[Bug] Lay-outproblemen?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 642 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-09 17:10
Beste Tweakers,

Sinds een paar dagen heb ik wat problemen met de frontpage, op vrijwel iedere pagina is het layout verkeerd. Het menu blijft weg, logo blijft weg en de stylesheets worden niet geladen. Zodra ik op F5 klik is dit verholpen, maar ook bij nieuwe nieuwsberichten, en andere onderdelen de frontpage blijf ik dit probleem houden.

Wat ik al geprobeerd heb ik vrijwel alles in de FAQ, tijdelijke-bestanden verwijderd, cookies verwijderd, ik zit niet achter een proxy, ik heb getest op packet-loss, en het opmerkelijke is, ik heb dit probleem (tot nu toe) enkel met tweakers.net

Ik gebruik MS Internet Explorer 6.0.26 onder Windows XP SP1, nederlandse versie.

Iemand mischien een idee? Alvast bedankt.

[edit] nog een screenshot

Afbeeldingslocatie: http://www.dmx-anime.nl/prob.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Peter op 07-04-2005 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 12:41

Copyman

Dode muis

Ik heb precies hetzelfde met IE6. In FireFox heb ik er geen last van.

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:51
Leeg je cache en doe een harde reload met ctrl+F5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter
djluc schreef op donderdag 07 april 2005 @ 18:49:
Leeg je cache en doe een harde reload met ctrl+F5
Dat heb ik dus ook al geprobeerd..

[edit] Het ziet er hier nu wel iets anders uit, opnieuw een screenshot: (dit heb ik enkel op de index-pagina)

Afbeeldingslocatie: http://www.dmx-anime.nl/prob3.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Peter op 07-04-2005 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Het ligt er aan dat je zowel de stylesheet als de javascript niet binnen lijkt te krijgen. Gebruik je iets van bannerblockers, software van Symantec/Norton, agressieve proxyserver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je toevallig Zone Alarm niet te strak afgesteld? Het is ook handig als je thumbnails zou plaatsen van je plaatsen, dat vernaggelt de layout niet en we hoeven dan ook geen 300KB aan plaatjes te downloaden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Laatst online: 13-09 21:40
Ik heb sinds een dag of wat precies het zelfde probleem.

IE6, verder geen (agressieve) blokprogramma's of wat dan ook.

Het vreemde is dat bij het gewoon laden van een pagina het niet werkt, maar na een F5je wel weer. De volgende pagina die ik opvraag is toch weer verkeerd.

Erg vreemd.

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter
Mithrandir schreef op donderdag 07 april 2005 @ 21:13:
Ik heb sinds een dag of wat precies het zelfde probleem.

IE6, verder geen (agressieve) blokprogramma's of wat dan ook.

Het vreemde is dat bij het gewoon laden van een pagina het niet werkt, maar na een F5je wel weer. De volgende pagina die ik opvraag is toch weer verkeerd.

Erg vreemd.
Precies. Hier ook geen zeer strenge programma's ofzo, Zone Alarm staat zelfs matig omdat ik op het moment ook met downloaden bezig was, en gezien ik blijkbaar niet de enige ben met dit probleem, zou het echt niets met de FP te maken kunnen hebben (verkeerde headers ofzo, al kan ik in de .plan niets terugvinden)?

Ik zal hier ook nog wel wat dingentjes nakijken, mischien dat ik hier nog wat foutjes kan ontdekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-07 09:00

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Ik zie dit ook vaker, maar omdat het meestal 's avonds is dacht ik altijd dat er vanwege drukte gewoon slecht data doorkwam. Ach en dan ff F5 heb ik geen moeite mee

Sign here against sigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
Ik heb dus voor iedere pagina een F5 nodig, en dat is wel erg irritant.

ik krijg overigens de volgende javascript error:

regel 262, teken 4: object wordt verwacht

[ja, dat is lekker handig, veel plezier met debuggen] :+

[ Voor 53% gewijzigd door Mithrandir op 07-04-2005 22:09 ]

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YscO
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 15:55
Ik heb dit dus ook af en toe in IE6, firefox of K-meleon. Bij alle browsers is het 1x op F5 rammen en alle pagina's zien er weer goed uit. Het lijkt wel of hij van de server bepaalde data niet mee krijgt.

[ Voor 5% gewijzigd door YscO op 07-04-2005 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter
Mithrandir schreef op donderdag 07 april 2005 @ 22:06:
Ik heb dus voor iedere pagina een F5 nodig, en dat is wel erg irritant.

ik krijg overigens de volgende javascript error:

regel 262, teken 4: object wordt verwacht

[ja, dat is lekker handig, veel plezier met debuggen] :+
Die error is er (waarschijnlijk) alleen omdat de javascript niet goed ingeladen word, het probleem ligt voor zover mij bekend dat de stylesheet en de javascript niet goed geladen worden. De headers van de frontpage staan ook niet verkeerd ingesteld (no-cache, dus hij zou het zelfs zowiezo moeten herladen)..

Magoed, ik ken de source niet en kan alleen maar raden, ik denk dat dit meer iets voor de devvers van T.net is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

krijg het alleen in firefox, vaak zie ik ook forum pagina's maar half, F5en helpt vaak niet, alleen openen in ie 6 erg irritand, heb geen zone allarm of popup blocker alleen norton firewall en anti virus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Maak je gebruik van software van Norton/Symantec?

[edit]
Het is verder niet heel interessant meer om te melden 'dat het bij jou ook weleens niet werkt'. Doe dit alleen als je daadwerkelijk nieuwe inzichten te melden hebt!

[ Voor 66% gewijzigd door Harm op 07-04-2005 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter
Harm schreef op donderdag 07 april 2005 @ 22:19:
Maak je gebruik van software van Norton/Symantec?

[edit]
Het is verder niet heel interessant meer om te melden 'dat het bij jou ook weleens niet werkt'. Doe dit alleen als je daadwerkelijk nieuwe inzichten te melden hebt!
Dat had je al eerder gevraagd ;) Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Dat antwoord had ik dan weer niet gezien :P . Well, ik zal een devver vragen naar dit topic te kijken :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter
Harm schreef op donderdag 07 april 2005 @ 23:01:
Dat antwoord had ik dan weer niet gezien :P . Well, ik zal een devver vragen naar dit topic te kijken :) .
Dank je :) Mocht je (de devver) nog hulp nodig hebben met debuggen, neem gerust contact op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman

Copyman

Dode muis

Niet stiekem een semicolon vergeten in regel 780? ;)

Regel: 780
Teken: 38
Fout: Tekenreeksconstante is niet afgesloten

Deze fout krijg ik dus bij alle pagina's plus de daarbij horende "Object wordt verwacht"-fouten.

