die men bij Joomla al heeft opgelost...

Ik denk dat het hele Mambo gebeuren al zo goed als dood is en dat iedereen vroeg of laat wel richting de core devvers over zal moeten stappen.

Ik ben in ieder geval al helemaal up to date, http://www.aboutdj.nl draait op versie 1.03 en tijens alle upgrades nog geen enkel probleem tegen gekomen.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Nila schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:10:

Daarin subcatagorien en daarin weer catagorien. en als het enigzins kan. daarin weer catagorien maar dat is nog niet zo erg.

Dus een soort webshop maar dan heel uitgebreid en luxe. Maar kan er tot nu toe geen vinden.

Ik draai Mambo. Misschien iets om over te stappen naar joomla voor meer keuze en betere door ontwikkeling??
hoe zie je dat dan precies voor je uiteindelijk op je site? Het klinkt mij nog allemaal te vaag in de oren. Ik weet iig wel dat je je niet teveel moet vastklampen aan de huidige section/category/content-item-verdeling. Dat is puur voor de organisatie in de backend en zegt niks over hoe het er op de frontend uit komt te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Nila schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 14:10:

Je zou eens kunnen kijken naar VirtueMarkt Voorheen Mambo PHP-shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo, ben sinds gister bezig met Joomla en bevalt me tot nu toe zeer goed. Ben nu opzoek naar een forum en een gastenboek. Na een beetje zoeken heb ik als gastenboek akobook(volgens mij schrijf je het zo) gevonden. Voor het forum zit ik aan phpBB of simpleboard (joomlaboard tegenwoordig) te denken. Hebben mensen hier ervaringen mee, of suggesties dat ik beter voor een ander forum of gastenboek kan gaan ?

Daarnaast zoek ik ook nog een goed fotoalbum, xoops vind ik er niet echt mooi uitzien (mijn mening) dus waarschijnlijk ga ik mijn fotoalbum extern met coppermine realiseren, tenzij iemand andere suggesties heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
akobook en simpleboard zijn ongeveer de standaard. Zit nu in het zelfde schuitje want ik ben een site aan het porten van phpnuke->joomla en phpbb -> ???
Die ??? wordt waarschijnlijk simpleboard, dat is wel het makkelijkst want lekker ondersteund. Er zijn wel phpbb versies voor mambo (mamboplus) maar ik weet niet of dat je bij de eerste de beste update eruit ligt...

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Niet online

Nila

Idiot!

TD-er schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:23:
[...]

Je zou eens kunnen kijken naar VirtueMarkt Voorheen Mambo PHP-shop.
Ja die module heb ik al geprobeert en kan met veel omwegen wel een klein beetje bereiken wat ik bedoelde.

maar als het kan nog wat uitgebreider.

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosabowski

Sosabowski

nerd

Anoniem: 154696 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 15:43:
Daarnaast zoek ik ook nog een goed fotoalbum, xoops vind ik er niet echt mooi uitzien (mijn mening) dus waarschijnlijk ga ik mijn fotoalbum extern met coppermine realiseren, tenzij iemand andere suggesties heeft.
gallery?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik bedoelde ipv xoops eigenlijk zoom (verkeerde benaming) om een of andere reden kan ik mijn post niet editen :( sorry daarvoor. Ik zal vanmiddag eens even kijken naar de mogelijkheden van gallery. Waarschijnlijk wordt het toch een extern programma zoals reeds aangegeven. Ook doordat ik de foto's waarschijnlijk op een andere webserver ga neerzetten. Toch bedankt voor je reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het anders gedaan... Check www.pes-united.com en dan links de pes4 cup bussum. Is gewoon met express tumbnail creator gedaan.. Aparte link..

Ik ben nog opzoek naar een goede counter. Iemand een mooie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ziet er netjes uit, thema zelf gemaakt of aangepast ?

