hey, de bug is weg bij mij zonder SP2 te installeren
Ja, ik ben wel wat aan het tweaken geweest zonder eigenlijk precies te weten wat nou eigenlijk de oorzaak is (geweest?). Ik hoop dat het voor de anderen ook opgelost is dan.Sir_Killalot schreef op woensdag 20 april 2005 @ 01:10:
hey, de bug is weg bij mij zonder SP2 te installeren
Intentionally left blank
Hier werkt alles ook weer. Geweldig!crisp schreef op woensdag 20 april 2005 @ 01:29:
[...]
Ja, ik ben wel wat aan het tweaken geweest zonder eigenlijk precies te weten wat nou eigenlijk de oorzaak is (geweest?). Ik hoop dat het voor de anderen ook opgelost is dan.
Dank je wel
Ik heb dit probleem nog steeds, begon ook ergens 3 weken geleden..
Als ik mijn temporary internet files leeg gooi is het tijdelijk opgelost, nu dus..
Als het weer zo ver is zal ik een screenshot maken etc.
Als ik mijn temporary internet files leeg gooi is het tijdelijk opgelost, nu dus..
Als het weer zo ver is zal ik een screenshot maken etc.
Hier is het probleem ook nog aanwezig, is zelfs soms erger als eerst. Zit nu achter een win 2000 server en ook deze heeft precies hetzelfde probleem.
Hier ook. Wel SP1 op Windows. Geen Norton ad-blocker, geen ad's die geblokt worden van web-ads, en geen andere blokkering. FireFox werkt wel goed...
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Ik heb dit probleem ook gehad maar met een beetje zelfwerkzaamheid (bannerblocker uitzetten) is alles weer goed gekomen. wat ik niet begrijp waarom programma's * Koekje kijkt naar Noton Internet security 200X zoveel dingen ongevraagd veranderen zonder ook maar een wizzard of een simpele 'voorafgaande configuatie modus'. dit maakt het voor gebruikers erg moeilijk om clientside problemen te ontdekken (weg nut van makkelijke bediening).
Hier werkt de frontpage goed!
Firefox 1.03 SP2 (als je ads wil blocken is dit op verschillende manieren te doen, naar mijnsinzien heeft deze maatregel voor de meeste 'tweakers' ook geen effect) Ik wil tweakers.net steunen dus block ik niet.
Hier werkt de frontpage goed!
Firefox 1.03 SP2 (als je ads wil blocken is dit op verschillende manieren te doen, naar mijnsinzien heeft deze maatregel voor de meeste 'tweakers' ook geen effect) Ik wil tweakers.net steunen dus block ik niet.
There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.
hmm, nu is het probleem weer terug zonder iets aan me config veranderd te hebben

vreemd; aan de frontpage is vandaag ook niets veranderd...Sir_Killalot schreef op donderdag 21 april 2005 @ 22:24:
hmm, nu is het probleem weer terug zonder iets aan me config veranderd te hebben
Intentionally left blank
hmm, en nu is het weer ok
krijg wel regelmatig deze JS fout:
Regel:304
Teken:4
Code:0
Fout:Object wordt verwacht
en deze op mijn profile pagina @ t.net:
Regel:334

krijg wel regelmatig deze JS fout:
Regel:304
en deze op mijn profile pagina @ t.net:
Regel:334
dat lijkt er toch sterk op dat IE om de een of andere reden niet altijd de JS'jes goed kan laden
Intentionally left blank
maar dat had ik dus 2 weken geleden nog niet
Ik heb even een wild guess gedaan en de content-type header voor de dynamische scripts weer teruggezet op de on-officiele text/javascript mimetype. Je weet maar nooit...
Intentionally left blank
Hier helpt het nietcrisp schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 01:07:
Ik heb even een wild guess gedaan en de content-type header voor de dynamische scripts weer teruggezet op de on-officiele text/javascript mimetype. Je weet maar nooit...