[ Voor 29% gewijzigd door Copyman op 07-04-2005 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter
Copyman schreef op donderdag 07 april 2005 @ 23:21:
Niet stiekem een semicolon vergeten in regel 780? ;)

Regel: 780
Teken: 38
Fout: Tekenreeksconstante is niet afgesloten

Deze fout krijg ik dus bij alle pagina's plus de daarbij horende "Object wordt verwacht"-fouten.
code:
1
2
3
4
5
6
7
    }

el_tmp = document.getElementById('b_advertorial_tmp');
    if (el_tmp != null) // <- Lijn 780
    {
        el = document.getElementById('advertorial');
        if (el != null)

Dat zijn de regels die daar staan, daar is niets mis mee. Aan die error te zien laadt hij het bestand gewoon maar half, al klopt dat ook weer niet, omdat hij de links dan niet rood zou moeten maken, wat hij wel doet.. (die js-jes staan daaronder) :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
Heb je geen brakke router o.i.d.? Ook wireless apparaten willen nog weleens dit soort kuren vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman

Copyman

Dode muis

Het lijkt me raar dat opeens meerdere mensen defecte netwerkapparatuur hebben hè. ;)

Het probleem doet zich alleen maar voor op www.tweakers.net. Verder heb ik er geen last van op andere websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

.Peter schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 07:22:
[...]
Dat zijn de regels die daar staan, daar is niets mis mee. Aan die error te zien laadt hij het bestand gewoon maar half, al klopt dat ook weer niet, omdat hij de links dan niet rood zou moeten maken, wat hij wel doet.. (die js-jes staan daaronder) :/
Die functie daaronder is nog niet in gebruikt...

Typerend dat het probleem zich voordoet in de banneringcode; dat duidt toch vaak op een bannerblocker of in ieder geval *iets* dat meent dingen te moeten strippen waar bepaalde woorden in voorkomen zoals 'advertorial'. Veel 3rd party software bevat tegenwoordig dat soort (bedenkelijke) functionaliteit, soms zelfs zonder dat je daar als gebruiker weet van hebt.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je gewoon tegen een bug in IE bent aangelopen die in een latere versie gefixed is; gezien het versienummer bezit je niet alle fixes en patches. Wij hebben deze code (die overigens inderdaad recentelijk is aangepast) getest in o.a. IE6 onder win2k en winXP met alle patches en fixes, en daarnaast ook in IE5.5 en IE5.0 alsmede diverse andere browsers.

[ Voor 55% gewijzigd door crisp op 08-04-2005 09:38 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 11:47
djluc schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 08:24:
Heb je geen brakke router o.i.d.? Ook wireless apparaten willen nog weleens dit soort kuren vertonen.
Hier hetzelfde probleem. Ligt niet aan de router want het komt namelijk alleen voor bij tweakers

Werk zelf met IE6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Mensen mogen van mij best melden dat ze met hetzelfde probleem zitten, mar dan zou ik graag wat meer willen weten over de configuraties. o.a. smaak/versie/patchlevel OS, smaak/versie/patchlevel browser en gebruikte 3rd party software zoals extensies, virusscanners, adware/mallware scanners, popupblokkers, adblokkers, toolbars, softwarematige firewalls etcetera.

Alleen hiermee zouden me mogelijk een oorzaak kunnen achterhalen, temeer daar dit zeker een probleem is dat ligt aan software en configuratie daarvan en niet aan de gebruikte Tweakers.net code.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK dan paste ik ook even een reply. Ik heb ook die error ik heb Norton Antivirus 2005 ik heb verder Adaware personal waarmee ik clean maar voor de rest geen popup blockers.

Windows XP SP1 - Internet Explorer 6 build 2800 1106
Office 2003
3mbit planet dsl
Ik surf naar tweakers.net via me bgp peering welke op een linux router gerouted wordt. Firewall staat er ook op voor me local subnet te NAT'en voor andere clients die het probleem niet hebben ja.

Ik heb voor het testen ook even norton uitgeschakeld maar dit had geen resultaat. Ook het resetten van de webinstellingen niet.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2005 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

In dat geval verdenk ik toch zeer sterk Norton; ik vraag me dan ook af of Norton inderdaad helemaal niets meer doet als je 'm 'uitschakeld'...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Voor mensen met Norton-software, voer onderstaande eens uit en kijk eens of je dan nog steeds problemen hebt:

1. Start Norton Internet Security
2. Navigeer naar "Ad Blocking"
3. Klik het knopje "Advanced"
4. Klik op "Add Site" en vul in "gathering.tweakers.net"
6. Klik op "Add" en vul in "/" en klik op "Permit" en OK.
7. Doe vervolgens hetzelfde voor "tweakers.net"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter
crisp schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 16:29:
In dat geval verdenk ik toch zeer sterk Norton; ik vraag me dan ook af of Norton inderdaad helemaal niets meer doet als je 'm 'uitschakeld'...
Ik gebruik geen norton.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

.Peter schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 17:05:
[...]

Ik gebruik geen norton.. :P
wat dan wel?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter
Zone Alarm, en that's it. Geen andere programmatjes erop die dingen zouden kunnen blokkeren, geen toolbars ofzo (op de Google toolbar na), en ik zit direct op het internet (geen router ofzo). Zonealarm ook al geuninstallt om te kijken of dat het probleem was, maar evenals zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

.Peter schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 18:58:
[...]

Zone Alarm, en that's it. Geen andere programmatjes erop die dingen zouden kunnen blokkeren, geen toolbars ofzo (op de Google toolbar na), en ik zit direct op het internet (geen router ofzo). Zonealarm ook al geuninstallt om te kijken of dat het probleem was, maar evenals zonder succes.
Ook al eens een andere browser geprobeerd? Zoals gezegd is je IE ook niet up-to-date.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter
crisp schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 19:03:
[...]

Ook al eens een andere browser geprobeerd? Zoals gezegd is je IE ook niet up-to-date.
Andere browsers nog niet geprobeerd, ik werk altijd met IE en verder nog nooit problemen mee gehad. Ik zal FF wel installeren om te kijken..