Waarschijnlijk ga ik voordezelfde oplossing moet alleen nog even kijken of ik de foto's in een nieuw venster open of in een iframe. Vanavond eerst maar eens kijken of ik mijn gastenboek en forum geinstalleerd krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het thema is aangepast. Ben een nieuwe gebruiker zeg maar ik weet bijna niks hiervan af. Maar langzaam ga ik het snappen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
heel veel van die templates hebben het 2e en 3e nieuws item naast elkaar, kun je dat ook gewoon onder elkaar laten zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Jazzper schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 17:49:
heel veel van die templates hebben het 2e en 3e nieuws item naast elkaar, kun je dat ook gewoon onder elkaar laten zetten?
ja je kunt instellen hoeveel begin artikelen er zijn (default 1 over de volle breedte), hoeveel er dan volgen en hoeveel breed (default 3 bij 2) en hoeveel je alleen de titel moet tonen.
Ik vergeet alleen altijd waar die instellingen staan. Ze slaan trouwens op de frontpage, maar waar je dat aanpast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
ik heb het al
in menu onder home > columns

net met ezphpnuke van phpnuke naar mambo geconvert.. gaat bijna geheel goed.
www.bb4e.nl
(www.bb4e.nl/oud is de oude)
users doen het allemaal alleen ik moest author niet overnemen dat ging fout.

[ Voor 8% gewijzigd door Jazzper op 27-10-2005 02:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vind het een geweldig iets, gastenboek en forum werkt in een paar klikken :D, enigste wat ik nu nog moet doen is een goed/leuk thema vinden die ik eventueel kan en mag personaliseren.

Heb trouwens ook een mp3 speler gevonden die ook makkelijk werkt. Enige nadeel is dat wanneer je naar een andere gedeelte van je site of page gaat dat dan de page totaal gerefreshed wordt waardoor de muziek stopt. Denk dat ik dat ga oplossen door een extra frame toe te voegen of de speler laten openen in een nieuwe window.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:46

HaterFrame

Well... Poo came out!

Anoniem: 154696 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 08:34:
Vind het een geweldig iets, gastenboek en forum werkt in een paar klikken :D, enigste wat ik nu nog moet doen is een goed/leuk thema vinden die ik eventueel kan en mag personaliseren.

Heb trouwens ook een mp3 speler gevonden die ook makkelijk werkt. Enige nadeel is dat wanneer je naar een andere gedeelte van je site of page gaat dat dan de page totaal gerefreshed wordt waardoor de muziek stopt. Denk dat ik dat ga oplossen door een extra frame toe te voegen of de speler laten openen in een nieuwe window.
Welke MP3 player heb je gevonden?

Trouwens, ben ik de enige die baalt van Microsoft en hun brakke Transparante PNG ondersteuning? (voorbeeld: http://www.manic-mind.nl/Scripts/Joomla/)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
MaNiC_MiNd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 10:28:
[...]
Trouwens, ben ik de enige die baalt van Microsoft en hun brakke Transparante PNG ondersteuning? (voorbeeld: http://www.manic-mind.nl/Scripts/Joomla/)
Nee dat ben je niet ;)
Zie me sig maar voor me site en vergelijk het eens in IE en FF.

Ik ben momenteel bezig met een website gebaseerd op joomla. Het moet een grote nederlandse website worden. Echter ik sloop vrij veel troep uit joomla omdat ik het simpelweg niet nodig heb. In hoeverre is dit dan nog compatible met updates? Ik had al heel wat aangepast en ben toen van 1.0.2 naar 1.0.3 gegaan zonder problemen. Maar hoe gaat zich dit gedragen als ik van versie X die vrij veel heb aangepast zich gedragen als ik die update? Lijkt mij persoonlijk geen heel groot probleem omdat ik vrijwel toch alleen in de template (html/css) files zit? Heeft iemand hier ervaring mee, tevens de snelheid van een joomla/mambo gebaseerde site is die goed bij veel users? MTV schijnt er geen problemen mee te hebben tenminste hier is hun site snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
iets anders. Ik loop gigantisch met rechten te kloten. Als volgt: ik heb een clan website. Daar zijn 183 mensen geregistreerd. Globaal heb je 3 groepen: registered, mensen die daarwerkelijk member zijn van mijn clan en dan nog admins.

In welke groep vallen die clanmembers? En hoe stel ik dat in bij bv simpleboard. Met phpnuke en phpbb beheerste ik dat toen aardig maar ben hier de draad kwijt (joomla).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33616

Ik ben sinds kort bezig met joomla. Heb indertijd veel met mijn eigen cms systeem ontwikkeld, en ook al vind ik de backend heerlijk, het adminpaneel laat veel te wensen over en is ontzettend brak. Ook zijn er uiteraard maar weinig modules voor beschikbaar in tegenstelling tot joomla.

