[CMS] Het grote Mambo (en nu ook Joomla) OS topic - deel 1

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 84.402 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-06 08:16

DeluxZ

Livin' the good life

degroot schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 22:56:
Een tijd geleden had een klasgenoot van mij hier al eens mee lopen spelen.
Aangezien wij onze vorderingen moeten kunnen tonen voor school(ICT), is het makkelijk dat je dat direct op de site kan plaatsen als je bv door je stage een competentie/kerntaak(zie het als opdrachten) hebt behaalt.

Ik was er een tijd terug mee aan het kl*te, Kreeg namelijk intern wel de lay-out te zien maar zodra ik achter een andere pc zat kreeg ik alleen tekst te zien ipv een mooie lay-out.
(iemand miss een idee daarvoor?)
Als het probleem zich nog steeds voordoet zal ik 2 pic's uploaden zodat je mijn bedoeling kan zien
Daarna heb ik er weinig meer aan gedaan maar met dit topic ga ik het zeker even opnieuw proberen.
Dit probleem had ik ook toen ik hem op mijn localhost draaide en op mijn zus der laptop ging kijken of alles een beetje klopte. Tot mijn verbazing zag ik alleen maar tekst geen images etc. Toen heb ik alles geupload naar mijn server en toen werkte alles wel 8)7 .

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06 11:58
gezien dat woordje "intern" denk ik dat je het hebt over de administrator-pagina.
Ik heb gemerkt dat de methode die Mambo gebruikt om de content te layouten niet werkt in elke browser op elke machine.
Het kan ook een instelling zijn bij de beveiliging in Windows.
Toevallig had ik gisteren bij een stukje text dat het submitten niet werkte onder Firefox en onder IE dezelfde knip-en-plak-actie wel werkte. Op het scherm zag het er bij beide goed uit, maar onder Firefox kon je niet saven.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131992

Ik denk dat je configuration.php verkeerd is ingesteld, en bv linked naar een intern ip adres.. of je css file verkeerd linked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34169

degroot schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 22:56:
Een tijd geleden had een klasgenoot van mij hier al eens mee lopen spelen.
Aangezien wij onze vorderingen moeten kunnen tonen voor school(ICT), is het makkelijk dat je dat direct op de site kan plaatsen als je bv door je stage een competentie/kerntaak(zie het als opdrachten) hebt behaalt.

Ik was er een tijd terug mee aan het kl*te, Kreeg namelijk intern wel de lay-out te zien maar zodra ik achter een andere pc zat kreeg ik alleen tekst te zien ipv een mooie lay-out.
(iemand miss een idee daarvoor?)
Als het probleem zich nog steeds voordoet zal ik 2 pic's uploaden zodat je mijn bedoeling kan zien
Daarna heb ik er weinig meer aan gedaan maar met dit topic ga ik het zeker even opnieuw proberen.
Ja, de configuratie file. Alles verwijst naar [mambolivesite]\[path], als je de eerste intern hebt ingesteld kun je alleen intern style en content bekijken, andersom kun je met een extern adres (dus je externe IP of domeinnaam) alleen extern style en content bekijken, intern krijg je dan alleen de content.
Oplossing: Extern IP (of domeinnaam) instellen in je config file, en in Windows de hosts file aanpassen (zie Google) of NAT-loopback aanzetten als je router dat ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:23

timovd

Voorsprong door techniek

Jan, Ik denk dat ik ook zOOm ga gebruiken voor mijn site, omdat deze wat "kaler" is dan Coppermine. Hoe kan ik - zoals op jouw site - de pics openen in een nieuw venster?

Edit: ik heb het al gevonden. Bij "lay-out" moet je "pop up media" op "yes" zetten.
Bij mij werkt het helaas nog niet helemaal goed. Ik krijg wel een pop-up venster, maar niet met het plaatje(FF en IE)

[ Voor 48% gewijzigd door timovd op 10-07-2005 20:54 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Anoniem: 34169 schreef op zondag 10 juli 2005 @ 09:33:
[...]Ja, de configuratie file. Alles verwijst naar [mambolivesite]\[path], als je de eerste intern hebt ingesteld kun je alleen intern style en content bekijken, andersom kun je met een extern adres (dus je externe IP of domeinnaam) alleen extern style en content bekijken, intern krijg je dan alleen de content.
Dit kan wel eens kloppen wat je zegt, heb helaas nog geen tijd ervoor gehad om het te proberen.

Maar ik gebruikte eerste een verwijzing naar localhost\mambo (intern dus) en daarom kreeeg ik dus alleen op mijn eigen pc de lay-out te zien.
Daarna probeerde ik mijn intern IP (192.168.0.1, ook al intern), en kreeg ik alweer op mijn eigen pc alleen de lay-out te zien.
Dus als ik het goed begrijp kan ik hier mijn extern IP invullen of hostnaam, zodat ik van buitenaf wel e layout krijg te zien(maar werkt dit dan ook intern?op mijn eigen pc? :o .)

In ieder geval ga ik het van de week even proberen en zal ik even laten weten of het werkte
Anoniem: 34169 schreef op zondag 10 juli 2005 @ 09:33:
[...]
Oplossing: Extern IP (of domeinnaam) instellen in je config file, en in Windows de hosts file aanpassen (zie Google) of NAT-loopback aanzetten als je router dat onderste
Dat instellen van een extern ip snap ik dus wel.
Alleen wat bedoel je precies met NAT-Loopback?
Ik Draai ISA Server 2003 dus neem aan dat die dat wel ondersteunt(ben niet echt een held in netwerk, maar voor de prijs van een ISA server ken je wel 50 (huis-tuin-keuken)Routers kopen) 8)7 ?

[ Voor 26% gewijzigd door degroot op 10-07-2005 22:53 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
NAT-loopback wil zeggen dat je binnen je eigen netwerk ook je internet-adres kunt gebruiken.
Bij mij (Demon) is dat dus voor zowel buiten als binnen http://systeemnaam.demon.nl.
Als ik die NAT-loopback niet aan het staan is mijn webserver alleen te bereiken via http://192.168.100.2, tenzij je in je OS aangeeft dat je systeemnaam.provider.nl wijst naar dat IP-adres.