[edit]
Het probleem is er niet in FF, dus het is echt een probleem van IE6..

[ Voor 11% gewijzigd door Peter op 08-04-2005 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

.Peter schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 19:13:
[...]

Andere browsers nog niet geprobeerd, ik werk altijd met IE en verder nog nooit problemen mee gehad. Ik zal FF wel installeren om te kijken..

[edit]
Het probleem is er niet in FF, dus het is echt een probleem van IE6..
Dan kunnen we inderdaad een aantal zaken uitsluiten :)

Ik ben dan heel benieuwd of het een bug betreft in jouw versie van IE. Ik heb echter geen flauw idee welke patches/fixpacks jij nog mist (ter vergelijking, ik heb hier IE versie 6.0.2800.1106 onder windows 2000), en daarbij is de technische informatie over wat verschillende patches toevoegen en/of fixen dusdanig summier bij Microsoft dat de enige manier om daar achter te komen het installeren van die patches is. In ieder geval hoef je niet SP2 te installeren, enkel de beschikbare fixpacks/patches voor IE lijken mij voldoende.

Dat je nog nooit ergens last van hebt gehad, of op andere sites geen problemen ondervind zegt erg weinig natuurlijk. Tweakers.net is uniek qua site en programmering, en zeker ik ben qua clientside scripting vaak nogal vooruitstrevend bezig - het zou niet de eerste keer zijn dat ik een bug in een browser blootleg. Wij proberen natuurlijk altijd wel zo goed mogelijk te testen, maar gaan meestal toch uit van de op dit moment meest recente versies van browsers; het is immers ondoenlijk om alles met elke minor release versie van een browser te testen.

Als we echter weten dat een bepaalde subversie van een browser echt een probleem heeft dan zouden we dat specifiek kunnen testen (mits een testopzet makkelijk te realiseren is, hetgeen met een IE subversie echter nogal lastig is), of in ieder geval daarvan melding kunnen maken aan onze gebruikers.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:34
crisp schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 23:34:
[...]

Dan kunnen we inderdaad een aantal zaken uitsluiten :)

Ik ben dan heel benieuwd of het een bug betreft in jouw versie van IE. Ik heb echter geen flauw idee welke patches/fixpacks jij nog mist (ter vergelijking, ik heb hier IE versie 6.0.2800.1106 onder windows 2000), en daarbij is de technische informatie over wat verschillende patches toevoegen en/of fixen dusdanig summier bij Microsoft dat de enige manier om daar achter te komen het installeren van die patches is. In ieder geval hoef je niet SP2 te installeren, enkel de beschikbare fixpacks/patches voor IE lijken mij voldoende.

Dat je nog nooit ergens last van hebt gehad, of op andere sites geen problemen ondervind zegt erg weinig natuurlijk. Tweakers.net is uniek qua site en programmering, en zeker ik ben qua clientside scripting vaak nogal vooruitstrevend bezig - het zou niet de eerste keer zijn dat ik een bug in een browser blootleg. Wij proberen natuurlijk altijd wel zo goed mogelijk te testen, maar gaan meestal toch uit van de op dit moment meest recente versies van browsers; het is immers ondoenlijk om alles met elke minor release versie van een browser te testen.

Als we echter weten dat een bepaalde subversie van een browser echt een probleem heeft dan zouden we dat specifiek kunnen testen (mits een testopzet makkelijk te realiseren is, hetgeen met een IE subversie echter nogal lastig is), of in ieder geval daarvan melding kunnen maken aan onze gebruikers.
Goed, ik heb net toevallig een format uitgevoerd en bij mij zit het probleem er ook nog met IE6, ik denk dat we hierbij kunnen uitsluiten dat het een user probleem is, maar dat het tweakers.net zelf zit.
Had het zelf ook sinds eergisteren en nu nog steeds brak. Heb het getest met zo mi9n mogelijk rommel op me nieuwe install. Gebruik verderspeedtouch 510 routertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

...ik denk dat we hierbij kunnen uitsluiten dat het een user probleem is, maar dat het tweakers.net zelf is.
En ik ben de omgekeerde mening toegedaan aangezien op al mijn testpc's (winXP en windows 2000) met verschillende versies IE (5.0, 5.5 en 6.0 - allemaal met alle beschikbare patches) ik geen enkel probleem heb. En mbt dit probleem zou het eerder aan IE liggen dan aan de gebruikte (in dit geval) javascriptcode aangezien die 100% valide is en ook in diverse alternatieve browsers prima z'n werk doet.

Je hebt een format uitgevoerd, maar wat heb je daarna allemaal nog geinstalleerd, en is je IE wel helemaal up-to-date?

Ik zit zelf trouwens ook achter een speedtouch router, maar hardwarematige firewalls doen over het algemeen niets met de content in tegenstelling tot sommige software firewalls of anti-virus/mallware programma's.

Overigens werken we op dit moment aan een opzet waarbij de JS gewoon een static file gaat worden; dat kan misschien al wat problemen in IE (welke nogal erg brak omgaat met caching) oplossen, maar helemaal zeker is dat niet aangezien ikzelf het probleem dus nog steeds niet kan reproduceren, en ETA is pas over een maand ofzo...

[ Voor 39% gewijzigd door crisp op 09-04-2005 00:30 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
crisp schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 00:21:
[...]

En ik ben de omgekeerde mening toegedaan aangezien op al mijn testpc's (winXP en windows 2000) met verschillende versies IE (5.0, 5.5 en 6.0 - allemaal met alle beschikbare patches) ik geen enkel probleem heb. En mbt dit probleem zou het eerder aan IE liggen dan aan de gebruikte (in dit geval) javascriptcode aangezien die 100% valide is en ook in diverse alternatieve browsers prima z'n werk doet.

Je hebt een format uitgevoerd, maar wat heb je daarna allemaal nog geinstalleerd, en is je IE wel helemaal up-to-date?

Ik zit zelf trouwens ook achter een speedtouch router, maar hardwarematige firewalls doen over het algemeen niets met de content in tegenstelling tot sommige software firewalls of anti-virus/mallware programma's.