Maar nou is de vraag: Waneer begon het, na wat voor update op de FrontPage?
[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 22-04-2005 09:05 ]
zie [rml].Peter in "[ Bug] Lay-outproblemen?"[/rml]AW_Bos schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 09:05:
[...]
Hier helpt het niet.
Maar nou is de vraag: Waneer begon het, na wat voor update op de FrontPage?
De bannersync functie in j.js(.dsp) is aangepast; De IE js-parser lijkt zich daar af en toe in te verslikken en weigert vervolgens nog iets van JS uit te voeren of zoiets.
Het meest vreemde is nog wel dat dit dus niet elke keer gebeurt.
[ Voor 7% gewijzigd door crisp op 22-04-2005 09:52 ]
Intentionally left blank
Gisteren had ik er tot 17:00 geen last meer van, daarna ben ik naar huis gegaan.
Zojuist bezoek ik de frontpage(ben niet ingelogd), die word goed weergegeven, daarna klik ik op de eerste link, en daar is de bug weer:
Vanuit daar terug geklikt naar de frontpage, daar was de bug ook, refresh ik de pagina, dan is het weer opgelost.
Als ik in mijn temporary internet files het bestand j.js.dsp?20050414 verwijder is het ook opgelost!
Vreemd dat j.js.dsp?20050414 niet de huidige datum heeft?
Zojuist bezoek ik de frontpage(ben niet ingelogd), die word goed weergegeven, daarna klik ik op de eerste link, en daar is de bug weer:

Vanuit daar terug geklikt naar de frontpage, daar was de bug ook, refresh ik de pagina, dan is het weer opgelost.
Als ik in mijn temporary internet files het bestand j.js.dsp?20050414 verwijder is het ook opgelost!

Nee, dat is niet vreemd; dat is de laatste wijzigingsdatum voor wat betreft grote wijzigingen waarvoor een reload van de JS noodzakelijk was.pim schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 10:17:
[...]
Als je dat bestand verwijdert hebt, keert het probleem daarna nog terug of niet?
Kunnen mensen die dit probleem hebben eens kijken of ze dit bestand kunnen vinden in hun cache, en of het bestand compleet is?
Overigens kan het natuurlijk nooit kwaad om af en toe eens je cache op te schonen; ik zie hier boven bijvoorbeeld een bestand s.css.css dat al tijden niet meer in gebruik is (het staat niet eens meer online). Het lijkt wat dat betreft ook wel op caching-bugs, hetgeen me niet verwonderd.
[ Voor 23% gewijzigd door crisp op 22-04-2005 10:27 ]
Intentionally left blank
Als ik mijn temporary internet files leeg gooi, en ik bezoek bijv. deze pagina:
nieuws: Protest tegen nieuwe kopieerheffing op datadragers
Dan staat ie er gelijk weer..
Mijn cache files gooi ik trouwens dagelijks leeg..
ls ik j.js.dsp?20050414 verwijder, is alles weer opgelost..
Nu kan ik ook minuten lang overal op klikken zonder bugs..
Als ik nu mijn temporary internet files weer leeg gooi, en weer een subpagina bezoek, is het probleem er weer!( inclusief de s.css.css
)
Vervolgens gooi ik wéér mijn temporary files leeg, dan is het weer opgelost..
En dan gooi ik ze weer leeg, en dan is het er weer..
En dan gooi ik ze weer leeg, en dan is het er nog steeds..
En dan gooi ik ze weer leeg, en dan is het weer opgelost..
En dan gooi ik ze weer leeg, en dan is het nog steeds opgelost..
Dat kan ik zo blijven doen, en 50/50% doet ie het wel goed/niet goed..
nieuws: Protest tegen nieuwe kopieerheffing op datadragers
Dan staat ie er gelijk weer..
Mijn cache files gooi ik trouwens dagelijks leeg..
ls ik j.js.dsp?20050414 verwijder, is alles weer opgelost..
Nu kan ik ook minuten lang overal op klikken zonder bugs..
Als ik nu mijn temporary internet files weer leeg gooi, en weer een subpagina bezoek, is het probleem er weer!( inclusief de s.css.css
Vervolgens gooi ik wéér mijn temporary files leeg, dan is het weer opgelost..
En dan gooi ik ze weer leeg, en dan is het er nog steeds..
En dan gooi ik ze weer leeg, en dan is het nog steeds opgelost..
Dat kan ik zo blijven doen, en 50/50% doet ie het wel goed/niet goed..
[ Voor 8% gewijzigd door pim op 22-04-2005 10:54 ]
Ja, die bestaat niet...
En op het moment dat je het probleem wel hebt, zou je mij dan eens een kopie van die j.js.dsp uit je cache kunnen mailen?
Intentionally left blank
Die s.css.css bestaat nu niet meer, maar die kon ik een half uurtje geleden toch echt gewoon nog opvragen!! En dat was 100% zeker geen gecachde file uit mijn temporary internet files.
Hier is de j.js.dsp: http://www.skateboarden-denbosch.nl/j.js[1].dsp
Hier is de j.js.dsp: http://www.skateboarden-denbosch.nl/j.js[1].dsp
Heel vreemd...pim schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 11:40:
Die s.css.css bestaat nu niet meer, maar die kon ik een half uurtje geleden toch echt gewoon nog opvragen!! En dat was 100% zeker geen gecachde file uit mijn temporary internet files.
Ah, ik zie het al: IE heeft dus af en toe problemen met de HTTP compressie blijkbaar...Hier is de j.js.dsp: http://www.skateboarden-denbosch.nl/j.js[1].dsp
otoh gebruiken we al jaren HTTP compressie voor de dynamische js files. De wijziging in de content moet daardoor een bug hebben getriggered in IE's HTTP implementatie. Echt heel vreemd...
Eigenlijk is de enige mogelijkheid om dat goed te onderzoeken het bekijken van het netwerkverkeer zijn met bijvoorbeeld ethereal, maar dan moet ik wel een systeem hebben waarop het fout gaat
edit: jouw j.js.dsp lijkt 1 byte teveel te hebben.
[ Voor 34% gewijzigd door crisp op 22-04-2005 12:07 ]
Intentionally left blank
mmmz; http://support.microsoft.com/?kbid=327286
of waarschijnlijker: http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q312496