Dus ben nu over naar Joomla...

Ik zie nu al veel tekortkomingen op gebieden die eerder in dit topic al genoemd zijn (rechtensysteem etc.), maar dat kan ik hopelijk zelf nog wel hacken zodat het wel fatsoenlijk wordt. Typo3 zou in principe beter zijn, maar het adminpaneel is simpelweg te slecht voor de mensen die ermee moeten gaan werken.

Op het moment is het zo dat de site die ik nu ontwikkel wat vaste content heeft en daarbinnen een zooi afdelingen met eigen rechten per afdeling om items toe te voegen. Ik ben daarmee aan de slag gegaan en heb e.e.a. opgezet, en ik heb eigenlijk beheofte aan bevestiging of ik op de goede weg ben.

Ik heb alle content opgedeelte in secties en daarbinnen een aantal categorien. Verder heb ik één grote sectie afdelingen, daarbinnen zitten een stuk of 10 afdelingen die ik als categorien heb neergezet. Via een hack (eerder genoemd in die topic, iets van auth) + de Groups Access module probeer ik nu rechten toe te kennen per category. Voorlopig loop ik hier nog aardig in vast omdat zodra ik de author kies als lvl (wat nodig is om content toe te voegen) dit beschikbaar wordt op alle pagina's, en ze moeten enkel rechten krijgen om dingen toe te voegen op pagina's waar ik dat aangeef terwijl ze de rest van de pagina's gewoon moeten kunnen blijven zien.

Hoe kan ik dit het beste oplossen, wellicht dat ik dit zelf in de code moet gaan aanpassen?

Verder heb ik in global settings alle opties als uitgezet zodat het eigenlijk lijkt alsog het gewone static content betreft die toegevoegd wordt (gewone pagina's infotekst), en dus geen browseachtige systemen met hits en overzichtjes en wie het heeft toegevoegd etc. etc. In mijn eigen cms bouwde ik dat gewoon als static content, maar dat is in joomla niet mogelijk (want dan kun je geen sections gebruiken). Het enige wat ik nog niet wegkrijg is Results 1 - 5 of 5 en de filter opties... daardoor ziet het er nog altijd niet optimaal uit... is dat vastgebakken in categories en section structuur?

Zit ik verder wel op de goede weg?

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 33616 op 27-10-2005 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Anoniem: 33616 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 12:36:

Ik heb alle content opgedeelte in secties en daarbinnen een aantal categorien. Verder heb ik één grote sectie afdelingen, daarbinnen zitten een stuk of 10 afdelingen die ik als categorien heb neergezet. Via een hack (eerder genoemd in die topic, iets van auth) + de Groups Access module probeer ik nu rechten toe te kennen per category. Voorlopig loop ik hier nog aardig in vast omdat zodra ik de author kies als lvl (wat nodig is om content toe te voegen) dit beschikbaar wordt op alle pagina's, en ze moeten enkel rechten krijgen om dingen toe te voegen op pagina's waar ik dat aangeef terwijl ze de rest van de pagina's gewoon moeten kunnen blijven zien.

Hoe kan ik dit het beste oplossen, wellicht dat ik dit zelf in de code moet gaan aanpassen?

Zit ik verder wel op de goede weg?
Volgens mij is dit idd niet zo 1-2-3 te regelen, als je author/editor/publisher bent kun je overal op de site aanpassen, voor zover ik weet. Aanpassen kan die author dus overal waar er content-items zijn.

Toevoegen zou wel een ander verhaal kunnen zijn, alleen ben ik bang dat je je sections/categories indeling overhoop moet halen.

Zoals je misschien wel weet kun je, als je een nieuwe menu-item gaat aanmaken, kiezen voor een 'Submit - Content' menu-item. Als je die aanmaakt, moet je een section kiezen waar die content heengaat. Kortom, wil je dat een publisher nieuwe dingen moet kunnen gaan toevoegen voor één specifieke afdeling, dan zul je je afdelingen in moeten gaan delen als sections ipv categories. Ik weet niet hoeveel en welke sections je nu nog meer hebt, dus je moet afwegen in hoeverre het je dat waard is.