Overigens werken we op dit moment aan een opzet waarbij de JS gewoon een static file gaat worden; dat kan misschien al wat problemen in IE (welke nogal erg brak omgaat met caching) oplossen, maar helemaal zeker is dat niet aangezien ikzelf het probleem dus nog steeds niet kan reproduceren, en ETA is pas over een maand ofzo...
Van die routers ben ik me bewust, maar er werd een router probleem gessugereerd. Heb nu met en zonder updates gechecked, beide brachten geen verandering.
Is er echt geen foutje in op de frontpage gekomen bij onderhoud?
Ik kan niet geloven dat ik met een verse install zelf het probleem veroorzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

sjek schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 00:32:
[...]

Van die routers ben ik me bewust, maar er werd een router probleem gessugereerd. Heb nu met en zonder updates gechecked, beide brachten geen verandering.
Is er echt geen foutje in op de frontpage gekomen bij onderhoud?
Ik kan niet geloven dat ik met een verse install zelf het probleem veroorzaak.
Mijn IE doet het nogthans nog steeds prima (voor zover ik het nog gebruik), maar je bent wel mijn vraag vergeten: wat heb je verder nog draaien aan software sinds je nieuwe install?
En maakt ingelogt/uitgelogt nog een verschil?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
crisp schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 00:39:
[...]

Mijn IE doet het nogthans nog steeds prima (voor zover ik het nog gebruik), maar je bent wel mijn vraag vergeten: wat heb je verder nog draaien aan software sinds je nieuwe install?
En maakt ingelogt/uitgelogt nog een verschil?
* Ingeloggen of uitloggen maakt geen verschil.
* Verder staat er niks noemenswaardig op: Virusscanner, office xp en photoshop

heb op andere sites nog geen fouten kunnen ontdekken...

[ Voor 6% gewijzigd door sjekneck op 09-04-2005 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

welke virusscanner?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:54

Aapje

Opel-beun
Als die twee screenshots gemaakt zijn op pc's die het probleem hebben valt me 1 ding op, ze hebben allebei de googlebar zou dit iets ermee te maken hebben? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

nee, ik heb net de googlebar ook geinstalleerd, maar heb het probleem nog steeds niet kunnen reproduceren

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Norton 2005 enterprise edition (wel fully updated)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

sjek schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 01:12:
[...]

Norton 2005 enterprise edition (wel fully updated)
* crisp wijst naar de post van Harm:
Harm schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 16:33:
Voor mensen met Norton-software, voer onderstaande eens uit en kijk eens of je dan nog steeds problemen hebt:

1. Start Norton Internet Security
2. Navigeer naar "Ad Blocking"
3. Klik het knopje "Advanced"
4. Klik op "Add Site" en vul in "gathering.tweakers.net"
6. Klik op "Add" en vul in "/" en klik op "Permit" en OK.
7. Doe vervolgens hetzelfde voor "tweakers.net"
volgens mij hebben alle producten van Norton zoiets als ad- of scriptblocking wat nogal erg vaak voor false-positives zorgt (en aangezien Norton al jaren niets met de door mij aangedragen bugreports doet doe ik daar ook geen moeite meer voor).

Overigens dien je gathering.tweakers.net natuurlijk te vervangen door (www.)tweakers.net ;)

[ Voor 5% gewijzigd door crisp op 09-04-2005 01:18 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
crisp schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 01:17:
[...]

* crisp wijst naar de post van Harm:

[...]

volgens mij hebben alle producten van Norton zoiets als ad- of scriptblocking wat nogal erg vaak voor false-positives zorgt (en aangezien Norton al jaren niets met de door mij aangedragen bugreports doet doe ik daar ook geen moeite meer voor).

Overigens dien je gathering.tweakers.net natuurlijk te vervangen door (www.)tweakers.net ;)
Heb deze scanner echt pas net maar kan echt niks vinden wat ook maar te maken heeft met ad-blocking (enkel scanner)..... echt zonder die scanner zou ik het probleem ook hebben. Het eerste wat ik teste was internet (wat natuurlijk niet zonder t.net kan).
Erg vaag dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman

Copyman

Dode muis

Ik had dit probleem dus van de één op de andere dag. Waar ik verder niets aan mijn configuratie of software heb veranderd. Mijn specs zijn als volgt:

• Windows XP SP1 (versie 5.1 build 2600.xpsp1.020828-1920)
• Internet Explorer 6 (versie 6.0.2800.1106.xpsp1.020828-1920) + Google Toolbar met popupblocker
• E-tech RTBR03 router met firmware 1.26.5, May 09 2003

GEEN firewall software
GEEN antivirus software

Ik heb het thuis ook nog even getest op 2 andere PC's, waarvan 1 ook nog op XP SP1 draait (zonder Google toolbar) en het probleem ook vertoont.
En mijn laptop, die XP SP2 draait, waar het probleem zich NIET voordoet.

Ook heb ik het nog even op mijn webserver geprobeerd, die op Windows 2003 draait, waar ik het probleem ook NIET op heb:

• Windows 2003 Enterprise Server (versie 5.2 build 3790.srv03_gdr.040410-1234)
• Internet Explorer 6 (versie 6.0.3790.0)
• E-tech RTBR03 router met firmware 1.26.5, May 09 2003

Samenvatting:
Het probleem doet zich dus voor op XP SP1 en NIET op XP SP2 / W2K3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

ok, we komen ergens :)
Het probleem lijkt zich te concentreren rond windows XP met SP1, of zijn er mensen die dit probleem ook met SP2 hebben?

Als het een SP1 probleem betreft dan zal ik volgende week eens kijken of ik daarvoor een PC kan inrichten om het probleem verder te analyseren en een oplossing te bedenken. In de tussentijd kan ik dus enkel de volgende aanbevelingen doen:
- installeer SP2 (vroeg of laat moet je daar toch aan)
- gebruik een alternatieve browser (GoT en Tnet werken prima in non-IE browsers)

[ Voor 58% gewijzigd door crisp op 09-04-2005 11:52 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copyman

Copyman

Dode muis

Ik heb op mijn PC beneden ook nog even getest, hier werkt www.tweakers.net ook gewoon goed specs:

• Windows XP SP2 (versie 5.1 build 2600.xpsp2_sp2_rtm.040803-2158)
• Internet Explorer 6 (versie 6.0.2900.2180.xpsp2_sp2_rtm.040803-2158)
• Dmv een Linksys WUSB54G verbonden naar een Linksys WAP54G die aan mijn E-tech router hangt.

Deze PC heeft AntiVir Personal als antivirus software.