Dat laatste kun je doen door de file C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts aan te passen (gewoon met notepad)
Daarin zet je het IP-adres van je webserver, gevolgd door de naam die van buiten nodig is.
Bijvoorbeeld:
192.168.100.2 systeemnaam.demon.nl

Maar het moge duidelijk zijn dat een NAT-loopback handiger is, anders moet je op elke PC die hosts file aanpassen en ook na elke nieuwe windows-install.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
@deluxZ: welk component is dat dan? Kan dat ook wel gebruiken voor mijn clan.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoals TD-er zegt, normaal gesproken kun je niet naar je eigen IP connecten; mijn IP is 80.60.MY.IP (even gemasked ;)), vanaf mijn eigen PC kan ik dus niet zelf verbinden met 80.60.MY.IP. Als je NAT-Loopback aanzet, kan dat wel.
Die optie zit ergens in je router, of niet, want veel dingen ondersteunen het helemaal niet.
Een ander oplossing is dus in de HOSTS file van de Windows PC waarmee je naar je eigen IP wil connecten de volgende regel te zetten:
code:
1
2
10.0.0.1          80.60.MY.IP                [en/of]
10.0.0.1          www.domeinnaam.tld

Natuurlijk zonder dat [en/of] ;)
Dat zorgt er voor dat ook het domein of IP waarnaar wordt verwezen in de configuratie door wordt verwezen naar je interne IP. Je kunt dan dus gewoon vanaf je interne netwerk je externe IP of domeinnaam invoeren.
Jazzper schreef op maandag 11 juli 2005 @ 09:00:
@deluxZ: welk component is dat dan? Kan dat ook wel gebruiken voor mijn clan.
Ietsje omhoog scrollen naar [rml]DeluxZ in "[ CMS] Het grote Mambo OS topic - deel 1"[/rml]

Die link is:
code:
1
http://www.clan-troopers.org/index.php?option=com_partystaff&Itemid=63
Let op het com_partystaff. Die component heet dus hoogstwaarschijnlijk Partystaff. Een beetje zoeken op Mamboforge, en we komen hier terecht :)

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 34169 op 11-07-2005 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
  • Laatst online: 04-04 18:36
Ik gebruik op dit moment ponygallery als photoalbum maar ik moet zeggen dat ik daar zelf flink in aan het wijzigen ben gegaan voor een goede weergave.
Heb ook zoom geprobeerd, maar kreeg hem niet lekker aan de praat en ik vind hem wat onrustig. De "frontend" media applicatie is overigens wel erg uitgebreid (voor een gewone gebruiker zelfs te uitgebreid).

Ben benieuwd naar de nieuwe versie van zOOm en ook van 4.5.3 :-)

edit:
Ik heb trouwens een website voor een klant tweetalig moeten maken. Dat werkt ook net zo mooi en makkelijk.

@jan
Linkjes toevoegen als code is nieuw voor mij :D

[ Voor 20% gewijzigd door Ma_rK op 13-07-2005 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

DeluxZ schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 19:13:
[...]
ik heb echt veel errors bij het installeren van bepaalde dingen

krijg errors dat het geen goede install file inzit als ik bij component en bij module installeer..kan ik het ook gewoon uploaden. Zojah, waar moet je dat dan uploaden. Welke map :9 :>
iemand :+ :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94901

Misschien zit er een fout in de install XML?
Heb je het over een module of een component? Welke dan?

Meer info kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee, dat werkt niet, er worden namelijk ook tabellen aangemaakt in je database. Wat gaat er dan precies fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ma_rK schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 01:21:
Ik gebruik op dit moment ponygallery als photoalbum maar ik moet zeggen dat ik daar zelf flink in aan het wijzigen ben gegaan voor een goede weergave.
Heb ook zoom geprobeerd, maar kreeg hem niet lekker aan de praat en ik vind hem wat onrustig. De "frontend" media applicatie is overigens wel erg uitgebreid (voor een gewone gebruiker zelfs te uitgebreid).

Ben benieuwd naar de nieuwe versie van zOOm en ook van 4.5.3 :-)
Pony heb ik wel geprobeerd, maar voldeed om de een of andere reden niet. Wat ik eigenlijk mis in zOOm (het enige wat ik echt mis, in elke gallery eigenlijk) is drie verschillende afbeeldingen: thumbnail, displaysize, fullsize. Zodat ik bv. een thumbnail voor het overzicht hebt (100 breed), een view size zodat mensen m beter kunnen bekijken (600 breed) en een full size mochten mensen de afbeelding willen printen (4MP).
edit:
Ik heb trouwens een website voor een klant tweetalig moeten maken. Dat werkt ook net zo mooi en makkelijk.
Hoe heb je dat precies gedaan dan? Is die site online te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
dat tweetalig ben ik ook erg nieuwsgierig naar.

Wat ik eigenlijk ook nog zoek is een module om newsletters een beetje mooi te representeren.
Ik denk er zelf over om maar een Blog-style met een bepaalde categorie nieuws-items te maken die een aantal kolommen gebruikt voor de weergave van de items en dan een thumbnail te maken van de eerste pagina van die nieuwsletter.
Maar als iemand anders een idee heeft, hoor ik dat graag.

Is er trouwens ook een module om gewoon 1 plaatje te plaatsen en dan bedoel ik dus niet de module header-image (want die gebruik ik al elders :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Anoniem: 94901 schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 12:59:
Misschien zit er een fout in de install XML?
Heb je het over een module of een component? Welke dan?

Meer info kan geen kwaad.
hij zeurt zowel bij module als bij component dat het geen goede XML is..ik zal wel is kijken als ik weer zin en tijd heb :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94901

in tweemeertalen maken kan met de component MAMBELFISH
ook op mn eigen site gedaan, welke ik momenteel aan het restylen ben :)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 94901 op 14-07-2005 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
[...]
Hoe heb je dat precies gedaan dan? Is die site online te vinden?
Mambelfish idd
Website: www.easyconference.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149192

Nieuwe site in mambo

Iemand nog feedback?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

afgezien van de spelfoutjes niet veel... ja het icon wat je gebruikt in de site, lijkt me leuker als je die zou vervangen voor een eigen brouwsel...

en ja.. de 'stijl' is niet echt mijn ding... maar das persoonlijk :)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130503

Ik weet niet of iemand het in de discussie al genoemd heeft (nee, ik lees geen 200 posts voordat ik blaat ;)), maar Mambo is toch wel uberranzig in elkaar gezet. Ik snap dan ook compleet niet waarom iedereen hier zo'n groot fan is van Mambo.
Juist van zulke grote systemen zou je verwachten dat ze opgebouwd zijn aan de hand van design patterns. Kenmerkend voor webapplicaties is grote vraag aan verschillende views op dezelfde logica; normale weergave, pdf weergave, print versie weergave, handheld weergave etc.
Ik ben dan ook van mening dat goede frameworks gebaseerd zijn op het MVC pattern. In Mambo is alles aan elkaar gehackt. Strikte scheiding tussen models en views is nergens te bekennen.
code:
1
2
3
4
5
6
/**
* Page navigation support class
* @package Mambo
*/
class mosPageNav {
    /** @var int The record number to start dislpaying from */

Er wordt wel uberhip met classes gewerkt, yeah OOP rocks toch immers? Maar ik zie geen enkele vorm van abstractie. Ze bundelen gewoon wat methodes in een class en noemen het dan: OOP.

Volgens mij is er geen goed team van architecten geweest die heeft nagedacht over een core framework. Al met al voorzie ik een langzame pijnlijke dood voor Mambo. Ik persoonlijk ben er absoluut niet rauwig om...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• getfirefoxnow
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Anoniem: 130503 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 11:08:
Ik weet niet of iemand het in de discussie al genoemd heeft (nee, ik lees geen 200 posts voordat ik blaat ;)), maar Mambo is toch wel uberranzig in elkaar gezet. Ik snap dan ook compleet niet waarom iedereen hier zo'n groot fan is van Mambo.
Juist van zulke grote systemen zou je verwachten dat ze opgebouwd zijn aan de hand van design patterns. Kenmerkend voor webapplicaties is grote vraag aan verschillende views op dezelfde logica; normale weergave, pdf weergave, print versie weergave, handheld weergave etc.
Ik ben dan ook van mening dat goede frameworks gebaseerd zijn op het MVC pattern. In Mambo is alles aan elkaar gehackt. Strikte scheiding tussen models en views is nergens te bekennen.
code:
1
2
3
4
5
6
/**
* Page navigation support class
* @package Mambo
*/
class mosPageNav {
    /** @var int The record number to start dislpaying from */

Er wordt wel uberhip met classes gewerkt, yeah OOP rocks toch immers? Maar ik zie geen enkele vorm van abstractie. Ze bundelen gewoon wat methodes in een class en noemen het dan: OOP.