check dus even de versie van het urlmon.dll bestand; het zou in sp1 voor IE6 opgelost moeten zijn...
IE5.5 kent dezelfde bug overigens in een oudere versie.
of waarschijnlijker: http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;Q312496

check dus even de versie van het urlmon.dll bestand; het zou in sp1 voor IE6 opgelost moeten zijn...
IE5.5 kent dezelfde bug overigens in een oudere versie.
[ Voor 92% gewijzigd door crisp op 22-04-2005 12:53 ]
Intentionally left blank
mijn versie:

het probleem is weer volledig terug trouwens, eerst ziet alles er goed uit maar als je op een linkje klikt valt de helft van de site weg

het probleem is weer volledig terug trouwens, eerst ziet alles er goed uit maar als je op een linkje klikt valt de helft van de site weg
Hebben jullie in het registry toevallig iets staan onder HKEY_CLASSES_ROOT\PROTOCOLS\Name-Space Handler\http ?
Intentionally left blank
Er zijn overigens meer issues wat dat betreft in IE6 getuige deze search, ook in latere versies...
Misschien lost dit iets op
Ik ben er nu redelijk van overtuigt dat het een bug in IE's handling van gzipped data betreft.
Misschien lost dit iets op
Ik ben er nu redelijk van overtuigt dat het een bug in IE's handling van gzipped data betreft.
[ Voor 28% gewijzigd door crisp op 22-04-2005 19:20 ]
Intentionally left blank
nope:crisp schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 19:10:
Hebben jullie in het registry toevallig iets staan onder HKEY_CLASSES_ROOT\PROTOCOLS\Name-Space Handler\http ?