Makkelijk als je wat meer PC's thuis hebt. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Copyman schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 12:15:
[...]
Makkelijk als je wat meer PC's thuis hebt. B)
Alleen mijn laptop draait XP, maar ook met SP2 (en dus(?) geen problemen) en @ office zijn alle XP machines ook al voorzien van SP2 vziw. Ik zal eens vragen of mijn broertje toevallig nog een bak heeft staan met XP-SP1 erop.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
Ik heb precies dezelfde IE versie als CopyMan, [en ook het zelfde probleem]. SP1 ook dus.

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 16:59
Gezien dit topic ben ik niet de enige met het probleem. Bij mij werkt het een en ander ook niet meer soepel sinds enkele dagen. Ook in mijn geval verhelpt een F5 het probleem.

Mijn specs:

PIII 667 Mhz, Windows 98, IE6 (6.0.2800.1106) met update SP1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:04

Exigence

dnkroz

Ik heb er ook sinds een paar dagen last van:
Mijn config:
• IE 6.0(.2600.0000)
• ZoneAlarm
• Norton Antivirus
• Windows XP (géén servicepacks)

Ook van de één op de andere dag. Eerst werkte het perfect, maar sinds een paar dagen niet meer, en ik heb totaal niets gewijzigd aan de sofwareconfiguraties en dergelijke.
Dus het is ook niet ServicePack afhankelijk. Norton uitschakelen heeft geen nut. ZoneAlarm uitschakelen ook niet. Ik heb alleen Norton Antivirus dus geen adblocker en andere Norton shit.

For your information :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
Exigence schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 17:32:[...]Dus het is ook niet ServicePack afhankelijk.[...]
Het is opgelost als je SP2 gebruikt dus denk ik dat het wel degelijk service-pack afhankelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papichulo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-05 20:55
Mijn broer heeft sinds deze week hetzelfde probleem. Hij heeft de SP2 niet geïnstalleerd.
Dus ik denk dat het probleem wel degelijk ligt aan het feit of je wel of niet de SP2 hebt geïnstalleerd.
Op mijn PC staat de SP2 erop en heb er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Laatst online: 12:56
Dus ik als abo moet Service Pack 2 installeren om de site waar ik voor betaal goed te kunnen zien? :/

[ Voor 6% gewijzigd door Sir_Killalot op 09-04-2005 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:04

Exigence

dnkroz

Mja, maar vreemd dat ik er tot voor kort totaal geen last van had :? En ik ga echt geen SP2 installeren, dan maar F5'en of FireFox gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
Sir_Killalot schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 20:12:
Dus ik als abo moet Service Pack 2 installeren om de site waar ik voor betaal goed te kunnen zien? :/
Nee, nog liever een fatsoenlijke browser gebruiken :) Verder is patchen de normaalste zaak van de wereld. Het nadeel is alleen dat ze tegenwoordig vrij groot zijn om te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
djluc schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 20:41:
[...]

Nee, nog liever een fatsoenlijke browser gebruiken :) Verder is patchen de normaalste zaak van de wereld. Het nadeel is alleen dat ze tegenwoordig vrij groot zijn om te downloaden.
IE6 + Maxthon werkt voor mij goed genoeg en een patch vind ik niet erg maar SP2 gaat mij ff te ver..

(en een Service Pack installeren om een website goed te kunnen zien is niet de normaalste zaak vind ik, op me werk zou het niet eens kunnen)

[ Voor 4% gewijzigd door Sir_Killalot op 09-04-2005 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Wij hebben deze code (die overigens inderdaad recentelijk is aangepast) getest in o.a. IE6 onder win2k en winXP met alle patches en fixes
waarom word er ook niet met wat oudere versies getest die zoveel mensen nog gebruiken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Sir_Killalot schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 21:49:
[...]

waarom word er ook niet met wat oudere versies getest die zoveel mensen nog gebruiken :?
Omdat het praktisch onmogelijk is om elke sub-subversie van een bepaalde browser te testen. Daarbij als je de draad gelezen had had je kunnen lezen dat er ook getest is in IE5.5 en IE5.0. Dit soort dingen zijn gewoon nooit uit te sluiten omdat het onmogelijk is om alle configuraties uit te testen; zelfs Microsoft zelf kan dat niet.

Van de week is er inderdaad een kleine wijziging geweest in de javascript code voor de text- en bigads; een stukje javascript wat op zich 100% valide is en dus in principe niet dit soort problemen op mag leveren. Het feit dat dit zelfs gewoon werkt in IE5.0 en IE5.5 doet mij daarom vermoeden dat dit een bug triggered in IE6 die later door Microsoft stilletjes opgelost is in een bepaalde patch (die dus ws ook met SP2 is meegekomen).

Verder al die mensen die een beetje zitten te pushen hier: er wordt naar gekeken, maar a) het is weekend en b) moet ik eerst een testsysteem zien te vinden waarop ik het probleem kan naspelen en analyseren, en ik heb daarvoor hier thuis niet alles voorhanden wat ik daarvoor nodig heb. Ik ga daarom morgen even rondbellen om te zien of ik wat kan regelen op korte termijn.

Overigens zijn de tips om te patchen of een alternatieve browser te gebruiken helemaal zo slecht nog niet...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Heb het niet over de browsers maar over de Windows versies, vooral Windows XP (met of zonder SP1) word nog vaak gebruikt.

Alsof iedereen een 238 MB grote update kan of wil installeren om 1 website te kunnen bekijken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papichulo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-05 20:55
Sir_Killalot schreef op zondag 10 april 2005 @ 00:00:
Heb het niet over de browsers maar over de Windows versies, vooral Windows XP (met of zonder SP1) word nog vaak gebruikt.

Alsof iedereen een 238 MB grote update kan of wil installeren om 1 website te kunnen bekijken :?
Nee voor één website niet, maar mijn broer heeft dit probleem met nog andere websites zoals bv Google :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Sir_Killalot schreef op zondag 10 april 2005 @ 00:00:

Allerlei verschillende patchlevels van OS-en testen is zo mogelijk nog lastiger dan verschillende versies van browsers testen. Daarbij verwacht je niet dat een bepaald OS-level problemen veroorzaakt in een browser (en dat kan eigenlijk ook alleen maar met IE vanwege de verwevenheid met het OS).
Ik heb hier nu eenmaal niet 20 pc's tot mijn beschikking die allemaal een verschillende versie windows draaien. Daarentegen heb ik wel verschillende versies IE draaien waar ik ook in test. Ik heb in totaal zo'n 7 verschillende browsers en van elke browser ook verschillende versies draaien. In totaal zo'n 20 verschillende browsers/versies waarin ik testen uitvoer verdeeld over 4 verschillende OS-en; da's een serieuze testsuite zou ik zo denken...