Volgens mij is er geen goed team van architecten geweest die heeft nagedacht over een core framework. Al met al voorzie ik een langzame pijnlijke dood voor Mambo. Ik persoonlijk ben er absoluut niet rauwig om...
Ik ben het helemaal met je eens. Los van het feit dat de logische opzet misschien niet meer van deze tijd is, vind ik mambo over het algemeen een product dat erg tekort schiet. Laat ik voorop stellen dat we elkaar of elkaars voorkeurs cms'en niet moeten gaan afkraken. Maar ik denk eenvoudigweg dat Mambo z'n langste tijd wel gehad heeft. Er zijn inmiddels domweg betere producten op de markt die helaas nog niet de naamsbekendheid van mambo hebben. Persoonlijk vind ik de sites die met mambo gemaakt zijn en die hier regelmatig gepost zijn erg lelijk en ze lijken nog op elkaar ook. Ik kan me voor stellen dat een beginner niet direct begint met Typo3 o.i.d. Maar voor beginners zijn er betere producten op de markt dan mambo.

Zelf maak ik sinds kort gebruik van PHPWCMS. Dit een CMS dat door beginners makkelijk te gebruiken is en het is zo opgezet dat professionals er zeker mee uit de voeten kunnen. Je kunt er in groeien zeg maar. Het oogt lekker, het is een relatief jong product, maar wel volwassen. Er worden door open source programmeurs verder in rap tempo add-on's ontwikkeld. Ik zou dan ook graag zien dat op GOT iemand eens een topic over phpwcms of typo3 opent.

Websites die met phpwcms zijn gemaakt zien er echt goed uit:
http://www.derkleineprinz.de/
http://www.gbtechnologiesllc.com/index.phtml
http://www.woonzorgservice.org/index.php?id=43,28,0,0,1,0
http://www.spacecraftint.com/office/index.php?case_studies
http://www.eweb.gr/index.php?home

Voor typo3 geldt hetzelfde trouwens, maar goed zoals ik al zei typo3 is voor de meer ervaren designers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

afgezien van dat de laatste pagina echt gruwelijk is voor wat betreft interaction design ziet het er wel erg strak uit... zowieso mis ik een beetje door devven van mambo en neig ik ook weer wat meer naar de andere systemen... maar s ff mee pielen deze vakantie :)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131992

Sorry maar ik zie geen enkele site, die je niet hetzelfde als in mambo kan maken :O gaat meer om hoeveel ervaring je hebt met het template systeem..

Typo 3 schijnt wel erg goed te zijn idd.. heb nog niet echt veel ervaring mee maar zat hier niet een beetje rare licentie m.b.t add ons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83420

Ik zou graag een mambo template maken met fixed hight, ik heb de tabellen gemaakt en de width daar houd hij wel gewoon de waarde van de tabel aan maar voor de height niet.

wie heeft hier een oplossing voor?

dit is mijn template tot nu toe (ben een amateur)

http://s18.yousendit.com/...TK152QS8QVK62G8ETWD3B7HBS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50159

Ik heb een raar probleem met een language module. Ik heb de Nederlandse language module geïnstalleerd op mijn site en alles is inderdaad in het Nederlands, behalve één ding: de datums. Als ik een post doe of een wijziging dat staat er: Sunday blablabla.

Hebben jullie ook zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149999

Hoi Ik ben degene die www.wwoonzorgservice heeft gemaakt. Welke gek mij wil zeggen dat je met Mambo al die phpwcms site net zo makkelijk met Mambo kunt maken als met phpwcms, mag het bij mijn komen doen. Mambo is 'such a fazz' Daar ben je alleen al 3 dagen bezig om een goede template in te krijgen...

Ik heb er lang over gedaan om een goed cms systeem te zoeken en ik heb er een stuk of 10 gehad. (genoeg voor een vergelijking, dacht ik zo) om er een paar te noemen: e107, cms Score, EasyCMS3, Xoops, Mambo en Typo3.

Mamb, phpwcms en Typo3 kwamen als beste uuit de bus omdat ik de admin heel belangrijk vindt. Kan ik rechten toekennen, kan ik publicatiedata toekennen, kortom macht uitoefenen die er gewoon moet zijn.

Toen begon de ellende al met Mambo, wie the f¶ck heeft die template-shit gemaakt...! Echt niet om even iets te wijzigen. Met phpwcms was het gedaan in 2 uur. (woonzorgservice stond er in 1 avond) Daarna heb ik Typo3 gevonden en dat is het grotere broertje van phpwcms (ik denk zelfs dat phpwcms van Typo3 gecopieerd is...! Dus... ik ben het eens dat Mambo erg uitgebreid is etc. maar zit gewoon niet lekker in elkaar. Ik blijf nu nog even bij phpwcms, maar wellicht gaat het binnenkort over naar Typo3, hoewel dit systeem wel erg zwaar is (ook voor de webserver), dan kun je tenminste sites goed onderhouden...

Trouwens, ook www.triggr.com werkt onder phpwcms, niet erg ingewikkelt, maar wel leuk...

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 149999 op 22-07-2005 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Mag ik dan even zeggen dat het er erg puik uitziet :P

maar even terug naar mambo... wat kan ik daar in de toekomst nog van verwachten ?? ik bedoel.. als er al zulke goede alternatieven voor handen zijn... waarom zou ik dan nog mambo willen gebruiken ??

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26812

Persoonlijk ben ik erg te spreken over Mambo. In tegenstelling tot rolade had ik Mambo veel sneller aan de spraker dan PHPwcms... Maar dat is misschien persoonlijk.

Bij de JOVD gebruiken we momenteel ook Mambo, en wij vinden het echt ideaal. Alhoewel het rechtenbeheer wel iets uitgebreider mag.

Overigens, hier een flashje over de nieuwe versie 4.5.3: http://s95359505.onlinehome.us/m453/mambo453.html

Overigens, ik ben er van overtuigd dat die website van die woonzorgservice is na te bouwen in Mambo. Lijkt me geen probleem.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 26812 op 23-07-2005 19:15 . Reden: Kleine toevoeging. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• getfirefoxnow
  • Niet online
KeeZ schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 17:47:
Mag ik dan even zeggen dat het er erg puik uitziet :P

maar even terug naar mambo... wat kan ik daar in de toekomst nog van verwachten ?? ik bedoel.. als er al zulke goede alternatieven voor handen zijn... waarom zou ik dan nog mambo willen gebruiken ??
Net als rolade heb ik inmiddels meerdere cms'en bekeken. Ik heb bij het uitzoeken hiervan vooral gebruik gemaakt van www.opensourcecms.com. Ik heb onder meer gekeken naar Pivot, Mambo,
XOOPS, Phpwcms en Typo3. Verder zat er heel veel bagger tussen zoals Phpnuke en Postnuke.