Het voordeel van bovenstaande constructie is dat de publisher alleen nieuwe dingen kan publishen voor die section $afdeling. Tevens kun je een nieuwe menu-item aanmaken met een section-blog/table waar al die dingen inkomen, en deze menu-item afschermen dmv het group access component.

Ik weet niet helemaal of je dit bedoelde en of ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd, heb je nog vragen, shoot :P

[ Voor 4% gewijzigd door LuNaTiC op 27-10-2005 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LuNaTiC schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 13:20:
[...]

Volgens mij is dit idd niet zo 1-2-3 te regelen, als je author/editor/publisher bent kun je overal op de site aanpassen, voor zover ik weet. Aanpassen kan die author dus overal waar er content-items zijn.

Toevoegen zou wel een ander verhaal kunnen zijn, alleen ben ik bang dat je je sections/categories indeling overhoop moet halen.

Zoals je misschien wel weet kun je, als je een nieuwe menu-item gaat aanmaken, kiezen voor een 'Submit - Content' menu-item. Als je die aanmaakt, moet je een section kiezen waar die content heengaat. Kortom, wil je dat een publisher nieuwe dingen moet kunnen gaan toevoegen voor één specifieke afdeling, dan zul je je afdelingen in moeten gaan delen als sections ipv categories. Ik weet niet hoeveel en welke sections je nu nog meer hebt, dus je moet afwegen in hoeverre het je dat waard is.

Het voordeel van bovenstaande constructie is dat de publisher alleen nieuwe dingen kan publishen voor die section $afdeling. Tevens kun je een nieuwe menu-item aanmaken met een section-blog/table waar al die dingen inkomen, en deze menu-item afschermen dmv het group access component.

Ik weet niet helemaal of je dit bedoelde en of ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd, heb je nog vragen, shoot :P
Ik snap je constructie ja... Ik vind het alleen wel erg jammer dat de beheerders dan vervolgens geen items kunnen wijzigen, aangezien dat ook wel van belang is.

Misschien kun je gewoon hardcoded gaan aangeven bij welke category er rechten moeten verschijnen en bij welke niet... Heel erg foute manier van opzetten natuurlijk, maar het systeem laat geen andere ruimte...

Zou je daar ook geen module van kunnen maken om het netjes op te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Waarom zouden beheerders geen items meer kunnen wijzigen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LuNaTiC schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 13:42:
Waarom zouden beheerders geen items meer kunnen wijzigen dan?
Sorry, ik bedoel dus de authors, de beheerders van de afdelingen... Mijn bedoeling is eigenlijk dat die hun eigen plekje op de site kunnen beheren maar dan ook echt alleen die plek. De content moet echter voor iedereen zichtbaar zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 33616 op 27-10-2005 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ja, als dat echt je enige doel is, dan is dat niet mogelijk in Joomla... eenmaal author, overal author. Dat is nu eenmaal de beperking van het systeem ja. Het zou prachtig zijn wanneer je puur op sectieniveau of categoryniveau groepsrechten kan toekennen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LuNaTiC schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 13:47:
Ja, als dat echt je enige doel is, dan is dat niet mogelijk in Joomla... eenmaal author, overal author. Dat is nu eenmaal de beperking van het systeem ja. Het zou prachtig zijn wanneer je puur op sectieniveau of categoryniveau groepsrechten kan toekennen...
Vandaar dus mijn idee om daar misschien een hack voor te schrijven... Zo -verschrikkelijk- moeilijk kan dat toch niet zijn of zal het vies tegenvallen?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 33616 op 27-10-2005 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Jazzper schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 11:12:
iets anders. Ik loop gigantisch met rechten te kloten. Als volgt: ik heb een clan website. Daar zijn 183 mensen geregistreerd. Globaal heb je 3 groepen: registered, mensen die daarwerkelijk member zijn van mijn clan en dan nog admins.

In welke groep vallen die clanmembers? En hoe stel ik dat in bij bv simpleboard. Met phpnuke en phpbb beheerste ik dat toen aardig maar ben hier de draad kwijt (joomla).
Het is volgens mij maar net wat je wil dat iedereen kan; Joomla maakt geen verschil qua 'status', alleen maar in 'permissies'. Als zowel je registered members als de clanmembers verder niets mogen aanpassen, oid, dan zullen ze beiden in de groep 'registered' vallen.