En je hoeft geen 238MB voor SP2 te downloaden hoor, 4.7MB will do for now, totdat ik dit probleem getackled heb (ik heb morgen de beschikking over een aantal andere PC's waar ik op kan testen).

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Vind Maxthon een stuk lekkerder werken dus ga geen Firefox gebruiken :)

(ook geen zin om alles over te zetten en opnieuw te configureren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Sir_Killalot schreef op zondag 10 april 2005 @ 00:51:
Vind Maxthon een stuk lekkerder werken dus ga geen Firefox gebruiken :)

(ook geen zin om alles over te zetten en opnieuw te configureren)
Ik zal je ook niet dwingen hoor ;) En ik zal mijn mening over IE als renderengine hier ook maar achterwege laten (dat zou ook weinig professioneel zijn en doe ik dus wel in Webdesign & Graphics) :P

Waar het om gaat is dat ik dit probleem dus wel degelijk serieus neem en er ook mee aan de slag ga om een oplossing te zoeken op korte termijn.
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat het gewoonweg onmogelijk is om alle situaties van tevoren uit te testen en aan de andere kant toch technologisch vooruitstrevend te zijn (wat wij tweakers natuurlijk graag willen). De ervaring heeft al geleerd dat het vaak 3rd party software is dat roet in het eten gooit, maar dit probleem lijkt dus dieper te zitten en dus ook meer mensen te raken dan we zouden willen. Reden genoeg om een onderzoek in te stellen.

We konden dit probleem dus niet voorzien, en ik ben dankbaar voor degenen die de nodige informatie hebben verstrekt die hopelijk zal leiden tot een oplossing. I'll keep you posted!

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Ik weet dat IE nogal outdated is en ik heb Firefox, Opera enz enz al een keer getest maar vind IE + Maxthon toch het beste werken, dus het is niet dat ik geen zin heb om andere browser te proberen/gebruiken ;)

Maar zo te zien zijn jullie er druk mee bezig dus zal er verder niks meer over zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-09 10:02
Het ligt niet aan SP2, ik heb SP2 erop staan, maar ook hier werkt de frontpage via IE niet.
Via Firefox werkt het wel gewoon.

Het vreemde vind ik ook, dat na een F5, de pagina NOG niet werkt. (In IE werkt het dus gewoon helemaal niet).

WinXP SP2 met IE6, zonder virusscanner of firewall, achter een E-Smith Router (Linux)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
cache legen en een CTRL+F5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
nope, not working

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
ziet het eruit zoals in de startpost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
Afbeeldingslocatie: http://www.oversoft.nl/tnetfoutthumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

in win98 volledig gepatched heb ik geen noemenswaardige problemen kunnen ondervinden. Heel af en toe krijg ik een (in mijn ogen onterechte) 'object expected' error, maar de layout rendered dan wel goed verder.
Helaas heb ik nog geen winXP SP1 computer in mijn omgeving kunnen vinden...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
Het lijkt me dat we kunnen uitsluiten dat het een gebruikersprobleem is. Het was er spontaan en dat was na jullie update. Daar heeft het dus mee te maken. Niet met enige vorm van popup blocker of banner blocker o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

OverSoft schreef op zondag 10 april 2005 @ 21:19:
Het lijkt me dat we kunnen uitsluiten dat het een gebruikersprobleem is. Het was er spontaan en dat was na jullie update. Daar heeft het dus mee te maken. Niet met enige vorm van popup blocker of banner blocker o.i.d.
That's a matter of opinion. In ieder geval triggered de update een bepaalde bug in bepaalde versies van IE / windows, dus in hoeverre is het dan geen gebruikersprobleem?
Het punt is dat wij waarschijnlijk een workaround zullen moeten verzinnen, maar daarvoor is het noodzakelijk dat we de bug zelf kunnen reproduceren in een gecontroleerde omgeving waar we ook analyses kunnen doen.

Jouw screenshot ziet er ook anders uit dan degene in de startpost, dus wie zegt dat het hetzelfde probleem betreft? Ik zie bij jou linksonder ook geen teken van een javascript error. Heb je javascript (active scripting) ueberhaupt wel enabled staan in je browser? Als ik active scripting uitzet in IE krijg ik namelijk precies hetzelfde plaatje als jij hebt...

[ Voor 25% gewijzigd door crisp op 10-04-2005 21:54 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Lijkt me idd dat hij aan z'n beveiligingsinstellingen heeft zitten rommelen :)

('onbekende zone (Gemengd)' klopt niet helemaal denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
Zucht, nee, ik heb niet aan mijn instellingen zitten rommelen. Heb verder niets veranderd, van de ene op de andere dag was het zo. (Javascript staat overigens gewoon aan in mijn browser...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

OverSoft schreef op zondag 10 april 2005 @ 22:42:
Zucht, nee, ik heb niet aan mijn instellingen zitten rommelen. Heb verder niets veranderd, van de ene op de andere dag was het zo. (Javascript staat overigens gewoon aan in mijn browser...)
Bij jou is het toch duidelijk dat er geen enkel stukje script wordt uitgevoerd op de frontpage, maar daarentegen je ook geen scripterrors krijgt (geel waarschuwingsteken linksonder) - dat duidt meestal toch op javascript disabled...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb vandaag mijn laptop opgeoffert om dienst te doen als proefdoos. Deze is 1,5 jaar oud en kwam met winXP SP1 pre-installed. Een kale reinstall levert dus het volgende op:

winXP versie 5.1 build 2600.xpsp1.020828-1920
IE6 versie 6.0.2800.1106.xpsp2.021217-1051

Die sp2 in het IE versie nummer komt denk ik door wat pre-SP2 hotfixes die er al bij zaten

Hiermee heb ik dus geen enkel probleem op de frontpage van tweakers.net...
Ik zie verder ook geen enkele reden om voor nog oudere configs een onderzoek in te stellen, patch je bak eerst maar eens tot een acceptabel level. Het kan best zijn dat oudere versies IE6 door een bug geplaagd worden, maar daar zijn juist die patches en servicepacks onder andere voor bedoelt. En gezien mijn eigen ervaringen nu sluit ik ook nog niet helemaal uit dat brakke 3rd party software, add-ons of verkeerde instellingen de veroorzaker zijn.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
tja, ik heb een nieuwere IE6 dan jij en heb het dus nog steeds :)

6.0.2800.1106.xpsp2.040919-1003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Sinds gisteren op m'n laptop ook.