Mijn bevindingen zijn tot dusver dat in de open source gemeenschap er 2 goede cms'en uit de bus komen en dat zijn phpwcms en typo3.

Ik ben van mening dat Mambo net als Php- en Postnuke ooit in hun tijd goede cms'en waren, maar nu niet meer (dit wordt op opensourcecms.com ook letterlijk geschreven door ervaren gebruikers). We leven nu in 2005 en er zijn inmiddels dus betere producten op de markt. Kortom kijk daar eens na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Bedankt voor die laatste link, die site maakt het wel erg duidelijk... wel jammer dat die site zelf op mambo draait :P morgen op mn werk maar eens wat verdiepen in typo...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawnmower
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-06 16:07

lawnmower

Elvis lives..

Ik ben nu ook een paar dagen met Mambo in de weer, fantastisch systeem. Echter ik ben nu al een tijd bezig met het volgende.

Wil graag een PHP pagina maken waar de bezoeker een offerte kan maken, bestaande uit 2 of 3 pagina's met [next] knoppen, je kent dat wel. Dien ik dan een component te maken of kan ik dat ook op een andere (wat minder omslachtige manier) doen?
Het maken van componenten vergt helaas erg veel tijd en geduld als je hier niet bekend mee bent en de vraag is of de tijd die ik daarin steek om alles onder de knie te krijgen opweegt tegen de tijd die ik kwijt ben om zelf een CMS te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lawnmower schreef op zondag 24 juli 2005 @ 20:44:
Ik ben nu ook een paar dagen met Mambo in de weer, fantastisch systeem. Echter ik ben nu al een tijd bezig met het volgende.

Wil graag een PHP pagina maken waar de bezoeker een offerte kan maken, bestaande uit 2 of 3 pagina's met [next] knoppen, je kent dat wel. Dien ik dan een component te maken of kan ik dat ook op een andere (wat minder omslachtige manier) doen?
Het maken van componenten vergt helaas erg veel tijd en geduld als je hier niet bekend mee bent en de vraag is of de tijd die ik daarin steek om alles onder de knie te krijgen opweegt tegen de tijd die ik kwijt ben om zelf een CMS te maken.
Ga eens op zoek naar FacileForms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawnmower
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-06 16:07

lawnmower

Elvis lives..

Anoniem: 26812 schreef op zondag 24 juli 2005 @ 20:47:
[...]

Ga eens op zoek naar FacileForms.
Dat ziet er een heel eind uit als iets dat ik nodig heb. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-06 22:14
Ik ben een tijdje geleden begonnen met eem mambo site en na het lezen van wat reply's over phpwcms ben ik dat maar eens gaan uitvogelen. En ik moet zeggen TOP product echt waar heel goed. Template maken is makkelijk en het bied je zelfs 3 manieren waaron css divs table of html code plakken. De laatste losste mijn problemen op en het is gewoon heel simpel ik ben nu nog bezig met de mogelijkheden van het menu maar het is gewoon een heel mooi systeem. Ik zou iedereen aanraden om het eens te testen, ik ben benieuwd wat phpwcms ons nog gaat brengen in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• getfirefoxnow
  • Niet online
Xiqum schreef op maandag 25 juli 2005 @ 18:13:
Ik ben een tijdje geleden begonnen met eem mambo site en na het lezen van wat reply's over phpwcms ben ik dat maar eens gaan uitvogelen. En ik moet zeggen TOP product echt waar heel goed. Template maken is makkelijk en het bied je zelfs 3 manieren waaron css divs table of html code plakken. De laatste losste mijn problemen op en het is gewoon heel simpel ik ben nu nog bezig met de mogelijkheden van het menu maar het is gewoon een heel mooi systeem. Ik zou iedereen aanraden om het eens te testen, ik ben benieuwd wat phpwcms ons nog gaat brengen in de toekomst.
Nog wat handige links als je verder wilt met phpwcms:
HET phpwcms forum:
http://www.phpwcms.de/forum

Het phpwcms forum voor ontwikkelaars:
http://dev.brenner.be/

Documentatie van phpwcms:
http://www.phpwcms-docu.de/index.php?english_version
http://www.peperkorn-online.de

Een overzicht van alle uitbreidingen die door devvers gemaakt zijn:
http://dev.brenner.be/index.php/topic,51.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
Interessant ik zal er eens naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Een rename naar een global topic lijkt me een goed idee...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• getfirefoxnow
  • Niet online
KeeZ schreef op maandag 25 juli 2005 @ 23:59:
Een rename naar een global topic lijkt me een goed idee...
Goed plan. Leest een moderator met ons mee of moeten we iemand een mailtje sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Een nieuw topic met een mooie openingspost lijkt me een goed idee... ik zal er eens aan klussen en gelijktijdig een moderator waarschuwen... iemand suggesties voor CMS systemen ?? gooi ze dan op mijn meeladres (kees at kocorp punt kicks-ass punt net) en dan neem ik ze mee... het liefst zo uitgebreid mogelijk natuurlijk dan kan ik ook een vergelijkend waren onderzoek doen...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-06 22:30
Een algemeen cms topic is wel een goed idee. Hier een aantal links die je in je startpost kunt gebruiken.

http://www.opensourcecms.com/

Een site met een aantal proefversies van bekende content management systemen.

http://www.cmsmatrix.org/

Een site waar een vergelijking op features wordt gemaakt tussen verschillende content management systemen

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• getfirefoxnow
  • Niet online
KeeZ schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 10:43:
Een nieuw topic met een mooie openingspost lijkt me een goed idee... ik zal er eens aan klussen en gelijktijdig een moderator waarschuwen... iemand suggesties voor CMS systemen ?? gooi ze dan op mijn meeladres (kees at kocorp punt kicks-ass punt net) en dan neem ik ze mee... het liefst zo uitgebreid mogelijk natuurlijk dan kan ik ook een vergelijkend waren onderzoek doen...
Ik zou me voorlopig beperken tot Typo3 en Phpwcms, dit zijn bij mijn weten momenteel de 2 betere cms'en (typo voor gevorderden en phpwcms voor average users). Ik heb hier al wat phpwcms links gepost, die zou je kunnen meenemen in de openingspost van het nieuwe topic.

Wat betreft de openingspost, die zou er echt puik uit moeten zien. Dus inclusief: logo van het cms, features, requirements, voorbeeld websites, links en nog veel meer. Wordt het een magere openingspost dan heb je grote kans dat een moderator het topic snel weer sluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

ik zal het in ieder geval even voorleggen bij 1 van de mods voordat ik met een mega-opening ga beginnen...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
getfirefoxnow schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 11:49:
[...]

Ik zou me voorlopig beperken tot Typo3 en Phpwcms, dit zijn bij mijn weten momenteel de 2 betere cms'en
Persoonlijk vind ik dat een slechte keuze. Nofi :) De keuze voor een content management system moet je aan laten sluiten bij de eisen en wensen. Elk systeem, en zeker de gratis systemen hebben hun voor en nadelen. Elk systeem heeft zijn situatie waarin hij optimaal inzetbaar is. Om mijn mening te onderbouwen Typo3 is een te complex content management systeem voor een beginnende internetter, phpwcms heb ik nog niet genoeg leren kennen om een gefundeerd oordeel te geven. Daarom kunnen we het beter zo breed mogelijk houden. Dit topic kun je beter gebruiken om mensen te helpen bij het maken van hun keuze en het verder babbelen over cms-en in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HawVer schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 23:07:
[...]

