Hey, ik zie dit topic nu pas
Eerste aanraking voor mij met Mambo zal zo augustus, september vorig jaar geweest zijn. Toen vond ik het log en onbruikbaar, een maand geleden is het in de herkansing gegaan en ik heb er nog geen moment spijt van gehad

Wat ik wel merk is dat het een vrij log pakket is, in de zin van serverintensief. De response time van m'n server is bijna verdubbeld

Maargoed, tis ook maar een P166MMX
Recentelijk heb ik de template die ik gebruikt volledig herschreven om geen tables meer te gebruiken, maar CSS div's. Jammer dus dat Mambo nog hardcoded tables gebruikt, dit postte ik toevallig een paar uur geleden ook al ergens anders hier in W&G.
Mijn site is trouwens in m'n sig te vinden, commentaar wordt op prijs gesteld
De template is gebaseerd op MamboLeague van MamboTF, maar hij is inmiddels zo aangepast dat ik wel van m'n eigen template durf te spreken
alleen heb ik wel hun CSS gestolen

Ma_rK schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 17:48:
Nog niet geprobeerd. Wat me trouwens opvalt is dat zowel timow als stabelino de bestaande solar II template editen ipv zelf met een geheel andere look te komen.
Ik zou dat toch eens gaan proberen want het geeft je meer inzage in de werking van mambo, maar het geeft ook een veel uniekere website.
Dat ben ik niet met je eens. In principe is dit mijn template:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| <div id="container">
<div id="header">
[img]"http://www.sinestra.nl//templates/mamboleague/images/header_pano_w.jpg"[/img]
</div>
<div id="navigationpath">
<?php mosPathWay(); ?>
</div>
<div id="menu">
<?php mosLoadModules ( 'left' ); ?>
</div>
<div id="contents">
<?php if (mosCountModules( "user1" )) { mosLoadModules ( 'user1' ); } ?>
<?php mosMainBody(); ?>
<?php mosLoadModules ( 'user2' ); ?>
</div>
<div id="footer">
<?php include_once('includes/footer.php'); ?>
</div>
</div> |
Natuurlijk wel zonder de CSS positionering etc.

Er valt niet zo gek veel aan te begrijpen. Je laadt een header, de pathway, de modules links, modules met de class "user1", de "mainbody" waarin de items staan waarbij 'Show on frontpage' aanstaat, vervolgens modules met class "user2", en tenslotte nog de footer. Sim-pel
Dat herschrijven was dus ook niet echt zo gek veel werk
[
Voor 66% gewijzigd door
Anoniem: 34169 op 08-07-2005 22:55
]