maar op het forum kan je zelf HTTP compressie uitzetten, zou dat op t.net ook niet kunnen of zeg ik nu iets doms?
Ik weet niet of die optie ook daadwerkelijk nog een uitwerking heeft; in ieder geval niet voor de static files want die gaan sowieso door de compressor heen ongeacht de instelling.Sir_Killalot schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 19:19:
[...]
nope:
[afbeelding]
maar op het forum kan je zelf HTTP compressie uitzetten, zou dat op t.net ook niet kunnen of zeg ik nu iets doms?
Otoh is het effect dat het ons 10x zoveel bandbreedte kost, en dus is het onwenselijk. HTTP 1.1 is al vele jaren een standaard en als Microsoft z'n zaken na al die tijd nog niet op orde heeft dan zegt dat meer iets over Microsoft dan over ons
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;871260 maakt melding van versie 6.0.2800.1459 voor urlmon.dll voor IE6.0 SP1; als je dus een lagere versie hebt dan heb ik 1 advies: updaten.
Ik heb zelf een versie 6.0.2800.1485 onder windows 2000 die redelijk up-to-date is qua patches en fixes.
[ Voor 16% gewijzigd door crisp op 22-04-2005 19:29 ]
Intentionally left blank
het probleem met die update is dat je dan geen sites meer kan openen die beginnen met een login + pass, voorbeeld: http://user:1234@www.website.com/members
http://www.microsoft.com/...ty/bulletin/ms04-004.mspx > Technical Details > 3de punt
daarom is dat dus de enige IE6 service pack die ik nog niet heb
(mensen met een Win2000 bak hadden ook last van die update)
http://www.microsoft.com/...ty/bulletin/ms04-004.mspx > Technical Details > 3de punt
daarom is dat dus de enige IE6 service pack die ik nog niet heb
(mensen met een Win2000 bak hadden ook last van die update)
[ Voor 15% gewijzigd door Sir_Killalot op 22-04-2005 20:09 ]
Ik kan trouwens hier nog wel ftp-sites openen met een url die user+pass er in heeft. Of heeft ms alleen de http://user:pass@... veranderd?
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
ftp is geen probleem nee, maar omdat sommige lamers misbruik van user:pass@website maakte heeft MS die hele functie maar uit IE6 gegooid
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;834489Sir_Killalot schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 21:09:
ftp is geen probleem nee, maar omdat sommige lamers misbruik van user:pass@website maakte heeft MS die hele functie maar uit IE6 gegooid
Daarin staat informatie hoe je mbv een paar registry settings die functionaliteit toch weer kan gebruiken...
Intentionally left blank
dat probleem eindelijk ook weer opgelost 
[edit] zo te zien hebben ze de update aangepast want ik hoefde die registertweaks niet te doen
[edit] zo te zien hebben ze de update aangepast want ik hoefde die registertweaks niet te doen
[ Voor 53% gewijzigd door Sir_Killalot op 23-04-2005 02:08 ]
Het leek vandaag even goed te gaan echter nu is elke pagina die in op de frontpage open echt compleet vern**kt zoals eerst. Zover ik doorheb zit het probleem in de reclame die getoont wordt. Ga morgen eens wat updates doen, kijken of dat wil helpen.
Het werkt nu weer helemaal zo als het zou moeten werken hier.
6.0.2800.1106.xsp1.020828-1920
crisp
als je 't hebt gefixed
Ik heb wederom weer niets gedaanMithrandir schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 23:19:
Het werkt nu weer helemaal zo als het zou moeten werken hier.
crisp
als je 't hebt gefixed
[ Voor 21% gewijzigd door crisp op 23-04-2005 23:26 ]
Intentionally left blank
raaaaaaaaarrr....crisp schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 23:22:
[...]
Ik heb wederom weer niets gedaan(althans, niet aan dit probleem; ik heb wel laminaat gelegt op onze nieuw verbouwde zolder maar ik denk niet dat dat enige invloed heeft gehad
)
Hm, m'n kaspersky antivirus is wel ermee gestopt afgelopen week, misscihen dat 't daar dan toch aan heeft gelegen? Vaaaag, want ik had 'm toch afgesloten laatst.
En nu doet 'ie het opeens niet meer...