Persoonlijk vind ik dat een slechte keuze. Nofi :) De keuze voor een content management system moet je aan laten sluiten bij de eisen en wensen. Elk systeem, en zeker de gratis systemen hebben hun voor en nadelen. Elk systeem heeft zijn situatie waarin hij optimaal inzetbaar is. Om mijn mening te onderbouwen Typo3 is een te complex content management systeem voor een beginnende internetter, phpwcms heb ik nog niet genoeg leren kennen om een gefundeerd oordeel te geven. Daarom kunnen we het beter zo breed mogelijk houden. Dit topic kun je beter gebruiken om mensen te helpen bij het maken van hun keuze en het verder babbelen over cms-en in het algemeen.
Daar ben ik het nu helemaal mee eens. Ikzelf gebruik Mambo op het moment, omdat dat script gewoon aansluit op mijn wensen. Echter, ik ben het er wel mee eens dat de achterliggende technologie een beetje out of date is. Dit is wel vaker lijkt me.

Persoonlijk heb ik nog niet uitvoerig gewerkt met Typo3. En gezien de demo's die ik wel eens aangevraagd heb, lijkt het me ook niet echt gebruiksvriendelijk.

Maar om verder inhoudelijk te gaan. Een CMS moet aan je wensen voldoen. Ik ken namelijk genoeg mensen die bijvoorbeeld CMSimple al meer dan voldoende vinden voor hun website. Tja, moet je ze dan dwingen om per sé phpwcms te gebruiken?? Lijkt me niet. Iedereen moet kiezen wat hij zelf prettig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• getfirefoxnow
  • Niet online
Anoniem: 26812 schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 09:37:
[...]

Daar ben ik het nu helemaal mee eens. Ikzelf gebruik Mambo op het moment, omdat dat script gewoon aansluit op mijn wensen. Echter, ik ben het er wel mee eens dat de achterliggende technologie een beetje out of date is. Dit is wel vaker lijkt me.

Persoonlijk heb ik nog niet uitvoerig gewerkt met Typo3. En gezien de demo's die ik wel eens aangevraagd heb, lijkt het me ook niet echt gebruiksvriendelijk.

Maar om verder inhoudelijk te gaan. Een CMS moet aan je wensen voldoen. Ik ken namelijk genoeg mensen die bijvoorbeeld CMSimple al meer dan voldoende vinden voor hun website. Tja, moet je ze dan dwingen om per sé phpwcms te gebruiken?? Lijkt me niet. Iedereen moet kiezen wat hij zelf prettig vind.
Er zijn natuurlijk veel meer cms'en op de markt dan typ3 en phpwcms. Zo is Pivot een uitstekend "blog cms". Verder zijn er nog een hele zwik commerciele cms'en zoals "simsite" die in gemeenteland veel gebruikt wordt.

Maar wil je al deze cms'en behandelen in 1 topic? Op zich zou dit kunnen, er bestaat tenslotte ook een 19" TFT topic waarin alle TFT schermen besproken worden en er bestaat nog steeds het "Het grote welk OS (bijvoorbeeld linux distro) topic".

De kans bestaat echter dat je door de bomen het bos niet meer ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

getfirefoxnow schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 10:12:
[...]

Er zijn natuurlijk veel meer cms'en op de markt dan typ3 en phpwcms. Zo is Pivot een uitstekend "blog cms". Verder zijn er nog een hele zwik commerciele cms'en zoals "simsite" die in gemeenteland veel gebruikt wordt.

Maar wil je al deze cms'en behandelen in 1 topic? Op zich zou dit kunnen, er bestaat tenslotte ook een 19" TFT topic waarin alle TFT schermen besproken worden en er bestaat nog steeds het "Het grote welk OS (bijvoorbeeld linux distro) topic".

De kans bestaat echter dat je door de bomen het bos niet meer ziet.
Daar ben ik op zich ook bang voor. Is het dan niet slimmer om gewoon per CMS een topic te wijden. Met bij elk topic een briljante openingspost waarin allemaal websites zijn opgenomen die gerelateerd zijn aan dat bepaalde CMS?

Want op zich is het wel grappig... we zitten in het Mambo topic te discussieren of PHPwCMS beter is dan Mambo... beetje absurde discussie lijkt me dat voor dit topic.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 26812 op 27-07-2005 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
Daarom lijkt het mij zelf ook goed op gewoon een CMS topic te maken waar lekker gepraat en informatie kan worden uitgewisseld tussen en over de verschillende cms'n.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

Mjah ik heb al een mailtje de deur uit gedaan naar een aantal mods maar die zijn hoogstwaarschijnlijk op vakantie of op campzone... in ieder geval niet met de mogelijkheid antwoord te geven op mijn vragen...

het lijkt me ook niet onverstandig dit met een 'denktank' te gaan bespreken op MSN of een ander medium, het lijkt me nogal wat werk :) ik heb vanmiddag overigens een behoorlijk aantal cms's getest voor eigen doeleindes en man... er is nogal wat verschil :)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KeeZ schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 22:12:
Mjah ik heb al een mailtje de deur uit gedaan naar een aantal mods maar die zijn hoogstwaarschijnlijk op vakantie of op campzone... in ieder geval niet met de mogelijkheid antwoord te geven op mijn vragen...

het lijkt me ook niet onverstandig dit met een 'denktank' te gaan bespreken op MSN of een ander medium, het lijkt me nogal wat werk :) ik heb vanmiddag overigens een behoorlijk aantal cms's getest voor eigen doeleindes en man... er is nogal wat verschil :)
Dat is volgens mij dus ook het probleem waar je tegenaan loopt als je zo'n topic opent... de vele functionaliteiten van de CMS'en. Zelfs binnen dezelfde functionaliteiten kunnen nog werelden van verschil zitten... wat het er ook niet helemaal duidelijker op maakt soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Anoniem: 26812 schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 09:24:
[...]

Dat is volgens mij dus ook het probleem waar je tegenaan loopt als je zo'n topic opent... de vele functionaliteiten van de CMS'en. Zelfs binnen dezelfde functionaliteiten kunnen nog werelden van verschil zitten... wat het er ook niet helemaal duidelijker op maakt soms.
Het scheelt dat er al zoveel mensen zijn die onderzoek gedaan hebben naar cms-en. Je kan het als voorwaarde stellen voor het topic dat eerst eigen onderzoek vereist is voordat je vragen gaat stellen in het topic. Anders zie je al snel door de bomen het bos niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:24

Tjark

DON'T PANIC

phpwcms is misschien een leuke optie, maar wat wij een beetje beangstigd is dat de laatste versie al meer dan een jaar oud is: http://www.phpwcms.de/index.php?id=1,35,0,0,1,0
Lijkt erop dat het mei is geweest: http://www.phpwcms.de/index.php?id=1,36,0,0,1,0

Daarnaast lijkt 't er op dat phpwcms door 1 iemand ongehouden/gebouwd wordt. Wat als die persoon onder een trein komt?