Mogen je clanmembers wel allerlei dingen aanpassen, toevoegen, is het simpel, dan gooi je ze in de groep van author/editer/publisher, afhankelijk wat je wil.

Als beiden evenveel mogen, maar je wilt toch een soort verschil van status aangeven, moet je denk ik op zoek gaan naar components waarmee je profiles etc kan uitbreiden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Anoniem: 33616 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 13:48:
[...]

Vandaar dus mijn idee om daar misschien een hack voor te schrijven... Zo -verschrikkelijk- moeilijk kan dat toch niet zijn of zal het vies tegenvallen?
Geen idee, ik weet niet wat je coding-skills zijn? :P

maar het lijkt me toch aardig lastig, aangezien je in de core moet gaan wroeten. Het feit dat mambo/joomla toch al zo lang bestaat, eigenlijk een groot deel van de community vindt dat het rechtensysteem al die tijd veels te beperkt is gebleven, daar in updates nog niets aan is veranderd en dat er tussentijds ook geen echte ' goede' hacks zijn verschenen, zegt mij eigenlijk al genoeg.

Maar als jij dat kunt maken, be my guest :P Graag zelfs, want wij zitten eigenlijk ook een beetje in hetzelfde parket (oke, ietsjes anders, maar de problematiek is wel aardig gerelateerd ja.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is trouwens het verschil in de opzet tussen newsflashes en news binnen het voorbeeld joomla systeem? Voor beide zijn andere modules gemaakt maar de opzet lijkt precies hetzelfde. Gewoon kwestie van andere category of is het meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LuNaTiC schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 13:55:
[...]

Geen idee, ik weet niet wat je coding-skills zijn? :P

maar het lijkt me toch aardig lastig, aangezien je in de core moet gaan wroeten. Het feit dat mambo/joomla toch al zo lang bestaat, eigenlijk een groot deel van de community vindt dat het rechtensysteem al die tijd veels te beperkt is gebleven, daar in updates nog niets aan is veranderd en dat er tussentijds ook geen echte ' goede' hacks zijn verschenen, zegt mij eigenlijk al genoeg.

Maar als jij dat kunt maken, be my guest :P Graag zelfs, want wij zitten eigenlijk ook een beetje in hetzelfde parket (oke, ietsjes anders, maar de problematiek is wel aardig gerelateerd ja.)
Mijn coding-skills zijn wel aardig goed, maar mijn bekendheid met het systeem helaas minder, ben pas sinds vandaag ernaar aan het kijken.

Maar inderdaad, ik zat hetzelfde te denken... Blijkbaar is joomla (mambo) dusdanig slecht (?) opgezet dat een wijziging als deze gewoon moeilijk door te voeren is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Anoniem: 33616 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 14:00:
Wat is trouwens het verschil in de opzet tussen newsflashes en news binnen het voorbeeld joomla systeem? Voor beide zijn andere modules gemaakt maar de opzet lijkt precies hetzelfde. Gewoon kwestie van andere category of is het meer?
De module newsflash is bij een hoop templates ergens in een klein hokje geplaatst en is bijvoorbeeld bedoeld om korte mededelingen in te plaatsen. Deze worden standaard random gekozen uit alle newsflashes.
Je hebt ook newsflash-scrollers als modules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Anoniem: 33616 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 14:02:
[...]

Mijn coding-skills zijn wel aardig goed, maar mijn bekendheid met het systeem helaas minder, ben pas sinds vandaag ernaar aan het kijken.

Maar inderdaad, ik zat hetzelfde te denken... Blijkbaar is joomla (mambo) dusdanig slecht (?) opgezet dat een wijziging als deze gewoon moeilijk door te voeren is...
Het schijnt een van de grote updates te worden van de nieuwe Joomla-versie (1.1 mischien? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TD-er schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 14:06:
[...]

Het schijnt een van de grote updates te worden van de nieuwe Joomla-versie (1.1 mischien? )
Ja ik had het begrepen, helaas moet ik het systeem voor 1 december opleveren :) En dat halen ze vast niet... Ik zal misschien maar eens zelf gaan kijken of ik wat snelle hardcoded hacks kan toevoegen t.z.t. lekker dirty ;)
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.