Dat komt omdat je nog een oude IE6 hebt, je moet behalve SP2 alle updates voor IE6 installeren en dan zou je geen problemen meer moeten hebben
Ikzelf heb al 2/3 dagen niks meer gezien
Het probleem is ook intermittent; dat staat ook vermeld in de diverse KB's. Dat wil zeggen dat het zich dus enkel af en toe voordoet maar niet constant. Wanneer precies wel en wanneer niet is dus niet echt een peil op te trekken, en dus is het vinden van een workaround aan onze kant bijna onmogelijk.Sir_Killalot schreef op zondag 24 april 2005 @ 21:39:
[...]
Dat komt omdat je nog een oude IE6 hebt, je moet behalve SP2 alle updates voor IE6 installeren en dan zou je geen problemen meer moeten hebben
Ikzelf heb al 2/3 dagen niks meer gezien
Het hoeft niet zo te zijn dat je echt alle updates moet hebben, maar ik kan ook niet met zekerheid zeggen welke je wel moet hebben. Het draait dus blijkbaar wel om het urlmon.dll bestand; daar zou je gewoon een recente versie van moeten hebben.
Intentionally left blank
Maar sinds ik die laatste SP heb geinstalleerd heb ik 0,0 problemen meer gehad, terwijl ik het daarvoor elke dag wel een paar keer hadcrisp schreef op zondag 24 april 2005 @ 22:09:
[...]
Het probleem is ook intermittent; dat staat ook vermeld in de diverse KB's. Dat wil zeggen dat het zich dus enkel af en toe voordoet maar niet constant. Wanneer precies wel en wanneer niet is dus niet echt een peil op te trekken, en dus is het vinden van een workaround aan onze kant bijna onmogelijk.
Het hoeft niet zo te zijn dat je echt alle updates moet hebben, maar ik kan ook niet met zekerheid zeggen welke je wel moet hebben. Het draait dus blijkbaar wel om het urlmon.dll bestand; daar zou je gewoon een recente versie van moeten hebben.
(er zit dus een nieuwe urlmon.dll versie in die update want ik heb nu hetzelfde versienummer als jij)
Kan iemand die dll misschien even online gooien? Mijn windows update wil niet meer (zal wel aan de router liggen ofzo
)
zou het graag willen doen maar weet niet meer door al die FAQ's/policies hier op GoT of ik windows onderdelen online mag zetten
Ik weet ook niet of je zomaar een enkele dll kan updaten zonder in de problemen te geraken...
Intentionally left blank
Ehm, zal deze irritante layoutbug ook opgelost zijn met de vernieuwde source van tweakers.net die morgen online komt?
Misschien wel, let's hope so...AW_Bos schreef op woensdag 27 april 2005 @ 22:05:
Ehm, zal deze irritante layoutbug ook opgelost zijn met de vernieuwde source van tweakers.net die morgen online komt?
Intentionally left blank
Afwachten dus
Zo zal de FP ook vele malen sneller worden zeker aangezien er minder dingen via JS worden geladen op mijn PC?
Op eenzelfde soort vraag heeft * Femme in een crewforum het volgende geschreven:
Femme schreef op woensdag 27 april 2005 @ 18:46:
[...]
Er is ooit gekozen voor javascript in verband met bandbreedte besparing en het versnellen van de pagina's op langzame internetverbindingen. Tegenwoordig is dat niet meer nodig omdat er met behulp van CSS en HTTP-compressie een vrijwel gelijke paginagrootte mogelijk is.
Ik geloof er weinig van dat de javascript document.writes de reden zijn dan Tweakers.net op bepaalde oudere systeem traag browsed. Dat heeft mijn inziens te maken met de weergave van transparante drop shadows in de menu's wat blijkbaar onder Windows door bepaalde videochips niet wordt geaccelereerd. Het gebruik van javascript had in de tijd dat er mee begonnen werd geen merkbare nadelige invloed op de prestaties en toen waren Celeron 300A's snelle processors.
Ok, ik heb weer even gekeken naar de bug op de her-coded t.net, en de bug is minder irritanter geworden. Het bovenste headermenu ziet er wel wat brakkiger uit, maar de layout om de nieusberichten en de content wordt beter weergegeven.
Dat komt omdat we de updatetrackers niet meer met JS genererenAW_Bos schreef op donderdag 28 april 2005 @ 17:30:
Ok, ik heb weer even gekeken naar de bug op de her-coded t.net, en de bug is minder irritanter geworden. Het bovenste headermenu ziet er wel wat brakkiger uit, maar de layout om de nieusberichten en de content wordt beter weergegeven.
Intentionally left blank
Sinds gisteren heb ik ook problemen met het laden van de pagina's van t.net. De ene keer gaat het goed de andere keer weer niet. Ook helpt F5 soms. Ik heb Windows XP SP2 en IE6 met de laatste updates en AntiVir antivirus software.
AE
Zie http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1295339
Heel vaag: als ik een woord tussen aanhalingtekens typ (laatste regel), komen er backslashes voor te staan. Weet iemand hoe dit komt?
Heel vaag: als ik een woord tussen aanhalingtekens typ (laatste regel), komen er backslashes voor te staan. Weet iemand hoe dit komt?
Gevalletje te weinig stripslashes()resink schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 15:52:
Zie http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1295339
[edit]
En fixed: [rml]crisp in "[ FP] Code update / bugmeldingen"[/rml].
[ Voor 12% gewijzigd door Harm op 03-05-2005 15:54 ]
Ook voor de mensen met frequente layout problemen: probeer HTTP1.1 in het advanced options menu eens uit te schakelen.
Intentionally left blank
Na HTTP 1.1 uitgeschakeld te hebben laden de pagina's van t.net goed tot nu toe.
AE