[ Voor 22% gewijzigd door Tjark op 28-07-2005 12:41 ]

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TjarkVerhoeven schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 12:38:
phpwcms is misschien een leuke optie, maar wat wij een beetje beangstigd is dat de laatste versie al meer dan een jaar oud is: http://www.phpwcms.de/index.php?id=1,35,0,0,1,0
Lijkt erop dat het mei is geweest: http://www.phpwcms.de/index.php?id=1,36,0,0,1,0

Daarnaast lijkt 't er op dat phpwcms door 1 iemand ongehouden/gebouwd wordt. Wat als die persoon onder een trein komt?
Dan ligt de ontwikkeling letterlijk plat... ;)

Maar ik vermoed dat dan wel iemand anders het over zal nemen. Misschien dat het sowieso binnenkort in een community opgenomen zal worden... ik weet niet precies wat die kerel er mee van plan is. Maar inderdaad, ik vind het ook een beetje jammer dat het maar door één persoon word aan gewerkt. Deze kan toch minder voor elkaar krijgen dan een hele groep...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• getfirefoxnow
  • Niet online
TjarkVerhoeven schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 12:38:

Mocht Oliver Georgi, de maker van phpwcms, komen te overlijden dan wordt phpwcms overgedragen aan de open source community, bij mijn weten. Het is momenteel zelfs al zo dat phpwcms als open source cms vrij verder te ontwikkelen is door andere open source programmeurs.
Zolang anderen maar bereid zijn zich in de code te verdiepen, kan phpwcms gewoon doorontwikkeld worden.

Gezien de discussie die hier nu loopt, lijkt het me toch geen verkeerd plan om 1 centraal CMS topic te openen. Zolang maar aan de juiste voorwaarden wordt voldaan moet 1 centraal CMS topic wel een succes kunnen worden. Ik denk dat een topic die slechts 1 CMS behandelt minder overlevingsklans heeft.

[ Voor 17% gewijzigd door getfirefoxnow op 28-07-2005 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

timow schreef op zondag 10 juli 2005 @ 20:43:
[...]
Bij mij werkt z00m helaas nog niet helemaal goed. Ik krijg wel een pop-up venster, maar niet met het plaatje(FF en IE)
iemand met hetzelfde probleem? In z00m krijg ik geen pop-ups in zowel IE als Firefox(en op andere PC's).

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een probleem dat ik geen modules of components kan installeren, volgens mambo staan de rechten goed (777).

de fout die gegeven wordt:

ERROR: Could not find an XML setup file in the package. (maar die is er wel XML setup file)

media/ Writeable
administrator/components/ Writeable
components/ Writeable
images/stories/ Writeable

IEMAND EEN IDEE?????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welk component ben je aan het installeren, of krijg je dit bij allemaal??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bij ze allemaal ook bij modulles, altijd dezelfde fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125168

leuk een mambo topic :)

Heb de website http://fortpannerden.nl dmv mambo gebouwt. Grootste nadeel vind ik nog steeds dat er niet vanaf begin af aan rekening gehouden is met meertalige websites.

M'n eerste poging om een meertalioge webiste te bouwen was met een oudere 4.0 versie geloof ik. En bestond uit 2 installaties met aparte tabel prefixen. Was nog al een lomp en groot geheel dus mijn 2e en 3e poging gebruikt om het anders op te lossen. Nu draai ik een nederlands-engelse website die helemaal met menu functies en content functies in een versie van mambo is gebouwt. Grootste nadeel toz van de eerste oplossing is dat google niet zo goed diepzoekt in de nl of engelse content. En helaas heeft m'n hoster geen mod_rewrite geinstalleerd staan. Een ander nadeel is dat de modules en mambo functies niet vertaald worden. Het gastenboek is nogsteeds alleen engels bv.

Nou vraag ik me af is in nieuwere versies van mambo (draai geloof 4.5.1) al betere meertalige support is? Is er een externe module om de bezoeker zelf een taal te laten kiezen bv? Zijn er nog meer oplossingen om een website meertalig te krijgen. En meer vragen in deze trend :)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 125168 op 30-07-2005 15:04 . Reden: typo & nadeel toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ga eens op zoek naar Mamblefish... that should do the trick for you...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Anoniem: 83420 schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 14:33:
bij ze allemaal ook bij modulles, altijd dezelfde fout
staat PHP-safe-mode mischien aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TD-er schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 16:43:
[...]

staat PHP-safe-mode mischien aan?
ik neem aan dat dat een server instelling is die ik niet in mambo maar in mijn plesk controll panel moet veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

klopt, met dit zou het probleem verholpen moeten zijn. Bij mij werkt het alleen nog niet.
Bij mij is het een database probleem. Bij welke host zit je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Anoniem: 83420 schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 17:17:
[...]

ik neem aan dat dat een server instelling is die ik niet in mambo maar in mijn plesk controll panel moet veranderen
Ja dat is een instelling in de php.ini.
Ik kon het zelf niet met Plesk aanpassen, maar moest het in de php.ini aanpassen, maar het kan in elk geval niet onder Mambo veranderd worden.
Natuurlijk kun je wel onder Mambo zien of die instelling aanstaat of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

timow schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 22:56:
klopt, met dit zou het probleem verholpen moeten zijn. Bij mij werkt het alleen nog niet.
Bij mij is het een database probleem. Bij welke host zit je?
ik zit bij protagonist heb advanced 200 mb abbon, maar ik heb de rechten niet om de php.ini aan te passen echt dom want ze bieden mambo 4.51 zelf ook aan (verwacht je toch de juiste config), ik heb zelf 5.52 geinstaleerd.

moet een form builder instaleren en een advanced tree menu module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben op zoek naar een component waarmee ik de wedstrijduitslagen van mijn tafeltennisploeg kan bijhouden. Het zou mooi zijn als ik tabellen zou kunnen maken voor de verschillende teams. Ik heb zoiets al eens zien langskomen, maar ik weet niet meer welk component dit was, of misschien wat het custom made.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd

timovd

Voorsprong door techniek

Hoe kan ik "mass mail" versturen in HTML?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:10

aex351

I am the one

timow schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 12:29:
Hoe kan ik "mass mail" versturen in HTML?
HTML kan geen mass mail versturen

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Voor iedereen die van OS cms'en houd zou ik ook eens adviseren naar http://www.umbraco.org/ te surfen, imo op .net gebied een erg sterk cms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
  • Laatst online: 08-06 17:43
Ik heb net Mambo installed maar ik loop tegen een erg vervelend probleem aan.

Zodra ik in de admin omgeving inlog krijg ik in I.E. de melding <Fout op pagina>. Bij een dubbelklik op deze page komt de fout naar voren:
Regel: 36
Teken: 1
Fout: Object wordt verwacht
Code: 0
URL: http://www.urlvandepage.nl/administrator/index2.php

Als ik op Vorige druk (bij de foutmelding) komt daar nog es bij dat tinyMCE niet goed gedefiniëerd is.

De knoppen Save/Apply/Cancel doen het ook niet....