Zowel met IE6 (moet elke keer op F5 drukken..) als met Firefox. Er staat verder niets anders op die PC, dus geen firewalls, bannersblockers of wat dan ook...

Dit alles onder een patch-loze XP.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Ik heb trouwens ook geen software draaien zoals de hierboven genoemde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Goed ik heb ondertussen echt al honderen ander inet pagina's bezocht waar ik bij geen enkele bugs heb of wat dan ook. Het probleem blijft echt bij t.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

sjek schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 00:26:
Goed ik heb ondertussen echt al honderen ander inet pagina's bezocht waar ik bij geen enkele bugs heb of wat dan ook. Het probleem blijft echt bij t.net.
Dat wil niet zeggen dat het probleem ook bij Tnet ligt. De Tnet frontpage maakt nogal extensief gebruik van javascript itt vele andere sites...
Glashelder schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 00:08:
Sinds gisteren op m'n laptop ook.

Zowel met IE6 (moet elke keer op F5 drukken..) als met Firefox. Er staat verder niets anders op die PC, dus geen firewalls, bannersblockers of wat dan ook...

Dit alles onder een patch-loze XP.
ook in Firefox? Krijg je toevallig meldingen in je javascript console?
Overigens is er gisteren naar mijn weten niets veranderd aan de frontpage code, de laatste update die hier iets mee van doen zou kunnen hebben (maar niet zou mogen) was vorige week donderdag.

Is er iemand die deze problemen heeft bereid zijn bak te updaten naar SP2 om te kijken of dat het probleem oplost?

[ Voor 17% gewijzigd door crisp op 12-04-2005 00:44 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:15

Qwerty-273

Meukposter

Geen probleem op de volgende systemen:

Windows XP Professional SP2
IE 6.0.2900.2180.xpsp_sp2_rtm.040803-2158 (incl. SP2)

Windows 2000 Server SP4
IE 6.0.2800.1106 (incl. SP1)

Windows NT 4.0 SP6
IE 6.0.2800.1106 (incl. SP1, Q841873, Q889293, Q823353, Q887797)

Windows 2000 Server SP4
IE 6.0.2800.1106 (incl. SP1, Q823353)

Windows Server 2003
IE 6.0.3790.0

Al is het wachten op Crisp dat hij het probleem na kan bootsen, Microsoft heeft nou niet de reputatie om dingen los van elkaar te laten werken. Zelf als programmeur last van gehad dat door een update met IE 6 en/of een Word patch er een aantal instellingen in de Help functionaliteit drastich veranderen waardoor programma's die daar weer afhankelijk van waren problemen kregen. Al verwacht ik met IE en dit probleem geen vage verwantschap met een of andere update van Microsoft.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

crisp schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 00:41:
ook in Firefox? Krijg je toevallig meldingen in je javascript console?
Overigens is er gisteren naar mijn weten niets veranderd aan de frontpage code, de laatste update die hier iets mee van doen zou kunnen hebben (maar niet zou mogen) was vorige week donderdag.

Is er iemand die deze problemen heeft bereid zijn bak te updaten naar SP2 om te kijken of dat het probleem oplost?
Ik krijg het hier niet meer voor elkaar in firefox ;(

Kan je wel wat debugmeldingen geven (IE):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Regel: 23
Teken: 4
Fout: Object wordt verwacht
---------------
Regel: 176
Teken: 2
---------------
Regel: 208
---------------
Regel: 258
---------------
Regel: 774
Teken: 33
Fout: Tekenconstante niet afgelosten
---------------

Je kan hier de source downloaden zoals IE die op het moment binnenkrijgt. In MHT vorm (geen flauw idee wat het precies is, maar IE weigert de bron weer te geven of om de pagina op te slaan als hij zo gerenderd is...

Hoop dat je er wat aan heb :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Heb de source te pakken kunnen krijgen:

http://80.61.21.8/~daniel/tweakers[1].html

Overigens iets vreemds. IE herkent het niet als HTML bestand! Ik heb de extensie .HTML zelf toegevoegd aan het bestand. Als je het bestand opent in kladblok dan zie je dat er een deel van de source ontbreekt. Open je het bestand in firefox dan plakt ie de ontbrekende source er op een of andere manier aan?

Overigens, als ik op F5 druk (IE herlaad lokale HTML bestand + CSS die wordt gedownload van tweakers.net), dan werkt het weer (maar nog steeds niet complete source)....

IE :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 16:59
Maar het is toch opmerkelijk dat dit probleem zich van de een op andere dag heeft voorgedaan? Ik heb nooit problemen gehad, nu opeens wel.

Config:

Windows 98
IE 6.0.2800.1106 SP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik kan daar niets vreemds in ontdekken, en hij is gewoon compleet. Tot waar zie jij de source (oftewel: wat is bij jou het laatste dat je in het bestand ziet?).
Jewie schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 09:39:
Maar het is toch opmerkelijk dat dit probleem zich van de een op andere dag heeft voorgedaan? Ik heb nooit problemen gehad, nu opeens wel.

Config:

Windows 98
IE 6.0.2800.1106 SP1
Die config heb ik dus al van het weekend getest, en ook daar ben ik geen problemen tegengekomen...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
Als ik die hier open, krijg ik (zowel in Safari, Mozilla als Internet Explorer onder Windows) een pagina die er goed uitziet? :?

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/56530/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybiker
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-09 08:10
[b][message=23169431,noline]
Ik heb dit probleem ook sinds vorrige week Donderdag
Alles gedaan wat er in dit draadje staat maar niets helpt.
Alleen geen servpack 2 geinstalleerd daar ik die niet wil.

Bij mij is de eerste pagina goed als ik de browser start maar als ik op een link druk dan klopt er niets meer van.

[ Voor 13% gewijzigd door Skybiker op 12-04-2005 11:56 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Hebben de mensen met problemen toevallig bepaalde plugins geinstalleerd in IE (te denken valt aan java, flash etcetera)? En zo ja, welke versies precies?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybiker
Bij mij is het probleem nu opgelost.