Ik heb al wat fora afgezocht maar ik heb de oplossing nog niet kunnen vinden...

Iemand? Ik zou de site graag gaan bouwen maar ik kan niet verder zo

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan wordt de javascript niet goed geladen. Kijk eens of die wel goed geupload is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uruviel359
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-05 16:44
*kuch* http://www.lucidcms.org/ *kuch*

Mijn ervaring met Mambo waren: Veel te groot (features die je er niet uit kunt slopen en waar ik van denk "wat moet ik ermee"). Te omslachtig. De MamBots kun je beter MamVirussen noemen, die dingen krijg je alleen weg als je root rechten hebt. Verder zitten er veel te veel blije vormgevings dingen in die het programma alleen maar 'bloated' maken. Nee ik ga misschien mijn eigen CMS schrijven maar tot dan blijf ik Lucid CMS gebruiken. Zeker geen Mambo meer voor mij.
Het wordpress weblog systeem werkt trouwens ook wel aardig als CMS (mits je de juiste tweaks toepast)

[ Voor 9% gewijzigd door uruviel359 op 04-08-2005 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131766

Anoniem: 83420 schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 14:15:
Ik heb een probleem dat ik geen modules of components kan installeren, volgens mambo staan de rechten goed (777).

de fout die gegeven wordt:

ERROR: Could not find an XML setup file in the package. (maar die is er wel XML setup file)

media/ Writeable
administrator/components/ Writeable
components/ Writeable
images/stories/ Writeable

IEMAND EEN IDEE?????????
als je een module of component gaat installeren moet je de hele zip opgeven voor upload/install, en ff voor de duidelijkheid: com_naam.zip = component
mod_naam.zip = module

dus niet uitpakkken!

owjah graag wat reacties over mijn website :D Sons of Liberty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

hmmm veel gezien op deze manier en ik vind het wat interaction design betreft echt een crime :P maar ja das persoonlijk :)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
  • Laatst online: 08-06 17:43
Anoniem: 26812 schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 08:38:
Dan wordt de javascript niet goed geladen. Kijk eens of die wel goed geupload is.
En hoe doe ik dat?

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50159 schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 11:42:
Ik ben op zoek naar een component waarmee ik de wedstrijduitslagen van mijn tafeltennisploeg kan bijhouden. Het zou mooi zijn als ik tabellen zou kunnen maken voor de verschillende teams. Ik heb zoiets al eens zien langskomen, maar ik weet niet meer welk component dit was, of misschien wat het custom made.
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68880

Zover nog niet bekend: het eerste engelstalige boek over Mambo komt deze maand uit.

[url=http://http://news.mamboserver.com/index.php?option=com_content&task=view&id=1846&Itemid=48]mamboserver - news[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
Kan dat niet toevallig met de voetbal competitie manager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Radical1980 schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 20:32:
[...]
Kan dat niet toevallig met de voetbal competitie manager?
Heb je een linkje want die ken ik niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Voor de mensen die Mambo veel te groot vinden is er een tijdje geleden een project gestart met de naam: Limbo CMS. Dit is (zoals ook al eerder gemeld in dit topic) een gestripte versie van Mambo zonder de vele features e.d.

Mambo heeft gewoon erg veel features en kan ook weer heel erg veel. Het nadeel hiervan is, is dat de leercurve een stuk ingewikkelder wordt hierdoor aangezien je nu meer en meer moet leren om met het pakket aan de slag te kunnen. Je moet er wel op letten dat je Mambo meer als een volwassen applicatie moet zien dan de overige CMS'en...

Verder vind ik het CMS wat jij aangeeft wel erg simpel en minimalistisch en kan je mijns inziens beter op: OpenSourceCMS.com kijken voor andere CMS systemen. Op die website kan je de diverse systemen bekijken en uitproberen. In de categorie voor kleine gebruiksvriendelijke CMS'en komen als je het mij vraagt de volgende in aanmerking: CMS Made Simple, Website Baker, e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mercie Radical. Ik ga er eens even naar kijken!

Ik heb de mogelijkheden van Leaguesite eens bekeken op hun website en deze is eigenlijk voldoende aan te passen. Alleen zie ik geen mogelijkheid om deze in Mambo te configureren. Het is niet echt een Mambo component. Op het forum vind ik niet direct een oplossing of iemand die dit al heeft gedaan. Weet jij of dit mogelijk is?

Gadver. Voor zover ik kan zien werkt dit helemaal niet met Mambo. Die andere modules zijn juist heel erg op voetbal gericht en kun je dus niet echt aanpassen.

Iemand anders nog een idee?

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 50159 op 10-08-2005 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een ander probleem. Ik heb net de laatste versie van Gallery geinstalleerd. En ik gebruik de laatste versie van Mambo. De installatie van Gallery was geen probleem. De installatie van het component in mambo was geen probleem. Nu moet ik in het components menu Mambo configureren en ik moet het pad naar mambo opgeven. In mijn geval is dat: /home/sylkewer/www/gallery/

Wanneer ik dit doe krijg ik de volgende foutmelding:

Table 'sylkewer.sylkewer_gallery' doesn't exist SQL=UPDATE sylkewer_gallery SET value='/home/sylkewer/www/gallery/' WHERE field='path'

Hoe kan ik dit oplossen? Ik heb Gallery al eens perfect werkend gehad op mijn site maar dat was in een andere mambo zeg maar.. alles is gedelete geweest en ook op de SQL server zijn alle tables gedelete.. zoals je normaal gezien zou beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Wat betreft die gallery...
Heb je ook al geprobeerd om die gallery te uninstallen en opnieuw te installeren?
Ik heb zelf een keer gehad met een andere module dat de module om de een of andere reden niet volledig was geinstalleerd.

Wat betreft die voetbal-module.
Als het geen mambo-component is, wat is het dan wel?
Kun je die voetbal-dingen als een losse site benaderen? zoja, dan kun je er een wrapper van maken en 'm alsnog in je mambo-site gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TD-er schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 20:20:
Wat betreft die gallery...
Heb je ook al geprobeerd om die gallery te uninstallen en opnieuw te installeren?
Ik heb zelf een keer gehad met een andere module dat de module om de een of andere reden niet volledig was geinstalleerd.

Wat betreft die voetbal-module.
Als het geen mambo-component is, wat is het dan wel?
Kun je die voetbal-dingen als een losse site benaderen? zoja, dan kun je er een wrapper van maken en 'm alsnog in je mambo-site gebruiken.
Die voetbal module is een module voor een ander CMS: phpwebsite. Ik ga eens uitzoeken of het spul ook opzich draait.

En Gallery zal ik eens uninstallen en opnieuw installen. Ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is gelukt. Ik had mijn mambo installatie tables een andere naam meegegeven... normaal gezien is dat mos_ maar ik had het een andere naam gegeven daar ik meerdere sites in een database host. Daar kon gallery dus niet mee overweg. Nu heb ik dat aangepast en werkt het.

Ik heb wel nog een andere vraag: Op verschillende mambo sites vind je van die contact me modules. Misschien zit dit al standaard in mambo, maar ik kan het niet vinden. Ik zoek dus een module of wat dan ook die ervoor zorgt dat gebruikers een klein formuliertje invullen op de site en dit wordt dan automatisch opgestuurd.
Ik weet dat er formuliercomponenten zijn, maar volgens mij zijn die te uitgebreidt. Gewone simpele info. Weet iemand hoe dit te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Zo bedoel je?
Dat is de default contact-us component van Mambo.

[ Voor 7% gewijzigd door TD-er op 16-08-2005 08:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh ja, voor de mensen die hier riepen dat een Mambo site er altijd uitziet als een mambo site, even de volgende site: http://www.mtv.nl. Ziet er niet echt uit als Mambo toch?? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
Er zijn shit loads aan sites die er niet uitzien als mambo. Er zijn echter een hoop starters die design technisch vasthouden aan een bestaande mambo templates en dat is jammer.

Ik hoor mensen dingen roepen over 'kan die templates niet aanpassen'. Dat is gewoon gelul. Die templates zitten zowel aan de voor als achterkant logisch in elkaar. (locaties modules etc). Ok het is eenvoudiger met Typo3 maar duik er eens wat dieper in voordat je verhaaltjes gaat vertellen.
Verder is mambo easy to use. Dat maakt het voor een hoop mensen erg aantrekkelijk. Het is alleen wel erg traag. Zeker de admin kant.

Dan hoor ik verhaaltjes over phpwcms. Moet je die in de CMS matrix is uitzetten tegen Mambo. Dan zie je nogal wat verschillen. Hij komt ook bij de beoordelingen vaak niet eens voor in de top 10.

Typo3 is een sterk CMS en over het algemeen beter beoordeeld dan mambo. Ook WebGUI wordt over het algemeen beter beoordeeld, maar das geen PHP verhaaltje en dat zien de meeste mensen toch liever. Overall kun je zeggen dat mambo een goed CMS is waar je snel mee leert werken en dat een zeer actieve community kent. Dit betekend echter niet dat er niet meerdere goede pakketten te krijgen zijn.

Om een topic dat 10 pagina’s over mambo gaat om te toveren tot een algemeen topic gaat mij iets te ver. Kijk eens wat er al aan topics is over CMS in het algemeen en start anders een nieuw topic over algemene CMS jes.

Als laatste gebruikt je als weblogger over het algemeen world press.

[ Voor 5% gewijzigd door Ma_rK op 16-08-2005 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Topicstarter
Ik ben de TS van dit topic (net 3 weken vakantie weggeweest dus ff niet langsgeweest hier) en voor het openen van dit topic heb ik met de modjes een overenweergemail gehad over een algemeen CMS topic vs Mambo specifiek topic. Ik heb gekozen voor het laatste want een algemeen topic is behalve erg nuttig bovenal een groot appels met peren vergelijken gok ik. Ieder zijn eigen smaak. Mijn idee was dan ook dat alleen Mambo liefhebbers hier kwamen (desnoods type bord voor de kop en niet willen horen wat er slecht aan is). Als mambo niet zint dan gebruik je het niet. Mij hoef je niet over te halen om over te stappen want ik ben blij met mambo. Je gaat in een Ferrari topic toch ook niet non stop mensen overhalen naar McLaren over te stappen? Dan zit je gewoon verkeerd.

Het is niet dat ik star ben en er niets van wil horen maar het is gewoon mijn doel niet van dit topic. Als ik wil vergelijken of meer wil weten van een ander ga ik wel op zoek naar info. Gelullig maken we met zijn allen dit topic dus als er behoefte aan is zou ik of een Groot CMS topic openen of ik maak me er niet zo druk om maar ik zou liever meer inhoudelijk over Mambo discussieren. Een vraag over een menuitem dat elders moet wordt hier in no time ondergesneeuwd door een cross cms discussie.

my 2 cents.
zo nu weer ontopic: terug van vakantie en nu mijn Mambo sites weer eens opppakken!

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Even een vraag aan de mambo gebruikers hier. Ik heb even zitten stoeien met een versie van mambo en moet zeggen dat het er opzich wel OK uitziet. De leercurve is dan wat moeilijker ten opzichte van andere CMS systemen, maar het kan wel gewoon erg veel.

Mijn vraag is het volgende, want zag daar één, twee, drie niet een oplossing voor binnen mambo. Wanneer ik bijvoorbeeld een nieuwsitem aan het maken ben en ik wil in het nieuwsitem een link opnemen naar een bestaand nieuwsbericht. Is het dan mogelijk om middels 'edit/create hyperlink' ook door de verschillende nieuwsberichten (welke op de server/database) staan? Of moet ik dan een link maken o.b.v. een bestaande URL op de website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
De enige manier waarop je dat kunt doen is een kopie maken van de url van het andere nieuwsbericht en deze invoegen via toevoegen url. (zelfde tekentje als hier bij got).
Iets van een url DB bestaat naar mijn weten niet (iig niet standaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ma_rK schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 14:42:
De enige manier waarop je dat kunt doen is een kopie maken van de url van het andere nieuws berciht de deze invoegen via toevoegn url. (zelfde tekentje als hier bij got).
Iets van een url DB bestaat naar mijn weten niet (iig niet standaard)
Dit is inderdaad niet standaard, maar is in sommige WYSIWYG-editors toegevoegd.

Bij de editor TMEdit is dit bijvoorbeeld mogelijk, hier te downen: http://www.thinkmambo.com/tmedit

Deze editor is sowieso zeer compleet en zeer aan te raden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TD-er schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 08:00:
Zo bedoel je?
Dat is de default contact-us component van Mambo.
Gevonden... Ik dacht dat contacts puur en alleen nodig was om informatie te koppelen aan site accounts. Maar ik wist niet dat je er ook gewoon je eigen info kon publishen :7

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 50159 op 16-08-2005 21:33 . Reden: Ik ben d'r uit mannen ]

• Ma_rK
http://www.mamboopensource.nl/content/view/143/2/

Korte samenvatting.
Miro -> starter van mambo wil een internationale mambo foundation.
Core developers --> willen dat niet en slitsen zich af.

Starten nieuwe site op: http://www.opensourcematters.org omdat ze een hoop rechten zijn verloren op de andere mambo project sites.
//linkfix

[ Voor 3% gewijzigd door Ma_rK op 18-08-2005 23:10 ]

• TD-er
Ma_rK schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 10:28:
http://www.mamboopensource.nl/content/view/143/2/

Korte samenvatting.
Miro -> starter van mambo wil een internationale mambo foundation.
Core developers --> willen dat niet en slitsen zich af.

Starten nieuwe site op: http://www.opensoucematters.org omdat ze een hoop rechten zijn verloren op de andere mambo project sites.
Die laatste link werkt niet, er moet een r bij-in

http://www.opensourcematters.org

Maar goed, ruzie in de tent is nooit goed voor het voortbestaan en/of de compatibiliteit van de modules in de toekomst.

[ Voor 8% gewijzigd door TD-er op 18-08-2005 11:32 ]

• HawVer
Je gaat in een Ferrari topic toch ook niet non stop mensen overhalen naar McLaren over te stappen?
Overdrijf niet zo.. :X Als we het over een mambo topic hebben moet je niet jengelen als mensen het over de voor en nadelen van dit systeem gaan hebben.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64476

Is er een template die qua indeling een beetje lijkt op de indeling van www.mlb.com.?
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.