Ik zojuist een update gedaan op de windows update site.
Alle patches gedownd en geinstalleerd, opnieuw opgestart en alles doet het weer prima met de Tweakers site. 8)7 8)

edit
Op mijn laptop nog steeds het probleem, deze ga ik nu updaten en dan laat ik het weten of het geholpen heeft

edit
Laptop ook een update gegeven en daar doet tweakers.net het nu ook goed _/-\o_

[ Voor 41% gewijzigd door Skybiker op 12-04-2005 13:57 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-02 22:09
HIer meldt zich iemand met hetzelfde probleem, ook in verschillende browsers, en met norton uit nogsteeds! Ik zal es wat oplossingen proberen die hier genoemd worden!

Ik heb nodige updates gedl en geinstalleerd via windows-update site, helaas heeft dit niet gewerkt!

[ Voor 24% gewijzigd door Pandemic op 12-04-2005 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Pandemic schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 18:59:
HIer meldt zich iemand met hetzelfde probleem, ook in verschillende browsers, en met norton uit nogsteeds! Ik zal es wat oplossingen proberen die hier genoemd worden!

Ik heb nodige updates gedl en geinstalleerd via windows-update site, helaas heeft dit niet gewerkt!
Ik heb gaarne:
- versienummer OS + webbrowser(s)
- overzicht geinstalleerde plugins/extensies
- overzicht geinstalleerde 3rd party software (virusscanner, firewall, add/popupblockers etcetera)
- overzicht van de exacte foutmeldingen
- eventueel screenshot

Tevens hebben we vandaag een melding gekregen van een klant dat het probleem opgelost was na een update van de SUN JRE (Java Runtime Environment). Nu heeft Java weinig te maken met JavaScript, maar er zou wel een connectie kunnen zijn in de vorm van de Java-to-JavaScript communication mogelijkheid die de JVM (Java Virtual Machine) toevoegt.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybiker
crisp schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 22:59:
[...]

Tevens hebben we vandaag een melding gekregen van een klant dat het probleem opgelost was na een update van de SUN JRE (Java Runtime Environment). Nu heeft Java weinig te maken met JavaScript, maar er zou wel een connectie kunnen zijn in de vorm van de Java-to-JavaScript communication mogelijkheid die de JVM (Java Virtual Machine) toevoegt.
Hoi Dat is jammer, ik hoopte dat het een oplossing zou zijn.

In de update zat ook een update voor microsoft Virtual Machine,

Wat ik gedaan hebt is naar de windows update site gegaan, daar zoekt het progamma aotomatisch naar de nog niet geinstalleerde updates, dit waren er 21 in totaal, dit uitgevoerd en toen deed alles het weer goed.
Eerst downloade het een progamaatje om de updates te kunnen downen, moest toen opnieuw opstarten, toen hield ik de 21 updates over, deze gedownload en geinstalleerd toen weer opgestart en tweaknet deed het weer goed.

vervolgens op mijn laptop gekeken, deze had nog hetzelfde probleem. ook hier de updates gedaan en ook de laptop deed het weer goed. (kan geen toeval zijn)

Mischien heeft de Virtual Machine er wel iets mee te maken, zie de quote over java hierboven. ( Het updaten van Java hielp bij mij niet)

Ik hoop dat jullie er ook uitkomen, succes

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjobiscity
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-08 17:23
Ik heb het probleem vanaf precies dezelfde dag. Weet niet of er toen iets veranderd is?

Ik heb Avast laatste updates, SP2 voor xp en SP1 voor IE6.
Met Firefox heb ik er totaal geen last van, met IE6 is het te verhelpen door een f5, maar dan wel iedere pagina weer, wat behoorlijk irritant is.

Update,

Alle updates van windows geinstalleerd, geen idee dus welke dit probleem verholpen heeft, maar het werkt iig weer naar behoren.
Maar ik weet zeker dat ik die dag niks heb aangepast, dus het lijkt me dat veel meer mensen er problemen mee hebben dan hier gemeld wordt. Misschien toch even naar kijken of er wat aan te doen is? :)

[ Voor 37% gewijzigd door sjobiscity op 13-04-2005 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-08 13:59

TheZoo

Animals Behind Bars

Ik had het probleem ook onder W2K (sp3) met IE6. Windowsupdate gedraaid (nog steeds geen sp4 ivm known issues hier) et voila: problem solved.
Mijn inziens is het nog altijd zo dat dat er door de code van de tweakers.net pagina, een bug wordt geopenbaard.
Iig _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ voor Crisp voor de tijd en moeite die hij er in steekt.

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
IE versie 6.0.2600.0
Firefox 1.0.0.0
Java: 5.0.20.9
Flash 7.0.19.0
Shockwave 10.1.0.11
Windows xp sp1 geinstalleerd meen ik, ik weet helaas niet waar ik mijn windows versienummer kan vinden?

Ik heb als enige 3rd party software norton 2005 geinstalleerd, het afsluiten hiervan veranderd niks
aan het laden van www.tweakers.net .

Screenie:
Afbeeldingslocatie: http://img145.echo.cx/img145/2230/tweakers3si.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

IE 6.0.2600 is nog pre-SP1; je loopt dus behoorlijk achter qua patches...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
TheZoo schreef op woensdag 13 april 2005 @ 12:34:
Ik had het probleem ook onder W2K (sp3) met IE6. Windowsupdate gedraaid (nog steeds geen sp4 ivm known issues hier) et voila: problem solved.
Mijn inziens is het nog altijd zo dat dat er door de code van de tweakers.net pagina, een bug wordt geopenbaard.
Iig _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ voor Crisp voor de tijd en moeite die hij er in steekt.
Hier ben ik het dus ook mee eens. Het kan niet zo zijn dat vele mensen van de 1 op de andere dag allemaal fouten in hun config hebben en de code van t.net geen foute bevat..
Maar idd respect voor de hulp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandemic
crisp schreef op woensdag 13 april 2005 @ 13:44:
IE 6.0.2600 is nog pre-SP1; je loopt dus behoorlijk achter qua patches...
Ik heb geprobeerd SP1 te installeren maar dat lukt niet omdat mn windows key niet valid is.
Ik meende dat je SP1 kon installeren met een illegale key, en dat pas bij sp2 je key perse goed moest zijn. Blijkt dus ook bij SP1 gecontroleerd te worden.

Ik ga dan maar eens mn java proberen te updaten.
Pagina: 1 2 Laatste